(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 اسفند 1390- شماره 20169

جمع آوري 26 ميليارد توماني كمك ها در جشن نيكوكاري
 400 مصدوم چشمي و 2 كشته آمار حوادث آخرين چهارشنبه سال
جا به جايي تعداد زيادي از مديران ارشد شهرداري
تسهيلات مترو براي پنج شنبه آخر سال
جاده هاي نوروزي در كنترل گشت هاي هوايي
تملك تمامي معارضين بزرگراه امام علي(ع) تا ارديبهشت
وزارت ارشاد نقشي در فيلترينگ سايت ها ندارد
استاندار اصفهان: در ايام نوروز ميزان اجاره اقامتگاه ها فقط توسط استانداري تعيين مي شود
گردوغبار شديد اصفهان و چهارمحال و بختياري را فرا گرفت
كاهش 7 تا 14 درجه اي دما در نيمه شرقي
سارقان مسلح 2 طلافروش را در اصفهان به قتل رساندند
برخورد با شخصيت هاي حقوقي متخلف در تصادفات
تلفات كشتي بنگلادشي
تصادف مرگبار
اين زن هرگز نبايد گريه كند



جمع آوري 26 ميليارد توماني كمك ها در جشن نيكوكاري

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: تا به امروز حدود 26 ميليارد تومان در جشن نيكوكاري جمع آوري شده است.
سعيد ستاري تصريح كرد: امسال وزارت آموزش و پرورش در بخش جمع آوري كمك ها همكاري خوبي را داشت به طوري كه بيش از 100 هزار مدرسه كمك هاي مردمي را جمع آوري كردند.
وي افزود: با تعامل صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش كمك هاي جمع آوري شده طي يكي دو روز آينده در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد بيان داشت: هنوز آمار جمع آوري شده كمك ها در مدارس به كميته امداد اعلام نشده است اما كمك هاي جمع آوري شده در اختيار دانش آموزان نيازمند قرار گرفته است.
وي افزود: براساس آمار بدست آمده در حال حاضر حدود 26 ميليارد تومان جمع آوري شده است به طوري كه پيش بيني مي شود اين آمار به بالاي 30 ميليارد تومان افزايش پيدا كند.

 



احمدي مقدم اعلام كرد
 400 مصدوم چشمي و 2 كشته آمار حوادث آخرين چهارشنبه سال

اگرچه فرمانده كل نيروي انتظامي چهارشنبه پايان سال امسال را نسبت به سال گذشته ايمن تر دانست اما در عين حال اعلام كرد، مراسم چهارشنبه سوري تا صبح ديروز 400 نفر مجروح برجاي گذاشته و حال يك دختر بچه 5 ساله نيز بسيار وخيم گزارش شده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه رزمايش ترافيكي نوروز 91 در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: رفتار مردم در شب چهارشنبه آخر سال بسيار بهبود يافته و امسال شاهد بهبود رفتار و فرهنگ اجتماعي مردم بوديم.
بيشترين آسيب ها چشمي هستند
غلامرضا معصومي رئيس اورژانس كشور در گفت وگو با فارس گفت: حوادث چهارشنبه آخر امسال تاكنون 338 مجروح و 2 فوتي داشته است و حال يك دختر 5 ساله در بيمارستان سوانح سوختگي مطهري نيز وخيم است.
با اشاره به اينكه بيشترين آسيب ها به چشم بوده است گفت: از اين تعداد 250 نفر مرد و 88 نفر زن (مونث) هستند و از ميان مصدومان ياد شده 153 نفر در بيمارستان بستري هستند.
حال «سارا» با 95 درصد سوختگي وخيم است
معصومي گفت: شلوغترين بيمارستان كشور طي روز گذشته بيمارستان فارابي بود و بيش از 250 مصدوم چشمي به اين بيمارستان مراجعه داشتند كه بنابر گزارشهاي رسيده وضعيت چشم حدود 11 نفر از اين بيماران وخيم است.
وي اضافه كرد: از نظر تعداد فوتي هاي حوادث چهارشنبه آخر سال نيز تاكنون فقط يك نفر فوتي كه كودك 11 ساله در تهران بوده و به علت انفجار ترقه در كنارش در بيمارستان شريعت رضوي ثبت شده است كه علت مرگ وي در حال بررسي است زيرا بدن وي سالم است البته اگر يك نفر فوتي دوشنبه در سمنان را هم به اين آمار اضافه كنيم تعداد فوتي ها 2 نفر مي شود ضمن اينكه حال يك دختر 5 ساله به نام سارا كه دچار سوختگي 95 درصدي شده و در ICU بيمارستان مطهري بستري است نيز وخيم است.رئيس اورژانس كشور ادامه داد: سال گذشته حدود 2 هزار و 88 نفر مجروح و 5 نفر فوتي در حوادث چهارشنبه آخر سال داشتيم كه با توجه به اين آمار و شواهد ماموران اورژانس در سطح كشور قطعا شدت حوادث و آسيب ها نسبت به سال گذشته كمتر شده است.
وي گفت: تحليل بنده از علت كاهش شدت حوادث اين است كه امسال خانواده ها بيشتر از گذشته فرزندانشان را در برنامه هاي چهارشنبه آخر سال همراهي كردند و به همين علت شرايط آرامتري نسبت به سال هاي قبل داشتيم و حتي در خيابان هاي بالاتر از مطهري در تهران صداي چنداني شنيده نمي شد.
پارگي كره چشم 17 مصدوم چهارشنبه سوري
محمود جباروند رئيس بيمارستان فوق تخصصي فارابي هم به فارس در خصوص مصدومان چشمي مراجعه كننده به بيمارستان فارابي گفت: آمار نهايي مراجعه به بيمارستان فارابي 303 نفر بود كه از اين تعداد 28 نفر از مصدومين به علت شدت جراحات وارده تحت عمل جراحي قرار گرفتند.
وي افزود: 11 نفر از اين 28 نفر دچار پارگي پلك و صورت شده اند كه به جز عمل جراحي كه بر روي چشم آنها انجام شده نيازمند درمان هاي ديگري نيز هستند كه امروز منتظريم وضعيت جراحي انجام شده بر روي چشم آنها مشخص شود تا تصميم نهايي را بگيريم.
رئيس بيمارستان فوق تخصصي فارابي تاكيد كرد: 17 نفر از اين 28 نفر نيز دچار پارگي كره چشم شدند كه با عمل جراحي انجام شده در حال حاضر وضعيت آنها مشخص نيست؛ همچنين با تلاش ها و پيگيري هاي كادر پزشكي بحمدالله امسال فردي بينايي خود را از دست نداد.
وي ضمن اشاره به آمار مصدومان شب چهارشنبه سوري سال گذشته تصريح كرد: سال گذشته تعداد مصدومين مراجعه كننده به اين بيمارستان 265 نفر بوده كه متاسفانه امسال اين تعداد افزايش بيشتري داشت و به تعداد 303 نفر افزايش يافت، البته شدت ضايعات و آسيب هاي وارده نسبت به سال گذشته كمتر شده است.
جباروند تاكيد كرد: اين آمارها مربوط به تهران است و معمولا تا سيزدهم فروردين ماه بيماران مصدوم چشمي از شهرستان هاي مختلف براي ادامه درمان به اين بيمارستان ارجاع داده مي شوند.
5 هزار تماس با آتش نشاني براي 350 حريق
حوادث چهارشنبه پايان سال تا ساعت 23 با بيش از پنج هزار تماس با سامانه 125 و حضور آتش نشانان در 350 حادثه حريق، تخريب و آتش سوزي 6 فروشگاه، 59 خانه مسكوني، 36 وسيله نقليه و 25 درخت همراه بود.
به گزارش مهر، تا ساعت 23 روز سه شنبه حوادث رخ داده در چهارشنبه آخر سال حاكي از آن است كه آتش نشانان تهران با حضور در 350 عمليات توانستند جان 20 شهروند تهراني را از مرگ نجات دهند ولي متاسفانه در سال جاري آتش سوزي در بخش هايي مانند خانه ها، وسيله نقليه، درختان و ضايعات افزايش داشته است.
براساس اين گزارش، تا ساعت 23 سه شنبه شب بيش از 5 هزار و 230 تماس با سامانه 125 از سوي شهروندان تهراني گرفته شده كه براساس آن 500 تيم به محل حوادث اعزام شده اند. اين در حالي است كه سال گذشته سه هزار و 482 تماس با سامانه 125 گرفته شده بود و 341 گروه به محل حوادث اعزام شدند.
ايست قلبي كودك 11 ساله در اثر ترس از انفجار ترقه
سردار حسين ساجدي نيا رئيس پليس تهران در گفت وگو با خبرنگاران با تاكيد بر اينكه مراسم چهارشنبه سوري امسال با كمترين حادثه برگزار شد از مرگ يك كودك 11 ساله بر اثر ترس از انفجار ترقه ابراز تاسف كرد و گفت: اين كودك از ناراحتي قلبي رنج مي برد. سردار ساجدي نيا تعداد حادثه سازان سه شنبه شب آخر سال را زير 10 نفر اعلام كرد و گفت: پرونده اين افراد در حال رسيدگي است و اگر جرم آن ها اثبات شود به دليل مزاحمت و ناهنجاري تا پايان تعطيلات عيد در بازداشت به سر خواهند برد.
وي تاكيد كرد: در برخي از نقاط تهران نيز برخي از شهروندان از فشفشه هاي دستي در داخل خودرو استفاده كرده بود كه آسيب هاي مختصري به وجود آمد.

 



جا به جايي تعداد زيادي از مديران ارشد شهرداري

شهردار تهران با صدور احكامي، تعدادي از مديران شهرداري و شهرداران مناطق 22گانه پايتخت را تغيير داد.
دكترمحمدباقر قاليباف شهردار تهران روز چهارشنبه در احكامي جداگانه 2 معاون جديد و چند تن از شهرداران جديد مناطق را منصوب كرد.
براساس اين گزارش مهندس مجتبي عبدالهي كه پيش از اين به عنوان شهردار منطقه 20 فعاليت مي كرد به عنوان معاون جديد خدمات شهري شهرداري تهران منصوب شد.
مهندس عليرضا جاويد شهردار منطقه يك نيز با حكم شهردار تهران به عنوان معاون جديد شهرسازي و معماري منصوب شد.
همچنين شهردار تهران در حكم ديگري مهندس هيربد معصومي معاون شهرسازي و معماري را به سمت مشاور ارشد خود در حوزه شهرسازي منصوب كرد.
تغييرات در سطح شهرداران مناطق نيز با حكم شهردار تهران به اين شرح است: منطقه يك مهندس مجتبي يزداني، منطقه 7 دكتر ميرعباسي، منطقه 10 مهندس فرامرز عظيمي، منطقه 15 مهندس سيداحمد صفوي، منطقه 17 مهندس محمدزاده، منطقه 18 مهندس صارمي زاده، منطقه 20 مهندس عظيم بابايي و منطقه 21 مهندس سليمي.

 



تسهيلات مترو براي پنج شنبه آخر سال

شركت بهره برداري مترو تهران با توجه به در پيش بودن پنج شنبه آخر سال برنامه هاي ويژه اي را براي سهولت تردد مسافران به مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا تدارك ديده است.
به گزارش كيهان با توجه به رسم هر ساله مردم براي زيارت اهل قبور در پنج شنبه آخر سال و ترافيك مبادي منتهي به بهشت زهرا در اين روز، شركت بهره برداري مترو تهران اقدامات ويژه اي را براي تسهيل تردد براي اين روز در نظر گرفته است.
اختصاص قطارهاي فوق العاده در خطوط 1 و 4 و استفاده حداكثري از ظرفيت مترو و كاهش هدوي قطارهاي فوق العاده در اين خطوط و استفاده حداكثري از ظرفيت مترو و كاهش هدوي قطارها در ديگر خطوط از جمله برنامه هاي شركت در اين روز است. در اين طرح براي ايستگاه هاي پرتردد شهر ري، شاهد، حرم مطهر، كهريزك و... اقدامات فوق برنامه اي مانند استقرار ستاد گمشدگان، نظافت و آراستگي ويژه، راهنماي مسافر با لباس فرم ويژه، استقرار اورژانس امكان سنجي شده است.
كاهش زمان رسيدن قطار به ايستگاه هاي حرم مطهر نيز از جمله برنامه هاي ويژه پنج شنبه آخر سال اين شركت است.

 



جاده هاي نوروزي در كنترل گشت هاي هوايي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور از كنترل سطح جاده هاي كشور در ايام نوروز توسط انواع وسايل پرنده خبر داد.
سردار اسكندر مؤمني، ديروز در حاشيه رزمايش ترافيك نوروز 91 كه در ضلع جنوبي مرقد مطهر امام خميني(ره) برگزار شد، با بيان اينكه از ويژگي هاي طرح نوروزي، انسجام و هماهنگي و افزايش تقويت نيروها است، افزود: در طرح نوروزي امسال از 30 فروند انواع وسايل پرنده استفاده مي شود.
وي با اشاره به اينكه در طرح نوروزي سال 91 تمام پرسنل راهنمايي و رانندگي و واحدهاي ستادي و اداري به ما كمك خواهند كرد، افزود: بيش از 150هزار نفر در طرح سال جديد آماده خدمت رساني به مسافران در جاده ها خواهند بود.
سردار مؤمني با اشاره به اينكه طرح نوروزي تا 15 فروردين ادامه خواهد داشت عنوان كرد: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي بيش از 10هزار تيم خودرويي در سراسر كشور دارد.
وي ادامه داد: سازمان هلال احمر 2 هزار و 200 نيرو، اورژانس كشور 4 هزار و 200 تيم، امداد خودروي سايپا هزار و 800 تيم و امداد خودرو ايران هزار و 182تيم، پليس ترافيك شهري 3 هزار تيم و پليس راه 3 هزار امداد خودرويي از عصر امروز مستقر مي كنند تا نوروزي بي حادثه را شاهد باشيم.
سردار مؤمني با بيان اينكه با طرح نوروزي تجلي يك كار بزرگ بين بخشي را شاهد هستيم، افزود: بيش از 10ميليون هميار پليس به انضباط ترافيك از فردا كمك مي كنند.
وي اظهار داشت: بيش از 100 هزار نفر بازرس نامحسوس در طرح نوروزي به ما كمك مي كنند و در تمام شبانه روز و در تمام نقاط حضور دارند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: صنعت بيمه براي اولين بار امسال براي ارائه خدمات ترافيكي در جاده هاي برون شهري آماده خواهد بود كه اميدواريم نوروزي بي حادثه را شاهد باشيم.
صدور 9 ميليون قبض جريمه براي نبستن كمربند
سرهنگ مرتضي دهقاني، رئيس پليس اجرائيات راهور نيز از صدور 9 ميليون و 230هزار برگ جريمه به دليل نبستن كمربند ايمني در كشور خبر داد.
وي با اشاره به 5 تخلف بزرگ رانندگي در كشور اظهار كرد: بيشترين تخلف رانندگي در كشور مربوط به نبستن كمربند ايمني است.
دهقاني ادامه داد: تردد غيرمجاز در محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد با صدور پنج ميليون و 420 هزار قبض جريمه دومين تخلف رانندگي در كشور است. همچنين در اين مدت چهار ميليون و 230هزار قبض جريمه براي ايستادن در محل ممنوع صادر شده است.
وي با بيان اينكه استفاده نكردن از كلاه ايمني توسط موتورسواران با صدور سه ميليون و 790هزار قبض جريمه در رتبه چهارم تخلفات رانندگي قرار دارد اظهار داشت: تاكنون سه ميليون قبض جريمه نيز براي تجاوز از سرعت مجاز صادر شده است.
دهقاني افزود: مأموران در نوروز با استفاده از سيستم هاي آن لاين وضعيت جريمه هاي رانندگان متخلف را رصد كرده و در صورتي كه راننده اي داراي جريمه بيش از يك ميليون تومان باشد از تردد خودرو جلوگيري مي كنند.
راه اندازي پاسگاه هاي پليس راه روستايي
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس راه كشور از راه اندازي پاسگاه هاي پليس راه روستايي و ساماندهي نيروهاي آن در آينده نزديك خبر داد.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اينكه هم اكنون دهياران به عنوان راهوران محله مشغول فعاليت هستند تأكيد كرد: راهوران محله وظايف فرهنگي را بر عهده دارند. ضمن اينكه يكي از راهبردهاي اساسي در پليس راه روستايي كار فرهنگي است.
مهماندار با اشاره به اينكه موفقيت پليس راه در راه هاي روستايي بيشتر از معابر اصلي است گفت: براساس آمارهاي پزشكي قانوني تلفات راه هاي روستايي در 10 ماهه امسال 20 درصد كاهش داشته است اين در حالي است كه در مجموع ميزان تلفات رانندگي 2/14درصد كاهش داشته است.

 



تملك تمامي معارضين بزرگراه امام علي(ع) تا ارديبهشت

شهردار منطقه 7 گفت: در طول احداث مسير بزرگراه امام علي(ع) در منطقه 7 شهرداري تهران 1700 ملك معارض قرار داشت كه تاكنون 1200 ملك در اختيار شهرداري قرار گرفته و تا پايان ارديبهشت نيز تمامي اين املاك به تملك شهرداري در مي آيد.
ميرزايي فلاح با بيان اين كه منطقه 7 در پهنه مركزي شهر تهران قرار دارد و از مزيت هاي اين منطقه دروازه بودنش است، گفت: ابعاد ترافيكي و حمل و نقلي منطقه از برنامه هاي مهم ما در منطقه 7 به شمار مي رود.
شهردار منطقه 7 با اعلام آمادگي از افتتاح 101 پروژه به انجام رسيده در اين منطقه خاطرنشان كرد: شاخص ترين پروژه ساختمان فرهنگي اجتماعي فرهنگسراي انديشه است كه شامل آمفي تئاتر و فضاهاي مختلف فرهنگي است.
وي از احداث پارك شهيد توكلي به مساحت 3/1 هكتار خبر داد و گفت: در بحث استقبال از بهار پروژه هاي پيش بيني شده طي چند ماه اخير به انجام رسيده است. همچنين ساماندهي محور سهروردي با كمترين هزينه به انجام رسيده و مناسب سازي هاي لازم براي حركت معلولان ايجاد شده است.
ميرزايي فلاح با بيان اينكه بخش هايي از بزرگراه امام علي(ع) كه آزادسازي شده توسط پيمانكار و مشاور در حال انجام زيرسازي هاي مناسب است، خاطرنشان كرد: نزديك به دو كيلومتر از بزرگراه امام علي(ع) در منطقه 7 قرار دارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش درباره محور دماوند و بحث تملك آن گفت: محور دماوند يكي از ورودي هاي اصلي شهر تهران است كه با دستور شهردار تهران بايد بحث تملك آن به انجام رسد كه در اين مورد مناطق 7، 8 و 13 درگير هستند.
وي در مورد تعريض زيرگذر ميدان امام حسين(ع) گفت: اين طرح با همكاري شهرداري هاي مناطق 7 و 13 در دست اجرا است.
شهردار منطقه 7 عنوان كرد: از سطح زيرين ميدان پليس مقابل باغ موزه قصر بازار ميوه و تره بار ايجاد مي شود تا مشكل ترافيك اين محل برطرف شود.

 



وزارت ارشاد نقشي در فيلترينگ سايت ها ندارد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هيچ نقش مستقلي در قبال فيلترينگ وب سايت ها ندارد.
رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال صبح ديروز در نشست خبري خود با اصحاب رسانه مطلب فوق را اعلام كرد.
حسن عليزاده گفت: كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه كه از 14 نهاد و سازمان دولتي و عمومي تشكيل شده مسئوليت فيلترينگ و رفع فيلترينگ را بر عهده دارد كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يكي از چهارده عضو اين كارگروه و با يك حق راي است. مسئوليت اين كارگروه بر عهده دادستان محترم كل كشور است.
وي همچنين در مورد نحوه تصميم گيري اين كارگروه با اشاره به آئين نامه مصاديق مجرمانه گفت: اين مركز اگر در مورد تارنماهايي كه مصاديق مجرنامه داشته باشد نظر خود را به كارگروه اعلام مي نمايد كه ممكن است پذيرفته يا رد شود.
عليزاده در خصوص نحوه ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي نيز ابراز داشت: با ابلاغ آئين نامه جديد توسط وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، نظارت و ساماندهي نشريات الكترونيك و خبرگزاري ها بر عهده معاونت مطبوعاتي گذاشته شده است و ساير پايگاه هاي اينترنتي توسط مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ساماندهي و حمايت خواهند شد.

 



استاندار اصفهان: در ايام نوروز ميزان اجاره اقامتگاه ها فقط توسط استانداري تعيين مي شود

سرويس اجتماعي-
اصفهان امسال با تمهيدات بيشتري آماده پذيرايي از مهمانان نوروزي است.
عليرضا ذاكر اصفهاني، استاندار اصفهان در نشست خبري خود با اعلام اين خبر گفت: كلان شهر اصفهان هر ساله پذيراي ميليون ها مسافر نوروزي است و تمهيداتي با دامنه بيشتري صورت گرفته است و امكانات اسكان مسافران در چهار پارك بزرگ شهر از قبل پيش بيني شده است. وي با اعلام اينكه تمام مسافران نوروزي اصفهاني بيمه شهرداري مي شوند، اظهار كرد: سال گذشته 10 ميليون مسافر در استان اصفهان ساكن شدند كه حدود 50 درصد از آنها يك شب در اين استان ماندند.
وي درباره افرادي كه خانه هاي خود را به مسافران اجاره مي دهند، گفت: اين افراد براي اجاره خانه هاي خود بايد به نيروي انتظامي مراجعه كنند و تعيين اجاره اقامتگاه ها به هيچ وجه توسط آنان انجام نمي شود و استانداري از افزايش احتمالي قيمت ها بشدت جلوگيري خواهد كرد.
ذاكر اصفهاني در ادامه به توزيع اجناس چيني به تقليد از صنايع دستي اصفهان در بازار اين شهر اشاره كرد و گفت: مسئولان موظف شده اند با ورود هر گونه اجناس تقلبي به اصفهان مقابله كنند و در صورت مشاهده اجناس چيني كه تقليد از صنايع دستي اصفهان است، به سرعت امحاء مي شود.
ذاكر اصفهاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بايد پيش از ايجاد زيرساختهاي ميراث فرهنگي و گردشگري به آثار تاريخي در حال تخريب و در معرض تهديد استان توجه ويژه شود چنانچه اكنون بسياري از كاروانسراها و مناره هاي اصفهان در حال تخريب هستند.
وي ادامه داد: رسيدگي به ميراث فرهنگي و آثار تاريخي نيازمند توجه ويژه تمام دستگاه هاي مرتبط با اين امر است زيرا متأسفانه در يك مورد خاص و براساس شكايتهاي صورت گرفته از سوي مردم و برخي دستگاه ها، دستور تخريب يك اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار تاريخي ملي از سوي مرجع قضايي صادر شد كه البته مورد اعتراض استانداري قرار گرفت.
ذاكر اصفهاني با تأكيد بر اينكه در چنين مواقعي استانداري بايد پيش از وقوع در جريان كامل امور قرار گيرد، تصريح كرد: قرار است هر اتفاقي كه در حوزه آثار تاريخي در شرف وقوع باشد، هماهنگي هاي لازم آن با معاونت عمراني استانداري اصفهان انجام شود و پس از آن با توافقات صورت گرفته، شاهد انجام اقدامات خاص باشيم.

 



گردوغبار شديد اصفهان و چهارمحال و بختياري را فرا گرفت

سرويس شهرستانها-
ريزگردها و گرد و غبار شهرهاي اصفهان و شهركرد را فرا گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان وجود گرد و غبار محلي در اصفهان به حدي بود كه باعث كاهش ديد شد و غلظت هوا و وجود ريزگردها سبب شد تا مردم به زدن ماسك اقدام كنند.
مسئول مركز پايش اداره كل محيط زيست استان اصفهان ميزان ذرات معلق در آسمان اصفهان را چندين برابر استاندارد آن اعلام كرد و گفت: حد مجاز و استاندارد ذرات معلق 150 ميكروگرم به متر مكعب است كه اين ميزان در اصفهان به چند برابر رسيده است.
كارشناس هواشناسي اصفهان با بيان اينكه اين ريزگردها از كشور عراق به استان اصفهان رسيده است، گفت: انتظار مي رود با وزش باد از شدت اين ريزگردها از ظهر پنجشنبه كاسته شود.
ميترا سيدنا افزود: بر اثر شدت اين آلاينده ها ميزان ديد افقي در شهر اصفهان از 10 هزار متر به 2 هزار متر رسيده است كه 8 هزار متر كاهش ديد در اصفهان وجود دارد.
وي همين ميزان ديد را در زرين شهر به 800 متر و شهرضا را به 1000 متر اعلام كرد و در عين حال گفت: از ظهر پنجشنبه تا جمعه وزش شديد باد در سطح منطقه حاكم خواهد شد و اين امر باعث كاهش دما از 5 تا 10 درجه در روزهاي شنبه را به همراه دارد.
گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد نيز حاكي است، ريزگردها هواي استان چهارمحال وبختياري را به شدت آلوده كرد. ستار فرهادي مديركل ستاد مديريت بحران استان ميزان ذرات معلق در آسمان چهار محال وبختياري را 650 ميكروگرم بر متر مكعب و ميزان ديد افقي در استان ناشي از وجود ريزدگردها را زير يك هزار متر اعلام كرد.

 



كاهش 7 تا 14 درجه اي دما در نيمه شرقي

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به بارش برف از امروز در استان هاي واقع در حاشيه البرز گفت: از روز يك شنبه در استان تهران و بيشتر نقاط كشور وزش باد شديد پيش بيني مي شود كه مي تواند با خسارت همراه باشد.
عبدالرضا اميدوارشهري در گفت وگو با فارس درباره آخرين وضعيت هوا اظهار داشت: در روز چهارشنبه بارش پراكنده اي در زاگرس مركزي، دامنه هاي البرز و از بعدازظهر در شمال شرق كشور پيش بيني مي شود.وي افزود: امروز در نواحي شمال غرب، استان هاي واقع در حاشيه البرز، شمال شرقي و برخي ارتفاعات زاگرس مركزي بارش پراكنده باران و برف انتظار مي رود و از صبح جمعه به تدريج بارش باران و برف ابتدا به صورت پراكنده در شمال غرب آغاز مي شود و به تدريج نواحي البرز و شمال شرق كشور را نيز در برخواهد گرفت و اين وضعيت در روزهاي شنبه و يك شنبه در نواحي ذكر شده به طور متناوب ادامه مي يابد.بنا به اين گزارش، سازمان هواشناسي نيز با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: در روز شنبه به سبب افزايش سرعت وزش باد و گردو خاك در استان هاي كرمانشاه، ايلام، خوزستان و سپس بوشهر سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي شود كه اين شرايط در روز يك شنبه نيز ادامه مي يابد.روز شنبه در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران و سپس گلستان و از روز يك شنبه در استان هاي تهران، البرز و بيشتر نقاط كشور وزش باد شديد پيش بيني مي شود كه مي تواند با خسارت همراه باشد.بنا به اين گزارش، روز شنبه در استان هاي واقع در نيمه غربي و روز يك شنبه در استان هاي واقع در نيمه شرقي دماي هوا بين 7 تا 14 درجه كاهش مي يابد .از عصر امروز تا فردا در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، كردستان و شمال كرمانشاه به سبب بارش برف اختلال تردد پيش بيني مي شود اين شرايط در روز شنبه علاوه بر مناطق فوق، گذرگاه هاي منتهي به استان هاي گيلان، مازندران و گلستان را نيز دربرمي گيرد.

 



سارقان مسلح 2 طلافروش را در اصفهان به قتل رساندند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از قتل دو طلافروش توسط سه سارق مسلح در رهنان اصفهان خبر داد.
سرتيپ حسن كرمي در نشست با خبرنگاران گفت: مقارن ساعت 20و10 دقيقه شامگاه يكشنبه سه سارق مسلح با مراجعه به يك باب طلافروشي در رهنان قصد سرقت طلاجات وي را داشتند.
وي با بيان اينكه به هنگام سرقت دو برادر طلا فروش بنام هاي «رسول و علي-ع» 35 و 25 ساله به اتفاق دامادشان به مقابله با خواسته سارقان مسلح پرداختند كه سارقان آنها را مورد هدف قرار داده و دو برادر با اصابت 8 گلوله كلاشينكف به قتل رسيدند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه يكي از دو برادر در دم كشته شد و نفر دوم در بيمارستان جان باخت، اضافه كرد: داماد آنها از اين حادثه جان سالم بدر برد.
وي با اعلام اينكه سارقان باموتورسيكلت و نقاب اقدام به سرقت كردند، گفت: سارقان بخاطر مقاومت دو برادر و ترس از مردم نتوانستند طلاجات را به سرقت ببرند.كرمي همچنين اعلام كرد: سرنخ هايي از اين حادثه در دست پليس است كه اميدواريم هرچه سريعتر سارقان دستگير و به سزاي عملشان برسند.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور خبر داد
برخورد با شخصيت هاي حقوقي متخلف در تصادفات

براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي، پليس بدون هرگونه اغماض با شخصيت هاي حقوقي مقصر در وقوع تصادف برخورد كرده و آنها را جريمه مي كند.
به گزارش ايرنا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در مراسم افتتاح مركز هوشمند ثبت تخلفات رانندگي جاده هراز با بيان اين مطلب افزود: به دنبال اجراي قانون جديد، پليس اقدام به بيش از يك هزار فقره جريمه سازمان ها و دستگاه هايي كرد كه در وقوع تصادف رانندگي مقصر شناخته شده اند.
سرتيپ اسكندر مومني افزود: در قانون جديد، هم راننده و هم سازمان هاي مسئول در صورت تخلف، مشمول جريمه و اعمال قانون خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه در قانون جديد راهنمايي و رانندگي براي شهروندان و رانندگان نيز حق و حقوقي تعيين شده است، افزود: قانون داشتن راه، خودرو و امداد و نجات ايمن و مطلوب را حق طبيعي و قانوني مردم و رانندگان دانسته است.

 



تلفات كشتي بنگلادشي

امدادگران در تلاش براي بالا كشيدن كشتي غرق شده در رودخانه اي در بنگلادش هستند به اين اميد كه سرنوشت بسياري از ناپديدشدگان حادثه مشخص شود.
به گزارش فارس، در حالي كه تلفات اين حادثه به 63 تن رسيده است، مقام هاي محلي از نجات يافتن 35 نفر خبر مي دهند و رسانه ها نيز بيان داشته اند كه 40 نفر ديگر با شنا خود را به ساحل رسانده اند.حادثه سه شنبه صبح در اثر برخورد اين كشتي حامل حدود 200 مسافر با يك كشتي باري در رودخانه اي در جنوب داكا رخ داد.به نوشته آسوشيتدپرس تا روز چهارشنبه 63 جسد كشف شده اند كه در ميان آنان زني بوده كه فرزند بي جانش را در آغوش گرفته بود.
مقامها احتمال داده اند كه تلفات اين حادثه باز هم افزايش يابد.حوادث مرتبط با كشتي به دليل سوار كردن بيش از حد مسافر، كشتي هاي معيوب و قوانين سهل گيرانه در بنگلادش كشوري با 160 ميليون جمعيت عادي است.امدادگران در تلاش براي خارج كردن كشتي غرق شده از آب هستند اما تعداد دقيق ناپديد شدگان اعلام نشده و گفته شده كه احتمالا تعداد زيادي جان باخته اند.

 



تصادف مرگبار

تصادف يك اتوبوس هنگام بازگشت از پيست اسكي در سوئيس منجر به كشته شدن 28 تن از جمله 22 كودك شد.
به گزارش فارس، اين اتوبوس پس از تعطيلات در حال بازگشت از پيست اسكي در ايالت والائيس سوئيس بود كه در «سيره» دچار حادثه شد.كودكان حاضر در اتوبوس بلژيكي بودند كه به كشورشان باز مي گشتند.وزارت امور خارجه بلژيك در بروكسل اعلام كرده كه اكثر كودكان حدود 12 سال سن داشته اند و اين اتوبوس به همراه 3 اتوبوس ديگر از سوي يك گروه مسيحي كرايه شده بود.
به نوشته ديلي تلگراف اين اتوبوس سه شنبه شب در يك تونل به ديوار برخورد كرد.اين اتوبوس حامل 52 مسافر از شهرهاي «لومل» در شمال شرق بلژيك و «هورلر» در مركز اين كشور بود.هر دو راننده اين اتوبوس در اين حادثه كشته شدند.

 



اين زن هرگز نبايد گريه كند

زني جوان و انگليسي به نوعي بيماري بسيار نادر مبتلا است؛ او هرگز نبايد گريه كند زيرا در اين صورت جان خود را از دست خواهد داد، بيماري اي كه تنها 35 نفر در كل جهان به آن ابتلا دارند.
به گزارش خبرگزاري مهر، «كتي دل» بيماري است كه به نوعي اختلال به نام «آكواژنيك اورتيكاريا» مبتلا است، بيماري اي به شدت نادر كه تنها 35 نفر در جهان به آن ابتلا دارند.
دل حتي نمي تواند گريه كند زيرا اشكهايي كه از چشمانش سرازير شوند موجب ايجاد زخمهايي دردناك بر روي صورتش خواهند شد و حمام كردن نيز براي او ممنوع است زيرا وضعيتي مانند سوختگي شديد را براي وي به وجود خواهد آورد.اين بيمار 27 ساله كه پيش از اين ورزشكار بوده است به خاطر بيماري اش مجبور شد تا دست از ورزش بشويد زيرا تعرق نيز در بدن او ايجاد واكنشهاي شديد حساسيت زا و زخمهاي عميق مي كند، اين بيماري مي تواند در آينده منجر به مرگ اين بيمار شود.بيماري هاي اين زن جوان از سن 16 سالگي و پس از جراحي لوزه هايش آغاز شد و از اين رو پزشكان احتمال مي دهند برداشته شدن لوزه ها باعث مختل شدن ميزان هيستامين در بدن او شده است. در حال حاضر هيچ درمان شناخته شده اي براي اين بيماري ارائه نشده است.براساس گزارش ميل آنلاين، وي در حال حاضر براي كنترل بيماري خود از داروهايي استفاده مي كند كه بيماران پيوندي آن را مصرف مي كنند تا از ايجاد واكنش شديد بدنش در برابر آب جلوگيري كند. پس از آن داروي بيماران سرطاني بر روي او آزمايش خواهد شد تا سيستم ايمني بدن او دوباره ساخته شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14