(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 اسفند 1390- شماره 20168

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد : مشكلات ايران و آذربايجان مصنوعي است
براي پاسخ به سؤال نمايندگان رئيس جمهور امروز به مجلس مي رود
خارج از دستور
كيسينجر: از گزارش سازمان هاي اطلاعاتي در مورد ايران دلواپس هستم
جليلي: ايران و روسيه همكاري هاي بين المللي را ارتقاء مي دهند
جان ساورز تازه ترين ارزيابي اطلاعاتي MI6 درباره برنامه هسته اي ايران را ارائه كرد
ايران محموله هاي كمك هاي بهداشتي و دارويي به سوريه ارسال مي كند
يديعوت آحارنوت: اسرائيل بايد بپذيرد كه آمريكا مخالف حمله به ايران است
رمزي كلارك: جنگ افروزي واشنگتن عليه ايران مصداق بي عدالتي است
رئيس ستاد مشترك ارتش: نيروهاي فرامنطقه اي به دنبال ناامني در منطقه هستند
سازمان بسيج جامعه پزشكي با صدور اطلاعيه اي دور جديد كشتار مردم غزه را محكوم كرد
دانايي فر: گروه سوم از اعضاي منافقين بزودي به پايگاه ليبرتي منتقل مي شوند



احمدي نژاد : مشكلات ايران و آذربايجان مصنوعي است

رئيس جمهور مشكلات ايران و آذربايجان را مصنوعي خواند.
احمدي نژاد ديروز در ديدار با صفرابي اف وزير دفاع افغانستان بر عميق بودن روابط دو طرف تأكيد كرد.
دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور در ديدار با وزير دفاع آذربايجان با تأكيد بر اينكه بايد مراقب دشمنان دو كشور و شياطين بود، افزود: دشمنان نمي خواهند روابط تهران- باكو گسترش پيدا كند، البته مشكلات مصنوعي وجود دارد كه مي توان آنها را برطرف و سطح روابط را گسترش داد.
احمدي نژاد ادامه داد: امروز دشمنان مشترك دو كشور نمي خواهند نه ايراني وجود داشته باشد و نه آذربايجاني چرا كه آنها همواره به دنبال منافع خود بودند تا بتوانند از اين طريق ايران و آذربايجان را زير سلطه خود درآورند.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه ما مطمئن هستيم هيچ مشكلي از سوي كشور دوست و برادر آذربايجان عليه ايران رخ نمي دهد، گفت: مطمئن باشيد روابط تهران- باكو هيچگاه صدمه نخواهد ديد، زيرا جمهوري اسلامي ايران همواره پيشرفت و عظمت آذربايجان را پيشرفت خود مي داند و اين موضوعي نيست كه به سادگي از بين برود.
در همين حال دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در ديدار با وزير دفاع جمهوري آذربايجان گفت: امنيت دو كشور ايران و آذربايجان به يكديگر پيوسته است و نبايد اجازه داد برخي مسائل روابط تهران- باكو را تحت تأثير قرار دهد.
«سعيد جليلي» نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته با «صفر ابي اف» وزير دفاع جمهوري آذربايجان ديدار و گفتگو كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف، استفاده از ظرفيت هاي مشترك را امري مهم و در راستاي حفظ منافع دو كشور دانست.
جليلي افزود: نگاه ما به جمهوري آذربايجان ممتاز و راهبردي است.
وي خاطرنشان كرد: امنيت دو كشور ايران و آذربايجان به يكديگر پيوسته است و نبايد اجازه داد برخي مسايل روابط تهران- باكو را تحت تأثير قرار دهد.
صفرابي اف وزير دفاع آذربايجان نيز در ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران، خواستار افزايش سطح همكاري ها بين دو كشور شد.
وزير دفاع آذربايجان با بيان اينكه روابط تهران- باكو روابطي عميق و رو به گسترش است، تأكيد كرد: هيچ كشوري نمي تواند خللي در روابط بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان ايجاد كند.
وي افزود: آذربايجان همچون گذشته به هيچ كس اجازه نخواهد داد كه از زمين و هواي اين كشور بر عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده كند چرا كه ما كشور ايران را كشور دوست و برادر خود مي دانيم.

 



براي پاسخ به سؤال نمايندگان رئيس جمهور امروز به مجلس مي رود

به رغم همه تلاش ها براي منتفي شدن سوال از رئيس جمهور، محمود احمدي نژاد امروز طبق قانون اساسي براي پاسخ به سوال نمايندگان در مجلس حاضر خواهد شد.
قبل از ظهر ديروز محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت: 10 نماينده مجلس طي نامه اي به علي لاريجاني رئيس مجلس امضاي خود از طرح سوال از رئيس جمهور را پس گرفتند اما با تشكيل جلسه فوق العاده هيئت رئيسه مجلس در ساعت 13 كه 3 ساعت به طول انجاميد، به علت مشكل آئين نامه اي لغو سوال از رئيس جمهور، و نيز اصرار نمايندگان طراح سوال، احمدي نژاد امروز در مجلس حاضر خواهد شد و به سوال نمايندگان پاسخ مي دهد.
گفتني است با وجود انتشار خبر انصراف برخي از نمايندگان از طرح سوال از رئيس جمهور سخنگوي طراحان سوال از احمدي نژاد با تكذيب اين خبر گفت؛ انتشار اين خبر شيطنت دوستان دولت است در حاليكه اين شيوه ها نخ نما شده است.
مصطفي رضا حسيني با بيان اين مطلب گفت: ما هم خبر منتشر شده درباره پس گرفتن امضاهاي سوال از رئيس جمهور را شنيده ايم در حاليكه چنين اتفاقي نيفتاده است و اساسا براساس آئين نامه داخلي مجلس چنين امكاني وجود ندارد كه پس از قرائت طرح سوال از رئيس جمهور در صحن مجلس و ابلاغ به رئيس جمهور كسي امضاي خود را از طرح پس بگيرد.
باهنر: سوال از رئيس جمهور منجر به تحكيم وحدت ملي مي شود
در آستانه سوال از رئيس جمهور محمدرضا باهنر نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در يادداشتي توصيه كرد كه طراحان سوال از طرح موضوعات خلاف واقع پرهيز كنند.
در بخشي از يادداشت باهنر آمده است: سوال از وزيران و رئيس جمهور جزو حقوق نمايندگان است و آنان مي توانند با طي كردن ضوابط آئين نامه اي مجلس سوال خود را مطرح كنند.
وي ادامه داد: توصيه ما به طراحان سوال اين است كه از طرح موضوعات خلاف پرهيز كنند و اين سوال و جواب منجر به تحكيم وحدت ملي شود.
كواكبيان: پاي هزينه سوال ايستاده ايم
مصطفي كواكبيان، نماينده سمنان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: امضا كنندگان طرح سوال از رئيس جمهور پاي هزينه هاي مادي و معنوي وارد شده بر خود ايستاده اند.
گفتني است سوال از رئيس جمهور در مجموع يك سوال با 10 مصداق است كه طراحان سوال 15 دقيقه فرصت دارند در جلسه روز چهارشنبه اين سوالات را مطرح كنند.
جمعي از نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز روز يكشنبه در بيانيه اي با هشدار درباره احتمال آلوده شدن موضوع سوال از رئيس جمهور به اغراض سياسي و غلبه حواشي بر متن درخواست كردند كه به جاي طرح سوال نمايندگان با رئيس جمهور به گفت وگو بنشينند و با تعامل مشكلات واقعي مردم را حل كنند.
قوانين جديد مجلس براي مناقصات نفتي
نمايندگان مجلس در جلسه علني خود قوانيني را براي مناقصات نفتي تصويب كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه ديروز خود ماده 11طرح قانون وزارت نفت را بررسي و تصويب كردند.
بر اين اساس واگذاري و اجراي طرح هاي مربوط به اكتشاف، توسعه، توليد، تعمير و نگه داشت ميادين مشترك نفت و گاز با تأييد وزير نفت و فقط با رعايت آئين نامه معاملات شركت ملي نفت ايران از شمول قانون برگزاري مناقصات مستثني خواهد بود.
در تبصره يك اين ماده آمده است: در اجراي اين ماده تعيين حداقل سهم ارزش كار طرف ايراني موضوع ماده 3 قانون حداكثر استفاده از توان مهندسي، توليدي، صنعتي و اجرايي كشور در اجراي پروژه ها و ايجاد تسهيلات به منظور صدور خدمات مصوب 12 اسفند 7135 بر عهده وزير نفت است.
براساس تبصره 2 نيز ترخيص كالاها و ماشين آلات مربوط به طرح هاي موضوع اين ماده از مبادي گمركي كشور قبل از پرداخت ماليات برارزش افزوده و حقوق ورودي به هزينه هاي گمركي، بلافاصله پس از ثبت در مبادي فوق با تعهد ذيحسابي و تاييد وزير نفت مجاز است و حقوق متعلقه پس از محاسبه و اعلام به شركت هاي اصلي تابعه وزارت نفت پرداخت مي شود.
همچنين تمديد موارد ورود موقت به روش فوق مجاز است.
نمايندگان ماده 12 اين طرح را نيز با 112 راي موافق، 8 راي مخالف، 9 راي ممتنع از مجموع 200 نماينده حاضر تصويب كردند. براساس اين ماده، وزير نفت عضو شوراي اقتصاد است.
حقوق ويژه براي كاركنان تخصصي وزارت نفت
نمايندگان مجلس در جلسه علني پس از يك ساعت و نيم بحث وگفت- وگو ماده10 طرح قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت را به تصويب رساندند كه براساس آن كاركنان شركت هاي تابعه وزارت نفت كه در واحدهاي عملياتي و تخصصي شاغلند از قانون مديريت خدمات كشوري مستثني مي شوند و حقوق و مزاياي ويژه به آنها تعلق مي گيرد.
در حالي در جلسه علني روز يكشنبه نمايندگان مجلس ماده 10 اين طرح را براي بررسي به كميسيون انرژي ارجاع كرده بودند، صبح ديروز اين ماده بار ديگر در دستور كار نمايندگان قرار گرفت.
حسن كامران نماينده اصفهان پيشنهاد حذف كل اين ماده را با استدلال «تبعيض ناروا» مطرح كرد كه با 75 راي موافق، 79 راي مخالف و 29 راي ممتنع از مجموع 218نماينده حاضر به تصويب نرسيد.
در ادامه احمد توكلي نماينده تهران پيشنهاد داد كه مستثني شدن از قانون مديريت خدمات كشوري محدود به شاغلان شركت هاي تابعه وزارت نفت در واحدهاي عملياتي شود و كساني كه در واحدهاي ستادي ولو با تخصص فعاليت مي كنند حقوق و مزاياي ويژه اي دريافت نكنند.
اين پيشنهاد نيز با 79 راي موافق، 61 راي مخالف و 25 راي ممتنع از مجموع 211نماينده حاضر، مورد مخالفت مجلسي ها واقع شد.
توكلي بار ديگر پيشنهاد خود را با حذف عبارتي مطرح كرد كه آن هم با 66 راي موافق، 62 راي مخالف و 26 راي ممتنع از مجموع 211 نماينده حاضر به تصويب نرسيد.
پس از بالا گرفتن بحث مخالفان و موافقان اين ماده، اصل ماده 10كه در كميسيون انرژي اصلاح شده بود به راي گذاشته شد كه با 90 راي موافق، 66 راي مخالف و 14 راي ممتنع از مجموع 204 نماينده حاضر با آن مخالفت شد.
البته نمايندگان با حذف اين ماده نيز با 92 راي موافق، 55 راي مخالف و 19راي ممتنع مخالفت كردند.
جمشيد انصاري پيشنهاد جايگزيني را براي اين ماده مطرح كرد كه با 115راي موافق، 52 راي مخالف و 14 راي ممتنع از مجموع 201 نماينده حاضر بالاخره به تصويب مجلس رسيد.
براساس اين گزارش، در ماده 10 طرح قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت كه به تصويب نمايندگان رسيد، آمده كه نظام هاي اداري و استخدامي و پرداخت حقوق و مزاياي آن دسته از كاركنان شركت هاي تابعه وزارت نفت كه در واحدهاي عملياتي و تخصصي شاغلند، با رويكرد تقويت رقابت پذيري جهت ارتقاي جايگاه صنعت نفت و سرعت بخشيدن به بهره برداري از ميادين مشترك و حفظ نيروي انساني متعهد و متخصص تابعه آيين نامه خاص است كه بدون الزام به رعايت قانون مديريت خدمات كشوري با پيشنهاد وزارت نفت و تاييد معاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس جمهور حداكثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن اين قانون به تصويب هيئت وزيران مي رسد.
تكليف جديد وزير نفت براي ايجاد رقابت سالم بين فعالان اقتصادي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تكليف جديد وزير نفت براي ايجاد رقابت سالم بين فعالان اقتصادي را مشخص كردند.
نمايندگان در ادامه جلسه علني سه شنبه مجلس مواد 13 و 14 طرح قانوني وظايف و اختيارات وزارت نفت را رسيدگي كردند.
ماده 13 اين طرح با 115 رأي موافق، 3 رأي مخالف و 13 رأي ممتنع تصويب شد.
با تصويب نمايندگان مجلس، وزارت نفت مكلف است به منظور تدوين و تنظيم مقررات لازم و بهبود فضاي كسب و كار در صنعت نفت و گاز و صنايع مرتبط و وابسته و ايجاد زمينه رقابت سالم و شفاف بين فعالان اقتصادي اين بخش و جلوگيري از انحصار ساز و كار لازم را با مشاركت شوراي رقابت موضوع ماده 53 قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي مصوب 25 خرداد ماه 1387 مجمع تشخيص مصلحت نظام و اصلاحيه هاي بعدي آن به تصويب هيأت وزيران برساند.
محمد مهدي مفتح نماينده رزن در هنگام بررسي ماده 13 اين طرح پيشنهاد حذف بخشي از اين ماده را مطرح كرد كه نمايندگان با اين پيشنهاد موافقت كردند.
همچنين نمايندگان ماده 14 اين طرح را براساس پيشنهاد احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس حذف كردند.
توكلي اين ماده را مغاير با قانون اساسي دانست. در ماده 14 آمده است: اموال منقول و غيرمنقول وزارت نفت جهت انجام وظايف و اختيارات مندرج در اين قانون با مجوز وزير نفت توسط شركت هاي تابعه به صورت بلاعوض تأمين و واگذار مي شود.
ابلاغ تنخواه 22 هزار ميلياردي دولت
رئيس مجلس قانون ارائه تنخواه 22 هزار ميليارد توماني را براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ كرد.
آمريكا متهم به شرارت بين المللي است
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنايات اخير آمريكا در افغانستان گفت: امروز آمريكا متهم به شرارت بين المللي است و آمريكا مطمئن باشد با فضاحت بيشتر اخراج از عراق خاك افغانستان را ترك مي كند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نطق پيش از دستور با اشاره به اقدامات جنايتكارانه چند روز اخير در منطقه اظهار داشت: عامل اصلي اين جنايت ها در افغانستان و فلسطين، آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند.
وي افزود: اين جنايات به قدري خشن و بي منطق صورت گرفته و مي گيرد كه آرامش را نه تنها از هر مسلمان بلكه از هر انساني سلب مي كند.
رئيس مجلس ادامه داد: اقدام وحشيانه سربازان آمريكايي در قتل عام روستايي در افغانستان با كشتن ده ها افغان مرد و زن و كودك آن هم در فصل زمستان و بي خانمان كردن آنها امر ساده اي نيست كه قابل گذشت باشد.
لاريجاني همچنين گفت: چندي قبل سربازان اشغالگر افغانستان قرآن سوزي راه انداختند و از اين طريق قلوب ميليون ها افغان مسلمان را جريحه دار كردند و آقاي اوباما تنها اظهار تأسف كرده و آن را اشتباه افسران خود قلمداد كرد.
وي اين اقدام را شگرد هميشگي آنها دانست و تصريح كرد: هر زمان در فلسطين نيز رژيم صهيونيستي دست به جنايت زده است، قتل عام آن را به مجنوني منتسب كردند تا از عذاب وجدان هاي آگاه انسان ها و فشار افكار عمومي رژيم خود را برهاند.
رئيس مجلس با طرح اين سؤال كه مردم مظلوم افغان تا كي بايد خون خود را در مسير هوس هاي سربازان آمريكايي حراج كند، گفت: آمريكا در بدو اشغال افغانستان نويد آينده اي دموكراتيك همراه با پيشرفت هاي اقتصادي براي اين كشور را داد اما جاي سؤال است اين چه دموكراسي است كه سربازان آمريكايي هر لحظه مي توانند تعداد زيادي از مردم افغان را به خاك و خون بكشند؟
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بازديد رهبر معظم انقلاب از بخش هاي پژوهشي وزارت نفت گفت: اين بازديد بار ديگر توجه همگان را به اين سياست عميق جلب كرد كه اتكا به نفت در نظام بودجه ريزي سياست منفعلانه و غيرعقلاني است و بايد با تدابير انقلابي نفت از سبد بودجه جاري كشور جدا شده و به سرمايه تبديل شود.

 



خارج از دستور

تريبون مجلس حرمت دارد
نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از رعايت نكردن حرمت تريبون مجلس توسط برخي از نمايندگان گفت: اين تريبون حرمت دارد و نمايندگان هر حرفي را پشت تريبون نزنند.
حجت الاسلام «موسي قرباني» در جلسه علني روز سه شنبه مجلس در تذكري آيين نامه اي نسبت به نطق سيداحمدرضا دستغيب نماينده شيراز انتقاد كرد و اظهار داشت: اين تريبون، تريبون دفاع از آرمان هاي نظام است.
وي افزود: برخي از نمايندگان بدون رعايت حرمت اين تريبون و بدون توجه به اين كه مجلس عصاره فضايل ملت است، هر حرفي را مطرح مي كنند اما هيچ برخوردي با آنها نمي شود.
قرباني ادامه داد: آقاي دستغيب خودش را به شهيد مدرس و مسئولان نظام را به رضاخان تشبيه كرد و گفت كه رضاخان سه دوره شهيد مدرس را تحمل كرد؛ اين سخنان بهترين دليل براي رد صلاحيت آنان است چرا كه التزامي به قانون اساسي ندارند.
باهنر نيز اين تذكر را بسيار درست و منطقي عنوان كرد و گفت: ما از نمايندگان خواهش كرده ايم كه حرمت خود و تريبون مجلس را نگه دارند اما برخي اين موضوع را رعايت نمي كنند.
وي ادامه داد: هر كسي براساس شان و منزلت خودش سخن مي گويد و بنده هم از اين موضوع متاسف هستم.
احمدرضا دستغيب نماينده شيراز در جلسه علني ديروز مجلس در نطق ميان دستور خود نسبت به رد صلاحيت خود توسط شوراي نگهبان به شدت انتقاد كرد.
وي اين اقدام شوراي نگهبان را ناعادلانه عنوان كرد.
چهارشنبه، آخرين جلسه علني مجلس در سال 90
آخرين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در سال 90 امروز برگزار مي شود.
گفتني است در آخرين جلسه علني سال 90 مجلس طرح سوال از رئيس جمهور مطرح خواهد شد.

 



كيسينجر: از گزارش سازمان هاي اطلاعاتي در مورد ايران دلواپس هستم

در حالي كه آژانس هاي اطلاعاتي آمريكا بر عدم تسليحاتي بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد كردند، وزير خارجه سابق آمريكا با زير سؤال بردن اين ارزيابي اعلام كرد آمريكا بايد فرض كند كه ايران به دنبال تسليحات هسته اي است.
عليرغم آن كه 16 آژانس اطلاعاتي آمريكا تاكيد كرده بودند كه شواهدي مبني بر آن كه ايران در حال ساخت تسليحات هسته اي است، وجود ندارد «هنري كيسينجر» وزير خارجه اسبق آمريكا در مصاحبه اي كه روز گذشته صورت گرفت به شبكه «سي ان ان» در خصوص اين گزارش ابراز نگراني كرد.
وي مدعي شد: من در خصوص گزارش به اصطلاح اطلاعاتي كه اعلام كرده بود كه ما نمي دانيم كه آيا ايران واقعا بر روي ساخت بمب هسته اي كار مي كند، دلواپس هستم. فكر مي كنم بايد با اين فرضيه شروع كنيم كه آنها از تمامي اين گزارش براي دستيابي به قابليت نظامي استفاده مي كنند. من فكر مي كنم بحثي در اين باره وجود نداشته باشد. روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز در گزارشي فاش كرده است كه 16 آژانس اطلاعاتي- جاسوسي آمريكايي بار ديگر اعتراف كرده اند كه ايران به دنبال ساخت سلاح هسته اي نيست.

 



جليلي: ايران و روسيه همكاري هاي بين المللي را ارتقاء مي دهند

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با دبير شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه در چارچوب گفت وگوهاي راهبردي شوراهاي عالي امنيت ملي ايران و روسيه انجام شده است، دكتر سعيد جليلي با تبريك برگزاري موفقيت آميز انتخابات روسيه و پيروزي پوتين، با اشاره به تحولات منطقه اي و بين المللي، همكاري هاي تهران و مسكو را در دوره جديد براساس منافع مشترك، پراهميت خواند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين با ذكر برخي فرصت ها و تهديدهاي مشترك ايران و روسيه در صحنه بين المللي با تشكر از دعوت دبير شوراي امنيت ملي روسيه، پاتروشف، براي شركت در اجلاس سن پطرزبورگ آن را فرصت مناسبي براي تعامل در خصوص مسائل امنيتي جهاني دانست و بر نقش موثر همكاري هاي ايران و روسيه در گذر از جهان تك قطبي به جهان چند قطبي تاكيد كرد.
در اين ديدار معاون دبير شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه نيز با انتقاد از برخي رفتارهاي يك جانبه گرايانه غرب، بر رويكرد مثبت روسيه به پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي مختلف علمي و فن آوري، با اشاره به مواضع مقامات ارشد روسيه خواستار افزايش مناسبات راهبردي تهران- مسكو در زمينه هاي مختلف شد.
باقري: شراكت راهبردي تهران و مسكو تضمين كننده ثبات منطقه است
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه شراكت راهبردي تهران و مسكو تضمين كننده ثبات منطقه است.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي باقري در ديدار با «يوگني لوكيانف» همتاي روسي خود در تهران با اشاره به فرصت ها و تهديدهاي مشترك ايران و روسيه در صحنه بين المللي شراكت راهبردي تهران و مسكو را بازي برد- برد دو طرف ملت هاي منطقه دانست كه امنيت و ثبات منطقه را تضمين مي كند.
باقري با اشاره به شاخص هاي اقتدار ملي و منطقه اي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: بيداري اسلامي ملت هاي منطقه موجب تسريع در افول قدرت آمريكا در منطقه شده است.
معاون دبير شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه نيز در اين ديدار همكاري هاي راهبردي با جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف را براي مسكو بسيار پراهميت عنوان كرد.
لوكيانف همچنين از رفتارهاي دوگانه غرب همچون حمايت از گروه هاي تروريستي در سوريه انتقاد كرد.
اين مقام روس به دعوت باقري، معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي و در سفري دو روزه به تهران سفر كرده است.

 



جان ساورز تازه ترين ارزيابي اطلاعاتي MI6 درباره برنامه هسته اي ايران را ارائه كرد

جان ساورز، رئيس سرويس اطلاعات خارجي انگلستان تازه ترين ارزيابي MI6 از توان هسته اي ايران و سناريوهاي محتمل در آينده را براي اعضاي كابينه انگليس شرح داد.
رابرت وينت سردبير بخش سياسي روزنامه انگليسي تلگراف طي يادداشتي در اين روزنامه نوشت كه ساورز درباره تهديد ايران و خطر رو به رشد حمله پيشگيرانه اسرائيل به برنامه هسته اي ايران براي 21 عضو كابينه دولت انگليس سخن گفته است.
وينت نوشت: «اين جلسه بسيار غير معمول بوده است چرا كه در آن اعضاي جلسه از ساورز درباره توانايي اسرائيل براي از بين بردن تاسيسات هسته اي زير زميني ايران سوال كرده اند و ساورز هم درباره به راه افتادن يك مسابقه تسليحات هسته اي در منطقه خاورميانه هشدار داده است».
سردبير تلگراف بدون آنكه به هيچ جزئياتي از اين جلسه اشاره كند تنها به ذكر اين نكته بسنده كرده است كه از اعضاي كابينه انگليس خواسته شده كه در طول برگزاري اين جلسه تلفن هاي همراه خود را از اتاق جلسه خارج كنند چرا كه نگراني نسبت به شنود حرف هاي ساورز جدي بوده است.
ارزيابي MI6 درباره برنامه هسته اي ايران در حالي به دولت اين كشور ارائه شده است كه ديويد كامرون، نخست وزير انگليس پيش از اين گفته بود: »اقدام نظامي اسرائيل بر ضد ايران، رويكرد مناسبي نيست».
وي اضافه كرده است: «همه گزينه ها از جمله توسل به زور براي پرداختن به اين مسئله، همچنان امكان پذير است. گفتن اين مسئله سخت است زيرا هيچ كس به هيچ وجه نمي خواهد شاهد جنگ باشد ولي بسيار مهم است كه جهان، پيامي براي ايران بفرستد دال بر اينكه كشوري مجهز به سلاح هسته اي چيزي نيست كه ما بخواهيم شاهد آن باشيم».
در عين حال كارشناسان اطلاعاتي در تهران عقيده دارند ارزيابي اطلاعاتي انگليس درباره برنامه هسته اي ايران با ارزيابي هاي امريكا و اسرائيل تفاوت چنداني ندارد.
انگليس هم مانند آمريكا و اسرائيل عقيده دارد ايران تمام امكانات لازم براي ساخت سلاح را دارد اما هنوز تصميم به ساخت سلاح هسته اي نگرفته و معلوم هم نيست در آينده چنين تصميمي بگيرد.

 



ايران محموله هاي كمك هاي بهداشتي و دارويي به سوريه ارسال مي كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد: در پي تمهيدات و هماهنگي با دولت سوريه، هلال احمر جمهوري اسلامي ايران اولين محموله كمك هاي دارويي و بهداشتي خود را راهي سوريه مي كند.
رامين مهمان پرست تصريح كرد: دومين محموله كمكهاي هلال احمر شامل چند دستگاه آمبولانس و تجهيزات پزشكي هفته آينده از طريق دريا عازم سوريه مي گردد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ضمن انتقاد از اعمال تحريم عليه مردم سوريه و با اشاره به سياست جمهوري اسلامي ايران در حمايت از اين كشور از تلاش وزارت بهداشت كشورمان جهت ارسال سومين محموله كمكهاي دارويي و تجهيزات پزشكي در روزهاي آينده به دمشق خبر داد.
مهمان پرست افزود: اين كمكها از طريق وزارت بهداشت و هلال احمر سوريه توزيع مي گردد.

 



يديعوت آحارنوت: اسرائيل بايد بپذيرد كه آمريكا مخالف حمله به ايران است

يك روزنامه صهيونيستي در گزارشي تحليلي با اشاره به تهديدات لفظي مقامات تل آويو عليه ايران اعلام كرد كه اوباما هرگز از حمله به اين كشور حمايت نخواهد كرد.
به گزارش پرس تي وي، در مقاله روز دوشنبه (22اسفند، 12 مارس) وبسايت يديعوت آحارنوت آمده است: «با مشاهده سخنراني بنيامين نتانياهو نخست وزير (اسرائيل) در كنفرانس آي پك (كميته روابط عمومي آمريكا و اسرائيل)، كاملا به نظر مي رسد كه وي بعد از صحبت با اوباما پي برده است كه اسرائيل در مبارزه خود تنها است.»
در ادامه اين مقاله آمده است: «به نظر مي رسد اوباما تنها نگران اين است كه حمله پيشگيرانه به ايران يا صحبت از جنگ، قيمت نفت را افزايش داده و موجب صدمه ديدن اقتصاد آمريكا و مبارزات انتخاباتي وي مي شود.»
اين مقاله همچنين مي افزايد، اوباما زماني كه ادعا كرد از اسرائيل حمايت مي كند، در واقع براي جلب نظر راي دهندگان يهودي و جلوگيري از حمله يك جانبه اسرائيل عليه ايران، لاف مي زد.
در ادامه اين مقاله آمده است: «اگر اوباما در انتخابات براي بار دوم پيروز شود، از آنجا كه ديگر به راي يهوديان و انتخاب مجدد نيازي ندارد، حتي به عنوان آخرين حربه نيز به ايران حمله نخواهد كرد.»
آمريكا، رژيم اسرائيل و بعضي از متحدان آنها، تهران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته اي اين كشور متهم مي كنند.
آمريكا و اتحاديه اروپا اين اتهام را دستاويزي براي اعمال تحريم عليه ايران قرار داده اند و اسرائيل نيز اين كشور را به حمله عليه تاسيسات هسته اي آن تهديد كرده است. واشنگتن نيز به طور مكرر تهران را با بيان اينكه تمام گزينه ها روي ميز هستند، تهديد مي كند.
جمهوري اسلامي ضمن رد قاطعانه اتهامات در مورد برنامه انرژي هسته اي خود، مي گويد، به عنوان يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي حق دستيابي به فناوري هسته اي براي مقاصد صلح آميز را دارد.
در پايان مقاله اين روزنامه صهيونيستي آمده است: «تنها اميد باقي مانده اين است كه اوباما در انتخابات شكست بخورد و جمهوري خواهان جانشين وي شوند.»

 



رمزي كلارك: جنگ افروزي واشنگتن عليه ايران مصداق بي عدالتي است

دادستان كل سابق آمريكا در نشست تحريم ابزار جنگ عليه ايران در نيويورك تأكيد كرد كه جنگ افروزي آمريكا عليه ايران بي عدالتي است.
روز دوشنبه نشستي با عنوان «تحريم ابزار جنگ عليه ملت ايران و سوريه» در نيويورك به دعوت كميته دوستي ايرانيان- آمريكا در خصوص 2 موضوع تحريم هاي تحميل شده عليه ايران و سوريه و با شركت بيش از 200 نفر از فعالان آمريكايي برگزار شد.
«رمزي كلارك» دادستان كل سابق آمريكا در حمايت از ايران اعلام كرد: مردم ايران در طي سال هاي گذشته متحمل صدمات زيادي از جانب آمريكا شدند و اين عدالت نيست كه كشور آمريكا دوباره بدنبال جنگ افروزي عليه اين كشور باشد.
وي سخنراني خود را با تاريخ ايران و چگونگي دخالتهاي آمريكا شروع كرد و گفت: حالا اين عدالت نيست كه مردم ايران را كه سالهاي متمادي از ما صدمه خوردند دوباره تحريم كرده و به دنبال جنگ عليه آنها باشيم.
به گزارش فارس در اين نشست، افراد برجسته اي چون «برايان بيكر» رئيس «ائتلاف انسر» و «عدالت اجتماعي» و «سارا فلاندرز» و «رمزي كلارك» و «هارولد بوربانك» وكيل حقوق بشر و ديگر افراد برجسته حضور داشتند.
بيكر از مردم ايران و سوريه و جهان خواست تا اجازه ندهند تاريخ جنگ عراق و تحريم هايي كه باعث كشته شدن بيش از 500 هزار كودك عراقي شد، در ايران تكرار شود.
هارولد در مخالفت با تحريم هاي آمريكا عليه ايران اعلام كرد كه به دنبال به چالش كشيدن قانون اساسي آمريكا و حقوق بين الملل است تا آنها ثابت كنند كه تحريم ها عليه ايران قانوني است.
وي تأكيد كرد: در منشور سازمان ملل فصل هفتم آمده كه كشوري تحريم مي شود كه نسبت به كشور ديگر متخاصم باشد و حال ما بايد بپرسيم كه چگونه ايران متخاصم بوده است بنابراين ايران بايد تحريمات غيرقانوني آمريكا و سازمان ملل را از نظر حقوقي مورد بازخواست قرار داده و شكايات خود را براساس اينكه تحريم ها نقض قانون بين الملل است را به جريان بگذارد.

 



رئيس ستاد مشترك ارتش: نيروهاي فرامنطقه اي به دنبال ناامني در منطقه هستند

رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: نيروهاي فرامنطقه اي نه تنها به دنبال ايجاد امنيت در منطقه نيستند بلكه ناامني و غارت ثروت كشورهاي منطقه را دنبال مي كنند.
امير سرتيپ «محمدحسين دادرس» در گفت وگو با ايرنا افزود: نيروهاي فرامنطقه اي كه وارد منطقه شده اند، هيچگاه به دنبال ايجاد امنيت براي مردم نيستند بلكه به دنبال منافع نامشروع خودشان هستند.
اميرسرتيپ دادرس خاطرنشان كرد: با ايجاد ناامني در منطقه، ثروت كشورها قابل تاراج و دستبرد بيگانگان خواهد بود.
وي يادآور شد: شيطنت هاي رژيم صهيونيستي و دنياي استكبار در بين برخي ملت هاي مسلمان منطقه غفلت ايجاد كرده است.
معاون هماهنگ كننده ارتش تصريح كرد: ملت هاي مسلمان منطقه مي توانند با همكاري، اتحاد و تقويت روابط خود و استفاده از قابليت هاي موجود در دنياي اسلام امنيت منطقه را بدون حضور نيروهاي فرامنطقه اي ايجاد كنند.
اميرسرتيپ دادرس افزود: تقويت روابط ميان كشورهاي اسلامي با يكديگر و همچنين با نظام جمهوري اسلامي ايران امنيت آفرين و به نفع ملت هاي منطقه است.
وي همچنين در مورد اظهارات ضد و نقيض رسانه هاي رژيم صهيونيستي مبني بر احتمال حمله اين رژيم وجود دارد، تاكيد كرد: رژيم اشغالگر قدس توانايي حمله به ايران بويژه به تاسيسات هسته اي كشور را نداشته و ندارد.
رئيس ستاد مشترك ارتش خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي مي داند كه چنين اقدام نابخردانه، عواقب خوشايندي براي اين رژيم به دنبال نخواهد داشت و تا زماني كه پيوند و ارتباط ما با ولايت فقيه قوي است، جمهوري اسلامي ايران در عالي ترين شرايط اقتدار قرار دارد.

 



سازمان بسيج جامعه پزشكي با صدور اطلاعيه اي دور جديد كشتار مردم غزه را محكوم كرد

سازمان بسيج جامعه پزشكي دور جديد كشتار مردم غزه را بشدت محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور؛ در اين بيانيه كه در محكوميت دور جديد كشتار مردم مظلوم غزه توسط رژيم غاصب صهيونيستي صادر شده، آمده؛ هنوز چند روزي از دست بوسي رئيس دولت آمريكا در اجلاس «آيپك» نگذشته بود كه سفير گلوله هاي تانك و راكت اشغالگران خانه و كاشانه زنان و كودكان بي دفاع غزه را بر سرشان ويران ساخت و چون هميشه نهادهاي حقوق بشر و جامعه بين الملل در سكوتي خائنانه و مرگ آور، تنها ناظر تروريسم دولتي و جنايت بر عليه غيرنظاميان هستند ، اين دور از تجاوزات و كشتار در حالي صورت مي گيرد كه اين رژيم در بدترين شرايط ممكن از نظر منطقه اي پس از سقوط برخي از حاكمان دست نشانده و مدافع خود به سر مي برد و از نظر داخلي، امواج نارضايتي هاي عمومي از شرايط نامساعد اقتصادي و سياسي هرازگاهي خفقان داخلي خانه عنكبوت را مي شكند.
اين رخداد بار ديگر به همه مسلمانان منطقه و ساكنان سرزمين هاي اشغالي و گروه هاي مختلف جهاني اثبات نمود كه گزينه مقاومت، تنها راهبرد عملي در برابر منطق زور مدارانه صهيونيست ها است و مذاكره از نظر اينان تنها ابزاري براي انشقاق در اراده مقاومت و صفوف مبارزين فلسطيني است؛ سازمان بسيج جامعه پزشكي ضمن محكوم نمودن اين اقدامات وقيحانه از همه نهادهاي آزاد بين المللي و وجدان هاي بيدار جهان مي خواهد به وظيفه انساني وتاريخي خود در مقابل اين همه ظلم و ددمنشي عمل نموده و به سهم خود مانع از ادامه اين نسل كشي شوند.

 



دانايي فر: گروه سوم از اعضاي منافقين بزودي به پايگاه ليبرتي منتقل مي شوند

سفير كشورمان در بغداد از انتقال گروه سوم از اعضاي گروهك تروريستي منافقين به پايگاه ليبرتي خبر داد.
حسن دانايي فر در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به سفر معاون رئيس جمهور عراق به تهران و توافق ها و تفاهم هاي به دست آمده افزود: در اين سفر توسعه اقتصادي، روابط سياسي و غيره مورد بحث و بررسي قرار گرفت و دو طرف به تفاهم هايي دست يافتند.
وي با اشاره به حضور وزير حقوق بشر عراق به همراه هيئت معاون رئيس جمهور عراق در سفر به تهران گفت: موضوع تفحص شهدا و اسامي باقي مانده به عنوان مفقودان مورد بحث قرار گرفت و در همين راستا هيئتي از ايران به عراق آمده است و در اين باره گفت وگو مي شود.
دانايي فر ادامه داد: در اين سفر درباره حضور شركت هاي برق ايران در پروژه هاي عراق و فروش تجهيزات و قطعات توليدي براي نيروگاه هاي عراق گفت وگو و توافق شد. سفير ايران در عراق درباره آخرين اخبار مربوط به انتقال اعضاي گروهك تروريستي منافقين به پايگاه ليبرتي تصريح كرد: گروه دوم از اعضاي پادگان اشرف به پايگاه ليبرتي منتقل شدند و براساس اخبار موجود به زودي گروه سوم از اين افراد در چارچوب زمان بندي دولت عراق و سازمان ملل منتقل خواهند شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14