(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 - شماره 20210 

هواي تهران در شرايط هشدار
گرد و غبار در 5 استان كشور نفسگير شد
حوادث كوتاه از كشور
جاويد خبر داد امكان ساخت آپارتمان هاي 35 متري در تهران
تفال 2 هزار نفر به وصيتنامه شهدا
20كيلومتر از جاده چالوس مسدود شد
پياده راه سازي ميدان امام حسين(ع) در شوراي شهر جنجال برانگيز شد
باران گل آلود مردم آستارا را غافلگير كرد
در اتوبان تهران- قم برخورد اتوبوس با تابلوي تبليغاتي يك كشته برجاي گذاشت
وزارت بهداشت هشدار داد توليد بستني هاي سنتي با زعفران تقلبي
اعضاي بدن دختر رفسنجاني اهدا شد
در كبودرآهنگ اتفاق افتاد ضرب و شتم جانباز 2دست قطع توسط مسئولان شركت گاز
نزاع مرگبار 2خرس در گيلان
مرگ 500 آمريكايي با شوكر پليس
تصادف خونين اتوبوس مدرسه با كاميون
دريافت شمش طلا در ازاي فضولات حيواني



هواي تهران در شرايط هشدار

همزمان با تشديد آلودگي هوا و قرار گرفتن تهران در شرايط هشدار آلودگي هوا، جلسه كميته مواقع اضطرار كاهش آلودگي هواي تهران تشكيل شد.
به گزارش خبرگزاري ها طبق گزارش رسيده تنها دستاورد اين جلسه توصيه به مردم براي خودداري از ترددهاي غيرضروري در خيابان ها بود تا بدين وسيله از عوارض ناشي از آلودگي هوا جلوگيري شود.
گفتني است هم اكنون غلظت آلاينده ذرات معلق در تهران به شرايط هشدار رسيده است و با نظر هواشناسي شدت آلودگي هوا طي روزهاي آينده افزايش خواهد يافت.
توصيه هاي يك پزشك
دبير انجمن آترواسكلروز ايران با بيان اينكه استنشاق هواي آلوده به ذرات معلق و گرد و غبار سبب نفوذ ذرات ريز به كيسه هاي هوايي مي شود، گفت: بدين ترتيب اكسيژن رساني به قلب محدود مي شود و آثار سوء اين ذرات به صورت بي نظمي در ضربان قلب (آريتمي) و ايجاد حملات قلبي براي افرادي با بيماري هاي زمينه اي قلب تظاهر مي كند.
دكتر محمدرضا محمدحسني با اين توضيح كه آثار آلودگي هوا بر دو نوع كوتاه و دراز مدت قابل تقسيم است، گفت: آثار سريع و كوتاه مدت آلودگي هوا به صورت اختلال در ضربان قلب (آريتمي) و حملات قلبي (براي افرادي با بيماري زمينه اي قلب) و در نهايت مرگ بروز مي كند.
وي افزود: در درازمدت، ذرات ريز چند ميكروني گرد و غبار كه وارد دستگاه تنفسي و خون شده، در جدار عروق رسوب كرده و با ايجاد التهاب، شرايط را براي بروز آترواسكلروز (تصلب شرايين) و تنگي عروق فراهم مي كند.
وي با بيان اينكه همه ناگزير به استنشاق هوا هستيم، گفت: از اين رو براي پيشگيري از بروز عوارض نامطلوب آلودگي هوا نبايد در معرض هواي آلوده قرار بگيريم و از ورزش كردن در اين هوا جدا خودداري شود چون فعاليت ورزشي باعث افزايش ضربان قلب و دستگاه تنفسي و متعاقب آن افزايش ورود هواي آلوده به ريتين مي شود.
محمدحسني، در ادامه بر ضرورت استفاده از ماسك كاغذي تاكيد كرد و افزود: همچنين شهروندان بايد در فضاهاي آلوده از تنفس هاي عميق خودداري كنند.

 



گرد و غبار در 5 استان كشور نفسگير شد

سرويس شهرستانها-
گرد و غبار در استان هاي كرمانشاه، زنجان، لرستان، كردستان و مركزي از حد مجاز گذشت و مدارس برخي شهرهاي اين استان ها را تعطيل كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه، پديده گرد و غبار در كرمانشاه منجر به تعطيلي تمامي مراكز آموزشي اعم از مدارس 3 مقطع و دانشگاه هاي استان در روز سه شنبه شد و ديد افقي در استان را به زير هزار متر و در شهرستان هاي مرزي به300 متر كاهش داد.
اين در حالي است كه مديريت بحران استانداري كرمانشاه از مردم درخواست كرده است از تردد غيرضروري در هواي آزاد خودداري كنند و در صورت لزوم براي حضور در فضاي باز و آزاد حتما از ماسك استفاده كنند.
گزارش ايرنا از بوكان نيز حاكي است، ميزان ريزگردهاي معلق در هواي اين شهر در روز سه شنبه به دو هزار ميكروگرم در هر مترمكعب رسيد كه اين ميزان بيش از 13برابر حد مجاز است. مردم بوكان از تعطيل نشدن مدارس و دانشگاه ها با وجود شدت آلودگي هوا انتقاد كردند.
گزارش خبرنگار ما از زنجان نيز حاكي است غلظت گرد و غبار در استان زنجان روز سه شنبه به حالت هشدار رسيد و تنفس را براي مردم اين استان سخت كرد.
ميزان ذرات معلق در هواي زنجان در اين روز به 981ميكروگرم رسيد كه بالاتر از حد مجاز است و به وضعيت اضطرار و يا خيلي غيربهداشتي رسيد.
آلودگي بالاي هوا تمامي مدارس استان زنجان در سه مقطع آموزشي در شيفت بعدازظهر روز سه شنبه به تعطيلي كشاند. دانشگاه علوم پزشكي زنجان نيز اقدام به توزيع بيش از 10هزار ماسك در ميادين و اماكن پرتردد شهركرد و از بيماران قلبي، ريوي و آسمي و افراد كهنسال و كودكان خواست كه از منزل خارج نشوند. شماري از والدين دانش آموزان از عدم تعطيلي مدارس زنجان در شيفت صبح ابراز نارضايتي كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر از خرم آباد، ديروز لرستان باز هم شاهد ورود موج جديد ريزگردهاي عربي بود تا گرد و غبار در اين روز ركورد بزند و آلودگي هوا در پلدختر تا مرز 23 برابر حد مجاز نيز برود.
در سه سال اخير در مجموع مردم لرستان يك سال را با غبار زندگي كرده اند. مسئول مركز پايش محيط زيست استان لرستان در مورد آلودگي هواي لرستان اظهار داشت: در حال حاضر مطابق آخرين سنجش هاي صورت گرفته ميزان ذرات معلق در هواي اين استان 2700 ميكروگرم بر مترمكعب است. كه اين رقم بيش از 18برابر حد استاندارد است.
از لرستاني ها خواسته شد كه از ورزش كردن و فعاليت هاي بدني در فضاي باز خودداري كنند و همچنين بيماران قلبي و تنفسي به ويژه سالخوردگان و خردسالان غير از مواقع ضروري از منزل خارج نشوند.
گزارش خبرگزاري مهر از سنندج نيز حاكي است، آلودگي هوا و ورود ريزگردهاي عربي تمام مقطع تحصيلي مدارس كردستان در نوبت صبح سه شنبه در مناطق شهري و روستايي را تعطيل كرد.
گرد و غبار ميزان ديد در سنندج را به كمترين ميزان ممكن كاهش داد و پرواز تهران- سنندج را لغو كرد.
به گزارش ايرنا از اراك، مديركل محيط زيست استان مركزي گفت: شاخص كيفيت هواي اراك روز سه شنبه در شرايط هشدار قرار گرفت كه نشانه ناسالم بودن هواست.
«امير انصاري» افزود: غلظت ذرات معلق موجود در هواي شهر صبح سه شنبه به 143ميكروگرم بر مترمكعب رسيد.
وي افزود: شهر اراك امسال 15روز آلوده و شرايط هشدار را تجربه كرده است.
اراك يكي از هشت شهر آلوده كشور مي باشد كه مشمول اجراي طرح كاهش آلودگي هواي كلان شهرها در برنامه پنجم توسعه شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان از همدان بروز پديده گرد و غبار طي چند روز گذشته در همدان، باعث ايجاد مشكلاتي در سطح استان شد.
ميزان گرد و غبار، صبح روز سه شنبه در همدان به اوج خود رسيد، به طوري كه ميزان ديد در سطح شهر به زير 1000 متر كاهش يافت.
همچنين اداره كل آموزش و پرورش كليه مراكز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي و راهنمايي را در سطح استان همدان روز سه شنبه در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل اعلام كرد.
بنابه اعلام نادر پيرتاج، كارشناس اداره هواشناسي همدان، گرد و غبار تا اواخر ساعات امروز در آسمان استان وجود دارد و به تدريج از ميزان آن كاسته خواهد شد.
بنابر همين گزارش، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اسدآباد نيز ميزان آلودگي هوا ناشي از وجود ريز گرد ها در اين شهرستان را 9 برابر حد مجاز اعلام كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف برنج قاچاق
اراك- خبرنگار كيهان: در بازرسي پليس از يك دستگاه كاميون در محور اصفهان- تهران 10 هزار كيلوگرم برنج قاچاق كشف و ضبط شد. ارزش تقريبي اين محموله 300 ميليون ريال برآورد شده است.
دستگيري سارقان لوازم خودرو
اراك- خبرنگار كيهان: دو سارق زن و مرد كه به همراه يك كودك 4 ساله در پوشش خانواده اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو مي كردند هنگام سرقت از يك خودرو دستگير شدند. متهمان به 30 فقره سرقت اعتراف كردند.
كشف تجهيزات ماهواره
اراك- خبرنگار كيهان: تعداد يكهزار و 143 قطعه تجهيزات دريافت ماهواره در اراك جمع آوري شد. 764 قطعه از اين تجهيزات در بازرسي از منزل فردي كه در اين زمينه فعاليت مي كرد كشف شد و 379 قطعه ديگر نيز در اجراي طرح جمع آوري تجهيزات دريافت ماهواره در سطح اراك بدست آمد.
سيم دزدان روستا را خاموش كردند
آوج- خبرنگار كيهان: سارقان 3000 متر از سيم هاي برق روستاي شهيدآباد خنداب و نيرج را قطع و به سرقت بردند. اين امر باعث شد اهالي اين روستا ساعت ها در خاموشي به سر ببرند، در اين رابطه يك مظنون دستگير شده است. همچنين يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستاي حصار به دليل به همراه داشتن مقدار 200 گرم ترياك دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
كشف گازوئيل قاچاق
ساوه- ايرنا: در يك عمليات مشترك، كلانتري پرندك و مأموران آگاهي زرنديه كارخانه تصفيه روغن در محور قديم زرنديه- تهران را كه محل دپوي سوخت قاچاق بود شناسايي كردند.
در بازرسي از اين محل 200 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف و ضبط شد.
3 زمين لرزه در ايران
به گزارش ايرنا، زمين لرزه اي به بزرگي 8/4 درجه در امواج دروني زمين عصر روز دوشنبه منطقه كهنوج و رودبار كرمان را لرزاند.
زمين لرزه ديگري به بزرگي 3/4 ريشتر نيز شامگاه دوشنبه مرز استانهاي اصفهان، كهگيلويه و فارس را لرزاند.
همچنين بامداد سه شنبه نيز زلزله اي به بزرگي 4 درجه در مقياس امواج دروني زمين مراكز استان هاي فارس و هرمزگان و حوالي جزيره هندورابي را لرزاند.از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها گزارشي مخابره نشده است.

 



جاويد خبر داد امكان ساخت آپارتمان هاي 35 متري در تهران

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: براساس طرح جامع حداقل مساحت آپارتمان كه در ساير شهرها مانند اصفهان 60 متر مربع است، در طرح جامع براي تهران 35 متر مربع پيش بيني شده و بر اين اساس ساخت آپارتمان 35 متري براي تهران مجاز است.
به گزارش ايسنا، عليرضا جاويد با بيان اين مطلب گفت: انعطاف پذيري و راهبردي- ساختاري بودن طرح تفصيلي موجب مي شود تا مالكان زيرپهنه هاي مختلف كه داراي زمين هاي با قطعه بندي بزرگ هستند از اين پس مايل به تفكيك اراضي خود نباشند.
وي افزود: در گذشته اراضي ريزدانه براي آن كه صاحب زمين را داراي انتفاع بيشتري مي كرد، خريد و فروش زيادي داشت اما از مزاياي طرح تفصيلي آن است كه از تفكيك اراضي ممانعت مي شود چرا كه حد نصاب زمين براي تفكيك افزايش يافته است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: حد نصاب تفكيك براي پهنه هاي مسكوني كه در گذشته 330 متر مربع بود در طرح تفصيلي به 500 متر مربع افزايش يافته و در پهنه فعاليت نيز اين حد نصاب به هزار متر افزايش يافته است كه در گذشته 500 متر مربع بود و اين قانون در مورد باغات نيز به دو هزار متر افزايش يافته است.
جاويد در ادامه اظهار كرد: عدم ملاك عمل بودن طرح تفصيلي قاطع در گذشته و همچنين تفكيك و صدور اسناد شش دانگ كمتر از 100 متر مربع موجب شده بود كه در مناطق جنوب بيش از 60 درصد سندها كمتر از 100 متر مربع باشد.
به گفته وي حداقل مساحت آپارتمان كه در ساير شهرها مانند اصفهان 60 متر مربع است، در طرح جامع براي تهران 35 متر مربع پيش بيني شده است و براساس اين طرح ساخت آپارتمان 35 متري براي تهران مجاز شمرده شده است.

 



تفال 2 هزار نفر به وصيتنامه شهدا

بيش از دو هزار نفر از بازديدكنندگان بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در غرفه نشر شاهد به وصيتنامه شهدا تفأل زدند و نوشته چاپي آن را نيز به عنوان يادگاري دريافت كردند.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران: تفأل به وصيت نامه شهدا هر ساله در غرفه نشر شاهد در نمايشگاه كتاب تهران مستقر مي شود و مورد استقبال بازديدكنندگان قرار مي گيرد.
بر اساس اين گزارش، وصيت نامه بيش از 10 هزار شهيد دوران دفاع مقدس در يك برنامه رايانه اي جاي گرفته و كاربر با وارد كردن نام، سن و تحصيلات، جمله اي قصار از وصيتنامه يك شهيد را دريافت مي كند. در نهايت، نام و تصوير شهيد در كنار جمله قصار، چاپ شده و به كاربر اعطا مي شود.
بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بيست و سوم ارديبهشت در محل مصلي تهران به كار خود پايان داد.

 



20كيلومتر از جاده چالوس مسدود شد

رئيس پليس راه استان البرز با اعلام مسدود شدن حدود 20كيلومتر از جاده چالوس، از رانندگان خواست تا براي سفر به استان هاي شمالي از مسيرهاي جايگزين استفاده كنند.
سرهنگ همايون شريفي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: اداره راه استان مازندران اعلام كرده است كه بخشي از محور كرج-چالوس را براي انجام عمليات عمراني و بهسازي از ظهر سه شنبه مسدود كرده است.
وي تصريح كرد: هدف از اجراي اين عمليات از سوي مسئولان استان مازندران بهسازي و بازسازي جاده و افزايش ايمني مسافران و خودروهاي عبوري در محور چالوس عنوان شده است.
اين فرمانده ارشد انتظامي خاطرنشان كرد: از ظهر سه شنبه تا پايان اين روز تردد خودروها از كيلومتر 44 جاده چالوس تا كيلومتر 62 ممنوع شد.
شريفي ادامه داد: همچنين در روز چهارشنبه 27 ارديبهشت ماه از ساعت 8 صبح تا 12شب اين مسير براي تداوم كارهاي عمراني مسدود است.
شريفي تاكيد كرد: مسافران براي سفر به استان هاي شمالي بايد در اين روز از جاده هاي ديگر و مسيرهاي جايگزين استفاده كنند.
وي خاطرنشان كرد: البته تردد در جاده چالوس از حد فاصل كرج تا تونل كندوان آزاد است.
شريفي افزود: ماموران راهداري و پليس راه در ساعات اعلام شده خودروها را پس از تونل كندوان متوقف و به مسيرهاي ديگر راهنمايي مي كنند.

 



پياده راه سازي ميدان امام حسين(ع) در شوراي شهر جنجال برانگيز شد

رئيس شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه نمي توان براي هياتهاي مذهبي تعيين كرد كجا سينه بزنند و چه رسوماتي را رعايت كنند گفت: پياده راه ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهدا هيچگاه محل تجمع هيات هاي مذهبي نبوده و آنها هرگز مقابل كارخانه مشروب فروشي سابق سينه نخواهند زد.
مهدي چمران در جلسه ديروز شوراي شهر تهران با اشاره به طرح پياده راه سازي ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهدا گفت: مديريت شهري مي خواهد اين طرح را به بهانه مراسم هاي آئيني و مذهبي اجرايي كند اما ما نمي توانيم به دسته هاي سينه زني خود بگوييم كجا سينه بزنند يا كجا سينه نزنند. آنها سنت هاي سال هاي گذشته خود را اجرا مي كنند.
وي ادامه داد: پيش از اين درگذشته هاي دور در اين محل كارخانه مشروب سازي بوده، شايسته نيست اين مكان را براي مراسم هاي آييني در نظر بگيريم.
عليرضا دبير نيز با بيان اينكه اين خيابان يكي از خيابان هاي تاريخي پايتخت است، گفت: اين طرح مدت ها كار كارشناسي روي آن انجام شده است كه چمران در پاسخ گفت: در تهران قديم اين مكان خندق بوده و ما در كودكي از اين خندق ها بالا و پايين مي رفتيم و جزئي از شهر تهران نبوده است. شورا اين طرح را منطقي ندانسته اما شهرداري دارد بالاجبار اين كار را انجام مي دهد.
حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شورا نيز در ادامه اظهار كرد: مردم را در اين منطقه مجبور كرده اند خانه هايشان را با قيمت هاي پايين بفروشند و قيمت زيرزمين با طبقات بالا يك قيمت است كه باعث اختلاف ميان مردم آن منطقه شده است. بعد از اين فشارها ما اين پروژه را متوقف كرده ايم اما دوباره به مردم فشار آورده اند كه خانه هايشان را بفروشند. چرا بايد تصميمي كه كميسيون ماده 5 گرفته است شورا پيگيري كند؟ تصميمات در جاي ديگر گرفته مي شود پاسخگو بايد كميسيون عمران باشد. حداقل در اين تصميم گيري ها نظر بدهيم تا بدانيم چرا اين اتفاقات مي افتد.
به گزارش مهر عليرضا دبير با بيان اينكه اين پروژه در طرح هاي موضوعي و موضعي طرح تفصيلي پيش بيني شده است گفت: دو سال است روي اين طرح كار مي شود و بحث فراتر از ايجاد يك واحد تجاري در اين منطقه است. شهرداران مناطقي كه درگير اين پروژه هستند بارها در خصوص اين پروژه توضيح دادند و شايسته نيست ميداني كه به نام مبارك امام حسين(ع) نامگذاري شده مردم جرات نكنند از آن رد شوند.
احمد مسجد جامعي نيز با بيان اينكه بهتر بود خيابان هاي بهتري را براي پياده راه سازي انتخاب مي كرديم گفت: خيابان فردوسي تا انقلاب پر از مراكز دانشگاهي، اجتماعي، فرهنگي است و قلب انتشارات ايران است و بهتر بود چنين مناطقي را كه مردم با آن خاطره دارند به اين موضوع اختصاص مي داديم.
در ادامه چمران در پاسخ به دبير گفت: پياده راه ميدان امام حسين نه در طرح تفصيلي پيش بيني شده و نه در طرح جامعه حمل و نقل و ترافيك.
بررسي مجدد طرح تفصيلي در شورا
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه طرح تفصيلي بايد دوباره در صحن علني شورا بررسي شود، گفت: بي برنامگي بدتر از داشتن يك برنامه خط خورده است و ما در حال حاضر در حال اجراي اين برنامه خط خورده هستيم كه بهتر است به آن مقيد باشيم.
حمزه شكيب در جلسه ديروز شوراي شهر تهران با بيان اينكه تهران هميشه داراي طرح ملاك عمل بوده است، گفت: شايد طرح هاي گذشته تهران مانند طرح تفصيلي فعلي اين چنين پهنه بندي نشده باشند اما هر بخشي از تهران داراي نسخه اي بود كه متاسفانه شهرداري ها مقيد به اجراي آن نبودند البته زماني اجراي آن نزديك به صفر مي شد و گاهي نيز در حد قابل قبول به اين طرح ها استناد مي شد.
وي ادامه داد: آنچه طرح تفصيلي را داراي اهميت مي كند الزام به رعايت مقررات است. ما تلاش كرديم مشكل شهرسازي را با اجراي طرح تفصيلي كاهش دهيم اما آن طور كه ما انتظار داشتيم طرح تفصيلي ابلاغ نشد.
رئيس كميسيون عمران شورا با اشاره به تغييرات عمده طرح تفصيلي گفت: به جز تغييرات زمين هاي وزارت راه و شهرسازي تغييراتي نيز در زمين هاي منطقه بالاي همت رخ داده است كه درخواست داريم يك بار ديگر طرح تفصيلي به شورا آمده و بررسي شود.
وي با بيان اينكه مطمئنا برنامه خط خورده بهتر از بي برنامگي است گفت: ما بايد خود را ملزم به اجراي همين برنامه خط خورده بكنيم و نبايد كميسيون ماده 5 هر تغييرات بنيادي كه خواست در اين طرح اعمال كند.

 



باران گل آلود مردم آستارا را غافلگير كرد

بارش شديد باران گل آلود مردم آستارا را غافلگير كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آستارا، بارش شديد باران به صورت گل آلود در روز سه شنبه مردم اين شهر را غافلگير كرد و تردد براي عابران و خودروها را سخت كرد.
باران، جوي ها و سطح معابر و خيابان هاي اين شهر را پرآب كرده و همين امر مشكلاتي را براي شهروندان به وجود آورده است.
بارش باران گل آلود همراه با رعد و برق در آخرين روزها از دومين ماه بهاري سال جاري موجب شده تا بار ديگر قصه تكراري آبگرفتگي معابر در شهر مرزي و توريستي آستارا تكرار شود.
دختر 7 ساله
طعمه سيل شد
فرمانده انتظامي شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالي از طعمه سيل شدن دختر هفت ساله اي براثر جاري شدن سيل در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، جاويد مهري اظهار داشت: در پي گزارش يكي از اهالي روستاي كوه قلعه مبني بر اينكه دختري هفت ساله به هويت ف.ن براثر جاري شدن سيل غرق شده است، بلافاصله اكيپي از مأموران در محل مورد نظر حاضر شدند.
وي بيان داشت: طي بررسي به عمل آمده توسط مأموران فرماندهي بخش مانه، مشخص شد دختر بچه پس از بارش باران شديد و جاري شدن سيل به درون آب سقوط كرده است.
فرمانده انتظامي شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالي تصريح كرد: پدر دختر بچه اظهار داشته پس از جاري شدن سيل در كنار زمين كشاورزي ام، ناگهان دخترم به درون آب سقوط كرد و نتوانستم او را نجات دهم.
وي خاطرنشان كرد: جسد وي روز بعد توسط يكي از اهالي روستا كشف و تحويل خانواده وي شد.

 



در اتوبان تهران- قم برخورد اتوبوس با تابلوي تبليغاتي يك كشته برجاي گذاشت

بي احتياطي راننده اتوبوسي كه با تابلوي تبليغاتي كنار جاده در اتوبان تهران- قم برخورد كرده بود هفت مصدوم و يك كشته برجاي گذاشت.
به گزارش پايگاه خبري 125در دقايق اوليه بامداد ديروز در پي تماس رانندگان عبوري در اتوبان قم با سامانه 125 مبني بر برخورد شديد يك دستگاه اتوبوس با تابلوي تبليغاتي كنار جاده در اتوبان تهران- قم نرسيده به پل واوان ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 50 را به محل حادثه اعزام كرد.
براساس اين گزارش، در دقايق اوليه صبح اين اتوبوس مسافربري بين شهري اصفهان- تهران كه تقريباً همه صندلي هاي آن از مسافر پر بود از جاده منحرف و با تابلوي تبليغاتي برخورد كرده بود.
در پي اين برخورد قسمت پاييني تابلو با ضربه شاسي اتوبوس از جا در رفته و بدنه اتوبوس كه مقاومت كمتري داشت به سمت عقب جمع شده بود.
همچنين راننده اتوبوس به علت جراحات ناشي از ضربه شديدي كه به وي وارد شده بود با تاييد عوامل اورژانس جان باخته بود كه آتش نشانان جنازه وي را براي تحويل به پزشكي قانوني از اتوبوس خارج كردند.


 



وزارت بهداشت هشدار داد توليد بستني هاي سنتي با زعفران تقلبي

كارشناس مسئول واحد اسانس آزمايشگاه مرجع كنترل غذا و داروي سازمان غذا و دارو، با اشاره به اينكه سال گذشته 3درصد از بستني هاي فله اي موجود در بازار حاوي طعم دهنده ها و اسانس هاي تقلبي بودند از مردم خواست تا از بستني ها و آبميوه هاي بسته بندي شده، بويژه در فصل تابستان استفاده كنند.
اكرم فراهاني با بيان اينكه كنترل بخشي از اسانس هايي كه به عنوان طعم دهنده در مواد غذايي و دارويي استفاده مي شود برعهده وزارت بهداشت و كنترل بخشي ديگر برعهده معاونت هاي غذا و داروي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور است، اظهار كرد: ميزان تقلب در طعم دهنده ها و رنگ ها بالاست، زيرا مردم قادر به تشخيص آن نيستند.
فراهاني با بيان اينكه علاوه بر زعفران هاي بسته بندي شده در بازار، از زعفران هاي تقلبي و ساير طعم دهنده ها در توليد بستني ها استفاده مي شود، گفت: طبيعتاً انتظار داريم بستني هاي ميوه اي حاوي طعم طبيعي ميوه ها باشند، تا مردم هم در حين استفاده كمتر آسيب ببينند.
فراهاني با اشاره به اينكه حتي ممكن است كافي شاپ هايي كه خودشان بستني توليد مي كنند از طعم دهنده ها و اسانس هاي مصنوعي و تقلبي استفاده كنند، گفت: لازم است نظارت بيشتري بر اين مراكز صورت پذيرد.
كارشناس مسئول واحد اسانس آزمايشگاه مرجع كنترل غذا و دارو با بيان اينكه كنترل PMS براي فرآورده هايي نظير بستني در فصل تابستان شدت مي يابد، عنوان كرد: در سال گذشته درحدود 3 درصد از بستني ها، آبميوه ها و نوشيدني هايي كه در بازار به صورت فله اي و «باز» عرضه مي شدند، از طعم دهنده هاي تقلبي استفاده شده بود.
فراهاني بر انجام تست هاي حرفه اي سريع (Rapid tests) براي كنترل اين محصولات تأكيد كرد و گفت: توصيه مي كنيم مردم از مواد غذايي بسته بندي شده استفاده كنند.

 



اعضاي بدن دختر رفسنجاني اهدا شد

مسئول دفتر هماهنگ كننده پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هفته دوم ارديبهشت ماه جاري بر اثر واژگوني خودرويي در جاده سرچشمه دختر 29 ساله اي به نام زهره خدايارپاريزي از ناحيه سردچار آسيب شد.
محمدحسين كاظميان افزود: اين بيمار پس از انتقال به بيمارستان به كما رفته و بعد از دو روز دچارمرگ مغزي شد.
كاظميان افزود: پس از قطع اميد از سوي پزشكان، خانواده وي تصميم به اهداي اعضاي بدن بيمار گرفته و در نهايت شامگاه يكشنبه پس از اخذ رضايت عمل اهداي عضو با موفقيت انجام شد.
پدر زهره خدايار گفت: براي رضاي خدا و خشنودي روح فرزندمان كه در زمان حياتش مشتاق به اين كار بود، به اين عمل خداپسندانه رضايت داديم.

 



در كبودرآهنگ اتفاق افتاد ضرب و شتم جانباز 2دست قطع توسط مسئولان شركت گاز

همدان- خبرنگار كيهان:
خانواده هاي شهدا و ايثارگران كبودرآهنگ و مجمع نمايندگان ايثارگران همدان خواستار مجازات ضاربان جانباز 70 درصد شدند.
«حاج قربان هاشملو» جانباز 70 درصد و دو دست قطع كبودرآهنگي كه براي انجام كار خود به يكي از شركت هاي دولتي شهرستان مراجعه كرده بود، در پي اصرار بر گرفتن حق خود، مورد ضرب و شتم توسط مسئولان شركت قرار گرفت.
وي در گفت وگو با خبرنگار ما، در اين باره اظهار داشت: براي گرفتن امتياز كنتور گاز منزل مسكوني ام به امور مشتركان شركت گاز كبودرآهنگ مراجعه كردم. بنا به درخواست مسئول امور مشتركان، يك بار 120 هزار تومان و بار دوم 80 هزار تومان به حساب شركت در يكي از بانك ها واريز كردم. وقتي براي ادامه كار به شركت گاز مراجعه كردم، گفتند كه واحد شما فاقد پايان كار بوده و كنتور به آن تعلق نمي گيرد.
اين جانباز اضافه كرد: وقتي اين جواب را شنيديم از مسئول امور مشتركان خواستم نامه اي براي پس گرفتن پولم از بانك بنويسد و به من بدهد، اما او جواب داد كه به ما مربوط نيست و برو از همان جا كه پول ريخته اي آن را بگير، اما من اصراركردم بلكه بتوانم حق خود را بگيرم كه در اين لحظه فرد مذكور به طرف من آمد و گردن مرا گرفت و قصد درگيري داشت كه معاون و بعد رئيس شركت نيز با خبر شده و آمدند و مرا مورد ضرب و شتم قرار داده و از شركت بيرون انداختند.
وي يادآور شد: متأسفانه مامور نيروي انتظامي هم كه در محل حاضر شده بود، با پاشيدن اسپري گاز اشك آور باعث سوزش شديد چشم و افزايش ناراحتي من شد.
«هاشملو» اعلام كرد: با طرح شكايت من، گويا رئيس شركت گاز شهرستان از كار بركنار شده اما معاون وي هنوز هست.
بنابر همين گزارش، در پي انتشار خبر ضرب و شتم اين جانباز 70 درصد، جمعي از مردم و خانواده هاي شهدا و ايثارگران شهرستان در فرمانداري اين شهر تجمع كرده و خواستار برخورد قاطع با عوامل اين حادثه شدند. همچنين رئيس و اعضاي مجمع نمايندگان ايثارگران استان همدان و جمعي از مردم كبودرآهنگ به ديدار اين جانباز رفته و از وي دلجويي كردند.
از سوي ديگر، مجمع مذكور در حمايت از جانباز كبودرآهنگي بيانيه اي صادر كرده كه در آن آمده است: «وقتي مسئول ارشد استان به فرزندان شهدا و ايثارگران بي توجهي روا مي دارد، بديهي است مسئولان زيرمجموعه، جانباز دو دست قطع را با لگد از اداره بيرون مي اندازند...»
در بخش ديگري از بيانيه مذكور چنين نوشته شده است: «بي شك اگر در اين ايام دوستان شهيد اين جانباز 70 درصد حضور داشتند، پاسخي دندان شكن و در خور شخصيت آنان (هتاكان) مي دادند تا درس عبرتي باشد براي آنان كه بر سر سفره انقلاب نشستند و قدر شهدا و ايثارگران را ندانستند».
مجمع نمايندگان ايثارگران استان همدان بر پيگيري قضيه تا مجازات مسئولان متخلف تأكيد كرده است.

 



نزاع مرگبار 2خرس در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
نزاع دو خرس قهوه اي منجر به تلف شدن يكي از آنان شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: در پي درگيري دو خرس در ارتفاعات براگور از توابع بخش بلوكات رودبار علاوه بر شكسته شدن يك درخت راش و درختچه هاي ديگر، يكي از خرس ها تلف و توسط خرس پيروز خورده شد.
امير عبدوس افزود: از منظر رفتارشناسي در خرسها، خوردن خرسي توسط خرس ديگر و پخش استخوان هاي حيوان به اطراف، رفتاري بسيار نادر بوده و گزارشي از آن در استان تاكنون وجود نداشته است.
خرس قهوه اي يكي از پستانداران مهم استان گيلان است.

 



مرگ 500 آمريكايي با شوكر پليس

پليس آمريكا در 10 سال گذشته دست كم 500 نفر را با شوك برقي كشته است.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي، افسران پليس مي گويند شوك برقي ابزار ارزشمندي براي تسليم شدن مظنونان است؛ اين در حالي است كه از آن عليه كودكان و افراد مسن نيز استفاده شده است. «راب رينولدز» خبرنگار اين شبكه از سن خوزه كاليفرنيا گزارش داد: اين تصوير نشان مي دهد كه يك زن 72 ساله غيرمسلح بر اثر استفاده پليس از شوك برقي به زمين افتاده است. پليس كاليفرنيا در صحنه ديگر يك مرد غيرمسلح را در زمين بيسبال با شوك برقي مورد حمله قرار داد. پليس كاليفرنيا بارها از اين وسيله عليه افراد غيرمسلح در زمين بيسبال استفاده كرده است.«رينا چاكرابورتي» از عفو بين الملل گفت: ما دريافتيم از سال 2001، دستكم 500 نفر بر اثر استفاده پليس از شوك برقي جان داده اند. خبرنگار الجزيره انگليسي گفت: در چند سال گذشته در سن خوزه 6 نفر بر اثر استفاده پليس از شوك برقي كشته شدند. اين بالاترين رقم مرگ در ميان شهرهاي آمريكا است. جاسون دواير سخنگوي پليس گفت: شوك برقي ابزار مفيدي براي پليس براي دفاع از خود است با اين حال سازمان عفو بين الملل خواستار تدوين قوانين مربوط به استفاده از شوك برقي شده است.

 



تصادف خونين اتوبوس مدرسه با كاميون

بنابر اعلام پليس ابوظبي، برخورد يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان با كاميون منجر به مرگ يك نفر شد و 7 دانش آموز را روانه بيمارستان كرد.
بنابر اعلام پليس ابوظبي، بر اثر اين حادثه راننده دستگاه اتوبوس در دم جان باخت و دانش آموزان مجروح نيز براي درمان به بيمارستان منتقل شدند.
به گفته پليس نيروهاي امداد پس از اطلاع از وقوع اين سانحه رانندگي به محل اعزام شدند و عمليات امدادرساني به مجروحان را آغاز كردند.پليس پس از انتقال يافتن مجروحان اين حادثه بررسي ها براي علت يابي وقوع اين سانحه رانندگي را آغاز كرد.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي Gulfnews، پليس ابوظبي از رانندگان سرويس هاي مدرسه خواست تا براي حفظ جان دانش آموزان از قوانين رانندگي پيروي كرده و با سرعت مطمئن حركت كنند.

 



دريافت شمش طلا در ازاي فضولات حيواني

مسئولان يكي از شهرهاي تايوان در ازاي جمع آوري فضولات علي الخصوص سگهاي ولگردي كه تعداد آنها روز به روز بيشتر مي شود، شمش طلا مي دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در جريان افزايش حيوانات و سگهاي ولگرد در يكي از شهرهاي شمالي تايوان، مسئولان اين كشور به ابتكار جديدي دست زدند. شهروندان اين شهر با توجه به مقدار فضولاتي كه جمع آوري مي كنند، در قرعه كشي شركت داده شده و برنده جايزه شمش طلا به ارزش 2 هزار دلار خواهند شد.
اين طرح سال پيش به طور آزمايشي و براي اولين بار در اين شهر اجرا شد و بيش از 20 هزار شركت كننده داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14