(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 اردیبهشت 1391 - شماره 20200 

ديار كهن ايلاميان منتظر گوشه چشم مسئولان!
در آذربايجان شرقي اراضي حريم شهرها به بخش كشاورزي واگذار مي شود
توليد انرژي از پسماند زباله در اردبيل
ايران در كيهان
مقام دوم قزوين در پرورش ماهي زينتي
اعزام يكصد نخبه استان اصفهان به عمره مفرده
معاون اداره بنادر و دريانوردي هرمزگان: اولين بندر نخلي شكل كشورسال 92 به بهره برداري مي رسد
300 هكتار از اراضي كشاورزي اليگودرز در معرض نابودي قرار دارند
مدارس دو نوبته كاشان كاهش يافت
افزايش 2برابري توليد محصولات سالم در فارس
مديركل دادگستري خراسان رضوي: عزل بيش از 6مدير به دليل تخلفات انتخاباتي در مشهد
اجراي طرح اصلاح و توسعه باغات همدان
يكصد نيروي اداري جذب دادگستري استان البرز شدند
بهره مندي مددجويان چهارمحال و بختياري از بيمه پزشك خانواده
نماينده رهبر معظم انقلاب در مازندران: نمايندگان استان با همدلي كارهاي بزرگي مي توانند انجام دهند
تأسيس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي دامغان



ديار كهن ايلاميان منتظر گوشه چشم مسئولان!

شهر ماداكتو (دره شهر فعلي) كه زماني مركز ايالت سيمره در ايلام كهن بود، هم اكنون داراي 90 هزار نفر جمعيت و داراي سه بخش مركزي (دره شهر) بخش بدره و بخش ماژين است. اين شهر زيبا و تاريخي متأسفانه انگار فراموش شده است از جمله مشكلاتي كه اين شهر در آن گرفتار آمده، عبارتند از:
بالاترين نرخ بيكاري در استان ايلام و كشور، نبود كارگاه و شركت هاي صنعتي، مشكلات كشاورزي و عدم توجه دولت به كشاورزان بخش بدره كه داراي زمين هاي زراعي ديم هستند، مشكلات آموزشي خصوصاً بحث فيزيكي و ساختماني مدارس به علت فرسودگي، مشكلات بهداشتي و...
ديار كهن ايلاميان چشم انتظار مسئولين است تا از مشكلات زيست محيطي، فضاي سبز و حفاظت از محيط زيست، مشكلات اوقات فراغت جوانان كه منجر به مهاجرت آنان مي شود، پرده بردارند.
مركز پايتخت سيمره ايلام كهن منتظر گوشه چشم مسئولان است تا كانال هاي آبياري براي زمين هاي بالادست سدسيمره كه شامل زمين هاي زراعي دهستان هندميني و دوستان هست را ترميم، بازسازي و احداث كنند.
منتظر حمايت مسئولين است تا به منابع عظيم نفت شهرستان و استخراج آن احداث پالايشگاه كمك كنند.
دره شهر ايلام- حسين صفري

 



در آذربايجان شرقي اراضي حريم شهرها به بخش كشاورزي واگذار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
24 هزار و 399 هكتار از اراضي موجود در داخل حريم شهرها به بخش كشاورزي واگذار مي شود.
رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: در مجموع 92 هزار و 904 هكتار به كشاورزان فاقد زمين واگذار مي شود كه 24 هزار و 399 هكتار آن، در داخل حريم شهرهاست.
«مسعود محمديان» در ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي آذربايجان شرقي با اشاره به اين كه 68 هزار و 505 هكتار نيز در خارج حريم شهرها قرار دارند، افزود: در آذربايجان شرقي 4 ميليون و 549 هزار و 89 هكتار اراضي وجود دارد. وي همچنين با تاكيد بر اين كه از اين مقدار، 2 ميليون و 629 هزار و 873 هكتار، اراضي ملي است گفت: براي كشاورزان 300 ميليون ريال تسهيلات 7 درصدي در نظر گرفته شده است.

 



توليد انرژي از پسماند زباله در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استان اردبيل جزو نخستين استان هايي است كه از زباله و پسماند شهري انرژي توليد مي كند.
معاون عمراني استانداري اردبيل در مراسم گراميداشت روز زمين پاك با اعلام مطلب بالا افزود: يك شركت خصوصي آمادگي خود براي تبديل زباله هاي شهري به انرژي سازنده را اعلام كرده است.
«ايرج بيگدلو» گفت: روزانه 450 تا 500 تن زباله در اردبيل توليد مي شود كه مي توان ضمن تزريق اين ميزان زباله به كارخانه نسبت به انتقال زباله شهرهاي نزديك چون سرعين، نير و نمين نيز اقدام كرد.
وي با اشاره به مزيت هاي اين طرح گفت: با سرمايه گذاري در اين پروژه علاوه بر به حداقل رسيدن خطر آلايندگي دفن زباله، بخشي از انرژي مورد نياز استان نيز تأمين خواهد شد.

 



ايران در كيهان

پيشقراول برنامه ريزي
اصفهان- خبرنگار كيهان: معاون نظارت و ارزيابي دفتر برنامه ريزي و بودجه وزارت كشور با اعلام اينكه اصفهان پيشقراول برنامه ريزي در كشور است، گفت: برنامه ريزي لازمه پيشرفت و توسعه است و هر جا برنامه ريزي باشد كارها سريع تر و منظم تر به هدف مي رسد.
«محمدعلي قائمي» در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اصفهان با اعلام اينكه اصفهان اولين استاني در كشور است كه شرح خدمات و سند آمايش استاني را تدوين كرده است، افزود: براي رسيدن به اهداف بايد از آمار و اطلاعات پايه اي هر مستند برخوردار بود تا برنامه ريزي هاي دقيق و اصولي صورت گيرد.
وي با اشاره به اهميت سند آمايش سرزمين افزود: اين برنامه يك سند فرابخشي است و در تصميم گيري ها بايد برنامه اي عمل شده و وام هاي استاني و منطقه اي مبنا قرارگيرد.
اجراي دو پروژه توليدي
¤ به منظور ايجاد اشتغال و درآمدزايي خانوار روستايي، دو پروژه اشتغالزايي پرورش مرغ بومي نيمه اول فروردين ماه سال جاري در شهرستان هاي سميرم و تيران و كرون اصفهان اجرا شد. اين دو پروژه اشتغالزايي پرورش مرغ بومي از محل اعتبارات پروژه مبارزه با خشكسالي به مرحله اجرا درآمد. در راستاي اجراي طرح مذكور 327قطعه جوجه مرغ بومي به همراه يك تن دان مرغي خريداري و در اختيار 12نفر از زنان روستايي مجري طرح در روستاهاي گرموك و تنگ خشك از توابع شهرستان سميرم قرارگرفت.
آفت شوراهاي اسلامي
بردسكن- خبرنگار كيهان: امام جمعه بردسكن مهمترين آفت حاكم در شوراهاي اسلامي را فضاي سياست زدگي و باند و جناح بازي عنوان كرد. حجت الاسلام والمسلمين علي اصغر اميني با گرامي داشت روز شوراها و هفته شهر و شهروند گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و نمادي برخاسته از آراء و ديدگاه هاي مختلف مردم است.
وي تصريح كرد: مهم ترين آسيبي كه امروز متوجه شوراهاي اسلامي شهر و روستاست حاكم شدن فضاي سياست زدگي و باندبازي است. امام جمعه بردسكن تأكيد كرد: چنين فضايي سبب ايجاد ناهماهنگي و اختلاف و مانع انجام فعاليت هاي مثبت مي شود.
صدور شناسنامه الكترونيكي
بادرود- خبرنگار كيهان: رئيس اداره ثبت احوال نطنز گفت: بيش از دو هزار و 200شناسنامه الكترونيكي سال گذشته در اين شهرستان صادر شده است. حسن طيبي اظهار داشت: سهميه صدور شناسنامه الكترونيكي اين شهرستان در سال گذشته 860جلد بوده است. وي تصريح كرد: صدور شناسنامه الكترونيكي براي افراد بالاي 15سال، افرادي كه شناسنامه آنها مفقود و متقاضي المثني هستند و يا شناسنامه هاي آنها به تغيير و اصلاح نياز دارد، صادر شده است.
كمك به بيماران سرطاني
كاشان- خبرنگاركيهان: جشنواره بازي هاي فكري و كامپيوتري براي كمك به كودكان مبتلا به سرطان در محل دايمي نمايشگاه هاي دانشگاه گشايش يافت. در اين جشنواره حدود 10بازي فكري و كامپيوتري با موضوعات مختلف علمي، آموزشي، ورزشي و تفريحي براي دانشجويان ارائه شده است. اين جشنواره با هدف ايجاد روحيه نشاط و شادابي، ارتقاي سلامت روحي و رواني دانشجويان و كمك به بيماران سرطاني برپا شده است.
برگزاري همايش ايمني
گناباد- خبرنگار كيهان: هفدهمين همايش منطقه اي، علمي تخصصي ايمني شركت توزيع برق خراسان رضوي با حضور كارشناسان و كاركنان و پيمانكاران برق شهرستان هاي، گناباد، بجستان، مه ولات در گناباد برگزار شد. مدير دفتر ايمني و كنترل ضايعات شركت توزيع برق خراسان رضوي در اين همايش گفت: با تدبير انديشيده شده و سياست هاي تشويق و تنبيه و تقويت دفتر ايمني حوادث در حال كاهش است. وي گفت: در سال گذشته در سطح استان 8 مورد حادثه رخ داده كه يك مورد آن منجر به فوت يكي از همكاران شده است مدير برق شهرستان گناباد نيز هدف از برگزاري اين همايش را آموزش ايمني كاركنان و پيمانكاران برق دانست.
راه اندازي دستگاه زباله سوز
¤ فرماندار گناباد گفت به زودي دستگاه زباله سوز شهر بيدخت با ظرفيت حداقل 100 تن زباله در روز شروع به كار خواهد كرد كه تمامي زباله هاي شهرها و روستاهاي شهرستان را پوشش خواهد داد. محمد صفايي در گردهمايي اعضاي شوراهاي اسلامي، شهرداران و دهياران گناباد با بيان اين مطلب افزود: دهياران بايد بتوانند با برنامه ريزي مناسب اعتبارات اختصاص يافته را به خوبي هزينه كنند. وي خواستار افزايش مشاركت هاي مردمي در انجام كارها شد و گفت: هر جا كه از مشاركت مردم كاسته شده نظام متحمل زيان شده است.
رشته هاي جديد دانشگاهي
¤ رئيس دانشگاه علمي، كاربردي بهزيستي گناباد از افزايش رشته هاي كارشناسي اين دانشگاه به دو رشته خبر داد و گفت: رشته كارشناسي ترمي اصلاح و تربيت رشته جديد اين دانشگاه است كه در سال تحصيلي 91-92 پذيرش دانشجو خواهد داشت.
علي ستوس افزود: در رشته كارشناسي پيشگيري از اعتياد نياز به صورت پودماني در اين دانشگاه پذيرش دانشجو صورت مي گيرد. وي گفت: بسترها و زمينه مناسب براي توسعه اين مركز آموزش عالي آماده شده و اولين مركز علمي كاربردي بهزيستي در خارج از مركز استان خراسان رضوي است.
احداث كارخانه نوشابه آلوئه ورا
¤ فرماندار گناباد گفت: جهاد كشاورزي گناباد توانسته است با ارائه طرح توسعه بخش كشاورزي و ارائه به موقع آن به مشهد مبلغ 7 ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار توسعه بخش كشاورزي به اين شهرستان اختصاص دهد. محمد صفايي افزود: اين مبلغ براي طرح هاي كشاورزي و توسعه اين بخش اختصاص خواهد يافت. وي با اشاره به آغاز عمليات ساخت كارخانه نوشابه ميوه اي آلوئه ورا در گناباد گفت: با بهره برداري از اين كارخانه كشاورزي اين شهرستان متحول خواهد شد.
ايجاد فرصت شغلي
بادرود- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي نطنز گفت: دو هزار و 998 فرصت شغلي سال گذشته در شهرهاي نطنز و بادرود ايجاد شد. عباس مالكي اظهار داشت: سهميه تعهد ايجاد اشتغال اين شهرستان توسط دستگاه هاي اجرايي سال 89 چهار هزار و 624 نفر بود. وي گفت: بيشتر مشاغل ايجاد شده در سال 90 در بخش هاي صنعت، معدن، كشاورزي و بازرگاني بوده است. مالكي خاطر نشان كرد: يك هزار و 261 پروانه مشاغل خانگي سال گذشته در اين شهرستان صادر شده كه از اين تعداد 933 نفر براي دريافت تسهيلات به مبلغ 14 ميليارد و 604 ميليون ريال به بانك هاي عامل معرفي شده اند.
ساماندهي مشاغل خانگي
بناب- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان بناب در آستانه هفته كار و كارگر گفت: سهميه ايجاد اشتغال اين شهرستان در سال گذشته 4 هزار و 366 فرصت شغلي بود كه ضمن تحقق يافتن 100 درصدي اين ميزان 12 درصد نيز افزايش اشتغال را شاهد بوديم. صمد اخلاصي از تدوين و ابلاغ قانون ساماندهي و حمايت از كسب و كار خانگي در كشور خبر داد و گفت: با همكاري 7 دستگاه اجرايي شهرستان يك هزار و 967 مجوز كار در بناب صادر كرديم و براي اجراي آن افزون بر 35 ميليارد ريال تسهيلات از طريق بانكهاي عامل به متقاضيان پرداخت شده است. به گفته وي در راستاي اجراي طرح ساماندهي مشاغل خانگي تمام آنها هويت يافته و شناسنامه دار شدند و مشكل بيمه آنها نيز حل شد.

 



مقام دوم قزوين در پرورش ماهي زينتي

قزوين- خبرنگاركيهان:
سال گذشته شيلات قزوين با توليد 15 ميليون قطعه انواع ماهي زينتي مقام دوم كشور را كسب كرد.
سرپرست اداره كل شيلات استان قزوين اظهار داشت: سال گذشته اين شيلات با توليد 15 ميليون قطعه انواع ماهي زينتي در 17 كارگاه تكثير و پرورش ماهي مقام دوم كشور را در اين زمينه كسب كرد و سال گذشته بيش از 500 نفر اشتغال زايي مستقيم و غيرمستقيم در بخش شيلات و ماهي زينتي شده است.
«سيمين شكري» با بيان اينكه ميزان مصرف آبزيان در سال 89، 4/5 كيلوگرم بوده است، افزود: اين ميزان مصرف در سال گذشته به 4/8كيلوگرم رسيد كه نشان دهنده رشد مصرف سرانه ماهي در استان قزوين است.
وي افزود: 36 مزرعه فعال پرورش ماهي و 107 استخر دومنظوره آب كشاورزي سردابي و چهار استخر خاكي پرورش ماهي در استان قزوين است كه 60درصد از اين مزارع نيمه مكانيزه هستند.

 



اعزام يكصد نخبه استان اصفهان به عمره مفرده

اصفهان- خبرنگاركيهان:
امسال حدود 100نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر استان اصفهان به سفر معنوي عمره مفرده اعزام مي شوند.
«دكتر هادي اكبرزاده» رئيس بنياد نخبگان استان اصفهان با اشاره به برگزاري گردهمايي ويژه نخبگان اعزامي به عمره مفرده با عنوان «سرير ستاره ها» در تالار ادب اين شهر گفت: نخبگان و استعدادهاي برتر عمره گذار استان اصفهان، بيشترين تعداد را در بين ديگر استان ها دارا هستند و با تلاش هاي صورت گرفته در اين بنياد مراحل تكميل و ارسال پرونده مشمولان تسهيلات عمره مفرده تسهيل و در كمترين زمان ممكن انجام گرفت.
رئيس بنياد نخبگان استان اصفهان اضافه كرد: مشمول اين تسهيلات علاوه بر استفاده از كمك هزينه بنياد مي توانند بدون نوبت از اين سفر معنوي برخوردار شده و همچنين نخبگان و استعدادهاي برتر متأهل مي توانند به همراه همسر خود از اين تسهيلات استفاده كنند.
اكبرزاده افزود: تسهيلات كمك هزينه عمره مفرده به گروه هاي مختلفي از جمله برگزيدگان المپيادهاي علمي دانشجويي، برگزيدگان المپيادهاي علمي دانش آموزي، برگزيدگان آزمون سراسري ورود به دانشگاه ها، دانشجويان نمونه كشوري، برگزيدگان آزمون هاي جامع پزشكي، دندان پزشكي و داروسازي، دانش آموختگان برتر دانشگاه ها، برگزيدگان جشنواره هاي مورد حمايت بنياد، برگزيدگان مسابقات معتبر ملي و بين المللي قرآني، برگزيدگان مسابقات ملي و بين المللي مهارت، محققان برجسته، استادان ممتاز و پژوهشگران نمونه كشور تعلق مي گيرد.

 



معاون اداره بنادر و دريانوردي هرمزگان: اولين بندر نخلي شكل كشورسال 92 به بهره برداري مي رسد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از پايان ساخت بندر چندمنظوره نخل ناخدا به عنوان اولين بندر نخلي شكل كشور در بندرعباس درسال92 خبر داد.
عباس كمالي در حاشيه بازديد از بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا در جمع خبرنگاران هدف از ساخت اين بندر را كاهش زمان و طول مسير بندرعباس به هرمز عنوان كرد و گفت: با احداث اين بندر كه نزديك ترين مسافت دريايي از بندرعباس به هرمز را خواهد داشت مسير بندرعباس به اين جزيره حدود 5/6 كيلومتر كاهش خواهديافت.
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با بيان اينكه 25 هكتار پس كرانه نيز براي توسعه بندر چندمنظوره نخل ناخدا درنظر گرفته شده است افزود: به زودي ساخت موج شكن بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا كه قرارداد آن با يك شركت داخلي منعقد شده است از اوايل ارديبهشت ماه آغاز مي شود.
معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با بيان اينكه هرمز شهر كوچكي است و بيشتر مسافران آن ازطريق بندر شهيدحقاني به اين جزيره تردد مي كنند گفت: احداث اين بندر چندمنظوره نخل ناخدا به لحاظ تفريحي و مسافري نقش بسيار موثري در اين منطقه خواهد داشت به طوري كه با بهره برداري از اين بندر شاهد افزايش 30 درصدي سفرهاي دريايي از بندرعباس به جزيره هرمز و همچنين رونق گردشگري اين جزيره خواهيم بود.
كمالي با بيان اينكه موج شكن بندرنخل ناخدا به شكل نخل و در مساحتي بالغ بر 35 هكتار ساخته خواهدشد گفت: اين بندر پس از ساخت به عنوان نخستين بندر نخلي شكل كشور سمبلي براي استان هرمزگان خواهدبود.
وي مدت قرارداد ساخت اين بندر را 18ماهه و مبلغ آن را 300 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: هم اكنون ترددي از بندر فعلي نخل ناخدا انجام نمي شود اما پس از ساخت پس كرانه بندر نخل ناخدا، احتمالا قراردادي به منظور اداره آن به صورت BOT با سرمايه گذار منعقد خواهدشد.

 



300 هكتار از اراضي كشاورزي اليگودرز در معرض نابودي قرار دارند

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
درپي انسداد سه دهنه پل نهر ورزندان اليگودرز 300 هكتار از اراضي داير كشاورزي درمعرض نابودي قرار گرفته اند.
جمعي از كشاورزان اليگودرز با مراجعه به دفتر كيهان عنوان داشتند: سالهاست كه آب مورد نياز مقدار 300 هكتار از اراضي كشاورزي از طريق نهر مشهور به ورزندان تأمين مي شود اما تخليه نخاله هاي ساختماني در ورودي و خروجي سه دهنه پل كه متعلق به شهرداري است انسداد مسيل هاي آب را در پي داشته است كه هم اكنون آبريز كوههاي منديش، سياه تير و سد كزنار در پشت اين كانالها جمع شده و هر لحظه احتمال ويراني منازل اطراف مي رود.
يكي ديگر از كشاورزان اظهارداشت: در همين رابطه مكاتبات بسياري با فرمانداري و شهرداري در خصوص جلوگيري از تخليه نخاله هاي ساختماني در اين مسير و همچنين بازگشايي كانالهاي آب بر انجام داده ايم اما متأسفانه نه تنها اقدامي دراين زمينه صورت نگرفته است بلكه شهرداري با تسطيح نخاله ها تنها به فكر افزايش عرض پياده روهاي مسير مذكور مي باشد بدون اينكه خروجي آب را درنظر بگيرد.
همچنين اين عده اظهارداشتند: چنانچه اين سه دهنه پل بازگشايي نشوند علاوه بر اينكه زمين هاي مرغوب و داير به زمين باير تبديل مي شود و عده اي از زمين خواران با استفاده از اين فرصت زمين ها را به فروش مي رسانند بلكه امرار معاش خانواده هاي كشاورزان نيز با مخاطره مواجه خواهدشد.
اين عده در پايان از مسئولان استان و كشور درخواست مساعدت كرده اند.

 



مدارس دو نوبته كاشان كاهش يافت

كاشان-خبرنگاركيهان:
مدير آموزش و پرورش كاشان گفت: مدارس دو نوبته اين شهرستان طي مدت 7 ماه از 62 باب به 24 باب كاهش يافته است.
حسين حنطه اي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان كاشان در حال حاضر به 100 مدرسه، 20 قطعه زمين براي احداث مدرسه، 100 نمازخانه، 20 باب سالن ورزشي و 3 باب استخر نيازمند است.
وي، تعداد مدارس نوساز در شهرستان طي مدت 4 سال گذشته را 57 واحد آموزشي اعلام كرد و افزود: در حال حاضر 80 واحد آموزشي فعال اين شهرستان در رديف مدارس تخريبي است و 90 واحد آموزشي فعال نيز نياز به مقاوم سازي دارند.
وي از بهسازي 175 عرصه واحد آموزشي، شهرستان كاشان در طرح هجرت سه، طي چهار سال گذشته خبر داد و عنوان كرد: براي بهسازي اين مدارس يك ميليارد و 228 ميليون ريال هزينه شده است.
56 هزار دانش آموز دختر و پسر در 300 واحد آموزشي شهرستان كاشان در مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شهرستان مشغول به تحصيل هستند.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان خبر داد
افزايش 2برابري توليد محصولات سالم در فارس

شيراز- خبرنگاركيهان:
درسال گذشته از 56هزار هكتار مزارع و باغ هاي استان فارس 100هزار تن محصول سبز زراعي، باغي و گياهان دارويي برداشت شد و اين درحالي است كه اين رقم در سال89 حدود 40هزار تن در سطح 23هزار هكتار بوده است و براين اساس رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس با بيان اين مطلب افزود: اين درحالي است كه اين رقم در سال89 حدود 40هزار تن در سطح 23هزار هكتار بوده است و براين اساس توليدات محصولات سالم در اين استان افزايش دو برابري داشته است.
«مهرزاد خرد» بروز مشكلات زيست محيطي متعددي همچون آلودگي آب هاي زيرزميني، برهم خوردن تعادل اكوسيستمي و در نهايت به خطر افتادن سلامت جامعه و افزايش برخي بيماري ها را نتيجه مصرف بي رويه از كودها و سموم شيميايي دانست و گفت: نمايان شدن آثار و پيامدهاي زيانبار ناشي از مصرف بيش از حد اين سم ها و كودها باعث شده كه كيفيت محصولات كشاورزي اهميت زيادي پيدا كند و برنامه ريزي ها به سمت توليداتي سالم و با حداقل استفاده از سموم و آفت كش ها و... گرايش يابد.
«خرد» با بيان اينكه در كشاورزي سبز مي توان استفاده از كودها و سموم را به حداقل رساند اظهار داشت: در اين نوع كشت از آنجا كه كودهاي آلي و كمپوست مصرف مي شوند و با آفات نيز به صورت بيولوژي مبارزه مي شود، ضمن تقويت خاك و حفظ ريزمغذي ها نيازي به مصرف سموم و كودهاي شيميايي نمي باشد و يا به حداقل مي رسد.
وي كاهش هزينه هاي توليد را از ديگر مزاياي مثبت توليد محصول سبز خواند و گفت: كشاورزي سبز با اكولوژي نيز هماهنگ است و با تثبيت بافت خاك، حفظ چرخه آب و مواد غذايي سبب كمترين آلودگي در زمين مي شود.
خرد، ارائه بسته هاي تشويقي، توجه به توصيه كارشناسان جهاد كشاورزي را علت افزايش توليد و سطح زير كشت محصولات ارگانيك عنوان كرد.
لازم به ذكر است، مركبات، سيب، انار، خرما، انجير، گردو، گل محمدي، باريچه، زعفران، گوجه فرنگي، خيار سبز، شمام، پياز، سيب زميني، بادمجان، لوبيا سبز، كدو، باقلا، كنار، پيوندي، ريشه محك، زيره و آويشن از جمله محصولات برداشت شده از باغ ها و مزارع توليد محصول سبز در فارس است.

 



مديركل دادگستري خراسان رضوي: عزل بيش از 6مدير به دليل تخلفات انتخاباتي در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
مديركل دادگستري خراسان رضوي گفت: بيش از 6نفر از مديران استاني در رابطه با تخلفات انتخاباتي در دور اول انتخابات، از سمت خود عزل شده اند.
سيدحسن شريعتي تصريح كرد: در دور اول انتخابات، مشهد در رابطه تشكيل پرونده هاي جرايم انتخاباتي، با تشكيل پنج پرونده و سبزوار نيز با هفت پرونده با ترتيب كمترين و بيشترين تعداد را در زمينه تخلفات انتخاباتي در سطح استان داشتند.
رئيسي هيئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوي همچنين از تشكيل 918 شعبه اخذ رأي در مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابيه مشهد وكلات خبرداد.
شريعتي با اعلام اين خبر، گفت: از مجموع اين شعب اخذ رأي، 872 شعبه مربوط به مشهد و بخش مركزي و 46 شعبه نيز به حوزه كلات اختصاص يافته است.
وي با اشاره به اينكه از مجموع 918 شعبه، 772 شعبه شهري و 146شبكه روستايي هستند، اظهار داشت: حوزه انتخابيه مشهد و كلات تنها حوزه انتخابيه اخذ رأي خراسان رضوي در مرحله دوم انتخابات است.

 



اجراي طرح اصلاح و توسعه باغات همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مدير امور باغباني سازمان جهادكشاورزي همدان گفت: تاكنون 26هزار هكتار از باغات استان، شناسنامه دار شده اند.
«حجت الله شهبازي» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در راستاي اجراي طرح مطالعه و توسعه باغات استان، بانك اطلاعاتي تشكيل شده كه تاكنون مشخصات 26 هزار هكتار از اراضي باغي در سايت اين بانك ثبت و براي آنها شناسنامه صادر شده است.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر مساحت باغات استان معادل 68هزار و 300 هكتار است استان همدان را داراي جايگاه خاص در توليد محصولات باغي دانست و تأكيد كرد: طرح هاي اصلاح و بازسازي باغات با مشاركت باغداران و با ارايه تسهيلات بانكي و كمك هاي بلاعوض به آنان به اجرا درمي آيد.

 



يكصد نيروي اداري جذب دادگستري استان البرز شدند

كرج- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان البرز از جذب يكصد نفر نيروي انساني جديد در كادر اداري دادگستري استان خبر داد.
محمدصادق مهدوي راد در جلسه شوراي معاونان دادگستري كل استان البرز افزود: با به كارگيري اين افراد، وضعيت نيروي انساني در كادر اداري دادگستري بهبود پيدا خواهدكرد و اين درحالي است كه امسال نيز حدود 91 نفر ديگر گزينش و به استخدام دادگستري استان البرز در خواهندآمد.
وي گفت: سعي داريم با جذب قضات جديد در سال جاري زمان رسيدگي به پرونده ها را در دادگستري استان البرز كاهش دهيم.
رئيس كل دادگستري استان البرز همچنين در همايش فرهنگ، پويايي و سلامت كه در دانشكده ادبيات دانشگاه خوارزمي (تربيت معلم) استان البرز برگزار شده بود، عدم پذيرش خانواده و مراقبت نكردن معتادان پس از درمان را از علل مهم روي آوري به اعتياد مجدد دانست و گفت: اعتياد نوعي بيماري است و معتاد هم بيمار جسمي و هم بيمار رواني است و همه پژوهشگران و پزشكان و روان شناسان معتقد به درمان معتاد و نه مجازات وي هستند.
مهدوي راد خاطرنشان ساخت: جامعه، محاكم و مراكز درماني ناتوان از جلوگيري گسترش اعتياد مي باشند و بالطبع از روي آوردن مجدد معتادان به اعتياد و يا گسترش اعتياد عاجزند و با گسترش اعتياد و معتادان در جامعه، ناگزير بيماري به بدنه جامعه سرايت مي كند كه جا دارد جامعه نيز از اين جهت مضطرب و نگران باشد.
وي بر تكريم ارباب رجوع تأكيد كرد و افزود: بدرفتاري كاركنان با ارباب رجوع آفت است و همه وظيفه دارند كه در برابر مراجعان رفتار و منش اسلامي را رعايت كنند.
رئيس دادگستري استان البرز گفت: امسال اوقات دادرسي در اين دادگستري كاهش خواهد يافت.
مهدوي راد از ساخت دادسراي عمومي و انقلاب كرج و ساختمان دادگستري فرديس خبر داد.

 



بهره مندي مددجويان چهارمحال و بختياري از بيمه پزشك خانواده

شهركرد-خبرنگاركيهان:
افرادي كه تحت پوشش اين نهاد قرار دارند مي توانند از بيمه پزشك خانواده استفاده كنند اما اولويت با افرادي است كه بيماري خاص دارند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان چهارمحال و بختياري، با بيان اين مطلب افزود: يك هزار و 135 خانواده كميته امداد پارسال از خدمت بيمه تامين اجتماعي بهره مند شدند.
ابوالقاسم رستگار تصريح كرد: در اين مدت مبلغ 5 ميليارد و 300 ميليون ريال به حساب تامين اجتماعي استان براي افراد تحت پوشش اين نهاد واريز شده است.

 



نماينده رهبر معظم انقلاب در مازندران: نمايندگان استان با همدلي كارهاي بزرگي مي توانند انجام دهند

ساري- خبرنگار كيهان
نماينده رهبر معظم انقلاب در استان مازندران گفت: نمايندگان استان با همدلي كارهاي بزرگي مي توانند انجام دهند.
آيت الله طبرسي، در نشست با منتخبين نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: پذيرفتن مسئوليت در نظام اسلامي كار بسيار سخت و مهمي است.
وي با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند 1390، گفت: براي صيانت از اين امانت الهي كه در اختيار شما قرار گرفت برنامه داشته باشيد تا هم گره گشاي كار مردم بوده و هم باقيات الصالحاتي از خود بجا بگذاريد.
آيت الله طبرسي از منتخبين مردم خواست تا حضوري جدي و فعال در تصميم گيري هاي مجلس شوراي اسلامي داشته باشند و تصريح كرد: عمده وظيفه شما دقت در تصويب قوانين و در نظر گرفتن صلاح كشور و مردم در تنظيم اين قانون هاست.
امام جمعه ساري توسعه كشاورزي، ايجاد صنايع وابسته به كشاورزي، گسترش راه هاي مواصلاتي، ايجاد اشتغال پايدار و... را مهم ترين اولويت هاي استان دانست و خاطرنشان ساخت: نمايندگان مردم مي بايست با پرهيز از بخشي نگري، از ظرفيت هاي همه مناطق استان براي پيشرفت و تعالي مازندران بهره گيرند.

 



تأسيس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي دامغان

دامغان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از راه اندازي واحد علوم و تحقيقات اين دانشگاه در دامغان خبر داد.
خسرو دانشجو در سفر به دامغان گفت: دانشگاه آزاد اسلامي واحد دامغان ظرفيت افزايش دانشجو در مقطع تحصيلات تكميلي تا 12 هزار نفر را دارد.
وي گفت: تأسيس واحد علوم و تحقيقات در دامغان منجر به ارتقاي كيفي و دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر و همچنين پذيرش بيشتر دانشجو در رشته هاي تحصيلات تكميلي و افزايش رشته هاي دانشگاهي مي شود.
دانشجو افزود: دانشگاه آزاد واحد دامغان تمام ظرفيت هاي لازم براي ارتقا و تبديل شدن به واحد جامع را دارد و در آينده اين امر تحقق مي يابد. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در اين سفر از 6 معلم بازنشسته آموزش و پرورش دامغان با اهداي لوح سپاس و هديه قدرداني كرد. فرماندار دامغان يكصد هكتار زمين براي احداث واحد علوم و تحقيقات به دانشگاه آزاد دامغان تخصيص داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14