(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2  اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20189 

بارش شديد باران و جاري شدن سيل در 9 شهر استان گيلان
مديرعامل كنترل كيفيت هوا:تهراني ها امسال هواي پاك تري را آغاز كرده اند
وزارت علوم خبر داد آغاز ثبت نام مهماني و انتقال دانشجويان كارداني و كارشناسي
از 15 ارديبهشت سازه هاي غيرمجاز كن و سولقان تخريب مي شود
گرد و غبار در ايلام به 10 برابر حد مجاز رسيد
سخنگوي شهرداري تهران: مترو تهران بيمه است
براتي: به جاي مديريت بحران، بحران مديريت داريم
سقوط خودرو در بادرود 3 كشته و 4 مجروح به جاي گذاشت
حوادث كوتاه از كشور
به علت عرضه شير گران 13 دامدار، 15 ميليارد ريال جريمه شدند
سقوط هواپيماي مسافربري پاكستان با 127 سرنشين
علت مرگ خير خرم آبادي بيماري قلبي اعلام شد
جزئيات استفاده از كلينيك خبرنگاران اعلام شد
رئيس سازمان بازرسي كل كشور: هك شدن حساب هاي مردم را پيگيري مي كنيم
خط فقر در نيويورك به 21 درصد رسيد
معدنچيان «پرو» اي پس از نجات از عمق 200 متري زمين



بارش شديد باران و جاري شدن سيل در 9 شهر استان گيلان

رشت-خبرنگاركيهان:
سيل كم سابقه چهارشنبه گذشته استان گيلان اراضي كشاورزي و تاسيسات زيربنايي 9 شهرستان را به شدت مورد تخريب قرار داد.
در جريان سيل اخير علاوه بر تخريب تاسيسات زيربنايي در 9 شهرستان استان گيلان، هزاران هكتار از اراضي كشاورزي به زير آب رفت و ساكنين 120 واحد مسكوني مجبور به ترك خانه هاي خود شدند.
گزارش خبرنگاران كيهان از مناطق مختلف استان حكايت از تلف شدن ده ها رأس دام و ويراني شماري از واحدهاي مسكوني دارد.
در همين زمينه ستاد مديريت بحران در استانداري گيلان تشكيل شد.
معاون امور عمراني استانداري گيلان در خصوص آخرين تصميمات اتخاذ شده در نشست اضطراري ستاد مديريت بحران استان، گفت: در اين نشست آخرين وضعيت 9 شهرستان آسيب ديده از سيل اخير در بخش هاي آب، گاز، برق و خدمات عمومي مورد بررسي قرار گرفت.
وي اضافه كرد: در اين نشست فرمانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد بحران، امكان و نيازهاي خود را براي برطرف كردن مشكلات ناشي از سيل اخير اعلام كردند.
وي در يك ارزيابي كلي برآورد اوليه ميزان خسارات سيل را ميلياردها تومان عنوان كرد و افزود: آنچه مسلم است، سيل اخير خسارت بسيار زيادي به بخش كشاورزي و تاسيسات زيربنايي در استان وارد كرده و در همين راستا مقرر شد جهاد كشاورزي و ديگر نهادهاي عضو ستاد مديريت بحران به سرعت، ميزان خسارتها به ويژه در بخش خزانه هاي زيان ديده برنج را تعيين و در كوتاه ترين زمان ممكن راهكارهاي عملي رفع خسارتها و كمك به كشاورزان به ويژه در بخش بيمه محصولات كشاورزي را اجرا كنند.
بر پايه همين گزارش در جريان سيل اخير بيشترين خسارت به شهرستانهاي صومعه سرا، فومن، شفت، سياهكل و رودبار وارد شده است.
دختر 16ساله
قرباني سيل فومن شد
در جريان سيل چهارشنبه گذشته استان گيلان يك دختر 16ساله در شهرستان فومن جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگاركيهان از ماسوله، فرزانه برهاني از اهالي روستاي كمادول فومن كه در سال دوم دبيرستان تحصيل مي كرد پس از خروج از منزل و در راه رفتن به مدرسه گرفتار هجوم ناگهاني سيلاب شد و جان خود را از دست داد.

 



مديرعامل كنترل كيفيت هوا:تهراني ها امسال هواي پاك تري را آغاز كرده اند

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: كيفيت هواي تهران امسال بهتر از سال گذشته شده است.
دكتر يوسف رشيدي ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه شاخص كيفيت هواي تهران به دليل ناپايداري هاي جوي و بارش باران هاي مكرر در سال جاري نسبت به سال گذشته بهبود نسبي داشته است افزود: بر اين اساس در حالي كه تهراني ها در فروردين سال گذشته 20 روز را در شرايط سالم، 9 روز ناسالم و يك روز را در شرايط بسيار ناسالم سپري كردند اين رقم در سال جاري به 25 روز سالم و 5 روز ناسالم رسيد.
وي به آلاينده منواكسيد كربن اشاره كرد و گفت: در حالي در سال 90 تهران به لحاظ اين آلاينده 29 روز پاك و يك روز سالم داشت در سال جاري اين ميزان به 30 روز پاك رسيد. همچنين به لحاظ آلاينده اوزون نيز 29 روز پاك و يك روز سالم سال 90 به 25 روز پاك و 5 روز سالم در سال جاري رسيد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به اين كه وضعيت آلاينده دي اكسيد گوگرد در سال جاري در مقايسه با سال گذشته در شرايط مشابهي در وضعيت پاك قرار داشت تصريح كرد: به لحاظ آلاينده دي اكسيد نيتروژن نيز از يك روز پاك و 29 روز سالم در سال گذشته به 21 روز پاك و 9 روز سالم در سال جاري رسيديم.

 



وزارت علوم خبر داد آغاز ثبت نام مهماني و انتقال دانشجويان كارداني و كارشناسي

فرايند مهماني و انتقال دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي دانشگاه هاي دولتي، غيردولتي همچنين فني و حرفه اي در سامانه مديريت خدمات آموزشي وزارت علوم از ديروز آغاز و 31 ارديبهشت ماه به پايان مي رسد.
سامانه خدمات آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي ثبت درخواست هاي مهماني و انتقال دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي دانشگاه هاي دولتي، غيردولتي همچنين فني و حرفه اي از ساعت 1 بامداد ديروز اول ارديبهشت ماه فعال مي شود و دانشجويان تا ساعت 12 شب 31 ارديبهشت ماه فرصت دارند درخواست هاي خود را براساس مفاد آئين نامه بازنگري شده مهماني و انتقال دانشجويان همچنين احراز شرايط مندرج در آئين نامه از طريق سامانه مهماني و انتقال، ارسال كنند.
در اين فرايند، دانشجويان نيازي به مراجعه حضوري در دانشگاه هاي مبدا و مقصد ندارند و به درخواست هايي كه در سامانه مذكور ثبت نشود، رسيدگي نخواهد شد.
تنها دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي دانشگاه ها امكان ثبت نام و ويرايش درخواست هاي خود را دارند و براساس آئين نامه بازنگري شده مهماني و انتقال، فرايند نام نويسي تنها يك بار در سال و آن هم در ارديبهشت ماه براي هر دو نيمسال تحصيلي صورت مي گيرد. در اين دوره از ارسال درخواست هاي مهماني و انتقال، دانشجويان تنها حق انتخاب دو دانشگاه را دارند كه تحت عنوان «انتخاب دانشگاه اولويت يك» و «انتخاب دانشگاه ذخيره» در سامانه خدمات آموزشي معرفي شده است.

 



از 15 ارديبهشت سازه هاي غيرمجاز كن و سولقان تخريب مي شود

مشاور حقوقي استانداري تهران از تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز كن از 15 ارديبهشت خبر داد.
ولي الله داوريان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تأكيد كرد: مناطق كن و سولقان را از اولويت هاي اين طرح اعلام كرد.
وي درباره تصرف هاي غيرقانوني زمين در استان تهران اظهار داشت: تا پايان 6 ماهه نخست امسال زمين هاي تصرف شده در اوشان و فشم، كناره رودخانه جاجرود و كن و سولقان رفع تصرف و ساخت و سازها در آن مناطق تخريب مي شود.
داوريان افزود: بعد از 15 ارديبهشت تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه كن و سولقان در اولويت قرار مي گيرد.
مشاور حقوقي استانداري تهران خاطرنشان كرد: افرادي را كه بعد از تخريب ساخت و سازهاي غيرقانوني بيكار مي شوند، شناسايي مي كنيم و به آنها در كنار جاده امام زاده داود دكه اي داده مي شود تا كار كنند.
وي ادامه داد: در همين راستا به اين افراد وام بدون بهره و اجازه ساخت يك سوئيت 50 متري در همان منطقه كه در حال فعاليت هستند داده مي شود.

 



گرد و غبار در ايلام به 10 برابر حد مجاز رسيد

سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: ميزان ذرات گرد و غبار در ايلام به 10 برابر حد مجاز رسيد.
سميرا يار ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: استفاده از آتش و مواد دودزا و وسايط نقليه سبب آلودگي هوا مي شود و اين كار در شرايط بارش گرد و غبار بسيار خطرناك است.
وي افزود: همچنين نوزادان، افراد سالمند، بيماران قلبي، ريوي و مبتلايان به آسم حتي المقدور در فضاهاي باز فعاليت نكنند.
سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: ساير گروه هاي سني و اقشار ساكن در ايلام براي تردد ضروري در فضاهاي باز از ماسك بهداشتي استفاده كنند.
بارش شديد گرد و غبار جمعه تردد خودروها و حتي عابران پياده در شهر ايلام را با مشكل مواجه كرد. شدت بارش گرد و غبار در استان ايلام به اندازه اي است كه سطح معابر، خيابان ها، خودروها، مغازه ها و تمام اجسام روي زمين را با لايه اي از گرد و غبار پوشانده و در پاره اي از مناطق جنوبي ايلام خودروهاي عبوري با استفاده از چراغ روشن در سطح معابر اين شهر تردد كردند.

 



سخنگوي شهرداري تهران: مترو تهران بيمه است

رئيس شوراي شهر تهران از تشكيل كميته علت ياب جاري شدن سيلاب در مترو در شهرداري خبر داد.
مهندس مهدي چمران ديروز در جريان بازديد از روند اجرايي بزرگراه يادگار امام(ره) گفت: قطعا گزارش نهايي در اختيار شوراي شهر نيز قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به بازديد اخير خود از دستگاه هاي حادثه ديده مترو اعلام كرد: كار تخليه آب از داخل ايستگاه ها تقريبا به اتمام رسيده و تنها بخش اندكي باقي مانده است.
مهندس چمران از آغاز بهره برداري بخش روگذر بزرگراه يادگار امام(ره) تا دوشنبه هفته آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر اولويت هاي شهرداري اتمام پروژه هاي نيمه تمام است و براي اجراي پروژه هاي جديد در بودجه سال آينده پيش بيني هاي لازم انجام شود.
اين در حالي است كه حسن بيادي عضو ديگر شوراي شهر معتقد است پروژه يادگار امام(ره) كاري عظيم اما ناقص است.
وي گفت: تنها به دليل لجبازي انتهاي اين پروژه با مشكلات جدي روبرو شد و ممكن است همان مشكلي كه اتوبان امام علي در محدوده نظام آباد دارد در محدوده جنوبي يادگار امام(ره) رخ دهد.
وي ادامه داد: قرار بود پس از تملك پادگان جي ادامه پروژه ساخته شود كه پس از بهره برداري نيمه كاره از اين پروژه تا سه سال آينده نيز اين دسترسي ايجاد نخواهد شد.
متروي تهران بيمه است
سيدمحمد هادي ايازي سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اينكه مجموعه مترو تحت پوشش بيمه قرار دارد خاطرنشان كرد: برآورد كارشناسي خسارت ها نشان مي دهد نزديك به 21 ميليارد تومان خسارت وارد شده كه با ادعاي مطرح شده درباره خسارت فاصله بسيار زيادي دارد.
شكيب كانال هاي انتقال آب استاندارد نيستند
حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران هم تاكيد كرد: صفحات پيش ساخته بتني در اين كانال به كار گرفته شده بود كه به شكل درستي نصب نشده بود و اين مسئله در بروز بحران اخير نقش داشت.
وي تاكيد كرد: قسمت تخريب شده موقتا ترميم شده و راه ورود آب به داخل مترو مسدود است، اما بايد براي ترميم اين نقطه كار بنيادي انجام شود.
شكيب با تاكيد بر ضرورت نگهداري و كنترل تاسيسات شهري به صورت مداوم، گفت: اگر مراقبت هاي ويژه از تاسيسات صورت گيرد، شاهد بروز اين مشكلات نخواهيم بود.
شكيب در پايان با بيان اينكه هنوز برآورد خسارت انجام نداده ايم، از نحوه مديريت بحران شهرداري تهران تقدير كرد.
نصب قوي ترين پمپ تخليه آب در ايستگاه استاد معين
ستاد مديريت بحران شهر تهران از نصب قوي ترين پمپ تخليه آب در ايستگاه استاد معين خبر داد.
امير دارابي معاون مالي، اداري و پشتيباني ستاد مديريت بحران شهر تهران با اعلام اين خبر افزود: پمپ ياد شده از 10 اينچ خروجي آب و 175 كيلو وات قدرت برخوردار است و در هر ساعت قادر به تخليه يكهزار متر مكعب آب از ايستگاه ياد شده است.
وي افزود: اين پمپ با توان تخليه آب تا عمق 30 متر قويترين پمپ نصب شده براي تخليه آب است و در حال حاضر با نصب آن، آب داخل ايستگاه تا سطح بسيار زيادي تخليه شده و انتظار مي رود تخليه كامل آب به زودي پايان پيدا كند.
سطح ايستگاه استاد معين نسبت به ايستگاه هاي ديگر خط 4 مترو پايين تر بوده در نتيجه آب برگشتي از ديگر ايستگاه ها نيز به اين ايستگاه انتقال مي يابد.

 



براتي: به جاي مديريت بحران، بحران مديريت داريم

معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه امكانات و تجهيزات براي حوادثي نظير سيلاب اخير پايتخت فراتر از سازمان آتش نشاني است، گفت: اين امر به عنوان بحث ملي نيازمند يك سيستم جامع و كارآمد مديريت بحران است.
داوود براتي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آب گرفتگي در برخي از معابر تهران خاطرنشان كرد: در ساز وكارهاي مديريت بحران وظايفي تعريف شده كه بايد در آن نهادهاي مسئول مانند هواشناسي پيش بيني ها را انجام و اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني پايتخت ادامه داد: اگر با ديد كلان به موضوعات نگاه كنيم مي توان گفت كه ما به جاي مديريت بحران، بحران مديريت داريم و ساختارها، زيرساخت ها و فاقد مواردي هستيم كه براي يك سيستم جامع كارآمد و اثربخش به آن نياز داريم.
وي با بيان اينكه چنين حوادثي قابل پيش بيني است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر تكنولوژي به قدري پيشرفت كرده كه به راحتي مي توان متوجه چنين پديده هايي شد.
وي افزود: در سيستم مديريت بحران بايد بستر و زيرساختي فراهم شود كه هر يك از نهادها در مسير خود باشد. اما مجموعه برآيند حركت آنها در سمت و سوي اهداف حركتي در تحقق كاهش آثار بحران ها باشد.
معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني تهران با بيان اينكه ساختار و ساز و كار مديريت بحران بايد مورد بازنگري قرار گيرد گفت: اين بازنگري بايد مديريت بحران را به سمت و سوي جامعيت، اثربخشي و كارآيي، رفاه، همدلي، مشاركت پذيري، هدفمندي و برنامه محوري سوق دهد.
معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني پايتخت همچنين با اشاره به بحث تفكيك كنتورهاي گاز در ساختمان هاي نوساز خاطرنشان كرد: به دليل هدفمندي يارانه ها الگوي خدمات در گاز شهري تغيير كرده و ما شاهد اين هستيم كه در يك ساختمان براي هر واحد مسكوني كمتر از 60 متر مربع كنتور جداگانه اي نصب مي شود كه همين موضوع با توجه به افزايش طول و حجم لوله گاز شهري در يك زلزله كوچك مي تواند باعث تشديد و افزايش نشت گاز و انفجار شود.
معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني تهران با تاكيد بر اينكه بحران را بايد باور كرد خاطرنشان كرد: باور كردن بحران يعني اينكه ما نقش خودمان را خوب ايفا كنيم و تمامي سيستم ها با يكديگر هماهنگ باشند.
معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني تهران درباره حمايت هاي دولت از سازمان هاي مرتبط با مديريت بحران خاطرنشان كرد: در حال حاضر به نظر مي رسد كه از نظر مالي و بودجه هزينه هاي زيادي در حال خرج شدن است اما معتقدم كه اين هزينه ها متمركز و هدفمند نيستند و در يك سمت و سو هزينه نمي شوند.
براتي افزود: اگر چه مقاوم كردن ساختمان ها و اماكن شهري مقوله اي مهم در بحث مديريت بحران است اما به لحاظ اولويت ها و اثرگذاري بايد توجه بيشتري به مقاوم كردن مدارس، مساجد، پايگاه هاي پليس و امداد و نجات، مراكز درماني و بهداشتي، آتش نشاني و اماكن مهم تاثير زيادي در تحقق اهداف مديريت بحران خواهد داشت.

 



سقوط خودرو در بادرود 3 كشته و 4 مجروح به جاي گذاشت

بادرود- خبرنگار كيهان:
مسئول امور پايگاه هاي اورژانس بادرود گفت: سقوط يك دستگاه خودرو توريستي ون به داخل پل در آزادراه كاشان- نطنز، سه كشته و چهار مجروح برجاي گذاشت.
حسين مخلصيان افزود اين حادثه ساعت هشت و 40 دقيقه صبح در محدوده مجتمع رفاهي «سان آرا» رخ داد.
وي حال مجروحان اين سانحه رانندگي را وخيم اعلام كرد و اظهار داشت: مجروحان با آمبولانس هاي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي به بيمارستان شهيد بهشتي اين شهرستان انتقال يافتند.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش در خانه
بابل- خبرنگار كيهان: براساس گزارش روابط عمومي آتش نشاني بابل يك واحد مسكوني در روستاي رستم كلا به مساحت 100 مترمربع به طور كامل در آتش سوخت. در اين حادثه به كسي آسيب نرسيده است.
كاميون با بار آتش
بابل- خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي آتش نشاني بابل يك دستگاه كاميون ولوو در خيابان كشاورز بابل آتش گرفت كه اكيپ اعزامي آتش را مهار كرد. علت حادثه سيم كشي خودرو اعلام شد.
كشف سنگ عتيقه
رشت- خبرنگار كيهان: پليس بخش لوشان شهرستان رودبار در حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو ال90 با يك سرنشين مشكوك شده و پس از متوقف كردن آن يك قطعه سنگ منقش به آثار تاريخي را از خودرو وي كشف و ضبط كردند.
دانش آموزان در محاصره سيل
صومعه سرا- خبرنگار كيهان: دانش آموزان يك مدرسه راهنمايي در صومعه سرا كه بر اثر بارش هاي اخير در سيل گرفتار شده بودند توسط كاميون هاي اداره راه و ترابري از مدرسه خارج و به مناطق امن انتقال داده شدند. شايان ذكر است ريزش باران باعث طغيان رودخانه «ماسوله روخان» شد كه سيل ضمن تخريب چندين پل، هزاران هكتار از اراضي شاليكاري را زير آب برد.

 



به علت عرضه شير گران 13 دامدار، 15 ميليارد ريال جريمه شدند

استاندار تهران از جريمه 13دامدار به جرم عرضه شير گران خبر داد.
تمدن كه براي رسيدگي به شكايات مردم از گراني هاي اخير در يكي از كارخانه هاي لبني تهران حضور يافته بود پس از جلسه اي با حضور مسئولان كارخانه و دامداران، جريمه هايي را براي گرانفروشي هاي اخير در نظر گرفت.
تمدن در حاشيه اين بازديد اعلام كرد: در پي برخورد با عاملان افزايش قيمت مواد لبني در تهران 13 دامدار به علت عرضه شير گران به كارخانجات حدود 15 ميليارد ريال جريمه شدند.
استاندار تهران تاكيدكرد:تنظيم عرضه و تقاضا موجب تنظيم بازار مي شود. آمار و ارقام نشان مي دهد كه در عرضه شير كمبود فاحش نداشته ايم بلكه ميزان عرضه و تقاضا به هم نزديك است.
وي ادامه داد: كنترل قيمت يكي از روش هاي كنترل بازار است كه اولويت با شير، لبنيات، مواد گوشتي و پروتئيني است كه البته تعيين قيمت واقعي بايد لحاظ شود تا هم توليدكننده و هم مصرف كننده ضرر نكنند.
تمدن با اشاره به ضرورت نظارت بر قيمت شير گفت: در جلسه اي كه ميان دامداران و كارخانه داران بود تصميم گرفته شد كه شير به قيمت 630 تومان از سوي دامداران به كارخانه ها تحويل شود كه دامداران تعهد دادند؛ ولي امروز متوجه شديم برخي دامداران بدون دليل قيمت را افزايش داده اند.وي گفت: در روزهاي اخير 13 دامدار در استان تهران به دليل عدم رعايت توافق صورت گرفته 5/1 ميليارد تومان جريمه شدند زيرا حق نداشتند قيمت شير را افزايش دهند كه در اين ميان حتي خود رئيس اتحاديه هم 150 ميليون جريمه شد.

 



رويدادهاي خارجي
سقوط هواپيماي مسافربري پاكستان با 127 سرنشين

يك فروند هواپيماي مسافربري متعلق به خطوط هوايي شركت «بوجا» با 127 مسافر در اسلام آباد سقوط كرد.
برخي شبكه هاي خبري تلويزيوني با قطع خبرهاي خود از سقوط هواپيماي مسافربري با 127 مسافر در نزديكي اسلام آباد خبر دادند .
اين منابع خبري علت سقوط اين هواپيما را وضع بد جوي عنوان كردند .
همچنين به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «جئو»، مقامات پاكستاني اعلام كردند اين هواپيما كه متعلق به خطوط هوايي شركت «بوجا» مي باشد در نزديكي شهر اسلام آبادسقوط كرده است.
بنا بر اين گزارش، اين هواپيما از نوع بوئينگ 737 و حامل 127 سرنشين بوده است كه ساعت 5 بعد از ظهر (به وقت محلي) از كراچي عازم اسلام آباد بود اما لحظاتي پيش از فرود در فرودگاه بين المللي اين شهر سقوط كرده است .
خبرگزاري جئو افزود: تيم هاي نجات و گروه هاي امدادي به سرعت به محل حادثه اعزام شده اند.
اين گزارش به جزئيات بيشتر خبر و تعداد كشته هاي اين حادثه اشاره اي نكرد.

 



علت مرگ خير خرم آبادي بيماري قلبي اعلام شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مدير اداره پزشكي قانوني لرستان، اعلام كرد: مرگ محمدباقر ناصريان نيكوكار خرم آبادي بر اثر بيماري پيشرفته قلبي بوده است.
دكتر پيمان آستركي، اعلام كرد: با توجه به شرح معاينه جسد و كالبدشكافي به عمل آمده و بررسي نتايج آزمايشات آسيب شناسي علت فوت، بيماري پيشرفته قلبي و عوارض ناشي از آن بوده است.
شادروان حاج محمدباقر ناصريان خرم آبادي از افراد خير و نيكوكار لرستاني بود كه در حمايت و ياري نيازمندان و نيكوكاري از بزرگان و پيشكسوتان اين خطه بود.

 



جزئيات استفاده از كلينيك خبرنگاران اعلام شد

شرايط و جزئيات چگونگي استفاده خبرنگاران از خدمات كلينيك تخصصي و فوق تخصصي دكتر دانش اعلام شد.
دكتر سيدحميد حسيني مدير روابط عمومي وزارت بهداشت با اعلام اينكه تمامي خبرنگاران مي توانند با ارائه مدارك لازم و تشكيل پرونده نسبت به دريافت معرفي نامه از روابط عمومي وزارت بهداشت، اظهار داشت: خبرنگاران پس از ارائه مدارك و ثبت نام، مي توانند به كلينيك درماني دانش مراجعه و از خدمات اين مركز تخصصي و فوق تخصصي استفاده كنند.
وي از تشكيل ستادي در روابط عمومي وزارت بهداشت جهت هماهنگي و معرفي خبرنگاران به اين كلينيك خبر داد و گفت: خبرنگاران بايد پس از تكميل مدارك لازم از ساعت 9 تا 11 صبح روزهاي زوج با مراجعه به ستاد «خدمات درماني خبرنگاران» نسبت به تشكيل پرونده و دريافت معرفي نامه اقدام نمايند.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: هك شدن حساب هاي مردم را پيگيري مي كنيم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور از پيگيري ماجراي هك شدن حساب هاي برخي از افراد به دستور رئيس قوه قضاييه خبر داد.
مصطفي پورمحمدي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد: به طور حتم عوامل اين تخلف را شناسايي و نتيجه را اطلاع رساني خواهيم كرد.
پورمحمدي با اشاره به قدرت اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران در دستگيري عناصر تروريست وابسته به رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: همانطور كه بارها گفته ايم دستگاه اطلاعاتي و امنيتي ايران، مانند دستگاه نظامي آن، از اقتدار خوبي برخوردار است.
وي تاكيد كرد: امنيت فراگيري كه در كشور مي بينيم ناشي از اقتدار، توانايي و كارشناسي دستگاه اطلاعاتي، امنيتي، انتظامي و نظامي ما است كه اين را هم از بركات انقلاب مي دانيم كه با تلاش هاي فرزندان اين ملت و حمايت قاطبه ملت اين دستاوردهاي بزرگ بدست آمده است.

 



خط فقر در نيويورك به 21 درصد رسيد

نيويورك تايمز در يك گزارش پژوهشي مطالعاتي نسبت به افزايش خط فقر از 1/3 درصد به 21 درصد در نيويورك هشدار داد.
«سام رابرتس» در مطلبي در اين باره مي نويسد: مطالعات نشان دهنده آن است كه خط فقر در نيويورك قابل مشاهده و درصد آن از 1/3 به 21 درصد رسيده كه در مقايسه سال به سال در بالاترين رقم از نوع خود قرار دارد.وي مي نويسد: بعد از بحران هاي اقتصادي اخير از هر چهار نفري كه زير هيجده سال دارند، يكنفر در زير خط فقر قرار دارد. افراد و خانواده هايي داراي فرزند با مشكلات بسياري روبرو هستند و حتي در خانواده هايي كه هم زن و هم شوهر در آن كار مي كنند با مشكلات مالي فراواني روبرو هستند و خط فقر در ميان اين دسته از جامعه رشد 5 درصد داشته است.نيويورك تايمز در ادامه آورده است: محاسبات نشان دهنده آن بوده كه در سال 2010 بالغ بر 7/1 ميليون شهروند نيويوركي زير خط فقر بودند. اين روزنامه مي نويسد: شهرداري نيويورك 4/12 درصد از شهروندان نيويوركي را زير خط فقر توصيف كرده است كه بسياري مي گويند رقم اصلي به مراتب بالاتر از اين مي باشد. يكي از فعالان دست اندركار مي گويد مشاهده 26 درصد از كودكان در خط فقر نه تنها چشمگير است، بلكه تهديدآميز است.

 



معدنچيان «پرو» اي پس از نجات از عمق 200 متري زمين

نجات معدنچيان «پرو»اي از عمق 200 متري زمين در معدن «كابزادونيگرو» پس از يك هفته گرفتاري در صدر اخبار بسياري از رسانه ها قرار داشت.
همانطور كه در عكس زير مشاهده مي كنيد، معدنچيان بعد از رهايي به شست وشوي لباس هاي كثيف خود پرداخته اند و به جاي پهن كردن روي طناب به ديواره معدن چسبانده اند تا خشك شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14