(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - شماره 20207 

وزير بهداشت: مردم رايگان درمان مي شوند
برخورد با عرضه كنندگان پوشاك نامتعارف
رويدادهاي خارجي
پس از سال ها كوله پشتي پسر عموي شهيد توسط دختر عمو شناسايي شد
تجهيز 58 گردنه خطرناك كشور به ايستگاه هواشناسي جاده اي
راه اندازي 5 آزمايشگاه ملي در دانشگاه آزاد
خريد خانه و خودرو توسط سارقان ميلياردي بقعه متبركه انزلي لو رفت
قرارداد بيمه طلايي فرهنگيان تمديد شد
سرهنگ البرزي: تنها اجراي قانون براي كاهش تلفات جاده اي كافي نيست
كارگاه صنايع چوب آتش گرفت
دام گستري پسر تبهكار براي دختران پولدار در اينترنت
جريمه 25 ميليوني قاچاقچيان برنج
مرگ قاچاقچيان مواد مخدر در هنگام فرار
فعال شدن ترمزها حركت قطارها را متوقف كرد
80 رأس گوسفند غذاي گرگ هاي گرسنه شدند
قطع مستمري بيكاري 200 هزار آمريكايي



وزير بهداشت: مردم رايگان درمان مي شوند

وزير بهداشت، با اشاره به تصويب بودجه 6 هزار ميليارد توماني براي نظام سلامت در مجلس گفت: مجلس با اين كار حجت را بر همگان تمام كرد و با اين مصوبه درمان مردم رايگان مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، مرضيه وحيد دستجردي گفت: قدرداني ويژه داريم از رئيس مجلس و از اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس و اكنون بقيه كارها با ماست تا ببينيم چطور مي توان رايگان درمان شدن مردم در بيمارستان ها را عملياتي كرد.
وي ادامه داد: اگر اين بودجه با تاييد نهايي شوراي نگهبان به سرانجام برسد بايد از هم اكنون به فكر برنامه ريزي براي درمان رايگان مردم در بيمارستان ها و مراكز درماني باشيم.
پزشكان در صورت اخذ تعرفه هاي نظام پزشكي به تعزيرات معرفي مي شوند
مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: مطابق قانون تعيين و اعلام تعرفه هاي خدمات پزشكي در بخش دولتي و غيردولتي به عهده دولت است.
سجاد رضوي افزود: مطابق قانون تعيين و اعلام تعرفه هاي خدمات پزشكي در بخش دولتي و غير دولتي به عهده دولت است بنابراين چون هنوز دولت اين تعرفه ها را مصوب نكرده است، معيار نظارت وزارت بهداشت تعرفه هاي مصوب سال گذشته است.وي گفت: از نظر وزارت بهداشت تعرفه هاي اعلام شده از سوي سازمان نظام پزشكي غيرقانوني است و اگر پزشكان اين تعرفه ها را از مردم بگيرند، تخلف كرده اند و با آنها برخورد مي شود.
رضوي توضيح داد: در اين زمينه قانون وجود دارد و ما به عنوان وزارت بهداشت موارد تخلف را به سازمان تعزيرات معرفي مي كنيم در آنجا با حكم قضايي با پزشك متخلف برخورد مي شود.
وي گفت: پزشكان بايد سعه صدر داشته باشند. بي انصافي نكنند و تا زمان اعلام تعرفه هاي قانوني از سوي دولت صبر كنند البته دولت هم بايد مطابق قانون، قبل از شروع سال و در اسفند تعرفه هاي پزشكي سال بعد را تعيين و اعلام كند تا اين مشكلات به وجود نيايد.
وي ادامه داد: اكنون منتظر تصويب بودجه سال 91 در مجلس هستيم تا بعد از آن به سرعت تعرفه هاي خدمات پزشكي سال 91 تعيين و اعلام شود.

 



سردار ساجدي اعلام كرد
برخورد با عرضه كنندگان پوشاك نامتعارف

سردار ساجدي نيا از آغاز مرحله جديد طرح امنيت اخلاقي برخورد با واحدهاي صنفي متخلف در تهران خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اجراي مرحله جديد طرح امنيت اخلاقي و محله محور از برخورد قانوني با صنوف عرضه كننده پوشاك نامتعارف، تالارها، قهوه خانه ها و آتليه هاي غيرمجاز، گفت: در طرح مذكور تاكنون 3000 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفته كه به تعدادي از آنها تذكر و حدود 60 واحد صنفي متخلف نيز پلمب شده است.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و امنيت اخلاقي و بنابر درخواست شهروندان تهراني اين طرح آغاز شده است.
وي تصريح كرد: در اين عمليات 3000 واحد صنفي مورد بازديد واقع شد كه براساس گزارش هاي به دست آمده اكثر اين واحدها وضعيت مناسب و خوبي داشته اند و در اين رابطه بيش از 60 فروشگاه و مغازه كه داراي تخلف بوده اند پلمب شده است.
رئيس پليس پايتخت در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به كاهش روند عرضه محصولات و البسه نامتعارف توسط فروشگاه ها و واحدهاي صنفي نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: از همكاري و تعامل اتحاديه ها و انجمن هاي صنفي پوشاك، تالارها، قهوه خانه ها و آتليه هاي عكاسي تشكر مي كنم چرا كه در راستاي كاهش تخلف صنوف، با پليس تهران بزرگ همكاري بسيار خوبي داشته اند.سردار ساجدي نيا، اظهار داشت: مباحث و موضوعات مطروحه در اين طرح، شامل آتليه ها، قهوه خانه ها، تالارهاي غيرمجاز و واحدهاي صنفي عرضه كننده پوشاك نامتعارف است كه خوشبختانه با اقدامات پليس تهران بزرگ فعاليت واحدهاي غيرمجاز نسبت به گذشته كاهش چشمگير داشته است.وي در پايان با اشاره به استمرار طرح مذكور در روزهاي آتي و معرفي متخلفان به مرجع قضايي، گفت: وظيفه پليس حفاظت و حمايت از شهروندان است و يكي از اصلي ترين بخش هاي فعاليت پليس برخورد با مجرم و جرم است و خوشبختانه احكام صادره قضايي در اين خصوص بسيار مناسب و تاثيرگذار بوده است.

 



رويدادهاي خارجي

فرمانده آمريكايي: مكه ومدينه بايد بمباران شود!
يك فرمانده ارتش آمريكا در كلاس درس خود براي نظاميان اين كشور تصريح كرد: همانطور كه شهرهاي ژاپن توسط آمريكا بمباران اتمي شد، شهرهاي مكه و مدينه نيز بايد هدف بمباران قرار بگيرند.
به گزارش سايت اوباما، روزنامه گاردين در گزارشي تصريح كرد: كلنل «ماتيو دولي» از فرماندهان نظامي ارتش آمريكا كه در يكي از دانشكده هاي نظامي اين كشور تدريس مي كند، در دوره اي كه براي افسران با درجه متوسط و كارمندان طراحي استراتژي جنگي تدريس مي شد، تصريح كرد: اسلام دشمن ايالات متحده است و ما نمي توانيم هيچگاه با مسلمانان همزيستي مسالمت آميز داشته باشيم.وي همچنين عنوان كرده است: اسلام به ما اعلان جنگ داده است و به همين خاطر، همانطور كه شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي مورد حمله اتمي آمريكا قرار گرفت، مي توان شهرهاي مقدس اسلامي از جمله مكه و مدينه را نيز بدون توجه به كشتار غيرنظاميان هدف حمله قرار داد و فرازهاي كنوانسيون ژنو در خصوص ممنوعيت كشتار جمعي انسان ها، در مورد مكه و مدينه صدق نمي كند.
يكي از حاضران در اين دوره، با اعتراض به اين فرمانده آمريكايي عنوان كرد: دوره برگزار شده برخلاف ادعاي دولت آمريكا مبني بر آزادي و احترام به اديان است.
گاردين با بيان اينكه موضوع ارائه تصوير منفي از اسلام در دولت فدرال آمريكا چيز جديدي نيست، خاطرنشان كرد: يك بررسي 6 ماهه توسط اف بي آي نشان داده است كه 876 مورد توهين آميز و يا نادرست عليه اسلام، در 392 جلسه از اين كلاس هاي آموزشي مطرح شده است.يكي از موارد تدريس شده در اين كلاس ها عنوان اين موضوع بوده كه دولت براي بازجويي هاي ضد تروريستي، مي تواند قوانين را در مورد مظنونان به حالت تعليق درآورده و يا آنها را با اهداف خود هماهنگ كند.طرح مواردي اين چنيني براي نظاميان، تاكنون جنايات ضد بشري گسترده اي را از سوي نظاميان ارتش آمريكا عليه غيرنظاميان مسلمان در كشورهاي مختلف رقم زده است.

 



پس از سال ها كوله پشتي پسر عموي شهيد توسط دختر عمو شناسايي شد

در نمايشگاه دستاوردهاي دولت در مشهد مقدس دخترعموي يك شهيد دفاع مقدس به صورت اتفاقي وسايل شخصي پسر عموي شهيد خود را در غرفه خوزستان شناسايي كرد.
اشك در چشمانش حلقه زده بود و بغض گلو امانش نمي داد تا حرف هاي خود را به راحتي بر زبان جاري سازد. با دستان بهت زده كوله پشتي شهيدي را نشان داد كه روي آن با دست خط شهيد نوشته شده بود: «شاهيني، چرام».
اين دانشجو دختر كه ساكن مشهد بود، گفت: «اين وسيله پسرعموي من است، ترا خدا اين وسيله اش را به يادگار به من بدهيد»
توضيحات «رسول صالحي» نماينده استانداري خوزستان در اين غرفه مجابش نكرد تا اينكه گوشي تلفن همراه خود را به دست رسول داد.
صالحي مي گويد: صداي لرزان پدر و نيز پسر عموي شهيد شاهيني از آن سوي تلفن به گوش مي رسيد كه عاجزانه درخواست تحويل وسايل شخصي اين شهيد را مي كردند كه دل آدم را به درد مي آورد.
وي افزود: به ايشان قول دادم كه موضوع از طريق نهادهاي ذي ربط پيگيري شود.
شهيد «شعبان شاهيني» اهل شهر چرام دهدشت بوده كه در شغل مقدس معلمي مشغول به تدريس بود. وي با آغاز جنگ تحميلي و در لبيك به نداي رهبر كبير انقلاب اسلامي به جبهه هاي حق عليه باطل شتافت و سرانجام در عمليات غرور آفرين كربلاي 5 به فيض عظيم شهادت نايل آمد.

 



تجهيز 58 گردنه خطرناك كشور به ايستگاه هواشناسي جاده اي

رئيس سازمان هواشناسي كشور از تجهيز 58 گردنه خطرناك كشور به سيستم هواشناسي و دريافت اطلاعات خبر داد.
بهران صناعي صبح ديروز در نشست مديران هواشناسي سراسر كشور گفت: در همه فرودگاه هاي سطح كشور ايستگاه هواشناسي داريم و اطلاعات از مبدا و مقصد پروازها تهيه و در اختيار هواپيمايي قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: همچنين براي كمك به دريانوردي در كليه بنادر اصلي كشور كارشناسان و ايستگاه هاي هواشناسي نصب شده است.
صناعي در ادامه با بيان اين كه در حمل و نقل جاده اي تاكنون نقشي نداشتيم، اضافه كرد: طي تفاهم نامه اي كه با وزارت راه و شهرسازي بسته ايم 58 گردنه پرخطر كشور شناسايي شده اند كه از اين تعداد تاكنون 40 نقطه به سيستم هواشناسي و دريافت اطلاعات مجهز شده است كه مردم مي توانند به صورت آنلاين از اطلاعات بهره برداري كنند.
رئيس سازمان هواشناسي كشور ادامه داد: همچنين توزيع ايستگاه هاي ما به صورتي است كه در مكان هايي كه هيچ سيستم راداري وجود ندارد، ايستگاه هاي سازمان هواشناسي وجود دارند.
وي در ادامه با اشاره به اين كه اقدامات خوبي را در ساخت و توليد تجهيزات هواشناسي به صورت بومي داشته ايم، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 2 ابركامپيوتر در داخل كشور ساخته ايم كه يكي از اين كامپيوترها در اصفهان قرار دارد.
صناعي افزود: همچنين دو پروژه هواشناسي جاده اي در دست اجراست كه اميدواريم تا پايان سال جاري به اتمام برسد.

 



راه اندازي 5 آزمايشگاه ملي در دانشگاه آزاد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از راه اندازي 5 آزمايشگاه ملي در اين دانشگاه خبر داد.
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در گفت وگو با فارس بر لزوم توجه ويژه به ارتقاي سطح كيفي آموزش در اين دانشگاه تأكيد كرد و از اجراي برنامه هايي در اين جهت خبر داد.
وي نسبت تعداد دانشجو به اعضاي هيئت علمي در هر رشته را از جمله شاخصه هاي كيفيت آموزشي برشمرد و گفت: ما در اين زمينه بيش از 200 نفر را بورسيه كرديم كه اين اقدام براي آينده اين دانشگاه مفيد است.
رئيس دانشگاه آزاد با بيان اينكه در تلاشيم بيش از 3 هزار نفر را براي ارتقاي سطح علمي در سال 91 بورسيه كنيم، تصريح كرد: قرار است اين افراد دانشمند، عالم، حزب اللهي و ولايي پرچم دانشگاه آزاد را به دست گرفته و به سمت قله هاي علم و دانش ببرند.
دانشجو به راه اندازي 5 آزمايشگاه ملي اشاره كرد و گفت: در اين آزمايشگاه ها بهترين و به روزترين تجهيزات آزمايشگاهي را نصب خواهيم كرد تا دانشجويان تحصيلات تكميلي و دكترا از آنها استفاده كنند.
وي افزود: دسترسي محققين به بهترين تجهيزات دنيا به صورت مستقيم با افزايش كيفيت همراه خواهد بود.

 



خريد خانه و خودرو توسط سارقان ميلياردي بقعه متبركه انزلي لو رفت

رشت- خبرنگار كيهان :
سارقان ميلياردي بقعه متبركه در بندرانزلي دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بندرانزلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي دريافت گزارشي مبني بر سرقت نذورات بقعه آقاسيد محمد نجفي، پليس در بررسي خود دريافت كه نذورات مردمي هر روز صبح كمتر از آن چيزي است كه در شب قبل مشاهده شده است. از اين رو به صورت مخفيانه در چند روز متوالي اين بررسي انجام كه پس از اطمينان از كم شدن نذورات مردمي، كارآگاهان آگاهي با هماهنگي هيئت امناء به 3 نگهبان بقعه به نام هاي عيسي، اسماعيل و صفر مظنون شد ند و آنان را دستگير كردند.
سرهنگ رحيم شعباني افزود: متهمان در بازجويي هاي خود اعتراف كردند از يك سال پيش اغلب بين ساعت يك و 30 دقيقه تا 4 بامداد اقدام به سرقت مي كردند و به جهت لو نرفتن، يك نفر نگهبان استخدام و بيرون از بقعه مي گماردند كه در صورت ورود كسي به بقعه آنها را در جريان بگذارد.
وي خاطرنشان كرد: اين سارقان طي اين مدت بيش از 2 ميليارد ريال به سرقت برده و از اين راه منزل مسكوني و خودروي شخصي خريداري كرده بودند.
بر پايه همين گزارش متهمان دستگير شده با تشكيل پرونده به مرجع قضايي تحويل داده شدند.

 



قرارداد بيمه طلايي فرهنگيان تمديد شد

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از تمديد قرارداد بيمه طلايي فرهنگيان از اول ارديبهشت ماه خبر داد.
فرشيد سياري مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد: سقف وام ضروري صندوق تعاون به 12 ميليون تومان افزايش يافته است.
وي افزود: براساس بخشنامه وزارتي صندوق هاي وام ضروري ادارات آموزش و پرورش از تير ماه به اعضاي بازنشسته 7 ميليون تومان و از مهر ماه به اعضاي شاغل 12ميليون تومان وام پرداخت مي كند كه اين وام ها طبق ضوابط ادارات تابعه پرداخت خواهد شد.

 



سرهنگ البرزي: تنها اجراي قانون براي كاهش تلفات جاده اي كافي نيست

جانشين رئيس پليس راه گفت: كاهش حوادث و تلفات ناشي از سوانح ترافيكي و رانندگي ناشي از اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي است.
سرهنگ البرزي در مراسم گراميداشت دهه ايمني جاده اي كه در وزارت بهداشت برگزار شد ادامه داد: در بحث كاهش تلفات رانندگي تنها مبحث قانون مطرح نيست و براي تثبيت اين موضوع و كاهش روند تلفات قطعا بايد ساير بخشهاي تاثيرگذار كه در سند راهبردي راه ها به خوبي به آنها اشاره شده است، پرداخته شود.
سرهنگ البرزي با بيان اينكه تاثير برخي طرح ها مانند همين قوانين جديد راهنمايي و رانندگي كوتاه مدت است اظها ركرد: ارتقاي ايمني وسايل نقليه و همچنين ارتقاي ايمني راه ها اعم از شهرها و جاده ها براي ما بسيار جدي است. وي افزود: بحث پژوهش و تحقيقات نيز در كاهش تلفات حوادث ترافيكي و رانندگي بسيار مهم است و در بحث ارتقاي ايمني راه ها بايد عزم جدي داشته باشيم چرا كه راه يكي از زيرساخت هاي مهم در كاهش تلفات رانندگي است.
وي ادامه داد: مسيرها و جاده هاي زيادي در كشور وجود دارد كه مسير رفت و برگشت راه از يكديگر جدا نيستند از طرف ديگر حدود 7درصد تصادفات جاده اي كشور مربوط به عابرين پياده است كه لازم است آموزش هاي مربوطه را دريافت كنند. همچنين در اين زمينه بايد مسائل مهندسي راه نيز در نظر گرفته شود و ايمني عابرين پياده افزايش يابد.
البرزي به اقدامات عملياتي مانند استفاده از كمربند ايمني دركاهش تلفات حوادث رانندگي اشاره كرد و گفت: 60درصد كاهش تلفات حوادث رانندگي مربوط به كمربند ايمني است و پليس در سال 90 يكي از استراتژي هاي مهم كشور در معابر اعم از جاده ها و شهرها را كمربند ايمني قرار داد.
وي گفت: تلفات حوادث رانندگي شهرها و جاده ها در فروردين ماه امسال نسبت به سال گذشته 290نفر كاهش داشته است كه 190 نفر از آنها مربوط به جاده ها و 100 نفر نيز مربوط به شهرها بوده است.
در ادامه اين مراسم، دكتر غلامرضا معصومي، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت اظهار كرد: براساس مطالعات پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه، مجموع هزينه تصادفات رانندگي در ايران در سال 86، 18 هزار ميليارد تومان يعني حدود 7درصد توليد ناخالص ملي است و بر اساس اين مطالعه هزينه هاي مستقيم درمان مصدومين حوادث ترافيكي در سال 86، 11درصد كل هزينه ها و هزينه فوت، معلوليت، كاهش كيفيت زندگي و تبعات اجتماعي و اقتصادي آن 50درصد هزينه را تشكيل مي دهد.
وي با اشاره به اينكه آسيبهاي ناشي از حوادث ترافيكي از انواع و شدتهاي متفاوتي برخوردارند، تصريح كرد: مطالعات كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه حوادث ترافيكي را علت اصلي تروماي پايدار مغزي مي دانند و در همه كشورها مصدومين دچار ضايعات نخاعي در بين مصدومان حوادث ترافيكي، بيشترين زمان اقامت در بيمارستان ها را به خود ا ختصاص مي دهند.
معصومي درخصوص حوادث ترافيكي به تفكيك جنس و نوع كاربري گفت: 94/41درصد آسيب موتورسوار، 43/41درصد آسيب خودروسوار و 63/16 درصد آسيب عابر پياده بوده است.
وي با بيان اينكه استفاده از كمربند ايمني 40 تا 65درصد خطر مرگ را در سرنشين جلو و 25 تا 75درصد در سرنشينان عقب كم مي كند، گفت: استفاده از كلاه ايمني نيز 40درصد آسيب به سر و 70درصد مرگ موتورسوار را كاهش مي دهد.
معصومي اضافه كرد: استفاده از صندلي بچه در خودرو احتمال مرگ شيرخوار را 70درصد و كودكان را 54 تا 80درصد كاهش مي دهد.

 



كارگاه صنايع چوب آتش گرفت

مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري پايتخت از آتش سوزي گسترده در يك كارگاه صنايع چوب در ضلع شمالي بيمارستان فارابي خبر داد .
سيدعليرضا علوي رضوي در اين باره گفت: ديروز ساعت 11 صبح يك محوطه كارگاهي صنايع چوب واقع در كارگر جنوبي محدوده ضلع شمال بيمارستان فارابي از ناحيه شيرواني دچار آتش سوزي شد كه در پي آن پنج ايستگاه به محل اعزام و عمليات مهار و اطفاي حريق را آغاز كردند.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني شهرداري تهران ادامه داد: با تلاش آتش نشانان آتش مهار شد و از سرايت آن به بيمارستان فارابي جلوگيري گرديد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر هيچ خطري بيمارستان فارابي را تهديد نمي كند، خاطر نشان كرد: در حال حاضر نيروهاي آتش نشاني عمليات خاموش كردن آتش را آغاز كرده اند .
علوي با بيان اينكه كارشناسان در حال علت يابي اين حادثه هستند، گفت: آتش نشانان عمليات لكه گيري در لايه هاي شيرواني را آغاز كردند.

 



دام گستري پسر تبهكار براي دختران پولدار در اينترنت

پسر تبهكار كه با فريب دختران نوجوان در اينترنت آنها را مجبور به سرقت طلاهاي مادرشان مي كرد، در جريان آخرين اقدام مجرمانه اش شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه علي اكبرپور رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران با اعلام اين خبر افزود: نهم اسفند سال گذشته زني با مراجعه به كلانتري 122 دربند به ماموران گفت: ديروز متوجه شديم سارق يا سارقيني طلاهاي مرا از خانه مان در محله زعفرانيه سرقت كرده اند.
وي افزود: با تشكيل پرونده مقدماتي و ارجاع پرونده به پايگاه يكم پليس آگاهي، كارآگاهان در اولين مرحله با مراجعه به محل ارتكاب سرقت به بررسي محل نگهداري طلا و جواهرات متعلق به مالباخته پرداختند.
بنابراين گزارش با توجه به نتايج اوليه به دست آمده در خصوص نحوه و نوع سرقت انجام شده، كارآگاهان پايگاه يكم با اطمينان از داخلي بودن نوع سرقت به تحقيق از اعضاي خانواده مالباخته پرداخته و در تحقيقات خود دريافتند، شخصي به نام غلامرضا 23 ساله با طرح و نقشه قبلي و از طريق اينترنت، زمينه آشنايي اوليه خود با دختر مالباخته را ايجاد كرده بود. او پس از چندين جلسه ملاقات حضوري و جلب اعتماد دختر نوجوان، با طرح ادعاي كذب و دروغين مشكلات مالي ناشي از هزينه درمان و دادن وعده بازگرداندن طلا و جواهرات سرقت شده، دختر نوجوان را راضي كرده بود تا مقاديري از طلا و جواهرات متعلق به مادرش را در اختيار او قرار دهد كه پس از گرفتن طلا و جواهرات نيز ناپديد شده بود.
كارآگاهان پايگاه يكم با شناسايي محل سكونت غلامرضا در منطقه تهرانپارس- خيابان بهار شمالي و انجام هماهنگي هاي لازم قضايي به مخفيگاه متهم رفته و 10صبح 28فروردين غلامرضا را در مخفيگاهش دستگير و به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ انتقال دادند. با دستگيري غلامرضا و اعترافات متهم، كارآگاهان موفق به شناسايي دو دختر جوان ديگري شدند كه پسر تبهكار به همين شيوه و شگرد، اقدام به دريافت چندين ميليون تومان پول و همچنين طلا و جواهرات از آنها كرده بود.

 



جريمه 25 ميليوني قاچاقچيان برنج

سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي از شناسايي 15 تن برنج قاچاق توسط شعبه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي شهرستان كرمان جريمه 35ميليون توماني متخلفان خبر داد.
محمد حسن سرابيان در گفتگو با مهر گفت: ماموران نيروي انتظامي گلوگاه شهيدامامي اصفهان طي بازرسيهاي خودمقاديري كالاي قاچاق شامل انواع پوشاك خارجي كشف و پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد.
وي افزود: پرونده فوق پس از طي مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز مستقردرگلوگاه شهيد امامي اصفهان ارجاع شد و شعبه يادشده با توجه به مستندات موجود در پرونده، متخلفين را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 150 ميليون تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
محكوميت 35 ميليون توماني قاچاقچيان برنج
وي افزود: همچنين نيروهاي انتظامي مقاديري كالاي قاچاق شامل 15 تن برنج، كفش والبسه خارجي راكه به صورت غيرقانوني به كرمان واردشده بودند را شناسايي كردند كه پرونده در تعزيرات كرمان مورد رسيدگي قرار گرفت.
سراييان ادامه داد: شعبه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي شهرستان كرمان با توجه به مستندات موجود در پرونده ها، تخلف قاچاق محرزتشخيص ومتخلفين علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش 35 ميليون تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
جريمه 25 ميليوني
202 فروشگاه در تهران
رئيس گشتهاي مشترك تعزيرات حكومتي كشور اعلام كرد: 37 اكيپ وظيفه نظارت بر اصناف را در سطح استان تهران بر عهده داشته كه بر اساس آخرين گزارشات از يكهزار و 415 واحد صنفي بازديد كردند كه از 202 واحد متخلف به دليل گران فروشي و عدم درج قيمت و صدور فاكتور به مبلغ 25 ميليون تومان جريمه شدند.

 



مرگ قاچاقچيان مواد مخدر در هنگام فرار

اراك- خبرنگار كيهان:
در جريان فرار قاچاقچيان مواد مخدر در آزادراه زرنديه- تهران چهار نفر بر اثر تصادف كشته شدند.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان زرنديه با اعلام اين خبر افزود: دو قاچاقچي مواد مخدر در بزرگراه تهران- زرنديه كه 65 كيلوگرم مواد مخدر با خود حمل مي كردند، با مشاهده ماموران حفظ امنيت و نظم اقدام به فرار كردند.
سرهنگ عبدالملكي افزود: متهمان در باند مخالف جهت آزادراه فرار مي كردند كه با يك دستگاه تويوتا برخورد كردند و 4 نفر از سرنشينان دو خودرو كشته شدند.

 



فعال شدن ترمزها حركت قطارها را متوقف كرد

به دنبال تاخير يك ساعته قطارها در ايستگاه خط 4 مترو و ازدحام جمعيت، روابط عمومي مترو تهران، فعال شدن ترمزها را علت متوقف شدن حركت قطارها و ازدحام بيش از اندازه جمعيت در ايستگاه ها اعلام كرد.
بنابراين گزارش ظاهرا يكي از مسافران در مترو شيرفلكه تخليه هواي در را كشيده است و تا زماني كه راهور قطار تمامي واگن ها را براي رفع نقص بررسي و واگن مورد نظر را بيابد، زمان زيادي تلف شده است كه اين تاخير در تمامي ايستگاه هاي خط 4 تاثيرگذار بوده است.

 



80 رأس گوسفند غذاي گرگ هاي گرسنه شدند

رشت- خبرنگار كيهان:
گرگ هاي گرسنه 80 رأس گوسفند را در منطقه ييلاقي جيردشتان چابكسر دريدند.
رمضانعلي عليزاده بخشدار چابكسر با اعلام اين خبر اظهار داشت: 7 قلاده گرگ با حمله به دامداران در حال كوچ به مناطق ييلاقي بالادست، تعداد 80 رأس از گوسفندان را دريدند كه طبق برآورد اوليه 350 ميليون ريال به دامداران خسارت وارد شده است.
لازم به ذكر است روستاي جيردشتان در فاصله 15 كيلومتري چابكسر قرار دارد.

 



قطع مستمري بيكاري 200 هزار آمريكايي

مزاياي بيكاري بيش از 200 هزار بيكار در 8 ايالت آمريكا با موافقت رئيس جمهوري اين كشور و حزب جمهوري خواه قطع مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست، اين اقدام كه در بحبوحه بحران بيكاري و كسادي بازار كار در آمريكا صورت مي گيرد، بسياري را بدون دريافت مزاياي بيكاري به ورطه فقر مي كشاند.براساس اين گزارش، 95 هزار و300 نفر در ايالت كاليفرنيا كه پرجمعيت ترين ايالت آمريكاست از مزاياي بيكاري محروم خواهند شد.در ايالات تگزاس، ايلينويز، فلوريدا، پنسيلوانيا، كاروليناي شمالي، كلرادو و كنكتيكت نيز به ترتيب مزاياي بيكاري 22 هزار و700، 26 هزار و100، 29 هزار و400، 20 هزار، 20 هزارو100، 11هزار و110هزار و700 نفر قطع خواهد شد.
مزاياي بيكاري اين افراد حداكثر طي 73 تا 79 هفته قطع مي شود. مزاياي بيكاري پيش از اين نيز در 25 ايالت ديگر آمريكا از جمله 15 ايالت در ماه گذشته قطع شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14