(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - شماره 20207 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بررسي جزئيات بودجه 91 در ايستگاه آخر
پاسخ دفتر آيت الله مهدوي كني به برخي شايعات درباره رياست مجلس نهم
آيت الله مجتهد شبستري: مسابقات «يوروويژن» در جمهوري آذربايجان برنامه رژيم صهيونيستي است
كيهان رسانه برتر در حوزه كتاب معرفي شد
سفر نخست وزير سوسياليست سابق فرانسه به تهران
سرلشكر فيروز آبادي: سفرهاي استاني هيئت دولت يك حركت راهبردي بزرگ است
جليلي در ديدار وزير خارجه دولت قانوني فلسطين:
غرب براي پشتيباني از رژيم صهيونيستي با چالش جدي روبرو شده است
در وين نشست ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز آغاز مي شود



بررسي جزئيات بودجه 91 در ايستگاه آخر

نمايندگان مجلس در ادامه جلسات بررسي جزئيات لايحه بودجه بندهاي ديگري از آن را بررسي و تصويب كردند.
ارجاع منابع تخصيص منابع صندوق توسعه ملي به كميسيون تلفيق
به دنبال اخطار 2 نماينده اقتصادي مجلس نسبت به نحوه تخصيص منابع صندوق توسعه ملي در سال 91 بند مربوطه براي رفع ابهامات به كميسيون تلفيق ارجاع شد.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در صحن علني و در جريان بررسي جزئيات لايحه بودجه 91 در بخش درآمدي با استناد به اصل 110 قانون اساسي در اخطاري گفت: طبق اين اصل تعيين سياست هاي كلي نظام بر عهده مقام معظم رهبري است كه ايشان نيز در يكي از بندهاي اين سياست ها بر اين موضوع تأكيد داشتند كه بايد منابع صرف دادن تسهيلات به بخش خصوصي براي ارتقاء بخش توليد و اشتغال شود.
وي افزود: با وجود چنين سياست هايي در سال هاي گذشته منابع نفتي صرف هزينه هاي دولت شده است كه به همين دليل در برنامه سوم حساب ذخيره ارزي پيش بيني شد كه متأسفانه اين حساب به دليل مصارف بي رويه خالي ماند.
وي با اشاره به روند تسهيل صندوق توسعه ملي در برنامه پنجم توسعه گفت: طبق قانون برنامه منابع صندوق توسعه ملي بايد به صورت ارزي به بخش غيردولتي اختصاص يابد.
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به بخش هايي از بند دوم لايحه بودجه در مورد صندوق توسعه ارزي گفت: در اين بند بخشي از منابع صندوق توسعه به صورت ريالي به بخش هاي كشاورزي، آب و صنعت و معدن اختصاص داده شده است كه اين موارد خلاف سياست هاي كلي است.
توكلي تأكيد كرد كه اين بند از لايحه بودجه با سياست هاي كلي و برنامه پنجم ناسازگار است.
لاريجاني در ادامه و در پاسخ به اخطار توكلي گفت: در صورتي كه منابع اختصاص داده شده به بخش هاي كشاورزي و آب و صنعت و معدن به صورت عام در نظر گرفته شده باشد مخالف سياست هاي كلي است.
وي با وارد دانستن اخطار توكلي راي نمايندگان را در اين زمينه خواستار شد كه در نهايت نمايندگان به 111 راي موافق، 23راي مخالف و 12راي ممتنع از مجموع 198 راي اين اخطار را وارد دانستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي بعد از موافقت مجلس با اين اخطار گفت: جزء 2 بند 5 در مورد تخصيص صندوق توسعه ملي با 6 بخش زيرمجموعه آن براي رفع ابهام به كميسيون برگردانده مي شود.
وي همچنين از رئيس كميسيون تلفيق خواست كه در اين موارد دقت لازم را داشته باشند و به صورت مشخص تعيين كنند كه اين موارد قرار است به بخش خصوصي اختصاص داده شود.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نيز با استناد به اصل 110 قانون اساسي در اخطاري ديگر اين بند از لايحه بودجه را خلاف سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب دانست و تاكيد كرد: طبق سياست هاي كلي هيئت امنا، و هيئت عامل صندوق توسعه ملي بايد منابع اين صندوق را براي بخش غيردولتي استفاده كنند، از اين رو وارد شدن به موضوع تخصيص اين منابع در بودجه سالانه خلاف سياست هاي رهبري است.
وي افزود: در صورت استفاده و برداشتن منابع از صندوق توسعه ملي در بودجه سالانه، اتفاقي كه براي حساب ذخيره ارزي افتاد و در پايان برنامه چهارم هيچ موجودي در اين حساب باقي نماند، بر سر صندوق توسعه ملي نيز مي افتد.
اين عضو كميسيون تلفيق همچنين به بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار از پژوهشكده نفت اشاره و اظهار كرد: طبق تاكيدات رهبري نبايد نفت را به عنوان ثروت ملي در مصارف بودجه اي استفاده كنيم از اين رو اين بند خلاف سياست هاي رهبري است.
گفتني است جزء 2 بند 5 لايحه بودجه برنامه صندوق توسعه ملي را به بخش هاي كشاورزي و آب، صنعت و معدن، اجراي طرح هاي بالادستي نفت و گاز و موارد ديگر اختصاص مي دهد.
استفاده از فاينانس خارجي تا سقف 30ميليارد دلار
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني ديروز خود براي استفاده دستگاه هاي اجرايي از تسهيلات مالي خارجي در سال جاري 30ميليارد دلار تعيين كردند.
نمايندگان در ادامه بررسي بخش درآمدي بودجه 91 در بند 2 مقرر كردند استفاده دستگاه هاي اجرايي از تسهيلات مالي خارجي (فاينانس) در سال 1391علاوه بر باقيمانده سهميه سالهاي قبل به ميزان 30ميليارد دلار تعيين شود.
قبل از تصويب اين ماده، عليرضا محجوب پيشنهاد حذف آن را مطرح كرد.
وي در توضيح پيشنهادش گفت: به دليل كافي بودن منابع داخلي نيازي به تبديل ارز به ريال و تزريق به جامعه نيست چرا كه آثار تورمي سنگيني براي اقتصاد خواهد گذاشت.
اسدالله عباسي در مخالفت با اين پيشنهاد گفت: بايد فضاي سرمايه گذاري خارجي به درستي ايجاد شود.
وي افزود: ورود سرمايه گذاران خارجي به حوزه سرمايه گذاري در ايران موجب برهم خوردن معادلات سياسي كشورهاي غربي در تحت فشار قرار دادن ايران مي شود.
لاهوتي نيز در موافقت با اين پيشنهاد گفت: مجوز انتشار 25 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت را به دولت داده ايم.
وي افزود: در سال قبل تعداد بسيار محدودي از سرمايه گذاران خارجي جذب شدند و بعيد است كه امسال نيز بتوان سرمايه گذار خارجي جذب كرد.
معاون بودجه معاونت نظارت برنامه ريزي راهبردي رئيس جمهور نيز در توضيحاتي گفت: در سياست هاي كلي و اهداف برنامه پنجم توسعه اهدافي تعريف شده كه نياز به سرمايه گذاري دارد. كاهش نرخ بيكاري به عدد هفت و رشد اقتصادي هشت درصدي نيازمند سرمايه گذاري است.
براي تحقق اين اهداف به طور متوسط بايد سالانه 200 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري شود. بخشي از اين پول از ناحيه سرمايه گذاري عمومي، بخشي از ناحيه دستگاه هاي اجرايي، بخشي از تسهيلات داخلي و بخشي نيز بايد از ناحيه تسهيلات خارجي تامين شود.
ممبيني تاكيد كرد: نبايد كشور را از سرمايه هاي خارجي محروم كنيم چرا كه منابع عمومي مبالغ بسيار ناچيزي است. از 144 هزار ميليارد تومان بودجه عمومي دولت، 98 هزار ميليارد تومان بودجه جاري است و مبلغ قابل توجهي براي بودجه عمراني باقي نمي ماند بنابراين ضرورت استفاده از فاينانس به خوبي قابل درك است.
وي افزود: 15درصد سرمايه گذاري براي احداث سدها و قطار شهري برخي كلان شهرها از سوي دولت و 85 درصد از ناحيه سرمايه گذاران خارجي تامين شده است كه در برخي شهرها در حال اجراست.
محمدمهدي مفتح، سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه نيز گفت: تامين منابع از سرمايه گذاران خارجي براي كشور ضروري است. بايد منابع متعدد را پيش بيني كرد تا بتوان اهداف اقتصادي را پيش برد.
وي افزود: جذب فاينانس در قالب سياست هاي ارزي كشور از سوي بانك مركزي به درستي مديريت مي شود بنابراين نبايد براي تبديل ارز به ريال نگراني داشت.
پس از نظرات مخالفان و موافقان، پيشنهاد محجوب به راي گذاشته شد كه از 196 نماينده حاضر فقط 25 نفر با آن موافقت كردند.
بازگشت بررسي منبع واريز مابه التفاوت قيمت ارز دولتي و آزاد به كميسيون تلفيق
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جزء 4 بند 6 لايحه بودجه در بخش درآمدي را به كميسيون برنامه و بودجه بازگرداندند كه براساس اين بند مابه التفاوت ريالي ارز با نرخ دولتي بايد به خزانه داري كل كشور واريز شود.
براساس اين جزء درآمدي لايحه بودجه بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مكلف است مابه التفاوت ريالي ارز با نرخ مبناي مندرج در رديف 210101 و نرخ روزانه ارز فروخته شده موضوع بند 1-1 اين قانون را به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور موضوع 160139جدول شماره 5 واريز نمايد.
در صورت افزايش مابه التفاوت ياد شده نسبت به مبلغ مندرج در رديف 160139مبلغ مازاد به حساب خاصي نزد خزانه داري كل كشور واريز مي شود.
در ابتداي بررسي اين جزء احمد توكلي رئيس مركز پژوهش ها پيشنهاد حذف اين جزء را ارائه داد.
توكلي با تاكيد بر اينكه ارز نبايد به ريال تبديل شود و بايد به همين شكل به حساب ذخيره ارزي واريز شود، گفت: اگر دولت كسري بودجه داشته باشد مي تواند به مجلس لايحه بدهد و مجلس با مصوبه خود اجازه برداشت از صندوق ذخيره ارزي را به دولت بدهد.
وي تأكيد كرد: در اين بند پول هنگفتي را بدون اينكه سقفش مشخص باشد به دولت مي دهيم.
توكلي ادامه داد: تبديل ارز به ريال برخلاف ماده 85 قانون برنامه پنجم توسعه است و باعث تورم شديد مي شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به اظهار نظر توكلي گفت: در لايحه بودجه نرخ ارز دو نرخي در نظر گرفته شده است.
در ادامه كاظم دلخوش در مخالفت به اين پيشنهاد گفت: مصوبه كميسيون تلفيق با توجه به متغير بودن نرخ ارز مناسب است.
لاهوتي نماينده لنگرود نيز موافقت خود با پيشنهاد توكلي را اعلام كرد.
پس از آن ممبيني به عنوان نماينده دولت در مجلس با تأكيد بر مخالفت دولت با حذف اين بند گفت: درآمدهاي ارزي دولت طبق لايحه بودجه 91 ، 51 ميليارد دلار است و در حالي كه در سال 90 ، 53 ميليارد دلار بود بنابراين ما از نظر ارزي 2 ميليارد دلار كاهش درآمد داريم.
ممبيني تأكيد كرد: ما اين لايحه را براساس نرخ مرجع 1226 ريال تصويب كرديم كه با تأييد وزارت صنعت و كشاورزي به خريد كالاهاي اساسي اختصاص مي يابد.
پس از سخنان موافقان و مخالفان، پيشنهاد توكلي به رأي گذاشته شد كه از 196 نماينده حاضر در جلسه، فقط 56 نفر با آن موافقت كردند.
پس از رأي نياوردن اين پيشنهاد، توكلي در تذكري با استناد به بند 3 ماده 216 آيين نامه داخلي، اين ماده را مغاير اصل 85 قانون برنامه پنجم توسعه دانست.
نماينده مردم تهران افزود: درآمد مازاد بر دو رديف مندرج در اين بند نبايد به خزانه كل كشور واريز شود.
وي افزود: از ناحيه فروش ارز بايد ريال در اختيار دولت قرارگيرد بنابراين احتياجي به اين ماده نيست و با ماده 85 قانون برنامه مغايرت دارد بنابراين اين ماده نياز به دو سوم رأي مجلس دارد.
لاريجاني با تأييد تذكر توكلي، گفت: اين ماده اشكال خلاف برنامه دارد، مازاد درآمدهاي ارزي بايد يا به توسعه صندوق ملي يا به حساب ذخيره ارزي واريز شود.
پس از مذاكرات مجلس، تذكر توكلي به رأي گذاشته شد كه از 196 نماينده حاضر، 66 هزار نفر نظر موافق، 41 نفر رأي مخالف و 20 نفر رأي ممتنع دارند.
به دليل نياز به دو سوم رأي نمايندگان، ماده فوق رأي نياورد.
سپس حذف ماده مذكور به رأي گذاشته شد كه از 196 نماينده حاضر، فقط 58 نفر به آن رأي دادند.
به دليل رأي نياوردن اصل و حذف اين ماده و به دليل مغايرت با ماده 85 قانون برنامه پنجم توسعه و براي رفع ايرادات ماده مذكور، تصميم گيري در اين خصوص به كميسيون تلفيق بودجه سپرده شد.
مهلت 5 ساله براي بازپرداخت اقساط توليدكنندگان
مجلس شوراي اسلامي براي حمايت از توليد و اشتغال مهلت 5 ساله اي را براي بازپرداخت تسهيلات اعطا شده به توليدكنندگان تعيين كرد.
نمايندگان در ادامه جلسه نوبت صبح روز شنبه و در ادامه بررسي جزئيات لايحه بودجه 91 در بخش درآمدي، بندي از لايحه را تصويب كردند كه بر اساس آن، به منظور حمايت از توليد و اشتغال، بانك ها و موسسات مالي و اعتباري دولتي داراي مجوز از بانك مركزي موظف شدند به درخواست متقاضي و پس از تاييد هيات مديره بانك، اصل و سود اعم از سود قبل و بعد از سررسيد تسهيلات ريالي يا ارزي سررسيد شده و معوقه پرداختي به اشخاص حقيقي يا حقوقي بابت فعاليت در امور توليدي صنعتي، معدني، كشاورزي و خدماتي را كه در بازپرداخت اقساط تسهيلات دريافتي به دلايل موجه دچار مشكل شده اند را براي يك بار و تا پنج سال تقسيط و از سر فصل مطالبات سررسيد گذشته و معوق خارج نمايند.
همچنين براين اساس مقرر گرديد كه با تاييد هيات مديره بانك ها، جريمه خسارت تاخير پس از تعيين تكليف تا آن زمان تا انجام تسويه حساب كامل مورد تاييد بانك يا موسسه مالي و اعتباري بخشيده شود.
طبق بند ديگر مصوبه مجلس در لايحه بودجه 91، كليه بانك ها موظف شدند تا پايان شهريورماه مانده وجوه اداره شده و يارانه سود تسهيلات را كه تا پايان سال 89 از سوي بانك هاي عامل به متقاضيان پرداخت نگرديده است به حساب رديف درآمدي خاصي واريز كنند.
سپرده گذاري 5 ميليارد دلاري بانك مركزي در بانكهاي خارجي
مجلس با تصويب بندي از لايحه بودجه 91 به بانك مركزي مجوز سپرده گذاري مبلغي بالغ بر 5 ميليارد دلار در بانك هاي خارجي براي افزايش سهم تسهيلات ارزي بخش غيردولتي را داد.
طبق اين بند در اجراي بندهاي 1 و 3 ماده 28 قانون اجراي سياستهاي كلي اصل 44 به بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اجازه داده شد به منظور افزايش سهم تسهيلات ارزي بخش غيردولتي مبلغ 5 ميليارد دلار در بانك هاي عامل و يا بانك هاي خارجي سپرده گذاري كند.
همچنين مجلس در اين مصوبه وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را مكلف كرد كه حداقل 10 ميليارد دلار خط اعتباري از خارج از كشور جهت تامين مالي سرمايه گذاري بخش هاي غيردولتي فراهم كند.
در بند 1 ماده 28 قانون اجراي سياستهاي كلي اصل 44، وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي تكليف شده است كه حداقل 10 ميليارد دلار خط اعتباري از خارج از كشور براي تامين مالي سرمايه گذاري بخش هاي غيردولتي را فراهم كند.
همچنين در بند 3 ماده 28 نيز به هيات امناي حساب ذخيره ارزي و بانك مركزي براي منظور كردن بخشي از ارز حساب ذخيره ارزي و يا ارز بانك مركزي به عنوان سپرده در بانك هاي عامل اجازه داده شده است كه توسط بانك هاي عامل و بانك هاي خارجي و پرداخت تسهيلات بيشتر خط اعتباري ارزي را باز كند.
واگذاري سهام شركت هاي دولتي به بخش هاي غيردولتي
مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي از لايحه بودجه وزارت امور اقتصادي و دارايي را موظف كرد كه كليه سهام سازمانها و شركتهاي دولتي را به بخش غيردولتي واگذار كند.
مطابق اين بند وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف شد كليه سهام و ساير حقوق مالكانه و حق بهره برداري و يا مديريت كلي بنگاههايي كه تا پايان سال 90 واگذار نشده اند و معادن متعلق به دولت و سازمان و شركتهاي دولتي را به بخش هاي غيردولتي واگذار و وجوه حاصله را به خزانه داري واريز كند.
اين مصوبه در راستاي اجراي ماده 3 قانون اجراي سياستهاي كلي اصل 44 است كه در اين ماده بر لزوم ممنوعيت مالكيت، سرمايه گذاري و مديريت دولت در فعاليتهاي اقتصادي تاكيد شده است.
آغاز جلسه نوبت عصر
با 30 دقيقه تاخير
مجلس شوراي اسلامي جلسه نوبت عصر روز شنبه خود را با 30 دقيقه تاخير و 155 نماينده حاضر آغاز كرد.
نمايندگان مجلس در جريان بررسي بخش هاي درآمدي لايحه بودجه كل كشور سال 91 به دولت و دستگاه هاي اجرايي دولتي اجازه دادند كه براي تسويه بدهي هاي خود اموال و دارايي هايشان را بفروشند.
بر اين اساس به دولت و دستگاه هاي اجرايي دولتي اجازه داده مي شود با رعايت قوانين و مقررات مربوطه در سقف 335 هزار ميليارد ريال با فروش سهام، سهم الشركه، اموال، دارايي ها و حقوق مالي و نيروگاه هاي متعلق به دولت و موسسات و شركت هاي دولتي تابع و وابسته، منابع حاصله را به حساب خاصي نزد خزانه واريز كنند.
بر اساس اين مصوبه، دولت و دستگاه هاي اجرايي دولتي با رعايت قوانين و مقررات مربوطه مي توانند علاوه بر فروش، نسبت به واگذاري موارد مذكور در سقف ياد شده اقدام كنند.
در صورت تصويب بخش هاي هزينه اي اين بند از لايحه بودجه، فروش اموال و دارايي دستگاه هاي اجرايي بابت پرداخت ديون آنها صورت خواهد گرفت.
براساس تبصره اين بند، كليه دستگاه هاي اجرايي كه شركت هاي زيرمجموعه آنها در فهرست واگذاري قرار دارند، مكلف شدند حداكثر ظرف 10 روز از زمان درخواست سازمان خصوصي سازي، اوراق سهام و ساير اسناد مالكيتي بنگاه ها را به وزارت اقتصاد (سازمان خصوصي سازي) تحويل دهند.
گفتني است پس از اخطارها و تذكرات مكرر نمايندگان و پيشنهاداتي براي تغيير اين بند نهايتا بند فوق بدون تغيير به تصويب رسيد تا دولت اجازه داشته باشد براي پرداخت بدهي، اموال و دارايي هاي خود را بفروشد.
ماليات حقوق كاركنان
شركت هاي واگذار شده
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه رسيدگي به بخش هاي درآمدي لايحه بودجه سال جاري، تصويب كردند ماليات حقوق كاركنان شركت هاي واگذار شده براساس نرخ ماليات قبل از واگذاري محاسبه شود.
براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، ماليات حقوق كليه كاركنان شركت هاي واگذار شده (سهام كنترلي) در طول سال واگذاري، براساس نرخ مالياتي قبل از واگذاري محاسبه و پرداخت خواهد شد.
واگذاري براساس اصل 44 با سقف 33 هزار و 500 ميليارد تومان
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براساس مصوبه اي، دولت را مجاز كردند ميزان واگذاري ها در سال جاري را بر اساس اصل 44 قانون اساسي حداكثر در سقف 33 هزار و 500 ميليارد تومان انجام دهد.
براساس مصوبه مجلس، به دولت و دستگاه هاي اجرايي ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري و ماده 5 قانون محاسبات عمومي كشور اجازه داده مي شود در صورت آغاز عمليات اجرايي احكام مرتبط با واگذاري و يا فروش اموال در اجراي قانون بودجه سال 91 كل كشور كه تا پايان سال مذكور به انجام نرسيده، تا سقف 33 هزار و 500 ميليارد تومان اقدامات لازم جهت تكميل عمليات اجرايي طي سال 91 به انجام برسد.
جواز فروش اموال منقول و غيرمنقول مازاد وزارتخانه ها
مجلس دولت را مجاز به فروش اموال منقول و غيرمنقول مازاد وزارتخانه ها و موسسات دولتي براساس اصول ذي ربط قانون اساسي و قوانين و مقررات مربوطه كرد.
براساس اين حكم، به دولت و دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 5 مديريت قانون خدمات كشوري و ماده 5 قانون محاسبات عمومي كشور اجازه داده مي شود براساس اصول ذي ربط قانون اساسي و قوانين و مقررات مربوطه، اموال منقول و غيرمنقول مازاد وزارتخانه ها و موسسات دولتي خود را به فروش برساند و وجوه حاصل را به درآمد عمومي كشور نزد خزانه داري كل واريز نمايد.
واگذاري طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي به بخش خصوصي
با تصويب مجلس؛دولت مجاز به واگذاري طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي به بخش خصوصي شد.
نمايندگان در جريان رسيدگي به بخش هاي درآمدي لايحه كل بودجه سال 91، بندي از اين لايحه را به تصويب رساندند كه بر اساس آن دولت مجاز به واگذاري طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي به بخش خصوصي شد.
تكليف مجلس به سازمان خصوصي سازي درباره سود سهام عدالت
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، در جلسه علني بعدازظهر شنبه و در جريان بررسي جزئيات لايحه بودجه كل كشور سال 91، تكليف سازمان خصوصي سازي درباره سود سهام عدالت را مشخص كردند.
بر اساس مصوبه مجلس، سازمان خصوصي سازي مكلف است سود سهام عدالت تقسيم شده تا تسويه كامل اقساط را از زمان تصويب قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 از شركت هاي سرمايه پذير وصول و به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور واريز كند.
بر اساس اين مصوبه، سازمان مذكور مي تواند جهت وصول سود سهام موضوع اين بند و ساير اقساط معوق شركت هاي واگذار شده از طريق قانون محاسبات عمومي اقدام كند.
گفتني است نمايندگان مجلس در نوبت صبح و بعدازظهر ديروز بندهاي ديگري از بخش درآمدي دولت در خصوص واگذاري ها را مصوب كردند و در جلسه علني صبح امروز به ادامه بخش هاي درآمدي در خصوص هدفمندي يارانه ها رسيدگي خواهند كرد.
جمهوري اسلامي
الگوي ويژه زنان در اجتماع
رئيس مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران حضور زنان در عرصه خانواده و اجتماع را بر اساس مدل پيشروي اسلامي بنيان نهاد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح شنبه در نطق پيش از دستور خود در صحن علني مجلس با تبريك ولادت حضرت زهرا (س) و فرا رسيدن روز زن اظهار داشت: اين اقدام نظام جمهوري اسلامي ايران و بانوان كشور كه روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را نماد مادران و زنان كشور قرار دادند، نشانگر انتخاب راه استقرار فكري و فرهنگي جامعه است.
لاريجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به تصويب قانون خانواده در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: گرچه ركن استواري خانواده در نظام اسلامي قانون معنوي است نه قانون مدني، اما قانون مدني بايد پشتيبان ويژگي هاي قانون معنوي خانواده باشد، همچنين حضور زنان در اجتماع پس از انقلاب اسلامي بر مبناي سلوك اعتدالي اسلامي شكل گرفت كه ريشه هاي آن در كاوش هاي نظري استاد شهيد مطهري در سال هاي قبل از انقلاب ظهور يافت.
مردم خواهان احياي امر به معروف و نهي از منكر هستند
نماينده مردم مباركه در مجلس گفت كه مردم انتظار دارند امر به معروف و نهي از منكر احيا شود.
سيدمحمدعلي موسوي مباركه در مجلس شوراي اسلامي طي تذكري در صحن علني مجلس به اصل 8 قانون اساسي استناد كرد و اظهار داشت: گاهي مسائل خاصي پيش مي آيد و اين اصل مورد توجه قرار مي گيرد و گاهي هم اين اصل به فراموشي سپرده مي شود.
اين نماينده مجلس گفت: وقتي مي خواهيم كاري انجام نگيرد، برخي مي گويند كه كار فرهنگي را در دستور كار قراردهيم چرا كه كار فرهنگي زمان بر است.
وي اضافه كرد: مردم انتظار دارند كه اصل امر به معروف و نهي از منكر احيا شود، بعد از اينكه اين طرح در كميسيون مدتي مطرح شد دوباره به دست فراموشي سپرده شد.

 



پاسخ دفتر آيت الله مهدوي كني به برخي شايعات درباره رياست مجلس نهم

رئيس دفتر آيت الله مهدي كني با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد آيت اللّه مهدوي كني و جامعه روحانيت مبارز تاكنون در خصوص انتخاب رئيس مجلس نهم اظهار نظر نكرده و انتخاب رئيس مجلس را از وظايف و شئون نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي دانند.
در بخشي از اطلاعيه ابراهيم انصاريان آمده است : حضرت آيت اللّه مهدوي كني هيچگونه ملاقاتي در روزهاي گذشته با منتخبين مجلس نهم نداشته و اخبار اعلام شده در رسانه ها و سايت ها مورد تاييد اين دفتر نمي باشد.
اين اطلاعيه مي افزايد : در خصوص انتخاب رياست مجلس نهم حضرت آيت اللّه مهدوي كني و جامعه روحانيت مبارز تاكنون نظري در اين خصوص اظهار نكرده و انتخاب رئيس مجلس را از وظايف و شئون نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي دانند و آنان تصميم گيرنده در اين خصوص هستند. انصاريان در پايان اين اطلاعيه تاكيد كرد : ضمناً حضرت آيت اللّه مهدوي كني از همه منتخبين مجلس نهم خواهانند كه وقت خود را مصروف مطالبات مقام معظم رهبري و مردمي نمايند كه در اين انتخابات حضور با شكوه داشته اند و قدردان آراي آنان باشند و تلاش مضاعف داشته باشند تا مشكلات مردم را با ارائه قوانين كارگشا و مفيد هرچه سريعتربرطرف نمايند.

 



آيت الله مجتهد شبستري: مسابقات «يوروويژن» در جمهوري آذربايجان برنامه رژيم صهيونيستي است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: رژه همجنس بازان در يك كشور مسلمان به معني ترويج آن بوده و اين خلاف نص صريح اسلام است لذا اين اقدام نشان دهنده پياده ساختن سياست هاي آمريكا و اسرائيل غاصب در حكومت آذربايجان است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، آيت الله محسن مجتهد شبستري عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برگزاري مسابقات ابتذال آميز «يوروويژن» و « رژه همجنس بازان» در باكو، اظهار داشت: با توجه به رواج همجنس بازي در اسرائيل غاصب برپا كردن اين مسابقات از برنامه هاي رژيم صهيونيستي است.
امام جمعه تبريز به نفوذ رژيم صهيونيستي در آذربايجان اشاره و تصريح كرد: رژه همجنس بازان در يك كشور مسلمان به معني ترويج آن بوده و اين خلاف نص صريح اسلام است و اين اقدام نشان دهنده پياده ساختن سياست هاي آمريكا و اسرائيل غاصب در حكومت آذربايجان است.
وي با بيان اين مطلب كه مردم مسلمان جمهوري آذربايجان از اين وضعيت ناراضي هستند ادامه داد: اين گونه اقدامات در راستاي اسلام ستيزي بوده در نتيجه لازم است ملت هاي مسلمان جهان نارضايتي خود را عليه اين اقدامات زشت و سخيف ابراز و دولت آذربايجان را نسبت به برگزاري چنين برنامه هاي شرم آوري محكوم نمايند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اعتراض و تجمع مردم تبريز مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان، خاطر نشان كرد: مردم تبريز اعتراض خود را نسبت به چنين عمل ننگين و زشتي اعلام كردند و اميدواريم كه مسلمانان جمهوري آذربايجان نيز با راهپيمايي و تجمعات اعتراض آميز اين مسابقات را لغو كنند.
آيت الله شبستري با بيان اينكه دولت جمهوري آذربايجان بايد به فكر رسيدگي به مناطق اشغال شده اين كشور همچون قره باغ باشد اظهار داشت: ما همواره از تماميت جمهوري آذربايجان حمايت كرده ايم و اشغالگري ارامنه را محكوم مي كنيم اما درخواست ما از دولت جمهوري آذربايجان اين است به جاي رسيدگي به چنين مسائلي به فكر مناطق اشغال شده باشد.
گفتني است ؛ رژه همجنس گرايان بخشي از مسابقه يوروويژن است و هدف از برگزاري اين رژه تبليغ ازدواج همجنس بازان در جمهوري آذربايجان بوده كه با مخالفت گسترده مردم اين كشور و مردم مسلمان جهان روبرو شده است. همچنين طي ماه هاي اخير دولت جمهوري آذربايجان اقدامات اسلام ستيزانه اي را در اين كشور آغاز كرده و با اقدامات ضد ديني از جمله دستگيري گسترده و اخراج مذهبي ها، بستن كتاب فروشي هاي مذهبي و خراب كردن مسجدها و حسينيه ها هر گونه اعتراضي را به شدت سركوب كرده است.

 



در مراسم پاياني بيست و پنجمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
كيهان رسانه برتر در حوزه كتاب معرفي شد

گروه ادب و هنر-
بيست و پنجمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران درحالي روز گذشته به كار خود پايان داد كه بيش از شش ميليون نفر طي 10 روز برگزاري اين نمايشگاه از آن بازديد كردند.
مراسم اختتاميه بيست و پنجمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران روز گذشته با حضور معاون اول رئيس جمهور ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، سفراي برخي كشورهاي خارجي و جمعي از اهالي فرهنگ در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در اين مراسم طي سخناني گفت: به وزير ارشاد اعلام كردم به زودي مقدمه كلنگ زني و آغاز ساخت مكاني دائمي براي نمايشگاه كتاب را فراهم آورند تا كارهاي اساسي آن را در دولت انجام دهيم، چرا كه در اين دولت 330 هزار عنوان كتاب جديد منتشر شد و برابري با دوره هاي گذشته مي كند. شايسته نيست چنين نمايشگاهي در فضايي كه مطلوب نيست برگزار شود.
وي تصريح كرد: از وزير ارشاد تقاضا مي كنم تا پايان اين ماه (ارديبهشت) يا اول خرداد مقدمه كلنگ زني نمايشگاه بين المللي را فراهم آورند .
اين مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به اينكه اين روزها در تمام محافل و مجامع صحبت از نمايشگاه كتاب ايران است ادامه داد: در تمام محافل و مجالس اين روزها سخن از برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران است. صحبت از رفت و آمد ميليوني، بازديد كننده ها، خريداران و ناشران و ... كه اين موارد همه آگاهان جهاني را مبهوت كرده است.
وي ادامه داد: اخذ رتبه دهم در جهان و رتبه نخست خاورميانه براي ايران در راستاي كتاب و نشر امري ارزشمند و منحصر به فرد است كه نشان از آن دارد كه در ايران توسعه رخ داده به همين جهت بايد از تحريم كنندگان كه ما را ترغيب كردند صنعت و توليدات و دانش را با توسعه و پيشرفت همراه كنيم تشكر كنم، گرچه براي ما موجبات زحمت شدند، اما واقعا مقدمه خيزش و پرواز ما را در عرصه توسعه فراهم آوردند.
به گفته معاون اول رئيس جمهور صادرات غيرنفتي به مرز 53 ميليارد دلار رسيد كه گسترش توليدات داخلي و حمايت از آن بنا به تاكيدات مقام معظم رهبري، اين نمايشگاه و حضور 77 كشور حاضر در آن، ارائه عناوين متعدد، يكي از عوامل تحركش؛ تحريم هاي ناجوانمردانه و ظالمانه قدرت هاي بزرگ است.
وي تصريح كرد: اين قدرت ها هر كاري مي كنند تا ايران به طريقي گرفتار و متوقف در امر توسعه شود، اما اسباب رشد ما را فراهم كرده اند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز ضمن اشاره به انعكاس اخبار نمايشگاه كتاب در برخي روزنامه ها و رسانه هاي صهيونيستي از جمله گاردين تصريح كرد: هنگامي كه 77 كشور در نمايشگاه كتاب كشوري كه مورد تحريم است حاضر مي شوند ، نشان مي دهد تحريم ها بي تاثيرند.
وي ضمن تقدير از مردم و بازديد كنندگان بيان كرد: بازديد ميليوني از بزرگترين پروژه فرهنگي ملي تقدير آميز است و به گفته رهبر انقلاب اسلامي اين حضور ميليوني جاي بررسي و تحليل دارد.
حسيني تصريح كرد: علاوه بر جنبه هاي فرهنگي نمايشگاه كتاب جنبه هاي معنوي هم داشته است. بزرگداشت شهداي هسته اي و نشر، مزين شدن نمايشگاه به تمثال شهدا (شهيده كرجو و شهيد عبدالله ميثمي) معنويت خاصي را در فضاي غرفه ها ايجاد كرد.
وي افزود: ميانگين نظر سنجي روزانه نشان مي دهد شركت كنندگان 4.46 درصد از تهران آمده بودند و 6.53 درصد شهرستاني بودند. يعني بيش از نيمي از بازديد كنندگان از استانهاي مختلف كشورند. البته بايد دانست كه رفت و آمد و اسكان اين بازديد كنندگان شهرستاني نيز بار مالي به همراه دارد، 49 درصد از اين بازديد كنندگان تنها براي ديدن نمايشگاه به تهران آمده بودند. 65 درصد يك تا پنج بار در نمايشگاه حضور داشتند.
حسيني ادامه داد: همان طور كه در عرصه سياسي مانور داريم همانند انتخابات؛ نمايشگاه كتاب هم مانوري فرهنگي است كه نشان دهنده روحيه مردم و انس جامعه با كتاب دارد.
اين مقام مسئول ضمن ابراز اميدواري از اينكه مطالبات موجود رهبري در دولت پيگيري شود گفت: اميدوارم با پيگيري مطالبات رهبري در دولت و حمايت هاي معاون اول رئيس جمهور مشكل كاغذ و كارخانه ها حل شود.
حسيني در پايان از پيگيري مكان دائمي نمايشگاه كتاب گفت و افزود: جايگاه دائمي نمايشگاه كتاب و تدابيري در آن راستا جزو برنامه هاست كه اميدواريم دولت آنها را پيگيري كند.
بهمن دري رئيس بيست و پنجمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران و معاون فرهنگي وزير ارشاد با اشاره به استقبال گسترده مردم از اين رويداد فرهنگي گفت: حضور شش ميليون بازديد كننده را در بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب شاهد بوديم ، حتي اگر برخي از آنها كتاب نخرند حضور آنها با هدف ديدن آثار تازه اتفاق بزرگي است.
در اين مراسم همچنين از برگزيدگان و روساي دوره هاي قبلي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تقدير شد.
در بخش رسانه هاي برتر ، روزنامه كيهان به عنوان روزنامه برتر معرفي شد. در اين بخش علاوه بر كيهان از صدا و سيما، شبكه راديويي جوان، شبكه دو، شبكه چهار، روزنامه اطلاعات، تهران امروز و خبرگزاري فارس، جمهوري اسلامي ايران و ايكنا تجليل شد.
همچنين از صباح زنگنه، عليرضا برازش، محمدعلي شعاعي، محسن پرويز، محمدمهدي كرباسچي، احمد مسجد جامعي و احسان الله حجتي به عنوان رؤساي 24 دوره قبلي نمايشگاه تجليل شد.
در بخش ناشران برتر نيز هيچ ناشري شايسته تجليل نشد، اما انتشارات هرمس و نشر ني در بخش ناشران بزرگسال خصوصي تهران مشتركا به دليل تنوع آثار و رعايت اصول فني نشر و آثار برتر تقدير شدند.در بخش خصوصي شهرستان موسسه فرهنگي دارالحديث تجليل شد.بخش عمومي دولتي انتشارات سوره مهر ناشر برگزيده سال
89 -90 به عنوان سه سال متوالي ناشر برگزيده سال 90 معرفي شد.در اين بخش از انتشارات بوستان كتاب و سمت تقدير شد.در بخش كودكان و ناشران خصوصي تهران هيچ ناشري را از سوي هيئت داوران شايسته تجليل معرفي نشد اما محراب قلم تقدير و در بخش ناشران خصوصي شهرستاني انتشارات عروج انديشه شايسته تقدير و در بخش دولتي موسسه فرهنگي مدرسه و به نشر وابسته به آستان قدس رضوي به عنوان برگزيده معرفي شدند.هيئت داوران اعلام كرد: با اشاره به نگاه ارزشي به موضوعات مهم و سياست هاي راهبردي نظام و نشر آثار علمي - تخصصي غرفه هاي برتر به اين شرح اعلام مي شوند.در بخش خصوصي ناشران عمومي غرفه انتشارات حكمت از تهران، اسراء از قم و در بخش ناشران خصوصي و ناشران دانشگاهي غرفه انتشارات جامع نگر و در بخش خصوصي ناشران كودك و نوجوان غرفه انتشارات هوا از تهران و مشتركا غرفه جوان و حديث نينوا و در بخش خصوصي ناشران آموزشي غرفه تخته سياه به عنوان غرفه هاي برتر معرفي شدند.
در بخش ناشران عمومي و دولتي غرفه انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به عنوان برگزيده انتخاب و از غرفه انتشارات اميركبير تقدير شد.
در بخش بازار جهاني كتاب هاي لاتين ايران موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني، در بخش بازار جهاني كتاب عربي ايران بنياد دايره المعارف اسلامي بخش ناشران الكترونيك ايران موسسه خدمات كامپيوتري علوم اسلامي نور و در بخش كشورها اتحاديه ناشران افغانستان و بخش كتب ارزي شركت انتشارات جان وايلي و در بخش لاتين شركت انتشارات كتيبه و در بخش كتب عربي انتشارات آوند دانش تقدير شدند.

 



سفر نخست وزير سوسياليست سابق فرانسه به تهران

نخست وزير سوسياليست سابق فرانسه جمعه شب در چارچوب سفري سه روزه به منظور ديدار با مقامات ايراني وارد تهران شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بنا بر اعلام منابع ديپلماتيك، «مايكل روكارد» نخست وزير سوسياليست سابق فرانسه شب گذشته در چارچوب سفري سه روزه به منظور ديدار با شمار زيادي از مسئولان ايراني وارد تهران شد.
بنا بر اعلام سايت اينترنتي روزنامه فرانسوي «فيگارو»، روكارد كه سفرش خارج از چارچوب ديپلماتيك و رسمي مقامات فرانسوي است، احتمالا در تهران با «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه ايران و «سعيد جليلي» مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران ديدار خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش، نخست وزير فرانسه همچنين قرار است ضمن برگزاري يك كنفرانس در تهران، با دانشگاهيان ايراني ديدار كند.
اين سفر كه بنا به دعوت تهران صورت گرفته، قرار بود در ماه آوريل انجام شود اما به دليل بيماري مايكل روكارد 81 ساله به تعويق افتاد.
به گفته روزنامه فرانسوي «فيگارو»، اين سفر با هدف ازسرگيري روابط ميان پاريس و تهران كه در دوران رياست جمهوري «نيكلا ساركوزي» به طور قابل توجهي تنزل يافته بود، برگزار مي شود.
ايران روز دوشنبه گذشته ابراز اميدواري كرد كه انتخاب «فرانسوآ اولاند» به رياست جمهوري فرانسه عصر جديدي را در روبط تهران و پاريس به وجود آورد.
«مايكل دوبوآ» همكار روكارد كه وي را در سفر به تهران همراهي مي كند، در گفت وگو با روزنامه فرانسوي فيگارو اعلام كرد: «ما اميدواريم كه اين سفر نخستين ارتباطات ميان دولت آينده فرانسه و ايران را تسهيل كند.»
اين در حالي است كه اين روزنامه نسبت به اين مسئله كه آيا مايكل روكارد حاوي پيامي از سوي فرانسوآ اولاند براي مقامات ايراني است يا خير، اظهار بي اطلاعي كرد.

 



سرلشكر فيروز آبادي: سفرهاي استاني هيئت دولت يك حركت راهبردي بزرگ است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از سفرهاي استاني هيات دولت كه در دوره رياست جمهوري محمود احمدي نژاد انجام شده است به عنوان يك حركت راهبردي بزرگ ياد كرد.
به گزارش دفتر ويژه رئيس ستادكل نيروهاي مسلح ، سردار سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروز آبادي در سخناني در دانشگاه عالي دفاع ملي افزود:« ما بايد از دكتر احمدي نژاد و همكاران ايشان به دليل انجام چنين حركت بزرگي سپاسگزار باشيم. »
سرلشكر فيروزآبادي با بيان اين كه طي صد سفر استاني هيات دولت حدود 20 هزار مصوبه توسط هيات وزيران صادر شد و اغلب آنها با پيگيري هاي مجدانه به اجرا در آمد كه به نظر من اين معجزه انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان كرد: اين اقدام حقيقتا يك الگوي عملي از اخلاق مديريتي برخاسته از مكتب حضرت علي (ع) است كه به طور عملي در جمهوري اسلامي ايران به اثبات رسيد.
وي ادامه داد: در شرايط بيداري اسلامي كه ملتهاي مسلمان در سراسر سرزمين هاي اسلامي حركت انقلابي خودشان را براي بازگشت به اسلام، آزادي و استقلال از مستكبرين و ديكتاتورها آغاز كرده اند، در اين مسير مقاومتي توسط استكبار و ديكتاتورها وجود دارد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه در اين بين حركت راهبردي رئيس جمهور سوريه يك درس آموزنده براي كشورهاي منطقه است كه هنوز ديكتاتوري در آنها تداوم دارد، افزود: بشار اسد رئيس جمهور سوريه صداي مردم خود را در داخل و بيداري اسلامي را در كشورهاي مصر، تونس، ليبي و يمن شنيد و عبرت گرفت و اراده كرد كه آنچه را كه مردم مي خواهند به آنها بدهد و خودش در داخل كشورش به مردم كمك كند تا به حكومت دلخواه خود برسند.
سرلشكر فيروز آبادي افزود: رئيس جمهور سوريه در اين راستا قانون اساسي جديدي را با كمك ملت طراحي كرد و مردم اين كشور به آن راي دادند كه براساس قانون جديد، انتخابات آزاد برگزار كرد و اكثريت شهروندان سوري در آن شركت كردند.
وي با بيان اين كه بايد به رئيس جمهور سوريه و مردم اين كشور اين موفقيت را تبريك گفت، اظهارداشت: امروز سوريه الگوي ساير كشورهاي اسلامي است و ديكتاتورها به جاي اين كه از اين الگو استفاده كنند و درس بگيرند به حمايت از تروريزم پرداختند و متاسفانه تعداد زيادي را بعد از انتخابات شهيد كردند.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: خوشبختانه اين موضوع باعث شد تا گوش بسته شوراي امنيت باز شود و تروريزم در سوريه را محكوم كند.
سرلشكر فيروز آبادي اضافه كرد: امروز مردم سوريه خوب فهميدند كه آنهايي كه دم از دوستي با شهروندان سوري مي زنند، دروغگو و دشمن آنها هستند.

 



جليلي در ديدار وزير خارجه دولت قانوني فلسطين:
غرب براي پشتيباني از رژيم صهيونيستي با چالش جدي روبرو شده است

«محمد احمد عوض» وزير خارجه دولت قانوني فلسطين عصر ديروز با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار گفت: اروپا و آمريكا براي پشتيباني از رژيم صهيونيستي با چالش جدي از سوي مردم روبه رو شده اند و حاميان غربي رژيم صهيونيستي پاسخي براي مردم خود ندارند. جليلي با اشاره به نزديكي پيروزي مردم فلسطين، تاكيد كرد: امروزه اروپا و آمريكا براي پشتيباني از رژيم صهيونيستي با چالش جدي از سوي مردم روبه رو شده اند و حاميان غربي رژيم صهيونيستي پاسخي براي مردم خود ندارند. در اين ديدار همچنين محمد احمد عوض، وزير خارجه دولت قانوني فلسطين ضمن تقدير از حمايت هاي عملي جمهوري اسلامي ايران از ملت مظلوم فلسطين، تاكيد كرد: شرايط امروز غزه از جمله كمبود سوخت و برق، يك بحران انساني است و كشورهايي كه در قبال اين موضوع سكوت مي كنند در اين جنايت حقوق بشري شريك هستند.

 



در وين نشست ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز آغاز مي شود

ادامه مذاكرات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز (يكشنبه) در وين از سر گرفته مي شود.
به گزارش فارس، بر اساس توافق صورت گرفته بين ايران و آژانس بين المللي اتمي و در ادامه مذاكرات با آژانس پيرامون تعيين چارچوب و مداليته براي حل و فصل پرسش ها، دور جديد گفت وگوها در محل نمايندگي دائمي جمهوري اسلامي ايران در وين امروز 24 ارديبهشت ماه به مدت 2 روز برگزار مي شود.
در اين گفت وگوها علي اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در آژانس حضور خواهد داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14