(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 اسفند 1390- شماره 20163

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيروزي درخشان مقاومت در سوريه (يادداشت روز)
تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي با حكم رهبر انقلاب
بوق (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
تاكيد اصولگرايان پس از انتخابات ولايتمداري سبب حل بسياري از اختلافات مي شود
نماز جمعه اين هفته تهران را آيت الله جنتي اقامه مي كند
حالا كه ميگي شكنجه نشده حتماً نفوذي كيهان هستي! (خبر ويژه)
11 هزار موشك آماده شليك يعني چه (خبر ويژه)
خاتمي كه برگشت اگر موسوي و كروبي برگشتند چه كنيم!؟ (خبر ويژه)
هاآرتص: اسرائيل را بزدل ها اداره مي كنند ؟ (خبر ويژه)



پيروزي درخشان مقاومت در سوريه (يادداشت روز)

مفاد پيش نويس قطعنامه جديد شوراي امنيت درباره سوريه، بيانيه سفارت آمريكا در بيروت، موضع جديد نخست وزير تركيه و ضد و نقيض گويي هاي اخير مقامات و شبكه الجزيره قطر، هر كدام جداگانه بيانگر آن است كه سوريه شرايط نسبتا پيچيده يك سال اخير را پشت سر گذاشته و مخالفان خود را به جمع بندي جديد مبتني بر پذيرش اين واقعيت كه دولت سوريه رانمي توان از طريق اعمال زور ساقط كرد، وا داشته است.
شوراي امنيت سازمان ملل پس از دو بار ناكامي در صدور قطعنامه مبتني بر حمايت مطلق از معارضان سوري و يافتن يك راه حل نظامي - امنيتي براي بركناري دولت بشار اسد، اينك دست اندركار تهيه قطعنامه اي است كه پيش از اين روسيه از آن بعنوان يك راه حل براي توقف خشونت ها در سوريه يادكرده بود. براساس اين پيش نويس كه همه مفاد آن هنوز به توافق روس ها و چيني ها نرسيده است، «حمله دولت به تظاهرات كنندگان» محكوم شده و «توقف مقاومت مسلحانه» خواستار گرديده است. در واقع آمريكا، انگليس و فرانسه چهار ماه پس از مقاومت در برابر پيش نويس روسي، اينك همان پيشنهاد را با مقداري حواشي دنبال مي كنند. همزمان با اين مسئله كلينتون و لاوروف وزراي خارجه آمريكا و روسيه تلفني با هم مذاكره كردند و روسيه موافقت در كليات را پذيرفت. البته در اين پيش نويس توقف مقاومت مسلحانه - يعني اقدامات تروريستي عناصر وابسته به شبكه آمريكايي، صهيونيستي، فرانسوي، سعودي و قطري - در حالي مورد پذيرش قرار گرفته است كه دولت سوريه بر كانون اصلي اقدامات تروريستي يعني منطقه سه هزار هكتاري باب عمرو - واقع در استان مياني حمص - مسلط گرديده و بر كانال زيرزميني انتقال سلاح هاي نيمه سنگين از منطقه اي در شمال حمص و در نقطه متعلق به جريان سعودي - آمريكايي حريري دست پيدا كرده است يعني در زماني كه ديگر امكان اقدامات سنگين مسلحانه عليه مردم و دولت سوريه از بين رفته، آمريكا، فرانسه و انگليس خواستار توقف آن گرديده است!
از سوي ديگر دو روز پيش سفارت آمريكا در بيروت پس از ملاقات «موراوانيلي» سفير با «مروان شريل» وزير كشور لبنان طي بيانيه اي از دولت لبنان خواست كه نيروهاي فراري به اصطلاح ارتش آزاد سوريه كه حدود 7 ماه پيش توسط غرب، تركيه و عربستان تشكيل شد، حمايت كرده و از تحويل دادن آنان به دولت سوريه خودداري كند. البته فرماندهي اين ارتش بر عهده يك سرهنگ دوم بازنشسته و فراري سوريه به نام رياض الاسعد گذارده شده بود و تعداد اعضاي آن كه اكثريت آنها هيچ سابقه نظامي هم نداشتند، از 1000 نفر فراتر نرفت. وانيلي در اين بيانيه گفت دليلي ندارد افرادي كه سلاح خود را تحويل داده اند به سوريه تحويل داده شوند اين در حالي است كه هيچ قانوني وجود ندارد كه از نيروهاي تروريستي كه با انواع سلاح هاي نيمه سنگين هزاران نفر از شهروندان يك كشور را كشته و پس از ناتواني متواري شده اند، بتوان حمايت كرد. اين موضوع دو نكته را بخوبي فاش مي كند، حمايت آشكار غرب از درگيري هاي مسلحانه عليه مردم و دولت سوريه و پايان عمليات نظامي از نوع آنچه طي ماههاي اخير با استفاده از هزاران قبضه سلاح هاي سبك، نيمه سنگين ضد زره، بمب، مين و راكت انداز ميانبرد و در اقدام مشترك بين المللي - منطقه اي عليه سوريه به اجرا درآمده است.
ديويد كامرون نخست وزير انگليس دو روز پيش در جلسه استماع «كميته روابط خارجي مجلس عوام انگليس» براي آنكه نشان دهد شكست عمليات نظامي- امنيتي عليه سوريه عليرغم مجموعه تلاش هاي دولت او و ساير دولت هاي غربي صورت گرفته است با صراحت فاش كرد كه طي ماههاي گذشته معادل دو ميليون پوند تجهيزات نظامي ذيل عنوان «آژانس كمك» به شورشيان سوريه تحويل داده است. او در اين جلسه به عدم امكان ادامه عمليات تروريستي گسترده در سوريه اذعان كرد و گفت: «راه حل مناسب، انتقال قدرت از طريق مسالمت آميز است نه از طريق انقلاب خونين.»
روزنامه الاخبار لبنان دو روز پيش نامه هايي از «علي هاشمي» خبرنگار الجزيره خطاب به «رولا ابراهيم» مجري سوري الجزيره فاش كرد كه در آن ها آمده بود من بارها تصاوير درگيري خونين عناصر مسلح با مردم سوريه را به شبكه الجزيره تحويل داده ام ولي آنان حاضر به پخش آن نشده اند و در همان حال تصاويري جعلي از درگيري ارتش با مردم عادي پخش كرده اند كه تصاوير مربوط به منطقه خالد از آن جمله است. علي هاشمي هفته پيش وادار به استعفا شد. در اين ميان شبكه الجزيره با استعفاي پي درپي افراد خود كه ضربه به سوريه را ضربه به مقاومت مي دانند مواجه گرديده است. اين استعفاها هم نشان مي دهد كه گردانندگان الجزيره درباره آينده شغلي خود و زماني كه اسد كاملاً بر اوضاع مسلط شود و طرح عربي- غربي با شكست كامل مواجه شود، نگران هستند.
مذاكرات وزراي خارجه آمريكا و روسيه و بازسازي طرح روسيه توسط آمريكا- در حالي كه سه كشور غربي عضو شوراي امنيت بشدت عليه آن موضع گرفته بودند - نشان داد كه تحولات سوريه اينك از حالت يك طرفه- و اقدام خارج از شوراي امنيت- به حالت دوجانبه تبديل شده است به عبارت ديگر پرونده سوريه كه يك بار به شوراي امنيت برده شد و با مقاومت دو كشور آسيايي عضو شورا به بن بست رسيد و سپس به بيرون شورا برده شده و به جمعي عربي-غربي- اجلاس 65 كشور در تونس- واگذار گرديد، اينك دوباره به شوراي امنيت برگشته است. اين موضوع هم بخوبي نشان مي دهد كه ابتكار عربي غربي تونس با محوريت عربستان، آمريكا و فرانسه با شكست كامل مواجه گرديده است اين در حالي است كه قطر براي موفقيت اين طرح 20 ميليارددلار را آماده و همين رقم را رسما اعلام كرد و وزير خارجه عربستان هم بدون اعلام دقيق با صراحت در تونس گفت اگر لازم باشد تا 200 ميليارد دلار هم هزينه مي كنيم. در آن اجلاس ميان عربستان و آمريكا از يك سو و ميان معارضه سوري -ارتش آزاد به سركردگي رياض الاسعد و مجلس ملي به سركردگي برهان غليون- اختلاف افتاد، عربستان و قطر بر محوريت ارتش آزاد و آمريكا و فرانسه بر محوريت مجلس ملي تاكيد مي كردند در همان اجلاس هم پيدا بود كه درباره توانايي گروههاي تروريستي و پول هاي عربستان و قطر براي اسقاط نظام سوريه ترديد جدي وجود دارد.
در اين ميان قطري ها طي چندماه گذشته به هر خانواده سوري در استانهاي حمص، حماه و اولب در هر هفته 3000 لير پرداخت كرده اند و حال آنكه حقوق ماهانه يك نفر در سوريه بطور متوسط 3000 لير است. قطر و عربستان گمان مي كردند مي توانند با پرداخت 12000 لير به خانواده ها آنان را به خيابان ها بكشانند و از اين طريق اين سه استان را از حاكميت سوريه جدا نمايند اگر اين اتفاق مي افتاد، سوريه به چهار تكه تقسيم مي شد بخش شمالي و غربي شامل 4 استان، بخش مياني- يعني همين سه استان- بخش غربي شامل دو استان و بخش جنوبي شامل سه استان با محوريت دمشق اما مردم سوريه و از جمله سه استان مورد اشاره به ميدان نيامدند و بخش اعظم اين پولها هم به دست دولت سوريه مي رسيد چون قطري ها ناچار بودند از طريق بانكهاي سوريه اين مبالغ را به خانواده ها برسانند از طرف ديگر كمك هاي انبوه مالي قطر و عربستان به شكاف و رقابت ميان گروههاي معارض منجر شد تا جايي كه هفته پيش غليون صراحتا عليه الاسعد موضع گرفت و گفت كدام ارتش مگر اين ها چندنفرند كه اين همه پول دريافت مي كنند. جالب اين است كه قطر، تركيه و عربستان با صراحت اعلام كرده بودند كه به هر ژنرال ارتش سوريه كه فرار كند ماهانه 000/10دلار پرداخت خواهند كرد و بقيه نظاميان مي توانند از 500 تا 5000 دلار بطور ماهانه دريافت كنند كه 500 دلار براي سربازان فراري بود اما با اين همه، هيچ ژنرال يا افسرارشد به اين رشوه ها اعتنا نكردند و تعداد درجه داران جزء و سربازان فراري ارتش هم تاكنون به 200 نفر نرسيده است.
اما اگر نگاهي به درگيري هاي ماههاي اخير حمص بياندازيم درمي يابيم كه اين درگيري ها عمدتا توسط القاعده صورت گرفته است و ارتباط زيادي به دو تشكل اخير كه توسط محور غربي عربي ساخته شده اند- يعني ارتش آزاد و مجلس ملي- ندارد و در عين حال ترديدي هم در اين نيست كه عمليات خونين القاعده در سوريه با حمايت همه جانبه آمريكا، فرانسه، انگليس، عربستان و قطر صورت گرفته است. خبرهاي كاملا موثق كه توسط منابع سوري هم رسما اعلام شده است بيانگر آن است كه طي ماههاي گذشته، القاعده از يك كانال نيمه ساز آب به ارتفاع يك متر و نيم كه نزديك به سه كيلومتر آن در زيرزمين بوده و از نزديك رودخانه العاصي لبنان- واقع در استان هرمل كه تحت سيطره گروه حريري مي باشد- تا نزديك منطقه 50 هزار نفري بابا عمرو سوريه امتداد داشته براي حمل سلاح استفاده مي كرده اند در اين ميان نيروهاي نظامي فرانسوي كه تحت عنوان نيروهاي كلاه آبي سازمان ملل در چارچوب قطعنامه 1701 در لبنان حضور داشته اند كار آماده سازي و تجهيز اين نيروها را بعهده داشته اند در واقع طي ماههاي اخير نيروهاي القاعده از ضعف سيستم اطلاعاتي سوريه استفاده كرده و از طريق اين كانال مقادير بسيار زيادي سلاح نيمه سنگين و مواد منفجره و بمب هاي متوسط به اين منطقه انتقال داده اند. در اين مدت توجه ارتش و نيروهاي اطلاعاتي سوريه عمدتا روي مرزهاي شمالي با تركيه بخصوص مرزهاي استان اولب تمركز داشت. در واقع اقدام جنايتكارانه عليه مردم سوريه كه ذيل عنوان دفاع از حقوق مخالفان انجام مي شد در جنايتكارانه ترين شكل و با استفاده از همه ظرفيت انجام شده است. اگر سيستم سوريه توانايي افشاي كامل ابعاد و اجزاء اين موضوع را داشته باشد، اين مي تواند بسياري از پرده هايي كه باعث كژتابي تحولات سوريه شده است را كنار بزند.
در اين ميان سوريه دو نيروي واقعي مخالف هم دارد كه يكي از آنها در اين ميان وجه المصالحه قرار گرفته و از اعتبار آن براي پوشاندن عمق جنايات مشترك آمريكا، اروپا، رژيم صهيونيستي، عربستان، قطر، بازمانده هاي لبناني و القاعده استفاده شده است. بخشي از مخالفان دولت بشار اسد را لائيك ها- عمدتاً ذيل عنوان «حيات تنسيق»- تشكيل مي دهند كه با هر نوع اقدام مسلحانه عليه دولت مخالفت كرده و عليه معارضه مسلح و تشكل هاي جعلي موضع گرفته اند. بخش ديگري از معارضه را نيروهاي اخوان المسلمين سوريه تشكيل داده و جزء اصلي معارضه سوري به حساب مي آيند. اخواني هاي سوريه در حال حاضر موضع يكپارچه اي ندارند آنان عمدتاً روي دخالت آمريكا، فرانسه، انگليس و عربستان حساسيت دارند ولي با خوشبيني مفرط به تركيه و قطر مي نگرند در حاليكه بازي ضدسوري يك بازي مشترك ميان اين دو دسته مي باشد. اخواني ها در عين حال رياض الاسعد و برهان غليون را آمريكايي دانسته و حاضر به پذيرش آنان نشده اند. اين دو موضوع به خوبي از شكاف عمده ميان دسته هاي مختلف معارضه خبر مي دهند.
در يك جمع بندي بايد گفت توطئه غربي- عربي عليه مقاومت منطقه نفس هاي آخر خود را مي كشد و حالا سوريه مي ماند و يك تجربه بزرگ توام با موفقيت و البته يك نياز مبرمي كه به «اصلاح سيستم» و «واگذاري برنامه ريزي شده امور حكومتي به مردم» احساس مي كند در اين ميدان بايد به دولت و مردم سوريه كمك كرد تا دو عنصر «اسلام» و «مردم» بتوانند حرف اول را در مسايل سوريه بزنند اين موضوعي است كه بيش از همه «بشار اسد» از آن استقبال خواهد كرد.
سعدالله زارعي

 



تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي با حكم رهبر انقلاب

با حكم رهبر معظم انقلاب شوراي عالي فضاي مجازي تشكيل و اعضاي حقيقي و حقوقي آن منصوب شدند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ضمن دستور براي تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي به رياست رئيس جمهور، اعضاي حقيقي و حقوقي اين شورا را تعيين كردند.
رهبر انقلاب اسلامي آثار چشمگير شبكه جهاني اينترنت در ابعاد زندگي فردي و اجتماعي، لزوم برنامه ريزي و هماهنگي به منظور صيانت از آسيب هاي ناشي از آن و بهره گيري حداكثري از فرصت ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفيد به مردم را از دلايل اصلي ضرورت تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي برشمردند و تأكيد كردند: اين شورا وظيفه دارد مركزي بنام مركز ملي فضاي مجازي كشور ايجاد كند.
متن حكم حضرت آيت الله خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
گسترش فزاينده فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي بويژه شبكه جهاني اينترنت و آثار چشمگير آن در ابعاد زندگي فردي و اجتماعي، و لزوم سرمايه گذاري وسيع و هدفمند در جهت بهره گيري حداكثري از فرصت هاي ناشي از آن در جهت پيشرفت هم جانبه كشور و ارائه خدمات گسترده و مفيد به اقشار گوناگون مردم و همچنين ضرورت برنامه ريزي و هماهنگي مستمر به منظور صيانت از آسيب هاي ناشي از آن اقتضا مي كند كه نقطه كانوني متمركزي براي سياستگذاري، تصميم گيري و هماهنگي در فضاي مجازي كشور بوجود آيد. به اين مناسبت شوراي عالي فضاي مجازي كشور با اختيارات كافي به رياست رئيس جمهور تشكيل مي گردد و لازم است به كليه مصوبات آن ترتيب آثار قانوني داده شود.
اعضاي حقوقي اين شورا عبارتند از: رئيس جمهور (رئيس شوراي عالي)، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس قوه قضائيه، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، دبير شوراي عالي و رئيس مركز، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، وزير اطلاعات، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و همچنين اعضاي حقيقي: حجج اسلام و آقايان: دكتر حميد شهرياري، دكتر سيدجواد مظلومي، مهندس مسعود ابوطالبي، دكتر كاميار ثقفي، دكتر رسول جليلي، دكتر محمد سرافراز و مهندس عليرضا شاه ميرزايي مي باشند كه براي مدت سه سال تعيين مي شوند.
اين شورا وظيفه دارد مركزي به نام مركز ملي فضاي مجازي كشور ايجاد نمايد تا اشراف كامل و به روز نسبت به فضاي مجازي در سطح داخلي و جهاني و تصميم گيري نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه كشور با اين موضوع از حيث سخت افزاري، نرم افزاري و محتوايي در چارچوب مصوبات شوراي عالي و نظارت بر اجراي دقيق تصميمات در همه سطوح تحقق يابد. نكات اساسي در مورد وظايف شوراي عالي و مركز فضاي ملي مجازي با تاكيد بر توجه جدي به آن، در پيوست اين حكم ابلاغ مي گردد.
در پايان انتظار دارم، ضمن تسريع در تشكيل مركز ملي فضاي مجازي، رئيس و اعضاي محترم شورا تلاش بايسته را در جهت دستيابي اين مركز به اهداف تعيين شده به كار برند. كليه دستگاههاي كشور موظف به همكاري همه جانبه با اين مركز مي باشند.
سيدعلي خامنه اي
17 اسفند ماه 1390

 



بوق (گفت و شنود)

گفت: مگر گروههاي اپوزيسيون ادعا نمي كنند كه طرفدار آزادي هستند و رأي دادن يا ندادن حق همه افراد جامعه است؟ پس چرا از رأي دادن خاتمي عصباني شده و اينقدر جيليز و ويليز مي كنند؟!
گفتم: از اين عصباني هستند كه چرا خودشان رأي نداده اند!
گفت: خب! آنها هم مي توانستند مثل خاتمي در انتخابات شركت كنند و رأي بدهند!
گفتم: مرد حسابي! آنها به آمريكا و اروپا و اسرائيل پناهنده شده و ساكن آنجا هستند.
گفت: ولي برخي از گروههاي اپوزيسيون ابراز اميدواري كرده بودند كه با تحريم ها و فشارهاي آمريكا و اروپا، جمهوري اسلامي سقوط مي كند و آنها به ايران باز مي گردند!
گفتم: يارو به نامزدش زنگ زد و گفت؛ حاضر شو الان ميام كه بريم توي خيابون ها يك گردش بكنيم و چند تا بوق هم بزنيم. نامزدش با خوشحالي پرسيد ماشين خريدي؟ و يارو گفت؛ نه! بوق خريدم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ اين حضور باشكوه ملت در انتخابات را حاصل قبول واقع شدن دعاهاي اوقات خلوت نايب امام زمان(عج) حضرت امام خامنه اي و بصيرت مردم مي دانم و بس.
6910---0913
¤ رهبر معظم انقلاب 30 ماه پيش خبر از حضور گسترده مردم در انتخابات داده بودند. بنابراين بايد اعتراف كرد كه فقط اين امام و امت يكديگر را خوب مي شناسند و با اميد و توكل به خداوند پيش مي روند.
6248---0912
¤ با تشكر از دست اندركاران متعهد و متخصص كيهان به عنوان يك شخص فاقد شغل و داراي خانواده پرجمعيت از ديار منطقه محروم ايلام به دشمنان اعلام مي كنم كه ما نه به خاطر نان و نوا بلكه به خاطر حفظ دين و اصول و دفاع از ارزشهاي انقلاب و ولايت مطلقه فقيه به پاي صندوق راي رفتيم.
جان نثار رهبر ابراهيم جواني از ايلام
¤ اي نمايندگان مجلس آراء مردم امانتي است در دست شما حال كه با آراء مردم به مجلس راه پيدا كرده ايد از ورود به مسائل فرعي، حاشيه اي و حزبي و جناحي پرهيز نماييد و تمام تلاش و وقت خود را صرف مسائل اساسي كشور يعني حل مشكلات مردم نماييد و بيكاري يكي از معضلات است.
علي نژاد از قائم شهر
¤ بوش پدر و پسر هم مدام از اينكه همه گزينه ها در روي ميز است صحبت به ميان مي آوردند ولي به قول امام عظيم الشأن(ره) «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند». دولت پوشالي آمريكا يك طبل تو خالي است و حناي آن نزد ملت ايران رنگ ندارد ولي گزينه هاي ما آماده است. به محض كوچكترين تحركي، اسرائيل غاصب ويران خواهد شد همچنان كه بخش كوچكي از آن را در جنگ 33 روزه حزب الله ملاحظه كردند.
بختياري
¤ براي دريافت جايزه از دست غربي ها هيچ مشكلي وجود ندارد فقط كافي است يك ايراني پا روي وجدان خويش بگذارد و در قالب فيلم به ذم فرهنگ ملت خود و مدح فرهنگ بيگانه بپردازد و با اين خيانت پز آزادانديشي بدهد.
3807---0912
¤ مي خواستم بدانم كتاب ارتش سري روشنفكران به چاپ رسيده يا خير؟ در ضمن راهنمايي بفرماييد چگونه مي توانيم اين كتاب را تهيه كنيم؟
4398---0912
كيهان: اين كتاب به زودي منتشر مي شود و علاقه مندان مي توانند آن را از نمايندگي هاي فروش انتشارات كيهان تهيه كنند.
¤ حقوق ما امدادگران گاز چون نيروي شركتي محسوب مي شويم ماهيانه 470 هزار تومان مي باشد و چيزي در حدود يك سوم حقوق ما به جيب پيمانكار مي رود، چرا مسئولين به فكر ما نيروهاي شركتي نيستند كه از اين وضعيت اسف بار نجات پيدا كنيم.
6106---0911
¤ درمانگاه دهستان كليشم در استان گيلان 8 ماه است كه پزشك ندارد. اميدواريم وزير محترم بهداشت و درمان در جريان موضوع قرار بگيرند و دستور رسيدگي بدهند.
5054---0919
¤ از مسئولين نيروي انتظامي درخواست مي شود فكر اساسي براي معضل درگيري هاي خونين منجر به قتل در شهر قدس (قلعه حسن خان) كنند بعد به ناهنجاريهايي مثل خريد و فروش مواد مخدر و مشروبات الكلي و... در اين منطقه بپردازند.
1005---0919
¤ از مسئولين اجرايي و قضايي استانها و شهرستان ها درخواست مي شود با ساخت پاركينگ هاي دو طبقه با هزينه هاي كم و استفاده از لوله هاي دو اينچ براي موتورسيكلت هاي توقيفي مانع ضرر و زيان بيش از حد به صاحبان اين وسيله نقليه ارزان در دست مردم شوند. متأسفانه وضعيت پاركينگ هاي فعلي مثل قبرستان خودروهاي اسقاطي است و كسي هم پاسخگو نيست.
حاجي زاده
¤ خواهشمندم گزارشي از شهر اراك تهيه كنيد شايد مسئولين به فكر چاره بيفتند. شهري كه بيش از 150واحد صنعتي و كارخانه هاي مادري چون آلومينيوم، ماشين سازي، كمباين سازي، واگن سازي، پتروشيمي و.... دارد از نظر زيباسازي شهري، نداشتن فضاي آموزشي و علمي و تفريحي به نسبت صنعتي بودن در فقر مضاعف است.
8002---0918
¤ از شهرداري منطقه 12 درخواست مي شود نسبت به تخريب ملك تجاري پلاك 479واقع در ضلع شرقي خيابان ري بعد از پمپ بنزين تسريع نمايند تا ورودي خودروها به بزرگراه شهيد محلاتي بازگشايي شود و اين گره كور رفع شود.
صلاحي
¤ با توجه به عدم نظارت بر عملكرد توليدكننده ها هر روز با افزايش قيمت ها روبه رو هستيم. شايسته نيست با ملتي كه 22 بهمن و 12اسفند در كمتر از يك ماه دو صحنه ماندگار آفريدند اين چنين برخوردهايي صورت گيرد.
3493---0919
¤ گراني هاي سطح جامعه هيچ حساب و كتاب و قاعده درست و حسابي ندارد. با اينكه قيمت دلار تقريبا دوبرابر شده ولي قيمت بعضي از داروها مثل منوتراكسات از 30 هزار تومان به 150 هزار تومان افزايش پيدا كرده، يعني درست 5 برابر گران شده است. بنويسيد مردم چرا بايد چنين فشارهايي را تحمل كنند.
اعتمادي
¤ از شهرداري هاي انديشه، شهريار و ملارد درخواست مي شود نسبت به ترميم خيابانها اقدام نمايد.
جمعي از اهالي محل
¤ عده اي گويا سازماندهي شده در تقاطع چهارراه هاي سطح شهر تهران به فروش سي دي هاي مبتذل، مواد مخدر، مشروبات الكلي، بادكنك و گدايي مبادرت مي ورزند. اين وضعيت چهره پايتخت را در انظار عمومي و خارجياني كه وارد شهر مي شوند مخدوش جلوه مي دهد و لازم است شهرداري و ناجا و ديگر متوليان امر به راحتي از كنار آن عبور نكنند.
سلطاني و جمعي از هموطنان تهراني
¤ مسئولين مسكن مهر شهر خورموج در استان بوشهر افراد ثبت نام شده را مجبور به پرداخت مبلغ دو ميليون تومان مازاد بر متن قرارداد منعقد شده كرده اند. اين كار آنان باعث رنجش خاطر و اعتراض متقاضيان شده است. درخواست داريم موضوع را براي اطلاع مقامات مسئول در مركز، پوشش بدهيد.
0180---0917
¤ سازمان تامين اجتماعي بدون موافقت بازنشسته ها، آنان را تحت پوشش بيمه تكميلي قرار داده و از حقوق ماهيانه شان مبلغي كسر مي كند. بنده چند ماه قبل مراجعه و انصراف دادم با اين وصف مبالغ كسر شده را به ما برنمي گردانند.
بهاري
¤ روستاي لات لل در 3 كيلومتري شهرستان املش در استان گيلان با وجود 1500 خانوار جمعيت از نعمت گاز محروم است. آيا سزاوار است روستاهايي با 50 تا 60 خانوار گاز داشته باشند، ولي اين روستا با جمعيت زياد همچنان محروم بماند؟
نصيري
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 2
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 30/11/1390با عنوان «نصب ديوارهاي عايق ميدان توحيد تا پل جلال آل احمد» به آگاهي مي رساند: نصب ديوار صوتي در حاشيه بزرگراه ها منوط به بررسي و مطالعه و تاييد شركت كنترل كيفيت هواي تهران و تامين اعتبار دارد. لازم به ذكر است شركت كنترل هواي تهران مجدداً مطالعه بزرگراه هاي سطح اين منطقه از نظر آلودگي صوتي را در دست اقدام دارد كه در خصوص موارد تاييدي آن شركت اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
 



تاكيد اصولگرايان پس از انتخابات ولايتمداري سبب حل بسياري از اختلافات مي شود

كانديداي مشترك جبهه هاي متحدو پايداري مهمترين اولويت جريان اصولگرا در مجلس نهم را تاكيد بيشتر بر ولايتمداري دانست و اظهار داشت: ولايتمداري بايد جزو اصول اوليه باشد كه به عنوان يك پايه مسئولان اجرايي در هر سطحي براساس آن تعيين شوند.
مرندي اضافه كرد: ولايتمداري سبب حل بسياري از مسائل اختلافاتي و تمركز بيشتر بر عدالت و خواسته هاي مردم مي شود.
وي با بيان اين كه مشاركت مردم در انتخابات خارج از انتظارات بوده است، گفت: زماني كه مقام معظم رهبري به حضور چشمگير مردم اشاره كرده بودند، شكي باقي نبود كه اين مهم به وقوع مي پيوندد كه با عنايت خداوند اين اتفاق افتاد.
مرندي با اشاره به آثار داخلي و خارجي حضور مردم پاي صندوق هاي راي، اظهار داشت: با وجود اين كه در كشور و در ميان افكارعمومي گلايه ها و شكايت هايي وجود دارد اما برخلاف تصور دشمنان، مردم هم چنان به نظام پايبند هستند و با توجه به اين كه حضور خود را وظيفه اي قانوني و شرعي مي دانند در تمامي عرصه ها با ولايتمداري حاضر مي شوند.
تبديل تقابل ها به تعامل
پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه رقابت بين اصولگرايان داراي نقاط مثبت و منفي بود، تصريح كرد: امروز كه رقابت ها به پايان رسيده، نيروهاي انقلاب بايد سعي در بازتوليد رفاقت ها و دوستي ها كنند يعني تقابل ها را به تعامل ها تغيير دهند چرا كه اگر رقابت ها همچنان باقي و استمرار باشد، به چنگ اندازي و دشمني نيروهاي اصولگرا با يكديگر تبديل مي شود بنابراين استمرار رقابت ها سم مهلكي براي خانواده اصولگرايان است.
سروري نقش نخبگان، رسانه ها، رهبران و طيف هاي مختلف اصولگرا را در رفاقت و دوستي بين اصولگرايان موثر دانست و گفت: بايد انسجام و اتحاد را براي مقابله با توطئه هاي نظام سلطه در داخل و خارج بسيج كنيم چرا كه مبارزه تازه شروع شده و راه سختي پيش رو خواهيم داشت.
نماينده مردم تهران مطالبات مردم و توصيه هاي رهبري را از مهمترين اولويت كاري جريان اصولگرا در مجلس نهم برشمرد و اظهار داشت: برآوردها نشان مي دهد مردم از مسائل معيشتي و اقتصادي در رنج هستند و مطالبه آنان اقدامات عملي براي گراني، تورم، ارائه تسهيلات و توسعه رفاه عمومي است.
آمادگي جبهه پايداري
براي مذاكره با جبهه متحد
حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي عضو جبهه پايداري اظهار كرد: اگر كسي اكنون فكر مي كند براي وحدت با جبهه پايداري بايد قدم پيش بگذارد ما در خدمت شان هستيم و شايد همه پيش شرط هاي قبلي ما موضوعيت نداشته باشد اما نكاتي هست كه جبهه پايداري بر آنها تاكيد دارد.
وي با بيان اين كه اين جبهه راه را براي مذاكره با ساير گروه هاي اصولگرا باز مي داند، خاطر نشان كرد: جبهه پايداري وضع بدي ندارد و تخريب هايي كه رسانه هاي مختلف و متعدد عليه اين جبهه داشتند و هم چنين نداشتن رسانه از سوي جبهه پايداري يا تحت فشار قرار گرفتن رسانه هاي موجود، حكايت از ظرفيت بالاي اين جبهه در بدنه جامعه دارد.
اصول انقلاب
مهم تر از خطوط سياسي
زهره سادات لاجوردي عضو جبهه پايداري با تاكيد بر اينكه تنش ها و رقابت هاي قبل انتخابات نبايد به مجلس نهم راه پيدا كند، افزود: ضرورت وحدت ايجاب مي كند افراد پس از ورود به مجلس براساس اصول انقلاب اسلامي گام بردارند.
لاجوردي ادامه داد: رقابت جبهه هاي مختلف پيش از انتخابات موجب شور و نشاط مردم و پررنگ شدن رقابت هاي انتخاباتي شده بود اما پس از راه يابي نمايندگان به مجلس، بايد از دامن زدن به اختلافات و تنش ها بپرهيزند.
عضو جبهه پايداري با بيان اينكه «وحدت اصولگرايان» در مجلس عامل اصلي پيشبرد اهداف و خدمت رساني به مردم است، خاطر نشان كرد: همه نمايندگان از طيف هاي مختلف بايد با وحدت به يكديگر كمك كرده تا قوانين مورد نياز جامعه تصويب شود.
جبهه پايداري با جبهه متحد بيگانه نيست
سخنگوي جبهه پايداري نيز گفت: جبهه پايداري انقلاب اسلامي كساني كه از جبهه متحد اصولگرايان وارد مجلس شده اند را از خود دانسته و بيگانه نمي داند.
كامران باقري لنكراني با بيان اين مطلب كه انتخابات در مرحله دوم با شور و نشاط و رقابت بيشتري صورت خواهد گرفت اظهار داشت: جبهه پايداري در مرحله دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه هاي انتخابيه اي كه كانديداي مورد نظر خود را دارد اقدام خواهد كرد.

 



نماز جمعه اين هفته تهران را آيت الله جنتي اقامه مي كند

نماز جمعه عبادي-سياسي اين هفته تهران به امامت آيت الله احمد جنتي اقامه مي شود.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان نماز جمعه عبادي-سياسي اين هفته تهران را اقامه مي كند.
پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران، حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) به مناسبت سالگرد تاسيس اين كميته، سخنراني مي كند.
مراسم نماز جمعه اين هفته تهران از ساعت 11 با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد در دانشگاه تهران آغاز مي شود.

 



حالا كه ميگي شكنجه نشده حتماً نفوذي كيهان هستي! (خبر ويژه)

«دوستان! در جنگ رواني اگر آزادمرد نيستيد لااقل آدم باشيد!».
اين مطلب را نيك آهنگ كوثر گرداننده سايت خودنويس در پاسخ به سايت ميهن (وابسته به علي كشتگر عضو مركزيت گروهك منحله فدائيان خلق نوشت). خودنويس پيش از اين مطلبي را به قلم سوسن سيروسي منتشر كرد مبني بر اينكه رسانه هاي سبز به خط خبرسازي و جعل خبر افتاده اند و همين اعتماد مخاطبان را مخدوش كرده است از جمله ادعاي دروغ. بدرفتاري با عيسي سحرخيز در بيمارستان حال آن كه نگارنده خود به ملاقات وي رفته است.
به دنبال انتشار اين مطلب مفصل در خودنويس، سايت ميهن واكنش نشان داده و مدعي شد فرد ياد شده از همكاران روزنامه كيهان يا سرباز گمنام امام زمان است.
خودنويس كه پيش از اين هم متهم شده بود با اطلاعات سپاه همكاري مي كند، از اين جنگ رواني شاكي شده و نوشت: اگر آزادمرد نيستيد لااقل آدم باشيد! اين مدل جنگ رواني غيرشرافتمندانه است. يك نفر شهروند روزنامه نگار در كنار گروهي ديگر به ديدن سحرخيز رفته و مي بيند كه دست بند و پابند ندارد و مشاهداتش را مي نويسد آنگاه از قول همكاران آقاي كشتگر مي شود همكار سربازان گمنام! من [نيك آهنگ كوثر] براي اينكه مطمئن شوم، با كساني حرف زدم كه به بيمارستان رفته بودند و با عيسي سحرخيز كه زماني سردبيرم بوده و علاقه زيادي به او دارم حرف زدم. با پسرش كه تنها منبع معتبر درباره وضعيت عيسي است، حرف زدم. حتي خبر تنظيمي را برايش فرستادم تا مشكلي در آن نباشد! آن وقت «سوسن سيروسي» كه وقتي عيسي سحرخيز را ملاقات كرده اثري از دست بند نديده مي شود سرباز گمنام امام زمان؟ خجالت هم خوب چيزي است!
وي مي افزايد: ريشه چنين برخوردهايي چيست؟ استفاده از وضعيت يك زنداني براي تسويه حساب؟ مگر فراموش كرده ايم پس از انتشار خبر جلسه مهدي هاشمي و هوشنگ اميراحمدي در لندن، ابتدا از طريق فيس بوك 25 بهمن ماجراي «طائب» را علم كرديد و بعد به سايت هاي تحت پوشش خود كشانديد؟ اگر يكي از دوستانتان خبر جلسه يكشنبه پيش از انتشار اين بازي جنگ رواني تان را به گوش ما نمي رساند، باورمان مي شد كه همزادهاي سربازان گمنام به اسم «سبز» بودن به فرنگ پناهنده شده اند؟ اگر مدير فيس بوك 25 بهمن تاييد نمي كرد كه انتشار خبر معني دار كار شما بوده، باورمان مي شد؟ مگر حامي تان جز اين مي گفت كه همه جا پخش مي كند كه ما آدم «طائب» هستيم؟ نكند شما هم مي خواهيد به آكسفورد برويد خداي ناكرده؟
نيك آهنگ كوثر با اشاره به ادعاهاي دروغ سايت كشتگر و عناصر خبر وي نوشت: «ضرب و شتم» كه به گفته مهدي سحرخيز درست نيست حمله «لباس شخصي ها» كه به گفته مهدي سحرخيز واقعيت ندارد. اشاره «خانواده سحرخيز» به ارتباط احتمالي با وزارت اطلاعات! اين نيز از سوي تنها منبع معتبر درباره وضعيت عيسي سحرخيز رد شده است. حالا، براي زدن چند هدف با يك تير، چرا واقعيت را قرباني مي كنيد؟ كار شما جز گسترش نفرت و كذب چيست؟
آمريكا مي فهمد



 



11 هزار موشك آماده شليك يعني چه (خبر ويژه)

ايران در صورتي كه مورد كوچكترين تعرضي واقع شود در همان دقايق اوليه 11 هزار موشك را به سوي اسرائيل و منافع آمريكا در منطقه شليك مي كند.
سرلشكر زكريا حسين رئيس پيشين آكادمي عالي مصر ضمن بيان مطلب فوق به العالم گفت: در صورت هرگونه درگيري، منافع آمريكا در همه جاي خاورميانه در معرض تهديد و حمله خواهد بود.
وي اضافه كرد: آمريكا نيز به اين واقعيت باور دارد كه ايران عراق نيست و در صورت درگير شدن با ايران، تمام منافعش در منطقه در معرض تهديد و حمله قرار خواهد گرفت.
رئيس اسبق آكادمي عالي مصر خاطرنشان كرد: در نتيجه سياست بسيار موفقيت آميزي كه مسئولان و مردم ايران در پيش گرفتند و توانايي بسيار بالاي اين كشور در اداره نزاع با لجبازترين قدرت ها يعني آمريكا و رژيم اسرائيل، ايران توانست بحران را اداره و آن را در محورهايي مشخص و معين هدايت كند.
وي افزود: ايران از قدرت بازدارندگي نظامي بالايي برخوردار است كه از در اختيار داشتن موشك ها، ناوچه ها و ديگر امكانات و ورود به عرصه فن آوري هاي فضايي و همچنين برگزاري رزمايش هاي متوالي و موفقيت آميز ناشي مي شود. در آخرين رزمايشي كه ايران انجام داد سه موشك قاره پيما را با موفقيت آزمود.

 



خاتمي كه برگشت اگر موسوي و كروبي برگشتند چه كنيم!؟ (خبر ويژه)

پشت پا زدن سيدمحمد خاتمي به تحريم انتخابات و به هم ريختن صف آرايي نيم بند اپوزيسيون، همچنان موضوع بحث و مجادله در محافل ضد انقلاب است.
اين محافل بيش از هر چيز، از اين موضوع خشمناكند كه به اعتبار برخي اظهارات قبلي خاتمي توانسته بودند چنين القا كنند كه اصلاح طلبان و شخص خاتمي پاي تحريم هستند و انتخابات را تحريم مي كنند.
پايگاه اينترنتي روز آن لاين كه از پاريس به روز مي شود، در واكنش به اقدام غيرمنتظره خاتمي نوشت: حال ما اين روزها زياد خوب نيست. مخالفان خوشحال نيستند، نااميدند، مستأصل، افسرده و خشمگين اند. آقاي خاتمي از شما چه پنهان، اين سورپرايز اسفندي شما هم در بدتر شدن حال ما بي تأثير نبوده است. نه فقط عمل شما بلكه فضاي مسمومي كه به وجود آمد، واقعاً ناراحت كننده است.
نويسنده خطاب به خاتمي ادامه مي دهد: يكي از اصلاح طلبان و استراتژيست هاي سياسي برجسته كه شما را از نزديك مي شناسد در ايميلي خصوصي به من نوشت: «برخي دوستان، ايشان را تحت فشار قرار مي دهند تا به تصميمي برسد اما مشكل اينجاست كه كسان ديگري هم هستند كه فشار بياورند و تصميم ديگري را به او تحميل كنند اين كار مثل اقاريري است كه افراد در زندان و زير شكنجه مي كنند و بعد از آزادي كاملاً عكس آن را مي گويند. دوستان ايشان، او را به لحاظ روحي شكنجه مي كنند تا تصميمي را خلاف منطق و اخلاق خودش بگيرد. نفع اين كار به همان اندازه نفع حكومت از اقرارهاي تحت شكنجه است كه سر جمع منفي است. پرسش اينجاست كه چرا پيش از 12 اسفند هيچكس (حتي نزديك ترين افراد به شما) چنين برداشتي از موضع شما نداشتند؟ و حتي همين ها هم كه در توجيه اقدام شما به اين منطق متوسل مي شوند تنها بعد از انتشار خبر راي دادن شما بود كه منظورتان را كشف كردند! آيا شايسته تر نبود كه صراحتاً مي گفتيد من كسي را به شركت در انتخابات دعوت نمي كنم، از هيچ ليست و نامزدي هم حمايت نمي كنم اما شخصاً «يك راي به جمهوري اسلامي» در صندوق مي اندازم؟ اگر اين را شفاف گفته بوديد امروز به تناقض يا از آن بدتر دروغگويي متهم نمي شديد.»
روز آن لاين در مطلب ديگري به قلم هوشنگ اسدي، خاتمي را همين كه خود را نشان داد معرفي مي كند و مي نويسد: اين محمد خاتمي از منظر واقعيت، از ما طبقه متوسط پيگير گفتمان آزادي نيست و بر ما هم نيست. او هدفش در نهايت اصلاحات در درون نظام جمهوري اسلامي است. اگر واقعيت محمد خاتمي اين است كه خود در عمل و حرف و نوشته مي گويد، ديگر گناه «ما»ست كه از او قهرمان مي سازيم و در نبرد بي امان حتي پرچم خود را به دستش مي دهيم. رؤيا مي بافيم. به انتظار مي نشينيم و ناگهان ضربه اي هولناك مي خوريم. پايوران سياسي- امنيتي نظام برعكس ما واقعيت محمد خاتمي را به دقت مي شناسند و در لحظه مناسب مهره او را در صفحه بغايت پيچيده شطرنج سياسي ايران حركتي مي دهند كه در بازي برد-برد تعريف كرده اند.
وي مي افزايد: به روشني از قبل معلوم بود كه خاتمي رأي مي دهد. روز موعود مي رسد. ما با رؤياهاي خود و نظام با تكيه بر واقعيت چشم به صحنه مي دوزيم. و هنوز ظهر نشده تير خاتمي از كمان حادثه شليك مي شود. او در محلي دور افتاده رأي مي دهد. كسي عكس مي گيرد و خبرگزاري فارس مخابره اش مي كند. ترديدي نيست كه واقعيت بر رؤيا پيروز شده است. و ما دامن كشان بر يكي ديگر از امواج نظام مي رويم. به سرعت برق و باد تيم هاي قرمز و آبي شكل مي گيرند. ابتدا حضور و راي خاتمي «دروغ» به شمار مي آيد و عكس ساختگي بدنه ما در فضاي مجازي به يك استاديوم بزرگ مبدل مي شود. گروهي فرياد مي زنند. از سخره خاتمي مي آغازد و تا بدترين دشنام ها دامن مي گيرد. گروه مقابل از تأييد شروع مي كند و به نامه هاي عاشقانه مي رسد. كارگزاران نظام دارند آخرين آجرهاي انتخابات به دقت مهندسي شده را خندان خندان روي هم مي گذارند و رؤياهاي ما را زيرش دفن مي كنند.
نويسنده با تأييد بر شكست پروژه تحريم انتخابات نوشت: اتحاد نخستين و بي سابقه از حساسترين جا شكسته است. جبهه اي كه زير فشار واقعيت و به ناچار تشكيل شده بود، با حركت دادن يك مهره ضربه كاري خورده و تفرقه بيشتر را در چشم انداز قرار داده است. و ما مانده ايم و دريغي ديگر. امروز محمد خاتمي و فردا؟ همين فردا اگر موسوي و كروبي زير فشار بشكنند و يا انديشه دگر كنند، چه مي كنيم؟
ارگان حلقه لندن (جرس) نيز هر چند در شوك اقدام خاتمي به سر مي برد، مطالبي را به اين موضوع اختصاص داده است. يكي از نويسندگان جرس با اشاره به اينكه راي دادن خاتمي را باور نمي كرد و تا مدت ها تكذيب مي كرده، مي نويسد: اما با قدري تأخير، خبر در رسانه هاي سبز هم تأييد مي شود. ديگر نمي دانم چه بگويم. سعي مي كنم توجيه كنم. توضيحات خاتمي منتشر مي شود اما نمي تواند مرا قانع كند. اگر به گفته خاتمي تعيين استراتژي عدم معرفي نامزد و ارائه ليست هيچ گاه به معناي تحريم انتخابات نبود، چرا آن استراتژي مطرح مي شد و اساساً كاركرد آن چيست؟
جرس همچنين ادعا كرد خاتمي پيش از تصميم به دادن راي با هاشمي رفسنجاني، موسوي خوئيني ها، موسوي لاري و سيدحسن خميني مشورت كرده و سپس براي بار دوم به ديدار موسوي لاري رفته اما درباره تصميم خود براي رأي دادن با هيچ يك از اصلاح طلبان سبز حتي اعضاي خانواده خود مشورت نكرده است.
راديو زمانه از ديگر رسانه هاي ضدانقلاب (مستقر در آمستردام هلند) معتقد است خاتمي با شركت در انتخابات پيغامي به حكومت داده است: «خاتمي با شركت خود پيامي براي حكومت دارد مبني بر اينكه اگر چه ما به شيوه برگزاري انتخابات انتقاد داريم ولي از نظام و آرمانهاي آن دست بر نخواهيم داشت.» محمد خاتمي نمي خواهد با ساختارشكنان حتي به طور مقطعي همراهي كند، حتي اگر اين همراهي يك تحريم ساده انتخاباتي باشد و يا حمايت از يك حركت اعتراضي محدود در داخل كشور. او اميدوار است به قطار نظام كه سالهاست پياده اش كرده اند، برگردد.
شبكه بالاترين نيز از ديگر رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون بود كه به اين موضوع طي چند مطلب پرداخت. بالاترين در تحليلي خاطر نشان كرد: تاييد صلاحيت گروهي از نمايندگان اصلاح طلب و راي آوردن آنها در انتخاباتي كه در سلامت آن شك و ترديدهاي فراواني است به همراه شركت سمبليك محمد خاتمي در انتخابات حكايت از استقبال بخش مهمي از بدنه اصلاح طلبان از اين چرخش دارد. اين گروه از اصلاح طلبان كه مدت ها بود در انتظار فرصتي براي نشان دادن حسن نيت خود به نظام مي گشتند با انتخابات مجلس نهم زمان را براي تقديم پيشكشي به آستانه نظام براي آشتي دوباره فراهم ديدند. و چه پيشكشي بهتر از شكستن تحريم انتخابات كه بعد از سال ها بخش بزرگي از اپوزيسيون بر سر آن به توافق رسيده بودند؟
در ادامه اين تحليل آمده است: تلقي هايي كه حركت خاتمي و اصلاح طلبان حامي اش را از موضع خيانت ارزيابي مي كند اين پيش فرض را لحاظ مي كند كه گويي خاتمي و اصلاح طلبان حامي اش بخشي از جنبش سبز بودند، حقيقت اما اين است كه خاتمي هيچگاه در روزهاي اوج جنبش همراهي اي با آن ننمود و در حساس ترين روزهاي تاريخ چند دهه اخير ايران به جاي همراهي با مردم سكوت را ترجيح داد و به دقت مراقب بود كه فاصله اش با جنبش سبز و ميرحسين موسوي حفظ شود.
جنبش سبز گسستي بود با خاتمي و تمام آنچه او نمايندگي مي كرد. تصور اينكه خاتمي بخشي از جنبش است بيش از آنكه تقصير خاتمي باشد از نفوذ ايدئولوژي اصلاح طلبي و فرصت طلبي گروهي از اصلاح طلبان كه سوداي نمايندگي اين جنبش را در سر مي پروراندند ناشي شده است.
بالاترين در تحليل ديگري از زاويه نگاه خاتمي به ماجرا نگريسته و مي نويسد: اگر كسي خواهان اصلاح جمهوري اسلامي است نمي تواند نهادهاي نظام و حكومت را نفي كند. به عبارت ديگر ولايت فقيه، شوراي نگهبان، مجلس و... بخشي از اين نظامند. اصلاح طلب بايستي مواظب باشد كه اساس اين نظام مورد سوال قرار نگيرد. كساني كه اين انتخابات را تحريم كرده اند، عملا با نفي اصل ولايت فقيه به سرنگوني طلبان پيوسته اند. اينها يا بايستي توبه كنند و يا اينكه راه سرنگوني جمهوري اسلامي را پيش بگيرند. شترسواري دولا دولا نمي شود. آلترناتيو جمهوري اسلامي، جمهوري اسلامي نيست همان طور كه در ماجراي روز عاشوراي سال 88 معلوم شد. اصلاح طلبان ديگر نمي توانند بين دو صندلي بنشينند. يا مثل خاتمي و رفسنجاني بايستي توبه كنند و از سرنگوني طلبان برائت بجويند يا اينكه به سرنگوني طلبان بپيوندند. خط قرمز، ولايت فقيه و اساس جمهوري اسلامي است.
نويسنده تاكيد كرد: عكس العمل بسياري از سران اصلاح طلب در خارج نيز تاييدي است بر اينكه پيام بالا روشن و واضح بوده است. تلاش اين نيروها براي اينكه باز هم بين دو صندلي بنشينند، عملا شكاف بين آنها را بيشتر كرده است. اين نيروهاي اصلاح طلب دچار بن بست شده اند. اگر سرنگوني طلبي را بپذيرند، در آن صورت ناچارند به سازمانهاي سرنگوني طلب موجود كه تاريخي مشخص دارند و سابقه همكاري با رژيم را ندارند بپيوندند. اگر نه مجبورند لبيك به رهبري بگويند. اين تناقضات شكاف اينها را باز هم بيشتر خواهد كرد.
و سرانجام اينكه بالاترين خطاب به گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز نوشت: آقايان شورا! شما اول با سرانتان هماهنگي كنيد و بعد انتخابات را تحريم كنيد. شما چطور از كم و كيف رفتار خاتمي خبر نداشتيد در حالي كه ابطحي مي گويد معلوم بود خاتمي رأي مي دهد. پس شما دوست و نزديك نيستيد يا او را نمي شناسيد.

 



هاآرتص: اسرائيل را بزدل ها اداره مي كنند ؟ (خبر ويژه)

«تمام جنگ هاي پس از جنگ 1973 براي اسرائيل مصيبت بار بودند. اسرائيل مدتي طولاني است كه نه توسط قهرمان ها بلكه توسط سياستمداران بزدل اداره مي شود».
اين تحليل را روزنامه هاآرتص منتشر كرد. گيدئون لوي نويسنده مشهور صهيونيست با تاكيد بر اينكه هزاران اسرائيلي در صورت وقوع جنگ خواهند مرد، نوشت: ما از فرود موشك ها در صورت وقوع جنگ مطمئن هستيم و بايد با تمام سلول هايمان بترسيم. تمام جنگ هايي كه از سال 1973 به بعد [ از اشغال لبنان در سال 1982] تا به امروز راه انداختيم، اشتباه بود. اسرائيل آغازگر همه آن جنگ هاي قابل اجتناب بود. جنگ هايي كه هيچ كدام فايده اي نداشت اما تماماً براي ما مصيبت بار بود. از همه احمقانه تر، جنگ دوم لبنان در سال 2006 بود كه مصيبت بارترين بود. اسرائيل در هر دو جنگ لبنان و غزه، بيش از آنچه به دست آورد، از دست داد. اما تازه اين دو جنگ فقط پيش پرده هايي بود از آنچه ممكن است در صورت جنگ با ايران براي ما اتفاق بيفتد.
وي افزود: جنگ با ايران قابليت آن را دارد كه به هيولاي جنگ هايي كه تاكنون داشته ايم، تبديل شود.
تحليل گر هاآرتص تصريح كرد: اسرائيل هرگز براي يك مدت طولاني توسط بزدلان هدايت نشده بود. رهبران پيشين همواره محتاطانه و عاقلانه گام برمي داشتند. از گذشته تا به امروز اسرائيل توسط قهرمانان اداره مي شد نه كساني كه كشور را از خطري به خطر ديگر مي اندازند. ماجراجوياني بي هدف، كساني كه بايد امروز با صداي بلند به آنها بگوييم كه ما ترسيده ايم!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14