(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20193 

آذربايجان كنترل 16 فرودگاه خود رابه رژيم صهيونيستي واگذار كرد
مخالفت استاندار بلخ با ايجاد پايگاه هاي دائمي آمريكا در خاك افغانستان
پاكستان موشك قاره پيماي اتمي آزمايش كرد
موضعگيري سازمان ملل و اتحاديه اروپا عليه جنايات آل خليفه
بشار اسد از برگزاري انتخابات آزاد پارلماني در آينده نزديك خبر داد
تظاهرات مردم سوئيس در اعتراض به سفر يك مقام صهيونيست
اعلام همبستگي صدها فلسطيني در كرانه باختري با اسيران اعتصابي
روزنامه سوئيسي: مركل بازنده انتخابات فرانسه است
اعتراض مصري هابه بازداشت يك هموطن خود در عربستان
حاميان جنبش وال استريت در تظاهرات سانفرانسيسكو: ما 99 درصديم يك درصد را سرنگون مي كنيم
گفت وگوي رئيس اف. بي. آي آمريكا با رئيس جمهور يمن درصنعا
پيونگ يانگ: كره شمالي توان حمله هسته اي به خاك آمريكا را دارد
بي توجهي مردم اوكراين به اعتصاب غذاي نخست وزير نارنجي در زندان
آنكارا در واكنش به اقدام مالكي كاردار عراق را احضار كرد



آذربايجان كنترل 16 فرودگاه خود رابه رژيم صهيونيستي واگذار كرد

منابع خبري از گفت وگوهاي وزير خارجه رژيم صهيونيستي با مقامات جمهوري آذربايجان براي اجاره كردن فرودگاه هاي اين كشور خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري ها، «آويگدور ليبرمن» وزيرخارجه رژيم صهيونيستي در جريان سفر خود به «باكو» با مقامات اين كشور ديدار و در خصوص افزايش مناسبات دو طرف گفت وگو كرد يكي از اهداف ليبرمن از سفر به باكو مذاكره با مقامات آذربايجان در خصوص نحوه استفاده از فرودگاه هاي نظامي متروكه اين كشور بود.طبق بررسي هاي صورت گرفته، جمهوري آذربايجان داراي 16 فرودگاه متروكه است كه با اقدامات صورت گرفته شده، هم اكنون 4 فرودگاه از آنها فعال شده اند و دولت آذربايجان در حال حاضر بدنبال فعال سازي بقيه آنهاست و اجاره 4 فرودگاه براي صهيونيست ها نيز در همين راستا صورت گرفته است.

 



مخالفت استاندار بلخ با ايجاد پايگاه هاي دائمي آمريكا در خاك افغانستان

استاندار بلخ ضمن مخالفت با ايجاد پايگاه هاي دائمي آمريكا در خاك افغانستان تأكيد كرد، عملي شدن چنين طرحي استقلال كشور را زير سؤال مي برد.
به گزارش خبرگزاري ها، «عطا محمد نور»، استاندار بلخ روز چهارشنبه در نشست شوراهاي ولايتي افغانستان كه در مزارشريف برگزار شد گفت: تجربه نشان داده در كشورهايي كه بيگانگان در آنجا حضور نظامي داشته باشند دولتمردانشان آزادي عمل نداشته و نمي توانند براي كشور كاري از پيش ببرند.
در ادامه ضمن حمايت از امضاي پيمان راهبردي بين واشنگتن- كابل تصريح كرد، با ايجاد پايگاه نظامي دائمي آمريكا در خاك افغانستان مخالف است چرا كه چنين طرحي عملا استقلال كشور را زير سؤال مي برد.
«نور» گفت: افغان ها ديگر نبايد به كشورهاي خارجي و تصميمات آنها متكي باشند.
وي با بيان اين كه «با وجود پايگاه هاي نظامي خارجي ها، افغان ها به جز ذليل شدن دستاورد ديگري ندارند» افزود: براي عملي شدن موفقيت آميز برنامه انتقال مسئوليت هاي امنيتي و تأمين ثبات پايدار در افغانستان لازم است تا از طريق كميسيوني، زمينه هاي آسيب پذيري در اين كشور شناسايي و از ميان برداشته شوند.

 



پاكستان موشك قاره پيماي اتمي آزمايش كرد

كمتر از يك هفته پس از آزمايش موشكي هند، پاكستان نيز موشك قاره پيماي اتمي جديد خود را آزمايش كرد.
جمهوري پاكستان روز چهارشنبه و چند روز پس از اينكه هند يك موشك دوربرد را به صورت آزمايشي شليك كرد، اقدام به آزمايش يك موشك اتمي كرد.
به نوشته شبكه خبري بي بي سي، مقامات نظامي پاكستان اعلام كردند نام اين موشك كه قادر به حمل كلاهك هسته اي است «شاهين 1-A» است كه آزمايش آن با موفقيت انجام شد.
خبرگزاري فارس نيز به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت:يك ژنرال بازنشسته و تحليلگر نظامي هندي معتقد است اين موشك بيش از 2500 كيلومتر برد دارد.
مقامات پاكستان از جمله رئيس جمهور «آصف علي زرداري» و نخست وزير «يوسف رضا گيلاني» موفقيت در شليك اين موشك را به دانشمندان و مهندسان اين پروژه تبريك گفتند و نسبت به هدفگيري دقيق آن ابراز خشنودي كردند.
«احمد خالد» رئيس راهبردي طرح نيز گفت: بهبود قابليت موشك شاهين 1، پاكستان را از نظر نظامي و توانايي هاي نظامي بازدارنده تر مي سازد.

 



افزايش زد و خورد در مناطق مختلف بحرين
موضعگيري سازمان ملل و اتحاديه اروپا عليه جنايات آل خليفه

همزمان با افزايش خشونت و سركوب نيروهاي امنيتي آل خليفه عليه مردم بحرين سازمان ملل، سازمان حقوق بشر و اتحاديه اروپا به سياست هاي رژيم بحرين اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي اوج گيري تظاهرات گسترده مردمي در بحرين براي سرنگوني نظام آل خليفه و افزايش سركوب تظاهرات مردمي از سوي نيروهاي امنيتي رژيم بحرين «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، از رژيم بحرين خواست كه به حقوق مردم اين كشور احترام بگذارد و اقدامات مسالمت آميزي عليه بازداشت شدگان در پيش بگيرد. اين نخستين بار پس از 14 ماه انقلاب مردم بحرين است كه غرب سكوت خود را شكست.
«بان كي مون» با اشاره به وضعيت «عبدالهادي الخواجه» فعال حقوق بشري بحريني از مقامات بحرين خواست كه سريعاً موضوع را از طريق تدابير لازم حل و فصل كند.
از سوي ديگر، «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز ضمن ابراز نگراني از وضع جسماني عبدالهادي الخواجه در بند آل خليفه خواستار حل فوري موضوع اين فعال بحريني شد.
سازمان حقوق بشر اتحاديه اروپا نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: رفتاري كه با مدافعان حقوق بشر در بحرين مي شود غيرانساني و غيرقانوني است.
اين واكنش ها در حالي صورت مي گيرد كه شهرها و روستاهاي بحرين روز گذشته شاهد برگزاري تظاهرات گسترده در همبستگي با رهبران مخالفان و درخواست براي مجازات قاتلان مردم بود.
شركت كنندگان در اين تظاهرات خواهان قصاص قاتلان و آزادي بازداشت شدگان سياسي شدند.
در همين حال، نيروهاي امنيتي آل خليفه معترضان را با گلوله و گاز اشك آور سركوب كردند كه به زخمي شدن ده ها نفر در شهر السنابس منجر شد.
نظاميان رژيم بحرين همچنين با گاز اشك آور و ديگر ابزار مانع رسيدن هزاران تظاهرات كننده به سوي ميدان لؤلؤ (كانون آغازين قيام مردمي) شدند.
در اين تظاهرات هزاران نفر خواستار آزادي عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشري شدند.
در همين رابطه، چهار تن از نيروهاي پليس بحرين سه شنبه شب بر اثر انفجار يك بمب زخمي شدند.
اين بمب دست ساز در مسير حركت نيروهاي پليس كار گذاشته شده بود كه به زخمي شدن آنها منجر شد.

 



بشار اسد از برگزاري انتخابات آزاد پارلماني در آينده نزديك خبر داد

رئيس جمهور سوريه با انتقاد از اقدامات مداخله جويانه قطر، عربستان و تركيه تأكيد كرد كه نگرش جامعه جهاني به سوريه مثبت تر مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، «بشار اسد» اظهار داشت: به استثناي قطر، عربستان و تركيه مواضع جهاني در قبال سوريه بهتر شده است و نگرش جامعه جهاني نسبت به تحولات سوريه مثبت شده است.
اسد تأكيد كرد: ما به برگزاري انتخابات پارلماني در موعد مقرر (18 ارديبهشت) اصرار داريم، اما در صورتي كه به دلايلي در اين زمان ميسر نشود، تا تابستان بيشتر به تعويق نخواهد افتاد.
رئيس جمهور سوريه گفت: ما از تعداد احزاب در سوريه حمايت مي كنيم و حزب بعث اگر خواهان بقا در عرصه است بايد علاوه بر به دست آوردن پايگاه مردمي براي ادامه حضور رقابت كند.
وي درباره روابط ميان لبنان و سوريه بيان كرد: به محض پايان انتخابات پارلماني سوريه ما مطابق معيارهاي جديد به روابط با لبنان خواهيم نگريست و منافع و مصالح سوريه در اين روابط در نظر گرفته خواهد شد.
از سوي ديگر نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد با اشاره به ادامه حمايت عربستان و قطر از گروه هاي مسلح در كشورش هشدار داد كه رياض و دوحه به دنبال به شكست كشاندن ماموريت ناظران هستند.
به گزارش شبكه خبري العالم، بشار الجعفري در سخنان خود در شوراي امنيت همچنين تلاش هاي قطر و عربستان براي به شكست كشاندن ماموريت ناظران عرب و مشاركت آنها در اعمال تحريم ها عليه ملت سوريه را محكوم كرد.
خبرگزاري سوريه (سانا) نيز در گزارشي اعلام كرد كه تعداد 721 فرد مسلح روز سه شنبه در شهرها و مناطق مختلف سوريه همراه با سلاح، خود را تسليم نيروهاي امنيتي اين كشور كردند.
همچنين پنجشنبه گذشته نيز 226 فرد مسلح در شهر حماه با سلاح خود تسليم شدند.
روند تسليم عناصر مسلح به نيروهاي دولتي در روزهاي اخير با توجه به برقراري آتش بس شدت بيشتري گرفته است.
اين در حالي است كه كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه در گزارشي از وضعيت سوريه اعلام نارضايتي كرد و گفت، وضعيت در سوريه به مرحله قابل قبولي نرسيده و طرفين همچنان به تعهدات خود پايبند نيستند.
وي از طرفين خواست به مفاد آتش بس متعهد باشند و خشونت ها را كنار بگذارند.

 



تظاهرات مردم سوئيس در اعتراض به سفر يك مقام صهيونيست

جمع زيادي ازسوئيسي ها در اعتراض به دعوت وزير خارجه رژيم صهيونيستي براي سفر به اين كشور، تظاهرات كردند.
به گزارش ايرنا، بيش از 100 تن از سوئيسي ها با تجمع در مقابل ساختمان وزارت خارجه سوئيس از وزير خارجه اين كشور خواستند كه دعوت خود را از آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي پس بگيرد.
تظاهركنندگان سوئيسي ليبرمن را به عنوان يك نژادپرست و ناقض حقوق بشر دانسته و با تاكيد بر اين كه نمي گذارند وزير خارجه رژيم صهيونيستي به برن سفر كند خواستار تحريم كالاهاي اسرائيلي شدند.
دو هفته پيش نيز در پي جلوگيري ماموران امنيتي سوئيس از پرواز فعالان حقوق بشري معترض به سياست هاي نژادپرستانه رژيم صهيونيستي، به سمت اسرائيل، تظاهرات گسترده اي در شهر ژنو برگزار شد.
حدود 1500 فعال حقوق بشري در كشورهاي اروپايي قرار بود در اعتراض به نقض حقوق بشر توسط اسرائيل و براي شركت در كمپيني با نام «به فلسطين خوش آمديد» از فرودگاه هاي كشورهاي مختلف در اروپا عازم فلسطين اشغالي شوند.
همزمان رژيم صهيونيستي به شركت هاي هواپيمايي اروپايي اعمال فشار كرد كه پرواز فعالان حقوق بشر به فلسطين اشغالي را لغو كنند و بر اين اساس جلوي پرواز بيش از 50 درصد از كساني كه مي خواستند بخشي از اين كمپين اعتراضي باشند، در فرودگاه مبدا گرفته شد.
هزاران نفر از فعالان حقوق بشر حامي فلسطيني ها كه نتوانستند سوار هواپيما شوند، در فرودگاه هاي مختلف كشورهاي اروپايي دست به تظاهرات زدند.
در پي اين اقدام، بزرگترين تظاهرات در ژنو سوئيس برگزار شد و ماموران امنيتي سوئيسي گذرنامه هاي شماري از افراد را توقيف و با فعالان حقوق بشري برخورد كردند.
حدود يك ماه پيش نيز جمع زيادي از فعالان حقوق بشر در سوئيس عليه رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
تظاهرات قبلي به مناسبت «يوم الارض» و در اعتراض به حمله نظامي رژيم صهيونيستي در سال 1967 به فلسطيني ها، برگزار شد.

 



اعلام همبستگي صدها فلسطيني در كرانه باختري با اسيران اعتصابي

صدها فلسطيني با تحصن در مقابل دفتر صليب سرخ در كرانه باختري همبستگي خود را با اسيران فلسطيني اعلام كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، صدها شهروند فلسطيني با تحصن در مقابل دفتر صليب سرخ در كرانه باختري با 1600 اسير فلسطيني كه بيش از 10 روز است دست به اعتصاب غذاي نامحدود زده اند اعلام همبستگي كردند.
اسيران فلسطيني دربند زندان هاي رژيم صهيونيستي از روز 29فروردين كه به نام روز اسير نامگذاري شده در اعتصاب غذا به سر مي برند.
تحصن كنندگان اعلام كردند همانند اسيران فلسطيني به اعتصاب، تحصن و اعتراض عليه سياست هاي نژادپرستانه رژيم صهيونيستي ادامه مي دهند.
خضرعدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين كه در اعتراض به بازداشت غيرقانوني و نامشخص خود بيش از دو ماه پيش اعتصاب غذا كرده است از اسيران فلسطيني خواست تا تحقق پيروزي به اعتصاب غذاي خود پايان ندهند، زيرا چنين اقدامي ضربه بزرگي به جنبش اسيران وارد خواهد كرد.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نيز با اشاره به انتقال قديمي ترين اسير زن فلسطيني به انفرادي تاكيد كرد كه سختگيري صهيونيست ها ذره اي از عزم راسخ اسيران فلسطيني نخواهد كاست.
اشغالگران صهيونيست پس از مخالفت «لينا الجربوني» با دست برداشتن از اعتصاب غذايش وي را از زندان زنان به انفرادي در الرمله منتقل كردند.
اين در حالي است كه بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد توسعه شهرك هاي صهيونيستي را غيرقانوني خواند.سخنگوي بان كي مون اعلام كرد تداوم شهرك سازي رژيم صهيونيستي به موجب قوانين بين المللي غيرقانوني است.

 



روزنامه سوئيسي: مركل بازنده انتخابات فرانسه است

يك روزنامه سوئيسي با اشاره به شكست «ساركوزي» از «اولاند» در دور نخست انتخابات رياست جمهوري فرانسه نتيجه گرفت كه صدراعظم آلمان بازنده ديگر اين انتخابات است.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روزنامه «تاگس انسايگر» موفقيت «فرانسوا اولاند»، نامزد سوسياليست انتخابات رياست جمهوري فرانسه در دور نخست انتخابات رياست جمهوري اين ديدگاه را مطرح كرده كه «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان نيز يكي از بازندگان اين دور از انتخابات است چرا كه وي به شدت از حاميان ساركوزي محسوب مي شود.
پس از پايان انتخابات معني دار رياست جمهوري فرانسه، بسياري عقب افتادن «ساركوزي» از «اولاند» را به اصرار وي نسبت به اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي مرتبط دانستند.
به همين خاطر كارشناسان سرنوشت نه چندان خوب را براي «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان، در صورت شكست ساركوزي در دور دوم انتخابات پيش بيني مي كنند. به اعتقاد اين دست از كارشناسان، در صورت پيروزي اولاند در دور دوم انتخابات معلوم نيست فرانسه همچون دوران ساركوزي در زمينه بحران اقتصادي اروپا با آلمان همكاري كند. آلمان و فرانسه به عنوان كشورهاي اصلي منطقه يورو و اتحاديه اروپا در حال حاضر به شدت بر ادامه اجراي رياضت هاي اقتصادي براي مقابله با بحران اصرار دارند.
يادآور مي شود دور نخست انتخابات رياست جمهوري فرانسه كه هفته گذشته با حضور ده نامزد برگزار شد طبق پيش بيني ها با پيروزي «اولاند» و «ساركوزي» انجام شد.
در اين انتخابات اولاند با 63/28 و ساركوزي 08/27 درصد بيشترين آراء را كسب و به مرحله بعد راه يافتند. در ميزان آراي به دست آمده از سوي نامزدها نشان داد، به رغم بالا بودن ميزان مشاركت، همه مردم آراء خود را به نفع اين نامزدها نريخته اند.
موسسه نظرسنجي ايفوپ در آستانه برگزاري انتخابات اعلام كرده بود كه 65 درصد راي دهندگان- كه غالبا زير 50 سال هستند- در اين انتخابات راي سفيد خواهند انداخت و 32 درصد نيز در انتخابات شركت نخواهند كرد. اين موسسه نظرسنجي همچنين انداختن راي سفيد به صندوق هاي راي را به اين معنا دانست كه اكثر فرانسويان اصل انتخابات را قبول دارند اما تمايلي به اين نامزدها ندارند. ساركوزي پس از اعلام نتايج اعلام كرد در اين انتخابات 80 درصد واجدان شرايط شركت كردند. شبكه تلويويزني بي بي سي نيز نوشت، خود مقامات فرانسه از اين ميزان مشاركت شوكه شدند.
يادآور مي شود چند تن از نامزدها زير يك درصد راي آوردند. دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه 17 ارديبهشت برگزار مي شود. به غير از ساركوزي و اولاند كه بيشترين آراء را آوردند، يك نامزد راستگرا نيز 17 درصد آراء را به خود اختصاص داد. اين فرد گرايشات ضد آمريكايي و ضداسلامي دارد.

 



اعتراض مصري هابه بازداشت يك هموطن خود در عربستان

مردم و شخصيت هاي مطرح مصر با برگزاري تظاهرات و تجمع در مقابل سفارت عربستان، آزادي يك فعال حقوق بشر مصري در زندان هاي رژيم سعودي را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، اين تظاهرات را جريان هاي سياسي و دانشجويي برگزار و در آن خواهان آزادي «احمد الجيزاوي» كه در جريان اداي مناسك حج عمره بازداشت و به يك سال زندان و شلاق به اتهام اهانت به پادشاه عربستان محكوم گرديد شدند.
براساس اين گزارش، معترضان مصري تهديد كردند كه در صورت آزاد نشدن الجيزاوي از سوي عربستان به ساختمان سفارت اين كشور در قاهره حمله و سفير آن كشور را اخراج خواهند كرد.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، معترضان مصري همچنين در مقابل كنسولگري عربستان در شهر «سوئز» تظاهرات و بازداشت الجيزاوي را به شدت محكوم كردند.
فعالان مصري مي گويند كه عربستان الجيزاوي را به بهانه اجراي حكم غيابي و اهانت به پادشاه عربستان به يك سال حبس و 20 ضربه شلاق محكوم كرده است.
الجيزاوي كه براي ادي مناسك حج عمره سه شنبه به عربستان رفته بود، توسط ماموران امنيتي اين كشور بازداشت و به نقطه نامعلومي انتقال داده شد.
«احمد عبدالعزيز قطان» سفير عربستان در مصر در واكنش به انتقادات مردم مصر اعلام كرد كه الجيزاوي به اتهام قاچاق موادمخدر بازداشت و راهي زندان شده است.
وي ادعا كرد كه الجيزاوي حامل مقادير زيادي قرص هاي روان گردان بود كه توسط مسئولان گمرك در فرودگاه جده شناسايي و بازداشت شد.

 



حاميان جنبش وال استريت در تظاهرات سانفرانسيسكو: ما 99 درصديم يك درصد را سرنگون مي كنيم

پليس سانفرانسيسكو معترضان وال استريت را مقابل ساختمان محل برگزاري نشست سالانه سهامداران بانك آمريكا سركوب كرد.
صدها نفر از اعضاي جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت» كه روز سه شنبه مقابل ساختمان محل برگزاري نشست سالانه سهامداران بانك آمريكا عليه «حرص و طمع» و «بي عدالتي» حاكم بر آمريكا شعار مي دادند، طبق روال معمول با حمله گسترده و خشونت پليس مواجه شدند.
بنا به اعلام روزنامه «هافينگتون پست» پليس «سانفرانسيسكو» در جريان اين حمله دستكم 24 نفر را دستگير كرده و با خود بردند.
اين گزارش مي افزايد: معترضان آمريكايي با حمل يك موش چاق كه اسكناس هاي دلار از جيبش بيرون زده بود، در اين تظاهرات حضور داشتند. به گفته پليس، 15 نفر ازمعترضان بازداشت شده جزو كساني هستند كه سعي داشتند نشست سهامداران بانك «ولز فارگو» را كه با حضور 300 سهامدار در حال برگزاري بود مختل كنند.
در جريان اين تظاهرات، صدها عضو اتحاديه ها و اعضاي روحانيت نيز حضور داشتند؛ تظاهركنندگان مقابل ساختمان بورس بازرگاني در منطقه ماليس شلوغ شهر سانفرانسيسكو تجمع كرده و نمادهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود «99 درصد مسلط شده و يك درصد را سرنگون مي كند، و رونق براي مردم؛ مرگ بر بانكداران» معترضان آمريكايي در حاليكه شعار «ما 99 درصد هستيم؛ بگذاريد وارد ساختمان شويم» سر مي دادند، خيابان ها را مسدود كردند؛ معترضان خواستار استعفاي «جان استوامپ» مدير عامل بانك ولزفارگو نيز شدند.
گفتني است، بحران اقتصادي آمريكا كه از حدود چهار سال پيش آغاز شده، تاكنون باعث از دست رفتن خانه هاي بسياري از مردم اين كشور شده است در واقع بانك هاي آمريكايي براي مقابله با اين بحران اقدام به مصادره خانه هاي مردم مي كنند كه اين امر خشم معترضان را برانگيخته است. از جمله اقدامات جنبش 99 درصدي، مصادره مجدد همين خانه ها و بازگرداندن آنها به صاحبانشان است كه همچنان ادامه دارد.
خبر ديگر اينكه، «جان بوهنر» رئيس مجلس نمايندگان آمريكا به شدت از سياست هاي «باراك اوباما» انتقاد كرد.
به گزارش ايرنا، جان بوهنر نماينده اوهايو و رئيس مجلس نمايندگان آمريكا روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه تلويزيوني فاكس نيوز سياست هاي اجرايي دولت اوباما را به باد انتقاد گرفت.
وي گفت: امروز آمريكا به مرحله اي رسيده كه بحران اقتصادي، بيكاري و تورم زندگي را بر مردم بسيار سخت كرده است.
«بوهنر» تصريح كرد وعده هاي اوباما بي فايده بوده و بحران مسكن آمريكا همچنان ادامه دارد. وي در پايان گفت: شانس پيروزي جمهوري خواهان در انتخابات به دليل عملكرد اوباما، سه برابر بيشتر از دموكرات هاست.
از طرف، «ميت رامني» نامزد پيشرو جمهوري خواهان كه پيش بيني مي شود رقيب انتخاباتي اوباما باشد تاكيد كرد اوباما را از كاخ سفيد اخراج مي كند!

 



گفت وگوي رئيس اف. بي. آي آمريكا با رئيس جمهور يمن درصنعا

رئيس پليس فدرال آمريكا (اف.بي.آي) در سفر خود به يمن با رئيس جمهور اين كشور ديدار و بار ديگر حمايت خود را از دولت يمن اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، رابرت مولر در ديدار با عبدربه منصور هادي متعهد شد كه آمريكا از يمن با تمام نيرو حمايت خواهد كرد.
منابع آگاه اظهار داشتند كه در اين ديدار كه پشت درهاي بسته برگزار شد آمريكا حمايت خود را از دولت يمن براي كنترل انقلاب مردمي اين كشور اعلام كرده است. اين نشست دو روز بعد از آن صورت گرفت كه حدود 20 نفر در حملات ارتش يمن و هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در مناطق جنوبي و شرقي يمن كشته شدند.
انقلابيون يمن اظهار داشتند كه آمريكا و عربستان همچنان در امور داخلي يمن دخالت مي كنند و قصد دارند انقلاب مردم يمن را به انحراف بكشانند.
انقلابيون يمن همچنين اعلام كردند كه آمريكا به بهانه مبارزه با القاعده مردم را به خاك و خون مي كشد و مخالفان را با هواپيماهاي بدون سرنشين هدف بمباران هاي خود قرار مي دهد.
اين در حالي است كه دبيركل حزب دموكرات يمن نيز تداوم فعاليت هاي انقلابي در يمن را نشانه ناكامي و خنثي شدن همه توطئه هاي آمريكايي و عربستاني عليه انقلاب اين كشور دانست.
«سيف الوشلي» تاكيد كرد، جوانان يمني كه جرقه اصلي انقلاب را برافروختند هنوز همان شعارهايي را سر مي دهند كه در روز نخست سر مي دادند و خواهان سرنگوني تمام رژيم و كناره گيري همه عوامل آن هستند.

 



پيونگ يانگ: كره شمالي توان حمله هسته اي به خاك آمريكا را دارد

يك ژنرال ارتش كره شمالي از توانايي تسليحاتي اين كشور براي حمله به خاك آمريكا خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، يك مقام ارشد كره شمالي گفت كه كشورش با انواع تسليحات قدرتمند قابل حمل، مسلح است و توانايي حمله به آمريكا را دارد.
ژنرال «ري يونگ هو» همچنين تصريح كرد: تسليحاتي كه ما در اختيار داريم مي توانند آمريكا را هدف قرار دهند.
پيش از اين نيز مقامات كره شمالي ادعا كرده بودند كه مي توانند در عرض چند دقيقه كره جنوبي را به خاكستر تبديل كنند.
بنابراين گزارش كره شمالي داراي تسليحات هسته اي است اما تكنولوژي موشكي براي پرتاب آن را در اختيار ندارد.
تنش در روابط دو كره زماني بالا گرفت كه پيونگ يانگ اعلام كرد يك ماهواره تحقيقاتي را در مدار زمين قرار خواهد داد. اين ماهواره لحظاتي پس از پرتاب در دريا سقوط كرد.

 



بي توجهي مردم اوكراين به اعتصاب غذاي نخست وزير نارنجي در زندان

نخست وزير سابق اوكراين و رهبر سابق انقلاب نارنجي اوكراين در زندان دست به اعتصاب غذا زد. اين در حالي است كه مردم اين كشور نسبت به اقدام وي از خود بي تفاوتي نشان مي دهند.
به گزارش ايسنا، «يولياتيموشنكو» از جمعه گذشته اعتصاب غذاي خود را آغاز كرده است و هنوز مشخص نيست اين اعتصاب تا چه زماني ادامه مي يابد.
تيموشنكو مدعي است كه توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آنها وي را به زور به داخل آمبولانس كشيده اند.
دادستان ارشد دادگاه عالي اوكراين طي بيانيه اي، ادعاي ضرب و شتم تيموشنكو را در زندان تكذيب كرده است.
تيموشنكو به اتهام فساد مالي، انعقاد قرارداد گازي با روسيه كه مناقشات بسياري را به دنبال داشت و به اتهام سوءاستفاده از قدرت، به هفت سال زندان محكوم شده است.
«ويكتوريا نكوويچ» رئيس جمهوري اوكراين، تيموشنكو را به متزلزل كردن اقتصاد كشورش متهم كرده است.
اين در حالي است كه تيموشنكو تمام اتهامات خود را رد كرده و آنها را سياسي مي داند.
بسياري از مردم اوكراين نيز در گفت وگو با رسانه ها، نسبت به مسئله اعتصاب غذاي تيموشنكو، از خود بي تفاوتي نشان مي دهند.

 



آنكارا در واكنش به اقدام مالكي كاردار عراق را احضار كرد

وزارت خارجه تركيه با احضار كاردار عراق در اين كشور، مراتب ناخرسندي خود از اظهارات اخير نوري مالكي (نخست وزير عراق) را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مسئولان وزارت خارجه تركيه با احضار كاردار عراق به اظهارات نوري مالكي به شدت اعتراض كردند و خواستار پاسخگويي بغداد در اين مورد شدند.
براساس اين گزارش، مسئولان وزارت خارجه تركيه، مراتب ناخرسندي آنكارا از اظهارات نخست وزير عراق مبني بر متخاصم خواندن تركيه و دخالت اين كشور در امور داخلي عراق به اطلاع وي رساندند و آن را نامسئولانه و غيرقابل قبول دانستند.
اين اقدام تركيه پس از آن صورت گرفت كه عراق روز يكشنبه، سفير تركيه را در اعتراض به اظهارات انتقادآميز «رجب طيب اردوغان» (نخست وزير تركيه) عليه همتاي عراقي خود فراخوانده بود.
اردوغان در اظهارات اخير خود، نخست وزير عراق را به دامن زدن به درگيري ها ميان اهل شيعه و سنت و كردهاي عراق متهم كرده بود. مالكي نيز در واكنش به سخنان اردوغان متذكر شد كه تركيه در حال تبديل شدن به دولتي متخاصم است كه در امور عراق دخالت كرده و سعي در تسلط بر كل منطقه دارد.
در زمينه تحولات داخلي عراق، يك منبع عراقي از اهداي تفنگ صدام از سوي جلال طالباني به وزير دربار كويت خبر داد. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه وطن چاپ آمريكا، يك منبع آگاه در دفتر رياست جمهوري عراق در سليمانيه اعلام كرد كه جلال طالباني رئيس جمهور اين كشور تفنگ شكاري صدام را به شيخ ناصر صباح الاحمد جابرالصباح وزير دربار كويت هديه كرده است.
وليعهد كويت هفته گذشته به همراه هياتي از سران و مسئولان كويتي و به منظور بازديد از كردستان عراق وارد اين كشور شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14