(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 اسفند 1390- شماره 20169

شين هوا : اشغالگران آمريكايي بدتر از طالبان آدم مي كشند
بازداشت 6 معترض به اتهام توهين به پادشاه اردن
نگراني از موج جديد ضداشغالگري وزيران دفاع آمريكا و آلمان را به افغانستان كشاند
فراخوان مبارزان عربستاني براي برپايي اعتراض هاي گسترده عليه آل سعود
تاريخ برگزاري انتخابات پارلماني چند حزبي در سوريه اعلام شد
استفاده نظاميان صهيونيستي از سلاح هاي ممنوعه در قتل عام ساكنان غزه
گفت وگوي هيئت اعزامي حماس با دبيركل حزب الله لبنان
يورش پليس يونان به كارمندان معترض در خيابان هاي آتن
نظاميان سعودي را اخراج كنيد درخواست بحريني ها در تظاهرات منامه
انتقاد شديد ال گوراز خريد و فروش راي در انتخابات آمريكا
تظاهرات «هشدار به دولت» در صنعا و ديگر شهرهاي يمن
غزه در خون و سكوت اعراب
اعتصاب سراسري كاركنان حمل و نقل عمومي در ايتاليا
چها رسوي پنج قا ره



شين هوا : اشغالگران آمريكايي بدتر از طالبان آدم مي كشند

خبرگزاري رسمي چين اعلام كرد، ملت افغانستان از دست نظاميان آمريكايي به ستوه آمده اند چرا كه سربازان آمريكايي به مراتب بدتر از طالبان آدم مي كشند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، خبرگزاري شين هوا با ارائه گزارشي درباره قتل عام غيرنظاميان افغانستان توسط ارتش آمريكا اظهار داشت كه نظاميان آمريكايي اوضاع بغرنجي را براي مردم افغانستان به وجود آورده اند و در كشتار غيرنظاميان از طالبان پيشي گرفته اند.
اين خبرگزاري با اشاره به حادثه خونباري كه يك نظامي آمريكايي به وجود آورده و بيش از 22 نفر را به قتل رسانده يا مجروح كرده بود افزود، اين حادثه غم انگيز دنيا را شوكه كرد و نشان داد كه سربازان آمريكايي تا چه اندازه در ريختن خون مردم بي گناه افغانستان بي تفاوت هستند.

 



بازداشت 6 معترض به اتهام توهين به پادشاه اردن

در راستاي سركوب اعتراضات مردمي در اردن دادستان اين كشور شش تظاهركننده اردني را به اتهام توهين به پادشاه دستگير كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، يك مقام قضايي اردن در اين باره گفت، در تظاهرات هفته گذشته در شهر جنوبي «الطفيله» 21نفر بازداشت شدند كه دادستاني اردن همه آنها را به اغتشاشگري و شش نفر را به جرم توهين به پادشاه متهم كرده است.
وي افزود، پليس همچنان در جست وجوي 30 نفر ديگر است.اين مقام قضايي تصريح كرد، اگر اين شش نفر گناهكار شناخته شوند ممكن است هر كدام به سه سال زندان محكوم شوند.
شهر الطفيله هفته گذشته صحنه برگزاري چندين تظاهرات ضددولتي بود كه تظاهركنندگان در آنها از دولت خواستند اصلاحات را اعلام كرده و براي جوانان اين شهر اشتغال زايي ايجاد كند.

 



نگراني از موج جديد ضداشغالگري وزيران دفاع آمريكا و آلمان را به افغانستان كشاند

نگراني از افزايش موج جديد احساسات ضداشغالگري به دنبال جنايت اخير نظاميان آمريكايي در قتل عام 17 زن و كودك افغاني وزيران دفاع آمريكا و آلمان را به افغانستان كشاند.
به گزارش خبرگزاري ها لئون پانتا وزير دفاع آمريكا صبح ديروز به منظور ديدار با مقامات افغان و كاستن از حجم فشارها و انتقادات نسبت به عملكرد نظاميان اين كشور در افغانستان وارد ولايت هلمند شد.
وي در حالي وارد افغانستان شده است كه خشم و انزجار مردم اين كشور نسبت به اشغالگران آمريكايي در بالاترين حد خود است.
گفت وگو درباره امضاي پيمان استراتژيك بين كابل-واشنگتن و افزايش موج آمريكا ستيزي به دنبال جنايات اخير از محورهاي مذاكرات پانتا با مقامات افغان خواهد بود.
واگذاري زندان بگرام به نيروهاي افغان هفته گذشته ميان مقامات نظامي افغان و «جان آلن» فرمانده نظاميان آمريكايي در افغانستان به امضا رسيد كه يكي از پيش شرط هاي دولت افغانستان براي امضاي پيمان استراتژيك بود.
وزير دفاع آلمان نيز پس از سفر به كشورهاي همسايه افغانستان ديروز با هدف رايزني با مقامات افغان وارد اين كشور شد.
براساس اين گزارش اين ششمين سفر دي مايتزر به افغانستان پس از تصدي پست وزارت دفاع آلمان است وي هفته گذشته نيز در سفري به افغانستان با نظاميان آلماني مستقر در شمال افغانستان ديدار كرد.
اخيرا نيز «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان در سفري غيرمنتظره به افغانستان با حضور در پايگاه نظامي مزار شريف با سربازان آلماني حاضر در اين پايگاه ديدار كرد. ناظران سياسي معتقدند سفر مكرر مقامات آلماني به افغانستان با هدف زمينه سازي براي خروج نظاميان اين كشور از افغانستان و افزايش روحيه سربازان و نظاميان آلماني است كه به شدت در اين چند سال اخير و به دنبال شكست غرب در جنگ افغانستان تضعيف شده است.

 



فراخوان مبارزان عربستاني براي برپايي اعتراض هاي گسترده عليه آل سعود

در آستانه سالگرد اعتراضات مردمي موسوم به روز «خشم»، فعالان عربستاني براي برگزاري تجمع هاي اعتراض آميز عليه آل سعود فراخوان دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، ائتلاف موسوم به «انقلاب بلاد الحرمين» با اعلام فراخوان از عموم مردم عربستان دعوت كرد تا روز شنبه (پس فردا)، دست به تجمع هاي اعتراض آميز در سراسر اين كشور بزنند.
بر اساس اين گزارش، فراخوان براي تظاهرات در روز 17 مارس (27 اسفند) درحالي صورت مي گيرد كه جمعيت حقوق مدني و سياسي عربستان موسوم به «حسم» تأكيد كرده است كه ده ها فعال عربستاني اعلام كرده اند، براي اعلام همبستگي با زندانيان سياسي روزهاي 15 و 16 مارس (25 و 26 اسفند) دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
اوايل هفته جاري نيز كاركنان بخش خطوط هوايي عربستان از قصد خود براي برگزاري تحصن دو روزه در اعتراض به فساد بي سابقه در مراكز وابسته به خطوط هوايي اين كشور خبر دادند. از سوي ديگر با افزايش اعتراضات در شرق، مركز و شمال، يك گروه طرفدار حقوق بشر در عربستان اعلام كرد كه تعداد زندانيان سياسي در زندان هاي اين كشور از 30 هزار نفر فراتر رفته است. انتشار اين اخبار در روزهاي اخير، مسئولان سازمان عفو بين الملل را به واكنش واداشت و اين نهاد بين المللي با صدور بيانيه اي بازداشت بدون دليل و محاكمه افراد بازداشت شده را خلاف موازين حقوقي بين المللي عنوان كرده است.اين سازمان همچنين ضرب و شتم دانشجويان دختر دانشگاه «ملك خالد» در شهر «ابها» و بازداشت تعدادي از آنها را محكوم كرد.
در همين حال سردبير مجله مصري «الغد» در واكنش به اعتراضات دانشجويي در عربستان به شبكه خبري «العالم» گفت: كشيده شدن اعتراضات به رياض (پايتخت عربستان)، به نوعي نشان دهنده ماهيت اعتراضات مردمي در عربستان است.
به گفته اين روزنامه نگار مصري، دامنه اعتراضات مردمي عربستان در روزها و هفته هاي آينده گسترده تر خواهد شد و مردم اين كشور خواهان تغيير رژيم هستند.
اين كارشناس امور عربستان تأكيد كرد: دوران جديدي در عربستان آغاز شده است كه در آن شهروندان با جرئت و اقتدار به خيابان ها مي آيند و تنوع جغرافيايي و اجتماعي اين اعتراضات، ادعاهاي حكومت سعودي مبني بر حمايت خارجي ها از اين اعتراضات را رد مي كند.

 



تاريخ برگزاري انتخابات پارلماني چند حزبي در سوريه اعلام شد

رئيس جمهور سوريه طي يك فرمان حكومتي 7 مه (18 ارديبهشت) را زمان برگزاري انتخابات پارلماني اين كشور اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) بشار اسد طي يك فرمان حكومتي به شماره 113 روز سه شنبه را به عنوان تاريخ برگزاري انتخابات پارلماني تعيين كرد.
بشار اسد قانون اساسي جديد را 28 فوريه (9 اسفند) به عنوان بخشي از اصلاحات وعده داده شده در اين كشور امضا كرد. انتخابات پارلماني سوريه بر مبناي قانون اساسي جديد اين كشور كه در همه پرسي 26 فوريه با موافقت اكثريت راي دهندگان سوري تصويب شد برگزار مي شود.
قانون اساسي جديد سوريه اصل 8 قانون سابق كه حزب بعث اين كشور را رهبر و جامعه عنوان مي كرد، حذف و ضمن برقراري نظام چند حزبي در سوريه، دوران رياست جمهوري در اين كشور را به دو دوره هفت ساله محدود كرده است.
انتخابات هفتم مه سومين انتخابات پارلماني در سوريه از زمان به قدرت رسيدن اسد در اين كشور در سال 2000 به شمار مي آيد و همچنين اولين انتخابات از اين نوع تحت نظام چند حزبي جديد محسوب مي شود.
از سوي ديگر، رسانه هاي عرب زبان از پاسخ رسمي رئيس جمهور سوريه به كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل خبر دادند.
از محتواي پاسخ بشار اسد به كوفي عنان خبري منتشر نشده است اما منابع آگاه اظهار داشتند كه رئيس جمهور سوريه درباره نحوه ارسال كمك هاي انساني به سوريه، توقف خشونت ها و آغاز گفت وگوهاي ملي به كوفي عنان اميدواري داده است. نماينده ويژه سازمان ملل نيز پس از گفت وگو با مخالفان سوريه اعلام كرد كه مخالفان وعده همكاري كامل براي پايان دادن به بحران سوريه داده اند كه اين امر بسيار اميدواركننده است و يك موفقيت به حساب مي آيد.
از سوي ديگر پس از آنكه ارتش سوريه كنترل كامل اوضاع در شهر مرزي ادلب را در دست گرفت 130 فرد مسلح خود را تسليم ارتش سوريه كردند.
ادلب طي ماه هاي گذشته يكي از مناطق مهم فعاليت افراد مسلح نظام سوريه بوده است.
اين در حالي است كه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اعلام كرد كه اين كشور ميزبان دومين نشست موسوم به دوستان سوريه در اسلامبول خواهد بود.
نخستين نشست گروه «دوستان سوريه» 24 فوريه (15 اسفند) در تونس برگزار شد كه به دليل مخالفت علني با دولت سوريه و طرح هاي كشورهاي عربي و غربي براي براندازي نظام سوريه به كنفرانس دشمنان سوريه معروف شد.


 



استفاده نظاميان صهيونيستي از سلاح هاي ممنوعه در قتل عام ساكنان غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي در حملات چند روز گذشته عليه مردم نوار غزه از سلاح هاي ممنوعه بين المللي استفاده كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي فلسطين،، سخنگوي وزارت بهداشت غزه گفت كه پيكرهاي تكه تكه شده شهداي فلسطين نشان مي دهد كه رژيم صهيونيستي در حملات اخير خود عليه مردم غزه از سلاح هاي ممنوعه بين المللي استفاده كرده است.
«اشرف القدره» از جامعه جهاني خواست تا به وظايف قانوني، اخلاقي و انساني خود عمل كرده و تجاوزات رژيم صهيونيستي را محكوم كند و همچنين از نهادهاي حقوق بشر خواست تا براي نجات جان مجروحان حملات اخير صهيونيست ها عليه غزه دست به اقدام فوري زده و دارو و لوازم پزشكي مورد نياز بيمارستان هاي غزه را تامين كنند.
وي تصريح كرد كه شمار زياد شهدا و مجروحان از جمله كودكان نشاندهنده وحشي گري رژيم صهيونيستي و هدف قرار دادن غيرنظاميان و مناطق مسكوني از سوي اين رژيم است و نشان مي دهد كه اين رژيم به دنبال آن است تا در ميان كودكان بويژه دانش آموزان رعب و وحشت ايجاد كند.
وي همچنين اظهار داشت كه در حملات اخير صهيونيست ها به نوار غزه 25 فلسطيني شهيد و 82 نفر از غيرنظاميان مجروح شدند كه در ميان شهدا سه دانش آموز مدرسه و چهار سالخورده و يك دختر نوجوان ديده مي شود.
در همين رابطه «خضر حبيب» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت كه تجاوزات مكرر رژيم صهيونيستي به فلسطين در سايه سكوت و انفعال كشورهاي عربي صورت مي گيرد.
وي افزود، سكوت سران عربي باعث گستاخي صهيونيست ها و تشويق اين رژيم در ارتكاب جنايات عليه مردم بي گناه فلسطين شده است.
خضر حبيب گفت، ما به رژيم صهيونيستي اعتماد نداريم زيرا مي دانيم دروغگويي اخلاق هميشگي اين رژيم است و دفاع از خود را حق مقاومت مي دانيم.
وي تصريح كرد، مقاومت فلسطين با وجود همراهي جامعه جهاني با اسرائيل تصميم به مبارزه با اين رژيم گرفته و مقاومت قدرت مقابله با دشمن را نشان داده است.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه هزاران نفر از مردم تركيه در اعتراض به جنايت هاي آمريكا و صهيونيست ها عليه مسلمانان پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
تظاهركنندگان در شهر اسلامبول جنايت هاي رژيم صهيونيستي در نوار غزه را محكوم كرده و شعارهاي ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي سر دادند.آنها همچنين همبستگي خود را با ملت مظلوم فلسطين در نوار غزه اعلام كردند.

 



گفت وگوي هيئت اعزامي حماس با دبيركل حزب الله لبنان

در ديدار دبيركل حزب الله لبنان با يك هيئت حماس تحولات جهان عرب به ويژه اوضاع غزه و سوريه بحث و بررسي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه «السفير» هيئت حماس به رياست موسي ابومرزوق معاون رئيس دفتر سياسي حماس با سيدحسن نصرالله ديدار و درباره تحولات جهان عرب، سوريه و غزه به بحث و گفت وگو پرداخت.
اين روزنامه به نقل از برخي منابع نوشت، در اين ديدار طرفين توافق كردند كه طرح مشتركي براي به شكست كشاندن تلاش هاي غربي و عربي براي محاصره جنبش هاي اسلامي تدوين كنند.
در زمينه سوريه نيز دو طرف تاكيد كردند كه راه حل نظامي راه حل بحران سوريه نيست و بحران اين كشور بايد از طريق گزينه سياسي حل و فصل گردد.
دو طرف همچنين براي همكاري در جهت ايجاد كانال هاي مناسب با هدف بهبود روابط به ويژه با اخوان المسلمين مصر توافق كردند.

 



يورش پليس يونان به كارمندان معترض در خيابان هاي آتن

كارمندان دولتي يونان در اعتراض به طرح هاي رياضتي دولت بار ديگر به خيابان ها ريختند و با پليس درگير شدند.
به گزارش مهر به نقل از شين هوا، رسانه هاي غربي گزارش دادند كارمندان دولتي يونان در اعتراض به طرح هاي رياضت اقتصادي دولت به خيابان هاي شهر آتن آمدند و مقابل وزارت بهداشت يونان تظاهرات كردند.
گفته مي شود كارمندان وزارت توسعه يونان در اعتراض به تعطيلي نهادهاي دولتي اين تظاهرات را برگزار كردند؛ كه در نهايت با برخورد پليس ضدشورش اين تظاهرات به خشونت كشيده شد.تظاهرات پس از آن برگزار شد كه پارلمان يونان نهم اسفند ماه با بي اعتنايي به اعتراضات مردمي دور جديدي از طرح هاي رياضت اقتصادي را در راستاي تلاش ها براي دريافت كمك هاي بين المللي به منظور جلوگيري از ورشكستگي در ماه مارس تصويب و موافقت خود را با كاهش حقوق افراد بازنشسته اعلام كرد.
با وجود تلاش سران اتحاديه اروپا براي كمك به يونان و جلوگيري از سرايت بحران اين كشور به ديگر كشورهاي عضو اين اتحاديه، كارشناسان اقتصاد سياسي بين الملل بخت كمي را براي موفقيت آميز بودن طرح هاي ارائه شده متصور هستند.
سران ايتاليا و آلمان نيز درباره بحران منطقه يورو و نگراني از تشديد آن با يكديگر ديدار كردند.
ماريو مونتس نخست وزير ايتاليا روز سه شنبه پس از ديدار و گفت وگو با «آنگلا مركل» در يك كنفرانس خبري مشترك در رم گفت: ما با صدراعظم آلمان به اين نتيجه رسيديم كه در اين مرحله از بحران اقتصادي اروپا بايد به موضوع عدالت و فساد پرداخته شود و اين دو موضوع نمي تواند خارج از ديد دولت قرار گيرد.
اين ديدار روز سه شنبه در حالي برگزار شد كه اوضاع يونان سران اروپا را بيش از پيش نگران كرده است.

 



نظاميان سعودي را اخراج كنيد درخواست بحريني ها در تظاهرات منامه

سرويس خارجي-
تظاهركنندگان بحريني با سر دادن شعار «مرگ بر آل خليفه» خواستار سرنگوني رژيم بحرين و كوتاه شدن دست عربستان سعودي از امور داخلي بحرين شدند.
معترضان بحريني با اعلام اينكه شيخ حمد بن عيسي آل خليفه مسئول كشته شدن مردم در قيام مردمي اين كشور است خواستار سقوط نظام و اخراج اشغالگران سعودي از كشورشان شدند.
تظاهركنندگان اعلام كردند در سالگرد اشغال بحرين توسط نظاميان آل سعود به فعاليت هاي اعتراضي خود ادامه خواهند داد و تا خروج كامل اشغالگران دست از تظاهرات برنمي دارند.
ساكنان منطقه الدراز با سردادن شعارهايي عليه آل خليفه اقدامات خشونت آميز رژيم بحرين را محكوم كردند.
عربستان سعودي در اواسط مارس 2011 (اسفندماه) به همراه امارات متحده عربي نيروهاي خود را براي كمك به رژيم منامه در سركوب معترضان ضد دولتي به بحرين فرستاد.
نيروهاي بحريني تحت حمايت سعودي ها همچنان به سركوب معترضان ضد رژيم آل خليفه ادامه مي دهند.ساكنان جزيره ستره نيز در اعتراض به ادامه حضور اشغالگران سعودي در خاك اين كشور دست به اعتصاب عمومي زدند.مدارس و مغازه ها براي اعتراض به حضور اشغالگران تعطيل شد.
اين درحالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه به تظاهركنندگان و اعتصاب كنندگان حمله و به سوي آنان گاز اشك آور پرتاب كردند.دبيركل جمعيت پرستاران بحرين نيز تأكيد كرد، همزمان با شروع هفته مقاومت در برابر اشغالگران سعودي پرستاران و كادر پزشكي بحرين نيز اعتراض خود را نسبت به دخالت هاي عربستان در كشورشان اعلام مي كنند.وي افزود پرستاران نيز همچون ديگر اقشار جامعه همبستگي خود را با خانواده هاي شهدا و زندانيان سياسي اعلام كردند و خواستار قصاص قاتلان شدند.

 



انتقاد شديد ال گوراز خريد و فروش راي در انتخابات آمريكا

معاون بيل كلينتون از نبود دموكراسي واقعي در آمريكا و خريد و فروش راي در انتخابات اين كشور به شدت انتقاد كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه بوستون هرارلد ال گور معاون رئيس جمهور سابق آمريكا با انتقاد از نفوذ پول در نظام سياسي كشور گفت: نظام دموكراسي در آمريكا به سرقت رفته است.
وي در گردهمايي متخصصان كارآفريني در ايالت تگزاس آمريكا افزود: نفوذ و تاثير پول در سياست و حكومت آمريكا به اندازه اي افزايش يافته است كه پول را نماينده و جانشين راي كرده است.
وي در عين حال از مردم آمريكا خواست در راستاي اصلاح و ترميم دولت آمريكا كه مدت هاست ديگر عملا كارايي خود را از دست داده است وارد عمل شوند.
وي استفاده از رسانه هاي اجتماعي را براي تغيير گفتمان دموكراتيك در آمريكا خواستار شد.
اين اظهارات ال گور درباره انتقاد از نفوذ پول به نظام سياسي آمريكا در شرايطي گزارش مي شود كه مردم آمريكا از تاريخ 17 سپتامبر سال گذشته ميلادي در اعتراض به نابرابري هاي مالي و حرص شركت هاي بزرگ و نفوذ پول به نظام سياسي كشورشان در قالب جنبش 99 درصدي تسخير وال استريت تظاهرات خود را آغاز كرده اند و اين تظاهرات با وجود سركوب هاي پليس آمريكا و افزايش رو به رشد آمار بازداشت شدگان همچنان در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريكا ادامه دارد.

 



تظاهرات «هشدار به دولت» در صنعا و ديگر شهرهاي يمن

شهر صنعا پايتخت يمن و ديگر شهرهاي اين كشور بار ديگر شاهد تظاهرات اعتراض آميز مردمي بود كه خواستار بركناري باقيمانده هاي رژيم عبدالله صالح و ادامه انقلاب بودند.
مردم يمن روز گذشته با برگزاري تظاهرات در صنعا، ذمار،ز تعز و ديگر شهرهاي اين كشور بر ادامه فعاليت هاي انقلابي و بركناري اطرافيان علي عبدالله صالح تاكيد كردند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار محاكمه مسئولان اين رژيم به سبب جناياتشان نسبت به مردم يمن شدند و تاكيد كردند تا تحقق مطالباتشان به حركت مسالمت آميز انقلابي خود ادامه مي دهند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي دخالت هاي آمريكا و رژيم سعودي در امور داخلي يمن را محكوم كرده و مخالفتشان را با همه توافقنامه هاي سياسي ضد انقلاب اين كشور اعلام كردند.
مردم معترض يمن تاكيد كردند كه تغيير رئيس جمهور در خواست هاي آنان تغييري به وجود نياورده و آنان همچنان خواستار تحقق مطالبات انقلاب خود هستند.
اين در حالي است كه انقلابيون يمن اعلام كردند كه از 18 مارس (28 اسفند) مرحله جديدي از انقلاب مردم اين كشور آغاز مي شود.
كميته سازماندهي انقلاب يمن با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه اگر دولت جديد به خواسته هاي مردم توجه نكند فعاليت هاي انقلابي و اعتراض مردم وارد مرحله جديدي خواهد شد و تظاهركنندگان مصمم تر از گذشته به تظاهرات مسالمت آميز خود ادامه خواهند داد.

 



غزه در خون و سكوت اعراب

ارتش رژيم صهيونيستي در سايه سكوت جهاني و معطوف شدن افكار عمومي جهان به ويژه كشورهاي عربي به بحران سوريه حملات خود را به نوار غزه از سر گرفته و طي چند روز اخير 21 فلسطيني را به شهادت رسانده و بيش از 65 نفر ديگر را مجروح كرده است.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي در هفته جاري دست كم 10 بار به غزه حمله كردند و فلسطيني ها را به شهادت رساندند كه در ميان آنان 12 نفر از رهبران مقاومت فلسطين به شهادت رسيدند و تعداد زيادي از كودكان و شهروندان بي دفاع غزه به خاك و خون غلطيدند.
اين حملات با چراغ سبز آمريكا صورت گرفت چرا كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا چند روز پيش در سخنراني خود در نشست آيپك اعلام كرد كه امنيت اسرائيل براي ما به همان اندازه اهميت دارد كه امنيت آمريكا.
آمريكا با اعلام حمايت كامل خود از تجاوزات رژيم صهيونيستي به اين رژيم جنايتكار مجوز حمله مجدد به غزه را داد، حمله اي كه در آن غزه در خون غلطيد.
به گزارش خبرگزاري فارس، رژيم هاي عربي منطقه به ويژه قطر و عربستان كه اين روزها به شكلي تمام عيار با رژيم صهيونيستي عليه نظام سوريه و مقاومت يك صدا شده اند چشمان خود را بر روي ملت مظلوم فلسطين و اعراب اين سرزمين بسته اند.
شوراي همكاري خليج فارس در حالي تأسيس شد كه يكي از اهدافش حمايت از آرمان فلسطين و مظلوميت هاي اين ملت است اما تاكنون كه بيش از سه دهه از عمر آن گذشته نه تنها براي يك وجب خاك اشغال شده فلسطين و حمايت از محور مقاومت يك بيانيه صادر نكرده بلكه بالعكس بازيگر سياست هاي رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي فلسطيني است و در خدمت منافع اسرائيل قرار گرفته است.
به خون غلطيدن كودكان فلسطيني و گريه هاي مادران مظلوم را بايد لكه ننگي بر پيشاني دولت هاي عرب و حاميان رژيم صهيونيستي و مدعيان دموكراسي خواند.
از سوي ديگر كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس طرحي به نام سپر جزيره ابداع كرده اند كه به هر كشور عربي حمله اي شود از آن كشور دفاع كنند.
پرسش اين است كه چرا در پي حمله به غزه اين كشورها سكوت اختيار مي كنند اما عليه مردم بحرين كه خواستار مطالبات بر حق خود هستند وارد اين كشور مي شوند و مردم بي گناه را سركوب مي كنند.
در سرزمين فلسطين كه دشمن خارجي تجاوز مي كند اقدامي انجام نداده و سكوت مي كنند اما در بحرين كه دشمني وارد نشده و مردم مي خواهند در سرنوشتشان دخالت كنند به عنوان دفاع در برابر دشمنان وارد مي شوند.
به نظر مي رسد كشورهاي عربي هنوز در تشخيص دشمن خارجي سردرگم مانده اند و نمي دانند چه كسي مردم بي گناه را به خاك و خون مي كشاند.
امروز هيچ كارشناس نظامي در دنيا ترديد ندارد كه تجاوز رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه يك جنگ نابرابر است كه در آن تمامي تعهدات حقوق بشري ناديده گرفته شده است.
جنگي كه به يك دوئل بيشتر شبيه است تا يك نبرد و با اينكه دشمنان اسلام پي برده اند كه بالاخره مسلمانان پيروز خواهند شد و جنگ افزارهاي اسرائيلي، آمريكايي زمينگير خواهند شد ولي باز هم در سايه سكوت و انفعال كشورهاي عربي به تجاوزات خود ادامه مي دهند.

 



اعتصاب سراسري كاركنان حمل و نقل عمومي در ايتاليا

كاركنان بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا، در اعتراض به برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت در سراسر اين كشوردست به اعتصاب زدند.
به گزارش ايرنا، با فراخوان اتحاديه كارگري اورسا، 2000 نفر از كاركنان بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا ديروز دست از كار كشيدند و با اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي ماريو مونتي نخست وزير اين كشور، خواستار تمديد قراردادهاي شغلي و بهبود شرايط كاري خود شدند. اعتصاب ديروز كاركنان اتوبوس، مترو، تراموا در رم باعث سرگرداني هزاران مسافر و گردشگر در ايتاليا شد.
بر اساس اين گزارش علاوه بر پايتخت، در شهرهاي بزرگ مانند ميلان و ناپل نيز مشكلاتي در حمل و نقل بوجود آمد و برخي قطارها در استان شمالي لومبارديا نيز براي همراهي با اين اعتصاب متوقف شدند.
اتحاديه هاي كارگري از دولت خواسته اند تا منابع مالي اين بخش را كاهش ندهد و ارزش اقتصادي سيستم پشتيباني و حمل و نقل را درك كند.
در ادامه اعتراض ها عليه برنامه هاي رياضت اقتصادي نخست وزير ايتاليا، پنجشنبه هفته گذشته نيز اين كشور صحنه اعتصاب گسترده و سراسري بخش هاي مختلف حمل و نقل بود.
اين اعتصاب سراسري با فراخوان اتحاديه هاي كارگري بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا برگزار شد و كاركنان در بخش هاي مختلف زميني، دريايي و هوايي از جمله اتوبوسراني، تراموا، مترو، قطار، كشتي، هواپيما و حتي رانندگان كاميون و شاغلان در عوارضي اتوبان ها نيز دست از كار كشيدند.

 



چها رسوي پنج قا ره

هشدار روحاني برجسته مصر
يك روحاني برجسته مصري از دولت قطر و عربستان سعودي خواست در مسائل داخلي سوريه دخالت نكنند و بحران اين كشور را پيچيده تر نسازند.وي همچنين نسبت به تامين تسليحات براي شورشيان ضددمشق هشدار داد.
سركوب زندانيان فلسطيني
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نسبت به بدرفتاري زندانيان رژيم صهيونيستي با زندانيان فلسطيني دربند و سركوب و شكنجه آنان هشدار داد.
حماس از رسانه هاي جهاني خواست ضمن انعكاس گسترده اخبار مربوط به زندانيان فلسطيني اقدامات لازم براي واكنش جهاني نسبت به اين فاجعه را فراهم آورند.
توافق اصولي دو سودان
دولت هاي سودان و سودان جنوبي درباره ترسيم خطوط مرزي به توافق اصولي رسيدند.در اين توافق كه در آديس آبابا پايتخت اتيوپي به امضاي دو طرف رسيد قرار شد كميته هاي مشتركي به بررسي مسائل مورد اختلاف رسيدگي كنند و پس از پايان كار كميته ها رئيسان جمهوري دو كشور توافق را امضا كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14