(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 فروردین 1391- شماره 20175

اقامه نمازجماعت در كنار بلندترين بادگير جهان
مسابقات سنتي چوخه كاري در اسفراين برگزار شد
216 واحد مسكن مهر در گرگان افتتاح شد
ايران در كيهان
رشد 26 درصدي سفر گردشگران خارجي به اردبيل
اتصال كتابخانه هاي استان يزد به اينترنت پرسرعت
ناوچه حيدر4 به نيروي دريايي كيش پيوست
فارس ميزبان 12ميليون نفر مسافر نوروزي بود
افزايش 71 درصدي سفرهاي هوايي به جزيره قشم
پليس اصفهان به تجهيزات پيشرفته مجهز مي شود
عبور 8 ميليون خودرو از استان البرز در ايام نوروز
اسكان 2ميليون مسافر شب خواب در شهر اصفهان
عبور 4 ميليون مسافر نوروزي از نايين
گراني به جامانده از مسافران
سفر 2ميليون گردشگر به گيلان



اقامه نمازجماعت در كنار بلندترين بادگير جهان

يزد - خبرنگار كيهان:
نمازجماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا در ايام تعطيلات نوروز در مجموعه تاريخي باغ دولت آباد يزد برگزار شد.
خبرنگار كيهان به نقل از يك مدير از استقبال گسترده مسافران نوروزي از اين حركت فرهنگي خبر داد و گفت: نماز در فضاي باز و در انظار عمومي بهترين راه تبليغ اين فريضه الهي است كه در ايام تعطيلات نوروز استقبال مردم به گونه اي بود كه هر روز با كمبود فرش و مهر مواجه بوديم.
سيدحسن حسيني اظهار داشت: قرار شده در سال جاري برنامه هاي متعدد فرهنگي و هنري به صورت هدفمند و با محوريت فرهنگ دارالعباده، براي گردشگران داخلي و خارجي در باغ انجام شود.
وي در ادامه افزود: طرح عفاف و حجاب مسجد جامع هم كه سه سال قبل از طرف اين موسسه كليد زده شد امسال برنامه ريزي بهتري انجام گرفت و همه مسافران نوروزي خواستار اجراي اين طرح در ديگر مساجد شهرهاي مختلف كشور از جمله مساجد شهرهاي اصفهان و شيراز و ... شده اند.

 



مسابقات سنتي چوخه كاري در اسفراين برگزار شد

اسفراين- خبرنگار كيهان:
مسابقات سنتي كشتي با چوخه با حضور پهلوانان نامي چوخه كار از سراسر كشور در شهرستان اسفراين برگزار شد.
در اين رقابت زيبا تعداد 145 كشتي گير در قالب 14 تيم از استانهاي البرز، خراسان رضوي، همدان، سمنان، گلستان، خراسان جنوبي و شمالي با فنون خاص چوخه در فضاي بيروني همراه با نواخته شدن دهل و سورنا در 4 وزن 70، 80، 90 و 95 به مدت يك روز با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان در وزن 70 كيلوگرم ابراهيم وليان از تيم لوله گستر اسفراين، محمد قلي پور از تيم كارگران خراسان شمالي و ياسر خدا كاكلو از تيم لوله گستر اسفراين به ترتيب به مقام هاي اول تا سوم رسيدند. همچنين در وزن 80 كيلو حسين اكبري از تيم كارگران خراسان شمالي، عباس نيك سرشت از تيم مشهد و عليرضا جهانيان از تيم لوله گستر اسفراين اول تا سوم شدند. گفتني است در وزن 90 كيلوگرم مجتبي كلانتريان از تيم مرزباني خراسان شمالي، عباس نيك سرشت از تيم مشهد و محمدحسن حاجي آبادي از تيم بيمه سينا و در وزن 95+ كيلوگرم حسين قمي از تيم كارگران خراسان شمالي، امين جعفرزاده از تيم لوله گستر اسفراين و ايوب حسني از تيم لوله گستر اسفراين به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. و در مجموع تيمي نيز تيم كارگران خراسان شمالي در سكوي نخست ايستاد و تيم هاي لوله گستر اسفراين و مشهد به ترتيب دوم و سوم شدند كه از سوي ستاد برگزاري مراسم كشتي با چوخه اسفراين به نفرات اول هر وزن يك رأس قوچ و به نفرات دوم يك تخته فرش نفيس و نفرات سوم 400 هزار تومان وجه نقد اهداء شد.
گفتني است مراسم سنتي چهارده بدر و كشتي چوخه بيش از صد سال است كه در گود باستاني زينل خان اسفراين با حضور بيش از 70 هزار تماشاگر پرشور برگزار مي شود.
همچنين به گزارش فارس، در حاشيه رقابتهاي كشتي با چوخه اسفراين سرپرست فدراسيون ورزش هاي روستايي عشايري گفت: اين ورزش ها در رشته هاي مختلف با شركت ورزشكاران روستايي برگزار مي شود.
وي همچنين با اشاره به آمادگي فدراسيون ورزش هاي روستايي عشايري براي برگزاري انتخابات هيئت روستايي خراسان شمالي افزود: طبق دستورالعمل ها اداره كل ورزش و جوانان استان سه ماه بعد از انتخاب سرپرست هيئت فرصت داشته تا انتخابات را برگزار كند.

 



216 واحد مسكن مهر در گرگان افتتاح شد

گرگان - خبرنگار كيهان:
پروژه 216 واحدي مسكن مهر نيايش گرگان افتتاح شد.
اين پروژه با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال در بلوار دانشجو گرگان به بهره برداري رسيد.
قابل ذكر است از 216 واحد ياد شده 144 واحد 80 متري و 72 واحد 61 متري مي باشد.
بنا بر گزارش روابط عمومي استانداري، براي هر واحد 200ميليون ريال تسهيلات بانكي و آورده متقاضي براي واحدهاي 80 متري 120 ميليون ريال و براي واحدهاي 61 متري 50 ميليون ريال بوده است.

 



ايران در كيهان

اعزام
كاروان راهيان نور
جاسك- خبرنگار كيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه جاسك گفت: در سال جديد 500نفر دانش آموز به همراه يكصد نفر از اقشار مختلف مردم جاسك در قالب 15 كاروان از مناطق به جا مانده از دوران دفاع مقدس در جنوب كشور بازديد كردند. به گفته وي اين افراد طي سه مرحله به مناطق مزبور اعزام شدند.
برگزاري 2همايش
بجنورد- خبرنگار كيهان: استاندار خراسان شمالي از برگزاري دو همايش متناسب با نامگذاري سال نو و در راستا توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خبرداد.
ابوطالب شفقت گفت همايش توسعه بخش كشاورزي استان با حضور وزير جهاد كشاورزي در استان برگزار خواهد شد و در ادامه جشنواره محصولات توليدي استان، جشنواره گوسفند كردي- گوسفند پرورشي ويژه خراسان شمالي- نيز برگزار خواهد شد.
شفقت از افزايش توليد، افزايش بهره وري، جلوگيري از خروج دام زنده و شير و ساير محصولات خام كشاورزي از استان و توليد محصولات جانبي به عنوان مهم ترين هدف اين همايش ها اشاره و تأكيد كرد: بايد براي افزايش توليد ملي از همه ظرفيت ها استفاده كنيم.
برگزاري نشست
تدوين برنامه
بابل- خبرنگار كيهان: با حضور فرماندار بابل و ساير مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان جلسه كميته برنامه ريزي با هدف تدوين و سند چشم انداز توسعه پنجم شهرستان بابل در اين شهرستان برگزار شد.
در اين نشست محمد مهدوي فرماندار بابل با اشاره به آغاز تنظيم و تدوين سند توسعه عملياتي، برنامه پنجم اين شهرستان گفت: با توجه به قابليت ها، محدوديت ها، اهداف و راهبردهاي توسعه به تفكيك در امور فرهنگي و اجتماعي، توليدي، زيربنايي و تحول اداري در اين سند چشم انداز روشني درنظر گرفته شده است.
وي افزود: اجراي برنامه هاي اين سند تا سال 1394 ادامه خواهد داشت كه نيازمند همكاري و همراهي مستمر و پيگيري تمام مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان است.
پيگيري طرح
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل راه و شهرسازي استان البرز از پيگيري طرح دو طبقه كردن آزادراه كرج- تهران با هدف كاهش ترافيك اين استان اين استان خبر داد.
قدرت الله ضيايي با بيان اين خبر گفت: رفع نقاط پرحادثه در محور جاده چالوس از مهم ترين اقداماتي است كه در دستور كار قرار گرفته است و طبق آمار پليس راه كمترين تلفات را با رفع اين نقاط پرحادثه دريافت كرده ايم و با رفع ساير نقاط باقيمانده از رتبه دوم بايد به رتبه اول برسيم.
اطلاع رساني به مسافران
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس جمعيت هلال احمر نائين گفت: بيش از 56هزار نفر مسافر نوروزي از خدمات اطلاع رساني هلال احمر اين شهرستان بهره مند شدند.
وي، هدف از اجراي طرح را كمك به انجام سفري ايمن و بي خطر با ارائه توصيه ها و تأكيدات ايمني و امدادي همراه و تامين آسايش و آرامش مسافرين با اطلاع رساني از مسير و مقاصد سفر و غني سازي اوقات فراغت جوانان در ايام تعطيلات نوروزي و .... اعلام كرد.
پرداخت تسهيلات
اردبيل- خبرنگار كيهان: بانك هاي عامل تا پايان فروردين ماه نسبت به پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي به متقاضيان معرفي شده اقدام كنند.
سيدحسين صابري استاندار اردبيل در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با اعلام مطلب بالا افزود: سهم اختصاص يافته براي استان در اين ارتباط 400 ميليارد ريال است كه لازم است نسبت به پرداخت و واگذاري آن تا پايان فروردين ماه 91 اقدام شود. وي گفت: كار و تلاش سازنده در حوزه كارآفرين از مؤثرترين لوازم تحقق اهداف سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني است.
به گفته صابري توجه به اشتغالزايي از اولويت هاي كاري استان اردبيل است.

 



رشد 26 درصدي سفر گردشگران خارجي به اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
در تعطيلات نوروزي سفر گردشگران خارجي به استان اردبيل نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزايش نشان مي دهد.
بر اساس گزارشهاي رسيده ، همزمان با ايام نوروز ، 16 هزار و 367 نفر گردشگر خارجي به استان اردبيل سفر كردند كه اين تعداد ، نشان دهنده افزايش 26 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
به گزارش خبرنگار ما ، بيشترين مسافران خارجي از كشورهاي آذربايجان، تركيه، ژاپن و آلمان وارد استان اردبيل شده بودند.
وي با اشاره به اقدامات انجام يافته براي جلب رضايت گردشگران گفت: در تعطيلات نوروزي 10 موزه استان با زيباترين و بهترين آثار تاريخي تجهيز و در معرض ديد گردشگران قرار گرفته بود.
وي افزود: در مدت ياد شده 33 هزار نفر از موزه هاي استان بازديد كرده اند كه 21 هزار نفر از اين تعداد از مجموعه بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي ديدن كرده اند.

 



اتصال كتابخانه هاي استان يزد به اينترنت پرسرعت

يزد- خبرنگار كيهان:
تمام كتابخانه هاي عمومي شهري و روستايي استان يزد به اينترنت پرسرعت متصل مي شوند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: هم اكنون 40 درصد كتابخانه هاي استان به شبكه اينترنت استاني متصل هستند.
محمد حسين پارساييان از راه اندازي بخش كودك در 53 كتابخانه استان براي جذب بيشتر كودكان و نونهالان به كتابخواني خبر داد و افزود: براي تقويت فضاي معنوي كتابخانه ها، طرح بلال (نصب دستگاه هاي اذان گو) در 15 كتابخانه استان و 9 كتابخانه شهرستان يزد اجرا شده است.
وي با اشاره به اجراي طرح كتاب من در كتابخانه هاي عمومي استان يزد و گفت: در سال 90 بيش از 70 ميليون تومان كتاب از طريق اين سامانه تهيه و به منابع كتابخانه ها افزوده شده است.

 



ناوچه حيدر4 به نيروي دريايي كيش پيوست

كيش- خبرنگاركيهان:
يك فروند شناور دريايي با نام حيدر 4 طي مراسمي به تجهيزات و امكانات نيروي انتظامي و درياباني منطقه آزاد كيش پيوست.
بنابراين گزارش، معاون اجتماعي نيروي انتظامي ويژه كيش با اعلام اين خبر گفت: ناوچه حيدر4 مي تواند در شرايط بسيار حساس و خاص دريايي به راحتي دريانوردي كند.
اين ناوچه 60 فوتي داراي سيستم شناور واترجت و سيستم موتوري هوشمند و الكترونيكي و با هدف امداد و نجات همچنين پوشش عمق نوارمرزي به انجام مأموريت مي پردازد.سرگرد شريفي افزود: شناور حيدر4 قابليت استفاده در مأموريت هاي آب و هواي طوفاني و بد است و از لحاظ سرعت و سيستم موتوري و برقي يكي از ناوچه هاي روز جهان با قدرت پهلوگيري و مانور محسوب مي شود.

 



فارس ميزبان 12ميليون نفر مسافر نوروزي بود

شيراز- خبرنگاركيهان:
ورود گردشگران به اماكن تاريخي- فرهنگي استان فارس در ايام تعطيلات نوروزي امسال 28 درصد افزايش يافت .
به گزارش خبرنگار ما ، مطابق سال گذشته مجموعه فرهنگي حافظيه با ورود 800 هزار گردشگر رتبه نخست در تعداد بازديدكننده را از آن خود كرد و مجموعه جهاني تخت جمشيد نيز با 770هزار گردشگر و مجموعه فرهنگي سعديه با 550هزار گردشگر در رتبه هاي بعدي جاگرفتند. وي با بيان اينكه در ايام تعطيلات نوروزي امسال با كاهش مسافر و بازديدكننده مواجه نبوديم افزود: هتل هاي استان نيز با ضريب اشغال 70درصد همراه بود. وي گفت: بنابر آخرين آمار ارائه شده 11ميليون و 922هزار نفر در اين ايام وارد فارس شدند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/27 درصد افزايش داشته است.

 



در ايام نوروز صورت گرفت
افزايش 71 درصدي سفرهاي هوايي به جزيره قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
مدير فرودگاه بين المللي قشم گفت: طي ايام نوروز 91 سفرهاي هوايي به جزيره قشم با 71 درصد افزايش نسبت به سال گذشته انجام شد.
ناصر رجبي با بيان اين مطلب افزود: 196هزار و 465 مسافر از آغاز تعطيلات پايان سال (25 اسفند 90) تا پايان سيزدهمين روز از فروردين 91 با انجام 196 سورتي پرواز در مسيرهاي تهران، شيراز، اصفهان، مشهد مقدس و كيش و امارات متحده عربي (دبي) به اين جزيره سفر و يا از فرودگاه قشم به مقاصد يادشده پرواز كردند.
وي ادامه داد: درصد افزايش پروازها در نوروز 91 نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 34 درصدي برخوردار بود.
خبر ديگري از قشم حاكي است رئيس شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان گفت: نوروز 91 در جزيره زيباي قشم با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي بدون حادثه فوتي و مصدوميت سپري شد.
دكتر محمدرضا دولت آبادي با بيان اين مطلب افزود: 45 مورد از مجموع 10 هزار و 108مراجعه كننده به بيمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) قشم به حادثه ديدگان حوادث ترافيكي مرتبط مي شود كه همه آنان به صورت سرپايي مداوا شدند.
وي ادامه داد: از 27 اسفندماه 90 تا سيزدهمين روز از فروردين 91 تعداد 98 عمل جراحي با حضور پزشكان متخصص بيمارستان حضرت فاطمه الزهرا«س» قشم بر روي بيماران صورت گرفت.
رئيس كميته بهداشت و درمان ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي قشم با اعلام فعاليت 24ساعته آمبولانس ويژه سفرهاي دريايي جزيره قشم گفت: طي ايام تعطيلات نوروزي 24 بيمار توسط يك فروند آمبولانس دريايي به بيمارستان هاي بندرعباس اعزام شدند.

 



پليس اصفهان به تجهيزات پيشرفته مجهز مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از كاهش 50 درصدي جرايم خشن و كنترل جرايم خرد در طرح نوروزي اين فرماندهي خبر داد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان در ديدار با آيت الله مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان گفت: در طرح نوروزي اين فرماندهي كه از 25 اسفندماه سال 90 تا 13فروردين ماه سال 91 اجرا شد، تلاش كاركنان با رضايت دو برابري گردشگران روبه رو بود.
سرتيپ حسن كرمي به كنترل جرايم خرد توسط اين فرماندهي طي ايام نوروز اشاره كرد و افزود: امسال براي كاهش جرايم و افزايش امنيت استان اصفهان طرح كنترل مجرمان سابقه دار به اجرا گذاشته شد و با استقرار گشت هاي ويژه در مدخل هاي ورودي استان و پايانه هاي مسافربري از ورود اين افراد به استان جلوگيري شد به طوري كه نزديك به 200 محكوم فراري و متهم تحت تعقيب پيش از فرارسيدن نوروز دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
وي اضافه كرد: اين فرماندهي به منظور جمع آوري معتاداني كه داراي سابقه كيفري بودند امسال نيز نزديك به يك هزار و200 نفر از اين افراد را شناسايي و به كمپ ها منتقل و تحت درمان قرار گرفتند كه اين طرح در كاهش جرايم خرد و ارتقاي امنيت استان بسيار موثر بود.
وي با اشاره به راه اندازي 7 ايستگاه عفاف و حجاب در سطح شهر اصفهان گفت: در اين طرح علاوه بر تذكر لساني به افراد بد پوشش، بسته هاي فرهنگي تهيه شده توسط معاونت اجتماعي اين فرماندهي شامل، كارت مسابقه، كتاب و سي دي داستاني ارائه مي شد كه اين روش با استقبال گردشگران قرار گرفت.
كرمي افزود: علي رغم افزايش 35درصدي مسافرت هاي نوروزي به استان نسبت به نوروز 90 شاهد كاهش يك درصدي تصادفات و چهار درصدي تصادفات فوتي در مجموع راه هاي شهري و برون شهري بوديم.
وي سال 1391 را سال نوسازي و تجهيز پليس اصفهان به فناوري روز و تكنولوژي پيشرفته عنوان كرد و از راه اندازي آزمايشگاه تخصصي جرم يابي پليس فتاي استان، تجهيز گشت هاي پليس به سيستم GPS، تقويت كلانتري ها و پاسگاه ها از نظر سخت افزاري و نرم افزاري و افزايش دوربين هاي الكترونيكي تقاطع ها و بزرگراه ها براي كاهش حضور فيزيكي پليس در سطح شهر خبر داد.

 



عبور 8 ميليون خودرو از استان البرز در ايام نوروز

كرج- خبرنگار كيهان:
در ايام نوروز 8 ميليون و 423 هزار خودرو از استان البرز عبور كرد.
مسئول كميته حمل و نقل و ترافيك و خدمات جاده اي استان البرز با بيان اين خبر گفت: از اين تعداد خودرو 328 هزار و 808 خودرو وسيله نقليه سنگين بوده است كه در ايام نوروز از 11 محور مواصلاتي استان البرز عبور كردند.
محمد جواد عطرچيان اظهار داشت: اين آمار از يكم تا 14 فروردين ماه سال جاري بوده كه توسط 11 محور مجهز به تردد شمار ثبت شده است.
اين مسئول تصريح كرد: در اين راستا يك ميليون و 361 هزار و 447 مورد تخلف فاصله غير مجاز و 181 هزار و 107 مورد تخلف سرعت غيرمجاز در محورهاي مواصلاتي استان البرز به ثبت رسيده كه بيشترين آنها مربوط به آزادراه قزوين- كرج بوده است.

 



اسكان 2ميليون مسافر شب خواب در شهر اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
جانشين ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان گفت: مسافران شب خواب اين شهر در نوروز سال جاري نسبت به سال گذشته 25درصد افزايش داشت.
وي اظهار داشت: از 25اسفندماه سال90 تا شب چهاردهم فروردين ماه سال91، تعداد 2ميليون و 710هزار مسافر شب خواب در شهر اصفهان اسكان يافتند.
«محسن رنجبر» رويكرد ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان در نوروز91 را كاهش چادر خوابي اعلام كرد و افزود: با كاهش 80درصدي چادرخوابي در اين كلان شهر نسبت به سال گذشته به نقطه ايده آل دست يافتيم اين درحالي است كه در نوروز سال جاري كمتر از 2درصد از مسافران در اماكن غيرمسقف اسكان يافتند.
وي با اشاره به اينكه از تمامي ظرفيت مكان هاي سرپوشيده همچون حسينيه ها، مدارس، ورزشگاه ها و منازل استيجاري براي اسكان مسافران استفاده شده است، اضافه كرد: خوشبختانه شبكه اسكان اين ستاد در ايام نوروز ايمني و امنيت را براي رفاه حال مسافران فراهم كرد به طوري كه 44درصد از ظرفيت مكان هاي مسقف پيش بيني شده براي 150هزار مسافر شب خواب استفاده و در روزهاي پر ازدحام 83درصد از ظرفيت اين مكان ها تكميل شد.
جانشين ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان به تشريح اقدامات حوزه خدمات شهري در روز طبيعت پرداخت و افزود: به منظور جلوگيري از رهاسازي زباله ها در اين روز و حفاظت از طبيعت و محيط زيست در روز سيزده فروردين در تمام مبادي ورودي و خروجي شهر و پارك ها و حاشيه رودخانه خودروهاي بازيافت سبزه هاي نوروزي مردم را جمع آوري كردند همچنين براي تميز نگه داشتن حاشيه رودخانه زاينده رود نيروهايي از شهرداري مستقر شدند و كيسه زباله هايي را به شهروندان به صورت رايگان هديه دادند تا به تميزي محيط زيست و پارك ها كمك شود.

 



عبور 4 ميليون مسافر نوروزي از نايين

نايين - خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي نايين گفت: در ايام تعطيلات نوروز 91 بيش از 4 ميليون و 600 هزار نفر مسافر و گردشگر به اين شهرستان وارد و خارج شدند.
يوسف حسني افزود: شهرستان نايين با قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتي شمال به جنوب و شرق به غرب كشور و واقع شدن در مسير طريق الرضا(ع) ميزبان بسياري از مسافران نوروزي بود.
وي گفت: از 28 اسفند 90 تا پايان تعطيلات نوروز بيش از چهار ميليون و ششصدهزار نفر مسافر نوروزي به شهرستان نايين وارد و خارج شدند، كه بيشترين مقدار آن در روز 29 اسفند و اول فروردين با بيش از 440 هزار مسافر در روز بوده است. وي افزود: بيش از 29 هزار نفر در مراكز اقامتي شهرستان اسكان داده شدند.

 



گراني به جامانده از مسافران

هر ساله در ايام نوروز و فصل گرما و به دنبال آن سفر مسافران و ميهمانان به خطه سرسبز و با طراوت شمال، گراني بي حد و حساب اجناس و مايحتاج عمومي، كام مسافران را تلخ و آثار اين گراني براي شهروندان نيز باقي مي ماند.
گراني برخي اقلام كه نبايستي آن قدر گران باشد به واسطه خريد بي دريغ مردم و مسافران در قبل از عيد و بعد آن پديد مي آيد و بايد گفت كسي در اين ايام وقت و حوصله شكايت را ندارد، غافل از اينكه تبعات اين افزون خواهي براي هميشه كام مردم را تلخ مي كند.
فروشندگان عامل گراني را از آن شركت ها مي دانند و عنوان مي دارند كه دولت خود گران كرده، اما مردم ضمن تأييد نظرات فروشندگان از اين موضوع معترض و گله مند هستند كه چرا سازمان تعزيرات منتظر شكايات مردمي هستند كه بررسي بكنند يا نكنند، مگر خودشان مصرف كننده نيستند و در اين محيط زندگي نمي كنند.
خلاصه اينكه مردم به ويژه اقشار آسيب پذير از پديده شوم گراني سخت معترض و نگران ادامه زندگي هستند.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



سفر 2ميليون گردشگر به گيلان

رشت -خبرنگاركيهان:
در موج اول سفرهاي نوروزي بيش از 2ميليون گردشگر به گيلان سفر كردند.
درموج اول سفرهاي نوروزي 2ميليون و 507 هزار گردشگر به گيلان سفر كرده اند كه بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر در استان اقامت كردند.
اين ميزان ماندگار مسافر در گيلان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزايش داشته است و حدود 700 نفر از اين گردشگران اتباع كشورهاي خارجي بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14