(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 اردیبهشت 1391 - شماره 20200 

به بهانه «هفت»، «حيراني»،«مسير انحرافي» و ...
حيراني از مسير انحرافي نظارت!
در همايش ملي هنر و تمدن شيعي بررسي شد
سينما و تفكر شيعي
گزارشي از مراسم رونمايي مستند «ميراث آلبرتا» ساخته حسين شمقدري
ماندن يا رفتن، مسئله اين است!
اندر خم دنياي فانتزي و قهرمان پردازي هاي هاليوودي
شيخ طادي ادامه شكارچي شنبه را مي سازد
شبكه هاي وهابي براي جذب مخاطب چه مي كنند؟
ارسال بيش از 40 فيلم از هفت كشور جهان به دبيرخانه جشنواره ويديويي تهران
با حمايت دبيرخانه جشنواره عمار 9 انيميشن درباره «پهپاد آمريكايي» ساخته مي شود



به بهانه «هفت»، «حيراني»،«مسير انحرافي» و ...
حيراني از مسير انحرافي نظارت!

آرش فهيم
عنوان «ناظر كيفي» چند سالي است كه تبديل به يكي از كليشه هاي ثابت تيتراژ پاياني سريال هاي سيما شده است. اما گاه كيفيت سريال ها به گونه اي است كه بسياري را دچار اين شبهه مي كند كه نظارت كيفي تنها يك عنوان است و عملي در قالب نظارت كيفي بر برخي از اين آثار صورت نمي گيرد. به هر حال نظارت، يكي از مهم ترين و حياتي ترين عوامل ارتقا يا تنزل يك رسانه است. همه شبكه هاي تلويزيوني و راديويي و ماهواره اي و روزنامه ها و خبرگزاري ها و سايت ها و نظام هاي سينمايي در سرتاسر جهان داراي نظارت هستند، آنچه تفاوت مي كند، كم و كيف و نوع نظارت است.
بدون شك مقوله نظارت در سيما به عنوان ملي ترين رسانه حاضر در كشور، حساسيت و پيچيدگي بيشتري دارد. چون برخلاف ساير رسانه هاي داخلي و خارجي، تلويزيون ملي ما داراي نفوذ و تأثيرگذاري بيشتر و مستقيم تري بر مردم است. اين نظارت در دو نوع از برنامه ها اهميت بيشتري دارد؛ سريال ها و برنامه هاي زنده. سريال ها، چون داراي مخاطب عام هستند و برنامه هاي زنده، چون به شكل آني و مستقيم به سمع و نظر مردم مي رسند. به ويژه اينكه متأسفانه برخي از مجريان و مدعوين اين گونه برنامه ها نظرات شخصي و باندي و اغلب غيركارشناسانه خود را به مخاطب حقنه مي كنند. نمونه بارز اين مسئله بارها در برنامه «هفت» اتفاق افتاده است. از فحاشي و
عقده گشايي عليه مردم توسط يك خانم فيلمسازگرفته تا حمايت قاطع و سريع از سرمايه داري داخلي و خارجي از سوي مجري! بيانيه اي هم كه مجري محترم برنامه در قسمت ماقبل آخر آن ارائه كرد، نشان داد كه «هفت» در پي سينمايي سه درصدي است! يعني حفظ وضع موجود در عرصه هنر هفتم؛ سينمايي كه تنها پاسخگوي قشر فرادست جامعه است. اين برنامه باز هم اين مسئله را برجسته ساخت كه جايگاه نظارت در برنامه هاي زنده سيما كجاست؟
اما از برنامه هاي زنده كه بگذريم، اين وضعيت درباره برخي از سريال هاي سيما نيز حاكم است. بخصوص نمايش دو سريال «مسير انحرافي» و «حيراني» كه مشخص نيست آيا اصلا قبل از پخش، بازبيني
شده اند يا نه؟ درباره «مسير انحرافي» و ساختار شلخته و سست و محتواي مغشوش و منحرفش به قدر كافي بحث شده است. اما نكته مهم اين است كه در شرايطي كه يكي از شعارهاي آرماني سال جديد «توليد ملي» تعيين شده، اما در همين ابتداي سال شاهد حجم نسبتا زيادي از محصولات هستيم كه هيچ نشاني از ملي و توليدي بودن را ندارند. يكي از اين محصولات، سريالي است با عنوان «مسير انحرافي» كه در قالبي طنزآميز، هر شب از شبكه سه سيما به نمايش در مي آيد. اولين موضوعي كه در مواجهه با اين مجموعه پديدار است، كپي بودن آن از روي آثار خارجي است. به طور مشخص، چارچوب كلي روايت سريال، اقتباسي است از روي سريال هاليوودي مشهور شبكه
«اي بي سي» با نام «گمشدگان»(لاست). اين شباهت تنها به سقوط يك هواپيما در جزيره اي دور افتاده و ناشناخته محدود نيست، بلكه بسياري از نمادها و نمودهاي اين سريال، كاملا شبيه به عناصر و جزئيات داستان لاست است. مثل ماجراي فردي كه جزيره را تحت كنترل دارد و هدفش سوءاستفاده از نخبگان براي منافع خودش است. نكته جالب توجه اين است كه حتي ظاهر اين فرد در «مسير انحرافي» مانند فرد مشابه در سريال «لاست» است.
البته اقتباس از روي آثار ديگران به خودي خود يك أمر مذموم و منفي محسوب نمي شود، اما آنچه تهديد به حساب مي آيد اين است كه اين تقليد، با تنزل به كپي كاري، مانع خلاقيت شده و أثر خلق شده جديد، هويت و شخصيت مستقلي نداشته باشد. درباره سريال «مسير انحرافي» نيز به جز برخي جلوه هاي ويژه كه جاي تحسين دارد، ساير ابعاد كار، با موفقيت همراه نبوده است. نه طنز گيرا و تأمل برانگيزي در آن بروز يافته و نه داستاني منسجم و مجذوب كننده. بيشتر فضاي اين سريال را سر و صدا و هياهو فراگرفته. شلوغ كاري هايي كه نه فقط بيهوده و پوچ هستند كه حتي كمتر باعث به خنده واداشتن بيننده تلويزيون مي شوند. سريال «مسير انحرافي» نيز مانند اغلب سريال هاي كمدي تلويزيون از الگوها و روش هايي بسيار
دم دستي و سطح پايين براي به خنده واداشتن مخاطب استفاده شده است. اشارات پنهان غيراخلاقي، توهين اعضاي خانواده به يكديگر، بي حرمتي به بزرگ ترها، زير پا گذاشتن ارزش هاي روابط زن و شوهر، تمسخر گويش ها و اقوام و انجام حركات مشمئز كننده نمونه هايي از اين روش هاست.
نكته قابل تأمل اين است كه جريان سريال سازي در كشور ما درست برخلاف جريان
سريال سازي در غرب و بخصوص آمريكا حركت مي كند. سريال هاي ساخته شده در هاليوود ابزارهايي قدرتمند براي بازتوليد ضدارزش هاي سرمايه داري و اسطوره سازي جعلي براي جامعه آمريكا هستند. اين توليدات نه تنها شهروندان غربي را به سوي زندگي به سبك آمريكايي فرامي خوانند كه ساكنان سرزمين هاي ديگر را نيز شيفته زيستن به شيوه يانكي ها مي كنند. از همه مهم تر اينكه در آن سريال ها تلاش و جديت و دقت فراواني براي نمايش چهره اي موجه از شخصيت انسان غربي و آمريكايي مي شود. اما با كمال تعجب شاهديم كه در برخي از سريال هاي ما ازجمله «مسير انحرافي» با اينكه در سطح از سريال هاي هاليوودي تقليد شده، اما نتوانسته اند رويكرد استراتژيك و ايدئولوژيك آن محصولات را الگو قرار دهند. اي كاش سازندگان اين سريال نيز مانند سرمشق غربي خود، براي ترويج سبك زندگي بومي و ترسيم انسان ايراني - اسلامي نيز تلاش مي كردند . البته چنين شاخصه هايي بايد با تدابير و سياستگذاري هاي مديران سيما بستر سازي شوند .
اما به نمايش درآمدن سريالي چون «حيراني» نيز در يكي از استراتژيك ترين موقعيت هاي رسانه اي جاي تعجب دارد. از يك ماه قبل و زماني كه آگهي نمايش اين سريال روي آنتن مي رفت، بينندگان سيما منتظر تماشاي يك أثر جذاب و سرگرم كننده بودند. اما آنچه اتفاق افتاد اين بود كه مخاطبان تلويزيون از همان قسمت اول با سريالي مواجه شدند كه حاصلي جز سردرگمي و حيراني برايشان نداشت. به همين دليل هم بسياري از مردم پس از دو، سه قسمت از خير تماشاي اين أثر گذشتند. طبيعي هم بود. آيا از افرادي كه پس از يك روز كاري و در ساعت استراحت و گردهمايي اعضا در كانون گرم خانواده پاي تلويزيوني مي نشينند تا يك برنامه فرهيخته و پرمحتوا، اما ساده و صميمي و جذاب را نگاه كنند، مي توان انتظار داشت كه يك فيلم گنگ و پر از ادا و اطوارهاي فرمي را بپذيرد؟ حداقل توقعي كه مخاطب عام از يك أثر نمايشي دارد، دريافت يك قصه گيرا و پركشش است.
اما سريال «حيراني» يك روايت پر پيچ و خم است كه به سختي مي توان با آن ارتباط برقرار كرد. از نظر فني هم با ذوق و ذائقه متداول و مرسوم مردم تنافر دارد. حركات و جايگاه دوربين، نقش آفريني عجيب بازيگران كه آن ها را تبديل به آدم هايي بيگانه و غريب كرده و برش ها و كات هاي تصويري نامتعادل سريال، همه دست به دست هم داده اند تا نتيجه اي نامطلوب و فاقد تأثيرگذاري به بار آيد.
البته مقصر اين وضعيت سازندگان اين سريال نيستند؛ آن ها تصميم گرفته اند تا به اين شيوه فيلم و سريال بسازند. دو فيلم قبلي آن ها يعني «شب» و «شبانه روز» هم به همين سبك و سياق بود. از منظر نگارنده، آثاري از اين دست بيشتر نوعي آزمايش تصويري هستند تا يك فيلم. چون حاصل تلاش براي كشف قابليت هاي تازه اي از ابزار و دستگاه روايت در سينما هستند. جاي اصلي آن ها هم در دانشكده ها و آموزشگاه هاي سينمايي و حداكثر جشنواره ها و كانون هاي خاص نمايش فيلم است، يعني مكان هايي كه مراجعان اصلي آن ها متخصص هاي هنر هفتم هستند، نه سينما و تلويزيون. اين انتقاد به مسئولان سيما برمي گردد كه چرا چنين آثاري را در بهترين ساعت پخش تلويزيون به خورد مردم مي دهند؟ضمن اينكه كاري چون «حيراني» نيز در دايره سريال هاي تلخ و افسرده كننده قرار مي گيرد. يعني آثاري كه حتي الامكان نبايد روي آنتن بروند. چون يكي از شاخص هاي اصلي فعاليت سيما، تزريق اميد و نشاط به جامعه است كه البته مفهوم اين شاخص نه تنها با نمايش آثار لوده و طنزهاي سبك و بي مغز برابر نيست كه يكي از راه هاي واقعي اميد بخشي به مردم، پخش برنامه هاي فاخر و تعالي گراست. درمجموع، يكي از نقاط آسيب صداوسيما در اين مقطع از زمان، نوع نظارت بر برنامه است. ارتقاي سطح اين رسانه ملي كه در اين روزگار، نسبت به قبل مسئوليت بيشتري دارد، به قدر زيادي در گرو دقيق تر و عميق تر شدن نظارت است.

 



در همايش ملي هنر و تمدن شيعي بررسي شد
سينما و تفكر شيعي

همايش «ملي هنر و تمدن شيعي» هفته گذشته با حضور دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي و دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي و مشاركت گروهي از انديشمندان و هنرمندان در حوزه هنري برگزار شد.
از بخش هاي قابل توجه اين همايش، تشريح موضوع جديدي درباره تفكر شيعي و سينما توسط دكتر مجيد شاه حسيني بود.
اين پژوهشگر سينما و استاد دانشگاه در اين همايش به مقايسه سينماي شيعي و سينماي غرب پرداخت و گفت: سينما در غرب طاووس هزار رنگ است كه جلوه مي فروشد و رنگ هاي خود را به رخ همگان مي كشاند. اما شايد بتوان سينماي شيعي را عنقا نمايد و سينماگر شيعي آئينگي پيشه مي كند و از خود چيزي ندارد چرا كه آئينه فقط نور را مي تاباند و تجلي گاه محبوب است.
اين منتقد سينما با بيان اينكه سينماگر شيعي تحت تأثير جوايز جشنواره هاي سينمايي قرار نمي گيرد، افزود: هنر هيچ گاه نمي تواند هنرمند شيعي را آلوده كند و در عين حال هنر اين هنرمند هم به طاووسي گري آلوده نمي شود.
او در باب ويژگي هاي هنر شيعي گفت: ظاهر هنر شيعي بيانگر باطني ديگر است و به خود دعوت نمي كند بلكه به خدا دعوت مي كند.
شاه حسيني هنر شيعي را حق جو خواند و اظهار داشت: همان گونه كه اميرالمؤمنين علي(ع) گفته است ضرورت شناختن حق، شناخت باطل است، از اين رو اگر بخواهيم به قله هاي سينماي شيعي دست يابيم بايد ابتدا سينماي متعارف را بشناسيم.
وي افزود: اگر چه بايد راه غير حق را شناخت و گفتيم كه ضرورت حق شناسي، شناخت باطل است اما ما نبايد در باطل باقي بمانيم بلكه بايد در عرصه هنر سينماي ديني شجاعت به خرج دهيم و مفاهيم برگرفته از يونان باستان را يك بار ديگر تعريف كنيم.
اين مدرس دانشگاه گفت: تا وقتي كه در دانشگاه هاي كشور ما 36حالت نمايشي حكماي جن زده يونان تدريس مي شود كه غايت همه اين حالات نمايشي نشان دادن اوضاع گناه آلود و پرفريب و سالوس است از سينماي كشورمان چه انتظاري مي توان داشت؟!
اين پژوهشگر سينما تصريح كرد: در زيبايي شناسي هنر شيعي بايد تعاريف جديدي وضع كرد و بعد از گذشت 33سال جمهوري اسلامي بايد مانيفست سينماي ديني خود را تعريف و ارائه كند.
وي ادامه داد: بايد حالات نمايشي متناسب با تعاليم شيعي را براي سينماي كشور تعريف و وضع كنيم.
شاه حسيني ادامه داد: تراژدي، قصه اي با پايان غمناك نيست بلكه در اين تعريف جديد جدال نافرجام آدمي با اراده بي رحم خدايگان المپ است و ارباب المپ سرنوشتي را براي آدمي رقم زده و اين مسئله با تسليمي كه يك هنرمند مسلمان جان خود را به آن آراسته، سازگار نيست.
وي افزود: در تراژدي يونان هر چه كه قهرمان كه بر مبناي يك پيشگويي از فرجام كار خود آگاه شده و عصيان بيشتري ورزد و در اين بازي از پيش باخته سركشي بيشتري كند ارزش او بيشتر خواهد شد در حالي كه اين مسئله با اعتقادات توحيدي ما سازگار نيست.

 



گزارشي از مراسم رونمايي مستند «ميراث آلبرتا» ساخته حسين شمقدري
ماندن يا رفتن، مسئله اين است!

مراسم رونمايي از مستند «ميراث آلبرتا» به كارگرداني حسين شمقدري با حضور سه هزار دانشجو و اساتيد دانشگاه هاي مختلف در سالن تربيت بدني دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد . مستند «ميراث آلبرتا» نتيجه تلاش جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف است كه مي كوشد با نگاهي متفاوت، موضوع مهاجرت نخبگان و ادامه تحصيل آنان در خارج از كشور را كنكاش كند .
در اين مراسم نادر طالب زاده، مستندساز و تحليلگر رسانه در خصوص مستند سازي اين گروه گفت: من از يك سال و نيم گذشته در جريان كار مستند سازي اين دوستان بودم و كار ها و اثرات قبلي اين گروه را نيز ديده ام و بسيار از كار هاي آنان راضي هستم، اين دوستان ايده پردازي هاي خوبي دارند .
وي در ادامه افزود: اين مستند يك جدل فرهنگي است، جدلي كه در همه جا وجود دارد اما اين بچه ها توانستند اين جدل فرهنگي را با حرف هاي به روز به درستي به ما نشان دهند .
طالب زاده بيان داشت: فرار مغز ها يك مسئله جهاني است و هركس بتواند اين مسئله را به خوبي و بهتر نشان دهد توفيقات بيشتري خواهد داشت .
وي در خصوص ايده پردازي مستند «ميراث آلبرتا» گفت: در زمان جنگ شهيد آويني حضور داشت كه مسائل روز را نمايش دهد، اما اين جنگ هنوز ادامه دارد و ما بايد مانند ايشان مسائل روز خود را به نمايش بگذاريم .
طالب زاده در خصوص اين مستند گفت: من از مستند «ميراث آلبرتا» انرژي گرفتم و اين انرژي را ملموس يافتم .
پس از صحبت هاي طالب زاده، حسين شمقدري (كارگردان)، محمدحسن مددي (تهيه كننده) و محسن اخوان (فيلمبردار) كه همگي از دانشجويان دانشگاه شريف بودند، در ميان تشويق حاضران روي سن آمدند و بلافاصله پرسش و پاسخ دانشجويان آغاز شد .
حسين شمقدري در اين بخش، در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان درباره هدف از ساخت اين مستند، اظهار داشت: خط اصلي داستان «ميراث آلبرتا» تصميم گرفتن درباره مهاجرت نخبگان دانشگاهي است. اينكه يك دانشجوي نخبه تصميم بگيرد برود يا بماند .
وي افزود: ما در اين زمينه سعي كرديم شرايط ماندن و رفتن را مقايسه كنيم. مي خواستيم نشان دهيم كه عموما دانشجويان وقتي رفتن و ادامه تحصيل در خارج از كشور را انتخاب مي كنند، خيلي درباره ابعاد آن فكر نكرده اند .
شمقدري در خصوص انتخاب نام آلبرتا گفت: آلبرتا دانشگاهي است كه برخي از بچه هاي دانشگاه شريف در آرزوي رفتن به آن هستند، به همين دليل نام اين مستند را «ميراث آلبرتا» انتخاب كرديم .
وي در خصوص شرايط نخبگان در كشور گفت: بچه هاي نخبه در كشور ما در شرايط خوبي نيستند و با مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كنند، ما خواستيم اين مشكلات را به نمايش بگذاريم، اما از طرفي هم خواستيم بگوييم اغلب در اين مسير سخت، بدون تفكر فقط به رفتن فكر
مي كنند .
شمقدري افزود: ما خواستيم تفاوت شرايط رفتن و ماندن را به دانشجويان نمايش دهيم تا خود آنان قضاوت كننده باشند .
در انتها نيز چند تن از اساتيد دانشگاه شريف درباره اين فيلم صحبت كردند و از عوامل فيلم تشكر كردند .
استقبال بي نظير دانشجويان دانشگاه شريف را كه نزديك به سه هزار نفر بودند ، مي توان يكي از
حاشيه هاي اين مراسم دانست؛ اين در حالي است كه يكي از اساتيد اين دانشگاه در اين باره گفت: اين استقبال را فقط يك بار در دانشگاه ديدم، آن هم در جشن چند سالگي دانشگاه شريف و ديگر هيچ برنامه اي را نديدم كه دانشجويان به اين شكل از آن استقبال كرده باشند .
بر اساس گزارش فارس، تمام ظرفيت سالن
تربيت بدني دانشگاه شريف استفاده شده بود، به شكلي كه دانشجويان تمام صندلي ها و سكو ها را پر كرده بودند و عده اي نيز سرپا و عده اي ديگر نيز به شكل ايستاده به تماشاي اين مستند مشغول شدند. .

 



اندر خم دنياي فانتزي و قهرمان پردازي هاي هاليوودي

مصطفي انصافي
هاليوود همواره در آثار توليدي خود با انواع و اقسام قهرمانان همراه بوده است، قهرماناني كه ريشه در دنياي مدرن دارند و حياتشان با حيات مدرنيته و كاپيتاليسم عجين شده. طيف گسترده اي از قهرمانان از سوپرمن، اسپايدرمن، هالك، بتمن تا قهرماناني با شكل و شمايل انساني تر مثل آرنولد، راكي، جيمزباند و... زنجيره اي هستند از قهرمانان شهرنشين كه دائماً در حال نجات تين ايجرهاي جين پوش مو سيخ سيخ و يا دختران سفيدپوست با موهاي بلوند هستند. اين قهرمانان، واجد يك سري مولفه هاي شخصيتي خاصي هستند. همه آنها تنها در كلان شهرها سرويس دهي مي كنند، در حومه و يا روستاها هر جنايتي كه بشود هيچ ارتباطي با اينان ندارد، حتي بتمن كه هميشه سروكله اش از غارهاي نمناك و تاريك پيدا مي شود با ماشين مجهز و مدرن خود به سوي شهرها مي آيد تا انسان هاي مدرن را از خطر برهاند. از اين رو قهرمان هاي هاليوودي فقط خود را در مقابل كلان شهرنشين ها متعهد مي دانند! يعني در مقابل نماد و نمونه مدرنيته غربي. اين قهرمان ها در حكم دستگاه هاي تنفسي كارخانه روياپردازي هاليوود هستند. هاليوودي ها با اين مردان و زنان شبه اسطوره اي اش به مقابله با دشمنان فرهنگ ليبرال دموكراسي مي رود تا آن را از گزند حوادث دور نگه دارد. اين شخصيت هاي شبه اسطوره اي باز توليدكنندگان فرهنگ غربي هستند. اين مدافعان غلو شده غرب (كه اغلب به دليل همين اغراق وجهه اي كميك مي يابند) همواره مشغول عمليات بر فراز آسمان خراش ها و برج هاي كلان شهرهاي غربي هستند كه القاكننده غلبه مدافعان فرهنگ غربي برفراز همه چيزهاست. اسپايدرمن يا همان مرد عنكبوتي قهرماني است كه لازمه وجودش ارتفاعات و آسمان خراش هاست و در نتيجه در جايي جز نيويورك يا شهرهاي اين چنيني نميتواند قهرمان باشد و سرويس دهي كند.
در يكي از جديدترين نسخه ها از اين گونه فيلم ها ما شاهد اكران پنجمين قسمت از سري فيلم هاي موسوم به «مردان ايكس» بوديم كه با عنوان فرعي (رده يك) منتشر شد كه در حكم شروع زنجيره اي ديگر از چنين فيلم هايي بود و قرار است تا قسمت ديگرش نيز ساخته شود. مردان ايكس (به انگليسي: X-men) نام گروهي از ابر قهرمانان كميك در كميك هاي مارول است كه به داستان هاي شخصيت هايي با همين نام كلي مي پردازد.
مردان ايكس، نام گروهي از انسان هاي جهش يافته هستند كه هر كدام به گونه اي استعداد خاصي دارند. گروهي از اين مردان در مدرسه اي به باورهاي استعدادهاي دروني خود پرداخته، جايي كه مدير مدرسه آن، پروفسور زاوير (Prof. Xavier) است. پيشوند X (ايكس) در نام مردان ايكس از نام زاوير گرفته شده است. سال دو هزار سرآغازي براي مجموعه فيلم هاي سينمايي مردان ايكس به كارگرداني برايان سينگر بود. در سال 2003 با اكران فيلم دوم مردان ايكس و به كارگرداني سينگر ادامه يافت؛ و سال 2006 قسمت سوم فيلم سينمايي مردان ايكس با نام مردان ايكس: آخرين ايستادگي به كارگرداني برت رتنر بر روي پرده هاي سينما آمد و توليد اين فيلم ها ادامه يافتند.

 



شيخ طادي ادامه شكارچي شنبه را مي سازد

شيخ طادي فيلم تازه اش را در ادامه «شكارچي شنبه» مي سازد.
پرويز شيخ طادي كارگردان سينما درباره فعاليت جديد خود در حوزه سينما به سوره سينما گفت: نگارش دو داستان را تمام كرده ام و درصدد هستم كه هر دو را به فيلمنامه تبديل كنم و براي ساخت آنها اقدام نمايم.
وي گفت: اين دو داستان با نام هاي «فهرست موشه» و «سرباز پك» و به نوعي در ادامه «شكارچي شنبه» هستند و در آن به زندگي و رفتار صهيونيست ها پرداخته ام. با برنامه ريزي هاي انجام شده تا دو ماه آينده طرح اين دو فيلمنامه را به حوزه هنري و فارابي ارائه مي كنم تا در صورت توافق براي ساخت آن اقدام كنم.
گفتني است، فيلم سينمايي «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ طادي در نوبت اكران عمومي است.

 



شبكه هاي وهابي براي جذب مخاطب چه مي كنند؟

شبكه هاي وهابي براي جذب مخاطب، اقدام به نمايش تصاوير غيراخلاقي مي كنند.
به گزارش صراط، تأسيس شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان فرقه ضاله وهابيت از مهم ترين اقدامات ضدديني و مذهبي دشمنان شيعه محسوب مي شود و مي توان نشانه هايي از كينه دست اندركاران اين شبكه ها را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و دولت هاي شيعي منطقه دريافت كرد.
اين شبكه ها كه از جذب بيننده نااميد شده اند گاهي به پخش موسيقي ها، تصاوير و كليپ هاي متنوع اينترنتي و غيراخلاقي مي پردازند.
سياست هاي خصمانه روباه پير (انگلستان) و رژيم غاصب صهيونيستي در قبال مسلمين جهان حمايت مالي براي تأسيس و ادامه حيات اين گونه شبكه ها، جهت پيشبرد اهداف خود عليه مسلمانان با توجه به بحران اقتصادي، همچنان در دستور كار اين كشورها قرار دارد.

 



ارسال بيش از 40 فيلم از هفت كشور جهان به دبيرخانه جشنواره ويديويي تهران

تاكنون بيش از 40 عنوان فيلم از هفت كشور جهان براي دبيرخانه جشنواره ويديويي تهران رسيده است.
به گزارش روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران، 41 فيلم از كشورهاي تركيه، آلمان، ايتاليا، روسيه، فرانسه، هند و مجارستان تا الان براي دبيرخانه جشنواره آمده است و با توجه به رايزني هاي به عمل آمده از سوي مديريت بخش بين الملل جشنواره پيش بيني مي شود آثار بيشتري از كشورهاي مختلف براي دبيرخانه ارسال شود.
روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران همچنين اعلام كرد: كشور فرانسه با هشت فيلم، تركيه و مجارستان با هفت فيلم، روسيه با شش فيلم، آلمان با پنج فيلم بيشترين آثار ارسالي را دارند.
همچنين، درحال حاضر 11 كمپاني خارجي نيز در جشنواره شركت كرده اند.
بنابراين گزارش، بخش مسابقه بين الملل جشنواره فيلم ويديويي تهران با هدف نمايش منتخبي از آثار ويديويي جهاني پيش بيني شده است كه علاوه بر تعامل فرهنگي، امكان ارزيابي بهتر موقعيت فيلم هاي ويديويي ايران را در مقايسه با ديگر كشورها فراهم مي آورد.
نخستين جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران به همت موسسه رسانه هاي تصويري و با همكاري سازمان سينمايي كشور به دبيري محمدرضا عباسيان از 28 خرداد تا دوم تير در تهران و جريره ابوموسي برگزار مي شود.

 



با حمايت دبيرخانه جشنواره عمار 9 انيميشن درباره «پهپاد آمريكايي» ساخته مي شود

از 25 طرح رسيده براي جشنواره انيميشن «پهپاد آمريكايي» 9 انيميشن دراين باره با حمايت دبيرخانه جشنواره عمار ساخته مي شود.
به گزارش دبيرخانه دائمي جشنواره مردمي فيلم عمار، درپي اعلام فراخوان جشنواره انيميشن «پهپاد آمريكايي» تا پايان فروردين 25طرح انيميشن با اين موضوع به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است.
مسئول دبيرخانه عمار دراين باره گفت: بعداز اعلام دبيرخانه مبني بر پذيرش طرح هاي انيميشن حداكثر دو دقيقه اي با موضوع پهپاد آمريكايي، از ميان آثار رسيده به دبيرخانه 9 طرح انيميشن در مرحله تاييد قرار گرفته است.
حامد بامروت نژاد افزود: از آنجا كه در كارهاي انيميشن كوتاه، تازه و خلاقانه بودن ايده و طرح در جذابيت كار تاثير بسزايي دارد، دبيرخانه جشنواره براي رسيدن به طرح ها و ايده هاي جذاب، اقدام به برگزاري مسابقه طرح و ايده نيز كرده است كه شركت در اين مسابقه براي عموم آزاد است و علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در مسابقه به سايت جشنواره به نشاني ammarfilm.ir مراجعه نمايند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14