(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20190 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رويترز: اروپا براي تحريم نفتي ايران آماده نيست 400 هزار بشكه نفت كم داريم
تشكيل جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور رئيس جمهور
بررسي تاثير تحريم ها عليه ايران بر اقتصاد اروپا به تعويق افتاد
از امروز به مدت 5 شب سوگواري حضرت زهرا(س) در محضر رهبر انقلاب برگزار مي شود
سفير ايران در سوريه: فرماندهي مخالفان سوري واحد و در تركيه مستقر است
حضور نيروهاي حافظ صلح ارتش در منطقه دارفور
انتخاب اعضاي جديد هيئت رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم
انفصال 171مسئول دولتي از خدمت با حكم ديوان عدالت اداري
فرمانده كل ارتش: درباره تماميت ارضي كشور به كسي اجازه اظهار نظر نمي دهيم
اعلام رضايت روسيه و امريكا از مذاكرات استانبول
بي بي سي: پيشنهاد دهنده تحريم هاي جديد سازمان ملل عليه ايران انگليس بود
درج منابع در اخبار خبرگزاري ها الزامي شد
انتقاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف از طولاني شدن بازداشت دكتر عطاردي در آمريكا
تعريف 1000 پروژه دفاعي در معاونت پژوهشي وزارت علوم
احضار سفير سوئيس به وزارت خارجه اعتراض ايران به آمريكا ابلاغ شد
احضار همكار شيرين عبادي به دادسرا براي اجراي حكم
داوطلبان آزمون دستياري تا دوشنبه براي اعتراض مهلت دارند



رويترز: اروپا براي تحريم نفتي ايران آماده نيست 400 هزار بشكه نفت كم داريم

سرويس سياسي-
رويترز در گزارشي خبر داد با وجود همه تلاش آمريكا و صهيونيست ها اتحاديه اروپا تاكنون فقط 100 هزار بشكه در روز از واردات نفت خود از ايران كاسته است.
آلكس موئلر در گزارشي كه خبرگزاري رويترز 30 فروردين ماه سال جاري آن را انتشار داد نوشت خريداران اروپايي نفت ايران در ماه آوريل خريد خود را از ايران فقط 100 هزار بشكه در روز كاهش داده اند.
گزارشگر رويترز ادامه داد: اين موضوع به عقيده تحليلگران نشان دهنده آن است كه اروپا نتوانسته منابع جايگزيني براي نفت خود پيدا كند و بسيار بعيد است اين امر تا روز اول ژوئيه يعني زماني كه قرار است تحريم هاي نفتي عليه ايران اجرا شود هم رخ دهد، مي توان نتيجه گرفت اروپا براي اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران آماده نيست.
گفتني است ايران در سال 2011 روزانه بيش از 500 هزار بشكه نفت به اتحاديه اروپا صادر مي كرد كه اين ميزان در حال حاضر؛ با همه تهديدها و ادعاهاي مطرح شده براي تحريم نفتي ايران تنها 100 هزار بشكه در روز كاهش يافته است. خبرگزاري رويترز در گزارشي ديگر به قلم آيلاجين ياكلي نوشت امارات عربي متحده صادرات نفت به اروپا را افزايش نمي دهد.
رويترز به نقل از وزير نفت اين اميرنشين نوشت: امارات قصد ندارد به منظور جبران تحريم صادرات نفت ايران صادرات نفت خود را به اروپا افزايش دهد. از سوي ديگر شركت كازمو ژاپن نيز با ناديده گرفتن تحريم هاي نفتي عليه ايران قرارداد نفتي خود را با ايران تمديد كرد.
منابع صنعتي اعلام كرده اند شوا شل سكيوكي كي هم كه يكي از خريداران بزرگ نفت خام ايران است پيشتر قرار داد نفتي خود را با ايران تمديد كرده بود. پرشمارگان ترين نشريه اقتصادي ايتاليا نيز تصميم سوئيس در مخالفت با تحريم نفتي ايران را برگ برنده ايران براي ادامه فعاليت هاي نفتي خود دانست. روزنامه ايل سوله ونتي كواترو نوشت: مخالفت سوئيس با تحريم نفتي ايران غربيها را با چالشي عميق مواجه كرده است.
وزارت اقتصاد سوئيس روز جمعه اعلام كرد: از تحريم بانك مركزي ايران خودداري كرده است.
تنها راه كاهش بهاي سوخت در آمريكا كنار آمدن با ايران است
هفته نامه يو اس نيوز نيز در تحليلي به قلم آندرو هلند نوشت: تنها راه كاهش بهاي سوخت در آمريكا كاهش تنشها با ايران است.
اين هفته نامه ادامه داد: علت اصلي افزايش بهاي نفت اقدامات دلالان براي دستكاري بازار و تحميل سودهاي ناعادلانه نيست بلكه علت اصلي افزايش تهديد وقوع جنگي ديگر در خا ورميانه است.
يو اس نيوز افزود: مناقشات ايران با اسرائيل و آمريكا موجب شده است 15 ميليون بشكه نفتي كه هر روز از تنگه هرمز عبور مي كنند با تهديد روبرو باشند.
اين هفته نامه به دولت اوباما پيشنهاد داد به جاي تلاش هاي بيهوده مشكلات خود را با ايران به صورت ديپلماتيك حل و فصل كند.

 



تشكيل جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور رئيس جمهور

سرويس سياسي-
محمود احمدي نژاد براي اولين بار بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام شركت كرد.
دومين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال جديد صبح ديروز با حضور سران سه قوه به رياست هاشمي رفسنجاني برگزار شد.
رئيس دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام فضاي جلسه صبح ديروز را خوب توصيف كرده و گفت: در ابتداي اين جلسه آقاي هاشمي به آقاي احمدي نژاد خيرمقدم گفت و خواستار استمرار حضور رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام شد.
محمد هاشمي ادامه داد: دستور جلسه ديروز مجمع سياست هاي كلي در مورد مسائل اجتماعي بود كه در مورد آن بحث و بررسي شد و اعضا نظرهاي خود را بيان كردند.
گفتني است، احمدي نژاد براي اولين بار در 9 مهر سال 84 در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور يافته بود و تا پايان اين سال در جلسات مجمع حاضر شد.
رئيس جمهور به عنوان شخيصت حقوقي يكي از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام است، وي بعد از 2 سال مجدداً در جلسات اين نهاد شركت كرد.
رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با رئيس و اعضاي جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام از آنان خواستند: در دوره جديد ضمن حضور جدي با پشتوانه كارشناسي و بررسي دقيق موضوعات با طراوت و نشاط به وظايف خود عمل كنند.
دستور كار جلسه مجمع
در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام كه با حضور سران سه قوه و اكثريت اعضا تشكيل شد، ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام كه از جلسات قبل شروع شده بود، پيگيري و موارد ديگري از اين سياست ها به تصويب رسيد.
در ابتداي اين جلسه، هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با خيرمقدم مجدد به اعضاي جديد، از حضور آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور تشكر و ابراز اميدواري كرد كه حضور ايشان در جلسات مجمع تداوم داشته باشد.
سپس آقاي دكتر جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، گزارشي از روند مثبت مذاكرات هيأت ايراني را با اعضاي هيأت 1+5 در استانبول به اطلاع اعضا رساند.
در ادامه، براساس ماده 6 آيين نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اعلام داوطلبي عضويت اعضاي جديد مجمع در كميسيون هاي شش گانه تخصصي دائمي اين مجمع، به تصويب اكثريت اعضا رسيد.
در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، مسئولان ذيربط از نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، رئيس سازمان بهزيستي كشور و سرپرست كميته امداد امام(ره) حضور داشتند، پس از بحث و بررسي مبسوط اعضا و مسئولان مدعو، موارد ذيل به تصويب رسيد.
- افزايش سرمايه اجتماعي با تقويت رضايت مندي عمومي، آزادي حقوق اجتماعي و مشاركت اجتماعي و تحكيم و پيوند و تعامل ميان مردم و حكومت با موارد ذيل قابل تحقق است:
1- پاسداري از مشروعيت و افزايش مقبوليت نظام با ارتقاء كارآمدي و نهادينه كردن و قانونمند نمودن پاسخگويي اركان و مسئولان رده هاي مختلف حكومت.
2- نهادينه سازي مشاركت فعال و همه جانبه مردم با توسعه و نوآوري الگوهاي ديني و بومي كارآمد و بهره گيري از تجربيات ساير كشورها متناسب با فرهنگ و هويت اسلامي، ايراني.
3- ايجاد زمينه و سازوكارهاي مناسب براي پيشرفت و تعالي فردي و اجتماعي.
4- ايجاد سازوكار لازم براي طرح قانوني مطالبات اجتماعي و پاسخگويي شايسته اجزاي نظام و هدايت مطالبات اجتماعي به سوي مجاري و مراجع قانوني (مردمي و دولتي).

 



اعتراف به ناكامي در جايگزيني نفت ايران
بررسي تاثير تحريم ها عليه ايران بر اقتصاد اروپا به تعويق افتاد

ديپلمات هاي اروپايي مي گويند كه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با درخواست يونان براي به تعويق انداختن بررسي اثر تحريم نفت ايران توافق كرده اند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات هاي اروپايي گزارش داده است كه پيشتر قرار بود تا اول ماه مه (12 ارديبهشت) كشورهاي اتحاديه اروپا ارزيابي خود از تاثير تحريم نفت ايران را بر اقتصاد اروپا و اقتصاد جهاني ارائه دهند كه بدين ترتيب اين ارزيابي يك ماه به تاخير خواهد افتاد.
اين تاخير از آن رو انجام شده است كه اگر اين كشورها مي خواستند اين ارزيابي را در اول مه انجام بدهند ناچار بودند به اثر منفي اين تحريم ها بر بازار نفت و اقتصاد جهاني اعتراف كنند و اين اعتراف مي توانست روند اجراي تحريم ها در اول ژوئيه را با خطر مواجه كند.
رويترز ديروز در گزارشي تاكيد كرده بود كه اتحاديه اروپا هنوز براي 400 هزار بشكه از نفت وارداتي خود از ايران جايگزيني پيدا نكرده است.

 



از امروز به مدت 5 شب سوگواري حضرت زهرا(س) در محضر رهبر انقلاب برگزار مي شود

سوگواري حضرت زهرا(س) از امروز به مدت 5 شب در محضر رهبر انقلاب در حسينيه امام خميني(ره) برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها امسال نيز همچون سال هاي گذشته مجلس عزاداري در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
اين مراسم از سي ام جمادي الاول تا چهارم جمادي الثاني 1433 هـ.ق برابر با يكشنبه 3/2/1391 تا پنج شنبه 7/2/91، به مدت 5 شب، همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حسينيه امام خميني رحمه الله واقع در خيابان فلسطين، تقاطع خيابان آذربايجان برگزار مي شود.
همچنين هر شب قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء، احكام شرعي توسط حجت الاسلام فلاح زاده بيان مي شود.
برنامه اين مراسم به شرح زير است:
شب اول؛ يكشنبه 30 جمادي الاول 3/2/91
قرائت قرآن: مهدي عادلي / سخنران: حجت الاسلام والمسلمين پناهيان / مداح: ميثم مطيعي
شب دوم؛ دوشنبه 1 جمادي الثاني 4/2/1391
سخنران: حجت الاسلام والمسلمين صديقي/ مداح: محمدرضا طاهري
شب سوم؛ سه شنبه 2 جمادي الثاني 5/2/1391
سخنران: حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي / مداح: محمود كريمي
شب چهارم؛ چهارشنبه 3 جمادي الثاني 6/2/1391
سخنران: حجت الاسلام والمسلمين عالي / مداح: سيدمجيد بني فاطمه
شب پنجم؛ پنج شنبه 4 جمادي الثاني 7/2/1391
عزاداري پيش از سخنراني: آقاي سماواتي / سخنران: حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري / مداح: مهدي سلحشور

 



سفير ايران در سوريه: فرماندهي مخالفان سوري واحد و در تركيه مستقر است

سفير ايران در سوريه در مورد آخرين اخبار از سرنوشت ايرانيان ربوده شده در سوريه گفت: ايرانيان ربوده شده در اختيار يك گروه با فرماندهي واحد بود، و اين فرماندهي واحد در تركيه مستقر است.
محمد رئوف شيباني به مهر گفت: طرح كوفي عنان تنها طرح موجود براي حل بحران سوريه نبوده است و قبلا طرح ابتكار عربي مطرح بود كه چون با اهداف طراحان آن مطابقت نداشت خود طراحان يعني عربستان و قطر آن را به هم زدند چون گزارش دابي فرستاده قبلي اتحاديه عرب به سوريه را قبول نداشتند در حاليكه نماينده خودشان بود.
وي ادامه داد: يكي از اهداف آنها اين بود كه ارتش از شهرها بيرون برود و مردم و نيروهاي مسلح جاي آنها را بگيرند كه اين طرح نتيجه نداد چون اكثر مردم با معارضين نبودند و اين يك واقعيت است. خيلي تلاش كردند كه در دمشق و حلب كه مي توانند پايه هاي نظام را بلرزانند مردم را به خيابانها بياورند اما امكانپذير نشد، از طرف ديگر در گزارش دابي آمده بود كه يك گروه مسلح در سوريه حضور دارند و همين گزارش به دولت سوريه مشروعيت داد كه عمليات پاكسازي گسترده اي انجام دهد چون اين براي اولين بار بود كه وجود گروه هاي مسلح به عنوان معارضين تاييد مي شد و بعد از آن عمليات حمص صورت گرفت كه كمر جريان مسلح را شكست.
سفير ايران در سوريه در مورد كمك هاي ايران به مردم اين كشور نيز گفت: كمك هاي ما از طرف هلال احمر ارسال مي شود و بيشتر براي مناطق خسارت ديده بر اثر درگيري ها ارسال مي شود كه شامل دارو، موادغذايي، پوشاك چادر و غيره است تاكنون دو محموله ارسال شده و همچنان در دستور كار است كه بسته به نياز مردم سوريه كمك ها ارسال شود و به زودي يك سري امكانات پزشكي نيز تهيه و ارسال خواهد شد.
وي گفت: برخي جريانات ارسال كمك ها از سوي ايران را به ارسال سلاح تعبير كرده اند. اينها دنبال جوسازي و توجيه رفتار خودشان هستند خودشان مستقيما اقدام به ارسال پول و سلاح براي معارضين مي كنند و براي توجيه اقدام خود ديگران را متهم مي كنند. كمك هاي ما كاملا مشخص است و هم موقع بارگيري و هم موقع تخليه مشخص بود و اين كمك ها به هلال احمر سوريه تحويل شد اگر زودتر مطرح مي كردند پاي بار محموله را باز مي كرديم كه نشان دهيم دارو است، حدود 5 هزار فيلتر دياليز، 15 تن دارو، 20 تا 25 تن چادر و پتو و موادغذايي در كمك هاي ايران بوده كه اگر پاي بار محموله ريويو شود مشخص است بسته هاي بسته هايي نيست كه در آن بتوان سلاح گذاشت.
شيباني در رابطه با نقش عربستان و قطر در تحولات سوريه نيز گفت: اعراب خودشان استراتژي و اراده مشخصي ندارند در يك چارچوب كه با غرب توافق مي كنند حركت مي كنند با اين تفاوت كه غرب زودتر به واقعيت سوريه رسيد چون در اجلاس تونس كشورهاي عربي با برنامه تسليح معارضه رفته بودند در حاليكه غربي ها كاملا با اين طرح مخالف بودند و هم اكنون يك نگراني جدي در اتحاديه عرب وجود دارد كه دو كشور اتحاديه عرب عليه يك كشور عربي موضع علني اسقاط گرفتند.
وي گفت: ما آمادگي داريم به آنها كمك كنيم كه پل هاي پشت سرشان را درست كنند و به تحولات منطقه اي بين المللي برگردند.
شيباني در مورد ايرانيان ربوده شده در سوريه با اعلام اينكه فرماندهي گروگانگيران واحد و در تركيه مستقر است گفت: در مجموع 2 گروه زائران به گروگان گرفته شده اند يعني دو گروه 11 نفره كه با هم مي شوند 22 نفر زائر و 7 مهندس نيز ربوده شدند كه ما تلاش هايي را انجام داديم كه يك گروه 11 نفره آزاد شدند و از گروه دوم نيز 5 نفر آزاد شدند يعني هم اكنون 13 نفر در دست گروه هاي مسلح هستند.
وي گفت: آخرين اطلاعي كه ما داريم اتباع ايراني در خاك سوريه هستند.
شيباني گفت: حدود 2 هفته قبل همه عزيزان سالم بودند اما ارتباط گرفتن خيلي سخت است و ما هم اكنون در تلاش هستيم با كمك كشورهاي منطقه كه بر روي گروه هاي مسلح نفوذ دارند و با آنها در ارتباط هستند بتوانيم اين عزيزان را كه وجه المصالحه گروه هاي مسلح قرار گرفته اند آزاد كنيم.

 



حضور نيروهاي حافظ صلح ارتش در منطقه دارفور

برخي افسران يگان حافظ صلح نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران بنا بر وظايف محوله در منطقه دارفور سودان در حال گذراندن دوره ماموريت خود هستند.
پس از آنكه تعدادي از نيروهاي حافظ صلح ارتش در قالب تيم افسران ناظر نظامي سازمان ملل در سال 1382 به كشورهاي اتيوپي و اريتره جهت برقراري و تعيين مرزهاي دو كشور اعزام و چندين نفر از افسران ديگر نيز به صورت متعدد به كشورهاي سودان شمالي و جنوبي، اتيوپي، اريتره و منطقه دارفور اعزام شده بودند، هم اكنون نيز برخي از اين افسران يگان حافظ صلح نيروي زميني ارتش بنا بر وظايف محوله در منطقه دارفور درحال گذراندن ماموريت هستند.
اين در حاليست كه به دنبال انتخابات چند منظوره سودان در فروردين ماه سال 89، كشور سودان جنوبي در تير 1390 رسميت يافت.
اين جدايي پس از سال ها درگيري و جنگ بين شمال و جنوب از سال 1955 ميلادي تا سال 2005 ميلادي صورت گرفت كه منجر به دو جنگ داخلي و جان باختن دست كم 2 ميليون نفر شد.
طبق توافق نامه صلحي كه در 9 ژانويه 2005 در كنيا امضا شد، جنگ داخلي دوم سودان پايان يافت و به بخش جنوبي سودان اين حق داده شد كه بين اتحاد با بخش شمالي يا استقلال كامل از آن، يكي را انتخاب كند.
در 9 ژانويه 2011 مردم جنوب سودان براي شركت در يك همه پرسي درباره استقلال از بخش شمالي اين كشور، به پاي صندوق هاي راي رفتند كه نتيجه آن به نفع استقلال جنوب سودان شد و بدين ترتيب كشور جديد آفريقايي روز نهم جولاي 2011، يعني درست شش سال پس از معاهده صلح، تاسيس شد.
از آن پس تاكنون همواره بخشي از نيروهاي حافظ صلح در مرز بين دو كشور مستقر هستند.
گردان حافظ صلح به عنوان يكي از شاخص ترين يگان هاي ارتش، از اهميت بالايي در كشور و مجامع بين المللي برخوردار بوده و اين يگان در سال 1371 به منظور انجام ماموريت هاي بشردوستانه تشكيل شده است.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در گفتگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه يگان حافظ صلح ارتش بخشي از نيروي زميني ارتش محسوب مي شود، تصريح كرد: سازمان ملل نيز براي اين يگان، آموزش ها و بازديدهاي دوره اي دارد كه اين امور در ايران انجام مي شود.
سرلشكر صالحي با اشاره به برخي اعزام ها در سالهاي گذشته گفت: تاكنون ما اعزام يگاني نداشته ايم اما اين آمادگي را هم داريم كه در صورت نياز و بنا بر هماهنگي دستگاههاي مربوط، يگان حافظ صلح ارتش را به كشورهاي مورد نياز اعزام كنيم.


 



انتخاب اعضاي جديد هيئت رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم

اعضاي جديد هيئت رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه براي مدت 2 سال انتخاب شدند.
مسئول دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به تغيير اعضاي هيئت رئيسه جامعه مدرسين بيان داشت: در جلسه اي كه عصر جمعه با حضور اكثريت اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه برگزار شد، اعضاي جديد هيئت رئيسه اين جامعه براي يك دوره 2 ساله انتخاب شدند.
حجت الاسلام علي ابراهيمي كه با مهر گفت وگو كرد، با اشاره به نام اين اعضا گفت: بر اين اساس، حضرات آيات محمد يزدي به عنوان رئيس جامعه، مرتضي مقتدايي نايب رئيس اول و محمد مؤمن به عنوان نايب رئيس دوم انتخاب شدند.
وي ادامه داد: همچنين آقايان ابوالقاسم وافي، سيدهاشم حسيني بوشهري و محمود عبداللهي به عنوان ديگر اعضاي هيئت رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم انتخاب شدند.
لازم به ذكر است، در تركيب قبلي اعضاي هيئت رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم، حضرات آيات مقتدايي و حسيني بوشهري حضور نداشتند كه در اين دوره به تركيب هيئت رئيسه جديد اضافه شدند.
براساس گزارش خبرگزاري مهر، به دنبال برخي اختلافات بين اعضاي جامعه مدرسين بخشي از اعضاي جامعه در جلسات جامعه شركت نمي كردند كه در پي دعوت آيت الله مكارم و توصيه معظم له در جلسه اين هفته شركت كردند.

 



انفصال 171مسئول دولتي از خدمت با حكم ديوان عدالت اداري

رئيس ديوان عدالت اداري اعلام كرد: برخي مسئولان دولتي آنقدر در اجراي قوانين سهل انگاري مي كنند كه مجبور شديم 171حكم انفصال آنها را صادر كنيم.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري ديروز در جلسه تعامل معاونان حقوقي دستگاه هاي اجرايي با ديوان عدالت گفت: پس از صدور آراي ديوان برخي از مسئولان و دستگاه ها آنقدر مشكل ايجاد مي كنند كه مجبوريم اعمال ماده 37 كنيم، ماده 37 يعني اينكه ما به وزير، معاون وزير، مسئول، استاندار و... ابلاغ كرده ايم كه فلان حكم را اجرا كنيد ولي آنها عمل نمي كنند كه به حكم ديوان تاكنون 171راي انفصال صادر شده است.
وي افزود: برخي دستگاه ها 46 پرونده انفصال، برخي 25 و برخي 11 پرونده دارند كه در مجموع 25 دستگاه اجرايي مي شوند هرچند كه ما هنوز اين احكام را اجرا نكرده ايم ولي اگر تعاملات نتيجه ندهد اين احكام اجرا مي شود.
رئيس ديوان عدالت اداري در حاشيه نشست تعاملي ديوان عدالت اداري با معاونان حقوقي دستگاه هاي اجرايي نيز در مورد پرونده بقايي گفت: اين پرونده اشكالات اجرايي داشت كه آن اشكالات در شرف اتمام است.
منتظري گفت: اميدواريم بتوانيم در 3 ماهه نخست امسال پرونده را نهايي و حل و فصل كنيم.
رئيس ديوان عدالت اداري همچنين در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد كميسيون قضايي مجلس معتقد است آقاي مرتضوي براساس قانون خدمات كشوري نبايد در اين سمت قرار مي گرفت نظر شما در اين خصوص چيست؟ گفت: چون ورود قانوني در اين خصوص پيدا نكرده ايم نمي توانم اظهارنظر كنم اما مجلس ورود قانوني پيدا و حتي براي استيضاح وزير اقدام كرد ولي كوتاه آمد اما اينكه وي از نظر قانوني مي توانست به اين سمت منصوب شود يا نه بايد بررسي قانوني صورت گيرد.
رئيس ديوان عدالت اداري همچنين در مورد پرونده شكايت خانه سينما از وزارت ارشاد خاطرنشان كرد: مقدمات اين پرونده فراهم شده و فكر مي كنم ان شاء الله ظرف يكي دو هفته آينده حكم آن صادر شود.

 



فرمانده كل ارتش: درباره تماميت ارضي كشور به كسي اجازه اظهار نظر نمي دهيم

فرمانده كل ارتش گفت: كساني كه صحبت هاي استكبار را تكرار مي كنند بايد در مواضع خود تجديد نظر كنند زيرا مواضع ما مشخص است و بحثي نداريم كه به كسي اجازه اظهارنظر دهيم.
اميرسرلشكر عطاءالله صالحي در حاشيه مراسم گراميداشت سي و دومين سالگرد شهادت سپهبد محمدولي قرني در جمع خبرنگاران افزود: در موضوع جزاير موضع ارتش نيز موضع نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد، نمايندگان مجلس و مسئولان كشور است.
وي اضافه كرد: درباره تماميت ارضي كشور با كسي بحث و صحبتي نداريم و ديدار رئيس جمهور ما از ابوموسي مانند ديگر ديدارهايش در سفرهاي استاني بوده است.
سرلشكر صالحي در ادامه درباره ويژگي هاي سپهبد شهيد قرني گفت: اين شهيد بزرگوار در زمان رژيم ستمشاهي چندين بار متهم به كودتا شد، زندان رفت ، هميشه تحت نظر بود تا اينكه بازنشسته و به تعبيري از ارتش اخراج شد.
وي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در زماني كه در نيروي نظامي كشور نابساماني وجود داشت سپهبد قرني به عنوان رئيس ستاد مشترك ارتش انتخاب شد و در مقابل تهاجم دشمن و گروهك ها در مرزها ، ارتش را منسجم و غائله ها را سركوب كرد.
فرمانده كل ارتش گفت: سپهبد قرني توانست نظم اوليه را در منطقه غرب كشور برقرار كند به همين علت منافقين كينه اين شهيد را به دل گرفتند و در سال 58 وي را به عنوان نخستين مسئول عالي رتبه نظام به شهادت رساندند.
سي و دومين سالگرد شهادت سپهبد شهيد محمدولي قرني با حضور امام جمعه موقت تهران و همرزمان آن شهيد در محل ستاد كل ارتش برگزار شد.

 



اعلام رضايت روسيه و امريكا از مذاكرات استانبول

«سرگي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه و «مايكل ماكفول» سفير آمريكا در روسيه روز چهارشنبه در مسكو نتايج مذاكرات گروه »1+5» ميانجيان حل مساله هسته اي (روسيه، بريتانيا، آلمان، چين، آمريكا و فرانسه) با ايران را كه روز 14 آوريل در استامبول برگزار شد، مورد بحث قرار دادند.
بنابر گزارش خبرگزاري روسي نووستي، در اطلاعيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است: »در جريان گفتگو مسايل مبرم مناسبات دو جانبه از جمله زمانبندي تماس ها در سطوح گوناگون در دوره آتي و همچنين نتايج مذاكرات گروه »1+5» ميانجيان با هيئت نمايندگي ايران براي حل و فصل مسايل مربوط به برنامه هسته اي اين كشور مورد بحث قرار گرفت«.
يادآور مي شود مذاكرات در خصوص برنامه هسته اي ايران 14 آوريل در استامبول برگزار شد. »كاترين اشتون« نماينده ارشد اتحاديه اروپا در زمينه سياست خارجي و امنيت، رياست هيئت نمايندگي گروه »1+5» ميانجيان و »سعيد جليلي« دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، رياست هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي در مذاكرات را بر عهده داشت.
شركت كنندگان در مذاكرات گفتند از گفتگوي انجام شده راضي هستند، قرار است دور بعدي مذاكره روز 23 ماه مه در بغداد برگزار شود.
گروه »1+5» مركب از 5 عضو دايمي شوراي امنيت و آلمان از سال 2003 ميلادي (1382) به همراه آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهان آن است كه ايران كارهاي مربوط به غني سازي اورانيوم را كه براي رژيم منع گسترش هسته اي خطرساز است، متوقف سازد.
آمريكا و برخي از ديگر كشورهاي غربي معتقدند كه ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته اي مشغول ساخت سلاح هسته اي است. مقامات ايراني با رد اين اتهامات بارها اعلام كرده اند كه برنامه هسته اي اين كشور صرفا جهت رفع نيازهاي انرژي است.

 



بي بي سي: پيشنهاد دهنده تحريم هاي جديد سازمان ملل عليه ايران انگليس بود

كميته تحريم هاي سازمان ملل دو فرد و يك شركت ايراني را در فهرست تحريم هاي قطعنامه 1737 قرار داد.
نام افراد ايراني تحريم شده، حسين (عظيم) آقاجاني و علي اكبر طباطبايي اعلام شده است.
اين افراد در اكتبر سال 2012 به قاچاق سلاح به نيجريه متهم شده بودند.
علاوه بر اين افراد، نام شركت تجاري بهينه نيز به اين ليست اضافه شده است. بنا بر ادعاي كميته تحريم هاي سازمان ملل متحد، اين شركت، يكي از دو شركتي است كه پيشتر در قاچاق اسلحه به كشورهاي غرب آفريقا دست داشته است.
سوزان رايس، نماينده امريكا در سازمان ملل گفته است كه اين افراد وابسته به نيروي قدس هستند.
بي بي سي فارسي در گزارشي گفته است تحريم هاي جديد بر اساس اطلاعات ارسالي از جانب انگليس به شوراي امنيت اعمال شده است.
كميته تحريم هاي 1737 به طور نوبه اي موضوع اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت را بررسي مي كند و اين اختيار را دارد كه نام افراد جديدي را به فهرست اين تحريم ها اضافه نمايد.
بسياري از كشورها عقيده دارند كميته تحريم موظف است اطلاعات پشتيبان مربوط به ادعاهاي خود عليه افراد و شركت ها را منتشر نمايد.
علاوه بر اين، برخي كارشناسان در تهران عقيده دارند اين كميته هم اكنون كاري جز رونويسي از تحريم هاي يك جانبه امريكا ندارد.

 



درج منابع در اخبار خبرگزاري ها الزامي شد

با تصويب هيئت وزيران خبرگزاري ها موظف شدند در اخبار خود منابع را درج كنند.
دولت در راستاي ساماندهي فعاليت ها، ايجاد تسهيلات و نظارت بيشتر بر كار خبرگزاري ها و نشريات الكترونيكي خبرگزاري ها را موظف به رعايت مقررات جديد كرد.
براساس مصوبه هيئت دولت اضافه كردن هرگونه كلمه يا عبارت به نام يا آرم نشريه و خبرگزاري و يا عدم رعايت تناسب در اجزاي آن مطابق با آنچه در پروانه خبرگزاري ذكر شده ممنوع است.
براساس ماده 37 از فصل پنجم آئين نامه اجرايي قانون مطبوعات در كارنماي هر خبرگزاري بايد نام صاحب امتياز، مديرمسئول و نيز زمينه فعاليت در بخشي با عنوان شناسنامه يا درباره ما در محل ثابت درج شود.
در ماده 38 نيز آمده است: خبرگزاري ها موظفند مطالب خود را به طور مستمر و با درج شماره و زمان جداگانه منتشر كنند، درج منابع اخبار نيز در خبرگزاري الزامي است.
در ماده 40 فصل 5 آئين نامه اجرايي قانون مطبوعات تاكيد شده است: نقل آن قسمت از اخبار، مطالب يا تصاوير نشريات و خبرگزاري ها كه موجب توقيف، لغو پروانه يا پالايش (فيلتر) شده توسط خبرگزاري ممنوع است.
براساس ماده 41 خبرگزاري ها موظف شدند پاسخ ها و توضيحات موضوع ماده (23) قانون مطبوعات را پس از وصول در همان روز منتشر كنند.
همچنين براساس ماده 43 مديرمسئول خبرگزاري موظف است مجموعه كامل توليدات رسانه اي خود را ماهانه در 4 نسخه در قالب لوح فشرده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل دهد.
ماده 47 فصل 5 آئين نامه اجرايي قانون مطبوعات نشريات الكترونيك را نيز مشمول مقررات اين فصل كرده است.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

 



انتقاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف از طولاني شدن بازداشت دكتر عطاردي در آمريكا

رئيس دانشگاه صنعتي شريف اعلام كرد كه احتمال دارد علت اطاله دادرسي استاد بازداشت شده اين دانشگاه به مشخص شدن نتيجه نشست ايران با 1+5 بستگي داشته باشد تا آمريكا ازاين موضوع بهره برداري سياسي كند.
رضا روستا آزاد با بيان اينكه فعلا اتفاق تازه اي در وضعيت دكتر مجتبي عطاردي رخ نداده است،به نكته ديگري درخصوص وضعيت وي اشاره كرد و گفت: مورد دكتر عطاردي، موردي است كه به نظر ما، آمريكائيها مي توانند از آن بهره برداري سياسي كنند، تصور من بر اين است كه شايد در اين مورد قدري اطاله دادرسي مي كنند تا ببينند فرآيند نشست 1+5 چگونه پيش مي رود و آيا در آن رهگذر مي توانند استفاده اي ببرند يا نه.
وي با اشاره به تغيير وكيل دكتر عطاردي اظهار داشت: دكتر عطاردي به اين نتيجه رسيد كه وكيل قبلي وي كارايي لازم را نداشت و متاسفانه به جاي اينكه از حقوق موكل خود دفاع كند بيشتر با آن هويت يهودي-آمريكايي كه داشت به نفع دادگاه آمريكا اقدام مي كرد.
رئيس دانشگاه صنعتي شريف درباره آخرين وضعيت رايزني براي تسهيل در آزادسازي اين استاد دانشگاه، گفت: شخصا با آن دو كشيش آمريكايي كه براي آزادي كوهنوردان آمريكايي به ايران آمده بودند، صحبت كردم. اين دو كشيش قرار شد همانطور كه براي آزادي آن كوهنوردان اقدام كردند اقدامي هم براي آزادي دكتر عطاردي انجام دهند، اما تاكنون نتيجه اي حاصل نشده است.

 



وزير علوم خبر داد
تعريف 1000 پروژه دفاعي در معاونت پژوهشي وزارت علوم

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: هزار پروژه دفاعي در معاونت پژوهشي اين وزارتخانه تعريف شده است.
كامران دانشجو در حاشيه همايش سراسري روساي دانشگاهها، پژوهشگاهها و پارك هاي علم و فناوري افزود: پيشنهاد دهنده اصلي اين پروژه ها، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بوده است كه بر اين اساس 50 دانشگاه در مقطع كارشناسي، ارشد و دكتري اين پروژه ها را به سرانجام خواهند رساند.
وي در ادامه با بيان اينكه اين وزارتخانه با صنعت، 70 ميليارد تومان قرارداد بسته است بر ضرورت اعتمادسازي ميان صنعت و دانشگاه تاكيد كرد و گفت: امسال و براي حمايت از كار و سرمايه ايراني چاره اي جز فرهنگ سازي نداريم كه دانشگاه ها مي توانند در اين زمينه نقش اصلي بويژه در حوزه گفتمان سازي انجام دهند.
دانشجو گفت: براي ايجاد و نهادينه كردن گفتمان سازي در درجه اول، خودباوري و اعتماد به نفس نياز است تا آن را كاربردي كنيم. وزير علوم عملكرد دانشگاه علمي و كاربردي را در اين زمينه مثبت و حائز اهميت دانست و گفت: بايد تربيت نيروها نيز در دانشگاه ها به گونه اي باشد كه خروجي آن با مهارت كافي همراه باشد.

 



احضار سفير سوئيس به وزارت خارجه اعتراض ايران به آمريكا ابلاغ شد

در پي اظهارات مداخله جويانه معاون سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا درخصوص سفر استاني رئيس جمهور به جزيره ابوموسي سفير سوئيس در تهران به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران توسط مدير كل آمريكاي شمالي وزارت امور خارجه فرا خوانده شد.
مدير كل آمريكاي شمالي وزارت امور خارجه جزيره ابوموسي را همانند ساير جزاير ايراني خليج فارس جزء لاينفك جمهوري اسلامي ايران دانست و تاكيد كرد: سفر جناب آقاي رئيس جمهور همانند ساير سفرهاي استاني مي باشد.
وي اظهارات مقام آمريكايي را دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران دانست و ضمن محكوم نمودن آن خواهان توضيح دولت آمريكا در اين زمينه شد.
سفير سوئيس نيز پس از استماع نظرات وي اعلام داشت مراتب را به دولت آمريكا منعكس و نتيجه را اعلام خواهد كرد.

 



احضار همكار شيرين عبادي به دادسرا براي اجراي حكم

نرگس محمدي نايب رييس گروهك غير قانوني كانون مدافعان حقوق بشر (وابسته به شيرين عبادي كه تحت نفوذ منافقين است) كه پس از فرار عبادي به خارج از كشور اقدامات ضد امنيتي وي در داخل كشور را پي گيري مي نمود و به 6 سال حبس تعزيري قطعي محكوم شده بود با حكم داديار اجراي احكام دادسراي اوين جهت گذراندن دوران محكوميت امروز براي اجراي حكم فراخوانده شد.
گفتني است همسر نامبرده تقي رحماي عضو گروهك موسوم به ملي مذهبي اواخر سال گذشته از كشور متواري و در پاريس مقيم شده است.
گفته مي شود كه نرگس محمدي قبلا مقادير معتنابهي سهام و اوراق مشاركت خريداري كرده بود كه اخيرا در حال فروش آنها و تبديل كردن سهام به ارزهاي خارجي بوده است تا به خارج از كشور منتقل نمايد.
درباره منبع مالي اين خريدهاي كلان اطلاعات كاملي وجود ندارد.


 



داوطلبان آزمون دستياري تا دوشنبه براي اعتراض مهلت دارند

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت از انتشار كليد اوليه سؤالات آزمون دستياري خبر داد.
سيد امير محسن ضيائي با اشاره به انتشار كليد اوليه سؤالات نهمين دوره آزمون دستياري از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني sanjeshp.ir، گفت: كليد سؤالات به صورت ABCD بر روي مركز سنجش قرار دارد.
وي با بيان اين كه داوطلبان مي توانند اعتراضات خود را به صورت اينترنتي از هم اكنون اعلام كنند اظهار كرد: داوطلبان مي توانند در صورت اعتراض به صورت اينترنتي تا ساعت 41 روز دوشنبه اعتراضات خود را اعلام كنند.
ضيايي در خاتمه از اعلام بررسي اعتراضات داوطلبان در هفته آينده خبر داد و گفت: تاكنون هيچ موردي از ايجاد مشكل در روند اجرايي برگزاري آزمون گزارش نشده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14