(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 اسفند 1390- شماره 20161

خارطوم از واشنگتن خواست به حمايت از شورشيان سودان پايان دهد
8000 استاد دانشگاه در اسرائيل دست به اعتصاب نامحدود زدند
جشن پيروزي در روسيه پوتين به كرملين بازگشت
رايزني سران عربستان و قطر براي مسلح كردن مخالفان بشاراسد
دانشجويان در دانشگاه كاليفرنيا همايش صهيونيست ها را به هم ريختند
فراخوان شيعيان در بحرين براي برپايي تظاهرات عليه اهانت هاي آل خليفه
تظاهرات هزاران آلماني عليه نئونازي ها
بازداشت 25 تن از مخالفان آل سعود در شرق عربستان
در پي بي حرمتي به قرآن كريم توسط اشغالگران مسلمانان پاكستان آدمك اوباما را به آتش كشيدند
تظاهرات فعالان حقوق بشر مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن
خبرنگار شبكه الجزيره تحت تاثير سخنان افشاگرانه سيدحسن نصرالله استعفا كرد
تروريست ها در عراق 30 پليس را كشتند
خواست مردم يمن در تظاهرات صنعا ارتش را از عوامل عبدالله صالح پاكسازي كنيد



خارطوم از واشنگتن خواست به حمايت از شورشيان سودان پايان دهد

دولت سودان با صدور بيانيه اي، سفر يك عضو كنگره آمريكا به سودان جنوبي و ديدار از منطقه كردفان واقع در مرز دو كشور براي حمايت از شورشيان مخالف خارطوم را به شدت محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزارت خارجه سودان در بيانيه شديداللحني، سفر «فرانك وولف» عضو كنگره آمريكا به استان ناآرام كردفان را به باد انتقاد گرفت و آن را برخلاف موازين ديپلماسي و بين المللي عنوان كرد.
براساس اين گزارش، سفارت سودان در واشنگتن نيز اعلام كرد: اين اقدام، نقض صريح قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل است و اين اقدام ممكن است جان ساير شهروندان آمريكايي را با خطر مواجه كند.

 



8000 استاد دانشگاه در اسرائيل دست به اعتصاب نامحدود زدند

اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي رژيم صهيونيستي در اعتراض به وضعيت شغلي خود دست به اعتصاب نامحدود زدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، همزمان با آغاز ترم دوم سال تحصيلي در دانشگاه هاي اسرائيل، اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي اين رژيم در اعتراض به وضعيت شغلي و نامناسب بودن درآمد خود دست به اعتصاب زدند.اعتصاب كنندگان كه اعتصاب خود را از روز يكشنبه آغاز كرده اند اظهار داشتند كه چنانچه وزارت آموزش عالي اسرائيل به مطالبات آنها پاسخ مناسب ندهد به اعتصاب خود ادامه خواهند داد و به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي ديگر سرايت خواهد كرد8000. نفر از استادان دانشگاه ها در اين اعتصاب شركت كرده اند. ديدارهايي از سوي مقامات دانشگاه ها با نمايندگان استادان صورت گرفته ولي اين ديدارها به نتيجه اي نرسيده است.

 



جشن پيروزي در روسيه پوتين به كرملين بازگشت

كميته مركزي انتخابات روسيه اعلام كرد كه بعد از شمارش 98 درصد آراي انتخاباتي «ولاديمير پوتين» با كسب 64 درصد آرا با فاصله بسيار زياد از ديگر رقباي خود پيروز قاطع انتخابات رياست جمهوري در اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري ها كميته مركزي انتخابات روسيه اعلام كرد بعد از شمارش 06/98 درصد آرا پوتين توانست 97/63 درصد كل آرا را از آن خود كند و با توجه به كسب اكثريت قاطع آراي انتخاباتي ديگر نيازي به برگزاري دور دوم انتخابات نخواهد بود.
ساير رقباي وي «گنادي زيوگانف» رهبر حزب كمونيست روسيه حدود 18 درصد آرا، «ميخائيل پروخوروف» سرمايه دار معروف حدود 8 درصد آرا، «ولاديمير ژيرينوفسكي» رهبر حزب ليبرال دموكراتيك حدود 7 درصد آرا و «سرگئي ميرونوف» رهبر حزب «روسيه عادل» حدود 4 درصد آرا را به دست آورده اند.
بلافاصله بعد از اعلام نتايج، پوتين در حالي كه اشك در چشمانش جمع شده بود، در جشن پيروزي و در ميان طرفدارانش ظاهر شد و گفت: ما اكنون پيروز شده ايم.
وي در حالي كه در ميدان «مانيژنوي» شهر مسكو سخن مي گفت افزود: ما نشان داديم كه هيچ كس نمي تواند اراده خود را بر ما تحميل كند، مردم ما به راحتي تمايل و خواست خود را بر آنچه از خارج بر آنها تحميل مي شود تشخيص مي دهند و به خوبي نسبت به اقدامات تحريك آميز سياسي كه تنها هدف از آن تفرقه افكني و تجزيه كشور روسيه است، آگاه هستند. مدودف نيز در گردهم آيي طرفداران پوتين در مسكو اعلام كرد كه هرگز ترديدي در پيروزي او نداشته است.
رئيس جمهور روسيه افزود: اين پيروزي براي اينكه روسيه بتواند با قاطعيت، قدرتمند و مستقل پيش برود و كشوري امروزي بسازد، مورد نياز همه مردم ما بود.
به استثناي «زيوگانف» رهبر حزب كمونيست روسيه، باقي رقباي پوتين علي رغم اشاره به وجود موارد متعدد نقض قانون و تقلب، نتايج آن را پذيرفتند و تلفني پيروزي وي را تبريك گفتند.
اما زيوگانف اعلام كرد كه قصد تبريك پيروزي به هيچ كس را نداشته و نتايج انتخابات را غيرقانوني مي داند و مبارزه خود از راه قانوني را ادامه خواهد داد.
رسانه هاي خبري نيز ديروز از برنامه ريزي مخالفان براي برگزاري تظاهرات گسترده در مسكو بر ضد پوتين خبر داده بودند. هزاران نيروي پليس در مسكو براي مقابله با آشوب هاي خياباني مخالفان دولت آماده باش هستند.
گفتني است پوتين از سال 2000 تا 2008 براي دو دوره 4 ساله رئيس جمهور روسيه بود كه در سال 2008 قدرت را به طور موقت به دوست ديرين خود مدودف تحويل داد و نخست وزيري وي را پذيرفت. به دنبال پيروزي در انتخابات رياست جمهوري روز يكشنبه وي با اصلاحاتي كه در دوره رياست جمهوري انجام شده است براي يك دوره 6 ساله و تا سال 2018 قدرت را در دست خواهد داشت و انتخاب مجدد وي براي يك دوره 6 ساله ديگر بلامانع خواهد بود. بدين ترتيب احتمال اينكه پوتين تا سال 2024 مرد شماره يك كرملين باشد زياد است. پوتين خواستار افزايش نقش و جايگاه روسيه در مناسبات بين المللي است و ناظران سياسي معتقدند كشمكش ها با غرب در دوره رياست جمهوري پوتين افزايش خواهد يافت.

 



رايزني سران عربستان و قطر براي مسلح كردن مخالفان بشاراسد

سران قطر و عربستان سعودي در راستاي آخرين تحولات سوريه به ويژه مسلح كردن مخالفان بشاراسد با يكديگر ديدار كردند.
روزنامه اماراتي البيان با اعلام اين خبر نوشت، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر در ديدار با ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان درباره مسائل سوريه و راه هاي مسلح كردن مخالفان اين كشور گفت وگو كردند.
پادشاه عربستان اخيرا از وتوي روسيه و چين عليه قطعنامه ضد سوريه در شوراي امنيت سازمان ملل انتقاد كرده بود.
وزيران خارجه شوراي همكاري خليج فارس نيز در نشست عادي خود در رياض بار ديگر به موضوع بحران سوريه پرداختند.
شركت كنندگان در اين نشست به رغم اينكه خود مخالفان سوريه را براي مقابله با نظام اسد مسلح مي كنند از جامعه بين المللي خواستند تا مانع خونريزي در سوريه شوند.سعودالفيصل وزيرخارجه عربستان پس از اين نشست در يك كنفرانس خبري گفت، تلاش هاي بين المللي عليه سوريه شكست خورده و بايد بامسلح كردن مخالفان دولت سوريه را تحت فشار قرار داد.
عربستان و قطر در راس شوراي همكاري خليج فارس با اتخاذ مواضع خصمانه عليه نظام بشاراسد به مسلح كردن تروريست هاي سوريه پرداخته اند كه با دولت سوريه در حال جنگ هستند.
نخست وزير و وزير خارجه قطر هفته گذشته در سفر خود به نروژ خواستار مسلح كردن مخالفان سوريه براي مقابله با نظام اين كشور شده بود.
پيش از وي وزيرخارجه عربستان در كنفرانس موسوم به دوستان سوريه در تونس خواستار تجهيز مخالفان سوريه به سلاح شد و آن را ايده اي ممتاز توصيف كرد.
از سوي ديگر يك منبع آگاه در عربستان اعلام كرد كه پادشاهي عربستان مقدار زيادي سلاح وتجهيزات نظامي در اختيار مخالفان دولت سوريه قرار داده است.
حمل سلاح و تجهيزات نظامي از سوي عربستان سعودي با واسطه گري تركيه انجام مي گيرد.
وي افزود، در پرواز هواپيماهاي ترابري كشورهاي امارات متحده عربي، عربستان سعودي و قطر به تركيه مقدار زيادي سلاح و مهمات به مقصد سوريه جاسازي شده است.
«دومينيك دوويلپن» نامزد انتخابات رياست جمهوري فرانسه نيز در ادامه مواضع خصمانه دولت اين كشور عليه سوريه خواستار اقدام عليه نهادهاي نظامي و غيرنظامي دمشق شد.
نخست وزير سابق فرانسه در ادامه ادعاهاي خود گفت، اگر تهديد به زور وجود نداشته باشد حكومت سوريه رويه خود را تغيير نخواهد داد.برخي محافل فرانسوي معتقدند كه پاريس جنگ با سوريه را راه حلي براي مشكلات اقتصادي خود و همچنين يافتن بازارهايي براي صنايع تسليحاتي خود مي بينند.

 



دانشجويان در دانشگاه كاليفرنيا همايش صهيونيست ها را به هم ريختند

همايش يك مركز اسرائيلي دردانشگاه ديويس كاليفرنيا با اعتراض ده ها دانشجوي آمريكايي و كانادايي به رژيم صهيونيستي به همايش حاميان فلسطين تبديل شد.
به گزارش خبرگزاري قدس، همايشي كه توسط يك مركز اسرائيلي براي دفاع از اقدامات اسرائيل عليه فلسطيني ها در دانشگاه ديويس كاليفرنيا برگزار شد باحضور ده ها دانشجوي كانادايي و آمريكايي و سردادن شعارهاي ضد صهيونيستي و به طرفداري از ملت فلسطين به همايش حاميان غزه تبديل شد.
دانشجويان حامي فلسطين كه همگي لباس ها و چفيه هاي فلسطيني بر تن داشتند پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه روي آن نوشته شده بود: «غزه بايد آزاد گردد»، «رژيم صهيونيستي قاتل كودكان است»، «قاتلان كودكان و زنان در هيچ جاي دنيا نبايد حضور داشته باشند»، «جنايتكاران را اخراج كنيد.»
شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين پرچم هايي از فلسطين با خود همراه داشتند.
يك سخنران اسرائيلي در ابتداي همايش در حالي سخنراني خود را آغاز كرد كه دانشجويان او را هو كرده و شعار دادند چند كودك بي گناه را به قتل رسانده ايد، كودك كش ها كجا هستند؟
ديگر سخنرانان اسرائيلي با اعتراضات دانشجويان موفق نشدند سخنراني خود را آغاز كنند و سالن را ترك كردند.
در پي به هم ريخته شدن نظم همايش، سازمان دهندگان آن از پليس درخواست كمك كردند اما پليس وارد دانشگاه نشد و برگزاركنندگان مجبور شدند به اين همايش پايان دهند.
به دنبال تعطيلي همايش، دانشجويان وارد صحن دانشگاه شدند و اقدام به برپايي تظاهرات همبستگي با فلسطيني ها كردند.
دانشجويان آمريكايي و كانادايي در اين تظاهرات خواستار پايان دادن به محاصره غزه شدند.در همايش قدس پايتخت فلسطين، اعراب و مسلمانان كه در بيروت برگزار شده بود شركت كنندگان با صدور بيانيه اي در پايان همايش بر لزوم اتحاد در برابر طرح هاي آمريكايي، صهيونيستي و مقابله با تجزيه ملل اسلامي تأكيد كردند.
در اين بيانيه بر گزينه مقاومت و جهاد در فلسطين به عنوان تنها راهكار اعاده حقوق و آزادي فلسطين از نهر تا بحر تأكيد شد و از همه كشورها و ملت ها خواسته شد در مقابل تجاوزات رژيم صهيونيستي از ملت فلسطين حمايت كنند.شركت كنندگان در اين همايش همچنين تأكيد كردند كه قدس پايتخت ابدي فلسطين است و همگان بايد از اهالي قدس و مسجدالاقصي حمايت كنند.

 



فراخوان شيعيان در بحرين براي برپايي تظاهرات عليه اهانت هاي آل خليفه

سرويس خارجي-
رهبر شيعيان بحرين در واكنش به اهانت پادشاه بحرين مردم را براي شركت در تظاهرات گسترده و ضدديكتاتوري در روز جمعه دعوت كرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين از همه شهروندان بحريني خواست در راهپيمايي روز جمعه مشاركت گسترده اي داشته باشند و پاسخ اهانت -هاي پادشاه بحرين را با حضور در خيابان ها بدهند. شيخ حمد آل خليفه طي اظهاراتي اعلام كرده بود كه تظاهركنندگان شهروندان بحريني نيستند و بخشي از آنها تابعيت قطر يا كشورهاي ديگر را دارند. علما و فضلاي شيعه بحرين نيز در بيانيه هاي مختلف از فراخوان شيخ عيسي قاسم حمايت و اعلام كردند كه شركت در اين راهپيمايي مسئوليتي شرعي و ملي است.
سيدجواد الوداعي از علماي برجسته بحرين همه شهروندان اين كشور را به مشاركت فعالانه در اين راهپيمايي مسالمت آميز فرا خواند و حضور در اين راهپيمايي را عامل تقويت مواضع مؤمنان براي رسيدن به آزادي، عزت و كرامت توصيف كرد.
شيخ عبدالجليل المقداد از علماي شيعه كه ماه هاست در زندان به سر مي برد در پيامي از پشت ميله هاي زندان از ملت بحرين خواست به فراخوان شيخ عيسي قاسم لبيك گفته و از وي حمايت كنند.
وي تأكيد كرد مسلمانان بحرين اعم از زن و مرد، پير و جوان بايد اوج وحدت خود را روز جمعه به نمايش بگذارند و با حضور گسترده خود پاسخ جنايات و اهانت هاي آل خليفه را بدهند.
سعيد شهابي دبير كل جنبش آزادگان بحرين نيز گفت، مردم انقلابي بحرين ضمن لبيك به دعوت شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين با حضور گسترده خود در جمعه به جنايات رژيم ديكتاتوري آل خليفه پاسخ خواهند داد.
دبير كل جنبش آزادگان بحرين با اشاره به نيات شوم آل خليفه در ناديده گرفتن حقوق بر حق مردم بي دفاع اين كشور افزود: رژيم ديكتاتوري آل خليفه با اقدامات خصمانه خود از جمله قتل و شكنجه مردم، تخريب مساجد، پركردن خانه ها از گاز سمي و كشتار جوانان، ديگر جايگاهي در ميان مردم ندارد و مشروعيت خود را از دست داده است.
وي ادامه انقلاب بحرين را يك ضرورت ديني، اخلاقي و ملي خواند و تأكيد كرد، مردم انقلابي بحرين خواهان حق تعيين سرنوشت خود و كشورشان به دور از سلطه خاندان آل خليفه هستند، آنان مي خواهند قانون اساسي را خود تدوين و در بحرين دموكراسي دلخواه را برقرار كنند.
بحريني هاي ساكن خارج نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كردند كه شهروندان بحريني با احترام به خون شهدا و وفاداري به آرمان هاي انقلاب روز جمعه با حضور گسترده خود در خيابان هاي بحرين پاسخ كوبنده اي به ديكتاتوري آل خليفه خواهند داد.
انقلاب مسالمت آميز مردم بحرين 14 فوريه گذشته ضد رژيم آل خليفه آغاز شده است و مزدوران رژيم براي مهار معترضان اقدام به سركوب شديد مخالفان مي كنند كه در اين حملات ده ها نفر كشته و هزاران نفر نيز زخمي شده اند و از سرنوشت شمار زيادي از بازداشت شدگان اطلاعي در دست نيست.

 



تظاهرات هزاران آلماني عليه نئونازي ها

هزار آلماني معترض در شهر مونستر عليه نژادپرستان نئونازي به خيابان ها ريختند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري اتريش، هزاران آلماني در شهر « مونستر» عليه اقدامات راستگرايان افراطي موسوم به «نئونازي ها» در اين كشور تظاهرات كردند.
بر اساس اين گزارش، اين تظاهرات آرام كه پليس نيز آن را قانوني اعلام كرد در چند نقطه از شهر و پس از آن صورت گرفت كه نئونازي ها اقدام به برگزاري تجمعي چند هزارنفري كردند.
تجمع روزشنبه نئونازي ها به درگيري ميان نيروهاي پليس و تظاهرات كنندگان منجر شد و نيروهاي پليس براي سركوب آنان اقدام به استفاده از اسپري فلفل كردند. اين در حالي است كه گروه افراط گراي موسوم به «جنبش امپراتوري آلمان» نامه هاي تهديدآميزي با مضمون آلمان را ترك بكنيد و گرنه ما شما را بيرون مي كنيم منتشر مي كند.
دراين نامه ها تمامي خارجيان غير اروپايي به ويژه ترك ها، سياه پوستان، دو رگه ها و مسلمانان تهديد شده اند كه اگر آلمان را ترك نكنند از كشور اخراج خواهند شد.
درسال هاي اخير قتل هاي متعددي در سراسر آلمان و شهرهايي مانند «نورنبرگ»، «مونيخ » ، «هامبورگ» و «دورتموند» رخ داده است كه اغلب، مهاجران خارجي قرباني اينگونه قتل ها شده اند .

 



بازداشت 25 تن از مخالفان آل سعود در شرق عربستان

منابع خبري از بازداشت 25 شهروند عربستاني به دست نيروهاي امنيتي آل سعود خبر دادند.
اقدامات سركوبگرانه و بازداشت ها براي از بين بردن مخالفان شاه عربستان در روزهاي اخير به شكل چشمگيري افزايش يافته است. طي روزهاي اخير نيروهاي امنيتي و ضد شورش سعودي بيش از 25 شهروند عربستاني را در مناطق مختلف شرق اين كشور به دلايل نامعلوم بازداشت كرده اند.
معارضان سعودي در واكنش به موج جديد بازداشت ها، اعلام كردند: اين اقدام رژيم سعودي در راستاي وادار كردن مخالفان دولت به سكوت و انصراف از پي گيري مطالبات سياسي است.
به گفته معارضان رژيم سعودي، سردمداران عربستان از طريق اين بازداشت ها، به مخالفان خود به ويژه در مناطق شرقي اين پيام را مي دهند كه بي سروصدا زخم هاي خود را درمان و در برابر ظلم سكوت اختيار كنند.
اين در حالي است كه ساكنان مناطق شرقي عربستان كه اكثر آن را شيعيان تشكيل مي دهند، از ابتداي سال گذشته و همزمان با جنبش بيداري اسلامي، اعتراضات خود را به وضعيت بد معيشتي و تبعيض در اين كشور آغاز كرده اند.
شيعيان مناطق شرقي عربستان، خواهان آزادي و رفع تبعيض هستند اما خواسته هاي مشروع آنها توسط رژيم آل سعود به شدت سركوب مي شود.
براساس اين گزارش، سازمان حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد و ديگر نهادهاي حقوق بشري بارها، اقدامات سركوبگرانه دولت عربستان را محكوم كرده اند.

 



در پي بي حرمتي به قرآن كريم توسط اشغالگران مسلمانان پاكستان آدمك اوباما را به آتش كشيدند

صدها نفر از مسلمانان اهل سنت پاكستان در يك شهر پاكستان در اعتراض به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي آدمك اوباما را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه صدها مسلمان پاكستاني به دعوت شوراي «اهل سنت و جماعت» پاكستان در شهر كوهات در شمال غربي پاكستان به خيابان ها ريختند و در اعتراض به اهانت اخير نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم، آدمك اوباما و پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و خواستار محاكمه عاملان اين هتك حرمت شدند.
شوراي عالي علماي افغانستان نيز اخيرا خواستار محاكمه علني نظاميان آمريكايي شده بود كه اين هتك حرمت شنيع را انجام دادند. حزب سياسي جبهه وحدت ملي در افغانستان نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: حضور نيروهاي خارجي به معني ادامه اهانت به مقدسات اسلامي است. اين حزب كه مخالف پايگاه هاي نظامي آمريكا در افغانستان است در گردهمايي رسمي اعضاي اين حزب سياسي در كابل از مردم خواست پيگير تحقيقات درباره عاملان سوزاندن قرآن كريم باشند.
اعتراضات و احساسات ضد آمريكايي در افغانستان، پاكستان و ساير كشورهاي اسلامي پس از آن افزايش يافت كه نظاميان آمريكايي مستقر در پايگاه بگرام افغانستان دهها جلد قرآن مجيد را به آتش كشيدند. در جريان تظاهرات خشونت آميز عليه نظاميان آمريكايي در پي اين هتك حرمت 33 نفر شهيد و نزديك به 200 نفر مجروح شدند.


 



همزمان با روز زمين فلسطينيان صورت مي گيرد
تظاهرات فعالان حقوق بشر مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن

فعالان حقوق بشر انگليسي با هدف اعلام همبستگي با مردم فلسطين، همزمان با روز زمين فلسطينيان، مقابل سفارت اسرائيل در لندن تظاهرات مي كنند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني »پرس تي وي«، مبارزان و فعالان حقوق بشر انگليسي در نظر دارند در تاريخ 30 مارس سال جاري (برابر با جمعه 11 فرودين ماه 1391) به عنوان بخشي از رويدادي بين المللي و در راستاي اعلام همبستگي با فلسطينيان مقابل سفارت اسرائيل در لندن تظاهرات و راهپيمايي كنند.
»حركت همبستگي بين المللي« تحت عنوان »راهپيمايي جهاني به سوي بيت المقدس« در روز جمعه 30 مارس سال جاري و براي بزرگداشت روز زمين فلسطينيان برنامه ريزي شده است.
پرس تي وي در ادامه خبر خود نوشت: رژيم اسرائيل در تاريخ 11 مارس سال 1976 ميلادي طرح مصادره زمين هاي توقيفي فلسطينيان را با هدف گسترش بيشتر شهرك سازي هاي غيرقانوني خود و ساخت اردوگاه هاي آموزشي نظامي منتشر كرد؛ در تاريخ 29 مارس همان سال نيز اسرائيلي ها يك حكومت نظامي و منع رفت و آمدي را با هدف متوقف كردن ابراز خشم فلسطينيان درباره مصادره زمين هايشان به آنها تحميل كرد؛ با اين وجود در تاريخ 30 مارس همان سال فعالان فلسطيني فراخوان برگزاري تظاهرات دادند و مردم فلسطين نيز در اين تظاهرات شركت كردند؛ نيروهاي رژيم اسرائيل در اين تظاهرات حداقل 6 فلسطيني را شهيد و بيش از 100 نفر ديگر را مجروح كردند و صدها تن از فلسطينيان نيز دستگير شدند.
خبر برنامه ريزي اين تظاهرات در شرايطي گزارش مي شود كه امروزه، سران انگليس همچنان به تضمين منافع رژيم صهيونيستي متعهد هستند و »ديويد كامرون« نخست وزير انگليس پيش از عهده دار شدن اين سمت اعلام كرده بود كه اگر نخست وزير شود، اسرائيل دوستي خواهد داشت (انگليس) كه هيچگاه به او پشت نخواهد كرد.
كامرون بعد از اينكه سمت نخست وزيري انگليس را عهده دار شد، بار ديگر اعلام كرد: شما نخست وزيري داريد كه باور او به اسرائيل نابودنشدني است و من به طور شفاف مي خواهم بگويم كه ما همواره حامي اسرائيل خواهيم بود.

 



خبرنگار شبكه الجزيره تحت تاثير سخنان افشاگرانه سيدحسن نصرالله استعفا كرد

يك خبرنگار و توليدكننده برنامه هاي شبكه الجزيره تحت تاثير سخنان دبير كل حزب الله لبنان از سمت خود استعفا كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «موسي احمد» خبرنگار و توليدكننده برنامه هاي الجزيره پس از شنيدن سخنان اخير سيدحسن نصرالله درباره دوگانگي مواضع اعراب در حمايت از سوريه از سمت خود در شبكه الجزيره استعفا كرد.
شبكه الجزيره قطر كه سياست خصمانه اي عليه سوريه اتخاذ كرده است بار ديگر شاهد استعفاي يكي از اعضاي خود در اعتراض به اين سياست بود.
اين خبرنگار اظهار داشت كه سخنان سيدحسن نصرالله درباره تبليغات و تحريكات رسانه اي عليه سوريه روي او تاثير گذاشت چرا كه به گفته دبير كل حزب الله لبنان اعراب خواستار دخالت نظامي در سوريه هستند اما در مقابل رژيم صهيونيستي كه ساليان دراز در حق مردم مظلوم فلسطين جنايت مي كند اقدامي انجام نمي دهند.
موسي احمد در متن استعفا نامه خود نوشت، با قلبي آرام و روحي مطمئن اين كار را مي كنم زيرا آموخته ام كه هيچ چيز باارزش تر و گرانبهاتر از وجدان راحت و چيزي عزيزتر از كرامت نيست.
وي اظهار داشت، در شبكه الجزيره ديگر جايي براي آدم هاي ميانه رو نيست اين شبكه خبري به هر قيمتي كه شده مي خواهد نظام سوريه را ساقط كند.
وي افزود: الجزيره بازوي سياسي و رسانه اي تحريك كننده براي قطر است و نمونه اقدامات تحريك كننده اين كشور بايكوت خبري همه پرسي قانون اساسي در سوريه بود اما متقابلا وقايع شهر حمص را به گونه اي پوشش مي دهد كه انگار اين منطقه شهر قدس است.
اين خبرنگار قطري گفت، سخنان سيدحسن نصرالله كه از تبليغات گمراه كننده رسانه اي عليه سوريه صحبت مي كرد عامل مهم استعفاي من بود چرا كه مرا بيدار كرد.

 



تروريست ها در عراق 30 پليس را كشتند

در حمله افراد مسلح با لباس پليس به ايستگاه هاي ايست و بازرسي در استان الانبار عراق 30 تن از اعضاي پليس جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري ها منابع نيروي پليس در عراق اعلام كردند كه در حملاتي كه از سوي افراد ناشناس مظنون به عضويت در القاعده صورت گرفت 30 پليس كشته و سه نفر ديگر زخمي شدند.
به گزارش بي بي سي در ميان كشته شدگان يك سرهنگ و يك ناخدا نيز وجود دارد. سرگرد هردان سخنگوي ارشد پليس شهر حديثه، القاعده را مسئول انجام اين حمله تروريستي اعلام كرد.
براساس اين گزارش دستكم 50 فرد مسلح كه لباس پليس به تن كرده بودند، ديروز با حمله به بخش هاي ايست و بازرسي در دو منطقه حديثه و برونه در استان الانبار اقدام به كشتار نيروهاي پليس كردند.
رويتر نيز در گزارشي اعلام كرد كه يكي از كشته شدگان از نيروهاي مهاجم ناشناس بوده است و بعد از انجام اين حمله تروريستي در الانبار مقررات منع آمد و شد برقرار شده است. ناظران سياسي منطقه مي گويند تروريست ها در عراق از حمايت مالي و نظامي آمريكا و عربستان برخوردارند.

 



خواست مردم يمن در تظاهرات صنعا ارتش را از عوامل عبدالله صالح پاكسازي كنيد

هزاران نفر از مردم يمن با برپايي تظاهرات در شهر صنعا خواستار اصلاح و پاكسازي ارتش اين كشور از عوامل رژيم سابق شدند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، مردم يمن با برپايي تظاهرات در ميدان التغيير شهر صنعا خواستار پاكسازي ارتش و ديگر نهادهاي اين كشور از عوامل رژيم سابق شدند.
تظاهركنندگان تأكيد كردند كه باقيمانده هاي نظام علي عبدالله صالح بايد كنار بروند و نيروهاي انقلابي و تازه نفس جاي آنها را بگيرند.
مردم يمن اظهار داشتند اگر چه هرم قدرت راس خود را از دست داده اما عوامل ژريم سابق همچنان در ارتش، دولت و نهادهاي مختلف بر سر كارند و تغييري در ساختار قدرت به وجود نيامده است.
در حالي كه چندين روز از مراسم سوگند رياست جمهوري جديد يمن مي گذرد يمن همچنان صحنه اعتراض هاي مردمي و ناآرامي هاي گسترده است.
اين در حالي است كه بر اثر افزايش خشونت ها و درگيري ها در جنوب يمن ميان نظاميان و گروه القاعده در حدود 100 نفر كشته و ده ها تن زخمي شدند بنابر اعلام رسانه هاي يمن و شبكه الجزيره در درگيري هاي روز گذشته ميان نيروهاي القاعده و ارتش يمن، 70 نفر از نيروهاي ارتش يمن و 30 نفر از اعضاي القاعده كشته شدند.
كارشناسان يمني بقاياي هواداران علي عبدالله صالح ديكتاتور مخلوع يمن را در پس پرده اين درگيري ها مي دانند. به اعتقاد اين كارشناسان اين ناآرامي ها براي توجيه نفوذ نظامي بيشتر آمريكا در اين كشور و حتي احتمال مداخله نظامي به بهانه ايجاد امنيت و مبارزه با تروريسم صورت مي گيرد.
از سوي ديگر عبدربه منصورهادي رئيس جمهور جديد يمن از همه گروه هاي سياسي خواست براي كمك به ثبات يمن و خارج شدن از بحران كنوني با يكديگر همكاري كنند.وي گروه هاي يمني را به شركت در نشست گفت وگوي فراگير و شفاف ملي با هدف بررسي همه مسائل ملي فراخواند.

 
 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14