(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


بکشنبه 21 اسفند 1390- شماره 20165

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تعبير «تغيير» با كمي تاخير به روايت تقدير، همراه با تكبير!!
جزئيات تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي
آيت الله آملي لاريجاني در ديدار وزير دادگستري تركيه: مباني حقوق بشر در اسلام داراي بهترين تبيين است
دستور كار مجلس نهم حفظ اقتدار و تعامل با ساير قوا
همدردي جنبش عدم تعهد با خانواده شهداي هسته اي ايران
با واكنش سريع تكاوران نيروي دريايي ارتش نفتكش ايراني هاتف از چنگ دزدان دريايي نجات يافت
آهني: ايران هرگز غني سازي را متوقف نمي كند
جوانترين منتخب مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگاران:
انتخابات اخير فرصتي براي نااميدي دشمن و اعتماد به جوانان بود
تقويت روابط تجاري هند و ايران باوجود تحريم ها
سانفرانسيسكو كرونيكل: اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران يك «ايده احمقانه» است
نگاهي به تناقض گفتاري و ديپلماتيك آمريكا در قبال ايران
گسترش حضور نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد در سال 91
مؤسسه كاتو: آمريكا بايد از درخواست توقف غني سازي اورانيوم در ايران دست بردارد
به زودي گزارش كميته حقوق بشر مجلس از نقض حقوق بشر در آمريكا نهايي مي شود



تعبير «تغيير» با كمي تاخير به روايت تقدير، همراه با تكبير!!

حسين قدياني
اغلب شهروندان آمريكا، بلكه مردم دنيا، اوباما را شيادي مي دانند كه با شعار «تغيير» سركار آمد، اما چيز خاصي را تغيير نداد. همين جماعت، با استناد به شرايط امروز كاخ سفيد در عرصه هاي اقتصادي داخلي و سياست خارجي، معتقدند؛ اگر حركت از «بد» به سمت «بدتر» تغيير است، البته كه اوباما، در شعار «تغيير» پردروغ نمي گفت! نگارنده نيز مثل 99 درصد جهانيان، اعتقاد دارم اوباما، نتوانست - و اصولا نمي تواند! - سياست هاي نظام سلطه را تغيير بدهد، اما در عين حال، بر اين گمانم كه اوباما حداقل در مواجهه با ايران، دست به تغييرش عالي بود و هرچه بود، در برابر ملت ما، خوب تغيير كرد و در سر دادن شعار تغيير، اصلا دروغ نگفت! قضاوت با خودتان...
اوباما؛ اوايل فتنه 88: در انتخابات ايران تقلب شده. ما از سران فتنه، تا لحظه سقوط جمهوري اسلامي، دفاع مي كنيم. هفته بعد جمهوري اسلامي سقوط مي كند! ميز كار من در اتاق بيضي، في الواقع بخشي از گزينه نظامي است! چنگيز! ويز ويز نكن، كه ما بيداريم!! RQ170! پهپاد! براي فتح ايران، بزن بريم به سرعت برق و باد!!
اوباما؛ اوج فتنه 88: در مقابله با جمهوري اسلامي، همه گزينه ها به خصوص گزينه نظامي روي ميز ماست. شده از شكم مردم آمريكا بزنيم، اجازه نمي دهيم فتنه گران، دچار مشكل شوند. حمايت مادي و معنوي ما از آشوب گران، تا سقوط جمهوري اسلامي ادامه دارد. هفته بعد، نه اون يكي هفته، نه حالا بگو؛ هفته بعدش (!) جمهوري اسلامي حتما سقوط مي كند!! در ضمن، ما به همه گزينه ها فكر مي كنيم! عن قريب، باد پهپاد آمريكا، انقلاب اسلامي را خواهد گرفت!
اوباما؛ يوم الله 9 دي 88: اگرچه هنوز گزينه مذاكره، روي ميز ماست، اما احتمال استفاده از گزينه نظامي، به قوت خودش باقي است. مردمي كه امروز در خيابان هاي ايران به حمايت از جمهوري اسلامي آمدند، با اتوبوس و به عشق سانديس بود! عجالتا جمهوري اسلامي تا اطلاع ثانوي سقوط نمي كند!! خاك بر سر اين اپوزيسيون، كه ماليات مردم آمريكا را زدند به شاخ گاو!! پهپاد فعلا در حال سوخت گيري است!!
اوباما؛ ماجراي بيداري اسلامي: اين درست كه به قول آن گور به گوري، خاورميانه دارد روي انگشت سپاه قدس مي چرخد، اما در مبارزه با جمهوري اسلامي، همه گزينه ها روي ميز است! با پايان دوره رياست جمهوري من، نظر به جنبش تسخير وال استريت، همين كه كاخ سفيد، بيشتر از اين سقوط نكند، صهيونيست ها شانس آورده اند!! پهپاد! براي جاسوسي به ايران برو!!
اوباما؛ بعد از تسخير RQ170: از سران جمهوري اسلامي، عاجزانه مي خواهم كه يا اين طياره زبان بسته را به ما برگردانند، يا بگويند اين طياره زبان بسته را كي به ما برمي گردانند!! تا آن روز، فعلا گزينه تحريم، تشديد مي شود، هرچند كه همه گزينه ها از گزينه مذاكره گرفته تا گزينه نظامي، روي ميز آمريكاست!! با كسي هم شوخي موخي(!) نداريم؛ گفته باشيم!!
اوباما؛ دقايقي بعد از نماز جمعه تاريخي خامنه اي بت شكن: روي ميز كار من در اتاق بيضي، چيزي كه اصلا نيست، گزينه نظامي است!! قبلا هم كه يك چيزهايي براي خودم داشتم مي گفتم، منظورم زير ميز بود، نه روي ميز !! من 3 نقطه خوردم!! من اصلا سران فتنه را به جا نمي آورم! گور باباي پهپاد! رئيس جمهور اسرائيل، خلاف ادب است، اما مثل سگ دروغ مي گويد! هر كشوري مي خواهد با ايران بجنگد، هري! ما كه نيستيم! وانگهي! من خودم، اجدادم مسلمان بودند!! جمهوري اسلامي را هم دوست دارم! در شكر خوردن، لذتي هست كه در نمك پاشيدن نيست! الله اكبر، الله اكبر، الله اكبر، خامنه اي رهبر؛ 34 مرتبه!!
اوباما؛ بعد از تهديد ايران به بستن تنگه هرمز: اصلا RQ170 از اولش هم مال ايران بود!! من خودم اسم كاملم باراك حسين اوباماست و اتفاقا نام كوچك حاج حسين آقا، مدير مسئول كيهان هم «حسين» است!! اين را هم بگويم كه من از اول، ارادت خاصي به امت حزب الله داشتم!! روي ميز كار من هم، هركسي گزينه نظامي پيدا كرد، بياورد، به نامش مي زنم!!
اوباما؛ بعد از يوم الله 12 اسفند: اولندش، چه كسي حالا از جنگ با ايران صحبت كرده، كه خودم بزنم توي گوشش؟! دومندش، مگر جنگ با ايران بچه بازي است؟! سومندش، من خودم به «فاتح دماوند» (!!) گفتم كه راي بدهد!! چهارمندش، خيلي هم كار خوبي كرد و اصلا به اپوزيسيون چه مربوط؟! چندمندش، من خودم به شخصه، دست و بازوي ملت ايران را مي بوسم!! انرژي هسته اي، حق مسلم ايران است!! ما مخلص سپاه قدس هم هستيم!! تازه! سردار عزيز جعفري، عزيز ما هم هستن ايشون!! من خودم به آقاي جنتي كه سايه ايشون، بر سر ما مستدام باشه، از بچگي ارادت داشتم!! اين را هم بگويم و خلاص! يعني اگر نگويم، باد مي كند توي دلم... آهاي نتانياهو! تف توي هيكلت.

 



جزئيات تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي

عضو شوراي عالي فضاي مجازي، با اشاره به جزئيات و اهداف مدنظر براي تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي گفت: زمان تشكيل اولين جلسه اين شورا از سوي دبيرخانه اين شورا اعلام و شرح وظايف و اختيارات آن مشخص مي شود.
دكتر كاميار ثقفي با اشاره به حكم ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب مبني بر تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي اظهار داشت: فرمايش رهبري به نكاتي اشاره دارد كه اولويت آن مربوط به بحث گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات با نگاه سرمايه گذاري هدفمند در اين بخش است به نحوي كه اين موضوع را به عنوان يك فرصت تلقي فرمودند تا به عنوان ابزاري براي پيشرفت همه جانبه كشور مورد استفاده قرار گيرد. همچنين در كنار اين بحث، موضوع صيانت از آسيب هاي ناشي از فضاي مجازي را هم مطرح كردند كه در اين راستا نياز به سياستگذاري، تصميم گيري و هماهنگي هاي لازم وجود دارد.
رئيس دانشگاه شاهد در مورد ضرورت تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي تصريح كرد: اصل موضوع به لحاظ اجرايي كه در حكم رهبر معظم انقلاب هم آمده است بحث تشكيل يك مركز است كه به لحاظ عملياتي و اجرايي حوزه فضاي مجازي را در كشور مديريت كند.
وي گفت: ملاحظه بسيار مهم در اين حكم آن است كه تمام كساني كه در حوزه فناوري اطلاعات طي سالهاي سال و از زماني كه بحث فناوري اطلاعات در كشور مطرح شده تا به امروز دست اندركار آن بودند در اين شورا حضور خواهند داشت چرا كه به دليل فرابخشي بودن اين موضوع كه در يك حوزه خاص خلاصه نمي شود، اين شورا مي تواند بخش فناوري اطلاعات را متمركز كند.
ثقفي با اشاره به تشكيل شوراي عالي فناوري اطلاعات كه جايگاهش در دولت بود در حاليكه شوراي عالي فضاي مجازي فرابخشي است و تركيب آن را تمامي وزارتخانه هاي كليدي و مطرح و سازمانها و دستگاههاي مرتبط اين حوزه تشكيل مي دهند، گفت: اين شورا چيزي شبيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است به نحوي كه انواع شوراها در حوزه آموزش عالي وجود دارد اما شوراي عالي انقلاب فرهنگي سياستگذاري كلان را در اين بخش انجام مي دهد.
وي با بيان اينكه مدلهاي مختلفي كه تاكنون در زمينه سياستگذاري فناوري اطلاعات استفاده شده است كارآمدي كافي را نداشته اند، گفت: لذا ضرورت داشته كه با يك نگاه جامع تر و مقتدرتر به اين عرصه ورود شود، در واقع تركيبي كه رهبر معظم انقلاب در بخش حقوقي اين شورا منصوب فرمودند نشان دهنده اهميت و اهتمام ايشان به اين موضوع است چرا كه حضور تمامي روساي قوا در اين شورا نشان مي دهد كه در حد يك شورا در درون دولت نمي تواند موضوع فناوري اطلاعات سياستگذاري شود.
عضو شوراي عالي فضاي مجازي در مورد تشكيل مركز ملي فضاي مجازي براساس اين حكم نيز گفت: با تشكيل جلسات اوليه اين شورا تشكيل اين مركز نيز در دستور كار قرار خواهد گرفت.
وي در مورد زمان تشكيل اولين جلسه اين شورا گفت: در اين زمينه اطلاعي ندارم و اين حكم چهارشنبه هفته گذشته به اعضا ابلاغ شده است و قاعدتا زمان تشكيل اولين جلسه آن بايد از سوي دبيرخانه اين شورا اعلام و شرح وظايف و اختيارات آن مشخص شود.
ثقفي به مهر گفت: دبير شوراي عالي فضاي مجازي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است و اعضاي حقيقي اين شورا افرادي هستند كه در بحث فناوري اطلاعات و ارتباطات سالها است صاحب نظر بوده و مي توانند به لحاظ تخصصي بخشي از نيازهاي اين شورا را تامين كنند.

 



آيت الله آملي لاريجاني در ديدار وزير دادگستري تركيه: مباني حقوق بشر در اسلام داراي بهترين تبيين است

رئيس قوه قضائيه در ديدار وزير دادگستري تركيه، گسترش مناسبات دو كشور ايران و تركيه را موجب وجهه و اقتدار جهان اسلام و رشد و شكوفايي هر دو كشور دانست.
آيت الله صادق آملي لاريجاني بر گسترش همكاري هاي حقوقي و قضايي با تركيه تأكيد كرد و گفت: اميدواريم با امضاي موافقت نامه حقوقي و پيگيري آن، معاضدت و همكاري قضايي دو كشور تقويت شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به تناقض گويي غربي ها درباره مسايلي همچون حقوق بشر، افزايش همكاري كشورهاي مسلمان در برجسته سازي مباني اصيل حقوق بشري اسلام را خواستار شد و گفت: اسلام بهترين بيان را در مباني حقوق بشري آنهم در 1400 سال قبل ارايه كرده و همه مردم و انسان ها را در پيشگاه الهي برابر مي داند و آنچه را كه موجب تقرب به حق تعالي است، علم و تقوا دانسته و به كرامت ذاتي همه انسان ها ارج مي گذارد، اما كشورهاي غربي تمام هدف شان اين است كه مباني حقوق بشري و مباني دموكراسي ليبرالي خود را به مسلمانان تحميل كنند.
آملي لاريجاني تأكيد كرد: غربي ها در عمل نيز بدترين اعمال ضد حقوق بشري را عليه كشورها و ملت هايي كه در مقابل آنان ايستاده اند مرتكب مي شوند و در مقابل، به كشورهايي كه همگام آنها هستند اما كوچكترين اصول و مباني حقوق بشري را رعايت نمي كنند، كمترين اعتراضي ندارند.
رئيس قوه قضائيه تناقض حرف ها و ادعاهاي غربي بويژه آمريكا را در نوع برخورد آنان با مسئله بحرين و سوريه يادآور شد و گفت: آمريكا و كشورهاي غربي به منظور دستيابي به اهداف خود و به بهانه حقوق بشر و يا سلاح هاي كشتار جمعي به كشورهايي مانند عراق و افغانستان لشگركشي كردند و هزاران انسان بي گناه را به خاك و خون كشيدند اما در مقابل جنايات ضد بشري در كشورهايي مانند بحرين، يمن و شهر قطيف سكوت كرده اند.
در اين ديدار سعدالله ارگين وزير دادگستري تركيه با ابراز خرسندي از حضور در ايران و تأكيد بر گسترش مناسبات حقوقي و قضايي دو كشور و تأييد بسياري از سخنان رئيس قوه قضائيه گفت: موضع كشور تركيه در قبال ايران و كشورهاي مسلمان دفاع از حق و حقيقت است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در پايان اين ديدار و در حضور رئيس قوه قضائيه موافقت نامه حقوقي ميان وزيران دادگستري ايران و تركيه به امضا رسيد.

 



نمايندگان و صاحبنظران تاكيد كردند
دستور كار مجلس نهم حفظ اقتدار و تعامل با ساير قوا

منتخبان مردم با تاكيد بر ضرورت وحدت اصولگرايان حفظ اقتدار مجلس و تعامل با ساير قوا را مهمترين دستور كار مجلس نهم دانستند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت تعامل مجلس نهم با دولت گفت: بايد منتظر ماند تا مجلس تشكيل شود ضمن آنكه رفتار مجلس نيز قابل پيش بيني نيست.
غلامعلي حداد عادل ادامه داد: بنده همواره معتقد به همكاري و تعامل مجلس نهم با دولت هستم، در عين حال بايد در اين زمينه 2 اصل را رعايت كنيم؛ اول حفظ اقتدار مجلس و دوم همكاري با ساير قوا.
منتخب اول مردم تهران در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند ديگر حضور اصلاح طلبان در انتخابات لازم نيست، چرا كه بدون حضور آنان مردم حضور چشمگيري در انتخابات دارند گفت: بنده اين ادبيات را نمي پسندم حال كه آقاي خاتمي راي داد بايد تدابيري را به كار گيريم كه زخم هاي فتنه 88 التيام يابد.
معاون پارلماني رئيس جمهور هم با تاكيد بر ضرورت تعامل مجلس آينده با دولت گفت: چهره هاي جديد نويدبخش ديده ها و رويكردهاي جديد است كه تعامل دولت و مجلس را بيشتر خواهد كرد.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در خصوص تعامل دولت با مجلس نهم گفت: پيش بيني مي كنم تعامل خوبي ميان دولت و مجلس نهم برقرار شود.
وي در ادامه افزود: دولت نيز در اين خصوص برنامه ريزي مي كند تا تعامل سازنده و مثبتي را بين اين دو قوه مهم كشور برقرار كند.
آيت الله مصباح: به تكليف
عمل كردم
آيت الله مصباح يزدي نيز در پاسخ به سوالي درباره چرايي حمايت از جبهه پايداري گفت: در رابطه با جبهه پايداري به تكليف عمل كردم.

 



با انتشار بيانيه اي صورت گرفت
همدردي جنبش عدم تعهد با خانواده شهداي هسته اي ايران

سفير مصر به نمايندگي از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در بيانيه اي ابراز همدردي اين جنبش را نسبت به ترور دانشمندان هسته اي كشورمان اعلام كرد.
در اين بيانيه آمده است: «ذيل ماده ساير موضوعات دستور كار، كشورهاي عضو، گروه هاي منطقه اي يا گروهي از كشورها مي توانند موضوعات مرتبط با كار آژانس يا مرتبط با برنامه هسته اي خود كه باور دارند از اهميت و يا نگراني ويژه اي برخوردار است را مطرح كنند.»
در اين رابطه جنبش عدم تعهد مايل است به درگذشت مصطفي احمدي روشن، يك دانشمند برجسته هسته اي ايران، كه روز 11 ژانويه 2011 كشته شده اشاره كند.
او پنجمين دانشمند ايراني است كه در شرايط مشابه جان مي سپارد و از دنيا رفتن او ضايعه اي جدي براي جامعه علمي ايران است.
جنبش عدم تعهد همچنين مايل است به مناسبت اين ضايعه اسفبار، مراتب همدردي و تسليت صادقانه خود را به خانواده آقاي روشن و به دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران ابراز كند.
پاسخ همسران شهيدان هسته اي
همسران دانشمندان هسته اي كشورمان نيز طي نامه اي به رئيس جنبش عدم تعهد تقدير و تشكر خود را از بيانيه كشورهاي عضو اين جنبش در رابطه با ابراز همدردي اين جنبش كه سفير مصر عصر روز پنجشنبه در جلسه شوراي حكام قرائت كرده و جزو اسناد آژانس بين المللي انرژي اتمي ثبت شد اعلام كردند.
اين نامه طي يك نامه رسمي توسط سفير و نماينده دائم كشورمان در وين تحويل سفير مصر به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد شد.
متن نامه تقدير و همچنين بيانيه جنبش عدم تعهد از نظر خوانندگان مي گذرد.
آقاي رئيس
شما به خوبي از حملات تروريستي به فريدون عباسي دواني، محمدعلي محمدي، مصطفي احمدي روشن و مجيد شهرياري كه چهار نفر از آنان به شهادت رسيدند، آگاه هستيد.
زماني كه جامعه بين المللي يك موضع قوي در مورد اين حملات تروريستي به دانشمندان هسته اي كه صلح و امنيت، رفاه و همچنين توسعه پايدار را در سراسر جهان به خطر مي اندازد، مي گيرد، قطعاً از تكرار اين گونه اعمال فجيع در آينده جلوگيري مي كند.
با يادآوري نقش مهم جنبش عدم تعهد (نم) در ترويج آگاهي و هوشياري جامعه بين الملل در رابطه با اين موضوع، ما قدرداني صميمانه خود را از طريق جنابعالي به تمام كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد براي صدور بيانيه در رابطه با شهادت همسرانمان و همه دانشمندان برجسته هسته اي اعلام مي داريم.

 



با واكنش سريع تكاوران نيروي دريايي ارتش نفتكش ايراني هاتف از چنگ دزدان دريايي نجات يافت

با واكنش سريع دلاورمردان تكاور نيروي دريايي ارتش، نفتكش ايراني «هاتف» از چنگ دزدان دريايي نجات يافت.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، نفتكش ايراني هاتف كه از جزيره خارك به سمت كانال سوئز در حال دريانوردي بود در محدوده ورودي خليج عدن و 80 مايلي جنوب رأس فرتاك طي دو مرحله مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت.
اين نفتكش ايراني با رشادت و هوشياري تكاوران نيروي دريايي ارتش از تعرض تروريست ها در امان ماند.
دزدان دريايي در دو مرحله و در ساعات30 :23 و00 :02 بامداد با چهار فروند قايق تندرو به نفتكش مذكور حمله كردند كه پس از مواجهه با تيراندازي هاي ايذايي تكاوران دريايي ارتش متواري شدند.
اين نفتكش ايراني سپس با حمايت دريادلان نيروي دريايي ارتش در سلامت كامل حركت خود را به سمت مقصد تعيين شده ادامه داد.
نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در پي تشديد دزدي هاي دريايي در آبهاي آزاد و در راستاي حفظ خطوط مواصلاتي و تامين امنيت كشتي هاي نفتكش و تجاري كشورمان اقدام به اعزام ناوگروههاي خود به آب هاي آزاد و بين المللي كرده است.
اين نيرو از زمان اعزام ناوگروه هاي خود به آب هاي آزاد تاكنون 18 ناوگروه را به آب هاي آزاد و بين المللي اعزام كرده و در نهايت توانسته است ضمن مقابله با دزدان دريايي، شناورهاي نفتكش و تجاري كشورمان را در مسيرهاي تعيين شده اسكورت كند.

 



آهني: ايران هرگز غني سازي را متوقف نمي كند

سفير ايران در پاريس تاكيد كرد: حق ايران در غني سازي اورانيم قابل مذاكره نيست و تهران حاضر نيست اين فعاليت ها را متوقف كند.
علي آهني سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه در گفت وگويي با جان آيريش خبرنگار خبرگزاري رويترز اعلام كرد: ايران اصلا اين موضوع كه اسرائيل تاسيسات هسته اي ايران را بمباران خواهد كرد، باور ندارد.
وي افزود: ما به حملات نظامي اصلا اعتقادي نداريم. مسلما ما براي هر سناريويي آمادگي دفاع از خود را داريم، ولي فكر نمي كنيم كه رژيم صهيونيستي در اين مسير حركت كند زيرا بدترين عواقب غير قابل پيش بيني را، نه فقط براي اين رژيم بلكه براي منطقه و جهان در پي خواهد داشت.
آهني با بيان اينكه برنامه غني سازي اورانيوم ايران منحصراً براي اهداف غيرنظامي است و ايران پيمان منع گسترش سلاح هسته اي NPT را بر خلاف آنچه قدرت هاي بزرگ مي گويند، رعايت مي كند، افزود: توجيهي براي اين حملات وجود ندارد.
وي در همين حال گفت كه به رغم آن كه تهران حاضر نيست فعاليت هاي غني سازي اورانيوم خود را متوقف سازد، نسبت به از سرگيري مذاكرات با كشورهاي 1+5 خوشبين است.
آهني خاطرنشان كرد: اين مشكلات بايستي از طريق مذاكرات حل شود و اگر كشورهاي بزرگ واقع بين باشند، مي توان به يك توافق دست يافت.
سفير ايران در فرانسه در ادامه اين گفت وگو افزود: سايت پارچين قبلا دو مرتبه مورد بازديد بازرسان آژانس قرار گرفته و عدم فعاليت هسته اي در آن مورد تأييد آنها بوده، اما تحت فشارهاي آمريكا خواستار بازرسي هاي مجدد هستند.
وي گفت: ايران به عنوان حسن نيت آماده است مجدداً پس از توافق بر سر مداليته مورد نظر به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه دهد كه از پارچين بازديد كنند.
در عين حال سفير ايران ضمن تأكيد بر اينكه حق ايران در غني سازي اورانيم قابل مذاكره نيست، افزود: در عين حال بايد از طريق مذاكره مسائل را حل كرده و به تفاهم برسيم و بهتر است در خصوص نتيجه مذاكرات پيش داوري نكنيم.
وي ادامه داد: تمام طرف هاي مذاكره مي بايست در راهبرد مذاكراتي خود واقع بين بوده و از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران نگراني نداشته باشند. شناسايي جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري مسئول و امضا كننده معاهده منع اشاعه هسته اي كه بر حق خود براي استفاده از تكنولوژي هسته اي صلح آميز تأكيد داشته و غني سازي اورانيم را صرفاً با اهداف غيرنظامي ادامه مي دهد، مي تواند به برون رفت از شرايط حاضر كمك كند.
سفير كشورمان احتمال هرگونه كاهش يا توقف غني سازي را رد كرد.

 



جوانترين منتخب مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگاران:
انتخابات اخير فرصتي براي نااميدي دشمن و اعتماد به جوانان بود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
اين انتخابات فرصتي بود كه بعد از انتخابات سال 1388دشمنان بار ديگر مأيوس شوند و بدانند ملت ايران از اصول نظام جمهوري اسلامي دست برنمي دارد.
جوان ترين كانديداي منتخب بهارستان طي يك نشست خبري با بيان اين مطلب افزود: اين انتخابات فرصتي بود كه تابوها شكسته شود و به جوانان اعتماد كنند ما هم به گونه اي عمل خواهيم كرد كه پاسخ صحيح و شايسته اي به اعتمادكنندگان خود بدهيم.
ابوالقاسم جراره حضور و انتخاب خود به عنوان منتخب اول را لطف خداوند، اشتياق مردم براي تغيير و ارائه خطوط جديد براساس اصول و ارزش ها و نزديك به اصول انقلاب، حضور جوانان در عرصه سياست و قانون گذاري عنوان و خاطرنشان كرد: مسير اصولگرايي، خط ولايي و رفع مشكلات و خواسته هاي مردم را ارائه مي دهم و اين موضوع را بايد در مردم جستجو كرد كه چه قصور و كمبودهايي دارند. وي بيان داشت: بايد نشان دهيم كه مسير ولايت مسيري بسيار زيبا و وسيع است. جراره با بيان اينكه به دنبال تعامل با مردم و اعتمادسازي هستم گفت: در عرصه اي قدم گذاشتم كه خط قرمز برخي ها بوده اما بر مدار عقلانيت حركت مي كنم و با هدف ارتقاء و براساس منافع مشترك مردم حضور پيدا كرده ام كه در اين راستا به نقص ارتباط كمرنگ مردم و نمايندگان در دوره هاي قبل پايان مي دهم.
نماينده منتخب هرمزگان در نهمين دوره مجلس در پاسخ به سؤالي مبني بر شايعه حمايت دولت از وي، گفت: در روند تبليغات هيچ گونه حمايتي از سوي دولت شامل حال من نشده و هر كس اسناد و مداركي در اين زمينه دارد مي تواند ارائه كند تا پاسخگو باشم.
جراره با بيان اينكه هر چند منتسب به جبهه پايداري هستم اما وامدار كسي نيستم تصريح كرد: كساني كه كمك كردند توقعي براي آينده ندارند.
وي افزود: بنده و هوادارانم وارد شديم تا بگوييم تمام كساني كه متخصص هستند، مي توانند در عرصه هاي مختلف مديريتي استان حضور پيدا كنند.
وي در خصوص تعامل و وفاق با ديگر نمايندگان هم گفت: براساس منافع مردم براي استان حركت مي كنيم و مسير ما همگرايي و وحدت است؛ هر جا منافع و اصول مردم در معرض خطر باشد با باندهاي قدرت و ثروت برخورد مي كنيم. جراره با بيان اينكه وظيفه نمايندگان نظارت بر عملكرد مديران و جلوگيري از تضييع حقوق مردم است ابراز داشت: كار نماينده انتصاب مديران نيست بلكه بايد به گونه اي حركت كند كه به اصلاح و رفع اختلافات حوزه مديريتي بيانجامد بنابراين بنده براي انتصاب هيچ كس تلاش نمي كنم و در طي 33 سال كارهاي بسياري براي استان شده اما كافي نيست.
جراره با انتقاد از برخي كه عملكرد ضعيفشان را در زير چتر نظام پنهان مي كنند تصريح كرد: برخي با عملكرد نامناسب خودشان را به نظام وابسته مي دادند و اگر از آنها انتقادي شود به منزله انتقاد از نظام تلقي مي كنند در حاليكه انتقاد به عملكرد مسئولان انتقاد به نظام نيست و نبايد كوتاهي ها را به پاي نظام نوشت.
گفتني است؛ ابوالقاسم جراره جوانترين نماينده پارلماني كشور در 10شهريور ماه سال 60، در محله نخل ناخداي بندرعباس چشم به جهان گشود. وي داراي مدرك كارشناسي ارشد حقوق جزا و جرم مي باشد و سمت هاي مديركل سياسي و انتخابات استانداري هرمزگان، سازمان ملي جوانان، عضو كميته سياسي امنيتي پدافند غيرعامل استان، مشاور استاندار و رئيس گروه مشاوران جوان، استادي دانشگاه، دبير كميسيون كارگري، دبير ستاد ساماندهي امور جوانان و ديگر فعاليت هاي اجتماعي و سياسي را در كارنامه مديريتي خود دارد.

 



فرانس پرس گزارش داد
تقويت روابط تجاري هند و ايران باوجود تحريم ها

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از تهران به قلم فرهاد پولادي نوشت : يك هيئت مهم از هند روز شنبه در آغاز ديداري پنج روزه از ايران، اعلام كرد تقويت صادرات به اين كشور نه فقط موجب اصلاح تجارت نامتوازن مي شود بلكه روابط دهلي نو و تهران را تقويت مي كند.
«رفيق احمد» رئيس اتحاديه دولتي سازمان هاي صادرات هند در نشستي در تهران در جمع صاحبان صنايع ايران گفت : دهلي نو قصد دارد صادرات خود را به ايران افزايش دهد و افزايش تجارت را نشانه اي از روابط رو به رشد مي داند.
بر اساس اين گزارش، دهلي نو اهميت فراواني براي تقويت روابط با تهران قائل است. اين هيئت، متشكل از حدود هفتاد نفر از نمايندگان شركت ها و دولت هند، در حال بررسي آنچه است كه هند قابليت بالاي افزايش فروش به ايران مي خواند.ديدار اين هيئت در برهه اي از زمان صورت مي گيرد كه ارتباط جمهوري اسلامي با بازارهاي ديگر به سبب تشديد تحريم هاي غرب رو به كاهش است.
هند كه سالانه چهارده ميليارد دلار از ايران نفت خريداري مي كند ولي اكنون فقط دو ميليارد و هفتصد ميليون دلار كالا به جمهوري اسلامي مي فروشد ، از همراهي تحريم هاي تحت رهبري آمريكا خودداري كرده است.
در حالي كه ايران موافقت كرده است به جاي دلار، 45 درصد از پول نفت ارسالي به هند را به روپيه دريافت كند ، ميزان خريد كالاها از هند به شدت افزايش يافته است.
به نقل از آرويند مهتا از مقامات وزارت بازرگاني هند اعلام شده است : محصولات كشاورزي با كيفيت بالا و ارزان قيمت ، دارو و خدمات بيمارستاني جزو حوزه هاي همكاري هستند كه ايران مي تواند از شريك هندي خود بهره مند شود.محمد مهدي راسخ دبير اتاق بازرگاني تهران نيز گفت وي نيز معتقد است فرصت هايي براي عرضه كنندگان كالا در هند وجود دارد.وي افزود : هند قابليت هايي در حوزه هاي صنايع غذايي ، پزشكي ، فلزات ، صنايع و قطعات خودرو دارد و در مقابل ، ايران نيز توانايي هايي در زمينه مواد پلاستيكي ، پليمر و مواد شيميايي دارد و بنابراين همكاري در اين زمينه ها مي تواند تقويت شود.
در حالي كه هند بر افزايش احتمالي تجارت با ايران متمركز شده است ، دهلي نو همچنين مجبور است در مشاركت فزاينده خود با آمريكا نيز تعادل بوجود بياورد و روابط خوب با اسرائيل - تامين كننده اصلي تسليحاتي خود - را نيز حفظ كند.يك منبع نزديك به هيئت هندي در دهلي نو اعلام كرد شركت هاي مربوطه - كه اين مقام هندي به نام آنها اشاره نكرد - درباره اقدامات تنبيهي احتمالي آمريكا نگرانند.
گفتني است، اين گروه تجاري هند قرار است تا چهاردهم مارس در ايران حضور داشته باشد.ايران بعد از عربستان دومين تامين كننده مهم نفت هند است. هند مي گويد پيدا كردن جايگزين براي همه نفت وارداتي از ايران گزينه اي واقع بينانه نيست.

 



سانفرانسيسكو كرونيكل: اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران يك «ايده احمقانه» است

يك روزنامه آمريكايي ضمن تأكيد بر اين امر كه حمله رژيم صهيونيستي به ايران يك اشتباه بزرگ است، گزارش داد كه اقدام نظامي اسرائيل به ايران يك ايده احمقانه است.
به گزارش روزنامه آمريكايي «سانفرانسيسكو كرونيكل»، «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا عليرغم فشارهايي كه امسال در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا بر وي وارد مي آيد، هفته گذشته مقابل «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل ايستاد و از ورود به جنگي ديگر كه اين بار عليه ايران است، مخالفت كرد.
بر اساس اين گزارش، براي چندين سال است كه اوباما به طور مداوم اعلام مي كند كه اگر فرصت هاي ديگري وجود نداشته باشد، به ايران حمله مي كند اما وي يكشنبه هفته گذشته به نشست لابي صهيونيست ها در آمريكا اعلام كرد كه به خاطر امنيت اسرائيل و آمريكا و صلح و امنيت جهان هم اكنون زمان صحبت از جنگ عليه ايران نيست.
«نيوت گينگريچ» نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا، خيلي سريع در واكنش به اين اظهارات رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد كه دولت اوباما توسط ايران به بازي گرفته شده است.
اوباما در ديدار روز دوشنبه خود با نتانياهو از او درخواست كرد تا اجازه دهد تحريم ها عليه ايران اثرگذاري كند و نتانياهو نيز از طرف ديگر پيشنهاد داد كه تمايل ندارد بيشتر از اين انتظار بكشد.
نتانياهو در حاليكه اوباما مخالفت خود با جنگ عليه ايران را اعلام كرد، گفت: اسرائيل بايد توانايي دفاع از خود در مقابل هرگونه تهديدي را داشته باشد. ما تاكنون منتظر بوديم تا ديپلماسي اثر كند. ما منتظر بوديم تا تحريم ها اثر كند. هيچ يك از ما ديگر نمي تواند بيش از اين منتظر باشد.
در روزهايي پس از ديدار نتانياهو با اوباما، مقامات صهيونيستي خشم زيادي از واشنگتن به دليل ناديده گرفتن آنچه كه آنها تهديد ايران اعلام كردند از خود نشان دادند و همچنين از دولت آمريكا به دليل انتقاد از مقامات تل آويو به دليل سخن گفتن از جنگ عليه ايران ابراز نارضايتي كردند و برخي از مقامات آمريكايي از بيت المقدس ديدار كردند و از خشم آنها گزارش دادند.
«ليندسي گراهام» يكي از جمهوري خواهان ايالت كاروليناي شمالي اعلام كرد: اسرائيلي ها دلسرد شده اند.
«مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا كه ايران را يك بازيگر عاقل خطاب كرده بود اعلام كرد كه آمريكا بر اين باور است كه در اين برهه از زمان تصميم به حمله به ايران سنجيده و محتاطانه نيست.
اين روزنامه آمريكايي ادامه داد كه با اين حال، حمله اسرائيل به ايران هم براي اسرائيل و هم به طور بالقوه براي آمريكا يك اشتباه بزرگ است. سال گذشته را به ياد آوريد زمانيكه «رابرت گيتس» وزير دفاع سابق آمريكا اعلام كرد كه حزب الله، كه يكي از حاميان ايران است، دهها هزار راكت و موشك دارد كه اين تعداد بيش از اندازه اي است كه اكثر دولت ها ندارد.
سانفرانسيسكو كرونيكل سپس به اظهارات «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب الله در يك سخنراني تلويزيوني ماه گذشته اشاره كرد كه گفته بود: طرح صهيونيست خطري براي كل اين منطقه، دولت و مردم آن در پي دارد و ما بايد با اين خطر مقابله كنيم و اين پروژه را خنثي كنيم.
اين روزنامه ادامه داد كه در همين حالا، ايران موشك هاي بين المللي قاره پيمايي دارد كه مشكلي براي رسيدن به تل آويو ندارند و اين تهديدات مي تواند بهانه اي براي حزب الله و ايران به وجود آورد تا تل آويو را هدف گيرند.
سانفرانسيسكو كرونيكل ضمن اعلام اين موارد نتيجه گيري كرد كه «مير داگان»رئيس سابق موساد چند هفته پيش واقعا درست گفته است كه حمله اسرائيل به ايران يك ايده احمقانه است.

 



واشنگتن پست بررسي كرد
نگاهي به تناقض گفتاري و ديپلماتيك آمريكا در قبال ايران

در حالي كه پس از نشست آيپك و ديدار رئيس جمهور آمريكا با مقامات رژيم صهيونيستي وانمود شد كه آمريكا در قبال رويكرد نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران موضع متفاوتي داشته و بيشتر طرفدار ديپلماسي است، در گزارشي امروز فاش شد كه آمريكا و رژيم صهيونيستي بر سر يك معامله نظامي با يكديگر به توافق رسيدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، رژيم اسراييل از آمريكا خواسته است بمب هاي سنگرشكن و هواپيماهاي سوخت رسان را در اختيار آن كشور بگذارد.
گزارش ها حاكي از اين است كه آمريكا قبول كرده است در ازاي به تاخير افتادن حمله نظامي اسرائيل به ايران، تسليحات نظامي پيشرفته از جمله بمب هاي سنگر كوب و هواپيماهاي دور پرواز با قابليت سوخت گيري در اختيار اسرائيل قرار دهد ولي اگر شرط اين است، پس ديگر به چنين تسليحاتي چه نيازي است.
گفته مي شود اين پيشنهاد در طول ديدار بنيامين نتانياهو از واشنگتن مطرح شده است.
روزنامه واشنگتن پست به بررسي علل اين تناقض گفتاري و ديپلماتيك پرداخته و جديدترين نظرسنجي در اسراييل را كه براساس آن شصت درصد مردم آن كشور مخالف حمله كشورشان به ايران بدون همكاري آمريكا هستند، بهانه اين چرخش قرار داده است. به نظر مي رسد همچنان سياست دو پهلو يا يك بام و دو هوا در دستور كار جريان سازان تبليغي و محافل رسانه اي غرب عليه ايران قرار دارد و بنا به الگوهاي مورد نظر سران غرب هم زمان با تاكيد اوباما بر ضرورت پيگيري استراتژي مذاكره، تلاش مي كنند وزنه تهديد نظامي را بار ديگر با برجسته سازي پيمان هاي نظامي آمريكا با رژيم صهيونيستي تقويت نمايند.

 



دريادار سياري خبر داد
گسترش حضور نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد در سال 91

فرمانده نيروي دريايي ارتش اعلام كرد كه در سال 1391 حضور اين نيرو در آب هاي آزاد با هدف حفاظت از منابع و منافع كشور گسترش مي يابد.
امير دريادار حبيب الله سياري با اشاره به حضور موفقيت آميز ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد و بين المللي از جمله در درياي عمان، درياي سرخ، مدار 20 و 10 درجه شمال اقيانوس هند و درياي مديترانه، خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش به طور يقين اين حضور مقتدرانه خود را در درياهاي آزاد و بين المللي ادامه مي دهد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش يادآور شد: با توجه به توانمندي هاي موجود در بين جوانان متعهد و متخصص نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي و دانشگاه هاي كشور، توان ساخت ناوهاي هواپيمابر در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد اما نيازي در اين زمينه احساس نمي كنيم.
وي در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه هم اينك زيرساخت هاي مناسبي براي ساخت انواع شناورهاي مورد نياز نيروي دريايي ارتش در كشور ايجاد شده است، گفت: در زمينه طراحي و ساخت ناوشكن ها در جايگاه خوبي قرار داريم.
وي ادامه داد: ناوشكن «جمهوري اسلامي ايران جماران» نمونه اي از اين توانمندي ها است كه آزمايش ها و ماموريت هاي خود را در آب هاي آزاد و بين المللي نيز بخوبي پشت سر گذاشت. وي خاطرنشان كرد: اگر بتوانيم از حق و منافع خود در درياهاي آزاد استفاده كنيم، توانسته ايم در توسعه كشورمان گام هاي موثري برداريم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: همه كشورهايي كه با دريا همسايه و داراي سواحل هستند، منافع راهبردي و كلاني دارند كه از جمله آنها «حمل و نقل دريايي»، »«تجارت دريايي»، «منابع كف دريا»، «منابع انرژي»، «انرژي هاي نو»، «رفت وآمدهاي دريايي» و ظرفيت هاي موجود در درياها است.
وي افزود: با توجه به اين كه ما نزديك به 3 هزار كيلومتر مرز دريايي داريم كه بخشي از آن در شمال و يك هزار كيلومتر آن از بندرعباس تا پسابندر و مشرف به شمال اقيانوس هند، در جنوب كشور قرار دارد، بايد بتوانيم از اين منافع كلان و راهبردي به درستي بهره برداري كنيم.


 



مؤسسه كاتو: آمريكا بايد از درخواست توقف غني سازي اورانيوم در ايران دست بردارد

كارشناسان مؤسسه تحقيقاتي كاتو در گزارشي با اعلام اينكه آمريكا بايد دست از درخواست توقف غني سازي ايران بردارد، خواستار لغو تحريم ها، پايان تجاوزگري و باز كردن راه ارتباط مستقيم با تهران شد.
به گزارش مهر، «مالو اينوسنت» و «جاناتان اون» در مقاله خود مي نويسند: نامزدهاي جمهوريخواه رياست جمهوري آمريكا مي گويند كه در برابر ايران سياست هاي تند و خشن تري از دولت باراك اوباما در پيش خواهند گرفت اما اين سياست خشن تر مي تواند به جنگ ديگري در خاورميانه منجر شود يا تلاش ها براي دستيابي به تسليحات هسته اي را افزايش دهد.
در ادامه اين مطلب آمده است: اين فرض كه شايد با اقدامي ماجراجويانه بتوان ايران را از دستيابي به تسليحات اتمي ممانعت بعمل آورد فرض پوسيده اي است. آسيب به تاسيسات اتمي ايران در يك چنين حمله اي، نسبتاً كم خواهد بود و احتمالاً نياز به حملات بيشتر در يكي دو سال آتي يا حضوري طولاني مدت در اين زمينه خواهد داشت ضمن اينكه اقدام عليه كشوري كه جمعيت آن دو برابر و نيم و وسعت آن چهار برابر عراق است عملي نيست.
اين دو كارشناس در ادامه مطلب خود مي نويسند: كساني كه تشويق به اقدام فوري در برابر ايران مي كنند اين واقعيت ها را ناديده مي گيرند و بر اين ادعا متمركز مي شوند كه تهران در حال بدست آوردن مواد «شكاف پذير» براي توليد تسليحات اتمي است اما براساس گفته سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا اين كشور هنوز تصميمي درباره دستيابي به تسليحات اتمي نگرفته است. مؤسسه كاتو مي نويسد: همانطور كه «جوزف سيرينسيونه» متخصص هسته اي در آمريكا مي گويد «ايران ممكن است مانند ژاپن و ديگر كشورها تصميم بگيرد تا براي رهايي از مشكلات، تنها به دستيابي به «توانايي» توليد بمب اتمي اكتفا كند.»
اين دو نويسنده در ادامه خاطر نشان مي كنند: آمريكا به شيوه هاي مختلف در 60 سال گذشته دولت منتخب و دموكراتيك ايران را سرنگون و از ديكتاتور مورد حمايت غرب پشتيباني كرده و بطور مخفيانه از گروههاي مسلح و بازيگران منطقه اي مخالف ايران حمايت كرده و بطور قاطع از ديگر كشورها خواسته تا با ايران تجارت نكنند و اين كشور را با نيروهاي مسلح خود محاصره كرده و از قصد خود براي بمباران اين كشور سخن بميان آورده است. واشنگتن بايد از دشمني بيش از حد ممانعت بعمل آورد. زيرا كه سياست ها و اظهارات تجاوزكارانه به امنيت كشور ما كمكي نخواهد كرد.
در پايان اين دو نويسنده مي گويند: آمريكا، كه خود تقريباً نيمي از هزينه هاي نظامي جهان را دارد و بزرگترين زرادخانه هسته اي در جهان را دارد و مي تواند قدرت خود را در سراسر جهان اعمال كند، بدون اينكه از ايران بخواهد تا درخصوص غني سازي تسليم شود بايد تحريم ها را برداشته و تحقير اين كشور را متوقف كند و ارتباط مستقيم با اين كشور را آغاز كند.

 



به زودي گزارش كميته حقوق بشر مجلس از نقض حقوق بشر در آمريكا نهايي مي شود

گزارش كميته حقوق بشر از وضعيت حقوق بشر در آمريكا به زودي نهايي و منتشر خواهد شد .
به گزارش فارس، كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي كه از چندي پيش بررسي وضعيت حقوق بشر در آمريكا را آغاز كرده است، به زودي گزارش نهايي خود را منتشر خواهد كرد .
بر اساس اين گزارش، قرار است در اين گزارش با اشاره بازداشت روزنامه نگاران و فعالان ضد جنگ در آمريكا، از نقض آشكار حقوق بشر در اين كشور به جامعه بين المللي گزارش بدهد .
كميته حقوق بشر مجلس در گزارش خود، نسبت به وضعيت نامطلوب زندانيان آمريكايي اعتراض و سازمان هاي حقوق بشري مي خواهد در اين باره به تحقيق و تفحص بپردازد .

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14