(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 فروردین 1391- شماره 20177

حديث دشت عشق
استقلال به دنبال بازپس گيري رده دوم از تراكتورسازي
پيروزي باارزش سپاهان در انزلي
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان -روسيه
عدم مبارزه ورزشكاران كشورمان با تيم رژيم صهيونيستي
به نتايج المپيك خوشبين هستيم
وزير ورزش: مجوز كفاشيان براي رياست فدراسيون فوتبال يك ساله است
بازگشت تيم ملي جودو از تاشكند
دعوت نشدن معصومي، جوكار و ميرزايي به اردوي تيم ملي كشتي آزاد
انجام پنج هزار تست دوپينگ در المپيك لندن
پرداخت پاداش 7 ميليوني 6 المپيكي
احتمال حضور عبدولي در رقابت هاي گزينشي المپيك !



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «احمد كريمي»
اسلام امروز به فداكاري نياز دارد
همانطوري كه پيامبران و ائمه با در نظر گرفتن خداوند و شجاعت و سپس شهادت راه راست و درست را به ما نشان دادند تا ما بتوانيم امروز مسلمان باشيم. در زمان ما هم وظيفه اي به گردن ماست كه ما بايد با خون خود وظيفه خودمان را انجام بدهيم تا سعادتمند دنيا و آخرت باشيم. و من امروز از روي وظيفه اي كه اسلام به گردن من نهاده اين راه را خودم انتخاب كردم و با چشمي باز و ايماني استوار قدم نهادم و تا پاي شهادت هم ايستاده ام و از خدا مي خواهم كه شهادت را كه آرزوي من است نصيبم كند. عزيزان، برادران و خواهران اسلام امروز به فداكاري نيازمند است اسلام را ياري كنيد.

 



استقلال به دنبال بازپس گيري رده دوم از تراكتورسازي
پيروزي باارزش سپاهان در انزلي

سرويس ورزشي-
تيم فوتبال سپاهان با پيروزي در خانه ملوان جايگاه خود را در صدر جدول رده بندي ليگ برتر مستحكم كرد.
در ادامه هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال، عصر ديروز سه ديدار همزمان برگزار شد كه در مهم ترين بازي، تيم صدرنشين سپاهان در خانه ملوان و در ديداري كه 7 گل داشت، به يك پيروزي ارزشمند دست يافت. در اين بازي زيبا كه در هواي مه آلود انزلي انجام مي شد، سپاهاني ها بازي را طوفاني آغاز كردند و در همان بيست دقيقه ابتدايي بازي به سه گل دست يافتند. جانواريو (2)، سيدصالحي(10) و برونو سزار(18) گل هاي زردپوشان رابه ثمر رساندند تا كار براي ملوان در ادامه بازي خيلي سخت شود. با اين حال ملوان كه از حمايت هواداران خود برخوردار بود بعد از خوردن سه گل نااميد نشد و در عين ناباوري در همان نيمه نخست هرسه گل خورده را جبران كرد. محمد نزهتي (25 و 39) و احمد آهي(42) زننده گل هاي ملوان بودند تا ميزبان به پيروزي در اين بازي اميدوار شود.در نيمه دوم اين سپاهان بود كه بازهم بازي را بهتر آغاز كرد و با شوت زيباي اميد ابراهيمي(47) بار ديگر از حريف پيش افتاد. ملوان اما با وجود حمله هاي زياد نتوانست اين گل را جبران كند تا بازي با نتيجه 4 بر 3 به سود تيم اصفهاني تمام شود.
در ديگر بازي ديروز شاهين قعر جدولي با يك گل ميهمانش نفت تهران را شكست داد. مرتضي عزيزمحمدي(51) تك گل تيم بحران زده بوشهري را به ثمر رساند كه در اين بازي سرمربي خود حميد درخشان را هم روي نيمكت نداشت. همچنين صباي قم در خانه ميزبان نفت آبادان بود كه اين بازي با نتيجه دو بر دو به پايان رسيد. شاگردان عبدالله ويسي كه براي كسب سهميه آسيايي تلاش مي كنند در اين بازي دو بر دو متوقف شد. رضا خالقي فر(9) حامد سرلك(52) براي تيم آباداني گل زدند و محسن بيات (60) و رضا عنايتي
( 5+90) گل هاي صبا را به ثمر رساندند.
چشم استقلال به رده دوم
اما در ادامه رقابت هاي هفته بيست و نهم ليگ برتر امروز نيز سه ديدار برگزار مي شود كه در مهمترين آنها استقلال براي باز پس گيري رده دوم به مصاف مس سرچشمه مي رود. اين ديدار هر چند براي نماينده سرچشمه آنچنان حساس نيست، اما استقلالي ها چشم اميد زيادي به پيروزي در اين بازي دارند كه بتوانند با سه امتياز به دست آمده از آن جايگاه دوم جدول را از تراكتورسازان پس بگيرند. استقلالي ها اين روزها و پس از كسب نتايج ضعيف در ليگ قهرمانان آسيا و به ويژه شكست برابر الجزيره امارات با مشكلات زيادي از جمله اعتراض هاي شديد هوادارانشان روبرو شده اند و اينك تلاش مي كنند با كسب پيروزي برابر قعرنشين جدول رده بندي كه روي كاغذ كار چندان سختي هم نيست، جايگاه خود را در دل هوادارانشان بهبود بخشند. در ديگر ديدار امروز تيم پيروزي تهران در حالي به مصاف داماش مي روند كه اين تيم شمالي با مشكلات مالي عديده اي روبرو است و به همين دليل در زمينه مسايل فني و روحي نيز با مشكلاتي دست به گريبان است. اما در آخرين بازي هم در اصفهان تيم ذوب آهن ميزبان شهرداري تبريز است. در صورت برتري ذوب آهن برابر ميهمان خود، شهرداري نام خود را به عنوان كانديداي سقوط به دسته اول مطرح خواهد كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تغييرات در استقلال به صلاح نيست!
رسولي نژاد رئيس هيات مديره باشگاه استقلال مي گويد كه بر هم زدن آرامش تيم فوتبال استقلال در فاصله 6 هفته مانده تا پايان ليگ به صلاح نيست. او تاكيد دارد كه هيات مديره با قاطعيت از فتح الله زاده و مظلومي حمايت مي كند و معتقد است كه استقلال مي تواند حداقل يك جام ديگر از رقابت هاي ليگ برتر يا ليگ قهرمانان آسيا بگيرد.
كم بودن رقم قرارداد دروازه بان خارجي پيروزي
زارع، قائم مقام باشگاه پيروزي در پاسخ به انتشار خبرهايي مبني بر سنگين بودن رقم قرارداد دروازه بان خارجي اين تيم گفت: به شما مي گويم كه قيمت اين دروازه بان به مراتب پايين تر از قيمت يك دروازه بان ليگ يكي ما است. اين را كاملا صادقانه مي گويم. ما فقط يك پول رضايت نامه به باشگاهش را پرداخت كرديم و يك مبلغي هم تعيين شد كه بابت حقوق ماهيانه به او بدهيم. قرارداد ما با او همين است. به شما مي گويم كه حقوق ماهيانه اين دروازه بان خارجي حتي كمتر از هشت هزار دلار است. قرارداد او موجود است و من طبق آن صحبت مي كنم.
عدم خروج صبا از قم
دهناد رئيس هيئت مديره باشگاه صباي قم با رد مشكلات مالي اين تيم گفت: خوشبختانه صباي قم هيچ مشكل مالي ندارد و تا پايان فصل كه اواخر ارديبهشت است، تمام مطالبات بازيكنان و كادر فني پرداخت خواهد شد.وي با بيان اين كه اين تيم متعلق به مردم قم است، گفت: صبا به هيچ نقطه اي از كشور منتقل نخواهد شد و اين تيم امسال به طور رسمي به قم منتقل خواهد شد.
AFC مي خواهد رقابتهاي انتخابي جام جهاني همزمان نباشد
كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي كه 25 ژانويه به فيفا ارسال شده درخواست كرده كه فيفا بازيهاي روز آخر مرحله گروهي را به دليل شرايط جغرافيايي و آب و هوايي كشورهاي آسيايي، اختلاف ساعت زياد و همچنين بعد مسافت همزمان برگزار نكند.
بازگشت نوري به الامارات
پس از اينكه باشگاه الامارات يك بازيكن خارجي جذب كرد با توافقات انجام شده قرار شد پژمان نوري از اين تيم اماراتي جدا شود و به ملوان بپيوندد اما پس از بارها مراجعه، مسئولان الامارات تسويه حساب اين بازيكن را صادر نكردند.از همين رو نوري در جلسه اي از مسئولان الامارات درخواست كرد تكليف او را روشن كنند كه مسئولان اماراتي به هافبك ايراني خود اعلام كردند بايد در تمرينات اين تيم حضور پيدا كند.
رد درخواست ايران براي برگزاري ديدار دوستانه با عراق
نشريات المستقبل لبنان، البيان امارات، الوبا قطر، در گزارش هاي روز شنبه خود عنوان كردند فدراسيون فوتبال ايران درخواست انجام ديداري تداركاتي به منظور كسب آمادگي بيشتر در مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در ورزشگاه آزادي تهران ارائه كرده كه با عدم پذيرش آنان روبه رو شده است. مطابق اين گزارش زيكو، مربي برزيلي تيم عراق اعلام كرده موافق انجام چنين ديداري در تاريخ اول ماه مي (12 ارديبهشت) نيست چرا كه قصد دارد براي افزايش توانمندي مردانش، آنها را به اردوي آماده سازي تركيه ببرد.
آغاز مذاكره براي تمديد قرارداد با زايد
مسئولان باشگاه پيروزي تا 2 روز آينده براي تمديد قرارداد با زايد وارد مذاكره مي شوند. مسئولان باشگاه پيروزي پس از بازگشت از قطر، گفت وگويي با مصطفي دنيزلي، سرمربي تيم داشته اند و بر همين اساس قرار است تا 2 روز آينده با زايد براي تمديد قرارداد وارد مذاكره شود. سرخپوشان علاقه فراواني دارند كه اين بازيكن را براي فصل آينده نيز در اختيار داشته باشند.
كسي زورش به فدراسيون فوتبال نمي رسد!
همايون بهاروند عضو نه چندان مطرح فدراسيون فوتبال مدعي شد زوركسي به فدراسيون فوتبال نمي رسد. اين عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال تصريح كرد: برخي دوست ندارند مجموعه كنوني فدراسيون موفق شود اما خوشبختانه كسي زورش به فدراسيون نمي رسد. افرادي كه مخالف هستند، در فدراسيون منافع دارند و علت ديگري براي مخالفت و سنگ اندازي ندارند. بهاروند با اشاره به اينكه هيئت رئيسه قبلي فدراسيون ورزشي نبوده اند، تصريح كرد: اعضاي هيئت رئيسه كنوني، همگي فوتبالي و خاك خورده اين ورزش هستند .
لباسشويي و دوربين عكاسي هديه حضور در جام جهاني
مدافع اسبق تيم ملي فوتبال كشورمان در تازه ترين صحبت هاي خود به تشريح تفاوت هاي فوتباليست هاي امروز با بازيكنان هم نسل خود پرداخت. مهدي پاشازاده گفت:همگان مي دانند كه كيفيت فني آن تيم ملي هيچ زمان ديگر در فوتبال كشورمان ديده نشد و اميدوارم با صعود تيم ملي به جام جهاني برزيل بتوانيم در خاطره ها علاوه بر ملي پوشان 1998 شاهد شنيدن نام ملي پوشان 2014 هم باشيم. پاشازاده همچنين با اشاره به اينكه تنها هديه داده شده به ملي پوشان پس از مسابقات جام جهاني 98 تنها يك عدد ماشين لباسشويي و يك عدد دوربين عكاسي بوده است، تصريح كرد: در آن زمان بازيكنان با عشق به فوتبال مي پرداختند و براي رسيدن به موفقيت تيم ملي از هيچ تلاشي دريغ نمي كردند.

 



مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان -روسيه
عدم مبارزه ورزشكاران كشورمان با تيم رژيم صهيونيستي

تيم ملي اسلحه فلوره در حمايت از مردم فلسطين از رويارويي مقابل رژيم اشغالگر قدس خودداري كرد.
مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان با رقابت هاي تيمي اسلحه فلوره ادامه پيدا كرد كه تيم ملي ايران با تركيب عليرضا ادهمي، شايان طلوعي و عليرضا سليماني در اين رقابت ها حاضر بود اما از رويارويي با نمايندگان رژيم اشغالگر قدس انصراف داد. پيش از اين نيز اميررضا كنعاني ملي پوش اسحله اپه در دو بخش نوجوانان و جوانان از رويارويي با نمايندگان رژيم اشغالگر قدس خودداري كرد.

 



به نتايج المپيك خوشبين هستيم
وزير ورزش: مجوز كفاشيان براي رياست فدراسيون فوتبال يك ساله است

وزير ورزش مي گويد كه نتايج ايران در بازي هاي المپيك 2012 قابل پيش بيني نيست. اما معتقد است كه كسب 41 سهميه نسبت به دوره هاي گذشته اميدواري وزارت را بيشتر مي كند و خوش بين است كه كاروان ايران بتواند نتايج خوبي را در اين بازي ها رقم بزند.
روز گذشته محمد عباسي درباره مسائل مختلف از جمله المپيك صحبت هايي را مطرح كرد كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ در حال حاضر ظرفيت هاي بسيار خوبي در كشور داريم. همين كه توانستيم 41 سهميه بگيريم و با تعداد بيشتري ورزشكار در بازي هاي المپيك حضور پيدا كنيم اميدبخش است. المپيك گردهمايي برترين هاي ورزشي جهان است و خيلي قابل پيش بيني نيست، نمي توان دقيقا گفت كه ايران چه جايگاهي كسب مي كند. اما مي توانيم بگوئيم كه نسبت به دوره هاي گذشته حضور ستاره هاي ملي پوش و سهميه هاي گرفته شده اميدبخش تر است.
¤ تمام مجوزهايي كه وزارتخانه براي افراد دو شغله مي گيرد مقطعي است ولي مداوم تمديد مي شوند. همه بازنشسته ها از جمله كفاشيان براي فعاليت در پست هاي ورزشي مجوز يك ساله مي گيرند. در واقع براي فعاليت بازنشسته ها مجوز موقتي صادر مي شود. مجمع فوتبال هم بايد فكري به حال خود بكند.
¤ وقتي به يك جايي مي گوييم فدراسيون و به برخي افراد مي گوييم رئيس فدراسيون يعني آنها بايد قدرت اداره مالي و حرفه اي مجموعه شان را داشته باشند. مديران بايد جرات داشته باشند و به ميدان بيايند. كساني كه مي گويند نمي توانيم و چيزي نداريم ضعفشان را نشان مي دهند. به همين دليل است كه ما مي خواهيم ضعف هاي گذشته برطرف شود. تامين بودجه براي پياده كردن برنامه هاي سرمربي تيم ملي وظيفه فدراسيون است. ولي ما حتما كمك مي كنيم كه برنامه هايشان انجام شود. وزارتخانه از برنامه هاي كي روش براي جام جهاني حمايت مي كند.

 



بازگشت تيم ملي جودو از تاشكند

تيم ملي جودو كشورمان پس از يك هفته تمرين در ازبكستان روز جمعه به تهران بازگشت و از صبح ديروز تمرينات خود را در آكادمي ملي المپيك پيگيري كرد.
اعضاي تيم ملي جودو كه آماده حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا مي شود طي روزهاي 11 تا 17 فروردين ماه در ازبكستان به تمرين پرداخت. در اين يك هفته تيم كشورمان 11 جلسه تمرينات سنگين و پرفشار را به همراه تيم ملي ازبكستان در كمپ تمريني چرچيل پشت سر گذاشت. در اين تمرينات اعضاي اصلي تيم جودو و ميزبان كه قرار است در مسابقات قهرماني آسيا به روي تاتامي بروند نيز حضور داشتند. ملي پوشان كشورمان روز جمعه به تهران بازگشتند و از ديروز تمرينات خود را در آكادمي ملي المپيك پيگيري كردند. آرش ميراسماعيلي كه به همراه تيم ملي در تاشكند به سر مي برد در مورد اين اردو گفت: رقابتهاي قهرماني آسيا براي تيم ملي ايران اهميت فوق العاده اي دارد و خوشبختانه ملي پوشان با درك صحيح از اين موضوع به جديت تمام در حال تمرين هستند.

 



دعوت نشدن معصومي، جوكار و ميرزايي به اردوي تيم ملي كشتي آزاد

مرحله سوم اردوي تيم ملي كشتي آزاد به منظور حضور قدرتمند در رقابتهاي المپيك لندن از روز گذشته در خانه كشتي تهران آغاز مي شود.
رسول خادم سرمربي تيم ملي كشتي آزاد و مدير تيم هاي ملي، 23 كشتي گير را به اردو فرا خوانده است كه در اين بين چند چهره شاخص از جمله فردين معصومي ملي پوش 7 سال اخير در سنگين وزن، ميثم مصطفي جوكار ملي پوش ايران در المپيك پكن، عليرضا گودرزي ملي پوش ايران در مسابقات جهاني 2011 استانبول و جمال ميرزايي قهرمان بازي هاي آسيايي جزو دعوت شدگان نيستند. اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي كشتي آزاد به ترتيب زير است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي (تهران) مهران شيخي (مازندران) عبداله فولادوند (لرستان)- محمد حسين سلطاني (همدان)
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور- بهنام احسان پور (مازندران) حسن مرادقلي (تهران)
66 كيلوگرم: مهدي تقوي (مازندران) ميثم نصيري - محمد نادري (زنجان)
74 كيلوگرم: صادق گودرزي (همدان) مصطفي حسين خاني- عليرضا قاسمي (تهران) ايمان محمديان (مازندران)
84 كيلوگرم: احسان لشگري (قزوين) احسان اميني (كرمانشاه) رضا بيات (خراسان رضوي)
96 كيلوگرم: رضا يزداني- عباس طحان (مازندران) الياس بختياري (تهران)
120 كيلوگرم: پرويز هادي (آذربايجان شرقي) سيدمحمدرضا آذرشكيب (البرز) كميل قاسمي (مازندران).

 



انجام پنج هزار تست دوپينگ در المپيك لندن

طبق برنامه اعلام شده از سوي كميسيون پزشكي و كنترل دوپينگ ستاد برگزاري بازي هاي المپيك لندن قرار است در جريان اين دوره از بازي ها پنج هزار تست دوپينگ از ورزشكاران شركت كننده گرفته شود.
لطفعلي پوركاظمي، رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي ضمن تاييد اين مطلب گفت: اين خبر در جريان برگزاري كنگره تخصصي كنترل دوپينگ در المپيك و توسط رئيس كميسيون پزشكي و كنترل دوپينگ ستاد برگزاري اين بازي ها به طور رسمي اعلام شد. بر اين اساس قرار است از مجموع 5 هزار تست دوپينگي كه انجام آن براي المپيك برنامه ريزي شده است، 4 هزار تست از ادرار گرفته شود اما 1000 تست ديگر از خون گرفته مي شود كه اهميت زيادي هم دارد.
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي با بيان اينكه نتيجه استفاده از بسياري مكمل ها، داروهاي تقويتي و هورموني تا چند ماه بعد هم از طريق تست خوني قابل تشخيص است، خاطرنشان كرد: بنابراين تمام المپين ها از حالا بايد در استفاده از هرگونه دارو و مكمل غذايي احتياط كرده و پس از مشورت با پزشك و مشاور ويژه خود اقدام به استفاده از آنها كنند.

 



پرداخت پاداش 7 ميليوني 6 المپيكي

كميته ملي المپيك پاداش 7 ميليوني كسب سهميه 6 ورزشكار المپيكي را پرداخت كرد.
كميته ملي المپيك بلافاصله پس از كسب چهار سهميه المپيك توسط كشتي گيران در رقابت هاي انتخابي المپيك در قزاقستان، پاداش 7 ميليوني المپين ها را ديروز پرداخت كرد. مسعود اسماعيل پور و احسان لشگري در اوزان 60 و 84 كيلوگرم كشتي آزاد و حميد سوريان و قاسم رضايي در اوزان 55 و 96 كيلوگرم كشتي فرنگي موفق شدند در رقابت هاي گزينشي المپيك در قزاقستان جواز حضور در بازي هاي لندن را كسب كنند.
همچنين از ميان دووميداني كاران راه يافته به المپيك، پاداش ابراهيم رحيميان و ليلا رجبي پرداخت نشده بود كه ديروز اين دو ورزشكار به ترتيب در ماده هاي پياده روي و پرتاب وزنه پاداش خود را دريافت كردند. اين پاداش ها به حساب فدراسيون هاي مربوطه واريز شده تا آن را در اختيار ورزشكاران المپيكي خود قرار دهند.

 



احتمال حضور عبدولي در رقابت هاي گزينشي المپيك !

احتمال دارد سعيد عبدولي در مسابقات گزينشي المپيك در چين به دنبال سهميه وزن 74 كيلوگرم برود.
پس از اين كه فرشاد عليزاده روي يك اتفاق در مسابقات گزينشي المپيك در قزاقستان حذف شد، كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي در نظر دارد از سعيد عبدولي براي گرفتن سهميه وزن 74 كيلوگرم استفاده كند و براي رقابت هاي گزينشي چين هادي عليزاده پورنيا و سعيد عبدولي مد نظر هستند. البته فدراسيون كشتي ايران در حال گرفتن استعلام از فدراسيون جهاني است كه آيا يك كشتي گير مي تواند در دو وزن سهميه المپيك را بدست آورد يا خير.
عبدولي در مسابقات جهاني استانبول قهرمان وزن 66 كيلوگرم جهان شد و سهميه المپيك در اين وزن را بدست آورد. با اين شرايط حضور عبدولي در مسابقات گزينشي چين به پاسخ فيلا بستگي دارد. اگر فيلا اين اجازه را به عبدولي ندهد، هادي عليزاده كه قهرماني در آسيا را هم در كارنامه دارد، در چين كشتي خواهد گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14