(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - شماره 20207 

حديث دشت عشق
گفت وگوي كيهان با رئيس فدراسيون وزنه برداري كه خبر كناره گيري اش را در گواتمالا شنيد
رضازاده : كدام استعفا! با قدرت به كارم ادامه مي دهم
اخبار كوتاه از فوتبال
خواندني از ورزش ايران
جام جهاني كشتي آزاد - آذربايجان
ايران با پيروزي برابر آمريكا فيناليست شد
تكواندو با اين شرايط درالمپيك هم موفق نمي شود
مهماندوست : مربيان موفق ايراني را بيرون مي كنيم اما براي خارجي ها سروكله مي شكنيم!
دووميداني ليگ الماس- قطر حدادي نايب قهرمان شد، مرادي سوم
دعوت از 19 بازيكن به اردوي تيم ملي
فيلا هم به اسرائيلي ها اعتماد نكرد
كشتي گيران رژيم صهيونيستي جايي در المپيك ندارند



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «ناصر قنبري»
سرباز بسيجي در زمره لشكر مخلص خدا
در سن 16 سالگي با دادن يك نوار سخنراني امام به دوستش كه توسط پدرش تهيه شده بود مورد سوءظن قرار گرفت و باعث شد به خاطر كمي سن او پدرش را دستگير و روانه زندان كنند.
در حادثه 10 دي ورامين در كنار پدر تا آخرين لحظه تظاهرات حضور و در مدرسه هم جنب و جوش فراواني داشت.
مسجد و پايگاه بسيج هم از علم و حلم او بهره ها برد. با اين كه در ارتش كار مي كرد و يك نظامي بود هيچ وقت با لباس نظامي به جبهه نرفت. خطاب به فرمانده اش مي گفت ما همه بسيجي هستيم و از لشكر مخلص خدائيم.
در نوشته هايش مي گويد: «خداوندا مرا در ركاب خميني و در صف مبارزه با استكبار جهاني و منافقين به شهادت برسان!»
عاقبت بسيجي شهيد «ناصر قنبري» كه در خرداد 1343 در شهر ورامين متولد شده بود پس از مدت ها حضور در جبهه ها در 8/1/1366 در منطقه عملياتي شلمچه به يارانش پيوست.

 



گفت وگوي كيهان با رئيس فدراسيون وزنه برداري كه خبر كناره گيري اش را در گواتمالا شنيد
رضازاده : كدام استعفا! با قدرت به كارم ادامه مي دهم

رئيس فدراسيون وزنه برداري مي گويد خبر استعفايش از رياست اين فدراسيون درست نبوده و وي با قدرت به كار خود ادامه مي دهد.
حسين رضازاده كه اين روزها به همراه داراب رياحي در گواتمالا محل برگزاري رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان حضور دارد، انتظار نداشت در غيابش خبرهايي در خصوص كناره گيري اش از فدراسيون وزنه برداري منتشر شود. وي در گفت وگويي با خبرنگار ورزشي كيهان با دروغ خواندن استعفايش از فدراسيون وزنه برداري مي گويد: با توجه به شرايط مساعد وزنه برداري دليلي براي كناره گيري وجود ندارد. گزيده اي از صحبت هاي رئيس فدراسيون وزنه برداري در ادامه مي آيد:
¤ هم اكنون در گواتمالا هستم و مسابقات قهرماني جوانان جهان را از نزديك تماشا مي كنم. تيم جوانان كشورمان نيز در اين مسابقات شركت مي كند و انشاءالله با كسب نتايج قابل قبول به ايران اسلامي بازخواهند گشت. تصور مي كنم تمام كاروان ورزشي كشورمان از جمله بنده يكشنبه هفته آينده به تهران بازگردند.
¤ نمي دانم خبر استعفاي من از كدام منبع خبري منتشر شد، اين خبر صحت ندارد و بنده با قدرت به كارم در فدراسيون وزنه برداري ادامه مي دهم. خوشبختانه شرايط خوب است و خود را آماده حضوري قدرتمند در المپيك لندن مي كنيم تا با كسب مدال هاي رنگارنگ دل رهبر معظم انقلاب و مردم عزيز ايران را شاد كنيم.
¤ فدراسيون وزنه برداري از آن دسته فدراسيون هايي است كه مورد توجه وزارت ورزش و كميته ملي المپيك است، ما بودجه موردنياز خود را در زمان مقرر دريافت مي كنيم و مشكلي بابت مسايل مالي نداريم كه دوستان عنوان كرده اند رضازاده به واسطه مشكلات مالي قصد كناره گيري از فدراسيون را دارد.
¤ شرايط در فدراسيون وزنه برداري به اندازه اي مساعد است كه حتي برخي از دوستان نزديك من هزينه هاي اردوهاي تيم ملي را متقبل مي شوند. جا دارد از اين طريق هم از همه آنها تشكر و قدرداني داشته باشم.
¤ كساني كه خبر استعفاي من را مطرح مي كنند جا دارد به اين مسئله توجه داشته باشند كه در اين شرايط جدايي رضازاده از وزنه برداري چندان منطقي نيست، ما رقابت هاي المپيك را در پيش داريم و تمام برنامه هايمان متوجه لندن است. عقل سليم قبول مي كند در شرايطي كه وزنه برداري بهترين روزهاي خود را پست سر مي گذارد رئيس آن به يكباره از سمتش كناره گيري كند؟!
¤ طي چند روز گذشته تنها كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري نسبت به عدم توجه مسئولان به وزنه برداران گلايه هايي را مطرح كردند كه جا دارد آن هم مورد توجه قرار گيرد. ما روزهاي حساسي را پشت سر مي گذاريم و بايد همه دست به دست يكديگر بدهيم تا در المپيك 2012 موفق ظاهر شويم. مسلما انتشار چنين اخباري، خوشايند جامعه ورزشي علي الخصوص وزنه برداري نيست.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جباري تمرينات استقلال را تعطيل كرد و اخراج شد
هافبك استقلال در اعتراض به مشكلات مالي تمرين اين تيم را تعطيل كرد. تمرين تيم فوتبال استقلال قرار بود از ساعت 14 در كمپ اختصاصي اين باشگاه برگزار شود. اعضاي كادر فني از بازيكنان خواستند خود را براي تمرين آماده كنند و چند دور دور زمين چمن بدوند و بعد راهي استخر و سونا شوند.با اين حال در ابتداي تمرين مجتبي جباري با حالتي اعتراض آميز خطاب به مظلومي گفت: چه چيز را بايد شروع كنيم؟ فصل تمام شد اما خبري از مديرعامل نيست. نمي خواهيم شروع كنيم.جباري سپس رو به بازيكنان كرد و گفت: همه با هم مي رويم.بعد از اين حرف كاپيتان، بازيكنان استقلال زمين چمن را ترك كردند و بعد از مدتي هم از ورزشگاه خارج شدند.پرويز مظلومي در اين خصوص گفت: اين تمرين ريكاوري قبل از بازي با نسف قارشي خيلي مهم بود و بايد انجام مي شد.
اما رفتار جباري در خصوص تعطيل كردن تمرين استقلال واكنش اين باشگاه را به دنبال داشت تا جايي كه مديرعامل استقلال از معرفي هافبك اين تيم به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال خبر داد. علي فتح الله زاده گفت: مجتبي جباري كه عامل تعطيلي تمرين امروز استقلال بود را به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال معرفي كرديم و با توجه به اغتشاشي كه او انجام داده احتمال دارد چند سال محروم شود. وي افزود: واقعاً تعجب مي كنم؛ جباري در حالي امروز تمرين را به هم ريخته كه امسال همه پولش را دريافت كرده و طلب سال گذشته اش را هم گرفته و فقط 170 ميليون تومان از زمان واعظ آشتياني باقي مانده است. از بس كه لي لي به لالاي جباري گذاشته ايم هر تصميمي كه دلش مي خواهد مي گيرد. باشگاه هم او را جريمه سنگيني خواهد كرد.
پتروويچ به مس كرمان پيوست
ايوان پتروويچ كه فصل قبل در شاهين توپ مي زد و به همراه اين تيم به دسته يك سقوط كرده بود، يك روز پس از پايان ليگ يازدهم با حضور در باشگاه صنعت مس كرمان، قرارداد داخلي دو ساله اي با اين باشگاه امضا كرد.
فغاني بهترين داور ليگ برتر
عليرضا فغاني به عنوان بهترين داور يازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال انتخاب شد. حسين عسگري، رييس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال درباره انتخاب بهترين داور و كمك داوران يازدهمين دوره ليگ برتر با اعلام اين خبرگفت: به زودي در بيانيه اي رسمي اسامي بهترين داور و كمك داوران ليگ يازدهم را اعلام خواهيم كرد اما در حال حاضر عليرضا فغاني با توجه به اينكه هيچ گونه اشتباه تاثيرگذاري در رقابت هاي ليگ نداشته و ميزان اشتباهاتش نسبت به تعداد بازي هايي كه سوت زده، بسيار پايين است از نظر ما بهترين داور ليگ برتر خواهد بود.
كريمي: دوست دارم در پرسپوليس بمانم
علي كريمي براي ماندن در پرسپوليس ابراز تمايل كرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه فصل آينده در پرسپوليس مي مانيد؟ گفت: اين فصل تازه تمام شده است و بايد قدري فرصت داد. به هر حال قرارداد بستن بايد دو طرفه باشد هر چند كه هر بازيكني دوست دارد در پرسپوليس بازي كند و من هم از اين قاعده مستثني نيستم، بنابراين بايد منتظر ماند كه چه اتفاقي رخ مي دهد. بايد ديد شرايط براي همكاري طرفين مهيا است يا خير؟ اصلا بايد ديد كه مربي يا باشگاه من را مي خواهد يا خير؟ در كل فكر مي كنم الان درخصوص اين قضيه صحبت كردن خيلي زود است.
از بين قاسم پور و قلعه نويي يكي سرمربي مس مي شود
سرمربي جديد مس كرمان تا روز دوشنبه از ميان ابراهيم قاسم پور و امير قلعه نويي انتخاب خواهد شد.
عبدالرضا داوري رييس هيات مديره باشگاه مس كرمان درباره وضعيت كادر مديريتي مس در فصل بعد گفت: ما در فصل آينده تغييري در مديريت نخواهيم داشت و همين تركيبي كه در ليگ يازدهم بالاي سر تيم بود، در فصل بعد هم كار خواهد كرد. يعني گنجعلي خاني به عنوان مديرعامل و واحدي هم به عنوان قائم مقام باشگاه فعاليت مي كند.وي درباره تعيين سرمربي جديد مس براي فصل بعد هم گفت: سعي مي كنيم تا دوشنبه سرمربي را تعيين كنيم. كميته فني باشگاه تصميم گرفت كه در ميان گزينه هاي موجود از مربيان ايراني استفاده كنيم كه در نهايت ما به دو گزينه داخلي يعني ابراهيم قاسم پور و امير قلعه نويي رسيديم و در نهايت تا روز دوشنبه(فردا) از بين اين دو نفر سرمربي مس را انتخاب مي كنيم.داوري افزود: امروز بعدازظهر(ديروز) با قلعه نويي در دفتر سعد محمدي رييس شركت ملي صنايع مس جلسه اي برگزار مي كنيم و برنامه هاي او را خواهيم شنيد. تنها درخواست مان از قلعه نويي اين است كه در صورت توافق با باشگاه، به بازيكنان بومي توجه لازم داشته باشد.
تخفيف 100 هزار دلاري وينگادا به پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: در نشستي كه با وينگادا داشتيم او بيش از 100 هزار دلار به ما تخفيف داد. محمد رويانيان درباره ديدار با وينگادا در چين گفت: نشست خوبي با اين مربي داشتيم و با او به توافق رسيديم. وينگادا بيش از 100 هزار دلار به ما تخفيف داده و قرار شد به فيفا اعلام كند كه ديگر شكايتي از باشگاه پرسپوليس ندارد و بقيه ماجرا را با خود ما پيگيري خواهد كرد . رويانيان افزود: همچنين با نايب رييس فدراسيون فوتبال چين ديدار كردم كه قرار شد تيم زير 19 سال پرسپوليس در يك تورنمنت جهاني در چين شركت كند . پس از آن با يكي از شركت هاي بزرگ سازنده ورزشگاه دردنيا مذاكره كرديم. پيشنهادي به آنها داديم و قرار شد به اين پيشنهاد پاسخ بدهند.
من سيتي در آستانه پايان طلسم 45 ساله
ليگ برتر فوتبال انگليس امروز با معرفي قهرمان اين فصل مسابقات به پايان مي رسد. هفته سي و هشتم ليگ برتر انگليس امروز با برگزاري 9 ديدار به طور همزمان در ساعت 18/30 به وقت تهران برگزار خواهد شد و تكليف قهرمان اين پيكارها و آخرين تيم سقوط كننده مشخص خواهد شد.
در مهمترين ديدار، تيم فوتبال من سيتي در ورزشگاه اتحاد از كوئينز پارك رنجرز پذيرايي خواهد كرد. آبي هاي شهر منچستر كه با 86 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به يونايتد در صدر قرار دارند، اميدوار هستند با حمايت هواداران خود مقابل تيم در آستانه سقوط كوئينز پارك به برتري برسند وجام قهرماني ليگ برتر را پس از 45 سال ناكامي از آن خود كنند. آخرين قهرماني اين تيم در ليگ انگلستان در سال 68-1967 بر مي گردد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابتهاي انتخابي تيم ملي ووشو براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا امروز با حضور 76 ووشوكار در آكادمي ووشو برگزار مي شود.
¤ جواد محجوب و محمد رضا رودكي دو عضو تيم ملي جودو كه موفق به كسب سهميه المپيك شده اند در رقابتهاي جايزه بزرگ روسيه شركت مي كنند. رقابتهاي گراند اسلم مسكو از جمله معتبرترين تورنمنت هاي جودو جهان است كه طي روزهاي 5 و 6 خردادماه با حضور برخي از بهترين هاي جهان برگزار خواهد شد. آرش ميراسماعيلي و مسعود حاجي آخوندزاه نيز امور فني اين تيم دو نفره را برعهده دارند.
¤ محمد علي آبادي، رئيس كميته ملي المپيك صبح ديروز به همراه بهرام افشارزاده دبير اين كميته در اردوي پولاد مردان وزنه برداري ايران در تالار وزنه برداري آزادي حضور يافته و از تمرينات ملي پوشان در فاصله 77 روز مانده به المپيك ديدن كردند. اين بازديد ديروز در حالي صورت گرفت كه كوروش باقري، سرمربي تيم وزنه برداري هفته گذشته ضمن ابراز نااميدي از شرايط موجود در ورزش صحبت هايش مبني بر قول هايي كه نسبت به موفقيت وزنه برداران در المپيك داده بود را پس گرفت.
¤ بهمن سليماني نايب رئيس فدراسيون و مهمد بچيرويچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال ديروزبا حضور در آمل به ديدار خانواده مرحوم محمد حسين حق شناس رفتند.محمد حسين حق شناس نوجوان 15 ساله آملي هفته گذشته در حين تمرين بسكتبال دچار ايست قلبي شد و به ديار باقي شتافت.
¤ تيم بسكتبال ذوب آهن در ديدار برگشت جايگاه پنجم - ششمي ليگ برتر امروز به مصاف صنايع پتروشيمي مي رود . ذوب آهن در بازي رفت مغلوب صنايع پتروشيمي شده بود.
¤ تيم ملي آب هاي آرام ايران براي حضور در رقابت هاي جهاني كاپ يك لهستان با 3 ورزشكار فردا راهي اين كشور خواهد شد.اين مسابقات از 29 ارديبهشت آغاز مي شود و احمدرضا طالبيان و فرزين اسدي در بخش مردان و آرزو حكيمي در بخش بانوان نمايندگان ايران در اين مسابقات هستند.
¤ پوريا عمراني ، نيما عالميان ، مريم صامت و محجوبه عمراني 4 پينگ پنگ باز اعزامي ايران به مسابقات تور جهاني قطربا شكست مقابل حريفان خود از دور رقابتها حذف شدند و بدون كسب سهميه المپيك به كار خود در اين مسابقات پايان دادند.
¤هفت عضو تيم ملي تكواندو براي حضور دريك اردوي تداكارتي اول خرداد ماه راهي كره جنوبي مي شوند.
اردوي تمريني كره جنوبي يكي از برنامه هاي كادر فني تيم ملي در راه حضوري موفق در المپيك لندن است. بر همين اساس محمد باقري معتمد، كورش رجلي، يوسف كرمي و عليرضا نصر آزاداني با هدايت فريبرز عسگري و علي محمد بسحاق به كره جنوبي مي روند. ضمن اينكه تيم بانوان هم با تركيب راحله آسماني، سوسن حاجي پور و فاطمه روحاني با هدايت مربي كره اي خود به سئول اعزام مي شود. بعد از بازگشت تيم ملي از كره جنوبي، تصميم كادر فني براي نحوه انتخاب دو نماينده اصلي اعزامي به لندن اعلام خواهد شد.

 



جام جهاني كشتي آزاد - آذربايجان
ايران با پيروزي برابر آمريكا فيناليست شد

تيم ملي كشتي آزاد ايران با پيروزي مقابل آمريكا فيناليست جام جهاني آذربايجان شد.
مسابقات جام جهاني كشتي آزاد از صبح ديروز در باكو آذربايجان آغاز شدكه طي آن تيم ملي كشورمان در چهارمين ديدارش با نتيجه 4 بر 3 مقابل آمريكا به پيروزي رسيد و جواز حضور در ديدار پاياني را كسب كرد.
حسن رحيمي، مهدي تقوي، احسان اميني و رضا يزداني نمايندگان كشورمان در اين ديدار بودند كه مقابل حريفان آمريكايي به برتري رسيدند، اما مسعود اسماعيل پور، صادق گودرزي و پرويز هادي نتيجه را واگذار كردند.
تيم كشورمان در مسابقه نخست با نتيجه 7 بر صفر تركيه را شكست داده بود و در ديدار دوم نيز با نتيجه 5 بر 2 از سد گرجستان گذشته بود. ايران در مسابقه سوم هم با نتيجه 5 بر 2 ژاپن را مغلوب كرده بود.
با توجه به اين پيروزي ها تيم كشورمان با 4 برد متوالي به عنوان تيم نخست گروه دوم راهي ديدار پاياني شد. با توجه به نتايج كسب شده در گروه اول به نظر مي رسد كشورمان براي قهرماني بايد با آذربايجان ميزبان پيكار كند.
در يكي از مهم ترين مسابقات دور چهارم حسن رحيمي مقابل نيكولاس اسكات سيمونز دارنده نشان برنز 2009 جهان در 2 تايم و با نتيجه 4 بر يك به پيروزي رسيد.
مسعود اسماعيل پور در 60 كيلو به اسكات كولمن باخت، اما مهدي تقوي در 66 كيلو در 2 تايم با نتيجه 2 بر صفر از سد فراير گذشت. يكي از حوادث مهم اين مسابقه شكست صادق گودرزي، نايب قهرمان وزن 74 كيلوگرم 2011 جهان در ديدار مقابل جردن باروفس قهرمان 2011 جهان بود.گودرزي كه در فينال جهاني استانبول مقابل باروفس شكست خورده بود در اين ديدار هم نتيجه را واگذار كرد تا نشان دهد مقابل اين كشتي گير هم مانند دنيس چارگوش روس مشكل دارد.
اميني در 84 كيلو گاوين را شكست داد و رضا يزداني هم از سد جيك وارنر دارنده نشان برنز 2009 جهان گذشت. پرويز هادي هم در 120 كيلو مقابل ترول دلاگنف دارنده نشان برنز 2009 جهان و نفر پنجم جهاني استانبول مغلوب شد.

 



تكواندو با اين شرايط درالمپيك هم موفق نمي شود
مهماندوست : مربيان موفق ايراني را بيرون مي كنيم اما براي خارجي ها سروكله مي شكنيم!

سرويس ورزشي -
سرمربي سابق تيم ملي تكواندو معتقد است اين تيم شرايط مساعدي ندارد و امكان ناكامي اش در المپيك لندن مي رود.
تيم ملي تكواندوي كشورمان در مسابقات قهرماني آسيا عنوان قهرماني دوره گذشته خود را با نايب قهرماني عوض كرد تا مجدداً كره اي ها يكه تاز اين رشته ورزشي در قاره كهن شوند.رضا مهماندوست معتقد است نتايج تيم ملي در ويتنام قابل قبول نبود. و تيم ملي درشرق آسيا ضعيف ترين نتايج خود را كسب كرده است. گفت وگوي خبرنگار ورزشي كيهان با «مهماندوست» كه نامهربانانه از تيم ملي تكواندو كنار گذاشته شد در ادامه مي آيد:
¤ كسب عنوان قهرماني آسيا مسلما خوشايند جامعه تكواندو نيست، خصوصا آنكه تيم ملي كشورمان در دوره قبلي مسابقات عنوان قهرماني را از آن خود كرده بود تحليل شما از شرايط كنوني تكواندو چيست؟!
- به نظرم نتايج بازگو كننده خيلي از مسائل است. ما در دوره گذشته اين مسابقات با كسب چهار مدال طلا، يك نقره و يك برنز به عنوان با ارزش قهرماني رسيديم اما در اين دوره ازمسابقات تنها با يك مدال طلا به عنوان نايب قهرماني قناعت كرديم. امروز (ديروز) كه سايت هاي خبري را دنبال مي كردم، ديدم تمام رسانه ها از جشن كره اي ها و خوشحالي آنها بابت اين قهرماني گفته بودند. به نظرم اين بدترين باخت ما در چند سال اخير بود.
¤ اما مسلما مسئولان فدراسيون تكواندو چنين اعتقادي ندارند.
-بايد هم نداشته باشند، به هرحال مسئوليت با آنهاست و قبول نمي كنند كه ضعيف كار كرده اند. متاسفم بگويم كه چهار ورزشكار ما در اين مسابقات مغلوب تكواندو كاران كره اي شدند، در تنها وزني هم كه مدال طلا گرفتيم نصر آزاداني حريف كره اي نداشت و با برتري برابر رقبايي از ميانمار، پاكستان و افغانستان به مدال طلا رسيد.
حتي در اوزاني هم كه مدال برنز و نقره گرفتيم كارمان راحت بود و برخي ورزشكاران از قرعه استراحت استفاده كردند.
¤ رضا مهماندوست كه چند ماه قبل سكان هدايت تيم ملي را برعهده داشت پيش بيني چنين شرايطي را داشت؟
- پس از آن بركناري عجيب، ازمن مربي تا شماي خبرنگار همه و همه گفتند كه اين تغييرات به نفع تكواندو نيست اما مسئولان مدعي بودند كه تكواندو قائم به شخص نيست! من هم چنين ادعايي نداشتم كه فرشته نجات تكواندو بودم اما اعتقادم اين بود مجموعه ما با يكديگر مچ شده و پتانسيل موفقيت در المپيك را داشت كه متاسفانه مسئولان فدراسيون اجازه آن را ندادند. الان هم مدعي نيستم در لندن موفق نمي شويم اما به صراحت مي گويم كه شرايط مساعد نيست. البته شرايط در كشتي و رشته هاي ديگر هم چندان مساعد نيست.
¤ اخير تعدادي از مربيان ديگر از جمله بنا و كوروش باقري نيا نيز گلايه هايي را مطرح كردند.
دركشور ما مرغ همسايه غاز است؛ آقايان حاضرند براي مربي خارجي يكي، دو ميليارد هزينه كنند اما حق محمد بنا را ادا نكنند. بنا ديگر بايد چكار كند كه مسئولان ورزش باور كنند او بهترين مربي جهان است؟! چرا براحتي براي دنيزلي و كي روش ميلياردها تومان هزينه مي كنيم اما از كنار بنا و باقري بي تفاوت عبور مي كنيم؟! من براي كي روش احترام زيادي قائل هستم اما شك ندارم او در فوتبال به اندازه بنا دركشتي بزرگ نيست! يك نفر به من بگويد كه آيا كي روش تا به امروز حتي براي يكبار بهترين مربي جهان شده است؟! چرا امروز كسي يادي از غلام محمدي نمي كند، آيا او با كشتي آزاد تا مرز قهرماني جهان پيش نرفت كه عين آب خوردن كنارش گذاشتند؟! مربيان موفق ايراني را از ورزش بيرون مي كنيم اما براي خارجي ها سرو كله مي شكنيم؛ اما درد ورزش ايران است كه مسئولان توجهي به آن ندارند.
¤ كمي از بحث مربيان فاصله بگيريم، با شرايط كنوني تكواندو مي توان به كسب موفقيت در لندن اميدوار بود؟!
- شرايط براي كسب مدال بسيار دشوار است. همين نتايج اخير در رقابت هاي قهرماني آسيا فشار رواني زيادي را به دو تكواندوكاي ايران در المپيك وارد مي كند. شما تصور نكنيد كه ما نايب قهرمان شديم و همه چيز تمام شد، من مي دانم الان چه فشاري روي كرمي و باقري معتمد براي موفقيت در لندن است. ميدان المپيك با تمام مسابقات فرق مي كند، فشار و استرس آنقدر روي ورزشكاران زياد است كه پيش از مسابقه دست و پايشان مي لرزد!

 



دووميداني ليگ الماس- قطر حدادي نايب قهرمان شد، مرادي سوم

نخستين دوره رقابت هاي ليگ الماس با موفقيت دو نماينده ايران در شهر دوحه قطر آغاز شد.
نخستين دوره رقابت هاي ليگ الماس در سال 2012 در حالي آغاز شد كه احسان حدادي به عنوان نايب قهرماني پرتاب ديسك دست يافت و سجاد مرادي در فينال B رقابت هاي 800 متر با ركوردي خوب در مكان سوم ايستاد.
رقابت هاي دووميداني ليگ الماس جمعه شب در ورزشگاه باشگاه قطر با حضور بهترين هاي دنيا در مواد مختلف برگزار شد كه در رقابت هاي پرتاب ديسك و در جايي كه قهرمانان بزرگ جهان و المپيك حضور داشتند، احسان حدادي با پرتاب 66 متر و 32 سانتي متر به عنوان نايب قهرماني دست يافت. حدادي در اين رقابت كه هر پرتابگر تنها چهار بار اجازه پرتاب داشت، در پرتاب اول به ركورد 64 متر و 63 سانتي متر رسيد. در پرتاب دوم حد نصاب 66 متر و 6 سانتي متر را ثبت كرد. پرتاب سوم او خطا شد و در آخرين پرتاب به ركورد 66 متر و 32 سانتي متر رسيد تا در مكان دوم اين دوره از رقابت ها قرار گيرد. عنوان دومي اين رقابت ها دو امتياز از سري رقابت هاي ليگ الماس براي حدادي به همراه داشت.
در فينال B دوي 800 متر هم سجاد مرادي با زمان يك دقيقه و 45 ثانيه و 98 صدم ثانيه به عنوان نفر سوم به كار خود پايان داد. اگرچه اين رقابت 800 متر در زمره مواد رقابتي ليگ الماس محسوب نمي شد، اما اين ركورد مي تواند براي سجاد مرادي بسيار ارزشمند باشد، چرا كه اين نخستين رقابت مرادي در فصل جاري محسوب مي شود.

 



دعوت از 19 بازيكن به اردوي تيم ملي

از سوي كارلوس كي روش 19 بازيكن به مرحله اول تمريني تيم ملي براي دو ديدار برابر ازبكستان و قطر دعوت شدند.
فهرست 19 بازيكن، از 28 نفر، براي فاز اول اردوي تمريني كه قرار است از 26 ارديبهشت ماه در تهران آغاز شود. اين 19 بازيكن مي بايست روز دوشنبه قبل از ساعت يك بعدازظهر با در دست داشتن گذرنامه در هتل آزادي تهران حضور يابند و خود را به كادر فني معرفي كنند. اسامي بازيكنان به اين شرح است: حسين ماهيني، شهاب گردان، پيام صادقيان و محمد قاضي (ذوب آهن)، محسن فروزان، احسان حاج صافي، قاسم حدادي فر و محمد ابراهيمي (تراكتورسازي)، شجاع خليل زاده، قاسم دهنوي و احمد حسن زاده (مس كرمان)، ابراهيم كريمي (راه آهن شهرري)، رضا حقيقي (مقاومت سپاسي)، كريم انصاريفرد (سايپا)، عليرضا حقيقي (روبين كازان روسيه)، محمدرضا خلعتبري (الوصل)، پژمان نوري (الامارات امارات)، هادي عقيلي (العربي قطر) و جواد نكونام(اوساسونا) . اسامي هشت بازيكن ديگر كه در تيمهاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند (استقلال، پرسپوليس و سپاهان) در تاريخ 27 ارديبهشت، پس از اتمام آخرين بازي مرحله گروهي، اعلام مي شود. اين بازيكنان مي بايست پنجشنبه 28 ارديبهشت در محل اردوي تيم ملي در هتل آزادي حضور يابند.

 



فيلا هم به اسرائيلي ها اعتماد نكرد
كشتي گيران رژيم صهيونيستي جايي در المپيك ندارند

فدراسيون جهاني كشتي با اختصاص 3 سهميه وايلد كارت به كشورهاي عراق، گوام و كنفدراسيون كشتي آفريقا حضور كشتي گيران رژيم صهيونيستي را در المپيك منتفي كرد.
پس از پايان رقابت هاي كشتي گزينشي المپيك فدراسيون جهاني كشتي اقدام به تخصيص 3 سهميه وايلدكارت به كشورهاي عضو كرد. با توجه به اين كه پيش از اين هيچ كدام از نمايندگان رژيم صهيونيستي موفق به كسب سهميه حضور در المپيك نشده بودند اين احتمال مي رفت كه لابي هاي صهيونيست وارد عمل شده و به هر طريق ممكن در بزرگترين رويداد ورزشي جهان نماينده داشته باشند، اما خوشبختانه فيلا هم به كشتي گيران رژيم اشغالگر قدس اعتماد نكرد و سهميه اي به آنها نداد.
از 3 سهميه وايلد كارت توزيع شده يك سهميه به عراق در 120 كيلوگرم كشتي فرنگي و يك سهميه به گوام در 63 كيلوگرم زنان و يك سهميه هم به كنفدراسيون كشتي آفريقا در 63 كيلوگرم زنان اختصاص داده شد تا اين سهميه را به يكي از كشورهاي عضو اهدا كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14