(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2  اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20189 

حديث دشت عشق
نبرد كسب سهميه در قم پرسپوليس- سايپا ؛ تحت تاثير اختلافات تازه سرخپوشان
اخبار كوتاه از فوتبال
ال كلاسيكو به روايت شماره ها بارسا-رئال مادريد؛ فينال لاليگا
سفر آسيايي و البته پرماجراي يكي از تيم هاي فوتبال
از حضور پسر عضو با نفوذ هيأت مديره تا همراهي راننده آقاي مربي!
روز خشم بحريني ها استارت «فرمول خون» زده شد
عابديني تنها شمشيرباز تاريخ ايران در المپيك
مهرام حريف دانشگاه آزاد در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد پيرپيران»
رمضان، كربلاي جبهه ها، شهادت
شعور انقلابيش باعث شده بود مورد تحسين ديگران قرار گيرد. بسيار فروتن و متواضع بود. همه كارهايش براي رضاي خدا بود، نماز شبش ترك نمي شد، به نماز اول وقت اهتمام مي ورزيد. تلاوت قرآن مي نمود و بيشتر روزها روزه مي گرفت. از همان كودكي فرق حلال و حرام را مي دانست. دبيرستان را كه گذراند، به عشق خواندن معارف اهل بيت(ع) وارد حوزه شد تا زلال معرفت بنوشد و بنوشاند. به همين جهت درحوزه علميه «شيخ ابراهيم رياضي» نجف آباد ثبت نام كرد. و به تحصيل معارف الهي پرداخت. آموزش نظامي را فرا گرفت و عازم جبهه شد. طي شش ماه حضور در جبهه دوبار مجروح شد و بار آخر همراه برادرش علي عازم ديار نور گرديد و پس از مجاهدت ها و جانفشاني ها سرانجام در عمليات رمضان به شهادت رسيدند و برنگشتند.
بعد از سيزده سال استخوان و پلاكي از او بازگشت و در تابوتي سبكبار تشييع شد. طلبه بسيجي شهيد «محمد پيرپيران»، سال 1344 در نجف آباد متولد شد و در 23/4/1361 در جبهه جنوب به شهادت رسيد.

 



نبرد كسب سهميه در قم پرسپوليس- سايپا ؛ تحت تاثير اختلافات تازه سرخپوشان

سي ويكمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با تقابل صبا و نفت تهران كه براي كسب سهميه ليگ قهرمانان مي جنگند و رويايي پرسپوليسي كه در انديشه احياي خود است با سايپاي البرز پيگيري مي شود.
هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري چهار ديدار پيگيري مي شود و در فاصله يك روز مانده تا جدال مدعيان اصلي قهرماني تيم هاي ميانه جدولي براي تثبيت و يا ارتقاي جايگاه خود به مصاف هم مي روند. در زير اشاره اي گذرا به برخي ديدارهاي روز دوم از هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور خواهيم داشت.
¤ ملوان بندرانزلي- مس كرمان
شكست و ناكامي هاي سال 91 قوي سپيد انزلي را زمين گير كرده به گونه اي كه ملوان ميانه جدولي اين روزها براي نيفتادن مي جنگد. سپيدپوشان انزلي چي روز شنبه در ديداري دشوار و تعيين كننده در خانه ميزبان مس كرمان هستند. آنها در اين بازي 6 امتيازي اگر موفق به تحميل شكست به نارنجي پوشان كرماني شوند، حداقل صعودي يك پله اي در جدول خواهند داشت و مسي ها را به جمع فانوس به دستان نزديك مي كنند.
¤ صباي قم- نفت تهران
تيتر اين بازي «جنگ سهميه آسيايي» است. دو تيم صباي قم و نفت تهران كه بي شك پديده هاي ليگ يازدهم هستند، در جدول رده بندي ليگ برتر بيشترين شانس را براي دستيابي به سهميه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا دارند. صبا و نفت تهران كه ذوب آهن را در يك قدمي خود مي بينند اگر سهميه آسيا مي خواهند بايد در اين بازي پيروز شوند، چرا كه تساوي آنها به سود ديگر رقبايي است كه چشم به سكوي چهارم جدول دارند.
¤ پرسپوليس- سايپاي البرز
بازي پاياني روز دوم از هفته سي و يكم مسابقات ليگ برتر همين بازي پرسپوليس- سايپاست. پرسپوليس در حالي به ديدار سايپا مي رود كه متاثر از نتايج اخير شرايط آرماني روزهاي ابتدايي سال 91 را ندارد. اين تيم پس از باخت به داماش و تساوي با سپاهان و تبعيد به رده دوازدهم جدول با راي كميته انضباطي در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نيز مقابل الغرافه قطر در آخرين لحظات بازي به نتيجه تساوي يك- يك رضايت داد تا آسمانش ابري شود.
معماي دنيزلي و كريمي
بعد از ديدار پرسپوليس- الغرافه قطر علي كريمي لب به انتقاد از مصطفي دنيزلي گشود. او گفت سرمربي تيمش به بازيكناني بازي مي دهد كه در تمرينات و بازي هاي پرسپوليس ضعيف ظاهر مي شوند. مصطفي دنيزلي كه كمتر وارد اين مسائل حاشيه اي مي شود بايد ديد نسبت به اظهارات علي كريمي چگونه واكنش نشان مي دهد. او تا به امروز با كاپيتان سرخ ها كنار آمده اما مشخص نيست در آينده روابط آنها به چه صورتي پيش خواهد رفت.
برنامه ديدارهاي هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
شنبه- 2/2/1391
¤ ملوان بندرانزلي- مس كرمان (ساعت 17)
¤ مس سرچشمه- فجرشهيد سپاسي شيراز (ساعت 17)
¤ صباي قم- نفت تهران (ساعت 17)
¤ پرسپوليس- سايپاي البرز (ساعت 19)
يكشنبه- 3/2/1391
¤ راه آهن شهرري- تراكتورسازي تبريز (ساعت 17)
¤ ذوب آهن اصفهان- داماش گيلان (ساعت 17)
¤ فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان (ساعت 17)
¤ شاهين بوشهر- استقلال تهران (ساعت 17)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازي تداركاتي ايران - عراق ششم خرداد در تركيه
تيم ملي فوتبال ايران كه پيش از نخستين مسابقه از مرحله گروهي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در تركيه اردو مي زند روز ششم خرداد در با تيم ملي عراق ديداري تداركاتي در تركيه برگزار خواهد كرد.
فينال جام حذفي 19 فروردين 92
كميته مسابقات فدراسيون فوتبال ضمن مشخص كردن زمان برگزاري بيست و ششمين فينال جام حذفي زمان قرعه كشي پلي آف ليگ آزادگان را نيز اعلام كرد. قرعه كشي پلي آف رقابت هاي ليگ آزادگان روز شنبه بين نمايندگان تيم هاي گهر زاگرس و ايرانجوان بوشهر در محل سازمان ليگ برگزار مي شود ضمن اينكه طبق اعلام قبلي بازي پلي آف به صورت دو بازي رفت و برگشت خواهد بود كه به ترتيب روزهاي جمعه 8 ارديبهشت و پنجشنبه 14 ارديبهشت برگزار خواهد شد. ضمن اينكه كميته مسابقات فدراسيون فوتبال زمان بيست و ششمين فينال جام حذفي را مشخص كرد كه طبق اعلام اين كميته اين ديدار در تاريخ نوزدهم فروردين سال 1392برگزار مي شود و محل آن نيز در هنگام قرعه كشي رقابت هاي جام حذفي مشخص خواهد شد.
رد پيشنهاد مديرعاملي استقلال از سوي قريب
حسين قريب محتمل ترين گزينه اي كه براي مديريت باشگاه استقلال مطرح شده بودپيشنهاد مديرعاملي اين باشگاه را رد كرد.قريب در اين خصوص گفت: از تمام دوستان به خصوص وزارت ورزش، باشگاه استقلال و فتح الله زاده كه در اين مدت به من لطف داشتند تشكر مي كنم اما با توجه به مشغله هاي كاري نمي توانم پيشنهاد مديرعاملي باشگاه استقلال را بپذيريم و پاسخ من به اين پيشنهاد منفي است.
بدهي 15ميلياردي پرسپوليس و خطر كسر امتياز در فصل آينده
قائم مقام باشگاه پرسپوليس گفت: شايد امسال حرف هايي مبني بر كسر امتياز ما را تهديد نكند اما فصل آينده اين اتفاق مي افتد.زارع در خصوص شكايت آرفي از پرسپوليس و احتمال كسر امتياز از اين تيم اظهار داشت: آرفي چند روز قبل به همراه مدير برنامه هايش به ديدار من آمد و توافقاتي با هم كرديم كه پولش را در چند قسط پرداخت كنيم. آن طوري كه بررسي شده آرفي بالغ بر 150 هزار يورو از ما طلب دارد.زارع ادامه داد: به غير از آرفي به وينگادا و دستيارش، مياچ، علي دايي و سپهر حيدري نيز بدهكاريم. البته مجتبي زارعي هم به من پيامك داد و گفت حكم كميته انضباطي را گرفته و اگر پول او را ندهيم موضوع را از فيفا پيگيري خواهد كرد. ما همچنين از سال 1390 به هتل ها و ساير جاها نيز بدهي داريم.وي با اشاره به اينكه ما اين را مي دانيم كه فيفا و بالا دستي هاي او با پرسپوليس و هيچ تيمي شوخي ندارند گفت: ما حدود 15 ميليارد تومان بدهي داريم كه بايد در اين خصوص دولت و وزارت ورزش به ما كمك كنند.
پيروزي شهرداري برابر صنعت نفت
تيم فوتبال شهرداري تبريز در نخستين ديدار از هفته سي و يكم رقابتهاي ليگ برتر عصر ديروز، در ورزشگاه يادگار امام تبريز موفق شد درآخرين دقيقه وقت هاي اضافه، ميهمان خود صنعت نفت آبادان را شكست دهد. دراين ديدار هر دو گل تيم شهرداري تبريز را سعيد دقيقي در دقايق (32 و 2+90) به ثمر رساند و تك گل تيم صنعت نفت آبادان را رضا خالقي فر در دقيقه 28 بازي وارد دروازه تيم شهرداري كرد. در اين بازي والري آلكسانيان از تيم صنعت نفت در دقيقه 31 بازي و همچنين وريا غفوري در دقيقه 76 بازي با كارت قرمز داور مواجه شدند.
بازگشت نكونام به تمرينات اوساسونا
جواد نكونام بازيكن ايراني اوساسونا كه بدليل آسيب ديدگي دو بازي قبلي تيمش را از دست داده بود به تمرينات اين تيم برگشته است و مي تواند قرمزهاي دي ناوارا را دربازي با مالاگا همراهي كند .نكونام از ناحيه مچ پا دچار مصدوميت شديدي شده بود كه او را از دو بازي محروم كرد و در نبود اين هافبك ايراني اوساسونا يك برد و يك شكست را تجربه كرد . نكونام فقط در چهار بازي اين فصل اوساسونا حضور نداشته است .
اعتراض و صدور اطلاعيه از سوي راه آهن
باشگاه راه آهن شهرري با صدور اطلاعيه رسما به تغيير زمان بازي خود با تراكتورسازي اعتراض كرد. در بخشي از اين اطلاعيه آمده: سايت باشگاه تراكتور سازي عنوان كرده به درخواست سرمربي تراكتورسازي و موافقت سازمان ليگ زمان بازي از شنبه به يك شنبه تغيير كرده است. آيا اگر علي دايي يا هر مربي ليگ برتري هم چنين درخواستي مبني بر تغيير زمان بازي تيمش داشته باشد، مسئولان موافقت مي كنند؟!
انتخاب مديرعامل و سرمربي استقلال در جلسه هيات مديره
در حالي كه مديرعامل باشگاه استقلال مدعي شده بود كه خودش سرمربي فصل آينده اين تيم را مشخص مي كند رئيس هيات مديره اين باشگاه گفت: در جلسه هيات مديره قرار شد بحث تعيين كادر فني و مدير عامل براي فصل آينده در آخر فصل مطرح شود. ما احساسي تصميم نمي گيريم، بايد بر اساس بررسي و نظر كارشناسي كار كنيم.

 



ال كلاسيكو به روايت شماره ها بارسا-رئال مادريد؛ فينال لاليگا

تيم فوتبال بارسلونا امشب در چارچوب هفته سي وچهارم رقابت هاي لاليگا در ورزشگاه «نيوكمپ» ميزبان رئال مادريد خواهد بود.
تيم رئال مادريد، صدرنشين لاليگا، شنبه شب در ديدار 250 ال كلاسيكو (رسمي و غيررسمي) در نيوكمپ با بارسلونا ديدار خواهد كرد. از اين تعداد بازي سهم بارسا 104 پيروزي و سهم رئال 90 پيروزي بوده است. اين ديدار با توجه به اختلاف 4 امتيازي رئال نسبت به بارسا در صدر جدول رده بندي رقابت هاي لاليگا مي تواند حتي فينال اين رقابت ها تلقي شود. رئال در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با نتيجه 2 بر يك مقابل بايرن شكست خورده و بارسلونا نيز با يك گل مغلوب چلسي در لندن شده است. با اين حال اين دو تيم همچنان از بخت بالايي براي راهيابي به فينال رقابت هاي ليگ قهرمانان برخوردارند و به همين دليل اين ديدار مي تواند پيش درآمدي بر آن بازي باشد.
اكنون نگاهي آماري داريم به بازي اين دو تيم:
9: شماره پيروزي هاي بارسلونا در 14 بازي گذشته ال كلاسيكو از سال 2008، رئال مادريد فقط يك بازي را برده و آن هم فينال جام حذفي در سال 2011 است.
13: شمار گل هايي كه ليونل مسي در 18 كلاسيكوي قبلي به ثمر رسانده است. بازيكن سال جهان با گنتو، مهاجم پيشين رئال مادريد، به طور مشترك در جايگاه پنجم گلزنان برتر دو باشگاه قرار دارد.
18: شماره گل هايي كه آلفردو دي استفانو كه در حال حاضر رئيس افتخاري باشگاه رئال است در ال كلاسيكو به ثمر رساند.
18: بيشترين كارتي كه يك بازيكن در اين ديدار از داوران دريافت كرد كسي نبود جز فرناندو هيه رو، مدافع رئال، با 18 كارت (17 زرد و يك قرمز).
63: شمار گل هايي كه مسي در اين فصل از رقابت هاي لاليگا، ليگ قهرمانان اروپا و حذفي اسپانيا به ثمر رسانده است. رونالدو در كل رقابت ها 53 گل به ثمر رسانده اما هر دو در لاليگا 41 گله هستند.
86: بارسا و رئال در ديدارهاي رسمي 86 بار يكديگر را شكست داده اند و 46 بار هم با هم مساوي كرده اند.
365: شمار گل هايي كه رئال مادريد در ال كلاسيكوهاي رسمي وارد دروازه بارسلونا كرده است. بارسلونا 11 گل كمتر زده است.

 



سفر آسيايي و البته پرماجراي يكي از تيم هاي فوتبال
از حضور پسر عضو با نفوذ هيأت مديره تا همراهي راننده آقاي مربي!

يكي از تيم هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان فوتبال آسيا، سفري با بيش از پنجاه همراه داشته كه موجب ابهاماتي شده است.
يكي از نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا هفته گذشته سفري به يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس داشته كه با حواشي بسياري همراه بود. در حقيقت، اين سفر را بايد مصداق همان مثل معروف دانست كه «خرج از كيسه مردم باشد، حاتم طايي شدن آسان بود». سايت خبري مشرق در توضيح اين ماجرا عنوان داشته تيم مورد اشاره براي برگزاري ديداري در چهارچوب رقابت هاي آسيايي با پنجاه و چهار نفره در سرزمين تيم ميزبان حاضر شده بود كه تعجب بسياري را به همراه داشت. اما نكته حائز اهميت در اين سفر آن بود كه در فهرست نفرات اعزامي، نام فرزند يكي از اعضاي هيئت مديره ديده مي شد. اين عضو هيئت مديره كه داراي پستي راهبردي در دستگاه ورزش و از متنفذين در اين حوزه است، به دلايلي نامشخص فرزندش را راهي اين سفر كرده بود.
البته در جايي ديگر نيز شاهد حضور راننده يكي از مربيان اين تيم بوديم؛ اين مربي كه از دانش فني چنداني هم برخوردار نيست و به دليل روابط خانوادگي روي نيمكت نشسته، راننده و رفيق خود را راهي اين سفر كرده بود. ماجراي اين سفر تنها به همين دو مورد خلاصه نمي شود زيرا يكي از بازيكنان اين تيم نيز دوستش را در فهرست مسافران اين سفر قرار داده است. اين بازيكن به دليل توانايي فني اش، قدرت مانور بالايي در تيم و مديريت باشگاه دارد. اين اتفاق در حالي روي داده كه هزينه اين سفرها از بيت المال تأمين شده و بايد مشخص شود اين اشخاص به چه توجيهي در اين سفر حضور دارند؟!

 



روز خشم بحريني ها استارت «فرمول خون» زده شد

استارت مسابقات اتومبيلراني فرمول يك جهان روز گذشته در بحرين زده شد.
با وجود اعتراض هاي بين المللي براي عدم برگزاري مسابقات فرمول يك در بحرين و حتي كناره گيري برخي از تيم هاي اتومبيلراني مانند پورشه، صبح روز گذشته استارت دور تمريني اين رقابت در پيست سخير زده شد و اتومبيلرانان فرمول يك به دور تمريني پرداختند. با توجه به اينكه سال گذشته اين مرحله از رقابت ها از تقويم رسمي فرمول يك حذف شده بود، حاكمان رژيم آل خليفه و حكومت سعودي از مدت ها قبل تلاش داشتند تا با تشديد سركوب ها از يك سو و تبليغ رسانه هاي وابسته به خود، شرايط را براي برگزاري مسابقات فرمول يك مناسب نشان دهند تا از اين طريق مشروعيت از دست رفته خود در پي سركوب مردم بحرين را جبران كنند و از سوي ديگر از فشار اقتصادي ناشي از قيام مردم رهايي يابند.
بر اين اساس و با فشار دلارهاي نفتي حاكمان آل خليفه و سعودي لكه ننگ و سياهي بر پيشاني مسئولان برگزاري اين مسابقات نقش بست تا بار ديگر چهره زشت سياست در ميدان ورزشي نمايان شود. در نقطه مقابل برگزاري رقابت هاي فرمول خون، اعتراضات گسترده اي در چند كيلومتري محل پيست سخير شكل گرفت تا جايي كه ماموران آل خليفه با استفاده از گازهاي اشك آور به دنبال پراكنده كردن مردم بودند. دستگيري روزهاي گذشته دهها فعال معترض بحريني در حالي روي داده است كه بحريني ها تأكيد كرده اند همزمان با برگزاري اين رخداد ورزشي، تظاهرات «روز خشم» برگزار خواهند كرد.
روز جمعه نيز تعدادي از معترضان با پرتاب كوكتل مولوتوف به سمت خودروي تيم اتومبيلراني فورس اينديا بار ديگر اعتراض خود را نشان دادند. از طرفي تيم اتومبيلراني مك لارن نيز شديداً از به خطر افتادن شرايط برگزاري مسابقه و رانندگان تيمش ابراز نگراني كرده است اما با اين وجود اتومبيلرانان اين تيم در دور تمريني شركت كردند. رقابت دور تعيين خط اين رقابت ها امروز برگزار مي شود و مسابقه اصلي روز يكشنبه پيگيري مي شود.

 



عابديني تنها شمشيرباز تاريخ ايران در المپيك

مجتبي عابديني موفق شد با كسب مدال طلا در مسابقات منطقه آسيا و اقيانوسيه جواز حضور در المپيك 2012 لندن را كسب كند.
رقابت هاي شمشيربازي منطقه آسيا و اقيانوسيه ويژه انتخابي المپيك 2012 لندن با حضور ورزشكاراني از سراسر اين دو قاره از روز گذشته اول به مدت دو روز در واكاياماي ژاپن آغاز شده است. براين اساس، همزمان با شروع اين رقابت ها، مجتبي عابديني ملي پوش ايران، در اسلحه سابر با حضور يافتن در مرحله مقدماتي ابتدا با حريفاني از كشورهاي قزاقستان، فيليپين، ويتنام، قطر و عراق مواجه شد كه با شكست تمامي آنها وارد مرحله حذفي شد كه در اين بخش نيز به دليل كاميابي در مرحله مقدماتي با قرعه استراحت روبرو شد و پس از آن در مرحله بعد با شكست حريف قزاقستاني وارد مرحله نيمه نهايي شد. وي در اين مرحله هم توانست با از ميان برداشتن شمشيرباز قدرتمند چين تايپه به مرحله فينال راه يافت كه در اين مرحله نيز با وجود حضور چندين هزار تماشاگر ژاپني در سالن، توانست نماينده كشور ميزبان را هم مغلوب كند و به مدال طلاي اين رقابت ها و به دنبال آن براي نخستين بار جواز حضور در المپيك را كسب كند. با اين مدال ايران براي نخستين بار است كه در تاريخ شمشيربازي كشورمان، در رقابت هاي المپيك نماينده خواهد داشت.

 



مهرام حريف دانشگاه آزاد در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال

تيم بسكتبال مهرام به مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كرد.
در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه ديدار برگشت تيم هاي مهرام و شهرداري گرگان در سالن امام خميني گرگان برگزار شد كه طي آن شاگردان مصطفي هاشمي با نتيجه 109 بر 53 ميزبان خود را شكست دادند و با توجه به پيروزي كه در ديدار رفت به دست آورده بودند به مرحله نيمه نهايي مسابقات صعود كردند. در اين مرحله از مسابقات مهرام به مصاف دانشگاه آزاد مي رود و فولاد ماهان نيز با تيم پتروشيمي بندر امام ديدار مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14