(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 فروردین 1391- شماره 20177

تظاهرات ضد دولتي در اردن
سقوط هلي كوپتر ناتو در افغانستان
انگليس و كشورهاي عربي نيروي دريايي مشترك تشكيل مي دهند
تظاهرات همبستگي با زندانيان سياسي در بحرين
معترضان وال استريت به خيابان ها بازگشتند
درخواست مردم ليبي براي خلع سلاح گروه هاي مسلح
با هدف سركوب شيعيان صورت گرفت عزيمت 6 هزار نظامي سعودي به يمن
نارضايتي عراق از اقدام عربستان در پذيرش طارق الهاشمي
تظاهرات در عربستان براي آزادي زندانيان سياسي
اعتراض گسترده مردم پاكستان به قتل عام شيعيان
مردم يونان با پليس ضدشورش درگير شدند
شوراي مخالفان سوريه در تركيه تحت حمايت ناتو فعاليت مي كند
خالد مشعل : در صورت حمله رژيم صهيونيستي به غزه درس جديدي به اين رژيم خواهيم داد
فرار ديپلمات هاي اسرائيلي از قاهره
چها رسوي پنج قا ره



تظاهرات ضد دولتي در اردن

هزاران شهروند اردني با برپايي تظاهراتي بر انجام اصلاحات و آزادي فعالان سياسي در كشورشان تأكيد كردند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، در اين تظاهرات كه چهره هاي سياسي و فعالان حقوقي اردني نيز حضور داشتند، مردم اردن آزادي فعالان سياسي كه چندي پيش توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شده بودند را خواستار شدند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي، از دولت اردن خواستند تا به وعده هاي خود در زمينه آزادي اين افراد و انجام اصلاحات عمل كند.
اعتراضات سياسي در اردن درحالي برگزار شده است كه دولت وعده داده بود كه روز پنجشنبه تعدادي از افراد بازداشت شده در تظاهرات اخير را آزاد كند، اما به وعده هاي خود عمل نكرد.

 



سقوط هلي كوپتر ناتو در افغانستان

بر اثر سقوط يك هلي كوپتر تداركاتي ناتو در ولايت بغلان افغانستان تمامي سرنشينان آن كشته شدند.
به گزارش پرس تي وي فرمانده پليس ولايت بغلان با تائيد اين خبر گفت: اين هلي كوپتر حوالي عصر روز جمعه به وقت محلي در حومه شهر پلخمري مركز اين ولايت سقوط كرده است.
نيروهاي ايساف تحت فرمان ناتو نيز با انتشار اعلاميه اي سقوط هلي كوپتر خود را در شمال افغانستان تأييد كرده اما در مورد تلفات و علت سقوط آن چيزي نگفته اند.سخنگوي طالبان مدعي شد كه هلي كوپتر مذكور در حمله راكتي افراد اين گروه سرنگون شده و سرنشينان آن كشته شده اند.
سال گذشته نيز در نتيجه سقوط يك فروند هلي كوپتر آمريكايي به دست طالبان در ولايت وردگ در مركز افغانستان 33 سرباز ويژه آمريكا كشته شدند.

 



انگليس و كشورهاي عربي نيروي دريايي مشترك تشكيل مي دهند

منابع خبري از برنامه انگليس و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي تشكيل نيروي دريايي مشترك خبر مي دهند.
به گزارش فارس، به نقل از شبكه تلويزيوني «پرس تي وي»، در جريان سفر وزير دفاع عربستان به انگليس و ديدار وي با وزير دفاع اين كشور، طرفين نسبت به تشكيل يك نيروي دريايي مشترك بين كشورهاي عضو همكاري خليج فارس و انگليس به توافق رسيدند.
براساس اين گزارش، دولت انگليس همچنين در قالب يك قرارداد چند ميليارد پوندي ارتش و نيروي نظامي عربستان سعودي را به سلاح هاي پيشرفته تجهيز خواهد كرد.
در ادامه اين گزارش آمده: سفر اخير شاهزاده «سلمان بن عبدالعزيز» به انگليس در راستاي تلاش هاي گسترده تر مقامات سعودي براي برپايي يك نيروي دريايي پيشرفته در منطقه خليج فارس با كمك دولت لندن و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس و با وجود هشدار گروه هاي حقوق بشر و نمايندگان اعضاي پارلمان لندن درباره فروش تسليحات به سعودي ها و بي احترامي هاي تكان دهنده به حقوق اساسي بشر در عربستان صورت گرفته است.
يادآور مي شود، پيش از اين و در اوايل ماه ژانويه «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس نيز با سفر به عربستان سعودي درخصوص افزايش مبادلات و همكاري هاي نظامي گفت وگوهايي با رهبران عربستان انجام داد.

 



تظاهرات همبستگي با زندانيان سياسي در بحرين

سرويس خارجي -
هزاران تن از مردم بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده تحت عنوان «اعلام همبستگي با الخواجه» خواستار آزادي زندانيان سياسي به ويژه عبدالهادي الخواجه كه 60 روز در اعتصاب غذا به سر مي برد شدند.
مردم بحرين با برگزاري تظاهرات در منامه و شهرهاي ديگر بار ديگر بر ادامه انقلاب تاكيد و اعلام كردند كه دست از تظاهرات برنمي دارند.
تظاهركنندگان در حالي كه پرچم هاي بحرين و زندانيان سياسي را در دست داشتند خواستار آزادي همه زندانيان سياسي از جمله عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشر بحرين شدند.
الخواجه، 52 ساله، يكي از هفت شخصيت مخالف حكومت بحرين است كه در دادگاه ويژه امنيتي به حبس ابد محكوم شده اند. خواجه كه تبعه دانمارك نيز هست، سال ها در تبعيد زندگي كرده بود، ولي پس از عفو عمومي و گشايش نسبي فضاي سياسي بحرين، در سال 2001 به زادگاهش بازگشت و در راه اندازي كانون حقوق بشر بحرين نقش داشت.
وي در شرايط حاضر در وضعيت وخيمي به سر مي برد و حدود دو ماه است كه در زندان هاي رژيم آل خليفه به سر مي برد الخواجه به دليل وخامت حالش به بيمارستان منتقل شده و پزشكان حال وي را نامساعد اعلام كردند.
«محمد» وكيل مدافع اين فعال حقوق بشر بحريني گفت: الخواجه كه دوران حبس ابد خود را سپري مي كند، به يك بيمارستان نظامي انتقال يافته و حال وي به شدت وخيم است.
اين در حالي است كه منابع خبري بحرين از بازداشت «زينب الخواجه»، دختر عبدالهادي و فعال حقوق بشر طي پنج شنبه گذشته و در جريان تظاهرات مسالمت آميز معترضان بحريني مقابل وزارت كشور رژيم آل خليفه خبر دادند.
سازمان ها و گروه هاي بين المللي مدافع حقوق بشر مانند سازمان ديده بان حقوق بشر و سازمان عفو بين الملل بارها تاكيد كرده اند، الخواجه و ديگر افراد بازداشت شده توسط رژيم آل خليفه زنداني عقيدتي به شمار مي آيند و آل خليفه بايد هرچه سريع تر نسبت به آزادي آنها اقدام كند.گفتني است نظاميان آل خليفه به تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين يورش بردند كه با پرتاب گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي تعداد زيادي را مجروح كردند.
مردم بحرين نيز در مقابله با نيروهاي امنيتي آل خليفه با پرتاب كوكتل مولوتوف و سنگ و سلاح هاي دست ساز از خود دفاع و مزدوران آل خليفه را مجبور به عقب نشيني كردند.

 



معترضان وال استريت به خيابان ها بازگشتند

صدها نفر از اعضاي جنبش ضدسرمايه داري وال استريت در خيابان هاي نيويورك راهپيمايي كردند.
صدها نفر از اعضاي نيويوركي جنبش تسخير وال استريت جمعه با راهپيمايي در خيابان هاي مناطق مالي شهر با شعار «آموزش بهاره» و با هدف آموزش نحوه اعتراض مسالمت آميز به نظام ناعادلانه سرمايه داري راهپيمايي كردند.
در اين راهپيمايي كه با حضور پليس آمريكا برگزار شد، معترضان همچنين به مردم آمريكا نحوه در امان ماندن از حملات پليس و قانوني برگزار كردن اعتراض ها را آموزش دادند.
با وجود تاكيد معترضان نسبت به اجراي قانوني اعتراض ها و تلاش براي برگزاري آرام اين راهپيمايي پليس آمريكا اقدام به دستگيري و سركوب گروهي از معترضان كرد. بر اساس تصاوير منتشر شده پليس آمريكا پس از دستبند زدن به معترضان، آنها را به بازداشتگاه منتقل كرد. يادآور مي شود از زمان آغاز جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» پليس آمريكا 6 هزار نفر را بازداشت كرده است. صدها نفر از معترضان نيز در جريان برگزاري اين اعتراض ها از سوي پليس تا دندان مسلح آمريكا مجروح شده اند.
ايالت هاي مختلف آمريكا نيز در اين مدت با تصويب قوانين جديد و غيرقانوني اعلام كردن برپايي چادرها در خيابان ها و ميادين كار اعتراض را براي معترضان به مراتب سخت تر كرده اند. با اين وجود اما، معترضان اعلام كرده اند با تغيير تاكتيك هاي اعتراضي خود به مبارزات ادامه خواهند داد.

 



درخواست مردم ليبي براي خلع سلاح گروه هاي مسلح

صدها تن از مردم «بنغازي» با برپايي تظاهرات، خواستار خلع سلاح گروه هاي شبه نظامي در ليبي شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه انگليسي «گاردين»، معترضان ليبيايي كه در ميان آنها تعدادي از مأموران پليس و سربازان ارتش ديده مي شد، با سر دادن شعارهاي «شبه نظاميان نه، ارتش ملي آري» و «ملت ليبي فقط ارتش مي خواهد»، اعتراض خود را از گروه هاي مسلح در كشورشان ابراز كردند.
بر پايه اين گزارش، تظاهركنندگان در ميدان «التحرير» شهر بنغازي از گروه هاي مسلح و شبه نظاميان كه اردوگاه هاي نظامي، پاسگاه هاي پليس، مدارس و اماكن دولتي را در اشغال خود دارند، خواستند تا سلاح خود را در زمين گذاشته و به ارتش بپيوندند.در همين حال «فوزي عبدالعال» وزير كشور ليبي به شبه نظاميان هشدار داد تا سلاح خود را زمين بگذارند و در غير اين صورت نيروهاي امنيتي و ارتش با آنها برخورد خواهند كرد.
اندكي از آنان اقدام به اين كار كرده اند.
اين گزارش حاكي است، گروه هاي حقوق بشري و سازمان ملل، شبه نظاميان را يكي از بزرگترين چالش هاي موجود در برقراري ثبات در ليبي مي دانند به طوري كه در جريان درگيري هاي جديد در اين كشور كه هفته گذشته در غرب ليبي رخ داد و همچنان ادامه دارد، ده ها تن كشته و زخمي شدند.


 



با هدف سركوب شيعيان صورت گرفت عزيمت 6 هزار نظامي سعودي به يمن

نظاميان عربستاني با هدف سركوب شيعيان يمن وارد اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري التغيير، منابع آگاه در ارتش يمن اعلام كردند كه 6 هزار نظامي سعودي از مرزهاي شمال غربي يمن وارد كشور شدند.
اين منابع تأكيد كردند كه هدف نظاميان سعودي از عزيمت به يمن مقابله با شيعيان حوثي ساكن مناطق شمالي يمن و سركوب آنهاست.
منابع آگاه يمن همچنين افزودند كه نيروهاي نظامي كه به خاك يمن وارد شده اند توسط آمريكا آموزش ديده اند و به انواع سلاح هاي پيشرفته آمريكايي مجهز هستند.
اين درحالي است كه نظاميان آل سعود در كشورشان نيز حملات بي وقفه اي را عليه شيعيان به راه انداخته اند.
از سوي ديگر هزاران تن از يمني ها با برگزاري تظاهرات خواستار محاكمه علي عبدالله صالح رئيس جمهور پيشين يمن شدند.
از سوي ديگر صدها هزار تن از يمني ها و انقلابيون اين كشور با حضور در بيش از 30 ميدان در سراسر كشور در تظاهرات «در برابر جنايت هاي نظام حاكم مي ايستيم» شركت كردند.
تظاهركنندگان از عبده ربه منصور هادي، رئيس جمهور يمن خواستند تا كساني را كه جزء نزديكان علي عبدالله صالح به شمار مي روند از پستهايشان بركنار كرده و هر چه سريعتر روند بازسازي ارتش اين كشور را آغاز كند.
آنها هم چنين سلب مصونيت اعطا شده به علي عبدالله صالح و محاكمه وي را خواستار شدند.
اين در حالي است كه منصور هادي با صدور دستوري محمد صالح الاحمر، برادر ناتني عبدالله صالح را از پست فرماندهي نيروهاي دفاع هوايي بركنار كرد و پست نازل تري را به وي اعطا كرد.
بر اساس اين دستور چهار تن از استانداران استان هاي تعز، ابين، مارب و حجه كه جزء نزديكان عبدالله صالح به شمار مي آيند نيز از سمت هاي خود بركنار شدند.
همچنين در پي تقلاهاي آمريكايي و سعودي، امارات عربي متحده سرانجام با اقامت دو ساله يا دايمي ديكتاتور يمن در اين كشور موافقت كرد.
منبع آگاه اعلام كردند كه دولت امارات عربي متحده، با استقبال از «علي عبدالله صالح» رئيس جمهور مخلوع يمن و اقامت او در اين كشور چه طي دوران دو ساله قدرت انتقالي در يمن و چه براي هميشه، موافقت كرده است.

 



نارضايتي عراق از اقدام عربستان در پذيرش طارق الهاشمي

يك روزنامه عراقي از نارضايتي شديد دولت بغداد از اقدام عربستان در پذيرش طارق الهاشمي معاون بركنار شده رئيس جمهور عراق خبر داد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه «الصباح» چاپ عراق، طارق الهاشمي كه در اقدامي ناگهاني چند روز پيش منطقه كردستان عراق را به مقصد دوحه ترك كرده بود، اكنون در عربستان به سر مي برد.
به گفته منابع آگاه در حوزه خليج فارس، «سعودالفيصل» وزير خارجه عربستان در هنگام فرار هاشمي از بغداد به منطقه كردستان بارها با او تماس گرفت و به او پيشنهاد داد كه به عربستان سفر كند.
اين منابع اعلام كردند كه سعودي ها هيچ توجهي به پيامدهاي تصميم خود مبني بر اعطاي پناهندگي سياسي به معاون اول فراري رئيس جمهور عراق ندارند زيرا آنها اساساً به دنبال سرنگون كردن نوري مالكي نخست وزير اين كشور به هر قيمت ممكن هستند.
يك منبع آگاه سعودي نيز اعلام كرد كه طارق الهاشمي تا زمان سرنگوني دولت مالكي در آغوش عربستان باقي خواهد ماند و مقدمات اقامت وي و همراهانش در يكي از كاخ هاي آل سعود فراهم شده است.

 



تظاهرات در عربستان براي آزادي زندانيان سياسي

هزاران معترض در شرق عربستان با برگزاري تظاهرات ضد دولتي، آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، اين تظاهرات در شهر قطيف، العواميه و برخي از شهرهاي همجوار در روز جمعه برگزار و معترضان عربستاني شعار آزادي زندانيان سياسي فراموش شده را سر دادند.
براساس اين گزارش، در اعتراضات مردمي در استان نفت خيز «الشرقيه» كه يكمين سال خود را پشت سر گذاشته است، معترضان انجام اصلاحات سياسي، رفع تبعيض و آزادي زندانيان سياسي موسوم به «فراموش شده» را خواستار شده اند.
به گفته فعالان حقوقي، بيش از 30هزار نفر كه صرفا اجراي اصلاحات را خواستار هستند، هم اكنون در زندان هاي رژيم آل سعود بدون محاكمه و تفهيم اتهام به سر مي برند.
سازمان عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر، رژيم آل سعود را به سركوب ناراضيان، ارعاب و نقض حقوق اساسي شهروندان متهم كرده و آزادي همه افراد بازداشت شده را خواستار شده است. اين در حالي است كه رژيم آل سعود از آغاز سال جديد ميلادي تاكنون خشونت عليه معترضان را شدت بخشيده است و با بازداشت گسترده مخالفان تلاش مي كند از شعله ور شدن اعتراضات مردمي در عربستان جلوگيري كند.
مردم عربستان از فوريه سال گذشته ميلادي تاكنون به طور مرتب با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، ده ها شهيد و مجروح را براي دستيابي به آزادي و عدالت در كشورشان از دست داده اند. در عين حال، وزارت امور ديني عربستان با صدور دستورالعملي، خطباي مساجد را از سخن گفتن در امور سياسي منع و آن را منوط به كسب اجازه رسمي از وزارت امور ديني كرد.

 



با شعار لبيك يا حسين(ع) و هيهات مناالذله صورت گرفت
اعتراض گسترده مردم پاكستان به قتل عام شيعيان

هزاران پاكستاني به دعوت «مجلس وحدت مسلمين» و در اعتراض به كشتار هدفمند شيعيان در اين كشور مقابل ساختمان پارلمان تحصن كردند و شعار «لبيك يا حسين» و جهاد جهاد عليه آمريكا سر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از شيعيان اسلام آباد و راولپندي به دعوت «علامه راجا ناصر عباس جعفري» دبيركل مجلس وحدت مسلمين و در اعتراض به كشتار شيعيان در مناطق شمالي پاكستان از جمله «چلاس»، «كوهستان» و «گلگيت» مقابل ساختمان پارلمان تجمع كرده و شعار هيهات مناالذله و لبيك يا حسين سردادند.
اين در حالي است كه روز جمعه نيز شيعيان در شهرهاي مختلف پاكستان پس از اقامه نماز در اعتراض به اين كشتارها دست به اعتراضات سراسري زدند.
«علامه امين شهيدي» قائم مقام دبيركل مجلس وحدت مسلمين در جمع تحصن كنندگان گفت: بار ديگر سرزمين گلگيت و بلتستان با خون شيعيان بي گناه رنگين شد و جنايتكاران برگ جديدي در تاريخ ظلم و استبداد رقم زدند.
اين روحاني پاكستاني افزود: دشمنان و قدرت هاي خارجي وقتي ديدند شيعيان به توصيه هاي فرقه گرايي توجه نمي كنند، شروع به كشتار شيعيان كردند و ده ها انسان بي گناه از جمله زنان و كودكان را به شهادت رساندند.
مسئول امور نوجوانان مجلس وحدت مسلمين نيز در سخناني با اشاره به اين كه امروز صداي مظلوميت شيعيان بيشتر از قدرت شمشير گفت: ما مردم غيور و دوستدار و نگهبان اين كشور هستيم هرگز نخواهيم گذاشت آسيبي به امنيت و استقلال كشور برسد.
وي افزود: ما درس تحمل و صبر و شكيبايي را از كربلا آموختيم.
معترضان اعلام كردند اگر دولت اقدامي در اين زمينه انجام ندهد، تا يك هفته به اين تحصن ادامه مي دهند.
اعضا و هواداران شوراي دفاع از پاكستان متشكل از احزاب سياسي و مذهبي نيز با برگزاري راهپيمايي هاي گسترده سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي در شهرهاي مختلف پاكستان، دخالت آمريكا در امور داخلي كشورشان به ويژه اعطاي پاداش براي بازداشت رهبر گروه جماعت الدعوت را محكوم كردند.
دولت واشنگتن در روزهاي اخير با تعيين جايزه 10 ميليون دلاري براي بازداشت حافظ محمد سعيد، وي را به عنوان بنيانگذار گروه تروريستي لشكر طيبه و طراحي حملات تروريستي سال 2008 در شهر بمبئي هند كه به كشته شدن دست كم 166 نفر از جمله 6 آمريكايي منجر شد متهم كرده است.
حافظ محمد سعيد به عنوان يكي از اعضاي برجسته شوراي دفاع از پاكستان به شدت مخالف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در مناطق قبايلي پاكستان و همچنين تردد مجدد خودروهاي تداركاتي ناتو در خاك كشورش است.
هواداران اين شوراي ضدآمريكايي با شعار «جهاد جهاد عليه آمريكا» خشم و تنفر خود را نسبت به اقدامات دولت واشنگتن ابراز كردند. خبر ديگر از پاكستان اين كه افراد مسلح ناشناس با ورود به محل سكونت رهبر جمعيت علماي پاكستان در ايالت «بلوچستان» وي را به قتل رساندند. پليس كويته پس از اين ترور با حضور در محل حادثه پيكر نيمه جان مولانا محمد قاسم را به بيمارستان انتقال داد اما وي بر اثر شدت جراحات جان باخت.
پس از اين حادثه مردم كويته به خيابان ها ريخته و دست به تظاهرات زدند و علما و ائمه مساجد ترور وي را به شدت محكوم كردند.

 



مردم يونان با پليس ضدشورش درگير شدند

كارگران يوناني در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت با پليس ضدشورش درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، صدها نفر از كارگران و صاحبان فروشگاه ها در يونان در اعتراض به سياست هاي رياضت طلبانه اقتصادي دولت كه به گفته آنها «باعث از بين رفتن اموال و دارائي هايشان شده است» مقابل ساختمان وزارت كشور و بانك مركزي اين كشور تجمع كردند.
تصاوير منتشر شده حاكي است، معترضان، خشمگين از بي توجهي مسئولين اين كشور نسبت به پيامدهاي اجراي سياست هاي رياضت طلبانه بر زندگي مردم با چوب و چماق به زد و خورد با پليس ضدشورش پرداختند.
يونان از چهارشنبه هفته گذشته و به دنبال خودكشي يك پيرمرد بازنشسته به دليل همين بحران اقتصادي، شاهد تجمعات و درگيري بين مردم و نيروهاي امنيتي است. اين مرد 77 ساله داروساز به دليل كاهش مستمري و ناتواني در اداره زندگي خود در ميان مردم و در نزديكي ساختمان پارلمان اين كشور با اسلحه خودكشي كرد.
همزمان، گروهي از مردم نيز مقابل ساختمان پارلمان تجمع كرده عليه مداخلات آلمان در مسائل سياسي و اقتصادي يونان تظاهرات كردند.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، اعضاي گروهي موسوم به «انجمن مقاومت در مقابل اشغال يونان» كه به سياست هاي كنوني آلمان در مسائل مختلف يونان به خصوص مسائل اقتصادي معترضند، از دولتمردان آلمان خواستند به ملت يونان فشار وارد نكنند. يادآور مي شود، آلمان به عنوان اصلي ترين عضو منطقه يورو همواره آتن را وادار به اجراي سياست هاي رياضت طلبانه كرده است. اين كشور همچنين زماني كه نخست وزير سابق يونان تصميم گرفت ادامه اجراي اينگونه سياست هاي اقتصادي را به همه پرسي بگذارد، آتن را تهديد به اخراج از اتحاديه اروپا و پول واحد يورو كرد. آلمان يك بار نيز به يونان پيشنهاد كرد براي حل بحران بدهي هايش، چندين جزيره خود را به حراج بگذارد!
مردم يونان بارها عليه مداخلات آلمان در امور داخلي كشورشان تظاهرات برگزار كرده و چندين بار پرچم اين كشور را به آتش كشيده اند.

 



بنياد فرهنگ راهبردي روسيه فاش كرد
شوراي مخالفان سوريه در تركيه تحت حمايت ناتو فعاليت مي كند

سرويس خارجي-
بنياد فرهنگ راهبردي روسيه اعلام كرد كه شوراي ملي سوريه كه از مخالفان بشار اسد در تركيه تشكيل شده است تحت حمايت ناتو فعاليت مي كند.
بوريس دالگوف تحليلگر روسي در گزارشي كه بنياد فرهنگ راهبردي روسيه آن را منتشر كرد تاكيد كرد كه شوراي مخالفان سوريه موسوم به شوراي ملي سوريه از حمايت غرب و ناتو برخوردارند و با داشتن پول، سلاح و امكاناتي كه ناتو در اختيار آنان قرار مي دهد آزادانه عليه بشار اسد به فعاليت مي پردازند.
اين تحليلگر روسي اظهار داشت، اين شورا در عمليات كشتار و ربايش و شكنجه افراد بي گناه در سوريه دست دارند و حتي يك بار هم از كشتن افراد بي گناه ابراز تاسف نكرده است.اين در حالي است كه مركز ديده بان حقوق بشر بين المللي نيز اعلام كرد كه مخالفان سوري در ربودن و شكنجه نيروهاي امنيتي، افراد غيرنظامي و مجبور كردن آنان به بيان كردن سخناني و قتل آنان دست دارند.

 



خالد مشعل : در صورت حمله رژيم صهيونيستي به غزه درس جديدي به اين رژيم خواهيم داد

رئيس دفتر سياسي حماس با هشدار به رژيم صهيونيستي درباره عواقب حمله به غزه تاكيد كرد، حماس در اين صورت درس هاي جديدي به اسرائيل خواهد داد.
خالد مشعل در سخناني در همايش «قدس، تاريخ و اميد» كه از سوي اتحاديه جهاني علماي مسلمين در دوحه پايتخت قطر برگزار شده بود اظهار داشت، حماس همچنان قوي و مقتدر است و از شرافت و آزادي ملت هاي عرب حمايت مي كند. رئيس دفتر سياسي حماس در واكنش به اظهارات بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي كه مدعي شده بود اسرائيل بايد در جنگ 22 روزه غزه را اشغال مي كرد و اكنون نيز براي انجام اين كار دير نشده و اين منطقه را اشغال خواهيم كرد تاكيد كرد، حماس توانايي دفاع از خويش را دارد و در صورت هرگونه حمله احتمالي درس هاي جديدي به رژيم صهيونيستي خواهد داد.
مشعل گفت، حماس قادر است سربازهاي بيشتري از اين رژيم به اسارت بگيرد.
وي با هشدار به رژيم صهيونيستي گفت: جواب ما چيزي است كه بايد ببينند، نه بشنوند.
رئيس دفتر سياسي حماس درباره آشتي ملي نيز گفت: حماس همچنان بر آشتي ميان گروه هاي فلسطيني تاكيد دارد و ما از گروه هاي مختلف فلسطيني مي خواهيم تا به خواسته هاي برخي گروه هاي پليد كه صلح ميان فلسطينيان را نمي خواهند، گوش ندهند.
وي افزود: آشتي خواسته همه ماست، اما اين مساله نيازمند تغيير در توازن قدرت و بازنگري در برخي مسائل داخلي است، به گونه اي كه خواست ملت فلسطين نيز لحاظ شود.
خالد مشعل تاكيد كرد، امت اسلامي تا زماني كه قدس آزاد نشود، راضي نخواهند شد و رژيم صهيونيستي بايد حساب كار خود را در آينده بكند. «اسماعيل هنيه» نخست وزير دولت منتخب فلسطين نيز در واكنش به ادعاهاي رژيم صهيونيستي مبني بر شليك موشك به شهر ايلات تاكيد كرد كه گروه هاي فلسطيني هيچ ارتباطي با موشك باران ايلات ندارند.
گفتني است رژيم صهيونيستي اخيرا مدعي شده بود كه سه فروند موشك گراد به شهر بندري ايلات شليك شده است.
اين رژيم مصر را نيز به اقدام نظامي تهديد كرد.
اين در حالي است كه دولت مصر و جنبش حماس اين ادعا را تكذيب و آن را بهانه اي براي حمله به غزه عنوان كردند.

 



فرار ديپلمات هاي اسرائيلي از قاهره

منابع خبري از فرار كنسول و اعضاي كادر ديپلماتيك سفارت رژيم صهيونيستي از مصر خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الفجر»، مسئولان فرودگاه بين المللي قاهره با تائيد خبر فرار اعضاي سفارت رژيم صهيونيستي از خاك مصر اعلام كردند: «ديويد آيالون» كنسول اسرائيل در قاهره به همراه تمامي كاركنان سفارت رژيم صهيونيستي طي يك پرواز به تل آويو بازگشتند.
براساس اين گزارش، با افزايش مخالفت هاي مردم مصر با حضور اعضاي كادر رژيم صهيونيستي در خاك كشورشان و تظاهرات اعتراض آميز روز جمعه بر عليه اشغالگران صهيونيست در نزديكي سفارت اسرائيل در قاهره، كنسول و اعضاي سفارت اسرائيل از ترس جان خود، مجبور به فرار شدند.
براساس اين گزارش، خروج سفير و اعضاي سفارت رژيم صهيونيستي از قاهره در حالي صورت مي گيرد كه تلاش هاي اسرائيل براي يافتن مكاني جديد براي احداث ساختمان سفارتخانه اين رژيم با ناكامي و شكست مواجه شده است. در حال حاضر نيز مهم ترين مشكل رژيم صهيونيستي دريافتن مكان جديد براي سفارت، حاضر نشدن مردم مصر به در اختيار گذاشتن ساختمان هاي خود به اين رژيم جهت استفاده براي احداث سفارتخانه جديد است.
همچنين پس از تصرف ساختمان رژيم صهيونيستي در قاهره توسط مردم خشمگين مصر در 10 سپتامبر سال گذشته، تل آويو اعلام كرد كه درصدد يافتن مكاني جديد براي سفارت خانه خود در قاهره است. به گزارش منابع آگاه مصري، در تمام طول اين مدت، كارمندان سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره در محل سفارت آمريكا در قاهره به فعاليت هاي خود ادامه مي دادند.
برپايه اين گزارش، دو هفته پيش، مقامات صهيونيست از دستگاه ديپلماسي مصر درخواست صدور مجوز براي انتقال اسناد و محتويات سفارت به وسيله دو هواپيماي نظامي به تل آويو كردند.

 



چها رسوي پنج قا ره

40 جاسوس روسيه در انگليس
سرويس هاي امنيتي انگليس اعلام كردند كه روسيه داراي 40 جاسوس در انگليس است.
به گفته يك مقام ارشد امنيتي انگليس در دوران جنگ سرد نيز تقريبا همين تعداد جاسوس روسي در انگليس فعاليت مي كردند.
خريد هواپيماي بدون سرنشين
رسانه هاي خبري انگليس از خريد هواپيماهاي بدون سرنشين اسرائيل از سوي انگليس خبر دادند.
اين رسانه ها اعلام كردند كه به دنبال تعويق پروژه مشترك پهپادهاي انگليس و فرانسه، نيروي هوايي انگليس در حال بررسي خريداري هواپيماهاي بدون سرنشين پيشرفته اسرائيل است.
اولين صادركننده سلاح در جهان
رئيس جنبش عدالت جهاني در مالزي تاكيد كرد كه آمريكا به عنوان نخستين صادركننده سلاح در جهان اصلي ترين تهديد عليه بشريت به حساب مي آيد.
وي افزود، آمريكا اصلي ترين كشور اشاعه دهنده جنگ، ترور و خشونت در جهان است.
شكنجه در زندان هاي تشكيلات خودگردان
يك زنداني سياسي فلسطيني اظهار داشت، شيوه هاي شكنجه در زندان هاي تشكيلات خودگردان از زندان هاي رژيم صهيونيستي نيز بدتر است.
عبدالكريم عمرو كه پس از آزادي از زندان هاي تشكيلات خودگردان به اسارت صهيونيست ها درآمد پس از آزادي از زندان گفت، نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين از انواع شكنجه ها براي اعتراف گرفتن از زندانيان متوسل مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14