(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 اسفند 1390- شماره 20169

حديث دشت عشق
استقلال و شاهين به دنبال اولين جام غزل قهرماني در كنار حافظ
اخبار كوتاه از فوتبال
برتري سايپا در نخستين ديدار فينال ليگ واليبال
تيم ملي تكواندو سرانجام راهي هلند شد
قهرمانان ادوار گذشته جام حذفي
مخالفت با تغيير زمان ديدار سوم تيم هاي بسكتبال مهرام و ذوب آهن
برگزاري جلسه ويژه در فدراسيون فوتبال چرا داوران مطرح ديگر حاضر به قضاوت نيستند؟!
تيم ملي واترپلو 3 فروردين دركويت
استعفاي دبيركل كميته ملي پارالمپيك
ميران عضو كميته فني و مشاور فني تيم ملي جودو



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز شهيد «محمدرضا برزده»
ستيز با آمريكا را فراموش نكنيد
دانش آموز بسيجي شهيد «محمدرضا برزده» آبان 1347 در خانواده اي متوسط و مذهبي و ولائي در شهر ورامين متولد شد. سال هاي زندگي را با رنج و سختي و دوران مدرسه را با مشقت و مشكلات فراوان مالي تا اواخر ديپلم سپري كرد ولي جبهه و جنگ او را فرا مي خواند لذا در عمليات خيبر در سن 15 سالگي شركت كرد. او سه بار مجروح شد ولي ماندن در خانه را مايه خوشحالي دشمنان مي دانست.
اين دانش آموز بسيجي عاقبت در سن 18 سالگي در ستيز با دشمنان درحالي كه به بچه ها مي گفت ستيز با آمريكا را فراموش نكنيد در مورخه 13/10/1365 در مهران به شهادت رسيد و در جوار دوستان شهيدش در ورامين به خاك سپرده شد.

 



استقلال و شاهين به دنبال اولين جام غزل قهرماني در كنار حافظ

فينال جام حذفي فوتبال امروز در ورزشگاه حافظيه شيراز بين دو تيم استقلال و شاهين بوشهر برگزار مي شود.
اولين فينال جام حذفي فوتبال ايران در سال 1355 بين دو تيم ملوان انزلي و تراكتورسازي تبريز برگزار شد و ملوان در آن ديدار به قهرماني رسيد. از آن زمان تا به امروز 22 دوره جام حذفي برگزار شده كه استقلال با 5 عنوان قهرماني پرافتخارترين تيم اين مسابقات است.
آبي پوشان استقلال پيش از اين 8 بار فيناليست شده بودند كه در 3 فينال ناكام بودند.
پيروزي، سپاهان و ملوان انزلي تيم هايي بوده اند كه استقلال را در فينال برده اند و آبي پوشان را از رسيدن به مقام قهرماني باز داشته اند. سپاهان و ملوان در ضربات پنالتي برابر استقلال پيروز شده اند و پرسپوليس تنها تيمي بوده كه توانسته در جريان بازي استقلال را در فينال شكست دهد.
آبي پوشان پايتخت امروز نهمين فينال خود را تجربه مي كنند و به مصاف شاهين بوشهر مي روند. شاهيني كه براي اولين بار فيناليست شده است.
شاهين بوشهر با فيروز كريمي به فينال جام حذفي رسيد اما تقدير به گونه اي رقم خورد كه سرمربي پيشين استقلال رودرروي تيم سابقش قرار نگيرد و حميد درخشان مقابل پرويز مظلومي و استقلال بايستد. درخشان بيشتر از فيروز كريمي شاهين را مي شناسد زيرا خود او اين تيم را در ابتداي فصل بسته است.
نبرد مظلومي و درخشان مي تواند ديدني تر از نبرد كريمي و مظلومي از كار درآيد. مظلومي هرچند دربي آخر را باخت اما سابقه درخشاني در شكست دادن پرسپوليسي ها دارد. در آن سوي ميدان هم درخشان مي گويد تا به حال با هيچ تيمي به عنوان مربي به استقلال نباخته است. اين شرايط و همچنين مسابقه اي كه بايد حتما يك برنده داشته باشد بازي را جذاب تر و تماشايي تر مي كند.
مسئولان دو باشگاه قبل از بازي بر سر محل بازي با يكديگر جدال رسانه اي داشتند و حتي مديرعامل باشگاه شاهين تهديد كرد كه اگر بازي در اهواز برگزار شود در فينال شركت نمي كند و در نهايت استقلالي ها بازنده اين نبرد رسانه اي شدند. بازيكنان استقلال البته به تلافي در مصاحبه هايشان از زمين ناهموار ورزشگاه حافظيه انتقاد كردند و آن را مايه آبروريزي فوتبال ملي دانستند.
با اين حال زمين ناهموار ورزشگاه حافظيه شيراز ميزبان استقلال و شاهين است و بايد ديد كدام تيم در كنار مقبره حافظ شيراز غزل قهرماني مي سرايد. شاهين كه از مشكلات مالي رنج مي برد و در خطر سقوط به دسته اول هم هست، مي تواند شگفت ساز شود و اولين جام قهرماني اش را بالاي سر ببرد يا اين پرويز مظلومي است كه اولين جامش را با استقلال مي گيرد تا شايد بدين وسيله حضورش را يك فصل ديگر تمديد كند.
استقلال در اين بازي كيانوش رحمتي را هم مثل مجتبي جباري و آندرانيك تيموريان ندارد. آرش برهاني ويژه ترين بازيكن فينال جام حذفي است، او با 11 گل زده بهترين گلزن آبي پوشان در جام حذفي است. ساعت 15 امروز سوت آغاز اين ديدار به صدا درمي آيد و بايد ديد شاهين بوشهر اولين قهرماني اش را در جام حذفي تجربه مي كند يا استقلال اولين جامش را با مظلومي به دست مي آورد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

6 فروردين زمان آغاز اردوي تيم ملي فوتسال
سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان از آغاز اردوي آماده سازي اين تيم از تاريخ 6 فروردين ماه سال 91 خبر داد. علي صانعي ضمن بيان اين مطلب افزود: اردوي نهايي تيم ملي فوتسال از صبح 6 فروردين ماه با حضور 20 بازيكن كه از كليه تيم هاي ليگ برتري انتخاب شده اند، آغاز خواهد شد. بهترين بازيكنان اردوي اول به نفرات شايسته اردوهاي اخير تيم ملي اضافه شده و مراحل اصلي آماده سازي تيم از 14 فروردين ماه آغاز مي شود.
8 هزار بليت براي تماشاگران استقلال و شاهين
رئيس هيئت فوتبال استان بوشهر از اختصاص چهارهزار قطعه بليت ديدار نهايي جام حذفي به تماشاگران بوشهري خبر داد و گفت: براي اين مسابقه 12 هزار قطعه بليت تهيه شده كه يك سوم آن به تماشاگران بوشهري اختصاص مي يابد، يك سوم براي هواداران استقلال و يك سوم هم در اختيار هيئت فوتبال استان فارس قرار گرفته است.
فغاني داور فينال جام حذفي
عليرضا فغاني به عنوان داور وسط، حسن كامراني فر و رسول فروغي كمك هاي اول و دوم و رحيم مهرپيشه داور چهارم ديدار استقلال و شاهين بوشهر خواهند بود. ناظر داوري ابراهيم ميرزا بيگي است و ناظر ويژه هم حسين عسگري است.
جباري و تيموريان در كنار استقلالي ها
تيم استقلال براي ديدار فينال مقابل شاهين بوشهر روز گذشته عازم شيراز شد. در اين سفر كليه بازيكنان استقلال حتي مصدومان تيم، مجتبي جباري و آندرانيك تيموريان به جز كيانوش رحمتي به شيراز رفتند.
دنيزلي و كريمي در اردوي تيم فوتبال نونهالان
سرمربي و هافبك پيروزي در اردوي تيم فوتبال نونهالان حضور يافتند.تيم زير14 سال ايران، در حضور علي كريمي و مصطفي دنيزلي كاپيتان و سرمربي پيروزي، تيم نوجوانان اين تيم را چهار بر سه شكست داد.پس از پايان بازي، علي كريمي كاپيتان و مصطفي دنيزلي براي بازيكنان تيم نونهالان صحبت كردند.
ديدار رئيس فيفا با رئيس جمهور برزيل
رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) قرار است براي رفع نگراني ها در مورد آمادگي برزيل براي ميزباني جام جهاني 2014، روز جمعه با رئيس جمهوري اين كشور ملاقات كند. سپ بلاتر در حالي با «ديلما روسف» ديدار مي كند كه دبير كل فيفا هفته گذشته با اظهارات تندي در مورد روند آمادگي برزيل، خشم مسئولان برگزاري جام جهاني در اين كشور را برانگيخته بود.
احتمال آزاد شدن ورود دروازه بانان خارجي
احتمال مي رود براي فصل آينده حضور دروازه بان خارجي در ليگ برتر آزاد شود. بهروان سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر گفت: در خصوص لغو قانون ممنوعيت استفاده باشگاههاي ليگ برتر از دروازه بان خارجي، نظر خود باشگاه ها براي ما اهميت دارد و قطعا در اين خصوص از آنها نظر خواهي خواهيم كرد.
وقتي مسي مهمتر از گوارديولا مي شود
پس از مصاحبه مسي و بيان اين كه وي هرگز مهمتر از گوارديولا نيست، نظرسنجي بين هواداران بارسلونا صورت گرفت و طي آن مشخص شد مسي از ديد هواداران رسمي اين باشگاه بسيار مهمتر از گوارديولا است. در اين نظرسنجي رسمي در سه روز پياپي بيش از 400 هزار هوادار رسمي باشگاه بارسلونا حضور داشته و با داشتن كد مخصوص هواداري در آن شركت كردند.بر همين اساس 73 درصد راي دهندگان معتقدند كه ليونل مسي بيش از گوارديولا در موفقيت هاي بارسلونا سهم داشته است و در اين ميان بسياري با ارسال نمابر و پيامك به روابط عمومي طرح اين گونه سوالات را تضعيف كننده و بيهوده توصيف كرده اند.
آنژي روسيه به دنبال خريد مسي و رونالدو
روبرتو كارلوس كه عملا مديريت امور در باشگاه آنژي روسيه را در اختيار گرفته و از حالت مربي - بازيكن خارج شده است، به هواداران اين باشگاه ثروتمند روسي قول داده تا ليونل مسي و كريستيانو رونالدو را به خدمت بگيرد.كارلوس در اين باره گفت: هيچ محدوديت مالي وجود ندارد اما قطعا پيشنهاد ما نيز منطقي خواهد بود. رونالدو و مسي هر يك قراردادي مشخص دارند و از آنها خواسته ام تا قبل از تمديد قرارداد خود به آينده اي بهتر بينديشند، باشگاه آنژي براي آينده برنامه ريزي خيلي خوبي دارد و اين پيشنهاد براي هر دو ستاره مي تواند بسيار مفيد باشد.
ادعاي سرمربي شاهين پيش از بازي با استقلال
درخشان سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر در آستانه فينال جام حذفي مدعي شد كه در زمان مربيگري اش با هيچ تيمي به استقلال نباخته است و در بازي امروز نيز تيمش با برتري برابر استقلال قهرمان جام حذفي مي شود.

 



برتري سايپا در نخستين ديدار فينال ليگ واليبال

ديدار رفت مرحله فينال و رده بندي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي سايپا و شهرداري اروميه به پايان رسيد.
ديدار فينال و رده بندي بيست و پنجمين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ديروز با برگزاري دو ديدار آغاز شد. در بازي نهايي و در كرج تيم سايپا موفق شد با نتيجه سه بر يك كاله مازندران را شكست دهد و در ديدار رده بندي نيز شهرداري اروميه با همين نتيجه پيكان را شكست داد. بازي دوم فينال و رده بندي روز شنبه هفته آينده برگزار مي شود.

 



تيم ملي تكواندو سرانجام راهي هلند شد

سفارت هلند در تهران روز گذشته رواديد اعضاي تيم ملي كشورمان را براي حضور در رقابتهاي بين المللي اين كشور صادر كرد.
اعضاي تيم ملي كشورمان كه قرار است در رقابتهاي بين المللي هلند شركت كنند بامداد امروز با سرپرستي رئيس فدراسيون راهي آيندهوون شدند.مسئولان فدراسيون طي چند روز گذشته به دنبال اخذ رواديد از سفارت هلند براي اعزام ملي پوشان كشورمان بودند كه در نهايت اين تلاش ها روز گذشته جواب داد و رواديد اعضاي تيم صادر شد.تيم ملي مردان و بانوان ايران براي آمادگي بيشتر جهت مسابقات قهرماني آسيا در اين تورنمنت شركت مي كنند. سي و هفتمين دوره رقابتهاي تكواندو بين المللي هلند موسوم به DUTCH OPEN از جمله تورنمنت هاي A كلاس فدراسيون جهاني است كه طي روزهاي 27 و 28 اسفندماه در شهر آيندهوون برگزار خواهد شد.

 



قهرمانان ادوار گذشته جام حذفي

فصل 1355: ملوان بندرانزلي (پيروزي 4 بر يك برابر تراكتورسازي تبريز)
فصل 1356: استقلال تهران (پيروزي 2 بر صفر برابر هماي تهران)
فصل 1365: ملوان بندرانزلي (پيروزي 2 بر صفر برابر خيبر خرم آباد)
فصل 1366: پيروزي تهران (پيروزي يك بر صفر برابر ملوان بندرانزلي)
فصل 1367: شاهين اهواز (برتري برابر ملوان در مجموع دو بازي رفت و برگشت با گل بيشتر زده در خانه حريف)
فصل 1369: ملوان بندرانزلي (پيروزي 6 بر 5 در ضربات پنالتي برابر استقلال تهران)
فصل 1370: پيروزي تهران (پيروزي 2 بر يك برابر ملوان بندرانزلي)
فصل 1372: سايپاي تهران (برتري برابر جنوب اهواز در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با گل بيشتر زده در خانه حريف)
فصل 1373: بهمن تهران (پيروزي 2 بر يك برابر تراكتورسازي تبريز در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 1374: استقلال تهران (پيروزي 5 بر يك برابر برق شيراز در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 1375: برق شيراز (پيروزي 3 بر صفر در ضربات پنالتي برابر بهمن تهران)
فصل 1377: پيروزي تهران (پيروزي 2 بر يك برابر استقلال تهران)
فصل 1378: استقلال تهران (پيروزي 3 بر يك برابر بهمن تهران)
فصل 1379: فجرسپاسي شيراز (پيروزي 3 بر يك برابر ذوب آهن اصفهان در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 81 - 1380: استقلال تهران (پيروزي 4 بر 3 برابر فجرسپاسي شيراز در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 82 - 1381: ذوب آهن اصفهان (پيروزي 6 بر 5 در ضربات پنالتي برابر فجرشهيد سپاسي پس از تساوي در دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 83 - 1382: سپاهان اصفهان (پيروزي 5 بر 2 در مجموع دو ديدار رفت و برگشت برابر استقلال تهران)
فصل 84 - 1383: صباباتري (پيروزي 4 بر 2 در ضربات پنالتي برابر ابومسلم پس از تساوي در دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 85 - 1384: سپاهان (برتري 4 بر 2 در ضربات پنالتي برابر پيروزي پس از تساوي در دو بازي رفت و برگشت)
فصل 86 - 1385: سپاهان اصفهان (پيروزي 4 بر صفر مقابل صباباتري در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 87 - 1386: استقلال تهران (پيروزي 3 بر يك برابر پگاه گيلان در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 88 - 1387: ذوب آهن اصفهان (پيروزي 5 بر 2 برابر راه آهن تهران در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 89 - 1388: پيروزي تهران (پيروزي 4 بر يك برابر گسترش فولاد تبريز در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)
فصل 90 - 1389: پيروزي تهران (پيروزي 4 بر 3 برابر ملوان بندرانزلي در مجموع دو ديدار رفت و برگشت)

 



مخالفت با تغيير زمان ديدار سوم تيم هاي بسكتبال مهرام و ذوب آهن

مخالفت فدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) مانع از تغيير زمان برگزاري ديدار سوم تيم هاي مهرام و ذوب آهن براي تعيين تيم فيناليست مسابقات قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا شد.
طبق برنامه اوليه اعلام شده از سوي فدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) قرار بود ديدار سوم مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا 29 اسفندماه برگزار شود اما به دليل در پيش بودن ايام نوروز فدراسيون بسكتبال پس از جلب موافقت مسئولان دو تيم مهرام و ذوب آهن، رايزني هايي را براي تغيير اين زمان انجام داد.فدراسيون بسكتبال قصد داشت ديدار سوم تيم هاي مهرام و ذوب آهن زودتر از موعد مقرر انجام شود اما به دليل مخالفت مسئولان وابا اين بازي در همان زمان مقرر اوليه يعني 29 اسفندماه برگزار مي شود. تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي ميزبان اين بازي است. برنده ديدار سوم تيم هاي مهرام و ذوب آهن راهي فينال مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا مي شود و به عنوان نماينده ايران سهميه حضور در بيست و سومين دوره پيكارهاي قهرماني باشگاه هاي آسيا را هم به دست مي آورد.

 



برگزاري جلسه ويژه در فدراسيون فوتبال چرا داوران مطرح ديگر حاضر به قضاوت نيستند؟!

روز شنبه جلسه ويژه اي با حضور حسين عسگري و رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص عملكرد كميته انضباطي برگزار مي شود.
محسن تركي، سعيد مظفري زاده، محمود رفيعي و چند داور ديگر در نامه اي به كميته داوران عنوان كردند در صورتي كه با توهين كنندگان به داوري مماشات شود و كميته انضباطي طبق روال چند وقت اخير افراد توهين كننده را مورد عفو قرار دهد، ديگر در فوتبال ايران قضاوت نخواهند كرد. ناراحتي اين داوران از آن است كه گزارش هاي آنها در مورد فحاشي بازيكن به داور و ساير مسائل از سوي كميته انضباطي ناديده گرفته مي شود و كميته انضباطي اين متخلفان را مورد بخشش قرار مي دهد، در حالي كه طبق قوانين بين المللي فوتبال اصل بر صحت گزارش داور است ولي كميته انضباطي به بازيكني كه به داور فحاشي كرده را بدون توجه به گزارش داور مي بخشد.
آنها معتقدند داوران ايراني در مسابقات مورد تائيد AFC و فيفا سوت مي زنند و اين نهادهاي بين المللي گزارش هاي آنها را تائيد مي كنند اما در كميته انضباطي فدراسيون فوتبال چنين اتفاقي رخ نمي دهد.به همين دليل قرار است روز شنبه آينده جلسه ويژه اي بين حسين عسگري با مهدي محمد نبي دبير و علي كفاشيان رئيس فدراسيون و با حضور حسن زاده رئيس كميته انضباطي برگزار شود.اين جلسه با درخواست كميته داوران و به خاطر نامه چند داور بين المللي برگزار مي شود.

 



تيم ملي واترپلو 3 فروردين دركويت

تيم ملي واترپلو براي شركت در مسابقات كاپ آسيا روز سوم فروردين ماه عازم كشور كويت خواهد شد.
مسابقات واترپلو كاپ آسيا طي روزهاي پنجم تا دهم فروردين ماه سال 1391 به ميزباني كشور كويت برگزار مي شود و تيم ملي واترپلوي كشورمان براي شركت در اين مسابقات روز سوم فروردين ماه با 17 بازيكن و همراه عازم اين كشور خواهد شد.

 



استعفاي دبيركل كميته ملي پارالمپيك

دبيركل كميته ملي پارالمپيك و رئيس ستاد بازي هاي پارالمپيك لندن از سمت خود استعفا كرد.
در حالي كه كمتر از 7 ماه به آغاز بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن باقي مانده است، غلامرضا ابراهيمي، دبيركل كميته ملي پارالمپيك و رئيس ستاد بازي هاي پارالمپيك لندن از سمت خود استعفا كرد. ابراهيمي كه هنوز دليل كناره گيري اش از سمت دبيركلي كميته ملي پارالمپيك مشخص نشده در 18 بهمن سال 1388 جايگزين مسعود اشرفي در اين سمت شده بود و سرپرستي كاروان كشورمان در لندن را نيز برعهده داشت.
وي جاي خود را به امير ماندگار فرد كه 30 سال سابقه در ورزش را دارد و خود از جانبازان دفاع مقدس است، داد.

 



ميران عضو كميته فني و مشاور فني تيم ملي جودو

ميران به عنوان عضو كميته فني و مشاور فني تيم ملي جودو و كوراش منصوب شد.
سيد محمود ميران سرمربي اسبق تيم ملي طي حكمي از سوي رستگار سرپرست فدراسيون، به عنوان عضو كميته فني و مشاور فني تيم ملي جودو و كوراش منصوب شد.ميران يك مدال برنز جهان، پنج مدال جام جهاني، 43 مدال مسابقه هاي بين المللي، پنج مدال بازي هاي آسيايي، چهار مدال مسابقه هاي ارتش هاي جهان، دو مدال طلاي كشتي آزاد و جودوي قهرماني آسيا، بازوبند پهلواني ايران و عناوين متعدد ديگري را در طول دوران قهرماني خود كسب كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14