(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 فروردین 1391- شماره 20175

شرايط جديد معافيت تك فرزندي
سردار رادان خبر داد رشد 42درصدي كشفيات در مرزها
در سال 90 تهراني ها 218 روز هواي ناسالم و بسيار ناسالم تنفس كردند
بازارياب ها با چك سرقتي كلاهبرداري مي كردند
جانشين مرزباني ناجا: پاكسازي كامل ميادين مين تا 2 سال ديگر كار دارد
رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي:
وزارت بهداشت در رسيدگي به مشكلات بيماران كليوي كوتاهي مي كند
آتش جان دختر 3 ساله را گرفت
جريمه 121 ميلياردي براي شركت قاچاقچي سوخت
به علت فرسودگي شبكه فاضلاب زمين در اصفهان فرو نشست
لپ تاپ سرقتي خرج يك وعده مصرف مواد مخدر شد
مديركل روابط عمومي دانشگاه آزاد تغيير كرد
شماره گذاري وانت پيكان متوقف شد
يك ميليون زن آمريكايي روسري سر كردند
كودكان مسلمان را بكشيد تا اسراييل بماند
دردسرهاي ديكتاتور پس از مرگ
سوء استفاده جاسوسه روسي از ضعف اخلاقي مقامات آمريكايي براي كسب اطلاعات سري !



شرايط جديد معافيت تك فرزندي

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي گفت: در مقررات جديد خدمت وظيفه عمومي در معافيت كفالت يگانه فرزند مراقب يا نگهدارنده پدر نيازمند مراقبت، سن پدر از 59 سال تمام به 65 سال تمام تغيير يافت.
به گزارش اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي با اشاره به اجرايي شدن شرايط جديد مربوط به معافيت يگانه فرزند مراقب يا نگهدارنده پدر نيازمند مراقبت گفت: برابر قانون خدمت وظيفه عمومي، شرط بهره مندي مشمولان غيرغايبي كه يگانه مراقب و نگهدارنده پدر هستند، نيازمندي پدر به مراقبت است كه بايد از سوي شوراي پزشكي احراز شود و اشخاصي كه داراي كهولت سن هستند نيازي به طرح پرونده آنان در شوراي پزشكي نيست.
وي افزود: برابر بررسي هاي صورت گرفته توسط ستاد كل نيروهاي مسلح اتمام 65 سالگي بعنوان كبر سن تعيين شده و در نتيجه از پنجم فروردين ماه سال 91 مشمولان غيرغايبي كه پدر آنان وارد 66 سالگي شود بدون طرح پرونده در شوراي پزشكي، مورد رسيدگي قرار خواهند گرفت و در خصوص پدران كمتر از 65 سال تمام، اعطاي معافيت منوط به تعيين نيازمندي پدر مشمول به مراقبت توسط شوراي پزشكي است.
اين مقام ارشد در سازمان وظيفه عمومي در خصوص رسيدگي به درخواست هايي كه مربوط به مقررات سابق يگانه مراقب پدر بالاي 59 سال بوده اعلام داشت: افرادي كه درخواست خود را تا پايان روز چهارم فروردين ماه سال 91 در دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) به ثبت رسانيده باشند مشروط به اينكه هنگام ثبت درخواست در سن مشموليت بوده و واجد شرايط معافيت بوده باشند رسيدگي به درخواست آنان برابر مقررات سابق يعني سن 59 سال تمام پدر بلامانع است.

 



سردار رادان خبر داد رشد 42درصدي كشفيات در مرزها

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اعلام كاهش 5/13 درصدي تصادفات در نوروز 91 گفت: ميزان تخلفات نيز 20درصد كاهش داشته است.
سردار احمدرضا رادان در تشريح عملكرد نوروزي مأموران انتظامي با بيان اينكه از عملكرد مأموران پليس بسيار راضي بوده ايم، گفت: پليس در طرح نوروزي رسيدگي به وضعيت راهنمايي و رانندگي و همچنين كاهش وقوع را در دستور كار خود قرار داد.
وي با بيان اينكه در حوزه راهنمايي و رانندگي به دليل تعطيلات شاهد افزايش سفرهاي برون شهري بوده ايم، گفت: در بحث وقوع نيز به دليل آن كه برخي از هموطنان به سفر مي رفتند منازل آنان خالي از سكنه بود و همچنين تعدادي از شهرها نيز به دليل بافت فرهنگي خود تعداد زيادي مسافر مي پذيرفتند.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه 500هزار نفر شامل مأموران پليس، امدادگران، مأموران اورژانس و غيره در طرح نوروزي شركت كردند گفت: در نوروز امسال شاهد افزايش بيش از 10درصدي سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل بوديم كه اين عدد رقم قابل توجهي است.
رادان با بيان اينكه ماحصل تمامي تلاش مأموران پليس و همچنين رفتار مردم و استفاده از تجهيزات الكترونيكي براي كنترل راه ها سبب شد كه آمار تصادفات 5/13 درصد كاهش داشته باشد، گفت: اين ميزان كاهش رقم خوبي است؛ اما كافي نيست.
كاهش 11درصدي تلفات
سر صحنه تصادف
وي با بيان اينكه تلفات سر صحنه تصادف نسبت به مدت مشابه سال قبل 11درصد كاهش نشان مي دهد، گفت: البته اين رقم ممكن است تغيير كند اما به نظر مي رسد در جمع بندي هاي نهايي نيز عددي كه پزشكي قانوني در مورد تلفات تصادفات نوروزي اعلام مي كند، نسبت به سال گذشته كمتر باشد.
رادان همچنين با بيان اينكه تخلفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20درصد كاهش يافته است، گفت: باتوجه به آن كه شاهد افزايش سفر در نوروز امسال بوده ايم اما با نظارت فني و تجهيزاتي اين مهم كه كاهش تصادفات بود، محقق شد.
وي با بيان اينكه در حالي سال 89-90 را به پايان رسانديم كه آمار كشته هاي ما در تصادفات به 20هزار نفر رسيده بود كه اين موضوع سبب خوشحالي ما شد، گفت: اين در حالي است كه در سال 84 آمار كشته هاي تصادفات به 27هزار نفر رسيده بود و اين در حالي بود كه چهار الي پنج ميليون خودرو در كشور داشتيم و در سال 90 اگر با آهنگ افزايشي پيش مي رفتيم با 14ميليون خودرو و هشت ميليون موتورسيكلت بايد شاهد 52هزار كشته در تصادفات مي بوديم كه با اقدامات انجام شده و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين مدت در سال 90 تنها شاهد كشته شدن 20هزار نفر در تصادفات بوده ايم.
احترام به قانون يكي از اهداف پليس در سال 91
وي با طرح اين سؤال كه آيا 20هزار كشته در تصادفات مناسب است، گفت: 20هزار نفر تعداد كشته هاي در يك سال جنگي است و تلاش داريم تا در سال 91 يك شدت در بحث احترام به قانون و در نتيجه كاهش تلفات را داشته باشيم.
به گزارش ايسنا، رادان همچنين در مورد برقراري طرح زوج و فرد و طرح ترافيك در پايتخت گفت: بعضي مواقع براي مديريت شهري انتخاب ها ميان بد و بدتر است، طرح زوج و فرد و طرح ترافيك خوب نيست اما قبول كنيم كه شهري داريم با خيابان هاي محدود و خودروهاي زياد و اگر اجازه ورود به تمامي خودروها داده شود شهر قفل مي شود و بايد اين محدوديت ها را داشته باشيم تا تردد در اين شهر آسان تر شود.
رشد 42درصدي كشفيات در مرزهاي كشور در نوروز 91
جانشين فرمانده ناجا همچنين درباره امنيت مرزهاي كشور در ايام نوروز با بيان اينكه اگر مي خواهيم امنيت خوبي در كشور داشته باشيم بايد از مرزها شروع كرد تا در عمق شهرها شاهد امنيت خوبي باشيم، گفت: مرزهاي ايران به واسطه همسايگي با برخي از كشورها مي تواند دستخوش حوادث باشد.
وي با بيان اينكه مرزهاي شمال شرق و جنوب شرق در ايام نوروز در آماده باش بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات مرزبانان تلاش اشرار براي نفوذ به كشور عقيم ماند. به گفته وي كشفيات مرزباني در اين مدت رشد 42درصدي را نشان مي دهد.

 



در سال 90 تهراني ها 218 روز هواي ناسالم و بسيار ناسالم تنفس كردند

شهروندان تهراني 218 روز از سال 90 را در هوايي با كيفيت ناسالم و بسيار ناسالم تنفس كردند.
به گزارش فارس، كلانشهر تهران در سال 1390 شاهد 218 روز، هوايي با كيفيت ناسالم و بسيار ناسالم بوده است. علت اصلي بروز چنين اتفاقي، سنجش آلاينده اي بنام ذرات معلق كوچكتر از 5/2 ميكرون بوده كه از نيمه سال 1389 به جمع آلاينده هاي مورد سنجش شهر تهران اضافه شده است. آلاينده اي كه خطرات ناشي از آن مي تواند باعث بروز آسيب هاي جدي به سلامت شهروندان شود. البته در 3 روز سال 90 كه كيفيت هواي شهر تهران در شرايط بسيار ناسالم قرار داشته شاخص آلاينده ذرات معلق كوچكتر از 10 ميكرون محاسبه شده است.
وضعيت هواي پاك در سال هاي 1388، 1389 و 1390 به ترتيب در 32، 14 و 3 روز مشاهده شده است. وضعيت سالم در سه سال گذشته به ترتيب در 291، 247 و 144 روز رخ داده و همچنين 40 روز طي سال 1388 و 103 روز طي سال 1389 در وضعيت ناسالم قرار داشته كه اين شرايط در سال 1390 به 215 روز افزايش يافته است. 3 روز از روزهاي سال 1390 در وضعيت بسيار ناسالم قرار داشته، كه اين شرايط طي دو سال قبل از آن، در 1 روز رخ داده است.
لازم به ذكر است 1 روز در سال 1388، هوا در وضعيت خطرناك قرار داشته كه در سال هاي 1389 و 1390 مشاهده نشده است.
اندازه گيري آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون (PM2/5) از اوايل مهرماه سال 1389 در برخي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا انجام مي شود و دليل افزايش تعداد روزهاي آلوده ( در اين ماه و در كل سال) طي سال هاي 1389 و 1390 به لحاظ اين آلاينده بوده است.

 



بازارياب ها با چك سرقتي كلاهبرداري مي كردند

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان البرز از دستگيري دو نفر كه با معرفي خود به عنوان بازارياب يك شركت و تحويل چك سرقتي كلاهبرداري مي كردند خبر داد.
سرهنگ حميدرضا گل صباحي افزود: با شكايت فردي با عنوان بازارياب يك شركت پخش آب ميوه از دو نفر مبني بر كلاهبرداري 175 ميليون ريالي از وي پرونده در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي گفت: اين دو نفر در ازاي خريد آب ميوه اقدام به تحويل دو فقره چك سرقتي به بازارياب كرده بودند و اين در حالي است كه صاحب فروشگاه مواد غذايي ديگري از كلاهبرداري 49 ميليون و 500 هزار ريالي اين دو نفر در قبال خريد 5 هزار كيلوگرم برنج هندي با ارائه چك سرقتي خبر داد.
گل صباحي گفت: يكي از متهمان پس از دستگيري به كلاهبرداري با همكاري يكي از اقوام خود با استفاده از چك هاي سرقتي اعتراف كرد. متهم رديف دوم نيز در حالي كه قصد فرار از منزلي در كرج را داشت به دام پليس افتاد.
وي اظهار داشت: متهم رديف دوم در بازجويي هاي مأموران اعتراف كرد كه چكهاي سرقتي را از طريق فرد ديگري به قيمت هر برگ 200 هزار تومان تهيه و در ازاء خريد مواد غذايي چكهاي سرقتي را ارائه مي كردند كه با راهنمايي هاي وي نفر سوم نيز دستگير و مشخص شد كه عامل اصلي سارق چكها فردي مي باشد كه محل سكونت وي در روستايي در شهرستان نظرآباد است.
رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت: مخفي گاه عامل اصلي باند در شهرستان نظرآباد شناسايي و وي در يك عمليات كاملاً غافل گيرانه در باغش دستگير شد، در بازرسي از باغ و ويلاي وي يك دستگاه خودروي پژو 405 كشف و توقيف شد و دو فقره دسته چك بانكي، دو جلد گذرنامه، 6 جلد شناسنامه، 5 جلد گواهينامه رانندگي، 200 برگ ورق مخصوص جعل اسناد ملكي، پروانه كسب، كارت پايان خدمت وظيفه عمومي، 6 جلد سند مالكيت ملكي و... كشف و ضبط شد.
متهم در بازجويي هاي مأموران اعتراف كرد كه مدارك را از شخصي كه سارق مدارك بوده دريافت و سپس با كمك وي اقدام به جعل اسناد مي كرده كه با شناسايي و دستگيري وي، در بازرسي از خودروي او يك عدد گواهينامه، دو دستگاه گوشي تلفن همراه، تعداد دو عدد كارت خودرو، دوازده عدد كارت سوخت خودرو و آلات و ادوات سرقتي از قبيل سيم و شمع و... كشف و ضبط و متهم نيز به پليس آگاهي منتقل و در بازجويي ها به 20 فقره سرقت داخل خودرو و سرقت چك ها اعتراف كرد.
وي گفت: در اين رابطه 5 نفر سارق و كلاهبردار دستگير و راهي زندان شدند.

 



جانشين مرزباني ناجا: پاكسازي كامل ميادين مين تا 2 سال ديگر كار دارد

جانشين مرزباني ناجا تاكيد كرد: پاكسازي كامل ميادين مين تا 2 سال ديگر كار دارد.
امير احمد گراوند ديروز در نشست خبري با اشاره به طرح نوروزي مرزباني كه از 25 اسفند 90 تا 14 فروردين سال جاري برگزار شد گفت: مرزباني در طرح نوروزي بيشترين خدمات را به زائرين جبهه هاي 8 سال دفاع مقدس و كاروان هاي راهيان نور ارائه كرده است.
وي تاكيد كرد: تا اين لحظه هيچ گونه گزارشي مبني بر شهادت زائري دريافت نشده است. اين در حالي است كه در سال گذشته 2 تن از كاركنان مرزداري در ميادين مين به شهادت رسيدند.
وي تاكيد كرد: در طرح نوروزي روزانه 1400 گشت خودرويي و موتوري از 8 هزار و 755 كيلومتر نوار مرزي حفاظت مي كردند. ضمن اينكه 994 گشت دريايي نيز در اين مدت از مرزهاي آبي كشور حراست مي كردند. ضمن اينكه در اين مدت 335 نقطه مرزي كه افراد شرور از آن وارد شده يا احساس خلأ وجود داشت تحت پوشش قرار گرفت.
وي ادامه داد: در طرح نوروزي 42 گشت هوايي نيز برگزار شد و 70 ايست بازرسي موقت نيز در طول مرزها به اجرا درآمد.
جانشين فرمانده مرزباني از وقوع 6 مورد درگيري با اشرار در مرزها خبر داد و افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 6 مورد درگيري با اشرار رخ داد كه در يكي از اين درگيري ها يكي از سربازان وظيفه نيروي انتظامي در استان خراسان به شهادت رسيد. در اين مدت آمار شهدا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75درصد و مجروحان نيز 60درصد كا هش يافت. ضمن اينكه هلاكت اشرار صد در صد، كشف سوخت قاچاق 25 درصد و رسيور 17 برابر افزايش يافت. خوشبختانه با كنترل دقيق مرزها ورود متجاوزان مرزي 24درصد كاهش يافت.
گراوند با اعلام اينكه در ايام نوروز 5/2 ميليون نفر از 1700 نقطه مرزي بازديد كردند افزود: خوشبختانه در اين مدت امنيت كاروان هاي راهيان نور تامين شد و هيچ حادثه اي گزارش نشد.
به گفته وي ديدار با علماي سني و شيعه براي تعاملات بيشتر از ديگر برنامه هاي مرزباني در سال جاري بود. ضمن اينكه تورهاي گردشگري و تفريحي در آبهاي خليج فارس برگزار شد.
گراوند با اعلام اينكه در ايام نوروز يكصد قبضه سلاح از قاچاقچيان كشف شد گفت: در اين مدت 2 باند ترانزيت سلاح نيز در اروميه و كردستان شناسايي و منهدم شد. همچنين در اين مدت با انهدام 5 باند قاچاق مشروبات الكلي 90 هزار بطري انواع مشروبات الكلي كشف و ضبط شد. اين در حاليست كه ماموران در اين مدت 5/1 تن مواد مخدر كشف و ضبط كردند.
وي بستن خلأهاي مرزي، برخورد با كالاهاي قاچاق و تقويت درياباني را از مهمترين برنامه هاي مرزباني در سال جاري دانست و افزود: در سال گذشته كشف سلاح نسبت به مدت مشابه سال 89، 79درصد، مشروبات الكلي 69درصد، رسيور 40درصد و كالاي قاچاق 134 درصد افزايش داشت. اين در حاليست كه سوخت قاچاق با كنترل مبادي خروجي و هدفمندي يارانه ها 7درصد افزايش كشف نشان مي دهد. همچنين سال گذشته دستگيري متجاوزان مرزي 26درصد و شهداي نيروي انتظامي نيز 24درصد كاهش را نشان مي دهد.
جانشين فرمانده مرزباني نيروي انتظامي درخصوص آخرين وضعيت مين زدايي در مرزها تاكيد كرد: شركت هايي با وزارت دفاع براي مين زدايي قرارداد دارند و خوشبختانه تاكنون اقدامات بسيار خوبي براي پاكسازي ميادين مين توسط اين شركت ها انجام شده است.
گراوند شهداي مين را، كارمندان اين شركت يا عشاير دانست و گفت: در سال جاري تاكنون شهيدي از كاروان هاي راهيان نور در اين مورد نداشتيم و به گفته مسئولان كار پاكسازي ميادين مين تا 2 سال آينده به اتمام مي رسد.
گفتني است، در اسفند سال گذشته دو تن از كاركنان مرزباني در ميادين مين به شهادت رسيدند.

 



رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي:
وزارت بهداشت در رسيدگي به مشكلات بيماران كليوي كوتاهي مي كند

رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي با انتقاد وزارت بهداشت و درمان از عدم نظارت بر هزينه بودجه 30 ميليارد توماني بنياد بيماري هاي خاص براي بيماران كليوي انتقاد كرد.
مصطفي قاسمي در حاشيه افتتاح مركز درماني و آزمايشگاهي شفا ويژه بيماران كليوي گفت: انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي با 157 شعبه در شهرستان ها از سال 59 فعاليت رسمي خود را براي ارائه خدمات حمايتي به بيماران كليوي آغاز كرده است اما متاسفانه هيچ نظارتي بر هزينه بودجه اختصاص يافته به اين انجمن صورت نمي گيرد.
قاسمي با اشاره به اينكه از كمبود يك هزار دستگاه دياليز رنج مي بريم و وزارت بهداشت سه سال قبل قول داده بود تا با خريد اين دستگاه ها اين كمبودها را برطرف كند، تصريح كرد: در مجموع در حدود 200 تا 300 دستگاه دياليز وارد كشور شد و بقيه آن با برخي بدقولي ها هنوز تامين نشده است و با توجه به گذشت 3 تا 4 سال از اين قول ها ما هنوز هم به يك هزار دستگاه دياليز احتياج داريم.
قاسمي، رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي در ادامه مراسم افتتاح مركز درماني و تشخيصي شفا ويژه بيماران كليوي تصريح كرد: در حال حاضر 22 هزار بيمار پيوندي در كشور داريم كه با 157 شعبه كه در سراسر كشور وجود دارد به آنها خدمات معنوي و مادي از جمله پيدا كردن كليه براي بيماران به خصوص از افراد مرگ مغزي صورت مي گيرد.
قاسمي گفت: عنوان شده بود كه داروهاي بيماران كليوي رايگان است ولي از قبل از عيد بيماران كليوي بايد براي خريد از داروهاي خود 37 هزار تومان هزينه پرداخت كنند كه اين مسئله در داروهاي ديگر نيز مصداق دارد و تمام اين مسائل جدا از هزينه هاي ديگر از جمله اياب و ذهاب، آزمايشگاه و موارد مختلف دارويي است.
رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي با اشاره به اينكه سالانه 15 ميليارد تومان به عنوان رديف بودجه مجلس به بنياد امور بيماري هاي خاص و 15 ميليارد ديگر نيز از طريق وزارت خارجه يا نهادهاي ديگر به اين بنياد اهداء مي شود، افزود: ولي متاسفانه به اين موارد رسيدگي نمي شود و ما بارها نيز به رئيس جمهوري براي برطرف شدن اين مشكل پيشنهاد داده ايم ولي نتيجه اي نگرفته ايم و در مجموع تشكيل بنياد بيماري هاي خاص از روز اول نيز به اين شكل صحيح نبود.
وي اظهار داشت: در مجموع افرادي كه كليه هاي خود را مي فروشند افرادي هستند كه نيازمند بوده و دولت بايد براي آنها كار ايجاد كنند و در نهايت آنان را تحت پوشش بيمه اي قرار دهند.

 



آتش جان دختر 3 ساله را گرفت

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
دختر بچه سه ساله در شهرستان ازنا براثر آتش سوزي جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامي منطقه لرستان گفت: در پي اعلام فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره آتش سوزي غيرعمد در روستاي طيان بلافاصله به محل اعزام شدند.
سرتيپ كاظم عليزاده افزود: با حضور ماموران مشخص شد يك منزل واقع در روستاي طيان اين شهرستان به علت آتش گرفتن بخاري نفتي دچار حريق و دختر بچه سه ساله به بيمارستان امام علي(ع) اعزام شده است.
وي تصريح كرد: چوبي بودن سقف خانه باعث گسترش حريق و آتش گرفتن وسايل خانه شد كه آتش توسط اهالي به طور كامل مهار شد.
وي گفت: براساس نظريه اوليه پزشك معالج علت درگذشت اين دختر بچه خفگي ناشي از دود اعلام شده و هيچ گونه آثار و علائم سوختگي در اعضاي بدن وي مشاهده نشده است.

 



رئيس اداره تعزيرات حكومتي تايباد خبر داد
جريمه 121 ميلياردي براي شركت قاچاقچي سوخت

رئيس اداره تعزيرات حكومتي تايباد از جريمه ميلياردي و حبس تعزيري، يكي از شركت هاي توليدكننده مواد سوختي به سبب قاچاق سوخت خبر داد.
به گزارش فارس از تايباد، حميدرضا كفاش صبح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به جريمه ميلياردي يكي از شركت هاي توليدكننده مواد سوختي اشاره كرد كه در پوشش مواد آلي صنعتي اقدام به قاچاق سوخت مي كرد و اظهار كرد: قاچاق بيش از 375 ميليون و 321 هزار و 113 ليتر نفت گاز (گازوئيل) از اتهامات اين شركت است. رئيس اداره تعزيرات حكومتي تايباد گفت: بر اين اساس اين قاچاقچي مواد سوختي با راي سنگين جزاي نقدي و حبس تعزيري رو به رو شد.
وي گفت: در راي صادر شده، مديرعامل شركت به پرداخت بيش از 121 ميليارد و 117 ميليون و 295 هزار و 399 تومان جزاي نقدي به صندوق دولت و تحمل 2 سال حبس تعزيري محكوم شد.
رئيس اداره تعزيرات حكومتي تايباد ادامه داد: شركت مذبور داراي 61 پرونده قاچاق سوخت بود كه راي جزاي نقدي و حبس تعزيري براي آن صادر شد.
وي افزود: اين شركت از شركت هاي خوشنامي بود كه در فواصل زماني مختلف اقدام به صدور مشتقات نفتي مي كردند كه در مراحلي اقدام به قاچاق سوخت يارانه اي با پوشش مواد حلال آلي و هيدروكربور كرد كه پس از نمونه برداري و آزمايش مشخص شد محموله هاي صادراتي حاوي مواد سوختي قاچاق است.
رئيس اداره تعزيرات حكومتي تايباد ادامه داد: در مجموع با تشكيل 339 پرونده در اين شعبه قريب به 99 ميليون و 784 هزار و 309 ليتر سوخت قاچاق مربوط به اين پرونده ها پس از توقيف به چرخه سوخت كشور بازگردانده شد.
وي حجم جزاي نقدي اين پرونده ها را نيز 330 ميليارد و 115 ميليون و 619 هزار تومان عنوان كرد.
رئيس اداره تعزيرات حكومتي شهرستان تايباد همچنين به پرونده هاي مرتبط با عرضه خارج از شبكه سوخت نيز اشاره كرد و گفت: تعداد پرونده هاي مرتبط با اين موضوع 1128 پرونده است.
وي با اشاره به مرزي بودن شهرستان تايباد، به حجم بالاي عرضه سوخت خارج از شبكه به صورت گالني يا كاميون عبوري اشاره كرد و تاكيد كرد: حجم اين ميزان سوخت خارج از شبكه 912 هزار و 476 ليتر بود كه پس از رسيدگي به اين پرونده ها متهمين به 134 ميليون و 661 هزار تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

 



به علت فرسودگي شبكه فاضلاب زمين در اصفهان فرو نشست

مدير آب و فاضلاب شهر اصفهان گفت: حادثه فرونشست زمين در حدفاصل مير و چهار راه شيخ صدوق اصفهان به دليل فرسودگي شبكه فاضلاب در اصفهان رخ داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حسين اثنا عشري افزود: اين حادثه حدود ساعت 3 صبح روز سه شنبه به دليل فرسودگي شبكه فاضلاب شهر اصفهان رخ داد و به دنبال وقوع اين حادثه، حفره اي در حدود 20 متر مربع ايجاد شد كه اين امر شكستگي لوله آب و گاز اين محدوده را به همراه داشت.
وي افزود: اين حادثه باعث شد كه از همان ساعات ابتدايي وقوع حادثه، آب محدوده خيابان مير قطع شود. وي عنوان كرد: با اقدام بموقع اكيپ حوادث آب و فاضلاب شهر اصفهان و همكاري آتش نشاني و شركت گاز و برق اين حادثه هيچ گونه خساراتي اعم از مالي و جاني براي شهروندان به همراه نداشته است.
اثنا عشري گفت: 45 سال از عمر شبكه فاضلاب شهر اصفهان مي گذرد و تاكنون قسمتهاي اندكي از اين شبكه در طول اين سالها مورد بازسازي قرار گرفته است كه اين امر منجر به وقوع حوادثي از اين قبيل شده است.
مدير آب و فاضلاب شهر اصفهان تصريح كرد: براي بازسازي شبكه فاضلاب اصفهان حداقل به 300 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

 



لپ تاپ سرقتي خرج يك وعده مصرف مواد مخدر شد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي جزيره كيش اعلام كرد فرد معتادي كه اقدام به سرقت و فروش يك دستگاه لپ تاپ كرده بود دستگير شد.
سرهنگ ثقفي گفت اين لپ تاپ كه طي 3 مرحله خريد و فروش شده بود با اطلاعات به دست آمده از نفر اول تا سوم در يك عمليات غافلگيرانه، سارق سابقه دار آن دستگير شد و به سرقت اين لپ تاپ در يكي از رستوران هاي كيش اعتراف كرد چهار نفر متهم اين پرونده تحويل مقامات قضايي در دادگستري كيش شدند.
رئيس پليس آگاهي كيش يادآور شد هر چهار نفر معتاد به مواد مخدر بودند كه نفر اول تنها به خاطر يك وعده مصرف مواد مخدر لپ تاپ سرقتي را فروخته بود.

 



مديركل روابط عمومي دانشگاه آزاد تغيير كرد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با صدور حكمي مديركل جديد روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي را منصوب كرد.
محمد حسين پور با صدور حكمي از سوي فرهاد دانشجو جانشين محمدرضا كريمي- مديركل سابق روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي شد.
حسين پور پيش از اين در سمت مديركل روابط عمومي و مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات فعاليت مي كرد.

 



شماره گذاري وانت پيكان متوقف شد

رئيس مركز تعويض پلاك پليس راهور گفت: شماره گذاري وانت پيكان از ابتداي سال جاري متوقف شد.
سرهنگ احمد رستمي اظهار داشت: براساس قانون قراربود شماره گذاري وانت پيكان از ابتداي مهرماه سال گذشته متوقف شود اما با مصوبه هيئت دولت اين خودرو تا پايان اسفندماه شماره گذاري شد.وي با بيان اينكه درسال جاري براساس قانون شماره گذاري اين خودرو را متوقف كرديم ادامه داد: پليس براساس قانون از شماره گذاري خودروهاي ناايمن جلوگيري مي كند.
به گفته رئيس مركز تعويض پلاك راهور، درحال حاضر ممنوعيت شماره گذاري براي خودروهاي ديگر وجود ندارد و تمامي خودروها شماره گذاري مي شوند.

 



يك ميليون زن آمريكايي روسري سر كردند

بسياري از زنان غيرمسلمان درآمريكا تصاويري از خود را كه در آنها روسري بر سر دارند، بر روي صفحه «يك ميليون حجاب براي شيماالعوضي» كه اخيرا در وب سايت فيس بوك ايجاد شده، بارگذاري كرده اند.
به گزارش پرس تي وي، يك ميليون زن غيرمسلمان در آمريكا در حمايت از «شيما العوضي» يك مهاجر عراقي كه در ماه مارس به طور وحشيانه در خانه اش به قتل رسيد، حجاب مي گذارند.اين صفحه اينترنتي دوم آوريل 2012 (14 فروردين 1391) داراي 10هزار عضو بوده است.جين يونس، مدير دفتر كليساي يك شاخه مسيحي در شهر نشنال سيتي ايالت كاليفرنيا، روز يكشنبه درمقاله اي كه روزنامه واشنگتن پست آن را منتشر كرد، نوشت: وي در حمايت از خانواده و دوستان شيما العوضي پوشش اسلامي برسرخواهد گذاشت.يونس گفت: «من انتظار واكنش را دارم اما مسئله همين است. بايد در اين مورد بحث كرد.»اين مدير59 ساله دفتر كليسا يكي از خيل زنان غيرمسلماني است كه با شيما العوضي 32 ساله اعلام همبستگي كرده اند.العوضي، مادر 5 فرزند، 21 مارس در خانه خود واقع در شهر ال كاجون، كاليفرنيا، بيهوش پيدا شد. وي بر اثر شدت جراحات وارده در حالي كه در خون خود غلتيده بود، جان خود را از دست داد. كنار اين زن يادداشتي يافت شد كه روي آن نوشته شده بود: «تروريست به خانه ات برگرد.»همچنين تظاهرات هايي در روزهاي اخير موسوم به «حجاب و ژاكت كلاه دار» درچندين دانشگاه در سرتاسر آمريكا برپا شد.عبارت «ژاكت كلاه دار» به قتل ترايوون مارتين، يك نوجوان سياهپوست آمريكايي اشاره دارد كه 26 فوريه توسط يك نگهبان محلي در فلوريداي آمريكا به ضرب گلوله به قتل رسيد.يونس در اين باره گفت: «هردوي آنها به علت ظاهر خود به قتل رسيدند و اين غلط است.»

 



كودكان مسلمان را بكشيد تا اسراييل بماند

به گزارش مشرق، در تازه ترين كتاب منتشرشده از سوي خاخام هاي يهودي در سرزمين هاي اشغالي، كشتن و نابودكردن هر انساني كه براي موجوديت رژيم صهيونيستي (اسراييل) تهديد محسوب مي شود، جايز و لازم است.
بنابر محتواي كتاب عبري زبان «عقائد پادشاه» نوشته خاخام «اسحاق شاپير» و خاخام «يوسف اليتصور» كه در 230 صفحه منتشر شده است، كشتن هر انساني حتي اطفال و نوزاد انسان از ترس تهديد اسراييل در آينده، براي امنيت اسراييل و ساكنين آن نه تنها مذموم نيست، بلكه جائز، لازم و مباح است.اسحاق شاپيرا در جواب به اعتراض انتشار اين كتاب مي گويد: كتاب فوق خلاصه اي از آموز ه هاي «هالاخاه» است و جنبه آموزشي دارد و هيچ تحريفي در آن صورت نگرفته است.
(هلاخاه يا هلاخا): به مجموعه قوانين شريعت يهود گفته مي شود، قوانيني كه از تورات، تلمود و خاخام ها و همچنين آداب و رسوم يهوديان ناشي مي گردد.

 



دردسرهاي ديكتاتور پس از مرگ

ژوزف استالين (زاده 18 دسامبر 1878- درگذشته 5 مارس 1953) رهبر و سياستمدار كمونيست اتحاد جماهير شوروي سابق پس از مرگ نيز با شهرت دست در گريبان است.
اصرار يك ناشر روس مبني بر انتشار عكس استالين بر روي جلد يك كتاب تحصيلي تاريخي براي دانش آموزان هموطنش خشم مخالفان و منتقدان استالين را برانگيخته است. استالين كه با نام ديكتاتور شوروي سابق از او ياد مي شود به گفته اين ناشر روس بخش غيرقابل انكار تاريخ اين كشور است. با اين همه كميته اي دولتي كه مسئوليت رسيدگي به اين قبيل مسائل آموزشي را در روسيه عهده دار است مخالف بزرگنمايي تصوير استالين است. يك عضو اين كميته در اين خصوص به گاردين مي گويد: شما مي توانيد هر نظري در خصوص اين مرد داشته باشيد. اما هيچ كس نمي تواند اين حقيقت را انكار كند كه هزاران بيگناه در زمان حكومت استالين كشته شدند.
چاپ عكس استالين بر روي كتاب درسي درست مانند ترويج عقايد هيتلر است.اين كتاب بخشي از مجموعه «روسيه بزرگ» است كه عكس چهره هايي مانند ولاديمير لنين هم بر روي جلدهاي ديگر آن به چشم مي خورد.
يكي ديگر از اعضاي اين كميته دولتي در اين خصوص مي گويد: استالين يك جنايتكار است. ديكتاتوري با دستان آلوده به خون. زماني كه عكس او را چون قهرمان ها بر روي صفحات كتاب درسي منتشر مي كنيد تلويحا به دانش آموز مي فهمانيد كه: مي توان آدمكش باشي اما بزرگ. طرفداران كمونيست و استالين با وجود گذشت سالها از مرگ وي و انزجار بين المللي از استالين بازهم هر از چندگاهي به اشكال مختلف نام او را به يادها مي آورند.

 



سوء استفاده جاسوسه روسي از ضعف اخلاقي مقامات آمريكايي براي كسب اطلاعات سري !

ضعف اخلاقي مقامات آمريكايي باعث شده است تا سرويس هاي اطلاعاتي خارجي با استفاده از اين ضعف به دنبال به دست آوردن اطلاعات سري ايالات متحده باشند.
شبكه خبري روسي راشاتودي، در سال 2012، دستگيري يك جاسوسه روس به نام «آنا چپمن» در آمريكا تعجب همگان را برانگيخت اما اطلاعاتي كه جديدا از اقدامات اين جاسوس روس به دست آمده، تعجب بيشتري برمي انگيزد.بنابراين گزارش، اكنون گفته شده كه اين زن روسي قصد داشته است با استفاده از جاذبه هاي جنسي خود به خلوت يكي از اعضاي كابينه دولت اوباما راه يافته و از اين طريق دست به جاسوسي بزند.
«فرانك فيگليوزي»، جانشين مدير اف بي اي در امور ضداطلاعات مي گويد كه اف بي اي پس از آنكه متوجه شده است اين جاسوس روس قصد داشته با ورود به خلوت اين دولتمرد آمريكايي به اطلاعات طبقه بندي شده دولت آمريكا دسترسي پيدا كند، سريعا وارد عمل شده و وي را دستگير كرده است.
براساس اين گزارش كه در آن به نام اين مقام دولتي آمريكا اشاره شده است، چپمن به حدي با استفاده از ضعف اخلاقي عضو كابينه اوباما به اطلاعات سري آمريكا نزديك شده بود كه اف بي آي بلافاصله دست به دستگيري اين جاسوس زد.
چپمن در سال 2010 به همراه 9 جاسوس ديگر روس در آمريكا دستگير شد. مقامات آمريكايي تاكنون از اين حلقه جاسوسي اطلاعات چنداني منتشر نكرده اند. ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه در موضع گيري نسبت به اين دستگيري ها تصريح كرده بود كه اين افراد، هيچ آسيبي متوجه ايالات متحده نكرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14