(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20193 

بارش باران و تگرگ در 18 استان كشور
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي: خودروسازان بايد به قيمت سال 90 باز گردند
خسارات گسترده سيل به منازل مسكوني و مزارع چناران
آغاز ثبت نام پايه اول ابتدايي
تغيير نام ميدان كتابي به شهيد احمدي روشن
سردار مومني: كاميون ها ملزم به اصلاح سپر شدند
تگرگ و سيل 370 ميليارد ريال به كاشاني ها خسارت زد
معاون حفاظت محيط زيست كشور: ميزان بازيافت زباله در كشور به 50 درصد افزايش يافت
رويدادهاي خارجي
كلاهبرداري 4 ميليون ريالي از 200 كاربر فيس بوك
بازداشت يك دانشجو به دليل سوءاستفاده از عابربانك
پيشنهاد رشوه 5ميليوني قاچاقچي كارساز نشد
قاتل 3 عضو يك خانواده هنگام فرار از مرز دستگير شد
تجديد حكم سرپرست كميته امداد از سوي مقام معظم رهبري
رشوه برلوسكوني به گروه هاي مافيايي
هنرپيشه ناشي



بارش باران و تگرگ در 18 استان كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از احتمال بارش باران و تگرگ در 18 استان كشور طي سه روز آينده خبر داد.
بنا به گفته عبدالرضا اميدوار شهري براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، طي سه روز آينده به تناوب در شمال غرب، سواحل شمالي، دامنه هاي جنوبي البرز، دامنه هاي شرقي زاگرس، شمال شرق، برخي مناطق مركزي، شرق و جنوب شرق كشور افزايش ابر، رگبار باران، گاهي همراه با وزش باد و رعد و برق و در برخي مناطق مستعد، بارش تگرگ پيش بيني مي شود.
همچنين در دو روز آينده وقوع پديده باد و گرد و خاك در برخي نقاط جنوب غرب كشور دور از انتظار نيست.
در روز چهارشنبه براي استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان، قزوين، البرز، تهران، مركزي، قم، اصفهان، خراسان رضوي، خراسان شمالي و با شدت كمتر مازندران، گلستان، كردستان،خراسان جنوبي، يزد، كرمان و شمال سيستان و بلوچستان متناوب باران همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ پيش بيني مي شود.
پنجشنبه نيز در استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان، قزوين، البرز، تهران، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، خراسان شمالي و با شدت كمتر كردستان، مازندران، گلستان، سمنان، كرمان و يزد بارش متناوب باران همراه با ورزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ پيش بيني مي شود.
روز جمعه در استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، كردستان، زنجان، خراسان رضوي و با شدت كمتر قزوين، البرز، تهران و سمنان احتمالاً بارش متناوب باران همراه با وزش باد، رعد و برق و تگرگ خواهند داشت.

 



رئيس سازمان تعزيرات حكومتي: خودروسازان بايد به قيمت سال 90 باز گردند

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي هرگونه افزايش قيمت خودرو را غيرقانوني اعلام كرد.
علي مژدهي پور در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: خودروسازان موظف هستند قيمت هاي خودروها را به سال 90 برگردانند و در صورتي كه قانون را رعايت نكنند جريمه خواهند شد چرا كه افزايش قيمت خودرو مورد تاييد دولت نيست.
وي با اشاره به اينكه مردم با ارائه گزارش از تخلفات اصناف كمك حال مسئولان بوده اند گفت: در سال جديد كه از سوي مقام معظم رهبري به نام سال حمايت از توليد ملي نامگذاري شده است مطمئن باشيد همكاران ما در سراسر كشور براي برخورد با تخلفات بسيج شده اند.
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي در مورد گراني قيمت فرآورده هاي لبني گفت: با توجه به افزايش هزينه هاي جانبي در توليد فرآورده هاي لبني اگر در اين خصوص مديريت و تدبير لازم صورت گيرد هزينه هاي مرتبط كاهش مي يابد لذا هرگونه افزايش قيمت منوط به اعلام نظر ستاد تنظيم بازار بوده و با هرگونه گرانفروشي به قطع يقين برخورد مي شود.
مژدهي پور در پاسخ به اين پرسش كه گروهي از خودروسازان با افزايش قيمت خودروها داد شهروندان را درآورده اند گفت: همان گونه كه معاون اول رئيس جمهوري اعلام كردند افزايش قيمت خودرو غيرقانوني است و خودروسازان موظفند قيمتهاي خود را به سال 90 برگردانند. در صورتي كه خودروسازان قانون را رعايت نكنند جريمه خواهند شد چرا كه افزايش قيمت خودرو مورد تاييد دولت نيست.
وي گفت: اگر قرار است قيمت كالا افزايش پيدا كند بايد اين امر در ستاد تنظيم بازار مورد بررسي قرار گيرد و اگر ادله پذيرفتني بود آن زمان امكان افزايش فراهم است.

 



خسارات گسترده سيل به منازل مسكوني و مزارع چناران

چناران- خبرنگار كيهان:
بارش باران رگباري عصر روز گذشته در سه منطقه از بخش مركزي شهرستان چناران ميلياردها ريال به منازل مسكوني، باغات، مزارع، اماكن دامي و تأسيسات زيربنايي خسارت وارد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بخشدار مركزي چناران گفت: سيلاب در منطقه درز آب سيدآباد به مزارع كشاورزي خسارت وارد كرد.
حسين غريب، افزود: همچنين بارش شديد باران يك ساعته در اراضي اخلمد، موجب جاري شدن سيلاب در روستاهاي قزلر، رضاآباد سرهنگ، خرم آباد، نورالدين، خواجه جراح و سرك شد كه بر اثر آن بسياري از اراضي كشاورزي و باغات منطقه تخريب و به ده ها منزل مسكوني نيز بين 10 تا 80 درصد خسارت وارد شد.
وي افزود: پس از اتمام عمليات امداد و نجات و مهار سيلاب، تخليه آب گرفتگي منازل روستائيان منطقه از صبح امروز و بررسي ميزان دقيق خسارت وارد شده، آغاز شده است.
بخشدار مركزي چناران افزود: برآوردهاي اوليه خسارت هاي سيل حاكي است در اين بارندگي بيش از 2 هزار هكتار از اراضي و باغات، نزديك به 40 منزل مسكوني، چندين واحد دامداري و 50 كلني زنبور درچار آسيب شده است.
خبرنگار ما همچنين خسارات سيل از زبان روستائيان را نيز چنين توصيف كرده است. ابوالفضل عصمتي يكي از روستائيان گفت: عصر روز گذشته به مدت 40 دقيقه در منطقه باران شديد باريد كه پس از آن سيلاب همه جا را فرا گرفت.
خانم سليماني كه مشغول جمع وري وسايل زندگي از ميان گل لاي است، مي گويد: تمام خانه ام را آب فرا گرفته و اثاثيه ام زير آب و گل رفته و نابود شده، چهار بچه دارم و شوهرم كارگر است، مسئولين حداقل مساعدت كنند.
خبرنگار ما در توصيف وضعيت مردم سيل زده مي افزايد: يك پيرزن كه از عشاير دامدار منزلي را در روستاي رضاآباد اجاره كرده بود، در حالي كه اشك مي ريزد باقيمانده اثاثيه خود را بار وانت مي كند تا به جاي امني برساند.
فاطمه احمدي كه مددجوي كميته امداد است و منزلش كاملاً دچار آب گرفتگي شده، پس از مشاهده وضعيت به دليل ناراحتي راهي بيمارستان شد.
همچنين به گزارش ايرنا، معاون راهداري اداره كل راه و ترابري خراسان شمالي خبر داد: به علت وقوع سيل، محور ارتباطي آشخانه- كلاله در حد فاصل استان هاي خراسان شمالي و گلستان روز سه شنبه بسته شد.
علي اصغر بديعي مقدم گفت: هم اكنون تردد در اين محور به دليل تداوم بارش باران، امكان ندارد و رانندگاني كه قصد رفتن به استان گلستان را دارند، بايد از طريق محور اصلي بجنورد- جنگل گلستان تردد كنند.
وي افزود: براي تردد اهالي منطقه «شهرآباد» و روستاهاي اطراف آشخانه كه از طريق اين محور به استان گلستان و شهرستان كلاله رفت و آمد مي كنند راه فرعي ايجاد مي شود.
معاون راه و ترابري خراسان شمالي گفت: پل جاده اصلي اين محور در بارندگي هاي هفته گذشته تخريب شده و راه فرعي با كمك راهداران در اين مسير ايجاد شده است.
به گفته وي، اكنون تردد در راه فرعي نيز به دليل بارش شديد باران و جاري شدن سيلاب كه از اواخر وقت ديشب آغاز شده و همچنان ادامه دارد، به سختي امكان پذير است.
بديعي افزود: با كاهش بارش باران در اولين فرصت راه فرعي براي اين مسير ايجاد و تردد بار ديگر برقرار خواهد شد.

 



آغاز ثبت نام پايه اول ابتدايي

دبير ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام پايه اول ابتدايي از دوم ارديبهشت ماه، پايه هاي مياني از اول خرداد و پايه اول دبيرستان از اول تيرماه 91 خبر داد.
قاسم مستقيم گفت: در پي دستور العمل ثبت نام دانش آموزان در سال تحصيلي 92-91، ثبت نام پايه اول ابتدايي از دوم ارديبهشت ماه آغاز شده و تا پايان ارديبهشت ماه ادامه دارد.
وي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در سال تحصيلي 92-91 به استان ها، افزود: ثبت نام پايه هاي مياني تمام مقاطع از اول خردادماه تا پايان خردادماه سال 91 انجام خواهد شد.
به گفته دبير ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام پايه اول دبيرستان نيز از اول تير شروع و تا پايان تيرماه ادامه خواهد داشت.
مستقيم اعلام كرد: دانش آموزان پايه دوم تا پنجم نياز به ثبت نام مجدد ندارند و به طور معمول در پايه ششم در همان مركز آموزشي ثبت نام خواهند شد مگر در مواردي كه بنا به درخواست اولياء دانش آموزان انتقال داده مي شود.
وي با بيان اينكه مديران مدارس دولتي ملزم هستند از دانش آموزان ميان پايه بدون حضور اولياء ثبت نام به عمل آورند، خاطر نشان كرد: مديران مدارس مي توانند از فرزندان كاركنان دولتي در آموزشگاه هاي نزديك محل كار والدين متناسب با ظرفيت ثبت نام به عمل آورند ثبت نام دانش آموزان در تاريخ هاي ذكر شده از روز شنبه تا چهارشنبه در مدارس صورت مي گيرد.

 



در شوراي شهر تصويب شد
تغيير نام ميدان كتابي به شهيد احمدي روشن

تغيير نام ميدان كتابي به شهيد احمدي روشن و تصويب طرح پيشنهاد به دولت و مجلس شوراي اسلامي در خصوص حفاظت از منابع آب كشور و تهران در جلسه شوراي شهر تهران مورد تصويب قرار گرفت.
به گزارش مهر، در جلسه شوراي شهر تهران طرح «پيشنهاد به دولت و مجلس شوراي اسلامي در خصوص حفاظت از منابع آب كشور و تهران» بررسي و تصويب شد.
در ماده واحده اين طرح آمده است: به منظور رفع مشكلات ناشي از دخالت نابجا و غيركارشناسي عوامل انساني در محيط زيست به ويژه در اطراف منابع مالي، اقداماتي نظير بررسي و به روز رساني برنامه جامع مديريت آب تهران به ويژه منابع سطحي و زيرسطحي، بررسي و بازنگري مديريت كاهش آلودگي آب و خاك و حفظ گياهان بومي مناطق، اقدام براي تامين منابع آب درياچه ها، تالاب ها و افزايش حق آب آنها براي حفظ اين منابع طبيعي و نيز انجام ارزيابي زيست محيطي و به روز رساني ارزيابي ها در خصوص حفظ منابع آبي تهران انجام شود.
نمايندگان مردم در شوراي شهر تهران همچنين به دولت و مجلس پيشنهاد دادند كه اقداماتي به منظور ممنوعيت ايجاد هرگونه مستحدثات در حريم منابع آبي و برخورد قانوني براي پاكسازي اين حريم ها از تخلفات را در دستور كار قرار دهند.
يك فوريت لايحه پيشنهاد و معرفي 9 نفر از شهرداران مناطق به عنوان قائم مقام ذي حساب يك نيز به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد. دراين جلسه همچنين نامگذاري و تغيير نام 11 مورد از معابر تهران تصويب شد. همچنين نام ميدان كتابي در منطقه 3 شهرداري تهران به شهيد مصطفي احمدي روشن تغيير كرد.

 



سردار مومني: كاميون ها ملزم به اصلاح سپر شدند

رئيس پليس راهور از اجراي مرحله سوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي خبر داد و گفت: الزام كاميون ها به اصلاح سپرها و سيستم محافظ بار به سازمان استاندارد ابلاغ شده است.
سردار اسكندر مومني اظهار داشت: مرحله سوم قانون راهنمايي و رانندگي با اصلاح و تدوين برخي آئين نامه ها در سال جاري اجرايي مي شود تا قانون جديد كه پس از 40سال بازنگري شد به صورت كامل اجرا شود.
وي با اعلام اينكه براي كاهش تلفات تصادفات خودروهاي سنگين آئين نامه اي مبني بر كاهش سطح ارتفاع سپر كاميون ها تصويب شده است، تاكيد كرد: سپرهاي تمامي خودروهاي سنگين به ويژه كاميونها بايد اصلاح شود و سطح آن پايين تر قرار گيرد چرا كه در بيشتر تصادفات خودروهاي سواري به زير اين خودروها مي روند.
به گفته رئيس پليس راهور آيين نامه اصلاح سپر تمامي خودروهاي سنگين به سازمان استاندارد ابلاغ شده است و اميدواريم به زودي اجرا شود.

 



تگرگ و سيل 370 ميليارد ريال به كاشاني ها خسارت زد

كاشان - خبرنگار كيهان:
مديركل مديريت بحران استان اصفهان از خسارت 370 ميليارد ريالي تگرگ و سيل به شهرستان كاشان خبر داد.
منصور شيشه فروش در حاشيه بازديد از مناطق سيل زده شهرستان كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين ميزان خسارت در بخش هاي راه، معابر شهري و روستايي، قنوات و بخش كشاورزي 27 روستا و سه شهر از توابع شهرستان وارد شده است.
وي با اشاره به اينكه بارش 50 ميلي متري باران در شهرستان كاشان موجب بروز روان آب ها و سيلاب شد، گفت: هرچند كه اقدامات پيشگيرانه سال هاي قبل از تشديد خسارت جلوگيري كرد، اما بارش تگرگ و روان آب ها خسارت مختصري در بخش هاي راه، معابر شهري و روستايي، قنوات و بخش كشاورزي وارد كرده است.
وي از اختصاص اعتبارات پيشگيري از سيل و خشكسالي به شهرستان كاشان خبر داد و بيان داشت: براي جلوگيري از پرت آب شرب و اجراي طرح ذون بندي شبكه آب شرب شهرستان 50 ميليارد ريال از محل اعتبارات استانداري به آب و فاضلاب شهري كاشان اختصاص داده شد.
شيشه فروش از اختصاص 3 ميليارد و 400 ميليون ريال براي آب رساني به روستاهاي شهرستان كاشان و تامين آب روستاي جوشقان استرك به همراه مجتمع آبرساني و سيستم هاي دفع سيلاب خبر داد.
مديركل مديريت بحران استان اصفهان اجراي طرح هاي آبخيزداري را يكي از راهكارهاي پيشگيري از خشكسالي اعلام كرد و اذعان داشت: 10 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي سه سد كوتاه و همچنين تكميل سد كوتاه خنچه و برزك به منابع طبيعي اختصاص داده شده است.
وي همچنين از اختصاص حدود 20 ميليارد ريال اعتبار براي پيشگيري از سيل و طرح هاي سيل بند در روستاها و دفع آبهاي سطحي شهري خبرداد.

 



معاون حفاظت محيط زيست كشور: ميزان بازيافت زباله در كشور به 50 درصد افزايش يافت

معاون محيط انساني سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت: تا دو سال آينده، ميزان بازيافت زباله در كشور از دو درصد به 50 درصد افزايش مي يابد.
به گزارش ايرنا، «علي محمد شاعري» عصر روز سه شنبه در سفر خود به استان قزوين افزود: با استفاده از روش هاي نوين و برنامه ريزي هاي مناسب، سعي داريم علاوه بر مديريت پسماند، بر كيفيت پسماندها نيز توجه كنيم تا به عنوان منابع انرژي و ماده مصرفي به چرخه مصرف بازگردند.
وي اظهار داشت: برنامه هاي ما معطوف به اين است كه در دوره اول برنامه پنجم توسعه، تمامي پسماندها را مديريت و در دو سال پايان برنامه، ارتقاي كيفيت و مديريت پسماند را در دستور كار جدي قرار دهيم.
شاعري در ادامه از رونمايي طرح جامع پسماند كشور خبر داد و گفت: با همكاري وزارت بهداشت، جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، نفت و شهرداري ها اين طرح تهيه و به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شده تا مديريت پسماند در سراسر كشور در چارچوب برنامه زمانبندي شده پيگيري و دنبال شود.
وي با تاكيد بر اين كه محور فعاليت هاي سازمان امسال بر مديريت پسماند خواهد بود، افزود: تا پايان سال جاري تمامي پسماندهاي بيمارستان ها به صورت بهداشتي مديريت مي شوند و در مبدا توليد، عمليات بي خطرسازي و امحاي زباله انجام مي شود.
شاعري در بخش ديگري از سخنانش، تاكيد كرد: امكان توليد و عرضه 100 هزار موتورسيكلت برقي در كشور وجود دارد، كه به مرور اين امر محقق خواهد شد.
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به مقابله با پديده ريزگردها اشاره و خاطرنشان كرد: 90 درصد معضل گرد و غبار كشور منشا خارجي دارد كه متاسفانه كشور عراق جديت لازم را در رفع اين مشكل به كار نمي گيرد كه البته از طريق وزارت امور خارجه در حال پيگيري اين معضل هستيم.

 



رويدادهاي خارجي

تبعيض نژادي عليه مسلمانان در اروپا
سازمان عفو بين الملل در گزارشي شديدا مسئله تبعيضهاي نژادي عليه مسلمانان در اروپا را مورد انتقاد قرار داده و اين عمل را خلاف قوانين و وظايف بين المللي دانسته و از سياستمداران اروپايي درخواست كرد كه به مقابله با اين مسئله بپردازند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه «زوددويچه سايتونگ»، سازمان عفو بين الملل (امنستي) در گزارشي به برخورد تبعيض آميز اروپا با مسلمانان اشاره كرده و نوشت: اگر مسلمانان در اروپا به مذهب خود اعتراف كنند مورد تبعيض حتي بعضا از نظر قانوني قرار خواهند گرفت.
سازمان عفو بين الملل در گزارش خود همچنين اين انتقاد را وارد مي كند كه سياستمداران اروپايي به جاي اينكه با مسئله تبعيض نژادي عليه مسلمانان مقابله كنند حتي از اين مسئله در مبارزات انتخاباتي براي جذب آراء بيشتر استفاده مي كنند.
اين سازمان حقوق بشر بين المللي از جمله به قوانين ملي و منطقه اي در اروپا اشاره مي كند كه بستن روسري را ممنوع مي كند كه اين قوانين از جمله در كشورهاي فرانسه، بلژيك و برخي شهرهاي اسپانيا رواج دارد.
«جان دالهويسن» John Dalhuisen رئيس بخش اروپا و آسياي مركزي امنستي همچنين اظهار داشته كه در اين مسئله كه بسياري از مسلمانان در اروپا مورد تبعيض قرار مي گيرند هيچ شكي وجود ندارد و مسئله جديدي هم نيست.
«ماركو پروليني» از كارشناسان سازمان بين المللي امنستي نيز اظهار داشته كه زنان مسلمان اكثرا به دليل پوشش مخصوصشان توسط كارفرماها استخدام نمي شوند. دختر بچه ها هم به دليل لباس اسلامي از مدرسه رفتن محروم مي شوند. مردان مسلمان نيز به خاطر شكل ظاهريشان كه معمولا ريش دارند مورد تبعيض قرار مي گيرند.
امنستي از حكومتهاي اروپايي درخواست مي كند كه محدوديتهاي قانوني (براي مسلمانان) را در نظر نگيرند و براي هركس اين امكان را فراهم كنند كه آزادانه با مذهب خود زندگي كند.
پروليني همچنين اظهار تاسف مي كند كه در بسياري از كشورهاي اروپايي اين ديدگاه وجود دارد كه اسلام قابل قبول است تا زماني كه مسلمانان در معرض ديد و مورد توجه نباشند. سياست وظيفه دارد در برابر چنين تصورات و ديدگاههايي مقابله كند. استفاده و حمل كردن سمبلهاي فرهنگي و مذهبي حق انسانها در راستاي آزادي بيان و عقيده مي باشد.

 



كلاهبرداري 4 ميليون ريالي از 200 كاربر فيس بوك

رشت - خبرنگار كيهان:
عامل سوءاستفاده از هويت كاربران اينترنتي در فيس بوك در رشت دستگير شد.
رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان با اعلام اين خبر افزود: با دريافت شكايت از سوي يك زن مبني بر اينكه فردي ناشناس با جعل هويت و تصويرش و نسبت دادن مطالب غيراخلاقي به او اقدام به دوستي با كاربران اينترنتي كرده، موضوع توسط پليس فتا مورد بررسي قرار گرفت.
سرهنگ محمدخاني گفت: كارشناسان فضاي توليد و تبادل اطلاعات با تحقيقات از شاكي و بررسي هاي فني و پليسي موفق شدند هويت واقعي متهم را احراز و با به دست آوردن آدرس، متهم را كه يك دانشجوي 22 ساله است دستگير كنند.
وي در ادامه اضافه كرد: اين متهم در بازجويي پليس فتا علي رغم انكار هرگونه اتهامي، در مواجهه با شواهد و قرائن موجود و همچنين محتويات رايانه شخصي وي كه در بازرسي از منزل متهم كشف شده بود، چاره اي جز اعتراف نديد و گفت كه از 2 سال پيش با سرقت هويت و عكس شهروندان از فيس بوك و ساختن ايميل جعلي با هويت و تصوير آنان از طريق تالارهاي گفت وگو و چت با كاربران اينترنتي ضمن جلب توجه كاربران، براي استمرار دوستي هاي نامتعارف مجازي، تقاضاي خريد شارژ و ارسال آن به آدرس اينترنتي (ايميل) خود مي كرده و ضمن دريافت شارژ و اعلام يك شماره تلفن صوري، كاربران را فريب داده و بدين ترتيب موفق شده مبلغي بالغ بر 4 ميليون ريال شارژ از 200 كاربر اينترنتي، به صورت نامشروع تحصيل كند.
بر پايه همين گزارش متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.

 



رئيس پليس فتاي استان يزد خبر داد
بازداشت يك دانشجو به دليل سوءاستفاده از عابربانك

يزد - خبرنگار كيهان:
فردي كه با سرقت كارت عابربانك دوستان خود از حساب آنها برداشت غيرمجاز مي كرد، توسط پليس فتاي استان يزد شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فتاي استان يزد با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال شكايت دانشجويي مبني بر اينكه متوجه شده از حساب بانكي وي در چندين نوبت برداشت غيرقانوني صورت گرفته، در صورتي كه كارت بانكي خود را در اختيار كسي قرار نداده است، كارشناسان پليس فتاي استان يزد موضوع را در دستور كار قرار دادند.
به گفته وي، ماموران انتظامي با احتمال جعل كارت بانكي، موضوع را تحت رسيدگي قرار داده و پس از انجام تحقيقات فني و كارشناسي، متهم را شناسايي و دستگير كردند.
سرهنگ زارع پور افزود: با انجام بازجويي فني از متهم مشخص شد جعل كارتي صورت نگرفته است و متهم، اصل كارت را كه در منزل دانشجويي روي ميز و در منظر عموم قرار داشته به سرقت برده و با توجه به اينكه از رمز امنيتي كارت بانكي دوستش اطلاع داشته، پس از چندين مورد خريد و برداشت غيرمجاز آن را در جاي خود قرار داده است.
رئيس پليس فتاي استان يزد، خاطرنشان ساخت: با مشخص شدن موضوع، چند دانشجوي ديگر نيز كه از حساب آنها برداشت غيرقانوني صورت گرفته بود، شكايت خود را مطرح كردند كه متهم ضمن پذيرش همه موارد با برگرداندن مبالغ برداشت شده، از دوستان خود رضايت گرفته و پرونده به همراه طرفين جهت رسيدگي به دادسرا ارسال شد.

 



پيشنهاد رشوه 5ميليوني قاچاقچي كارساز نشد

يكي از قاچاقچيان معروف منطقه خاك سفيد كه با پرداخت رشوه 5ميليون توماني قصد فرار داشت از سوي مأموران دستگير شد.
سرهنگ سعيد ليراوي ضمن تشريح دستگيري يك توزيع كننده موادمخدر در شرق تهران، از رد رشوه ميليوني مأموران اين يگان خبر داد.
اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت: با شكايت شهروندان ساكن محدوده خاك سفيد تهرانپارس، در خصوص فعاليت يكي از توزيع كنندگان موادمخدر در اين محدوده، اقدامات مأموران پايگاه چهارم اين يگان براي دستگيري وي آغاز شد.
وي ادامه داد: پس از انجام تحقيقات و شناسايي محل اختفا و فعاليت اين متهم به نام «پژمان» ضمن هماهنگي با مقام قضايي محل اختفاي وي مورد بازرسي قرار گرفت كه طي آن، متهم هنگام بسته بندي موادمخدر بازداشت و براي تحقيقات به پليس مبارزه با موادمخدر منتقل شد.
سرهنگ ليراوي افزود: از منزل متهم مقادير قابل توجهي موادمخدر كشف و ضبط شد و متهم براي فرار از قانون به مأموران پيشنهاد رشوه داد و سعي كرد با هماهنگي يكي از همدستانش 50ميليون ريال رشوه به مأموران بدهد كه مأموران وظيفه شناس پليس تهران بزرگ ضمن رد رشوه، هر دو نفر را بازداشت و به مقر انتظامي منتقل كردند.

 



قاتل 3 عضو يك خانواده هنگام فرار از مرز دستگير شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
قاتل سه عضو خانواده خرم آبادي در مرز آذربايجان دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي فرمانده انتظامي لرستان با اعلام اين خبر افزود: متهم در نقده آذربايجان غربي هنگامي كه قصد فرار از طريق مرز زميني را داشت، شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ خدامراد كبكي گفت: متهم در اسفندماه گذشته به ضرب گلوله چهار نفر سرنشين يك دستگاه پيكان سواري را در خرم آباد هدف قرار داد كه سه تن از آنان جان سپردند و يك تن نيز مجروح شد.
وي اضافه كرد: ضارب كه داماد خانواده مقتول است متواري شد و هنگامي كه در شهرستان نقده از توابع آذربايجان غربي قصد خروج از كشور را داشت با تلاش و هوشياري ماموران شناسايي و بازداشت شد.
كبكي گفت: متهم به بزه انتسابي اقرار كرد و پدر وي كه در متواري شدنش نقش داشته، همراه با دو همدست متهم به قتل، بازداشت شدند.
وي اضافه كرد: يكي از بستگان متهم به قتل نيز كه سلاح مذكور را همراه با 20 فشنگ نگهداري كرده است بازداشت و تحويل مقام قضايي شد.

 



تجديد حكم سرپرست كميته امداد از سوي مقام معظم رهبري

حكم حسين انواري، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از سوي مقام معظم رهبري تجديد شد. بنابرگزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، حكم حسين انواري براي دوره پنج ساله ديگر تجديد گرديد.

 



رشوه برلوسكوني به گروه هاي مافيايي

عالي ترين دادگاه استيناف ايتاليا اعلام كرد: برلوسكوني به مافيا رشوه هاي هنگفتي داده است تا اين گروه از نخست وزير سابق ايتاليا و خانواده اش در برابر آدم ربايي محافظت كنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «رويترز»، براساس اعلام عالي ترين دادگاه تجديدنظر در ايتاليا، «سيلويو برلوسكوني» نخست وزير سابق اين كشور در اواسط دهه 1970 ميلادي مبلغ هنگفتي را به عنوان رشوه به مافياي سيسيل پرداخت كرده است تا آنها نيز در عوض دريافت اين رشوه از برلوسكوني و خانواده او در برابر آدم ربايي محافظت كنند.خبر رشوه برلوسكوني به مافيا در شرايطي گزارش مي شود كه در دهه 1970 ميلادي سازمان هاي جنايي ايتاليا به طور معمول افراد ثروتمند و يا فرزندان آنها را اغلب از مناطق شمالي كشور ايتاليا مي ربودند و آنها را براي گرفتن باج نگه مي داشتند.برلوسكوني به دليل مطرح شدن اتهامات جنسي و فسادي مجبور شد كه در نوامبر سال گذشته استعفا كند و در شرايطي كه ايتاليا با خطر ورود به بحران بدهي مانند يونان روبرو بود، «ماريو مونتي» به عنوان نخست وزير جديد ايتاليا جايگزين برلوسكوني شد.
نخست وزير سابق ايتاليا در شرايط فعلي با 5 اتهام روبرو است كه يكي از اين اتهامات رابطه جنسي نامشروع او با يك رقاص مراكشي الاصل و ساير اتهامات طرح شده عليه وي كلاهبرداري هاي مالي و فساد است.روزنامه اينترنتي «اينترنشنال بيزينس تايمز» نيز اخيرا در خبري از حق السكوت 4 ميليون پوندي برلوسكوني به «كريمه المحروق» معروف به روبي خبر داده است.

 



هنرپيشه ناشي

پس از انتقال اين هنرپيشه برزيلي به بيمارستان پزشكان تلاش كردند تا او را نجات دهند اما وي روز گذشته درگذشت.
پليس برزيل اعلام كرده است كه درباره نحوه كشته شدن اين هنرپيشه جوان در حال تحقيق است تا ببيند آيا قتل او اشتباهي رخ داده يا اينكه عمدي در كار بوده است.در جريان يك نمايش در برزيل، يك هنرپيشه جوان برزيلي اشتباهي خود را دار زد و بدون اينكه ديگر بازيگران متوجه شوند پس از 4 دقيقه بر سر دار بودن درگذشت.به گزارش عصر ايران، تياگو كليمك 27 ساله كه در نقش يهودا اجراي نقش مي كرد در صحنه اي از نمايش كه قرار بود خودكشي كند به اشتباه خود را دار زد.
وي به مدت 4 دقيقه بر دار آويزان بود تا اينكه ديگر هنرپيشه ها متوجه غيرعادي بودن وضعيت او مي شوند و وي را پايين مي آورند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14