(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 فروردین 1391- شماره 20177

دبيركل بنياد هابيليان: شهداي ترور در ايران 17 هزار نفر است
تشديد برخورد با باندهاي قاچاق مواد مخدر
بدون آنكه زنگي به صدا درآيد هفته سلامت آغاز شد
پس از دو هفته تعطيلي تردد زوار عتبات عاليات از مرز خسروي از سر گرفته شد
شبكه قاچاق هروئين از افغانستان به ايران متلاشي شد
ارديبهشت ماه؛ آغاز دومين مرحله فروش هداياي شخصي رئيس جمهور
تمامي مطالبات پرستاران در قالب اضافه كار پرداخت مي شود
سالانه 70 هزار نفر به آمار سرطاني ها اضافه مي شود
بزودي تمام استان هاي كشور به «ثبت آني» مجهز مي شود
آغاز بارش هاي جديد از سه شنبه
استمداد پليس آگاهي تهران از مردم اين 2 سارق حرفه اي را شناسايي كنيد
موفقيت 8 دانش آموز ايراني در مسابقه نقاشي روز جهاني بهداشت
تجميع دفترچه هاي كنكور كارشناسي ارشد سال 91
توزيع معرفي نامه دريافت ارز تحصيلي از اول ارديبهشت
بازداشت دختر نخست وزير قطر در خانه فساد
سقوط جنگنده آمريكايي



دبيركل بنياد هابيليان: شهداي ترور در ايران 17 هزار نفر است

دبيركل بنياد هابيليان گفت: براساس اطلاعات جمع آوري شده بنياد هابيليان، ايران 17 هزار شهيد ترور در 30 سال گذشته داشته است.
سيدمجمدجواد هاشمي نژاد ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بحث تروريست در ايران يك بحث قدمت دار به قدمت تولد انقلاب اسلامي است.
وي با اشاره به اينكه بنياد هابيليان در سال 1384 تأسيس شده است، افزود: اين بنياد يك مركز تخصصي بحث تروريسم است. هدف اوليه آن گردآوري و مستندسازي آنچه به عنوان جنايت تروريستي در ايران انجام شده است.
هاشمي نژاد با انتقاد از عدم حفاظت از دانشمندان هسته اي تأكيد كرد: ترور دانشمندان يك بحث دامنه دار و گسترده است و در اين زمينه دولت و انجمن هاي مردمي بايد با يكديگر تعامل داشته باشند.
وي تصريح كرد: دولت، وظيفه امنيتي حفاظت از سرمايه هاي ملي را بايد بر عهده بگيرد و گروه هاي مردمي مانند بنياد هابيليان وظيفه جمع آوري اطلاعات در مورد گروه هاي تروريستي و حاميان آنها در جوامع بين المللي كشور را دارد و روشن سازي آن در جوامع بين المللي بر عهده ماست.
دبيركل بنياد هابيليان ادامه داد: ما در مقاطع مختلف گروه هاي گوناگون تروريستي را داشته ايم و در حال حاضر كشورهاي غربي دو موضوع را براي تضعيف انقلاب اسلامي در پيش گرفته اند كه مهم ترين آن جلوگيري از رشد علمي جامعه كه نماد اين بحث ترور دانشمندان ايران است.

 



مصطفي نجار خبر داد
تشديد برخورد با باندهاي قاچاق مواد مخدر

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تشديد برخورد با باندهاي قاچاق مواد مخدر و راه اندازي 7 اردوگاه زندانيان مواد مخدر در سال 91 خبر داد.
مصطفي محمد نجار صبح ديروز در جمع پرسنل دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به برنامه ها و اولويت هاي اين ستاد در 7 حوزه تخصصي مبارزه با مواد مخدر در سال جاري افزود: تشديد مبارزه با عوامل اصلي و سران شبكه هاي قاچاق و ترانزيت مواد مخدر و روانگردان ها، مبارزه مؤثر با شبكه هاي توليد و ترانزيت مواد روانگردان (شيشه) و تشديد اقدامات كنترلي در مبادي ورودي و گلوگاه ها، افزايش توان كنترلي مرزها با هدف كاهش ورود مواد مخدر به داخل كشور و كاهش رخدادهاي ضد امنيتي در مرزها به ويژه انسداد مرزهاي جنوب شرقي و شمال غربي كشور از برنامه هاي حوزه مقابله با عرضه در سال جاري است.
وي مبارزه با فرآيند پولشويي درآمدهاي حاصل از قاچاق و توزيع مواد مخدر و روانگردان ها در كشور و منطقه، ارتقاي دانش تخصصي و توسعه آموزش مأموران اطلاعاتي، انتظامي، گمركات و سازمان هاي متولي امر مقابله با مواد مخدر، روانگردان ها و پيش سازها، پيگيري استقرار افسران رابط با محوريت ستاد مبارزه با مواد مخدر در كشورهاي مورد نظر را از ديگر برنامه هاي مورد نظر حوزه مقابله در سال جاري عنوان كرد.
دبير كل ستاد با اشاره به برنامه هاي حوزه پيشگيري از اعتياد در سال 91 گفت: اجرايي كردن برش استاني سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد در سطح استان هاي كشور، تهيه و توليد برنامه ها و محتواي آموزشي استاندارد براي پيشگيري اوليه از اعتياد در محيط هاي دانش آموزي، دانشگاهي، محله ها، محيط هاي كار و خانواده ها، برگزاري نمايشگاه هاي سيار پيشگيري اوليه از اعتياد در مدارس شهرهاي بزرگ در طول سال تحصيلي و تمركز خاص بر محيط هاي دانش آموزي و والدين آنها از جمله برنامه هاي اين حوزه هستند.
محمد نجار با بيان اينكه در سال جديد براي راه اندازي هفت اردوگاه زندانيان مواد مخدر در اجراي ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر پيگيري مستمري خواهيم داشت، گفت: شناسايي و احصاء چالش ها و خلأهاي حقوقي و قانوني در عرصه مبارزه با مواد مخدر با توجه به بروز تهديدات نوظهور، آموزش تخصصي قضات سراسر كشور پيرامون جرايم مرتبط با مواد روانگردان و محرك هاي آمفتامين و مت آمفتامين ها با توجه به ابلاغ اصلاحيه قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، تسريع در رسيدگي به پرونده هاي جرايم مواد مخدري در راستاي كاهش اطاله دادرسي، تلاش در جهت كاهش ارجاع معتادان به زندان هاي سراسر كشور و اولويت درمان و كاهش آسيب و ايجاد مكانيزيم هاي آموزشي، حمايتي و تربيتي لازم به منظور كاهش تكرار جرم و جلوگيري از بازگشت مجدد محكوميت به زندان با هدف ارتقاي اثربخشي مجازات ها از برنامه هاي مهم حوزه حقوقي و قضايي هستند.

 



بدون آنكه زنگي به صدا درآيد هفته سلامت آغاز شد

مراسم گراميداشت هفته سلامت ديروز بدون آنكه زنگي به صدا درآيد، در دبيرستان دخترانه رامشه برگزار شد.
قرار بود صبح ديروز مراسم نمادين زنگ سلامت در دبيرستان دخترانه رامشه تهران با حضور وزير بهداشت برگزار شود كه با توجه به مصوبه آموزش و پرورش مبني بر لغو زنگ هاي نمادين كه موجب اختلال در كار مدارس مي شد، اين مراسم بدون صداي زنگ برگزار شد.
در اين مراسم، حسن آقاجاني، مشاور وزير بهداشت به نمايندگي از وزير بهداشت و چينيان، معاون وزير آموزش و پرورش به نمايندگي از اين وزارتخانه سخنراني كردند.
همچنين در اين مراسم از مادر و برادر شهيد رامشه كه دبيرستان محل برگزاري اين مراسم به نام اوست تقدير شد.
به گفته مهدي نويدادهم، دبير شوراي عالي آموزش و پرورش، پيش از اين 50 زنگ نمادين مختلف در مدارس نواخته مي شد كه موجب مي شد تعداد زيادي از روزهاي سال كار مدارس مختل شود به همين علت تنها در اول مهر كه آغاز سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس است، سيزده آبان كه روز دانش آموز و تسخير لانه جاسوسي است و 12 بهمن كه آغاز دهه فجر است، در مدارس كشور زنگ نمادين نواخته مي شود.
وي با بيان اينكه نواخته شدن اين زنگ ها پاسخ به نياز دستگاه هاي مختلف كشور بود، ادامه داد: هر دستگاهي از ما درخواست داشت تا به مناسبت كار و ماموريت آنها، زنگ نماديني در مدارس نواخته شود.
براساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش و با امضاي رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش، وزير آموزش و پرورش و دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت هاي ملي- اسلامي در مدارس كشور ساماندهي شد.
طبق اين مصوبه مقرر شده است در طول سال تحصيلي فقط 3 زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس كشور در 3 مناسبت آغاز سال تحصيلي و گراميداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش آموز و استكبارستيزي (13 آبان) و زنگ انقلاب اسلامي (12 بهمن) نواخته شود.

 



پس از دو هفته تعطيلي تردد زوار عتبات عاليات از مرز خسروي از سر گرفته شد

فرماندار قصر شيرين گفت: مرز بين المللي خسروي از روز شنبه نوزدهم فروردين براي تردد زوار عتبات عاليات به كشور عراق پس از حدود دو هفته تعطيلي بازگشايي شد.
حسين پروين روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: همزمان با بازگشايي مجدد مرز خسروي، شب گذشته تعداد 16 كاروان متشكل از زايرين عتبات عاليات به قصد زيارت شهرهاي مذهبي عراق وارد قصرشيرين شدند و پس از يك شب اقامت در مراكز اقامتي اين شهرستان امروز از طريق اين مرز بين المللي عازم اماكن مقدس كشور عراق شدند.
وي با بيان اينكه مرز خسروي از پنجم فروردين ماه جاري به دنبال برگزاري كنفرانس سران اتحاديه عرب در بغداد و براساس تصميم مقامات اين كشور براي تردد زوار عتبات عاليات بسته شده بود، تاكيد كرد: پيشتر قرار بود اين مرز 12 فروردين ماه جاري بازگشايي شود كه طرف عراقي به دليل مشكلاتي اين امر را به روز 19 فروردين موكول كرد.
پروين گفت: همزمان با بازگشايي مرز بين المللي خسروي بر روي تردد زوار به تعداد كاروان هاي خروجي از كشور، كاروان هاي زيارتي زوار نيز پس از زيارت شهرهاي مذهبي عراق وارد كشور خواهند شد.
وي بر اين اساس از آمادگي كامل مرز بين المللي خسروي با داشتن بزرگترين پايانه زميني بين المللي خاورميانه براي افزايش حجم تردد زوار عتبات عاليات خبر داد.

 



شبكه قاچاق هروئين از افغانستان به ايران متلاشي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان اصفهان، باند 11 نفره اي را كه با شيوه خاصي بسته هاي هروئين را از افغانستان به ايران قاچاق و در اصفهان و استان هاي ديگر توزيع مي كردند، دستگير كردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان اصفهان در اين باره گفت: مدتي پيش ماموران اداره عمليات ويژه اين پليس از وجود تعدادي قاچاقچي مواد مخدر كه با شيوه اي خاص مواد مخدر هروئين را از كشور افغانستان وارد ايران كرده و سپس در استان اصفهان و استان هاي ديگر توزيع مي كردند مطلع شده و تحقيقات خود را براي دستگيري آنان آغاز كردند.
سرهنگ حسين رضايي افزود: سرانجام پس از تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه انتظامي و عملياتي، تمامي اعضاي اين باند كه 11 نفر بودند در مخفيگاه هاي خود شناسايي و طي چهار مرحله عمليات ضربتي دستگير شدند.
وي اظهار داشت: اين افراد همگي غيربومي بوده و به صورت مجاز و از راه هوايي با شيوه بلعيدن بسته هاي هروئين و نگهداري در معده، مواد مخدر را از كشور افغانستان به ايران قاچاق كرده و سپس در استان اصفهان و ساير استان هاي ديگر بين مردم توزيع مي كردند. وي افزود: پس از دستگيري متهمان، ماموران موفق شدند مقدار 11 كيلو و 500 گرم هروئين را از معده آنها تخليه و كشف كنند.
سرهنگ رضايي ادامه داد: متهمان دستگير شده به همراه پرونده و مواد مكشوفه جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند و تلاش براي دستگيري ديگر اعضاي احتمالي اين باند ادامه دارد.

 



ارديبهشت ماه؛ آغاز دومين مرحله فروش هداياي شخصي رئيس جمهور

دومين مرحله فروش هداياي شخصي رئيس جمهور به نفع مددجويان بهزيستي در ارديبهشت برگزار خواهد شد.
حسين بدخشان، معاون مشاركت هاي مردمي بهزيستي با اشاره به اينكه در مرحله اول فروش هداياي شخصي رئيس جمهور به نفع مددجويان از 52 قلم كالا، 20 قلم توسط خيرين خريداري شد، اظهار داشت: هدف از اين حركت گسترش فرهنگ انفاق و انسان دوستي در كشور است.
وي تصريح كرد: نخستين مرحله از فروش هداياي شخصي رئيس جمهور به نفع مددجويان بهزيستي در حالي برگزار شد كه 20 قلم از اين هدايا كه ارزش 110 ميليوني داشتند به قيمت 380 ميليون تومان فروخته شد.
بدخشان افزود: در مرحله اول انواع ساعت هاي مچي، خودنويس، سرويس هاي نقره و گردنبندهاي زينتي كه به همسر رئيس جمهور هديه شده بود به فروش رسيد كه در مرحله دوم هدايا ارزش بيشتري دارند.
معاون مشاركتهاي مردمي سازمان بهزيستي كشور بيان داشت: تمامي عوايد بدست آمده از فروش هداياي شخصي رئيس جمهور صرف هزينه هاي ساخت مسكن معلولان و مددجويان خواهد شد.
وي اظهار داشت: براساس برنامه ريزي انجام شده دومين مرحله از فروش هداياي شخصي رئيس جمهور به نفع مددجويان در ارديبهشت برگزار خواهد شد و در اين مرحله نيز خيرين براي خريد اين هدايا رقابت خواهند كرد.

 



وزير بهداشت خبر داد
تمامي مطالبات پرستاران در قالب اضافه كار پرداخت مي شود

به گفته وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري بطور آزمايشي در دو بيمارستان تهران اجرا مي شود.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي ديروز در مراسم روز پرستار كه در تالار بزرگ كشور برگزار شد، اظهار داشت: قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري از اول ارديبهشت ماه امسال به صورت آزمايشي در دو بيمارستان تهران اجرا مي شود كه اميدواريم در آينده اين قانون را در تمامي بيمارستانهاي كشور اجرا كنيم.
وزير بهداشت در حالي وعده اجراي آزمايشي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري را مي دهد كه اين قانون حدود 5 سال پيش در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و مي بايست تاكنون در كشور اجرايي مي شد.وي با تاكيد بر اينكه هيچ قانون و مصوبه اي نمي تواند تلاشها و ايثارگريهاي پرستاران را جبران كند، تصريح كرد: آنچه لازم است گفته شود، اين است كه در سال 90 توانستيم قانون ارتقاي بهره وري نيروهاي باليني نظام سلامت را اجرا كنيم و از اين طريق 23 هزار نيرو در گروههاي پرستاري، مامايي، اتاق عمل و اورژانس 115 استخدام شدند كه اكثريت آنها پرستار بوده اند.
دستجردي با عنوان اين مطلب كه اينگونه استخدام در طول تاريخ وزارت بهداشت بي سابقه بوده است، افزود: البته در برخي نقاط كشور نيروهاي جايگزين به حد كفايت تامين نشده است و پرستاران مي بايست اضافه كار داشته باشند.
وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه تمامي مطالبات و حق پرستاران در قالب اضافه كار بزودي پرداخت خواهد شد، ادامه داد: براي اينكه فشار كار مضاعف به پرستاران وارد نشود، مصوب كرده ايم از امسال هيچ بخش و مركز درماني جديدي قبل از تامين نيروي انساني مورد نياز افتتاح و راه اندازي نخواهد شد.
وي در ادامه يكي از اولويتهاي نخست وزارت بهداشت در سال 91 را ارتقاء و ساماندهي اورژانسهاي بيمارستاني اعلام كرد و افزود: هم اكنون در حال اصلاح ساختار اورژانسهاي بيمارستاني هستيم.

 



سالانه 70 هزار نفر به آمار سرطاني ها اضافه مي شود

دبير علمي يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران هشدار داد: سالانه حدود 70 تا 80 هزار بيمار جديد در كشور به جمع مبتلايان به سرطان افزوده مي شوند.
دكتر نعمت الله رستمي كه به مناسبت برپايي «يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران» كه 6 تا 8 ارديبهشت ماه در تهران برپا مي شود، سخن مي گفت با اعلام اين خبر افزود: متاسفانه دو سوم اين سرطان ها در كشور ما در مراحل پيشرفته تشخيص داده مي شود كه تقريبا غيرقابل درمان است.
وي ادامه داد: هدف اصلي از برگزاري يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي، بحث و تبادل نظر در مورد يافته هاي جديد تشخيصي و درماني سرطان هاي شايع ميان استادان داخل و خارج كشور است و حدود 20 ميهمان خارجي در اين كنگره شركت خواهند داشت.
دكتر رستمي با اشاره به اينكه هدف ديگر برگزاري اين كنگره، طرح مشكلات و چالش هاي درمان بيماران سرطاني در كشور است، خاطرنشان ساخت: در كشورهاي پيشرفته به دليل توجه به بحث پيشگيري و انجام غربالگري، اغلب بيماران سرطاني در مراحل اوليه تشخيص داده و درمان مي شوند در حاليكه در كشور ما به علت فقدان برنامه غربالگري و آموزش همگاني، بيماران در مرحله پيشرفته تشخيص داده مي شوند و با وجود تحمل هزينه هاي سرسام آور، درمان اين نوع بيماري ها نتيجه مطلوبي نمي گيرند.
وي ادامه داد: از آنجا كه درمان سرطان نيازمند كارگروهي پزشكان متخصص است در اين كنگره علاوه بر فوق تخصص هاي بيماري هاي خون و مديكال آنكولوژي، متخصصان راديوتراپي، جراحي، راديولوژي، پاتولوژي، گوش و حلق و بيني، زنان و متخصصان خون شناسي شركت دارند.دبيرعلمي يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران گفت: در اين كنگره سرطان هاي شايع در كشور از قبيل سرطان هاي دستگاه گوارش، پستان و ريه مورد بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
گفتني است، «يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران» به همراه نمايشگاه جانبي آن 6 تا 8 ارديبهشت ماه در هتل المپيك تهران برپا خواهد شد.

 



تويسركاني خبر داد
بزودي تمام استان هاي كشور به «ثبت آني» مجهز مي شود

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كل كشور از اجراي كاداستر 20 ميليون هكتار اراضي غيرشهري در سال 90 خبر داد.
احمد تويسركاني رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ديروز در گردهمايي مديران استاني و ستادي اين سازمان با اعلام اين مطلب افزود: سال 90 موفقيت هاي خوبي نصيب سازمان ثبت اسناد و املاك كل كشور شد.
تويسركاني با اشاره به اين نكته كه تبديل اسناد مالكيت از سيستم سنتي به الكترونيك و عملي شدن كاداستر كشور از قدم هاي مثبت برداشته شده در سال 90 بوده است گفت: 5/1 ميليون سند الكترونيك در طول اين سال صادر شده است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور همچنين با اعلام اين مطلب كه تا سال 88 تنها 420 هزار هكتار اراضي شهري در پروژه كاداستر از آنها نقشه برداري شده بود گفت: اين رقم در سال 89 به يك ميليون هكتار رسيد و در نهايت در سال 90 در كاداستر غيرشهري به رقم 20 ميليون دلار رسيديم.
وي به «ثبت آني» اشاره كرد و گفت: تا پايان سال گذشته 30 استان كشور به استعلام الكترونيك مجهز شدند و تا سه ماهه ابتداي امسال نيز شاهد آن خواهيم بود كه همه كشور به استعلام آني مجهز شوند.
تويسركاني در رابطه با مكانيزه شدن ادارات اجاره سازمان ثبت اسناد نيز گفت: اين اتفاق در استان اصفهان براي اولين بار آغاز شد و در دو ماهه پايان سال ادارات اجراي استان تهران نيز مكانيزه شدند كه تا پايان نيمه اول امسال همه استان ها به اين سيستم مكانيزه متصل خواهند شد.

 



آغاز بارش هاي جديد از سه شنبه

سازمان هواشناسي از آغاز بارش باران از سمت شمال غرب و غرب كشور از سه شنبه خبر داد و اعلام كرد كه از بعدازظهر اين روز به تدريج گستره آن نوار غربي كشور را دربر خواهد گرفت.
به گزارش فارس، براساس نقشه هاي پيش يابي سازمان هواشناسي ناپايداري ها امروز در نوار شرقي و جنوب شرق و مناطقي از شمال غرب كشور رخ خواهد داد.
از روز سه شنبه با ورود يك سامانه بارشي از سمت شمال غرب و غرب كشور بارش باران آغاز مي شود و از بعدازظهر اين روز به تدريج گستره آن نوار غربي كشور را دربر خواهد گرفت.
آسمان تهران امروز كمي ابري در ارتفاعات با افزايش ابر و بارش پراكنده گاهي با وزش باد پيش بيني مي شود و بيشينه و كمينه دما 23 و 12درجه سانتيگراد خواهد بود.
دوشنبه آسمان تهران كمي ابري است و در ارتفاعات همراه با افزايش ابر و احتمال بارش پراكنده خواهد بود.براساس اين گزارش، بيشينه و كمينه دما نيز 25 و 14درجه سانتيگراد است.

 



استمداد پليس آگاهي تهران از مردم اين 2 سارق حرفه اي را شناسايي كنيد

پليس آگاهي تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در صورت داشتن اطلاعات كامل از سارقاني كه با شگردي جديد اقدام به كلاهبرداري از افراد كرده اند در دستگيري آنها به پليس ياري رسانند.
در روز سوم بهمن ماه سال گذشته فردي با مراجعه به شعبه دوم دادياري دادسراي ناحيه 31 تهران با طرح شكايتي پرده از شگرد جديدي از سرقت برداشت و گفت: سارقان با استفاده از مدارك شناسايي متعلق به وي حسابي در خارج از تهران افتتاح و مبلغ 30 ميليون تومان از حساب جاري وي در شعبه تهران برداشت كرده اند.
مالباخته پس از حضور در اداره پليس، در اظهارات اوليه خود به كارآگاهان گفت: در روز 27 دي سال گذشته فردي حدودا 50 ساله با مراجعه به محل كارم در نمايشگاه خريد و فروش خودرو واقع در خيابان اشرفي اصفهاني، ضمن معرفي خود با نام «احمدي» مدعي شد كه كارمند بانك است و به علت خوش حسابي و مطلوب بودن كاركرد حساب هاي بانكي، بانك تصميم دارد تا دستگاه كارت خواني به من تحويل دهد و به اين بهانه تصوير مدارك شناسايي ام از جمله كارت ملي و شناسنامه را اخذ و با دادن اين قول كه در كمتر از چند روز ديگر دستگاه كارت خوان در محل نمايشگاه خودرو به من تحويل داده خواهد شد، از نمايشگاه خارج شد. اين در حالي بود كه من به هيچ عنوان هيچگونه مدارك شناسايي كه نشان دهنده هويت واقعي وي باشد، مشاهده نكرده و تنها با توجه به سن و نحوه صحبت هايش به او اعتماد كرده و اطلاعات شناسنامه اي خود را به طور كامل در اختيار او قرار دادم.
مالباخته افزود: چند روز پس از اين ماجرا، در روز 29 دي ماه از طريق اينترنت بانك در حال بررسي حساب بانكي خود بودم كه متوجه شدم نزديك به 30 ميليون تومان از حساب من خارج شده است. وي تاكيد كرد: در پي گيري اين موضوع رئيس بانك پس از بررسي حساب گفت: مبلغ ياد شده به حسابي كه جديدا در شعبه بانكي استان قم افتتاح كرده ام واريز كرده اند. اين در حالي بود كه من هيچگونه حساب بانكي ديگري در خارج از شهر تهران ندارم.
كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي با اخذ نيابت قضايي به استان قم رفته و با بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته بانكي موفق به شناسايي تصاوير متعلق به دو مرد حدودا 50 و 35 ساله شدند كه با استفاده از هويت مالباخته اقدام به افتتاح حساب و برداشت نزديك به 20 ميليون تومان از آن كرده بودند.
در ادامه تحقيقات كارآگاهان اطلاع پيدا كردند، اين دو نفر علاوه بر برداشت 20 ميليون تومان وجه نقد، با دريافت عابر بانك اقدام به خريد سكه طلا به ارزش تقريبي 10 ميليون تومان كرده اند كه با شناسايي محل خريد سكه هاي طلا در خيابان كريم خان تهران و بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته اين محل كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه دو مرد مراجعه كننده به شعبه بانك استان قم، پس از برداشت نقدي از حساب همان كساني هستند كه اقدام به خريد سكه طلا از تهران كرده اند.
گفتني است، كارآگاهان اداره چهاردهم، در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با همكاري پليس آگاهي استان قم موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان شدند كه آنها نيز به همين شيوه مورد كلاهبرداري و برداشت غيرقانوني از حساب هاي بانكي شده بودند.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان تحت تعقيب پليس آگاهي تهران بزرگ از كليه شهرونداني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شده و اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل هاي تردد اين افراد دارند درخواست كرد تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055614 در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



موفقيت 8 دانش آموز ايراني در مسابقه نقاشي روز جهاني بهداشت

8 دانش آموز ايراني موفق به كسب رتبه هاي نخست تا پنجم مسابقه نقاشي روز جهاني بهداشت شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، مسابقه نقاشي روز جهاني بهداشت با شعار «سالمندي و سلامت» در كشورهاي مختلف جهان و در رده هاي سني 8 تا 18سال زيرنظر سازمان جهاني بهداشت برگزار شد.
براساس اين گزارش، «همتا يزداني اميري» از استان مازندران رتبه نخست، «فاطمه حيدرپور» از استان قم، «مبينا سادات موسوي» از استان فارس، «هادي يزداني اميري» از استان مازندران و «مليحه رضايي» از استان قم رتبه دوم اين مسابقه را كسب كردند.
همچنين «عرفان مژدهي» از استان گيلان، «شيدا پورداداشي» از استان مازندران رتبه چهارم و «زهرا صدري» از استان قم رتبه پنجم اين مسابقات را بدست آوردند.
قرار است جوايز و لوح سپاس سازمان جهاني بهداشت روز سه شنبه 22 فروردين ماه جاري در مركز همايش هاي رازي از سوي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به اين دانش آموزان اهدا شود.

 



تجميع دفترچه هاي كنكور كارشناسي ارشد سال 91

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد از تجميع دفترچه هاي كنكور كارشناسي ارشد سال 91 اين دانشگاه خبر داد.
عبدالله سجادي جاغرق در گفت وگو با مهر افزود: در اين نوبت از آزمون تعداد دفترچه ها از 339 به 130 نوع كاهش مي يابد و در واقع دفترچه آزمون براي گرايش هاي يك رشته تجميع مي شود.
وي زمان قرنطينه سؤالات كنكور كارشناسي ارشد سال 91 اين دانشگاه را 17 فروردين ماه اعلام كرد و افزود: اين كنكور از 21 تا 23 ارديبهشت ماه سال جاري در 6 نوبت و با حضور 622 هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

 



در 12 استان كشور صورت مي گيرد
توزيع معرفي نامه دريافت ارز تحصيلي از اول ارديبهشت

معرفي نامه دريافت ارز تحصيلي در 12 استان كشور از جمله استان تهران از اول ارديبهشت ماه سال جاري توزيع مي شود.
معرفي نامه دريافت ارز دانشجويي از اول ارديبهشت ماه در تهران و شهرستان هاي اهواز، اصفهان، تبريز، اروميه، رشت، بابلسر، زاهدان، مشهد، كرمانشاه، همدان و قم بدون در نظر گرفتن نوبت داده شده از سوي وزارت علوم توزيع مي شود.
دانشجوياني كه براي اين منظور تاكنون نامه معرفي به بانك دريافت نكرده اند لازم است به سامانه «نشا» در وزارت علوم مراجعه و شهر مورد نظر خود را براي تحويل معرفي نامه دريافت كنند.

 



بازداشت دختر نخست وزير قطر در خانه فساد

روزنامه انگليسي فايننشنال تايمز فاش كرد نيروهاي امنيتي انگليس دختر نخست وزير و وزير خارجه قطر را به اتهام مفاسد اخلاقي و فحشا در يك خانه فساد در لندن دستگير كرده اند.
به گزارش فارس، روزنامه انگليسي فايننشنال تايمز نوشت كه نيروهاي امنيتي و پليس انگليس به دليل مظنون بودن، به آپارتماني در شهر لندن يورش بردند.اين روزنامه انگليسي در ادامه افزود: هنگام ورود به اين آپارتمان نيروهاي امنيتي و پليس انگليس با صحنه غافلگيركننده اي مواجه شدند، چون با خانه فسادي روبرو شدند كه مخصوص عرب هاي مقيم لندن است.آنها افراد اين خانه را در وضعيت هاي نابهنجار بازداشت كردند و غافلگيري بزرگ براي آنها اين بود كه اين نيروها پس از بازداشت افراد اين خانه متوجه شدند، دختر شيخ «حمد بن جاسم»، نخست وزير و وزيرخارجه قطر نيز در بين اين افراد است.روزنامه فايننشنال تايمز تأكيد مي كند كه نيروهاي پليس و امنيتي انگليس «سلوي حمد بن جاسم»، دختر شيخ حمد، نخست وزير و وزير خارجه قطر را نيمه عريان با يك مرد بازداشت كرده اند.
به محض بازداشت دختر نخست وزير و وزير خارجه قطر سفارت قطر در لندن بسيار تلاش كرد كه از درز اين رسوايي به مطبوعات جلوگيري كند، اما يكي از عناصر دستگاه هاي امنيتي انگليس يكي از روزنامه هاي محلي را از اين خبر مطلع كرد.

 



سقوط جنگنده آمريكايي

مقامات آمريكايي از زخمي شدن 9 نفر بر اثر برخورد جنگنده اف 18 به يك ساختمان در يكي از مناطق ايالت ويرجينيا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات آمريكايي اعلام كردند كه يك جنگنده اف 18 پس از به پرواز درآمدن به يك ساختمان در يكي از مناطق ايالت ويرجينيا برخورد كرد و بر اثر اين حادثه 9 نفر زخمي شدند.
براساس گزارش مقامات آمريكايي دو خلبان اين جنگنده جان سالم به در بردند، اما هنوز جزئيات اين سانحه منتشر نشده است.
شهردار ويرجينيا نيز در گفتگو با سي ان ان زخمي شدن 9 نفر از جمله چند خلبان نيروي دريايي ارتش آمريكا را تاييد كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14