(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2  اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20189 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
براي رايزني درباره تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه مالكي فردا به تهران مي آيد
آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
پافشاري غرب بر تحريم ها موجب بي نتيجه ماندن مذاكرات خواهد شد
رويترز از شروع دوباره مذاكرات ميان ايران و آژانس خبر داد
خطيب جمعه قم خطاب به كشورهاي غربي: جمهوري اسلامي زبان زور و سلطه را تحمل نمي كند
مشاور ويژه وزير دفاع: روسيه و چين متقاضي استفاده از فناوري 170RQ هستند
يك نهاد پژوهشي آمريكايي: رسانه هاي آمريكا موضوع هسته اي ايران را مغرضانه انعكاس مي دهند
سيدحميد روحاني :امام مي دانستند كه برخي مرد ميدان مبارزه نيستند
رئيس جمهور: اهالي فرهنگ و ادب در معرفي بيشتر سعدي تلاش كنند
الهيان: دولت اراده اي براي اجراي قانون عفاف و حجاب ندارد
وزير خارجه رژيم صهيونيستي به آذربايجان مي رود
سرتيپ نقدي: ناموس اقتصاد در اختيار اجنبي ها قرار نگيرد
معاون اول قوه قضائيه:گسترش هنر متعهد از ضرورت هاي جامعه اسلامي است
وزير راه و شهرسازي: وام 400 ميليون ريالي خبرنگاران تصويب شد
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي: معلمان نماز خود راروبه روي چشم دانش آموزان اقامه كنند
با حضور وزير راه و شهرسازي چند پروژه در كهگيلويه و بويراحمد كليد خورد
آيت الله مكارم شيرازي: هيئت هاي مذهبي سرمايه هاي عظيم جامعه اسلامي هستند
اخبار ادبي و هنري



براي رايزني درباره تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه مالكي فردا به تهران مي آيد

نخست وزير عراق در صدر هيئتي عالي رتبه براي رايزني درباره تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه روز يكشنبه (فردا) به تهران مي آيد.
«حسن دانايي فر» سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق با اعلام خبر سفر دو روزه نوري المالكي نخست وزير عراق به تهران گفت: وزراي صنايع، بازرگاني و برنامه ريزي مالكي را در اين سفر همراهي مي كنند.
وي كه با فارس گفت وگو كرد، اين سفر را در راستاي برگزاري نشست دوجانبه پيرامون مسائل اقتصادي و روابط سياسي و تبادل نظر و رايزني درخصوص مسائل منطقه اي عنوان كرد و افزود: مالكي در اين سفر ضمن ديدار با محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور با محمود احمدي نژاد و ديگر مقامات كشورمان ديدار و گفت وگو مي كند.
دانايي فر در عين حال يادآور شد: وزير محيط زيست عراق در حال حاضر در اين كشور حضور ندارد و در صورتي كه تا آن زمان به بغداد بازگردد، او نيز مالكي را در اين سفر همراهي خواهد كرد.
سفير ايران در عراق درخصوص اقدامات تروريستي روز پنجشنبه در برخي از شهرهاي عراق از جمله كركوك و بغداد اضافه كرد: براساس آمار رسمي اعلام شده بر اثر اين انفجارها 40 نفر شهيد و حدود 160 نفر نيز مجروح شدند.
وي درخصوص شهادت يك تن از زائران ايراني و مجروح شدن 6 نفر ديگر گفت: بر اثر وقوع انفجار در نزديكي يكي از هتل هايي كه زائران ايراني از خراسان رضوي در آن حضور داشتند يك نفر شهيد و 6 نفر مجروح شدند كه مجروحان اين حادثه در حال مداوا هستند و پس از انجام مراحل اوليه به سرعت به كشور بازگردانده خواهند شد.
سفير ايران در بغداد اين گونه اقدامات را از سوي جرياني دانست كه اصرار دارد به اشكال مختلف به دولت فعلي عراق فشار وارد آورد و ناامني ها را تشديد كند.

 



آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
پافشاري غرب بر تحريم ها موجب بي نتيجه ماندن مذاكرات خواهد شد

خطيب موقت تهران به سران غرب توصيه كرد كه اعتماد مردم ايران را با لغو تحريم ها جلب كنند تا آنها باورشان شود كه غرب قصد دشمني و ادامه تحريم ها را ندارد.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم نماز عبادي-سياسي جمعه ديروز تهران با اشاره به شعار امسال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» كه توسط مقام معظم رهبري نامگذاري شده است، اظهار داشت: اين امر مسئله بسيار مهمي است.
آيت الله جنتي با بيان اينكه شعار امسال بايد تا آخر سال در تريبون ها، رسانه ها، صدا و سيما و جامعه مطرح باشد، افزود: رگ حياتي كشور همين شعار است.
خطيب موقت تهران با بيان اينكه دشمن مي داند اگر اقتصاد ما فلج شود تحريم هاي آنها كه به همين منظور بوده اثرگذار مي شود، خاطرنشان كرد: در اين صورت قدرت اسلام فلج شده و حاكميت اسلام از بين رفته و ملت ذليل مي شود؛ قدرت هاي استكباري نيز در اين صورت مسلط مي شوند، البته اين خواب هاي بدون تعبير دشمن است.
آيت الله جنتي خاطرنشان كرد: اگر شعار امسال درست به ثمر برسد بسياري از مشكلات حل شده يا بخشي از آن حل خواهد شد و در اين صورت مشكل تورم، اشتغال و وابستگي به خارج به حداقل مي رسد و دشمن نااميد مي شود.
آيت الله جنتي با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار امسال يادآور شد: وظيفه مردم نخريدن كالاي خارجي است از اين رو 70 ميليون جمعيت كشور اين وظيفه را بر عهده دارند.
آيت الله جنتي افزود: كشورهاي حوزه خليج فارس بايد قدر همسايه خوب خود ايران را بدانند كه با وجود برخورداري از قدرت به آنها تشري نزده و در عين حال به همه محبت مي كند بنابراين آنها بايد دست از بلوا آفريني بردارند.
آيت الله جنتي با توجه به اينكه توليد جنس خوب به نفع توليدكنندگان است تصريح كرد: توليدات داخلي بايد حمايت شود و رئيس جمهور در همين زمينه ستادي براي صنعت و كشاورزي تشكيل داده است.
آيت الله جنتي وحدت و همصدايي را مهمترين رمز تحقق شعارامسال برشمرد و خاطرنشان كرد: در كشور همه بايد همصدا باشند چراكه ما ديديم قدرت 2500 ساله شاهنشاهي با همصدايي ساقط شد. از اين رو بايد اين طور كار كرد تا به نتيجه رسيد.
وي در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگسازي خريد كالاي داخلي عنوان كرد: براي توليدكننده و مصرف كننده فرهنگسازي شود كه خريد جنس خارجي را عملي زشت قلمداد كند از اين رو قيمت كالاي تمام شده نيز بايد كاهش يابد تا مردم به خريد كالاي چيني روي نياورند.
وي در ادامه با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 در اجلاس استانبول خاطرنشان كرد: ما در آن اجلاس موفقيت هاي خوبي داشتيم و غرب حاضر شد حق غني سازي ما را بپذيرد.
آيت الله جنتي ادامه داد: وقتي مقام رهبري فرمودند توليد سلاح هسته اي حرام است، اين موضوع به گوش آنها نيز رسيد و خودشان اعلام كردند كه اعتماد دارند كه مسئله ما توليد سلاح هسته اي نيست.
خطيب موقت تهران به سران غرب توصيه كرد كه اعتماد مردم ايران را جلب كنند تا آنها باورشان شود كه غرب قصد دشمني و ادامه تحريم ها را ندارد ،از اين رو اگر همچنان بر تحريمها و مذاكره پافشاري كنند مشخص است نتيجه مذاكره لغو مي شود.
آيت الله جنتي همچنين در خطبه اول نماز به ايام فاطميه اشاره كرد و اظهار داشت: بيش از 10 تن از علماي اهل سنت و 10 تن از علماي شيعه خطبه حضرت فاطمه (س) را نقل كرده اند.
وي با تأكيد بر اينكه هيچ تفاوتي بين خطبه حضرت فاطمه(س) با نهج البلاغه وجود ندارد، گفت: كساني كه مي خواهند حضرت فاطمه(س) را بشناسند لازم است اين خطبه را بخوانند.

 



رويترز از شروع دوباره مذاكرات ميان ايران و آژانس خبر داد

خبرگزاري رويترز از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي از سرگيري مذاكرات با آژانس بين المللي انرژي اتمي، خبر داد.
اين خبرگزاري با بيان اينكه ديپلمات هاي غربي گفتند كه ايران دو ماه پس از مذاكرات با آژانس بين المللي انرژي اتمي، براي از سرگيري اين مذاكرات اعلام آمادگي كرده است، در گزارش خود در اين باره آورده است: چند روز پس از مذاكرات اسلامبول (ميان ايران و گروه موسوم به 1+5 متشكل از آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان) جمهوري اسلامي نامه اي را با محتواي برگزاري مذاكرات جديد با آژانس بين المللي انرژي اتمي به اين سازمان ارسال كرد.
اما ديپلمات هاي مستقر در وين گفتند كه دراين نامه به درخواست مصرانه آژانس مبني بر اين كه بازرسان اجازه بازرسي از سايت پارچين را پيدا كنند اشاره نشده است.
رويترز در گزارش خود با توجه به اظهارات يك ديپلمات غربي آورده است: علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اين نامه را به مقامات عالي رتبه آژانس در روز سه شنبه هفته گذشته ارائه كرد كه در آن آمده است تهران «آماده است مذاكرات را از سر بگيرد».
در همين راستا يك نماينده ديگر در وين گفت كه اين نامه «به پيشنهاد آژانس براي دسترسي به پارچين اشاره اي نمي كند.»
ديپلمات سومي نيز گفت كه ممكن است در دو صورت آژانس بار ديگر تصميم به سفر به تهران را پيش از نشست اوايل ژوئن شوراي حكام بگيرد تا نشان دهد كه «به گفت وگوها فرصت مي دهد».
رويترز در ادامه گزارش خود افزود: مقامات ايران و آژانس هيچ كدام براي اظهارنظر دراين باره در دسترس نبودند.

 



خطيب جمعه قم خطاب به كشورهاي غربي: جمهوري اسلامي زبان زور و سلطه را تحمل نمي كند

خطيب جمعه قم خطاب به اعضاي 1+5 گفت: براي جمهوري اسلامي ايران زبان زور، سلطه و زياده خواهي قابل تحمل نيست، بايد متناسب با شان و جايگاه ايران اسلامي سخن بگوييد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه قم با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 در استانبول افزود: ما از حقوق خود كوتاه نخواهيم آمد و در مقابل تهديدات آمريكا هيچ هراسي نداريم.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي فناوري هسته اي را با شناخت صحيح، درك ضرورت و با تلاش دانشمندان بومي به دست آورده و با تمام قدرت از آن دفاع خواهد كرد.
وي گفت: جمهوري اسلامي به دنبال ماجراجويي و استفاده غيراسلامي از اين دانش هسته اي نيست و رهبر معظم انقلاب و مسئولان عاليرتبه نظام، بارها مسئله را تبيين كرده اند.
سعيدي ادامه داد: شرايط عادي سازي روابط با آمريكا شامل پس دادن اموال و دارايي هاي ضبط شده ايران، تعهد كتبي آنها بر عدم مداخله در امور كشور و عذرخواهي رسمي از ملت ايران در قبال رفتارهاي زشت گذشته است و اين شرايط قبلا توسط حضرت امام خميني بيان شده است.
وي گفت: امام خميني از اين شرايط به عنوان آدم شدن آمريكا نام برده اند بنابراين آمريكا بايد آدم شود تا صلاحيت رابطه با ايران را داشته باشد.
خطيب جمعه قم همچنين با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در برخي حوزه هاي انتخابي از مردم خواست با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات، به وظيفه شرعي و ملي خود عمل كنند.
سعيدي همچنين با اشاره به مشكلات گراني هاي اخير از دستور دولت به استانداران براي مهار اين معضل خبر داد و گفت: اميد است به همت استانداران و مسئولان كشور مشكل گراني هر چه زودتر برطرف شود.
وي همچنين از مردم ايران خواست با حضور در مراسم عزاداري ايام فاطميه، اين مراسم را به صورت باشكوه برگزار كنند.

 



مشاور ويژه وزير دفاع: روسيه و چين متقاضي استفاده از فناوري 170RQ هستند

احمد كريم پور با اشاره به شكار پهپاد 170RQ تصريح كرد كه روسيه و چين بيشترين تقاضاها را براي استفاده از اين فناوري دارند.
مشاور ويژه وزير دفاع كه در نشست سياسي مركز تربيت معلم شهيد بهشتي زنجان سخن مي گفت با بيان اينكه ايران اسلامي ساخت بمب هسته اي را مذموم مي داند، تصريح كرد: ايران به هيچ وجه درصدد ساختن بمب اتمي نبوده و نيست.
وي با بيان اينكه تو دهني ايران به استكبار غني سازي هاي جديدي است كه به گوش مي رسد، خاطرنشان كرد: پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي مختلف افتخارآميز است.
مشاور وزير دفاع با اشاره به اينكه بيشترين تقاضاها براي استفاده از فناوري 170RQ از كشورهاي چين و روسيه است، افزود: شكار اين هواپيما از افتخارات ايران اسلامي است.
به گزارش فارس، وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: خليج فارس به عنوان يكي از شاهكارهاي دفاعي و پدافندي نظام جمهوري اسلامي محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه بايد هرچه توان داريم براي حفظ خليج هميشه فارس به كار بگيريم، افزود: خليج فارس همواره براي نظام جمهوري اسلامي بوده و هيچ كس نمي تواند اين حق را از كشور ايران بگيرد.
وي ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي خليج فارس را هميشه براي خود داشته و اين خليج جز لاينفك ايران است.
كريم پور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيشرفت هاي كشور در بخش هاي مختلف يادآور شد: ايران اسلامي در اوج اقتدار علمي قرار دارد.

 



يك نهاد پژوهشي آمريكايي: رسانه هاي آمريكا موضوع هسته اي ايران را مغرضانه انعكاس مي دهند

موسسه پژوهشي «مديا مترز» آمريكا در يك بررسي مستند اعلام كرد كه رسانه هاي آمريكايي اخبار مربوط به موضوع هسته اي ايران را نادرست و مغرضانه اطلاع رساني مي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر از نيويورك، در تحقيق ميداني موسسه مديا مترز، نحوه پوشش اخبار هسته اي ايران با دروغ رسانه هاي آمريكا در ماه هاي قبل از حمله آمريكا به عراق به بهانه انهدام سلاح كشتار جمعي صدام مقايسه شده است.
در اين تحقيق مستند كه گزارشات مربوط به شبكه هاي خبري «اي بي سي»، «سي بي اس»، و «ان بي سي» از هشتم نوامبر 2011 تا 31 مارس 2012 مورد بررسي قرار گرفته، آمده است: سي و يك (31) درصد مطالبي كه از شبكه هاي خبري «اي بي سي»، «سي بي اس»، و «ان بي سي» در مورد ايران پخش مي شود، تاكيد بر آن دارند كه ايران قطعا مسلح به سلاح اتمي مي شود. بيست و چهار (24) درصد از مطالب مربوط به سخنان آقاي احمدي نژاد، در مورد برنامه اتمي ايران، بد جلوه داده شده اند. شبكه خبري «اي بي سي» در بسياري از مواقع (45 درصد اوقات) دستيابي قريب الوقوع ايران به سلاح اتمي را مطرح مي كند. شبكه خبري «ان بي سي» در بسياري از مواقع يعني در 33درصد از گزارشاتي كه ارائه مي دهد، آقاي احمدي نژاد را به هنگام اشاره به برنامه اتمي ايران نشان مي دهد.
اين موسسه آمريكايي در جمع بندي موضوع هسته اي ايران در رسانه هاي آمريكا تصريح كرد: گزارش هايي كه فرض كرده اند، ايران يك برنامه سلاح هاي اتمي فعال دارد و يا اينكه اظهار مي كنند كه آن كشور در كمتر از يك سال به يك بمب اتمي دست مي يابد، همه اين گزارش ها براساس حقايق نادرست عنوان شده اند. اين گزارش ها در شرايطي كه به پيامدهاي اين احتمال مي پردازند كه ايران به توسعه سلاح هاي اتمي مي انديشد، اين موضوع را كه هيچ مدركي وجود ندارد كه نشان دهد ايران تمايل به ساخت تسليحات اتمي دارد، ناديده مي گيرند.

 



سيدحميد روحاني :امام مي دانستند كه برخي مرد ميدان مبارزه نيستند

رئيس بنياد تاريخ پژوهي با اشاره به پذيرش قطعنامه 598 از سوي امام گفت: اين قطعنامه به امام تحميل نشده بود ولي ايشان دريافته بود كه برخي از افراد مرد جنگ و ميدان مبارزه نيستند.
سيد حميد روحاني در جمع روحانيان و طلابان مركز جامع علوم اسلامي گفت: مقاومت 8 ساله مردم در دوران دفاع مقدس درسي براي آمريكا بود كه ايرانيان تا آخرين قطره خون ايستادگي مي كنند و به راحتي تسليم نمي شوند.
وي در بخش پرسش و پاسخ در بيان شخصيت آيت الله طالقاني گفت: ايشان شخصيتي متدين بود كه براي پيوند حوزه و دانشگاه كه رضاخان باعث جدايي آن شده بود خودش را قرباني و از شهر قم به تهران هجرت كرد، وي از علاقه مندان به امام راحل بود ولي متاسفانه سادگي ها و اشتباهاتي هم داشت.

 



رئيس جمهور: اهالي فرهنگ و ادب در معرفي بيشتر سعدي تلاش كنند

شيراز- خبرنگاركيهان:
مراسم گراميداشت ياد روز سعدي پنجشنبه شب با حضور جمعي از شاعران و اهالي فرهنگ و ادب در آرامگاه اين شاعر نامي در شيراز برگزار شد.
رئيس جمهور در اين مراسم طي سخناني پرتو سخن سعدي را موجب روشنايي دل ها و كلام نافذش را موجب نشاط جان ها دانست و گفت: سعدي نماد ايمان و دلدادگي است و او در قله زيبايي روح و لطافت طبع قرار دارد. دكتر «محمود احمدي نژاد» اظهار داشت: سخنان سعدي معيار زبان فارسي است و زبردستي در بيان كردن معارف بلند با فصاحت و بلاغت تمام از جمله ويژگي هاي اين شاعر بزرگ است و سخنان و تصنيفات سعدي اعتبار و معيار زبان فارسي و فرهنگ اين سرزمين است.
وي ضمن انتقاد از ناشناخته ماندن سعدي براي جامعه بشري افزود: نقش سعدي در پاسداري و صيانت از پيشرفت و تعالي فرهنگ و ادب ايران زمين و بشريت ناشناخته مانده و بايستي فرهيختگان و اهالي فرهنگ و ادب در معرفي بيشتر سعدي و آثار او تلاش كنند.
وي با بيان اينكه سعدي شكوفا شد، اوج گرفت و امروز همانند خورشيدي در عرصه فرهنگ مي درخشد گفت: محال است كسي بدون عشق و ارتباط با انسان كامل به شكوفايي و درخشندگي برسد. رئيس جمهور تصريح كرد: انديشه، نگاه و گفتار سعدي از الهامات آسماني است و بدون عنايت پيامبر و انسان كامل محال است كه كسي اين چنين به شكوفايي برسد.
وي با بيان اين كه سعدي راه هدايت و راه اهل بيت پيامبر را به خوبي مي شناسد و معرفي مي كند گفت: تمامي آثار سعدي نشان مي دهد كه او و همه بزرگان فرهنگ اين سرزمين به حقيقت ناب و چشمه حيات يعني انسان كامل رسيده و از آن چشمه نوشيده اند.
رئيس جمهور در بخش پاياني سخنان خود به شعرخواني پرداخت و قطعاتي از اشعار سعدي را قرائت كرد.
در اين مراسم آيت الله «اسدالله ايماني» امام جمعه شيراز نيز در سخناني سعدي را نماينده ادب، حكمت و اخلاق در شعر فارسي دانست و گفت: سعدي شيرازي بر قله شعر فارسي و اوج فرهنگ جهاني ايستاده است.
«حسين صادق عابدين» استاندار فارس نيز در اين آيين با بيان اينكه حضور هميشگي سعدي در ميان مردم سخن او را عمومي كرده است گفت: حق اين است كه بگوييم ما پس از هفتصد سال به زباني كه از سعدي آموخته ايم سخن مي گوييم. وي اظهار داشت: سعدي در سراسر دنيا به نام انديشه ورز شناخته مي شود و بسياري را به پيروي از او واداشته است.
در اين مراسم رئيس جمهور از آثار نفيس سعدي شامل كليات سعدي مربوط به دوره صفويه و پويانمايي ساخته شده با استفاده از آثار سعدي رونمايي كرد.
همچنين به گزارش ايرنا معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور گفت: دكتر محمود احمدي نژاد دستور داد هرچه سريع تر براي مجموعه سعدي شناسي تامين اعتبار شود.
وي ادامه داد: اميدواريم سال آينده با تكميل اين مجموعه، يادروز سعدي را بين المللي برگزار كنيم.
موسوي گفت: بعد از 60 سال فاز اول كار مرمت مجموعه سعديه انجام شد و به بهره برداري رسيد.

 



الهيان: دولت اراده اي براي اجراي قانون عفاف و حجاب ندارد

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: احمدي نژاد اراده اي براي اجراي قانون عفاف و حجاب ندارد.
زهره الهيان شب پنج شنبه در نشست تعدادي از اعضاي جبهه متحد اصولگرايان با مردم شرق تهران در مسجد احمديه نارمك افزود: با وجود اينكه مقوله فرهنگ در دولت اصلاحات مظلوم بود شاهد آنيم كه در دولت دهم كه داعيه اصولگرايي دارد مظلوم تر واقع شده و رگه هاي ليبراليسم فرهنگي را در دولت شاهديم.
وي با تأكيد بر اينكه رهبر معظم انقلاب سال گذشته در نشست انديشه هاي راهبردي مسئله زنان و خانواده را مسئله اول كشور عنوان كردند، گفت: دليل اينكه رهبر معظم انقلاب مي فرمايند خانواده و زنان مسئله درجه يك كشور هستند به دليل تلاش فراوان و برنامه ريزي دشمنان براي متزلزل نشان دادن بنيان خانواده در ايران است.
وي افزود: دشمنان در چند وقت اخير شبكه هاي متعدد ماهواره اي را بهره برداري كردند تا بنيان خانواده را در ايران خراب كنند و حتي شاهديم سريالهاي فراواني رادر شبكه صهيونيستي خود توليد مي كنند تا خيانت به همسر را عادي جلوه دهند.
الهيان با تأكيد بر اينكه مجلس شوراي اسلامي نقش محوري در بصيرت بخشي به خانواده ها دارد، گفت: يكي از معضلات جدي در جامعه كه وقت زيادي در مجلس شوراي اسلامي بر آن گذاشتيم اجرايي شدن طرح توسعه عفاف و حجاب بود كه با تلاش زياد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد اما متأسفانه عزم جدي در دولت و وزرا براي اجراي آن وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: اگر نهادهاي دولتي به قانون توسعه عفاف و حجاب عمل مي كردند وضعيت فعلي جامعه اين چنين نبود با اين وجود نيروي انتظامي كه يكي از موفق ترين دستگاهها در اجراي قانون عفاف و حجاب است مورد حمله برخي از سياسيون قرار مي گيرد.

 



وزير خارجه رژيم صهيونيستي به آذربايجان مي رود

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست از سفر ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي در آينده نزديك به باكو خبر داد.
اين روزنامه نوشت با انتشار خبر كمك احتمالي جمهوري آذربايجان به اسرائيل براي حمله به ايران سفر آتي وزير امور خارجه اسرائيل براي گفت وگو درباره گسترش روابط دوستانه تل آويو و باكو خبرساز شده است.
اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود به قلم هرب كنون نوشت: انتظار مي رود آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه اسرائيل تا پايان ماه به آذربايجان سفر كند، اين سفر نشان دهنده شكوفايي روابط اسرائيل با اين كشور مهم و استراتژيك در مرزهاي شمالي ايران است، گفته مي شود ليبرمن بيست و سوم آوريل براي گفت وگو درباره همه جنبه هاي روابط دوجانبه با آذربايجان به اين كشور سفر مي كند.
البته تاكنون هيچ اطلاعاتي درباره سفر ليبرمن در باكو منتشر نشده است، سخنگوي وزارت امور خارجه اسرائيل تاكنون هيچ واكنشي به انتشار اين خبر نشان نداده است. به عبارت ديگر وزارت امور خارجه اسرائيل تاكنون نه صحت اين خبر را تاييد و نه آن را تكذيب كرده است.
گسترش روابط دوستانه اسرائيل و آذربايجان پس از انتشار خبري درباره دسترسي تل آويو به پايگاه هاي هوايي باكو براي حمله به تاسيسات اتمي تهران، محور اصلي توجه جامعه جهاني شده است.

 



سرتيپ نقدي: ناموس اقتصاد در اختيار اجنبي ها قرار نگيرد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بازار ناموس اقتصاد است و نبايد گذاشت كه در اختيار اجنبي ها قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي سپاه استان قم، سرتيپ محمدرضا نقدي در همايش مربيان حلقه هاي صالحان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كه در حسينيه ثارالله ستاد سپاه استان قم برگزار شد، با تاكيد بر ضرورت ترويج تفكر ولايت فقيه در حلقه هاي صالحين، بعضي از كاستي هاي جامعه مانند حجاب را مربوط به محتواي آموزشي دانست و گفت: بايد تلاش شود در بحث محتواي آموزشي به مسائل فرهنگي و مقوله حجاب بيشتر پرداخته شود.
نقدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شعار سال و با انتقاد از وضعيت بازار نسبت به وجود كالاهاي خارجي و مصرف آن در داخل گفت: بازار ناموس اقتصاد است و نبايد آن را در اختيار اجنبي ها قرار داد.
وي با بيان اينكه دنيا ملت ما را ملتي مبارز در برابر استكبار مي داند گفت: اين ملت باچنين ويژگي هايي در زمينه اداره كشور دچار مشكل است و نمي تواند الگو براي ديگر كشورها باشد، زيرا كه معتقد هستم در زمينه تحقق منويات رهبر معظم انقلاب كه از سال هاي گذشته با تعيين شعار سال مسير را به همگان نشان مي دادند، آنگونه كه بايد حركت نشده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه در راستاي تحقق شعار سال بايد كالاهاي داخلي در سطح جامعه تبليغ شود، اظهار داشت: ملت ايران اگر بخواهند در اداره كشور الگويي براي ديگران باشند و با قاطعيت تمام در برابر جهان بايستند بايد به توليد ملي حتي كوچكترين چيز روي آورند و توليدات داخلي را مصرف كنند و اين رمز موفقيت ايران اسلامي است.
وي با اشاره به پيشرفت هاي ايران در زمينه علم و دستيابي به آن گفت: ملتي كه زماني اكثريتش بي سواد مطلق بودند امروز جزو 17 كشور در دستيابي به علوم است و رتبه نخست در سرعت دستيابي به علم را از آن خود كرده است.

 



معاون اول قوه قضائيه:گسترش هنر متعهد از ضرورت هاي جامعه اسلامي است

مشهد - خبرنگار كيهان:
معاون اول قوه قضائيه، گسترش هنر متعهد و انقلابي را از ضرورتهاي جامعه اسلامي معرفي كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در همايش فرهنگ و هنر از ديدگاه رهبر معظم انقلاب در مشهد، با تاكيد بر اينكه دين به هنر عمق بخشيده، و هنرمند را به عميق نگريستن در مسائل دعوت مي كند، اظهار داشت: هنر ديني، هنري است كه ارزشهاي الهي را كه اولياي خداوند در راه نشر آنها در تمام اديان الهي و از جمله دين مبين اسلام مجاهدت كرده اند، در جامعه به تصوير درمي آورد.
وي تصريح كرد: توقع مردم جامعه از هنرمندان به تصوير كشيدن مظاهر ديني در قالب آثار هنري است و هنرمندان متعهد بايد رشادت ها و ايثارگري هاي ملت ايران را در دوران پيروزي انقلاب و دفاع از آرمانهاي آن و همچنين در مقابل ددمنشي هاي استكبارگران به خوبي به تصوير درآورند.
رئيسي افزود: تعبير رهبر معظم انقلاب از هنر ديني و متعهد، عطيه الهي است و اين عطيه الهي بودن هنر است كه براي هنرمند متعهد مسئوليت آور است.
وي گفت: وجود اخلاق در هنر بسيار ارزشمند است و هنر ديني و واقعي آن هنري است كه آرمانهاي ديني و سعادت انسانها و همچنين عدالت الهي و تعهد را در جامعه تبيين كند.

 



وزير راه و شهرسازي: وام 400 ميليون ريالي خبرنگاران تصويب شد

وزير راه و شهرسازي از تصويب وام 400 ميليون ريالي مسكن خبرنگاران خبر داد و گفت: اين وام با تاكيد رئيس جمهور در شوراي عالي مسكن كشور مصوب شده است.
به گزارش ايرنا، «علي نيكزاد» روز پنجشنبه در آيين بازديد از طرح هاي عمراني كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد خبرنگاران واجد شرايط را تعيين و اسامي را به اين وزارتخانه و نمايندگي استانها معرفي كند.
وي گفت: اين وام از طريق بانك هاي كشور به غير از بانك مسكن پرداخت خواهد شد.
نيكزاد اضافه كرد: پيشتر وام مسكن خبرنگاران 300 ميليون ريال اعلام شده بود كه با توجه دولت به قشر خبرنگار در جلسه مسكن كشور به 400 ميليون ريال افزايش يافت.

 



حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي: معلمان نماز خود راروبه روي چشم دانش آموزان اقامه كنند

حجت الاسلام محسن قرائتي در جمع مديران و مربيان آموزش و پرورش گفت: معلمان بايد نماز خود را در مدارس و روبروي چشم دانش آموزان اقامه كنند.
وي افزود: انسان ها برخي اوقات بايد ريا كنند چون ريا در نماز معلم نه تنها گناه ندارد بلكه باعث ثواب نيز مي شود و دانش آموزان نيز به تأسي از معلم خود و الگوپذيري از معلم، نماز را اقامه كرده و اين كار امر به معروف عملي است.
قرائتي در ادامه با ابراز تاسف از اينكه در نظام آموزشي به هر ميزان مقاطع آموزشي بالاتر مي رود به همان ميزان از نمازخوان كاهش مي يابد، عنوان داشت: تعداد نمازخوان هاي مقطع راهنمايي، بيشتر از متوسطه و مقطع متوسطه بيشتر از دانشگاه است و اين ضعف بزرگي است كه بايد ريشه يابي شود.
وي در ادامه با اشاره به برخي از ويژگي هاي يك معلم خوب و نمونه، ابراز داشت: معلم خوب معلمي است كه در درجه اول دلسوز باشد.
قرائتي بي تكلف بودن را يكي ديگر از ويژگي هاي يك معلم خوب دانست و اظهار داشت: معلم خوب كسي است كه اگر يك لنگه كفش هم نداشت بدون يك لنگه كفش سر كلاس درس خود حاضر شود و براي آمدن سر كلاس متكي به آن يك لنگه كفش نباشد.
وي همچنين تاثير خنده در فعاليت هاي آموزشي به ويژه در آموزش و پرورش را انكارناپذير دانست و گفت: يكي از سيلي هايي كه خورده ايم اين است كه خنده را از بين برده ايم.
قرائتي در ادامه بر مطالعه كتاب هاي سودمند توسط معلمان آموزش و پرورش تاكيد كرد و خطاب به آموزگاران گفت: در هفته مطالعه يك كتاب را نه براي مطالعه ضمن خدمت بلكه براي توانمندي و افزايش آگاهي خود در برنامه هفتگي خويش قرار دهيد.
وي در ادامه، مطالب برخي از كتاب هاي آموزش و پرورش را بي محتوا خواند و گفت: دانش آموزان از كوه هيماليا اطلاعات كاملي دارند اما هيچ شناختي از عالم بزرگواري چون علامه فيض كاشاني ندارند.
قرائتي يادآور شد: محتواي كتب درسي تعليمات ديني را كه در گذشته توسط وزارتخانه ها نوشته شده است به جاي محتواي ديني، محتواي دين پلاستيكي دارد.

 



با حضور وزير راه و شهرسازي چند پروژه در كهگيلويه و بويراحمد كليد خورد

با حضور وزير راه و شهرسازي در استان كهگيلويه و بويراحمد چند پروژه استاني شروع و افتتاح شد.
به گزارش فارس، علي نيكزاد از بيمارستان 200 تختخوابي ياسوج بازديد كرد و در اين زمينه گفت: با اعتباراتي كه به بيمارستان 200 تختخوابي ياسوج تزريق مي كنيم و با پيگيري هايي كه انجام مي دهيم سعي خواهيم كرد اين بيمارستان در دولت احمدي نژاد بيمار پذيرش كند.
وزير راه و شهرسازي افزود: اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده و پيشرفت فيزيكي نيز خوب است و با توجه به اين كه اين پروژه در ليست پروژه هاي مهر ماندگار قرار دارد اعتبار مورد توجهي به اين پروژه تزريق مي شود.
نيكزاد ادامه داد: سعي خواهيم كرد كه اين پروژه در تير ماه سال 92 به اتمام برسد تا اين كه در امر تجهيز نيز كارهايي انجام شود و ما نيز سعي خواهيم كرد با تزريق اعتبار، عمليات ساخت آن را جلو بيندازيم.
وي قول داد كه با برنامه ريزي انجام شده اين بيمارستان تا پايان دولت احمدي نژاد بتواند بيمارپذيرش كند.
وزير راه در حاشيه بازديد از محور پاتاوه به دهدشت اظهار داشت: امسال اعتبار قابل توجهي براي راه آهن كهگيلويه و بويراحمد خواهيم داشت و هر چند كه عمليات ساخت آن بسيار سنگين است ولي تمام تلاش خود را خواهيم كرد كه به جايگاه خوبي از نظر پيشرفت فيزيكي برسد.
نيكزاد ابراز داشت: به دليل اين كه پروژه ساخت راه آهن كهگيلويه و بويراحمد در ليست طرح هاي مهر ماندگار قرار دارد، وصل ريلي اين استان به شبكه ريلي كشور از اهميت بالايي براي اين دولت برخوردار است.

 



آيت الله مكارم شيرازي: هيئت هاي مذهبي سرمايه هاي عظيم جامعه اسلامي هستند

سنت هاي قديمي مجالس عزاداري بايد حفظ شده و از ورود سنت هاي مبتذل جلوگيري كرد يكي از اين موارد، راه اندازي دسته هاي موزيك و سازهاي مختلف در هيئت هاست كه بايد با آن مقابله شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله ناصر مكارم شيرازي در گردهمايي مسئولان هيئت مذهبي و مداحان استان قم كه پنج شنبه شب در مدرسه اميرالمؤمنين(ع) قم برگزار شد با اشاره به ايام شهادت فاطمه زهرا(س) افزود: حديث معروف «فاطمه پاره تن من است، هر كس او را به خشم آورد مرا خشمگين ساخته است» از رسول گرامي اسلام(ص) در بسياري از كتاب هاي اهل سنت وارد شده اما اين تأييدات با ظلم هايي كه بر اين بانوي بزرگوار پس از رحلت حضرت محمد(ص) رفت سازگار نيست.
اين مرجع تقليد افزود: كساني كه هم اكنون بدحجابي و بي حجابي را در جامعه به خصوص در شهر مقدس قم ترويج مي كنند با عمل خود موجب آزردن خاطر فاطمه زهرا«س» مي شوند ضمن اينكه اختلاط زن و مرد در برخي مجالس نيز همين گونه است يا افرادي در بازارها پرچم عزاي فاطميه را برپا كرده اما در زير آن به كم فروشي، گرانفروشي و رباخواري مي پردازند كه همه اينها دل آن بانوي بزرگوار را به درد مي آورد.
استاد برجسته حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به وظايف و كاركرد هيئت هاي مذهبي گفت: اين مراكز سرمايه هاي عظيمي براي جامعه اسلامي هستند و مي توان آنها را امانتي دانست كه از گذشتگان به جا مانده و هم اكنون در اختيار ما قرار گرفته است.
وي عنوان داشت: اين سرمايه هاي پربركت موجب پيروزي انقلاب شده و در حال حاضر نيز حافظ استقلال كشور است به طوري كه سياست مداران غربي اعتقاد دارند اين فرهنگ شكست ناپذير است.
استاد حوزه علميه قم نخستين وظيفه هيئت هاي مذهبي را متوجه ساختن مردم به اهداف قيام حسيني و فاطمه زهرا(س) دانست و تصريح كرد: با عمل به اين وظيفه، نتايج مطلوب حاصل مي شود زيرا بيداري اسلامي منطقه نيز در بعضي كشورها با شعار «هيهات من الذله» به راه افتاده و اين امر عامل اصلي پيروزي انقلاب ايران نيز بود.
آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر آموزش احكام شرعي در لابه لاي برنامه هاي مختلف هيئت هاي مذهبي گفت: مشكلاتي كه در جامعه گريبانگير مردم شده است بخشي از آن مربوط به ناآگاهي به مسائل شرعي است بنابراين بايد از بروز اين معضلات جلوگيري كرده و احكام را به مردم تعليم داد.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: خلوص نيت و پرهيز از ظاهرسازي و ريا در كار هيئت هاي مذهبي اهميت فراواني دارد و نبايد در بيان فضائل اهل بيت«ع» غلو كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

حوزه هنري با جريان فرهنگي جعلي و ناسالم همراهي نمي كند
مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره با انتشار يادداشتي درباره وقايع اخير سينماي ايران تاكيد كرد حوزه هنري با جريان هاي فرهنگي جعلي و ناسالم همراهي نمي كند. سهيل جهان بيگلري در اين يادداشت تصريح نموده: متاسفانه با نزول كيفي برخي از آثار سينمايي، هنجارها و ارزش هاي جامعه اسلامي به سخره گرفته شده است. در اين شرايط حوزه هنري چاره اي جز عدم همراهي و همكاري با اين جريان ناسالم و آسيب هاي ناشي از آن را ندارد. خوشبختانه كثرت اين آثار در حال حاضر محدود بوده و با كمي درايت مي توان استمرار توليد آن را پايان داد.
در بخش ديگري از اين نوشته آمده است: تصميم حوزه هنري مبني بر عدم نمايش تعدادي از فيلم هاي سال جاري در سينماهاي حوزه هنري نه تنها مغايرتي با امنيت شغلي و سرمايه گذاري تهيه كنندگان و توليدكنندگان محترم سينما ندارد بلكه دقيقا در راستاي امنيت سرمايه گذاري مالي و فرهنگي در توليد سينما است چرا كه ادامه روند موجود و نمايش آثار ضدارزش و غيراخلاقي به واقع كيان سينماي نجيب ايران اسلامي را به مخاطره خواهد انداخت و موجب تشديد كاهش مخاطبان سينما خواهد شد.
فيلم هاي تلويزيوني درباره شخصيت هاي بزرگ حزب الله
ساخته مي شود
در ديدار مدير شبكه طاهاي لبنان با قائم مقام سازمان صداو سيما بر همكاري هاي مشترك رسانه اي تاكيد شد.
در اين ديدار حجت الاسلام موسوي مقدم با اشاره به تعامل بين صدا و سيماي جمهوري اسلامي و شبكه طاها از آمادگي كامل رسانه ملي در انتقال تجربيات و دانش خود در زمينه توليد انيميشن، تله فيلم و تجهيز آرشيو ديجيتال به اين شبكه خبر داد. مدير شبكه طاها لبنان نيز با تجليل از انيميشن كودك و سرباز، آن را بسيار موفق دانست و مشاركت در ساخت اين گونه انيميشن ها را خواستار شد. حاج ميثم تقويت دفتر نمايندگي صداوسيما در بيروت را به منظور افزايش ارتباط و تعامل ضروري دانست و پيشنهاد داد فيلم هايي درباره شخصيت هاي بزرگ حزب الله مانند سيدحسن نصرالله، شهيد عماد مغنيه و... با مشاركت اين دفتر ساخته شود. طاها، شبكه اي در لبنان با مخاطب كودك و نوجوان است و نام آن در فهرست شبكه هاي شيعي بود كه عربستان سعودي درصدد حذف آن برآمد.
آغاز اكران يك فيلم ضدصهيونيستي در ميان استقبال غيرمنتظره مردم
اكران رسمي فيلم «33 روز» با حضور غيرقابل پيش بيني مردم در اولين سانس نمايش در سينماي «كونكورد» بيروت آغاز شد.
به گزارش ايرنا، در مراسم آغاز اكران و برخلاف انتظار عوامل اين فيلم، حدود يك هزار و 500 شهروند لبناني حاضر شدند كه باعث شد تا تعدادي از افراد ايستاده اين فيلم را مشاهده كنند و تعدادي نيز از ورود به تالار و تماشاي آن در اولين روز اكران محروم شوند.
فيلم «33 روز» به كارگرداني جمال شورجه در حالي اكران مي شود كه در كنار آن فيلم «ريسماني نزديكتر از رگ» به كارگرداني «مسعود اطيابي» نيز در لبنان در حال اكران است. گفتني است، اكران اين فيلم ايراني با واكنش هراس آلود رسانه هاي رژيم صهيونيستي مواجه شده است.
اجراي نمايشي با موضوع مظلوميت مردم بحرين
نمايش «يادگار غربت غمگين» به مناسبت ايام فاطميه و با نگاهي ويژه به مظلوميت اين روزهاي مردم بحرين، در فرهنگسراي خاوران روي صحنه خواهد رفت. به گزارش فارس، نمايش «يادگار غربت غمگين» به مناسبت ايام فاطميه و با نگاهي ويژه به مظلوميت اين روزهاي مردم بحرين، از دوم تا هفتم ارديبهشت هر شب از ساعت 18 در تالار فرهنگ فرهنگسراي خاوران توسط «گروه فرهنگي هنري راوي» و به كارگرداني محسن انصاري روي صحنه خواهد رفت.
گروه فرهنگي و هنري راوي كه متشكل از تعدادي دانشجو وطلبه جوان است، از سال 1386 با دغدغه هاي آرمان پا به عرصه تئاتر ارزشي و آئيني گذاشته است و در تلاش است تا با تمام توان اندك خود در اين راه قدم بگذارد تا بتواند گوشه اي از زيبايي هاي ارزش هاي ديني و انقلاب اسلامي را به نمايش بگذارد. محسن انصاري نويسندگي و كارگرداني اين اثر را برعهده دارد و محمدحسن جعفري، عمران علي رياحي، محمدعلي زحمتكش، رضا سرخه اي، سجاد محمودي، حسين اسدي و محمد النصراوي در نمايش «يادگار غربت غمگين» نقش آفريني مي كنند.
راه اندازي شبكه ويژه سگ ها در آمريكا
در حالي كه بيش از 50 ميليون نفر در كشور آمريكا زير خط فقر زندگي مي كنند، دولت اين كشور يك شبكه تلويزيوني براي سگ ها راه اندازي كرد!
اين شبكه با نام «داگ تي وي» در ايالت كاليفرنيا فعاليت خود را آغاز كرده است. براساس گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، برنامه هاي اين شبكه تلويزيوني كه هشت ساعت در روز برنامه پخش مي كند، به طور ويژه براي سگ ها ساخته مي شوند و در حال حاضر تنها در ايالت كاليفرنيا قابل دريافت است. فيلمبرداري براي برنامه هاي داگ تي وي متناسب با افق ديد سگ ها انجام شده، موسيقي پخش شده به طور ويژه براي سگ ها ساخته شده و برنامه ها نيز به صورت سياه و سفيد به روي آنتن مي رود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14