(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 اسفند 1390- شماره 20163

حديث دشت عشق
ماجراي وزارت ورزش، سازمان بازرسي و كفاشيان ادامه دارد
احتمال كناره گيري رئيس فدراسيون فوتبال قوت گرفت
اخبار كوتاه از فوتبال
رده بندي فيفا معادلات را تغيير داد ايران با كره جنوبي يا استراليا همگروه مي شود
هفته بيست و هفتم ليگ برتر آغاز مجدد ليگي كه ديگر «رئيس» ندارد
چهره قهرمان ليگ برتر فوتسال فردا مشخص مي شود سرنوشت قهرماني دست اصفهاني هاست!
ميراسماعيلي مسئول نهايي نتايج تيم ملي استبازگشت ميران به جودو



حديث دشت عشق

به ياد هنرمند شهيد «حسن ديانت دار»
آنقدر در هنر پيش رفت تا شهيد شد!
زماني كه در مقطع ابتدايي درس مي خواند، از آنجائيكه وضع مالي پدرش ضعيف بود، علاوه بر درس خواندن در تعويض روغني كار مي كرد تا كمك خرج خود و خانواده شود. خطاطي را از همان زمان شروع كرد. با پولي كه از راه كارگري بدست مي آورد با مقدار كمش كتاب مي خريد و بقيه را جهت تأمين خرج و مخارج خانه به خانواده مي داد. بيشتر اوقات فراغتش را به خطاطي و كوهپيمايي با دوستان سپري مي كرد. آنقدر در عرصه هنر خطاطي پيش رفت تا موفق به دريافت درجه خوش گرديد. سرانجام زمان عازم شدن او به خدمت مقدس سربازي فرارسيد. پس از اخذ مدرك ديپلمش عازم جبهه ها شد. حضور بموقع در جبهه برايش اهميت داشت. به همين خاطر بليط رفت و برگشت را هميشه بموقع آماده مي كرد تا سر وقت در جبهه حضور پيدا كند. شهيد «حسن(حميد) ديانت دار» سال 1343 در شهر لنگرود به دنيا آمد و سرانجام در 17 اسفندماه سال1364 در منطقه سليمانيه عراق به شهادت رسيد.

 



ماجراي وزارت ورزش، سازمان بازرسي و كفاشيان ادامه دارد
احتمال كناره گيري رئيس فدراسيون فوتبال قوت گرفت

دور جديد رياست علي كفاشيان بر فدراسيون فوتبال هنوز وارد هفته اول خود نشده كه وزارت ورزش از طريق معاون حقوقي خود، بحث استعفاي كفاشيان را پيش كشيد.
كفاشيان كه ظاهرا از سوي وزارت ورزش حمايت نمي شد و گزينه مورد نظر وزارتخانه براي دور بعدي رياست فدراسيون فوتبال نبود، در حالي اكثريت آرا را كسب كرد كه هنوز هم خيلي ها باورشان نمي شود حسين قريب به رياست نرسيده است.
احمد رسولي نژاد معاون حقوقي وزارت ورزش يك روز پس از انتخابات فدراسيون فوتبال، حرف از استعفاي علي كفاشيان زد تا دوباره بحث دخالت دولت در فدراسيون فوتبال و متعاقب آن خطر تعليق فوتبال ايران از سوي فيفا بر سر زبان ها بيفتد.
در اين ميان محمد عباسي وزير ورزش و جوانان ديروز در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران فدراسيون هاي ورزشي را موسساتي غيرعمومي دانست و گفت: هر تغيير قانوني در فدراسيون بايد مصوب مجلس شود و دولت نمي تواند در قوانين ا ين فدراسيون ها دخالت كند.
وزير ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسيون فوتبال اظهار كرد: فدراسيون فوتبال براي ما مانند ساير فدراسيون ها است. انتخابات مجمع عمومي اين فدراسيون برگزار شده بود و انتخاب رئيس فدراسيون نيز طبق قانون برگزار شد اما به سازمان بازرسي اعلام شد كه آقاي كفاشيان به دليل بازنشسته بودن نمي تواند رياست فدراسيون را برعهده داشته باشد. ما هم جوابيه خود را به آنها داده ايم اما در هر حال تابع قانون هستيم و اگر تشخيص داده شود كه آقاي كفاشيان مي تواند رئيس فدراسيون باشد، ما پذيراي قانون خواهيم بود و در صورتي كه نباشد نيز، ما به وظيفه قانوني خود عمل مي كنيم.
وزارت ورزش كه ورود سازمان بازرسي به ماجراي دو شغله بودن كفاشيان را قانوني دانسته، حتي يك پيشنهاد هم به رئيس فدراسيون فوتبال داده. معاون حقوقي وزارت ورزش اعتقاد دارد كفاشيان به احترام قانون و منافع ملي يا نبايد از ابتدا كانديدا مي شد و حالا كه انتخاب شده اگر سازمان بازرسي كل كشور بخواهد پرونده انتخابات فدراسيون فوتبال را به قوه قضائيه ارجاع داده و از كفاشيان براي رعايت نكردن قانون شكايت كند كار عاقلانه اين است كه استعفا دهد تا انتخابات تجديد شود، چون اين موضوع از تبعات احتمالي براي فوتبال ايران جلوگيري خواهد كرد».
وزارت ورزش در حالي پيشنهاد استعفا را به علي كفاشيان داده كه آنها مي دانند كفاشيان استعفا نخواهد كرد. از طرفي فيفا هم روي ماجراي فوتبال ايران حسابي زوم كرده و كافي است يك اتفاق كوچك بيفتد تا دوباره فوتبال ايران را تعليق كنند.
در اين روزهاي حساس و مهم براي فوتبال ملي، وظيفه مسئولان ذيربط در سازمان بازرسي كل كشور و وزارت ورزش و جوانان اين است كه با درايت بيشتري اين موضوع را پيگيري و اجازه ندهند فيفا به اتفاقاتي كه در حاشيه فدراسيون فوتبال ايران رخ مي دهد، بيش از اين حساس شود.
آنها بايد به اين موضوع توجه كنند اگر هم تخلفي صورت گرفته است، نبايد با اقدامي عجولانه و صرفا با ناديده گرفتن منافع ملي آن را پيگيري كرده و در نهايت با تعبير كابوس حذف ايران از جام جهاني بار ديگر سرخوردگي را به جوانان ايران هديه كنند.
مسئولان جمهوري اسلامي ايران نبايد اجازه دهند همانند4 سال گذشته يك نهاد خارجي براي ملت ايران تصميم بگيرد و اعتبار اين رشته پرطرفدار را با زدن برچسب تعليق، در مجامع بين المللي لكه دار كند.
بدون شك ادامه روند فعلي سازمان بازرسي كشور و مسئولان ديگر نهادها، جز لطمه زدن به اعتبار ايران در عرصه بين المللي، معنا و نتيجه ديگري در پي نخواهد داشت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي شيرين سپاهان برابر النصر امارات
دومين روز از هفته نخست فصل جديد رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا روز گذشته با ديدار تيم هاي سپاهان ايران و النصر امارات پيگيري شد كه طي آن شاگردان زلاتكو كرانچار برابر مهمان اماراتي خود به پيروزي يك بر صفر دست يافتند.در اين ديدار كه در حضور كمتر از هشت هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، سپاهان در هر دو نيمه تيم برتر ميدان بود و حملات زيادي را روي دروازه حريف انجام داد اما دفاع پرتعداد النصر اين فرصت را از زردپوشان اصفهاني گرفت تا به گل برسند.در حالي كه بازي گره خورده بود و حملات سپاهان راه به جايي نمي برد، كرانچار با به ميدان فرستادن محرم نويدكيا در 20 دقيقه پاياني روند هجومي تيمش را زهردارتر كرد و با ورود عماد رضا به زمين اين حملات خطرناك تر شد تا اينكه بالاخره در دقيقه 85 نويدكيا با پاسي زيبا برنو سزار را درون محوطه جريمه صاحب توپ كرد و اين بازيكن با ضربه اي آرام دروازه النصر را باز كرد.در دقايق باقي مانده تيم النصر از لاك دفاعي خارج شد تا شايد بتواند نتيجه را عوض كند و با كسب يك امتياز از ايران برود اما اين شاگردان كرانچار بودند كه اجازه رسيدن به گل به شاگردان والتر زنگا را ندادند تا در نهايت گام اول را با پيروزي پشت سربگذارند و دومين تيم ايراني باشند كه يك تيم عربي را شكست مي دهند.
چرا حالا به فكر بازنشستگي كفاشيان افتاده ايد؟!
فرشاد سپهر معاون حقوقي فدراسيون فوتبال در مورد اينكه گفته مي شود سازمان بازرسي كل كشور نامه سومي را در اختيار وزارت ورزش و جوانان قرارداده و تاكيد كرده كفاشيان حق فعاليت در فدراسيون فوتبال را ندارد، اظهار داشت: من هنوز چنين نامه اي را در فدراسيون فوتبال نديده ام و تا زماني كه اين نامه را نخوانم نمي توانم اظهار نظر كنم اما به طور حتم بايد پاسخ قانع كننده اي به سازمان بازرسي داده شود.وي در خصوص اينكه كفاشيان از چه زماني بازنشسته شده عنوان كرد: آقاي كفاشيان از سال 82 بازنشسته شده و همان زمان سازمان تربيت بدني براي اينكه او در پست خود كه دبير كميته ملي المپيك بود باقي بماند و بتواند فعاليت كند مجوز فعاليت او را گرفت و اين مجوز هم محدوديت زماني ندارد. اكنون نمي دانم چرا سازمان بازرسي به اين مسئله ايراد گرفته است.
علاقه ردنپ به بازگشت مورينيو به چلسي
در حالي كه از هري ردنپ سرمربي تاتنهام به عنوان يكي از گزينه هاي احتمالي جانشيني وياس بواس در چلسي سخن به ميان مي آيد، خود اين مربي انگليسي اعلام كرد كه دوست دارد بار ديگر ژوزه مورينيو را بر روي نيمكت چلسي ببيند. ردنپ كه پس از اخراج كاپلو از او به عنوان سرمربي بعدي تيم ملي انگليس ياد مي شود، گفت: مورينيو مربي بسيار خوبي است و شخصيت جالب و منحصر به فردي دارد. دوست دارم كه بار ديگر او را در فوتبال جزيره ببينم. اين سخنان ردنپ در حالي است كه رسانه هاي اسپانيايي چند روز پيش اعلام كردند كه ژوزه مورينيو شرط پيوستن به چلسي را حقوق ساليانه دوازده ميليون پوند با جذب كريستيانو رونالدو قرار داده است.
تراكتورسازي به دنبال حفظ قلعه نويي است
محمدحسين جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي با رد هر گونه خبر مذاكره باشگاهش با مربيان داخلي و خارجي گفت: رويكرد ما حفظ ثبات در كادر فني تيم است و مي خواهيم ساليان سال با قلعه نويي به كار ادامه دهيم و به قله هاي موفقيت برسيم. البته اگر قلعه نويي خودش نخواهد كه در تيم بماند، بحث ديگري است اما هنوز نه از رفتن كسي خبري هست و نه از آمدن فرد ديگري. ما كاملا از كار قلعه نويي راضي هستيم.
حذف آرسنال، صعود ميلان و بنفيكا
دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با انجام دو ديدار آغاز شد كه در مهم ترين آن ها آرسنال با نتيجه قاطع سه بر صفر ميلان را در هم كوبيد، اما با توجه به باخت چهار بر صفر در ديدار رفت نتوانست جواز صعود به مرحله بعد را كسب كند. در ديگر ديدار برگزار شده، بنفيكا كه در ديدار رفت با نتيجه سه بر دو مقابل زنيت سن پترزبورگ روسيه شكست خورده بود، در ديدار برگشت توانست با دو گل اين تيم روسيه اي را شكست دهد و در مجموع با نتيجه چهار بر سه به دور بعد صعود كند.
گوارديولا به چلسي نمي رود
سرمربي تيم فوتبال بارسلونا خبر جانشيني آنده ويلاس بوآس در تيم فوتبال چلسي را تكذيب كرد. مسئولان باشگاه چلسي پس از اينكه اقدام به اخراج ويلاس بوآس كردند از تمايل خود براي حضور پپ گوارديولا در استمفوردبريج خبر دادند. آنها در كنار گوارديولا، از خوزه مورينيو، رافائل بنيتز و فابيو كاپلو هم نام بردند.گوارديولا در خصوص پيشنهاد مسئولان چلسي براي حضور وي روي نيمكت مربيگري تيمشان اظهار داشت: ويلاس بوآس مربي بزرگي به نظر مي رسد. در مربيگري همه چيز بسته به نتيجه گيري است و نه قابليت هاي ما. من هم در موقعيتي نيستم كه در خصوص اخراج وي از چلسي نظر بدهم.وقتي خبرنگاران از وي پرسيدند كه آيا با مسئولان چلسي هيچ ارتباطي داشته است، سرمربي بارسا با كنايه گفت: من هر روز با مسئولان چلسي صحبت مي كنم.

 



رده بندي فيفا معادلات را تغيير داد ايران با كره جنوبي يا استراليا همگروه مي شود

در آخرين رده بندي اعلام شده فيفا، كره جنوبي به جايگاه دوم تيم هاي برتر آسيا راه يافت و ژاپن با يك پله سقوط در مكان سوم آسيا قرار گرفت؛ با اين حساب ايران با كره جنوبي يا استراليا همگروه مي شود.
براساس قوانين جديد فيفا گروه بندي دور نهايي مسابقات مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا طبق رده بندي تيم ها در اين قاره انجام مي شود. به اين ترتيب كه دو تيم اول رده بندي فيفا در آسيا به عنوان سرگروه انتخاب مي شوند و ساير كشورها براساس قرعه كشي در زير اين دو تيم تقسيم مي شوند.
اين در حالي است كه در آخرين رده بندي فيفا كه ديروز اعلام شد، استراليا و كره جنوبي به عنوان دو تيم برتر قاره آسيا معرفي شده اند. ايران و ژاپن هم در رده هاي سوم و چهارم قرار دارند. به اين ترتيب كره و استراليا سرگروه خواهند شد و تيم ملي ايران با يكي از اين دو تيم هم گروه مي شود و قطعاً با ژاپن بازي نخواهد كرد. براساس رده بندي قبلي ايران قطعاً با كره جنوبي همگروه نمي شد اما رده بندي جديد معادلات را برهم زد. سيدبندي ساير تيم هاي آسيايي براساس رده بندي آنها به اين شكل است:
¤ استراليا و كره جنوبي
¤ ايران و ژاپن
¤ ازبكستان و عراق
¤ اردن و قطر
¤ عمان و لبنان
مراسم قرعه كشي مسابقات نهايي دور مقدماتي جام جهاني روز جمعه 19 اسفندماه در مالزي برگزار مي شود و مهدي مهدوي كيا به همراه كارلوس كي روش در آن شركت مي كنند. 10 تيم حاضر در اين دور در دو گروه پنج تيمي با همديگر بازي مي كنند و دو تيم اول هر گروه به صورت مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل صعود خواهند كرد.

 



هفته بيست و هفتم ليگ برتر آغاز مجدد ليگي كه ديگر «رئيس» ندارد

ليگ يازدهم فوتبال در حالي پس از 23 روز از روز جمعه دوباره شروع خواهد شد كه عزيز محمدي از سازمان ليگ جدا شده است اين جام تحت پوشش كميته مسابقات و زير نظر غلامرضا بهروان پيگيري خواهد شد.
هفته بيست و هفتم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر پس از 23 روز كه به خاطر بازي تيم ملي ايران تعطيل بود، از روز جمعه هفته جاري در حالي مجدداً آغاز مي شود كه با نظر اعضاي مجمع و هيئت رئيسه جديد فدراسيون ديگر برگزاري اين جام برعهده عزيز الله محمدي نيست و غلامرضا بهروان رئيس پيشين سازمان ليگ دسته اول، به سرپرست موقت رئيس كميته جديد مسابقات، وظيفه برگزاري 8 هفته حساس پاياني ليگ يازدهم را برعهده گرفته است.
اما ديدارهاي روز نخست هفته بيست و هفتم براي قعرنشينان ليگ بيش از همه تيم ها اهميت دارد. شاگردان اصغر شرفي در مس سرچشمه بايد در مسابقات آينده امتيازي از دست ندهند تا شانس اندكشان براي بقا در ليگ از بين نرود. آنها در اين هفته ميزبان نفت تهران هستند كه براي بازگشت به جمع مدعيان، به پيروزي در اين بازي فكر مي كند. در اهواز شاگردان مجيد جلالي ميزبان تيم داماش پرحاشيه ترين تيم فعلي ليگ هستند و در صورت پيروزي در اين بازي با اميدواري بيشتري مسابقات پاياني ليگ را پيگيري خواهند كرد ضمن اينكه ممكن است بحران مالي بر عملكرد بازيكنان تيم داماش تأثير منفي گذاشته و زمينه ساز ادامه روند نزولي آنها در جدول رده بندي ليگ برتر شود. در انزلي ملواني ها كه همچنان خطر بازگشت به سه ضعلي فانوس بدستان را احساس مي كنند، براي فاصله گرفتن از جمع تيم هاي پائين جدول به پيروزي در بازي خانگي با شهرداري تبريز نياز دارند، گرچه شاگردان مدير روستا در صورت كسب 3 امتياز ارزشمند از انزلي، به ناكامي هاي خود در هفته هاي اخير پايان داده و شانس بقاي شان در ليگ برتر را بيشتر خواهند كرد.
ديدار با فجرسپاسي نخستين بازي نارنجي پوشان با هدايت سرمربي جديد در ليگ برتر است. مديران سايپا كه در پايان ديدارهاي هفته بيست و ششم ليگ برتر به همكاري خود با مجيد صالح پايان دادند و حكم سرمربيگري مجتبي تقوي را صادر كردند، اميدوارند با اين مربي در هفته هاي پاياني ليگ نتايج بهتري را كسب كنند.
برنامه هفته بيست و هفتم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
جمعه: 19/12/90
¤ مس سرچشمه كرمان- نفت تهران (ساعت 30:15)
¤ فولاد خوزستان- داماش گيلان (ساعت16)
¤ ملوان بندرانزلي- شهرداري تبريز (ساعت16)
¤ سايپا البرز- فجر سپاسي شيراز (ساعت 16)
شنبه: 20/12/90
¤ شاهين بوشهر- صنعت نفت آبادان (ساعت 16)
¤ ذوب آهن اصفهان- صباي قم (ساعت16)
¤ راه آهن شهر ري- استقلال تهران (ساعت16)
دوشنبه: 22/12/90
¤ تراكتورسازي تبريز- سپاهان اصفهان (ساعت 15)
¤ پيروزي- مس كرمان (ساعت 15:17)

 



چهره قهرمان ليگ برتر فوتسال فردا مشخص مي شود سرنوشت قهرماني دست اصفهاني هاست!

دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر فردا به پايان مي رسد و مشخص خواهد شد كه جام قهرماني اين دوره از مسابقات به شهيد منصوري قرچك مي رسد يا گيتي پسند اصفهان.
عصر فردا شهر اصفهان و دو سالن مخابرات و پيروزي اين شهر كانون توجهات اهالي فوتسال است، جايي كه شهيد منصوري قرچك، صدرنشين ليگ برتر فوتسال به ميهماني فولادماهان اصفهان مي رود و گيتي پسند اصفهان از پيروزي تهران پذيرايي مي كند.
امروز در آستانه برگزاري ديدارهاي هفته پاياني ليگ برتر فوتسال هستيم تيم شهيد منصوري قرچك با 62 امتياز و تفاضل گل 54+ بالاتر از گيتي پسند اصفهان ايستاده كه همين تعداد امتياز دارد اما تفاضل گلش 50+ است. با اين شرايط تيم شهيد منصوري تنها در صورتي قهرمان مي شود كه ميهمان اصفهاني و پرقدرت خود را با اختلاف شكست دهد و تيم گيتي پسند اصفهان نيز نتواند اختلاف گل خود با صدرنشين را جبران كند. در غير اينصورت تيم گيتي پسند مي تواند با يك پيروزي پرگل مقابل پيروزي، تيم نهم جدول رده بندي كه ميانگين گل خورده اش در هر بازي چهار گل است، جام قهرماني را به خانه نگاه دارد. برنامه ديدارهاي هفته بيست وششم مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه: 19/12/90
¤ گيتي پسند اصفهان - پيروزي
¤ راه ساري - گسترش فولاد تبريز
¤ صباي قم - علم و ادب سايپا
¤ دبيري تبريز - شهرداري ساوه
¤ فولاد ماهان اصفهان - شهيد منصوري
¤ شركت ملي حفاري - ميثاق تهران
¤ لبنيات ارژن - فيروز صفه اصفهان.

 



ميراسماعيلي مسئول نهايي نتايج تيم ملي استبازگشت ميران به جودو

سرپرست فدراسيون جودو از اضافه شدن سيد محمود ميران به كادر فني تيم ملي و همچنين مسئول بودن آرش ميراسماعيلي مدير تيم هاي ملي در كسب تمام نتايج تيم ملي خبر داد.
محمدعلي رستگار اظهار كرد: با توجه به فرصت كوتاهي كه تا مسابقات آسيايي ازبكستان كه آخرين مرحله كسب سهميه ورودي المپيك لندن است، قصد داريم كادر فني موجود را تقويت كنيم. وي افزود: مسعود حاجي آخوندزاده و خسرو دلير كه قبلاً هم در تيم ملي فعاليت مي كردند، همچنان به كار خود ادامه مي دهند، البته با اين فرق كه با توجه به تغيير شيوه اداره تيم ملي از اين پس در تيم خود سرمربي نخواهيم داشت و كادر فني به عنوان مربي كار خود را انجام مي-دهد. چند نفر ديگر هم به عنوان كادر فني به تركيب اضافه خواهند شد كه آرش ميراسماعيلي با آن ها صحبت كرده و هرگاه جمع بندي ها نهايي شود، اسامي آن ها را اعلام خواهيم كرد. وي افزود: در سيستم جديد هر مربي در وزن خود هم مربي است و هم سرمربي و اين كه بگوييم فلان فرد مربي است و فلان فرد سرمربي معني ندارد. در اين سيستم آرش ميراسماعيلي به عنوان مدير تيم هاي ملي در نهايت، كار نظارت فني را برعهده دارد و مسئوليت تمام كارها در اين حيطه با او است.
رستگار با اشاره به اين كه سيدمحمود ميران به كادر فني تيم ملي بزرگسالان اضافه شده است، با تأكيد بر اين كه تيم ملي جودو با تركيب كامل در مسابقات آسيايي ازبكستان شركت خواهد كرد خاطرنشان كرد: معلومات، قاسمي نژاد، محجوب و رودكي چهار ملي پوشي هستند كه چون در رنكينگ جهاني حضور دارند، اعزامشان به ازبكستان قطعي است. علاوه بر اين نفرات هم نفرات ديگري را به ازبكستان مي بريم، چرا كه اهميت زيادي براي ما دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14