(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2  اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20189 

پروژه ملي بعد از 6ماه فعاليت تعطيل شد !
عطر فاطمي امامزادگان البرز را فرا مي گيرد
جشنواره گل محمدي در قمصر برگزار مي شود
كودك بروجردي مي خواهد حافظ كل قرآن شود
ايران در كيهان
نماينده ولي فقيه در استان يزد: معجزه پنجم ارديبهشت متعلق به جهان اسلام است
معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان:
معاون عمراني استاندار فقط درباره شن و ماسه مصلاي اصفهان اظهارنظر كند!
در اراك كتاب «شميم بهشت» رونمايي شد
قطارهاي غيراستاندارد
توسعه بازرگاني مازندران نيازمند مديريت علمي است
راه اندازي سامانه استريل زباله هاي بيمارستاني در زنجان
توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي صورت گرفت بهسازي 67 هزار واحد مسكوني در آذربايجان شرقي
انتقاد معاون فرماندار از كندي روند ساخت كشتارگاه صنعتي در آمل
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان: ويزيت و داروي پزشك خانواده رايگان است
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي همدان: نظارت بر كيفيت كالاهاي توليدي استان افزايش مي يابد



پروژه ملي بعد از 6ماه فعاليت تعطيل شد !

پروژه ذوب آهن اسدآباد كه زماني به ذوب آهن بزرگ غرب كشور نيز معروف بود، در حالي به تعطيلي كشانده شده كه در دور چهارم سفر رئيس جمهور به استان در مهرماه 90، طلسم راه اندازي آن شكست و حدود 15 سال پس از كلنگ زني سال 1374) سرانجام افتتاح شد.
اين پروژه كه در آغاز با تبليغات بسيار به عنوان يكي از
بزرگ ترين پروژه هاي ذوب آهن كشور از آن نام برده مي شود، از همان آغاز حرف و حديث هايي را به همراه داشت. در دوره توقف اين پروژه برخي از كارشناسي ها نشان مي داد كه بايد خط توليد و ظرفيت پروژه تغييرات اساسي داشته باشد تا اولا تامين مواد اوليه آن و ثانيا فراهم شدن بازار فروش توليدات دچار مشكل نشود.
اما هزينه سنگين و عدم شجاعت و ريسك ناپذيري مسئولان وقت در ايجاد چنين تغييراتي، هرگز آن را عملي نساخت و مسئولان بعدي استان با توجه به درصد پيشرفت و ميلياردها تومان هزينه اي كه به پاي پروژه نيمه كاره ريخته شده بود، ناچار به تكميل آن بودند.
پروژه مذكور سرانجام با صرف اعتباري معادل 33ميليارد تومان، تكميل و به بهره برداري رسيد تا با جذب 250نفر نيروي كار و توليد شمش چدن، هم به رونق بازار كار و هم به صنعت نيمه جان استان، كمكي كرده باشد.
اما در مدت كمتر از 6ماه از آغاز رسمي فعاليت روز 28اسفند ماه 90، ناگهان تعطيلي كارخانه ذوب آهن اعلام شد.
پس از آن، در تاريخ 15فروردين ماه سال جديد(91) تجمع كارگران بيكار شده شاغل در واحد مذكور مقابل استانداري همدان، در اعتراض به اخراج خود، مشكلات اين كارخانه و تعطيلي آن را كاملا علني ساخت.
مديرعامل ذوب آهن اسدآباد، زيان ده بودن اين شركت را علت تعطيلي ذكر كرده و معتقد است كه ادامه كار به صورت فعلي به هيچ وجه مقرون به صرفه نيست و ماهانه 13 ميليارد تومان ضرر را متوجه اين واحد توليدي خواهد ساخت.
اما اكنون، بلاي جان برخي پروژه هاي بزرگ و پرخرج استان، يعني «عدم انجام كارشناسي دقيق اوليه و دوباره كاري» در پروژه اي كه روزگاري قرار بود نماد صنعت غرب كشور باشد، رخ نمايان كرده و باعث شده تا پروژه اي بزرگ و پرخرج، هنوز راه نيفتاده، نياز به بازسازي اساسي پيدا كند و به تعطيلي كشانده شود. اما بازسازي آن بنا به گفته مديرعامل شركت، پروسه اي است كه 5/2 سال طول خواهد كشيد و نياز به تزريق حدود 60ميليارد تومان اعتبار دارد تا خط توليد از شمش چدن به شمش فولاد تغيير يابد و با اضافه كردن طرح جديد توليد «فرومنگنز» به خط توليد، دوباره 250نفر نيروي بيكار شده مشغول به كار شوند.
حال با توجه به طولاني بودن زمان تامين و تخصيص اعتبارات مورد نياز پروژه هاي صنعتي و توليدي (پتروشيمي همدان نمونه بارز آن است) در كشور و به ويژه استان ما، با يك حساب سرانگشتي، مي توان نتيجه گرفت كه آن 5/2 سال معهود، يك 5/2سال معمولي با حدود 915 روز نخواهد بود!
كوره ذوب آهن غرب كشور يا همان اسدآباد، امروز خاموش است، اينكه چه زماني بازسازي آن مطالعه شود و چه زماني اعتبار پيشنهاد شود و كي تخصيص و تحويل اعتبار انجام شود و كي عمليات اجرايي آغاز شود و چه زماني دوباره دود كوره هاي بلند آن چشم اسدآباديها را روشن سازد.
الله اعلم!
همدان- خبرنگار كيهان

 



همزمان با ايام فاطميه
عطر فاطمي امامزادگان البرز را فرا مي گيرد

كرج- خبرنگار كيهان:
همزمان با فرارسيدن ايام فاطميه برنامه هاي ويژه مناسبتي در امامزادگان شاخص و بقاع متبركه استان البرز برگزار مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به ويژه برنامه هاي اين ايام گفت: در راستاي تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي همچنين اجراي صحيح نيت واقفين در آستانه شهادت جانگداز ام الائمه سيده النساء العالمين حضرت فاطمه زهرا(س) سومين مراسم ويژه عزاداران فاطمي در سراسر استان البرز برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالفضل بني احمدي ترويج فضائل و سيره فاطمي، معرفي شخصيت حضرت فاطمه(س) و اقامه عزاي آن حضرت، ترويج خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) را از اهداف برگزاري سوگواره ياس نبوي، عنوان كرد و گفت: برگزاري نمايشگاه عكس ياس نبوي احداث ماكت خانه حضرت فاطمه(س) و پاسخگويي به مسائل شرعي از جمله برنامه هايي است كه در اين ايام و در كنار بقاع متبركه برگزار مي شود.

 



جشنواره گل محمدي در قمصر برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان از برگزاري جشنواره گل محمدي در اين شهرستان از سوي بخشداري شهر قمصر در بهار امسال خبر داد.
عليرضا جوادي در نخستين نشست هماهنگي برگزاري جشنواره گل محمدي در قمصر كاشان، برگزاري اين جشنواره را در راستاي افزايش توليد ملي دانست.
وي جايگاه شهرستان كاشان را در توليد گل محمدي، گلاب و ديگر عرقيات گياهي در سطح كشور ممتاز خواند و افزود: مراسم گلابگيري در اين شهرستان ضمن جذب ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي به اين منطقه و رونق اشتغال، براي فعالان اين بخش در كاشان سود قابل توجهي را نيز به همراه دارد.
به گفته وي، برگزاري جشنواره گل محمدي براي رونق توليد ملي و حمايت همه جانبه از فعالان كار و سرمايه در اين بخش از اهميت ويژه اي برخوردار است.
جوادي، همچنين علمي شدن و مشاركت مراكز دانشگاهي در برپايي باشكوه آئين سنتي گلابگيري را لازمه تحقق اهداف اين جشنواره دانست و بيان كرد: برگزاري اين جشنواره مي تواند ارتقاي كمي و كيفي محصولات توليد شده، افزايش ميزان صادرات و خارج كردن توليدكنندگان خارجي از عرصه رقابت در بازارهاي جهاني را به همراه داشته باشد.
وي آيين سنتي گلابگيري، برپايي نمايشگاه مشاغل خانگي، معرفي شهرستان كاشان و تاريخ و قدمت گلابگيري در منطقه را از جمله برنامه هاي جنبي اين جشنواره اعلام و بر نقش مهم اطلاع رساني در اين زمينه تأكيد كرد.

 



كودك بروجردي مي خواهد حافظ كل قرآن شود

بروجرد-خبرنگاركيهان:
كودك 5 ساله بروجردي تاكنون 20 سوره قرآن را حفظ كرده و مي خواهد حافظ كل قرآن شود.
ريحانه ياراحمدي كودك 5 ساله بروجردي ضمن حفظ و روخواني 20 سوره از قرآن كريم مسلط به خواندن و نوشتن فارسي و يكصد كلمه انگليسي و جدول ضرب و حفظ چندين دعا و انجام فريضه نماز است.
وي كاملاً به خواندن روزنامه مسلط است و مادرش كه از دانشجويان رشته آمار است گفت: از3 سالگي كار تعليم و تربيت ريحانه را درمنزل آغاز كردم و اميدوارم بتوانم در آينده ريحانه را به حافظ كل قرآن تبديل كنم.

 



ايران در كيهان

تردد بيش از يك ميليون خودرو
مشهد- خبرنگاركيهان: مدير مركز مديريت راه هاي اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي از ثبت يك ميليون و 520 هزار گذر در طول راه هاي استان طي 3 هفته خبر داد.
سيدمحمد سياسي با بيان اينكه بزرگراه شرياني و ترانزيتي مشهد- چناران با 226 هزار و 600 گذر، پرترددترين محور استان در اين مدت بوده است، گفت: محورهاي مشهد- باغچه- باغچه نيشابور و مشهد- فريمان نيز با ثبت آمار بيش از 100 هزار گذر دراين هفته، جزو پرترددترين محورهاي استان بوده اند.
به گفته وي، بيشترين تردد مربوط به خودروهاي سبك است.
دريافت كارت صنعتگري
رشت- خبرنگاركيهان: 6 هزار و 602 هنرمند گيلاني كارت شناسايي رسمي صنعتگري در بخش مشاغل خانگي را در 30 رشته مختلف صنايع دستي دريافت كرده اند.
70 درصد صنعتگران صنايع دستي گيلان را زنان تشكيل مي دهند كه به نيمي از اين صنعتگران 80 ميليارد ريال تسهيلات خوداشتغالي پرداخت شده است.
احداث جاده سلامت
¤ نخستين جاده سلامت استان گيلان در منطقه توريستي آستارا در حال احداث است. شهردار آستارا با اعلام اين خبر اظهارداشت: اين جاده به طول 4 كيلومتر و عرض 6متر، در ضلع شرقي جاده آستارا به رشت، جنب پارك حيات وحش لوندويل به منظور ايجاد فضاي مناسب و ايمن براي فعاليت و تحرك ورزشي شهروندان در حال ساخت است.
علي كوهي افزود: ايجاد مسير اختصاصي براي دوچرخه سواري و پياده روي از مهمترين ويژگي هاي اين طرح است و هيچ خودرو و موتورسيكلتي حق ورود به اين محدوده را ندارد.
برگزاري نشست
مراغه- خبرنگاركيهان: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان مراغه گفت: طي سال گذشته بيش از 300 نشست با محوريت گفتمان ديني در مدارس، دانشگاهها، مساجد و مراكز فرهنگي اين شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي اميري افزود: اين نشست ها در ارتباط با احكام، تحكيم بنياد خانواده توزيع فرهنگ شيعه و پاسخ به شبهات بود.
ابلاغ بودجه
گرگان- خبرنگاركيهان: بودجه 801 ميليارد ريالي شهرداري گرگان به شهردار گرگان ابلاغ شد.
اين بودجه كه نسبت به سال گذشته 3/23 درصد افزايش داشته شامل 463 ميليارد و 420 ميليون و 975 هزار ريال اعتبار عمراني و 337 ميليارد و 579 ميليون و 25 هزار ريال اعتبار جاري است. سهم اعتبارات عمراني از بودجه سال 91 شهرداري گرگان نزديك 58 درصد و سهم اعتبارات جاري از اين بودجه بيش از 42 درصد است.
بودجه مزبور توسط معاون عمراني استانداري گلستان به شهردار گرگان ابلاغ شده است.
اهداي خون
نيشابور- خبرنگاركيهان: مسئول نمايندگي ولي فقيه در تيپ زرهي 21 امام رضا(ع) نيشابور گفت: تعداد 136 نفر از كاركنان تيپ در محل خونگيري حاضر شدند اما به علت كمبود شعبه هاي خونگيري و نيز كمبود امكانات فقط تعداد 66 نفر از اين عزيزان موفق به اهداي خون شدند و در مجموع بيست و نه هزار و700 سي سي خون اهدا كردند.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا چهكندي نژاد اظهار اميدواري كرد: با افزايش امكانات بستر لازم براي اهداي خون براي همه داوطلبان فراهم شود.
تشكيل ستاد گراميداشت ارتحال
امام (ره)
برازجان -خبرنگاركيهان: با نزديك شدن به 14خرداد ستاد گراميداشت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در برازجان تشكيل شد.
به گفته فرماندار دستشان - برازجان - گراميداشت ياد و خاطره امام، تبيين جايگاه ولايت فقيه و شناخت آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي از جمله اهداف اين ستاد است. درنشست اعضاي اين ستاد مقرر شد كه سالگرد ارتحال امام خميني با شكوه هرچه بيشتر برگزار شود.
ايجاد صندوق تسهيل گر
هويزه -خبرنگاركيهان: مديرجهاد كشاورزي هويزه گفت: طرح تشكيل صندوق «تسهيل گرزن روستايي» در روستاهاي اين شهرستان به اجرا درآمد. عباس ساكي افزود: حق عضويت دراين صندوق براي هر فرد 20هزار تومان است و اعضاي هر صندوق متشكل از 50نفر است.
وي اضافه كرد: مديرعامل، بازرس و خزانه دار هر صندوق از بين اعضا انتخاب مي شوند.
احداث كتابخانه
كرج-خبرنگاركيهان: با كمك خيران كتابخانه ساز ساخت نخستين كتابخانه دركمالشهر كرج آغاز شد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان البرز با بيان اين خبر گفت: اين كتابخانه به همت يكي از اعضاي انجمن تازه تاسيس خيران كتابخانه ساز استان و به عنوان نخستين كتابخانه خيرساز البرز در فضايي به مساحت 500متر ساخته مي شود.
رمضانعلي محسني افزود: براي ساخت و تجهيز اين كتابخانه 400ميليون تومان اعتبار هزينه خواهد شد.
تاسيس
349 واحد آموزشي
پارس آباد مغان -خبرنگاركيهان: مديركل نوسازي و تجهيز مدارس استان اردبيل گفت: در سطح استان 324 واحد آموزشي توسط خيرين مدرسه ساز احداث شده است.
ياور وحدتي پور درجلسه مجمع خيران مدرسه ساز پارس آباد مغان افزود: اين تعداد واحد آموزشي درقالب يك هزار و 359 كلاس درس احداث و دراختيار آموزش وپرورش قرارگرفته است.
وي گفت: چهاردهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان در 28خردادماه در اردبيل برگزار خواهد شد.
اسكان مسافران نوروزي
سميرم - خبرنگاركيهان: دبيرستاد سفرهاي نوروزي شهرستان سميرم با اشاره به اينكه از 26 اسفند ماه سال گذشته تا 15فروردين سال جاري روزانه به طور ميانگين حدود 9 هزار مسافر نوروزي وارد شهرستان سميرم شدند گفت: دراين ايام 159هزار و 700 مسافر نوروزي وارد شهرستان سميرم شدند كه از اين تعداد 14هزار و 38نفر درمحل هاي اسكان نوروزي به مدت يك تا دو شب اسكان پيدا كردند.
سجاد افشاري اضافه كرد: مسافران و گردشگران نوروزي در ايام نوروز از مناطق و جاذبه هاي مختلف گردشگري در سطح شهرستان بازديد كردند. اما آبشار سميرم، چشمه ناز ونك و امامزاده زيدبن علي (ع) از جمله مكان هاي تفريحي و گردشگري بودند كه بيشتر مسافران نوروزي از اين مناطق بازديد كردند.
وي اظهار داشت: امسال براي اسكان مسافران نوروزي درشهرستان سميرم 25باب آموزشگاه يك هتل، دو مهمانپذير و مهمانسراي ادارات در نظرگرفته شده بود.

 



نماينده ولي فقيه در استان يزد: معجزه پنجم ارديبهشت متعلق به جهان اسلام است

يزد- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: معجزه پنجم ارديبهشت متعلق به همه ايران و جهان اسلام است و مراسم صحراي طبس بايد به صورت عمومي و سراسري برگزار شود.
آيت الله ناصري در دومين نشست هماهنگي بزرگداشت پنجم ارديبهشت ماه افزود: خداوند هميشه انقلاب اسلامي را ياري كرده است.
وي در خصوص برنامه ريزي آمريكاييها براي عمليات پنجم ارديبهشت اظهار داشت: آمريكاييها از چند ماه قبل برنامه ريزي ها و هماهنگي هاي اين عمليات را انجام داده بودند و كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا 800 ميليون دلار براي آموزش و انجام عمليات اختصاص داده بود كه با معجزه الهي و توفان شن آمريكايي ها شكست خوردند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد اضافه كرد: معجزه الهي در صحراي طبس، نشانه حقانيت ملت ايران و امام خميني و نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي بود.
فرمانده سپاه الغدير استان يزد نيز گفت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي مسجد شكر در محل صحراي طبس احداث شده و در اختيار حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس قرار گرفته است.
سرتيپ فتوحي شكست مفتضحانه آمريكا در عمليات دلتا در صحراي طبس و به دام افتادن پهباد آمريكايي را به عنوان دو شكست سياست كلان و استراتژي آمريكايي ها در ايران برشمرد.
وي افزود: آمريكايي ها با بررسي كامل به صحراي طبس آمده بودند و حتي چندين رزمايش براي اجراي اين عمليات داشته اند و حتي خاك منطقه را آزمايش و نيروهايشان را در مصر آموزش داده بودند كه به خواست خدا شكست خوردند.
معاون سياسي و امنيتي استاندار هم در اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره شهيد منتظر قائم، معجزه الهي در صحراي طبس را حادثه ماندگار تاريخي دانست و گفت: اين حادثه الهام بخش و اميدواركننده، افتخاري براي جهان اسلام است.
دشتي پيام اصلي اين حادثه تاريخي را اميد به پيروزي و امداد الهي و همگامي با ملت مسلمان ايران برشمرد و گراميداشت و تبيين ابعاد بزرگ معنوي اين روز را وظيفه اي به دوش برگزاركنندگان مراسم دانست.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس نيز در اين نشست از حضور مهمانان خارجي از جمله خبرنگاران در اين نشست خبر داد و گفت: جمعي از طلاب خارجي مقيم حوزه علميه قم و رايزنان فرهنگي نيز به اين مراسم دعوت خواهند شد.
بني فاطمه اهم برنامه هاي فرهنگي در روز مراسم را برپايي موزه استكبارستيزي براساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي ذكر كرد و افزود: ماكت پهباد آمريكايي نيز در اين مكان به نمايش گذاشته خواهد شد.

 



معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان:
معاون عمراني استاندار فقط درباره شن و ماسه مصلاي اصفهان اظهارنظر كند!

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون اداره كل اوقاف و امورخيريه استان اصفهان گفت: نقش اوقاف در مديريت هاي قبلي مصلا تأييد اسناد براي معافيت مالياتي بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدتقي نقدعلي» در پاسخ به اظهارات معاون عمراني استاندار اصفهان مبني بر كارشكني اوقاف در پروژه مصلاي اصفهان به خبرنگار ما گفت: سيدجمال الدين صمصام شريعت فقط مي تواند در حد شن، ماسه و سيمان مصلا كه حوزه تخصصي اش است اظهارنظر كند.
وي افزود: در طول 16 سال گذشته از آغاز پروژه مصلاي اصفهان مي گذرد اوقاف هيچ انسجام مديريتي بر روي اين پروژه نداشته است.
معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: نقش اوقاف تاكنون صرفا امضا و تأييد اسناد هزينه اي براي معافيت هاي مالياتي بوده است.
وي در پايان اعلام كرد: درآمد موقوفات مصلاي اصفهان سالانه يك ميليارد و 300 ميليون تومان است.

 



در اراك كتاب «شميم بهشت» رونمايي شد

اراك- خبرنگاركيهان:
كتاب «شميم بهشت» با حضور خانواده هاي معظم شهدا، نماينده ولي فقيه و اعضاي امور بانوان دستگاه ها و نهادهاي استان در اراك رونمايي شد.
اين كتاب در قالب 168 صفحه، حاوي زندگينامه و خاطرات 89زن شهيده دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است كه به كوشش اشرف جواهري مشاور استاندار و مديركل امور بانوان و خانواده و مريم طالبي مسئول آفرينش هاي ادبي حوزه هنري استان مركزي و ويراستاري مليحه جعفري تأليف شده است.
نويسنده در اين كتاب به رشادتهاي زنان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع حق عليه باطل توجه كرده است و كوشيده است با برجسته كردن عقبه اين نبرد، نقش زنان را در دشمن شناسي، وحدت ملي، حفظ اقتدار سياسي كشور، اطاعت از رهبري و... نشان دهد.

 



قطارهاي غيراستاندارد

توسعه حمل و نقل هوايي، زميني و ريلي در جامعه امروز و با توجه به رشد جمعيت و ازدياد سفرها به نقاط مختلف، از ضروريات اجتناب ناپذير است.
بدون شك استان يزد نيز از اين امر مستثني نيست افزايش نيازهاي مردم براي مسافرت به شهرهاي گوناگون به ويژه تهران، باعث شده تا مسئولان نيز در خصوص افزايش و توسعه حمل و نقل (به ويژه در بخش ريلي كه به دليل امنيت و پايين بودن هزينه نسبت به حمل و نقل هوايي و جاده اي به خصوص در قشركم درآمد جامعه مورد استقبال بيشتري است)، قدم هاي خوبي براي افزايش قطارها و واگن هاي آن بردارند.
اين حركت خوب اگر چه جاي تقدير دارد و مشكلات سفرهاي مردم را كاهش داده است اما نتوانسته توسعه كيفي را پابه پاي توسعه كمي هماهنگ سازد.
طي ماه هاي اخير به خطوط ريلي استان يزد به تهران، واگن هاي اتوبوسي دو طبقه افزوده شده است كه هر واگن داراي 108 نفر ظرفيت است كه اگر آن را در 6الي 7واگن محاسبه كنيم شاهد خواهيم بود كه حجم بسيار بالا و مؤثري در جابه جايي مسافران يزدي را برعهده گرفته است.
آنچه در اين جا داراي اهميت است اينكه افزايش تعداد جابه جايي مسافر و رسيدن به مقصد، بدون توجه به آرامش و آسايش مسافران صورت گرفته و متأسفانه استفاده از صندلي هاي غيراستاندارد و (بعضاً صندلي هايي كه براي مسافرت هاي كوتاه مدت و يا درون شهري ساخته شده و در مسير يزد به تهران و بالعكس به مدت 8ساعت در هر رفت و برگشت مورد استفاده قرارمي گيرد)، نارضايتي مردم را از اين واگن ها به همراه داشته است.
اگر چه اين واگن ها، شيك و جديد هستند اما طي مسافت 600كيلومتري يزد به تهران به مدت 8ساعت، درست در زمان نياز مردم به استراحت و آرامش از 8شب تا 4بامداد روز بعد آن هم بر روي صندلي هايي كه بسيار سفت و فاقد استانداردهاي لازم و كافي است، باعث مي شود مردمي كه يك بار با اين قطار سفر مي كنند در صورت عدم اجبار ديگر با اين وسيله مسافرت نكنند.
در كنار اين عدم رضايت مردم از صندلي هاي اين واگن ها كه باعث خستگي، كمردرد و پادرد مسافران مي شود، تنها پذيرايي در اين قطار يك آب معدني گرم است كه جاي بسيار تأمل دارد.
به هر حال در كنار توسعه و افزايش تعداد قطارها و واگن ها براي افزايش حمل و نقل و جابه جايي مردم، توجه به احساس آرامش و آسايش از ديگر ضروريات مهم است كه وقتي مسافر براي جابه جايي خود هزينه اي پرداخت مي كند، در قبال آن نيز بايد زمينه راحتي و آسايش وي فراهم شود. لذا عدم توجه به اين امر (كه شايد تنها به موجب كسب درآمد براي بخش خصوصي باشد) نيازمند آن است كه دولت كه بر آن نظارت دارد به نيازها و خواسته ها و ضروريات مردم در اين حوزه توجه ويژه اي داشته باشد.
يزد- خبرنگاركيهان

 



توسعه بازرگاني مازندران نيازمند مديريت علمي است

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: توسعه بازرگاني استان نيازمند برنامه ريزي و مديريت علمي است.
سيدعلي اكبر طاهايي، در ديدار با هيئت رئيسه و هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني و برخي تجار و بازرگانان مازندراني با اشاره به نام گذاري امسال به نام «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني»، گفت: تجار و بازرگانان استان ظرفيت مطلوبي براي شكوفايي توليد و رونق سرمايه گذاري و كارآفريني هستند.
وي توسعه بازرگاني استان را نيازمند برنامه ريزي و مديريت علمي دانست و خاطرنشان ساخت: مديران ذي ربط با بهره گيري از ظرفيت هاي دانشگاهي، مراكز تحقيقاتي و نخبگان و فعالان مجرب اقتصادي، برنامه هاي راهبردي توسعه اقتصاد بازرگاني استان را تدوين كنند.
طاهايي خواستار تهيه پيش نويس راهبردهاي عملياتي توسعه بازرگاني و تجاري استان از سوي اتاق بازرگاني مازندران و تقديم آن به رئيس جمهور و اتاق بازرگاني كشور براي تبديل به مصوبات دولت شد.

 



راه اندازي سامانه استريل زباله هاي بيمارستاني در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
دستگاه استريل زباله هاي عفوني در مركز آموزشي، درماني شهيد بهشتي زنجان راه اندازي شد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشكي زنجان در آخرين روز از گراميداشت هفته سلامت و در راستاي دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و براي ساماندهي زباله هاي بيمارستاني، اين دستگاه در ساختماني به مساحت 64 مترمربع در ضلع شمال شرقي مركز آموزشي درماني شهيد بهشتي مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين دستگاه كه با حضور معاون امور اجتماعي استانداري و جمعي از مسئولين دانشگاه افتتاح شد، از پروژه هاي قابل افتتاح هفته سلامت است كه با اعتباري بالغ بر 1 ميليارد ريال، گامي اساسي در راستاي پيشگيري از انتشار عفونت هاي بيمارستاني ارزيابي مي شود.
شايان ذكر است اين دستگاه از توليدات داخلي است كه با ظرفيت 1000 ليتر در مدت 40 دقيقه كار استريل زباله ها را انجام مي دهد. اين دستگاه داراي انبار براي زباله هاي ورودي، اتاق استريل دستگاه و بخارسوز، انبار دپو براي زباله هاي استريل شده (خروجي) است.

 



توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي صورت گرفت بهسازي 67 هزار واحد مسكوني در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگاركيهان:
از سال جاري اسناد و املاك مسكوني در شهرهاي زير25هزارنفر جمعيت توسط بنياد مسكن صادر مي شود.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به اين كه بنياد مسكن توان اين كار را دارد تصريح كرد: تاكنون 169 هزار جلد سند مالكيت به املاك مسكوني روستاييان استان تحويل شده است.
«قربان محمدي» بهسازي 67 هزار واحد مسكوني در روستاها و افتتاح بيش از 7 هزار واحد متعلق به پروژه مسكن مهر را از برنامه هاي موثر اين نهاد ذكر كرد و يادآورشد: مقاوم سازي 12هزار واحد مسكوني روستايي ساخت 4هزار واحد مسكوني در دستور كار بنيادمسكن براي سال جاري است.
به گفته وي با اجراي طرح هادي در روستاها مهاجرت از روستا به شهرها متوقف شده و در مواردي شاهد مهاجرت معكوس هستيم.

 



انتقاد معاون فرماندار از كندي روند ساخت كشتارگاه صنعتي در آمل

آمل- خبرنگار كيهان:
معاون فرماندار آمل در جلسه رسيدگي به وضعيت كشتارگاه هاي شهرستان آمل گفت: يكي از موضوعاتي كه در تمام جلسات مورد بحث است كندي ساخت كشتارگاه صنعتي در آمل است كه هر بار از مجريان طرح توضيحاتي خواسته مي شود كه فقط مي گويند در دست اقدام است.
سيدجعفر رسولي افزود: مردم از وضعيت كشتارگاه سنتي در شهر گله مند هستند علي رغم اينكه شهرداري براي آن سالانه هزينه هاي زيادي را انجام مي دهد ولي بوي آن مردم منطقه را آزار و اذيت مي كند.
رسولي گفت: الان حدود دو سال است كه بحث كشتارگاه صنعتي مطرح است، ولي تاكنون هنوز هيچ كاري صورت نگرفته است . اين تعلل براي چيست و تا كي بايد مردم به خاطر سهل انگاري در عذاب باشند.
وي با اشاره به اينكه دادن كشتارگاه صنعتي به غير از اتحاديه قصابان كار كارشناسي نبوده است گفت: بعد از انتقال تمام تجهيزات به كشتارگاه صنعتي قطعا در آينده قصابان در قيمت گذاري دچار مشكل مي شوند.
مهندس علي عليزاده معاون خدمات شهري شهرداري آمل با اشاره به اينكه شهرداري در زمينه مسائل بهداشتي كشتارگاه كنوني اقدامات خوبي را انجام داده است گفت براي احداث تصفيه خانه كشتارگاه پيمانكار آن انتخاب شده كه در فاز اول اعتباري بالغ بر 700 ميليون ريال در نظر گرفته شده است كه اميدواريم تا پايان خردادماه امسال به بهره برداري برسد.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان: ويزيت و داروي پزشك خانواده رايگان است

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: مراجعه به پزشك و تهيه دارو در طرح پزشك خانواده رايگان است.
دكتر رضا صفي آريان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مطابق قانون، طرح پزشك خانواده و سيستم ارجاع كه طي چند سال گذشته در مناطق روستايي اجرا مي شد، امسال در سراسر كشور اعم از شهرها و روستاها، به اجرا درمي آيد.
وي با اعلام اينكه در اين طرح براي هر فرد يك پرونده الكترونيكي با درج تمام مشخصات از لحظه تولد و ساير اطلاعات پزشكي، تشكيل مي شود كه به صورت آن لاين در سراسر كشور قابل دسترسي خواهد بود اضافه كرد: با اجراي طرح پزشك خانواده، هر پزشك عمومي به 1500 تا 2500 نفر خدمات داده و در صورت نياز اين تعداد افزايش مي يابد.
صفي آريان با اشاره به اينكه هر ايراني بايد پزشك عمومي خود را شناخته و اولين مراجعه وي در صورت بيماري به پزشك خودش باشد و سپس اگر نياز باشد به سطح 2 يا متخصص ارجاع داده مي شود خاطرنشان ساخت: در اين طرح، مراجعه به پزشك بدون پرداخت حق ويزيت و رايگان بوده و تهيه داروها نيز به همين صورت رايگان خواهد بود.
وي اظهار داشت: در صورت اجراي كامل طرح پزشك خانواده، اين طرح يكي از بهترين نظام هاي سلامت در سطح خاورميانه و آسيا خواهد بود.

 



مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي همدان: نظارت بر كيفيت كالاهاي توليدي استان افزايش مي يابد

همدان -خبرنگاركيهان:
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي همدان گفت: صدور پروانه استاندارد براي واحدهاي توليدي استان تسهيل مي شود.
«مهندس فرهاد تيموري» درگفت وگو با خبرنگاران افزود: درجهت عملي شدن حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني، اين اداره كل برنامه هايي را در دست اجرا دارد و در همين راستا صدور پروانه استاندارد براي واحدهاي توليدي و صنعتي استان در فرآيندي كوتاه تر و به جاي سه مرحله دريك مرحله انجام خواهد شد.
وي با اعلام اينكه با نظارت بيشتر بر كيفيت كالاهاي توليدي در داخل استان، درصدد اعتماد سازي مردم نسبت به توليدات ايراني هستيم، افزود: مطابق قانون، همه واحدهاي توليدي مشمول استاندارد بايد داراي يك نفر مدير كنترل كيفيت تحصيل كرده و آموزش ديده باشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14