(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 اردیبهشت 1391 - شماره 20200 

زلزله و سيل به ايلام و قزوين خسارت وارد ساخت
همايش « صلح و دوستي، پيام ايران براي جهان» برگزار شد
از امروز اتوبوس هاي بي آرتي فقط كارت مي پذيرند
تعيين تكليف جامانده هاي نظام «1 ، 3 ، 3 ، 5»
روز پنج شنبه در كربلا بارش هاي شديد تگرگ و باران هم حريف ريزگردها نشد
از ساعت 9 شب تا 6 بامداد انجام مي شود حضور گشت هاي پليس در بزرگراه ها
بارش باران در اغلب نقاط كشور
مربي فوتبال خبرنگار را راهي بيمارستان كرد
رويدادهاي خارجي
تجهيز نيروهاي اورژانس اجتماعي به افشانه اشك آور و شوكر
تشكيل كانون پدران شهيد در منطقه 5
تعيين تكليف فارغ التحصيلان تربيت معلم تا پايان ارديبهشت
قاتل قائمشهري در كمتر از 12 ساعت دستگير شد
همايش روزجهاني ماما برگزار شد
خودكشي نظامي صهيونيست
افزايش تلفات قايق هندي



زلزله و سيل به ايلام و قزوين خسارت وارد ساخت

زلزله به 50 روستاي شهر آبدانان واقع در استان ايلام خسارت زد و جاري شدن سيل در استان قزوين خسارت هايي را به تاسيسات شهري و بخش كشاورزي وارد كرد.
زمين لرزه اي به بزرگي 5/5 درجه در مقياس دروني زمين (ريشتر) ساعت 14 و 36 دقيقه، عصر پنجشنبه شهرستان آبدانان از توابع استان ايلام را لرزاند.
به گزارش ايرنا از ايلام مجتبي اعلايي استاندار ايلام ديروز در بازديد از روستاهاي «ژيور و سرابباغ» از مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان گفت: خسارت وارد شده به منازل مسكوني مناطق زلزله زده آبدانان بين 10 تا 30درصد است.
وي افزود: بيشتر منازلي كه بر اثر زلزله تخريب شده، داراي بافت فرسوده و قديمي است.
اعلايي گفت: با همكاري جمعيت هلال احمر، مديريت بحران و ساير دستگاه ها، خدمات لازم به زلزله زدگان ارائه شده است.
براساس اين گزارش 40 واحد مسكوني در روستاي هونگه و 5 واحد ديگر در روستاي «هليره» آبدانان بطور كامل تخريب شده است. همچنين بر اثر ريزش كوه «بهاراو» تعدادي از احشام منطقه ازبين رفت و محور ارتباطي روستاهاي «گل گل» به «آب انار» در 75 كيلومتري آبدانان مسدود شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر ايلام گفت: وقوع زلزله باعث مجروح شدن 18 نفر و خسارت ديدن 50 روستاي شهرستان آبدانان شد. صادق طيبي افزود: بيشترين خسارت مربوط به روستاهاي «چمكبود» سرابباغ، آب انار، هونگه، ژيور، وچكبود عليا و سفلي و هليره» است.
وي اضافه كرد: 17 نفر از مجروحان اين حادثه مداوا و از مراكز درماني مرخص شدند و تنها يك نفر در بيمارستان بستري است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان ايلام با بيان اينكه زلزله روستاي «هونگه» را به طور كامل تخريب كرده است، گفت: اين روستا حدود 80 خانوار دارد كه هم اكنون آنها در چادرهاي هلال احمر اسكان يافته اند. به گزارش مهر از آبدانان معاون هلال احمر استان ايلام نيز گفت: 5 تيم اسكان، 100 تخته چادر، پنج آمبولانس، هزار پتو، چهار وانت، 90 امدادگر در اين راستا براي بحث ساماندهي اين مشكل به شهرستان آبدانان اعزام شده است.
جواد بيگ محمدي افزود: دو اردوگاه در منطقه زلزله زده مورموري و سراب باغ احداث شده است.
وي تصريح كرد: بارش باران از يك طرف و ترس از زلزله هاي احتمالي موجب سرگرداني مردم روستاهاي شهرستان آبدانان شده است. همچنين تعدادي از مردم از ترس زلزله شب را در بيرون از خانه سپري كردند.
كانون اين زمين لرزه بخش كلات مورموري استان ايلام گزارش شده است. براساس گزارش همين منبع خبري در حالي كه موجي از گرد و غبار آسمان دهلران را فرا گرفته بود ساعت 14 و 30 دقيقه پنجشنبه زمين در اين شهر لرزيد. قدرت اين زمين لرزه به اندازه اي بود كه مردم را سراسيمه روانه كوچه و خيابان كرد. هنوز از تلفات و خسارت هاي احتمالي زمين لرزه دهلران گزارشي مخابره نشده است. از سوي ديگر ايرنا از قزوين گزارش داد بارندگي هاي شديد پنجشنبه گذشته موجب شكسته شدن سد خاكي رودخانه وشته و پل «ارنجك» در غرب قزوين شد و با لبريز شدن اين رودخانه، سيلاب بخشي از مناطق «مينودر» شهر قزوين را فرا گرفت.
مديركل مديريت بحران استانداري قزوين گفت: ماموران امدادگر هلال احمر و آتش نشاني در ساعات اوليه وقوع سيل 20 نفر گرفتار در سيل را نجات دادند. محمدعلي آهني افزود: اين سيل سبب مسدود شدن راه هاي اصلي و فرعي و بروز خسارت زيادي در بخش كشاورزي منطقه شد. البته با تلاش ماموران راهداري، راه هاي اصلي الموت بازگشايي شده و تلاش براي بازگشايي راه هاي فرعي همچنان ادامه دارد.
وي گفت: يك دستگاه لودر راهداري در الموت حين انجام عمليات به دره سقوط كرد كه در اين حادثه يكي از خدمه راهداري جان خود را از دست داد و راننده مجروح لودر به بيمارستان منتقل شد.
آهني به خبرگزاري مهر گفت: بارش شديد باران سبب جاري شدن سيلاب در شهر قزوين، روستاهاي مناطق الموت غربي و شرقي، طارم سفلي و تاكستان شد و مشكلاتي را براي اين مناطق فراهم آورد و سبب آب گرفتگي تاسيسات و منازل مردم شد. وي ساخت پل غيرفني در غرب قزوين را يكي از علل جاري شدن سيلاب دانست و گفت: در اين حادثه 20 واحد مسكوني دچار آب گرفتگي شد. البته اين سيل تلفات جاني در شهر قزوين نداشت ولي خسارت مالي بجاي گذاشت. به گفته وي چند خودرو در سيل الموت گرفتار شدند كه توسط نيروهاي امدادي از اين حادثه نجات يافتند آهني تصريح كرد: سيل مشكلاتي را براي 15 روستاي بخش طارم سفلي ايجاد كرد و برخي منازل مسكوني شهروندان تاكستاني دچار آب گرفتگي شدند.

 



همايش « صلح و دوستي، پيام ايران براي جهان» برگزار شد

رئيس جمهور گفت: حركت صلح دوستانه، پيشآهنگ و نيت هاي پاك جوانان اين سرزمين در هلال احمر اين نويد را مي دهد كه رسيدن به روز موعود نزديك است و جهان به سرعت به سمت نقطه اي حركت مي كند كه در آن هيچ فاصله اي ميان انسان ها نبوده و همه به دنبال استقرار عدالت و صلح هستند.
دكتر محمود احمدي نژاد در همايش«صلح و دوستي، پيام ايران براي جهان» كه به مناسبت هفته هلال احمر و نودمين سالگرد تأسيس جمعيت هلال احمر با حضور سفرا و مسئولين نمايندگي هاي كشورهاي خارجي در ايران و مديران، مدرسان، مربيان، داوطلبان و پيش آهنگان جمعيت هلال احمر در تالار وحدت برگزار شد، اعضاي جمعيت هلال احمر را جوانان پرشور، مؤمن و صلح دوست برشمرد كه تلاش آنها در راستاي مأموريت همگاني بشر جهت استقرار صلح در جهان است، وگفت: صلح واژه اي است كه در طول تاريخ همه ابناء بشر به دنبال تحقق آن بوده اند، چرا كه در حقيقت يكي از زيباترين آرزوهاي بشر استقرار صلح بوده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ايجاد صلح و ارزش آن به قدري مهم بوده كه حتي برهم زنندگان اصلي صلح جهاني و جنايتكاران در توجيه جنايات خود از آن استفاده مي كردند، اظهار داشت: صلح تنها در مواقع جنگ و براي آتش بس نيست بلكه صلح در حقيقت به معناي برقراري رابطه متقابل سازنده و تكامل آفرين ميان آحاد بشر است.
وي برقراري عدالت و عشق و محبت را دو عامل اصلي براي برقراري صلح پايدار در جهان برشمرد و اظهار داشت: عدالت به عنوان اولين و مهمترين عامل در راستاي استقرار صلح بوده و به معناي استيفاي حق همه افراد و انسان ها در جامعه بشري است و تمام كساني كه به دنبال صلح پايدار هستند بايد به دنبال عدالت پايدار باشند.
رئيس جمهور در ادامه ريشه تمامي ظلم ها، تبعيض ها و جنگ ها ، كشتارها در جهان را بي عدالتي خواند و گفت: عشق، مهر و محبت ميان انسان ها دومين عامل در جهت استقرار صلح پايدار در جهان است و اگر انسان ها نسبت به يكديگر مهر و محبت نداشته باشند صلحي برقرار نشده و عدالتي نخواهد بود.
وي با تأكيد بر اينكه انسان و انسانيت بدون عشق بي معنا خواهد بود، گفت: زماني صلح و عدالت در جهان مستقر مي شود كه دل انسان ها سرشار از عشق و محبت نسبت به ديگران باشد.
رئيس جمهور با طرح اين سوال كه چرا تاكنون صلح حقيقي در جهان برپا نشده و آيا توده هاي مردم مخالف عشق و عدالت و برپايي آن در جوامع بشري هستند؟ گفت: هرگاه پيامبران الهي كه پرچمداران عشق، عدالت و صلح بودند در مسير استقرار اين ارزش هاي متعالي حركت كرده اند توده هاي مردم با آنان همراهي كردند. اما همواره زورمداران بي فرهنگ خودخواهان و حاكمان و طالبان حكومتي كه در دل هاي آنها بهره اي از عشق و عدالت نسبت به ديگران وجود نداشته به جاي عشق، عدالت و صلح، كينه، دشمني، تبعيض، جنگ، كشتار و نسل كشي ها را بربشر تحميل كرده اند.
رئيس جمهور در ادامه خاطر نشان كرد: مستكبران و سردمداران جنگ هاي جهاني در دنيا و صاحبان نظام سرمايه داري كه براي پركردن جيب هاي خود بسياري از بيماري ها را در آزمايشگاه ها توليد كرده و در جهان منتشر مي كنند تا بتوانند داروهاي توليد شده توسط خودشان را بفروشند و يا كساني كه براي پيروز شدن در يك انتخابات رياست جمهوري حاضرند در ساير كشورها، جنگ به راه انداخته و هزاران انسان بي گناه را مي كشند نمي توانند صلح و امنيت را در جهان برقرار كنند.
دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: حقيقت صلح را تنها كساني مي توانند برقرار كنند كه دل آنها مالامال و سرريز از عشق نسبت به انسان ها بوده و وجودشان سرشار از عدالت باشد و از همه برتري طلبي ها، خودخواهي ها و زياده خواهي ها دور بوده و از اشتباه و گناه مصون باشند.
دكتر احمدي نژاد ادامه داد: حركت صلح دوستانه، پيشآهنگ و نيت هاي پاك جوانان اين سرزمين در هلال احمر اين نويد را مي دهد كه رسيدن به روز موعود نزديك است و جهان به سرعت به سمت نقطه اي حركت مي كند كه در آن هيچ فاصله اي ميان انسان ها نبوده و همه به دنبال استقرار عدالت و صلح هستند.
رئيس جمهور با تأكيد بر مشاركت همگاني براي استقرار صلح در جهان اظهار داشت: اگر بنا بود روزي در ايران نشان صلح داده شود به نظر بنده بايد به 75 ميليون ايراني نشان صلح اعطاء شود، چرا كه ملت ايران در طول تاريخ همواره پرچمدار صلح بر پايه عشق و عدالت بوده و به همين دليل هميشه در غم و شادي ملت ها شريك آنان بوده است.
گفتني است دكتر محمود احمدي نژاد، در اين همايش از پنج فعال عرصه صلح و دوستي تجليل كرد.

 



از امروز اتوبوس هاي بي آرتي فقط كارت مي پذيرند

شركت اتوبوسراني طي اطلاعيه اي اعلام كرد: از آنجايي كه تجهيز سيستم كارت خوان با جديت پيگيري مي شود، و در آينده نزديك تنها وسيله پرداخت كرايه در ناوگان اتوبوسراني شهر تهران استفاده از كارت بليت مي باشد.
در راستاي تحقق اين هدف از تاريخ 16/02/1391 مسافران محترم در كليه ايستگاه هاي سامانه اتوبوس هاي تندرو (BRT) مي بايست جهت پرداخت كرايه سفر خود از كارت بليت استفاده نمايند به دنبال اين اطلاعيه از شهروندان درخواست شده با مراجعه به 1146 مركز فروش كارت بليت و گيشه هاي مطبوعاتي معتبر نسبت به تهيه كارت هاي موصوف اقدام تا با ارائه و استفاده از آنها امكان خدمت رساني مطلوب تر را فراهم كنند.
ضمناً از تاريخ مذكور پرداخت كرايه به روش هاي ديگر از جمله نقدي منسوخ گرديده و عوامل مستقر براستفاده از كارت بليت به عنوان تنها وسيله پرداخت كرايه سفر در ايستگاه هاي BRT نظارت لازم را معمول خواهند كرد.
30درصد مسافران
بليت نمي دهند
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: با اينكه اتوبوسهاي شهر تهران به دستگاههاي كارت خوان بليت الكترونيك مجهز شده اند ولي متأسفانه ما شاهد 30درصد فرار بليت هستيم كه براين اساس تمهيدات خاصي در نظر گرفته شده تا از اين كار نادرست جلوگيري شود.
وي افزود: حدود يك سوم از هزينه هاي شركت واحد اتوبوسراني بايد از طريق فروش بليت تأمين شود كه فرار از پرداختن بليت مي تواند مشكلاتي را براي خدمات رساني مناسب اتوبوسراني ايجاد كند.
مديرشركت واحد گفت: براي رفع اين مشكل پيش بيني هايي صورت گرفته كه مجهز شدن ايستگاه ها به دستگاه هاي كارت خوان بليت الكترونيك مانند خط يك سامانه اتوبوس هاي تندرو و حضور ناظران ويژه يكي از اين راه كارها است.

 



تعيين تكليف جامانده هاي نظام «1 ، 3 ، 3 ، 5»

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: تمهيداتي براي بازمانده هاي پايه ا ول راهنمايي در نظام جديد آموزشي پيش بيني شده است.
ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش در اين خصوص به خبرنگار فارس اظهار داشت: آئين نامه اي تنظيم كرده ايم كه مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش است و براساس آن اگر دانش آموزي امسال در پايه ا ول راهنمايي است و در چند درس نمره قبولي نياورده است، مي تواند مانند سال هاي گذشته در امتحانات جبراني شركت كند.
وي با بيان اينكه برگزاري امتحانات جبراني موضوع جديدي نيست، گفت: در 30 سال گذشته نيز دانش آموزي كه نمره قبولي نمي آورد مي توانست در امتحانات تابستان شركت كند و امتحانات مهر ماه نيز كه تا دهم مهر برگزار مي شد براي غائبين و كساني بود كه مشكلات خاصي داشتند.
سحرخيز افزود: در هر حال اگر يك دانش آموز اول راهنمايي باز هم در اين امتحانات نمره نياورد به پايه دوم راهنمايي مي رود اما بايد دروسي كه از پايه اول راهنمايي مانده است را در سال دوم امتحان دهد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: به شرطي اين دانش آموز مي تواند پايه دوم راهنمايي را قبول شود كه دروس باقي مانده از سال اول راهنمايي را نيز نمره قبولي بگيرد.
وي ادامه داد: در نهايت اگر باز هم دانش آموز مورد نظر نتواند نمره قبولي را از دروس پايه اول راهنمايي كسب كند، مي تواند به پايه اول نظام جديد راهنمايي بازگردد، يا به مدارس بزرگسالان يا آموزش از راه دور براي ادامه تحصيل برود.

 



روز پنج شنبه در كربلا بارش هاي شديد تگرگ و باران هم حريف ريزگردها نشد

روز پنج شنبه ريزگردهاي شديد شهر كربلا را فرا گرفت. به نحوي كه بارگاه مطهر ابا عبدالله حسين و خيابان كربلا تا مدتها از نظرها پنهان شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از كربلا، خودروهاي پليس براي حفظ امنيت زائران به حال آماده باش كامل در آمده و در خيابان هاي منتهي به حرم مطهر به گشت زني پرداختند. بنابراين گزارش، طولي نكشيد كه با غرش شديد آسمان، رگبار بي وقفه تگرگ كف خيابان ها را فرا گرفت و زائران و اهالي را بهت زده كرد.
بارش شديد باران كه با فاصله زماني اندك بند و مجدداً ادامه يافت، موجب آبگرفتگي هاي شديد در بستر خيابان هاي خشك و گرمازده كربلا شد.
به گزارش خبرنگار كيهان كارگران رفتگر و ساكنان خانه ها براي باز كردن جوهاي آب و تخليه آب از معابر سخت به جنب و جوش افتادند.
بنا به گفته اهالي كربلا بارش باران طي چند ماه اخير كم سابقه بود؛ اما علي رغم بارش هاي متعدد هم چنان آلودگي هوا تا پاسي از شب ادامه داشت. شدت آلودگي به حدي بود كه تنفس و ديد را براي عابران با مشكل شديد روبرو كرده و تا ساعت ها آسمان كاملاً به رنگ قرمز در آمده بود.

 



از ساعت 9 شب تا 6 بامداد انجام مي شود حضور گشت هاي پليس در بزرگراه ها

رئيس پليس پايتخت از كاهش 50 درصدي وقوع جرايم خشن در تهران خبر داد.
سردار ساجدي نيا با اشاره به اينكه وضعيت احساس امنيت در تهران رو به افزايش است افزود: پليس توانست با كنترل روند وقوع جرم در سالهاي گذشته نرخ وقوم جرم را ثابت نگه دارد و توانستيم ميزان وقوع را كاهش دهيم. هم اكنون نرخ وقوع جرم در تهران منفي است درحالي كه كشف جرم افزايش قابل توجهي داشته است.
رئيس پليس تهران تأكيد كرد: وقوع جرايم مسلحانه، خشن، زورگيري و سرقت به عنف به شدت كاهش داشته است به طوري كه براساس برآوردها نزديك به 50 درصد وقوع اين جرايم كاهش يافته است.
ساجدي نيا در خصوص تأمين امنيت شبانه بزرگراهها و خيابانهاي تهران گفت: هم اكنون گشت هاي يگان امداد و پليس بزرگراه راهور از ساعت 9 شب تا 6 بامداد با گشت زني در بزرگراه ها امنيت اين مناطق را تأمين مي كنند.
كشف 30 خودرو و موتور سرقتي در طرح هاي
امنيت محله محور
سركلانتر سوم پليس پايتخت از كشف بيش از 30 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه در شمال پايتخت طي دو هفته اول ارديبهشت ماه خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ حسينيان اعلام كرد: با اجراي طرحهاي امنيت محله محور بنا بر تدابير فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در محلات تهران در شمال پايتخت بيش از 30 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه را طي دو هفته اول ارديبهشت ماه كشف و ضبط كردند.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: در مدت مذكور بيش از 15 سارق منزل، 9 سارق اتومبيل، 5 سارق مغازه، 19 جيب بر، بيش از 30 سارق لوازم خودرو و تعدادي سارق كيف قاپ و سارق به عنف شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ حسينيان ادامه داد: اجراي طرح هاي امنيت محله محور عرصه را بر ارتكاب جرم مجرمان تنگ كرده است.

 



بارش باران در اغلب نقاط كشور

رئيس مركز اطلاعات و كنترل پليس راهور ناجا از باراني بودن اكثر جاده هاي كشور خبر داد.
سرهنگ رضا سلبي در گفت وگو با فارس گفت: بارش باران در غالب محورهاي استان هاي اردبيل، خراسان شمالي، زنجان، قزوين، كردستان، لرستان، مازندران، همدان، آذربايجان شرقي و البرز ادامه دارد كه موجب لغزندگي جاده ها و كندي حركت شده است.
وي با اشاره به تصادف هاي شديد طي روز گذشته از مرگ 3 نفر در استان قزوين خبر داد.
رئيس مركز اطلاعات و كنترل پليس راهور ناجا ادامه داد: در ساعت 6 و 40 دقيقه بامداد ديروز در كيلومتر 7 محور قزوين- همدان انحراف به چپ يك دستگاه پيكان و برخورد آن با كاميون بنز موجب مرگ 3 نفر و مجروح شدن يك نفر ديگر شد.

 



مربي فوتبال خبرنگار را راهي بيمارستان كرد

در جريان ديداري از ليگ دسته سوم فوتبال ايران، درگيري شديدي رخ داد و يك خبرنگار با ضربه مربي تيم ميزبان از هوش رفت و راهي بيمارستان شد.
به گزارش فارس از خرم آباد، در ديدار دو تيم دارتاك خرم آباد و سپاهان نوين اصفهان از هفته هفتم دور دوم ليگ دسته سوم فوتبال ايران در ورزشگاه تختي خرم آباد، پس از سوت پايان ديدار دو تيم كه با نتيجه 3-2 به نفع دارتاك تمام شد، بازيكنان و كادر تيم اصفهاني به داور بازي حمله كردند و درگيري بازيكنان دو تيم آغاز شد.
در اين حين محمد ياوري سرمربي سپاهان نوين كه بارها توسط ناظر بازي و داور با تذكر جدي مواجه شد، با مشت و لگد قصد يورش به دروازه بان دارتاك را داشت كه در اين بين ابراهيم شريفي خبرنگار خبرگزاري ايسنا در منطقه لرستان قصد وساطت و جلوگيري از درگيري را كرد. اما با حمله سرمربي سپاهان نوين و ضربات مشت و لگد وي نقش بر زمين شد و پس از 10دقيقه با مساعدت تيم پزشكي و 115 به بخش اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد منتقل شد.
خبرنگار ايسنا مدت دو ساعت در حالت بي هوشي به سر برد كه با شكايت محمود داودي نژاد سرپرست انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي لرستان از سرمربي سپاهان نوين، ماموران كلانتري 11 خرم آباد ياوري را بازداشت كردند.
با تلاش تيم پزشكي بيمارستان شهداي عشاير، خبرنگار ايسنا از اتفاقي ناگوار نجات يافت و پس از دو ساعت تلاش پزشكان، سلامتي خود را بازيافت.اين ماجرا سرانجام با پادرمياني مسئولان هيئت فوتبال لرستان و مربيان و كادر اجرايي باشگاه دارتاك در كلانتري 11 خرم آباد، به مربي سپاهان نوين رضايت داده شد.

 



رويدادهاي خارجي

خداي 13 ساله در نپال!
هندوها و بودايي هاي نپالي يك دختربچه 13ساله را مانند بت مي پرستند!
به گزارش مشرق، نام اين دختر «كوماري» به معناي دوشيزه است و خدايي است كه باعث خوشبختي است و شيطان را از آدمي دور مي كند.
وي تنها 13روز در سال در معرض ديد عموم است و بقيه سال را در معبد زنداني است و كسي اجازه ديدن او را ندارد. اين دختر بينوا از 3سالگي به اين مقام رسيده است. نام واقعي وي «مانيكا شايكا» است. كاهنان معبد بعد از گذراندن 32 تست او را صاحب اين مقام تشخيص داده اند.بنا به اين گزارش، دادگاهي در نپال خواستار برگرداندن حقوق انساني اين دختربچه كه از زندگي عادي محروم است شده است.

 



تجهيز نيروهاي اورژانس اجتماعي به افشانه اشك آور و شوكر

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اين كه خطرات متعددي نيروهاي اورژانس اجتماعي «123» را تهديد مي كند گفت: با تعامل سازمان نيروهاي اورژانس اجتماعي به افشانه اشك آور و شوكر تجهيز مي شوند.
محمد نفريه با اشاره به اين كه نبود برخي از قوانين در برنامه هاي اورژانس اجتماعي منجر به تهيه پيش نويس جديد از سوي سازمان بهزيستي و ارسال آن به هيئت وزيران شده است اظهار داشت: در اين پيش نويس جايگاه قانوني اورژانس اجتماعي محكم تر از گذشته شده است.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور افزود: در زمينه اورژانس اجتماعي دستگاه ها و سازمان هاي مختلفي از جمله وزارت بهداشت، نيروي انتظامي، شهرداري و ساير دستگاه هاي ديگر وظيفه همكاري را دارند.
وي به اتفاق رخداده درخصوص يكي از مددكاران اورژانس اجتماعي اشاره كرد و گفت: در اين ماجرا فرد مددكار با ضربات چاقوي يك فرد شرور در ورامين به شدت مجروح شده كه با حضور به موقع پزشكان خطر رفع شده است.
نفريه ادامه داد: در حال حاضر فرد ضارب شناسايي و از سوي نيروهاي انتظامي و قضايي تحت تعقيب قرار گرفته است.

 



تشكيل كانون پدران شهيد در منطقه 5

شهردار ناحيه 4 شهرداري منطقه 5 تهران از تشكيل كانون پدران شهيد در اين منطقه خبر داد.
اكبر عباسي به باشگاه خبرنگاران گفت: اين اقدام به منظور زنده نگه داشتن ياد شهدا و تقدير از صبوري و ايثار خانواده هاي آنان براي نخستين بار انجام شده است.
وي افزود: از آنجا كه پدران شهدا اغلب به كهولت رسيده اند، براي آنان برنامه هاي خاصي تدارك ديده ايم.
عباسي گفت: رفع مشكلات مديريت شهري منطقه، بهره مندي از نظرات و پيشنهادات، برپايي جلسات فرهنگي و تورهاي زيارتي و برگزاري كلاس هاي ورزشي از اهداف تشكيل اين كانون است.

 



تعيين تكليف فارغ التحصيلان تربيت معلم تا پايان ارديبهشت

وزير آموزش و پرورش گفت: در كميسيون تلفيق مجلس در حال پيگيري هستيم و اميدواريم بتوانيم تا آخر ارديبهشت ماه فارغ التحصيلان تربيت معلم را تعيين تكليف كنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش درباره وضعيت استخدامي فارغ التحصيلان تربيت معلم اظهار داشت: 14 اسفند 1390 مجلس شوراي اسلامي قانوني مصوب كرد كه براساس آن بند 111 قانون بودجه اصلاح شد و عنوان شد كه فارغ التحصيلان تربيت معلم استخدام شوند.وي ادامه داد: مراحل تاييد اين مصوبه از شوراي نگهبان و چاپ در روزنامه ها حدود 2 هفته طول كشيد و با آخر اسفند مصادف شد كه در آن زمان قانون بودجه تمام شده بود اما پرونده ها را تكميل كرديم و هم اكنون در حال رايزني با كميسيون تلفيق مجلس هستيم تا اين موضوع در بودجه 91 بيايد و مشكل اين دانشجويان حل شود.وي اضافه كرد: در حال حاضر در كميسيون تلفيق مجلس پيگيري مي كنيم و اميدواريم بتوانيم تا آخر ارديبهشت اين نيروها را تعيين تكليف كنيم.

 



قاتل قائمشهري در كمتر از 12 ساعت دستگير شد

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي قائمشهر در كمتر از 12 ساعت موفق به شناسايي و دستگيري يك قاتل فراري شدند.
فرمانده نيروي انتظامي قائمشهر با اعلام اين خبر گفت: بدنبال وقوع يك فقره قتل كه در ساعت 4 و 10 دقيقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته در منطقه ترك محله قائمشهر رخ داد ماموران نيروي انتظامي قائمشهر فورا در محل حادثه حضور يافتند.
سرهنگ محمدرضا قدمي افزود: ماموران پليس آگاهي و مبارزه با مواد مخدر با تشكيل اكيپ هايي به شناسايي و تعقيب قاتل پرداختند.
ماموران با استفاده از منابع خبري مردمي موفق شدند طي يك عمليات غافلگيرانه قاتل فراري را در ساعت 16 روز پنج شنبه در باغي در يكي از روستاهاي قائمشهر دستگير كنند.
وي در پايان تصريح كرد: متهم دستگير شده داراي سوابق كيفري است. وي به قتل با ضربات چاقو اعتراف و انگيزه خود را طلب مالي از مقتول عنوان كرده است.

 



همايش روزجهاني ماما برگزار شد

رئيس كل سازمان نظام پزشكي گفت: حدود دوسوم جمعيت ماماهاي كشور اشتغال مناسبي ندارند.
دكتر سيدشهاب الدين صدر، روز پنج شنبه در همايش روز جهاني ماما كه در تالار وزارت كشور برگزار شد، افزود: با توجه به استانداردهاي دنيا براي هر هزار تولد 30 تا 50 ماما نياز است كه به اين ترتيب با توجه به ميزان تولدهاي كشور الان نبايد ماماي بيكار داشته باشيم.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي ارتقاي مقاطع مختلف تحصيلي ماماها گفت: حذف كارداني مامايي مورد حمايت سازمان نظام پزشكي بود از طرف ديگر بايد به ارتقاي مقاطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و PHD مامايي توجه شود. اميدواريم وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي به اين موضوع توجه كنند. دكتر صدر در ادامه با اشاره به وجود حدود 50 هزار ماما در كشور از مجموع خانواده 210هزار نفري عضو سازمان نظام پزشكي افزود: در سال 57 جمعيت كشور حدود 35 ميليون نفر بود و تعداد اعضاي نظام پزشكي حدود 13 هزار نفر اما اكنون جمعيت كشور به بيش از 75 ميليون رسيده و بيش از 210 هزار نفر نيز عضو سازمان نظام پزشكي هستند كه 110 هزار نفر آنها را پزشكان تشكيل مي دهند. امروز نيازي به فارغ التحصيلان گروه هاي پزشكي خارجي در كشور نيست چرا كه امروز بحث صادرات نيروهاي پزشكي اشتغال مناسب آنها نيز مطرح است.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي گفت: بحث هاي كارشناسي تعرفه ها به صورت جدي پيش مي رود و تا چند هفته آينده با مصوبه هيات وزيران تعرفه هاي درمان اعلام مي شود.

 



خودكشي نظامي صهيونيست

يك نظامي ديگر صهيونيست نيز با شليك گلوله، به زندگي خود پايان داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از كانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي؛ پليس اسرائيل جسد يك نظامي صهيونيست را كه 24 ساعت ناپديد شده بود، در نزديكي شهر اشغالي قدس پيدا كرد.اين نظامي كه از روز چهارشنبه ناپديد شده بود در نامه اي در كنار جسدش از تصميم خود براي خودكشي خبر داده بود. سلاح اين نظامي نيز در كنار جسدش پيدا شد. پليس رژيم صهيونيستي نيز تحقيقات ويژه اي را درباره ناپديد شدن اين نظامي و همچنين كشف جسد وي آغاز كرده است.
خودكشي در بين نظاميان صهيونيستي در چند سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است. افزايش آمار خودكشي در ميان نظاميان رژيم صهيونيستي موجب نگراني مقامات اين رژيم شده است.

 



افزايش تلفات قايق هندي

مقامات محلي هند اعلام كردند: شمار قربانيان حادثه غرق شدن يك قايق حمل مسافر و كالا در هند به 113 نفر رسيده است كه احتمال مي رود اين تعداد در روزهاي آتي افزايش يابد.
به گفته امدادگران، 90 نفر ديگر از مسافران اين قايق نيز ناپديد شده اند. اين حادثه در رودخانه اي واقع در ايالت «آسام» اتفاق افتاد.به گزارش خبرگزاري فرانسه، مسئولان محلي تاكيد كردند كه جستجو براي يافتن ناپديدشدگان ادامه دارد.علت حادثه وقوع طوفان شديد و گرفتار شدن قايق در ميان امواج بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14