(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 فروردین 1391- شماره 20177

امكانات و تجهيزات امدادي نياز راه اردبيل- سرچم
بزرگداشت يار بزرگ امام رضا«ع» در مشهد
كوتاه از ورزش شهرستانها
جابه جايي 850 هزار مسافر در اصفهان
سن اميد به زندگي در ايران به بيش از 70 سال رسيد
بازارچه مرزي ايران در گرجستان و ارمنستان تاسيس مي شود
بازديد مسافران نوروزي از نمايشگاه تصاوير آثار تاريخي اصفهان
آب سد سفيدرود به شاليزارهاي گيلان رسيد
فاز اول طرح احداث تله كابين گرگان اجرايي مي شود
كمك مردم خور و بيابانك براي بازسازي عتبات عاليات
استاندار:تكميل پروژه ها از اولويت هاي استان اردبيل است
اعزام 300 دانشجو به مناطق محروم رشتخوار
ضرورت احداث كمربندي در غرب مازندران
نزول باران آب سدهاي فارس را بالا آورد
كاهش تخلفات رانندگي در گيلان
طبيعت گرگان از زباله پاك شد



يادداشت خبرنگار
امكانات و تجهيزات امدادي نياز راه اردبيل- سرچم

وجود شبكه حمل و نقل و جاده اي ايمن و مناسب براي دسترسي و ارتباط با ساير مراكز كشور يكي از مهم ترين شاخصه هاي توسعه يافتگي هر منطقه محسوب مي شود. نقش و تأثير توسعه راه ارتباطي در ابعاد مختلف توسعه از جمله توسعه فرهنگي، توسعه بهداشت و درمان، توسعه اقتصادي و سرمايه گذاري و توسعه گردشگري انكارناپذير مي باشد. باتوجه به اهميت اين موضوع و صعب العبور بودن برخي از محورهاي مواصلاتي استان اردبيل هر وقت سخن از گسترش، بهبود و توسعه راههاي ارتباطي و شبكه حمل و نقل منطقه به ميان آمده است با استقبال خوب مردم مواجه شده است. براساس نياز استان و لزوم ايمن بودن راه اصلي مركز استان به تهران، زماني كه در سال 75 عمليات احداث راه اردبيل، سرچم مطرح گرديد مردم با دلگرمي بيشتر نسبت به توسعه منطقه اميدوار شدند.
افتتاح اين جاده 180 كيلومتري كه اردبيل را از طريق سرچم به آزادراه زنجان، تهران متصل مي نمايد تا آذرماه سال90 به طول انجاميد. صعب العبور بودن مسير و برخي نامهرباني ها از زمان شروع عمليات احداث تا بهره برداري موجب طولاني شدن زمان آماده سازي اين مسير گرديد.
از سال 75 تا آذرماه 90 از سوي مسئولين وعده هاي متعددي در ارتباط با زمان افتتاح اين پروژه داده شده بود تا جايي كه در يكي دو سال اخير مردم عادت به آن كرده بودند. سرانجام با حضور رئيس جمهور اين مسير كه مي تواند دو ساعت زمان سفر به تهران را كاهش دهد به بهره برداري رسيد.
برقراري عبور و مرور در اين جاده در حالي امكان پذير گرديد كه زيرساخت هاي مورد نياز مسافران و خودروهاي عبوركننده از آن آماده نشده بود.
راه اردبيل، سرچم در كاهش زمان سفر به مركز كشور، كاهش مصرف سوخت، توسعه اقتصادي منطقه و تسهيل در انتقال محصولات متنوع توليد شده در اردبيل در صورت تكميل نهائي مي تواند بسيار مؤثر باشد.
نبود امكانات امدادي، خدماتي، رفاهي، پايگاه اورژانس، مجتمع رفاهي، جايگاه هاي سوخت، سيستم روشنايي مناسب و كامل و همچنين ريزش سنگريزه ها در نقاطي از مسير و آنتن دهي نامناسب تلفن همراه مشكلات عمده اي است كه مسافران اين مسير با آن دست بگريبانند.
افتتاح اين راه بدون آماده شدن زيرساخت هاي مورد نياز چه دليلي مي تواند داشته باشد؟ راه ارتباطي كه در مورد آن ماهها و سال ها تبليغ شده و از محسنات و ويژگي هاي آن حرف ها زده شده است چرا بدون داشتن پايگاه هاي امداد و نجات و اورژانس به روي خودروها گشوده مي شود؟
حداقل در دو ماه گذشته با واژگون شدن دو كاميون حامل شكر و سيمان رانندگان اين خودروها جان خود را از دست داده اند و اين در حالي است كه عمليات اورژانس جاده اي به موقع و سريع در وقوع اين حوادث اقدام نكرده است.
انتظار مي رود مسئولين استان در ارتباط با تجهيز اين مسير در سال91 اقدامات لازم به عمل آورند و چنانچه اين بي توجهي ها ادامه يابد مسلماً اين راه با عدم استقبال مسافرين مواجه شده و دست يابي به اهداف مورد انتظار در احداث اين مسير امكان پذير نخواهد شد.
اردبيل- نادر پرستار

 



براي اولين بار در تاريخ اسلام صورت مي گيرد
بزرگداشت يار بزرگ امام رضا«ع» در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
همايش بزرگداشت شخصيت عبدالسلام بن صالح مشهور به اباصلت از ياران و نزديكان امام رضا«ع» 31 فروردين ماه جاري در مشهد برگزار خواهد شد.
رئيس ستاد همايش در گفت وگو با خبرنگاران، با بيان اينكه همايش مذكور براي نخستين بار در تاريخ اسلام در راستاي معرفي شخصيت اباصلت برگزار مي شود، اظهار داشت: هدف اصلي از برگزاري اين همايش شناسايي لايه هاي پنهان شخصيت اين بزرگوار است.
غلامرضا گلزار مهلت ارسال مقالات به همايش را 26 فروردين ماه عنوان كرد و افزود: از ميان مقالات رسيده، 8 مقاله به عنوان اثر برگزيده خواهد شد.
وي تصريح كرد: مرقد اباصلت سالانه ميزبان بيش از 3 ميليون زائر است و اگر توجه بيشتري به جايگاه رفيع ايشان شود، مي تواند سبب نقطه اتصال بيشتر زائران با خداوند و تبيين بهتر شخصيت وي باشد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

برگزاري مسابقات كشتي روستايي
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات كشتي آزاد جام نوروز روستايي با شركت تيم هاي روستاي حصار، اليگودرز، خرم آباد، سنندج و تويسركان در 4 رده سني در 10 وزن در سالن ورزشي روستاي حصار از توابع شازند برگزار شد. در اين دوره از مسابقات، تيم كشتي روستاي حصار با كسب 93 امتياز در جايگاه نخست قرار گرفت.
تيم كشتي شهرستان اليگودرز با 78 امتياز در سكوي دوم ايستاد و تيم كشتي شهرستان خرم آباد با 63 امتياز در جايگاه سوم تكيه زد.

رقابت كاراته كاران استان مركزي
¤ مسابقات كاراته انتخابي استان مركزي در مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار شد.
در اين مسابقات كه در سبك هاي آزاد برگزار شد، مهرداد منافي، ياسر جعفري، سجاد رضايي، دانيال پورهاشمي و پوريا سرلك در اوزان 60-، 70-، 80-، 90- و 90+ كيلوگرم به ترتيب عناوين نخست را كسب كردند.

تكميل 3 سالن ورزشي
كاشان- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش شهرستان كاشان از پايان عمليات اجرايي سه باب سالن ورزشي تحت پوشش اين اداره خبر داد.
حسين حنطه اي گفت: سالن ورزشي دبستان كاشاني پور با 850 مترمربع مساحت، سالن ورزشي سيدحاجي هم با 850 مترمربع مساحت و سالن ورزشي دبيرستان آيت الله نجفي با 900 مترمربع آماده بهره برداري است.
وي افزود: اين سه باب سالن با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي و كمك خيران احداث شده است.
وي يادآور شد: با بهره برداري از اين سالن ها بالغ بر 2 هزار و 600 مترمربع به فضاهاي ورزشي آموزش و پرورش شهرستان كاشان افزوده مي شود.
وي از كلنگ زني دو سالن ورزشي، دبيرستان هاي حضرت نرجس(س) و فاضل نراقي هر يك به مساحت 800 مترمربع خبر داد و بيان داشت: براي احداث اين دو سالن به بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

فتح قله پلنگ
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: بانوان ورزشكار روستاي قلعه خان از توابع بخش سملقان در قالب يك گروه 30 نفره در يك برنامه كوه نوردي قله 2 هزار متري پلنگ را فتح كردند.
در پايان با قيد قرعه به 6 نفر از بانوان شركت كننده در اين كوه نوردي از طرف هيئت ورزشي روستا هدايايي اهدا شد.

همايش پياده روي مادران و دختران
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره ورزش و جوانان كاشان گفت: تنها 25درصد از ورزشكاران اين شهرستان را بانوان تشكيل مي دهند.
حسين حيدريان در حاشيه همايش پياده روي دختر و مادر كاشاني اظهار داشت: از 12 هزار نفر بيمه شده ورزشي اين شهرستان تنها 3 هزار نفر بانوان هستند.
وي افزود: آمار بانوان ورزشكار كاشاني بيانگر آن است كه ورزش بانوان اين شهرستان با شاخص هاي ورزشي بانوان در ديگر شهرستان هاي كشور فاصله زيادي دارد.
همايش پياده روي مادر و دختر به مسافت 5 كيلومتر به همت اداره ورزش و تفريحات سالم سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان و با همكاري اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، اورژانس 115 و نيروي انتظامي اين شهرستان برگزار شد.

برپايي كلاس داوري جودو
چناران- خبرنگار كيهان: از سوي تربيت بدني و هيئت جودو شهرستان چناران يك دوره كلاس داوري درجه 3 فدراسيون جودو در چناران برگزار شد. به گفته سعيدي رئيس تربيت بدني و امور جوانان چناران در اين دوره 35 تن از مربيان علاقه مند داوري به مدت يك هفته زير نظر آقايان بابك مهاجري دبير كميته داوران فدراسيون جودو كشور و حميد عليزاده از داوران برتر استاني جديدترين فنون و علوم داوري را فرا گرفتند.
به شركت كنندگان اين دوره پس از طي آزمون پايان گواهي نامه رسمي فدراسيون داوري جودو اعطا شد.

 



در ايام نوروز انجام شد
جابه جايي 850 هزار مسافر در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
حدود 850 هزار مسافر در ايام نوروز سال جاري از طريق پايانه هاي شهر اصفهان جابه جا شدند.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: از 25 اسفندماه سال 90 تا 14 فروردين ماه سال جاري، 150 هزار و 914 مسافر از طريق 11 هزار و 474 سرويس داخل استان اصفهان مسافرت كرده اند و همچنين 283 هزار و 819 مسافر برون استاني نيز از طريق 14 هزار و 41 سرويس به خارج از استان اصفهان جابه جا شدند.
«سيدجلال هاشمي نژاد» اضافه كرد: در ايام نوروز بيش از 380 هزار مسافر در هتل هاي پايانه هاي شهر اصفهان اسكان يافتند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر اصفهان نيز با بيان اينكه 6 هزار تاكسي حدود 800 هزار مسافر نوروزي اين شهر را جابه جا كردند، گفت: در نوروز سال جاري 3 هزار تاكسي در قالب ستاد تسهيلات سفر در اماكن تفريحي و پرتردد همچون ميدان امام خميني(ره)، باغ پرندگان و پل خواجو جابه جايي بيش از 400 هزار مسافر نوروزي را انجام دادند.
«عليرضا تاجمير رياحي» افزود: در اين ايام همچنين 3 هزار تاكسي در سطح شهر اصفهان حدود 350 هزار مسافر نوروزي را جابه جا كردند.

 



سن اميد به زندگي در ايران به بيش از 70 سال رسيد

تبريز- خبرنگار كيهان:
با توجه به اقدامات ارزشمندي كه در كشور صورت گرفته، سن اميد به زندگي در ايران به بيش از 70 سال رسيده است.
عليرضا- يعقوبي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز، با بيان اين مطلب افزود: ايران، از كشورهاي پيشرفته و پيشرو دنيا در ارتقاي شاخص هاي سلامت است.
وي در محل دانشگاه تبريز تأكيد كرد: جامعه ما بايد بيشتر از اين، به سلامتي سالمندان توجه داشته باشد.
دكتر يعقوبي در بخش ديگري از سخنانش گفت: 95درصد مرحله اول طرح پزشك خانواده در روستاهاي آذربايجان شرقي به مورد اجرا گذاشته شده است.

 



بازارچه مرزي ايران در گرجستان و ارمنستان تاسيس مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
بازارچه هاي مرزي ايران در گرجستان و ارمنستان، تاسيس مي شوند.
رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: ايجاد بازارچه هاي مرزي در مرز ارمنستان و گرجستان و نيز خريد زمين براي كشت جو و ذرت براي تغذيه دامدارهاي آذربايجان شرقي، در گرجستان، جزو توافقات انجام شده است.
«مسعود محمديان» تصريح كرد: دراين بازارچه ها محصولات كشاورزي استان آذربايجان شرقي فروخته خواهند شد.
محمديان به خبرنگاران يادآور شد: مذاكراتي با مقامات تفليس و ايروان صورت گرفته و توافقنامه ها، در آينده نزديك امضا مي شوند. ايجاد كشتارگاه به منظور ذبح شرعي دام در گرجستان و حمل گوشت به ايران، ارسال اسپرم منجمد دامي به گرجستان و ارمنستان، اعزام كارشناسان دامپروري و دامپزشك به اين دو كشور و نيز ارسال دام زنده به جمهوري ارمنستان براي تعليف دام در مراتع آن كشور، در مذاكرات طرفين مورد توجه و بحث و توافق قرار گرفته است.

 



بازديد مسافران نوروزي از نمايشگاه تصاوير آثار تاريخي اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان گفت: در ايام نوروز حدود 25 هزار مسافر از نخستين نمايشگاه تصاوير سه بعدي آثار تاريخي و بناهاي فرهنگي اصفهان ديدن كردند.
مهدي بقايي افزود: در اين نمايشگاه كه در پاتوق شهروندي واقع در ضلع جنوبي پل خواجو برگزار شد. 25 اثر تاريخي شهر اصفهان از طريق عكاسي سه بعدي به بازديدكنندگان معرفي شد كه هر بازديدكننده پس از ورود به نمايشگاه، عينك مخصوص سه بعدي دريافت كرده و به وسيله آن به تماشاي عكس ها مي پرداخت.
وي پل هاي تاريخي خواجو و سي وسه پل، ميدان امام(ره)، عالي قاپو، مسجد جامع، عمارت چهلستون، مسجد حكيم، خانه مشروطه، كليساي وانك، آتشگاه، برج هاي كبوتر، عمارت بلديه و خانه هنرمندان را از جمله آثاري برشمرد كه تصاوير آن در اين نمايشگاه به نمايش درآمد.
بقايي اضافه كرد: با پايان يافتن ايام عيد و سفرهاي نوروزي، شهروندان اصفهاني نيز مي توانند در نيمه دوم فروردين ماه جاري از اين نمايشگاه ديدن كنند.
تصوير سه بعدي تهيه شده از اين ابنيه در قالب كارت پستال و كليپ تصويري آماده همراه با عينك مخصوص در يك بسته شكيل به عنوان سوغاتي خاطره انگيز در اختيار شماري از مسافران و گردشگران قرارگرفت.

 



آب سد سفيدرود به شاليزارهاي گيلان رسيد

رشت-خبرنگار كيهان:
آب سد سفيدرود به روي شاليزارهاي استان گيلان گشوده شد.
مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي گيلان در مراسم آب گذاري كانالهاي كشاورزي در سد سنگر طي سخناني اظهار داشت: كانالهاي كشاورزي امسال به علت افزايش حجم ذخيره سد سفيدرود 20 روز زودتر از سال قبل آب گذاري شد و اين در حالي است كه در هر ثانيه 150 متر مكعب آب سد سفيدرود در كانالهاي كشاوزري رها مي شود.
سيف اله آقابيگي با اشاره به تامين آب مورد نياز 180 هزار هكتار از 238 هزار هكتار شاليزار گيلان از سد سفيدرود افزود: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد به علت جمع شدن رسوب و نبود برنامه مشخص براي لايروبي آن گنجايش سد سفيدرود از يك ميليارد و 800 ميليون متر مكعب به يك ميليارد و 50 ميليون متر مكعب كاهش يافته است. شايان ذكر است گيلان بيش از 2 هزار و 100 كيلومتر كانال آبياري دارد.

 



فاز اول طرح احداث تله كابين گرگان اجرايي مي شود

گرگان- خبرنگار كيهان:
اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گلستان بهره وري عرصه هاي منابع طبيعي تحت مديريت خود در محدوده پارك جنگلي ناهارخوران را به شهرداري گرگان واگذار كرد.
براساس گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان، اين واگذاري در راستاي اجرائي شدن بند(ج) ماده 47 قانون برنامه توسعه فضاي سبز اطراف شهرها به شهرداري ها، انجام شد و طي آن10 واحد خانه سازماني فرسوده در عرصه پارك ناهارخواران پس از تصويب در كميته فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري و اخذ مجوزهاي لازم تخريب و به شهرداري واگذار شد تا مرحله اول احداث تله كابين در آن انجام شود.

 



كمك مردم خور و بيابانك براي بازسازي عتبات عاليات

نايين- خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خور و بيابانك از كمك مالي 42ميليون ريالي مردم اين شهرستان به بازسازي عتبات عاليات در تعطيلات نوروز امسال خبر داد.
«حسن سيف» اظهار داشت: در تعطيلات نوروز امسال، پرچم متبرك بارگاه حضرت ابوالفضل العباس «عليه السلام» به شهرستان خور، بيابانك منتقل شد.
وي افزود: اين پرچم متبرك در شهرهاي خور و جندق، فرخي و روستاهاي چاه ملك، مهرجان، ارديب و آبگرم براي زيارت اهالي انتقال داده شد و به بركت وجود اين پرچم، در مدت چهار روز مبلغ 42ميليون ريال توسط اهالي شهرستان براي بازسازي عتبات عاليات اهدا شد.
وي اظهار داشت: از سال گذشته تاكنون، علاوه بر كمك 15ميليون ريالي مردم براي تجهيز دفتر عتبات خور، از سوي افراد نيكوكار، مردم و ادارات نايين بيش از 320ميليون ريال براي بازسازي عتبات كمك كردند.

 



استاندار:تكميل پروژه ها از اولويت هاي استان اردبيل است

اردبيل- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل بر ضرورت تسريع درعمليات اجرايي پروژه نيمه تمام بيمارستان تروماي اردبيل تأكيد كرد.
سيدحسين صابري در نشست بررسي مسائل و مشكلات پرژوه نيمه تمام بيمارستان تروماي اردبيل گفت: تكميل پروژه هاي نيمه تمام در سطح استان از اولويت كارهاي مسئولين استان است و بايد درسال جديد با همت و تلاش همه دستگاههاي اجرايي احداث خاص در ارتباط با اتمام پروژه هاي نيمه تمام انجام پذيرد.
وي با انتقاد از روند كند عمليات اجرايي اين پروژه گفت: عمليات اجرايي اين بيمارستان كه جزو مصوبات اولين سفر هيئت دولت به استان محسوب مي شود درسال 1386 با زيربناي 13هزار مترمربع و درپنج طبقه توسط مسكن و شهرسازي آغاز شده است كه عمليات احداث آن از سرعت مطلوب برخوردار نمي باشد.
صابري افزود: پيمانكاران و كارفريان بايد درجهت سرعت بخشيدن به اجراي اين پروژه اقدام كنند و بدون شك با عواملي كه دراين راه كوتاهي كنند برخورد قانوني و جدي صورت مي گيرد.

 



در اجراي طرح هجرت صورت گرفت
اعزام 300 دانشجو به مناطق محروم رشتخوار

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه امام رضا(ع) گفت: 300 نفر از دانشجويان دانشگاههاي استان خراسان رضوي در ايام نوروز به مناطق محروم رشتخوار اعزام شدند.
محمد تواضع در سفرش به رشتخوار و بازديد از طرح هاي اجرايي هجرت در روستاهاي بخش جنگل گفت: اين گروه از اول سال جاري به منطقه رشتخوار اعزام شده اند.
وي افزود: اين گروه جهادي در زمينه هاي عمراني، علمي، منابع طبيعي، علمي و آموزشي فعاليت مي كنند.
رئيس بسيج سازندگي سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اينكه طرح هجرت عاملي براي خودسازي دانشجويان است اظهارداشت: دانشجويان با حضور در مناطق محروم با نوع محروميت مردم آشنا شده و اين امر دانشجويان را در بعد انساني و علمي به طور همزمان تقويت مي كند.
تواضع طرح هجرت را مهمترين آزمون تمرين مديريت براي جوانان دانست و گفت: طرح هجرت يكي از مهمترين فرامين رهبري بوده و جوانان با لبيك گفتن به اين فرمان رهبر صادقانه در مناطق محروم به ارائه خدمت به مردم مي پردازند.
وي گفت: در حال حاضر پس از راه اندازي گروه هاي جهادي دانشجويي در سال 85 اين طرح تحت عنوان طرح هجرت، رنگ و بوي ديگري به خود گرفته و گروه هاي داوطلب در تمامي ايام سال براي اجراي اين طرح اعزام مي شوند.
رئيس بسيج سازندگي سپاه امام رضا(ع) فرهنگ سازي، محروميت زدايي، تمرين مديريت و ولايت پذيري را مهمترين نتايج حضور دانشجويان در مناطق محروم عنوان كر د.
بخشدار جنگل هم با ابراز رضايت از گروه هاي اعزامي طرح هجرت به بخش محروم جنگل گفت: اجراي طرح هجرت در بخش جنگل علاوه بر ايجاد پيشرفت و سازندگي درمناطق روستايي اين بخش موجب افزايش روحيه اميد در مردم شده است.
به گفته محمد صاحبي اين گروه با حضورشان در 12 روستاي بخش جنگل علاوه بر راه اندازي كلاس هاي آموزش احكام و خانواده در عمران و آبادي روستا از جمله ساخت مساجد، خانه بهداشت و غسالخانه تعدادي از روستاهاي منطقه فعاليت دارند.

 



ضرورت احداث كمربندي در غرب مازندران

شهرهاي شمالي بويژه شهرهاي سلمانشهر، كلارآباد، عباس آباد، نشتارود و رامسر و تنكابن و شيرود از جمله مناطق پرتردد مسافران نوروزي بودند.
به جز تنكابن كه بايد به فكر دومين جاده كمربندي باشد، بقيه شهرهاي ياد شده از داشتن جاده كمربندي محروم هستند و در فصول ايام تعطيلات تابستاني و... شاهد گره كور ترافيكي در اين شهرها هستيم.
به اعتقاد شهروندان و مردم، مسئولين اين شهرها مقداري از ظاهركاري ها بكاهند و زيرساخت هاي شهري به ويژه جاده كمربندي را به عنوان طرح هاي اولويت دار، در برنامه خودشان قرار دهند و بدين ترتيب دوران خدمتي خود را به سرانجام رساندن يك خدمت ماندگار و پرافتخار در شهر رقم بزنند.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



نزول باران آب سدهاي فارس را بالا آورد

شيراز- خبرنگار كيهان:
بارش هاي اخير در استان فارس حجم آب سدهاي اين استان را 10 درصد افزايش داد.
معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي فارس با بيان اين مطلب گفت: اين بارشها باعث افزايش 10 درصدي حجم آب سدهاي استان شد به طوري كه هم اكنون بيش از 40 درصد از ظرفيت سدهاي استان پر شده است.
«حسين صالح جهرمي» درخصوص حجم آب سدهاي فارس اظهار داشت: هم اكنون از ظرفيت يك ميليارد مترمكعب سد درودزن 695 ميليون مترمكعب، از ظرفيت سد ملاصدرا 106 ميليون مترمكعب و از ظرفيت سد سلمان فارسي 10 ميليون مترمكعب پر شده است.
وي افزود: در مجموع حدود يك هزار و 100 ميليون مترمكعب از حجم 6/2 ميليارد مترمكعبي سدهاي استان فارس پر شده است.
وي گفت: 415 ميليون مترمكعب از ميزان ذخاير آبي فارس حجم مرده سدها محسوب مي شود و 685 ميليون مترمكعب آن براساس اولويت به عنوان آب آشاميدني، كشاورزي و صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

 



كاهش تخلفات رانندگي در گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
تخلفات رانندگي در تعطيلات نوروزي در گيلان كاهش يافت.
سرهنگ جمشاد فرمانده پليس راه گيلان با بيان اين مطلب اظهار داشت: با اجراي طرح نوروزي از 25 اسفند 90 بيش از 38 هزار مورد تخلف در جاده هاي برون شهري استان روي داد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 23درصد كاهش داشته است. ضمن اينكه تعداد 531 دستگاه وسيله نقليه كه 90درصد آنها خودروي سواري بودند به دليل سبقت، سرعت غيرمجاز و نقص فني توقيف شدند.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گيلان نيز از وقوع بيش از 22 هزار مورد تخلف درون شهري خبر داد و گفت: اين تعداد تخلف نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد كاهش داشته است.سرهنگ اميني افزود: با اجراي طرح نوروزي در استان گيلان 392 راننده متخلف درون شهري جريمه شده اند كه 76 مورد مربوط به خودروي سواري و بقيه مربوط به موتورسيكلت و ساير وسايل نقليه است.

 



طبيعت گرگان از زباله پاك شد

گرگان- خبرنگار كيهان:
شهرداري گرگان در روز سيزدهم فروردين حدود يك تن كيسه زباله در مناطق گردشگري بين شهروندان توزيع كرد.
معاون خدمات شهري شهرداري گرگان گفت: ماموران و كادر شهرداري در روز طبيعت براي حفظ و پاسداشت منابع ملي در آماده باش كامل بودند و در صبح اين روز ماموران شهرداري در ورودي هاي پارك جنگلي «النگدره» و «ناهار خوران» و تپه «هزارپيچ» براي توزيع پلاستيك هاي زباله ميان شهروندان مستقر شدند.
«مختار زرگراني» افزود: تعدادي از ماموران شهرداري با لباس هاي ويژه در مراكز گردشگري حضور داشتند تا علاوه بر جمع آوري زباله ها، با تذكر به شهروندان از آسيب زدن منابع ملي و درختان جلوگيري كنند.
وي درباره جمع آوري زباله هاي بجامانده از حضور شهروندان در روز طبيعت اظهار داشت: ماموران شهرداري از عصر روز 13 فروردين پاكسازي كليه پارك ها را آغاز كردند و تا ظهر 14 فروردين تمامي زباله ها با ماشين در همه پارك ها پاكسازي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14