(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 اردیبهشت 1391 - شماره 20206 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پوتين: موضع روسيه درباره ايران هسته اي فقط ديپلماسي است
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
نمايندگان مجلس بودجه را به سمت توليد ملي سوق دهند
امام جمعه قم در واكنش به سخنان برخي مسئولان : كاري نكنيد مردم مجبور به تحمل شما شوند
عزم جدي هند براي گسترش مناسبات دوجانبه با ايران
پيام تسليت ايران به دولت و ملت سوريه
بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد سنگ آهن
حركت پياده عاشورائيان آذربايجان شرقي به سوي تهران
مدرسه سازي در يونسكو ثبت مي شود
تشييع پيكر 2 فرمانده سپاه پاسداران در لرستان
ماسك تهويه بيهوشي توسط مخترع لاري به ثبت رسيد
معاون وزير نفت: امسال 3500 جايگاه عرضه سوخت سي ان جي در كشور احداث مي شود
مدير مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت: 49 فروند بالگرد امدادي خريداري مي شود
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كتابخانه تخصصي الزهرا در قم افتتاح شد
معاون اداره كل ثبت احوال استان قم: كارت ملي هوشمند از نيمه دوم سال صادر مي شود
وزير نفت: ميدان هاي مشترك نفت و گاز امسال توسعه مي يابد
آيت الله جوادي آملي: حاكمان بحرين از كشتار مردم دست بردارند
علي اكبر ولايتي : بيداري اسلامي آينده اميدبخشي دارد
اخبار ادبي و هنري



پوتين: موضع روسيه درباره ايران هسته اي فقط ديپلماسي است

پوتين با صدور حكمي به دستگاه ديپلماسي كشورش، بر مذاكره و راه حل سياسي به عنوان تنها گزينه درباره پرونده هسته اي ايران تاكيد كرد.
ولاديمير پوتين كه كمتر از يك هفته پيش بار ديگر به عنوان رئيس جمهور روسيه پا به كاخ كرملين گذاشت، با صدور حكمي خط مشي سياسي خارجي مسكو را تعيين كرد.
در بخشي از اين حكم تحت عنوان «اقدامات براي تحقق خط مشي سياست خارجي فدراسيون روسيه» در رابطه با مسائل بحران كنوني در جهان وزارت خارجه روسيه موظف شده است تا همواره از غيرقابل جايگزين بودن حل وفصل ديپلماتيك و سياسي مناقشات منطقه اي براساس اقدامات جمعي جامعه بين الملل از طريق جلب همه طرفين درگير در اين مناقشه به گفت وگو دفاع كند.
طبق دستور پوتين، در اين رابطه مقامات ديپلماتيك روسي موظف شده اند به حل وفصل مسائل پيرامون برنامه هسته اي ايران صرفا از راه هاي ديپلماتيك-سياسي و از طريق گفت وگو و براساس اصل مرحله به مرحله و عمل متقابل دست يابند.
در اين بخش علاوه بر اين بر كمك به حل وفصل همه جانبه مناقشه اعراب و اسرائيل براساس اصول حقوقي و بين المللي مورد قبول همگان تاكيد شده است. همچنين از ايجاد منطقه خاورميانه عاري از سلاحهاي كشتار جمعي نيز حمايت شده است.
در رابطه با بحران هاي داخلي به درازا كشيده شده در برخي كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا نيز تاكيد شده است، اين مناقشات داخلي بايد از طريق توقف خشونت ها كه راه به جايي ندارند و انجام گفت وگوهاي ملي براي حل مشكلات براساس احترام به استقلال و تماميت ارضي كشورها و بدون دخالت خارجي در امور داخلي آنها حل وفصل شوند.
وزارت خارجه روسيه همچنين موظف است تا به حل وفصل مسالمت آميز مشكلات هسته اي در شبه جزيره كره در چارچوب مذاكرات شش جانبه و ادامه كار شكل گيري مكانيزم صلح و امنيت در منطقه شمال شرقي آسيا كمك كند.
در همين حال مقامات رژيم اسرائيل در آستانه مذاكرات بغداد مي كوشند بر فضاي مثبت اين دوره از مذاكرات تاثير بگذارند.
كاترين اشتون - مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا - كه به تل آويو سفر كرده است، با درخواست مقامات اين رژيم مبني بر توقف كامل فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران مواجه شده است.
«دني ايالون»، معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي و «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم در ديدار با اشتون خواستار چشم پوشي ايران از فعاليت هاي هسته اي خود شدند.
توقف كامل هر نوع غني سازي اورانيوم از سوي ايران، خارج كردن كليه موادغني شده از اين كشور و بالاخره برچيده شدن و تخريب مركز غني سازي «فردو» درنزديكي قم از جمله درخواست هاي مطرح شده در اين ديدارهاست.
گفتني است دور دوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 روز سوم خرداد در بغداد برگزار خواهد شد.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
 نمايندگان مجلس بودجه را به سمت توليد ملي سوق دهند

آيت الله امامي كاشاني با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري گفت:اين نامگذاري بايد از نظر فرهنگ اسلامي تبيين شود و دست اندركاران اين امر با فرهنگ آن آشنا شوند.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران ديروز در خطبه هاي عبادي سياسي نمازجمعه تهران به نامگذاري امسال به نام سال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهار داشت: اين نامگذاري از نظر فرهنگ اسلامي بايد تبيين شود و دست اندركاران اين امر با فرهنگ آن آشنا شوند.
خطيب نمازجمعه تهران بر همين اساس به آيه 61 سوره هود اشاره و تصريح كرد: خداي متعال در اين آيه مي فرمايد: «خداوند شما را از زمين آفريد و رشدتان داد و از شما خواست كه زمين را آباد كنيد.»
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه در روايات اسلامي نيز آمده است هركس ثروتش را در كشور خود خرج و در واقع به توليد كمك كند عمرش زياد مي شود، افزود: نبايد از توليد بيگانه استفاده كرد و توليدات خارجي را به كشور وارد كرد. خطيب موقت نمازجمعه تهران بر همين اساس به اهميت سرمايه گذاران و كاركنان در زمينه توليد ملي اشاره و اضافه كرد: اين شعار اساسي مقام معظم رهبري را به خاطر خدا و خير دنيا و آخرت بايد اهميت داد. وي در ادامه سخنان خود مذاكرات گروه 1+5 و اجلاس بغداد را مورد اشاره قرار دارد و اظهار داشت: اين نكته مهم را بايد به آمريكايي ها گفت كه نظام جمهوري اسلامي نظامي باوفا است از اين رو وقتي مقام معظم رهبري مي فرمايند سلاح اتمي حرام است شما بايد به اين مسئله توجه كنيد. آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه اساتيد دانشگاه هاي نيويورك و كاليفرنيا پس از اجلاس استانبول عليه دولت آمريكا مطالبي را نوشتند، اظهار داشت: آنها معتقدند پس از اين اجلاس آمريكا بايد تحريم ها را لغو مي كرد چرا كه ايران همكاري بسياري با آنها داشت اما آمريكايي ها لجاجت مي كنند و صداقت ندارند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران بر همين اساس نظام جمهوري اسلامي ايران رانظامي محكم و پابرجا دانست كه حول محور ولايت فقيه حركت مي كند و گفت: ملت ايران هوشياري خود را در دور اول و دور دوم انتخابات نشان داد از اين رو بايد پرسيد كه آمريكايي ها از اين همه تحريم چه طرفي بستند و به كجا رسيدند؟
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران تحريم ها را تحمل كرد و رشد بيشتري از خود نشان داد.
خطيب نمازجمعه تهران باتاكيد بر اين كه از اين تحريم ها بيش از همه خود آمريكا ضرر كرد اظهار داشت: به آنها بايد گفت كه به سراغ عدالت و انصاف برويد و با اين همه ظلم چگونه مي توانيد معياري براي دنيا باشيد.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به دنبال سلاح اتمي نيست و اين تهمت هاي شما به ملت و نظام ايران نمي چسبد، خطاب به 1+5 افزود: عقل را در مذاكرات بغداد معيار قرار دهيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود به بودجه سال 91 كه در حال حاضر در مجلس بررسي مي شود اشاره و تصريح كرد: بايد بودجه را بيشتر به سمت توليد ملي سوق داد. وي همچنين به نمايشگاه بين المللي كتاب اشاره كرد و گفت: مسئله خواندن كتاب توجه به آن و رونق به تعالي و معارف اسلام براي جامعه ما امري ضروري است. از اين رو بايد از وزارت ارشاد و دست اندركاران برگزاري نمايشگاه قدرداني كرد و اميدواريم مشكلات نمايشگاه كه كمتر از قبل شده به طرف كاستن آنها پيش رود.
آيت الله امامي كاشاني همچنين در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه ديروز تهران به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره كرد و اظهار داشت: كوثر به معناي خير كثيري است و مصداق كوثر در سوره مبارك كوثر شخص فاطمه زهرا(س) كه محور تمام ذريه طيبه است.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه تمام هستي جلوه اسماء الحسني خدا است، يادآور شد: هر زيبايي، اصل اش خدا است از اين رو تمام زيبايي ها به خدا باز مي گردد.
وي خطاب به غربي ها گفت: كه حضرت مريم (س) الگوي شما بود اما شما اين الگو را از دست داديد و درحال حاضر مي خواهيد فاطمه زهرا(س) را كه الگوي همه به ويژه امت اسلام است از آنها بگيريد.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه برخورد غرب با زنان جنبه صددرصد منفي دارد يادآور شد: خانواده محكم و اصيل در غرب نيست: زندگي غربي نسبت زن و شوهر دنگي است و رئيس جمهور يك كشور اروپايي حاضر نيست با زني كه سال ها است زندگي مي كند عقد خود را ثبت نمايد.
امام جمعه موقت تهران در پايان خطاب به زنان مسلمان خاطرنشان كرد: رنگ فاطمه را بگيريد چه نامي از نام فاطمه بهتر است رنگ فلان ستاره سينما يا فلان زن غربي را گرفتن چه معني مي دهند.

 



امام جمعه قم در واكنش به سخنان برخي مسئولان : كاري نكنيد مردم مجبور به تحمل شما شوند

امام جمعه قم در واكنش به سخنان برخي از مسئولان خطاب به آنها گفت: كاري نكنيد كه مردم مجبور باشند شما را تا پايان ماموريت تحمل كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تاكيد بر جذب حداكثري و دفع حداقلي به عنوان سياستي كلي در شيوه هاي حكومتي خاطرنشان كرد: پيامبر اسلام(ص) نيز همين طريق را در مواجهه با منافقان در پيش گرفت و از بروز خطرات ديگر جلوگيري كرد.
سعيدي بيان داشت: هرچند حضرت محمد(ص) منافقان غيرمحارب را به قتل نرساند اما واكنش هايي در مقابل آنها داشت تا اين افراد به محارب تبديل نشوند زيرا در آن صورت، كشتن آنها جايز بود.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بيان اين كه كشتن اين دسته از منافقان موجب باب شدن اين مسئله مي شد افزود: ممكن بود پس از رحلت پيامبر(ص)، كساني كه تحمل مخالفان خود را نداشتند، برچسب منافق بر آنها زده و زمينه قتلشان را فراهم كنند.
وي در خطبه دوم نماز خاطرنشان كرد: دور دوم انتخابات مجلس در برخي از حوزه ها با درايت مردم به خوبي انجام شد و اكنون نمايندگان مجلس بايد تمام تلاش خود را براي خدمت رساني به كار گيرند.
خطيب جمعه قم با اشاره به سخنان برخي از مسئولان كه موجب رنجش مردم مي شود عنوان داشت: گاهي ملاحظه مي شود كه برخي از مسئولان محترم نظام سخناني را مطرح مي كنند كه مايه رنجش مردم است، درخواست ما و مردم از شما خدمتگزاران نظام اين است كه اين مباحث را خودتان حل و فصل كنيد.
وي تصريح كرد: دشمن در كمين است و چنگ و دندان نشان مي دهد، بازتاب اين سخنان در رسانه هاي خارجي ديده مي شود، برادران عزيز عمر مسئوليت شما كوتاه است، شما كه از شهيد رجايي به عنوان يك مسئول متعهد، مطيع ولايت و با ايمان ياد مي كنيد، چرا از وي الگو نمي گيريد؟ شرح صدر داشته باشيد كاري كنيد بعد از شما نام نيك باقي بماند.
وي خطاب به اين افراد گفت: كاري نكنيد كه مردم و نظام مجبور باشند شما را تا پايان ماموريت تحمل كنند.

 



فشارهاي آمريكا نتيجه عكس داد
عزم جدي هند براي گسترش مناسبات دوجانبه با ايران

پس از مخالفت صريح دولت هند با درخواست آمريكا براي تحريم نفتي ايران كه در جريان سفر هفته گذشته كلينتون به دهلي نو صورت گرفت، يك مقام امنيتي اين كشور نيز با سفر به تهران بر عزم جدي هند با توسعه همكاري ها با ايران تأكيد كرد.
لاتاردي معاون مشاور امنيت ملي هند كه براي شركت در گفت وگوهاي راهبردي شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران و هند به تهران سفر كرده است با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار كرد.
در اين ديدار جليلي با تأكيد بر مناسبات تاريخي و دوستانه دو ملت ايران و هند و ظرفيت هاي متنوع دو كشور براي دستيابي به همكاري هاي راهبردي، از اراده هند براي گسترش مناسبات همه جانبه با تهران استقبال و بر توسعه كمي و كيفي روابط تأكيد كرد. دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به نقش همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي راهبردي از جمله در زمينه دفاعي و امنيت دريايي در تأمين امنيت و ثبات منطقه، بر همكاري دو كشور براي مقابله با تهديدهاي مشترك از جمله تروريسم، دزدي دريايي و مواد مخدر تأكيد كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به جايگاه منحصر به فرد جمهوري اسلامي ايران در تأمين عرضه و امنيت انرژي، از اراده هند براي گسترش همكاري هاي دوجانبه در اين زمينه استقبال نمود.
در اين ديدار لاتاردي ضمن ابلاغ دعوت مشاور امنيت ملي هند از دبير شوراي عالي كشورمان براي سفر به هند، بر همكاري هاي راهبردي ايران و هند و پيامدهاي راهبردي ايران و هند و پيامدهاي مثبت بر آن بر روي ثبات و امنيت منطقه تأكيد كرد.
معاون مشاور امنيت ملي هند همچنين با اشاره به جايگاه جمهوري اسلامي ايران در سياست خارجي هند بر اراده كشورش براي تحكيم مناسبات و تقويت همكاري ها در عرصه هاي مختلف به ويژه تأمين انرژي تأكيد كرد.
سفر اين مقام امنيتي هند به تهران و تأكيد طرفين بر گسترش روابط درحالي صورت گرفت كه «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا هفته گذشته با سفر 3 روزه به دهلي نو از مقامات هند خواست كه واردات نفت از ايران را قطع كنند اما دولت هند به صراحت با اين درخواست آمريكا مخالفت كرد.

 



در پي انفجارهاي تروريستي در سوريه صورت گرفت
پيام تسليت ايران به دولت و ملت سوريه

معاون اول رئيس جمهور كشورمان در پيامي به «ناجي عطري» نخست وزير جمهوري عربي سوريه كشته و زخمي شدن جمعي از مردم بيگناه اين كشور در انفجارهاي تروريستي روز پنجشنبه را به دولت و ملت سوريه تسليت گفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «محمدرضا رحيمي» در بخشي از اين پيام آورده است: اين اقدامات تروريستي كه با هدايت مستكبران و دشمنان ملت هاي آزاد انجام مي شود براي متوقف كردن روند اصلاحات دموكراتيك در سوريه توسط جناب آقاي بشار اسد است. ضمن ابراز همدردي با جنابعالي و تسليت به دولت و ملت سوريه و همچنين خانواده هاي بازماندگان اين حوادث شفاي عاجل مجروحان و بهروزي و سرافرازي ملت دوست و برادر سوريه را مسئلت دارم. «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان نيز با ارسال پيامي به وليد معلم همتاي سوري خود اقدامات تروريستي اخير در تعدادي از شهرهاي سوريه را محكوم كرد.

 



در يكصدمين سفر استاني هيئت دولت به مشهدالرضا
بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد سنگ آهن

مشهد- خبرنگاركيهان:
همزمان با يكصدمين سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به مشهد چندين طرح و پروژه استاني و ملي افتتاح و بهره برداري شد.
رئيس قوه مجريه در جريان چهارمين سفر استاني هيئت دولت به خراسان رضوي و يكصدمين سفر استاني وارد مشهد شد.
محمود احمدي نژاد روز پنجشنبه و در نخستين روز از سفر به استان خراسان رضوي با هشدار درباره توطئه ايجاد اخلال در بازار ارز و طلا و زير سؤال بردن اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به ملت اطمينان داد كه دولت با ريشه كن كردن اين توطئه ها بار ديگر شرايط بازار را به زمان قبل بازخواهد گرداند.
رئيس جمهور با حضور در جمع مردم مشهد و مجاوران و زايران حرم رضوي در صحن جامع امام رضا گفت: قانون هدفمندي يارانه ها مي تواند اقتصاد ايران را جزو چند اقتصاد بزرگ دنيا برجسته كند.
وي با بيان اينكه تا جان در بدن دارم اهداف اعلام شده (درباره سفرهاي استاني) را پيگيري خواهم كرد و هرگز كوتاه نخواهم آمد، اظهار داشت: عده اي دائما شايعه پراكني مي كنند، اخبار دروغ و جعلي منتشر مي كنند و با كمك بيگانگان و برخي عناصر داخلي در يك توطئه و اقدام ضد مردمي در بازار ارز و طلا كه مطلقا ارتباطي به هدفمندي يارانه ها ندارد، اخلال كردند.
وي اظهار داشت: اين مساله اي كه در بازار ارز و طلا ديديد حاصل توطئه مشترك داخلي و خارجي بود. دولت درصدد بوده و هست كه قاطعانه با اين توطئه برخورد كند و اجازه ندهد كه به ملت عزيز ايران فشار وارد كند.
وي بيان داشت: برخورد با اين توطئه ها نيازمند اطلاعات دقيق و صريح و در زمان مناسب است كه متاسفانه دست دولت از اين جهت خالي است.
احمدي نژاد گفت: امروز دولت بر شرايط بازار و اين توطئه مسلط شده است و با تمام توان در تلاش است تا اين توطئه زشت را خنثي و ريشه كن كند. و به ملت ايران اطمينان مي دهم كه دولت بار ديگر شرايط بازار را به قبل از اين توطئه بازخواهد گرداند.
وي با اشاره به گراني ها، بيان كرد: مصرف سرانه انرژي در ايران چهار برابر كشورهاي مشابه است كه با همت مردم اصلاحات در اين زمينه آغاز خواهد شد.
وي يادآور شد: پيش از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در سال 89 نزديك به 62 ميليون ليتر بنزين روزانه در كشور مصرف مي شد ولي از زمان اجراي طرح هدفمندي علي رغم اينكه تعداد خودروها دو ميليون افزايش داشته و يك ميليون موتورسيكلت اضافه شده است مصرف بنزين از 62 به 59 ميليون ليتر كاهش يافته است.
وي تصريح كرد اگر قانون هدفمندي يارانه ها در كشور اجرا نمي شد امروز روزانه 130ميليون ليتر بنزين مصرف مي شد كه بيش از 75 ميليون ليتر آن را از خارج وارد مي كرديم و علاوه بر اين طي يك سال و چند ماه پس از آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها 31ميليارد دلار صرفه جويي شده است كه براي توليد، سرمايه گذاري و عمران اختصاص مي يابد.
وي اضافه كرد: اين به معناي آن نيست كه فاصله ها به طور كامل برداشته شده است چرا كه اين طرح نيازمند 15 تا 20 سال بدون مانع است. به گونه اي كه درآمد 20درصد افراد مرفه جامعه نسبت به درآمد 20درصد اقشار كم درآمد 20برابر بود كه اكنون به 8 برابر كاهش يافته است و بايد فاصله درآمدي اين دو طبقه به حداكثر 2 يا 3 برابر برسد.
همچنين درآمد 10درصد اقشار پردرآمد جامعه نسبت به درآمد 10درصد اقشار پايين جامعه 30 برابر بوده است كه با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اين فاصله 5 تا 6 درصد كاهش يافته است.
به گزارش ايرنا رئيس جمهور در صدمين سفر خودبه خراسان رضوي به شهرستان تربت جام نيز رفت و در بدو ورود به اين شهرستان با حضور در پادگان تيپ زرهي ارتش به مقام شامخ شهداي ارتش جمهوري اسلامي ايران اداي احترام كرد و بعد از آن در جمع مردم اين شهرستان سخنراني كرد.
وي با اشاره به مذاكرات آتي هسته اي اظهار داشت: ملت ايران حتي سرسوزني از حق مسلم خود عقب نشيني نمي كند.
محمود احمدي نژاد عصر پنج شنبه با حضور در جمع مردم شهرستان تايباد اشاره كرد: منطقه ويژه اقتصادي تايباد تا پايان ماه مبارك رمضان راه اندازي مي شود.
وي با تاكيد بر اهميت بحث اشتغال جوانان شهرستان تايباد اظهار داشت: مرحله نخست منطقه ويژه اقتصادي اين شهرستان تا آخر ماه مبارك رمضان يا زودتر با حضور معاون اول رئيس جمهور به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه كرد: موضوع منطقه ويژه معدني نيز تصويب شده و بودجه لازم هم براي آن تعيين شده است و بودجه بيشتري براي اين بخش اختصاص مي يابد و در سريع ترين زمان ممكن راه اندازي و فعال مي شود.
وي همچنين روز جمعه وارد شهرستان رشتخوار شد و در جمع مردم اين شهرستان گفت: غربي ها تصور نكنند اگر با ملت ايران با زبان زور صحبت كنند از راه خود كوتاه مي آيند.
وي اضافه كرد: همه بايد در تمامي اقصي نقاط ايران آستين بالا بزنند و شهرها و روستاها و كشور عزيز را آباد كنند. و اميدوارم كه ريشه بيكاري در كشور از بين برود.
وي صبح جمعه در حضور مردم باخزر اشاره كرد: قدرتهاي فاسد حاكم بر جهان را به آيات الهي بشارت مي دهم، در غير اين صورت دست تقدير الهي و قدرت ملت ها به زودي آنها را از مراكز قدرت به زير مي كشد.
به گزارش خبرنگار كيهان از فريمان رئيس جمهور كشورمان در ادامه سفر خود به خراسان رضوي در شهر استاد شهيد مرتضي مطهري اظهار داشت: اگر همه شياطين هم در ايران خيمه بزنند قادر نخواهند بود ذره اي از ايمان ملت ايران و مردم فريمان را كم كنند چرا كه اين ايمان براساس تفكر و تعقل و انتخاب آزاد شكل گرفته و كسي آن را به ملت ايران تحميل نكرده است.
احمدي نژاد اضافه كرد: به قلدرهاي عالم نصيحت مي كنيم كه خيال نكنند با يك ملت بي ريشه طرف هستند، بلكه با يك ملت بزرگ و تاريخ ساز مواجهند.
به گزارش كيهان رئيس جمهور در جمع مردم خواف گفت: همه بايد براي ساختن و آباد كردن و خدمت دست به دست هم دهيم.
وي با اشاره به عقد قرارداد با كشورهاي افغانستان و تاجيكستان عنوان كرد: مصمم هستيم براي رفع مشكلات آبي شهرستان از تاجيكستان آب را به اين شهر انتقال دهيم و حتي اگر لازم باشد جهت رفع اين مشكل از مازندران و خليج فارس آب را به تمام نقاط ايران منتقل خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار ما احمدي نژاد در جمع مردم خواف در بحث معدن سنگ آهن سنگان و كارخانجات فولاد با اشاره به افتتاح يكي از معادن سنگ آهن در اين شهرستان گفت: هركس در ايران و خواف بخواهد سرمايه گذاري كند دولت حمايت خواهد كرد اما در بحث كارخانجات خواف و سنگ آهن خواف شرط آن است كه جوانهاي خواف را به كار گيرد تا از بيكاري نجات يابند.
گفتني است ظرفيت اين خط توليد 6/2 ميليون تن در سال است كه در معادن سنگ آهن سنگان احداث شده است.
همچنين همزمان با يكصدمين سفر استاني و چهارمين سفر رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت به خراسان رضوي سه طرح آبرساني در شهر مرزي سرخس روز پنج شنبه با حضور وزير دادگستري به بهره برداري رسيد.
گفتني است دولت براي اجراي سه پروژه در سرخس 16 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني، استاني و خشكسالي سرمايه گذاري كرده است. و با بهره برداري از مخزن آب شرب سرخس 50 درصد بر ميزان دخيره آب در اين شهر افزوده شده است.
همچنين با اجراي اين پروژه ها افت فشار آب در شهر سرخس برطرف شده است.
به گزارش كيهان از مشهد در آستانه اين سفر تمبر ويژه پاسداشت يكصدمين سفر استاني رئيس جمهور و هيئت دولت در مشهد رونمايي شد و جشنواره پاسداشت يكصدمين سفر استاني در مشهد نيز گشايش يافت.
گفتني است همزمان با حضور رئيس جمهور و هيئت دولت در مشهد مراسم گلريزان براي آزادي پنج هزار زنداني مالي جرايم غيرعمد برگزار شد.

 



به منظور شركت در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) آغاز شد
حركت پياده عاشورائيان آذربايجان شرقي به سوي تهران

هجدهمين كاروان پياده آذربايجان شرقي با عنوان كاروان امام علي(ع) از تبريز با رمز فاطمه زهرا(س) عازم مرقد امام خميني(ره) شد تا پس از 750 كيلومتر با پاي پياده در بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني شركت كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، هجدهمين حركت حماسي كاروان پياده آذربايجان شرقي با عنوان كاروان امام علي(ع) تجديد ميثاق عاشورائيان با آرمان هاي انقلاب و رهبر معظم انقلاب ديروز از مقابل مصلاي امام خميني(ره) اين شهر و پس از اقامه نماز جمعه عازم مرقد امام خميني شد.
اين كاروان با بدرقه رسمي آيت الله شبستري امام جمعه موقت تبريز و نمازگزاران اين شهر حركت خود به سمت مرقد امام را آغاز كرد.
اين كاروان ها در مدت 17 سال گذشته با حضور 110 نفر از داوطلبان كه به نام مبارك علي(ع) انتخاب شده اند با پاي پياده در مراسم گراميداشت امام شركت مي كنند. حفظ سوره هاي قرآني و مسابقات فرهنگي و قرآني با گرايش فرهنگي از آيات قرآن و نهج البلاغه از برنامه هاي اين كاروان است كه در روستاهاي مسير انجام مي شود.

 



مدرسه سازي در يونسكو ثبت مي شود

معاون پشتيباني و امور مشاركت هاي سازمان نوسازي مدارس كشور گفت: مشاركت خيران مدرسه ساز كشور در امر مدرسه سازي به ثبت يونسكو خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار مهر، سيدباقر مسلمي ظهر پنجشنبه در چهاردهمين جشنواره تجليل از خيران مدرسه ساز مازندران در اردوگاه دانش آموزي شهداي بادله ساري افزود: اين مهم به اطلاع سازمان جهاني يونسكو رسيده و با ثبت اين اثر معنوي، از سوي يونسكو موافقت شده است.
وي اظهار داشت: در صورت ثبت جهاني امر مدرسه سازي خيران مدرسه ساز در كشور، اين طرح جهاني در بسياري از كشورها قابليت اجرايي پيدا خواهد كرد.
معاون پشتيباني و امور مشاركت هاي سازمان نوسازي مدارس كشور گفت: خيران مدرسه ساز كشور 16هزار و 350 مدرسه در قالب 92هزار كلاس درس ساختند.
وي گفت: رويكرد جهادي خيران مدرسه ساز كشور در دنيا بي نظير است.

 



تشييع پيكر 2 فرمانده سپاه پاسداران در لرستان

پيكر دو تن از فرماندهان سپاه پاسداران شهرستان سلسله لرستان صبح پنج شنبه با حضور مردم تشييع و درگلزار شهداي شهر الشتر به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا، سرهنگ پاسدار نجف علي خيرالهي فرمانده سپاه ناحيه الشتر و سرهنگ پاسدار محمدعباس نصيرپور فرمانده حفاظت و اطلاعات سپاه سلسله، روز سه شنبه در اثر سانحه رانندگي در محور خرم آباد- الشتر جان خود را از دست دادند. پيكر اين دو سردار سپاه با حضور جمعي از مردم، مسئولان و فرماندهان نظامي و انتظامي درگلزار شهداي شهر الشتر به خاك سپرده شد.

 



ماسك تهويه بيهوشي توسط مخترع لاري به ثبت رسيد

مهدي عطاري، مخترع جوان لاري ماسك تهويه بيهوشي با امكان استفاده همزمان قطعه راه هوايي را به ثبت رساند.
به گزارش ايرنا، وي كه كارشناس هوشبري دانشگاه علوم پزشكي شيراز است، روز پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا اعلام كرد: در ابتدا و انتهاي بيهوشي، در صورتي كه قطعه راه هوايي در دهان بيمار قرار گيرد، تهويه و اكسيژناسيون بيمار با ماسك هاي بيهوشي معمولي با مشكل مواجه مي شود.
وي ادامه داد: با استفاده از ماسك تهويه جديد، به صورت همزمان مي توان از ماسك اكسيژن و قطعه راه هوايي بدون اختلال در عملكرد تنفسي بهره جست.
وي اضافه كرد: اين ماسك در تمام اعمال جراحي بخصوص اعمال جراحي زيبايي، صورت و چشم كاربرد دارد.
اين مخترع جوان، نهمين اختراع خود را به ثبت رسانده است.

 



معاون وزير نفت: امسال 3500 جايگاه عرضه سوخت سي ان جي در كشور احداث مي شود

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده تا پايان امسال بايد دوهزار و 500 جايگاه عرضه سوخت CNG در كشور راه اندازي مي شد كه اخيرا اضافه بر آن مجوز ساخت يكهزار جايگاه جديد نيز صادر شده است.
به گزارش ايرنا، عليرضا ضيغمي، عصر پنجشنبه همزمان با افتتاح نمايشگاه يكصدمين سفر استاني هيئت دولت در استان مركزي افزود: هم اكنون يكهزار و 800 جايگاه عرضه سوخت CNG در كشور راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر دو ميليون و 600 هزار خودرو در كشور گازسوز هستند و با راه اندازي سه هزار و 500 جايگاه عرضه سوخت CNG ياد شده، ايران در مقام نخست جهان و قبل از كشورهاي پاكستان و چين در اين حوزه قرار مي گيرد.
وي گفت: در برنامه پنجم توسعه توليد بنزين كشور به 70 ميليون ليتر در روز مي رسد. مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: با اجراي كامل طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند در نيمه نخست امسال، ضمن توليد 16 ميليون ليتر بنزين در روز، روزانه 10 ميليون ليتر نفت و گاز با استاندارد يورو پنج توليد كه هفت ميليون ليتر آن به ساير استان ها ارسال مي شود.
وي بيان كرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه خطوط لوله انتقال فرآورده هاي نفت از 11 هزار و 500 كيلومتر به 14هزار و 500 كيلومتر مي رسد و ميزان ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي نيز به همين ميزان افزايش مي يابد.
ضيغمي افزود: هم اكنون ساخت هفت پالايشگاه جديد با اعتبار 25 ميليارد دلاري با مشاركت 80 درصدي بخش خصوصي در دستور كار قرار دارد.

 



مدير مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت: 49 فروند بالگرد امدادي خريداري مي شود

مديرمركز حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت از خريد 49 بالگرد امداد در برنامه پنجم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، غلامرضا معصومي صبح ديروز در حاشيه نشست نهايي مسئولان دانشگاه هاي قطب درمان شمال كشور و مسئولان معاونت درمان دانشگاه هاي علوم پزشكي اظهار داشت: در برنامه پنجم خريد 49 بالگرد پيش بيني شده است.
وي تصريح كرد: براي نخستين بار در سال 91 توانستيم رديف امداد هوايي كسب كنيم و پيش از اين از رديف فوريت هاي پزشكي هزينه مي شد.
معصومي با اشاره به اين كه چالش اصلي امداد هوايي در بخش هزينه است، متذكر شد: سالانه يك ميليارد تومان هزينه نگهداري يك بالگرد است.
مدير مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت با اشاره به اين كه تقريبا 44 درصد از فوتي هاي تصادفات در جاده هاي فرعي و روستايي است، متذكر شد: بالاي 60 درصد فوتي ها در حين انتقال و در بيمارستان اتفاق مي افتند.
از سوي ديگر، دبيركل جمعيت هلال احمر كشور از احداث نزديك به 24 مركز امدادي و درماني در كشورهاي فقير توسط جمعيت هلال احمر خبر داد.
ظاهر رستمي ظهر پنج شنبه در ديدار با آيت الله نوري همداني كه به مناسبت هفته هلال احمر در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد گفت: جمعيت هلال احمر توانسته است در مدت دو سال در خارج از كشور نزديك به 24 مركز امدادي و درماني را به خصوص در شاخ آفريقا كه در فقر به سر مي برند احداث كند.

 



با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كتابخانه تخصصي الزهرا در قم افتتاح شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز پنج شنبه كتابخانه تخصصي الزهرا قم را افتتاح كرد و پس از آن در جمع شاعران آئيني حضور يافت.
به گزارش ايرنا؛كتابخانه تخصصي الزهرا(س) داراي 800مترمربع زيربنا است كه در دو طبقه به عنوان يكي از زيرمجموعه مسجد فاطمه الزهرا(س) قم احداث شده است.
در اين كتابخانه هم اكنون 20هزار جلد كتاب در موضوعات مختلف و متنوع نگهداري مي شود كه از اين تعداد شش هزار جلد با موضوع و محوريت حضرت فاطمه زهرا(س) است.
مسئول كتابخانه تخصصي الزهرا(س) در حاشيه مراسم افتتاح اين كتابخانه گفت؛ در اين كتابخانه دو هزار عنوان كتاب با موضوع حضرت زهرا(س) به زبان هاي فارسي، اردو، عربي، تركي و اسپانيولي وجود دارد كه قابل استفاده براي مليت هاي مختلف جهان است. همچنين 2300عنوان مقاله اينترنتي نيز در كتابخانه تخصصي الزهرا (س) جمع آوري شده كه منابع خوبي براي تحقيقات در زمينه پژوهش هاي فاطمي است.
همچنين سيدمحمد حسيني در سومين همايش ملي شعر فاطمي كه در مدرسه عالي امام خميني برگزار شد حضور يافت. وي در اين مراسم ضمن ابراز خوشنودي از اينكه مباحث مربوط به شعر و ادب اهل بيت(ع) رونق پيدا كرده است گفت: شاهد افزايش برگزاري جشنواره ها در كشور هستيم، اين گونه جشنواره ها براي بزرگاني كه با اهل بيت نسبت داشتند نيز برگزار مي شود و از جمله همايش شعر حضرت ام البنين در كشور با شور و حال خاصي برگزار شده است.

 



معاون اداره كل ثبت احوال استان قم: كارت ملي هوشمند از نيمه دوم سال صادر مي شود

معاون آمار و انفورماتيك اداره كل ثبت احوال استان قم از آغاز صدور كارت ملي هوشمند در قم از نيمه دوم امسال خبر داد.
جواد اديم در گفت وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان كرد: در نيمه نخست سال جاري، سايت صدور كارت هوشمند كه محلي در سازمان ثبت احوال كشور است، طراحي و ايجاد خواهد شد كه در حال حاضر در مرحله نصب تجهيزات و سخت افزارهاي مربوط به صدور كارت است و تا پايان نيمه نخست سال جاري اين كار به طور كامل انجام مي شود.
وي گفت: پس از آماده سازي سايت صدور كارت هوشمند در محل سازمان ثبت احوال، برنامه ريزي هاي لازم براي جمع آوري و تكميل اطلاعات شهروندان از اوايل مهرماه انجام مي شود.
اديم با بيان اينكه اين امر از طريق سامانه هاي نرم افزاري و دفاتر پيشخوان انجام مي شود، گفت: بعد از جمع آوري و درخواست هاي اوليه، صدور كارت ها به طور متمركز براي تمام استانها در تهران انجام مي شود.

 



وزير نفت: ميدان هاي مشترك نفت و گاز امسال توسعه مي يابد

وزير نفت در دومين همايش متخصصان جوان صنعت نفت در اهواز از توسعه ميدان هاي مشترك نفت و گاز با كشورهاي ديگر در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، رستم قاسمي گفت: با همكاري مراكز علمي و پژوهشي براي خودكفايي كامل صنعت نفت اقداماتي انجام شده است.
قاسمي افزود: شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در تحقق برنامه پنج ساله پنجم در تحقق برنامه توليد روزانه 5ميليون بشكه نفت و يك ميليارد و 470ميليون مترمكعب گاز تا پايان سال 94، به عنوان بزرگ ترين شركت توليدكننده نفت كشور مسئوليت سنگيني برعهده خواهد داشت.
وزير نفت توجه به رويكرد ساخت داخل، نوآوري و برداشتن گام هاي بلند در جهت خودكفايي كامل را مورد تاكيد قرار داد و افزود: در اين ارتباط از سوي شركت هاي ملي مناطق نفت خيز جنوب و ملي حفاري ايران كارهاي بزرگي انجام شده است كه بايد اين فعاليت ها در راستاي بومي سازي كامل صنعت نفت كشور استمرار يابد.
وي گفت: تا پايان امسال بايد وضع كليه ميدان هاي مشترك تعيين شود و برداشت ما از ميدان هاي مشترك در سال جاري افزايش يابد.
عدم تناسب توليد نفت و گاز ايران با ذخاير موجود
معاون پژوهشي و فناوري وزارت نفت در حاشيه اين همايش با بيان اينكه صنعت نفت با چالشهاي فراواني روبرو است، عدم تناسب توليد با ميزان ذخاير نفتي را مهمترين مشكل مرتبط با حوزه نفت عنوان كرد.
محمدرضا مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: با وجودي كه بزرگترين ذخاير نفت و گاز دنيا را دركشورمان داريم اما به ميزان بهره مندي نتوانسته ايم به نحو مطلوبي از اين ذخاير استفاده و توليد كنيم.
وي گفت: صنعت نفت كشورمان با توجه به ظرفيت هاي موجود بايد گسترش بيشتري داشته باشد و با برنامه ريزي منسجم مي تواند جايگاه بهتري براي خود در دنيا به دست آورد.
مقدم گفت: تمام ساختار پژوهش و فناوري وزارت نفت از سه سال گذشته برپايه تجاري سازي بنا شده است.
به گفته وي در حال حاضر 480طرح و پروژه فناوري در دست اقدام است و پيش بيني مي شود تا پايان سند چشم انداز، 400ميليارد دلار در بخش صنايع بالادستي حوزه صنعت نفت هزينه شود.

 



آيت الله جوادي آملي: حاكمان بحرين از كشتار مردم دست بردارند

يكي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم، با محكوميت كشتار فجيع و ظالمانه مردم بحرين، به حاكمان مستبد اين كشور هشدار داد كه از كشتار مردم دست بكشند.
به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالله جوادي آملي پنج شنبه در ديدار مدير و جمعي از طلاب، مبلغين و راويان مؤسسه روايت سيره شهدا و همچنين جمعي از ائمه جماعات دانشگاههاي فني و حرفه اي سراسر كشور افزود: حاكمان بحرين بدانند هر چقدر بيشتر به مردم كشورشان ظلم كنند، سقوط شان نيز نزديك تر مي شود.
وي به بيگانگان نيز هشدار داد تا از حاكمان مستبد بحرين و كشتن مردم مظلوم اين كشور حمايت نكنند.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: كشتار فجيع و ظالمانه مردم بحرين به سود حاكمان اين كشور نخواهد بود و همانطور كه انقلاب اسلامي ايران به ثمر نشست، روزي فرا مي رسد كه انقلاب اسلامي مردم مسلمان بحرين نيز به ثمر برسد.
وي اظهار داشت: حرف تمام ملت هاي بيدار شده اسلامي در خاورميانه بخصوص علما و شيعيان بحرين اين است كه به مردم كشورهاي خود ظلم و ستم نكنيد.

 



علي اكبر ولايتي : بيداري اسلامي آينده اميدبخشي دارد

مشاور رهبري در امور بين الملل، آينده بيداري اسلامي را روشن و اميدبخش دانست.
به گزارش خبرگزاري مهر، علي اكبر ولايتي بعد از ظهر پنجشنبه در حاشيه همايش بيداري اسلامي در گرگان افزود: اين امر به آن معنا نيست كه اين اهداف به آساني به دست آمده و مشكلي ندارد.
وي اظهار داشت: همان طوري كه ايران اسلامي در 33 سال گذشته موانع سختي را پشت سر گذاشت، در ديگر كشورها نيز شاهد خواهيم بود كه مشكلاتي بر سر راه پيروزي هاي نهايي است.
ولايتي گفت: با عزم راسخ مردم تونس، ليبي و ساير كشورهاي اسلامي آينده بيداري اسلامي روشن است.
به گزارش مهر، همايش يك روزه سراسري بيداري اسلامي از صبح پنجشنبه در گرگان آغاز شد و مهارت افزايي تحقيقات، ارتباط و تعامل بيشتر با مراكز با توجه به بيداري اسلامي كه در جهان رخ داد و استفاده از ظرفيت هاي علمي از اهداف همايش بيداري اسلامي است.
همراهي و حمايت از مردم آزادانديش كشورهاي اسلامي، آگاهي، بصيرت نسبت به ظرفيت هاي آموزه هاي ديني و اسلامي، بهره مندي صحيح از آموزه هاي ديني، ارائه نقشه درست مسير جريان هاي اسلامي و جلوگيري از ديگر اهداف اين همايش است.
محوريت اصلي اين همايش عدالت طلبي و روحيه حقيقت جويي براساس مباني بيداري اسلامي در قرآن و سنت است.

 



اخبار ادبي و هنري

آيا كتاب هاي توقيفي آزاد مي شوند؟!
به رغم تدابير به موقع مسئولان نمايشگاه كتاب جهت جمع آوري كتب مغاير با ضوابط، شنيده ها حاكي از آن است كه مسئولان وزارت ارشاد قصد دارند كتابها را پس از پايان نمايشگاه به ناشرين تحويل دهند.
اين در حالي است كه اكثر كتب جمع آوري شده يا مروج عقايد ضد شيعي يا ضد تماميت ارضي كشور (به كار بردن نام جعلي براي خليج فارس) هستند و ممانعت از توزيع آنها در هر كجاي دنيا و نه فقط در ايران وظيفه هر ايراني مسلمان است. از اين رو توقيف اين كتاب ها ضروري است و حداقل تنبيه ناشرين متخلف محسوب مي شود.
استقبال گسترده از كتاب هاي دفاع مقدس در نمايشگاه كتاب تهران
بيست و پنجمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در حالي به آخرين روز فعاليت خود رسيد كه در اين دوره نيز كتاب هاي دفاع مقدسي با استقبال گسترده اي از سوي بازديدكنندگان مواجه شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، كتاب هايي چون «نورالدين پسر ايران»، «پايي كه جا ماند»، «شب هاي قدر كربلاي 5»، «من مادر مصطفي» و... از جمله پرفروش ترين كتاب هاي دفاع مقدسي در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بوده اند. بطوري كه برخي از اين آثار مانند كتاب خاطرات عمليات كربلاي 5 به قلم نصرت الله محمودزاده در انتشارات عماد فردا تمام شده اند و برخي نيز همچون «من مادر مصطفي» درباره شهيد مصطفي احمدي روشن نوشته رحيم مخدومي به چاپ دوم رسيده اند. كتاب هاي «نورالدين پسر ايران» و «پايي كه جا ماند» هم پرفروش ترين هاي انتشارات سوره مهر هستند.
تريبون روزنامه دولت به كارگردان حامي فتنه
در حالي كه دهها هنرمند متعهد عرضه تئاتر گفتني هاي بسياري دارند، روزنامه دولت به يك فرد حامي فتنه كه معمولا رسانه هاي متعددي در اختيار او هستند تريبون داد! به گزارش خبرنگار كيهان، «م. يعقوبي» با استفاده از امكانات عمومي و حمايت منابع دولتي، تظاهر به مستقل بودن مي كند و در همان حال كه از بودجه بيت المال بهره مي برد، سعي مي كند به شكلي خود را نمايش دهد تا توجه رسانه هاي دشمن و محافل كم سواد و پرهياهوي شبه روشنفكري را به خود جلب كند. در همين راستا، اين عنصر كاسب كار عرصه تئاتر همواره در آثارش به تخريب آرمان ها و ارزش هاي انقلاب پرداخته و همچنين بارها به صراحت و مستقيم از فتنه سال 88 حمايت نموده بود. اما نكته عجيب اين است كه روزنامه دولتي «ايران» نيز چند روز پيش به اين حامي فتنه تريبون داد. اين در حالي است كه معمولا دهها رسانه زنجيره اي و ضدانقلاب در خدمت اين گونه هنرمندان هستند و در مقابل اين هنرمندان متعهد هستند كه در ميان موج بايكوت ساير رسانه ها، احتياج بيشتري به بازتاب دغدغه ها و ناگفته هاي خود در رسانه ها دارند.
اعلام موجوديت مجمع «ناشران دفاع مقدس»
سخنگوي مجمع «ناشران دفاع مقدس» از تقاضاي 42 ناشر براي عضويت در اين مجمع خبر داد و گفت: مجمع ناشران «دفاع مقدس» موجوديت خود را بزودي اعلام مي كند.
محسن مهرآبادي، عضو هيئت موسس و سخنگوي مجمع «ناشران دفاع مقدس» در گفت وگو با فارس، بيان داشت: به زودي مجمع ناشران «دفاع مقدس» موجوديت خود را اعلام مي كند. وي اضافه كرد: از اعضاي هيئت موسس اين مجمع مي توان علي ناظري را از نشر فاتحان، محمدحسين كريمي پور از نشر روايت يا ساقي، امير شهريار امينيان از نشر انديشه ورزان، صارمي نژاد از نشر نيلوفران، رحيم مخدومي از موسسه رسول آفتاب، محسن مهرآبادي از نشر فرهنگ گستر و سيدمجتبي نبوي از نشر كتاب يوسف اشاره كرد. مهرآبادي ادامه داد: 42 ناشر ادبيات دفاع مقدس تقاضاي عضويت در مجمع ناشران دفاع مقدس را دارند كه اين عضويت ها هم اكنون در حال بررسي است و در كميسيون عضوگيري اين مجمع نظرخواهي خواهد شد. وي افزود: اميدواريم نخستين مجمع ادبيات دفاع مقدس به لطف الهي در هفته دفاع مقدس سال جاري و در نمايشگاه ملي كتاب ادبيات دفاع مقدس كه سومين دوره آن در شهر شيراز برپا مي شود اين مجمع را با عضوهاي جديد معرفي كنيم.
آمار بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب
از مرز 5 ميليون و 100 هزار نفر گذشت
آمار بازديدكنندگان طي 9 روز برگزاري بزرگترين رويداد فرهنگي كشور از مرز پنج ميليون و 100هزار نفر گذشت. آمار بازديدكنندگان نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا پايان نهمين روز(پنجشنبه 21 ارديبهشت) از مرز پنج ميليون و 100هزار نفر گذشت. براساس آمار موجود، 235هزار نفر در نخستين روز، 460 هزار نفر دومين روز، 700هزار نفر سومين روز، 410 هزار نفر چهارمين روز، 430 هزار نفر در پنجمين روز، 600هزار نفر در ششمين روز، 580 هزار نفر در هفتمين روز و 600 هزار نفر در هشتمين روز از بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، بازديد كردند. گفتني است، بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران امروز طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مصلي امام خميني(ره) به پايان مي رسد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14