(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


بکشنبه 21 اسفند 1390- شماره 20165

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش اختصاصي كيهان از ناگفته هاي روابط پنهان احمد شهيد و ضد انقلاب
معاون رئيس جمهور عراق: هيچ فشاري پيشرفت انقلاب اسلامي را متوقف نمي كند
چين: جنگ با ايران براي اقتصاد جهان فاجعه بار است
حمايت شخصيت هاي برجسته جهاني از كاروان «الي بيت المقدس»
برژينسكي: حمله به ايران به جنگ منطقه اي منجر مي شود
آغاز مذاكرات ايران و 1+5 اوايل آوريل در اسلامبول
كنگره بين المللي انجمن دندانپزشكي ايران
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور: توجه به فرهنگ نماز محور سفرهاي نوروزي است
موسس جامعه القرآن: جامعه القرآن 600 شعبه فعال در كشور دارد
جشن ازدواج 2 دانشجوي كاشان در جوار شهداي گمنام
اهداي 2000 مترمربع زمين براي مدرسه سازي
راه اندازي 22 هزار كانون فرهنگي در مساجد كشور
نمايندگان با قانونگذاري به مردم خدمت كنند
يادواره شهداي بدر و خيبر در تبريز برگزار شد
60 درصد كنكوري هاي 91 خانم هستند
اخبار ادبي و هنري



گزارش اختصاصي كيهان از ناگفته هاي روابط پنهان احمد شهيد و ضد انقلاب

سرويس سياسي-
احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در گزارش جديد خود در 7 مارس (17 اسفند) با انتشار گزارشي ايران رابه نقض حقوق بشر در موضوعاتي چون زندان ها، حقوق زنان، قوانين اسلامي، قصاص و انتخابات سال 88 و... متهم كرده است.!
گزارشگر حقوق بشر چندي پيش و در 15اكتبر 2011 نيز در گزارشي ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرده بود.
در همين حال فعالان و كارشناسان مسايل حقوق بشر گزارش جديد احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران را غيرحقوقي و مبتني بر اغراض سياسي دانستند.
در همين حال، حجت الاسلام كعبي عضو حقوقدان سابق شوراي نگهبان درباره گزارش اخير احمد شهيد گفت: منابع خبري و اطلاعاتي درگزارش اخير احمد شهيد، (گروهك) منافقين، ضدانقلاب و سلطنت طلب هايي هستند كه مرتكب جنايت، جرم و اعمال ضدحقوق بشر عليه ملت ايران شده اند، بر همين اساس اين گزارش فاقد ارزش حقوقي و قابل استناد است.
وي افزود: ما استانداردهاي حقوق بشر را بر پايه مباني اسلامي و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و نيز اعلاميه اسلامي حقوق بشر كه در سال 1992 در قاهره به تصويب رسيده است مورد توجه قرار داده و برايمان حائز اهميت است.
كعبي تصريح كرد: حقوق بشر در اسلام سه وجهي بوده كه حق الهي، حق عمومي و حق فردي اضلاع آن به شمار مي رود.
همچنين «سيدحسين نقوي حسيني»، عضو كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ارتباط به «ايرنا» گفت: احمد شهيد كه هيچگاه به ايران سفر نكرده در خارج از كشور نشسته و با استفاده از اطلاعاتي كه از معاندين و گروه هاي ضدانقلاب دريافت كرده در مورد وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران اظهارنظر كرده است.
وي با تأكيد بر اينكه چنين اظهارنظرهايي هيچگاه با واقعيت هاي موجود انطباق نخواهد داشت، افزود: جمهوري اسلامي ايران در بسياري از حوزه هاي حقوق بشر رتبه هاي بسيار بالايي در جهان به خود اختصاص داده اما اين گزارشگر ويژه اين فعاليت هاي مثبت نظام را هيچگاه نديده است.
همچنين ردپاي تسويه حساب هاي سياسي آمريكايي ها و صهيونيست ها در گزارش هاي «احمد شهيد» به وضوح ديده مي شود، بر همين اساس اين گزارش ها را مستدل و واقعي ندانسته و فقط به عنوان يك بيانيه سياسي عليه جمهوري اسلامي ايران مي پندارم.
نقوي حسيني يادآور شد: گزارش «احمد شهيد» در شرايطي ارائه مي شود كه ملت ايران كه با مشاركت 64درصدي در انتخابات 12 اسفند دموكراسي واقعي را در مردم سالاري ديني به نمايش گذاشتند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: يكي از اهداف اصلي ارايه گزارش احمد شهيد در چنين زماني تحت الشعاع قرار دادن شيريني و حلاوت ناشي از حضور گسترده ملت ايران در انتخابات مجلس نهم است.
به گفته وي برخورد دوگانه گزارشگران ويژه و كميسيون حقوق بشر براي افكار عمومي جهان كاملاً شفاف بوده و همه ملت ها كاملاً آگاهند كه غربي ها به موضوع حقوق بشر با ديد ابزاري نگريسته و عليه كشورهايي كه مي خواهند تسويه حساب هاي سياسي داشته باشند، چنين گزارش هايي را تهيه مي كنند.
از سوي ديگر؛ علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به گزارش اخير احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، گفت: از اولين روزي كه آقاي احمد شهيد به عنوان گزارشگر سازمان ملل معرفي شد حدس مي زديم كه ايشان مامور آمريكايي ها باشد اما بعد از ارائه چند گزارش از وي، به ماموريت او از سوي آمريكا اطمينان پيدا كرديم.
وي با بيان اينكه تهيه گزارش هاي دروغ و اتهام افكني عليه ايران ماموريت آمريكايي ها به احمد شهيد است، افزود: احمد شهيد براي تهيه گزارش و براي دريافت اطلاعات به جاي تماس با مسئولان ايراني با عناصر ضدانقلاب تماس مي گيرد و در نحوه تنظيم گزارش نيز با آمريكايي ها هماهنگ است.
بروجردي با بيان اينكه ايران گزارش هاي احمد شهيد را فاقد ارزش قانوني و حقوقي مي داند، تصريح كرد: محتواي گزارش هاي احمد شهيد تكرار اظهارات عناصر ضدانقلاب است و به اين لحاظ از كمترين اعتبار برخوردار نيست.
گفتني است؛ گزارش جديد احمد شهيد در 36 صفحه و به همراه ضميمه در حالي اواخر هفته گذشته در ژنو منتشر شد كه به لحاظ شكلي و محتوايي با گزارش قبلي وي در 15 اكتبر 2011 تفاوتي نداشت.
قرار است اين گزارش فردا به شوراي حقوق بشر سازمان ملل ارايه شود.
نكته حائز اهميت در اين ميان اين است كه احمد شهيد در ماه هاي گذشته با سفر به كشورهاي غربي و از جمله فرانسه، آلمان و بلژيك ارتباطات گسترده اي را با محافل ضدانقلاب و مخالفان معاند نظام جمهوري اسلامي برقرار كرده است.
گزارش هاي دريافتي كيهان حاكي از آن است كه هادي قائمي ضدانقلاب فراري كه از وي به عنوان سخنگوي جنبش كمپين حقوق بشر ياد مي شود سرپل و واسطه اين تحركات و ارتباطات احمد شهيد با ضدانقلاب و گروهكي ها بوده است

 



معاون رئيس جمهور عراق: هيچ فشاري پيشرفت انقلاب اسلامي را متوقف نمي كند

معاون رئيس جمهور عراق در ديدار با محمود احمدي نژاد گفت: همانگونه كه انقلاب اسلامي تاكنون همه چالش ها را پشت سر گذاشته پس از اين نيز سربلند و با افتخار به پيشرفت هاي خود ادامه مي دهد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار با خضير الخزاعي تاكيد كرد: بايد با تلاش و همكاري همه جانبه روابط موجود ميان 2 كشور را ارتقا دهيم چرا كه در حقيقت پيشرفت و اقتدار دو كشور در راستاي يكديگر قرار دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه ايران و عراق دشمنان مشتركي دارند كه از پيشرفت آباداني و رفاه دو ملت ايران و عراق خوشحال نمي شوند گفت: شياطين همواره به دنبال ايجاد فاصله و جلوگيري از كار، پيشرفت و آباداني هستند و ما بايد در نقطه مقابل خواسته آنان با همكاري و تلاش بيشتر در جهت رشد و پيشرفت ايران و عراق تلاش كنيم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد تجربيات و امكانات فراواني كه در دو كشور وجود دارد در جهت پيشرفت و سازندگي ايران و عراق به كار گرفته شود، گفت: هيچ محدوديتي از سوي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط همه جانبه با جمهوري عراق وجود ندارد و ما مي توانيم در همه زمينه ها از جمله فرهنگ، علم، تكنولوژي، انرژي، عمران و آباداني، تجارت و سرمايه گذاري همكاري هاي خوبي با يكديگر داشته باشيم.
انقلاب اسلامي ايران
راه خود را ادامه خواهد داد
معاون رئيس جمهور عراق نيز در ديدار با احمدي نژاد با بيان اينكه مردم عراق همواره احترام زيادي براي ملت ايران قائل هستند، اظهار داشت: مطمئنا انقلاب اسلامي ايران كه در برابر استبداد قد علم كرده است، راه خود را پيروزمندانه ادامه خواهد داد و همانگونه كه تاكنون همه چالش ها را پشت سر گذاشته، پس از اين نيز سربلند و با افتخار به پيشرفت هاي خود ادامه خواهد داد.
لاريجاني: خروج اشغالگران دستاورد بزرگي براي ملت عراق است
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در ديدار با معاون رئيس جمهور عراق با اظهار خرسندي از خروج اشغالگران از خاك عراق آن را دستاورد بسيار بزرگي براي رهبران و مردم اين كشور توصيف كرد.
علي لاريجاني بر ادامه حمايت همه جانبه ايران از دولت و ملت عراق براي حل مشكلات اين كشور در حوزه هاي گوناگون تاكيد كرد و افزود: در اين زمينه حل پاره اي مشكلات بانكي و اداري جهت تسهيل در روند ارتباطات في مابين داراي اهميت است.
الخزاعي نيز در ديدار با لاريجاني نيز با استقبال از حضور شركت هاي اقتصادي - صنعتي ايران در عراق گفت: دستاوردهاي اقتصادي - فناوري ايران پشتوانه بزرگي براي توسعه اين كشور خواهد بود.

 



چين: جنگ با ايران براي اقتصاد جهان فاجعه بار است

نماينده چين در اتحاديه اروپا هرگونه تقابل نظامي با ايران به بهانه برنامه انرژي هسته اي كشورمان را يك فاجعه براي اقتصاد جهاني دانست.
به گزارش روزنامه وال استريت ژورنال، وو هيلونگ در يك كنفرانس خبري گفت: «هيچ پيشنهاد بدتري براي حل مسئله ايران از پيشنهاد حل آن از طريق زور وجود ندارد.»
وي با اشاره به عواقب مالي هرگونه حمله به جمهوري اسلامي، گفت: «نمي دانم چه فاجعه اي در قيمت هاي نفت به بار خواهد آمد.»
وو هيلونگ كه سابقا نماينده چين در آژانس بين المللي انرژي اتمي بود، در مورد تعيين هرگونه ضرب الاجل براي رسيدن به يك دستاورد در مذاكرات چند جانبه آتي بين ايران و شش قدرت بزرگ جهاني هشدار داد.
وي گفت: «من فكر مي كنم شكيبايي يكي از مهمترين مسائل است.»
گروه 1+5 (شامل كشورهاي روسيه، چين، فرانسه، انگليس، آمريكا و آلمان) پنج شنبه گذشته از آمادگي خود براي از سرگيري مذاكرات چند جانبه با ايران خبر داد.
ايران و گروه 1+5 دو دور مذاكرات چند جانبه را يك بار در ژنو در سال 2010 و يك بار هم در استانبول در 2011 برگزار كردند.
بنابراين گزارش، آمريكا، رژيم اسرائيل و بعضي از متحدان آن ها ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته اي اين كشور متهم مي كنند.
ايران ضمن رد اتهامات، مي گويد: به عنوان يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي (ان پي تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي حق دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي را دارد.

 



حمايت شخصيت هاي برجسته جهاني از كاروان «الي بيت المقدس»

شماري از شخصيت هاي برجسته سياسي جهان با انتشار بيانيه و با حمايت از آرمان هاي فلسطينيان خواستار حضور مردم نقاط مختلف جهان در كاروان «الي بيت المقدس» شدند.
اين افراد، تحت عنوان هيأت مشاورين «كاروان الي بيت المقدس» طي بيانيه اي سياست هاي خود را در حمايت از اين كاروان اعلام كردند كه به شرح زير است:
هيأت مشاورين «كاروان الي بيت المقدس» به شدت نگران ادامه سركوب فلسطينيان در بيت المقدس و تلاشهاي سازمان يافته صهيونيست ها تحت عنوان «جداسازي» با هدف بيرون راندن جمعيت مسلمان و مسيحي در بيت المقدس هستند.
اين سياست صهيونيست ها ناقض تمام قطعنامه هاي شوراي امنيت و در تضاد با قوانين بين المللي است. اين سياست نژادپرستانه رژيم صهيونيستي با هدف پاكسازي بيت المقدس از جمعيت غيريهود مي باشد و به دنبال نابودي تنوع فرهنگي و مذهبي در بيت المقدس است.
بيت المقدس ميراث مشترك جهاني است و از اهميت معنوي و ايدئولوژيكي براي تمام مذاهب برخوردار است.
هم اكنون استقلال، تقدس و حرمت بيت المقدس به خطر افتاده است. صهيونيست ها تنها به دنبال بيرون راندن مسلمانان و مسيحيان از بيت المقدس نيستند بلكه درصدد تغيير ساختار اجتماعي و نابودي ماهيت غربي بيت المقدس هستند.
به گزارش فارس، در همين راستا از مردم در نقاط مختلف جهان خواستار حضور در گردهمايي «كاروان الي بيت المقدس» در 30 مارس هستيم.
در اين تظاهرات جهاني، فلسطينيان و مردمان كشورهاي اردن، مصر، سوريه و لبنان حضور خواهند داشت.

 



برژينسكي: حمله به ايران به جنگ منطقه اي منجر مي شود

مشاور امنيت ملي اسبق آمريكا در گفتگو با تلويزيون رويترز تاكيد كرد حمله به ايران ممكن است به جنگ منطقه اي منجر شود.
برژينسكي با بيان اينكه منطقه بايد خودش رهبري داشته باشد گفت: منطقه ديگر حاضر نيست بپذيرد كه كشورهاي خارج از آن برايش تعيين تكليف كنند، آمريكا نفوذ خود را در منطقه از دست مي دهد، فرانسويها و انگليسها ديگر در اين منطقه حضور ندارند، از اين رو بايد توازن جديد قدرت از داخل خود منطقه انجام شود.
وي ادامه داد: به همين علت است كه من با ديده ترديد به هرگونه طرحي براي حمله به ايران در اين برهه از زمان نگاه مي كنم زيرا اگر اين اتفاق بيفتد بار ديگر به عنوان مداخله و تجاوز خارجي به منطقه تلقي شده و ممكن است به يك جنگ منطقه اي گسترده بينجامد.
برژينسكي گفت: واقعيت اين است كه مردم آمريكا به شكل ملال آوري درباره جهان بي اطلاع و نادان هستند و اين وضع سياستمداران ما را براي بهره برداري از آن در انتخابات رياست جمهوري تشويق مي كند.

 



داود اوغلو خبر داد
آغاز مذاكرات ايران و 1+5 اوايل آوريل در اسلامبول

وزير امور خارجه تركيه اعلام كرد كه اسلامبول ميزبان مذاكرات ايران و گروه 1+5 در اوايل ماه آوريل(فروردين 91) خواهد بود.
روزنامه «حريت» در اين باره به نقل از احمد داوداوغلو، وزير خارجه تركيه نوشت: دور جديد مذاكرات ميان ايران و گروه موسوم به 1+5 اوايل آوريل 2012 در اسلامبول برگزار خواهد شد.

 



19 ارديبهشت برگزار مي شود
كنگره بين المللي انجمن دندانپزشكي ايران

پنجاه و دومين كنگره بين المللي انجمن دندانپزشكي ايران با حضور اساتيد مجرب دانشگاهي 19 تا 22 ارديبهشت 91 در سالن همايشهاي برج ميلاد برگزار مي شود.
دكتر محسن امين سبحاني با بيان اينكه فراگيرترين كنگره دندانپزشكي با حدود 3000 شركت كننده و 8000 بازديدكننده از نمايشگاه جانبي برگزار مي شود، اظهار كرد: در اين كنگره موضوعات 12 رشته تخصصي و فوق تخصصي دندانپزشكي مطرح خواهد شد و موضوع اصلي آن، آموزش «شكستها»، راهبري به سوي «موفقيت» است.
وي ادامه داد: از رشته هاي مطرح در اين كنگره مي توان به پروتزهاي دنداني، اندودانتيكس (درمان ريشه)، پريودنتيكس (درمان لثه)، راديولوژي، جراحي فك و صورت، بيماريهاي دهان و دندان، آسيب شناسي، ايمپلنت، درمانهاي ترميمي اشاره كرد كه تازه هاي مواد دنداني نانو تكنولوژي، دندانپزشكي قانوني، اصول مطب داري و ارتباط با بيمار و تكنيكهاي جديد در اين رشته ها مطرح و بحث خواهد شد.
رئيس پنجاه و دومين كنگره انجمن دندانپزشكي ايران با اشاره به حضور ميهمانان خارجي در اين كنگره گفت: مهلت ارسال مقالات تا 15 آبان تعيين شده بود و حدود 450 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شد كه از اين تعداد 90 پوستر و حدود 80 سخنران انتخاب شده اند.
سبحاني با بيان اينكه 20 تا 30 نفر از اساتيد مجرب و توانمند دانشگاه كشور و همچنين اساتيدي از كشورهاي ايتاليا، آمريكا، سوئيس و سوئد نيز در رابطه با موضوع اصلي كنگره سخنراني مي كنند، افزود: گروه هدف كنگره تمامي رشته هاي دندانپزشكي اعم از متخصصان، دندانپزشكان عمومي، بهداشت كاران دهان و دندان، تكنسينهاي پروتزهاي دنداني و دانشجويان دندانپزشكي هستند.

 



سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور: توجه به فرهنگ نماز محور سفرهاي نوروزي است

نيشابور - خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: امسال ستاد تسهيلات نوروزي توجه به فرهنگ نماز و امر به معروف و نهي ازمنكر را در صدر فعاليت كاري خويش در شهرستان نيشابور قرار داده است.
سيداحمد قلندري اضافه كرد: با تشكيل كميته فرهنگي، تبليغات و اطلاع رساني ستاد تسهيلات نوروزي شهرستان نيشابور، امسال ستاد تسهيلات نوروزي، توجه به فرهنگ نماز و امر به معروف و نهي از منكر در صدر فعاليت كاري خويش در شهرستان نيشابور قرار داده است و برگزاري مراسم تحويل سال جديد در مساجد، برپايي خيمه نماز در ورودي شهر، اعزام روحاني جهت برگزاري نماز جماعت در كليه مساجد، هماهنگي جهت باز بودن مساجد به صورت 24 ساعته جهت خدمت به زائرين از جمله اين اقدامات است.

 



موسس جامعه القرآن: جامعه القرآن 600 شعبه فعال در كشور دارد

موسس جامعه القرآن از فعاليت 006 شعبه اين جامعه در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از دشتستان، حجت الاسلام والمسلمين احمد طباطبايي در همايش بزرگ قرآني كه جمعه شب در خانه قرآن روستاي نظرآقا دشتستان با حضور حافظان و قاريان قرآن برگزار شد، اظهار داشت: پس از گذشت 21سال از تاسيس اين موسسه، 006 شعبه جامعه القرآن و 74 مدرسه قرآني در كشور فعال هستند كه ارزش و اهميت زيادي دارد.
وي افزود: پس از انقلاب اسلامي شاهد بروز و ظهور حافظان و قاريان ممتاز، به ويژه در نونهالان بوده ايم و اين پيشرفت را مديون خون شهدا،تشويقات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و رهبري عظيم الشان هستيم.
در ادامه اين همايش دكتر سيدمحمدحسين طباطبايي (علم الهدي) حافظ و مفسر قرآن كريم از تاسيس دهها موسسه قرآني در استان بوشهر در طول اين سفر خبر داد و گفت: توسعه و گسترش تعاليم آسماني قرآن امري بسيار ارزنده است و بايد از همه امكانات براي ترويج فرهنگ قرآن بهره ببريم.

 



جشن ازدواج 2 دانشجوي كاشان در جوار شهداي گمنام

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم جشن ازدواج و پيوند آسماني دو دانشجوي دانشگاه كاشان با حضور سرپرست اين دانشگاه در جوار قبور 3 شهيد گمنام اين دانشگاه برگزار شد.
در اين مراسم معنوي پيوند مبارك نكاح، «حامد نگهداري»، 24 ساله دانشجوي دوره كارشناسي ارشد ادبيات فارسي دانشگاه كاشان با خانم «ياسمين انسان»، 23 ساله بر سر مزار اين شهدا بسته شد.
اين دانشجويان پس از تجديد ميثاق و اداي احترام به شهدا و قرائت خطبه عقد توسط عاقدان حجت الاسلام فلاح و حجت الاسلام رحماني، كارشناس مذهبي از دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان زندگي مشترك خود را شروع كردند.
در اين مراسم از طرف سرپرست دانشگاه لوح تقدير و نيم سكه بهار آزادي و از طرف نماينده دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري سفر معنوي مشهد مقدس به اين زوج جوان اهدا شد.

 



از سوي يك مادر شهيد مشكين شهري انجام شد
اهداي 2000 مترمربع زمين براي مدرسه سازي

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
در آستانه سالروز تأسيس بنياد شهيد مادر يك شهيد قطعه زمين خود را به آموزش و پرورش اهداء كرد.
مادر شهيد «محمود محمدحسيني» قطعه زمين متعلق به خود را كه بالغ بر 2 هزار مترمربع، و در كوي ولايت مشكين شهر واقع است براي مدرسه سازي به آموزش و پرورش اهدا كرد.
حاجيه خانم «عاطفه يثربي» هدف از اين كار خود را ترويج علم و سوادآموزي و زنده نگهداشتن ياد شهدا و همسر فداكار مرحومش ذكر كرد.
شايان ذكر است كه اين بانوي خير مشكين شهري تاكنون چندين قطعه زمين را براي احداث مسجد، خيابان و ساير كارهاي عام المنفعه اهدا كرده و همواره ياريگر نيازمندان بوده است.

 



راه اندازي 22 هزار كانون فرهنگي در مساجد كشور

مشاور وزير ارشاد و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه، 22 هزار كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور راه اندازي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا ارباب سليماني در حاشيه سفر به مازندران در گفت وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با بيان اينكه 18درصد شاخص هاي فرهنگي در برنامه هاي استانداري ها تعيين شده، بيان داشت: يكي از اين كارهاي فرهنگي، توجه به كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد است.
وي با اعلام اينكه توسط نمايندگان مجلس تصويب شد تا پايان برنامه پنجم توسعه در يك چهارم مساجد كشور كانون هاي فرهنگي و هنري ايجاد شود، اظهار داشت: بايد تا پايان برنامه پنجم حدود 80هزار مسجد ايجاد شود و با اين وجود 20 تا 22 هزار كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور راه اندازي مي شود.
ارباب سليماني با تأكيد اينكه دشمنان در راديو آمريكا اعلام كردند كه در اجراي اهداف شان در ايران اسلامي با سه مانع بزرگ مواجهند، گفت: روحانيت و در راس آن مقام معظم رهبري، نيروي مقاومت بسيج و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در تحليل هاي غربي موانع بزرگ آمريكا در ايران هستند.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بيانات امام خميني اشاره كرد و گفت: آن امام بزرگ مي فرمايند: «هر موقع ديديد دشمنان از شما تعريف مي كنند از خودتان بترسيد ولي موقعي كه دشمنان از شما هراسانند بدانيد كار را درست انجام داده ايد.»
ارباب سليماني با اعلام اينكه جوان ترين نماينده مجلس نهم در كشور از كانون فرهنگي هنري مساجد به بهارستان معرفي شد، خاطرنشان كرد: جوان ترين نماينده مجلس نهم شوراي اسلامي 30 ساله از استان هرمزگان است كه بالاترين راي را در اين استان از آن خود كرد.

 



نماينده ولي فقيه در مازندران
نمايندگان با قانونگذاري به مردم خدمت كنند

ساري- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران با بيان اينكه شاهد يك انتخابات بي نظير در كشور بوده ايم،گفت: نمايندگان بايد با قانونگذاري مناسب به مردم خدمت كنند.
آيت الله نورالله طبرسي در خطبه هاي نمازجمعه ساري با اشاره به 10 هزار و 300 شهيد استان مازندران افزود: هنوز بعضي از خانواده ها چشم به راه اثري از فرزندان خود هستند، شهيدان هيچ گاه نبايد فراموش شوند و هر ساله استان مازندران با برگزاري گراميداشت شهدا به صورت محلي، منطقه اي و استاني ياد آن بزرگواران را گرامي مي دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره كرد و افزود: با توجه به همه مشكلات،تحريم ها، تهديدها، جنگ نرم و جنگ سردي كه دشمن براي ما ايجاد كرده بازهم در 12 اسفند شاهد انتخابات پرشور در كشور بوده ايم.
امام جمعه ساري خطاب به نمايندگان منتخب مردم در مجلس شوراي اسلامي افزود: نمايندگان بايد با قانون گذاري مناسب، به مردم خدمت كنند و مشكلات مردم را از سر راه آن ها بردارند.
وي ادامه داد: اشتغال و بيكاري بايد از سوي مجلس رفع شود و اشتغال، ساز و كارهايي را مي طلبد كه نمايندگان با قانون گذاري بايد اين مشكلات را حل كنند.
طبرسي خاطرنشان كرد: نمايندگان شهرستان ها بايد انتظارات مردم را ببينند و با وحدت و وفاق در راستاي حل مشكلات آنان گام هاي بلند و مؤثري بردارند و همان طوري كه مردم حضور پرشور در انتخابات داشته اند نمايندگان نيز در قبال آن ها مسئول هستند و بايد پاسخ مشكلات آنان را بدهند.

 



يادواره شهداي بدر و خيبر در تبريز برگزار شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
يادواره شهداي عمليات بدر و خيبر، شهيد باكري و سرداران شهيد لشكر 31 عاشورا در دانشگاه تبريز برگزار شد.
در اين مراسم سرتيپ « رحيم نوعي اقدم»، از فرماندهان دفاع مقدس و لشكر 31عاشورا گفت: شهيد مهدي باكري، از بزرگترين طراحان جنگ و يك نابغه طراحي تاكتيك هاي جنگي بود. معنويت، عرفان، اخلاص و روح خدايي باكري، همه را جذب مي كرد.
«محمدتقي علوي»، رئيس دانشگاه تبريز نيز اظهار داشت: ولايت مداري و شجاعت، از ويژگي هاي شهيدان بود و ما بايد همچنان در راه و آرمان شهدا باقي بمانيم و اين راه پرافتخار را ادامه دهيم.

 



60 درصد كنكوري هاي 91 خانم هستند

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه 60 درصد داوطلبان كنكور 91 خانم ها هستند، گفت: كنكور تا سال 92 وجود دارد و از اين سال به بعد در صورت ابلاغ، مصوبه حذف كنكور كه در حال پيگيري است اجرا مي شود.
حسين توكلي در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت درباره موضوع حذف كنكور اظهار داشت: حذف كنكور نياز به مصوبه مجلس شوراي اسلامي است و اين امر توسط كارگروهي كه در اين زمينه برنامه ريزي مي كند، پيگيري مي شود.
پدر كنكور ايران، براي حذف كنكور بررسي سوابق تحصيلي را يكي از مصوبات دانست و تصريح كرد: سوابق تحصيلي نخستين مصوبه بوده كه در حال اجرا است و در دراز مدت هر مصوبه اي در اين زمينه باشد و ابلاغ شود آن را دنبال مي كنيم.
وي، با اشاره به زمان نهايي براي حذف كنكور ابراز داشت: پيش بيني مي شود تا سال 92 كنكور وجود داشته باشد.
توكلي با اشاره به داوطلبان كنكور سراسري 91 بيان داشت: تعداد يك ميليون و 70 هزار و 250 داوطلب متقاضي شركت در آزمون سراسري 91 شدند كه حدود 60 درصد اين داوطلبان خانم ها و 40 درصد نيز آقايان هستند.
وي افزود: كنكور سال 91 در نوبت صبح و بعدازظهر روز پنج شنبه 8-9 و 10 تير ماه سال 91 برگزار مي شود و كارت ورود به آزمون نيز از 4 تا 7 تيرماه 91 بر سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد.
وي افزود: نتيجه آزمون در مرداد 91 در سايت سازمان اعلام مي شود و نتايج نهايي كنكور سراسري 91 در نيمه دوم شهريور ماه اعلام مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

رونمايي از نرم افزار بازي حجاب با حضور خانواده شهداي هسته اي
مراسم رونمايي از نرم افزارهاي «دختران بهشتي» و چند رسانه اي «شاهدان عاشورا» با حضور خانواده شهداي هسته اي روز 22 اسفند در فرهنگسراي خاوران برگزار خواهد شد.
در ويژه برنامه «در حضور آفتاب» كه روز دوشنبه 22 اسفند از ساعت 15 تا 18 با حضور رئيس و مسئولان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و شهرداري منطقه 15 در اين مركز برگزار خواهد شد از خانواده شهداي احمدي روشن، رضايي نژاد و قشقايي تجليل خواهد شد. جمعي از هنرمندان هنرهاي تجسمي منطقه 15 به عنوان نمايندگان جامعه بزرگ هنري كشور در نظر دارند با صدور بيانيه اي تعدادي از آثار خود را به پاس خون اين شهدا به خانواده معظم آنان اهدا نمايند.
اعتراف دوباره شيمون پرز
به نقش هاليوود در انتشار پيام رژيم صهيونيستي
رئيس جمهور رژيم صهيونيستي، در سفر چهار روزه خود به لس آنجلس، از كمپاني «دريم وركس» ديدار كرد و در آنجا بار ديگر به ارتباط خاص ميان هاليوود و رژيم صهيونيستي اشاره نمود.
به گزارش فارس، «شيمون پرز» كه چند ماه پيش از اين نيز به عنوان ميزبان هيئت پنجاه نفره «كريتيو كو آليشن» متشكل از بازيگران و توليدكنندگان صنعت تلويزيوني و سرگرمي آمريكا در سرزمين اشغالي، به نقش صنعت سينماي هاليوود در پيشبرد اهداف رژيم غاصب صهيونيستي اشاره كرده بود، اين بار در سفر چهار روزه خود به لس آنجلس با مقامات هاليوودي ديدار كرده و بار ديگر به آن ها وظايف شان در قبال اين رژيم را يادآوري كرد.«پرز» همچنين با «كاتزنبرگ»، رئيس كمپاني فيلمسازي «دريم وركس» ديدار كرد. «پرز» به نقش يهودي ها در تاسيس تجارت استوديوهاي بزرگ فيلمسازي اشاره كرد و متذكر شد: نبايد ارتباط حياتي ميان هاليوود و آموزش را ناديده گرفت و بايد بدانيد كه كودكان بيش از سياستمداران به بازيگران اعتقاد دارند.
«شيمون پرز» پيش از اين نيز در سفر هاليوودي ها به فلسطين اشغالي خطاب به آن ها گفته بود: شما هاليوودي ها پيام اسرائيل را درجهان توزيع مي كنيد. به گزارش ورايتي، در سفر چهار روزه «پرز» به لس آنجلس، او با كساني چون «ريچ روس»، «بيلي كريتسال»، «استيون اسپيلبرگ»، «مايكل لنتون»، «ران مير»، «پيتر رايس»، «تام روتمن» و «باربارا استريسند» نيز ملاقات كرد.
افاضات مشاور هنري كروبي:
تنها اگر مردم خواستند، فيلم جنگي ساخته شود!
مشاور هنري مهدي كروبي با نكوهش دستگاههاي دولتي به دليل تشويق فيلم سازان به ساخت آثار سينمايي درباره انقلاب و دفاع مقدس گفت: اگر مردم خواستند، درباره واقعيات انقلاب و جنگ فيلم ساخته شود.
علي معلم با حضور در برنامه «هفت» در اظهارنظر عجيب ديگري مدعي شد كه جريان سينماي دولتي شكست خورده است! اين ادعا در حالي است كه فيلم هاي موفق در جشنواره سي ام فيلم فجر، آثاري بودند كه به موضوع دفاع مقدس پرداخته بودند و هدف حمايت دولت قرار داشتند.
نخستين جشنواره شعر و موسيقي ضد آمريكايي
نخستين جشنواره شعر و موسيقي ضد آمريكايي، بمناسبت سالروز شكست حمله نظامي آمريكا در طبس برگزار مي شود. به گزارش خبرنگاركيهان، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اين جشنواره را با هدف همراهي هنرمندان با مردم در اعتراض به ظلم و استكبار آمريكايي در همه نقاط جهان به ويژه ايران و نيز معرفي و حمايت از هنرمندان مردمي و انقلابي برگزار مي كند.
بخش هاي مختلف جشنواره شعر و موسيقي ضد آمريكايي عبارت است از: 1- شعر، تصنيف و ترانه 2- موسيقي بي ساز (آكاپلا)، 3- پاپ و سنتي (با تنظيم هاي مختلف) 4- سرود 5- نماهنگ (كليپ) 6- خلاقيت هاي تجربي با تاكيد بر: تلفيق سرود و نمايش، تلفيق سرود و فيلم، موسيقي طنز، تنظيم مجدد ملودي ها، شعارها و نغمه هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و 7- به طور كلي موسيقي با هر نوع ساختاري كه بيانگر موضوع جشنواره باشد.
براساس اين گزارش، مهلت ارسال آثار براي اين جشنواره تا 30 فروردين سال آينده و زمان برگزاري آن پنجم ارديبهشت 91 همزمان با سالروز واقعه طبس خواهد بود.
پز اپوزيسيوني فيلمساز در فرودگاه!
سازنده فيلم سينمايي «جدايي...» پس از ورود به فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) تلاش كرد چهره اي اپوزيسيون از خود به نمايش بگذارد.
در حالي كه مديرعامل بنياد فارابي و برخي از كاگزاران دولتي براي استقبال از اصغر فرهادي به فرودگاه رفته بودند، سازنده «جدايي...» در پاسخ به اين پرسش كه نظرتان درباره برخورد مسئولين با شما چيست، گفت: بهتر است درباره چيزهاي خوب صحبت كنيم!
دادن چند جايزه جشنواره فيلم فجر به فيلم جدايي، ارسال اين فيلم به اسكار و دادن پيام از سوي مقامات سينمايي به فرهادي به دليل كسب جايزه مراسم ياد شده، حكايت از استقبال مسئولين سينمايي از وي و فيلم آخرش داشت و معلوم نيست كه اين سينماگر چرا در حلقه مسئولين سينمايي، خود را مقابل مسئولين توصيف مي كند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14