(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20193 

حديث دشت عشق
روياي قهرماني والتهاب سقوط درهفته سي و دوم ليگ برتر فوتبال شايد خيلي ازابهامات ليگ برطرف شود
اخبار كوتاه از فوتبال
وزنه برداري قهرماني آسيا- كره جنوبي ايران با ناكامي شروع كرد
آغاز بيستمين دوره مسابقات قهرماني جودوي آسيا از فرداآخرين فرصت جودوكاران براي رسيدن به المپيك
پيروزي تيم ملي واليبال ايران برابر اسلووني
مهرام و فولاد در يكقدمي فينال ليگ برتر بسكتبال
خواندني از ورزش ايران
همگروهي ايران، چين، استراليا و هند در AVC كاپ
حذف بارسا و صعود چلسي به فينال ليگ قهرمانان اروپا دومين جام «پپ» پريد



حديث دشت عشق

از نوشته دانش آموز بسيجي شهيد «سيناپناه برهاني»
رفتند همراهان و تنها مانده ام من!
خدايا! ياران همه رفتند، حسين ها، رسول ها، مهدي ها و همه ياران با هم براي شوق ديدارت رفتند و من خسته دل با كوله باري از غم دوري تو در گرد و غبار گم گشتم.
خدايا! آمده ام تا اين جان ناقابل را برايت هديه دهم، آمده ام تا اين پوسته صدفي بي ارزش را براي قربت و عشق فدا نمايم.
دانش آموز بسيجي، شهيد «سينا پناه برهاني» متولد تبريز (1349- 1365هـ.ش) در تاريخ 7/5/65 در منطقه عملياتي شمال كارخانه نمك شهر فاو به ملكوت اعلي پيوست. صداي قرآن و اذان شهيد سينا در خط مقدم خاموش شد اما براي هميشه صداي حق طلبي شهدا در امتداد قرون و اعصار شنيده خواهد شد.

 



روياي قهرماني و التهاب سقوط در هفته سي و دوم ليگ برتر فوتبال شايد خيلي از ابهامات ليگ برطرف شود

هفته سي و دوم ليگ برتر در حالي از امروز با برگزاري دو بازي آغاز مي شود كه باز هم چشم مدعيان قهرماني به تيم پرسپوليس است تا اين بار تراكتورسازي را متوقف كرده و مسير آنها را براي قهرماني هموارتر كند.
راند دوم رقابت مدعيان قهرماني ليگ برتر از امروز با برگزاري دو ديدار حساس در تبريز و اصفهان آغاز مي شود و شامگاه جمعه با ديدار تعيين كننده استقلال- شهرداري تبريز به پايان مي رسد. در هفته سي و دوم دو تيم سپاهان و استقلال تيم هاي اول و دوم جدول ليگ مقابل دو تيم شانزدهم و هفدهم جدول (شهرداري تبريز و شاهين بوشهر) قرار مي گيرند.
استقلال و سپاهان در روياي قهرماني هستند و شهرداري و شاهين در التهاب سقوط. اين هفته خيلي از ابهامات جدول ليگ برطرف مي شود اينكه آبي ها همچنان در كورس قهرماني مي مانند يا اينكه سپاهان به تنهايي در صدر به انتظار لمس جام قهرماني خواهد ماند. در اين ميان نبايد از تراكتورسازي هم گذشت، تيمي كه هنوز به آينده اميدوار و منتظر لغزش سپاهان و استقلال است. در زير اشاره اي كوتاه و گذرا به ديدارهاي مهم هفته سي و دوم ليگ برتر خواهيم داشت:
تراكتورسازي- پرسپوليس
تراكتورسازي كه براي قهرماني اين روزها تيمي غيرقابل مهار نشان مي دهد، نبايد براي شكست پرسپوليسي كه در سه ديدار گذشته خود دو بار تن به شكست داده و تنها به يك نتيجه تساوي رسيده است، مشكل زيادي داشته باشد. بازي با پرسپوليس را مي توان تنها ديدار دشوار تراكتورسازي در هفته هاي پاياني ليگ برتر دانست، چرا كه شكست تيم هاي هجدهم و چهاردهم جدول (مس سرچشمه و ملوان بندرانزلي) نمي تواند، كار چندان دشواري باشد. با اين اوصاف عبور از «خان» پرسپوليس تراكتورسازي را در كورس قهرماني سر پا نگاه مي دارد، در غير اينصورت جدال براي رسيدن به جام يازدهم يكطرفه و بين تيم هاي سپاهان و استقلال دنبال خواهد شد.
سپاهان- شاهين
مدعي اصلي قهرماني پس از شكست دادن فولاد خوزستان و حفظ جايگاه خود در صدر جدول در هفته سي و دوم ميزبان شاهين بوشهر است، شاهيني كه آخرين تكاپوهاي خود را براي بقا در ليگ برتر انجام مي دهد. ا
سپاهان هم براي استحكام جايگاه خود در صدر جدول ملزم به شكست شاهين بوشهر است، چرا كه در غير اينصورت استقلال و تراكتورسازي فاصله امتيازي خود با اين تيم را از بين برده و كسب سومين قهرماني پي درپي براي زردپوشان دور از دسترس مي شود. نتيجه دربي شاهيني هاي ليگ براي تيم هاي بالا و پايين جدول از اهميت ويژه اي برخوردار است و شايد تكليف تيمي كه قهرمان خواهد شد يا تيم هايي كه سقوط مي كنند را مشخص كند.
استقلال- شهرداري
حكايت بازي روز جمعه استقلال- شهرداري غريب و جالب است، از اين بابت كه يكي براي ماندن در ليگ برتر تلاش مي كند و ديگري براي قهرماني. در اين بين شانس استقلال براي پيروزي بيشتر است چون از حمايت تماشاگران خودي بهره مي برد و اتكا به پيروزي 2 بر يك در بازي رفت دارد.
بازي مرگ و زندگي
استقلال تا پايان فصل پنج بازي حياتي پيش رود دارد كه سه تا از آنها در ليگ برتر برگزار مي شود. فتح الله زاده و مظلومي كه با وجود كسب نتايج خوب توسط استقلال همچنان سايه سنگين بركناري را روي سر خود احساس كرده و هر روز جانشيني جديد براي آنها معرفي مي شود حتماً اگر آبي ها قهرمان ليگ نشوند، جاي خود را به افرادي ديگر مي دهند. پس بيراه نيست اگر ديدارهاي آتي استقلال در ليگ برتر و آسيا را ديدارهاي مرگ و زندگي براي مظلومي و فتح الله زاده بخوانيم ديدارهايي كه نتايج آنها در آينده اين دو در باشگاه استقلال تأثيرگذار است.
برنامه ديدارهاي هفته سي و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه- 7/2/1391
¤ تراكتورسازي تبريز- پرسپوليس (ساعت 30:16)
¤ سپاهان اصفهان- شاهين بوشهر (ساعت 17)
جمعه- 8/2/1391
¤ داماش- صباي قم (ساعت 17)
¤ سايپاي البرز- ملوان بندرانزلي (ساعت 17)
¤ فجر سپاسي شيراز- ذوب آهن اصفهان (ساعت 17)
¤ مس كرمان- مس سرچشمه (ساعت 17)
¤ راه آهن - فولاد (ساعت 17)
¤ نفت آبادان- نفت تهران (ساعت 17)
¤ استقلال تهران- شهرداري تبريز (ساعت 10:19)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كريمي باز هم به تبريز نرفت
كاروان تيم فوتبال پرسپوليس بعدازظهر ديروز با 19 بازيكن و در غياب علي كريمي عازم تبريز شد.
مصطفي دنيزلي پس از تمرين ديروز نام 7 بازيكن را از ليست خود خط زد. شيث رضايي، ادو كوويچ، پولادي، مهرداد اولادي، علي كريمي، سامان آقازماني و محمد نوري 7 بازيكني بودند كه پرسپوليس را در سفر به تبريز همراهي نخواهند كرد. در مورد كريمي برخي عنوان كردند مصدوم است و برخي معتقدند اين بازيكن تمايلي براي سفر به تبريز نداشت و پس از گفت وگو با دنيزلي قرار است در اين بازي استراحت كند.پزشك پرسپوليس مصدوميت اين بازيكن را رد كرده است.
جلالي اولويت اول فولاد براي فصل بعد
مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: جلالي اولويت اول ما براي هدايت فولاد در فصل آينده است و اگر خودش علاقه داشته باشد باز هم در خدمتش خواهيم بود.
سيف الله دهكردي در خصوص وضعيت مربي اين تيم براي فصل آينده تصريح كرد: معمولا در هفته هاي پاياني ليگ شايعات زيادي در خصوص سرمربيان و بازيكنان به وجود مي آيد اما ما تا الان با مجيد جلالي براي فصل آينده صحبت نكرده ايم. البته جلالي اولويت اول باشگاه فولاد است و اگر تمايل داشته باشد بازهم در خدمتش خواهيم بود. وي در خصوص شايعه مذاكره اين باشگاه با عبدالله ويسي تاكيد كرد: ويسي يك روز فقط براي صحبت درباره مسائل مالياتي به باشگاه آمد. ما در مجموع 10 دقيقه با هم در خصوص اين مسئله صحبت كرديم و هيچ حرفي از اينكه بخواهد مربي فولاد شود به ميان نيامد.
منفي اعلام شدن62 نمونه دوپينگ فوتبالي ها
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال اعلام كرد در 62 نمونه تست دوپينگي كه از بازيكنان فوتبال به عمل آمده، هيچ نمونه مشكوك به دوپينگي ديده نشده است.
احمد هاشميان با اعلام اين خبر افزود: 62 نمونه تست دوپينگ كه مربوط به نمونه هاي بازيكنان ليگ برتر، دسته اول، دوم و هفته هاي پاياني رقابت هاي ليگ برتر فوتسال آقايان و بانوان بوده، از سوي آزمايشگاه كلن آلمان منفي اعلام شد.
انجام قرعه كشي رقابت هاي فوتبال المپيك 2012 لندن
قرعه كشي رقابت هاي فوتبال مردان در بازي هاي المپيك 2012 لندن برگزار شد و طي آن سخت ترين قرعه در ميان تيم هاي آسيايي به امارات خورد. تيم فوتبال امارات در اين رقابت ها با انگليس ميزبان در گروه نخست همگروه شده است. ديگر تيم قدرتمند اين گروه اروگوئه است كه اسب خود را براي قهرماني زين كرده است. در تركيب تيم اروگوئه بازيكناني چون ديه گو فورلان، لوييز سوارز و ادينسون كاواني حضور دارند. سنگال هم ديگر تيم قوي اين گروه است كه دوشنبه شب در پلي آف آسيا - آفريقا با نتيجه 2 بر صفر از سد عمان گذشته است.گروه بندي كامل اين رقابت ها كه با ديدار تيم هاي امارات و اروگوئه در تاريخ 26 ژوييه (4 مرداد) در ورزشگاه اولدترافورد آغاز مي شود، بدين شرح است:
گروه A : انگليس، سنگال، امارات، اروگوئه
گروه B: مكزيك، كره جنوبي، گابن، سوييس
گروه C : برزيل، مصر، بلاروس، نيوزلند
گروه D :اسپانيا، ژاپن، هندوراس، مراكش
فراهم كردن مقدمات اردو و بازي تيم ملي توسط كي روش
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پس از سفر به دو كشور تركيه و ازبكستان به تهران بازگشت تا مقدمات كار را براي برپايي اردوي آماده سازي اين تيم فراهم آورد. مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال كشورمان ضمن اعلام اين خبر افزود: كارلوس كي روش پس از بازي با موريتاني براي بررسي امكانات كمپي كه قرار است تيم ملي از روز 26 ارديبهشت ماه در آن اردوي آماده سازي خود را برپا كند، به تركيه سفر كرد. كي روش در مدت حضور در تركيه امكانات چند كمپ را مورد بررسي و ارزيابي قرار داده است.
وي افزود: كي روش پس از پايان برنامه هايش در تركيه به ازبكستان سفر كرد. او قرار بود در اين سفر ضمن بازديد از ورزشگاه مركزي تاشكند (محل برگزاري ديدار تيم هاي ملي ايران و ازبكستان) يكي از ديدارهاي ليگ ازبكستان را نيز تماشا كند. والي زاده با اعلام اينكه كي روش و دستيارانش ديدارهاي هفته سي و دوم ليگ برتر را مورد ارزيابي قرار خواهند داد، اظهار داشت: ميني كمپ تيم ملي فوتبال كشورمان از شنبه يا يكشنبه هفته آينده آغاز مي شود و تا روز بازي با موزامبيك ادامه خواهد داشت.
ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل موزامبيك روز چهارشنبه 13 ارديبهشت ماه در ورزشگاه انقلاب كرج برگزار مي شود.

 



وزنه برداري قهرماني آسيا- كره جنوبي ايران با ناكامي شروع كرد

رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا با يك ناكامي براي ايران آغاز شد.
چهل و سومين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا از روز سه شنبه در كره جنوبي آغاز شد كه در نخستين روز اين رقابت ها براي ايران، مجيد عسگري وزنه بردار وزن 62 كيلوگرم در حركت دو ضرب در مهار وزنه هاي انتخابي ناكام بود و از دور رقابت ها حذف شد.
مجيد عسگري- نايب قهرمان سال گذشته آسيا در وزن 56 كيلوگرم، اين بار يك وزن بالاتر آمده بود و در وزن 62 كيلوگرم با حريفان رقابت مي كرد. او در حركت يك ضرب نيز عملكرد چندان درخشاني نداشت و با بالاي سر بردن وزنه هاي 123 و 127 كيلوگرم در مكان پنجم ايستاد. او البته در اين حركت موفق به مهار وزنه 130كيلوگرمي نشد.
عسگري كه 21 سال سن دارد، در حركت دوضرب دو بار پياپي موفق به مهار وزنه 161كيلوگرم نشد و وزنه 162كيلوگرم را براي حركت سوم او انتخاب كردند تا او بتواند دقايق بيشتري را استراحت كند و با آمادگي بيشتري پشت وزنه حاضر شود، اما او در حركت سوم دوضرب نيز در كار خود موفق نبود و باعث شد تا از دور رقابت ها كنار رود و هيچ امتيازي را براي ايران كسب نكند. عسگري تنها وزنه بردار اين گروه هشت نفره بود كه نتوانست رقابتش را با موفقيت به پايان برساند. امروز و در ادامه اين رقابتها بهروزي و رضاييان در دسته 69 كيلوگرم با حريفان رقابت خواهند كرد.

 



آغاز بيستمين دوره مسابقات قهرماني جودوي آسيا از فردا آخرين فرصت جودوكاران براي رسيدن به المپيك

بيستمين دوره مسابقات قهرماني جودوي آسيا در شرايطي از فردا در ازبكستان آغاز مي شود كه اين رقابت ها آخرين ميدان ملي پوشان ايران براي كسب سهميه المپيك لندن محسوب مي شود.
تيم ملي جودوي كشورمان به سرپرستي «آرش ميراسماعيلي» روز سه شنبه براي حضور در اين دوره مسابقات وارد تاشكند پايتخت ازبكستان شد. مسعود حاجي آخوندزاده مربي تيم ملي جودوي ايران پس از ورود به تاشكندگفت: قصد داريم علاوه بر كسب مدال در اين دوره از مسابقات، سهميه بيشتري براي ورزشكاران ايراني در المپيك پيش رو كسب كنيم.وي با بيان آنكه تيم ملي جودوي ايران در اين مسابقات در اوزان مختلف ورزشكار دارد، افزود: جودوكاران زن در سه وزن و مردان در هفت وزن براي كسب عنوان قهرماني به رقابت با ورزشكاران ديگر كشورها خواهند پرداخت.
پيام كي روش براي تيم ملي جودو
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان براي ملي پوشان كشورمان در رقابت هاي قهرماني آسيا آرزوي موفقيت كرد. «كارلوس كي روش» پرتغالي كه براي بازديد از امكانات فوتبال ازبكستان و بررسي شرايط اقامت تيم ملي در تاشكند به اين كشور سفر كرده بود همزمان با ورود تيم ملي جودو به تاشكند، اين شهر را ترك كرد. كي روش كه از ورود اعضاي تيم ملي جودو كشورمان به تاشكند مطلع شده بود با ارسال پيامي براي تك تك آنها در راه كسب مدال و رسيدن به سهميه المپيك آرزوي موفقيت كرد.
بيستمين دوره رقابت هاي جودوي قهرماني آسيا در حالي از هشتم ارديبهشت ماه در تاشكند آغاز مي شود كه 30 كشور براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده اند.

 



پيروزي تيم ملي واليبال ايران برابر اسلووني

تيم ملي واليبال ايران كه به منظور برپايي اردوي تداركاتي عازم اسلووني شده است برابر تيم ملي اين كشور صاحب پيروزي شد.
ديدار تيمهاي ملي واليبال ايران و اسلووني سه شنبه در شهر ماريبور برگزار شد كه طي آن ملي پوشان ايران با نتيجه سه بر يك ميزبان خود را شكست دادند. در اين بازي تيم ملي ايران در گيم هاي اول، دوم و چهارم به ترتيب با نتايج (25بر20)، (25بر23) و (25بر17) صاحب برتري شد اما گيم سوم را با نتيجه (18بر 25) واگذار كرد.
شاگردان «خوليو ولاسكو» پس از پايان اردوي تداركاتي در اسلووني به صربستان سفر مي كنند تا در شهر بلگراد نيز برگزاركننده اردو و ديدار تداركاتي باشند. در مجموع ديدار با تيمهاي صربستان، بلغارستان، اسلواكي و استراليا براي تيم ملي ايران پيش بيني شده است. مسابقات واليبال انتخابي المپيك خردادماه در ژاپن برگزار مي شود كه طي آن تيم قهرمان و بهترين تيم آسيايي اين مسابقات سهميه حضور در بازيهاي المپيك 2012 لندن را كسب مي كنند.

 



مهرام و فولاد در يكقدمي فينال ليگ برتر بسكتبال

تيم هاي بسكتبال مهرام و فولادماهان با پيروزي در ديدارهاي دوم مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور يك گام ديگر به فينال اين رقابتها نزديك تر شدند.
مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور عصر روز سه شنبه با برگزاري ديدارهاي دوم پيگيري شد كه طي آن تيم مهرام در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي مقابل دانشگاه آزاد صاحب برتري شد. در سالن مخابرات اصفهان نيز تيم فولاد ماهان مهمان خود پتروشيمي بندرامام را شكست داد.
مهرام و فولاد ماهان پيش از اين و در ديدارهاي رفت اين مرحله از رقابتها نيز به ترتيب با نتايج 113 بر 94 و 82 بر 75 حريفان خود را شكست داده بودند.
مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ برتر باشگاههاي كشور به صورت سه از 5 برگزار مي شود. بدين ترتيب مهرام و فولاد با پيروزي در ديدارهاي دوم خود يك گام به فينال مسابقات نزديك تر شدند و چنانچه در ديدارهاي سوم خود كه روز يكشنبه هفته آينده برگزار مي شود به پيروزي برسند راهي فينال خواهند شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك براي شركت در نشست هماهنگي كميته برگزاري بازيهاي 2012 لندن به عمان سفر كرد. همزمان با اين نشست ليست اوليه اسامي ورزشكاران و كاروان اعزامي به بازيهاي المپيك 2012 توسط افشارزاده به مسئولان برگزاري ارائه خواهد شد.
¤ در جريان اجلاس ساليانه كنفدراسيون وزنه برداري آسيا لطفعلي پوركاظمي، رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي ايران به عنوان رئيس كميته پزشكي و ضد دوپينگ كنفدراسيون وزنه برداري آسيا انتخاب شد. بعد از علي مرادي كه دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسياست، پوركاظمي دومين ايراني است كه در اين كنفدراسيون صاحب كرسي شده است.

 



همگروهي ايران، چين، استراليا و هند در AVC كاپ

قرعه كشي سومين دوره مسابقات واليبال AVC كاپ مردان (كاپ آسيا) همزمان با نشست هيئت رئيسه كنفدراسيون واليبال آسيا در پكن انجام شد و تيم ملي حريفان خود در اين رقابت ها را شناخت.
در سومين دوره مسابقات AVC كاپ مردان آسيا كه از 11تا 17 شهريورماه سال جاري در ويتنام برگزار مي شود تيم ملي واليبال كشورمان به همراه تيم هاي چين، استراليا و هند در گروه اول قرار گرفت. همچنين تيم هاي ويتنام، كره جنوبي ، ژاپن و پاكستان در گروه دوم اين رقابت ها قرار گرفتند.

 



حذف بارسا و صعود چلسي به فينال ليگ قهرمانان اروپا دومين جام «پپ» پريد

ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا در شرايطي با تساوي بارسلونا مقابل چلسي به پايان رسيد كه تيم انگليسي با پيروزي در مجموع دو ديدار رفت و برگشت راهي فينال شد.
ديدار برگشت تيم هاي فوتبال بارسلونا و چلسي در مرحله نيمه نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا از ساعت 15:23 روز سه شنبه در ورزشگاه نيوكمپ شهر بارسلونا آغاز شد كه در پايان دو تيم به تساوي 2بر2 دست يافتند. در اين ديدار ابتدا سرخيو بوسكتز در دقيقه 35 بارسا را پيش انداخت؛ در ادامه اخراج جان تري در دقيقه 37 اميدواري شاگردان گوارديولا را براي رسيدن به فينال افزايش داد تا آنجا كه گف دقيقه 44 اينيستا اين اميدواري را دوچندان كرد اما گل راميرز كه در وقتهاي اضافه نيمه اول به ثمر رسيد آب سردي بود بر تيم بارسلونا چرا كه با اين نتيجه آنها حذف شده بودند. در نيمه دوم بارسا 45 دقيقه چلسي را در محوطه جريمه اش حبس كرد و حتي صاحب يك ضربه پنالتي نيز شد كه اين ضربه را مسي به تير دروازه زد. در دقايق پاياني و در شرايطي كه بارسلونا براي رسيدن به گل سوم به آب و آتش ميزد فرناندو تورس در يك ضد حمله سريع تير خلاص را به قلب بارسا شليك كرد تا با رقم خوردن تساوي دو بر دو، چلسي در مجموع دو ديدار سه بر دو به پيروزي برسد و راهي فينال شود.
تيم فوتبال بارسلونا كه روز شنبه هم در رقابتهاي هفته سي و پنجم لاليگا با قبول شكست 2بريك برابر رقيب ديرينه خود، شانس قهرماني را از دست داد و رئال را به يك قدمي قهرماني فرستاد در فاصله سه روز پس از اين اتفاق دومين جام را نيز از دست داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14