(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 اردیبهشت 1391 - شماره 20200 

حديث دشت عشق
از صحبت هاي تازه علي كفاشيان تا واكنش منفي كميته استيناف
2 امتياز كسر شده به پرسپوليس برمي گردد؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
تعيين تيم دوم فينال ليگ برتر بسكتبال در ديدار پنجم
نمي دانم برخي از مديران ورزشي چه مي گويند
وزير ورزش : اين روزها هر كسي نسخه اي جديد براي ورزش مي پيچد!
مصوبه تازه فدراسيون فوتبال و تاكيد بر حمايت از سرمايه ايراني
دروازه بان خارجي نيايد اما سرمربي تيم ملي خارجي باشد!
درخواست فدراسيون واليبال كوبا براي حضور در تهران
خواندني از ورزش ايران
برگزاري چهارمين مرحله از مسابقات انتخابي تيم ملي كاراته
ركورد مشت زني جهان توسط بوكسور ملكاني شكسته شد



حديث دشت عشق

به ياد روحاني بسيجي شهيد «محمدتقي عبدي قويدل»
اسلام اگر بيند خطر جان را نثارش مي كنم
روحاني شهيد، حجه الاسلام «محمدتقي عبدي قويدل»، متولد تبريز (1339-1364 هـ ش) وي در زمان اوج قدرت رژيم ستم شاهي فعاليتهاي سياسي و مبارزاتي خود را در قالب امورات فرهنگي و با انتشار ماهنامه نورالاسلام و تكثير و پخش اعلاميه هاي امام آغاز نمود، كه بدين جهت بارها از طرف ساواك دستگير گرديدو بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در دفاع از اسلام و آرمانهاي امام نقش بسزايي را ايفا نمود و در تعليم و تربيت نسل جوان و نوجوان همت گماشت و براي تبليغ به كشورهاي اسلامي از جمله لبنان عزيمت نمود. با شروع جنگ تحميلي در مدت عمر كوتاه اما پربركتش حدود 02 مرتبه در جبهه ها حضور يافت. و بيش از 01 بار در عملياتهاي مختلف بعنوان رزمنده در كنار ساير رزمندگان اسلام به نبرد با دشمن بعثي پرداخت. و در تاريخ 22/11/46 در عمليات ظفرمندوالفجر 8 در منطقه فاو عليرغم مخالفت مسئولين با حضور ايشان در خط مقدم با اصرار و پافشاري خود در اين عمليات شركت نمود و پس از نبردي دليرانه به آرزوي ديرينه اش نائل و به خيل عظيم شهداي روحانيت، اين فرزانگان عاشق، پيوست.

 



از صحبت هاي تازه علي كفاشيان تا واكنش منفي كميته استيناف
2 امتياز كسر شده به پرسپوليس برمي گردد؟!

سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون فوتبال مدعي شد دو امتياز كسر شده از تيم فوتبال پرسپوليس به امتيازات اين باشگاه برگردانده مي شود اما اين موضوع واكنش منفي كميته استيناف را به دنبال داشت.
علي كفاشيان در تازه ترين مصاحبه خود به موضوع كسر دو امتياز از تيم فوتبال پرسپوليس اشاره كرد و گفت: ما به كميته استيناف تنها توصيه مي كنيم و آنها در راي مستقل هستند. ولي اين توصيه ما به كميته استيناف بود كه دو امتياز كسر شده از پرسپوليس به اين تيم بازگردد و كميته استيناف نيز تا حدودي اين توصيه را پذيرفته و قرار شده به زودي راي نهايي را صادر كند.
واكنش كميته استيناف
اما صحبت هاي كفاشيان در خصوص برگرداندن دو امتياز كسر شده از تيم فوتبال پرسپوليس واكنش كميته استيناف را به دنبال داشت تا جايي كه رئيس اين كميته اظهار داشت: هيچ توصيه اي را در خصوص اين موضوع قبول نمي كند. عليرضا صالحي گفت: در مورد اظهارات علي كفاشيان كه گفته به كميته استيناف توصيه كرده دو امتياز كسر شده، به پرسپوليس بازگردد، عنوان كرد: چنين توصيه اي را نشنيدم و شايد ايشان با اين مصاحبه خواسته اين توصيه را انجام دهد. وي در پاسخ به اين سؤال كه چنين توصيه اي استقلال كاري اين كميته را زير سؤال نمي برد، گفت: قطعا همين شائبه پيش مي آيد اما ما توصيه اي را نمي پذيريم و كار خود را مي كنيم. اگر قرار بود توصيه اي را بپذيريم زودتر از اين بايد راي را صادر مي كرديم.
پول هاي بلوكه شده فدراسيون
موضوع كسر امتياز از باشگاه پرسپوليس و تمايل كفاشيان براي بازگرداندن آن، تمام صحبت هاي روز گذشته رئيس فدراسيون فوتبال نبود، كفاشيان در بخش هاي ديگر مصاحبه اش به موارد ديگري در خصوص آخرين وضعيت فدراسيون فوتبال اشاره داشت؛ از جمله تكذيب موضوع واريز شدن پول هاي بلوكه شدن فدراسيون به حساب خودش. اين روزها خبرهاي جالبي در خصوص بلوكه شدن حساب هاي مالي فدراسيون فوتبال مطرح مي شود اينكه اين پول به حساب خود كفاشيان واريز شده است، آيا چنين موضوعي صحت دارد؟! كفاشيان در پاسخ به اين پرسش مي گويد: چنين چيزي صحت ندارد و من آن را تكذيب مي كنم. در حال حاضر وكيل فدراسيون در حال پيگيري كارها براي بازگرداندن اين پول بلوكه شده به فدراسيون فوتبال است.
مذاكره با بيش از 20 تيم
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه فدراسيون فوتبال ايران برنامه اي براي انجام بازي تيم ملي با تيم هاي صاحب نام و مطرح ندارد؟ اظهار كرد: ما در حال حاضر با تيم هاي مختلفي در حال مذاكره و رايزني هستيم چنانكه هم اكنون 20 تا 25 تيم مورد نظر ما هستند كه در رده جهاني يا از ما بالاترند يا هم سطح ما هستند. نوع ديدارهاي تداركاتي ما با تيم هاي مختلف بسته به بازي هاي رسمي آينده تيم ملي است تا تيم هايي را براي ديدارهاي تداركاتي خودمان در فيفا دي انتخاب كنيم كه بازي شان به حريف آينده تيم ملي نزديك باشد.
احكام جديد در راه است
رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه در رابطه با وضعيت مسئولان كميته هاي فدراسيون نيز گفت: ما در حال شناسايي نفرات مورد نظر براي سپردن مسئوليت كميته ها به آنها هستيم و پس از مشخص شدن آنها، اين نفرات را به هيات رئيسه فدراسيون معرفي خواهيم كرد تا درخصوص آنها تصميم گيري شود. به زودي نيز حكم تعدادي از آنها صادر خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي آسيايي استقلال و اخراج موقت دو بازيكن
تيم فوتبال استقلال تهران در پنجمين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا با سه گل برهاني ( 2گل) و اسماعيل شريفات الريان قطر را شكست داد تا بيشتر از قبل به صعود از گروه خود اميدوار شود. استقلال در حال حاضر 8 امتياز دارد و با كسب يك تساوي در بازي آخر برابر نماينده ازبكستان راهي دور دوم مي شود. اما پيروزي استقلال برابر الريان با حواشي خاصي نيز همراه بود كه از جمله آن مي توان به اعتراض ميداوودي به تعويض شدنش و داد و بيداد امير آبادي در رختكن اشاره كرد. همين رفتار اين دو بازيكن استقلال سبب شد كه مربيان اين تيم تا اطلاع ثانوي از حضور ميداوودي و اميرآبادي در تمرينات جلوگيري كنند.
قلعه نويي در تراكتورسازي مي ماند؟!
عصر روز پنجشنبه محمد حسين جعفري مديرعامل باشگاه و امير قلعه نويي در گفت و گويي با هم به بررسي مسائل تيم و باشگاه پرداختند. در اين جلسه جعفري از سرمربي تيم تراكتورسازي خواست برنامه فصل دوازدهم را تا روز دوشنبه به باشگاه ارائه دهد.
مراسم رونمايي از جام قهرماني ليگ يازدهم
مراسم رونمايي از جام قهرماني يازدهمين دوره ليگ برتر خليج فارس با حضور مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ امروز در سالن روابط عمومي سازمان ليگ برگزار خواهد شد. دو هفته از رقابت هاي ليگ برتر باقي مانده و هم اكنون سپاهان صدرنشين مسابقات است و در صورتي كه هر دو ديدار آينده خود را با پيروزي پشت سر بگذارد قهرمان خواهد شد.
كي روش گفت 2 ميليون دلار بدهيد تا اسپانيا را به ايران بياورم
آيت الهي نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال در تازه ترين صحبت هاي خود مدعي شد كي روش به فدراسيون فوتبال اعلام كرده 2 ميليون دلار بدهيد تا تيم ملي اسپانيا را براي بازي دوستانه با تيم ملي به ايران بياورد.
باند 10 نفره در پرسپوليس كم كاري مي كند!
مهاجم اسبق تيم فوتبال پرسپوليس گفت: مديريت پرسپوليس بايد هر چه سريع تر با آن دسته از بازيكناني كه كم كاري مي كنند، برخورد و آن ها را از تيم اخراج كند. فرشاد پيوس با اشاره با ناكامي هاي اخير پرسپوليس اظهار داشت: به نظر من اين تيم دچار چند دستگي شده است و بازيكناني كه مي دانند در فصل بعد جايي در پرسپوليس ندارند، بي انگيزه بازي مي كنند. به نظر من مديريت باشگاه پرسپوليس بايد هر چه زودتر با آن ها برخورد كند تا همه بدانند كه اين بازيكنان چگونه عمل كرده اند. بايد اين بازيكنان از پرسپوليس اخراج شوند. اوايل فصل گفتم كه برخي از بازيكنان پرسپوليس كم كاري مي كنند و حالا همه فهميده اند كه درست مي گفتم. آن زمان سه بازيكن اين گونه بودند، ولي حالا با تشكيل باند و دسته شده اند 9 يا 10 نفر.
پزشكان علت مرگ بازيكن ليورنو را فاش كردند
پزشكان علت مرگ ماريو موريسيني فوتباليست ايتاليايي 25ساله در هنگام ديدار ليورنو و را ضعيف شدن ماهيچه قلب اعلام كردند. دو هفته قبل و در هنگام ديدار تيم هاي ليورنو و بيسكارا در اواسط بازي اين فوتباليست ايتاليايي به روي زمين افتاد و تلاش پزشكان بي نتيجه ماند و موريسيني جان باخت. پزشكان پس از معاينه بدن ورزشكار اعلام كردند تنها علتي كه تاكنون تشخيص داده اند ورم ماهيچه قلب است.
دوري دو ماهه دژاگه از ميادين
طبق برآورد پزشكان تيم ولفسبورگ آلمان اشكان دژآگه حداكثر دو ماه از مسابقات دور خواهد بود. خانلري پزشك تيم ملي با اعلام اين خبر گفت: پزشكان تيم ولفسبورگ به ما علام كرده اند كه اين بازيكن براي رسيدن به بهبودي كامل حداكثر به هشت هفته زمان نياز دارد. آنها كار درماني خود را شروع كرده اند. هر مرحله اي از درمان اشكان كه مي گذرد مشخص مي شود اين بازيكن مي تواند زودتر از زمان تعيين شده به مسابقات برگردد يا خير.
روبن تا سال 2015 در بايرن
ستاره هلندي بايرن مونيخ قراردادش را براي 2 سال ديگر با اين تيم تمديد كرد تا به شايعاتي كه در مورد آينده اش مطرح شده بود پايان دهد. روبن ابتدا در حضور گروهي از خبرنگاران كه بعد از تمرينات بايرن خواهان گفتگو با او شدند در مورد آينده اش صحبتي نكرد اما ساعاتي بعد گفت: هميشه گفته ام در بايرن احساس بسيار خوبي دارم، به نظرم تصميم درستي گرفتم كه قراردادم را تمديد كردم. روبن در سال 2009 از رئال به بايرن پيوست و با اين تيم قهرمان بوندس ليگا شد و جام حذفي را نيز كسب كرد. او در آن سال با بايرن به فينال ليگ قهرمانان رسيد اما باواريايي ها در ديدار پاياني مغلوب اينتر شدند.

 



تعيين تيم دوم فينال ليگ برتر بسكتبال در ديدار پنجم

رقابت تيم هاي پتروشيمي بندر امام و فولاد ماهان اصفهان براي تعيين دومين تيم راه يافته به مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در ديدار پنجم پيگيري خواهد شد.
در چارچوب مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر پنجشنبه ديدار چهارم ميان تيم هاي پتروشيمي بندر امام و فولاد ماهان اصفهان براي تعيين دومين تيم راه يافته به مرحله نهايي برگزار شد كه طي آن شاگردان مهران شاهين طبع در تيم پتروشيمي موفق شدند ميهمان خود را با نتيجه 80 بر 75 شكست دهند. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه بازيكنان پتروشيمي در ديدار سوم نيز كه ميزبان آن را برعهده داشتند صاحب برتري شده بودند اما در دو ديدار اول و دوم كه در سالن مخابرات اصفهان برگزار شد نتيجه را واگذار كرده بودند. مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت سه از پنج برگزار مي شود. براين اساس و با توجه به اين كه هر يك از تيم هاي پتروشيمي و فولاد ماهان در اين مرحله صاحب دو پيروزي شده اند ديدار پنجم ميان اين دو تيم دومين تيم راه يافته به ديدار نهايي را تعيين خواهد كرد. اين ديدار روز دوشنبه در بندر امام برگزار خواهد شد. پيش از اين مهرام به مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور راه يافته بود.

 



نمي دانم برخي از مديران ورزشي چه مي گويند
وزير ورزش : اين روزها هر كسي نسخه اي جديد براي ورزش مي پيچد!

وزير ورزش و جوانان مي گويد كه ورزشكاران المپيكي علاقه ندارند جامعه از آنها متوقع باشد. وي مي گويد نمي دانم چرا رسانه ها مي خواهند جامعه را حساس كنند. او تاكيد دارد هر كسي نسخه جديدي براي ورزش مي پيچد!
محمد عباسي در حاشيه همايش مديران كل ورزش و جوانان استان ها اظهار كرد: از همان روزهاي آغازين تشكيل وزارت ورزش و جوانان به موضوع المپيك و چگونگي كسب سهميه توجه ويژه اي داشتيم. تعداد سهميه هاي كسب شده در اين دوره نشانگر اين است كه عملكرد خوبي داشتيم. ما ستاد پشتيباني حرفه اي، علمي و مالي از ورزشكاران المپيكي را با حضور فدراسيون ها و مسئولان مربوطه تشكيل داديم. سعي شده است تا از اردوها بازديد شود. فكر مي كنم كه اقدامات لازم در حال انجام است.
عباسي در پاسخ به اين پرسش كه در فاصله 85 روز مانده تا بازي هاي لندن هنوز شور و نشاط المپيك در جامعه ايجاد نشده است؟ خاطر نشان كرد: طبق درخواست ورزشكاران علاقه ندارم جامعه ملتهب شود. نمي دانم چرا برخي از رسانه ها مي خواهند مردم حساس شوند و جامعه از ورزشكاران متوقع شود! هر كسي نسخه جديدي مي پيچد؟
عباسي در پاسخ به اين پرسش كه از پرداخت پاداش قهرمانان و مدال آوران سال هاي 90-89 چه خبر؟ تاكيد كرد: ما در اين رابطه يك كار جدي انجام داديم، پاداش هاي 90-89 مربوط به سال مالي ما نيست. اين طور نيست كه اين مساله به ما مربوط نيست. ما اين قضيه را پيگيري كرديم. من به اندازه خودم پيگيري كردم تا به ورزشكاران كمك شود.
وي در واكنش به اظهارنظر اخير خطيب و ناطق نوري و انتقاد از كمبود بودجه، تصريح كرد: من نمي دانم كه مديران ورزشي چه مي گويند و نمي توانم پاسخ آن ها را دهم. همه مي دانيم كه براي اولين بار با پرداخت زودهنگام بودجه از فدراسيون ها حمايت كرديم. ما تصميم گرفتيم به فدراسيون هاي المپيكي توجه بيشتري كنيم. فدراسيون ها هم بايد تلاش كنند بودجه شان را به جا هزينه كنند تا در آستانه المپيك براساس نيازهاي المپيك خرج شود. مي توانم بگويم كه وضعيت مالي فدراسيون ها خوب است.

 



مصوبه تازه فدراسيون فوتبال و تاكيد بر حمايت از سرمايه ايراني
دروازه بان خارجي نيايد اما سرمربي تيم ملي خارجي باشد!

فدراسيون فوتبال در يكي ديگر از دستورالعمل هاي بحث برانگيز خود اعلام كرد: در فصل 92-91 فوتبال ايران حضور دروازه بانان خارجي علاوه بر مسابقات ليگ برتر در رقابت هاي ليگ دسته اول نيز ممنوع خواهد بود.
غلامرضا بهروان، سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال ضمن بيان اين مطلب در خصوص زمان آغاز فصل نقل و انتقالات دوازدهمين دوره ليگ برتر اظهار داشت: در نشستي كه با اعضاي هيئت رئيسه سازمان ليگ و مسئولان فدراسيون فوتبال از جمله آقايان كفاشيان، آيت الهي و محمد نبي داشتيم به اين جمع بندي رسيديم كه آيين نامه نقل و انتقالات ليگ دسته اول نيز به مانند ليگ برتر شود و هر دوي اين رقابت ها داراي يك آيين نامه واحد باشد كه تدوين آن تا پايان هفته جاري انجام مي شود. بدين ترتيب زمان نقل و انتقالات از 26 ارديبهشت 1391 آغاز شده و تا روز 17 تيرماه 1391 ادامه خواهد داشت.
سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: از مواردي كه در نشست اخير مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نهايت به تصويب رسيد، اين بود كه با توجه به نامگذاري سال 91 به نام سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» توسط مقام معظم رهبري حضور دروازه بانان خارجي به مانند گذشته در مسابقات ليگ برتر همچنان ممنوع باشد. بهروان از اجراي اين قانون در مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور نيز خبر داد و گفت: از اين به بعد تيم هاي ليگ دسته اولي نيز اجازه نخواهند داشت از دروازه بانان خارجي استفاده كنند. اين قانون به دليل يكسان شدن آيين نامه مسابقات ليگ برتر و رقابت هاي ليگ دسته اول در ليگ آزادگان نيز اجرا خواهد شد.
مخالفت باشگاه پرسپوليس
اما اين مصوبه جديد فدراسيون فوتبال واكنش تند مديرعامل باشگاه پرسپوليس را به دنبال داشت تا جايي كه رويانيان اعلام كرد: مطمئن باشيد ما لغو اين قانون را از راه هاي مختلف به ويژه از طريق وزير ورزش و جوانان پيگيري مي كنيم تا حقي از باشگاه پرسپوليس در اين خصوص ضايع نشود. وي روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري مهر اظهار داشت: فرمايشات آقا پيرامون حمايت از كار و سرمايه ملي در خصوص مسائل اساسي كشور است نه امور داخلي مربوط به فوتبال، اگر اين طور است چرا سرمربي تيم ملي را از خارج مي آوريد؟ تيم ملي كه نماد فوتبال يك كشور است. رويانيان خاطرنشان كرد: چرا باشگاه ها در ساير پست هاي ديگر مي توانند از نفرات خارجي استفاده كنند اما در خصوص استفاده از دروازه بان خارجي اينگونه تبعيض قائل مي شوند؟
وي در خاتمه تاكيد كرد: آقايان بهتر است به جاي پرداختن به چنين مسائل كم ارزش به توصيه هاي مقام معظم رهبري در خصوص ورزش پهلواني، اخلاق مداري، سرلوحه كار قرار دادن ارزش هاي ديني و اسلامي در ورزش و همچنين وجود يك فضاي پاك در ورزش مملكت كه فوتبال نيز زير شاخه آن است توجه كنند.

 



درخواست فدراسيون واليبال كوبا براي حضور در تهران

فدراسيون واليبال كوبا با ارسال نامه اي از ايران درخواست كرد تا براي برگزاري چند بازي دوستانه به تهران سفر كند.
صبح روز گذشته فدراسيون واليبال كوبا با ارسال نامه اي از فدراسيون واليبال ايران تقاضا كرد، تيم ملي اين كشور براي برگزاري چند ديدار دوستانه با تيم ملي واليبال ايران در فاصله زماني 2 تا 9 خرداد ماه به ايران بيايد. كوبايي ها در نامه خود پس از تبريك به فدراسيون واليبال به علت ارتقاي سطح واليبال در ايران گفته اند: تصميم داريم به منظور كسب آمادگي بيشتر براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك از 2 تا 9 خردادماه به ايران بياييم و 3 يا 4 بازي تداركاتي با تيم ملي ايران انجام دهيم و به همين دليل از شما درخواست مي كنيم تا در صورت موافقت هماهنگي هاي لازم را جهت ارسال دعوتنامه انجام دهيد.
محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال در اين باره گفت: به دليل اينكه ما 2 سفر چك و هلند را در پيش رو داريم و براي آنها هم برنامه ريزي كرده ايم و سفر كوبا به ايران هم احتمالاً با يكي از آنها تداخل زماني خواهد داشت، بايد بررسي بيشتري انجام دهيم. در جلسه اي كه با ولاسكو خواهيم داشت در اين باره صحبت مي كنيم تا بتوانيم بهترين تصميم را بگيريم و سپس به درخواست كوبا جواب مي دهيم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولين ايران در اولين ديدار خود در تورنمنت بين المللي اوكراين برابر تيم ملي آمريكا به پيروزي پرگل 9 بر صفر دست يافت.
¤ رقابت هاي موي تاي جام رياست جمهوري بعدازظهر روز گذشته در سالن 12 هزار نفري ورزشگاه آزادي با حضور هشت نماينده از كشورمان آغاز شد.
¤ پرويز هادي، ملي پوش سنگين وزن كشتي ايران از رد پيشنهاد چند ميليون دلاري يك تيم خارجي در قبال ملحق شدن به تيم ملي آن كشور خبر داد. پرويز هادي با كسب مدال طلاي وزن 120 كيلوگرم كشتي آزاد در رقابت هاي گزينشي المپيك 2012 لندن در چين المپيكي شد.
¤ اردوهاي تيم ملي جودو پس از استراحتي چند روزه از صبح امروز آغاز خواهد شد.
¤ بانوان ملي پوش جانباز و معلوم كشورمان در جام جهاني تيراندازي در تركيه صاحب يك نشان نقره و يك عنوان چهارمي شدند.

 



برگزاري چهارمين مرحله از مسابقات انتخابي تيم ملي كاراته

امروز در اصفهان، چهارمين مرحله از مسابقات انتخابي تيم ملي بزرگسالان كاراته (كوميته) برگزار خواهد شد كه قضاوت آن را 7 داور جهاني و آسيايي بر عهده خواهند داشت.
چهارمين مرحله انتخابي تيم ملي كوميته در حالي با حضور 37 اردونشين در 6 وزن امروز در اصفهان برگزار مي شود كه كميته داوران فدراسيون كاراته از محمدعلي مرداني، سيروس يزداني، فرهاد خطيري، موسي جعفري، اكبر دهقان، حميد نكوهمت و يوسف قاطع البحر دعوت به عمل آورد تا قضاوت اين رقابت ها را بر عهده بگيرند. تيم ملي كاراته تاكنون 2 مرحله از اردوهاي آمادگي خود را پشت سرگذاشته تا در يازدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا كه طي روزهاي 24 تا 27 تيرماه در شهر تاشكند ازبكستان برگزار مي شود، با بهترين شرايط حضور داشته باشد.

 



ركورد مشت زني جهان توسط بوكسور ملكاني شكسته شد

«وحيد لطفي» بوكسور ملكاني با بيش از هشت ساعت مشت زني، ركورد مشت زني جهان را شكست.
به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي، اين بوكسور ملكاني با 89 هزار و 414 مشت در مدت هشت ساعت و 14 دقيقه ركورد زني كرد.
وي به طور ميانگين و با وارد كردن 181 ضربه در هر دقيقه و بدون تغذيه و استراحت و ضربه مستقيم به كيسه بوكس اين ركورد را ثبت كرد.
ضربات اين بوكسور توسط رايانه مخصوصي ضبط و به دقت ثبت مي شد.
زمان ركورد قبلي مشتزني هشت ساعت و دو دقيقه بود و با اين حساب 12 دقيقه به اين ركورد افزوده شد.
پيش از اين نيز رضا ارژنگ كونگ كونگ فو كار مراغه اي ظرف مدت پنج ساعت موفق به زدن 54هزار ضربه شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14