(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20191 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
افشاي اطلاعات محرمانه پهپاد آمريكايي از جانب سپاه
فرمانده معظم كل قوا در جمع پرسنل نيروي زميني ارتش:ايران قلب تپنده نهضت جهاني ضدسلطه است
عضو مجلس عوام انگليس: آژانس بين المللي انرژي اتمي بازيچه غرب است
روايت سرلشكر صالحي از اولين حضور آيت الله خامنه اي در ارتش
ارتباط قلبي با حضرت آقا به ارتش نيرو بخشيد
در سبزوار پيكر پدر 3 شهيد دفاع مقدس تشييع شد
رئيس سازمان فضايي خبر داد پرتاب ماهواره فجر تا پايان خرداد امسال
برنامه هاي هفته نكوداشت اصفهان آغاز شد
رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور: مواد پروتئيني بايد به صورت بسته بندي عرضه شود
در بردسكن دانش آموزان يك دبيرستان قرآن را كتابت كردند
وزير دادگستري: چند جلسه براي مبارزه با گرانفروشي برگزار كرده ايم
وزير راه و شهرسازي: تقاضاي سفر در برخي فرودگاه هاي كشور كم است
آيت الله نوري همداني: فريب لبخند استكبار را نخوريم
معاون رئيس جمهور: دولت در حال برنامه ريزي براي اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه هاست
براساس مصوبه هيئت دولت باستان شناسان ايران براي كاوش به جزيره ابوموسي مي روند
اخبار ادبي و هنري



افشاي اطلاعات محرمانه پهپاد آمريكايي از جانب سپاه

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه جديدترين اطلاعات بدست آمده از رمزگشايي پهپاد جاسوسي آمريكا (RQ170) را اعلام كرد.
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه جديدترين اطلاعات بدست آمده از رمزگشايي پهپاد جاسوسي آمريكا (RQ170) را اعلام كرد.
وي با بيان اينكه علت اينكه خيلي نمي توانيم راجع به اين هواپيما صحبت كنيم اين است چرا كه هواپيما براي ما يك سرمايه ملي محسوب مي شود و حرف زدن ما يعني دادن اطلاعات و نبايد به راحتي آن را خرج كنيم، اما من در اينجا 4 كد مي دهم كه آمريكايي ها متوجه شوند ما تا چه حد به اين هواپيما نفوذ كرده ايم.
حاجي زاده ادامه داد: زير مجموعه هاي اين هواپيما براي پاره اي از اشكالات فني در اكتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در كاليفرنيا بوده، سپس اين هواپيما پس از اصلاح و تست هاي پروازي در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته كه ظاهرا در آن زمان نيز يك سري اشكالاتي كه نتوانسته اند آن را برطرف كنند مشاهده شده است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: زيرمجموعه هاي اين پهپاد همچنين دوباره در دسامبر 2010 براي رفع اشكالات جديد به فرودگاهي نزديك لس آنجلس برده شده و پس از انجام عمليات اصلاح و تستهاي پروازي و زير سيستم ها كه همان سنسورها و تجهيزات اين هواپيما است مجددا به قندهار بازگردانده شده است.
وي با بيان اينكه ما تمام اطلاعات و نرم افزار اين هواپيما را بدست آورده ايم، تاكيد كرد: اين هواپيما همچنين در دو هفته قبل از كشته شدن بن لادن در محل كشته شدن اين فرد در پاكستان پرواز داشته است.
حاجي زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهاي اين هواپيما دست پيدا نكرده باشيم، نمي توانستيم اين موضوعات را بدست بياوريم. متخصصان ما كاملا به بخش ها و برنامه هاي اين هواپيما مسلط هستند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد: بيش از 50 سال فناوري آمريكايي ها چه در حوزه هواپيماهاي با سرنشين و چه هواپيماهاي بدون سرنشين در اين هواپيماي جاسوسي (RQ170) جمع شده است. همه فناوري هايي كه آمريكايي ها در هواپيماهاي F35، بمب افكن استيلز، پوركت و غيره داشته در اين هواپيما وجود دارد و اين ها كاملا زير سوال رفته است. وي ادامه داد: بعد از سرنگوني هواپيماي U2 در سال 1960 در شوروي كه منجر به اسير شدن خلبان آمريكايي آن شد، آمريكايي ها به فكر هواپيماهاي بدون سرنشين افتادند كه از آن سال تاكنون نشاندن (RQ170) توسط سپاه بزرگترين افتضاح آمريكايي ها است.
حاجي زاده در پايان درخصوص برخي گفته ها مبني بر وجود سيستم انفجار خودكار در اين هواپيما گفت: موشك ها سيستم انفجار خودكار دارند ولي همه هواپيماها نه و اين موضوع صحت ندارد، آنها اينقدر به اين هواپيما اطمينان داشتند كه اين كار را نكردند.
بازتاب رمزگشايي از آركيو 170
- شبكه «راشاتودي» روسيه در بازتاب اين خبر به بخشي از سخنان سردار حاجي زاده اشاره كرد كه خطاب به آمريكا اعلام كرده بود: آمريكايي ها بايد بدانند كه ما تا چه اندازه در اين هواپيما نفوذ كرده ايم. كارشناسان ما فهم كاملي از قطعات و برنامه هاي اين پهپاد دارند.
اين شبكه در حالي به اين بخش از سخنان حاجي زاده اشاره كرد كه پيشتر پنتاگون اعلام كرده بود كه امنيت اين پهپاد مانع نفوذ مهندسان ايراني به فناوري آن مي شود.
«خليج تايمز» نيز با منعكس كردن بازتاب اين خبر به نقل از رسانه هاي ايراني نوشت كه ايران مهندسي معكوس پهپاد جاسوسي آمريكا را كه چندي پيش در خاك ايران توسط مقامات اين كشور فرود آمد، تكميل كرده و هم اكنون ساخت يك نسخه از اين پهپاد را آغاز كرده است.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز در بازتاب اين خبر عنوان كرد كه ايران شبيه سازي پهپاد جاسوسي آمريكا را آغاز كرد.
اين روزنامه صهيونيستي نيز به نقل از رسانه هاي ايران ادامه داد كه ساخت پهپاد جديد توسط ايران براساس داده هايي است كه از هواپيماي جاسوسي آمريكا به دست آمده است.
- خبرگزاري انگليسي رويترز نيز با انتشار بازتاب اين خبر بر اين بخش از اين خبر متمركز شد كه ايران در واكنش به اظهارات پيشين مقامات آمريكايي كه اعلام كرده بودند كه ايران نمي تواند به اطلاعات ارزشمند اين پهپاد دست يابد اعلام كرده: آمريكايي ها بايد بدانند كه ما تا چه اندازه به اين هواپيما نفوذ كرديم. كارشناسان ما فهم كاملي از قطعات و برنامه هاي اين پهپاد در اختيار دارند.
رويترز در پايان گزارش خود اينگونه نوشت اين نگراني وجود دارد كه فناوري پيشرفته به دستان افرادي بيافتد كه در حال گسترش هواپيماهاي بدون سرنشين هستند و نگراني هايي نيز درخصوص پوشش خاص سطح اين هواپيما وجود دارد.
روزنامه انگليسي «گاردين» و شبكه آمريكايي «فاكس نيوز» نيز با انتشار بازتاب اين خبر عنوان كردند كه ايران ساخت نسخه هواپيماي جاسوسي آمريكا را آغاز كرده است.
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس نيز با انتشار بازتاب اين خبر به گوشه اي از سخنان سردار حاجي زاده در خصوص رمزگشايي اين پهپاد اشاره كرد و گفت كه ايران روز يكشنبه اعلام كرد كه با مهندسي معكوس هواپيماي جاسوسي آمريكا كه به تسخير سپاه درآمده بود، ساخت يك نسخه از اين هواپيما را آغاز كرده است.
گفتني است، تمامي اين رسانه ها اشاره كردند كه آمريكا نگران است كه ايران و كشورهاي ديگر با استفاده از مهندسي معكوس به فناوري پيشرفته اي از اين پهپاد دست يابد كه به اپراتورها اجازه مي دهد تا مظنونين به ترور را از ارتفاع دهها هزارپايي از هوا شناسايي كنند.

 



فرمانده معظم كل قوا در جمع پرسنل نيروي زميني ارتش: ايران قلب تپنده نهضت جهاني ضدسلطه است

فرمانده معظم كل قوا ايران را قلب تپنده نهضت جهاني ضد سلطه ناميدند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي پيش از ظهر يكشنبه ضمن حضور در محل ستاد نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از نزديك در جريان فعاليتها و دستاوردهاي اين نيرو قرار گرفتند.
فرمانده كل قوا ابتدا با حضور در محل يادمان شهداي دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس ضمن بازديد از نمايشگاه فعاليتهاي آموزشي، تحقيقاتي، مهندسي و رزمي نيروي زميني ارتش از جمله طرح شبيه سازي آموزش چتربازي كه به دست متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است، با يگانهاي مستقر در پادگان ابوذر در سرپل ذهاب و گروه مقدم پشتيباني هواپيمايي نيروي زميني ارتش در زاهدان از طريق ويدئوكنفرانس، گفتگو كردند.
فرمانده معظّم كل قوا در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي و رزمي نيروي زميني ارتش، مهمترين موضوع در نيروهاي مسلح را، توجه به اهتمام و انگيزه ناشي از ايمان ديني دانستند و تأكيد كردند: بايد در مديريت نيروهاي مسلح، تقويت انگيزه هاي ديني عميق و ماندگار، همواره مد نظر باشد و از آن، لحظه اي غفلت نشود.
ايشان با تأكيد بر اينكه ايمان به خداوند و ايمان به غيب زمينه ساز انگيزه هاي مستحكم و مؤثر است، افزودند: تأثير انگيزه هاي عميق و ماندگار در انسانهاي مؤمن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمايانگر مي شود، همانگونه كه رزمندگان اسلام و نيروهاي مسلح توانستند 8 سال در مقابل ارتش بعثي و كاملا مجهز صدام كه مورد پشتيباني قدرتهاي بزرگ بود، مقاومت كنند و به پيروزي برسند.
حضرت آيت الله خامنه اي استمرار و تقويت اين روحيه مقاومت را در بدنه نيروهاي مسلح، ضروري و بسيار مهم خواندند و خاطر نشان كردند: البته فرماندهان نظامي نيز بايد ضمن برخورداري از علم و دانش و استحكام شخصيتي، داراي روحيه اخلاص و دلبسته نبودن به دنيا باشند.
رهبر انقلاب اسلامي، نيروي زميني ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه ريزي، پشتيباني و آموزش در اين نيرو تأكيد كردند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي نيروي زميني ارتش، اميرسرلشكر صالحي فرمانده كل ارتش ضمن خيرمقدم، گزارشي ارائه كرد.
اميرسرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش نيز در گزارشي وضعيت نيروي زميني ارتش و آمادگي آنها در مناطق مختلف كشور را تشريح كرد.
فرمانده كل قوا همچنين در جمع فرماندهان منتخب، درجه داران، دانشجويان و كارمندان نيروي زميني ارتش با اشاره به حركت بالنده و رو به رشد ارتش در سه دهه گذشته تأكيد كردند: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران يكي از مردمي ترين نهادهاي كشور، و ارتشي الهي و اسلامي و حقيقتا در خدمت منافع ملي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاي قدرتهاي سلطه گر مبني بر تشكيل ارتش براي حفظ منافع ملي افزودند: اين ارتش ها بر خلاف ادعاي قدرتهاي سلطه گر، در خدمت جاه طلبي هاي سياسي و حفظ قدرتهاي طاغوتي هستند و منافع ملي براي آنها هيچ اهميتي ندارد.
ايشان خاطر نشان كردند: آيا ارتش آمريكا با كشتار مردم عراق و افغانستان و جنايت در اين كشورها، واقعا به دنبال خدمت به منافع مردم آمريكاست؟
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها ارتشي است كه در خدمت مردم و منافع ملي است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نيز همانند آحاد مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي شكل گيري چنين ارتشي را نتيجه حركت رو به رشد ارتش، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: بايد اين حركت مبارك در ارتش جمهوري اسلامي ايران، روز به روز تقويت شود.
ايشان در تبيين جايگاه ارتش نظام اسلامي خاطر نشان كردند: امروز در دنيا، جرياني شكل گرفته است كه مخالف تقسيم بندي كشورها به سلطه گر و سلطه پذير است كه در مركز اين جريان، ايران اسلامي قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي تهديدها، شاخ و شانه كشيدن ها و تحريم ها بر ضد نظام اسلامي را، مركزيت تپنده ايران در اين جريان دانستند و تأكيد كردند: اين حركت بسيار مهم بعد از گذشت بيش از سه دهه رسوخ در ذهن و جسم ملتهاي مسلمان، اكنون بصورت نيرويي متراكم بروز كرده، كه تحولات مصر و برخي كشورهاي ديگر نتيجه آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ترس شديد استعمارگران و نظام سلطه از اين جريان رو به گسترش، خاطر نشان كردند: علت اين ترس، جوانهاي با اراده و با ايمان ايران اسلامي و معرفت و بصيرت خوب مردم، همراه با احساسات ملي است كه در اوج خود قرار دارد و موجب بالا رفتن قدرت تپش اين جريان در مركزيت آن، يعني ايران، شده است.
ايشان افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران، بخش مهم و حساسي از اين مجموعه است كه همواره مي بايست آمادگي هاي حقيقي آن حفظ و تقويت شود.

 



عضو مجلس عوام انگليس: آژانس بين المللي انرژي اتمي بازيچه غرب است

عضو مجلس عوام انگليس، آژانس بين المللي انرژي اتمي را بازيچه غرب توصيف كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، جرج گالووي گفت: «گفتگوها درباره مناقشه هسته اي ايران ادامه دارد. سوال مطرح اين است كه آيا مي توان از اين مناقشه رها شد يا خير. اما آيا واقعا بن بستي در اين زمينه وجود دارد؟ آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد دارد كه فعاليت مركز نظامي پارچين در ايران، گواه قوي است دال بر اينكه ايران قصد دارد بمب اتمي بسازد گالووي افزود: اما با توجه به اينكه آژانس بين المللي انرژي اتمي عملا عروسك خيمه شب بازي غرب است، آيا مي توان به ديدگاههاي آژانس اعتماد كرد؟ اگر قرار است از مراكز مشكوك در ايران بازرسي شود، چرا نبايد از اسرائيل بازرسي شود؟ اسرائيل انبوهي از تسليحات هسته اي را در اختيار دارد اما هرگز از آن بازرسي نشده است. هيچ كس پاسخ رضايت بخشي براي اين پرسش ندارد.»

 



روايت سرلشكر صالحي از اولين حضور آيت الله خامنه اي در ارتش
ارتباط قلبي با حضرت آقا به ارتش نيرو بخشيد

سرلشكر صالحي فرمانده كل ارتش با بيان ارتباط قلبي ارتش با حضرت آقا گفت: مهمترين ارتباط بين مسئولين و ارتش را حضرت آقا برقرار كردند كه ارتباطي قلبي، عملي و همراه با توجه بود.
پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي گفتگويي از امير سرلشكر عطاالله صالحي فرمانده كل ارتش منتشر كرده است كه متن كامل آن در ذيل آمده است.
در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي كه ارتش كما بيش ضعيف تر از قبل شده بود، به تدريج اين خطر احساس شد كه احزاب و گروه ها اقدام به تشكيل حلقه هاي نظامي كنند و پيش از آن كه انقلاب اسلامي موفق به طراحي و معرفي يك الگوي منسجم نظامي شود، اين گروه ها وارد عمل نظامي شوند. البته حضرت امام رحمت الله به ارتش توجه داشتند و پيام مي دادند، اما در خود بدنه ارتش بايد كساني اين دستورها را اجرا مي كردند. به همين خاطر اعضاي شوراي عالي دفاع و از جمله حضرت آقا كه نماينده حضرت امام رحمت الله در شورا بودند، ارتباطات منظم و مؤثري را با ارتشيان ايجاد كردند. همچنين در درون ارتش نيز افرادي مثل شهيد صياد و گروه هايي كه آنها تشكيل داده بودند، حضور داشتند. اين ها با گروه هاي مشابه خودشان در شهرستان ها هم ارتباط برقرار كرده بودند.
نيروهاي انقلابي در ارتش آن زمان دو گونه بودند؛ يكي نيروهاي انقلابي كه در سمت هاي فرماندهي بودند. حضرت آقا هم در جلسات و هم از طريق دفتر مشاورت حضرت امام رحمه الله كه در ستاد مشترك مستقر بود، با اين افراد ارتباط داشتند. علاوه بر اين، در ارتش يك بدنه انقلابي هم حضور داشت كه از پايين شكل گرفته بود و با افراد و گروه هاي مشابه خود در شهرهاي مختلف ارتباط برقرار كرده بود و جلساتي هم داشتند، اما چون قدرت اجرايي نداشتند، نتيجه جلسات خود را بايد به تهران مي رساندند يا با افراد واسطه اي ارتباط مي گرفتند كه نظرات آنها را به گوش امام رحمه الله برسانند. ما كه آن زمان در اصفهان بوديم، به چنين شخصيت هايي زياد مراجعه مي كرديم. مثلاً يكي از اين شخصيت ها شهيد آيت الله صدوقي رحمه الله در يزد بودند كه مي دانستيم با حضرت امام رحمه الله ارتباط نزديك دارند.
البته اين مشكل در برخي ارتباط ها پيش مي آمد كه بخش بسياري از مطالبي كه ما مي خواستيم بگوييم و استدلال هايي كه براي آنها مي آورديم، جنبه تخصصي داشت و به همين دليل اگر آن شخصيت واسطه غيرنظامي بود، نمي توانستيم آن مطالب را درست به او منتقل كنيم. بنابراين گاهي پيش مي آمد كه يك ساعت صحبت مي كرديم، اما نتيجه كاملاً خلاف آن چيزي بود كه مي خواستيم. اگرچه برخي از اين بزرگواران مانند شهيد صدوقي رحمه الله به ما مي گفتند كه مطالب تخصصي نظامي را به فلان شخص بگوييد. بنابراين رساندن يك مطلب به حضرت امام رحمه الله كار نسبتاً سختي بود.
شخصيت حضرت امام رحمه الله در اداره انقلاب يك شخصيت بي همتاي جانشين معصوم عليه السلام بود و ما در جايگاهي نيستيم كه درباره چگونگي ايشان نظر بدهيم، اما اداره جنگ در صحنه رزم نيازمند روش هايي است كه به اصطلاح مي گويند روش هاي ميداني. آن روش ميداني را فقط يك نفر جبران مي كرد و آن هم حضرت آقا بود. ايشان در عرصه نظامي، تصميم سازي را به خوبي به تصميم گيري وصل مي كرد و اين امتياز برجسته ايشان بود. ارتباط بدنه انقلابي ارتش با ايشان براي پيشبرد امور جنگ بركات فراواني را به بار آورد.
¤ اولين تماس ارتش با حضرت آقا
در همين اثنا بود كه به تدريج آشنايي حضرت آقا با بدنه ارتش تقويت شد. مسئوليتي كه به حضرت آقا واگذار كرده بودند و توجهي كه ايشان به ارتش نشان دادند و استعدادي كه در برقراري اين رابطه داشتند، سبب شد تا ارتباط ايشان با بدنه ارتش و نظاميان به طرز چشمگيري گسترش يابد. با اولين تماس هاي ايشان با ارتش، علقه هاي محبت بين دو طرف ايجاد شد و اين مسأله براي نظاميان اهميت بسياري داشت. مثلاً نظاميان در آن زمان دوست داشتند كه وقتي برخي مسئولين انقلابي در ارتباط با مسائل دفاعي ديداري با آنان دارند، با ارتشيان برخورد نظامي داشته باشند، اما معمولاً اين اتفاق نمي افتاد.
من اولين صحنه اي كه از حضور ايشان در ارتش به ياد دارم، زماني بود كه ايشان در يك مكان نظامي حاضر شدند و با خبردار و اداي احترام گروهاني كه در آن جا مستقر بود، مواجه شدند. همه منتظر بودند كه ببينند ايشان چه واكنشي نشان مي دهند و البته در باور همه بود كه ايشان احتمالاً دستشان را روي سينه مي گذارند و مثلاً مي گويند ايدكم الله؛ يعني همانگونه كه اكثر مقامات برخورد مي كردند. اما همه با ناباوري ديدند كه ايشان دست راستشان را كه آن زمان مجروح نشده بود، بالا بردند و به طرف عمامه خود گرفتند و فرمان آزاد دادند.
¤ تعجب از واكنش جذاب آقا
اين واكنش ايشان براي جمع حاضر بسيار عجيب و در عين حال بسيار جذاب بود. يعني اگرچه عده اي مي گفتند روحانيت اين گونه واكنش نشان نمي دهند، اما در دلشان دوست داشتند كه چنين واكنشي را مشاهده كنند. اين نوع برخوردهاي ايشان باعث شد تا كم كم در اذهان جا بيفتد كه اين گونه هم مي شود برخورد كرد. در واقع آن چه به عنوان يك وجه تمايز در شخصيت ايشان براي نظاميان بسيار جذاب بود، همين نوع برخوردهاي ايشان با نظاميان بود؛ راست قامتي و مواجهه مانند خودشان. من الان احساس خودم را در آن زمان مي گويم. اين كه شما با هر صنفي مطابق با آن صنف رفتار كنيد، امر جذابي است. مولا علي عليه السلام در سفارش خود به مالك اشتر براي ورود به مصر فرمودند كه وقتي به آن جا مي روي، آنها سنت هايي دارند، سنت هاي حسنه آنها را تغيير نده.
اين كارها باعث شد بين ايشان و نظاميان ارتباط برقرار شود و اين ارتباط هر چه پيش مي رفت، تقويت مي شد. اين گونه شد كه در زمان جنگ، در مناطق درگيري، وقتي نيروهاي نظامي مي شنيدند كه نماينده امام رحمه الله در شوراي عالي دفاع در منطقه حضور دارد، در مقابل ايشان تمكين مي كردند و مي دانستند كه تمامي مطالب موردنظر آنها و گزارش هاي مربوطه به حضرت امام رحمه الله انتقال پيدا مي كند و تبديل به دستور مي شود و براي اجرا ابلاغ مي شود.
مي خواهم بگويم كه نگهداري ارتش بعد از انقلاب به مسائلي وابسته بود كه اين مسائل صرفا با دستور انجام نمي شد. درست است كه روز 92 فروردين يك نقطه عطف در مسير ارتش بود، اما نقطه تمام كننده نبود. بايد جلوي توطئه ها و انتظارات سوء گرفته مي شد و اين هدف جز با برقراري ارتباطات عميق بين مسئولين انقلابي و بدنه ارتش محقق نشد. در اين ميان مهمترين ارتباط بين مسئولين و ارتش را حضرت آقا برقرار كردند كه ارتباطي قلبي، عملي و همراه با توجه ايشان به نهادها و نمادهاي نظامي بود. حضرت امام رحمه الله هم با لحاظ اين استعداد، ايشان را به عنوان نماينده خود در شوراي عالي دفاع منصوب كردند.
¤ تعويض روغن 21 هزار دلاري
يكي از نقاط عطف ارتباط حضرت آقا با ارتش، فرمان ايشان براي تاسيس جهاد خودكفايي بود. براي تبيين اهميت اين اقدام لازم است اشاره اي به وضعيت صنايع نظامي كشورمان قبل از پيروزي انقلاب داشته باشم. در رژيم گذشته تامين تجهيزات نظامي ما عمدتا با خريد از خارج بود. آنچه بسيار ناراحت كننده بود، اين بود كه كار كردن با تجهيزات و تعمير و استفاده از آنها رده بندي داشت و نيروهاي ما اجازه اين كار را نداشتند. هر وسيله تجهيزاتي ما در سطحي از اين رده بندي جا داشت. مثلا نيروي ما اجازه نداشت همين گلنگدن معمولي سلاح را باز كند. در مورد تجهيزات نظامي بزرگتر مثل بالگرد حتي تعويض روغن به عهده يك استوار آمريكايي بود كه در حدود سال هاي 45 و 55، 21 هزار دلار حقوق مي گرفت.
تيم هاي مستشاري نظامي ديگر اعم از تعميركاران و كارشناسان هم وضعيتي مشابه داشتند و ما در آن زمان صحنه هاي تاسف برانگيزي را شاهد بوديم. اين مساله باعث شده بود كه واقعا نيروهاي ما حالت منفعل داشته باشند و جز كارهاي ساده رده يك و دو را فقط خودشان انجام دهند.
¤ اولين گزارش هايي كه به آقا رسيد
حضرت امام رحمه الله كه آمدند، ما را بيدار كردند و اين باور را در ما ايجاد كردند كه شما مي توانيد با دست خالي بايستيد و انقلاب خود را پيروز كنيد. حضرت آقا تعريف مي كنند كه اولين گزارش هايي كه در جريان جنگ به من رسيد، اين گونه بود كه هواپيماهاي ما فقط تا دو هفته ديگر مي توانند پرواز كنند. چون تامين تمام تجهيزاتش از خارج است. يعني تا آن زمان تمام فكرها بسته بود. حضرت آقا با همان نگاهي كه امروز به توليد ملي دارند، آن زمان هم همين نگاه را به خودكفايي ارتش در تجهيزات داشتند. ايشان در آن زمان از تجهيزات و از بدنه ارتش بازديد مي كردند و استعدادها و توانمندي ها و تخصص هاي ارتش را به خوبي مي ديدند و به همين دليل اقدام به تشكيل جهاد خودكفايي كردند. ابتدا ما باور نمي كرديم كه اين اقدام آن همه بركات داشته باشد، اما گزارش هايي كه الان به دستمان مي رسد، بسيار حيرت آور است.
من پس از انقلاب وارد يكي از كشتي هاي جمهوري اسلامي شدم. هنوز مهندس كشتي خارجي در آن كشتي بود و هنوز بعضي از قسمت ها به صورت اجاره بود. الان اما وقتي شما فرضا به كشتي شهيد بايندور مي رويد، مي بينيد كه قطعات و تكنيك ها و تجهيزات آن- سلاح، كنترل، فرماندهي و توپ هاي جنگي و... را مهندسين داخلي طراحي كرده اند و ساخته اند و راه اندازي كرده اند. براي همين است كه امروز دشمن نه سلاح و تجهيزات ما را، كه جهاد خودكفايي ما را نشانه گرفته است.

 



در سبزوار پيكر پدر 3 شهيد دفاع مقدس تشييع شد

پيكر پدر بزرگوار سه شهيد دفاع مقدس «حاج ميرزا احمد حسيني مزيناني» ديروز در سبزوار تشييع شد.
به گزارش ايرنا، «حاج ميرزا احمد حسيني مزيناني» پدر شهيدان سيدمحمد، سيد حسن و سيدحسين حسيني مزيناني روز جمعه در 87 سالگي بر اثر كهولت سن دارفاني را وداع گفت و به جمع فرزندان شهيدش پيوست.
شهيدان سيدحسن حسيني مزيناني سال 1364 در منطقه عملياتي اروند، سيدحسين حسيني مزيناني سال 1364 در منطقه عملياتي مهران و سيدمحمد حسيني مزيناني سال 1361 در رقابيه به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
حاج ميرزا احمد حسيني مزيناني رزمنده بسيجي بود كه در مراسم تجليل از ايثارگران خراسان رضوي مفتخر به دريافت نشان ملي ايثار شد.

 



رئيس سازمان فضايي خبر داد پرتاب ماهواره فجر تا پايان خرداد امسال

رئيس سازمان فضايي كشور از پرتاب ماهواره پيشرفته فجر تا پايان خرداد سال جاري خبر داد.
حميد فاضلي در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران دراين باره اظهار داشت: اين ماهواره از قابليت ها، توانايي ها و فناوري هاي پيشرفته تري در مقايسه با سه ماهواره قبلي كشورمان برخوردار است.
وي اضافه كرد: طول عمر ماهواره فجر بيشتر از ماهواره هاي قبلي پرتاب شده و بيش از يك و نيم سال است.
فاضلي همچنين از مجهز بودن اين ماهواره به دوربين هاي تصويربرداري خبر داد و گفت: اين دوربين ها ساخت شركت هاي داخلي است و قابليت تصويربرداري و ارسال تصاوير به ايستگاه هاي در نظر گرفته شده را دارد.
وي افزود: فناوري پيشرفته هدايت دايره اي در ماهواره فجر موجب انتقال و مانور حركت ماهواره از مدار بيضوي به مدار دايره اي مي شود.
رئيس سازمان فضايي ايران همچنين از پرتاب كاوشگر 5 تا پايان شهريور امسال به فضا خبر داد.
فاضلي گفت: كاوشگر 5، محموله اي زير مداري است كه با زاويه 86 درجه پرتاب مي شود و زمان رفت و برگشت آن كمتر از 30 دقيقه است.
وي افزود: محموله كاوشگر 5 كه به صورت كپسول طراحي شده است با چتر بازيابي و سپس نتايج پرتاب بر روي موجود زنده درون كپسول، بررسي مي شود.

 



برنامه هاي هفته نكوداشت اصفهان آغاز شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
ويژه برنامه هاي هفته بزرگداشت «اصفهان» از روز سوم ارديبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت علامه شيخ بهايي در اين شهر كليد خورد.
معاون فرهنگي، اجتماعي شهرداري اصفهان با بيان اينكه 40 برنامه ويژه در 7 محور طي روزهاي سوم تا نهم ارديبهشت ماه در اصفهان تدوين و اجرا مي شود، گفت: امسال براي ششمين بار هفته نكوداشت اصفهان با سالروز ولادت علامه شيخ بهايي مبتكر و معمار ترسيم اصفهان به صورت منطقه اي و فرامنطقه اي برگزار مي شود.
حبيب الله تحويل پور در نشستي با خبرنگاران با اعلام اينكه از صبح ديروز سوم ارديبهشت ماه برنامه هاي ويژه اين هفته با نقاشي كودكان در روي سي و سه پل آغاز شده است، افزود: هر ساله شهرداري اصفهان برنامه هاي متنوعي را براي نكوداشت سالروز ولادت شيخ بهايي به عنوان هفته اصفهان اجرا مي كند.
وي گفت: در اين ايام دستاوردهاي بزرگ علما، مشاهير و فرزانگان از جمله شيخ بهايي، علامه مجلسي، علامه اميني، آيت الله خادمي، دكتر بهشتي و همچنين تني چند از سرداران بزرگ اين شهر به همراه تمثال آنان در معرض ديد عموم قرار گرفته و علاوه بر اين در 13مركز بزرگ اصفهان، صنايع دستي معروف اين شهر به نمايش گذاشته شده است.
تحويل پور با اعلام اينكه در اين ايام بالغ بر 100 هزار نفر از شهروندان اصفهاني به طور رايگان از آثار باستاني اين شهر ديدن خواهند كرد، گفت: علاوه بر اين از 5 كتاب تاريخ اصفهان رونمايي مي شود.
وي توزيع 10 هزار نسخه انيميشن از بناهاي تاريخي شهر در مدارس اصفهان، برگزاري مسابقه اصفهان شناسي با عنوان شهر من اسطوره ترين شهر جهان، برپايي نمايشگاه سه بعدي آثار تاريخي، برگزاري شب شعر اصفهان با حضور شعراي پيشكسوت و جوان و برپايي نمايشگاه خياباني صنايع دستي را از ديگر برنامه هاي اين هفته برشمرد.

 



رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور: مواد پروتئيني بايد به صورت بسته بندي عرضه شود

رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور با بيان اينكه شاخص بهداشتي كشور در جهان و نسبت به كشورهاي مدعي بالاتر است، گفت: بايد مواد پروتئيني را بسته بندي شده تحويل مردم بدهيم.
سيدمحمد آقاميري در حاشيه شركت در همايش بهداشت موادغذايي با منشأ دامي، در گفت وگو با فارس در قم، با تاكيد بر اينكه مهم ترين برنامه سازمان نظام دامپزشكي در سال جاري اجراي قانون نظام دامپروري كشور است، اظهار كرد: اجراي قانون افزايش بهره وري در حوزه كشاورزي را كه موجب صدور پروانه و مجوز براي كلينيك، مطب و بيمارستان ها است با جديت پيگيري و اجرا خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه شاخصه بهداشتي كشور در جهان و نسبت به كشورهاي مدعي بالاتر است، تصريح كرد: البته با توجه به جايگاه بهداشتي كشور كه مورد نظر ماست و با ايجاد بسترهاي مختلف مي توانيم بهداشت كشور را ارتقا دهيم.
رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور با تاكيد بر اينكه بايد به بسته بندي مواد غذايي اهميت بسياري داده شود، خاطرنشان كرد: بايد به ويژه در حوزه مواد پروتئيني با منشأ دامي بسته بندي صورت گيرد و از توزيع و عرضه اين مواد به صورت فله خودداري شود.
آقاميري با اشاره به اينكه بايد الزاما مواد پروتئيني را بسته بندي شده تحويل مردم بدهيم، اضافه كرد: اين بدان معني نيست كه قصابي ها تعطيل شوند، بلكه آنها بايد مواد پروتئيني را به صورت بسته بندي شده به مردم عرضه كنند و اختياري در دست بردن اين مواد پروتئيني نداشته باشند.
وي ادامه داد: اگر مواد پروتئيني به صورت بسته بندي شده به مردم عرضه شود، نظارت بهداشتي بهتري صورت خواهد گرفت و بسيار موثر است و مسيرهاي نظارت بهداشتي هم كوتاه تر مي شود.

 



در بردسكن دانش آموزان يك دبيرستان قرآن را كتابت كردند

بردسكن- خبرنگار كيهان:
به همت دانش آموزان دبيرستان دخترانه آسيه روستاي كوشه شهرستان بردسكن، قرآن دست نويس به رشته تحرير درآمد.
اين قرآن دست نوشته با رايحه گل هاي بهشتي در راستاي ترويج فرهنگ قرآني در مدت زمان 4 ماه با تلاش و كوشش دانش آموزان پرشور دبيرستان آسيه روستاي كوشه و اولياي مشتاق آنها به اميد شكوفه دادن درخت تقرب به خداوند نوشته و جمع آوري شد.
زيبنده خوش اندام دبير انگليسي اين دبيرستان كه كار مديريت و گردآوري اين قرآن 700 صفحه اي را بر عهده داشت ضمن تشكر از دانش آموزان شوق آسماني آنها را ستود و گفت: در ادامه اين راه به روش هاي مختلف قرآن پژوهي خواهيم پرداخت تا صداي بال فرشته ها را از اعماق جان دانش آموزان بشنويم.
وي افزود: اين قرآن با مشاركت 50 نفر دانش آموز نگاشته شده كه هر يك با خط خود اقدام به نوشتن سوره هاي قرآن كرده اند و با توجه به مشاركت خوب دانش آموزان و اولياء نوشتن اين قرآن هيچ هزينه اي در بر نداشته است.
خوش اندام افزود: اندازه اين قرآن 20*30 است و جلد آن به صورت ساده طراحي و نام قرآن كريم بر روي آن حك شده است.
وي گفت: قرار است اين قرآن را به آموزش و پرورش شهرستان اهدا كنيم.

 



وزير دادگستري: چند جلسه براي مبارزه با گرانفروشي برگزار كرده ايم

به گفته وزير دادگستري مبارزه قاطع و بي امان با گرانفروشان توسط تعزيرات حكومتي آغاز شده است.
به گزارش فارس، سيدمرتضي بختياري در بجنورد درباره برنامه هاي دادگستري و تعزيرات براي مبارزه با گرانفروشي، بيان داشت، مبارزه با گرانفروشان از اول هفته جاري آغاز شده و تاكنون جلسات مختلفي در اين زمينه برگزار شده است.
وزير دادگستري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه براي يكصدمين سفر رئيس جمهور برنامه هايي براي آزادي زندانيان جرايم مالي غيرعمد داريم، اظهار داشت: برنامه خوبي در اين زمينه تدوين شده كه در حال جمع بندي آن هستيم و در زمان خودش جزئيات آن را اعلام خواهيم كرد.
به گفته وي، حدود دو هزار و 800 زنداني جرايم مالي غير عمد طي سفر سوم دولت به استان هاي كشور از زندان ها آزاد شده اند.
بختياري با اشاره به اين كه يكي از بركات سفرهاي استاني رئيس جمهوري و هيئت دولت، نهادينه شدن جشن آزادي زندانيان است، افزود: آزادي زندانيان جرايم مالي غيرعمد با حمايت نهاد رياست جمهوري، شاكي ها و نيكوكاران انجام مي شود.

 



وزير راه و شهرسازي: تقاضاي سفر در برخي فرودگاه هاي كشور كم است

وزير راه و شهرسازي گفت: تقاضاي سفر در برخي فرودگاه هاي كشور كم است، از اين رو امكان فعاليت و توسعه تمام فرودگاه ها ميسر نيست.
به گزارش ايرنا از زاهدان، علي نيكزاد شنبه شب پس از پايان سفر يك روزه به زاهدان و قبل از ترك اين شهر افزود: در نشست هاي هفتگي كه در وزارتخانه راه و شهرسازي با دست اندركاران صنعت هوايي كشور برگزار مي شود اغلب اظهار مي كنند كه مسافر براي همه پروازها در برخي نقاط كشور به حد كافي وجود ندارد.
وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: افزايش پرواز در اين فرودگاه ها به ميزان تقاضاي سفر بستگي دارد، در غير اين صورت مقرون به صرفه نخواهد بود. براساس همين گزارش، نيكزاد در حاشيه بازديد از ايستگاه راه آهن زاهدان گفت: تسهيلات طرح مسكن مهر روستايي از 100 ميليون به 125 ميليون ريال افزايش يافت كه از هم اكنون توسط بانك هاي عامل به متقاضيان پرداخت مي شود.
وي با بيان اين كه هيات دولت مصوب كرد ماليات مسكن مهر حذف شود گفت: تعرفه بيمه مسكن مهر نيز به ازاي هر متر مربع به 52 هزار ريال كاهش يافت.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين وزارتخانه از محل «طرح مهر ماندگار» ساخت 9 پروژه را در سيستان و بلوچستان تا پايان نيمه نخست سال 1392 به پايان خواهد رساند.
وي افزود: ساخت سه بيمارستان، توسعه بندر چابهار، بزرگراه زابل- زاهدان، بزرگراه كنارك- ميناب و كمربندي زاهدان از جمله مهمترين پروژه هاي مهر ماندگار در سيستان و بلوچستان است.
در جريان اين بازديد نيكزاد خواستار شتاب بخشي در توسعه راه آهن زاهدان شد.

 



آيت الله نوري همداني: فريب لبخند استكبار را نخوريم

آيت الله حسين نوري همداني گفت: استكبار از گذشته در پي نابودي ما بوده است، بنابراين نبايد فريب لبخند او را بخوريم، زيرا از ما كينه دارد.
به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، اين مرجع تقليد روز شنبه در ديدار با مسئولان بنياد مسكن انقلاب اسلامي و شركت نفت استان قم، وحدت ملتها را دليل عزت آنها دانست و افزود: دوري از برخورد انفعالي در برابر بيگانگان و استكبار دليل ديگر عزت ملتهاست كه بر اين اساس ما نبايد سلطه پذير باشيم.
آيت الله نوري همداني با تأكيد بر ضرورت تقويت روحيه جهادي مسلمانان اضافه كرد: ملت مسلمان بايد به گونه اي باشد كه دشمن همواره از وجود آنها احساس خطر كند، اگر اين روحيه در ميان مردم وجود نداشته باشد، دشمن به آسودگي مي تواند بر آنها سلطه پيدا كند.
وي حكومت اسلامي را از ديگر اصول عزت مردم برشمرد و گفت: ملت ايران در گذشته تحت سلطه استكبار بود، ولي با شكل گيري انقلاب و پيروزي آن، حكومت اسلامي در كشور شكل گرفت و موجبات عزت مردم را فراهم كرد.
وي ايمان به خدا را پشتيباني قوي براي انسان دانست و گفت: هرچه جامعه اي در عرصه علم و فناوري گام بردارد، به همان اندازه نيز به عزت و عظمت دست مي يابد.

 



معاون رئيس جمهور: دولت در حال برنامه ريزي براي اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه هاست

معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري گفت: دولت در حال برنامه ريزي خاص براي اجراي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه هاست.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام «سيد محمدرضا ميرتاج الديني» شنبه شب در مشهد، افزود: ساز و كار اجرايي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها در دولت در حال انجام است و مرحله عملياتي اجراي آن در آينده نزديك با دستور رئيس جمهوري آغاز مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سفر اخير رئيس جمهوري كشورمان به جزيره ابوموسي و استقبال گسترده مردم اين جزيره از احمدي نژاد و اعلام اين منطقه به عنوان جزيره نمونه گردشگري، گفت: هيچ عاملي نمي تواند موجب كوتاه آمدن ما از حق حاكميت كشورمان بر اين جزاير سه گانه شود.

 



براساس مصوبه هيئت دولت باستان شناسان ايران براي كاوش به جزيره ابوموسي مي روند

براساس مصوبه هيئت دولت عمليات كاوش باستان شناسي در جزيره ابوموسي كمتر از 20 روز آينده شروع مي شود.
به گزارش ايرنا از ساري، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور عصر شنبه در مراسم كلنگ زني موزه منطقه اي مازندران در ساري با بيان اين مطلب افزود: استادان برجسته باستان شناسي براي اجراي اين طرح به جزيره ابوموسي اعزام خواهند شد.
مسعود علويان صدر با بيان اينكه جزيره ابوموسي جزو لاينفك كشور جمهوري اسلامي ايران است، اظهار داشت: باستان شناسان با تحقيق و پژوهش، ارتباط جزيره ابوموسي را با كشورمان مورد كاوش قرار خواهند داد.
وي همچنين از آغاز فعاليت باستان شناسي ماهواره اي در كشور خبر داد و گفت: به طور يقين با استفاده از تجهيزات پيشرفته، فعاليت ها و پژوهش هاي باستان شناسي از حالت سنتي خارج خواهد شد.
علويان از ثبت جهاني مجموعه مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس در شهر گنبدكاووس در سال جاري خبر داد و افزود: در بخش مجموعه باغات ايراني نيز پرونده باغ عباس آباد بهشهر در حال پيگيري براي ثبت جهاني است.
علويان صدر، ثبت جهاني مراسم قاليشويان مشهد اردهال كاشان را از ديگر برنامه هاي ميراث فرهنگي عنوان كرد و گفت: ثبت رديف موسيقي و موسيقي مقامي شمال خراسان هم از ديگر برنامه هاي اين سازمان است.
عمليات اجرايي ساخت موزه منطقه اي مازندران كه از مصوبات دور سوم هيئت دولت به استان است، با تخصيص 110 ميليارد ريال اعتبار در ميدان خزر ساري آغاز شد.

 



اخبار ادبي و هنري

سفارش موساد به مخملباف براي ساخت فيلم
محسن مخملباف در اقدامي تازه پروژه ساخت يك فيلم را كليد زد.
به گزارش محدوده، فيلم جديد اين كارگردان ضدانقلاب به سفارش شبكه تلويزيوني «انديشه» نماينده طيف ملحدان و وابسته به بهائيان مقيم اروپا و با پشتيباني مالي سرويس هاي جاسوسي غربي از جمله موساد ساخته خواهد شد. براساس اين گزارش، مخملباف در تلاش است تا با خوش خدمتي خود را به حاميان غربي ادا نمايد.
مخملباف از عناصر فراري و نماينده موسوي انتخابات سال 88 رياست جمهوري در خارج را به عهده داشت. وي بعد از انتخابات و در خلال فتنه نيز به كمك شبكه هاي ماهواره اي اقداماتي رواني با هدف ناامن كردن فضاي داخلي كشور صورت داد. اين كارگردان سينما طي مصاحبه اي با شبكه هاي ضدانقلاب به بيماري رواني اش كه در اثر اقتدار جهاني ولي فقيه بوجود آمده، اعتراف كرده است.
گفتني است شبكه انديشه درصدد ترويج الحاد و همواره پيروان سه دين آسماني را هدف توهين قرار مي دهد.
محاكمه مدير يك شبكه تونسي براي نمايش فيلم ضد ايراني
دادگاه مدير يك شبكه تلويزيوني تونس كه چندي پيش با نمايش فيلم ضد اسلامي «پرسپوليس» احساسات مسلمانان اين كشور را برانگيخته بود، برگزار شد.
به گزارش مهر، نمايش فيلم پرسپوليس كه براساس سياست هاي خصمانه سينماي غرب عليه انقلاب اسلامي و دين مبين اسلام ساخته شده بود، به دليل توهين به مقدسات اسلامي مورد اعتراض مردم كشور تونس قرار گرفت. شدت اعتراض ها به حدي رسيد كه تجمع هاي زيادي در مقابل دفتر اين شبكه و خانه مدير آن شكل گرفت. با وجود اين مخالفت ها اما شبكه تلويزيوني دو بار اقدام به پخش اين فيلم كرد و مجبور به عذرخواهي نيز شد. اما دو روز پيش دومين دادگاه مدير اين شبكه در مراقبت هاي شديد امنيتي در تونس برگزار شد. وكلاي اين مدير به ارائه مستندات پرداختند و قاضي نيز از حقوق افكار عمومي كه در جريان نمايش اين فيلم جريحه دار شده بود، به ارائه دادخواست پرداخت. مدير اين شبكه دادگاه قبلي را با اخلال در نظم دادگاه و اعتراض به سياسي بودن آن ناتمام گذاشته بود و به نظر مي رسد جريمه سنگيني در انتظار وي است.
بزرگترين شبكه اجتماعي مجازي قرآن راه اندازي مي شود
مدير راديو قرآن از ايجاد بزرگترين شبكه اجتماعي مجازي قرآن در سال جاري خبر داد.
محمدزاده گفت: ايجاد بزرگترين شبكه اجتماعي مجازي قرآن، مهمترين فعاليت راديو قرآن در سال جاري است و به همين منظور جشنواره تلاوت من به عنوان حركتي نوآورانه برگزار مي شود.
وي از توليد آثار قرآني توسط قاريان كشور در سال جاري خبر داد و تصريح كرد: در زمينه توليد تلاوت ايراني نيز بيش از پيش فعال شده و با حمايت قاريان ايراني آثار فاخري را تهيه و پخش مي كنيم. اين برنامه در سر فصل فعاليت هاي گروه تلاوت راديو قرآن قرار دارد.
بسيج ،100 كارگردان و نويسنده را پرورش مي دهد
اولين دوره آموزشي تربيت هنرمندان متعهد و متخصص در رشته هاي نويسندگي و كارگرداني برگزار مي شود.
«نصرالله يداللهي» معاون تربيت و آموزش بسيج هنرمندان درباره اين دوره گفت: با توجه به سياست گزاري كلي سازمان بسيج مستضعفين در برنامه هاي سال 91 مبني بر كيفيت بخشي به منابع انساني، سازمان بسيج هنرمندان تصميم گرفت با توجه به شرايط موجود طرحي در جهت توانمندسازي بسيجيان هنرمند در رشته هاي تخصصي تدوين كرد كه در اين رابطه در اولين مرحله، دو رشته كارگرداني و نويسندگي (شامل نمايشنامه، فيلمنامه و داستان نويسي) براي برگزاري دوره آموزشي انتخاب شدند.
وي افزود: براساس برنامه ريزي ها در اين دوره چهار ساله، هر سال دو ترم خواهيم داشت كه تا ترم پنجم كلاس ها به صورت منطقه اي برگزار مي شود و از ترم ششم تا انتهاي دوره كلاس ها به صورت متمركز در تهران برگزار مي گردد. در ترم آخر حدود 50 نفر كارگردان حرفه اي و 50 نفر نويسنده خبره متعهد وارد جامعه هنري كشور خواهند شد.
تلاش براي ضربه به يك فيلم ديني
در حالي كه هنوز يك هفته از اكران فيلم «سيب و سلما» نمي گذرد، تلاش ضدانقلاب براي ضربه به فروش اين فيلم آغاز شده است.
به گزارش كيهان، برخي از سايتها كاربران را تشويق به دانلود فيلم سينمايي «سيب و سلما» به كارگرداني حبيب الله بهمني كرده اند.
پيشتر نيز دانلود برخي فيلم ها در فضاي مجازي انجام گرفته بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14