(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 اردیبهشت 1391 - شماره 20200 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نگاه به انتخابات از سه زاويه (يادداشت روز)
آب پرتقال! (گفت و شنود)
سيدحسن نصرالله: مقاومت به پيروزي در برابر همه چالش ها اعتقاد راسخ دارد
كيهان و خوانندگان
ردپاي خاوري در پرونده فساد 100 ميليون يورويي
ايران خواستار ممنوعيت كامل مدرن سازي تسليحات هسته اي شد
منافقين به دامان صاحب اصلي خود بازگشتند! (خبر ويژه)
مردم تونس: ايراني ضد انقلاب اعدام بايد گردد (خبر ويژه)
رؤساي سابق موساد و شاباك مأمور ايران از آب درآمدند! (خبر ويژه)
معاريو: ايران مانع سقوط سوريه شد (خبر ويژه)
پس لرزه ندامت زندانيان در اردوگاه آشفته اصلاح طلبان (خبر ويژه)



نگاه به انتخابات از سه زاويه (يادداشت روز)

پرونده انتخابات مجلس نهم بسته شد، اما در اثر اين انتخابات و تحت تاثير رويدادهاي آن پرونده هايي مهم تازه پيش روي جامعه سياسي كشور باز شده است. اين انتخابات گوياي واقعيت هايي اساسي درباره الگوي رفتار سياسي جامعه ايران، وزن اجتماعي و شكل بندي احزاب و گروه هاي سياسي، نسبت ميان مردم و راس نظام سياسي و همچنين نوع نگاه طرف خارجي به محيط داخلي ايران بوده است. اين يادداشت سعي مي كند رئوس اين واقعيت ها را مرور كند.
يكم- تا آنجا كه به الگوي رفتار سياسي جامعه ايراني مربوط است، انتخابات مجلس نهم واقعيت هاي مهمي را آشكار كرده است.
نخست، اين انتخابات روشن كرد كه مردم ايران بيش از هر زمان ديگري نسبت به ضرورت اتحاد در مقابل تهديد خارجي و سر جاي خود نشاندن دشمني كه مي خواهد چنگ و دندان نشان بدهد، حساس هستند. انتخابات مجلس نهم در اوج تهديدها عليه ايران برگزار شد. بدون شك حجم لفاظي هاي جنگ طلبانه، تلاش براي ايجاد فشار اقتصادي و اجراي عمليات خرابكارانه اطلاعاتي هيچ زماني در يك دهه گذشته به اندازه مقطع فعلي نبوده است. از ابتدا هم معلوم بود كه يكي از اهداف غربي ها از ايجاد اين فضا تست رفتار مردم ايران است و اينكه ببينند ميزان انسجام دروني آنها و اتصالشان با نظام سياسي چقدر است. اين سوال اكنون جواب روشني دارد: ملت ايران نه تنها الگوي تاريخي رفتار خود درباره اتحاد در مقابل دشمن خارجي را حفظ كرده بلكه به آن عمق هم بخشيده است.
دوم، انتخابات مجلس هم علامتي روشن از اين امر بود كه آگاهي سياسي در جامعه ايراني عميق تر شده و عمل سياسي نشاط بيشتري به خود گرفته است. پس از فتنه 88، برخي تحليلگران كه در دلسوزي آنها شكي نبود هشدار مي دادند كه دوراني از انفعال سياسي، قهر مردم با فعاليت هاي مرتبط با نظام و كم رونقي انتخابات در ايران آغاز خواهد شد كه به سادگي قابل علاج نيست. همزمان، ضد انقلاب پا را از اين فراتر گذاشته بود و با صداي بلند ادعا مي كرد كه بخش بزرگي از مردم در اثر فتنه 88 رشته پيوند خود با نظام سياسي را براي هميشه گسسته اند و سبد سرمايه اجتماعي نظام به نحو علاج ناپذيري تهي شده يا رو به تهي شدن است. حضور 65 درصدي مردم در دور نخست انتخابات و شكسته شدن ركورد مشاركت مردم در دور دوم انتخابات مجلس پس انقلاب در روز جمعه، حقيقتي كاملا وارونه را به نمايش گذاشت. ظاهرا مردم -بويژه طبقه متوسط- در سال 88 دوست و دشمن خود را به خوبي شناخته اند و در ذهن برخي از افراد توهم زده نيز باور به قابل اعتماد و اتكا بودن نظام به ميزاني غير قابل پيش بيني رشد كرده است.
دوم- انتخابات مجلس همچنين داراي پيام هاي مهمي اولا درباره شكل بندي گروه هاي سياسي در ايران و ثانيا درباره وزن اجتماعي آنهاست.
نخست، بدون شك شكل بندي جامعه سياسي در ايران پس از سال 88 تغيير كرده اما اين تغييرات تا آستانه انتخابات مجلس به بلوغ نرسيد و شكل واضحي به خود نگرفت. در جريان اصلاح طلب، اراده اي براي تفكيك اصلاحات از فتنه شكل گرفته است. اگرچه اين اراده -كه خود را در راي دادن محمد خاتمي در دور اول انتخابات نشان داد- هنوز بالغ نيست و تكليف خود را با برخي از اساسي ترين گام هايي كه بايد براي جبران گذشته بردارد، روشن نكرده ولي نفس شكل گيري آن حكايت از آن دارد كه كساني درون جريان اصلاحات پذيرفته اند كه بايد خود را به نحوي از شر آنچه در سال 88 رخ داد خلاص كنند وگرنه آن مرده زنده نخواهد شد و راه چاره لاجرم پيوستن خود آنها به جرگه اموات است.
اما اصولگرايان اگرچه جايگاه خود را به عنوان يك جريان سياسي بي رقيب تثبيت كرده اند ولي اختلاف- هرچند در حد تفاوت سليقه- كه ميان آنها بروز كرده بود بايد پس از انتخابات هرچه زودتر از ميدان رقابت به عرصه رفاقت كوچ كند و اين در حالي است كه هم فتنه و هم انحراف مترصد زماني براي وارد آوردن يك ضربه كاري به گفتمان اصولگرايي به عنوان يگانه نماينده حقيقي ارزش هاي انقلاب اسلامي است. اصولگرايان نبايد از ياد ببرند كه تاكيد بي ضابطه بر خالص سازي سر از انحراف در مي آورد و عدم رعايت اصول در وحدت، سر از فتنه؛ و بنابراين دو جبهه پايداري و متحد بايد توجه داشته باشند كه تفاوت سليقه آنها باعث عوض شدن جاي دوست و دشمن در برخي از ديدگاه ها نشود.
اما از حيث سرمايه اجتماعي، اگرچه هنوز نتيجه انتخابات مجلس به طور كامل روشن نشده ولي تا همين جاي كار سرجمع وزن اجتماعي اصولگرايان با ميزان حمايت اجتماعي از دو جريان فتنه و انحراف، به هيچ وجه قابل مقايسه نبوده است. به عبارت ديگر، نتيجه واضح انتخابات مجلس نهم اين است كه اگر اصولگرايان ائتلافي عمل كنند، در ميان مدت رقيب سياسي جدي نخواهند داشت. در مقابل، جريان فتنه هم ظرفيت راي و هم ظرفيت آشوب خود را از دست داده است. انتخابات مجلس نهم يكي از كم مسئله ترين انتخابات پس از انقلاب به لحاظ امنيتي بود و اين علتي نداشت جز اينكه فتنه 88 بسياري از ظرفيت هاي ضد امنيتي فتنه، ضد انقلاب و حتي طرف خارجي را بر باد داده است. ظرفيت راي اختصاصي جريان فتنه هم كه بنا بر يك طراحي انجام شده از جانب اتاق فكرهاي خارجي اين جريان بنا بود خود را به صورت تك راي به افرادي خاص نشان بدهد، نمودي نداشت. بنابراين، مي توان به نحو قابل دفاعي ادعا كرد كه تركيب خردمندي، خدمت و رفتار اصولي سرمايه اجتماعي اصولگرايان را رشد داده است.
از اين منظر همانطور كه سال 1388 يك نقطه عطف در تاريخ حيات سياسي خواص در نظام جمهوري اسلامي بود، سال 90 نقطه عطفي در تاريخ رفتار سياسي مردم ايران است. سرعت رشد سياسي مردم بسيار بيشتر از آن چيزي است كه تخمين زده مي شد اما اين رشد سريع بر خلاف پيش بيني غربي ها و برخي همفكرانشان در داخل ايران منجر به بروز هيچ بحراني در روابط ميان نظام طبقه متوسط نشده است، بلكه برعكس روابط ميان طبقه متوسط و غربگرايان است كه بحراني شده است.
سوم- اما از منظر طرف خارجي انتخابات مجلس نهم حاوي درس هايي عميق بوده است، اگر چه ترديد وجود دارد كه غربي ها توان درك كامل اين مسئله را داشته باشند.
مهم ترين نكته اي كه مكررا گفته شده ولي هنوز به اندازه كافي مورد بحث قرار نگرفته اين است كه كارايي تحريم ها به عنوان ابزاري براي بحراني كردن روابط مردم و نظام و ايجاد مطالبه تغيير سياست در حوزه هاي امنيت ملي به شدت زير سوال رفته است. مردم ايران اولا بسيار كمتر از آنچه غربي ها حدس مي زدند از تحريم تاثير پذيرفته و ثانيا اين تاثير باعث نشده مردم مثلا ديدگاه خود را درباره برنامه هسته اي تغيير بدهند. بنابراين، تهديد به اعمال تحريم هاي بيشتر تا آنجا كه به الگوي رفتار مردم ايران و همچنين به ميزان مقاومت آنها درمقابل فشارها مربوط است، هيچ كارايي در هرگونه مذاكره آينده نخواهد داشت.
مهدي محمدي

 



آب پرتقال! (گفت و شنود)

گفت: با اينكه دور دوم انتخابات تمام شده، هنوز گروههاي اپوزيسيون دارند درباره شركت يا عدم شركت در دور دوم با يكديگر جرو بحث مي كنند.
گفتم: حيوونكي ها!
گفت: برخي از آنها مي گويند شركت ما در انتخابات نشانه تائيد جمهوري اسلامي است و بعضي ديگر مي گويند بايد شركت كنيم و مبارزات خود را از درون حاكميت دنبال كنيم!
گفتم: سايت بالاترين با اشاره به اين جر و بحث ها خطاب به اپوزيسيون نوشته است؛ طوري بحث مي كنيد كه انگار جمهوري اسلامي براي شركت شما فرش قرمز پهن كرده است! آنها براي خاتمي هم تره خرد نكردند چه رسد به ما؟!
گفت: يكي از ضدانقلابيون ديگر هم در صفحه فيس بوك خود نوشته؛ دوره ما تمام شده نبايد گول اين ميزگردها و مصاحبه هاي بي بي سي و VOA را بخوريم.
گفتم: لوله آب خونه يارو تركيده بود. بعد از تعمير، آب زردرنگ از آن مي آمد رفيقش گفت؛ اين به خاطر زنگ زدگي لوله هاست؟ و يارو جواب داد؛ نه بابا! اين حرفها چيه؟! سازمان آب مي خواد بهمون خسته نباشيد بگه؛ از توي لوله آب پرتقال فرستاده!

 



سيدحسن نصرالله: مقاومت به پيروزي در برابر همه چالش ها اعتقاد راسخ دارد

دبير كل حزب الله لبنان از آمادگي كامل مقاومت براي مقابله با هرگونه تهديد و چالش خارجي و داخلي خبر داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، سيدحسن نصرالله در ديدار محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور كشورمان در لبنان بار ديگر تشكر خود و مقاومت و ملت لبنان را از رهبري و دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران به خاطر حمايت دائم آنها از دولت، ملت و مقاومت لبنان و تحمل هزينه اين موضع گيري انساني، اخلاقي و تاريخي ابراز داشت.
وي بر ثابت قدم بودن مقاومت اسلامي بر راه و روش خود و يقين و اعتقاد راسخ آن به پيروزي و توانمندي مقاومت اسلامي در رويارويي با همه چالش هاي فرارو تاكيد كرد.
بر اساس اين گزارش اين ديدار در حضور وزيران انرژي، راه و خدمات عمومي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، آموزش و پرورش و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و معاونان وزرا و معاون وزير امور خارجه و سفير ايران در بيروت برگزار شد.
در اين ديدار اوضاع سياسي منطقه و تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورها و ملت هاي منطقه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
المنار افزود: طرف ايراني در اين ديدار بر آمادگي دائم ايران براي كمك به لبنان در همه زمينه ها و ايستادن در كنار اين كشور در شرايط مختلف تاكيد كرد.
دعوت از ميشل سليمان
براي سفر به تهران
معاون اول رئيس جمهور كشورمان همچنين در ديدار با رئيس جمهور لبنان پيام دعوت احمدي نژاد از ميشل سليمان براي شركت در اجلاس سران غيرمتعهدها را تقديم وي كرد.
محمدرضا رحيمي، روز پنج شنبه در ديدار با ميشل سليمان از نقش مثبت و سازنده لبنان در مجامع بين المللي و منطقه اي در قبال تحولات سوريه تشكر كرد.
معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران همچنين با ابلاغ سلام احمدي نژاد پيام دعوت رئيس جمهور كشورمان را براي شركت در اجلاس سران غيرمتعهدها كه در تهران انجام خواهد شد، به رئيس جمهور لبنان تقديم كرد.
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان نيز در اين ملاقات رابطه ايران و لبنان را ديرينه و ريشه دار توصيف كرد و گفت: روابط دو كشور بسيار صميمانه و عميق و حتي فراتر از چارچوب هاي سياسي است.
وي با ابلاغ سلام هاي گرم خود به رهبر معظم انقلاب و احمدي نژاد تنها راه حل مسايل منطقه را گفتگو و مذاكره عنوان كرد و افزود: لبنان تلاش مي كند حتي اگر نتواند كمكي به سوريه كند، لااقل از آتش افروزي هرچه بيشتر در اين كشور جلوگيري نمايد.
ديدار با نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان و بازديد از مناطق جنوبي لبنان از جمله ماون الراس از ديگر برنامه هاي سفر معاون اول رئيس جمهور به لبنان بود.
پس از برگزاري نشست مقامات عالي رتبه همكاري هاي ايران و لبنان، چهار يادداشت تفاهم همكاري بين وزراي دو كشور و يك بيانيه مشترك به امضاي رحيمي و نجيب ميقاتي رسيد.
برنامه اجرايي يادداشت تفاهم صنعت، برنامه اجرايي شناسايي متقابل گواهي انطباق، برنامه اجرايي يادداشت تفاهم موسسات استاندارد و صورت جلسه همكاري وزارت نيرو ايران و لبنان در حضور معاون اول رئيس جمهور كشورمان و نخست وزير لبنان به امضا رسيدند.
همچنين بيانيه مشترك اجلاس عالي همكاري هاي ميان دو كشور نيز توسط معاون اول رئيس جمهور كشورمان و نخست وزير لبنان به امضا رسيد.
رحيمي همچنين در كنفرانس خبري مشترك با نخست وزير لبنان با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران بدون هيچگونه ملاحظه و مسامحه اي خواهان عقب نشيني رژيم صهيونيستي از همه سرزمين هاي اشغالي است، گفت: ايران اسلامي با همه وجود در كنار حزب الله و مقاومت ايستاده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ از سران قوا انتظار مي رود اختلاف في مابين حوزه هاي مديريتي خويش را در جلسات اداري حل كنند و به رسانه ها نكشانند. مردم چه گناهي كرده اند كه بابت بگومگوهاي مسئولين با يكديگر رنج بكشند و آسيب ببينند. آيا خوشحالي دشمنان را در اين گونه موارد نمي بينند و عبرت نمي گيرند.
1419---2190
¤ نيت صهيونيست ها و آمريكا در مذاكرات هسته اي رياكارانه است. آنها به دنبال جاسوسي از مراكز مهم هسته اي كشورمان هستند. در ظاهر امتياز كمي مي دهند ولي هدف نهايي آنها اشراف كامل بر تاسيسات هسته اي كشورمان است . نبايد به آنها اعتماد كرد.
اميدوار
¤ پيشنهاد مي كنم نيروگاه بوشهر به نام نيروگاه خليج فارس نامگذاري شود.
3299---5390
¤ تشكر مي كنم بابت نوشتن مطالبي در مورد شهر كتاب. طي چند روز گذشته متاسفم كه شوراي شهر و شهرداري تهران خودشان را به خواب زده اند.
عزيز حسن پور
¤ آيا نهايت ظرفيت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين توان مديريتي مديران اين دستگاه عريض و طويل اين است كه اعلام كنند فلان كارخانه نرخ محصولش را گران كرده است و ديگر هيچ اقدامي صورت نگيرد. اين كار آنان از يك نشريه و رسانه نيز ساخته است. مسئولين امر پاسخ بدهند براي چه پست و مسئوليت گرفته اند و از بيت المال حقوق مي گيرند؟
5796---0912
¤ بانك مركزي با كدام كارشناسان خبره مشورت نموده كه اعلام مي دارد نمي توان جلوي نوسان ارز را گرفت؟
3588---0921
¤ چرا دستگاههاي نظارتي مثل سازمان تعزيرات حكومتي در مقابل گراني هاي اخير بي تفاوت هستند.
قاسمي- اصفهان
¤ با توجه به آمار بيكاران در كشور چطور به هر مركز و اداره اي كه سرك مي كشي با كارمنداني كه اكثريت آنها را خانمها تشكيل مي دهند مواجه مي شويم مثل شركت آب و فاضلاب، بيمه و خدمات درماني و ... و جوانان تحصيل كرده و خدمت نموده بايد بيكار باشند و مسئولين نيز به ارائه آمار غلط اقدام نمايند.
1836---0938
¤ از چاله چوله هاي فراوان موجود در جاده قديم تهران - بومهن مي شود فهميد كه هيچ كدام از مسئولين از اين جاده رفت و آمد ندارند از سوي ديگر عوارض راه جاده جديد نيز زياد است و از توان مالي ما ساكنين بومهن خارج مي باشد. تكليف چيست؟
8639---0919
¤ چرا حقوق برخي بازنشستگان كشوري بايد بين 12 تا 15 هر ماه پرداخت شود مگر ملاك سي ام هر ماه نيست؟ در انتظار اصلاح تاريخ پرداخت ها هستم.
يك بازنشسته كشوري
¤ كارخانه لبنيات پاك هنوز هم شير 1 ليتري را با همان 250 تومان افزايش قيمت مي فروشد، چرا؟
8516---0919
¤ به دولت براي كنترل قيمت ها يك پيشنهاد مي دهم؛ اگر دولت يك سايت طراحي كند و همه توليدكنندگان را وادار كند قيمت و مشخصات محصولات خودشان را به روز در سايت بنويسند هم مردم از قيمت ها مطلع مي شوند هم دولت مي تواند نظارت بهتري داشته باشد.
يك شهروند
¤ در حالي كه مردم قصد صرفه جويي در مصرف سوخت بنزين دارند چرا دولت در يك اقدام شتابزده اعلام مي كند تا آخر ارديبهشت مهلت استفاده از سهميه صد توماني را دارند. يعني عملا تشويق به مصرف زياد چرا؟
1004---0913
جوابيه روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/1/91 روزنامه به آگاهي مي رساند، كليه تاكسي هاي خطي داراي برچسب نرخ مصوب مي باشند، دريافت هرگونه مبلغ اضافه از مسافرين توسط تاكسيرانان تخلف محسوب و عوامل گشت و نظارت سازمان در سطح شهر تهران با اين مسئله برخورد مي كنند. لذا شهروندان محترم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ذكر شماره كامل پلاك تاكسي به تلفن 1888 اعلام و با اخذ كدرهگيري مسئله را پيگيري نمايند.
¤ از بهترين آثار و بركات حسن انتخاب سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، تحقق و شكوفايي نيروي جسمي فكري امت ولايتمدار و استفاده از فوايد ناشي از آن براي اعتلاي نظام اسلامي و پاسخ دندان شكن به تهديدها و تحريمهاي دشمن است.
سليماني
¤ با توجه به نرخ سپرده گذاري 24 درصدي بلندمدت و نياز به جمع آوري نقدينگي از بازار ، پيشنهاد مي شود مرحله دوم يارانه ها به حذف دو صفر از پول ملي ايران معطوف گردد.
يك هموطن
¤ پيشنهاد مي كنم براي اعاده حيثيت همگاني در مورد مجازات اختلاس كنندگان مبلغ اختلاس به حسابهاي قرض الحسنه بانكها اختصاص يافته و بانكها در قرعه كشي هاي سالانه خود آن را به صورت سپرده و وام بلندمدت 5 ساله به دست نيازمندان واقعي برسانند.
گودرزي
¤ چه سياستي است كه به افراد پولدار به كشورهاي اروپايي مي روند هزار دلار ارز مي دهند ولي به افرادي كه به قصد زيارت از كشور خارج مي شوند 400 دلار ارز مي دهند. آيا اين انصاف است.
يك متقاضي سفر زيارتي
¤ هفتاد و هفتمين سال تولد و تأسيس راديو در ايران را به همه كاركنان و زحمتكشان راديو در صدا و سيما و مردم عزيز و هموطنان گرامي و با فرهنگ و فرهيخته ايران تبريك و تهنيت مي گويم.
محمود بليغيان اصفهان
¤ من از قربانيان آزمون تشريحي مرحله دوم وكالت دادگستري هستم. نمي دانم چرا موسسه اي كه خود بايد مظهر عدالت باشد تا اين حد بي عدالتي كرده است. ما كه قرار است وكيل مردم باشيم به آنچه واقعا حقمان است نمي رسيم واي به حال مردم.
6119---0912
¤ گراني هاي لجام گسيخته گويا به مراكز دولتي نيز سرايت كرده است. براي اشتراك فاضلاب طبق دعوتنامه سازمان آب و فاضلاب منطقه 14 در تاريخ 7/2/91 مراجعه كردم. مبلغ قابل پرداخت را يك ميليون و چهارصد هزار تومان اعلام نمودند. به نظرم اگر 2 كنتور براي منزل كوچك 2 طبقه 50-40 متري ام از بازار آزاد تهيه مي كردم به مراتب ارزان تر از اشتراك فاضلاب برايم تمام مي شد. مسئولين وزارت نيرو چه توضيح منطقي براي بدهكار كردن مردم در اين تورم و گراني دارند؟ جالب است كه هيچ تفاوتي بين منزل 40-30 متري با 150 متري نيست ! بنده حقوق بگير يك ميليوني براي پرداخت اين مبلغ شوكه شدم واي به حال بيكاران و بازنشستگاني كه حقوق 500-400 هزار توماني دارند از مسئولين امر انتظار مي رود قيمت ها را منطقي تر كنند.
جمعي از متقاضيان مشترك فاضلاب منطقه 14
¤ در حراجي فرودگاه قشم چرا به گرانفروشي و تخلف از قيمت رسمي رسيدگي نمي شود.
قنبرپور مقدم
¤ بانك مسكن شعبه كوي نصر (گيشا) از عدم آگاهي بنده نسبت به بخشنامه مربوط به سود سپرده سوءاستفاده كرده و 2درصد سود مربوط را نداده است. به سرپرستي و رئيس كل اين بانك شكايت كردم ولي چهار ماه مي شود كه سر مي دوانند و به يكديگر پاسكاري مي كنند. گويا هدفشان اين است كه خسته شوم و از ادامه شكايت صرف نظر بكنم.
0182---0936
¤ سامانه سامان دهي كارگران ساختماني تهران كه زيرنظر معاونت اجتماعي شهرداري فعاليت مي كند موفق شده براي حدود 500 هزار نفر كارگر ساختماني كارت صادر كند. اين سامانه ضمن افزايش دانش و مهارت كارگران توانسته در خروج كارگران افغاني از كشور بسيار نقش آفرين باشد.
7236---0938
¤ شرح حال و مقاله اي كه در پيرامون زندگي شهيد علي بلورچي در صفحه فرهنگ مقاومت روزنامه چاپ شده بود بسيار كار زيبا و قشنگي است. لطفا از اين قبيل مطالب، بيشتر بنويسيد.
2532---0912
¤ بعد از چندين سال كار معلمي در آموزش و پرورش مازندران به خاطر امر به معروف و نهي از منكر در محيط كار بدون اطلاع قبلي محكوم به خريد خدمت شده ام. از مقامات مسئول به ويژه رياست محترم جمهوري يا وزير مربوط درخواست دارم براي شنيدن عرائض بنده چند دقيقه وقت ملاقات بدهند تا حقيقت معلوم شود و بي گناهي ام ثابت گردد.
2854---0910
¤ جواب ياوه سرايي امارات را آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه چند سال پيش طي چاپ يك يادداشت مستدل داد. جواب اصلي مردم منطقه به اين شيخ نشين ان شاءالله باشد بعد از فروپاشي آمريكا و نابودي صهيونيسم.
6333---0911
¤ هر كس مي خواهد كه خداوند عالميان دعايش را مستجاب كند بايد از راه حلال كسب روزي كند (اصول كافي از فرمايش امام صادق(ع)).
6263:0938
¤ كل سرزمين امارات به اندازه شهرستان بندرعباس ما نمي شود. اين شيخ نشين بايد حد و اندازه خودش را نگه دارد و الا بايد به زبان ديگر با او حرف زده شود.
2956:0936
¤ آمريكايي ها گفته بودند ايراني ها نمي توانند از پهپاد غنيمت گرفته شده رمزگشايي بكنند ولي مردم ايران نشان دادند كه هر كار غيرممكن از دست آنان ساخته است و علت ناراحتي و عصبانيت آمريكا هم همين مسئله است.
1471:0912
¤ مسئولين بايد به جاي ايجاد اشتغال به دنبال ايجاد شغل عادلانه باشند، يعني شغلي كه بتوان بر اساس آن شايستگي هايي مثل كار سخت، تجربه و تحصيلات در آن پيشرفت كرد ولي شغلي كه باندهاي قدرت و ثروت نامشروع بين المللي و نوكران داخلي آنها به دنبال آن هستند، ايجاد روابط ناعادلانه و غيراسلامي بين كارگر و كارفرماست.
ايراني
¤ از شهردار منطقه12 و نيروي انتظامي درخواست مي شود فكر اساسي براي سروسامان دادن به خيابان لاله زار جنوبي بنمايند واقعاً وضعيت فعلي غيرقابل تحمل است و زيبنده مركز پايتخت نيست.
طاهري
¤ در برنامه شبكه8 پس از سخنراني حضرت آيه الله مصباح يزدي برنامه اي به اجراي سرودهايي به تجليل از استاد شهيد علامه مرتضي مطهري مي پردازد كه لازم است ضعفهاي آن اصلاح شود از جمله:
1- حذف تبليغ شركت ال جي
2- حذف كت و شلوارهاي ميليوني خوانندگان
متأسفانه برنامه هاي تجليل از اين استاد فرهيخته به گونه اي است كه اصلا كسي درنمي يابد كه چه كساني و با چه افكاري استاد مطهري را به شهادت رسانده اند شايسته است اين موضوع مدنظر تجليل كنندگان از اين گونه اساتيد باشد.
محمدي
¤ دولت اعلام كرده كه موادغذايي ارزان مي شود. حالا كه قرار بر ارزاني است اعلام كنيد اجاره خانه ها نيز پايين مي آيد و... خدا را چه ديدي شايد پايين آمد!
8516:0919
¤ از اينكه پس از سه سال رئيس جمهور به مجمع تشخيص نظام رفتند و صندلي خالي خود را پر كردند خيلي خوشحال شدم اميدوارم اين وفاق و همدلي ادامه پيدا كند اي كاش از اول اين كار صورت مي گرفت و دشمن شاد نمي شديم.
علي اكبر ناظري گنبدكاووس
¤ اگر امكان دارد ستون «كيهان و خوانندگان» را حذف كنيد چرا كه مسئول داراي گوش شنوا و وظيفه شناس و دردآشنا و پايبند به قسم نامه خيلي كم است.
5054:0911
¤ دولت در تعيين قيمت گندم با كشاورزان منصفانه برخورد نمي كند. انصاف را بيشتر مراعات كنيد.
3280:0918
¤ چرا روزنامه ايران از شهداي بحريني به عنوان كشته ياد مي كند. اين انحراف از اصول در حمايت از شيعيان مظلوم نيست؟
عادلي- درود لرستان
¤ از شهرداري و ناجا درخواست مي شود با فروشندگان سگ و سي دي هاي مبتذل در بلوار شهيد چمران كرج برخورد نمايند. احساس مي شود كه اينجا جزو قلمرو كشورمان نيست!
6263:0938
¤ برخي از كارخانه هاي توليدكننده موادغذايي مثل سوسيس و كالباس و نيز تنقلات با جادوي تبليغات در سيما مي خواهند محصولات بي خاصيت و عموماً آسيب رسان به سلامت عمومي خصوصاً كودكان و نوجوانان را به خورد ملت بدهند. لازم است مسئولين وزارت بهداشت اقدامي نمايند.
8516:0919
¤ خدايا كمكمان كن تا ما و مسئولين در كارهايمان به خاك كفش بزرگاني چون حضرات آيات بهاءالديني، بهجت، مرعشي نجفي، مشكيني، شهيد بهشتي، امام راحل(ره) و امام خامنه اي و شهيدان پاك نژاد، بروجردي و... برسيم.
4061:0917
¤ حق اين است كه در مطبوعات به جاي كلمه جعلي عربستان سعودي از عبارت صحيح آن يعني حجاز استفاده شود.
1372:0912
¤ صنعت گري با 04سال سابقه كار هستم. گويا چون پارتي نداشتم به بنده وام ندادند، در نتيجه كارخانه ام كه 05 نفر كارگر را به كار مشغول كرده بود به طور كل تعطيل شد و در حال حاضر خانه نشين شده ام.
0081:0912
¤ در حال حاضر بابت يك كالاي توليدي از كارخانه دار، بنكدار، پخش كننده، فروشنده و سر آخر از مصرف كننده، ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي كنند. با اين وصف معلوم است كه گراني و تورم چه وضعي پيدا مي كند، اي كاش براي مردم روشن مي كردند اين نسخه هاي اقتصادي از كجا و توسط چه كساني تجويز مي شود؟
8949:0912
¤ در گذشته وقتي يارانه ها غيرمستقيم توزيع مي شد اقشار دارا و ندار جامعه يكسان از يارانه ها بهره مند بودند. الان هم كه پرداخت يارانه ها مستقيم شده باز مبلغ يارانه دارا و ندار جامعه يكسان و يك اندازه مي باشد. توضيح بدهند پس چه فرقي كرده است؟
5834:0939
¤ قصور و كوتاهي هاي دولت هاي گذشته و حال در حق مردم جنوب كشورمان موجب شده امروز شيخ نشين هاي خليج فارس ادعاي مالكيت بعضي از جزاير ما را داشته باشند. اگر عمران و آبادي در اين مناطق حرف اول را بزند بيگانگان نمي توانند ادعاي ارضي داشته باشند و توطئه در منطقه خفه مي شود.
بوربور
¤ چند ماهي مي شود كه در مراسم هاي مختلف بر سر بعضي از هنرپيشه هاي سينما و تلويزيون يا كارگردان ها كلاه شاپو مي بينيم. آنهايي كه ريش و سبيل دارند با گذاشتن اين نوع كلاه بر سر بيشتر شبيه صهيونيست ها شده بودند. مي خواستم بگويم اين تقليدها در شأن يك ايراني مسلمان نيست.
8858:0919
¤ در مدرسه راهنمايي دخترانه نيايش شهرستان اسلام شهر نمازخانه مدرسه را به داير كردن كلاس رايانه اختصاص داده اند و بدين وسيله قداست نمازخانه و نماز را شكسته اند. اعتراض هم كرده ايم نتيجه اي نداشته است.
2664:0935
¤ از استاندار محترم، فرماندار و شهردار كرج درخواست مي شود نسبت به استقلال فرديس كرج به عنوان يك شهر در جهت تسريع در زندگي شهري مردم از قبيل دسترسي آسان به ادارات و... بهره مندي از امكانات اوليه شهري اين منطقه كه بالاي پانصدهزارنفر يعني بيشتر از برخي مراكز استان هاي كشورجمعيت دارد اقدام نمايند. درحال حاضر براي كوچك ترين كار بايد مسافت 02 كيلومتري تا كرج را پيمود و ساعتها وقت گذراند تا بتوان به ادارات شهر كرج دسترسي پيدا كرد. متأسفانه اين منطقه با اين جمعيت فاقد امكانات اوليه ازقبيل قبرستان، پارك و بزرگراه و... است.
جمعي از اهالي فرديس كرج
¤ از شركت آتي ساز درخواست مي شود نسبت به اداي سرانه افراد شهرك 7 هزار واحدي كوثر كه شامل 51 برج و 1680واحد است از قبيل ساخت مسجد، پارك و فضاي سبز و... است اقدام نمايد.
جمعي از اهالي شهرك كوثر
¤ بعد از ماجراي بني صدر و عزل او توسط مجلس كه با حمايت مردم توأم بود رهبر فقيد انقلاب اسلامي(ره) در يكي از سخنراني هاي خود قريب به اين مضمون فرمودند كه من بعد نفس مسئولين بايد مورد توجه قرارگيرد و مبارزه با آن را جدي اعلام كردند و اين درحالي بود كه كشورمان مورد تجاوز و در حال جنگ بود. حال كه بحمدالله جنگي در كار نيست و مردم با بصيرت فاتحه فتنه را خوانده اند ولي شاهديم كه متأسفانه حب قدرت و... وارد ميدان شده و ترك تازي مي كند و مردم در اين بين حيران و متحير!! اميد آنكه با حاكم شدن بر نفس خود فريب چندروزه دنيا را نخوريم.
محمودي
¤ در خصوص جوايز 52 ميليون توماني حسابهاي قرض الحسنه بانكها پيشنهاد مي شود اين جوايز به صورت تلفيقي از سپرده و وام بلندمدت 06 ماهه به صاحبان حسابهاي قرض الحسنه اختصاص يابد تا علاوه بر صرفه جويي، تعداد چندين 01 برابري از افراد جامعه مشمول جوايز حسابها شوند.
گودرزي - اصفهان
¤ از مسئولين دولتي به ويژه هيئت دولت و سازمان بازرسي كل كشور درخواست مي شود ضمن بازرسي غيرمحسوس با مديراني كه به جاي جذب جوانان جوياي كار، كاركنان بازنشسته را به كار مي گيرند برخورد شود تا بخشي از جوانان بيكار از دغدغه بيكاري خلاصي يابند.
جمعي از جوانان جوياي كار
¤ ايرانسل به چه مجوزي خطوط مردم را كه مدتي غيرفعال بوده، مجددا به مردم به جاي خط صفر واگذار مي نمايد؟ آيا اين يك نوع كلاه برداري نيست؟
18104---0919
¤ از اداره برق شهر چوار ايلام درخواست مي شود مشكل روشنايي تنها پارك اين شهر كه بيش از 01 روز در خاموشي به سر مي برد را مرتفع نمايد.
0085---0918
¤ از شهردار محترم ابوموسي درخواست مي شود نسبت به نصب چندين پرچم بلند جمهوري اسلامي ايران كه از امارات به وضوح قابل رويت باشد در وسط شهر ابوموسي اقدام نمايد تا كور شود آنكه نتواند ديد!
5683---0912
¤ اينجانب و برادرم كه هردو متأهل و داراي چند فرزند و مستأجريم مدت 01 سال است كه مغازه اي را كرايه كرده و به امرار معاش مي پرداختيم ولي از زماني كه قيمت برق گران شده ما هم بيكار شديم چرا كه پاسخگوي برق مصرفي نبوديم. از وزير نيرو استمداد مي كنيم.
3545---0916
¤ انتخابات تمام شد اما به كانديداهاي مجلس بايد گفت چرا در پوسترهاي تبليغاتي خود عكس امام و مقام معظم رهبري را چاپ مي كنند و سپس در زير دست و پا پاره مي كنند. جگرمان خون مي شود وقتي مي بينيم به آيات خداوند و عكس ولي فقيه و بنيانگذار جمهوري اسلامي بي احترامي مي شود. نمايندگان اگر دوست دارند خيلي تبليغ كنند بهتر است يك بيلبورد بزرگ تهيه كنند و در معرض ديد عمومي قرار دهند و بيت المال را حيف و ميل نكنند.
صادقي- شهرري
¤ وقتي قرار است نيروهايي از شهرهاي ديگر كشور وارد پايتخت نشوند و جلوي مهاجرت گرفته شود و افراد براي كاركردن در همان شهر خود مشغول خدمت شوند، استخدام يك مدير ليسانس در دانشگاه شريف از شهر ديگر چه معني دارد؟
يكي از كاركنان دانشگاه شريف
¤ اقتصاد سالم نياز به نمايندگان سالم دارد. زماني مي توان انتظار داشت كه وضعيت اقتصادي كشور درست شود كه كساني كه خود را در رأس امور مي دانند درست عمل كنند. مجلس بايد اقتصاد صالح و سالم براي مردم درست كند.
رشادي

¤ ازدولت خدمتگزار تقاضا دارم نسبت به شارژ حقوق معوقه آزادگان كه مقدمات آن فراهم شده، اقدام كنند و اين معوقات را به حساب آزادگان واريز كنند.
آزاده، ب- ص
¤ عرضه اندام به شكل بي حجابي در واقع عرضه اندام طبقه سرمايه دار نوكيسه است كه از قبل تورم ملك و خانه ورم كرده و در صدد تغيير هنجارها و شخصيت توده هاي ميليوني است.
چنگيزي- سنندج
¤ جهانيان بدانند دولت متجاوز و تروريست سعودي پيرو سنت پيامبر نيست و لياقت خادم الحرميني را ندارد و بايد مورد تحريم جهانيان واقع گردد و بايد تا زماني كه اين دولت دست از تجاوز برندارد، كسي به زيارت نرود.
يك شهروند
¤چه اصراري است در پليس 01+ چادر به سر خانم ها كنند، در حالي كه برخي از افراد اصلاً لياقت چنين پوشش مقدسي را ندارند.
كريمي
¤ديسك كمر عمل كردم و 6 ميليون تومان پرداخت كردم و هزينه را با مدارك مستند در تأمين اجتماعي تحويل دادم. تأمين اجتماعي در تاريخ 8/2/19 با شماره چك
861046-902001 فقط مبلغ 700 هزارتومان به من برگردانده است. آيا كسي نيست به داد ما بازنشسته هاي ضعيف برسد.
پيكر
¤ در سالي كه رهبرمعظم انقلاب آن را سال توليد ملي اعلام كرده اند يكي از شركتهاي لبني و بستني سازي گله كرده كه برند من را تقلب كرده و آن را دائم چاپ مي كنند. توليد داخلي شرايط خاص خود را مي طلبد . اولا فرهنگ سازي شود و دولت وظيفه دارد آن برند را حمايت كند و جلوي توليد زيرزميني و تقلبي را بگيرد. مصرف كننده به تنهايي در حمايت از توليد ملي نمي تواند موفق باشد.
كاشاني
¤ در شهر رباط كريم پاركي به نام عطرياس احداث شده است كه متأسفانه در موقع اذان، اصلا در آن صداي اذان پخش نمي شود. ضمن اينكه اين پارك فاقد نمازخانه و سرويس بهداشتي است.
نجفي
¤ بسياري از روستاهاي استان خراسان رضوي و سبزوار، فاقد گاز است. از مسئولان مي خواهيم تا قبل از فصل سرما گاز اين منطقه را درست كنند تا ما هم از نعمت گاز بهره مند شويم.
رضايي
¤ در كمال ناباوري صبح زود ساعت 7 صبح در پارك سرخه حصار شاهد دو گراز بودم كه به حال خود رها بودند، با شماره پليس سرخه حصار تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم و آنها درپاسخم گفتند مگر به تو حمله كرده اند كه اين قدر مضطربي؟ شما نگران نباشيد اين گرازها توسط سازمان حفاظت محيط زيست رها شده اند و هيچ خطري ندارند. ما فقط در برابر سگ هاي ولگرد مسئول هستيم. اما آيا رهاسازي اين حيوانات درست است، واقعا برخي مسئولان حفاظتي فقط بايد حافظ جان مردم در برابر برخي حيوانات باشند؟

¤ نجات واقعي جوامع مسلمان در دشمني آشكار با از خودبيگانگي در برابر غرب و غربزدگان است.
طهماسبي
 



پورمحمدي خبر داد
ردپاي خاوري در پرونده فساد 100 ميليون يورويي

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در نشستي خبري، جزييات تازه اي از پرونده فساد 100 ميليون يورويي را تشريح كرد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي روز جمعه در يك نشست خبري در استان هرمزگان درباره پرونده فساد بانكي 100 ميليون يورويي گفت: از اين ميزان 71 ميليون يورو با پيگيري هاي به هنگام در حال بازگردانده شدن به بانك است. همچنين 7 ميليون يورويي كه به ريال تبديل شد، وثيقه مورد نياز را دارد. اين پرونده زواياي پيچيده و سنگيني دارد. رئيس فراري بانك ملي نيز در اين پرونده نقش دارد و اين وام به دستور و موافقت او تعلق گرفت ولي اين كه آيا در اين مسير پولي جابجا شده يا خير بايد در مراحل رسيدگي مشخص شود.
وي درباره احتمال رد پاي سياسيون استان هرمزگان در اين پرونده گفت: چيز خاصي نديديم. اين پرونده در سطح ملي مطرح بود. درست است كه پول در استان هرمزگان پرداخت شد ولي ربطي به استان ندارد. تمام اسناد در تهران انجام شد ولي به بانك استان حواله شد تا اين وام را در اين استان دريافت كنند. رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره متهمان اين پرونده گفت: اين پرونده 14 نفر متهم دارد كه احضار شدند و وثايق لازم اخذ شد و با قرار آزاد هستند. اين كه پرونده چطور بررسي شود برعهده دادسرا است.
پورمحمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا افرادي در ارتباط با اين پرونده ممنوع الخروج شدند؟ تصريح كرد: تعدادي ممنوع الخروج شدند.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه شركت در استان هرمزگان فعال بود؟ گفت: اين شركت در استان و خارج از كشور فعال بود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، وي در واكنش به خبرنگاري كه گفت به نظر مي رسد فساد اقتصادي در كشور در حال نهادينه شدن است؟، گفت: ما تلاش داريم نهادينه نشود.
برخي مسيرها كه طي شده اين نگراني را به وجود آورده كه نهادينه شود. بايد تمام همت خود را معطوف كنيم كه نهادينه نشود. اين كه چطور بايد با اين فساد مبارزه كرد، مقام معظم رهبري فرمودند كه بايد همه نظام، قوا، اركان نظام و دستگاه هاي مختلف دور هم جمع شده هم انگيزه و همراه و هم فكر شوند تا به نتيجه برسد. اگر اين حركت آنچنان كه بايد اتفاق نيفتد ما بخشي از اين مبارزه هستيم و چندان توفيق نخواهيم داشت. اگر صددرصد هم تلاش كنيم وقتي ساير بخش ها همراه نباشد موثر نخواهد بود. بايد مبارزه با فساد همه جانبه و فراگير باشد. دست اندركاران بايد در روال خود بر رعايت انضباط قانوني تاكيد كنند. اگر اين اتفاق بيفتد فساد ريشه كن خواهد شد.
هفته گذشته مقامات سازمان بازرسي كل كشور از يك تخلف بانكي 100 ميليون يورويي در هرمزگان پرده برداشتند.

 



در نشست مقدماتي اجلاس بازنگري ان .پي.تي
ايران خواستار ممنوعيت كامل مدرن سازي تسليحات هسته اي شد

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي پيشنهاد كرد كه اجلاس بازنگري ان.پي.تي قانوني مبني بر ممنوعيت كامل مدرن سازي سلاح هاي هسته اي يا ساخت چنين سلاح هايي تصويب كند.
«علي اصغر سلطانيه» عصر پنجشنبه طي سخناني در اجلاس كميته مقدماتي كنفرانس بازنگري معاهده عدم گسترش سلاح هاي هسته اي از اجرا نشدن تعهدات كشورهاي دارنده سلاح هسته اي در انهدام تسليحات هسته اي شان انتقاد كرد و اين كشورها را به اجراي كامل و فوري تعهدات بين المللي خود فرا خواند.
وي گفت: خلع سلاح هسته اي به عنوان يكي از اركان بنيادين ان.پي.تي، بالاترين اولويت را در اجلاس كميته مقدماتي و كنفرانس بازنگري ان.پي.تي دارد.
وي افزود: كاهش محدود سلاح هاي هسته اي كه برخي كشورهاي دارنده سلاح مدعي انجام آن هستند به هيچ وجه نبايد جايگزين انهدام كامل سلاح هاي هسته اي شود چرا كه كاهش هاي صورت گرفته قابل برگشت است و بنابراين موثر نيستند.
سفير كشورمان گفت: وجود سلاح هاي هسته اي تهديدي عليه بشريت و صلح و امنيت بين المللي است و كشورهاي دارنده چنين سلاح هايي مسئوليت اصلي انهدام چنين تسليحات مخرب و غيرانساني را برعهده دارند.
«محمد مهدي آخوندزاده» معاون وزير امور خارجه كشورمان نيز در اين نشست اسرائيل را بزرگ ترين تهديد براي ثبات و امنيت خاورميانه برشمرد.
آخوندزاده علاوه بر رژيم صهيونيستي از برخي دولت هاي دارنده سلاح هسته اي نيز انتقاد كرد كه معاهده منع اشاعه تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) را امضا كرده اند و گفت كه ذخاير تسليحاتي آنها و «مدرنيزه كردن مستمر اين تسليحات جدي ترين تهديد براي بقاي بشريت است.»
وي افزود: آنها در جهت اجراي تعهداتشان در زمينه خلع سلاح هسته اي پيشرفتي موثر و سيستماتيك نداشته اند.

 



منافقين به دامان صاحب اصلي خود بازگشتند! (خبر ويژه)

به دنبال اخراج گروهك منافقين از عراق، رژيم صهيونيستي درصدد است برخي از اعضاي اين سازمان تروريستي را در جمهوري آذربايجان اسكان دهد.
به گزارش پرس تي وي، لابي هاي اسرائيلي برخي مقامات باكو را براي پذيرفتن و سكني دادن به تروريست هاي گروهك منافقين در پايگاه هاي نظامي هوايي متروكه تحت فشار قرار مي دهند. اين موضوع در مذاكرات اخير آويگدور ليبرمن، وزير امورخارجه رژيم اسرائيل و مقامات آذري در باكو در اواخر آوريل مطرح شده است.
پرس تي وي نوشت: دولت آذربايجان اخيراً 4 پايگاه از 16 پايگاه هوايي و نظامي متروكه در اين كشور را به رژيم صهيونيستي اجاره داده است.
رژيم صهيونيستي ظاهراً به دنبال پايگاه هايي در آذربايجان با شرايط يكسان با پادگان اشرف در عراق است تا مانع انحلال كامل اين گروهك تروريستي شود.
در پي تصميم دولت عراق براي اخراج گروهك تروريستي منافقين از جمهوري آذربايجان، اردن، پاكستان، قطر و عربستان سعودي به عنوان گزينه هاي فرار منافقين نام برده مي شود.
در همين حال روزنامه ميامي هرالد در گزارشي نوشت: جمهوري آذربايجان به تدريج به آشيانه جاسوسي اسرائيل و آمريكا عليه روسيه و ايران تبديل مي شود.تل آويو درصدد افزايش مناسبات با دولت باكو مي باشد و در اين زمينه در ماه فوريه گذشته قرارداد فروش 6/1ميليارد دلار سلاح به جمهوري آذربايجان را به امضا رساند. به گفته يك ديپلمات اسرائيلي كه در انعقاد برخي قراردادهاي تجاري مشابه ميان اسرائيل و آذربايجان فعال است و مايل به افشاي نامش نيست، «آذربايجان نقش عمده اي در برنامه ها و آرزوهاي منطقه اي اسرائيل بازي مي كند.»

 



مردم تونس: ايراني ضد انقلاب اعدام بايد گردد (خبر ويژه)

مدير يك شبكه تلويزيوني در تونس به خاطر پخش يك فيلم ساخته شده توسط اپوزيسيون جمهوري اسلامي كه ارزشهاي اخلاقي و اسلامي را به سخره مي گيرد، محكوم به پرداخت جريمه در دادگاه شد.
نبيل القروي مدير شبكه نسمه از چند ماه پيش به خاطر پخش فيلم كارتوني ساخته شده توسط مرجان ساتراپي (ضد انقلاب فراري مقيم پاريس) به دادگاه احضار شده بود و سرانجام به پرداخت 1550 دلار محكوم شده. مردم انقلابي و مسلمان تونس كه از همان زمان پخش فيلم دست به اعتراض زده بودند، معتقدند حكم صادره ضعيف است و مدير شبكه ياد شده به خاطر خيانتش بايد به اعدام يا دست كم حبس بلندمدت محكوم مي شد.
سازنده اين فيلم موهن در خانواده اي سلطنت طلب تربيت شده و مادر وي از خانواده وابسته به قاجاريه بوده است. ساتراپي در بدو انقلاب به اتريش رفت. او در جريان فتنه سبز به همراه مخملباف به يكي از كميته هاي پارلمان اروپا رفته و خواستار حمايت از آشوبگري ضدانقلاب شده بود.
دادگاه تونسي اتهام مدير شبكه نسمه را اهانت به ارزشهاي مقدس، توهين به ارزشهاي اخلاقي و برهم زدن نظم عمومي اعلام كرده است. ساتراپي در اين فيلم به بازتوليد شخصيت خود پرداخته و از نگاه يك شخصيت الكلي مصيبت هاي خانواده هاي اهل بي بند و باري و لمپن ونوش در ايران انقلابي را به تصوير مي كشد. اين فيلم كارتوني داراي مايه هاي الحادي و ضدديني است و همين امر به خشم و اعتراض مردم مسلمان و انقلابي تونس منجر شده است.
يادآور مي شود پيش از اين مردم مسلمان مصر به دفتر شبكه تلويزيوني نسمه و خانه القروي حمله كرده بودند. القروي در پي اين اعتراض ها از مردم عذرخواهي كرده و مدعي شد: من مسلمان هستم و به عقايد ديني احترام مي گذارم. من به عنوان مسلمان، خطوط قرمز را مي شناسم و مي دانم كه رسانه ها بايد اين خطوط را رعايت كنند.
در همين حال گوردون گراي سفير آمريكا در تونس با ابراز ناخرسندي از حكم صادره گفت: «اين حكم درخصوص آينده تساهل و تسامح و آزادي بيان در تونس جديد، نگراني هايي به وجود مي آورد. آقاي القروي حق درخواست تجديدنظر به حكم را دارد و اميدواريم كه اين پرونده به گونه اي حل و فصل شود كه آزادي بيان تضمين شود. اين يك حق اصلي است كه تونسي ها در زمان حكومت زين العابدين بن علي از آن محروم بودند.»
گراي در بيانيه خود افزود: «من از حكم صادره، احساس نگراني و نااميدي مي كنم.»
تخطئه روزگار حكومت ساقط شده تونس از سوي سفير آمريكا در حالي است كه بن علي، نوكر شناخته شده واشنگتن محسوب مي شود و براساس اسناد منتشره سالها پيش از رياست جمهوري، از سوي سازمان جاسوسي سيا به خدمت گرفته شده بود.
انقلاب مردم تونس آغاز انقلاب هاي اخير در جهان اسلام بود و در انتخابات اين كشور نيز مردم به اسلامگراها رأي دادند. با اين همه جريان هاي لائيك و مرتجع مي كوشند نظم سابق را در تونس اعاده كنند.

 



رؤساي سابق موساد و شاباك مأمور ايران از آب درآمدند! (خبر ويژه)

تبادل اتهامات تند و بي سابقه ميان مقامات ارشد رژيم صهيونيستي و طيفي از مقامات امنيتي اين رژيم شدت گرفته است. تحليل گران علني شدن مجادلات محرمانه امنيتي در رژيم صهيونيستي را بحران بي سابقه ناشي از بن بست در حاكميت تل آويو مي دانند. رؤساي سابق موساد و شاباك متهم شده اند كه به نفع ايران كار مي كنند!
روزنامه هاآرتص با اشاره به مجادلات ايهود باراك و نتانياهو با برخي مقامات سابق و فعلي ارتش و سرويس هاي امنيتي اسرائيل نوشت: ايهود باراك روز پنج شنبه به شدت از اولمرت نخست وزير سابق، مئير داگان رئيس سابق موساد، و يووال ديسكين رئيس سابق شين بت براي بي رنگ جلوه دادن خطر ايران انتقاد كرد و گفت اين سه به تهران خدمت مي كنند.
باراك در مصاحبه اي با روزنامه اسرائيل اليوم انتقادهاي مداوم اولمرت (نخست وزير سابق)، داگان و ديسكين را از خود، و از بنيامين نتانياهو نخست وزير بر سر مسئله ايران، تقبيح كرد و گفت «دار و دسته اولمرت دور دنيا راه افتاده اند و طوري صحبت مي كنند كه خدمت به ايران است آنها به اسرائيل آسيب زده اند.»
ايهود باراك در واكنش گفت: ديسكين و داگان با انتقاد از سياست من و نتانياهو در قبال ايران معيارهايي را كه افراد طبق آن و به طور محرمانه با نخست وزير و وزير جنگ همكاري مي كنند، نقض كردند.
باراك تصريح كرد: بايد با توسل به قانون، در قبال مسئولان امنيتي پيشين اسرائيل قاطعانه برخورد كرد و به آنان اجازه نداد درباره مسائل امنيتي سخن بگويند.
روزنامه هاآرتص نيز به نقل از اولمرت در واكنش به باراك نوشت: حقيقت اين است كه نخست وزير پيشين و سه نفر از مسئولان سرويس هاي امنيتي رژيم صهيونيستي (ديسكين، داگان و گابي اشكنازي رئيس پيشين ستاد مشترك) كه هر كدام به مدت چند سال به طور محرمانه در امور بسيار حساس و در ارتباط با امنيت رژيم صهيونيستي فعاليت مي كردند، بدون استثنا بر اين باورند كه باراك مطمئناً به زودي از عرصه سياسي اسرائيل محو مي شود و چيزي جز ضرر و زيان براي امنيت اسرائيل به ارث نمي گذارد.
تبادل اظهارات تند ميان مقامات سياسي و امنيتي اسرائيل درحالي است كه پارلمان اين رژيم نيز در آستانه انحلال قرار گرفته است. ناتواني در مهار برنامه هسته اي ايران يكي از عوامل تشديد مجادلات ميان محافل صهيونيستي است.
در همين حال روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت به نقل از منابع مقامات عالي رتبه آمريكايي نوشت: كاخ سفيد به اين نتيجه رسيده كه احتمال حمله نظامي اسرائيل با برنامه هسته اي ايران به شدت كاهش يافته و تقريباً نزديك صفر است. اولاً به خاطر تداوم مذاكرات غرب با ايران و دوم اينكه به گفته منابع رسمي آمريكايي اختلافات سنگيني در تل آويو بر سر رفتارهاي نتانياهو و باراك اوباما بر سر برنامه هسته اي ايران پديد آمده به گونه اي كه داگان رئيس سابق موساد، يووال ديسكين رئيس سابق شاباك و ژنرال گابي اشكنازي رئيس ستاد ارتش اسرائيل تا چه اندازه به دو مقام ارشد اسرائيلي (نتانياهو و باراك) تاختند و آنها را متهم به كوته فكري و فريب افكار عمومي براي رسيدن به اهداف شخصي و حزبي و سوء تدبير كردند.
روزنامه مذكور مي افزايد: اين مسأله نشان داد تا چه اندازه سازمان هاي نظامي و امنيتي اسرائيل با حمله به تأسيسات هسته اي ايران مخالفند و هر گونه صحبت از جنگ را به شدت رد مي كنند. اين در حالي است كه به اعتقاد كارشناسان از سال 1948 يعني زمان تأسيس رژيم صهيونيستي تاكنون همواره همين نهادهاي امنيتي و نظامي بوده اند كه چنين تصميم هاي حساسي را اتخاذ مي كرده اند و در صورت مخالفت آنها هيچ گاه جنگي عليه كشوري از سوي اسرائيل صورت نگرفته است.
يديعوت آحارونوت همچنين به اظهارات چند روز پيش ايهود اولمرت، نخست وزير سابق اسرائيل اشاره مي كند كه گفت به بنيامين نتانياهو اعتقاد ندارد و به او به هيچ وجه اطمينان نمي كند و اگر بخواهد تصميم هايي مثل حمله نظامي به تهران را بگيرد از پس رهبري رژيم صهيونيستي برنمي آيد.
روزنامه هاآرتص نيز در تحليل ديگري خاطرنشان كرد: مذاكرات مثبت 1+5 و ايران در اسلامبول كه در رسانه ها منتشر شد اسرائيلي ها را به شدت نگران و مضطرب كرده است آنها مي ترسند كه غرب و ايران براي تداوم غني سازي اورانيوم در خاك ايران و ادامه برنامه هسته اي اش به توافق برسند.
يادآور مي شود با تشديد بحران سياسي در تل آويو، رووين ديولين رئيس پارلمان رژيم صهيونيستي خبر داد كه انحلال پارلمان رسماً در هفته پيش رو اعلام خواهد شد. گفته مي شود انتخابات پارلماني قرار است چهارم سپتامبر (اواسط شهريور ماه) برگزار شود.
تحليل گران صهيونيست مي گويند نتانياهو نگران است تشديد مجادلات فعلي به تضعيف موفقيت وي در انتخابات آتي تمام شود.


 



معاريو: ايران مانع سقوط سوريه شد (خبر ويژه)

مقامات اطلاعاتي- نظامي اسرائيل معتقدند پيش بيني آنها درباره سقوط نظام سوريه اشتباه از آب درآمده است.
روزنامه معاريو با انتشار اين خبر نوشت: فرماندهي ارتش اسرائيل و سازمان اطلاعات آن اواخر سال گذشته ميلادي[آذرماه] اعلام كردند نظام سوريه تا چند ماه ديگر سرنگون مي شود حتي ايهود باراك وزير دفاع گفت اسد تا چند هفته ديگر سرنگون مي شود اما اكنون كه اين اتفاق نيفتاده، مقامات ارتش اسرائيل مي گويند آنها دچار اشتباه محاسبه شده اند.
معاريو اضافه كرد: مقامات اسرائيل تجمعات اپوزيسيون را بي تاثير مي دانند و معتقدند بايد سرمايه گذاري بيشتري روي گروه هاي مسلح كرد.
براساس اين گزارش، اين مقامات مي گويند از قدرت نظام بشار اسد در سركوب موفقيت آميز گروه هاي مسلح شگفت زده شده اند.
خاطرنشان مي شود رژيم سعودي، رژيم صهيونيستي و تركيه و قطر در تجهيز گروه هاي مسلح تروريستي عليه نظام سوريه نقش آفرين بودند. محافل غربي و صهيونيستي معتقدند قاطعيت ايران در دفاع از مردم سوريه در كنار همراهي هاي عراق، روسيه و چين مانع عمده اي از پيشبرد پروژه صهيونيستي- ارتجاعي سرنگوني حاكميت سوريه بوده است.

 



پس لرزه ندامت زندانيان در اردوگاه آشفته اصلاح طلبان (خبر ويژه)

اختلاف ميان محافل فعال در فتنه سبز بالا گرفته است. دور انداختن ادعاي تقلب و ابراز تمايل براي بازگشت به عرصه انتخابات از سوي طيفي از اصلاح طلبان، علت تشديد اين بگومگوهاست. پس از شركت خاتمي در انتخابات، خبرها حاكي از حضور- البته بي سر و صداي- كساني چون منتجب نيا و موسوي خوئيني ها در مرحله اول انتخابات مجلس بود. روز گذشته نيز كساني چون مجيد انصاري در انتخابات مرحله دوم شركت كردند.
اين رويكرد تدريجي به اعتبار ميانداري مهدي خزعلي (افشاگري وي درباره حضور برخي اصلاح طلبان در مرحله اول و دعوت به حضور تك رأي در مرحله دوم) باعث شد تا وبلاگ نامبرده به محل مجادله دو طيف آلوده به فتنه سبز شود. يكي از اين افراد (حسين-ح) در تحليلي كه از سوي شبكه بالاترين نيز منتشر شده، علت عقب نشيني و دنده عقب گرفتن اصلاح طلبان را اين گونه شرح مي دهد: آيا مي دانيد در داخل زندان اوين برخي از دوستان به فكر اين هستند كه غائله ختم شود و بيرون از زندان به كار و كاسبي هاي خود برسند! برخي ديگر منتظرند تا يك بار ديگر بازي سياست شروع شود و آنها در ميدان خود بي خطر يا به طريق مقابله با ديگر حريفان گوي بزنند و سر خود را به بازيهاي سياسي گرم كنند و دوران خود را به غفلت بگذرانند.
وي با حمله به مشاور فراري كروبي (واحدي) كه از كنار گود رجز مي خواند و دم از مبارزه و تحريم مي زند، نوشت: جناب آقاي واحدي چه كسي هزينه هاي بسيار سنگين تري نسبت به امثال آقاي خزعلي پرداخت كرده است. من هنوز هم نمي دانم آيا او بايد اعتصاب غذا را ادامه مي داد و مي مرد يا شكستن اعتصابش درست بود كه به شكست بسياري از تئوري هاي ما منجر شد؟... باور كنيد برخي از همين بازداشت شدگان به فكر بيرون آمدن و ايجاد جرياني با تكيه دوباره به همين نظام هستند كه در آن جايگاه و منزلت داشته اند. آقاي خزعلي هم اين موضوع را در بين افرادي (چه در بند و چه بيرون) ديده كه مي گويد به سياسيون دل نبنديد كه برخي از آنها اضافه وزن دارند.
اما اكبر اميني-فردي كه 25 بهمن 89 به هواي جنبش! بالاي جرثقيلي در شرق تهران گير افتاد و بازداشت شد- زمزمه هاي بازگشت به انتخابات را مورد اعتراض قرار داده و در گويانيوز نوشت: آيا برخي از زنداني ها به طور مشروط آزاد شده اند تا تنور انتخابات را گرم كنند؟ در حالي كه هيچ جوابي از جنبش نگرفته ايم، آيا بازگشت به انتخابات درست است؟ آيا زندانيان و سران جنبش را فراموش كرده ايم.
خاطرنشان مي شود گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز پيش از انتخابات مرحله دوم مجلس، با صدور بيانيه اي خواستار عدم شركت در انتخابات شد. اين بيانيه بلافاصله با اعتراض طيف حاميان عقب نشيني از سياست تحريم مواجه شد. يكي از اين افراد در بالاترين نوشت: بيانيه شوراي هماهنگي سبز آلت دست مسكوت شدن است. تحريم بي ثمر، اگر هم خيانت نباشد، از كم هوشي اپوزيسيون است. مواضع آنها منحرف كننده است.
اما در نقطه مقابل يك نويسنده شبكه صهيونيستي بالاترين با اشاره به تمايل اصلاح طلبان به بازگشت به حوزه انتخابات تصريح كرده است: اين دعوت، تأييد بلاهت ما در اپوزيسيون و به منزله تأييد رژيم و ولايت فقيه است. لابد بعد از انتخابات هم دعوت مي كنند براي اعتراض به تقلب به خيابان بريزيم و كشته بدهيم! دعوت امثال بهنود و خزعلي درست مانند آن است كه بگويم صياد تله اي مهيا نموده اما از يافتن صيد عاجز است، اي آهوي تيزپا لطف كن و وارد دام شو!
پايگاه اينترنتي خودنويس نيز با هجو بهنود و خزعلي، به طنز نوشت: بهنود را بايد روي سرمان بگذاريم چون او تنها راه نجات ماست. مهدي خزعلي هم تنها راه نجات ماست و من اين ويدئوي آخري كه او درباره اصلاح طلب ها دهن لقي كرده هر چند خيلي ازش بدم آمد ولي ديدم ماشاالله هزار ماشاالله اعتصاب غذا اساسا ساخته و او كه براي نجات ما دو سه ماه تا دم مرگ اعتصاب غذاي «تر» و «خشك» كرده بود و در همين حال توسط سربازان گمنام جرسي روزي هشت تا اطلاعيه از انفرادي مي داد بيرون ماشاالله چه تپلي شده و فقط من نگرانم كه وقتي كه دارد ما را نجات مي دهد اوضاع يكجوري بشود كه او ديگه چيزي ننويسد و ما بدبخت شويم! نتيجه اينكه خاتمي و هاشمي و خزعلي، تنها راه نجات ما هستند اما اول بايد خودمان را از دست آنها نجات دهيم!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14