(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 - شماره 20201 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با انتخاب 40 نماينده ديگر پرونده بهارستان نهم در شهرستان ها بسته شد
تبليغ كالاي خارجي داراي مشابه داخلي ممنوع شد
لنكراني و زاكاني تاكيد كردند تشكيل فراكسيون متحد اصولگرايان در مجلس نهم
حجت الاسلام نبويان: وظيفه اصلي سه قوه اجراي عدالت است نه رسانه اي كردن اختلافات
اعلام جزئيات تخفيف شهريه دانشگاه آزاد
تصويب اعتبار 54 هزارميلياردي براي قانون يارانه ها مجلس درآمد دولت از يارانه ها را ثابت نگه داشت
صلح طلبان ايتاليا درحمايت از ايران مقابل سفارت آمريكا تجمع كردند
بهداد سليمي مدال هاي طلايش را به آيت الله جوادي آملي تقديم كرد
ايران با مشاركت چين و هند نيروگاه خورشيدي مي سازد
مهلت2 روزه نامزدها براي ارائه شكايات به هيئت هاي اجرايي و نظارت
بروجردي در ديدار با آيت الله بحرالعلوم:
امضاي قراردادهاي متعدد نشانه اراده ايران و عراق براي گسترش روابط است
رايزني هاي ايران براي خلع سلاح هاي كشتار جمعي در وين و لاهه
فولاد مباركه ، انحصار ساخت ترانس 135 مگاواتي توسط خارجيان را شكست
اعتراف روزنامه صهيونيستي به زرادخانه اتمي اسرائيل با 80 كلاهك هسته اي



با انتخاب 40 نماينده ديگر پرونده بهارستان نهم در شهرستان ها بسته شد

شمارش آراء 32 حوزه انتخابيه از 18 استان كشور در دور دوم نهمين دوره انتخابات مجلس نهم براي مشخص شدن 40 نماينده از 65 نماينده باقي مانده به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار سياسي فارس، براساس اعلام ستاد انتخابات كشور، نتايج شمارش آراء دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 32 حوزه انتخابيه به تفكيك استان ها به شرح زير است:

 



با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي
تبليغ كالاي خارجي داراي مشابه داخلي ممنوع شد

دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تبليغ كالا و خدمات خارجي كه مشابه داخلي دارد ممنوع است و تبليغات كالا و خدمات داخلي كه نام خارجي دارد نيز ممنوع است.
«منصور واعظي» دبير شوراي فرهنگ عمومي در نشست رسانه اي بخشي از دستور العمل تبليغات محيطي كالا و خدمات كه ظهر ديروز در دبيرخانه شوراي عمومي برگزار شد ، اظهار داشت: در دهه عدالت و پيشرفت و سال 91 هجري شمسي كه توسط رهبر معظم انقلاب به نام «توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني» نامگذاري شده است شوراي فرهنگ عمومي براي ايجاد ساز وكارهاي مناسب تبليغي و فرهنگي در جهت تحقق شعار سال، مصوبه سياست ها و ضوابط حاكم بر تبليغات محيطي تصويب مي كند.
وي افزود: بر اساس اين مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تبليغ كالا و خدمات خارجي كه مشابه داخلي دارد ممنوع است و تبليغات كالا و خدمات داخلي كه نام خارجي دارد ممنوع است.
واعظي ادامه داد: همچنين تبليغ كالا و خدمات داخلي با سرمايه مشترك ايراني و خارجي بايد با نام ايراني منطبق بر قانون ممنوعيت، بكارگيري اسامي، عناوين و اصطلاحات بيگانه و آئين نامه اجرايي آن باشد.
وي گفت: موضوع تبليغات محيطي از اوايل انقلاب دستور العمل داشته اما با شرايط اين مصوبات پاسخگوي شهري نيست.
وي ادامه داد: دو سال قبل شوراي فرهنگ عمومي متني را تهيه كرده و در اختيار شوراي عالي انقلاب فرهنگي نهاد آنچه كه مصوب شد تحت عنوان سياست ها و تبليغات عمومي است كه مسئول اجرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
واعظي با اشاره به اينكه در گذشته عكس شهدا در اتوبان تهران و قم استفاده مي شد، افزود: برخي با اين انتقاد كه اين تصويرها موجب تصادف مي شود عكس ها را برداشتند ولي در حال حاضر پر است از تبليغات خارجي.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور گفت: نخست پيشنهاد شوراي عمومي منع تبليغات بازرگاني خارجي بود كه به اين وسيله تبليغات كالاي خارجي در رسانه ها تصويري هدايت شود اما استدلال اين بود بخشي از نگراني كه فرهنگ شوراي فرهنگ عمومي كشور وجود دارد در صدا و سيما نيز وجود دارد و اين امر موجب ممنوعيت تبليغات در محيط هاي عمومي شد.
وي تصريح كرد: تفاوت تبليغات در محيط عمومي با رسانه ها در اين است محيط عمومي مال مردم است اما رسانه ها فرد اختيار دارد كه آن رسانه را انتخاب كند يا نكند. براي همين حساسيت ها وجود ندارد.
دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: تبليغ كالا و خدمات خارجي كه مشابه داخلي ندارد با رعايت استفاده از حداكثر 20 درصد ظرفيت تبليغات محيطي و صرفا با خط فارسي مجاز است و همچنين تبليغات كالا و خدمات خارجي كه مشابه داخلي ندارند در بزرگراه ها، تابلوهاي بزرگ شهري و بين شهري، پل هاي عابر پياده ، تابلوهاي الكترونيكي و ... ممنوع است.
وي ادامه داد: هر نوع تبليغات بازرگاني شركت ها، كالا و خدمات خارجي از طريق تابلوهاي اختصاصي، واحدهاي صنفي، توزيعي، فروشگاه ها و مراكز خريد ممنوع است.
منصور واعظي خاطرنشان كرد: تابلوهاي واحدهاي صنفي بايد صرفا به شناسه كاربردي واحدهاي صنفي مربوطه و معرفي آن اختصاص داده شود و در صورت اخذ نمايندگي از كالا و خدمات خارجي صرفا مجاز به استفاده از 10 درصد ظرفيت تابلوها است.
وي در پايان گفت: تبليغ كالا و خدمات خارجي و محصول مشترك نبايد كالا و خدمات داخلي را بي ارزش يا كم ارزش نشان داده و يا به هر نحو ضعيف كند.در مواردي كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اجراي هر يك از مواد و تبصره هاي مصوبه ابهام داشته باشد نظر كارگروه تبليغات محيطي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبناي عمل خواهد بود.

 



لنكراني و زاكاني تاكيد كردند تشكيل فراكسيون متحد اصولگرايان در مجلس نهم

دو چهره شاخص جبهه متحد و جبهه پايداري بر تشكيل فراكسيوني قوي و متحد در مجلس نهم با حضور همه طيف هاي اصولگرا شدند.
عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان، تشكيل دو فراكسيون پايداري و متحد در مجلس نهم را عامل شكاف و اشتباه فاحش خواند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه اصولگرايان بايد رقابت هاي انتخاباتي را از اين لحظه كنار بگذارند، افزود: اصولگرايان در مجلس نهم بايد به صورت منسجم و توانمند در فراكسيون اصولگرايان براي قانون گذاري و نظارت قوي در راستاي خدمت به مردم تلاش كنند.
وي تصريح كرد: اصولگرايان بعد از ورود به مجلس بايد مرزبندي ها را فراموش كنند زيرا در شرايط كنوني وحدت اصولگرايان اصلي اساسي است.
زاكاني بابيان اينكه اكثريت نمايندگان مجلس نهم اصولگرا هستند، تصريح كرد: در مقطع كنوني هر كاري به جز تقويت فراكسيون اصولگرايان اشتباه است.
عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان با تاكيد بر اينكه تشكيل دو فراكسيون متحد و پايداري در مجلس نهم اشتباهي بزرگ است، افزود: اصولگرايان نبايد تن به شكاف داده و خود را اسير اسامي كنند اين كار مجلس نهم را مجلسي سياسي و پر تنش خواهد كرد.
وي ادامه داد: براي دوري ازهرگونه تنش و سياسي كاري و پرداختن به متن جامعه در حوزه هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي مجلس نهم نيازمند تشكيل فراكسيون قوي اصولگرايان است.
كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص ادامه فعاليت هاي اين جبهه گفت: علي رغم برخي از گروه ها و تشكل هاي سياسي جبهه پايداري فعاليت هاي منسجمي را براي مجموعه خود در نظر گرفته است و به طور حتم بدون استفاده از بيت المال و وابستگي به كانون هاي ثروت و قدرت مسير خود را براي انتخابات آينده نيز در همين سازوكار ادامه خواهد داد.
وي افزود:به طور حتم با حضور نامزدهاي جبهه پايداري درمجلس نهم ائتلاف ما و تشكل ها و جريانات ديگر كه در قالب گفتمان اصولگرايي فعاليت مي كنند بعيد نيست و بطور حتم ما با جرياناتي مثل جبهه متحد اصولگرايان در مجلس نهم تعامل منسجمي خواهيم داشت.

 



حجت الاسلام نبويان: وظيفه اصلي سه قوه اجراي عدالت است نه رسانه اي كردن اختلافات

نماينده منتخب مردم تهران با بيان اينكه رؤساي قوا الگوي مديران كشور هستند، گفت: دغدغه اصلي سه قوه بايد اجراي عدالت در تمام زمينه ها باشد و اين امر مي طلبد كه اختلافات ميان آنها بين مردم بروز نكند.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان درباره لزوم رسانه اي نكردن اختلافات قوا اظهار داشت: به مسئولان توصيه مي كنيم كه اختلافات سليقه اي خود را كه بخشي از آنها نيز طبيعي است رسانه اي نكنند؛ به ويژه رؤساي قوا كه الگوي مسؤلان و مديران كشور هستند.
حجت الاسلام نبويان با بيان اينكه مسؤلان سه قوه بايد با صبر و سعه صدر بيشتري بر اساس توصيه هاي مقام معظم رهبري عمل كنند، تصريح كرد: بنابراين آنها بايد قدردان حضور مردم در انتخابات بوده و با كاهش اختلافات خود اجازه ندهند اين اختلافات به ميان مردم كشيده شود.
عضو جبهه پايداري كه با فارس گفت وگو كرده تأكيد كرد: دغدغه اصلي قوا بايد اجراي عدالت در تمام زمينه ها باشد از اين رو مي طلبد كه اختلافات ميان آنها بين مردم بروز نكند.
وي با اشاره به نامزدهاي راه يافته به مجلس نهم ادامه داد: تعهد ما به مردم بسيار مهم است چراكه ما در دفاع از ولايت، حقوق و عزت مردم و همچنين تأمين معيشت آنها متعهد شده ايم.
حجت الاسلام نبويان در پايان افزود: كساني كه در اين دوره رأي آورده اند بايد تلاش خود را مضاعف كرده و دوستاني كه رأي نياورده اند نيز بدانند كه اقدام آنها نوعي انجام وظيفه بوده و مي توانند در پست هاي ديگر به مردم خدمت كنند.

 



اعلام جزئيات تخفيف شهريه دانشگاه آزاد

جزئيات بخشنامه ارتقاي كيفيت تحصيل و تخفيف تا 20 درصد در شهريه ثابت و متغير دوره هاي كارداني و شهريه ثابت كارشناسي ناپيوسته اعلام شد.
براساس مصوبه هيئت رئيسه دانشگاه مورخ 2 ارديبهشت سال 91 و به منظور تشويق دانشجويان به تلاش هاي بيشتر براي يادگيري بهتر و در نتيجه كمك به ارتقا كيفيت آموزش و پژوهش در دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته و همچنين براي كمك مالي به ايشان و خانواده هاي محترمشان ميزان تخفيف تا بيست درصد براي دانشجويان دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته به شرح زير اعلام مي شود.
بديهي است اعمال تخفيف شهريه يكي از مشوق ها است و دانشگاه براي ارتقاي شاخص هاي ديگر كيفيت آموزشي و پژوهشي و فرهنگي اين دوره ها نيز بايد برنامه ريزي كند.
براساس اين گزارش اعمال تخفيف براي دانشجويان دوره هاي كارداني به شرح زير است:
دانشجويان دوره هاي كارداني در ترم اول (ترم آغاز به تحصيل) از بيست درصد تخفيف در مجموع شهريه ثابت و متغير و در ترم هاي بعدي مشروط به اين كه معدل ترم قبلي آنها از پانزده بيشتر باشد مي توانند به روش زير تا بيست درصد از تخفيف در مجموع شهريه هاي ثابت و متغير در هر ترم برخوردار شوند.
اين تخفيف براي تمامي دانشجويان از ترم مهر 1391 قابل اعمال است و مشمول ترم ها و سال هاي قبل از مهر 1391 نمي شود و براي هر ترم بايد براساس معدل ترم قبل آن محاسبه شود رابطه درصد تخفيف به صورت زير محاسبه مي شود.
درصد تخفيف شهريه ثابت و متغير در هر ترم دوره كارداني=20%*}5/(15-معدل ترم قبل){
همچنين اعمال تخفيف در شهريه دوره كارشناسي ناپيوسته به اين صورت است؛
دانشجويان دوره كارشناسي ناپيوسته در ترم اول (ترم آغاز به تحصيل) از بيست درصد تخفيف شهريه ثابت در ترم هاي بعدي مشروط به اينكه معدل ترم قبلي آنها از پانزده بيشتر باشد مي توانند به روش زير از 20 درصد تخفيف در شهريه ثابت ترم برخوردار باشند اين تخفيف براي تمامي دانشجويان از ترم مهر 1391 قابل اعمال است و مشمول ترم ها و سال هاي قبل از مهر 1391 نمي شود و براي هر ترم بايد براساس معدل ترم قبل از آن محاسبه شود رابطه درصد تخفيف به صورت زير محاسبه مي شود:
درصد تخفيف شهريه ثابت=20%*}5/(15-معدل ترم قبل){

 



تصويب اعتبار 54 هزارميلياردي براي قانون يارانه ها مجلس درآمد دولت از يارانه ها را ثابت نگه داشت

عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس گفت كه اين كميسيون درآمد دولت از قانون يارانه ها را 54 هزار ميليارد تومان كه همان ميزان سال گذشته بود، تصويب كرد.
موسي الرضا ثروتي عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي درباره آخرين تصميمات جلسه كميسيون تلفيق كه از صبح ديروز با حضور نمايندگان اقتصادي مجلس و نمايندگاني از دولت برگزار شده بود، گفت: در اين جلسه 6 پيشنهاد براي ميزان درآمدهاي دولت از محل اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها مطرح شد.
وي افزود: اين پيشنهادها بدينگونه بود كه آقاي توكلي، قادري و نادران پيشنهاد 54هزار ميليارد تومان را دادند، كميسيون اقتصادي مجلس پيشنهاد 70هزار ميليارد تومان، دولت پيشنهاد 135هزار ميليارد تومان، آقاي مصباحي مقدم پيشنهاد 72هزار ميليارد تومان، آقاي كامران پيشنهاد 60هزار ميليارد تومان و جمعي ديگر از نمايندگان كميسيون تلفيق نيز پيشنهاد 100هزار ميليارد تومان را ارائه كرده بودند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: در اين جلسه پيشنهاد 54هزار ميليارد تومان تصويب شد و دولت در سال جاري ميزان درآمدي كه از محل اجراي هدفمند كردن يارانه ها به دست مي آورد، اين ميزان خواهد بود.
ثروتي كه با فارس مصاحبه كرده با تأكيد بر اينكه درآمد دولت در سال گذشته نيز مبلغ 54هزار ميليارد تومان بود، گفت: از آنجا كه امسال نيز اين ميزان درآمد براي دولت به تصويب رسيد لذا دولت نمي تواند قيمت اجناس و حامل هاي انرژي را افزايش دهد.
«آقاي فرزين سخنگوي طرح تحول اقتصادي به عنوان نماينده دولت در جلسه كميسيون تلفيق حضور دارد كه از تصويب اين ميزان درآمد براي دولت نيز راضي نيست.»
وي با بيان اينكه اكنون كميسيون تلفيق در حال بررسي هزينه هاي دولت در قانون هدفمند كردن يارانه هاست، گفت: آقاي عبداللهي معتقد است كه بايد قانون اجرا شود و بر طبق قانون هدفمند كردن يارانه ها هزينه هاي دولت بايد به صورت 50درصد سهم خانوار، 30درصد سهم توليد و 20درصد سهم دستگاه هاي دولتي باشد.
اين عضو كميسيون تلفيق اضافه كرد: در حال حاضر نمايندگان در حال بحث و بررسي در اين زمينه هستند.

 



صلح طلبان ايتاليا درحمايت از ايران مقابل سفارت آمريكا تجمع كردند

گروهي از صلح طلبان ايتاليا در اعتراض به تحريمها و سياست هاي جنگ طلبانه ايالات متحده آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران، امروز شنبه در مقابل سفارت واشنگتن در شهر رم پايتخت ايتاليا ، تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
به گزارش ايرنا، در اين تجمع اعتراض آميز كه بيش از سه ساعت ادامه داشت، صلح طلبان ايتاليا با حمل پارچه نوشته هايي با عنوان «جنگ بس است، تجاوز به ايران را نمي خواهيم»، سياست هاي خصمانه واشنگتن عليه تهران را محكوم كردند.
در اين تجمع كه با فراخوان حزب«در جهت منافع مشترك» برگزار شد شركت كنندگان با برافراشتن پرچم هاي ايران و ايتاليا و حضور در مقابل سفارت آمريكا، حفظ منافع ملي دو كشور را مورد تاكيد قرار دادند و خواستار پايان دادن به توطئه ها، تهديدها و تحريم ها از سوي امپرياليسم غرب عليه ايران شدند.
گفتني است، گروهي از شهروندان ايتاليايي در چارچوب طرح محكوم ساختن تهديدهاي غرب و رژيم صهيونيستي عليه ايران جمعه شب نيز در شهر رم كنفرانس «جنگ بس است، تجاوز به ايران را نمي خواهيم» برگزار كردند.
در اين كنفرانس سخنرانان سياست هاي جنگ طلبانه و سلطه جويانه آمريكا را به چالش كشيدند و از دولت ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا خواستند براي حفظ منافع شهروندان اين كشور از دنباله روي سياست واشنگتن دست بردارد.
خانم «مونيا بنيني» رييس حزب ايتاليايي «در جهت منافع مشترك» در اين كنفرانس ضمن برشمردن تاثيرات منفي بروز جنگ احتمالي، به صراحت از سياست هاي دولت ايتاليا در دنباله روي از تحريم ها و تهديدهاي خصمانه واشنگتن در قبال تهران انتقاد كرد.
وي گفت: «جوليو ترتزي» وزير خارجه ايتاليا با اين تفكر سطحي كه تاثير تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا براي رم «بسيار ناچيز و تقريبا هيچ است»، عليه تهران موضع گيري كرده است اما به نظر متخصصان و كارشناسان ايتاليايي واقعيت چيز ديگري است.
وي گفت: «پيئرو سيمونه» مديركل اتحاديه نفتي ايتاليا معتقد است كه با تحريم نفتي ايران مجموعا 70 پالايشگاه در قاره اروپا در خطر تعطيلي قرار مي گيرد و پنج پالايشگاه در ايتاليا نيز تعطيل خواهند شد .
رييس حزب ايتاليايي در جهت منافع مشترك، گفت: ايران با بستن شيرهاي نفت به سوي اروپا، صحيح عمل كرد اما دولت «ماريو مونتي» با دنباله روي از سياست هاي سلطه جويانه و جنگجويانه آمريكا و اسراييل برخلاف منافع مردم خود عمل مي كند.

 



بهداد سليمي مدال هاي طلايش را به آيت الله جوادي آملي تقديم كرد

قهرمان وزنه برداري كشورمان و قوي ترين مرد جهان مدال هاي طلاي مسابقات غرب آسياي خود را تقديم آيت الله جوادي آملي كرد .
به گزارش فارس، بهداد سليمي وزنه بردار كشورمان ديروز با آيت الله جوادي آملي ديدار كرد و سه مدال طلاي خود را كه در مسابقات قهرماني غرب آسيا كسب كرده بود، به اين استاد برجسته حوزه علميه قم اهدا كرد .
سليمي قهرمان وزنه برداري كشور و قوي ترين مرد جهان است كه در مسابقات اخير غرب آسيا توانست رتبه ششم خود را به رتبه اول ارتقا داده و سه مدال طلا براي كشورمان به ارمغان آورد .
اين وزنه بردار كشورمان علاوه بر كسب اين مقام توانست سهميه المپيك لندن را نيز كسب كند .
آيت الله جوادي آملي پس از دريافت اين مدال ها خطاب به سليمي گفت: خداوند انشاالله به شما عزت، شكوه و جلال دنيا و آخرت عطا كند و در برنامه هاي ورزشي خود موفق باشيد .

 



ايران با مشاركت چين و هند نيروگاه خورشيدي مي سازد

مديرعامل سازمان انرژي هاي نو از موافقت رئيس جمهور به منظور اختصاص درآمدهاي نفتي براي توسعه ظرفيت توليد انرژي تجديدپذير خبر داد و اعلام كرد: سرمايه گذاراني از چين و هند براي ساخت نيروگاه هاي خورشيدي و باد در ايران اعلام آمادگي كرده اند.
يوسف آرمودلي با اشاره به موافقت رئيس جمهوري براي اختصاص بخشي از درآمدهاي حاصل از فروش نفت خام ايران براي ساخت نيروگاه هاي برق انرژي تجديد پذير، گفت: بر اين اساس لايحه اين پيشنهاد در قالب قانون بودجه سال 1391 به مجلس شوراي اسلامي ارسال شده است.
مديرعامل سازمان انرژي هاي نو با اعلام اينكه در حال حاضر اين لايحه پيشنهادي آخرين مراحل بررسي را در كميسيون تلفيق مجلس پشت سر مي گذارد، تصريح كرد: پيش بيني مي شود با تصويب آن بين نيم تا يك سنت از محل صادرات هر بشكه نفت خام ايران براي توسعه نيروگاه هاي تجديدپذير اختصاص يابد. وي همچنين با اشاره به انجام مذاكراتي بين بخش خصوصي ايران و شركتهايي از چين و هند براي ساخت و توسعه ظرفيت توليد برق تجديدپذير، تاكيد كرد: در حال حاضر سرمايه گذاراني از چين و هند براي توسعه صنعت انرژي تجديد پذير در ايران اعلام آمادگي كرده اند.
آرمودلي كه با مهر گفت وگو كرده با بيان اينكه در حال حاضر مذاكرات با اين شركتهاي آسيايي در حال انجام است، خاطر نشان كرد: به زودي با نهايي شدن مذاكرات زمينه براي سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي و خارجي در اين صنايع پاك فراهم مي شود.

 



مهلت2 روزه نامزدها براي ارائه شكايات به هيئت هاي اجرايي و نظارت

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور از مهلت دو روزه داوطلبان براي ارائه شكاياتشان به هيئت هاي اجرايي و نظارت خبرداد.
حسنعلي نوري جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور بعد از اعلام اسامي نهايي منتخبين مردم در حوزه انتخابيه تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: داوطلبان انتخابات بعد از اعلام نتايج فرصت دارند تا طبق قانون شكايات خود را به ستاد ارجاع دهند و هر كدام از داوطلبين كه شكايت دارند مي توانند ظرف دو روز شكايات خود را به هيئت هاي اجرايي و نظارت ارائه دهند.
وي افزود: شوراي نگهبان 7 روز زمان براي بررسي شكايات درنظر گرفته و بعد از آن نتيجه نهايي توسط شوراي نگهبان اعلام مي شود؛ تا زماني كه صحت برگزاري انتخابات در هر كدام از 33 حوزه توسط شوراي نگهبان تائيد شود، مجوز صدور اعتبار نامه توسط فرمانداران حوزه هاي انتخابيه صادر و بعد از آن اعتبارنامه هاي نمايندگان به وزارت كشور فرستاده مي شود و بعد از آن اعتبارنامه ها از طريق وزارت كشور به مجلس شوراي اسلامي فرستاده خواهد شد و بعد از آن هم مقدمات افتتاح مجلس نهم با هماهنگي سياست قوانين مجلس فراهم مي شود.
نوري در همين زمينه گفت: براساس قانون در هيچ مقطعي كشور نبايد بدون مجلس باشد لذا در هفتم خردادماه مراسم افتتاح مجلس نهم انجام خواهد شد.

 



بروجردي در ديدار با آيت الله بحرالعلوم:
امضاي قراردادهاي متعدد نشانه اراده ايران و عراق براي گسترش روابط است

رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس در ديدار با يكي از علماي معظم نجف اشرف گفت: امضاي ده ها قرارداد دوجانبه بين ايران و عراق نشان دهنده اراده طرفين براي گسترش روابط است.
به گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در رأس هيئتي از اعضاي اين كميسيون جمعه شب وارد نجف اشرف شد، پس از زيارت بارگاه ملكوتي اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) و ملاقات با توليت آستان مقدس، با آيت الله بحرالعلوم از علماي معظم نجف اشرف ديدار و در زمينه تحولات منطقه و روابط دو كشور مذاكره كرد.
در ابتداي اين ديدار علاءالدين بروجردي اظهار داشت: در سال هاي اخير گام هاي بلندي در راستاي گسترش همكاري هاي دوجانبه برداشته شده است و امضاي ده ها قرارداد دوجانبه سنگ بناي محكمي براي سازندگي عراق و نشان دهنده اراده طرفين در راستاي گسترش همه جانبه روابط ميان دو كشور است.
در ادامه اين ملاقات، آيت الله بحرالعلوم نيز ضمن ابراز خرسندي از گام هاي بلندي كه در جهت گسترش روابط دوجانبه برداشته شده است، ابراز اميدواري كرد كه مسئولين عراق با وحدت و همبستگي ملي بتوانند عراق جديد را بسازند.

 



رايزني هاي ايران براي خلع سلاح هاي كشتار جمعي در وين و لاهه

معاون وزير امورخارجه كشورمان كه براي تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي ( NPT ) و خلع سلاح هسته اي در اولين كميته مقدماتي كنفرانس 2015 بازنگري معاهده عازم وين شده بود،در سفر به لاهه با مديركل سازمان منع سلاح هاي شيميايي ديدار كرد.
محمدمهدي آخوندزاده معاون وزير امورخارجه كشورمان كه براي تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص معاهده منع گسترش سلاحهاي هسته اي
( NPT ) و خلع سلاح هسته اي در اولين كميته مقدماتي كنفرانس 2015 بازنگري معاهده به وين سفر كرده بود، براي پيگيري موضوع انهدام سلاحهاي شيميايي عازم لاهه شد و در حاشيه نشست 68 شوراي اجرايي سازمان منع سلاحهاي شيميايي با احمد اوزمجو، مديركل اين سازمان ملاقات كرد.
در اين ديدار كه غريب آبادي، سفير و نماينده دائم كشورمان نيز حضور داشت، مديركل سازمان منع سلاحهاي شيميايي با استقبال از حضور معاون امور بين الملل وزارت امورخارجه كشورمان جهت بحث و بررسي موضوعات مبتلابه سازمان در سطوح مقامات عاليرتبه كشورها، بر نقش موثر جمهوري اسلامي ايران در مباحث مربوط به كنوانسيون و سازمان منع سلاحهاي شيميايي با توجه به اينكه جمهوري اسلامي ايران يكي از قربانيان سلاحهاي كشتار جمعي مي باشد، تأكيد كرد.
آخوندزاده نيز با ابراز تأسف از اينكه ضرب الاجل نهايي انهدام سلاحهاي شيميايي كشورهاي دارنده و علي الخصوص آمريكا در تاريخ 29 آوريل 2012 رعايت نشده است، از مديركل سازمان خواست به منظور حفظ يكپارچگي و تماميت كنوانسيون و سازمان منع سلاحهاي شيميايي كه الگوي موفق يك سازوكار بين المللي در زمينه خلع سلاح است، تمامي مساعي خود را در وادار ساختن اين كشورها به انهدام كامل زرادخانه هاي سلاحهاي شيميايي خود در اسرع وقت به كار بندد.
وي همچنين اظهار داشت: عدم پايبندي به ضرب الاجل امحا موجب كاهش اعتماد افكار عمومي نسبت به مكانيزم هاي بين المللي به علت نقض تعهدات بين المللي از سوي برخي كشورها خواهد شد.

 



فولاد مباركه ، انحصار ساخت ترانس 135 مگاواتي توسط خارجيان را شكست

معاون خريد شركت فولاد مباركه گفت: اين شركت انحصار ساخت ترانس هاي 135 مگاواتي را كه سازنده اصلي آنها شركت هاي خارجي بودند و در چارچوب تحريمها به ايران تحويل نمي شدند، شكست.
به گزارش ايرنا ،«محمد هلاكويي» افزود: با توليد اين ترانس ها در داخل علاوه بر صرفه جويي ارزي 12 ميليارد ريالي، ايران نيز در زمره سازندگان اين قبيل ترانس ها قرار گرفت.
وي اظهارداشت: بر اثر نياز واحد نيروگاه اين شركت به تأمين برق ناحيه فولادسازي، استعلام خريد اين ترانس ها از شركت هاي خارجي صادر شد اما اين شركتها به رغم ارايه پيشنهاد قيمت اعلام كردند كه به دليل تحريم امكان فروش اين ترانسها را به ايران ندارند.
وي با اشاره به نامگذاري سال جاري با عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني تصريح كرد: ملت ايران تحت هيچ شرايطي حاضر نيست از حقوق مسلم خود چشم پوشي كند.
وي اضافه كرد: مطالعات و پيگيري لازم براي ساخت اين ترانس مورد نياز خطوط توليد فولاد مباركه در داخل آغاز شد و پس از شناسايي شركت هاي توانمند داخلي و برگزاري جلسات متعدد فني، ساخت اين ترانس در داخل كشور آغاز شد.
هلاكويي تأكيد كرد: مراحل ساخت اين ترانس از قبيل طراحي، محاسبات الكتريكي، تست و راه اندازي، با همكاري كارشناسان فني فولاد مباركه و سازندگان داخلي، بارديگر تهديد و تحريم كشورمان را به يك فرصت مبدل كرد.
وي يادآور شد: پيش از اين نيز ترانس يكصد مگاواتي در داخل كشور بومي سازي و با موفقيت در خطوط توليد فولاد مباركه به كار گرفته شده بود و اكنون با كسب دانش فني ساخت ترانس 135 مگاواتي، ايران توانايي خود را در اين زمينه دو چندان كرده است.
به گفته وي، از اين پس با كسب اين دانش ارزشمند، ايران در زمره سازندگان اين قبيل ترانس ها قرار گرفته و گام موثري در بومي سازي يكي ديگر از تجهيزات بسيار موثر خطوط توليد فولاد مباركه برداشته شده است.
معاون فولاد مباركه، جلوگيري از خروج ارز و قطع وابستگي به خارج را از مهمترين مزاياي ساخت اين ترانس در داخل كشور برشمرد.

 



اعتراف روزنامه صهيونيستي به زرادخانه اتمي اسرائيل با 80 كلاهك هسته اي

يك روزنامه صهيونيستي با انتشار مقاله اي به وجود حداقل 80 كلاهك هسته اي در اسرائيل اعتراف كرد و نگراني خود نسبت به احتمال كاهش اين تسليحات را ابراز كرد.
به گزارش فارس روزنامه صهيونيستي هاآرتص با انتشار مقاله اي از وجود تعداد زياد كلاهك هسته اي در رژيم صهيونيستي خبر داد و از احتمال كاهش منابع تسليحات هسته اي اين رژيم ابراز نگراني كرد.
«امير اورن» تحليلگر ارشد اين روزنامه عنوان مي كند كه اگر باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پيروز شود، زرادخانه هسته اي اين كشور را به شدت كاهش خواهد داد و روسيه نيز به تبع آن همين كار را انجام خواهد داد. در اين صورت اسرائيل هم مجبور خواهد شد تا برخي از كلاهك هاي هسته اي خود را كنار بگذارد.
اورن در ابتداي مقاله خود به تعداد كلاهك هاي هسته اي كه رژيم صهيونيستي در اختيار دارد اشاره كرده و عنوان مي كند كه در بازديد «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي از نمايشگاه يادبود بمباران اتمي هيروشيما، تعداد كلاهك هاي اتمي كه براي اسرائيل ثبت شده بود، 80 عدد بوده است. وي عنوان مي كند كه اين عددي است كه موسسه تحقيقات صلح بين الملل منتشر كرده، اما برخي از عدد 200 براي تعداد كلاهك هاي هسته اي اسرائيل صحبت مي كنند.
نويسنده اين مقاله سپس با اشاره به مقالاتي كه از سوي «هنري كيسينجر» وزير خارجه اسبق آمريكا و ديگر سياستمداران و تئوري پردازان با سابقه آمريكا منتشر شده، عنوان مي كند كه آمريكا به دنبال آن است تا اين طرح تنها به روسيه و آمريكا محدود نشود، بلكه ديگران هم بايد از آن تبعيت كرده و آن را انجام دهند.
اوباما در صورت پيروزي در انتخابات ماه نوامبر، بايد به سمت وعده انتخاباتي خود حركت كند و در اين مسير بايد با چيني ها، هندي ها، پاكستاني ها، و همچنين اسرائيلي ها وارد مذاكره شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14