(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2  اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20189 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اسد و غلبه بر توطئه اي چند وجهي (يادداشت روز)
تصميم اتحاديه اروپا براي بازبيني در تحريم نفتي ايران
دلال (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
لاريجاني در گفت وگو با المنار: گستاخي اماراتي ها براي آنها گران تمام خواهد شد
رقابت 135 داوطلب براي تصاحب 65 كرسي مجلس
تقلاي كور براي عادي سازي فعاليت فتنه گران (خبر ويژه)
سوت و كف ضد انقلاب در استقبال از يك اظهارنظر سخيف (خبر ويژه)
هرچه اوباما مقابل ايران جا مي زند نتانياهو عصباني تر مي شود (خبر ويژه)
كشف تازه آقاي مرگ موش در بروكسل (خبر ويژه)
آيت الله وحيد خراساني فتنه گران را رسوا كرد (خبر ويژه)
حزب مشاركت فريب پهلوان پنبه هاي مجازي را خورد (خبر ويژه)



اسد و غلبه بر توطئه اي چند وجهي (يادداشت روز)

تحولات سوريه پس از عزيمت اولين گروه ناظران بين المللي در روز يكشنبه هفته گذشته در چارچوب طرح كوفي عنان وارد مرحله تازه اي شده است. دو روز پس از ورود اين ناظران به سوريه، اجلاس دو روزه وزراي دارايي و خارجه 12 كشور غربي و عربي به همراه هيئت هايي از 45 كشور ديگر در پاريس برگزار شد. هدف اين اجلاس- آنگونه كه روز چهارشنبه گذشته، وزير خارجه آمريكا اعلام كرد- ادامه ارسال كمك به گروه هاي مسلح مخالف دولت سوريه، يعني تروريست ها، و آنگونه كه وزير خارجه فرانسه اعلام كرد: « تشديد تحريم ها، مسدود كردن دارايي ها و اعمال محدوديت رواديد عليه دولت سوريه» بوده است. هيلاري كلينتون بعد از اجلاس وزراي دارايي و قبل از اجلاس وزراي خارجه با صراحت گفت: «هر كاري كه لازم باشد براي كمك به مخالفان- تروريست ها- خواهيم كرد تا به عنوان صداي جايگزين مردم سوريه در آينده در نظر گرفته و در واقعيت نيز چنين شوند.» اضافه بر اين، سوريه در فردا و پس فرداي ورود ناظران، روزهاي خونيني را تجربه كرد در روز دوشنبه حداقل 22 نفر و در روز سه شنبه حداقل 55 نفر از مردم در حملات تروريستي كشته شده اند. در اين بين سؤالاتي پيرامون رابطه عزيمت ناظران، اجلاس ضدسوري پاريس و تداوم عمليات تروريستي به وجود آمده و احتمالاتي مطرح شده است:
1- سه پديده سياسي- امنيتي هفته پيش- يعني عزيمت ناظران، اجلاس پاريس و تشديد عمليات هاي تروريستي - رابطه اي با يكديگر ندارند و هر كدام توسط گروه جداگانه اي برنامه ريزي شده است، عنان مامور شوراي امنيت است كه در چارچوب توافق با دولت سوريه، اولين گروه ناظران خود را به سوريه فرستاده است، غرب و بعضي از كشورهاي عربي براي تقويت مخالفان اسد، سومين اجلاس خود را- پس از اجلاس پنجم اسفند تونس و اجلاس 13 فررودين اسلامبول- برگزار كرده و توافقاتي داشته اند و مخالفان اسد براي متزلزل كردن دولت اين كشور اقدامات تروريستي را شدت بخشيده اند.
2- سه پديده سياسي- امنيتي مورد اشاره با يكديگر ارتباط دارند ولي اين ارتباط به معناي «مهندسي مشترك» و «اقدام چند وجهي مشترك» نيست. اجلاس دشمنان سوريه در پاريس كه در دو روز سه شنبه- اجلاس 12وزير دارايي- و پنجشنبه- اجلاس 57 هيئت ديپلماتيك- برگزار شد براي اعمال فشار بين المللي بر دولت سوريه با هدف همكاري حداكثري با ماموريت ناظران انجام شده و اقدامات تروريستي روزهاي دوشنبه و سه شنبه با استفاده از فضاي بازتر نظامي- امنيتي ناشي از ورود ناظران انجام شده است. ورود ناظران در آستانه اجلاس پاريس و تشديد اقدامات تروريستي هم در چارچوب پروتكل توافق شده و جدول زمانبندي شده صورت گرفته است.
3- ميان اعزام ناظران، اجلاس پاريس و تشديد اقدامات تروريستي ارتباط دقيقي وجود دارد و از يك مهندسي حكايت مي كند. اساساً طرح صلح كوفي عنان با برگزاري سلسله اجلاس هاي موسوم به دوستان سوريه شروع شد و مي توان گفت اجلاس هاي سه گانه بعنوان ابزار اعمال فشار بر دولت سوريه براي تن دادن به حداكثر همكاري با طرح عنان در نظر گرفته شده اند از اين رو مي بينيم همان كشورهايي كه آشكارا به تجهيز و تسليح همه جانبه مخالفان دولت سوريه روي آورده بودند، از پشتيباني كامل از طرح عنان سخن گفته اند. تشديد اقدامات تروريستي هم براي بحراني تر نشان داده شدن شرايط سوريه و در نتيجه عطف توجه بيشتر به ماموريت عنان- بعنوان تنها راه حل- صورت گرفته است.
براي ارزيابي نسبتاً دقيق هر يك از اين گزينه ها توجه به نكاتي لازم است:
- نكته اول اين است كه ميان كشورهايي كه ابتكار «طرح صلح عنان» را ارائه كردند و كشورهايي كه برگزاركننده اجلاس هاي سه گانه مبتني بر «حمايت همه جانبه» از مخالفان دولت سوريه بوده اند، تفاوتي وجود ندارد و از قضا يكي هم هستند كما اينكه كوفي عنان هم با عنوان «فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب» وارد ميدان شد، تروريست ها هم كه همان كساني هستند كه خانم كلينتون روز چهارشنبه با صراحت گفت: «هر كاري كه لازم باشد براي كمك به مخالفان خواهيم كرد.»
همزمان با سخنان وزير خارجه آمريكا، وزير دفاع آمريكا هم خطاب به نمايندگان مجلس آمريكا- كه درباره موفقيت برنامه ضدسوري غرب ابراز ترديد كرده بودند- گفت: «دولت سوريه قطعاً به اين شكل يا آن شكل سقوط مي كند و هيچ داروي معجزه آسايي براي حل مشكلات سوريه وجود ندارد» بنابراين مبناي مشترك اسقاط دولت سوريه به اين شكل يا آن شكل است.
- نكته دوم اين است كه طرح صلح كوفي عنان و آغاز ماموريت او به زماني برمي گردد كه ارتش سوريه مناطق آلوده به حضور عناصر تروريست را پاك سازي كرده بود. ارتش سوريه در روز 11 اسفند سال گذشته با تسلط بر «باب عمرو» در استان حمص كانون تروريست ها را به تصرف درآورد كه به منزله پايان سيطره آنان در داخل سوريه بود، ماموريت عنان يك هفته بعد يعني از روز 16 اسفند مطرح شد و او در تاريخ 20 اسفند با بشار اسد ديدار و با رئيس جمهور سوريه به توافق رسيده است بنابراين ماموريت عنان با افول قدرت گروه هاي مسلح همراه بوده و از قضا آزادي زندانيان امنيتي، امكان كمك رساني به آنان و آزادي آنان در برگزاري تجمعات غيرمسلحانه، خروج نيروهاي ارتش از حمص و باب عمرو، بخش هايي از طرح شش ماده اي عنان است كه همه در جهت كمك به مخالفان بشار اسد مي باشد.
- سوم اينكه در فاصله مطرح شدن ماموريت عنان تا امروز، كشورهايي كه از لزوم موفقيت «فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب» حرف زده اند در هيچ موردي اقدامات تروريستي آشكار مخالفان اسد را محكوم نكرده و حتي اين اقدامات كه علي الظاهر در نقطه مقابل طرح عنان است را به عنوان حق دفاع مخالفان مورد تاييد قرار داده و علاوه بر آن دولت سوريه را متهم به نقض توافق با عنان كرده اند. همين دو روز پيش مقامات آمريكايي ادعا كردند كه بشار اسد به توافقات پايبند نبوده است! گويا ماموريت عنان نه نشاندن شعله هاي درگيري بلكه بستن دست ارتش و نيروهاي امنيتي انتظامي سوريه و ايجاد پوشش سياسي- امنيتي براي مخالفان مسلح- تروريست ها- است.
اما در عين حال درباره طرح عنان نكته هاي ديگري هم وجود دارد. اين طرح از آنجا كه ولو در ظاهر اقدامات تروريستي و نظامي را رد مي كند، مي تواند براي دولت سوريه يك فرصت باشد. دولت سوريه به خوبي مي داند كه تروريست ها و دولت هاي حامي آشكار آنان- آمريكا، فرانسه، انگليس، رژيم صهيونيستي، قطر، عربستان و تركيه- راه حل سياسي را درنظر ندارند. حدود دو هفته پيش رياض الاسعد نتيجه اجلاس اسلامبول را اينطور جمع بندي كرد: «دولت سوريه تجربه زيادي در مهار سياسي دارد و لذا جز با اسلحه نمي توان بر اين دولت فايق آمد» بنابراين بشار مي داند كه قرار نيست با طرح عنان تروريسم متوقف شود. اين مسئله اي است كه دو امكان را در اختيار رهبري سوريه قرار مي دهد از يك طرف با افشاي رسانه اي اقدامات تروريستي مخالفان مي تواند ثابت كند كه بن بست سياسي محصول استراتژي و رويه آمريكا و جبهه غربي عربي همگرا با آن است و از طرف ديگر به دولت سوريه امكان مي دهدكه براي دفاع از جان و مال مردم و استقلال و تماميت ارضي سوريه از اهرم امنيتي نظامي استفاده كند. از اين رو بازي امنيتي با طرح به ظاهر سياسي عنان بيش از آنكه به ضرر بشار و حكومت او باشد به ضرر مخالفان سوريه خواهد بود.
از سوي ديگر دولت سوريه در طرح عنان چك سفيد نداده و گفته است كه بطور اجمالي با طرح موافق بوده ولي اجراي بندهاي طرح نياز به مذاكره و توافق دارد. بشار اسد بخصوص پايبندي مخالفان به توقف اقدامات تروريستي عليه مردم و نيروهاي ارتش و دولت را شرط اساسي التزام دولت به همكاري با عنان اعلام كرده است. اين به آن معناست كه تداوم اقدامات تروريستي مي تواند ورود ناظران را متوقف كرده و طرح غربي عربي- طرح عنان- را از ميان بردارد.
بعضي گمان كرده اند با شكست طرح عنان زمينه براي اقدام نظامي بين المللي و منطقه اي عليه سوريه فراهم شده و از قضا هدف غرب از روي ميز گذاشتن طرح عنان بسترسازي براي دخالت نظامي و اقدامي مشابه ليبي در سوريه است اما اگر به تاريخ اين طرح مراجعه كنيم در مي يابيم كه طرح عنان پس از آن مطرح شد كه متحدان بين المللي شامل آمريكا، فرانسه، انگليس، تركيه، قطر و عربستان به دلايلي- از جمله مخالفت روسيه و چين- قادر به دخالت نظامي در سوريه نبودند. غرب نمي تواند عليه سوريه وارد عمليات نظامي به شكل متداول شود چرا كه علاوه بر بن بست حقوقي در روي خاك سوريه نيروي قابل توجهي ندارد كه با عمليات نظامي آنان را به قدرت برساند. تركيه نيز مي داند كه با شليك اولين تير از سوي تركيه، هزاران تير به سوي تركيه شليك شده و 23 ميليون علوي تركيه در دفاع از حكومت سوريه عليه دولت آنكارا وارد عمل مي شوند. كما اينكه رهبران علوي تركيه با صراحت دولت آنكارا را از اقدام عليه سوريه برحذر داشته اند.
آمريكا كه در فاصله اجلاس تونس تا اجلاس پاريس بارها به عدم امكان دست يافتن به موفقيت از طريق نظامي اذعان كرده، گمان مي كند مي تواند در يك فرايند ميان مدت به انجام تغييرات سياسي در سوريه نايل گردد. مقامات كاخ سفيد گمان مي كنند، مثلث تروريسم، اجلاس هاي بين المللي منطقه اي و طرح صلح، راه برون رفت از بحران را براي دولت سوريه از بين مي برد و در نهايت دولت دمشق را در بحراني پيچيده و چندلايه غرق مي كند. از اين رو دو روز پيش «پانه تا» گفت «هيچ دارويي براي نجات اسد وجود نخواهد داشت.» بر اين اساس گفتمان هاي -به ظاهر- متفاوتي براي تغيير درسوريه راه افتاده است و يكي از اين گفتمان ها كه با هدف اغواي ايران و روسيه و مدافعان جدي بشار در داخل مطرح شده «حفظ نظام- حذف بشار» بوده است. اين موضوعي است كه اردوغان و امير قطر براي جا انداختن آن خيلي كار مي كنند كه البته با پاسخ روشن جبهه حاميان سوريه به بن بست رسيده اند.
سوريه بشار قوي تر از آن است كه زانو بزند و جبهه گسترده داخلي، منطقه اي و بين المللي حاميان سوريه هوشيارتر از آنند كه به قول وزير دفاع آمريكا با اين طرح يا آن طرح صحنه را براي تحقق اهداف ضد سوري آمريكا خالي كنند. همانگونه كه در 13 ماه گذشته هيچ رخنه اي در نظام سياسي، ارتش، دولت و مردم سوريه پديد نيامده و در سطح منطقه اي و بين المللي هم جبهه حامي سوريه طرح هاي غرب را با شكست مواجه كرده اند در آينده نيز اين چنين خواهد بود.
سعدالله زارعي

 



در واكنش به ضرب الاجل تهران صورت مي گيرد
تصميم اتحاديه اروپا براي بازبيني در تحريم نفتي ايران

سرويس سياسي-
به دنبال تعيين ضرب الاجل براي قطع كامل صادرات نفت به اروپا در صورت عدم لغو تحريم نفت و بانك مركزي از سوي اتحاديه اروپا و اقدام پيش دستانه جمهوري اسلامي ايران در قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه، خبرها از تصميم اين اتحاديه براي بازبيني در تحريم هاي يكجانبه عليه ايران حكايت دارد.
خبرگزاري رويترز به نقل از يك مقام بلندپايه عضو اتحاديه اروپا گزارش داد: دولت هاي عضو اين اتحاديه احتمالا در دو ماه آينده تحريم واردات نفت ايران را كه قرار است از ژوئيه (تيرماه) اجرا شود، بازبيني مي كنند.
براساس اين گزارش، 27 عضو اتحاديه اروپا در ماه ژانويه توافق كردند خريد نفت خام ايران را در تلاش براي افزايش فشارها به تهران ممنوع كنند اما به سبب نگراني از تاثيرات ناگوار اين تحريم ها بر بهاي جهاني نفت و همچنين ناتواني برخي اعضاي اتحاديه از جمله يونان براي يافتن منابع نفتي جايگزين، اجراي اين تحريم ها با ترديد مواجه شده است.
رويترز افزود: برهمين اساس اعضاي اتحاديه اروپا تصميم گرفته اند كه ظرف دو ماه آينده اين تحريم ها را مورد بازبيني قرار دهند.
روزنامه فايننشال تايمز نيز با انعكاس بخش هايي از سخنان روز پنجشنبه رستم قاسمي، وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در خصوص تعيين ضرب الاجل براي قطع كامل صادرات نفت به اتحاديه اروپا نوشت: ايران به صراحت اعلام كرده است كه چنانچه تحريم هاي يكجانبه اتحاديه اروپا عليه نفت و بانك مركزي ايران لغو نشود تهران صادرات نفت به اروپا را قطع خواهد كرد.
خبرگزاري شينهوا نيز در اين باره اعلام كرد: اتحاديه اروپا تا مذاكرات آتي ايران و 1+5 در بغداد فرصت دارد تا در تحريم ها عليه ايران تجديدنظر كند.
رستم قاسمي وزير نفت كشورمان روز پنجشنبه در حاشيه هفتمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در تهران گفت: اگر كشورهاي اروپايي در مذاكرات بغداد اقدام به لغو تحريم ها نكنند قطعا فروش نفت به اين اتحاديه را لغو خواهيم كرد.
عقب نشيني برخي شركت هاي اروپايي از تحريم تجاري ايران
پس از آنكه هفته پيش سازمان توسعه تجارت ايران از توقف ثبت سفارش واردات كالا از 100 شركت اروپايي خبر داد، در فاصله كمتر از چند روز بخش عمده اين شركت ها در نامه اي رسمي به ايران خواهان تجديدنظر مقامات تجاري كشورمان شدند.
رئيس كل سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با ايرنا عنوان كرد: تصميم تعدادي از كشورهاي اروپايي و تحريم تجاري ايران رفتار عجولانه اي بود كه همانگونه كه انتظار مي رفت، بيشترين آسيب را متوجه آنها مي كرد.
«حميد صافدل» گفت: رفتار متقابل جمهوري اسلامي با شركت هاي تحريم كننده، پاسخي درخور بود، اما تعداد زيادي از آنها بلافاصله وارد مذاكره شدند و عنوان كردند كه مايل به از دست دادن بازار ايران نبوده و به دنبال رويه هاي مسالمت آميز براي حل مسئله هستند.
وي خطاب به شركت هاي اروپايي ذينفع در بازار ايران گفت: حفظ منافع ملي و رعايت حقوق مصرف كننده كشورمان براي ما از اهميت بالايي برخوردار است و ادامه فعاليت آنها منوط به صرف نظر از مواضع قبلي است.
مخالفت سوئيس
با تحريم بانك مركزي ايران
دولت سوئيس با وجود فشار اتحاديه اروپا و كاخ سفيد، از تحريم بانك مركزي ايران به دليل اهميت آن براي اقتصاد اين كشور خودداري كرد.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، فشارهاي اتحاديه اروپا به سوئيس براي تحريم بانك مركزي ايران بي نتيجه بود. بر اين اساس سوئيس ضمن مخالفت با اين اقدام، علت آن را اهميت بانك مركزي براي اقتصاد اين كشور اعلام كرد.
يك مقام دولت سوئيس در عين حال چهارشنبه با بيان اين مطلب از تصميم كابينه اين كشور براي افزودن نام 11شركت و فرد ايراني به فهرست تحريم هاي خود خبر داد.

 



دلال (گفت و شنود)

گفت: بانك مركزي به دارندگان حواله پيش فروش سكه پيشنهاد كرده است كه سكه هاي خود را به بانك بفروشند!
گفتم: يعني چي؟ براي چي؟
گفت: ظاهرا چون قيمت سكه كاهش پيدا كرده، بانك مركزي نمي خواهد سكه هاي خريداري شده روي دست واسطه ها و دلال ها بماند و ضرر كنند!
گفتم: به جهنم كه دلال ها ضرر مي كنند! بانك مركزي بايد از منافع مردم حمايت كند نه واسطه ها و دلال ها.
گفت: بايد از بانك مركزي پرسيد؛ اگر مي خواستيد اين سكه ها را بخريد، چرا فروخته ايد؟ و حالا كه فروخته ايد چرا مي خواهيد دوباره آن را بخريد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي الاغش را براي فروش به دست يك دلال سپرد و دلال براي بازارگرمي فرياد مي زد كه اين الاغ از قاطر قوي تر، از شتر پرطاقت تر و از اسب تيزتر و... ناگهان فروشنده جلو آمد و به دلال گفت؛ مرد حسابي! الاغ به اين خوبي را چرا بفروشم؟! خودم آن را مي خرم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤به افرادي كه راه را گم كرده اند و با سخنان نسنجيده خويش دشمنان را در جسارت به انقلاب و نظام جسورتر مي سازند توصيه مي كنيم كه به آغوش ملت و انقلاب برگردند. قطعا آمريكا به درد آنان نخواهد خورد.
1608---0914
¤به رسميت شناخته شدن فناوري صلح آميز هسته اي كشورمان از سوي كشورهاي گروه 1+5 آن هم بدون معامله با آمريكا نشان داد كه با تكيه بر خداوند و پيروي از فرامين رهبر هوشمند انقلاب اسلامي مي توانيم بر همه مشكلات فايق بياييم. پس نتيجه مي گيريم آمريكا قدرت برتر دنيا نيست درست برخلاف آنچه كه بعضي از خواص مرعوب تصور مي كنند.
8449---0919
¤بايد مواظب بود كنار آمدن تلويحي كشورهاي گروه 1+5 با انرژي هسته اي كشورمان در مذاكرات اسلامبول 2 فرصت سازي براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا و راي آوردن اوباما نباشد و بعد از آنكه مجدد رئيس جمهور شد بازي را به هم بزنند.
شاه صاحبي
¤ در نشست اسلامبول تركيه طرف هاي غربي دانسته يا ندانسته تابع اراده ملت ايران شدند. اما اينكه آنها بخواهند به ايران اسلامي اجازه فعاليت هسته اي دهند زهي خيال باطل كه اقتدار نظام اسلامي در پي مقاومت و ايستادگي در برابر زياده خواهي هاي استكبار بود و تسليم شدن آنها در برابر اراده ملت بيدار ايران تحت رهبري ولي امر مسلمين محرز و مسلم است. دشمنان بدانند ما در ادامه راه پيشرفت هايمان اجازه از كسي نمي خواهيم و اجازه نمي دهيم هيچ زورگويي به حريممان وارد شود.
طالعي
¤به رسميت شناخته شدن غني سازي در نشست هسته اي كشورهاي گروه 1+5 در اسلامبول بايد دو سال پيش بعد از انتخابات رياست جمهوري دوره دهم اتفاق مي افتاد اين تاخير را فتنه گران داخلي و خارجي باعث شدند كه اميدواريم روزي محاكمه شده و به سزاي خيانت خود برسند.
2991---0938
¤دولت هم قيچي و هم پارچه هر دو را در اختيار اتحاديه صنف گذاشته كه هر طور خواستند ببرند و بدوزند. تو را به خدا مسئولين مربوطه نگذارند به مردم شوك وارد شود. ضرورت هماهنگي قوه مجريه، قضائيه و مجلس در برخورد با گران فروشي مي تواند اميدواري در جامعه ايجاد كند.
6878---0912
¤اگر توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني هم از سوي دولت و مسئولين و هم از سوي مردم بويژه صنعت گران جدي گرفته شود قطعا استقلال اقتصادي كشور مانند استقلال سياسي تضمين خواهد شد.
6263---0938
¤در سالي كه سال توليد ملي نامگذاري گرديده غيرمنطقي است كه قيمت خودروهاي ساخت داخل كشور را افزايش مي دهند ولي متاسفانه اين كار صورت گرفت. البته چه فايده كه كسي هم پاسخگو نيست اين در حالي است كه مسئولين دولتي پايان سال اعلام كرده بودند كه قيمت خودروهاي داخلي به قيمت قبلي بر خواهد گشت.
2787---0913
¤قيمت همه چيز از لوازم منزل گرفته تا ارزاق عمومي سرسام آور بالا رفته است. واقعا نگران آينده خود و فرزندانمان شده ايم. اميدواريم مسئولين امور بويژه دولت همچون سال هاي 84 و 85 كه نسبت به اين امور حساس بوده امروزه نيز اين مشكل مردم را جدي تلقي كند.
6878---0912
¤تجربه ثابت كرده كه ملت ايران در تحريم هاي اعمال شده از سوي دشمنان رشد كرده است. بنابراين تحريم نفت ايران توسط غرب را بايد به فال نيك گرفت و از اين فرصت براي مديريت اقتصاد بدون نفت حداكثر استفاده را كرد.
اميدي
¤ارتباط، مراوده و جابجايي روزانه نزديك به دو ميليون نفر بين تهران و كرج ايجاب مي كند شركت مخابرات با وضع يك كد مشترك براي تلفن هاي ثابت هر دو شهر تسهيلات لازم را براي مردم فراهم سازد.
8949---0912
¤در شهرستان قائن برخي وهابيون با هدف تحت تاثير قرار دادن قشر خانم ها دست به شايعات گوناگون زده اند. هدف وهابيت دشمني با ذات اسلام است و در اين مورد نبايد ساده انديش بود. با بصيرت و هوشياري بايد توطئه دشمنان را به خودشان برگردانيم.
5202---0915
¤ از جهاد كشاورزي درخواست عاجزانه دارم كه نسبت به تامين كود شيميايي كشاورزان بويژه روستائيان محروم عنايت ويژه اي نمايند مگر قرار نيست با توليد روزافزون ، خودكفايي گندم تداوم يابد. جهاد كشاورزي مهر 90 حواله كود شيميايي داده ولي از جنس خبري نيست چرا؟
يكي از كشاورزان روستاي عليشار شهرستان رزند ساوه
¤ از مديريت و كاركنان اداره راه و شهرسازي نطنز در تكريم ارباب رجوع و ايفاي وظيفه به نحو احسن در محدوده 50 روستاي شهرستان نطنز از حيث ترميم آسفالت، روكش، نصب علائم و... تقدير و تشكر مي شود.
حسين شفيعي ابيانه
¤ از شهردار و مسئولين شهر تبريز درخواست مي شود نسبت به آسفالت خيابانهاي اطراف نمايشگاه بين المللي اقدام نمايند.
محمدمهدي رحماني
جوابيه شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 15/1/91 با مضمون: كمبود واگن در خط چهار مترو به آگاهي مي رساند: با افتتاح ايستگاه ارم سبز در روزهاي آتي و به دنبال آن افزايش ظرفيت ناوگان، كاهش زمان فاصله گذر نيز در دستور كار قرار دارد. لذا تا زمان بهره برداري از ايستگاه ارم سبز، شركت بهره برداري مترو از صبر و تحمل كليه مسافران محترم كمال تشكر را دارد.
جوابيه روابط عمومي شركت ايرانسل
در پاسخ به پيام منتشر شده در خصوص «هزينه پيامك هاي فارسي ايرانسل» در صفحه 9 مورخ 22/1/91، به آگاهي مي رساند: نرخ پيامك فارسي، براي پيامك هايي كه حجم غالب آن با فونت فارسي نگاشته شده باشد (حداكثر 70كاراكتر فارسي در هر پيام) براي كليه سيم كارت هاي دائمي و اعتباري و كليه پيامك هاي سيم كارت پيام رسان، 100ريال و پيامك با نوشتار لاتين (حداكثر 160كاراكتر لاتين در هر پيام) براي سيم كارت اعتباري و سيم كارت هاي دائمي در ساعات اوج مصرف 160ريال و براي سيم كارت دائمي در ساعات كاهش مصرف (از ساعت 21 تا ساعت 59:7دقيقه) 128ريال است. ضمن آنكه، مشتركين ايرانسل مي توانند با استفاده از شارژ شگفت انگيز تا سقف 24% و يا با فعال سازي طرح هاي رنگي تا سقف 97% در خدمات و تعرفه هاي خود از تخفيف ويژه بهره مند شوند. همچنين مشتركين مي توانند با استفاده از بسته هاي افزايشي و يا ساير طرح هاي تشويقي از تخفيفات قابل ملاحظه اي بهره مند شده و هزينه هاي ارتباطي خود را به ويژه در بخش پيام كوتاه، به ميزان چشمگيري كاهش دهند.
¤ وقتي از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در سفرهاي استاني با شعار دسته گل محمدي به شهر ما خوش آمدي استقبال گرم مي شود چه لزومي دارد كه جلو تريبون ايشان با هزينه بيت المال و با دسته هاي مختلف گل تزيين شود و فشار آن روي مردم بيايد.
0950---0919
¤ مبادا سرمايه و پول هاي كلان سازمان هدفمندي يارانه ها به سرنوشت سازمان بهينه سازي سوخت دچار شود؟
6333---0911
¤ براساس اخبار منتشره قرار است نرخ بنزين تغيير يابد با توجه به اينكه مسئولين اجرايي در ماه هاي اخير عدم توانايي كنترل بازار را از خود نشان دادند شايسته نيست مجددا شوك ديگري با افزايش قيمت بنزين بر جامعه وارد شود. و شنيده ها نيز حاكي است كه نرخ بنزين در شهرهاي مرزي قرار است شناور شود با توجه به اينكه اغلب افراد از قشر محروم جامعه هستند اين كار آسيب اصلي را باز هم به اين قشر وارد خواهد كرد شايسته است با مبارزه جدي نسبت به جلوگيري از قاچاق بنزين و فرآورده هاي نفتي اقدام شود نه اينكه با قيمت شناور عرضه شود.
يك هموطن
¤ به علت سادگي پدرم ضمانت هاي متعدد بانكي دوستان و رفقايش را پذيرفته است. اين افراد حدود 50 ميليون تومان با ضمانت پدرم وام گرفته و اكثر آنها از پرداخت بدهي خود امتناع كرده اند و بانك ها از حقوق پدرم برداشت مي نمايند. بيش از 6 سال است ما با پنج فرزند (4 دختر و 1 پسر) فاقد حقوق دريافتي هستيم. از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود در چنين مواردي حداقل يك سوم حقوق فرد را براي سرپا نگهداشتن خانواده ضامن به او پرداخت و مابقي را از حقوق وي كسر نمايند نه اينكه كل حقوق به جاي وام گيرنده از حقوق ضامن كسر شود كه او و خانواده اش به ذلت و خواري كشيده شوند.
يك هموطن از كرمانشاه
¤ يك كارگر پيمانكاري در اداره حراست شهرستان اميديه هستم و هر سال مشكل جابه جايي منزل اجاره اي دارم. حقوقم پانصد هزار تومان است كه نصف آن را بابت اجاره مسكن با هشت ميليون تومان پول پيش مي دهم و با 250 هزار تومان زندگي مي كنم از مسئولين درخواست مي شود به فرياد ما برسند.
علي صفاخاني
¤ مافياي قدرت و ثروت با سياست هاي غلط ارزي و بازار سكه چه ضررهايي كه به نظام وارد نمي كند و متأسفانه كسي نيز سد راه آنها نمي شود چرا؟
قنبرپور مقدم
¤ از رئيس مجلس به سبب جلب رأي موافق كميسيون تلفيق بودجه 91 تشكر مي كنم كه اقدام هوشمندانه اي بود.
0167---0910
¤ فروشگاه تعاوني مصرف بانك ملي واقع در خيابان اكباتان منشعب از ميدان بهارستان فقط اختصاص به اعضاي تعاوني دارد و خريد براي عموم آزاد نيست. از مسئولين اين بانك درخواست داريم مانند فروشگاه هاي ساير بانك ها خريد از اين فروشگاه را براي عموم آزاد بكنند تا هم مردم در رفاه باشند و هم خودشان به كسب درآمد بيشتر بپردازند.
صادقي از ساكنين محل
¤ اخيرا كاركنان قراردادي سازمان هوا و فضا را مشروط به اينكه حداقل 15 سال سابقه كار داشته باشند با 5 سال ارفاق بازنشسته مي كنند. بنده 6 سال است كه در اين سازمان مشغول به كار هستم ولي 15 سال نيز سابقه كار در بيرون از سازمان دارم. با وجود سابقه پرداخت حق بيمه معلوم نيست چرا اين سال ها را جزو سنوات كار محسوب نمي كنند.
5865---0912
¤ بنده به خاطر اينكه جانباز 25درصد هستم از تسهيلات مخصوص جانبازان 70درصد محروم مي باشم. به عنوان مثال براي به خانه بخت فرستادن فرزندم هيچ كمكي نكردند. تسهيلات زيارت براي ما وجود ندارد. بيمه تكميلي نيز نداريم. چرا بايد براي جانباز 25درصد اين قدر محدوديت امكانات وجود داشته باشد؟
2096---0911
¤ در تشييع جنازه خواننده سريال پس از باران كه از اخبار 30/20 شبكه دوم سيما پخش مي شد عده اي دست مي زدند. معني اين حركت خلاف عرف و شئونات اسلامي چيست؟
رحماني از تهران
¤ تكاليفي كه در قانون جديد مدني برعهده مرد خانه گذاشته شده نوعي تكليف مالايطاق مي باشد يعني اينكه انجام آنها از توانايي مردان خارج است.
2080---0939
¤ دست حسين آقا شريعتمداري مدير مسئول محترم روزنامه درد نكند كه در مورد گراني هاي لجام گسيخته اخير واكنش نشان داد تقاضا داريم اين موضوع يعني اعتراض به گراني و تورم را ادامه بدهيد تا بلكه نتيجه بدهد و مردم از اين گرفتاري نجات پيدا كنند.
6412---0913
¤ نانوايي سنگكي خيابان ابن سينا واقع در منطقه 6 شهرداري محله يوسف آباد به مردم در صف ايستاده بي اعتنايي مي كند و به جاي آن، نان ها را با پيك موتوري به درب منازل مي فرستد و پول بيشتري دريافت مي كند. چرا مسئولين امر همه امور را رها كرده اند.
شجاعي
¤ با حمايت از يادداشت روز شجاعانه كيهان به نام مگر اين مگس چقدر سوپ مي خورد و تأكيد ايشان بر پاكي قريب به اتفاق مسئولين، وقت آن است كه با انجام يك خود پالايي ، اندك شماري از مسئولين كه دست ناپاكي در برخي گراني هاي اخير دارند معرفي و بركنار شوند.
8853---0912
¤ شيعه و منابع غني آن احتياجي به نسخه نويسي مزدوران قلم به دستي چون سروش ندارد. او نيز جزء همان دشمنان اهل بيت است پس لعنت خدا بر او و همدستانش.
1663---0916
¤ حضرت امام محمد باقر(ع) در يكي از سخنان گهربار خويش فرموده اند: نه، نه، فرج ما نخواهد رسيد مگر آن كه غربال شويد و ادامه دادند:« تا آنكه خدا ناخالص ها را جدا سازد و خالص ها باقي بمانند. »قابل توجه خواصي كه هرازچندگاه با نشان دادن ناخالصي هاي خويش راه خود را جدا مي كنند.
2810---0917
¤ خانم هاي بيوه اي كه تا قبل از سال 90 با برادر شوهرانشان ازدواج كرده اند مستمري ماهيانه شان قطع شده است. ولي براي خانم هايي كه در سال 90 ازدواج ديگري داشته اند اين مشكل وجود ندارد. چه منطقي چنين تبعيضي را مي پذيرد؟
6121---0914
¤ 200 نفر از پرستاران دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه آزاد [...] هستيم كه متوجه شده ايم معاون اداري- مالي دانشگاه سه درصد از حقوق ما را به جاي اينكه به حساب تأمين اجتماعي واريز كند به حساب دانشگاه برداشت كرده است. با جمع كردن امضاء به دنبال احقاق حق خود هستيم از شما مطبوعات نيز درخواست حمايت داريم.
4686---0915
¤ از شهرداري محترم گنبدكاووس درخواست مي شود براي رعايت حال عابران پياده به ويژه جانبازان، معلولين و افراد مسن پل هاي عابر پياده را به پله برقي مجهز كنند.
جمعي از هموطنان گنبدكاووس
¤ صبح 26/1/91 در مترو امام حسين(ع) بيش از نيم ساعت منتظر قطار شهري بودم كه خبري نشد و كسي هم از مسئولين امر هيچ گونه توضيحي نداد و عذرخواهي نكرد.
9093-0912
¤ خوب است صداوسيما در برنامه هاي روزانه خود تصاويري از ايثارگري شهدا در دفاع مقدس را به نمايش بگذارد تا برخي افراد كه از بسياري مسائل جنگ ، دور بودند ببينند كه چه كساني از همه چيز خود گذشتند تا كشورمان پايدار ماند.
6684-0917
¤ با توجه به پايين آمدن قيمت سكه از دولت محترم مي خواهم كه ضربه نهايي را به نرخ سكه وارد نمايد و ماليات بر ارزش افزوده سكه را ببخشد تا قيمت سكه پايين تر بيايد.
ايراني
¤ شركت آب و فاضلاب منطقه 14 مدتي است كه انشعاب فاضلاب منازل را وصل كرده است، اما پس از اتمام كار به علت عدم نظارت به پيمانكاران متأسفانه اكثر كوچه هاي فرعي كه آسفالت شده اند پس از اولين بارندگي تا نيم متر نشست كرده و موجب آزار و اذيت عابرين و خودروهاي عبوري شده اند. از شهرداري منطقه 14 و شركت آب و فاضلاب منطقه 4 درخواست مي شود ضمن نظارت نسبت به ترميم اين نشست ها به ويژه در خيابان هاي فرعي خيابان شهيد مخبر شمالي و فرعي هاي خيابان شهيد جمال تاجيك منشعب از بزرگراه شهيد محلاتي اقدام نمايند.
صادقي
¤ وقتي به ما شهروندان علي رغم نداشتن تمكن مالي پيامك انصراف مي فرستند و اجبار مي كنند كه اگر وارد سايت نشويد و چند مرحله عمليات مربوط را انجام ندهيد به منزله انصراف از دريافت يارانه مي باشد اسم آن را بايد اختيار گذاشت يا اجبار.
4886-0912
¤ وقتي مسئولين و بيشتر مردم اقليم كردستان عراق ساليان سال درزمان جنگ ميهمان جمهوري اسلامي و ايرانيان بوده اند سزاوار نيست اجازه بدهند معاندان و تروريست هايي كه دستشان به خون ملت ايران آغشته است در آن منطقه پناه بگيرند و آنان را مورد حمايت قرار بدهند.
3159-0911
¤ روزهاي جمعه هر هفته در بزرگراه آزادگان بعد از بيمارستان شماره 2 تأمين اجتماعي به خاطر اينكه عده اي بازار پرنده فروشي راه مي اندازند ترافيك سنگيني به وجود مي آيد. بعضا دو ساعت تمام در اين ترافيك سرگردان مي شويم. از مسئولين امر مي خواهيم فكري براي نجات ما شهروندان بكنند.
عظيمي
¤ اين اوج بي عدالتي و بي قانوني است كه تأمين اجتماعي در خدماتي كه فروش و نصب توأم در يك قرارداد آمده از بابت فروش هم جداگانه بيمه كسر مي كند. لطفا موضوع پيگيري و رسيدگي شود.
6132-0916
¤ خدا را شاهد مي گيرم كه زندگي ما شهرستاني ها از زمان اجراء شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها خيلي بهتر شده چرا مجلس جلوي اجراي مرحله دوم اين طرح را گرفته است؟
4246-0935
¤ پخش سريال انحرافي از شبكه هاي سيما واقعا انحرافي است. رسانه ملي مردم را چه فرض كرده اند كه عده اي به تخليه كينه هاي خود از نظام پرداخته اند. همچنين حركات يكي از خانم هاي بازيگر در تيتراژ اين سريال خيلي زننده و شرم آور است.
2645-0912و 8615-0919و 3448-0912
¤شيريني هاي محلي در اقصي نقاط كشورمان از جمله استانهاي شمالي، اصفهان، كرمانشاه، يزد، كرمان و... وجود دارد. اما متأسفانه رسانه ملي گاهي به تبليغ شيريني هاي خارجي اقدام مي نمايد كه نمونه آن در برنامه آشپزي دوشنبه ساعت 30:15 شبكه3 (28/1/91) بود، آن هم يك شيريني كه جز ضرر چيزي عايد انسان نمي كند، شيريني سوئيسي «رولت».
5236-0939
¤ از مسئولين شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه درخواست مي شود نظارت بيشتري بر شركت واحدها داشته باشند تا برخي از آقايان به حريم خانم ها تجاوز ننمايند و صندلي اختصاصي خانم ها را اشغال نكنند. اخيراً خواهران زيادي را هم مسن و هم بچه دار در بخش اختصاصي خود در حالت ايستاده مشاهده كرده ايم كه صندلي هاي آنها توسط آقايان اشغال شده است. جالب اينجاست كه وقتي خانم ها اعتراض مي كنند با پرخاش و توهين برخي آقايان مواجه مي شوند.
يك شهروند تهراني
¤ پيشنهاد مي كنم متوليان فيلترينگ و سايتهاي ضدانقلاب برخي از اين سايتهاي پرمدعا را باز كنند تا با ورود به آنها پاسخ هاي دندان شكني در بخش كامنت هاي آنها قرار دهيم تا آنها وزن و پايگاه خود را در ميان مردم آگاه و فهيم ايران بدانند و اينقدر به عربده كشي نپردازند.
9873-0911
¤از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود به قانون سرقفلي كه گويا يك قانون فرانسوي است خاتمه و نسبت به تصويب طرحي اقدام نمايند كه وظايف مالك و مغازه دار را به طور صريح و شفاف بيان كرده باشد.
4523-0912
¤ سه بار نامه به دفتر رئيس جمهور محترم دادم. با توجه به اينكه از ناشنوايي شديدي هم رنج مي برم و با توجه به اينكه پاسخ نامه هايم را هم دريافت كردم ولي متوليان امر هيچ كاري برايم نكردند. از مسئولين امر درخواست مساعدت لازم را دارم.
نورآباد دلفان
¤چرا نمايندگان مجلس در برابر موج تورم و گراني واكنش مؤثري انجام نمي دهند؟
5202-0915
¤مسئولان فرهنگي سرشان در لاك كدام تسامح گير كرده كه كتابهاي ملحدي چون كسروي و منحرفي چون هدايت با چاپ جديد در كف پياده روهاي تبريز فروخته مي شود؟
6654-0914
¤اكثر كارمندان كه حقوق ثابتي دارند از يارانه ها نيز بهره مندند ولي مستمري اندكي كه مستمري بگيران كميته امداد امام راحل(ره) مي گرفتند پس از شروع پرداخت يارانه، قطع شد!
4789-0912
¤ چه دعايي كنمت بهتر از اين / كه كنار پسر فاطمه /هنگام اذان سحر جمعه اي از سال جديد/ پشت ديوار بقيع/ قامتت قد بكشد/ در دو ركعت به نمازي / كه نثار حرم و گنبد برپا شده حضرت زهرا بكني. اللهم عجل لوليك الفرج.
2995---0912
¤ كارخانه آب ميوه «رزشتاك» در تبليغات كالاي خود مدعي عدم استفاده از رنگ در توليد محصولات است. آيا اين ادعا دليل براين نيست كه در ديگر كارخانه هاي مشابه در توليد آب ميوه از رنگ استفاده مي شود؟
8516---0919
¤ صداي آهنگي كه در بخش هاي خبري سيما به ويژه شبكه يك به دفعات مكرر پخش مي شود واقعا آزار دهنده است و بعضا از خود اخبار بيشتر مي باشد.
0692---0918
¤ اگر ايران شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس را تحمل مي كند به خاطر رعايت همسايگي است. والا اگر مي خواستيم به هريك از اين گستاخي هاي آنان جواب عملي بدهيم مي بايستي ساليان پيش نسلشان منقرض مي شد و امروز اثري از آنان نمي بود.
9443---0911
¤ در كتابي خواندم كه در زمان جمشيد پادشاه ايران مردان دولتي از يك ماه قبل از زايمان همسرانشان تا يك ماه بعد به مرخصي فرستاده مي شدند. چه خوب است ما مردان دولت محمود هم حداقل 5 روز قبل از زايمان همسرانمان تا پنج روز بعداز زايمان به مرخصي فرستاده بشويم. اميدواريم اين مطلب و درخواست ما به گوش آقاي مشايي تئوري پرداز مكتب ايراني برسد.
4209---0912
¤ وقتي آقاي هاشمي رفسنجاني دولت را متهم به عدم تعامل با كشورهاي حاشين نشين خليج فارس مي كند چرا شيخ نشين حقير امارات با سفر رئيس جمهور كشورمان به جزيره ايراني ابوموسي گنده گويي نكند؟ پس از ماست كه برماست.
1177---0935
¤ معلوم نيست تهيه كنندگان سريال «حيراني» داستان فيلم را از كدام اثرهنري و آثار نويسندگان قرن هجدهم اروپا به طور ناشيانه اقتباس كرده اند كه هرچه تلاش مي كنيم نمي توانيم با اين مجموعه ارتباط برقرار بكنم.
يك شهروند
¤ پارك ارغوان واقع در تهرانسر شرقي فاقد روشنايي است. اين مشكل را به دفعات با سامانه 137 اطلاع رساني مطرح كرده ام ولي متأسفانه رسيدگي نكرده اند. گفتم شايد از اين طريق نتيجه بگيريم.
9332---0912
¤ نفاق سران تركيه تا كي بايد توسط مسئولين ايران و مقاومت تحمل شود. مسئولين منفعت طلب اين كشور نشان داده اند كه هم به آمريكا و هم به رژيم اشغالگر قدس و هم به كشورهاي مرتجع منطقه متعهد هستند و اختياري از خود ندارند.
2016---0912
¤ مسئولين كشور بايد گستاخي هاي امارات را محكم جواب بدهند اگر در اين مورد كوتاهي كنند درحق مردم خودشان ظلم كرده اند و هرگز آنان را نخواهيم بخشيد.
1908---0916
¤ گنبدكاووس داراي 3 سينما بود كه متأسفانه 2 سينماي اين شهر تاريخي تعطيل شده است از مسئولين امر انتظار حمايت و بازگشايي آنها را داريم.
اكبر ناظري
¤ متأسفانه در برخي مدارس و توسط برخي دبيران تبليغ كلاس هاي خصوصي مي شود و از طرفي همان دبيران داور ارزشيابي دانش آموزان و گرفتن آزمون از آنها هستند. به نظر مي رسد يكي از موارد بالاي افت تحصيلي مدارس دولتي منافع برخي از دبيران باشد.
3665---0912
¤ آنان كه مي گويند آقاي هاشمي رفسنجاني با اعلام نظر در پيرامون برقراري رابطه با آمريكا و اعلام اينكه آمريكا قدرت برتر است فقط يك خاطره گفته است لطف كنند حداقل سرخودشان كلاه نگذارند چرا كه كلاه سر مردم نمي رود. بيش از دو دهه براي بيان چنين خاطره اي وجود داشت. چرا حالا؟
3906---0917
¤ به نظر مي رسد قبل از اينكه به حساب رژيم صهيونيستي برسيم بايد حساب دولت شيخ نشين امارات را كف دستش بگذاريم كه پاي خودش را بيشتر از گليم خود دراز نكند.
1752---0911
¤ رشوه و پارتي بازي در برخي از ادارات و سازمان ها بيداد مي كند. اين واقعيت را مسئولين ما بايد باور كنند و در صدد علاج آن بربيايند.
2428---0938
¤مسئولان نيروي انتظامي بايد جدي تر با وارد كنندگان آنتن هاي ماهواره برخورد كنند.
اسماعيلي
¤ امسال سبد كالاي بازنشستگان لشگري هم سوراخ بود و چيزي نصيب ما نشد الان چندين سال است كه اين سبد كالا به ما تعلق نمي گيرد.
يك بازنشسته
¤ مهم ترين دليل گراني احتكار كردن اجناس در انبارها توسط محتكران است. مسئولان بايد هوشيار باشند و نگذارند سوء استفاده كنندگان جو جامعه را ملتهب نمايند.
يك شهروند
¤ در ضلع جنوب غربي ميدان آزادي تابلوي مقبره كوروش روي ديوار نقاشي شده است. اين همه منظره عكس شهدا و گل و گياه داريم، چه دليلي دارد عكس اين مقبره در ابعاد وسيع نقاشي شود، ديواري كه محل عبور و گذر شهروندان و بسياري از جوانان مي باشد بايد نمادي از شهدا و دفاع مقدس باشد.
معتمدي
 



لاريجاني در گفت وگو با المنار: گستاخي اماراتي ها براي آنها گران تمام خواهد شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اظهارات برخي مقامات امارات در خصوص سفر رئيس جمهوري ايران به جزيره ابوموسي هشدار داد كه اين گستاخي ها به صلاح مقامات امارات نيست.
«علي لاريجاني» در گفت وگو با المنار در اين باره گفت: استراتژي ايران در مقابل همسايگان خود همواره همگرايي و رفتار دوستانه بوده است ولي اقدام اخير امارات حاكي از گستاخي است و برخي مسئولان اين كشور حرف هايي زده اند كه به صلاح آنها نيست.
وي در توصيه اي به مسئولان كشور امارات گفت: بايد شئونات را رعايت كنند و بدانند كه سفر رئيس جمهور ايران به جزيره ابوموسي، يك سفر استاني و داخلي بوده است و در صورتي كه آنها موضوع مورد بحثي دارند بايد براساس مسير ديپلماتيك اين اظهارات را پيگيري كنند.
لاريجاني در ادامه به بيانيه روز چهارشنبه نمايندگان در صحن علني مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: روز چهارشنبه 30 فروردين ماه نمايندگان ملت نسبت به گستاخي اخير امارات بيانيه اي صادر كرده و در صحن علني مجلس قرائت كردند، بنابراين آنها بايد توجه داشته باشند كه منافعشان اقتضا مي كند در كنار ايران قرار گيرند.
رئيس مجلس در بخش ديگري از اين گفت وگو درباره حوادث سوريه با انتقاد از عملكرد برخي كشورهاي جنگ طلب يادآور شد: برخي كشورهايي كه تاكنون جنگي را در كشورشان تجربه نكرده اند، قصد دارند اين تجربه آتشين را به سرزمين هاي ديگر وارد كنند تا سلاح هاي خود را به فروش برسانند.
وي اظهار داشت: البته اين كشورها نمي دانند كه آتش اين جنگ ممكن است دامن خود آنها را نيز بگيرد، لذا به آنها توصيه مي كنيم كه اين موضوع بازي با انبار باروت است و فكر نكنند كه ارسال سلاح به سوريه و به پا كردن آتش، يك تمرين ساده و بازيگوشانه است.
رئيس مجلس افزود: زماني كه شعله جنگ روشن شود دامنگير بسياري از كشورها مي شود.

 



در دور دوم انتخابات مجلس نهم صورت مي گيرد
رقابت 135 داوطلب براي تصاحب 65 كرسي مجلس

رئيس ستاد انتخابات كشور، با تاكيد بر آمادگي كامل اين ستاد براي برگزاري دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، از رقابت 135 نفر براي 65 كرسي باقي مانده مجلس نهم خبر داد.
سيد «صولت مرتضوي» با حضور در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما، از برگزاري انتخابات در 18 استان، 33 حوزه و بيش از 14 هزار و 300 شعبه اخذ راي خبر داد و افزود: بيشترين كرسي هاي باقي مانده به تعداد 25 كرسي متعلق به تهران است كه 50 نفر براي آن با هم رقابت مي كنند.
وي اظهار داشت: با توجه به برگزاري انتخابات دور اول، زيرساخت ها در استان ها آماده بود و صندوق هاي راي، تعرفه ها، مهرها و همه لوازم مورد نياز نيز آماده شده است.
مرتضوي تعداد بازرسان شامل بازرس، سربازرس و بازرس ويژه را در مجموع حدود 15 هزار تن ذكر كرد و افزود: در مرحله اول نتيجه 2 حوزه انتخابيه از جانب شوراي نگهبان باطل شد و در سه حوزه هم تغييراني را شاهد بوديم كه در مقايسه با دوره هاي قبل كمتر بود.
وي قوانين و رويه برگزاري انتخابات مرحله دوم را مانند مرحله نخست دانست و ادامه داد: تبليغات هم مانند مرحله اول طي 7 روز و از بامداد پنج شنبه 7 ارديبهشت تا ساعت 8 صبح پنج شنبه 14 ارديبهشت مجاز خواهد بود.
مرتضوي افزود: ممنوعيت هاي تبليغات در مرحله دوم هم شامل مواردي مانند راه اندازي كارنوال هاي تبليغاتي، ديوارنويسي، چاپ عكس با قطع بزرگتر از ميزان اعلام شده و استفاده از بلندگو در فضاي باز مي شود.
وي همچنين تبليغ كانديداها در رسانه هايي كه از اعتبارات عمومي و دولتي استفاده مي كنند مانند صدا و سيما را ممنوع دانست و گفت: اين دسته از رسانه ها مي توانند مردم را براي حضور پرشكوه تشويق كنند ولي پايگاه هاي اطلاع رساني و ديگر رسانه ها منعي براي تبليغات ندارند ضمن آن كه فقط از نام افراد داراي مسئوليت حقوقي (بدون ذكر عنوان) در حمايت از يك كانديدا مي توان استفاده كرد.
رئيس ستاد انتخابات كشور در ادامه ملاك مشاركت مردم را مرحله اول انتخابات عنوان كرد و اظهار داشت: ما در مرحله نخست شاهد مشاركت بسيار گسترده و مطلوب در كشور بوديم، ولي در مرحله دوم آن حساسيت وجود ندارد چرا كه در ابتدا 3400 نفر با هم رقابت مي كردند و هر كرسي بيش از 12 نفر داوطلب داشت، اما در اين مرحله براي هر كرسي 2 نفر رقابت مي كنند.
مرتضوي با بيان اينكه حضور و مشاركت حداكثري مردم در مرحله دوم انتخابات با توجه به ضرورت افراد اصلح در مجلس مهم و ضروري است، از برگزاري انتخابات حوزه هاي ابطال شده به صورت مياندوره اي و همزمان با انتخابات رياست جمهوري در سال 92 خبر داد.

 



تقلاي كور براي عادي سازي فعاليت فتنه گران (خبر ويژه)

سردرگمي همچنان در ميان اصلاح طلبان آلوده به «فتنه سبز» و «تحريم انتخابات مجلس» موج مي زند.
اين طيف حزبي- رسانه اي در جريان اغتشاشات سال 88 هيزم كش و آتش افروز فتنه بودند و در زمينه القاي تقلب و ايجاد التهابات خياباني نقش آفريني كردند. آنها پس از شكست در سناريوي مذكور، از موضع سلبي وارد شده و كوشيدند تحريم انتخابات مجلس را پيش ببرند كه با مشاركت 65درصدي مردم، مجدداً ناكام ماندند.
طيف ياد شده با آزمودن اينكه از سياست تحريم انتخابات بهره اي نمي برد، مايل است به عرصه سياسي و انتخابات رياست جمهوري بازگردد به همين دليل هم روزنامه هاي زنجيره اي وابسته به آنها طي هفته گذشته با ز دن تيترهايي نظير «سلام اصلاح طلبان به انتخابات» و انتشار اسامي يا تصاوير عبداله نوري، محمدرضا عارف و كمال خرازي و... كوشيدند اصطلاحاً به «عادي سازي»! همه خيانت هاي طيف افراطي طي 3 سال گذشته بپردازند گويا كه همه مسئله متوقف به تصميم افراطيون براي تحريم انتخابات يا حضور در آن بوده و حالا مسئله حل شده است!! البته در اين ميان برخي تحليل گران مطرح كردن برخي نام ها را پروژه اي انحرافي در جهت رد گم كني و به حاشيه انداختن مسئله اصلي مي دانند. اين تحليلگران براي اثبات تحليل خود مي گويند روشن است فردي نظير عبداله نوري كه محكوميت قضايي دارد يا اشخاصي كه اساساً رجل سياسي- مذهبي هستند و نه سابقه يك روز مديريت اجرايي دارند (شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري)، نمي توانند نامزد انتخابات شوند.بنابراين هدف اصلي، خروج از فضاي بن بست بدون عذرخواهي از عملكرد 3 ساله يا دست كم توضيح به مردم درباره اقدامات ساختارشكنانه و كور گذشته است.
آنچه اين سردرگمي را آشكارتر مي كند رديف كردن اسامي و تصاوير كساني چون عبداله نوري است، كسي كه همين چند روز پيش به خاتمي به خاطر نقض سياست تحريم و شركت در انتخابات مجلس انتقاد كرد.
در اين زمينه پايگاه اينترنتي صبح امروز كه توسط راديو آمريكا و در پوشش مجتبي واحدي (مشاور كروبي و سردبير فراري روزنامه آفتاب يزد) مديريت مي شود، در تحليلي نوشت: پس از شركت خاتمي در انتخابات مجلس كه برخلاف اجماع كل نيروهاي تحولخواه [اسم مستعار جريان برانداز!] صورت گرفت، بسياري از اصلاح طلبان قطع اميد كرده اند و به دنبال چهره هاي تازه اي نظير عبدا... نوري مي گردند تا با محوريت آنها اصلاحات يا جنبش سبز را بازسازي كنند اما نام نوري در حالي مطرح مي شود كه او داراي سابقه محكوميت در جمهوري اسلامي است و تأييد صلاحيت وي قابل تصور نيست.
وب سايت راديو كوچه- از سايت هاي ضدانقلابي- نيز معتقد است: اين روزها جريان اصلاحات به مثابه بيماري بدحال است كه از پايان عمر دولت سيدمحمد خاتمي هر روز معذب تر شده، پس از سركوب جنبش سبز و حصر موسوي و كروبي به بستر افتاده و به دنبال شوك ناشي از شركت خاتمي در انتخابات اخير، محتضر شده است. گويا طرفداران اصلاحات قصد دارند اين بار با فعال كردن برخي افراد جاني تازه به بيمار خود ببخشند.
اين وب سايت، نوري را از كساني دانست كه در برخورد با منتظري نقش آفريني كرد.
داريوش قنبري عضو اقليت مجلس در گفت وگو با ايلنا مي گويد: تشكيلات اصلاح طلبان دچار از هم گسيختگي شده و پيش از مشخص شدن فرد بايد سازماندهي تشكيلاتي در دستور كار قرار گيرد.




 



سوت و كف ضد انقلاب در استقبال از يك اظهارنظر سخيف (خبر ويژه)

اظهارات نسنجيده و تعجب آور اخير غلامحسين الهام در مورد مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد سوءاستفاده گسترده ضد انقلاب خارج نشين قرار گرفت.
سايت خودنويس با استناد به سخنان الهام تيتر زد: «رهبري بيكارها را به مجمع تشخيص مصلحت مي برد».
سايت جرس نيز با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب كه در ديدار با اعضاي دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام اين نهاد را مظهر خرد جمعي در نظام اسلامي دانسته بودند نوشت: الهام مي گويد: مجمع تشخيص مصلحت كارايي خود را از دست داده است.
اين سايت متعلق به حلقه ماسوني لندن با كنار هم قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش مهم مجمع تشخيص در حل و فصل اساسي ترين مسائل كشور و مقايسه آن با اظهارات اخير غلامحسين الهام حداكثر سوءاستفاده را از اين اظهارات عجيب كرده است.
روزنامه هاي متعلق به جريان اصلاحات نيز سخنان الهام را در تيترهاي خود برجسته كردند.
اعتماد تيتر زد: الهام مجمع تشخيص را جاي بيكاران دانست و شرق نيز بر اين قسمت سخنان الهام تكيه كرد كه مجمع تشخيص كارايي ندارد.
اين در حالي است كه اين اظهارات با واكنش جدي عموم مردم و همچنين چهره هاي اصولگرا نيز مواجه شده است.
بسياري از خوانندگان كيهان طي روزهاي اخير با تماس هاي مكرر اظهارات سخيف الهام را محكوم كرده و خواستار توضيح وي شده اند و برخي اصولگرايان هم در واكنش هايي از وي خواسته اند اين سخنان را اصلاح كند. در همين زمينه مصطفي پورمحمدي سخنان الهام را سخيف خوانده است. محمدرضا باهنر گفته است اگر حرف وي درست بود خود او بايد به عضويت در مجمع منصوب مي شد، حجت الاسلام شجوني هم گفته است كه اظهارات غلامحسين الهام «توهين آميز» بوده است.
و بالاخره، انتظار آن است كه آقاي الهام اظهارات خود را تصحيح كرده و از ملت عذرخواهي كند.

 



هرچه اوباما مقابل ايران جا مي زند نتانياهو عصباني تر مي شود (خبر ويژه)

روابط باراك اوباما و نتانياهو به خاطر اختلاف بر سر ايران به حد انفجار رسيده است.
روزنامه القدس العربي در گزارشي نوشت: درگيري تازه اي كه ميان اوباما و نتانياهو، بر سر مذاكرات هسته اي با ايران بود، از نگاه نتانياهو به ايران هديه داده شده است. نتانياهو عبارتي به كار برد كه حكايت از دلخوري شديدش از آمريكايي ها دارد. وقتي او اين اظهارات را مي گفت، سناتور جو ليبرمن، كنار او به عنوان شاهد ايستاده بود. نتانياهو نه تنها در سياست خارجي اوباما را مورد عتاب قرار داد بلكه در حقيقت سياست هاي داخلي او را نيز به سخره گرفت، به گونه اي كه پيام تند او در دهان كاركنان كاخ سفيد و اطرافيان اوباما پيچيد. اما اوباما نيز از كلمبيا واكنش شديدي از خود نشان داد و گلوله كلامي او را با گلوله كلامي پاسخ داد.
به گزارش ديپلماسي ايراني، در ادامه اين يادداشت آمده است: انفجار روابط اوباما با نتانياهو، ديگر از عرف ديپلماتيك خارج شده است و جواب يكديگر را در فضاي غيرديپلماتيك مي دهند. اكنون همه مي دانند كه اين دو با يكديگر اختلاف هاي سنگين دارند. منابع آگاه مي گويند كه سفر يك ماه پيش نتانياهو به آمريكا توافقات گسترده بسياري به دنبال داشته است شايد به همين دليل است كه نتانياهو نشست اسلامبول را به چالش مي كشد و اوباما را مورد سرزنش قرار مي دهد. و الا او خوب مي داند كه روند گفت وگوها به گونه اي است كه حتي در نشست دوم نيز توافقي حاصل نخواهد شد و اگر هم بنا باشد نتيجه اي به دست آيد در نشست سوم خواهد بود. منطقي است كه نخست وزير اسرائيل بر سر مذاكره كنندگان با تهران تشر بزند كه گفت وگوهايتان با ايران روشن نيست اما از اين روشن تر اين است كه او خشم باراك اوباما را هم برانگيخته است.
القدس العربي مي نويسد: نيازي به گفتن نيست كه خشم نتانياهو نيز تا اندازه اي به جا است. ايران تلاش مي كند از شدت تحريم ها عليه خودش بكاهد و در كسب دستاوردها در جهان عربي و اسلامي ادامه دهد. در اين هم شكي نيست كه ايران به توقف غني سازي تن نخواهد داد و تاسيسات زيرزميني اش در نزديكي شهر قم را نيز تعطيل نخواهد كرد. با اين حال در چنين فضايي لازم بود اسرائيل خويشتنداري مي كرد و حتي ظاهري هم شده، چيزي بيان نمي كرد تا ديپلماسي چانه زني آمريكا با ايران تا آخر پيش برود اما حقيقتا فضا هم فضاي عادي اي نيست، اسرائيل اين موضوع را درك نمي كند. وقتي نتانياهو به واشنگتن رسيد مشاوران و نزديكانش به او اطلاع دادند كه هدف نهايي اوباما حل برخي مشكلات با ايران است تا قيمت نفت بيش از اين افزايش نيابد تا بر انتخابات پيش روي آمريكا عليه او اثر نگذارد. گفتني است ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل در مصاحبه با سي ان ان تصريح كرده است: مذاكرات، فرصت دادن به ايران است و ما به اين مذاكرات بدبين هستيم. ما هيچ خوش بيني در اين باره نداريم.
داني ايالون معاون نتانياهو نيز گفته است: نبايد در دام فضاي مثبت مذاكرات افتاد.
آلكس فيشمن، تحليلگر روزنامه يديعوت آحارونوت به بي بي سي مي گويد: «آمريكايي ها مي خواهند از طريق ديپلماتيك اين مشكل را حل و فصل كنند. اولويت دوم آنها اين است كه اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران را به تاخير بياندازند.»
به گزارش بي بي سي، نرمش بيش از اندازه قدرت هاي بزرگ، نگراني ديگر اسرائيلي ها درباره مذاكرات با ايران است.

 



كشف تازه آقاي مرگ موش در بروكسل (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب مشاركت كه براي شبكه سازي و سازماندهي اپوزيسيون به خارج كشور رفته بود، پس از 2 سال كارآموزي ناكام مي گويد در خارج از كشور نمي شود اپوزيسيون ساخت.
رجب مزروعي مقيم بروكسل در اظهاراتي كه حاكي از بي ارزش و بي خاصيت شمردن فعاليت اپوزيسيون خارج نشين است، مي گويد: اپوزيسيون خارج، نمايندگي داخل ايران را ندارد.
وي در مصاحبه با سايت «چراغ آزادي» و در پاسخ اين پرسش كه «در حال حاضر در فضاي سياسي اپوزيسيون، به خصوص اپوزيسيون خارج كشور بحث ديالوگ مطرح است، نظر شما در رابطه با طرح كنگره ملي و طرح هاي مشابه چيست؟»، گفت: من فكر نمي كنم به طور كلي از خارج بتوان چيزي را سامان داد، در واقع حداكثر كاري كه نيروهاي خارج كشور مي توانند بكنند اين است كه كاري نكنند كه ضربه اي به روند تحولات در داخل زده شود. من فكر نمي كنم كه در خارج كشور بتوان آلترناتيوسازي كرد يا بتوان جرياني راه انداخت كه قادر باشد تحولات درون ايران را تحت تأثير قرار دهد.
وي در عين حال ضمن طفره رفتن از پاسخ به چند سوال درباره ماهيت مخفي شوراي هماهنگي سبز يا ناكارآمدي آن به پاسخ هايي از اين دست اكتفا كرد: «از سخنگوي شورا بپرسيد، من نمي توانم پاسخگو باشم»، «مخالفان هر توضيحي هم كه داده شود، قانع نمي شوند و فكر نمي كنم راهي براي قانع كردن آنها باشد» و «من در مجموع عملكرد شورا را مثبت مي دانم».
يادآور مي شود مزروعي از حدود 2 سال پيش ضمن خروج از كشور، به تنهايي شاخه خارجي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) را راه اندازي كرد و همچنين بدون اعلام رسمي در گروه چند نفره شوراي هماهنگي سبز فعال بود و البته پول هاي هنگفتي را نيز از برخي محافل اروپايي به همراه اردشير اميرارجمند دريافت كرد اما حاصل اين تلاشها، اعتراف اخير وي است و البته تعطيلي شبكه ماهواره اي رسا و تعطيلي چند سايت با پسوندهاي سبزند.
مزروعي در مجلس ششم عضو فراكسيون مشاركت بود و با ماجراي مرگ موش مشهور شد.

 



آيت الله وحيد خراساني فتنه گران را رسوا كرد (خبر ويژه)

سانسور اظهارات آيت الله وحيد خراساني از مراجع عظام تقليد در رسانه هاي زنجيره اي، صداي اعتراض يكي از اين رسانه ها را درآورد.
پايگاه اينترنتي خودنويس با مرور اظهارات اخير آيت الله وحيد خراساني مبني بر اينكه «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، نوشت: اين اظهارات در حالي است كه بسياري از رسانه هاي اپوزيسيون و سبز مي كوشيدند چهره مخالف حاكميت را از وي ترسيم كنند اما او بر همان نظر آيت الله خميني تأكيد كرد كه حفظ نظام از اوجب واجبات است. پرسش اصلي اين است كه چرا جاي اين خبر در رسانه هاي مخالف و سبز خالي است؟ مگر نه اينكه همين رسانه ها وي را چهره مخالف حاكميت معرفي كرده بودند؟ حال چرا سخن اصلي و مهم آيت الله وحيد خراساني كه تمام آن ادعاها را نقض مي كند، پوشش نمي دهند؟
نويسنده تصريح كرد: مي توان به وضوح يك نكته را ديد و آن اينكه اين آيت الله نيز همچون ديگر روحانيون ارشد، اگر هم نقدي داشته باشد، هرگز حاضر نيست نظام را قرباني كند. اينجاست كه بايد گفت مخالفان و به خصوص سبزها سعي مي كنند از درون سخنان افراد آنچه مورد علاقه شان است را بيرون بكشند و كليت سخنان و مواضع او را بايكوت كنند. باز هم بايد از رسانه هاي مخالف حاكميت پرسيد سخن مهم و غيرقابل تأويل آيت الله وحيد خراساني را كه مي گويد حفظ نظام اوجب واجبات است، چگونه بايد تحليل كرد؟
گفتني است دست اندركاران فتنه سبز در جريان فتنه سال 88 سعي كرده بودند ماهيت ضد دين و ضد انقلابي تحركات خود را پشت نقاب هاي مذهبي و تحريف مواضع شخصيت ها پي بگيرند اما حمايت آنها از رژيم صهيونيستي و آمريكا (شعارهاي نه غزه نه لبنان، جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي و...) و سرانجام حرمت شكني روزعاشورا، هويت حقيقي اين جريان را نشان داد.

 



حزب مشاركت فريب پهلوان پنبه هاي مجازي را خورد (خبر ويژه)

يك عضو حزب مشاركت بخشي از مصيبت اصلاح طلبان در سه سال گذشته را، «ناشي از توجه اشتباه به مينياتورهاي سياسي دنياي مجازي» دانست و خواستار بازگشت به فضاي انتخابات شد.
طيف تندرو اصلاح طلبان با محوريت جريان هايي نظير حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) كه عملاً در مقابل گروهك نهضت آزادي و گروهك هاي مشابه منفعل شده بودند، با ادعاي تقلب در انتخابات سال 88، اقدام به برپايي آشوب خياباني كردند. همين طيف در انتخابات اسفندماه گذشته مجلس، به تحريم انتخابات متوسل شدند كه سومين شكست راهبردي را براي آنها در پي داشت و حتي در نيمروز 12 اسفند با شوك شركت خاتمي در انتخابات ( در حوزه دماوند) مواجه شدند. اكنون يك عضو اين حزب ضمن تخطئه اقدامات كور سه سال گذشته، خواستار نگرش واقعي به عرصه و بازگشت به انتخابات شده است.
علي اصغر شفيعيان در وبلاگ خود نوشت: تاييد صلاحيت امثال داريوش قنبري، عضو فراكسيون اقليت مجلس، بالاخره نمادي است كه امروز اصولگرايان به آن استناد مي كنند و مي گويند اگر ديگراني هم كانديدا شده بودند، تاييد مي كرديم. خيلي ها با بدبيني مي گفتند راي ها را نمي شمارند و هيچ كدام از اصلاح طلباني كه تاييد صلاحيت شده اند، راي نخواهند آورد و شايد فقط امثال كواكبيان و خباز را خودشان به مجلس راه بدهند! اما تا اينجاي كار كه تعدادي از آنها از جمله مسعود پزشكيان-وزير خاتمي- و محمدرضا تابش- خواهرزاده خاتمي- راي آورده اند و تعدادي از جمله داريوش قنبري به دور دوم راه پيدا كرده اند. اتفاقا راي كواكبيان و خباز به درستي شمرده شد و راي نياوردند!
وي مي افزايد: بخش قابل توجهي از گروه هاي منتقد پس از انتخابات سال 88، سازماندهي تشكيلاتي خود را از دست داده اند و بيش از هر زماني در داخل آنها اختلاف به وجود آمده است. فيس بوك و سايت و وبلاگ يا گعده هاي گهگاه در مجالس ترحيم يا جشن نمي توانند جايگزين فعاليت تشكيلات و جلسات حزبي شوند.
وي ادامه داد: بعد از انتخابات 88 با پديده جالبي مواجه شديم. كساني كه يك روز كار حزبي نكرده بودند اما در فضاي مجازي مانند قهرمان هايي سياسي جلوه مي كردند و بي باكانه همه را به نقد مي كشيدند و به مثابه استراتژيست هاي سياسي، از خود راه درمي كردند؛ بخشي از مصائب اين دوران، حاصل توجه اشتباه و بيش از حد به اين مينياتورهاي سياسي دنياي مجازي بود كه بخشي از آنها حتي در ايران نبودند يا جرات نوشتن با نام واقعي خود را نيز نداشتند. در حالي كه چه بسيار فعالان با تجربه و تشكيلاتي سياسي كه در اين سالها در كنج نشسته و در واقع هرز رفته اند.
نامبرده البته توضيح نمي دهد كه افراطيون مدعي اصلاح طلبي خيانت هاي 3 سال اخير را چگونه توجيه مي كنند و چگونه ادعاي دروغ تقلب در انتخابات را درز مي گيرند؟ يا اين پرسش كه چرا به مردم دروغ گفته اند و اگر همچنان مدعي تقلبند، پس چرا در انتخابات شركت مي كنند؟ همچنين اين سوال كه بعد از ناكامي انتخاباتي چه مي كنند، آشوب، راديكاليسم و دور باطل و به بن بست رسيده گذشته؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14