(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20190 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حسين فدايي: بايد با قدرت پيام واحدي را به دشمنان منتقل كنيم
نگاهي به صف بندي انتخاباتي در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس
تصويب قطعنامه جديد درباره سوريه
معيار انتخاب مسئولان (1)
مقام هاي نظامي كشورهاي همسود: ايران گام هاي بلندي براي تقويت توانمندي هاي دفاعي خود برداشته است
نقدي: درهاي بازار را به روي دشمن ببنديم
واكنش آيت الله صديقي به اظهارات الهام
استاندار تهران: سودجويي ها و شايعات علت نابساماني ها در قيمت مواد غذايي است
منابع عراقي: گروهك منافقين در آستانه فروپاشي قرار دارد
تكذيب يك خبر از سوي وزارت دفاع
جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي: فرار از سربازي جرم است
نظر هيئت عالي حل اختلاف قوا درباره اجراي فاز دوم هدفمندي



حسين فدايي: بايد با قدرت پيام واحدي را به دشمنان منتقل كنيم

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: تقسيم دو قطبي تضاد محور بين نيروهاي انقلاب، تقسيم بندي غلطي است و راهبرد وحدت از مباني ديني ما اخذ شده و در كلام امام و رهبري همواره آن را برجسته ديده ايم در نتيجه بايد با قدرت پيام واحدي را به دشمنان منتقل كنيم.
حسين فدايي در جلسه پرسش و پاسخ كميته هاي سه گانه و شاخه جوانان و دانشجويان جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پاسخ به پرسشي در مورد تركيب مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب وقتي راهبرد و برنامه اي را براي اداره نظام و فضاي سياسي بيان مي كنند، خودشان اولين نفري هستند كه همواره به آن عمل كرده و پيگير آن هستند.
وي اضافه كرد: يكي از راهبردهاي كلان و جدي كه ايشان مطرح و همواره پيگير بوده اند، سياست جذب حداكثري و دفع حداقلي بوده است. هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبري همواره، تلاش داشته و دارند كه از همه ظرفيت ها براي اداره نظام و فضاي عمومي كشور بهره مند شوند.
فدايي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد خالص سازي و راهبرد وحدت كه در ديدار جمعي از دانشجويان در ماه رمضان سال 88 مطرح كردند، يادآور شد: در زمان امام هم ايشان افراد بسياري را تحمل كردند كه براي خيلي از جوانان امروز، آن افراد غيرقابل تحمل هستند اما امروز برخي افراد، خودشان نمي خواهند با جريان عمومي انقلاب و مردم همراه باشند. البته جذب حداكثري به معني تطهير افرادي كه مشكل دار هستند، نيست بلكه نگهداري آنها در دامن انقلاب است.
وي در ادامه، در پاسخ به پرسشي درباره مواضع اخير هاشمي رفسنجاني در مورد بحث ارتباط با آمريكا گفت: آقاي هاشمي خودش صريحا ابراز مي كند كه نظرات متفاوتي از نظرات امام داشته و دارد و همين موضوع علت اصلي مخالفت ما با وي است، البته اشكال ندارد فردي نظر ديگري داشته باشد ولي اينكه فرد يا جرياني دائم بگويد بيشترين قرابت را با امام و رهبري دارد و نظراتش مغاير باشد، پيامد آن، رفتاري ناپسند است.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر لزوم وحدت در داخل كشور تصريح كرد: بايد با قدرت و وحدت، پيام واحدي را به نظام سلطه و دشمنان منتقل كنيم كه برخي درصدد تزلزل در اين پيام واحد هستند. اينكه پيام واحد، يكپارچه و كلمه واحدي از درون نظام به گوش جهانيان نرسد به نفع چه كسي است؟ آيا نظام سلطه تقويت نمي شود؟
فدايي افزود: توجيه گران اختلاف مدعي هستند كه در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامي حركت مي كنند. مگر توسعه اختلاف، در چارچوب گفتمان انقلاب است؟ نگاه كنيد وقتي آيت الله مصباح نگراني جدي و حداكثري را از بروز انحراف بيان مي كنند، از آن طرف عده اي كه مدعي طرفداري ايشان هستند مي گويند اصلا انحراف توهم است و براي ما ثابت نشده است.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اضافه كرد: اگر به مردم ثابت شود كه عده اي فقط دم از عدالت، مردم و مستضعفين مي زنند و اين را صرفا در شعار مطرح مي كنند، استفاده از امكانات عمومي براي گروه خود را مذموم نمي دانند و چشم خود را بر مفسدان در دستگاه هاي اجرايي بسته اند، حتما مردم وارد عمل مي شوند و رفتارشان با آنها تغيير مي كند.

 



نگاهي به صف بندي انتخاباتي در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس

سرويس سياسي-
در حالي كه زماني كمتر از 15 روز تا برگزاري دور دوم انتخابات مجلس باقي مانده است آخرين خبرها حكايت از آن دارد كه گروه هاي سياسي در حال نهايي كردن آرايش انتخاباتي خود براي اين دور از رقابت ها هستند.
جبهه متحد اصولگرايان كه در دور اول انتخابات در سراسر كشور به پيروزي قاطعي دست يافت و در تهران نيز رقابتي نزديك و دوستانه با جبهه پايداري داشت، تصميم گرفته است كه فهرست خود را براي دور دوم انتخابات در حوزه انتخابيه تهران بازنويسي كند.
برخي گزارش ها حكايت از آن دارد كه اين جبهه احتمالا نام برخي از چهره هايي را كه در دور اول در ليست آن حضور داشتند ولي موفق به كسب راي قابل قبولي نشدند از فهرست خود حذف كرده و به جاي آنها برخي از اعضاي جبهه پايداري را كه داراي وجهه ملي هستند جايگزين نمايد.
منابع نزديك به جبهه متحد مي گويند رايزني ها در اين مورد همچنان ادامه دارد ولي احتمال نهايي اين تصميم قوت گرفته است.
در عين حال اين منابع مي گويند جبهه متحد در اين زمينه رايزني با جبهه پايداري انجام نداده و مستقلا اقدام به اين كار خواهد كرد.
گزارش هاي ديگر اما حكايت از آن دارد كه جبهه پايداري تصميم دارد از فهرست خود در دور اول انتخابات به طور كامل حمايت كند و احتمالا تغييري در اين فهرست رخ نخواهد داد.
همچنين اطلاعات موجود نشان مي دهد اعضاي حلقه انحرافي و جريان فتنه كاملا از دور دوم انتخابات نااميد هستند و تمام تمركز آنها بر آتش افروزي و فتنه گري ميان دو جبهه پايداري و متحد است.
مردم تهران روز 15 ارديبهشت براي انتخاب 25 نامزد باقي مانده اين حوزه پاي صندوق هاي راي حضور خواهند يافت.

 



تصويب قطعنامه جديد درباره سوريه

شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اجماع قطعنامه جديدي در خصوص اعزام ناظران بين المللي به سوريه تصويب كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر ، اعضاي دائم و غير دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد ديروزبا اجماع، قطعنامه اي به تصويب رساندند كه بر اساس آن 300 ناظر بين المللي در سوريه(مناطقي كه شاهد فعاليتهاي گروههاي مسلح است)اعزام مي شوند.
تصويب اين قطعنامه در پي درخواست كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در خصوص سوريه صورت مي گيرد.
نماينده آلمان در شوراي امنيت در سخناني، قطعنامه جديد را يك گام رو به جلو براي اجراي طرح كوفي عنان دانست. نماينده فرانسه هم با بيان اظهاراتي عليه نظام سوريه، بدون اشاره به گروههاي مسلح تروريستي، پايبندي به آتش بس را صرفا وظيفه نظام سوريه دانست نه اين گروهها.

 



معيار انتخاب مسئولان (1)

مسأله اي كه هركس به اقتضاي مسئوليتي كه دارد، بايد بيش از هر چيز برايش اهميت قائل باشد، ايمان به خداست. اين موضوعي است كه از يك طرف به يكايك افراد به عنوان يك شخص برمي گردد و از طرفي نيز به جامعه مربوط مي شود و در آن اثر مي گذارد. از اوايل پيروزي انقلاب از لب هاي مبارك امام بارها شنيديم كه عامل اصلي پيروزي اين انقلاب و تداوم آن تاكنون، ايمان و اطاعت خداست. اين مطلب را هنوز تكرار مي كنيم و هر جا گوش شنوايي باشد، باز هم مطرح مي كنيم؛ ولي هر كسي بايد به درون خودش بيشتر توجه كند كه واقعاً اين مطلب را كه »همه كارها از خداست« چه اندازه باور دارد. واقعاً دل ما تعبير معروف «لامؤثر في الوجود الا الله»، يا تعبيرات قرآني «و ن يمسسك اللّه ب ضرّ فلا كاش ف له لاّ هو و ن ير دك ب خير فلا رادّ ل فضل ه »(يونس/107)، و اينكه هر انساني «عبداً مملوكاً لا يقد ر علي شي ء» (نحل/75)است را چه اندازه باور دارد و اعتقاد به اينكه «لا أمل ك ل نفس ي نفعاً و لا ضرًّا» (اعراف/ 188) چه اندازه در رفتار فردي و نهايتاً در رفتار اجتماعي ما اثر دارد.
زيان هاي ضعف ايمان
اگر به تاريخ صدر اسلام برگرديم و با بينش قرآني حوادث صدر اسلام را در حد اطلاعات خودمان تا به امروز تفسير و تحليل كنيم، خواهيم ديد مشكلاتي كه براي عالم اسلام پيش آمد؛ عاملي كه موجب پيدايش ضعف ، شكست و بلاهايي براي مسلمان ها شد، چه در زمان حضور پيامبر اكرم(ص)، چه زمان ائمه اطهار(ع) و چه بعد از آن، همه و همه آنها به ضعف ايمان برمي گردد. در جنگ هايي كه در زمان خود پيغمبر اكرم(ص) اتفاق افتاد، هر جا شكستي متوجه مسلمان ها شد و خسارتي جاني، مالي يا سياسي به مسلمانان وارد شد، بر اثر ضعف ايمان بعضي از مسلمان ها بود. نمونه بارز و آشكار آن در جنگ احد بود كه باعث شكست مسلمان ها شد و آن بلاها و شكست ها را متوجه اسلام كرد: حمزه سيدالشهداء را از دست مسلمان ها گرفت و خود پيغمبر اكرم(ص) چقدر زخم برداشتند، در حدي كه كفار گفتند: پيغمبر از دنيا رفت. اين بلاها از كجا ناشي شد؟ عده اي كه موظف بودند آن سنگر را تا آخر كار حفظ كنند، وقتي ديدند غنايمي به دست همرزمانشان افتاد، جنگ را تمام شده انگاشتند، دستور را ناديده گرفتند، سنگر را رها كردند و به دنبال جمع كردن غنايم آمدند.
هر چند علاقمندي به دنيا، عدم اطاعت از رهبري، عجله، عوامل رواني، اقتصادي و امثال اينها را مي توان از دلايل اين شكست دانست؛ ولي اصل مطلب اين بود كه ايمان آن گروه از مسلمانان ضعيف بود. اگر باورشان بود كه از آن غنائم هر چه بايد به آنها برسد، مي رسد و با اين عجله كردن ها رزق و روزي آنها بيشتر نمي شود؛ اگر ايمان داشتند كه فرموده پيامبر(ص) را بايد اطاعت كرد، و نبايد قرائت جديدي از آن ارايه كرد؛ اگر وقتي آن حضرت فرمود بايستيد، مي ايستادند و سنگر را ترك نمي كردند، چنين نمي شد.
«و يوم حنين ذ أعجبتكم كثرتكم فلم تغن عنكم شيئاً »(توبه/25)؛ در جنگ حنين وقتي مسلمان ها ديدند جمعيتي فراوان، و ساز و برگي انبوه به هم زده اند، مغرور شدند و همين غرور باعث شكست آنها شد. زماني كه دل از خدا غافل و متوجه اسباب شد، يعني ديگرنيازي به درخواست از خدا و دعا و توسل نديد، اينجاست كه«ضاقت عليكم الأرض ب ما رحبت».
آيا كساني كه حاضر نشدند ولايت اميرالمؤمنين(ع) را بپذيرند، علت ديگري غير از ضعف ايمان داشت؟ مشكلاتي كه از آن پس براي جامعه اسلامي پيش آمده است همه از اين عامل ناشي مي شود. اگر نيت ها درست شود، اگر ايمان محكم باشد، اگر توكل ما فقط بر خدا باشد، يعني اگر ما واقعاً تنها خدا را همه كاره بدانيم، خيلي از مشكلات حل مي شود. اين مسايل مخصوص زمان پيغمبر(ص) نبود، به دوران انقلاب هم محدود نمي شود، بلكه تا روزقيامت تكرار خواهد شد؛ چرا كه هدف آفرينش همين است.
فلسفه آزمون هاي خداوند
ما را براي اين در اين عالم آورده اند كه آزمايش بشويم :«ل يبلو بعضكم ب بعض«(محمد/4). امروز اين صحنه تمام مي شود، صحنه ديگري پيش مي آيد و باز روز از نو، روزي از نو. هر روز امتحاني جديد، امروز به شكلي، فردا به شكلي ديگر؛ خدا خوب امتحان مي كند. سؤال هاي امتحاني هم هيچ وقت شبيه هم نيست. امروز صحنه اي براي امتحان است، فردا سؤال ديگري مطرح مي شود.
پذيرش اينها براي ما سخت است. مي خواهيم همه چيز در امن و امان و اوضاع بر وفق مراد باشد؛ حكومت اسلامي و عدل و داد برقرار شود، ما هم راحت و آسوده به زندگي خود بپردازيم. ولي خدا اين گونه نخواسته است. حتي در زمان ظهور ولي عصر (عج) هم بساط امتحان خواهد بود. روح همه امتحانات هم اين است كه چقدر بنده خداييد؟ تا چه حد خدا را همه كاره مي دانيد؟ تا كجا حاضريد بندگي و اطاعت خدا كنيد؟
در زمان پيغمبر اكرم(ص)، كفار، مشركان، منافقين و گاهي هم احزابي كه ائتلاف مي كردند، براي اينكه مسلمان ها را مرعوب كنند و از مقاومت آنها بكاهند شايعاتي را پخش مي كردند؛ از جمله مي گفتند: « نّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم»(آل عمران/173) و يا منافقيني كه در مدينه بر عليه اسلام توطئه مي كردند به مسلماناني كه از مكه آمده و در مدينه مهمان بودند مي گفتند: «ليخر جنّ الأعزّ م نها الأذلّ»(منافقون/8). يعني اين مهاجرين پابرهنه كه از شهر خود آواره شده اند، مي خواهند بر ما حكومت كنند، اما مهاجران ذليل هستند و ما كه صاحب خانه و اموال و موقعيت هستيم، آنها را بيرون خواهيم كرد: «ليخر جنّ الأعزّ م نها الأذل». آن زمان ثروتمندها و صاحبان موقعيت هاي اجتماعي غالباً از منافقين بودند و به اجبار تسليم شده بودند، ولي حقيقتاً نه ايمان داشتند و نه دل خوشي از حكومت پيامبر(ص). آنها منتظر بودند شرايطي پيش بيايد و همه چيز را بر هم بزنند. لذا مي گفتند:«ليخر جنّ الأعزّ م نها الأذلّ»؛ اما غافل از اينكه عزت از آن خدا و پيامبر و مؤمنان است: « و ل لّه الع زّه و ل رسول ه و ل لمؤم ن ين و لك نّ المناف ق ين لا يعلمون». بايد شرايطي پيش آيد تا معلوم شود چه كساني منافق هستند و چه پايه اي از نفاق دارند و در مقابل، چه كساني واقعاً مؤمنند و فريب اين حرف ها را نمي خورند، اعتمادشان بر خداست و از قدرت مشركين نمي ترسند.
كار منافقان اين است كه شايعه درست كنند و بگويند: « نّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم»، همه مردم عليه شما متحد شده اند، از شعارهاي خود كوتاه بياييد! اما كساني كه ايمان داشتند چه كردند؟ «فزادهم يماناً». وقتي مشركين حمله مي كردند مؤمنان مي گفتند: «هذا ما وعدنا اللّه و رسوله»(احزاب/22)، خدا فرموده كه اينها مي آيند، اين مسأله تازه اي نيست، ما آماده ايم. ولي آنهايي كه ضعيف الايمان بودند يا روحيه نفاق داشتند رنگ هايشان مي پريد، توانشان را از دست مي دادند و مثل مرده متحرك بودند. در مقابل، همان پابرهنه ها و برده هايي كه تازه مسلمان شده بودند، محكم و استوار مي ايستادند و از چيزي نمي ترسيدند؛ چرا كه شهادت پاداش كار آنها بود و مگر بالاتر از اين چيست؟ امروز هم عده اي مي گويند آمريكا، آلمان، انگليس، فرانسه، ساير كشورهاي كوچك و بزرگ و در پشت پرده هم چين و روسيه عليه اسلام متحد شده اند؛ شما در مقابل آنها چه مي توانيد بكنيد؟ ما نهايت آرزويمان شهادت است: «قل هل تربّصون ب نا لاّ حدي الحسنيين »(توبه/52). شما مي گوييد مي كشند؟ ما آماده ايم كه كشته شويم، آماده ايم به شهادت برسيم، شهادت ترس ندارد.
عده اي هم بودند كه به محض اينكه به آنها مي گفتند بعد از مرگ اموالتان را مي برند، رنگشان مي پريد. تفاوت اين دو گروه چه بود؟ آيا غير از ايمان بود؟ غير از اين بود كه آن گروه خدا را باور داشتند و اطمينان داشتند كه اگر هيچ يك از اسباب عادي هم در اختيارشان نباشد، خدا مي تواند آنها را ياري كند؛ و در مقابل، اين گروه، با وجود اينكه همه چيز در اختيارشان بود، باز هم مي ترسيدند؟
امتحان هاي اجتماعي
امتحان هاي فردي به جاي خود، هر كسي در زندگي فردي اش مورد امتحان قرار مي گيرد. ولي امتحانات اجتماعي هم در كار است. هر از چندي براي جامعه اسلامي امتحاني پيش مي آيد تا افراد اين جامعه شناخته شوند و مشخص شود كدام گروه، به راستي ماندني اند. متأسفانه غالباً اكثريت در اين ميدان شكست خورده اند؛ ولي خدا به اكثريت و اقليت كاري ندارد؛ «كم م ن ف ئه قل يله غلبت ف ئه ً كث يره ً ب ذن اللّه»(بقره/249). اگر بنا بود واقعاً طبق همين اسباب عادي، هميشه اكثريت برنده باشند، نامي از اسلام باقي نمانده بود، اما «و اللّه غال أ علي أمر ه »(يوسف/21)؛ خدا شكست نمي خورد. امتحان پيش مي آيد، اوضاع و احوال زير و رو مي شود، سختي ها سر راه قرار مي گيرد، تا افراد آزموده شوند:«و لنبلونّكم ب شي ء م ن الخوف و الجوع و نقص م ن الأموال و الأنفس و الّثمرات » (بقره/155)همه اين امور هست، اما «و بشّ ر الصّاب ر ين».
اغلب شما دوران انقلاب را به خاطر داريد. ما بعد از عمليات ثامن الائمه چند شخصيت نظامي داشتيم كه مايه اميد كل كشور بودند. فرمانده ارتش، فرمانده نيروي هوايي، فرماندهان سپاه. همه اين چند نفر با هم در انفجار هواپيما شهيد شدند وبعد از آن فرمانده شناخته شده اي نداشتيم. چنين شرايطي براي اينكه نيروهاي انقلابي خودشان را ببازند كافي بود. اما امام خم به ابرو نياورد، چرا؟ چون ايمان داشت كه خدا هست! گفتن اين مطلب آسان است، اما من و شما وقتي خبر شهادت آن عزيزان را شنيديم، چه حالي پيدا كرديم؟ نظاير اين جريان در جريان هشت سال دفاع مقدس زياد اتفاق افتاد.
زماني گروهي مضطرب و پريشان از جبهه خدمت امام(ره) رسيدند در حالي كه ايشان مشغول نماز بودند. سپس به ايشان اطلاع دادند كه خرمشهر سقوط كرده و مشكلاتي پيش آمده است، حال چه دستور مي فرماييد؟ وقتي اين خبر را به امام دادند، ايشان گفتند: جنگ همين است، ترس ندارد. چقدر تفاوت است ميان اين درجه از ايمان با ايمان امثال ما! اگر مي خواهيم رهرو آن امام باشيم ـ امامي كه خودش رهرو امامان معصوم(ع) بود، از آنها ياد گرفته بود و در آن مكتب درس خوانده بود و امام زمان را مي شناخت ـ بايد در ايمان خود تجديد نظر كنيم.
يكي از آقايان نقل مي كرد: سال هاي اول انقلاب، در سفر حج، در مسجدالحرام نشسته بوديم، عده اي از اساتيد دانشگاه كه مصري بودند، آمدند با ما صحبت كنند. يكي از آنها با ما آشنا شد و ضمن صحبت با او متوجه شديم با وجود اينكه سني است، ولي به امام و انقلاب اسلامي ايران علاقه دارد. از امام خيلي خوب ياد مي كرد و عاشقانه درباره ايشان صحبت مي كرد. آن استاد مصري در صحبت هاي خود گفت: تصور ما اين است كه در اين عالم شخصيتي اسلامي بالاتر از امام نيست؛ اما همين امام گاهي در صحبت هايشان نام كسي را مي برند و مي گويند: «روحي لتراب مقدمه الفداء». اين شخص كيست كه امام ـ كه ما كسي را بالاتر از او نمي شناسيم ـ در مورد او مي گويد: جان من فداي خاك پاي او؟ آن استاد سني از همين جا فهميده بود بين مقام امام خميني(ره) به عنوان بالاترين شخصيت انساني موجود روي زمين و جايگاه كسي كه امام از او به عظمت ياد مي كند و خود را فداي خاك پاي او مي داند، تفاوت زيادي است. اما ما چه اندازه اين معرفت را داريم؟ ما چقدر نوكر امام زمان هستيم؟ آيا همين كه ادعاي نوكري و سربازي آن حضرت را داشته باشيم، كافي است؟ ما چه مقدار اين ادعا را باور داريم؟ آيا توانسته ايم با ايمان، از عهده امتحانات برآييم و شايستگي سربازي آن فرمانده را بيابيم؟
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)دردفتر پژوهش هاي فرهنگي، مشهد مقدس، 18/9/1384
زلال بصيرت در دهه فاطميه روزهاي فرد منتشر مي شود.

 



مقام هاي نظامي كشورهاي همسود: ايران گام هاي بلندي براي تقويت توانمندي هاي دفاعي خود برداشته است

«ايوان برزوفسكي»، «ارمك بايتليوف» و «تيگران آوانسيان» وابسته هاي نظامي بلاروس، قزاقستان و ارمنستان در روسيه با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير صنايع دفاعي كشورمان در دو دهه اخير اعلام كردند: جمهوري اسلامي گام هاي بلندي براي تقويت توانمندي هاي دفاعي خود برداشته است.
مقام هاي نظامي كشورهاي همسود روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشتند: جمهوري اسلامي در سال هاي گذشته با اعتماد و تكيه بر توانمندي هاي متخصصان و مهندسان جوان خود توانسته است به پيشرفت هاي چشمگيري در حوزه صنايع دفاعي خود دست يابد كه علاوه بر تضمين ثبات و امنيت اين كشور در مقابل مداخله هاي خارجي، تعجب دشمنان تهران را نيز برانگيخته است.
برزوفسكي وابسته نظامي بلاروس در مسكو در اين ارتباط گفت: ارتش ايران با تجهيز به سلاح هاي پيشرفته كه بخش عمده آنها در داخل اين كشور توليد مي شود، به قدرتمندترين ارتش منطقه خليج فارس و خاورميانه تبديل شده است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران در سايه تلاش هاي صورت گرفته توسط متخصصان صنايع دفاعي اين كشور در حال حاضر به قدرت برتر منطقه تبديل شده است.
وابسته نظامي بلاروس خاطرنشان كرد: ايران با وجود برخورداري از برتري نظامي در منطقه ، كشوري صلح دوست است و ايرانيان در طول تاريخ معاصر هرگز به كشور ديگري حمله نكرده اند و در حال حاضر نيز تلاش هاي تهران بر حفظ امنيت و ثبات منطقه متمركز شده است.
وي ادعاي قدرت هاي غربي در باره تهديد نظامي ايران عليه كشورهاي منطقه را بي پايه و اساس و تخيلي خواند و اظهار داشت: در پشت پرده اين گونه جنجال آفريني ها، اهداف مغرضانه قدرت هاي غربي نهفته است كه براي گل آلود كردن آب و تنش زايي در بين كشورهاي همسايه در مناطق مختلف جهان تلاش مي كنند.
برزوفسكي خاطرنشان كرد: بسياري از كشورهاي جهان از سياست هاي امپرياليستي و توسعه طلبانه آمريكا و متحدان غربي اش به ستوه آمده اند اما بنا به ملاحظات سياسي يا مصلحت انديشي از ابراز ديدگاه هاي خود پرهيز مي كنند.
وي با اشاره به فشارهاي گسترده آمريكا و اتحاديه اروپا بر بلاروس اظهار داشت: بلاروس در برابر فشارهاي غرب ايستادگي كرده است و به رغم تحريم ها، شاهد ادامه رشد اقتصادي كشورمان و پيشرفت آن در عرصه هاي مختلف هستيم.
وابسته نظامي سفارت بلاروس در مسكو گفت: در اين برهه زماني حساس، ايران و بلاروس بايد روابط خود را تحكيم كنند و ما مصمم به توسعه روابط خود در عرصه هاي اقتصادي، سياسي و نظامي با جمهوري اسلامي ايران مي باشيم.
وي همچنين بر لزوم توسعه همكاري هاي ايران و بلاروس در عرصه هاي امنيتي و فني -نظامي تاكيد كرد و افزود: تحقق اين مهم علاوه بر ايجاد پيمان هاي مستحكم ميان دو كشور مي تواند عامل بازدارنده اي در برابر سلطه جويي و دست اندازي قدرت هاي غربي به سركردگي آمريكا در امور داخلي كشورهاي مستقل باشد.
«ارمك بايتليوف» وابسته نظامي قزاقستان در روسيه نيز با اشاره به ساخت انواع تسليحات نظامي پيشرفته در ايران گفت: دستاوردهاي صنايع دفاعي ايران موجب حيرت جهانيان شده است.
بايتليوف با بيان اينكه ايران در فاصله زماني كوتاه مسير طولاني در زمينه ساخت تسليحات پيشرفته را پيموده است، اظهار داشت: ايران در ساخت انواع سلاح ها و تسليحات به موفقيت هاي بزرگي دست يافته است.
به گزارش ايرنا، وي افزود: اين موفقيت ها به ويژه با توجه به فشار قدرت هاي بزرگ به سركردگي آمريكا بر تهران تحسين برانگيز است. وي اضافه كرد: ايران در زمره معدود كشورهاي منطقه است كه بخش عمده تسليحات نظامي مورد نياز خود را در داخل مي سازد و ما شاهد هستيم اين كشور با اتكا بر توانمندي هاي بومي موشك هاي بالستيك با برد بيش از 2 هزار كيلومتر ساخته كه بدون ترديد اين امر در تامين امنيت ايران نقش مهمي ايفا مي كند.
بايتليوف گفت: در حال حاضر تمام مسايل مربوط به توسعه بخش هاي دفاعي و صنايع نظامي ايران تحت كنترل رهبري اين كشور قرار دارد و دولت هم بر آن اشراف كامل دارد.
مقام قزاقستاني خاطرنشان كرد: با اين توانمندي ايران مي تواند مقابل هر متجاوزي ايستادگي كند و هيچ كشوري جرات حمله به آن را در سر نمي پروراند و تهديد هاي غرب عليه تهران در اين زمينه نيز هياهويي بيش نيست.
سرهنگ «تيگران اوانسيان» وابسته نظامي ارمنستان در فدراسيون روسيه نيز اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران نقش بسيار مثبتي در تحولات منطقه به ويژه قفقاز ايفا مي كند.
آوانسيان گفت: تمام تلاش هاي ايران براي تامين صلح و ثبات در منطقه متمركز شده است و اين نگاه و رويكرد مثبت در سياست خارجي ايران قابل تحسين مي باشد.
وي افزود: ايران تقويت امنيت خود را در تامين امنيت منطقه تعريف مي كند و به همين دليل تلاش هاي ميانجيگرانه تهران در حل و فصل مسايل كشورهاي همسايه همچون عراق و افغانستان ارزشمند است.
وابسته نظامي ارمنستان در فدراسيون روسيه به سياست بي طرفانه كشورمان در قبال رويدادهاي يك سال اخير كشورهاي عربي منطقه خاورميانه اشاره كرد و آن را مصداق روشن حسن نيت ايران در حل مسايل منطقه اي دانست.
مقام نظامي ارمني خاطرنشان كرد: امروز ايران بخش مهمي از ساختار تامين امنيت منطقه را تشكيل مي دهد و چه قدرت هاي بزرگ بخواهند يا نخواهند اين يك واقعيت است كه آن را نمي توان ناديده گرفت.

 



نقدي: درهاي بازار را به روي دشمن ببنديم

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تحريم هاي دشمن را علت اصلي خودكفايي دانست و تصريح كرد: آغاز تحريم ها آغاز روند خودكفايي ما بوده و با امكانات، منابع و سرمايه انساني موجود در كشورمان اين ما هستيم كه بايد دشمن را تحريم كنيم و درهاي بازار را بر روي آنها ببنديم.
سرتيپ محمدرضا نقدي در پانزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان مبتكر، ممتاز و مخترع بسيجي كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار گرديد گفت: موفقيت هاي خود را در عرصه هاي گوناگون عليمي، سياسي، امنيتي مديون شهدا هستيم كه اسطوره هاي تاريخ هستند و درس مردانگي، ابتكار، خلاقيت و بصيرت را در دفتر همه آحاد ملت ثبت نمودند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به كلام امام خميني كه فرمودند : « بسيج حقيقتي شبيه به افسانه هاست» بيان كرد: امروز نيز نوجوانان و جوانان بسيجي همچون رزمندگان جهاد دفاعي در عرصه جهاد علمي خوش درخشيده و با ايثار و فداكاري خويش مي كوشند تا با پيشرفت هاي علمي و فناوري بشريت را نجات بخشند.
وي با اشاره به رسالت بسيج در عرصه علمي تصريح كرد: ضمن توجه ويژه مسئولين به بهره برداري از اختراعات و ابتكارات نخبگان؛ يكي از رسالت هاي اصلي بسيج پيوند زحمات مخترعين به صنعت مي باشد تا حاصل اين ابتكارات در بازار در اختيار عموم قرار گيرد.
نقدي نقش بازار و صنعت را مهم برشمرده و ادامه داد: از بازار است كه خلاقيت ها ارزش گذاري شده و به ابتكار جوانان نخبه توجه خواهد شد و تكليف اصلي همگان اعم از نخبگان، دستگاه ها و مسئولين و بازاريان آن است كه علم را به ثروت تبديل كنند.
وي توجه به نياز بازار را براي بيان مسئله و انجام يك ابتكار از سوي نخبگان لازم دانسته و گفت: در صورتي كه بازار نياز كالا را بررسي نموده و بر اساس آن اختراعي انجام گيرد يقينا به نتيجه خواهد رسيد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان تحريم هاي دشمن را علت اصلي خودكفايي دانسته و تصريح كرد: آغاز تحريم ها آغاز روند خودكفايي ما بوده و با امكانات، منابع و سرمايه انساني موجود در كشورمان اين ما هستيم كه بايد دشمن را تحريم كنيم و درهاي بازار را بر روي آنها ببنديم.
وي با خطاب قرار دادن نخبگان جوان بيان كرد: مخترعين و مبتكرين با انجام يك اختراع نبايد كار خود را تمام شده پندارند و منتظر مراجعه صنعت باشند بلكه اتمام يك اختراع زماني است كه يك مخترع با تمام توان وارد ميدان صنعت و بازار گرديده و براي به توليد و نتيجه رساندن اختراع خويش مبارزه نمايد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين رسالت مسئولين را خطير دانسته و گفت: مسئولين هم بايد تكليف خويش را انجام دهند و بدانند اگر از ظرفيت جوانان نخبه استفاده ننمايند دشمن از آنها سوء استفاده مي نمايد چون مخترعين نيز مي خواهند نتيجه كارشان به توليد برسد.
نقدي كه اين روزها توليد ملي را اصلي ترين سرفصل سخنراني هاي خويش قرار داده، با بيان مجدد حمايت از كار و سرمايه ايراني تاكيد كرد: نبايد منتظر تحريم ها ماند و بايستي با تمام توان توليد داخلي را ترويج نمود كه در تحقق اين امر بايد فرهنگ سازي كرده و بر آن اصرار ورزيد. براي اين كار نقش فرهنگيان و دانش آموزان عزيز در ترويج كالاي داخلي بسيار مهم مي باشد.
وي موفقيت هاي بي شمار كشورمان را در عرصه هاي علمي يادآوري نموده و بيان كرد: كشوري كه توانسته است ماهواره به آسمان بفرستد و بدون اتكا به بيگانگان اورانيوم را غني سازي نمايد نمي بايستي مصرف چادر بانوان يا تسبيح و سجاده خود را از مشركين وارد كشور نمايد در صورتي كه در علم شيمي و صنعت نساجي جزء برترين كشورهاي دنيا مي باشد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برگزاري نمايشگاه هاي علمي در كشورهاي خارجي و ارسال دعوت نامه هاي مكرر بيگانگان به نخبگان كشورمان گفت: آنها با برگزاري نمايشگاه و حضور نخبگان به همراه طرح ها و ابتكارات شان با اين اختراعات آشنا شده و بدون رعايت اصل امانتداري آن را براي احاطه بر كشورمان توليد مي نمايند بنابراين نخبگان غيرتمند ايراني بايد مراقب اين اقدام بيگانگان باشند.
در اين جشنواره يكصد هزار بسيجي از مدارس سراسر كشور ثبت نام كرده كه از اين تعداد 13 هزار نفر به مرحله استاني راه يافته و پس از داوري ها و بررسي هاي علمي 240 نخبه در مرحله كشوري حضور يافتند

 



واكنش آيت الله صديقي به اظهارات الهام

امام جمعه موقت تهران در واكنش به اظهارات اخير غلامحسين الهام در خصوص عضويت افراد بيكار در مجمع تشخيص براي جلوگيري از مزاحمت آنان براي نظام، گفت: اين حرف ها، حرف كساني است كه خيلي بنيه اي ندارند، اگر بنيه علمي و تقوايي داشتند اين حرف هاي ناشيانه را نمي زدند.
حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خصوص رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي كانديداها در مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص رعايت اخلاق از سوي كانديداها در رقابت انتخاباتي حول فصل و عين اسلام است.
وي در ادامه اظهار داشت: قرآن كريم همه را دعوت به اخلاق و اخوت، رعايت اخلاق اسلامي و پرهيز از سرزنش كرده است.
صديقي با اشاره به اينكه كاستن از مقام اشخاص يا پرهيز از غيبت و حركت هايي كه در اسلام حرام است مورد توصيه هميشگي اسلام و قرآن بوده است، گفت: شرايط حاضر هم امتحاني است كه بايد همگي اين موارد را رعايت كنند.
امام جمعه موقت تهران همچنين در خصوص اظهارات غلامحسين الهام عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در خصوص اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر كسي مؤمن باشد مي داند كه ولي فقيه نايب امام زمان است.
وي خاطرنشان كرد: در طول مدت رهبري مقام معظم رهبري همه كارهاي ايشان براساس حكمت و مصلحت بوده است.
صديقي كه با مهر گفت وگو كرده تأكيد كرد: يقيناً تمام كارهاي رهبر معظم انقلاب با مشورت با كارشناسان امين و متخصص انجام مي گيرد.
امام جمعه موقت تهران در واكنش به اين اظهارات تصريح كرد: اين حرفها حرفهاي كساني است كه خيلي بنيه اي ندارند اگر بنيه علمي و تقوايي داشتند اين حرفهاي ناشيانه را نمي زدند.
غلامحسين الهام در پاسخ به سؤال يكي از سايت هاي خبري درباره حضور چهره هاي مورد انتقاد جبهه پايداري در حكم جديد رهبر انقلاب براي اعضاي مجمع تشخيص گفته بود: به نظرم مقام معظم رهبري مي خواهند از همه چهره هاي سياسي موجود جامعه، به خصوص افرادي كه احتمال مي رود به مجلس نتوانند ورود كنند، استفاده كنند. بيكاري براي سيستم، مزاحمت ايجاد مي كند. در مجمع تشخيص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم يك جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم بايد از اطلاعات آنها در يك جايي در نظام استفاده شود كه مي شود.
الهام در ادامه افزوده بود: تثبيت آقاي هاشمي را هم رهبري بر تغيير وي ارجح مي بينند، ولي معلوم است كه مجمع كارآيي خود را از دست داده است. شايد اين طور تلقي شود كه اين عدم كارآيي به دليل نسبت مجمع با دولت و رفتارهاي تند و كينه ورزانه آن با دولت است و دولت كه عوض شود، اين كارآيي ها برمي گردد و رفتارها تغيير مي كنند.

 



استاندار تهران: سودجويي ها و شايعات علت نابساماني ها در قيمت مواد غذايي است

استاندار تهران گفت: عوامل متعددي مانند ايجاد جو رواني، تورم، شايعات ، سودجويي ها و سوء مديريت ها موجب نابساماني قيمت برخي مواد غذايي و كالاهاي پرمصرف شده است.
مرتضي تمدن در جلسه ستاد تنظيم بازار با محوريت ساماندهي قيمت شير افزود: توليدكننده، كارخانه دار ، دولت و نمايندگان حمايت از مصرف كننده نمي توانند درباره نابساماني قيمت برخي مواد غذايي به ويژه شير دست روي دست بگذارند.
وي گفت: در برخي جلسات تنظيم بازار بعضي از دوستان مي گويند عرضه و تقاضا خودش قيمت ها را تنظيم مي كند، اما اين حرف روي كاغذ درست است و در واقعيت، جامعه پذيراي آن نيست.
استاندار تهران افزود: در اين نشست صحبت هاي دامپروران ، كارخانه داران و نماينده حمايت از مصرف كنندگان را خواهيم شنيد و پس از آن درباره تعيين قيمت شير تصميم گيري خواهيم كرد.
گفتني است گراني لبنيات اخيرا به شدت مردم را آزار داده است.

 



منابع عراقي: گروهك منافقين در آستانه فروپاشي قرار دارد

در حالي كه برخي منابع از پناهنده شدن برخي اعضاي گروهك تروريستي منافقين به پليس عراق خبر مي دهند، نمايندگان پارلماني اين كشور بر اخراج آنها از كشورشان اصرار دارند.
به گزارش پايگاه صوت الحقيقه، منابع آگاه اعلام كردند: »سيروس مرسل پور« از اعضاي گروهك تروريستي منافقين كه چندي قبل از اردوگاه »العراق الجديد« فرار كرده بود، خود را به پليس عراق پناهنده كرده است.
اين منابع همچنين با اشاره به فرار پنج نفر از اعضاي گروهك منافقين از اردوگاه ليبرتي در نزديكي فرودگاه بغداد از شورش و نافرماني در داخل اعضاي اين گروهك خبر دادند.
منابع فوق ذكر كردند: هر فردي كه از گروهك جدا مي شود، سرنوشت وي مرگ است به همين دليل با وجود اينكه بسياري از اعضاي گروهك منافقين خواهان خروج از اين گروهك هستند، اما نگران جان خود هستند.
اين منابع بيان كردند: برخي از افراد جدا شده از گروهك منافقين مانند مريم سنجابي، عبداللطيف شاردري و برات كيخاني پس از تسليم خود به پليس عراق از وضع نابسامان دروني اين گروهك خبر داده اند.
از سوي ديگر »عبدالحسين عبطان« از نمايندگان پارلمان عراق از استان نجف گفت : آنچه برخي از رسانه ها از همدردي اهالي نجف اشرف با منافقين مخابره كرده اند صحت ندارد.
وي كه عضو فراكسيون پارلماني المواطن عراق است افزود: برخي رسانه هاي عراقي كه روابط خوبي با گروهك تروريستي منافقين دارند قصد دارند وجهه اين گروهك را بهبود بخشند، اما دولت عراق طبق توافق خود با سازمان ملل بر اخراج اين گروهك اصرار دارد.
«حسين كاظم« عضو فراكسيون الاحرار نيز گفت : گروهك منافقين در آستانه فروپاشي است و جايگاهي نزد مردم عراق ندارد و وضع نابسامان اين گروهك سيلي قوي به صورت سياستمداران عراقي حامي اين گروهك تروريستي است.
«عتاب الدوري« عضو ائتلاف فهرست العراقيه بيان كرد: العراقيه از حضور گروهك منافقين در عراق حمايت نمي كند و طرفدار اخراج آنهاست.
الدوري ذكر كرد : قانون اساسي عراق اجازه حضور گروههاي تروريستي را نمي دهد و دولت عراق بايد ضمن پرداخت غرامت به خانواده هايي كه از منافقين زيان ديده اند، آنها(اعضاي گروهك) را محاكمه كنند.

 



تكذيب يك خبر از سوي وزارت دفاع

وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خبر منتشر شده در مورد هواپيماي RQ170 را تكذيب كرد.
ديروز در خبري به نقل از فردي به نام احمد كريم پور با عنوان مشاور ويژه وزير دفاع ادعا شده بود روسيه و چين متقاضي استفاده از فناوري هواپيماي RQ170 هستند.
اين هواپيماي شناسايي آمريكايي مدتي پيش در خاك جمهوري اسلامي ايران فرود آمد.
اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع در اطلاعيه خود در اين زمينه آورده است: خبرگزاري فارس روز سي و يكم فروردين 1391در ساعت 17 و 44 دقيقه خبري با تيتر روسيه و چين متقاضي استفاده از فناوري RQ170 ايراني هستند روي خروجي خود منتشر كرده است كه اين خبر تكذيب مي شود.
وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزوده است كه «وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مشاور ويژه ندارد»، « فردي به نام احمد كريم پور مشاور وزير دفاع نيست» و از سوي ديگر «اظهارات فرد مورد اشاره در اين خبر نيز مورد تأئيد اين وزارتخانه نيست».

 



جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي: فرار از سربازي جرم است

جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه فرار از سربازي يك جرم است گفت: در صورتي كه فرار بدون عذر موجه باشد، دادگاه به آن رسيدگي خواهد كرد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار ابراهيم كريمي، با بيان اينكه غيبت با فرار از سربازي متفاوت است گفت: غيبت براي كساني است كه در موعد مقرر خود را براي انجام سربازي معرفي نمي كنند اما فرار براي كساني اطلاق مي شود كه به خدمت سربازي اعزام و پس از اخذ مرخصي از محل خدمت يا خارج شدن از محيط ديگر باز نمي گردند.
جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: در صورتي كه فرار بدون عذر موجه باشد، دادگاه با توجه به آن حكم مي دهد اما در صورتي كه سرباز فراري داراي عذر موجه باشد شرايط و اظهارات وي در دادگاه بررسي خواهد شد.
كريمي به تمامي سربازان فراري توصيه كرد كه خود را به محل ترك خدمت معرفي كنند چرا كه در حال حاضر تسهيلاتي براي اين دسته از افراد در نظر گرفته مي شود اما با گذشت زمان و طولاني شدن مدت فرار قطعا شرايط اين افراد بدتر خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به بخشش غيبت كليه سربازان و مشمولان متقاضي اعزام به خدمت كه تا سوم خرداد سال جاري نسبت به تعيين تكليف خود اقدام كنند خاطرنشان كرد: افرادي كه تا اين تاريخ به سازمان وظيفه عمومي ناجا و دفاتر خدمات الكترونيكي پليس +10 مراجعه و تعيين تكليف كنند، غيبت گذشته و كليه اضافه خدمتشان بخشيده خواهد شد كه اين شرايط براي افرادي كه هم اكنون در حال خدمت هستند، نيز صدق مي كند.
كريمي همچنين با بيان اينكه كسري خدمت تا پايان سال 90 اعتبار داشت گفت: براساس قانون جديد افرادي كه والدين آنان داراي 30 ماه سابقه جبهه، 25درصد جانبازي و 24 ماه اسارت باشند به ازاي هر كدام از آنان يكي از فرزندان شان از خدمت سربازي معاف مي شود.
جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اضافه كرد: به عنوان مثال اگر فردي داراي 50درصد جانبازي باشد دو فرزند وي مي توانند از معافيت بهره مند شوند و اين در حالي بود كه در قانون قديم اين امر تنها تا سقف دو فرزند اجرا مي شد.
كريمي با تاكيد بر اينكه كسري خدمت براي افرادي كه داراي سابقه كمتر از موارد ذكر شده باشند، تعلق نخواهد گرفت، گفت: حتي اگر فردي داراي 24 درصد جانبازي باشد نيز فرزندش امكان استفاده از معافيت را نخواهد داشت چرا كه اين يك قانون است و اگر ما بخواهيم در چنين مواردي قانون را دستكاري كنيم، در حق عده اي ظلم مي شود.

 



نظر هيئت عالي حل اختلاف قوا درباره اجراي فاز دوم هدفمندي

گفته مي شود هيئت حل اختلاف قوا با اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها در برهه كنوني مخالفت كرده است.
به گزارش مشرق نيوز، در پي مباحث مطرح شده در «هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا » كه رياست آن بر عهده آيت الله هاشمي شاهرودي است، مشرق نوشت، اين هيئت نيز با اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها در برهه كنوني مخالفت كرده است.
دولت و رييس جمهور در هفته هاي اخير بر اجراي مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها همزمان با اوضاع نامطلوب توليد، اصرار كرده اند؛ در حالي كه بخشي از كارشناسان و نمايندگان مجلس معتقدند اجراي گام دوم هدفمندي به معناي تحميل موج جديد تورم و گراني به توده مردم خواهد بود.
اين خبر از جانب منابع رسمي تاييد نشده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14