(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 اسفند 1390- شماره 20161

برف و كولاك شديد در غرب و شمال كشور
انفجار انبار ترقه در بازار تهران
ايران انحصار داروي اسرائيلي ام اس را شكست
اهداي اعضاي جهادگر جهاد دانشگاهي به 3 بيمار
كشف 8 انبار بزرگ مواد محترقه در شرق تهران
پيش بيني سازمان هواشناسي؛ وزش باد شديد در 7 استان كشور
آغاز عمليات احداث مركز قرآن پايتخت از سال آينده
تعطيلي 4 كارواش فاقد سيستم تصفيه فاضلاب
چراغ سبز وزير براي تعطيلي مدارس در 27 و 28 اسفند
اجراي طرح پايش پرونده هاي معلولان
برپايي 5 هزار جشن در نوروز 91
برخورد با مالخرها در اولويت اصلي برنامه هاي پليس
علف سمي 40 رأس دام را تلف كرد
ورزش براي زنان در عربستان ممنوع!
قوانين ضدحجاب در استراليا
انفجار انبار مهمات



برف و كولاك شديد در غرب و شمال كشور

سرويس شهرستانها-
بارش برف در استان هاي غربي و شمالي كشور مدارس را تعطيل، راه هاي روستايي را مسدود و مسافران را در محاصره برف قرار داد.
به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد و به نقل از فرمانده نيروي انتظامي لرستان، تعداد دو اكيپ 15 نفره عوامل دو صندوق اخذ رأي در حين بازگشت در گردنه حيدربگ واقع در حدود 65 كيلومتري شهرستان نورآباد به علت بارش سنگين برف و كولاك شديد كه منجر به مسدود شدن راه شده بود در سرماي شديد گرفتار شدند. سرتيپ كاظم عليزاده افزود: بالگرد نيروي انتظامي به كمك اين افراد شتافت و جان 30 نفر از عوامل اجرايي انتخابات در منطقه صعب العبور نورآباد را از مرگ نجات داد. نجات يافتگان به مراكز درماني دلفان منتقل شدند. حال نجات يافتگان رضايت بخش اعلام شده است.
همچنين به گزارش ايرنا و به نقل از فرماندار عجبشير 14 مجري انتخابات و صندوق آراي نهمين دوره انتخابات مجلس همچنان در روستاي چهاربرود اين شهرستان گرفتار برف هستند.
اژدر علمي، روز دوشنبه افزود: بارش برف و كولاك شديد در منطقه مانع از بازگشايي مسير اين روستا شده و تلاش گروه هاي راهداري براي بازگشايي راه ارتباطي آن همچنان ادامه دارد.
وي با بيان اينكه ارتفاع برف در مناطق برف گير اين روستا به حدود چهار متر مي رسد گفت: بارش برف همچنين تردد در برخي محورهاي ارتباطي اين شهرستان را با مشكل مواجه كرده به نحوي كه در مناطق كوهستاني تردد فقط با زنجير چرخ و امكانات ايمني ميسر است.
وي اظهار كرد: در اثر بارش سنگين برف و برودت هوا، مدارس شهري و روستايي بخش قلعه چاي و عجب شير در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه امروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل شد.
نجات 450 مسافر
رئيس اداره راه و ترابري مهاباد، از نجات افزون بر 450 مسافر گرفتار برف و كولاك در محورهاي برفگير اين شهرستان خبر داد.
«جلال محمدي»، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مسافران در محورهاي مهاباد- سردشت و مهاباد - بوكان در جاده «برهان» در ميان بيش از يك متر برف و كولاك شديد گرفتار شده بودند كه با تلاش مأموران راهدارخانه ها و امدادگران جمعيت هلال احمر نجات يافتند.
وي گفت: بيش از يكصد دستگاه خودرو و چهار دستگاه اتوبوس به دليل نبود ديد و كولاك شديد در اين محورها گرفتار شده بودند. وي اضافه كرد: مسافران گرفتار شده به راهدارخانه ها، مساجد و روستاهاي حاشيه جاده ها انتقال يافته و شماري نيز به شهرهاي مبدأ بازگردانده شدند.
محمدي گفت: براي حفظ جان مسافران محورهاي مهاباد- سردشت و مهاباد- بوكان تا اطلاع ثانويه مسدود اعلام شده است.
وي افزود: بيش از 10 دستگاه خودرو سنگين برف روب بيش از چهار روز است كه به صورت شبانه روز در حال برف روبي و بازگشايي اين مسيرها هستند.
قطع ارتباط 70 روستاي گيلانغرب
بارش سنگين برف در بخش گواور از توابع شهرستان گيلانغرب موجب قطع آب، برق و ارتباط 70 روستاي اين بخش با مركز شده است.
به گزارش ايرنا، بارش برف در روز دوشنبه بدليل كولاك شديد موجب تعطيلي مدارس و ادارات بخش گواور شد، ارتفاع برف در شهر سرمست و روستاهاي بخش گواور به يك متر و در ارتفاعات به يك و نيم متر رسيده است.
براساس اين گزارش، بسياري از تاسيسات پرورش دام و طيور اين بخش به علت سرما و قطع آب، برق و سوخت در معرض خطر قرار گرفته است.
بارش برف سنگين در ديواندره
سنندج- خبرنگار كيهان:
در پي بارش شديد برف و كولاك در استان كردستان و بسته شدن راه هاي اصلي و فرعي اين استان نتيجه قطعي شمارش آرا در حوزه انتخابيه سنندج، كامياران و ديواندره انجام نشده است.
دوشنبه به دستور استاندار كردستان جلسه فوق العاده ستاد بحران جهت رسيدگي به وضعيت افراد گرفتار در كولاك در محورهاي ارتباطي استان به ويژه در محور سنندج به سقز تشكيل شد.
گفتني است به دنبال بارش سنگين برف در مناطق كوهستاني ديواندره برخي از عوامل اجرايي ستاد انتخابات اين شهرستان گرفتار برف و كولاك شده اند و هنوز 18 صندوق اخذ رأي در منطقه كوهستاني سارال و چهل چشمه به ستاد انتخابات شهرستان ديواندره نرسيده است.
علي رغم گذشت سه روز از پايان كار رأي گيري، هنوز نتيجه قطعي شمارش آرا در حوزه انتخابيه سنندج، كامياران و ديواندره اعلام نشده است.
بازگشايي محورهاي هراز و چالوس
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا از بازگشايي جاده كرج به چالوس در استان مازندران كه به علت برف و كولاك شديد مسدود شده بود، خبر داد و گفت: به علت ادامه ريزش برف و كولاك شديد 21محور كشور همچنان مسدود مي باشد.
سرهنگ رضا سلبي در گفت وگو با ايسنا در خصوص آخرين وضعيت راه هاي كشور با بيان اينكه محور كرج به چالوس در استان البرز كه به علت بارش شديد برف، كولاك و عدم ديد كافي از ساعت 30:6 صبح ديروز مسدود اعلام شده بود با كمك عوامل راهداري بازگشايي شد.
وي گفت: محور هراز در استان مازندران نيز كه از ساعت 45:7 صبح ديروز (دوشنبه) به علت بارش شديد برف، كولاك و عدم ديد كافي مسدود شده بود با كمك عوامل راهداري و پليس راه مجددا بازگشايي شد.
قطع ارتباط
تمامي روستاهاي اشنويه
به دنبال بارش نيم متر برف و كولاك شديد در اشنويه، راه هاي ارتباطي تمامي 70 روستاي تابعه اين شهرستان از شامگاه يكشنبه مسدود شده است.
رئيس اداره راه و ترابري اشنويه، يكشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: افزون بر 30 هزار نفر در قالب حدود هفت هزار خانوار در اين روستاها اسكان دارند.
«علي يارمحمدي» افزود: علاوه بر اين تمامي محورهاي مواصلاتي برون شهري اشنويه به شهرهاي اطراف مسدود بوده و تا اطلاع ثانوي اجازه ورود و خروج به هيچ خودرويي در اين مسيرها داده نمي شود.
انسداد 2 راه اصلي استان ايلام
مدير عامل جمعيت هلال احمر ايلام گفت: بارش برف و كولاك شديد، يكشنبه شب باعث مسدود شدن راههاي «سرابله- ايلام» و «ملكشاهي به ايلام» شد.
صادق طيبي ادامه داد: بر اثر بارش برف به همراه وزش باد شديد، برق بخش هايي از مناطق شهر ايلام از جمله «بلوار مدرس» قطع و موجب اختلال در زندگي عادي مردم شد.
قطع راه روستاهاي مراغه
اروجعلي عليزاده مديركل راه و ترابري آذربايجان شرقي از مسدود شدن راه هاي روستاهاي مراغه چاراويماق، هشترود، بستان آباد و ميانه خبر داد.
همچنين حدود 15كيلومتر از محور دندي- تكاب در استان زنجان به علت وجود برف و كولاك مسدود شده است.محور ينك بي- ماهنشان نيز به علت قيچي كردن يك دستگاه تريلر از نخستين ساعات بامداد دوشنبه مسدود شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از سنندج بيش از 3 هزار و 200 مسافر در راه مانده استان كردستان در مدارس و مساجد و راهدارخانه ها اسكان يافتند و يكصد مسافر به مراكز درماني و بيمارستاني اعزام شدند. كليه مقاطع تحصيلي مدارس كردستان در نوبت صبح روز دوشنبه تعطيل شد. ارتفاع برف در برخي مناطق ديواندره به 3 متر رسيد و بسياري از راه هاي ارتباطي روستايي و ارتباط تلفني اين روستاها قطع شد. چندين دستگاه نفربر و بالگرد براي انتقال مصدومان به مناطق صعب العبور شهرهاي ديواندره، بيجار، سقز و گردنه صلوات آباد سنندج اعزام شدند.
گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل نيز حاكي است بارش برف و كولاك مدارس مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي روز دوشنبه در برخي شهرستان هاي استان اردبيل را تعطيل كرد. سرنشينان 80 دستگاه خودرو كه در گردنه صائين واقع در محور سراب اردبيل در كولاك گرفتار شده بودند نجات يافتند. همچنين سرنشينان 60 دستگاه خودرو در پايگاه مستقر در محور خلخال به اسالم در گردنه الماس اسكان يافتند.
گزارش ايرنا از همدان حاكي است 2450مسافر گرفتار در برف و كولاك در پايگاه هاي هلال احمر اين استان اسكان يافتند. صدها خودرو و مسافر در گردنه و محورهاي مواصلاتي اين استان زمين گير شده بودند.
به گزارش ايرنا از سنندج 3 نفر از سرنشينان يك دستگاه خودرو كه در محور سردشت ميرآباد گرفتار بهمن شده بودند نجات يافتند. سقوط بهمن باعث سقوط خودرو تا 500 متر به داخل دره اي در اين محور شده بود.
بارش سنگين برف و كولاك شديد جان يك نفر را در هشترود گرفت.
اين مرد 63 ساله عارف حسين خاني نام دارد و اهل روستاي حسن كندي است. بارش 5/2متر برف راه ارتباطي 187 روستاي هشترود را مسدود كرده است.
بارش 5/1متر برف بيش از يكصد روستاي مهاباد را در محاصره خود قرار داد. برف مدارس مهاباد را در روز دوشنبه تعطيل كرد.
822 نفر از مسافران كه در جاده هاي استان كرمانشاه گرفتار برف و كولاك شده بودند نجات يافتند. 16 مصدوم نيز به صورت سرپايي مداوا شدند. 830 بسته غذايي و اقلام زيست محيطي ميان مسافران گرفتار برف توزيع شد.
6 تن از سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد كه به داخل رودخانه در نزديكي يكي از بوستان هاي اسدآباد سقوط كرده بودند نجات يافتند.
برف راه ارتباطي 490 روستا در استان كرمانشاه و 440 روستا در شهرستان دلفان لرستان را قطع كرد و محورهاي روانسر به پاوه و روانسر به جوانرود نيز بسته شد.
همچنين راه ارتباطي 100 روستا در شهرستان بستان آباد بر اثر ريزش برف مسدود شد. راه اسالم به خلخال بيش از 50 روستاي خلخال با بارش برف مسدود شد.
تمامي مدارس ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان شيفت صبح و عصر روز دوشنبه در سراب با بارش برف تعطيل شد.همچنين مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان همدان براي سومين روز متوالي به تعطيلي كشيده شد و مدارس برخي از شهرهاي استان نيز تعطيل شد.
برف مدارس سه مقطع شهرهاي ايلام، دهلران، ايوان، شيروان چرداول و يازده شهرستان استان كرمانشاه و استان اردبيل و زنجان را در روز دوشنبه تعطيل كرد.

 



انفجار انبار ترقه در بازار تهران

بخشي از بازار بزرگ تهران صبح ديروز بر اثر انفجار مهيب انبار ترقه آتش گرفت.
بنابر گزارش هاي رسيده، ساعت 39/5 دقيقه ديروز يك انبار ترقه در سراي «صلحي» بازار بزرگ تهران منفجر شد. به دنبال اين حادثه گروه هاي عملياتي ايستگاه هاي 1، 4، 7 و 97 روانه محل حادثه شدند.
به علت وسعت انفجار، آتش سوزي از انبار ترقه سراي صلحي پله نوروزخان به پاساژ كاغذفروشي سهرابي نيز سرايت كرد.
در اين آتش سوزي 15مغازه كاغذفروشي در آتش سوخت و 24 مغازه به شديد آسيب ديد. اما آتش نشان ها موفق شدند با مهار كردن آتش از گسترش دامنه شعله هاي آتش به دهها فروشگاه و انبار لوازم التحرير جلوگيري كنند.
به گزارش خبرگزاري ها مدير آتش نشاني منطقه 1 شهر تهران اظهار داشت: در حريق صبح ديروز بازار بخشي از ديوار قديمي پاساژ فرو ريخت كه باعث مدفون شدن 3 نفر از آتش نشانان شد. اين افراد با تلاش همكارانشان از زير آوار خارج و در بيمارستان سينا تحت مداوا قرار گرفتند.
مرتضي اصفهاني ادامه داد: به دليل اينكه دود در محل بسيار زياد بود نگران بوديم آتش نشانان زير آوار خفه شوند كه خوشبختانه با كمك ساير آتش نشانان اين افراد نجات پيدا كردند.
وي بيان كرد: علت حريق توسط كارشناسان در دست بررسي است چرا كه كانون هاي متعددي داشته است.
مدير آتش سوزي منطقه 1 شهر تهران با بيان اينكه اين حريق در پاساژي رخ داد كه محل تجمع لوازم تزئيني، كاغذ و مقوا بوده است گفت: مقداري هم مواد محترقه آنجا نگهداري مي شده كه وجود اين مواد محترقه باعث گسترش حريق شد.

 



ايران انحصار داروي اسرائيلي ام اس را شكست

رئيس سازمان غذا و دارو از شكسته شدن انحصار داروي اسرائيلي بيماران ام اس توسط صنايع دارويي ايران خبر داد.
به گزارش مهر، دكتر احمد شيباني روز دوشنبه در حاشيه مراسم اختتاميه دومين جايزه ملي كيفيت غذا، دارو و بهداشت ايران در جمع خبرنگاران گفت: انحصار داروي «گلاتي رامر» كه محصول شركت اسرائيلي است، توسط صنايع دارويي كشورمان شكسته شد و هم اينك نيز در بازار دارويي كشورمان توزيع مي شود.
عباس كبريايي زاده، مديرعامل شركت اسوه نيز با اشاره به اين كه داروي گلاتي رامر براي بيماران ام اس كه در انحصار اسرائيلي ها بود، افزود: اين دارو پس از 12 سال در حال حاضر با قيمت 35 هزار تومان براي بيماران ام اس در كشور توليد و توزيع مي شود.
وي با بيان اين كه هنوز اين دارو تحت پوشش بيمه نيست تصريح كرد: اين دارو با تكنولوژي سرنگ آماده تزريق حتي مي تواند در زمان بارداري نيز مورد استفاده قرار گيرد.
كبريايي زاده خاطرنشان كرد: اين دارو هم اينك در اروپا 64 دلار و داروي قبلي انحصاري اسرائيلي ها نيز در حدود 100هزار تومان قيمت داشت و ايران بعد از اسرائيل و هند سومين توليدكننده اين داروي ام اس است.

 



اهداي اعضاي جهادگر جهاد دانشگاهي به 3 بيمار

با اهداي كليه ها و كبد يك جهادگر جهاد دانشگاهي كه دچار مرگ مغزي شده بود، سه نفر از نيازمندان به اهداي عضو، از نعمت سلامتي برخوردار شدند.
عباس قبادي، همكار مرحوم «منصور احمد بيگي» با اعلام اين خبر افزود: مرحوم احمد بيگي جهادگر جهاد دانشگاهي واحد تهران كه در ششم اسفندماه از سوي زورگيران مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دچار مرگ مغزي شده بود، روز يكشنبه در بيمارستان مسيح دانشوري با اهداي كليه و كبد به سه بيمار حيات دوباره بخشيد.
وي با اشاره به حادثه رخ داده براي اين جهادگر از سوي زورگيران، ضمن اميدواري نسبت به اين كه عاملان و مسببان اين حادثه بزودي دستگير و مجازات شوند، گفت: پيكر نيمه جان مرحوم احمد بيگي شب حادثه- ششم اسفند- به بيمارستان شماره 2 فياض بخش منتقل شد، اما وي عليرغم تلاش پزشكان دچار مرگ مغزي مي شود.
وي در ادامه با اشاره به درخواست مرحوم احمد بيگي در زمان حياتش از خانواده اش براي اهداي اعضاي بدنش در صورت وقوع هر حادثه ناگواري، خاطرنشان كرد: بر اين اساس هنگامي كه پزشكان بيمارستان با خانواده آقاي احمد بيگي پيشنهاد اهداي عضو را مطرح مي كنند، آنها با اين درخواست موافقت و منصور را براي اهداي عضو به بيمارستان مسيح دانشوري منتقل مي كنند. به گزارش ايسنا منصور احمد بيگي مسئول نظارت و ارزشيابي كلاسهاي آموزشي جهاد دانشگاهي بود.

 



كشف 8 انبار بزرگ مواد محترقه در شرق تهران

رئيس پليس اطلاعات و امنيت شرق تهران از كشف و ضبط اموال 8 انبار بزرگ مواد محترقه در شرق استان تهران خبر داد.
سرهنگ حسين قاسم لويي گفت: در راستاي دستور ناجا براي برخورد با متخلفان و سازندگان و واردكنندگان مواد محترقه غيراستاندارد فرماندهي شرق استان تهران طي چند عمليات مشترك موفق به شناسايي و توقيف اموال 8 انبار بزرگ نگهداري مواد محترقه خطرناك شدند.
وي بيان داشت: در اين عمليات كه به صورت مشترك در شهرستان هاي شرق تهران انجام شد 6 نفر دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت شرق تهران ادامه داد: از آنجايي كه بخشي از مواد محترقه خطرآفرين توسط خرده فروشان در دسترس جوانان قرار مي گيرد طرحي نيز براي برخورد با اين افراد در نظر گرفته شد كه طي آن 30 نفر از خرده فروشان از سطح شهر جمع آوري شدند و مواد محترقه كشف شده از آنان ضبط شد.
وي بيان داشت: روند برخوردي پليس با توليد، توزيع و وارد كنندگان غيرمجاز مواد محترقه تا پايان شب چهارشنبه آخر سال ادامه خواهد داشت تا مواد منفجره خطرآفرين باعث ايجاد حوادث تلخ در روزهاي آخرين سال نشود.

 



پيش بيني سازمان هواشناسي؛ وزش باد شديد در 7 استان كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به وزش باد شديد در 7 استان كشور و احتمال بروز خسارت به شبكه هاي انتقال نيرو هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار به ايسنا، گفت: آخرين داده هاي هواشناسي حاكيست وزش باد شديد در استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و استانهاي واقع در دامنه هاي جنوبي البرز تداوم دارد و درياي خزر نيز مواج و طوفاني است.
وي افزود: اين وضعيت در ادامه استان هاي خراسان شمالي، سمنان و خراسان رضوي را نيز در برمي گيرد و در نهايت از شمال شرق كشور خارج مي شود.
اميدوار در ادامه با اشاره به شدت وزش باد و خسارتهاي احتمالي گفت: از اينرو ايجاد خسارت بويژه در شبكه انتقال نيرو در اين استانها دور از انتظار نخواهد بود.

 



شهردار تهران خبر داد
آغاز عمليات احداث مركز قرآن پايتخت از سال آينده

شهردار تهران از ساخت دارالقرآن (مركز قرآن شهر تهران) در تپه هاي عباس آباد خبر داد و گفت: با اعتبارات پيش بيني شده سال آينده ساخت اين مركز آغاز مي شود.
به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم اختتاميه جشنواره قرآني شمسه درباره زمان احداث مركز قرآني شهر تهران در تپه هاي عباس آباد، گفت: براي احداث اين پروژه پيش بيني هاي لازم انجام شده است.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه طراحي و معماري مركز قرآن خاص بوده و بايد از معماري ايراني اسلامي به بهترين شكل برخوردار مي شد، مسابقه اي براي ارائه طرح برگزار شد كه زمان زيادي برد، اما هم اكنون طراحي و نقشه ها قطعي شده و با اعتبارات پيش بيني شده سال آينده ساخت مركز قرآن آغاز مي شود.
قاليباف در ادامه با بيان اينكه جشنواره شمسه يكي از فعاليت هاي فرهنگي شهرداري تهران در سال جاري بوده است، افزود: در سال 91 نيز براساس سياست شهرداري تهران اين جشنواره تداوم پيدا خواهد كرد و هر ساله برگزار خواهد شد. شهردار تهران در خاتمه با بيان اينكه جشنواره شمسه سال آينده در 12رشته برگزار خواهد شد، گفت: اين فعاليت ها از سطح محلات آغاز شده و تا سطح مناطق و سپس سطح شهر به انجام رسيده و مسابقات نهايي آن در پايان سال برگزار مي شود.

 



معاون محيط زيست استان تهران خبر داد
تعطيلي 4 كارواش فاقد سيستم تصفيه فاضلاب

معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران با بيان اينكه 4 كارواش به دليل نداشتن سيستم تصفيه فاضلاب تعطيل شدند، گفت: تنها 7 رستوران در استان تهران از سيستم تصفيه فاضلاب برخوردارند.
عزيز عبدل زاده با بيان اين مطلب اظهار داشت: در اداره كل محيط زيست استان تهران علاوه بر پايش رودخانه ها و آب هاي زيرزميني پايش هتل ها، رستوران ها و كارواش ها نيز انجام مي شود.
وي ادامه داد: بر همين اساس تيم هاي گشت زيست محيطي در خصوص كارواش ها در سال جاري 105 اخطاريه صادر كرده و 4 كارواش را نيز به دليل نداشتن سيستم تصفيه فاضلاب تعطيل كرده است.
عبدل زاده افزود: همچنين امسال 10 كارواش به سيستم تصفيه فاضلاب مجهز شدند و 6 كارواش در حال مجهز شدن به اين سيستم هستند.
معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران بيان كرد: در خصوص هتل ها نيز 22 اخطاريه در مورد عدم تجهيز به سيستم تصفيه فاضلاب صادر شده است و در حال حاضر 7 هتل به سيستم تصفيه فاضلاب مجهز شده اند.
وي در خصوص رستوران ها به فارس گفت: همچنين براساس آمار سال 90، براي 45 رستوران اخطاريه صادر شده است و تنها 7 رستوران در استان تهران سيستم تصفيه فاضلاب دارا هستند و 4 رستوران هم در حال تجهيز به سيستم تصفيه فاضلاب هستند ضمن اينكه مابقي در دست پيگيري است.

 



چراغ سبز وزير براي تعطيلي مدارس در 27 و 28 اسفند

وزير آموزش و پرورش امسال نيز با نشان دادن چراغ سبز براي تعطيلي مدارس در 27 و 28 اسفند گفت: در صورت غيبت دانش آموزان سخت نخواهيم گرفت.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه ششمين همايش مدرسه ايراني- معماري ايراني گفت: با توجه به اينكه دولت اعلام كرده 27 و 28 اسفندماه كارمندان مي توانند از مرخصي استفاده كنند، لذا دانش آموزان چنانچه در اين دو روز غيبت داشته باشند غيبت آنها موجه است و خيلي سخت نمي گيريم.
وي در همين رابطه افزود: هيأت دولت هيچ گونه تصميمي براي تعطيلي آموزش و پرورش و دانشگاه ها اتخاذ نكرده و مدارس در روزهاي پاياني سال داير است اما غيبت دانش آموزان نيز موجه خواهد بود.
گفتني است وزير آموزش و پرورش سال گذشته نيز در اظهاراتي در اين خصوص به خبرنگاران گفت، يادش نمي آيد كه در طول تحصيل خود 28 اسفند به مدرسه رفته باشد.
تدابير لازم براي چهارشنبه آخر سال
وزير آموزش و پرورش درباره تدابير اين وزارتخانه براي مدارس نوبت دوم در چهارشنبه آخر سال نيز گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش و كوشش خود را به كار خواهد گرفت و مسئولان امنيتي و انتظامي نيز بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل كنند، البته برنامه هاي اين روز در شوراي استان تصميم گيري مي شود.
برنامه اي براي جنسيتي كردن كتاب ها نداريم
وي همچنين درباره نحوه جنسيتي شدن كتاب هاي درسي كه پيش از اين در همايش هوشمندسازي مدارس استثنايي آن را عنوان كرده بود، گفت: تاكنون چنين بحثي را عنوان نكرده ام و برنامه اي هم براي جنسيتي كردن كتاب هاي درسي نداريم، البته برخي از موضوعات از جمله مباحث مربوط به شناخت خود دانش آموزان دختر و پسر و مباحث مربوط به بلوغ وجود دارد كه در گذشته نيز بوده و اين به معناي تفكيك جنسيتي يا تغيير كتاب ها نيست.

 



اجراي طرح پايش پرونده هاي معلولان

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: نوع و شدت معلوليت معلولان تحت پوشش سازمان بهزيستي در طرح پايش پرونده هاي معلولان مورد بررسي قرار مي گيرد و مستمري افرادي كه ذي نفع نيستند قطع مي شود.
يحيي سخنگويي افزود: به اين ترتيب بيماران خاص همچون مبتلايان به HIV كه پرونده آنها به اشتباه در حوزه توانبخشي ثبت شده و از اين حوزه مستمري دريافت مي كنند و افرادي كه در چند استان تحت پوشش بوده و چند مستمري دريافت مي كنند ساماندهي مي شوند و زمينه براي ورود پشت نوبتي ها فراهم مي شود.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اعلام پرداخت حق پرستاري به 4722 معلول، گفت: در حال حاضر ميزان حق پرستاري براي هر ماه 70 هزار تومان است كه در سال آينده افزايش مي يابد. ضمن اينكه ميزان حق پرستاري در سال جاري از 45 به 70 هزار تومان افزايش يافته است.

 



برپايي 5 هزار جشن در نوروز 91

رئيس سازمان تسهيلات سفرهاي نوروزي كشور گفت: 5هزار جشن در نوروز 91 در شهرهاي كشور برپا مي شود.
معاون گردشگري رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري و رئيس سازمان تسهيلات سفرهاي نوروزي كشور با بيان اينكه در اجراي طرح سفرهاي نوروزي، آيين هاي مربوط به تحويل سال در محل اسكان مسافران و مبادي ورودي و خروجي شهرها اجرا مي شود، گفت: 3700 دانشجوي رشته مديريت گردشگري در دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد در اجراي اين طرح و همچنين نظارت و بازرسي با اين سازمان همكاري مي كنند.
جهانيان افزود: امسال نخستين بار براي افزايش امنيت گردشگران پليس گردشگر در نوروز فعال مي شود.
وي همچنين با اشاره به ويژگي ها و ظرفيت هاي طبيعي از جمله دريا، جنگل و كوه در مازندران گفت: طرح توسعه گردشگري طبيعي و دريايي آزمايشي در مازندران اجرا مي شود.
جهانيان با اشاره به شناسايي هزار و 200 منطقه نمونه گردشگري در كشور گفت: در 130 منطقه مراكز اقامتي و تفريحي ساخته شده است.
معاون گردشگري رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور با بيان اينكه توسعه گردشگري سلامت در استانها در دستور كار قرار دارد گفت: دهكده سلامت كشور نيز در مازندران راه اندازي مي شود.
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي با اشاره به شناسايي 30 هزار خانه استيجاري در مازندران ابراز اميدواري كرد با ساماندهي اين اماكن خدمات مناسبي به مسافران نوروزي ارائه شود.وي از جمله ديگر طرحهاي نوروزي در بخش گردشگري را فعال شدن يك ميليون دانش آموز در طرح هميار گردشگر اعلام كرد.
معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور نيز با اشاره به شناسايي 260 رشته صنايع دستي در كشور گفت: 30 رشته مختص مازندران است.

 



برخورد با مالخرها در اولويت اصلي برنامه هاي پليس

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي با بيان اينكه برخورد و شناسايي مالخران جزو برنامه هاي اصلي پليس آگاهي ناجا در سال 91 است گفت: مالخران از سارقان نيز سوءاستفاده مي كنند.
سرهنگ فريدون خالقي فرد درباره ضرورت برخورد با مالخران گفت: مالخران در ايجاد انگيزه سارقان نقش مهمي ايفا كرده و به چرخه سرقت دامن مي زنند.
وي با بيان اينكه براساس آمارهاي موجود ميزان دستگيري مالخرها در سال جاري با كاهشي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است، گفت: در راستاي برخورد با سرقت و كاهش زمينه هاي بروز سرقت در سال 91 كارآگاهان معاونت مبارزه با سرقت پليس آگاهي برخورد با مالخران را به عنوان يكي از برنامه هاي اصلي و اولويت هاي خود در دستور كار قرار داده اند.
وي با بيان اينكه متاسفانه آمار پايين دستگيري مالخران نشان مي دهد كه مالخرها به صورت حرفه اي فعاليت مي كنند به گونه اي كه حتي اين قشر از سارقان نيز سوءاستفاده مي كنند گفت: كارآگاهان پليس آگاهي در بررسي و رصد ميزان درآمد سارقان دريافتند بيشترين درآمد سارقان سهم مالخرها مي شود.
خالقي فرد با بيان اينكه اگر بتوانيم با اتكا به قوانين و مقررات موجود و همچنين پر كردن خلأهاي قانوني با هماهنگي قضايي با مالخرها برخورد كنيم، ميزان وقوع سرقت در كشور كاهش مي يابد گفت: در همين راستا يكي از اولويت هاي معاونت مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا در سال آينده برخورد و شناسايي مالخران است.وي گفت: پليس براي هرگونه اقدام خود بانك اطلاعاتي خاصي دارد و پليس با برنامه ريزي صحيح و به صورت هدفمند با مالخران برخورد مي كند.

 



علف سمي 40 رأس دام را تلف كرد

چراي علف هرز سمي باعث تلف شدن 40 راس دام يك دامدار مهاجر در منطقه بوشكان استان بوشهر شد.
به گزارش ايرنا از بوشهر، رئيس اداره امور عشاير شهرستان دشتستان ديروز با اعلام اين خبر گفت: دامدار مزبور به دليل ناآگاهي از وجود علف هاي هرز بومي منطقه، احشام خود را از اين منطقه عبور داده بود كه دام ها نيز بر اثر چراي علف هاي هرز سمي، مسموم و تلف شدند.
اسفنديار محمدي اضافه كرد: اين علوفه سمي به نام كرچك در حد فاصل شهرهاي اهرم مركز شهرستان تنگستان و شهر كلمه از توابع بخش بوشكان دشتستان حوالي تونل پيامبر اعظم(ص) به وفور يافت مي شود.
وي افزود: خوردن زياد اين علوفه توسط حيوانات اهلي بشدت مسموميت ايجاد مي كند.
رئيس اداره دامپزشكي دشتستان نيز گفت: كارشناسان اين اداره با مراجعه به محل حادثه در تلاش هستند با خوراندن مايعات زياد به بقيه دام ها، سموم را از بدن آنها دفع كنند.

 



ورزش براي زنان در عربستان ممنوع!

ممنوعيت ورزش كردن دختران عربستاني در مدارس و يا شركت در مسابقات بين المللي به آرزويي دست نيافتني براي آنان تبديل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، آنان از ورزش كردن منع شده اند و اين دستور علماي مذهبي وهابي اين كشور است.
شركت ورزشكاران زن عربستاني در مسابقات بين المللي يا حتي ورزش كردن عادي، هميشه موضوعي بحث برانگيز بوده است.
عربستان تاكنون هيچ نماينده زني در المپيك نداشته است. اين موضوع و همينطور ممنوعيت ورزش كردن زنان در عربستان بارها مورد انتقاد گروه هاي مختلف حقوق بشري قرار گرفته است.
زنان و دختران سعودي فقط در خانه يا مدارس خصوصي حق ورزش كردن دارند، اين در حاليست كه شهريه اين مدارس بسيار زياد است و براي خيل عظيم خانواده هاي طبقه متوسط عربستاني قابل پرداخت نيست.عالمان عربستاني معتقدند ورزش كردن زنان و دختران خلاف روال طبيعي و جنسيتي آنان است. در بسياري از مدارس دولتي عربستان نه تنها محلي براي ورزش كردن دختران وجود ندارد، بلكه درس يا زنگي هم به نام زنگ ورزش در نظر گرفته نشده است.

 



قوانين ضدحجاب در استراليا

براساس قوانين جديد ايالت ولز جنوبي استراليا، زنان مسلمان در اين ايالت بايد براي تأييد هويت شان توسط مقام هاي قضايي و پليس روبنده خود را بردارند.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، «گرگ اسميت»، دادستان كل ولزجنوبي در بيانيه اي اعلام كرد: از 30 آوريل سال جاري، مقام هايي نظير قضات و وكلايي كه گواهينامه يا تأييد هويت صادر مي كنند، در صورت صدور اين اسناد حقوقي بدون بررسي هويت افراد، 220 دلار استراليا جريمه خواهند شد. سال گذشته قوانيني در ايالت ولزجنوبي به تصويب رسيد كه براساس آن زنان در صورت مخالفت با دستور پليس براي برداشتن روبند 5 هزار و 500 دلار استراليا جريمه مي شوند.

 



انفجار انبار مهمات

مقام ها و شاهدان عيني اعلام كردند، در جريان انفجار يك انبار مهمات در «برازاويل» پايتخت جمهوري كنگو 206تن كشته و 1500 تن ديگر نيز مجروح شدند.
به گزارش ايسنا، سخنگوي دولت جمهوري كنگو گفت: در پي اين انفجار شيشه منازل و ساختمان ها تا شعاع 5 كيلومتري شكسته شد و تعداد زيادي از افرادي كه در يك مراسم در دو كليسا گردهم آمده بودند، گرفتار شدند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، يكي از شاهدان عيني گفت: اين انفجار شبيه سونامي بود.
رئيس قبرستان برازاويل نيز پيشتر اعلام كرده بود كه در جريان اين انفجار كه بعدازظهر يكشنبه رخ داد 136 تن كشته شدند.
سخنگوي دولت جمهوري كنگو نيز گفت: حريق اصلي در انبار مهمات تحت كنترل است اما بعضي از منازل همچنان طعمه حريق هستند.«دنيس ساسو انگوئسو» رئيس جمهوري اين كشور نيز به دو بيمارستان و يك قبرستان رفت تا از نزديك به بررسي وضعيت بپردازد.
وي در بيانيه اي اعلام كرد كه دولت تلاش خود را براي اقدامات امداد و نجات انجام مي دهد.
هنوز مشخص نشده كه اين انفجار به چه دليل روي داده است اما يكي از مقام هاي حاضر در دفتر رياست جمهوري اعلام كرد كه اين انبار براي نگهداري مهمات و سلاح جنگي مورد استفاده قرار مي گرفت.
فرانسه نيز پس از مخابره اين خبر يك كشتي حامل كمك را به برازاويل اعزام كرده است.خبرگزاري شينهوا نيز گزارش داد، 6كارگر چيني كه براي يك كمپاني در نزديكي محل انفجار فعاليت مي كردند، كشته شدند. همچنين ده ها كارگر چيني ديگر نيز زخمي هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14