(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 اسفند 1390- شماره 20167

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ازاي همكاري با آژانس پوتين: بايد همه تحريم ها عليه ايران لغو شود
رهبرانقلاب : درآمد نفتي بايد به سرمايه ماندگار تبديل شود
وزير دفاع آذربايجان در جمع خبرنگاران: آذربايجان كوچك هيچ وقت عليه ايران بزرگ اقدام نمي كند
كشورهاي اسلامي به نشانه اعتراض نشست حقوق بشر سازمان ملل را ترك كردند
نوروزخواني در مازندران
جهش ناگهاني نخبگان جوان آذربايجان غربي از رتبه هفدهم به دوم كشوري
واشينگتن پست: حمله نظامي هديه اي الهي براي نظام ايران است
گردهمايي مديران 18 دانشگاه كشور در تبريز
رئيس هيأت تجاري افغانستان: روابط اقتصادي با ايران را به بالاترين سطح مي رسانيم
برگزاري دومين جشنواره ملي اسباب بازي در قزوين
معاون ابتدايي آموزش و پرورش: معلمان در صف مقدم اجراي سند تحول هستند
سرمايه گذاري 58 ميليون يورويي در نساجي مازندران
بزرگداشت سردار شهيد باكري در تبريز و اروميه
با حضور رزمندگان و خانواده هاي شاهد سالروز عمليات والفجر 10 در مريوان برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



در ازاي همكاري با آژانس پوتين: بايد همه تحريم ها عليه ايران لغو شود

روسيه پيشنهاد مي كند تمام تحريم هاي موجود عليه تهران از جمله تحريم هاي يكجانبه در مقابل قرار گرفتن تمام فعاليت هسته اي ايران تحت كنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بين المللي انرژي اتمي لغو شود.
در مقاله «ولاديمير پوتين» (Vladimir Putin) نخست وزير روسيه تحت عنوان «روسيه و دنياي متغير» كه روز دوشنبه در روزنامه «ماسكووسكيه نووستي» به چاپ مي رسد، در اينباره صحبت مي شود.
پوتين مي نويسد:«در حال حاضر ايران در مركز توجه عمومي قرار دارد. شكي نيست كه خطر حمله نظامي به اين كشور باعث نگراني روسيه مي شود. اگر چنين چيزي رخ دهد، پي آمد هاي آن واقعا فاجعه خواهد بود. تصور ابعاد واقعي اين پي آمد ها غير ممكن خواهد بود».
وي در دنباله مي نويسد:«مطمئن هستم كه مساله را مي توان فقط از راه صلح آميز حل كرد. ما پيشنهاد مي كنيم كه حق تهران براي پيشبرد برنامه هسته اي صلح آميز قبول شود، اما اين كار در مقابل قرار گرفتن تمام فعاليت هسته اي ايران تحت كنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام شود. اگر در اين كار توفيق حاصل شود، بايد تمام تحريم هاي موجودعليه ايران از جمله تحريم هاي يكجانبه در مقابل قرار گرفتن تمام فعاليت هسته اي ايران تحت كنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بين المللي انرژي اتمي لغو شود. غرب بيش از حد بفكر «مجازات» برخي از كشورها است و با كمترين بهانه به اعمال تحريم و گاهي حتي به «چماق نظامي» رو مي آورد. يادآور مي شوم كه ما در قرن 19 و حتي قرن 20 قرار نداريم.
قابل ذكر است كه آمريكا و برخي از ديگر كشورهاي غربي معتقدند كه ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته اي مشغول ساخت سلاح هسته اي است. مقامات ايراني نيز با رد اين اتهامات بارها اعلام كرده اند كه برنامه هسته اي اين كشور صرفا جهت رفع نيازهاي انرژي است.
تعدادي از كشورها و سازمان هاي بين المللي قطعنامه هاي گوناگوني را در رابطه با مساله ايران صادر كرده و خواستار تامين شفافيت كامل برنامه هسته اي ايران و اثبات ماهيت صرفا صلح آميز آن هستند. در اين قطعنامه ها تحريم هايي عليه جمهوري اسلامي اعمال شده است.
از جمله در رابطه با ايران چهار قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد وجود دارد كه در آنها تحريم هايي عليه اين كشور اعمال شده است.

 



در ديدار 3 ساعته از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت نفت
رهبرانقلاب : درآمد نفتي بايد به سرمايه ماندگار تبديل شود

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (دوشنبه) با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، با توانمندي هاي اين صنعت بسيار مهم و پيچيده از نزديك آشنا شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مسئولان، مديران و كاركنان صنعت نفت و گاز، فعاليت هاي برجسته و ارزشمند اين مجموعه را جزو افتخارات ملت ايران خواندند و با اشاره به بازديد خود از طرحهاي توسعه پارس جنوبي در عسلويه در فروردين سال جاري افزودند: پايان سال جهاد اقتصادي همانند آغاز آن، با حضور در مجموعه هاي مرتبط با صنعت نفت و گاز همراه شد و اين، نشان دهنده «تأثير بسيار حساس و عميق» و نقش آفريني ممتاز اين مجموعه در حركت و جهش اقتصادي كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت تغيير نگاه كشور و مسئولان به «مقوله نفت» خاطرنشان كردند: براساس برنامه توسعه، نفت بايد از «منبع درآمد و محل تأمين بودجه كشور» خارج و به منبعي براي پيشرفت و اقتدار اقتصادي ايران تبديل شود و مسئولان بايد اين سياست صحيح و مدبرانه نظام را، با قوت ادامه دهند.
ايشان خرج كردن درآمدهاي نفتي براي كارهاي روزمره كشور را « غير عاقلانه و ضرري حقيقي» دانستند و افزودند: بايد درآمدهاي نفتي را به عنوان ذخاير و ميراث كشور و ملت، به سرمايه اي ماندگار تبديل كنيم كه در اين صورت منابع و ذخاير نفتي، واقعاً به نقطه قوت كشور تبديل خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، تشكيل صندوق توسعه ملي را تدبيري مهم برشمردند و افزودند: براساس قانون برنامه پنجم بايد حداقل 20 درصد درآمد نفتي هر سال به اين صندوق واريز و صرف توليد و صنعت شود كه خوشبختانه اين كار، شروع شده و بايد ادامه يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي درآمدهاي نفتي را در وضع فعلي، نقطه ضعف غالب كشورهاي توليد كننده نفت خواندند و افزودند: كشورهايي كه نفتشان را براساس نياز و سياست گذاري كمپانيهاي غربي مي فروشند و تلاشي براي دستيابي به دانش پيشرفته و صنعت بومي انجام نمي دهند شايد جيب حاكمانشان پرشود اما سودي حقيقي بدست نمي آورند چرا كه روزي كه نفتشان تمام شود، فقط يك كشور باير و غيرآباد هستند.
رهبر انقلاب اسلامي در تشريح ابعاد نتايج تبديل مقوله نفت به نقطه قوت كشور افزودند: لازم است به گونه اي عمل كنيم كه در هر موقعيت، هرگونه تصميم گيري درباره ميزان توليد و فروش نفت، به دست خودمان و براساس منافع خودمان انجام شود كه البته در اين مسير تا حد زيادي پيش رفته ايم و انشاءالله اين هدف در آينده، بطور كامل محقق خواهد شد و جمهوري اسلامي در اين زمينه نيز به الگويي براي ديگر كشورها مبدل خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان، با تشكر از فعاليتهاي جهادي و انصافاً تحسين برانگيز دانشمندان، پژوهشگران، مسئولان و كاركنان مجموعه نفت و گاز، خاطرنشان كردند: ايران، از لحاظ «مجموعه ذخاير نفت و گاز» در جهان اول است و بايد به همت و تلاش بيشتر فعالان اين صنعت، از لحاظ سطح دانش و فناوري نيز به عاليترين حد برسد و در جايگاه اول قرار گيرد.
ايشان با تأكيد بر اهميت پژوهش و تحقيق در پيشرفت علم و فناوري در صنعت نفت و گاز، استفاده مديريت شده از ظرفيت همه مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي كشور را مؤثر و مهم خواندند و افزودند: به گونه اي عمل كنيم كه هر آنچه صنعت نفت و گاز متكي به آن است در داخل توليد شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تكيه بر نوآوري و ابتكار را باعث نوعي جهش در صنعت نفت و گاز و زمينه ساز ارتقاي دانش جهاني در اين عرصه دانستند و خاطرنشان كردند: همچنان كه تجربه جوانان كشور در برخي عرصه ها نشان داده است، استعداد شكوفنده و فياض جوانان ايراني، تحقق كامل شعار« ما مي توانيم» را در هر عرصه اي امكان پذير مي سازد و فعالان صنعت نفت در افق نگاه خود، چنين چشم اندازي را ترسيم كنند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين استفاده صحيح و برنامه ريزي شده از ظرفيت همه صنايع كشور را، شتاب بخش پيشرفت صنعت نفت و گاز خواندند.
تلاش كامل براي استفاده از ظرفيت ميدان هاي مشترك نفت و گاز از ديگر نكاتي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي در جمع مسئولان، مديران و كاركنان اين صنعت مورد تأكيد قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب در ابتداي ورود به پژوهشگاه صنعت نفت در بازديد از مجموعه دستاوردهاي اين صنعت، كه بيش از 3 ساعت به طول انجاميد، از نزديك در جريان پيشرفتها و توان متخصصان داخلي در حوزه نفت و گاز كشور قرار گرفتند.
در اين نمايشگاه، توانمنديهاي صنعت نفت در بخش هاي شركت ملي نفت ايران، شركت ملي گاز ايران، شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي به نمايش گذاشته شده بود.
در بخش شركت ملي نفت ايران، توانمنديهاي متخصصان، محققان و كاركنان اين شركت در زمينه هاي حفاري، اكتشاف، توليد، صادرات و جهاد خودكفايي ارائه شده بود.
تهيه و تدوين دانش فني و ساخت سيستم سطحي نمودارگيري چاههاي نفت و گاز، توليد ابزار و تجهيزات بسيار حساس و پيشرفته حفاري، بكارگيري روشهاي نوين افزايش برداشت بخصوص در ميادين مشترك نفت و گاز، توسعه ناوگان دستگاههاي حفاري در خشكي و دريا، ساخت 7 دستگاه دكل حفاري در داخل با 5/7 ميليون دلار صرفه جويي ارزي، تجهيزات سرچاهي و درون چاهي از جمله توانمنديهايي بود كه در نمايشگاه صنعت نفت مورد بازديد رهبر انقلاب اسلامي قرار گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي به هنگام بازديد از نمايشگاه، در ارتباط تصويري مستقيم با متخصصان شاغل در ميدان گازي سردار جنگل در درياي خزر، كار و تلاش آنان را بسيار با ارزش دانستند و اظهار اميدواري كردند كه اين فعاليتها زمينه ساز رضايت الهي و سرافرازي بيشتر ملت ايران شود.
در بخش توانمنديهاي شركت ملي گاز نيز نمايش خطوط انتقال گاز در كشور، ساخت تجهيزات توربين هاي گازي، بومي سازي و توسعه دانش فني طراحي و ساخت توربين گازي 25 مگاوات، طراحي و ساخت دستگاه كنترل و مانيتورينگ ايستگاههاي گازي ارائه شده بود.
رهبر انقلاب اسلامي هنگام بازديد از توانمنديهاي شركت ملي گاز ايران اظهار اميدواري كردند كه هرچه زودتر زمينه طراحي و ساخت پالايشگاه ملي در كشور فراهم شود.
دستاوردهاي شركت ملي صنايع پتروشيمي بخش ديگري از نمايشگاه توانمنديهاي صنعت نفت بود.
در اين بخش ضمن ارائه زنجيره محصولات پتروشيمي، توانايي متخصصان صنعت نفت در خنثي سازي پروژه تحريم بنزين تشريح شده بود.
دستيابي به 25 دانش فني در حوزه پتروشيمي و برنامه ريزي براي دستيابي به 50 دانش فني و ساخت تجهيزات صنايع پتروشيمي از جمله موارد ارائه شده در نمايشگاه بود.
در بخش شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي نيز شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران، شركتهاي پالايش نفت ايران، شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران و مديريت پژوهش و فناوري، توانمنديهاي خود را ارائه كرده بودند.
ارائه مراحل ساخت پالايشگاه ستاره خليج فارس و چند پالايشگاه ديگر، عمليات بهينه سازي پالايشگاهها، ساخت و نصب بلندترين برج پالايشگاهي به ارتفاع 104 متر، احداث اولين واحد توليد پروپلين در صنايع پالايشگاهي و طراحي و ساخت واحد بنزين سازي ايزومريزاسيون تحت دانش فني و نيز تلاشهاي صورت گرفته براي مقابله با تحريم از جمله دستاوردهاي صنعت نفت بود كه در اين بخش به نمايش گذاشته شده بود.
در بخش ديگري از اين نمايشگاه، پايلوت پالايشگاه گاز با نشان ملي به نمايش درآمده بود. مسئولان شركت ملي گاز به هنگام بازديد رهبر انقلاب اسلامي از طراحي و ساخت نخستين پالايشگاه گاز داخلي در آينده نه چندان دور خبر دادند.
توربوكمپرسورهاي ساخت داخل به عنوان قلب ايستگاههاي گاز يكي ديگر از بخشهاي مهم نمايشگاه صنعت نفت بود.
واحدهاي نيمه صنعتي توليد اكسيدهاي فلزي نانوساختار، و توليد نانو لوله هاي كربني و همچنين فناوري GTL آخرين بخش از نمايشگاه صنعت نفت بود كه مورد بازديد رهبر انقلاب اسلامي قرار گرفت.
در ابتداي ورود رهبر انقلاب اسلامي به پژوهشگاه صنعت نفت، آقاي قاسمي وزير نفت گزارشي از ذخاير منابع نفت و گاز كشور، وضعيت توليد نفت، ازدياد برداشت و توسعه ميادين مشترك، روند اجراي فازهاي مختلف پارس جنوبي، ساخت پالايشگاههاي جديد و خصوصي سازي در بخش نفت بيان كرد.
وزير نفت گفت: تا به امروز 191 ميدان نفتي و گازي در كشور كشف شده است كه در اين ميادين بيش از سيصد مخزن وجود دارد.
وزير نفت همچنين با اشاره به روند اجرايي 20 فاز پارس جنوبي گفت: در سال آينده، 6 فاز پارس جنوبي به بهره برداري خواهد رسيد كه 200 ميليون مترمكعب گاز به توليد كشور افزوده خواهد شد.
آقاي قاسمي با اشاره به توليد 5/54 ميليون تن محصولات پتروشيمي در كشور خاطرنشان كرد: اين ظرفيت تا سه سال آينده به 117 ميليون تن خواهد رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان بازديد از پژوهشگاه صنعت نفت، با ابراز خرسندي فراوان از نتايج تلاشهاي فعالان صنعت نفت و گاز، ابراز اميدواري كردند تلاش و شوق و نشاط روز افزون اين مجموعه، زمينه ساز دستيابي به اهداف بزرگ كشور و ملت شود.

 



وزير دفاع آذربايجان در جمع خبرنگاران: آذربايجان كوچك هيچ وقت عليه ايران بزرگ اقدام نمي كند

وزير دفاع آذربايجان گفت: آذربايجان كشور كوچكي است و هيچ وقت عليه كشور بزرگ ايران اقدام نمي كند.
سپهبد صفرابيف وزير دفاع آذربايجان در حاشيه اولين دور مذاكراتش با وزير دفاع ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت سردار وحيدي گفت: ما همواره و به طور مداوم با يكديگر ملاقات كرده و تبادل نظر مي كنيم.
وي افزود: در مناسبات في مابين كه اعتماد متقابلي وجود دارد و حيدر علي اف نقش بسزايي در اين اعتمادسازي ايفا كرده و همچنين مذاكرات محمود احمدي نژاد و حيدر علي اف تأثير بسزايي در تقويت همكاري هاي دوجانبه دارد.
وزير دفاع آذربايجان ادامه داد: ظرفيت هاي وسيعي براي گسترش مناسبات في مابين داريم و منافع ملي ما نيز اين را مطالبه مي كند.
سپهبد صفرابيف ادامه داد: در مذاكرات امروز (ديروز) راجع به همه موضوعات تبادل نظر كرديم و ما خواهان آرامش سياسي و اجتماعي مردم ايران هستيم.
وزير دفاع جمهوري آذربايجان در پاسخ به سؤالي مبني بر تعاملات اين كشور با رژيم صهيونيستي گفت: هيچ كشوري قادر نيست آذربايجان را در مقابل ايران قرار دهد و در خاك اين كشور براي تهديد و حمله به ايران استفاده كند؛ اين موضع قاطع آذربايجان است.
وي افزود: امروز مبارزه عليه تروريسم وظيفه همه كشورهاست و مبناي مذاكرات امروز ما نيز بوده است.
وزير دفاع آذربايجان همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر تحركات رژيم صهيونيستي در كشور آذربايجان گفت: آذربايجان بايد ارتش خود را تقويت كند و براي اين كار مجبور است سلاح و تجهيزات بخرد و تمام سلاح و تجهيزاتي كه خريداري مي شود، در اختيار ارتش آذربايجان است و در هيچ وقت و هيچ صورت عليه ايران استفاده نخواهد شد.
وي ادامه داد: در مذاكره با وزير دفاع ايران هم اين مسئله مطرح شد و ما اعلام كرديم دشمنان ما اين مسائل را در رسانه ها مطرح مي كنند و از تمام رسانه ها خواهش مي كنيم كه به اين مسئله نپردازند چون ريشه اي ندارد. آذربايجان كشور كوچكي است و هيچ وقت عليه كشور بزرگ ايران اقدام نمي كند.
وزير دفاع جمهوري آذربايجان تأكيد كرد: آذربايجان با كشورهاي متعددي همكاري نظامي دارد و ايران نزديكترين همسايه و كشور دوست ماست و همكاري نظامي ما بسيار خوب است و ما به دنبال توسعه آن در آينده هستيم.
وزير دفاع جمهوري آذربايجان در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر تعاملات نظامي اين كشور با آمريكا گفت: تا امروز نه ما يك فشنگ از آمريكا گرفتيم و نه آنها يك فشنگ به ما دادند.

 



كشورهاي اسلامي به نشانه اعتراض نشست حقوق بشر سازمان ملل را ترك كردند

در پي برگزاري پنل مباحثه اي درباره نقض حقوق همجنسگرايان در جهان در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو كشورهاي اسلامي به نشانه اعتراض اين نشست را ترك كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستادحقوق بشر، برگزاري پنل مباحثه اي درباره نقض حقوق همجنسگرايان در جهان كه براي اولين بار در نوزدهمين نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و با لابي كشورهاي غربي صورت گرفت، با مخالفت گسترده كشورهاي اسلامي مواجه شد.
جمهوري اسلامي ايران و ساير اعضاي سازمان همكاري هاي اسلامي و كليه سازمان هاي غير دولتي و شخصيت هاي اسلامي و نيز برخي ديگر از كشورهاي مخالف به نشانه اعتراض با شروع اين پنل نشست شورا را ترك كردند.

 



نوروزخواني در مازندران

همزمان با فرارسيدن سال نو مردم ديار مازندران مراسم سنتي نوروزخواني را برگزار مي كنند. نوروزخواني يا بهارخواني، گونه اي از آوازخواني است كه در گذشته در ايران رواج داشته است و مازندران و گيلان به عنوان خاستگاه اين نوع آوازخواني از ديرباز مطرح بوده است.
در نوروزخواني افرادي كه به آنان نوروزخوان گفته مي شود پيش از آغاز فصل بهار به صورت دسته هاي 3، 4 يا 5 نفره و... به شهرها و روستاها رفته و در مقابل خانه ها اشعاري را در مدح بهار كه بسياري از اين اشعار همراه با مفاهيم مذهبي است، مي خوانند و در مقابل اهالي خانه به ميمنت فرا رسيدن سال نو و بهار طبيعت هدايايي نيز به رسم سپاس و قدرداني به نوروز خوانان تقديم مي كنند كه اين هدايا بعضا به شكل نقدي و در خيلي از موارد به شكل كالا نظير برنج و روغن يا مرغ يا تخم مرغ و... مي باشد.

 



در المپياد سراسري مهارت صورت گرفت
جهش ناگهاني نخبگان جوان آذربايجان غربي از رتبه هفدهم به دوم كشوري

سرويس شهرستانها -
كارآموزان نخبه و جوان اداره كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي با جهش خيره كننده از رتبه هفدهم در سال گذشته به رتبه دوم كشوري در سال جاري صعود كردند.
مديركل آموزش و فني - حرفه اي آذربايجان غربي كه با كيهان گفت وگو مي كرد با اعلام اين خبر، همچنين خاطرنشان كرد: براساس بررسي شاخصهاي ارزيابي مسابقات به جهت رشد و جهش تيمي و حضور فعال در مسابقات ملي مهارت، تيم آذربايجان غربي رتبه اول كشوري را به خود اختصاص داد.
«حميدرضا خانپور» افزود: تيم المپياد مهارت استان آذربايجان غربي، با حضور 26 كارآموز در 22 رشته مهارتي و همراهي 25 كارشناس در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت كشور با حضور قريب 500 كارآموز نخبه و جوان كشور كه در 26 رشته برگزار شد، موفق شد با كسب 5 مدال طلا، 2 برنز و 4 ديپلم افتخار و در مجموع 13 هزار و 147 امتياز در جايگاه دوم كشور افتخارآفريني كند در حالي كه تيم همين استان در سال 89، نتوانسته بود رتبه اي بهتر از هفدهم به دست بياورد.
وي همچنين از اعزام نفرات برتر اين دوره از مسابقات به اردوي آماده سازي مسابقات 2013 آلمان خبر داد.
«خانپور» در اين گفت وگو مدال آوران طلايي كشور در مسابقات ملي مهارت را ياسمين علي اشرفي جودت و مهسا رضايي در رشته هاي فناوري اطلاعات، راهكارهاي نرم افزار براي تجارت و خياطي و فناوري مد و اميد شاطر زاده، عطا قادر، مهدي نوظهور باباش كندي در رشته هاي جواهرسازي، الكترونيك و لوله كشي و گرمايشي نام برد و افزود: مدالهاي برنز استان توسط سجاد مرادي و رامين اسدي گلمرز در رشته هاي جوشكاري و صافكاري خودرو كسب شده و 4 ديپلم افتخار به جواد صالحي، آسو خزمه، مقداد عبودي و حميد سيدرضايي در رشته هاي فرز سي ان سي، كاشيكاري ديوار و كف، فناوري خودرو و فناوري طراحي گرافيك اختصاص يافته است.

 



واشينگتن پست: حمله نظامي هديه اي الهي براي نظام ايران است

روزنامه واشينگتن پست در تازه ترين ارزيابي خود از راهبرد امريكا درباره ايران گفت كاخ سفيد شديدترين گزينه عليه ايران را تحريم مي داند نه جنگ.
ديويد ايگناتيوس خبرنگار و تحليلگر امور ايران در واشينگتن پست كه روابط خوبي با محافل داخلي دولت امريكا دارد روز يكشنبه 21 اسفند 1390 (11 مارس 2012) در مقاله اي نوشت هدف امريكا با فشارهاي اخير بر ايران ساختار سياسي نظام را هدف قرار داده است، نه برنامه هسته اي را كه از حمايت گسترده مردم در داخل ايران برخوردار است.
وي در ادامه ضمن تاكيد بر اينكه «كنترل رفتارهاي نظام جمهوري اسلامي اصلي ترين هدف امريكاست» اضافه مي كند كه برنامه امريكا «تضعيف پايه هاي اقتصادي و سياسي» نظام ايران است و در كوتاه مدت اين هدف را تعقيب مي كند كه ايران را در پاسخ به اين فشارها به اقدامي عجولانه وادار كند.
ايگناتيوس درباره تاثير حمله نظامي بر محيط سياست داخلي ايران مي نويسد: «حمله براي فلج كردن تلاش هسته اي ايران كافي نيست. يكي از رهبران اپوزيسيون ايران هفته گذشته به من گفت چنين حمله اي هديه اي از جانب خدا براي روحانيان ايران خواهد بود» و اين اقدام به جاي تضعيف موقعيت سياسي روحانيان، موجب تقويت آن خواهد شد.
تحليلگران در تهران مي گويند اين نوشته ايگناتيوس نشانه اي از تحليل دروني دولت امريكاست مبني بر اينكه تحريم ايران گزينه اي سخت تر و موثرتر از حمله نظامي است و اين يكي از اصلي ترين نقاط اختلاف امريكا و اسراييل است.

 



گردهمايي مديران 18 دانشگاه كشور در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
مديران فرهنگي 18 دانشگاه كشور، از روز 19 اسفندماه به مدت 2 روز در دانشگاه تبريز گردهم آمدند.
مديران فرهنگي منطقه 2 دانشگاه هاي كشور، با هدف تعامل جمعي و نيز تبادل نظر پيرامون مسايل فرهنگي دانشگاه ها و بررسي آئين نامه اردوها و شوراي تعامل دانشجو با دانشگاه، در تبريز تشكيل جلسه دادند.
به گزارش خبرنگار ما از دانشگاه تبريز، در اين نشست، كارگاه آموزشي «نقش رسانه در فعاليت فرهنگي» نيز برگزار شد.
در اين نشست مديران دانشگاه هاي اروميه، تبريز، صنعتي اروميه، همدان، قزوين، كرمانشاه، صنعتي سهند، محقق اردبيلي، زنجان، لرستان، بناب، مراغه، هنر اسلامي تبريز و تربيت معلم آذربايجان حضور داشتند. لازم به ذكر است نشست هاي فوق به فاصله 40 روز به ميزباني يكي از دانشگاه ها برگزار مي شود.

 



رئيس هيأت تجاري افغانستان: روابط اقتصادي با ايران را به بالاترين سطح مي رسانيم

رئيس هيأت تجاري و بازاريابي منتخب افغانستان، تأكيد كرد: روابط اقتصادي و تجاري خود با ايران را به بالاترين سطح مي رسانيم.
به گزارش فارس غلام نبي عيدي زاده در حاشيه بازديد از شركت پتروشيمي خراسان در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تحريم هاي اخير نفتي عليه ايران كار آمريكا بوده و دولت افغانستان كاري با اين سياست ها ندارد.
وي با بيان اينكه ما مثل سابق روابط تجاري خود را با ايران ادامه مي دهيم، تصريح كرد: افغانستان از ايران موادي كه ضرورت داشته، خريداري مي كند و دوستي ما با جمهوري اسلامي ايران مثل سابق دوام دارد.
عيدي زاده در پاسخ به سؤالي درباره برپايي نمايشگاه بين افغانستان و خراسان شمالي، گفت: ما هم به نمايندگي از تاجران افغانستان آمادگي خود را براي برگزاري نمايشگاه دوجانبه بين خراسان شمالي و افغانستان اعلام مي كنيم كه ما اين طرح ها را پذيرفته و در نمايشگاه ها هم حضوري فعال خواهيم داشت. وي در عين حال يكي از مهمترين مشكلات در افزايش روابط تجاري بين افغانستان و ايران را طولاني شدن ويزا عنوان كرد و افزود: هرگاه زمينه براي گرفتن ويزا سهولت يابد و براي تجار افغانستان آمد و رفت تجاري زياد شود زمينه براي افزايش حجم صادرات ايران به افغانستان فراهم مي شود. عيدي زاده تأكيد كرد: دولت افغانستان علاقه مند است تا اين روابط تجاري و گسترش روابط را با جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.

 



در ايام نوروز صورت مي گيرد
برگزاري دومين جشنواره ملي اسباب بازي در قزوين

قزوين - خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از برگزاري دومين جشنواره ملي بازي و اسباب بازي در اين شهرستان خبر داد.
سعيد وزيري نژاد با بيان اينكه در سال گذشته اولين جشنواره ملي بازي و اسباب بازي كودكان ديروز و امروز با رويكرد ملي در كاروانسراي تاريخي سعدالسلطنه برگزار شد، افزود: شوراي شهر به عنوان سياست گذار كلان، شهرداري با تمام زيرمجموعه هاي آن و ميراث فرهنگي سه دستگاه اصلي متولي برگزاري اين برنامه هستند.
وي گفت: علي رغم اينكه برگزاري برنامه در نوروز كار دشواري است. برگزاري جشنواره در نوروز 90 توانست بازديد 100 هزار نفر از شهروندان داخل و خارج از استان را به دنبال آورد.
وزيري نژاد معرفي اسباب بازي هاي قديمي كشور به خانواده ها و آگاهي دادن به آنها پيش از انتخاب و خريد اسباب بازي را از ديگر اهداف اين جشنواره برشمرد، و گفت: غرفه موضوعات ديني براي كودكان با هدف آشنايي بيشتر با مفاهيم ديني و قرآني و نيز قصص انبيا كه مهم ترين سرفصل از هر برنامه اي محسوب مي شود، در اين برنامه نيز با حضور گروه هاي ويژه اي از قم و قزوين با رويكرد كودكانه و به طور جذاب مورد توجه قرار مي گيرد.
وي افزود: ديگر غرفه اين جشنواره غرفه هنري و خلاقانه است كه شامل موارد عديده از جمله گريم، نقاشي و كلاژ، اريگامي،كاغذتا، تئاتر خلاق، اتاق بازي و خلاقيت از جمله آنها است.
وزيري نژاد در ادامه اظهار داشت: مساحت دو هزار هكتار در سراي تاريخي سعدالسلطنه قزوين از سوم تا يازدهم فروردين ماه صبح ها از ساعت 10 صبح تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 22 آماده استقبال از مردم است.

 



معاون ابتدايي آموزش و پرورش: معلمان در صف مقدم اجراي سند تحول هستند

همدان-خبرنگار كيهان:
سند تحول بنيادين آموزش و پرورش هر سال از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارزيابي خواهد شد.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در جشنواره تجليل از معلمان برتر و پيشكسوتان ماندگار دوره ابتدايي استان همدان، افزود: اين ارزيابي در راستاي ميزان انطباق فعاليت ها و برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش با سند تحول بنيادين صورت خواهد گرفت.
«فاطمه قربان» ادامه داد: از ستاد تحول بنيادين تا صف مدرسه، مهمترين نقش در عملياتي شدن سند تحول را معلمان ايفا مي كنند و در صف مقدم آن قرار دارند چرا كه آنها تاثيرگذارترين قشر در تربيت نيروي انساني به شمار مي روند.
وي با اشاره به نقش اصلي مدارس در اجراي طرح تحول، اضافه كرد: مدارس به عنوان نقطه اتكاي دولت و ملت با مشاركت ذي نفعان، يعني دانش آموزان، معلمان، مديران و خانواده ها، جايگاه اصلي را براي اجراي طرح دارند و ستاد فقط نظارت خواهد داشت.
اين مسئول يادآور شد: همچنين تغيير در روش هاي سنتي تدريس و عنايت ويژه به روش هاي نوين با هدف تبديل فرآيند انباشت اطلاعات به كاربردي شدن آنها و به كارگيري همه امكانات و تجهيزات در خدمت فهم دانش آموزان، مدنظر معلمان قرار بگيرد.
«فاطمه قربان» ادامه داد: برقراري عدالت به جاي مساوات و در نتيجه توجه به تفاوت هاي فردي دانش آموزان، ايجاد انگيزه در دانش آموز به جاي اجبار و عمل گرايي به جاي نظريه پردازي و مربي بودن به جاي معلم صرف بودن، از ديگر مواردي است كه از معلمان انتظار اجراي آنها را داريم.
وي با اعلام اينكه تحول و تغيير محتوايي كتب درسي، در سال تحصيلي جاري با كتابهاي اول دبستان آغاز شده و سال آينده نيز براي دوم دبستان اعمال خواهد شد، افزود: دو عنوان كتاب درسي با محتواي جديد تحت نام «تفكر و پژوهش» و «كار و فناوري» براي پايه ششم ابتدايي از سال تحصيلي آينده تدوين و عملياتي مي شود.

 



استاندار مازندران خبر داد
سرمايه گذاري 58 ميليون يورويي در نساجي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: تاكنون 58 ميليون يورو در اين واحد توليدي سرمايه گذاري صورت گرفته كه 13 ميليون يوروي آن از سوي بانك ملي پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه بررسي مشكلات كارخانه نساجي مازندران با اشاره به اين كه دولت تعهد كرده است تا تلاش خود را براي راه اندازي اين واحد توليدي صرف كند، گفت: سياست مديران ارشد استان حمايت از سرمايه گذار نساجي مازندران است اما بخش خصوصي براي اشتغال زايي در منطقه بايد از مشاغل موجود نيز حفاظت و صيانت كند.
طاهايي در حضور سرمايه گذار خارجي اهل تركيه، برخي مديران دستگاه هاي اجرايي و بانك هاي استان، نمايندگان كارگران نساجي مازندران، افزود: شرايط بازنشستگي بيش از 250 نفر از كارگران نساجي مازندران فراهم شده است و دولت سهم خود را پرداخت كرده است، لذا از سرمايه گذار كارخانه انتظار داريم در خصوص نحوه پرداخت سهم كارفرما با سازمان تامين اجتماعي به توافق برسند.
استاندار مازندران با اشاره به نصب برخي تجهيزات و دستگاه هاي توليد منسوجات در اين واحد توليدي افزود: سرمايه گذار كارخانه نساجي به وعده هاي خود در خصوص راه اندازي تمامي بخش هاي كارخانه از جمله قسمت بافندگي و رنگرزي عمل كند.
سرمايه گذار اهل تركيه كارخانه نساجي مازندران نيز در اين نشست گفت: تاكنون 58 ميليون يورو در اين واحد توليدي سرمايه گذاري صورت گرفته كه 13 ميليون يوروي آن از سوي بانك ملي پرداخت شده است.
وي افزود: به تمام تعهدات خود در برابر كارخانه نساجي مازندران و كارگران پايبند هستم و تلاش خود را براي اتمام اين پروژه خواهم كرد.
اين سرمايه گذار در ادامه افزود: قسمت بافندگي و رنگرزي كارخانه نساجي مازندران در آينده اي نزديك راه اندازي خواهد شد و اين اطمينان را مي دهم كه منسوجات نساجي مازندران با كيفيت بالا به بازار عرضه شود.
امضاي 5 تفاهمنامه همكاري
با هيئت تجاري عراقي
در مازندران
رئيس اتاق بازرگاني، كشاورزي و صنايع مازندران از امضاي پنج تفاهمنامه همكاري بين استان مازندران و هيئت تجاري اقليم كردستان عراق خبر داد.
غلامرضا عشريه در حاشيه بازديد هيئت اقتصادي سليمانيه عراق از پايانه گل و گياه عباس آباد و نشست با سرمايه گذاران و توليدكنندگان غرب مازندران در گفت وگو با فارس در شهرستان عباس آباد درباره نتايج سفر دو روزه اين هيئت بيان داشت: اين هيئت به سه گروه خدمات فني و مهندسي، كشاورزي و گردشگري تقسيم و نشست هايي با استاندار. سرمايه گذاران و مسئولان اقتصادي در شهرستان ها داشته و همچنين بازديد از مراكز عمراني، اقتصادي و توليدي استان انجام دادند كه نتيجه آن امضاي پنج تفاهمنامه بود.
وي با شاره به اينكه اين تفاهمنامه ها در بخش هاي صادرات گل وگياه، كيوي، بخش شيلات و خدمات فني و مهندسي بود، ابراز داشت: ساخت 10 هزار واحد مسكوني، صادرات بيش از 500 هزار تن كيوي در سال و برگزاري نمايشگاه اقتصادي در ارديبهشت سال 91 در اقليم كردستان عراق از جمله مفاد اين تفاهم نامه ها است.
عشريه، استان مازندران را براي صادرات محصولات كشاورزي به كشورهاي همسايه بسيار مناسب ارزيابي كرد و ادامه داد: داشتن فرودگاه هاي متعدد و بنادر پيشرفته باعث شده تا تجار خارجي تمايل بيشتري براي سرمايه گذاري در اين استان داشته باشند.
وي افزود: يكي از مواردي كه مورد تاكيد هيئت اقليم كردستان عراق قرار گرفته اعزام گردشگر براي گردش درماني بوده كه اميدواريم در آينده نزديك شاهد رونق بيشتر اين صنعت در منطقه باشيم.

 



بزرگداشت سردار شهيد باكري در تبريز و اروميه

تبريز و اروميه-خبرنگاران كيهان:
در سالروز عمليات بدر و خيبر، يادواره استاني به همين نام در راستاي گرامي داشت آرمان هاي شهدا در اروميه برگزار مي شود.
فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اروميه با اشاره به فرا رسيدن سالروز اجراي عمليات بدر و خيبر، خاطرنشان كرد: يادواره استاني شهداي عمليات بدر و خيبر در راستاي گرامي داشت و پاسداشت ارزش ها و آرمان هاي شهدا و همچنين ايجاد بسترهاي مناسب براي انتقال كليد واژه هاي اساسي فرهنگ دفاع مقدس همچون، ايثار، فداكاري، شهادت طلبي فردا در اروميه برگزار مي شود.
سرتيپ محمد يوسف شاكري با بيان اينكه شهيد باكري سمبل و نماد غيرتمندي، ولايتمداري و آزادگي مردم آذربايجان غربي است، افزود: يادواره شهداي بدر و خيبر با حضور مسئولان كشوري و خانواده هاي معظم شهدا در محل مصلاي امام خميني اروميه برگزار مي شود.
فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي، در ادامه بيان داشت: مراسم يادبود شهداي عمليات هاي بدر و خيبر امروز در مياندوآب نيز با حضور سردار فضلي، جانشين بسيج مستضعفين و مسئول سازمان راهيان نور كشور برگزار مي شود.
همچنين به گزارش خبرنگار ما از تبريز در سالروز شهادت سرلشكر مهدي باكري، مراسم گراميداشت ياد اين فرمانده شهيد لشكر عاشورا، با عنوان «پنجره هاي آفتابي» با حضور همرزمان شهيد، در تبريز برگزار مي شود.
مسئول بسيج كارگري و كارمندي سپاه عاشورا گفت: پنجره هاي آفتابي، به ياد امير لشكر عاشورا «مهدي باكري» برگزار خواهد شد.
سرهنگ «رضا رضواني» افزود: مهدي باكري، تبلور غيرت آذربايجان است.
مراسم فوق 25 اسفند ماه جاري در تالار پتروشيمي تبريز برگزار مي شود. مهدي باكري در تاريخ 25/11/63 در عمليات بدر به شهادت رسيد.

 



با حضور رزمندگان و خانواده هاي شاهد سالروز عمليات والفجر 10 در مريوان برگزار شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
با حضور رزمندگان و خانواده هاي شاهد و ايثارگر، سالروز عمليات غرورآفرين والفجر 10 در شهر مرزي مريوان برگزار شد.
معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان، با اشاره به حضور بيش از 800 نفر از رزمندگان عمليات غرورآفرين والفجر 10 از 15 استان كشور، گفت: اين حضور بسيار پرمعني است و رزمندگان عزيز كه در طول دوران دفاع مقدس عمليات هاي فراواني بر عليه دشمنان متجاوز عراقي، كه جنگ را بر ما تحميل كرده بود، انجام داده بودند، اينجا جمع شدند تا روحيه دشمن ستيزي، عشق به اسلام و نظام و روحيه شهادت طلبي و ايثارگري خود را به نسل كنوني نشان دهند و به نسل جديد بگويند كه چگونه در دوران هشت سال جنگ تحميلي توانسته اند از ميهن اسلامي جانانه دفاع كنند. سرهنگ ابراهيم حسيني، افزود: شهرستان مريوان در دوران دفاع مقدس سمبل مقاومت مردم متدين و شريف كردستان در برابر دشمن متجاوز بعثي بود و در زمان برگزاري عمليات غرورآفرين والفجر 10 نيز نقش بسزا و بسيار تاثيرگذاري داشت، لذا اين شهرستان مقاوم براي برگزاري اين مراسم ملي برگزيده شد.
وي يكي از اهداف مهم عمليات والفجر 10 در منطقه كردستان را خارج كردن شهرهاي مرزي استان هاي كردستان و كرمانشاه از تيررس دشمن متجاوز اعلام كرد و گفت: در اين عمليات دشمن با 11هزار كشته و زخمي و پنج هزار و 440 اسير كاملا زمين گير شد و ماشين جنگي دشمن از كار افتاد و رزمندگان پرتوان اسلام موفق شدند بيش از يك هزار و 200 كيلومتر در خاك دشمن پيشروي كنند. وي در ادامه در خصوص جزئيات اين عمليات صحبت كرد.
گفتني است عمليات والفجر 10 با رمز يا رسول الله در 23 اسفندماه سال 1366 آغاز شد و تا پنجم فروردين ماه سال 67 ادامه داشت. حاصل اين عمليات آزادسازي شهرهاي حلبچه، خرمال، تويله، بياره و نوسود بود.

 



اخبار ادبي و هنري

ليست كتاب هاي پيشنهادي رهبر انقلاب منتشر شد
مجموعه دستنوشته هاي رهبر انقلاب بر 35 كتاب حوزه ادبيات دفاع مقدس در قالب يك كتاب منتشر شد.
كتاب «نسيم سبز خاطره ها» مجموعه دست نوشته هاي مقام معظم رهبري بر كتاب هاي حوزه ادبيات دفاع مقدس به كوشش علي شيرازي و براي آشنايي بيشتر مردم و شناخت اجمالي كتاب هاي موردنظر مقام معظم رهبري، براي دوازدهمين بار منتشر شد. حجت الاسلام شيرازي درباره اين كتاب گفت: «نگارش تقريرات رهبر معظم انقلاب، از سال 1370 آغاز شده و تاكنون به دست ايشان بر بيش از 35 عنوان اثر در حوزه 8 سال دفاع مقدس، تقريرنويسي شده است، هدف از تدوين اين كتاب هم آشنايي عموم مردم با نظرات رهبر انقلاب درباره كتاب هاي دفاع مقدس است.» بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني سوره مهر، عناوين كتاب هاي معرفي شده در اين كتاب همراه با تقريظ هاي مقام معظم رهبري درباره هر اثر، عبارتند از «سفر به قله ها»، «هنگ سوم»، «قصه فرماندهان»، «جشن حنابندان»، «تيپ 83»، «پرواز شماره 22»، «خداحافظ كرخه»، «شانه هاي زخمي خاكريز»، «نجيب»، «زنده باد كميل»، «يادياران»، «جنگ خياباني»، «فرهنگ جبهه»، «تپه هاي لاله سرخ»، «جدال در زيويه»، «مقتل»، «دا»، «نوني صفر»، «خط فكه»، «گزارش يك بازجويي»، «اردوگاه عنبر»، «عبور از آخرين خاك ريز»، «جنگ پابرهنه ها»، «فرمانده من»، «پا به پاي باران»، «مدال و مرخصي»، «دسته يك»، «خاك هاي نرم كوشك»، «ضربت متقابل»، «همپاي صاعقه»، «يادداشت هاي ناتمام»، «بابانظر»، « از الوند تا قرويز»، «سفر سرخ»، «آتش به اختيار» و «من و كتاب».
روزنامه شرق: ما همه به طرز غم انگيزي ايراني هستيم!
عضو سابق تحريريه روزنامه صهيونيستي آيندگان طي يادداشتي در روزنامه شرق به بهانه بي تفاوتي مردم نسبت به جايزه آمريكايي اسكار، به ايران و ايراني بودن توهين كرد! به گزارش خبرنگار كيهان، محمد قائد (م.قائد شرفي) در اين يادداشت كه روزنامه «شرق» آن را منتشر كرده نوشته است: «تعجبي ندارد كه بكوشند اسكار را در چشم خلايق كم اهميت جلوه دهند؛ ما همه به طرز غم انگيزي ايراني هستيم» (!) طي هفته هاي اخير، برخي افراد و رسانه ها به بهانه تبريك گفتن به اصغر فرهادي، انواع و اقسام فحاشي ها و توهين ها را نثار منتقدان فيلم «جدايي نادر از سيمين» نموده اند. اين نوع واكنش ها كه ناشي از فقدان استدلال در برابر مخالفان جايزه اسكار است، منش ديكتاتور مآبانه طيف هاي غرب زده و روشنفكرنما را بيش از پيش آشكار كرده است.
اين در حالي است كه اكثر روزنامه ها و مجله هاي دولتي و غيردولتي تيتر يك نشريه خود را بر چاپ تصوير كارگردان فيلم اختصاص داده بودند. و برخي از مسئولين امور سينمايي و فرهنگي نيز پيام تبريك ارسال كرده بودند. حال علي رغم اين همه حمايت گناه مردم ايران چيست كه براي اين جوايز و رويدادها تره هم خرد نمي كنند. شايان ذكر است روزنامه كيهان مقاله اي با عنوان «جايزه نظام يك درصدي» نسبت به اين رويداد! واكنش نشان داده است.
ويژه برنامه هاي سال تحويل سيما، باز هم جولانگاه افراد مسئله دار؟
خبرها حاكي است، امسال نيز برخي افراد به ظاهر هنرمند كه آثار و فعاليت هايشان نسبتي با فرهنگ و ارزش هاي ايراني ندارد، مهمان ويژه برنامه هاي سال تحويل سيما خواهند شد. برابر گزارش دريافتي يكي از خواننده هاي بازاري و مبتذل خوان كه مدتي نيز آثارش توقيفي بودند، قرار است مهمان ويژه برنامه هاي سال تحويل يكي از شبكه هاي سيما باشد.
سال هاي گذشته نيز برخي از شبكه ها، افرادي مسئله دار را به ويژه برنامه هاي سال تحويل خود دعوت كرده بودند.
شكايت جمعي از مردم از اكران دو فيلم غيراخلاقي
جمعي از مردم از قرار گرفتن نام دو فيلم غيراخلاقي در نوبت اكران نوروز شكايت كردند. به گزارش پايگاه خبري انصار حزب الله، گرچه پيش از اين در سال هاي نه چندان دور احساسات ملت متدين ايران با پخش فيلم هايي چون «شوكران» و «تكيه بر باد» و از ديگر سو فيلم هايي توهين آميز چون مارمولك جريحه دار شده بود، اما پس از سال ها و در كشاكش اكران فيلم هاي جشنواره فيلم فجر سال جاري، خبرهايي ناخوشايند به گوش مي رسيد كه حكايت از ورود سينماي ايران به دايره اكران نسل جديد فيلم هاي اروتيك ساخت داخل و البته با لعاب سياسي براي اولين بار پس از انقلاب داشت. در همين حال بيژن نوباوه، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اعلام خبر وصول شكايت جمعي از مردم متدين از سوي هفته نامه يالثارات گفت: اگر از اين راه، كاري از دستتان برمي آيد انجام دهيد، كميسيون فرهنگي نيز دراين رابطه جلسه برگزار مي كند.
هديه نوروزي حجت الاسلام قرائتي به جوانان ايراني
حجت الاسلام محسن قرائتي در آستانه فرا رسيدن ايام نوروز 1391 با ارسال دستنوشته اي خطاب به تمامي جوانان و كودكان ايران زمين، ضمن تبريك اين عيد از آنان براي ايجاد يك نهضت معنوي و شيرين وعلمي در آغاز بهار دعوت نمود.اين دستنوشته كه همراه با تبريك عيد نوروز 1391 ميباشد شامل معرفي دو عنوان كتاب با عناوين «دقايقي با قرآن» و «پيوندهاي نماز» است كه در اين متن از جوانان و تمامي مردم ايران خواسته شده در ايام نوروز چند دقيقه اي از جلسات و بازديدها را به بيان و يادآوري نكاتي از اين كتاب ها اختصاص دهند تا بدون صرف هيچ هزينه اي اين جلسات رنگ علمي، اخلاقي و قرآني و امام زماني (ع) بگيرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14