(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 فروردین 1391- شماره 20175

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت حجت الاسلام قره باغي
رهبرمعظم انقلاب در ديدار فرماندهان نيروهاي مسلح: كثرت تهديدها نشان دهنده قدرت نظام اسلامي است
اظهارات جديد كلينتون درباره مذاكرات ايران و 1+5
احمدي نژاد قانون تنخواه 22 هزار ميلياردي دولت را ابلاغ كرد
اعلام محل نهايي مذاكرات پس از توافق جليلي و احمدي نژاد
حسينيان: يك زن رئيس مجلس نهم باشد!
كدخدايي : نظر قطعي شوراي نگهبان درباره 19 حوزه بلاتكليف امروزاعلام مي شود
آسيا تايمز:تهديد اسرائيل براي حمله به ايران بلوف است
سردار وحيدي: طرح سپر موشكي خليج فارس حركتي آمريكايي-صهيونيستي است
وزير خارجه آذربايجان : همكاري با اسرائيل عليه ايران نداريم
مراسم اربعين «ننه علي» امروز در گلزار شهدا برگزار مي شود
بولتون: تهديد قيمت بنزين براي اوباما بسيار گرانتر از تهديد برنامه هسته اي ايران است
برگزاري دوازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در خرم آباد
شير ضد سرطان در تبريز توليد شد
افزايش سرمايه صندوق توسعه ملي به 50ميليارد دلار
فرهاد دانشجو: فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاه آزاد آزاد مي شود
بازديد بيش از 18 هزار نفر از مناطق عملياتي
نماينده مردم اهواز در مجلس: وزارتخانه ها براي افزايش توليد ملي به بخش خصوصي اعتماد كنند
اخبار ادبي و هنري



پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت حجت الاسلام قره باغي

رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي درگذشت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدعلي اكبر قره باغي، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
رحلت روحاني عاليقدر مرحوم مغفور جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيدعلي اكبر قره باغي را به عموم مردم شريف آذربايجان غربي و ارادتمندان و علاقمندان ايشان بالخصوص خاندان مكرم و فرزندان محترم ايشان و حوزه علميه و روحانيت استان تسليت مي گويم. ايشان از علماي برجسته اي بودند كه سالهاي طولاني از عمر خود را در خدمت انقلاب اسلامي و نظام اسلامي مصروف داشتند و نماينده مردم آن منطقه در مجلس خبرگان بودند.
از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان مسئلت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي

 



رهبرمعظم انقلاب در ديدار فرماندهان نيروهاي مسلح: كثرت تهديدها نشان دهنده قدرت نظام اسلامي است

فرمانده معظم كل قوا كثرت تهديدهاي دشمنان را نشان دهنده قوت نظام جمهوري اسلامي دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر چهارشنبه در ديدار جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح و مسئولان حوزه نمايندگي ولي فقيه، همه نيروهاي مسلح را به حفظ و تقويت انگيزه هاي ديني و الهي در كنار ارتقاء آمادگيها توصيه و تاكيد كردند: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران داراي تجربه بسيار مهم و ارزشمند 8 سال دفاع مقدس هستند كه بايد اين تجربه گرانبها همواره مورد بازنگري و استفاده قرار گيرد.
ايشان تجربه سالهاي دفاع مقدس را در تاريخ كشور كم نظير خواندند و افزودند: در اين 8 سال، در واقع همه قدرتهاي دنيا اعم از شرق و غرب و كشورهاي وابسته به آنها در مقابل جمهوري اسلامي ايران صف آرايي كرده بودند و پيشرفته ترين تجهيزات را در اختيار رژيم بعثي عراق قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: كشورهاي غربي مدعي حقوق بشر و دمكراسي حتي از دادن سلاحهاي شيميايي به رژيم بعث عراق دريغ نكردند تا شايد بتوانند نظام اسلامي و مردم ايران را به زانو درآورند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: با وجود همه اين تلاشها و حمايتها، قدرتها نتوانستند جمهوري اسلامي ايران را به زانو درآورند كه اين فصل از تاريخ ايران، تجربه اي بسيار ارزشمند و بزرگ است و در اختيار نيروهاي مسلح قرار دارد.
ايشان سعادت و پيشرفت ملتها را در گرو صبر و استقامت براي عبور موفقيت آميز از مقاطع تاريخي دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران با داشتن تجربه هاي گرانبهايي همچون انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين موقعيت خوب امروز، قطعاً از مقطع كنوني نيز با سربلندي عبور خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تهديدهاي دشمنان ملت ايران خاطرنشان كردند: كثرت تهديدها نشان دهنده قدرت نظام اسلامي است، زيرا اگر جمهوري اسلامي قدرت و تأثيرگذاري بالايي نداشت، بدخواهان ملت ايران اينگونه سراسيمه خود را به آب و آتش نمي زدند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنان خود نقش نيروي انساني را در نيروهاي مسلح مهم ارزيابي و بر لزوم قانع نبودن به پيشرفتهاي كنوني و حفظ روحيه دفاع مقدس تأكيد كردند.
در ابتداي اين ديدار سردار سرلشگر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، گزارشي از آمادگي هاي دفاعي اين نيروها و برنامه هاي سال جديد بيان كرد.

 



اظهارات جديد كلينتون درباره مذاكرات ايران و 1+5

هيلاري كلينتون از سردرگمي آمريكا در مقابل ايران پرده برداشت و گفت: وضعيت كنوني بسيار دشوار است و هيچ راه كاملاً واضحي براي مقابله با ايران وجود ندارد.
وزير خارجه آمريكا با اين حال از ايران درخواست كرد كه تعهدات ملموسي درباره برنامه هسته اي مناقشه برانگيز خود در جريان گفت وگوهاي آتي 1+5 ارائه دهد.
وي در مؤسسه نظامي ويرجينيا آمريكا گفت: عقيده داريم كه تحريم ها و ديپلماسي همچنان مي تواند كارساز باشد.
كلينتون با بيان اينكه آمريكا دو گزينه مشكل براي مقابله با ايران در پيش رو دارد درباره تأثيرگذاري تحريم ها و مقابله نظامي صحبت كرد ولي هشدار داد وضعيت كنوني بسيار دشوار است و براي مقابله با ايران هيچ راه كاملاً واضحي وجود ندارد.
وي با اشاره به عواقب هرگونه حمله نظامي به ايران گفت: درگيري در منطقه نيز به بي ثباتي آن مي انجامد و هيچ راهي براي توازن وجود ندارد.
كلينتون همچنين با تكرار دروغ امكان دستيابي ايران به تسليحات هسته اي گفت: ما در تلاشيم راهي براي رفع نگراني منطقي مردم منطقه درباره آينده بيابيم زيرا تلاش ايران براي دست يابي به سلاح هسته اي ممكن است ديگر كشورها را به خريد تسليحات ترغيب كند.
وزير خارجه آمريكا افزود: ما منتظريم كه ايران درباره برنامه هسته اي خود شفاف عمل كند و به الزامات جهاني تن دهد.

 



احمدي نژاد قانون تنخواه 22 هزار ميلياردي دولت را ابلاغ كرد

رئيس جمهور، قانون دريافت ها و پرداخت هاي علي الحساب دولت در ماه هاي فروردين و ارديبهشت 91 را به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كرد.
به موجب اين قانون كه ديروز از سوي محمود احمدي نژاد براي اجرا ابلاغ شد، دولت مجاز است در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 90، در دو ماه نخست سال 1391 درآمدها و ساير منابع عمومي و اختصاصي را وصول و به خزانه واريز كند.
دولت همچنين اجازه دارد اعتبارات هزينه اي (جاري) و تملك دارايي سرمايه اي و مالي و اختصاصي از آن محل را در چارچوب احكام و جداول قانون بودجه 90 تا مبلغ 22 هزار ميليارد تومان به صورت علي الحساب و مشروط به آنكه هزينه هاي جاري بيش از 10 درصد نسبت به سال گذشته افزايش نيابد، دريافت و پرداخت كند.
بر اساس مصوبه وكلاي ملت، دولت مكلف شده است در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، براي سه ماهه اول سال آينده، معادل سه ماه پاياني سال 1390 عمل كند.
وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه داري كل كشور) نيز در اين قانون موظف شده تنخواه گردان حسابداري موضوع ماده 26 قانون محاسبات عمومي را كه در چارچوب ماده مذكور در سقف اين ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه هاي اجرايي مربوط پرداخت مي كند، حداكثر تا پايان سال 1391 تسويه كند.
بهارستان نشينان همچنين مقرر كردند بودجه شركت هاي دولتي، بانك ها و مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت و رابطه مالي دولت و نفت بر اساس قانون بودجه سال 90 متناسب با زمان دوره مشابه اجرا شود.
بر اساس مصوبه ديگر مجلسي ها، با تصويب نهايي قانون بودجه سال 91 كل كشور، دولت موظف است به نحو مقتضي نسبت به اعمال حساب طبق قانون مذكور، از اول فروردين 1391 اقدام كند.
طرح ارائه تنخواه 22 هزار ميليارد توماني براي فرودين و ارديبهشت 91 با فوريت در جلسه علني روز يكشنبه 21 اسفند مجلس شوراي اسلامي با 148 رأي موافق در برابر 9 رأي مخالف و 9 رأي ممتنع، تصويب شد.
اين طرح به دليل ارائه با تأخير لايحه بودجه 1391 توسط دولت و تداخل زمان بررسي آن با انتخابات مجلس نهم ارائه و تصويب شد تا در فرصتي دو ماهه، لايحه بودجه 1391 كل كشور نهايي شود.
اين قانون روز دوشنبه 22 اسفند ماه جاري به تأييد شوراي نگهبان رسيد و يك روز بعد از سوي علي لاريجاني به رئيس جمهوري ابلاغ شد و احمدي نژاد نيز، امروز آن را به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كرد.
نمايندگان ملت سال گذشته نيز به دليل تاخير دو ماهه دولت در ارائه لايحه بودجه 90 به مجلس در روز بيست و چهارم اسفند ماه 89، طرح دو فوريتي اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت براي دو ماه اول سال جاري را تصويب كردند و به موجب آن مبلغ 20 هزار ميليارد تومان تنخواه در اختيار دولت قرار دادند تا مسئولان اجرايي در فروردين و ارديبهشت كه مجلسي ها سرگرم بررسي لايحه بودجه بودند، با مشكل دريافت درآمدها و پرداخت هزينه هاي جاري مواجه نشوند.

 



صالحي خبر داد
اعلام محل نهايي مذاكرات پس از توافق جليلي و احمدي نژاد

وزير امورخارجه با بيان اينكه رئيس جمهور امروز در جلسه هيئت دولت نظري در خصوص مكان برگزاري مذاكرات ميان ايران و كشورهاي 1+5 مطرح كرد، گفت: جليلي در مشورت با رئيس جمهور نظر نهايي را خواهد داد.
علي اكبر صالحي وزير امورخارجه در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث مكان برگزاري مذاكرات در بغداد و همچنين چين مطرح بوده و اين موضوع روندي دارد كه بايد به توافق طرفين برسد.
وي تصريح كرد: برگزاري مذاكرات در استانبول پيشنهاد اوليه ما بود كه اروپايي ها ابتدا رد و سپس موافقت كردند اما همان زمان نيز ما كشورهاي ديگري را مد نظر داشتيم.
وزير امور خارجه با اشاره به اينكه اين مذاكرات 25 فروردين انجام خواهد شد، افزود: مهمتر از زمان و مكان مذاكرات، محور مباحث است كه فكر مي كنم مذاكرات آينده در مقايسه با گذشته بهتر باشد و گام هاي رو به جلو برداشته شود.
صالحي همچنين گفت: مقرر شده سفر مسئولان بلندپايه دو كشور چين و هند در چند ماه آينده به ايران انجام شود.
وزير امور خارجه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا سفر نخست وزير هند به ايران را تأييد مي كنيد؟ افزود: در اين زمينه در حال رايزني با مسئولان هند هستيم؛ كميسيون مشترك اقتصادي با هند داريم كه مسئوليت آن بر عهده وزارت امورخارجه است و در حال برنامه ريزي براي برگزاري اين كميسيون هستيم.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص زمان سفر كوفي عنان به ايران گفت: وي قرار بود هفته پيش به ايران بيايد اما اين سفر به هفته آينده موكول شده است.
صالحي درباره طرح كوفي عنان در خصوص سوريه يادآور شد: به هر حال خوشحاليم كه طرح شش ماده اي كوفي عنان با ملاحظاتي مورد پذيرش قرار گرفته است.
وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: البته بايد مراقبت كرد كه بيرون رفتن نيروهاي دولتي سوريه از محل هاي مورد استقرارشان موجب سوءاستفاده ديگران نشود تا اينكه بخواهد گروهي ديگر جايگزين آنها شود.

 



حسينيان: يك زن رئيس مجلس نهم باشد!

روح الله حسينيان عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: پيشنهاد شخص من در جبهه پايداري اين است كه ما اين بار رياست مجلس را به عهده خانم ها بگذاريم.
اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با پايگاه خبري اعتدال، خاطرنشان كرد: پيشنهاد دادم براي اينكه بگو و مگو هايي كه غرب عليه نظام جمهوري اسلامي دارد ، خنثي شود ، اين مورد مطرح شود ؛ غرب يكسره در تلاش است تا بگويد جمهوري اسلامي به زن بها نمي دهد ؛ پيشنهاد مي كنم هم براي تجربه و هم نشان دادن اعتقاد به ارزش زنان ، رييس و نايب رييس اول و دوم و كل كار پردازان و منشي ها به عهده خانم ها گذاشته شود.
عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بنده اين پيشنهاد را با بسياري از خانم ها و آقايان مطرح كردم كه البته آقايان نظر مثبتي بر اين موضوع ندارند ، اما خانمها نظر مثبتي نشان دادند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما نسبت به رياست آقايان حداد و لاريجاني ذهنيت منفي داريم؛ در رياست آقاي حداد نگران اين هستيم كه رياستش در دست يك عده افراد خاص از جمله آقاي توكلي بيافتد و نگران اين هستيم كه چرخاننده مجلس با رياست آقاي حداد به دست يكي ، دو نفر آدم خاص باشد ؛ در جبهه پايداري نيز نگران اين داستان هستيم.
نماينده مردم تهران ، ري ، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: از آقاي لاريجاني هم نگراني هايي داريم و مي ترسيم باز هم مديريت مجلس هشتم ادامه يابد ؛ البته نكات مثبت هم ديده مي شود كه از جمله آقاي لاريجاني در برخي مسائل قاطع تر است و حداد محافظه كار است و اين نظر شخص بنده است.
وي در خاتمه گفت: انتخاب رياست مجلس نيازمند يك مشاوره و مشورت جدي با نمايندگان انتخاب شده است؛ در جبهه پايداري درباره رياست مجلس نهم بحث مشخصي نشده است و ما برنامه هايي داريم كه در وقت خود بيان مي كنيم.

 



كدخدايي : نظر قطعي شوراي نگهبان درباره 19 حوزه بلاتكليف امروزاعلام مي شود

سخنگوي شوراي نگهبان گفت كه نظر شوراي نگهبان درباره 19 حوزه بلاتكليف امروز قطعي مي شود.
عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: شوراي نگهبان نتيجه نهايي 19 حوزه انتخابيه باقيمانده را امروز قطعي مي كند.
برخي سايت ها از ابطال حوزه هاي انتخابيه، ساري، تنكابن و رامسر خبر داده بودند كه كدخدايي درباره اين موضوع به خبرنگار فارس گفت: مسئوليت اين خبر بر عهده خود اين سايت هاست.

 



آسيا تايمز:تهديد اسرائيل براي حمله به ايران بلوف است

پايگاه خبري آسيا تايمز طي گزارشي تهديد اسرائيل براي حمله به ايران را يك بلوف دانست.
آسيا تايمز در اين گزارش به قلم گرت پورتر نوشت: يكي از نكات جالب در چشم انداز سياسي اسرائيل طي ماه هاي اخير فقدان بحث هاي علني جدي درباره مسايل مربوط به تهديد جنگ با ايران توسط شخصيت هاي امنيتي اسرائيلي بوده است.
اين گزارش افزود: اين در حالي است كه بسياري از مسئولان سابق نظامي و اطلاعاتي اسرائيل بر اين باورند كه حمله به ايران پيامدهاي فاجعه باري براي اسرائيل خواهد داشت اما پس از آنكه سال گذشته مسئله حمله به ايران توسط دو مسئول بلندپايه سابق اسرائيل مطرح شد تاكنون بحثهاي علني بسيار محدودي درباره اين مسئله مطرح شده است. علت اين سكوت تا حدي بخش امنيت ملي اسرائيل است، همزمان با افزايش تهديد جنگ از سوي اسرائيل به نظر مي رسد اين ديدگاه گسترده در ميان تحليلگران امنيت ملي اسرائيل وجود دارد كه تهديد بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل براي حمله به ايران يك بلوف بسيار موفق بوده است.
بنابراين گزارش بسياري از منتقدان تهديد نتانياهو براي حمله به ايران از كوتاهي شخصيت هاي امنيت ملي اسرائيل درباره مطرح كردن علني اين مسئله ابراز نگراني كرده اند.
به گزارش آسيا تايمز، لاري درفنر تحليلگر سابق جروزالم پست كه اكنون براي نشريه مستقل 972 مطلب مي نويسد، ماه گذشته در تحليلي نوشت شمار زيادي از مسئولان سابق نظامي و اطلاعاتي اسرائيل وجود دارند كه در محافل خصوصي مخالفت خود را با حمله به ايران اعلام كرده اند. وي با اين حال انتقاد كرد كه مردم اسرائيل صداهاي آنها را نشنيده اند. يوسي آلفر تحليلگر سابق موساد و رئيس مركز مطالعات امنيت ملي جافي در دانشگاه تل آويو نيز همين نكته را خاطرنشان كرده است.
وي مي گويد: بسياري از مردم اسرائيل خواستار بحث هاي علني درباره مسئله حمله به ايران هستند با اين حال اين اتفاق نيفتاده است.
مئير داگان رئيس سابق موساد ژوئن گذشته نخستين فردي بود كه به سياست هاي نتانياهو اعتراض كرد.
داگان تصريح كرده بود: حمله به ايران موجب به راه افتادن جنگ منطقه اي خواهد شد و تضمين خواهد كرد كه ايران به تسليحات هسته اي دست پيدا كند.
آسيا تايمز درباره علت كوتاهي مسئولان سابق اطلاعاتي اسرائيل درباره بلوف حمله به ايران از سوي اسرائيل نوشت: علت قانع كننده تر درباره سكوت افسران سابق نظامي و اطلاعاتي اسرائيل اين است كه آنها نيز مانند خبرنگاران و ديگر تحليلگران سياسي فكر مي كنند نتانياهو در حال بلوف زدن است و معتقدند كه اين بلوف موفقيت آميز نيز بوده است.

 



سردار وحيدي: طرح سپر موشكي خليج فارس حركتي آمريكايي-صهيونيستي است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: سپر موشكي در خليج فارس كاري آمريكايي-صهيونيستي است و به دوستان خود توصيه كرديم وارد اين حوزه ها نشويم.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درخصوص بحث استقرار سپر دفاع موشكي در خليج فارس گفت: اين نظام سپر دفاع موشكي كار آمريكايي-اسرائيلي است و همه بايد توجه داشته باشند هركسي كه در اين حوزه وارد شود در واقع در نقشه آمريكا و اسرائيل عمل مي كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه با فارس گفت وگو كرده، تاكيد كرد: ما از اول اين كار را رد كرديم و آن را مغاير با امنيت منطقه دانستيم و به دوستان خود توصيه كرديم سعي كنند وارد اين حوزه ها نشوند.
برخي منابع در روزهاي اخير با اشاره به ديدار هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا و ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان، از پيشنهاد آمريكا به عربستان براي ايجاد يك سپر موشكي در حاشيه جنوبي خليج فارس جهت مقابله با خطر هسته اي ايران در برابر كشورهاي عربي خبر داده بودند.
يك منبع آگاه در هيئت همراه با وزير خارجه آمريكا نيز گفته بود كه ايجاد اين سپر موشكي و گفتگو بر سر آن با كشورهاي عربي حوزه خليج فارس پايه و اساس سفر كلينتون به منطقه را تشكيل داده است.
وي در ادامه افزود: وزير خارجه آمريكا قرار است، طرح ايجاد اين سپر موشكي منطقه اي را در نشست شوراي همكاري خليج فارس كه در آن حضور خواهد يافت، مطرح كند.

 



وزير خارجه آذربايجان : همكاري با اسرائيل عليه ايران نداريم

سرويس سياسي-
وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان از رد پيشنهاد رژيم صهيونيستي مبني بر استقرار پايگاه نظامي توسط مقامات اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري نووستي روسيه، «المار محمد ياروف»، دراين باره به خبرنگاران گفت: كشورش پيشنهاد استقرار پايگاه نظامي اسرائيل (رژيم صهيونيستي) در خاك خود را قبول نخواهد كرد.
وي با بيان اينكه آذربايجان نمي تواند به اين پيشنهادات جنگ طلبانه پاسخ مثبت دهد، افزود: ميان ايران و آذربايجان مناسبات دوستي و حسن همجواري برقرار است، كه اين موضوع در جريان نشست سه جانبه وزيران خارجه آذربايجان، ايران و تركيه، ديگر بار در نخجوان مورد تاكيد قرار گرفت.
گفتني است، مقامات جمهوري آذربايجان بارها در سطوح گوناگون اخبار منتشره درخصوص استقرار پايگاه نظامي رژيم صهيونيستي را در خاك خود تكذيب كرده اند.
گفته مي شود تلاش سران رژيم صهيونيستي براي استقرار پايگاه نظامي در آذربايجان به اين موضوع برمي گردد كه هواپيماهاي اين رژيم توانايي سوخت گيري مجدد در هوا را براي مسافت رفت و برگشت 3 هزار و 540 كيلومتري پس از حمله به ايران ندارند.
نشريه فارين پاليسي دراين باره نوشت:
«دسترسي به چنين فرودگاه هايي براي اسرائيل مهم است؛ چرا كه به معناي آن است كه بمب افكن هاي اف-15 آي و اف-16 آي مجبور به سوخت گيري مجدد در ميان راه طي حمله به تاسيسات هسته اي ايران نيستند و به راحتي مي توانند به شمال پرواز كرده و در آذربايجان فرود آيند.»
همچنين پايگاه اينترنتي روسي پاليتيكام در يك گزارش تحليلي با اشاره به تلاش هاي سران رژيم صهيونيستي براي استقرار پايگاه نظامي در جمهوري آذربايجان، تمايل شديد اين رژيم به داشتن پايگاه نظامي را اينگونه مورد توجه قرار داده است: «اسرائيل تمايل زيادي به كنترل منابع نفتي آذربايجان در درياي خزر دارد».
گفتني است، چالش انرژي از جمله بحران هاي مهم براي آينده رژيم صهيونيستي به شمار مي رود، چنانكه اين رژيم براي سرقت منابع نفتي لبنان نيز تلاش هاي فراواني انجام داده است. لذا با توجه به اينكه بخش اعظمي از نفت مورد استفاده رژيم صهيونيستي از آذربايجان مي گذرد، اين رژيم بيشتر خواهان تحت كنترل گرفتن اين ماده است.
اين در حالي است كه شركت هاي نفتي منطقه خزر خواهان ساخت لوله نفتي كوتاهتر و ارزانتر از طريق ايران هستند، اما رژيم صهيونيستي با لجاجت بر ساخت خط لوله جايگزين پرهزينه و غيرعملي باكو-تفليس-جيحان اصرار دارد كه هزار مايل آن از مناطق كوهستاني و با دور زدن روسيه و ارمنستان عبور مي كند.
اين پايگاه روسي در گزارش خود به اين نتيجه مهم اشاره مي كند كه « با توجه به آنچه گفته شد، مشخص مي شود كه چرا اسرائيل با چنين سرسختي بيمارگونه اي خواهان بمباران ايران است. سهم ايران در درياي خزر خيلي از سهم آذربايجان بيشتر است».
اين پايگاه روسي به تحكيم روزافزون روابط بين جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي كه در بيانيه نخجوان و همچنين سفر اخير وزير دفاع اين كشور به ايران مورد تاكيد قرار گرفته نيز اشاره كرده و آن را مانعي در برابر خواسته هاي رژيم صهيونيستي مطرح كرده است.

 



مراسم اربعين «ننه علي» امروز در گلزار شهدا برگزار مي شود

مراسم اربعين درگذشت «ننه علي» امروز با قرائت زيارت عاشورا بر سر مزار وي در گلزار شهداي بهشت زهرا(س) برگزار مي شود.
مراسم اربعين درگذشت مادر مهربان شهدا بانو «ننه فتح اللهي» مادر شهيد «قربانعلي رخشاني مهماندوست» ساعت 17 امروز بر سر مزار اين مادر شهيد در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.
قرائت زيارت عاشورا و مداحي با حضور تنها فرزند «ننه علي» و امت شهيد پرور از برنامه هاي اين مراسم بزرگداشت است.

 



بولتون: تهديد قيمت بنزين براي اوباما بسيار گرانتر از تهديد برنامه هسته اي ايران است

نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل با اذعان به شكست آمريكا در مقابله با ايران از طريق تحريم نفت گفت: تهديد قيمت بنزين براي اوباما بسيار بزرگتر از تهديد برنامه هسته اي ايران است.
جان بولتون در گفت وگو با شبكه فاكس نيوز گفت: بولتون درباره بخشودگي برخي از كشورهاي طرف معامله با نفت ايران از تحريم هاي آمريكا گفت به نظر من رئيس جمهور آمريكا بيش از هر چيزي، نگران تاثير تحريم ها بر بهاي سوخت در داخل آمريكاست تا فشار بر ايران و به نظر مي رسد، بيش از هر چيز به آينده سياسي خود مي انديشد. از ديگر سو، وي بيش از آنكه نگران رسيدن ايران به سلاح اتمي باشد، نگران حمله اسرائيل به تاسيسات توليد سلاح اتمي در ايران است. وي درباره وعده اوباما به روس ها در خصوص انعطاف بيشتر در برابر آنان بعد از انتخابات كه ناخواسته از ميكروفونش در نشست كره جنوبي منتشر شد گفت اين بسيار شرم آور است كه وي به جاي اينكه به فكر منافع كشورش باشد، به دنبال مقام خودش است و از روس ها مي خواهد برايش اندكي فضا مهيا كنند و وي بعد از انتخابات، انعطاف بيشتري نشان مي دهد. به نظر من اين كار، نقطه بسيار خوبي است كه راي دهندگان بايد درنظر داشته باشند.
بولتون همچنين به همكاري آذربايجان و رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران اشاره كرد و گفت: در واقع اين كار، يك اقدام جنگي از سوي آذربايجان عليه ايران به شمار مي آيد.
سفير سابق آمريكا در سازمان ملل درباره دشوار بودن حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات اتمي ايران نيز گفت: كارشناسان زيادي هستند كه قانع شده اند كه اسرائيل چنين تواني ندارد.

 



برگزاري دوازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در خرم آباد

رئيس انجمن سينماي جوان ايران دفتر خرم آباد گفت: دوازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان ايران در خرم آباد برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد و به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، محمدرضا گوهري اظهار كرد: تعداد 273 فيلم در قالب داستاني، مستند، پويانمايي و تجربي و همچنين 186 فيلمنامه در دو بخش آزاد و ويژه به دبيرخانه اين جشنواره رسيده كه با حضور داوران، كار انتخاب و داوري آن آغاز شده است.
وي يادآور شد: در بخش عكس 573 تك عكس و 121 مجموعه عكس از شركت كنندگان دريافت شده است.گوهري گفت: دوازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان ايران با حضور هفت استان خوزستان، ايلام، همدان، مركزي، كردستان، كرمانشاه و لرستان از 12 تا 14 ارديبهشت ماه سال جاري در سه بخش فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس در خرم آباد برگزار مي شود.

 



شير ضد سرطان در تبريز توليد شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
شير غني سازي شده با تركيبات ضد سرطان، در دانشگاه تبريز توليد شد.
دكتر «اكبر تقي زاده» دانشيار گروه آموزشي علوم دامي دانشگاه تبريز گفت: با كمك ستاد فناوري نانوي رياست جمهوري و با 200 ميليون ريال اعتبار، محققان دانشگاه تبريز موفق به توليد شير غني سازي شده با تركيبات ضد سرطان «CLA» شدند.
وي هدف از اين تحقيق را «افزايش ميزان توليد ايزومرهاي مختلف ضد سرطان CLA در شير با استفاده از سطوح مختلف پنبه دانه در تغذيه گاوهاي شيري هلشتاين دانست و اظهار داشت: CLA در جلوگيري از سرطان، پوكي استخوان و ديابت، نقش مهمي دارد و بايد توجه داشت كه امروز در ايران، سونامي سرطان به ويژه سرطان دستگاه گوارش يكي از عوامل اصلي افزايش مرگ و مير به شمار مي رود. تقي زاده گفت: نتايج آزمايش ها نشان دهنده اثرات مثبت پنبه دانه بر توليد شير، تركيبات شير و ايزومرهاي ضد سرطان CLA «سيس9 - ترانس 11» شير در گاوهاي شيرده هلشتاين است.
دانشيار گروه آموزشي علوم دامي دانشگاه تبريز با اشاره به لزوم انجام تحقيقات پايه براي بررسي اثرات جيره هاي مورد استفاده در تغذيه گاوهاي شيرده و توليد شير غني شده با ايزومرهاي CLA گفت: لازم است مسئولان امر سلامت براي روشن شدن ابعاد موضوع و عرضه محصول شير سالم، اهتمام بيشتري به امر پژوهش در اين زمينه داشته باشند.

 



افزايش سرمايه صندوق توسعه ملي به 50ميليارد دلار

عضو هيئت عامل صندوق توسعه ملي اعلام كرد: سرمايه اين صندوق تا پايان سال گذشته به حدود 30ميليارد دلار رسيده است.
محمود دودانگه در گفت وگو با ايسنا گفت: سرمايه دقيق صندوق را بانك مركزي اعلام مي كند اما براساس آخرين اطلاعات سرمايه اين صندوق تا پايان سال گذشته به حدود 30ميليارد دلار رسيده است.
وي پيش بيني كرد: براساس قيمت نفت در سال جاري تا پايان سال 5/19تا 20ميليارد دلار ديگر به سرمايه صندوق افزوده شود. بنابراين گزارش: صندوق توسعه ملي از ابتداي سال گذشته 20درصد درآمد حاصل از صادرات نفت را به خود اختصاص داده است. اين صندوق هم اكنون بيش از 14ميليارد دلار قرارداد با بانك هاي عامل منعقد كرده كه از اين رقم حدود 5/5ميليارد دلار آن مسدود و به طرح هاي اقتصادي اختصاص يافته است.

 



فرهاد دانشجو: فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاه آزاد آزاد مي شود

مراجع تقليد در ديدار فرهاد دانشجو با آنان بر موضوعاتي همچون اسلامي شدن فضا و دروس دانشگاهي و تسهيل شرايط تحصيل دانشجويان در اين دانشگاه تأكيد كردند.
به گزارش فارس از قم، آيت الله ناصر مكارم شيرازي سه شنبه شب در ديدار رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: دانشگاه آزاد سرمايه گرانبهايي براي كشورمان به شمار مي آيد و از اينكه مشكل آن برطرف شده و از بلاتكليفي درآمده است بسيار خرسند هستيم.
وي با بيان اينكه توجه به مسايل فرهنگي و معنوي در دانشگاه هاي كشور به ويژه دانشگاه آزاد بسيار ضرورت دارد، خاطرنشان كرد: برخي مشكلات و معضلات فرهنگي در دانشگاه آزاد تا آنجا كه ممكن است بايد بدون ايجاد تنش برطرف شود.
اين مرجع تقليد همچنين تصريح كرد: محيط فرهنگي دانشگاه آزاد بايد به گونه اي باشد كه هرگاه اين مجموعه در يك شهري راه اندازي مي شود، باعث خوشحالي مردم و توسعه و رونق فضاي علمي و معنوي در آن منطقه باشد.
وي با بيان اينكه بسياري از دانشجويان به صورت مكرر خواستار كاهش شهريه ها و دريافت كمك هاي مالي براي پرداخت هزينه هاي دانشگاه آزاد هستند، گفت: در ايران اسلامي كسي كه استعداد و لياقت درس خواندن دارد، نبايد به دليل مشكلات مالي از درس خواندن محروم شود.
به گزارش مهر آيت الله سبحاني نيز در ديدار فرهاد دانشجو، با بيان اينكه عبارت اسلامي بودن دانشگاه آزاد بايد نشان از صبغه اين امر داشته باشد اما متأسفانه در برخي از موارد اين گونه نيست افزود: با احداث برخي از واحدهاي دانشگاهي در برخي از شهرها فرهنگ و حجاب عمومي در آن شهر تغيير پيدا كرده كه اين مشكل يا از مديريت دانشگاه است و يا از استادان، كه در اين راستا بايد تلاش شود تا اسلامي بودن در اين مجموعه گل كند.
اين مرجع تقليد در ادامه با تاكيد بر دقت در انتخاب استاد در دانشگاه افزود: استادان نبايد علوم مختلف را به گونه اي تدريس كنند كه دانشجويان را به سمت الحاد بكشاند، بلكه استادان در رشته هاي مختلف بايد روح الهي در جهان را بيان كنند.
وي درباره ساماندهي خوابگاه هاي دانشجويان دختر در شهرهاي مختلف نيز افزود: متأسفانه در برخي از شهرها دانشجويان دختر اين دانشگاه در شهر پراكنده شده اند كه اين امر مشكلات متعددي را پديد آورده است.
فرهاد دانشجو نيز در ديدار با آيت الله نوري همداني گفت: دانشگاه آزاد اسلامي پروژه موفقي براي نظام اسلامي از حيث تربيت دانشجو بوده است و امروز بيش از سه و نيم ميليون فارغ التحصيل و يك و نيم ميليون دانشجو دارد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: دوره توسعه كمي دانشگاه با سرعت سپري شده اما در مباحث كيفي نيازمند ارتقاي كيفي متناسب با كميت در همه زمينه هاي سياسي و صنعتي و پزشكي و... هستيم.
براساس اين گزارش فرهاد دانشجو شامگاه سه شنبه در پايان ديدار خود با مراجع تقليد و علما در قم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر درباره سياست مديريت جديد دانشگاه آزاد در زمينه فعاليت هاي تشكل هاي سياسي اسلامي در اين دانشگاه گفت: به گفته تشكل هاي عضو اتحاديه هاي اول، دوم و سوم، در دوره قبلي رياست دانشگاه، دانشجويان با افكار و عقايد مختلف امكان فعاليت سياسي آنچنان نداشتند.
وي در ادامه با بيان اينكه اجازه استفاده سياسي از دانشگاه آزاد را نمي دهم، گفت: تلاش مي شود تا عرصه فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاه آزاد باز شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره وضعيت فعلي مهدي هاشمي در دانشگاه آكسفورد ابراز داشت: در واحد آكسفورد دانشجويي مشغول به تحصيل نبوده و تنها چند كارمند در آنجا مشغول به كار بودند.
وي ادامه داد: نامه اي از سوي دولت انگليس در خصوص فعاليت هاي اين واحد به دانشگاه آزاد رسيد كه در آن اعلام شده بود به دليل تحريم هاي موجود حساب اين واحد دانشگاهي بسته خواهد شد.
دانشجو اضافه كرد: در اين شرايط واحد آكسفورد به حالت تعليق درآمد و اعلام كرديم ماموريت همه كساني كه به آنجا رفته اند لغو است و بايد بازگردند.
وي با اشاره به صدور اولين بخشنامه خود در طي مديريت 17 روزه اش بر دانشگاه آزاد اسلامي گفت: در اين بخشنامه اعلام كرديم كه دانشجويان دانشگاه آزاد با داشتن برخي از شرايط مي توانند به محل زندگي پدر و مادر خود بازگردند و ادامه تحصيل دهند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي افزود: دختران دانشجو در اين بخشنامه در اولويت هستند و براي اينكه عدالت نيز رعايت شود مدرك دانشجويان بعد از فارغ التحصيلي از همان دانشگاه مبدا صادر مي شود و براي پسران دانشجو نيز دو شرط قرار داده شد كه داشتن معدل بالاي 17و تحصيل در دو ترم تحصيلي متوالي در دانشگاه مبدا از جمله اين شروط است.
دانشجو يكي از برنامه هاي دوره مديريتي جديد دانشگاه آزاد اسلامي را افزايش ارزش مدارك اين دانشگاه برشمرد و افزود: تلاش براي افزايش ارزش مدارك دانشگاه در چارچوب قانون است كه در حال حاضر تعامل خوبي با وزارت علوم و بهداشت وجود دارد كه سعي مي شود با استفاده از ظرفيت موجود اين مسئله حل شود.

 



بازديد بيش از 18 هزار نفر از مناطق عملياتي

جانشين فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي گفت: بيش از 18هزار نفر از آغاز سال نو تاكنون از مناطق عملياتي جنوب كشور بازديد كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه «عابدين خرم» در جمع زائران مناطق عملياتي اظهار داشت: اعزام دانش آموزان به مناطق عملياتي جنوب كشور در طول سال جديد ادامه خواهد داشت.
وي افزود: حضور در مناطق جنگي راهي موثر براي انتقال ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامي است.
اين مسئول اظهار داشت قرار گرفتن در مناطق عملياتي، يادآور رشادت هاي مردان و زناني است كه هستي خود را فداي دفاع از دين و تماميت ارضي وطنشان كردند.
عابدين خرم راندن دشمن بعثي از مرزهاي كشور را عبرتي ماندگار براي آنان و هم پيمانانشان دانست و اضافه كرد: ولايت مداري در كنار ساير بركات روحي و معنوي را مي توان از جمله دستاوردهاي اردوهاي راهيان نور به شمار آورد.

 



نماينده مردم اهواز در مجلس: وزارتخانه ها براي افزايش توليد ملي به بخش خصوصي اعتماد كنند

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: وزارتخانه ها براي افزايش توليد ملي بايد به بخش خصوصي بيشتر اعتماد كرده و در اين باره برنامه ريزي كنند.
ناصر سوداني در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: وزارتخانه ها بايد براي توسعه توليد در كشور به بخش خصوصي اعتماد بيشتري كنند.
وي به اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي و كاهش تصدي گري هاي دولت تاكيد كرد و گفت: وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي، نيرو، صنعت، معدن و تجارت بايد به بخش خصوصي اعتماد كنند و با واگذاري مسئوليت ها به مردم گامي موثر درباره رونق توليد ملي بردارند.
وي تاكيد كرد: بايد با افزايش اعتماد به بخش خصوصي در راستاي ايجاد اشتغال پايداري در كشور تلاش و در اين باره بايد با برنامه ريزي كارشناسانه عمل كرد.
نايب رئيس كميسيون انرژي، اقتصادي، دولتي، وابستگي به درآمد نفت و مصرف غيراستاندارد سوخت را سه آفت اقتصاد كشور خواند و تصريح كرد: اجراي درست اصل 44 قانون اساسي، افزايش صادرات غيرنفتي و اصلاح الگوي مصرف مي تواند اين سه آسيب را از چهره اقتصاد مملكت پاك كند. سوداني تاكيد كرد: همه بايد در راستاي افزايش توليد ملي، حمايت از سرمايه گذار داخلي و ايجاد اشتغال پايدار حمايت كنند و در اين باره مجلس آمادگي همكاري با دولت را دارد.
وي تحمل بار افزايش ناگهاني قيمت حامل هاي انرژي را براي صنعت گران و كشاورزان غيرممكن خواند و ادامه داد: دولت بايد در سال 91 به آن ها تسهيلات ويژه اي بدهد تا دست از كار نكشند و با چشم اندازي روشن قابليت توليدي خود را به حداكثر ظرفيت برسانند.
سوداني يادآور شد؛ هم اكنون تامين نهاده هاي كشاورزي از قبيل سم، كود، سوخت براي كشاورزان خيلي گران تمام مي شود، به طوري كه ادامه كار براي آن ها صرفه اقتصادي ندارد كه اين يك تهديد و خطر جدي براي كشاورزي كشور است.
وي افزود: واردات بي رويه موجب تعطيلي يا كاهش توليد بسياري از كارخانه هاي كشور شد كه تصميم گيران اقتصادي بايد براي فعال كردن اين ظرفيت ها تمهيدات لازم را اتخاذ كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

بازيگر زن صحبت هاي خود درباره فساد در سينما را تاييد كرد
يك بازيگر زن سينما و تلويزيون صحبت خود درباره وجود فساد در سينماي كشورمان را تاييد و تكرار كرد.
پرستو صالحي در گفت وگويي مفصل با خبرگزاري فارس، صحبتهاي نقل شده از صفحه اش در فيس بوك را تاييد كرد و گفت: صدها بازيگر حرفهاي مرا تاييد مي كنند ولي كسي جرات حرف زدن ندارد.
وي گفت: حق سينماي پاك و دوست داشتني حضور يك عده افراد فرصت طلب، فاسد و مريض هاي روحي و رواني و جنسي نيست.
صالحي ادامه داد: وقتي به يك دفتر سينمايي مي رويد و دو ساعت از نقش براي تو صحبت مي كنند و وسوسه ات مي كنند كه واي اين نقش انگ توست. اما بعد داستان آغاز مي شود كه حالا تلفني صحبت مي كنيم و بيشتر با هم حرف مي زنيم!
وي همچنين گفت: دستيار كارگردانان زيادي را ديده ام كه از نابازيگران براي نقش اول پول گرفته اند.
گفتني است چندي پيش فرج الله سلحشور به گونه اي صحبتهاي صالحي را به زبان آورد كه با واكنش عصبي و سراسيمه برخي از سينماگران روبرو شد.
فروش «قلاده هاي طلا» به دو ميليارد تومان نزديك شد
ميزان فروش فيلم ضد فتنه «قلاده هاي طلا» به مرز دو ميليارد تومان نزديك شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، استقبال گسترده از فيلم ياد شده بويژه در شهرستان ها و مراكز دانشگاهي كشور، در حالي است كه رسانه هاي ضدانقلاب همچنان هتاكي و فراخوان تحريم عليه قلاده هاي طلا را با جديت ادامه مي دهند.
صداي آمريكا سه شنبه شب پروژه تخريب تهيه كننده فيلم را كليد زد.
در يك حركت سازماندهي شده نيز در صفحات فيس بوك، فحاشي نسبت به بازيگران قلاده هاي طلا به اوج خود رسيده است.
تقلاي پادوي «ام.آي.6» براي اختلاف ميان سينماگران
پادوي «ام.آي.6» براي رودررو كردن سينماگران داخلي دست به تقلا زده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، مسيح علي نژاد خبرنگار فراري روزنامه هاي زنجيره اي كه از ترس برخورد قانوني با جرايم ضدامنيتي اقدام به فرار از ايران و پناهندگي در لندن شد، طي چند روز اخير با برخي سينماگران داخلي تماس هايي برقرار كرده است.
وي در تماس هاي خود نقل قول هاي ضد و نقيضي را از برخي چهره ها درباره بعضي ديگر مطرح مي كند و خواهان پاسخگويي مي شود!
علي نژاد كه در ميان همكارانش در روزنامه زنجيره اي به عنوان «جوجه اردك زشت» معروف بود، مدتي در روزنامه اعتماد ملي تحت مديريت مهدي كروبي مشغول بكار بود.
آلمان هم پرس تي وي را تحمل نكرد
اداره رسانه هاي مونيخ (بي.ال.ام) تحت فشار دولت آلمان، طي تصميمي غيرقانوني شبكه انگليسي زبان پرس تي وي را از ماهواره سس آسترا قطع كرد.
استفن گوبل معاون رئيس سرويس ماهواره هاي سس، با ارسال پيام الكترونيكي به مقامات صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده كه اداره رسانه هاي مونيخ(بي ال ام) خواستار حذف فوري شبكه پرس تي وي از اين ماهواره شده است. اين سازمان ادعا كرده است كه شبكه انگليسي زبان ايران جواز پخش در اروپا را ندارد.
اين اقدام آشكارا بخشي از يك توطئه هدايت شده غرب براي خاموش كردن صداي شبكه انگليسي زبان ايراني است. پيش از اين نيز دولت انگليس اقدام به حذف پرس تي وي ا ز دسترس شهروندانش نموده بود.
رمان سفر رهبر انقلاب به شيراز تجديد چاپ شد
رمان «حافظ هفت» نوشته اكبر صحرايي درباره سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به شيراز با اندكي تغيير در رنگ جلد براي پنجمين بار منتشر شد.
اين رمان كه در 9 فصل؛ به معناي 9 روز سفر رهبر انقلاب به شيراز تدوين شده، با اندكي تغيير در رنگ جلد از سوي سوره مهر تجديد چاپ شد و بدين ترتيب اين رمان در فاصله چند ماه به چاپ پنجم رسيد.
صحرايي در اين رمان كوشيده سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به شيراز در نوروز 87 را در قالبي داستاني روايت كند. شخصيت اصلي اين رمان پانوسيان به همراه يك نويسنده دوران جنگ به نام جعفر است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14