(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 اسفند 1390- شماره 20163

انفجار خانه دو طبقه در بزرگراه شهيد باقري
احمدي مقدم:سارقان سابقه دارنوروز به مرخصي نمي روند
جولان برف و كولاك در جاده ها
ذوالقدر: آمار دقيقي از ميزان وقوع جرم در كشور نداريم
معلولان ضايعه نخاعي وام يك ميليوني دريافت مي كنند
دانش آموزان، 32 درصد قربانيان حوادث چهارشنبه پايان سال
زمين لرزه راور را لرزاند
هاوايي تخليه شد
دست قطع شده جوان اصفهاني پيوند زده شد
حوادث كوتاه از كشور
كشف عتيقه هاي مسروقه پس از 8 سال
در بناب اتفاق افتاد دستگيري كارمند بانك به جرم اختلاس
گشت 4 هزار بازرس بهداشت در نوروز
شنود علت خودكشي 2 خبرنگار شركت مرداك
انفجار مين در سومار يك مجروح بر جاي گذاشت
تسبيح جواهرنشان !



انفجار خانه دو طبقه در بزرگراه شهيد باقري

صبح ديروز بر اثر انفجار در يك خانه 2 طبقه يك زن و مرد دچار سوختگي شديدي شدند.
به دنبال آتش گرفتن يك خانه دو طبقه در مسير شمال به جنوب بزرگراه شهيد باقري - ابتداي خيابان 202 غربي آتش نشانان ايستگاه 57 و تكنسين هاي اورژانس به محل حادثه رفتند و با صحنه دلخراشي روبه رو شدند.
عابدين شجاعي پور رئيس ايستگاه 57 آتش نشاني تهران بزرگ در اين باره گفت: انفجار در طبقه همكف رخ داده و تمامي در و پنجره از جا كنده شده بود. در آن بين، يك خانم و آقا دچار سوختگي شديد در نواحي سر، صورت دست و پا شده بودند.
وي افزود: آتش نشانان، همزمان با قطع جريان برق و گاز، شعله هاي سركش را د ركوتاه ترين زمان ممكن مهار كردند و زن و مرد زخمي كه به ترتيب 38 و 30 ساله هستند با آمبولانس اورژانس روانه بيمارستان شدند.
شجاعي پور اضافه كرد: بررسي هاي مقدماتي كارشناسان نشان مي دهد خارج شدن شلنگ اجاق و نشت گاز در فضاي خانه، منجر به انفجار مهيب شده بود.

 



احمدي مقدم:سارقان سابقه دارنوروز به مرخصي نمي روند

فرمانده انتظامي ناجا با بيان اينكه سارقان سابقه دار در نوروز به مرخصي نمي روند، گفت: هنجارشكنان چهارشنبه آخر سال تا پايان نوروز در بازداشت خواهند بود.
به گزارش كيهان، سردار اسماعيل احمدي مقدم، صبح ديروز در جمع خبرنگاران با ارائه آمار 11ماهه از عملكرد ماموران پليس اظهار كرد: طي 11ماهه امسال جرايم كاهش قابل توجه اي داشته است.
وي در اين رابطه توضيح داد: سرقت مسلحانه نسبت به مدت مشابه سال قبل 29درصد كاهش داشته، سرقت به عنف در 11 ماهه امسال 10درصد، سرقت از طلافروشي 19درصد، راهزني و آدم ربايي و گروگانگيري 60 درصد، قتل 7 درصد كاهش داشته است.
فرمانده ناجا در مورد تمهيدات انتظامي در چهارشنبه آخر سال با اشاره به ارتقاء سطح فرهنگي جامعه گفت: هر ساله با افزايش سطح فرهنگ و آگاهي جامعه شاهد كاهش ميزان تلفات و سوانح ناشي از چهارشنبه آخر سال هستيم.وي با بيان اينكه در سال 89 شاهد كاهش 42درصدي سوانح در چهارشنبه آخر سال بوده ايم، گفت: به نظر مي رسد امسال با همراهي مردم اين رقم كاهش يابد.
فرمانده ناجا با اشاره به ميزان كشفيات موادمحترقه در آستانه چهارشنبه سوري گفت: ماموران پليس در آستانه چهارشنبه آخر سال 16 تن مواد اوليه ساخت ترقه هاي دست ساز را كشف كردند و اين در حاليست كه ميزان كشف مواد اوليه ساخت ترقه در سال 89، به مقدار 9 تن بوده است.
به گفته وي ماموران پليس در آستانه چهارشنبه آخر سال 52ميليون عدد ترقه و مواد محترقه كشف و ضبط كردند و اين در حاليست كه در مدت مشابه سال قبل تنها هفت ميليون عدد ترقه كشف و ضبط شده بود.
فرمانده ناجا با تأكيد بر اين كه پليس مخالف جنبش، شادي و تخليه هيجان نيست، گفت: اما اين مسئله با همراهي خانواده و در منزل افراد و با وسايل مجاز و كم خطر باشد.
احمدي مقدم با بيان اينكه پليس با هرگونه اجتماع، كارناوال و پايكوبي مقابله مي كند و اجازه انجام اين كار را به مردم نمي دهد، گفت: در گذشته برخي شهرداري ها ابتكاراتي براي تعيين يك محل مشخص براي انجام آتش بازي داشتند اما اين موضوع به بستري براي بي نظمي و آسيب مبدل شده بود.
فرمانده ناجا اظهار كرد: براساس هماهنگي هاي انجام شده با مسئولان قضايي، هنجارشكنان چهارشنبه آخر سال تا پايان نوروز در بازداشت بسر خواهند برد و هيچ اغماضي در برخورد با اين افراد صورت نخواهد گرفت.
احمدي مقدم در ادامه اين نشست با بيان اينكه طرح نوروزي از 24 اسفند با انجام رزمايشي در جوار مرقد امام(ره) آغاز مي شود، اظهار كرد: با توجه به شبهه تعطيلاتي كه دولت براي كارمندان و دانش آموزان در نظر گرفته است به نظر مي رسد كه سفرهاي نوروزي از روز پنجشنبه هفته آينده آغاز شود.
وي اقدام دولت در موجه اعلام كردن تعطيلي روزهاي 27 و 28را موجب تقدير و اقدامي مناسب عنوان كرد و افزود: اين تمهيدات مفيد دولت باعث شده است كه پيچ حركتي سفرهاي نوروز قابل كنترل شود.
فرمانده ناجا با اشاره به شعار نوروزي پليس كه «بهار من، آرامش و رضايت تو» عنوان شده است، گفت: با مثبت شدن شاخص هاي امنيتي در كشور پليس سعي دارد بيشتر به جنبه هاي رواني و آرامش مردم توجه كند و انتخاب اين شعار نيز در راستاي اين هدف پليس است
احمدي مقدم با اعلام خبر اجرايي شدن قانون جديد راهنمايي و رانندگي به طور كامل از سال آينده گفت: هنگامي كه قانون جديد راهنمايي و رانندگي به تصويب رسيد به دليل فقدان زيرساخت ها بخشي از اين قانون اجرايي نشد اما با تكميل اين زيرساخت ها اين قانون از سال آينده به طور كامل اجرايي مي شود و ماموران پليس از رانندگي افراد فاقد صلاحيت با خودروهاي خطرآفرين جلوگيري مي كنند.
احمدي مقدم از افزايش فعاليت گشت امنيت اخلاقي در نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر افزايش گشت هاي امنيت اخلاقي، گشت هاي محسوس و نامحسوس افزايش يافته و 15 فروند بالگرد براي كنترل جاده ها در نوروز به كارگيري مي شود. همچنين با افزايش توان فرودگاهي و تقويت نيروهاي مرزي براي رفاه مسافران پليس آماده برگزاري طرح نوروزي است.

 



جولان برف و كولاك در جاده ها

بر اثر بارش برف سنگين، و كولاك راه هاي مواصلاتي در استان هاي زنجان، كردستان و آذربايجان غربي مسدود است.
براساس گزارش ايرنا از سردشت مدير شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان از نجات 15 مادر گرفتار برف و كولاك در محورهاي سخت گذر خبر داد.
«عباس اسماعيل ثاني» با اشاره به همكاري گروه هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر در نجات اين مادران با عمليات هلي برد اظهار داشت: اين مادران به همراه ساير بيماران به مراكز درماني سردشت انتقال يافته اند.
ثاني گفت: به دليل مسدود شدن راه ارتباطي 11 روستاي سخت گذر سردشت عمليات نجات مادران باردار و ساير بيماران با هلي برد آغاز شده و شامگاه ديروز سه مادر باردار ديگر و تعدادي از بيماران ضروري در روستاهاي «بيتوش»، «اسلام آباد» و «دولكان» دهستان «آلان» واقع در 45 كيلومتري جنوب غربي سردشت به بيمارستان انتقال يافتند.
همچنين به گزارش پليس راه راهور ناجا محور سقز - ديواندره به علت كولاك شديد و عدم ديد كافي از ساعت 00/23 روز سه شنبه مسدود است.
به گزارش خبرگزاري مهر 25 روستاي جوانرود در محاصره برف و كولاك است و ارتفاع برف در نقاط كوهستاني شهرستان به 150 سانتي متر مي رسد.
فرماندار جوانرود با تاييد اين خبر گفت: راه هاي اصلي اين شهرستان هم اكنون باز و رفت وآمد خودروها با زنجير چرخ امكان پذير است.
كارشناس روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي زنجان نيز در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به بازگشايي 100 محور روستايي گفت: در حال حاضر بيش از 50 محور روستايي در اين استان همچنان مسدود است.
«احمد خليلي» ديروز با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر راهداران زنجاني در راه ها و محورهاي مختلف استان مشغول بازگشايي راه هاي مسدود شده هستند.وي خاطرنشان كرد:در حال حاضر همه محورهاي اصلي و فرعي در استان زنجان باز بوده و مشكلي از نظر تردد در اين راه ها وجود ندارد.وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در حال حاضر 100 محور روستايي در استان زنجان بازگشايي شده است، افزود: با وجود تلاشي كه راهداران انجام داده اند، همچنان 50 محور روستايي در استان زنجان مسدود است.

 



ذوالقدر: آمار دقيقي از ميزان وقوع جرم در كشور نداريم

معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه تأكيد كرد: هيچ آمار دقيقي حتي آمار نزديك به واقعيت از ميزان وقوع جرم در كشور نداريم.
«محمد باقر ذوالقدر» كه روز چهارشنبه در همايش معاونان امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري هاي سراسر كشور در تهران سخن مي گفت، افزود: نداشتن آمار دقيق يا نزديك به واقعيت از ميزان وقوع جرم يكي از نقاط ضعف معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه است كه بايد به آن اعتراف كنيم.
وي با اشاره به وجود اداره كلي در معاونت اجتماعي قوه قضاييه به نام اداره كل آمار گفت: با تمام تلاش هايي كه كرده ايم، نتوانسته ايم به ميزان وقوع جرم در كشور و اين كه اين جرايم بيشتر در كجا اتفاق مي افتد يا علل اصلي وقوع جرم چه بوده است، برسيم.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه تأكيد كرد: نداشتن آمار سبب شده است كه تصميمات ما در اين حوزه مانند تيري به تاريكي باشد.
ذوالقدر با بيان اين كه تناقضات آماري وحشتناك و بسيار گسترده از مراكز رسمي آمارگيري درخصوص وقوع جرم در كشور وجود دارد، ابراز اميدواري كرد با برنامه ريزي هاي انجام شده بتوانيم به ميزان وقوع جرم در كشور، علل و عوامل آن و اينكه اين جرايم بيشتر در كدام نقاط كشور رخ مي دهند، برسيم.
معاون رئيس قوه قضاييه ضعف ديگر نهاد متبوع خود را جذب نيروي كارآمد اعلام كرد و گفت: اين ضعف هم در ستاد و هم در مراكز استان ها ديده مي شود كه بايد سال آينده اين مشكل حل شود.
وي عدم ضمانت اجرايي تصميمات اين معاونت در مركز و ستادهاي تحت الامر خود را در استان ها، يكي ديگر از نقاط ضعف معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه بيان كرد و افزود: هر چند ممكن است با تعاملات ميان دستگاه ها برخي تصميمات اجرايي شود ولي در نبود يك مبناي قانوني، دستگاه ها الزامي براي اجراي تصميمات اين معاونت و ستادهاي آن در استان ها ندارند.
اين مقام ارشد قضايي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه معاونت اجتماعي دستگاه قضايي با برخي دستگاه ها از جمله دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: گام هاي اوليه همچنين براي انعقاد تفاهم نامه ميان معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با صدا و سيما برداشته شده است و با وزارت علوم نيز در حال تنظيم تفاهم نامه هستيم.
معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم از افزايش بودجه اين معاونت در سال آينده خبر داد و گفت: بودجه اين نهاد از هشت ميليارد تومان در سال جاري به 20 ميليارد تومان در سال آينده افزايش پيدا خواهد كرد.
ذوالقدر افزود: اين رقم توسط دولت در لايحه بودجه سال آينده پيش بيني شده است و بايد منتظر تصويب آن در مجلس باشيم.
وي با بيان اينكه شناسايي و پيشگيري از وقوع جرم در قوه قضاييه از سال هاي قبل مورد غفلت قرار گرفته بود، ادامه داد با تلاش هاي انجام شده در معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم، تسلط نسبي بر ابعاد شناخت جرم واقع شده و هم اكنون سياست ها و تدابير پيشگيري از جرم مشخص است.
معاون قوه قضاييه گفت: برنامه سوم قوه قضاييه در حال نهايي شدن است كه راهبرد سوم آن نيز مربوط به حوزه معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم است.
تشكيل سازمان
پيشگيري از وقوع جرم
ذوالقدر از تشكيل سازمان پيشگيري از وقوع جرم در قوه قضاييه خبر داد و افزود: يك هزار و 330 پست سازماني براي امر پيشگيري از وقوع جرم تعريف شده است كه مبناي قانوني تأمين نيروي انساني براي تشكيل اين سازمان مي باشد.
وي با اينكه 450 نفر در معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه و ستادهاي تابعه آن در كشور استخدام خواهند شد، ادامه داد: 80 نفر از كساني كه داراي مدارك تحصيلي كارشناسي يا كارشناسي ارشد هستند به عنوان خدمت سربازي در اختيار استان ها قرار خواهند گرفت.

 



معلولان ضايعه نخاعي وام يك ميليوني دريافت مي كنند

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از پرداخت وام يك ميليون توماني به معلولان ضايعه نخاعي خبر داد و گفت: هزار نفر از اين افراد از اين تسهيلات براي مناسب سازي مسكن شان استفاده خواهند كرد.
يحيي سخنگويي با اشاره به حمايت سازمان بهزيستي از معلولان در بخش هاي مختلف تاكيد كرد: در سال جاري علاوه بر پرداخت مستمري به اين افراد خدمات حمايتي مختلفي چون درماني و مسكن از اين افراد شده است.
وي بيان داشت: براساس برنامه ريزي انجام شده به يك هزار معلول ضايعه نخاعي در كشور مبلغ يك ميليون تومان بابت مناسب سازي مسكن پرداخت مي شود.
وي در خصوص زمان پرداخت اين مبلغ افزود: اعتبارات در اين بخش بطور كامل وجود دارد و چنانچه استانها اسامي معلولان ضايعه نخاعي را ارسال كنند تا پايان سال و در نهايت در فروردين ماه اين مبلغ به حساب اين افراد واريز خواهد شد.

 



يك آسيب شناس اجتماعي عنوان كرد
دانش آموزان، 32 درصد قربانيان حوادث چهارشنبه پايان سال

يك آسيب شناس اجتماعي اعلام كرد: سال گذشته 32درصد از سه هزار قرباني حوادث چهارشنبه پايان سال دانش آموزان بوده اند.
دكتر مجيد ابهري در گفت وگو با مهر با ابراز تاسف از حوادث چهارشنبه سوري و ساماندهي نشدن اين روز توسط نهادهاي فرهنگي و اجتماعي گفت: آمارهاي اورژانس نشان مي دهد كه در سال گذشته حدود سه هزار شهروند قرباني حوادث چهارشنبه آخر سال شدند كه 32 درصد اين قربانيان را دانش آموزان تشكيل مي دهند.
وي افزود: 46 درصد قربانيان توسط نارنجك و ترقه هاي دستي حادثه ديدند و همچنين سال گذشته 5 فوتي و 12 مورد نقص عضو داشته ايم.
اين آسيب شناس اجتماعي با بيان اينكه هر چه به روزهاي پايان سال نزديك مي شويم اضطراب در ميان خانواده هاي ايراني به دليل خطرات چهارشنبه سوري بيشتر مي شود گفت: هرچند كه هنوز اقدامات نهادهاي فرهنگي و اجتماعي در برگزاري بدون حادثه چهارشنبه پايان سال نمود نكرده است ولي از والدين درخواست مي شود در رفت وآمد فرزندان خود در خيابان ها در اين روز مراقبت كنند.

 



زمين لرزه راور را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي
5/4 ريشتر روز چهارشنبه حوالي راور در استان كرمان را لرزاند.
به گزارش مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت
10 و 27 دقيقه و 41 ثانيه روز چهارشنبه در اين منطقه رخ داد.

 



هاوايي تخليه شد

گدازه هاي آتشفشان در جزيره هاوايي آخرين ساكن منطقه را نيز مجبور به خروج از منطقه كرد.
به گزارش ايسنا فوران گدازه هاي آتشفشاني از شكاف موسوم به پوئوئو (Puصu شOصo) در بخش شرقي آتشفشان كيلائو (Killauea) در جزيره هاوايي از سوم ژانويه 1983 ميلادي آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
طولاني ترين فوران آتشفشاني در 200 سال گذشته، تا ژانويه 2011 ميلادي بيش از 123 كيلومتر مربع از منطقه را از بين برد و ساكنان منطقه مجبور به تخليه منازل خود شدند. «جك تامپسون» آخرين ساكن منطقه تا روز جمعه مقاومت كرده و حاضر به ترك خانه اش نشده بود، در حالي كه آخرين همسايه وي سال 2008 ميلادي منطقه را ترك كرده بود. در حالي كه گدازه هاي آتشفشان با حرارت 2200 درجه تنها 60 متر با منزل «تامپسون» فاصله داشتند، وي نيز سرانجام تسليم قدرت طبيعت شد و توسط بالگرد به منطقه امن انتقال يافت.

 



دست قطع شده جوان اصفهاني پيوند زده شد

اصفهان-خبرنگاركيهان:
دست جوان 20 ساله اصفهاني كه بر اثر حادثه در كارگاه موزائيك سازي، قطع شده بود با موفقيت در مركز آموزشي درماني «آيت الله كاشاني» پيوند زده شد.
روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان اعلام كرد: اين جوان از ناحيه شانه دست راست در محل كار دچار آسيب و قطع عضو شد و با حالت شوك و خونريزي شديد به مركز آموزشي درماني «آيت الله كاشاني» اعزام شد.اين جوان پس از انتقال به بيمارستان، احياء و با تزريق 20 واحد خون مورد عمل جراحي پيوند قرار گرفت.
عضو قطع شده اين جوان با تلاش 9 ساعته تيم پزشكي و پرستاري به سرپرستي دكتر «محمدمهدي نعمت اللهي» پيوند شد.دكتر نعمت اللهي، حال عمومي بيمار را خوب و عمل پيوند را موفقيت آميز اعلام كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

قتل با قيچي سلماني
برازجان- خبرنگار كيهان: جواني كه در زندان برازجان براي اصلاح موهاي خود به آرايشگاه رفته بود توسط يكي ديگر از زندانيان به وسيله قيچي سلماني كشته شد. مقتول به تازگي از زندان زاهدان به برازجان منتقل شده بود و قاتل نيز از طلافروشي و يك پاساژ سرقت كرده و در حال گذراندن دوران محكوميتش بود.
كيف قاپ ها رسوا شدند
خرم آباد- خبرنگار كيهان: باند 3 نفره اي كه با توسل به خشونت كيف قاپي مي كردند پس از دستگيري توسط پليس آگاهي لرستان در خيابان هاي خرم آباد گردانده شدند. اين سارقان با موتورسيكلت و با توسل به خشونت كيف و موبايل شهروندان را مي ربودند و متواري مي شدند.
كشف كالاي قاچاق
سرويس شهرستانها: با گزارشات مردمي پليس استان مركزي موفق شد تعداد 4 دستگاه كاميون در محور ورودي شهرستان دليجان متوقف كند كه در بازرسي از آنها تعداد زيادي لوازم برقي قاچاق كشف و ضبط شد. ارزش تقريبي اين محموله بالغ بر 5 ميليارد و 802 ميليون ريال برآورد شده است.
دستگيري دندانپزشك قلابي
سرويس شهرستان ها: مجرم سابقه داري كه با مدرك دكتراي دندانپزشكي تقلبي و گواهينامه هاي جعلي از مراكز معتبر دانشگاهي دنيا اقدام به اغفال شهروندان اروميه اي مي كرد دستگير شد. وي كه داراي مدرك سيكل است گفت: از آنجائي كه در 7 سال محكوميتش در زندان به عنوان شاگرد دندانساز مشغول به كار بوده است در حد ابتدايي اين حرفه را ياد گرفته.
كيف قاپان در دام پليس مخفي
سرويس شهرستانها: پليس خوزستان اعلام كرد در پي دريافت چند شكايت در خصوص سرقت كيف بانوان در سطح شهر اهواز پليس آگاهي موفق شد با چهره نگاري به كمك مالباختگان چهره فرضي متهمان را ترسيم و با ايجاد گشت هاي نامحسوس 7 سارق سابقه دار را دستگير كند. متهمان به 109فقره كيف قاپي اعتراف كردند.

 



كشف عتيقه هاي مسروقه پس از 8 سال

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در پي توقيف يك خودروي مسروقه در اصفهان، تعدادي عتيقه جات مسروقه شامل كتاب هاي قديمي، گلدان و يك عدد قوري سفالي كشف و سارق آن نيز دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در اين باره اظهار داشت: ماموران واحد گشت يكي از كلانتري هاي اين فرماندهي حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي خود به يك دستگاه خودروي پرايد مشكوك شده و پس از استعلام متوجه مسروقه بودن آن شدند.
سرهنگ محمدعلي بختياري افزود: ماموران در بازرسي از خودرو تعدادي كتاب قديمي، يك عدد گلدان و يك عدد قوري سفالي قديمي كشف كردند.
وي اضافه كرد: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اقلام فوق هشت سال قبل توسط متهم از ميدان امام(ره) اصفهان به سرقت رفته و متهم از آن روز به بعد مخفي بوده است تا اين كه متهم پس از گذشت 8 سال و اطمينان از اين كه ديگر كسي به سراغ وي نمي آيد با خودرو مسروقه براي فروش اين اقلام اقدام كرد اما با هوشياري و اقدام به موقع پليس در نقشه خود ناكام ماند.
رئيس پليس مركز استان اصفهان با بيان اين كه متهم اعتياد شديد به مواد مخدر داشته و داراي چندين فقره سوابق كيفري نيز در پرونده خود مي باشد، گفت: در بازجويي هاي اوليه صورت گرفته وي به چند فقره سرقت خودرو و تلفن همراه نيز اعتراف كرده است.

 



در بناب اتفاق افتاد دستگيري كارمند بانك به جرم اختلاس

بناب- خبرنگار كيهان:
يك كارمند بانك كه در شهرستان بناب اقدام به اختلاس كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي بناب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: فردي به نام «م.م» كارمند يكي از بانك هاي دولتي در شهرستان بناب كه با شگرد افتتاح حساب هاي كوتاه مدت براي مشتريان، مبالغي را از حساب آنها اختلاس و به حساب شخصي خود واريز مي كرد، دستگير شد.
سرهنگ «علي سلطاني روش» افزود: متهم از 46 نفر از مشتريان بانك مزبور بيش از 730 ميليون ريال اختلاس كرده بود.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي بناب اين متهم با هوشياري و همكاري مسئولان بانك توسط پليس آگاهي شهرستان دستگير و پس از بازجويي و تشكيل پرونده مقدماتي و اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشكله تحويل مراجع قضايي شد.

 



گشت 4 هزار بازرس بهداشت در نوروز

معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت و درمان از فعاليت چهار هزار بازرس بهداشت در ايام نوروز خبر داد و افزود: نظارت و بازرسي از تمامي اماكن عمومي كشور در دستور كار اصلي بازرسان قرار دارد.
سيدرضا غلامي اعلام كرد: از اول اسفند ماه سال جاري تا 15 فروردين ماه بيش از چهار هزار بازرس ويژه بهداشت براي كنترل و بازرسي از اماكن عمومي در قالب اجراي طرح مانور سلامت فعال هستند.
وي افزود: كارشناساني از دانشگاههاي علوم پزشكي اصفهان، زنجان، قزوين، سمنان، كرج، كاشان، اراك، رشت، قم و تهران در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي استان تهران در گروههاي دو نفره همراه با لباس فرم و خودروهاي دولتي كه مجهز به تمامي تجهيزات مربوط به كنترل بهداشت موادغذايي هستند در ايام نوروز فعاليت مي كنند.
غلامي اعلام كرد: در سال گذشته 761 هزار نظارت توسط يكهزار و 100 گروه بازرسي انجام شد كه 31 هزار مورد بازديد مربوط به اماكن بين راهي و در مجموع 18 هزار تخلف به مراجع قضايي معرفي شد.
معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت و درمان با بيان اينكه تعداد بازرسان كافي نيست گفت: در سال جاري تشديد نظارتها و سختگيريهاي بيشتري در اماكن خواهيم داشت.
غلامي با اشاره به اينكه در سال گذشته 729 هزار كيلوگرم مواد غيربهداشتي در اماكن عمومي و رستورانها كشف و معدوم شد، گفت: آمارها نشان مي دهد كه بيشترين تخلفات مربوط به عدم رعايت بهداشت فردي و نگهداري ناصحيح از محصولات غذايي بوده است كه در سال گذشته اين تخلفات موجب تعطيلي دو هزار و 630 مركز شد.
به گزارش مهر شهروندان مي توانند در صورت هرگونه مشاهده اقدامات غيربهداشتي در اماكن عمومي با شماره 09678 تماس بگيرند.

 



شنود علت خودكشي 2 خبرنگار شركت مرداك

در پي افزايش فشارها بر شركت نيوز اينترنشنال براي روشن كردن مسئله رسوايي شنودهاي تلفني در نشريه «نيوز آود ورد» دو خبرنگار كه براي شركت رسانه اي روبرت مرداك كار مي كردند، دست به خودكشي زدند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، سه منبع خبري نزديك به شركت نيوز اينترنشنال به اين خبرگزاري گفتند كه دو خبرنگار فعال در روزنامه سان ظاهرا قصد داشتند به زندگي خود پايان دهند.
در عين حال تحقيقات درباره رسوايي شنودهاي تلفني در شركت نيوزاينترنشنال اقدامات مشكوك بيشتر كاركنان سابق و فعلي اين شركت را فاش مي كند11.تن از كاركنان سابق و فعلي روزنامه سان در سال جاري ميلادي به اتهام پرداخت رشوه به پليس و كارمندان دولت براي دريافت اطلاعات بازداشت شدند.علت بازداشت آنها اطلاعاتي بود كه از سوي كميته استاندارد و مديريت متشكل از سوي شركت نيوز كورپوريشن به عنوان شركت مادر نيوز اينترنشنال با هدف همكاري با مقامات قضايي و تسهيل در تحقيقات پليسي ارائه شد.
عملكرد اين كميته كه مستقل از شركت نيوز اينترنشنال است، باعث دلخوري كارمندان اين شركت شده و اغلب آنها احساس مي كنند از سوي كارفرمايي كه وفادارانه به وي خدمت كرده اند، مورد خيانت قرار گرفته اند.

 



انفجار مين در سومار يك مجروح بر جاي گذاشت

بر اثر انفجار مين در منطقه سومار يك نفر در حين خنثي سازي مجروح شد.
به گزارش مهر، فرماندار قصرشيرين گفت: انفجار يك مين به جاي مانده از دوران هشت ساله دفاع مقدس در بخش مرزي سومار- نفت شهر از توابع اين شهرستان منجر به مجروح شدن يك نفر از نيروهاي پاكسازي شد.
انفجار در زمان خنثي سازي مين در اين منطقه رخ داد كه متعاقب آن يكي از نيروهاي پاكسازي شركت ايمن آوران وابسته به گروه هاي پاكسازي وزارت دفاع به نام نورالدين صفري زاده از اهالي اسلام آباد غرب كه مشغول عمليات خنثي سازي بود به شدت مجروح شد.
مجروح بلافاصله به بيمارستان قصرشيرين منتقل و پس از مداواي اوليه براي ادامه درمان به مراكز درماني كرمانشاه اعزام شد.

 



تسبيح جواهرنشان !

يك لبناني، گران ترين تسبيح جهان را ساخته است.
به گزارش جذاب نيوز به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين تسبيح از دانه هاي بيضي شكل طلاي سفيد 18عيار تشكيل شده است.
اين تسبيح توسط يك لبناني مقيم پاريس ساخته شده و شامل بيش از 16هزار و700 قطعه الماس و ياقوت آبي است.«ناجي اوبا» كه سال ها در زمينه ساخت جواهرات، فعاليت مي كند ساخته خود را «تسبيح الرحمان» نام گذاري كرده و مي گويد قصد دارد آن را به عنوان گران قيمت ترين تسبيح دنيا در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كند.
بر هر يك از 99 دانه اين تسبيح، يكي از نام هاي خداوند حك شده و ساخت آن، دو سال طول كشيده است. در اين تسبيح بيش از نيم ميليون دلار، سنگ هاي قيمتي، به كار رفته است.قرار است اين تسبيح براي فروش، در يك مزايده رسمي در معرض خريداران قرار بگيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14