(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 اسفند 1390- شماره 20163

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اوباما: تهديد ايران گنده گويي و لاف زني است
رئيس جمهور از برگزيدگان جشنواره علامه طباطبايي تقديركرد
جليلي: آمريكا با ضعف زيادي در قدرت رو به رو است
لاريجاني دردانشگاه عالي دفاع ملي:فشارهاي غرب موجب ارتقاء جايگاه ايران درمنطقه و جهان مي شود
نامزد رياست جمهوري آمريكا: حضور نظامي در خاورميانه ناقض قانون اساسي آمريكاست
صالحي و اوغلو درباره نشست آتي ايران و 1+5 گفت وگو كردند
ادامه بازتاب نشست آيپك روسيا اليوم : موضوع ايران تمامي موضوعات را به حاشيه برد
سردبير القدس العربي: غرب ابتدا براي سلاح هاي هسته اي اسرائيل چاره انديشي كند
مقام عراقي: اخراج منافقين در 5 مرحله انجام مي شود
مرز خسروي 20 اسفند بازگشايي مي شود
فرمانده انتظامي همدان: مشاركت مردمي بزرگترين پدافند غيرعامل است
ميزباني مشهد در مسابقات شطرنج قهرماني جهان در سال 91
استقبال كشورهاي حاشيه خليج فارس از كاشي معرق يزد
اعزام 200 هزار دانشجو به مناطق عملياتي جنوب
ثبت نام يك ميليون و 70 هزار داوطلب براي كنكور سال 91
كنگره شهداي عشاير در قصرشيرين برگزار شد
درخواست آيت الله سبحاني؛ درهاي مساجد در تمام ساعات باز باشد
نتيجه انتخابات در سنندج و كامياران اعلام شد
تقدير ائمه جمعه سني و شيعه گنبدكاووس از حضور مردم در انتخابات
اخبار ادبي و هنري



اوباما: تهديد ايران گنده گويي و لاف زني است

رئيس جمهور آمريكا از كساني كه ايران را تهديد به حمله نظامي مي كنند خواست كه كمتر گنده گويي و لاف زني كنند.
باراك اوباما در نشست مطبوعاتي در كاخ سفيد اذعان كرد جنگ با ايران هزينه هايي دارد كه بايد به عنوان رئيس جمهور در برخورد با اين كشور جانب احتياط و تعقل را در پيش گرفت.
اوباما در ادامه با اشاره به تداوم راهبرد چماق و هويج براي حل مسئله هسته اي ايران افزود: در حال حاضر، باور من اين است كه ما دريچه اي از فرصت را در اختيار داريم كه هنوز مي شود اين مسئله را به صورت ديپلماتيك حل و فصل كرد. اين فقط ديدگاه من نيست و مقامات اطلاعاتي ارشد ما و اسرائيل نيز اين ديدگاه را دارند؛ در نتيجه، ما همچنان به آوردن فشار ادامه مي دهيم ولي بابي را براي بازگشت رژيم ايران به جامعه جهاني با دادن اطمينان هايي از سوي جامعه جهاني بازنگاه مي داريم كه شرط آن نيز ملتزم بودن اين كشور به وظايف خود و دنبال نكردن تلاش براي به دست آوردن سلاح اتمي است. اين مسيري است كه من در پيش گرفته ام.
اوباما گفت آنچه كه در مبارزات تبليغاتي گفته مي شود بايد گفت اين افراد، مسئوليت چنداني ندارند، فرمانده كل نيروهاي مسلح آمريكا نيستند. آنچه كه من مي بينم، بي قيدي هايي است كه اين افراد با سخن گفتن درباره جنگ دارند. وقتي صحبت از جنگ مي شود، هزينه هاي آن و تصميمي را كه بايد بگيرم به ياد مي آورم كه از جمله آن، اعزام نيروهاي جوانمان به اين جنگ و تأثيري است كه اين جنگ بر زندگي آنان و امنيت ملي، اقتصاد ما مي گذارد. اين بازي نيست كه با بي قيدي درباره آن تصميم گرفت. وي ادامه داد زماني كه مي بينم يكي از اين افراد با گنده گويي و بلوف زني صحبت مي كند ولي وقتي سؤال مي شود كه دقيقاً چه مي خواهد بكند، چيزهايي را مي گويند كه ما در سه سال گذشته انجام داده ايم.
اوباماگفت: كساني كه پيشنهاد جنگ را مطرح يا خود را براي اين كار آماده مي كنند يا برطبل جنگ مي كوبند بايد به روشني به مردم آمريكا توضيح دهند كه از ديدگاه آنان، سود و زيان اين كار چه مي تواند باشد؟ من يكي از اين افراد نيستم زيرا اين را گفتم كه بايد روزنه اي براي حل و فصل اين مسئله به صورت صلح آميز باقي بگذاريم.
اوباما اضافه كرد: از نقطه نظر سياسي، آيا به نظر شما در صورتي كه قيمت سوخت در آمريكا افزايش يابد، رئيس جمهور اين كشور دوباره انتخاب مي شود؟ آيا كسي در اين اتاق هست كه فكر كند اين سخن منطقي است؟ مسئله درباره قيمت سوخت اين است كه من خواهان كاهش آن هستم زيرا گراني آن به خانواده ها آسيب مي زند زيرا من همواره با افرادي سر و كار دارم كه مسيري طولاني را براي رسيدن به كار خود طي مي كنند و گران شدن قيمت سوخت بيش از پيش به آنان فشار وارد مي كند. اين مسئله براي اقتصاد نيز چندان خوب نيست زيرا وقتي قيمت سوخت افزايش مي يابد، ميزان هزينه اي كه مصرف كنندگان انجام مي دهند، كاهش مي يابد و اكنون در حالي كه ما در تلاش براي تقويت اقتصاد خود هستيم، نمي خواهيم اين مسئله صورت گيرد.

 



رئيس جمهور از برگزيدگان جشنواره علامه طباطبايي تقديركرد

براي نخستين بار از 40 نفر از برگزيدگان جشنواره ملي علامه طباطبايي با اهداي لوح از سوي رئيس جمهور، تقدير شد.
محمود احمدي نژاد شامگاه سه شنبه در ديدار با جمعي از برگزيدگان جشنواره ملي علامه طباطبايي با اشاره به اينكه امروز در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ قرار داريم، گفت: امروز در يك پيچ تاريخي قرار داريم كه خواسته يا ناخواسته با گذر از آن بايد دوره اي جديد در زندگي بشر آغاز شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه به دنبال تشريح دوره هاي طي شده در تاريخ نيستم، افزود: در طول تاريخ فرصت مناسبي براي شكوفايي استعدادهاي انساني، چشيدن طعم واقعي انسانيت و رسيدن انسان به جايگاهي كه خداوند براي او اراده كرده است، فراهم نشده و امروز بشريت در حال ورود به دوراني است كه فرصت تعالي و كمال يافتن انسان پديدار خواهد شد.
احمدي نژاد استقرار عدالت را مقدمه و ايستگاه شكوفايي استعدادهاي خدادادي انسان و مجالي براي شناخت حقيقت انسان و موجوديتش خواند و تاكيد كرد: عدالت يك مسئله سياسي، اقتصادي يا امثال آن نيست بلكه يك مسئله انساني و بستر لازم براي رسيدن انسان به مقام جانشيني خدا بر روي زمين است.
رئيس جمهور تربيت علما و شخصيت هاي بزرگ و جهاني در تمدن ايران را مورد اشاره قرار داد و گفت: عالمان و شخصيت هاي برجسته علمي و فرهنگي ايران آنقدر بزرگ هستند كه همه ملت ها و مردم دنيا آنان را متعلق به خود مي دانند و سعي مي كنند ايشان را به نام خود درآورند كه البته اشكالي هم بر اين موضوع وارد نيست چرا كه انسان هاي بزرگ همچون مولوي، حافظ، سعدي، خواجه نصيرالدين و امثال آنان در جغرافيا، نژاد و مليت خاصي نمي گنجند.
رئيس جمهور تحقق جامعه متعالي و سعادتمند را با انسان هايي كه از قافله علم عقب مانده اند، غيرممكن توصيف و خاطرنشان كرد: هرچه تعداد انسان هاي بزرگ و عالم در جامعه بيشتر باشد، سعادت براي آن جامعه در دسترس تر است.
رئيس جمهور با بيان اينكه امروز به فضل الهي حركت علمي كشور بسيار پرشتاب و تصاعدي است، افزود: قصد آن نداريم تا با اشاره به بزرگي ها و عظمت ملت ايران بر ديگران برتري جويي كنيم، اما لازم است يادآوري شود زماني كه ملت ايران بر قله هاي رفيع علم و دانش ايستاده بودند، ديگران در حل و رفع نيازهاي كوچك خود درمانده بودند؛ اما ملت ايران بزرگوار بوده و هست و در امروز و گذشته همواره عزت خود را در عزت همگاني جست وجو كرده و مي كند.
احمدي نژاد اظهار داشت: خداوند توان شكوفايي اين استعدادها را به ملت ايران ارزاني داشته و ماموريت تاريخي نيز برعهده اين ملت گذاشته است و بر ماست تا دست به دست هم داده و آن ذخيره عظيم علمي را كه خداوند بار ديگر و در فرصتي مناسب در اختيار ملت ايران قرار داده به بشريت عرضه كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به تشكيل بنياد نخبگان به عنوان يك ضرورت مقطعي خطاب به حاضران در جلسه گفت: نخبه پروري كار شماست كه بايد در اصلاح نظامات اجتماعي و فرهنگي بكوشيد تا با بهره گيري از نسيمي از عدالت كه در جمهوري اسلامي وزيده است، دست در دست هم و با يك حركت همگاني ايران و جهان را بسازيم.
در اين مراسم در اجراي اصل 129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با استناد به ماده 20 آئين نامه اعطاي نشان هاي دولتي به منظور قدرشناسي از فرهيختگان و نخبگان برجسته كشور، به 4 نفر از شخصيت هاي علمي و هنري كشور نشان ملي اعطا شد.
حضرت آيت الله سيدعلي اكبر قرشي به پاس صرف بيش از 50 سال از عمر خود در تدريس و تفسير قرآن كريم و تاليف كتب متعدد در حوزه دين، به دريافت نشان درجه يك پژوهش، آقاي دكتر اسماعيل يزدي، متخصص آسيب شناسي و جراحي دهان، فك و صورت، به پاس حدود 5 دهه تلاش علمي به دريافت نشان درجه يك دانش، آقاي سيدعبدالمجيد كياني هندي، به دليل بيش از 30 سال تلاش براي تعالي هنر به دريافت نشان درجه يك فرهنگ و هنر و آقاي دكتر عادل آذر، به پاس خدمات علمي و پژوهشي خود به دريافت نشان درجه دو پژوهش مفتخر شدند.
همچنين در اين مراسم براي اولين بار از 40 نفر از برگزيدگان جشنواره ملي علامه طباطبايي با اهداي لوح از سوي دكتر احمدي نژاد تقدير به عمل آمد.

 



جليلي: آمريكا با ضعف زيادي در قدرت رو به رو است

خضير الخزاعي، معاون رئيس جمهور عراق، روز گذشته با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي در اين ديدار گفت: امروز عراق در سايه انسجام و همبستگي دروني، در مسير رشد و پيشرفت قرار دارد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان يادآور شد: در حالي كه ظرفيت هاي ايران و عراق سير صعودي خود را در پيش دارد، قدرت دولت هاي استكباري در مسير نزولي قرار گرفته و اين شرايط دورنماي روشن از آينده را براي ملت هاي منطقه نشان مي دهد.
خضير الخزاعي، معاون رئيس جمهور عراق با تاكيد بر توسعه هر چه بيشتر روابط ميان دو كشور، اين همكاري ها را به نفع منطقه و جهان اسلام ارزيابي كرد.

 



لاريجاني در دانشگاه عالي دفاع ملي : فشارهاي غرب موجب ارتقاء جايگاه ايران در منطقه و جهان مي شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي، فشارهاي غربي بر ايران را بي نتيجه دانست و تأكيد كرد كه كشورهاي غربي براي آغاز مذاكرات مجدد با جمهوري اسلامي با اهرم فشار موفقيتي كسب نخواهند كرد.
علي لاريجاني كه در دانشگاه عالي دفاع ملي و در همايش جهاد اقتصادي سخن مي گفت، با تبيين شرايط داخلي و بين المللي كشور، گفت: كشورهاي غربي چند موضوع را دنبال مي كنند از جمله تنگ كردن شرايط اقتصادي ايران كه مهم ترين محور اقدامات آنان را تشكيل مي دهد. رئيس جمهور آمريكا از استراتژي تحريم هاي اقتصادي ايران به صراحت نام برده است.
لاريجاني احياي دعواي شيعه و سني را يكي ديگر از سياست هاي كشورهاي استعمارگر برشمرد و افزود: ايران كشوري شيعه است اما از همه قيام هاي اخيري كه در كشورهاي سني نشين در منطقه اتفاق افتاده است دفاع كرده، از جمله قيام هاي مردمي در كشورهاي مصر، الجزاير، ليبي و بحرين.
دفاع ايران از حماس و كشورهاي سني يك استراتژي است و هدف اين استراتژي، عزتمند كردن جهان اسلام است.
وي متذكر شد: ترديدي ندارم كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي و اسرائيل در پي برافروختن آتش دعواي سني و شيعه هستند اما همكاري سرويس هاي برخي از كشورهاي عربي و سرويس هاي اسرائيلي در اين موضوع قابل تأمل است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در ادبيات بين الملل سخن از تغيير توازن منطقه اي به دليل پيشرفت هاي علمي و اقتصادي ايران مطرح است. اين كشورها در موضوع هسته اي ايران برخوردهاي ماجراجويانه اي دارند و نشانه هايي بروز مي دهند كه انسان متوجه مي شود كه مسئله فشارهاي كشورهاي غربي، دستيابي ايران به پيشرفت هاي هسته اي نيست، بلكه آنان خواهان هموار ماندن مسير حركت شان در منطقه خاورميانه براي استمرار تامين منافع شان هستند.
وي با بيان اين كه مضاعف شدن فشارهاي غربي موجب كاهش جايگاه ايران در منطقه و جهان نمي شود، يادآور شد: كشورهاي غربي براي آغاز مذاكرات مجدد با جمهوري اسلامي ايران توجه داشته باشند كه با فشار، موفقيتي كسب نخواهند كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش ماجراي ترور سفير عربستان در آمريكا را ساختگي و مضحك خواند و افزود: كشورهاي غربي با مستمسك قرار دادن مبارزه با تروريسم، صحنه ساختگي ترور سفير عربستان را ايجاد كردند كه بعداً مشخص شد فردي كه دستگير كرده اند فردي ترياكي است. اين رفتار كشورهاي غربي حكايت از مسخره بودن چنين سياست هايي دارد.
لاريجاني پرونده حقوق بشر را از موضوعات مورد علاقه كشورهاي غربي عنوان كرد و افزود: اين كشورها با باز نگه داشتن پرونده حقوق بشر مي خواهند كاري كنند كه كشورهايي نظير ايران كه سران آنها با كشورهاي غربي همراهي ندارند به اسم حقوق بشر، از حقوق شان محروم شوند و به همين دليل است كه براي ايران دائماً مشكل تراشي مي كنند و بايد بدانند كه موفقيت نصيب شان نخواهد شد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش پيشرفت هاي علمي و فناوري به ويژه در تكنولوژي هاي هسته اي، نانو و بايو را از مهمترين اين فناوري ها برشمرد و افزود: ايران در برخي از فناوري ها رتبه بالايي را به دست آورده است و توليد ناخالص ملي به 800 هزار ميليارد تومان بالغ گرديده است كه از اين حيث جزو 20 كشور اول جهان قرار داريم.
رئيس مجلس افزود: ضريب جيني كشور نسبت به گذشته بهتر شده ولي در حد مطلوب نيست، علاوه بر آن در برخي فناوري ها مثل برق پيشرفت هاي خوبي داشته ايم و ميزان برق نصب شده كشور بالغ بر 62هزار مگاوات است كه در سطح خاورميانه رتبه اول و در سطح جهان رتبه هفدهم را به دست آورده ايم. در زمينه خطوط برق به ساير كشورها اتصالات انجام شده و در اين حوزه نيروي انساني خوبي داريم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي پايدار شدن شرايط اقتصادي كشور را مستلزم به هم تنيده شدن ملزومات سياسي و فرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: آرايش و مهندسي چنين صحنه اي از سوي دشمن با محوريت تحريم هاي بانكي و نفتي ايران در حال دنبال شدن است و نام گذاري سال جاري به اسم جهاد اقتصادي تيزهوشي مقام معظم رهبري را نشان مي دهد. استراتژي اقتصادي از راهبردهاي جهاد اقتصادي است كه بايد در كنار ملزومات سياسي و فرهنگي به كار گرفته شود تا در مسير توليد و صادرات نقش محوري ايفا كند.
در حاشيه اين همايش، رئيس مجلس شوراي اسلامي از 2 كتاب، «مديريت راهبردي در جهاد اقتصادي» و «از جهاد تا جهاد» رونمايي كرد.

 



نامزد رياست جمهوري آمريكا: حضور نظامي در خاورميانه ناقض قانون اساسي آمريكاست

نامزد جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا، جنگ هاي عراق و افغانستان و حضور نظامي در خاورميانه را ناقض قانون اساسي كشورش خواند.
«ران پاول» فرماندار سابق ايالت تگزاس و يكي از نامزدهاي جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سخنراني خود در رقابت هاي انتخابات درون حزبي جمهوري خواهان موسوم به «سه شنبه بزرگ» در «شمال داكوتا»، حضور نظامي آمريكا در خاورميانه را محكوم كرد و خواستار عقب نشيني كامل نظاميان آمريكايي از عراق و افغانستان شد.
فرماندار سابق تگزاس با اشاره به اينكه جنگ هاي فعلي آمريكا و حضور نظامي اين كشور در خاورميانه ناقض قانون اساسي آمريكاست، اعلام كرد: در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري، من به طرز چشمگيري بودجه نظامي آمريكا را با اولويت قائل شدن براي هزينه هاي آمريكا در خارج از كشور، كاهش خواهم داد.
پاول با اشاره به اينكه جنگ هاي آمريكا انواع و اقسام مشكلات و از جمله افزايش سرسام آور بدهي ها را براي مردم آمريكا به همراه داشته است و با تاكيد بر اينكه هزينه هاي آمريكا در خارج از كشور را حذف خواهد كرد، گفت: تنها در جنگ هاي 10 ساله ما در خاورميانه بيش از 8 هزار و 500 آمريكايي كشته شده اند؛ 44 هزار آمريكايي با جراحات، قطع عضوها و ساير مشكلات جدي به كشور بازگشته اند؛ صدها هزار نفر از آنها نيز به دليل سندروم هاي «استرس پس از ضربه» و به لحاظ اقتصادي نيازمند كمك هستند؛ جنگ هاي آمريكا بسيار مخرب بوده است و 4 تريليون دلار به بدهي ملي ما اضافه كرده است.
اين نامزد جمهوري خواه در ادامه سخنراني براي حاميانش اعلام كرد: اين است آن چيزي كه شما وارث آن خواهيد بود؛ اگر شما درباره صلح و رفاه حرف مي زنيد بايد قانون اساسي كشور را تغيير و جنگ هاي خود را كاهش دهيد و تلاش هاي صادقانه تري براي ترويج صلح داشته باشيد.
پاول در ادامه از «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا به دليل ارائه «قانون مجوز دفاع ملي» و «لايحه حقوق حريم خصوصي افراد در فضاي اينترنت» و نقض آزادي هاي فردي انتقاد كرد؛ بر قانون مجوز دفاع ملي موسوم به «NDAA» كه در شب سال نو ميلادي توسط اوباما امضا شد، شهروندان آمريكايي به طور نامحدودي بدون اتهام و يا محاكمه بازداشت خواهند شد.

 



صالحي و اوغلو درباره نشست آتي ايران و 1+5 گفت وگو كردند

علي اكبر صالحي و احمد داوداوغلو وزاري امور خارجه ايران و تركيه روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري دومين اجلاس سه جانبه ايران و تركيه و جمهوري آذربايجان در نخجوان ديدار و درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه اي و بين المللي به رايزني و تبادل نظر پرداختند.
در اين ديدار صالحي و داود اوغلو به ويژه در ارتباط با تحولات سوريه رايزني و گفت وگو كردند.
در ملاقات وزيران خارجه ايران و تركيه درباره نشست آتي ايران و 1+5 گفت وگو و تبادل نظر شد.
براساس اين گزارش، بحث درباره اجلاس سه جانبه ايران، آذربايجان و تركيه از ديگر محورهاي رايزني وزاري امور خارجه ايران و تركيه بود.

 



ادامه بازتاب نشست آيپك روسيا اليوم : موضوع ايران تمامي موضوعات را به حاشيه برد

شبكه تلويزيوني روسيا اليوم طي گزارشي پيرامون نشست آيپك گزارش داد كه موضوع ايران تمامي موضوعات را به حاشيه برد.
اين شبكه تلويزيوني خاطرنشان كرد: موضوع ايران در دستور كار كنفرانس روابط عمومي آمريكا اسرائيل (آيپك) در واشنگتن قرار داشت و اين پرونده ديگر موضوعات را تحت الشعاع خود قرار داده بود و شركت كنندگان در اين كنفرانس براي اتخاذ مواضع تندتر عليه ايران با يكديگر رقابت مي كردند.
بوحمدين خبرنگار اين شبكه گفت: موضوع ايران در سه روز كنفرانس آيپك، دغدغه اساسي سياستمداران شاغل و آنهايي بود كه به دنبال قدرت هستند. ناظران مي گويند از اين كنفرانس براي اهداف انتخاباتي بهره برداري شد.
بنابراين گزارش، يك كارشناس در «سي ان ان» گفت: شركت نامزدهاي جمهوريخواه را در كنفرانس آيپك درك مي كنم. اين كنفرانس به آنها اين امكان را مي دهد كه مواضعشان را در خصوص انرژي و ايران اعلام كنند و درباره گفت وگو با شبكه القاعده كه از اسرائيل حمايت مي كند؛ صحبت كنند. اما آنچه در انتخابات مقدماتي اين دو حزب نديدم آن بود كه نامزدها از موضوع ايران براي منافعشان با چه شيوه اي بهره برداري مي كنند؟ خبرنگار روسيا اليوم با اشاره به اظهارات اين كارشناس سي ان ان گفت: اين ديدگاه وي با ديدگاه تظاهركنندگان مطابقت دارد. تظاهركنندگاني كه بي اعتنا به هواي سرد واشنگتن به خيابان ها آمدند و با سياست هاي آيپك و نمايندگان آن مخالفت كردند. شيلي فدگ فعال در جنبش «صداي يهودي براي صلح» گفت: «آيپك فقط نماينده خودش است و نماينده يهوديان آمريكا نيست. بيشتر يهوديان آمريكا با شهركسازي مخالفند. آيپك از شهركسازي حمايت مي كند. اين موضوع درباره حمله به ايران نيز مطابقت دارد. آيپك از اين حمله حمايت مي كند.» حمدين گفت: سازمان دهندگان كنفرانس آيپك مي گويند سيزده هزار نفر در اين كنفرانس امسال شركت كرده بودند اما شركت كنندگان در تظاهرات مي گويند تعداد شركت كنندگان يا پولهاي آنان باعث نشد كه از اعتراضات خود عليه آيپك و سياستهايش دست بردارند. بوحمدين گفت: ناظران بر اين باورند آيپك امسال به چگونگي وادار كردن دولت آمريكا براي تندتر كردن مواضع واشنگتن در قبال ايران متمركز شده بود. اين هدفي است كه بر اختلاف بين واشنگتن و تل آويو بر سر موضوعي كه بسياري معتقدند در سطح گسترده اي بزرگنمايي شده است، مي افزايد.
گفتني است؛ گزارش هاي منتشره از اجلاس آيپك نشان مي دهد جنبش ضد سرمايه داري در حالي تبديل به جنبش ضدصهيونيسم است.

 



سردبير القدس العربي: غرب ابتدا براي سلاح هاي هسته اي اسرائيل چاره انديشي كند

سردبير روزنامه القدس العربي با انتقاد شديد از سياست دوگانه آمريكا و غرب در برابر ايران، تصريح كرد اگر غرب صداقت دارد ابتدا بايد براي خطر سلاح هاي هسته اي اسرائيل چاره انديشي كند.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي، عبدالباري عطوان در ويژه برنامه اين شبكه تلويزيوني با عنوان «پرونده هاي بسته نشده» گفت: منفعت آمريكا در اين نيست كه به نمايندگي از اسرائيل جنگ كند. آمريكا جنگ خونيني را در عراق به راه انداخت و اين كار را براي اسرائيل انجام داد زيرا تل آويو مي گفت عراق قدرت زيادي و سلاح هاي كشتار جمعي دارد و همين امنيت اسرائيل را تهديد مي كند. آمريكا بيش از چهار هزار سرباز خود را كه از زبده ترين سربازان اين كشور بودند در عراق از دست داد و بيش از يك تريليون دلار براي اسرائيل در عراق متضرر شد. آمريكا در جهان اكنون وجهه بسيار بدي دارد و در جهان اسلام به علت مواضعش در حمايت از حمله اسرائيل به كشورهاي عربي و اشغال سرزمين هاي عربي، منفور است.
سردبير روزنامه القدس العربي در ادامه درباره تهديدهاي نظامي عليه ايران گفت: با توجه به شكست اوباما در عراق و افغانستان و ورشكسته شدن كشورش نمي خواهد به خاطر اسرائيل به يك ماجراجويي ديگر وارد شود به خصوص آنكه اين ماجراجويي نتيجه اش تضمين نشده است. پايگاه هاي آمريكايي در معرض حمله قرار خواهند گرفت. در افغانستان بيش از صد هزار سرباز آمريكايي در گروگان نيروهاي ايراني خواهند بود. ايران موشك و هواپيما و قايقهاي جنگي دارد. بنابراين آمريكا چه دليلي دارد در جنگي عليه ايران به ماجراجويي بپردازد كه خسارات بيشتري متحمل خواهد شد.
عطوان درباره فشارهاي غربي به ايران در زمينه فعاليت هاي هسته اي صلح آميز تاكيد كرد: اگر جامعه بين المللي و منع گسترش هسته اي و بازداشتن ايران از دستيابي به سلاح هسته اي براي اوباما اهميت دارد چرا اوباما اسرائيل را ملزم نمي كند اين پيمان را امضا كند؟ چرا اين دوگانگي و نفاق وجود دارد؟


 



مقام عراقي: اخراج منافقين در 5 مرحله انجام مي شود

نايب رئيس شوراي استان دياله عراق گفت: براساس توافق ميان مقامات عراقي و سازمان ملل، منافقين طي پنج مرحله اخراج مي شوند.
سيدصادق الحسيني نايب رئيس شوراي استان دياله عراق گفت: طبق توافق صورت گرفته بين سازمان ملل و دولت عراق و شوراي استان ديالي، اخراج منافقين از پادگان اشرف و رفتن آنها به كمپ ليبرتي به پنج مرحله تقسيم شده و در هر مرحله حتي نام عناصري كه بايد اشرف را ترك كنند مشخص شده است.
وي ادامه داد: منافقين همه سعي خود را براي مانع تراشي در اين مسئله به كار بسته و افراد فريب كاري كه در داخل پادگان اشرف حضور دارند با بازي با الفاظ دروغ پردازي مي كنند.
فرمانده پليس ديالي امروز و براي پنجمين روز متوالي در مركز العظيم مستقر شده است تا عمليات تحويل آنها به پايگاه جديد اشرف انجام شود، اما آنها با ادعاهاي واهي از جمله آمادگي نداشتن يا وضعيت جسماني نامناسب و به دنبال تمديد بيشتر مهلت هستند.
اين مقام استان ديالي در ادامه ضمن تاكيد بر انجام اخراج مطابق باجدول زمان بندي منظم و روشن اضافه كرد: فكر نمي كنم تمديدي در كار باشد و اين موضوع پايان يافته است. وقت كشي منافقين و درخواست آنها براي تمديد مهلت شايد چند روزي ادامه يابد اما هيچ نتيجه اي نخواهد داشت.
صادق الحسيني درخصوص برنامه دولت عراق براي پي گيري قضايي آن دسته از سركردگان منافقين كه درباره آنها حكم قضايي صادر شده است، گفت: اين موضوع صرفا مربوط به دستگاه قضايي عراق است و به آن احترام مي گذاريم.
وي افزود: حتي اگر يك فرد خارجي و تحت پيگرد قضايي در عراق حاضر باشد، نمي تواند از بازجويي ها و تحقيقات بگريزد زيرا تا زمان حضور در عراق تحت سلطه دستگاه قضايي عراق خواهد بود. بر همين اساس هر يك از اعضاي منافقين كه مرتكب خلاف يا جنايتي شده باشد، متحمل تبعات قانوني جرائمش خواهد بود.

 



مرز خسروي 20 اسفند بازگشايي مي شود

فرماندار قصر شيرين گفت: با برطرف شدن موانع موجود بر سر راه اعزام زائران عتبات عاليات از مرز بين المللي خسروي، اين مرز از 20 اسفند ماه جاري بازگشايي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قصرشيرين به نقل از پورتال فرمانداري اين شهرستا ن، حسين پروين اظهار داشت: با بازگشايي مجدد مرز رسمي و بين المللي خسروي براي تردد زائران عتبات عاليات، روزانه 20 كاروان زائر ايراني تحت پوشش سازمان حج و زيارت به اماكن مقدس كشور عراق اعزام مي شوند.
وي با بيان اينكه روزانه به همين تعداد زوار ايراني نيز از طريق مرز خسروي وارد كشور مي شوند، تصريح كرد: تدابير لازم براي تامين امنيت و حفظ جان زائرين اتخاذ شده ولي از زائران ايراني نيز درخواست مي كنيم تمام جوانب امنيتي را در طول سفر به كشور عراق رعايت كنند.
پروين با بيان اينكه شهرستان قصر شيرين با داشتن 16 مركز اقامتي شامل هتل، زائرسرا و مهمان پذير آمادگي كامل براي پذيرايي از زائران عتبات عاليات را دارد، گفت: امكانات رفاهي لازم براي حضور زوار بيش از 20 كاروان در اين شهرستان فراهم است.
فرماندار قصر شيرين گفت: تردد زوار به عتبات عاليات تنها در قالب كاروان هاي زير پوشش سازمان حج و زيارت انجام مي شود و تردد انفرادي زوار از مرز خسروي و ديگر مرزهاي كشور ممنوع است.
مرز بين المللي و رسمي خسروي از 24 آذر امسال به دلايل نبود امنيت كامل براي زوار ايراني، بسته شده است.

 



فرمانده انتظامي همدان: مشاركت مردمي بزرگترين پدافند غيرعامل است

همدان - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي همدان گفت: مشاركت مردم در برنامه هاي كلان اجتماعي، بزرگترين پدافند غيرعامل كشور است.
سرتيپ پاسدار «مهدي معصوم بيگي» در جمع فرماندهان و مديران انتظامي همدان افزود: پدافند غيرعامل از جايگاه ويژه اي برخوردار است تا جايي كه رهبر معظم انقلاب موضوع امنيت و پدافند غيرعامل را براي كشور يك امر حياتي دانسته و مي فرمايند ما وظيفه داريم كه از آمادگي كامل برخوردار باشيم.
وي تاكيد كرد: حضور حداكثري و مشاركت مردم نجيب و انقلابي ايران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بزرگترين پدافند غيرعامل براي كشور است و قطعا اين حضور وظيفه دولتمردان، مسئولان و نمايندگان را دو چندان خواهد كرد. فرمانده انتظامي همدان در پايان از همه حافظان نظم و امنيت استان در زمان برگزاري انتخابات قدرداني كرد.

 



رئيس هيئت شطرنج خراسان رضوي خبر داد
ميزباني مشهد در مسابقات شطرنج قهرماني جهان در سال 91

مشهد-خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت شطرنج خراسان رضوي از ميزباني مشهد طي سال آينده در مسابقات قهرماني جهان و مسابقات بين المللي اين رشته خبر داد.
محمدرضا وجداني در گفت وگو با كيهان، با بيان اينكه در راستاي موفقيت هاي پياپي خراسان رضوي در سالهاي گذشته فدراسيون شطرنج نگاه ويژه اي به هيئت اين استان داشته، گفت: بر همين اساس برگزاري مسابقات شطرنج قهرماني جهان، مسابقات بين المللي، بيست و يكمين دوره مسابقات فجر و برگزاري كلاس هاي داوري درجه 2 در فروردين ماه 91 ويژه مربيان و همچنين ميزباني دوره هاي مربي گري در سال آينده به ميزباني مشهد خواهد بود.
وي ميزباني مسابقات بين المللي فجر براي دو سال پياپي، ميزباني موفق مسابقات آسيايي در آخرين دوره مسابقات فجر و برگزاري مسابقات قهرماني آسيا در دو بخش بانوان و آقايان را از جمله فعاليت هاي اين هيئت در سال جاري تلقي كرد و افزود: ميزباني مسابقات شطرنج قهرماني رده هاي سني كشور، برگزاري دومين دوره جام بين المللي فردوسي و به طور همزمان ميزباني پنجمين دوره جام بين المللي بانوان فجر با عنوان «خيام بزرگ» در بهمن ماه جاري نيز از سوي هيئت شطرنج خراسان رضوي برگزار شده است.

 



استقبال كشورهاي حاشيه خليج فارس از كاشي معرق يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
كشورهاي حاشيه خليج فارس از بهترين خريداران توليدات صنايع دستي استان يزد در سال هاي اخير به شمار مي آيند.
معاون صنايع دستي يزد گفت: هند و كشورهاي حاشيه خليج فارس به كاشي معرق يزد علاقه بسياري دارند.
محمد بهشتي نژاد با اشاره به اين كه از كاشي معرق اين استان در ساخت بناها و مرمت مساجد و زيارتگاه ها استفاده مي شود، اظهار داشت: كيف هاي گليم و چرمي اين استان نيز به ايتاليا صادر مي شوند.
وي افزود: هنرمندان يزدي در سال هاي قبل با حضور در نمايشگاه ايتاليا توانسته اند مشتريان ثابتي براي اين كيف ها بيابند. اين مقام مسئول ادامه داد: گمركات بندرعباس، شيراز و تهران در حال حاضر از صادركنندگان صنايع دستي استان يزد به ساير كشورها محسوب مي شوند.
معاون صنايع دستي يزد يادآور شد: در سال جاري نشستي با حضور مدير كل گمرك يزد برگزار شد كه مشكلات مربوط به صادرات رسمي صنايع دستي از طريق اين استان مورد بررسي قرار گرفت.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
اعزام 200 هزار دانشجو به مناطق عملياتي جنوب

معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري از اعزام 200هزار دانشجو به مناطق عملياتي جنوب خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز «غلامرضا خواجه سروي» پيش از ظهر ديروز درحاشيه مراسم افتتاح نگارخانه دانشگاه شهيد چمران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر دانشجويان هزاران نفر از اعضاي هيئت علمي به همراه خانواده هاي آنها از يادمان ها و مناطق عملياتي جنوب بازديد مي كنند.
وي افزود: دانشجويان و اساتيد بازديدكننده از مناطق عملياتي به عنوان سفيران نور حامل ارزش ها و بركات دفاع مقدس هستند كه اهداف اسلامي شدن و ارزشي شدن دانشگاه ها را به پيش مي برند.
خواجه سروي ادامه داد: اعزام دانشجويان با كاروان هاي راهيان نور ثمرات خوبي داشته و وزارت علوم همواره پشتيبان اين چنين حركت هاي فرهنگي در دانشگاه هاست.
معاون وزير علوم درباره برنامه هاي اين معاونت در سال آينده گفت: در سال 91 كارهاي فرهنگي با محوريت اعضاي هيئت علمي در جهت رونق كرسي هاي آزادانديشي و ارتقاي كيفيت آنها پيگيري مي شود، تا در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر توليد علم و جنبش نرم افزاري فضاي تضارب آرا و انديشه هاي ناب اسلامي در دانشگاه ها حاكم شود.

 



ثبت نام يك ميليون و 70 هزار داوطلب براي كنكور سال 91

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: يك ميليون و 70 هزار و 215 نفر داوطلب تقاضانامه ثبت نام كنكور 91 را تكميل كردند كه 62 هزار و 730 نفر كمتر از داوطلبان آزمون سال 90 است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حسين توكلي ظهر چهارشنبه در همايش بزرگ كنكور 91 گيلان به وضعيت افراد ثبت نام شده در كنكور 91 اشاره كرد و اظهار داشت: ثبت نام آزمون سال 91 در دو مرحله صورت گرفت كه مرحله نخست از 16 تا 30 آذر و مرحله دوم نيز از 30 بهمن تا 5 اسفند انجام شد.
وي با بيان اينكه امسال يك ميليون و 70 هزار و 215 نفر تقاضا نامه ثبت نام كنكور را تكميل و براي سازمان سنجش آموزش كشور ارسال كردند، افزود: اين تعداد به ميزان 62 هزار و 730نفر از داوطلبان آزمون سال 90 كمتر است.
پدر كنكور ايران ادامه داد: در گروه آزمايشي علوم رياضي فني حدود260هزار و 873نفر، در گروه آزمايشي علوم تجربي 451هزار و 28 نفر، در گروه آزمايشي علوم انساني 325هزار و 22 نفر، در گروه آزمايشي هنر 18 هزار و 64نفر و در گروه زبان هاي خارجي نيز 14 هزار و 453 نفر ثبت نام كردند.
وي با اشاره به اينكه داوطلبان مي توانستند با علاقه مندي مانند كنكور 90 به شركت در هنر و زبان هاي خارجي ثبت نام كنند، افزود: با ثبت نام 125 هزار و 481نفر از گروه هاي ديگر علاقه مندي خود را نسبت به هنر و زبان هاي خارجي اعلام كردند.
توكلي با اشاره به اينكه آزمون هر يك از گروه هاي آزمايشي پنج گانه در يك نيم روز برگزار مي شود، تصريح كرد: با توجه به اينكه داوطلبان بايد در يك جلسه به سوالات عمومي و اختصاصي پاسخ دهند براي برخي از داوطلبان كه در دو يا سه گروه آزمايشي شركت كرده بودند بايد دو و يا سه كارت تهيه شود.
وي اضافه كرد: برگزاري آزمون با تعداد يك ميليون و 195 هزار و 731 داوطلب انجام مي شود اما تعداد داوطلبان واقعي يك ميليون و 70 هزار و 215 نفر است كه در روزهاي مشخص شده آزمون برگزار مي شود و داوطلبان در يك جلسه به سوالات تست چهارگزينه اي خود پاسخ مي دهند.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور درباره سوالات امتحاني كنكور 91 ابراز داشت: سوالات امتحاني از كتب دوره پيش دانشگاهي سال دوم و سوم دبيرستان تعيين مي شود.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش كشور، درباره كارت ورود به جلسه بيان داشت: كارت ورود به جلسه امتحان از چهارم تا هفتم تيرماه از طريق سايت سنجش آزمون كشور به همراه برگه راهنما توزيع مي شود.
وي، اظهار داشت: پس از برگزاري آزمون نيز نتيجه آزمون به صورت كارنامه تنظيم مي شود و كارنامه 15 مرداد در سايت سازمان سنجش قرار داده مي شود.

 



كنگره شهداي عشاير در قصرشيرين برگزار شد

مراسم دومين كنگره سراسري شهداي جامعه عشايري كشور با حضور خانواده هاي معظم 200 شهيد عشايري از استان هاي مختلف و عشايرنشين كشور در تپه ايثار قصرشيرين آغاز به كار كرد.
به گزارش ايرنا، هدف از برگزاري دومين كنگره شهداي عشاير نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل آينده به خصوص نسل جوان عنوان شده است اين كنگره از 17 اسفند ماه به مدت دو روز در اين شهرستان با اجراي برنامه هاي مختلفي برگزار مي شود.
در دومين كنگره شهداي عشاير كشور خانواده هاي معظم شهداي عشايري از استان هاي ايلام، آذربايجان هاي غربي و شرقي، كردستان، كرمانشاه، لرستان و همدان حضور دارند.
مقدمات برگزاري اين يادواره در محل تپه ايثار انجام شده و امكاناتي همچون سرويس هاي بهداشتي، تسطيح محل برگزاري كنگره، استقرار نمايشگاه هاي صنايع دستي و پخت شيريني و نان محلي در سياه چادرهاي عشاير، استقرار كلاس و مدرسه عشايري انجام شده است.
اين شهرستان مرزي در غرب استان كرمانشاه از سه شنبه شب ميزبان 200 خانواده شهيد عشاير كشور از استان هاي مختلف است كه براي حضور در دومين كنگره شهداي عشاير وارد قصرشيرين شده اند.
عشاير استان كرمانشاه 400 شهيد تقديم انقلاب و دفاع مقدس كرده اند.

 



درخواست آيت الله سبحاني؛ درهاي مساجد در تمام ساعات باز باشد

آيت الله «جعفر سبحاني» گفت: كاركرد مساجد را نبايد به برگزاري نمازجماعت در آنها خلاصه كرد و بايد برنامه هاي متنوع فرهنگي به منظور مقابله با فساد در اين مكان هاي مقدس اجرا شود.
به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد عصر سه شنبه در ديدار حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني مشاور وزير و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور افزود: متوليان مساجد بايد كاري كنند كه درهاي مساجد در غير ساعات برگزاري نمازجماعت به روي مردم باز باشد.
وي اظهار داشت: اكنون كه فساد در دنيا زياد شده است در تعاليم امور ديني در مساجد نبايد تنها به منبرها تكيه كرد و بايد آموزش هاي قرآني و فرهنگي براي جوانان در مساجد رنگ و بوي بيشتري داشته باشد.
وي افزود: قرآن، تفسير و آموزش معارف قرآني مي تواند جوانان را از گرايش به سمت فساد بازدارد.
آيت الله سبحاني افزود: جامعه اي كه قرآن دارد همه چيز خواهد داشت و به همين دليل در دوران طاغوت مي خواستند جامعه را از معارف قرآني تهي كنند.
وي همچنين از خدمات قرآني و فرهنگي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور تقدير كرد.

 



نتيجه انتخابات در سنندج و كامياران اعلام شد

فرمانداري شهرستان سنندج با انتشار اطلاعيه اي نتايج نهايي انتخابات در حوزه انتخابيه شهرستان هاي سنندج، كامياران و ديواندره را اعلام كرد.
به گزارش مهر، براساس اين اطلاعيه در حوزه انتخابيه سنندج، كامياران و ديواندره از مجموع آراي مأخوذه، سيداحسن علوي، محمدالله مرادي، سيدمهدي فرشادان و سالار مرادي كه همگي نامزدهاي مستقل هستند، موفق به كسب اكثريت آراي مردم شدند كه بايد براي انتخاب دو نماينده، در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.
گفتني است علت تاخير در اعلام نتايج انتخابات در اين حوزه انتخابيه برودت هوا و كولاك شديد و محاصره تعدادي از صندوقهاي راي در برفها بوده است.

 



تقدير ائمه جمعه سني و شيعه گنبدكاووس از حضور مردم در انتخابات

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
ائمه جمعه گنبدكاووس، حضور پرشور و حماسي مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را مشت محكمي بر دهان دشمنان انقلاب دانستند.
ائمه شيعه و سني گنبدكاووس در همايش قدرداني از حضور حداكثري مردم اين شهرستان در انتخابات 12 اسفند كه در مصلي امام جعفر صادق(ع) گنبدكاووس برگزار شد، از حضور پرشور مردم در اين رخداد مهم قدرداني كردند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين سبحاني»، امام جمعه گنبدكاووس در اين باره گفت: حضور حماسي مردم در انتخابات نشان داد كه مردم همواره وفادار به اسلام، انقلاب، امام و رهبري هستند و دشمنان نمي توانند خللي در اين وفاداري و عزم و اراده ملي آنان ايجاد كنند.
وي افزود: ميدان انتخابات ميدان رقابت بود و با تمام شدن انتخابات، اكنون ميدان رفاقت است و همه كانديداهايي كه در اين عرصه حضور داشتند، بايستي با وحدت و صميميت در كنار هم باشند.
آخوند «عبدالباسط نوريزاد» امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس نيز با قدرداني از حضور حماسي مردم اين شهرستان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: آنچه مسلم است اينكه مردم پيروز اصلي اين انتخابات بودند و با حضور حداكثري خود توطئه هاي دشمنان را خنثي كردند. وي همچنين ضمن تبريك به منتخب مردم در انتخابات 12 اسفند گفت، همه بايد ايشان را در انجام رسالت سنگين و حساس نمايندگي مجلس شوراي اسلامي ياري دهند تا شاهد عمران و آباداني بيشتر كشور و منطقه باشيم.
گفتني است، در اين همايش بزرگ كه جمع كثيري از مردم و نيز مسئولان گنبدكاووس در آن حضور داشتند، دكتر «سليمان عباسي» منتخب مردم اين شهرستان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، طي سخناني ضمن قدرداني از حضور حداكثري مردم در انتخابات، اين ميزان حضور را پشتوانه و ضامن امنيت ملي كشور در برابر دشمنان دانست.

 



اخبار ادبي و هنري

متن 20 قسمت از مجموعه عظيم حضرت موسي(ع) آماده شد
متن 20 قسمت از مجموعه 70 قسمتي حضرت موسي (ع) نوشته و آماده فيلم برداري شد.
فرج ا... سلحشور در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن اعلام خبر بالا، گفت: مجموعه 70 قسمتي حضرت موسي(ع) روايت مقطع تاريخي رحلت حضرت يوسف(ع) تا مقطع رحلت حضرت موسي(ع) را دربرمي گيرد. كارگردان مجموعه يوسف پيامبر(ع) همچنين از تهيه تئوري فيلم سازي قرآني به دست يك گروه مجرب خبر داد و گفت: ما پس از تحليل سينماي ايران، تئوري و طرح عملياتي فيلم سازي قرآني را تهيه كرده ايم و براساس آن 40 موضوع نوشته ايم.
وي افزود: از ميان موضوع هاي نوشته شده، هشت فيلم 45 دقيقه اي بطور نمونه ساخته ايم. سلحشور خواهان توجه مسئولين فرهنگي كشور به تئوري ياد شده گرديد.
نوري زاده و حمايت از برهنگي
يك تلويزيون سلطنت طلب در دفاع از برهنگي يك بازيگر سابق سينماي ايران به مخالفان برهنگي فحاشي كرد.
مدير اين تلويزيون كه در ايران به بازاريابي براي مطبوعات زنجيره اي مي پرداخت، با پخش مصاحبه جاسوس موساد -عليرضا نوري زاده- برهنگي بازيگر ياد شده را نشانه «معصوميت» (!) وي ناميد و از پدر اين بازيگر تجليل نمود. نوري زاده البته در اظهارات خود هيچ اشاره اي بر مخالفت پدر و اعضاي خانواده اين بازيگر با اقدام دختر خود نكرد.
جشنواره انيميشن پهپاد آمريكايي برگزار مي شود
جشنواره انيميشن «پهپاد» برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، موفقيت بزرگ كشورمان در به زمين نشاندن هواپيماي بدون سرنشين ارتش آمريكا موسوم به «پهپاد» موضوع جشنواره جديدي است كه دبيرخانه جشنواره مردمي فيلم عمار براي آن فراخوان توليد و ارسال اثر در زمينه انيميشن را صادر كرده است.
در اين فراخوان از تمامي هنرمندان دعوت شده تا طرح هاي انيميشن خود را با موضوع «پهپاد آمريكايي» به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند؛ طرح هايي كه حداكثر براي كار دو دقيقه اي انيميشن تهيه شوند. پس از بررسي طرح هاي رسيده توسط دبيرخانه جشنواره، از طرح هاي برگزيده براي توليد حمايت به عمل مي آيد. مهلت دريافت آثار نيز تا 25 اسفند سال جاري تعيين شده است.
افزايش سوال برانگيز قيمت بليت سينماها
در حالي كه قيمت كنوني بليت سينماهاي كشور نيز غيرمتعارف و بيشتر از حد است، شوراي صنفي نمايش، با تأييد اداره كل نظارت و ارزشيابي سينمايي اقدام به افزايش اين قيمت براي سال آينده نمود.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين تصميم سوال برانگيز در شرايطي كه مديران سينمايي همواره بر تلاش خود براي آشتي روزافزون مردم و خانواده ها با سالن هاي سينما تاكيد مي كنند. اما با قيمت تصويب شده براي بليت سينماها، مي توان پيش بيني كرد كه رفتن به سينما بطور كامل از برنامه فرهنگي خانواده ها حذف شود.
گفتني است، با تصويب شوراي صنفي نمايش، قيمت بليت سينما در سال 91 براي سينماهاي مدرن شش هزار تومان، سينماهاي ممتاز چهارهزار تومان، سينماهاي درجه يك سه هزار تومان و سينماهاي درجه دو، دو هزار تومان است.
مجال ويژه اكران به يك فيلم مبتذل!
در حالي كه مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از اكران محدود فيلم هاي مسئله دار خبر داده بودند، يك فيلم مبتذل مجال اكران ويژه ايام نوروز را دريافت كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين فيلم ساخته فردي است كه بيشترين نقش را در روند توليدات مبتذل و سطحي سينماي ايران عهده دار بوده است. ابتذال فيلم ياد شده تا آنجا بود كه نمايش آن در سالن ميلاد، سبب اعتراض برخي منتقدان اصولگرا گرديد.
نفوذ عناصر معاند در آموزشگاههاي خصوصي
به دليل نبود نظارت كافي بر آموزشگاههاي هنري خصوصي، برخي عناصر معاند مجال نفوذ و فعاليت در اين گونه اماكن را يافته اند.
به گزارش خبرنگار كيهان، يكي از اين افراد فيلمسازي قديمي است كه علاوه بر سابقه توليد فيلمهاي مستهجن اعتياد شديد به مواد مخدر دارد. يكي ديگر از اين عناصر كه در زمينه تئاتر، به كينه ورزي و هتاكي عليه انقلاب و نظام ديني شهره است. به نظر، اغلب آموزشگاههاي ياد شده، معيار خاص حرفه اي و اخلاقي را در گزينش به اصطلاح استادان خود اعمال مي كنند. اين مسئله در كنار نبود نظارت كافي، سبب شده است رد پاي معاندان به راحتي درعرصه آموزشگاهها قابل رؤيت باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14