(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 - شماره 20210 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنگ سناريوها (يادداشت روز)
تابوت ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
گزارش خبري كيهان از تركيب فراكسيون ها در مجلس نهم
اژه اي: بيش از 100 نفر ديگر به متهمان پرونده فساد مالي افزوده مي شود
سلطانيه: فضاي مذاكرات با آژانس بسيار سازنده است
مسكو: تحريم هاي جديد عليه ايران مطرح نيست
آمريكا مي داند كه ايران چه نفوذ اثرگذاري در خاورميانه دارد (خبر ويژه)
سنگ لحد نيز نتوانست اپوزيسيون را بيدار كند (خبر ويژه)
جنگ زرگري در عرصه سياسي و ائتلاف در عرصه فرهنگي! (خبر ويژه)
اين چه مستقلي است كه متصل است؟! (خبر ويژه)



جنگ سناريوها (يادداشت روز)

وقتي اين سوال مطرح مي شود كه از مذاكرات درباره برنامه هسته اي ايران انتظار چه نتيجه اي مي رود؟ شايد مهم ترين مسئله اين باشد كه ببينيم منظور از «نتيجه» در اينجا چيست؟ به عبارت ديگر، يكي از مهم ترين -و در عين حال بحث ناشده ترين - مسائل درباره پرونده هسته اي ايران اين است كه وقتي از راه حل درباره اين پرونده سخن گفته مي شود، در واقع هيچ تلقي واحد و بين الاذهاني از اين مفهوم در ميان گروه 1+5 وجود ندارد و هر كدام از آنها ديدگاه خاص خود را در اين باره دارد. در آستانه مذاكرات بغداد، اين بسيار مهم است كه دركي روشن از اين تفاوت ها و اختلافات در دست داشته باشيم. تنها در اين صورت است كه خواهيم دانست توقع حل موضوع در خلال اين مذاكرات منطقي هست يا نه. اگر بتوان فصل مشتركي ميان همه اين ديدگاه هاي متنوع يافت، آن وقت دورنماي يك راه حل پديدار مي شود وگرنه صرف نظر از اينكه ايران در مذاكرات چگونه رفتار خواهد كرد، امكان حل موضوع وجود ندارد چرا كه هر فرمولي لاجرم معارضاني خواهد داشت و بنابراين توافق دستجمعي ميان 1+5 هرگز شكل نخواهد گرفت.
از آمريكا شروع كنيم. وقتي آمريكايي ها درباره حل موضوع هسته اي ايران حرف مي زنند منظورشان چيست؟ اگر فقط به اظهارات رسانه اي دولتمردان امريكايي و تحليل هاي منابع غربي در اين باره نگاه كنيم، در خلاصه ترين بيان ممكن حل موضوع هسته اي ايران از ديد آمريكا در گرو آن است كه بتوان يك چارچوب امنيتي و ژئوپلتيكي تعريف كرد كه در آن برنامه هسته اي ايران خطري براي منافع حياتي آمريكا نباشد. شايد اين موضوع زياده از حد كلي به نظر برسد، ولي نگاه دقيق به موضوع ممكن نيست، مگر اينكه آن را به همين اندازه كلي ببينيم.
دو سوال مهم هست كه آمريكايي ها بايد در اين باره به آن پاسخ بدهند. نخست، آيا غني سازي اورانيوم تحت پادمان در ايران نقض كننده منافع حياتي آنها هست يا نه؟ تا مدتي پيش، آمريكايي ها با قاطعيت مي گفتند كه غني سازي اورانيوم نمي تواند بخشي از يك برنامه هسته اي صلح آميز باشد و بنابراين توقف آن بخش ضروري هر گونه راه حل درباره پرونده هسته اي ايران است. اكنون اما نشانه هايي پديدار شده كه حكايت از تعديل اين موضع از جانب آمريكا دارد به اين معنا كه آمريكايي ها آماده شده اند ميان دو مفهوم غني سازي اورانيوم و ساخت سلاح هسته اي تفكيك كرده و خط قرمز خود را از اولي به دومي منتقل كنند. اگرچه ظاهرا روشن است كه چنين تغيير ديدگاهي در واشيتنگتن رخ داده ولي تا زماني كه اين موضوع به طور رسمي اعلام نشود، نمي توان آن را جدي گرفت.
سوال دوم هم اين است كه آيا تا زماني كه آمريكا منافع امنيتي خود را بر منافع اسرائيل منطبق كرده و سياست اعلام شده خود درباره تغيير رژيم در ايران را كنار نگذاشته باشد، آيا امكان هيچ نوع فهم مشتركي از مقوله ترتيبات امنيتي و ژئوپلتيكي وجود خواهد داشت؟ يك نگاه قدرتمند درون ايران اين است كه از نظر آمريكا مسئله هسته اي نه يك مسئله نظامي يا امنيتي بلكه بهانه اي براي پيش برد سياست تغيير رژيم در ايران و همچنين تحميل ترتيبات امنيتي مدنظر خود به بلوك هاي مختلف قدرت در جهان است. وقتي چنين باشد، آيا اصلا به نفع آمريكا هست كه اين پرونده حل شود؟
انجام مذاكرات معنادار و جدي مستلزم آن است كه پاسخ اين سوال ها روشن شود. اين جمله البته چندان دقيق نيست. پاسخ اين سوال ها همين الان هم روشن است. مسئله اين است كه آيا آمريكا خود را آماده كرده است تا بعد از 3 دهه پاسخي متفاوت به اين سوال ها بدهد؟ اين موضوعي است كه سرنوشت گفت وگوهاي آينده را روشن خواهد كرد.
بلوك بعدي روسيه و چين است. اين دو كشور را تا آنجا كه به برنامه هسته اي ايران مربوط مي شود مي توان بلوكي واحد دانست با اين تفاوت كه هيچ يك بدون ديگري و به تنهايي حاضر به ايستادن در اين ميدان نيست. اين دو كشور معتقدند پرونده هسته اي ايران زماني حل مي شود كه پرسش هاي آژانس از ايران پايان يافته باشد و راه حل اين موضوع هم آن است كه سياست تغيير رژيم در قبال ايران كنار گذاشته شود و ايران بداند در ازاي هر گامي كه براي همكاري با آژانس و حل موضوعات باقي مانده بر مي دارد يك امتياز واقعي و عيني دريافت خواهد كرد.
روسيه و چين البته با ساخته شدن سلاح هسته اي نه فقط از جانب ايران بلكه از جانب هر كشور ديگري كه بخواهد كلوپ فعلي دارندگان سلاح هاي هسته اي در جهان را به هم بريزد مخالفند، اما نكته اين است كه اين دو كشور هرگز باور نداشته اند كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است و همواره گفته اند كه شواهد عرضه شده در اين باره از جانب سرويس هاي اطلاعاتي غربي متقاعدكننده نيست. نتيجه اي كه به طور مشخص از دل اين تحليل بيرون مي آيد اين است كه از ديد روسيه و چين، پذيرش غني سازي در ايران و حركت به سمت لغو تحريم ها بخش ضروري از هر گونه راه حل احتمالي درباره پرونده هسته اي ايران است.
روسيه و چين البته درباره روش مذاكره با ايران هم ديدگاهي متفاوت از بلوك آمريكا و اروپا دارند. به لحاظ روشي، عقيده آمريكا همواره اين بوده است كه فشار بخش ضروري از هر نوع طراحي ديپلماتيك براي حل مسئله هسته اي ايران است آن هم با اين پيش فرض كه فشار مذاكره را تقويت مي كند و ايران را در تغيير محاسباتش منعطف تر خواهد كرد. روسيه و چين اما عقيده دارند اين نوع نگاه با تجريه تاريخي مذاكرات با ايران منطبق نيست. به لحاظ تاريخي هر گاه فشار بيشتري به ايران وارد شده مذاكرات هر چه بيشتر از وضعيت سازنده فاصله گرفته و برنامه هسته اي ايران هم با سرعت بيشتري پيش رفته است. بنابراين اگر هدف حركت به سمت يك راه حل است، بايد رويكرد دو مسيره جاي خود را به رويكردي گام به گام بدهد كه در آن به جاي تهديد به افزايش فشارها در صورت عدم پيشرفت مذاكرات، ادبيات تشويق به كاهش فشارها در صورت پيشرفت مذاكرات به كار گرفته شود.
با اين حال، يك ترديد جدي درباره رفتار روسيه و چين اين است كه اين دو كشور به موضوع برنامه هسته اي ايران به مثابه ابزاري براي چانه زني با غرب نگاه مي كنند و به محض اينكه معامله نان و آب داري به آنها پيشنهاد شود، مسير ديگري در پيش خواهند گرفت. به عبارت ديگر، اين ذهنيت كاملا جا افتاده و قوام يافته درباره روسيه و چين وجود دارد كه بناي اين دو كشور درباره مسئله هسته اي ايران معامله با غرب است و فقط زماني راهبرد مقاومت را در پيش مي گيرند كه معامله امكانپذير نباشد. به اين ترتيب با وجود آنكه راهبرد روسيه و چين درباره برنامه هسته اي ايران تا حدود قابل توجهي مثبت بوده ولي يك ترديد تاريخي بر آن سايه افكنده است.
بلوك بعدي اتحاديه اروپاست كه نگاهي هم متفاوت از آمريكا و هم متفاوت از روسيه و چين به موضوع دارد. بلوك اروپايي قلب هرگونه راه حل احتمالي درباره برنامه هسته اي ايران را دو چيز مي دانند: 1- اجتناب از درگيري نظامي و 2- عمل به قطعنامه هاي شوراي امنيت. اين راهبرد اروپا در واقع فاقد استقلال است و هر جزء آن از جايي ديگر اقتباس شده است. تاكيد اروپا بر جلوگيري از درگيري نظامي مستقيما محصول تحليل نادرست آن از توانايي ها اسرائيل و جدي گرفتن بلوف هاي ضد ايراني آن است و اصرار بر اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت هم اساسا يك ايده آمريكايي است. اما نكته ديگري هست كه براي اروپايي ها از هر دو اين موضوعات مهم تر است و آن هم اينكه اروپا گرچه ادعا مي كند كه داراي سياستي مستقل است اما در واقع پذيرفته است كه به عنوان تابعي از آمريكا و اسرائيل عمل كند و بنابراين عملا جايگاه جدي در صحنه مذاكرات با ايران ندارد.
بلوك آخر رژيم صهيونيستي است. به نظر مي رسد دقيق ترين ديدگاه اين است كه بگوييم مسئله صهيونيست ها اساسا برنامه هسته اي ايران نيست. مسئله از ديد آنها اين است كه مي دانند به تنهايي توان رويارويي با ايران را ندارند و بنابراين در اين فكر هستند كه چطور مي توان حداكثر اجماع جهاني را عليه ايران بوجود آورد. از ديد اسرائيل بهترين راه حل اين است كه اين مسئله هرگز حل نشود تا همواره ابزاري براي جو سازي عليه ايران وجود داشته باشد. تا آنجا كه به اسرائيل مربوط است، مثلا درباره مذاكرات بغداد، عدم كاهش تحريم ها و اعمال حتمي تحريم هاي ژوئن و ژوئيه از پيدا شدن هرگونه راه حلي در مذاكرات مهم تر است. بنابراين در ادبيات صهيونيست ها مفهومي به نام راه حل پرونده هسته اي ايران تعريف نشده است و بهترين راه حل اين است كه هيچ راه حلي پيدا نشود.
مذاكرات با ايران صحنه اي در هم تنيده از اين سناريوهاست و تا زماني كه غربي ها قادر به حل مسئله در ميان خود نباشند بدون ترديد از حل آن با ايران هم ناتوان خواهند بود.
مهدي محمدي

 



تابوت ! (گفت و شنود)

گفت: يك ضد انقلاب فراري طي مقاله اي در سايت گويانيوز نوشته است، ما يك وقتي اپوزيسيون بوديم، اما الان مرده ايم!
گفتم: اي بابا! اين چه حرفيه! چرا شكسته نفسي مي كنيد!
گفت: «الف- محققي» نوشته است؛ بايد قبول كنيم كه همه ما مرده ايم و زمان تشييع جنازه مان نزديك است.
گفتم: بگو زبونش رو گاز بگيره! حالا حرف حسابش چيه؟!
گفت: به رهبران گروه هاي اپوزيسيون گفته؛ به جاي رهنمود دادن، بگوئيد براي مراسم تشييع جنازه خود چه بايد بكنيم؟!
گفتم: نوكري از اربابش پرسيد؛ در تشييع جنازه شما، جلو تابوت راه بروم يا عقب تابوت؟ اربابش كه از اين سؤال عصباني شده بود، گفت؛ مرتيكه اين چه سؤاليه؟ تو وسط تابوت! باش، مردم خودشون تو رو راه مي برند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤وقتي آمريكا بدون توجه به قوانين بين المللي همواره در امور كشورهاي منطقه مثل سوريه و بحرين دخالت مي كند روا نيست ايران اسلامي اين ظلم و ستم ها به كشورهاي همسايه را فقط نظاره گر باشد و كاري انجام ندهد.
5764---0912
¤در رژيم پهلوي كه بحرين را از ايران جدا كردند يادم مي آيد يكي از نشريات وابسته به يكي از احزاب كه زير چاپ توقيف شد به نشانه اعتراض به اين حركت تيتر كرده بود مردم ايران چه نشسته ايد كه بحرين از پيكره ايران جدا شد. امروز با اين سرنوشتي كه دشمنان قرار است براي بحرين رقم بزنند و آن را ملحق به عربستان بكنند ملت ايران و احزاب نبايد ساكت بنشينند و تماشا بكنند.
عليمرداني
¤از اينكه نمايندگان مجلس به ادامه واردات كالاهاي خارجي نه گفتند بسيار خوشحال و متشكريم. اين نشان دهنده عشق و ارادت خالص و بي پايان به مسير ولايتمداري است.
يك هموطن
¤وزير خارجه آمريكا برقراري روابط با گروه تروريستي القاعده و كمك مالي در 20 سال گذشته را صراحتا اعلام و افشا كرد، از شيطان بزرگ بايد پرسيد اين خيل عظيم مردم افغانستان كه به بهانه معضلات ناشي از ماجراي يازده سپتامبر مظلومانه كشته شدند گناهشان چه بود؟
سليمان بلغار
¤نمايندگان مجلس بايد در انتخاب رئيس مجلس دقت كنند و كسي را بر اين كرسي بنشانند كه با پشتوانه بالاي مردمي به خانه ملت راه يافته است.
يك شهروند
¤ترس ما در اين شرايط ويژه اين است كه با اين گروكشي هاي مسئولين از يكديگر و وارد شدن فشار به زندگي روزمره مردم فرصت هاي طلايي از دست برود و دشمنان از اين غفلت به وجود آمده در اهل حق خوشحال بشوند. دعا مي كنيم بعد از اين همه تحمل فراز و نشيب ها در طول مسير انقلاب دشمن شاد نشويم.
1175---0935
¤به روساي هر يك از قوا درخصوص رسانه اي كردن اختلاف خود با ديگر سران قوا و خط و نشان كشيدن براي ديگران بايد گفت «به كجا چنين شتابان» چرا آنان با سوءمديريت خويش اسباب ناراحتي دوستان و خوشحالي دشمنان را فراهم مي سازند.
6219---0912
¤اهانت و جسارت خواننده مرتد و هتاك به مقام و ساحت ائمه معصومين(ع) علي الخصوص امام هادي(ع) را محكوم كرده و دعا مي كنيم عذاب سختي در دو دنيا در انتظارش باشد.
1969---0936
¤به وزير تجارت و صنعت بفرمائيد لااقل يك بار ديگر مثل سابق شير و ماست خريداري كنيد تا ببينيد آيا قيمت ها فرقي كرده است يا نه؟ الان فقط قيمت شير روزانه كم شده است اما ديگر محصولات لبني كاهش قيمتي نداشته اند.
پيكر
¤در خبرها بارها تكرار شد كه هيچ گونه افزايش قيمتي تا سال 92 نداريم ولي در عمل خلاف اين گفته مسئولين بارها ثابت شد. چرا كه ديگر جنسي شايد باقي نمانده كه قيمت آن افزايش نيافته باشد. به نظر مي رسد مسئولين بايد به دو مطلب توجه ويژه داشته باشند: 1-اگر قيمت اجناس افزايش مي يابد (كه طي اين چند وقت افزايش يافته است) لطف كنيد به نظارت بر كيفيت اجناس نيز توجه كنيد. اين خواسته تمام خانواده هاست. 2-حداقل به گفته خود پايبند باشيد و مردانه نگذاريد افزايش قيمت صورت گيرد.
احمدزاده
¤مسئولان در برپايي نمايشگاه ها بايد چارچوبي براي غرفه داران بگذارند كه حداقل حجاب و شئونات اسلامي را رعايت كنند. در فرهنگسراها هم زنان به بهانه پوشش لباسهاي محلي، با هر نوع حجابي كه دلشان بخواهد حاضر مي شوند.
يك شهروند
¤ صحبت هاي مادر شهيد احمدي روشن را از تلويزيون تماشا كردم. به عنوان مادر دو دانشجو خطاب به اين مادر شهيد بزرگوار عرض مي كنم كه ايشان نبايد در منزل بنشينند بلكه بايد پرچم رسالت فرزند شهيدش را بر دوش گرفته و مدرسه به مدرسه بچرخاند و به دختران ما درس بزرگ مادربودن را بياموزد.
سروش
¤ماجراي بي نهايت تلخ و جبران ناپذير كشته شدن 3 كودك در خرمدره مايه تاسف است قطعا با كمترين تبحر، عقل حكم مي كرد چنين مراسمي پراستقبال در محوطه باز برگزار شود.
سليماني
¤ايران خودرو به چه دليل قيمت محصولات خود را دائم افزايش مي دهد، قيمت فعلي محصولات ايران خودرو ديزل از 147 ميليون تومان به 155 ميليون تومان افزايش يافته است. در اين شركت چه اتفاقي افتاده كه به يكباره قيمتها اين چنين افزايش مي يابد؟
6570---0912
¤ از مسئولين استان البرز درخواست مي شود به وضعيت فرديس كرج رسيدگي نمايند با توجه به جمعيت ششصد هزار نفري شايسته نيست كه از: 1-امكانات ضعيفي برخوردار باشد 2-نه شهرستان باشد و نه بخش 3-پروژه هاي نيمه كاره و رها شده داشته باشد 4-خيابان 600 متري شرق شهرك سپاه 200متر آن جدول گذاري و بقيه رها شود تا بلوك هاي جدول رها شده در كنار خيابان فرسوده شود و از بين برود و كسي نيز پاسخگو نباشد. شايسته است مسئولين با نگاهي به فعاليت استان همجوار تحركي براي حل مشكلات فوق و فضاي سبز فرديس داشته باشند.
1614---0912
¤ چرا رانندگان براي اخذ گواهينامه پايه يك از شهر صنعتي مثل ساوه بايد به مركز استان (اراك) بروند. از مسئولين امر انتظار مي رود نسبت به حل اين موضوع اقدام نمايند.
9300---0936
¤ از مسئولين تصميم گير در مورد از رده خارج كردن موتورسيكلت و خودروهاي سواري درخواست مي شود كمي عاقلانه تر تصميم بگيرند و توجهي هم به واقعيت هاي جامعه داشته باشند. اينكه موتورسيكلت با قيد 8 سال از تاريخ خريد بايد اسقاط شود تصميم صحيحي نيست چرا كه با توجه به ميزان استفاده، برخي از موتورسيكلت هاي بالاي 20 سال عمر به مراتب از موتورسيكلت هاي 3-2سال كاركرده از كيفيت مطلوب تري برخوردارند. نكند دست مافياي خريد براي رونق سرمايه داران از هر تلاشي فروگذاري نمي كند؟!
صباغيان
¤ با اينكه از حقوق فروردين ما فرهنگيان بابت بيمه طلايي پول بيمه كسر كرده اند ولي خدمات دهي در حد صفر است. شايسته نيست با معلمي كه 30 سال پاي تخته گچ خورده اين گونه سرد برخورد كنند.
4255---0915
¤ وقتي بيكاري در كشور بيداد مي كند به كارگيري كارگران اتباع خارجي توسط شهرداري تهران چه توجيهي دارد؟
8409---0912
¤ نزديك به دو ماه از سال جديد كه سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده مي گذرد. سران قوا هر يك گزارشي بدهند در اين مدت براي عملي ساختن اين شعار چه قدمي برداشته اند.
8641---0910
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 12
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 14/2/91 در خصوص خيابان لاله زار به اطلاع مي رساند:طبق اعلام حوزه معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه، در خيابان لاله زار جنوبي به طور مستمر موضوعاتي همچون (خدمات شهري، فضاي سبز، سد معبر و...) مراقبت و كنترل مي گردد. عليهذا اگر مورد خاصي مد نظر شهروند محترم است اعلام تا در اسرع وقت رسيدگي و نتيجه اعلام گردد.
پاسخ مترو
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 19/2/1391با مضمون درخواست پخش راديو معارف در ايستگاه ها به آگاهي مي رساند: طرح راديو مترو در حال حاضر در معاونت فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه در دستور كار قرار دارد تا پس از دريافت نظرات فني و تخصصي كارشناسان، ان شاءالله به مرحله اجرا درآيد. لذا به نظر مي رسد پيشنهاد اين شهروند گرامي و ديگر مسافران محترم در راديو مترو تامين خواهد شد.
¤ كيهان هر روز با چاپ آگهي در روزنامه فروش كتاب هاي منتشره خود را از طريق عرضه در نمايشگاه بين المللي كتاب تبليغ مي كند وقتي ما شهرستاني ها، دسترسي به نمايشگاه تهران و فروشگاه كتاب انتشارات كيهان نداشتيم و نداريم براي تهيه اين كتاب ها چه كار بايد بكنيم.
6374-0936
كيهان: شما مي توانيد به اين منظور با شماره تلفن هاي 33910849 و 33916991 تماس بگيريد.
¤به امثال اصغر فرهادي ها كه دل خوش كرده اند به جايزه اسكار مي گويم كه اين انقلاب صاحب دارد و دست خدا بالا تر است و مردم و رهبري را او پشتيباني مي كند و اگر امثال شماها هزار جايزه اسكار بگيريد و صدها سال نيز عمر كنيد نمي توانيد آسيبي به اين انقلاب بزنيد چرا كه ملت فهيم و بصير ما پشت سر ولايت گام برمي دارند و هميشه در صحنه اند.
احمدي از شهرري
¤چرا واحد زيباسازي منطقه12 نسبت به آذين بندي و چراغاني ميادين منطقه12 از جمله ميدان شهدا و... به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) همچون اعياد مذهبي ديگر اقدام ننمود؟
اسكندري
¤ از واحد روشنايي برق بوعلي درخواست مي شود نسبت به تأمين روشنايي سر چراغ كوچه انتظار كه از خيابان نامجوي شمالي منشعب مي شود و حدود يك سال است كه در خاموشي به سر مي برد اقدام نمايد.
يك شهروند
¤كي در نظام جمهوري اسلامي تفاوت دريافتها به حداقل مي رسد وقتي يك كارمند 300هزار تومان مي گيرد و مديري بيشتر از 2ميليون، آن وقت آيا مديران و مسئولين حس خواهند كرد كه تورم و گراني و مستأجري و عروس و داماد و نوه داشتن يعني چه؟!
5054-0911
¤ بيش از 4ماه است كارت معافيت خود را براي هوشمند نمودن تحويل پليس+10 نموده ام ولي هنوز خبري از تحويل آن نيست؟ چرا اين قدر زمان تعويض طول مي كشد؟
5343-0937
¤واقعا شرم آور است كه وليعهد آل خليفه بحرين خود را در برابر وزير خارجه آمريكاي غيرمسلمان چنين خوار و كوچك مي كند؟ گويا وي نوكر خانم كلينتون است.
يك هموطن
¤از رياست محترم قوه قضائيه كه با صبر و حوصله و پيگيري شبانه روزي با فساد بانكي سه هزار ميلياردي قاطعانه برخورد نمودند كمال تشكر را داريم.
جوانفر از بابل
¤مدت 4سال در شهرداري قائم شهر مشغول به كار بودم و حالا ما را اخراج كرده اند و افرادي ديگري را جايگزين ما نموده اند. آيا با اين عمل خدا را راضي كرده اند؟
4373-0936
¤پيامبر اعظم(ص) مي فرمايند: خواننده قرآن و شنونده آن در پاداش يكسانند.
(مستدرك الوسايل ج4ص261)
6263-0938
¤چرا شهرداري منطقه4 قم حكم ديوان عدالت اداري را قريب يك سال است اجرا نمي كند؟
6914-0912
¤آقاي رئيس جمهور در سفرهاي استاني مرتب از ايجاد اشتغال براي جوانان كشور صحبت مي كند و از مردمي كه براي سخنراني ايشان جمع شده اند كف و سوت مي گيرد. ولي چرا فرزند تحصيلكرده بنده در اين چند سال جايي شاغل و استخدام نشده است؟
8886-0914
¤بعضي از گويندگان و مجريان برنامه هاي سيما با محاسن تراشيده كه فعل حرام است در تلويزيون ظاهر مي شوند. جاي تأسف دارد كه در رسانه ملي كشور مسائل شرعي زير پا گذاشته مي شود. آن وقت انتظار داريم امور ديگر جامعه نيز سامان پيدا كند.
3819-0916
¤ شركت افروز ايمن غرب با فروش كپسول آتش نشاني به گروهي از شهروندان در سال قبل پول شارژ سه سال بعد را پيشاپيش از ما دريافت كرده است ولي از تعهد خود كه شارژ به موقع است طفره مي رود و مدت 4ماه خلف وعده دارد.
6988-0936
¤نسبت به داير كردن كمپينگ در شهرستان هرسين اعتراض داريم لطفاً به گوش مسئولين برسانيد.
8850-0918
¤نارضايتي هايي كه در اثر افزايش ميزان ديه و بيمه شخص ثالث در جامعه به وجود آمده بايد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولين را به اين فكر وادارد كه از كنار مشكلات و گرفتاري هاي مردم راحت عبور نكنند و از عواقب اين بي تفاوتي بترسند.
6988-0936
¤راننده كاميون هستم. از طرف اتحاديه مربوط براي بيمه اختياري اقدام كرده ام .در سال گذشته در محاسبه يك ماه اشتباه پيش آمد، با اينكه مقصر نيز خودشان بودند ولي تقصير را به گردن بنده انداخته اند و از تمديد بيمه خودداري مي كنند. از اتحاديه نامه برده ام خراب بودن سايت را بهانه مي كنند.
رحماني
¤ از روزنامه كيهان انتظار داريم مانند ساير روشنگريهاي خود گراني و قيمت هاي كاذب را ريشه يابي كنند. مردم خوبي مثل مردم ما در دنيا پيدا نمي شود.
8598---0914
¤ مدت 56 ماه بسيجي در جبهه هاي حق عليه باطل خدمت كرده ام. حال كه براي معافيت سربازي فرزندم اقدام نمودم مي گويند دستورالعمل نيامده است. از مسئولين امر انتظار مي رود مشكلات اين قشر را مرتفع نماييد.
4110---0914
¤ پيوند اصلاح طلبان با شعار جمهوري ايراني با عدالت طلباني كه شعارشان مكتب ايراني است در آينده چه مي شود. خدا را شكر مي كنيم كه دست هر دو جريان نزد ملت رو شده و قافيه را باخته اند.
4587---0912
¤ از عملكرد ضعيف دولت در برخورد با برخي از دفاتر املاك كه سوداگران بازار مسكن هستند متاسفيم. گويا همه چيز در حد شعار شده است.
8214---0919
¤ ما مردم عموما زماني كه خسته هستيم تلويزيون تماشا مي كنيم و ناخودآگاه بيشتر غذا مي خوريم. گروهي از محققين معتقدند رابطه مستقيمي بين تماشاي تلويزيون و اضافه وزن وجود دارد. غرض اينكه به اين پيام هاي بهداشتي توجه شود تا جامعه سالم و سلامت داشته باشيم.
2090----0912
¤ شك نداشته باشيد تنش هاي بين سران قوا كه عمدا رسانه اي مي شود و مردم را رنج مي دهد، به خاطر انتقام گيري از ناكامي به وجود آمده در ابقاء ليدر حلقه انحرافي در پست معاون اولي و عدم موفقيت اين جريان در كنار زدن وزير محترم اطلاعات مي باشد. اين حقيقت بعد از دو سال يعني پايان يافتن عمر اين دولت بر همگان روشن خواهد شد.
8858---0919
¤ 12هزار واحد مسكن مهر در ماهدشت استان البرز ساخته شده و در حد سفت كاري مي خواهند به مردم تحويل دهند. اما متاسفانه پيمانكاران فراموش كرده اند كه چاه فاضلاب هاي اين واحدها را وصل كنند، الان 2 سال است كه 14ميليون سرمايه مردم و 22ميليون سرمايه بانك مسكن در اين واحدها بلااستفاده مانده است آيا مگر مي شود پيمانكاران سيستم فاضلاب را فراموش كرده باشند.
حكيمي- يك فرهنگي
¤ يك شماره پرونده در بيمه ملت دارم 1415833 كه خسارت خودرو است و 2ماه است كه ما را معطل نگه داشته اند نه تلفني پاسخ مي دهند و نه ما را به حضور مي پذيرند و قرار شده كه با ما تماس بگيرند، الان يك ماه مي گذرد و هيچ تماسي از سوي بيمه ملت با ما نگرفته اند. لطفا روابط عمومي اين بيمه ما را راهنمايي كند.
ايمان
¤ اين مصوبه مجلس كه به فرزندان مردان خارجي كه با زنان ايراني ازدواج كرده اند تابعيت ايراني داده شود، باعث تسريع روند مهاجرتهاي غيرقانوني مردان بيگانه به ويژه افغانها مي شود. اين چه قانوني است؟
يك شهروند
¤ نماينده مجلس بايد سنگ مردم را به سينه بزند نه قشري خاص را. مردم با اين نيت پاي صندوق هاي راي مي روند كه نمايندگان به مشكلات آنها رسيدگي كنند نه اينكه دنبال منافع خود باشند.
يك شهروند
¤ چرا بعد از گذشت 6ماه پرونده اختلاس بزرگ بانكي هنوز به نتيجه نرسيده است و متاسفانه دستگاه قضايي به جاي اينكه با دانه درشتها برخورد كند در حال محاكمه گيرندگان رشوه است.
قاسمي
¤ به يكي از شعبات بانك خصوصي(...) در كرج مراجعه كردم. متاسفانه ديدم اغلب خانمها حجاب مناسبي ندارند وحتي به يكي از آنها امر به معروف كردم به من گفت كه به ما دستور داده اند تا با اين شيوه مشتري جذب كنيم، آيا جذب مشتري به قيمت زيرپا گذاشتن دستور اسلام براي روساي بانكها ارزش دارد.
يك شهروند
¤ برخي بر اين باورند كه بايد در همه چيز آزادي باشد كه در پاسخ آنها بايد گفت اگر كسي محكم توي گوش شما سيلي نواخت و گفت من آزادم كه توي گوش شما بزنم مي پذيريد؟ يا مي گوييد آزادي در چارچوب قانون. و ما مي گوييم كدام قانون بالاتر از قانون خداوند است كه در قرآن و روايات اهل بيت به ما عرضه شده است.
1008---0912
¤ بازنشسته فرهنگي ناحيه 2 شهر ري و سرپرست خانواده هستم. مدت 2سال است حق اولاد مرا قطع كرده اند. از مسئولين امر درخواست حل مشكل ياد شده را دارم.
زهرا كبيري
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود در كنار برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به مقابله جدي با قاچاقچيان بين المللي كه در مقادير چندين تن به قاچاق اين مواد به داخل كشور مبادرت مي ورزند اقدام نمايند.
خانم پيكر
¤ 6 سال پيش دو برگ سهام عدالت به دست ما رسيد ولي تا به حال يك ريال بابت سود آن تعلق نگرفته است؟ چرا؟
1758---0912
¤ قبلا تماس گرفته و نسبت به استفاده از نام جعلي خليج عربي به جاي خليج فارس در دو هفته نامه «كليد سرگرمي» اعتراض كرده ام ولي متأسفانه چاپ نشد. لطفا آزردگي خاطر بنده و ديگر هم وطنان از اين اقدام ناشيانه هفته نامه مذكور را منعكس كنيد.
9480:0916
¤اينكه قيمت رهن و اجاره بي اندازه گران شده بماند. آيا اين انصاف است وقتي با هزار مكافات پول رهن را تهيه مي كني تازه بايد بيش از يكصدوپنجاه هزار تومان پول كميسيون بنگاه معاملات را بدهي؟
شهروندي از اهواز
¤ در ابتداي دولت نهم قول مساعد سه ميليون وام براي مستأجرين براي رهن منزل را دادند ولي نه تنها عملي نشد كه رهن همان منازل سه ميليون امروز به بيست ميليون تومان رسيده است . تابستان هم درپيش است. خدا به فرياد مستأجرين برسد.
0950:0919
¤ وقت آن رسيده كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران برخي شيوخ بي سروپا و عياش خليج فارس را به خاطر گستاخي هايشان گوشمالي دهند.
1342:0912
¤ در تاريخ 14/2/91 ساعت 30/10 شب وقتي از مقابل بانك اقتصادنوين شعبه ميدان بهارستان عبور مي كردم بيش از نصف چراغهاي بانك روشن بود. از مسئولين چنين مراكزي انتظار مي رود در عمل به مقابله با اسراف و تبذيرگام بردارند و الگوي عملي زيردستان خود باشند. بعيد به نظر مي رسد كه انسان هاي عاقل در منزل خود نيز به چنين امري اقدام نمايند و 2 روز آخر هفته اين همه لامپ را به طورشبانه روز روشن نگه دارند.
عباسي
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود با توجه به سال توليد ملي و حمايت از سرمايه ايراني كمتر اقدام به تبليغات كالاهاي خارجي نمايند.
0858:0936
¤ برخي از مسئولين چنان شيفته يك نفر مي شوند كه حاضرند همه مردم را فداي او كنند! و اگر تمام مردم را در يك كفه ترازو بگذاري و آن فرد خاص را در كفه ديگر به طور قطع كفه يك نفر در ديدگاه آن ها برتمام مردم مي چربد؟ خيلي عجيب است!
9915:0919
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به پاكسازي خيابان اكبر مشهدي و بابايي نازي آباد از اراذل و اوباش اقدام نمايد.
3487:0935
¤ مشكل عمده جوانان سينما، فيلم، المپيك، ورزش و... نيست. عمده مشكل جوانان بيكاري، نداشتن مسكن و عدم امكان ازدواج است كه بر مسئولين است براي حل اين مشكلها اقدام نمايند.
4730:0938
¤ از مسئولين محترم بانك سپه كه ارتباط حساب جاري طلايي را با عابر بانك برقرار نمودند تقدير و تشكر مي شود.
4897:0937
¤ چيست اين دلشوره هاي بي كران
پشت كاشيهاي سبز جمكران
كشتي اميد در گل تا به كي؟
بانگ «اللهم عجل» تا به كي؟
تا به كي از داغ هجران تو صبر؟
جلوه كن اي آفتاب پشت ابر
2487:0911
¤ بانك رفاه كارگران شعبه اسلامشهر با كد 149متقاضيان وام را سنگ قلاب مي كند به اين معني كه آنقدر سنگ جلوي پاي وام گيرندگان مي اندازد كه آنها از گرفتن وام منصرف مي شوند به عنوان مثال علي رغم تاكيد بانك مركزي به كافي بودن يك فقره ضامن در وام هاي ازدواج باز اشكال هاي بني اسرائيلي مي گيرند و ارباب رجوع بيچاره را سر مي دوانند.
مقدم
¤ برخي از دست اندركاران آموزش و پرورش اهواز به صورت علني به ما معلمين مي گويند به دانش آموزان نمره قبولي بدهيد! مي خواستيم سؤال شود آيا اين دستور از سوي وزير صادر شده يا خير؟
3594:0916
¤ حال كه دولت افغانستان زيربار قرارداد خيانت بار آمريكايي ها رفته و متعهد به انجام سياست هاي شيطان بزرگ در كشورش و در همسايگي ما شده است، حق اين است كه دولت جمهوري اسلامي ايران به نشانه اعتراض همه افغاني هاي موجود در كشور با مجوز يا بدون مجوز را به افغانستان برگرداند. در ضمن پروژه هاي عمراني درحال اجرا توسط مهندسين كشورمان در داخل خاك افغانستان را تعطيل كند.
فرهادي
¤ آيا وقتي كشور در چنين شرايطي قرار دارد كه همه بايد صرفه جويي كنيم آيا چاپ قرآني با طلا و جواهر از سوي سازمان يا ارگاني خاص ضرورت دارد؟
يك بازديدكننده نمايشگاه كتاب
¤ از حراست دانشگاه تربيت مدرس به جهت اينكه براي رفع مشكل پسر بيمارم تلاش كرده اند تشكر مي كنم.
7239---0912
¤ انزجار و برائت از عوامل آمريكايي اسرائيلي فتنه 88 و كساني كه با اين نظام ستيزه جويي كردند به زماني خاص محدود نمي شود به هيچ وجه ممكن اين افراد مناسب شأن خدمتگزاري به اسلام نيستند.
سليمان بلغار
¤ آنها كه انتخابات ايران را تحريم كرده بودند ديدند كه مردم در هر دو مرحله انتخابات حاضر شدند و از همه مهم تر در حضور خويش ركورد مرحله دوم انتخابات هاي گذشته را شكستند. بنابراين جماعت فتنه گري كه سعي داشت با لطايف الحيل مثل حضور در پاي صندوق انتخابات در يك روستاي استان تهران دست به عوامفريبي بزند بايد بداند مادامي كه آب توبه واقعي بر رفتارهاي گذشته شان ريخته نشود و سخني از ندامت بر زبانش جاري نگردد مورد پذيرش مردم و نظام نيست.
محمودي
¤ از مسئولين صدا و سيما سؤال مي كنم چرا مثل گذشته دعاي روحبخش سمات عصرهاي جمعه از رسانه ملي پخش نمي شود؟ بنويسيد از اين بابت گله منديم و اعتراض داريم.
5848---0912
¤ اگر گرمسار جزء استان سمنان محسوب مي شود پس چرا شروع و ابتداي حركت قطار سمنان- مشهد از گرمسار نيست در ضمن سامانه ديجيتال آن علي رغم نزديكي به تهران راه اندازي نمي شود. اميدواريم مسئولين استان پاسخگو باشند.
6112---0912

 



تلاش نمايندگان براي تشكيل فراكسيون واحد اصولگرايان ادامه دارد
گزارش خبري كيهان از تركيب فراكسيون ها در مجلس نهم

سرويس سياسي-
در حالي كه برخي از نمايندگان مجلس به دنبال ايجاد چند دستگي و تعدد در فراكسيون اصولگرايان مجلس هستند بيش از 150 نفر از نمايندگان ضمن ابراز نگراني از اين حركت خواهان تشكيل فراكسيون واحد اصولگرايان شدند.
153 نفر از اصولگرايان مجلس نهم در جلسه هم انديشي اصولگرايان مجلس بر لزوم وحدت اصولگرايان و تعيين استراتژي جديد براي مجلس نهم و تغيير برخي تركيب ها در رياست مجلس تاكيد كردند.
مجلس هماهنگ و متحد
لازمه 4 سال آينده
جواد آرين منش نماينده مشهد با بيان اينكه در شرايطي كه كشور با مشكلات جدي همچون اشتغال جوانان، تورم، بيكاري و فشارهاي استكبار مواجه است ما بايد وحدت را دستور كار اصلي خود قرار دهيم، افزود: دهه چهارم دهه پيشرفت و عدالت است و ما بايد در 4 سال عمر مجلس آينده كه با 4 سال پاياني برنامه پنجم توسعه همزمان شده كشور را به يك سامان برسانيم.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به لزوم برقراري عدالت، كاهش تصدي گري هاي دولت و مطرح شدن الگوي ايراني-اسلامي در كشور يادآور شد: همه اين مسائل و اهداف، مستلزم برخورداري از يك مجلس متحد و هماهنگ است كه به جاي وقت گذراني و درگيري، اهداف نظام را محقق كند.
وي تصريح كرد: اصولگرايان به جاي تشكيل فراكسيون هاي كوچك و تقابل با يكديگر بايد وحدت را سرلوحه خود قرار دهند چرا كه تنها وحدت است كه مي تواند اين اهداف را محقق كند.
آرين منش با بيان اينكه اگر قرار باشد اصولگرايان در قالب فراكسيون هاي مختلف به جان يكديگر بيفتند ديگر نمي توانند اين اهداف مهم را محقق كنند، متذكر شد: اين همدلي بايد در انتخاب رئيس مجلس نيز وجود داشته باشد.
نماينده مردم مشهد ادامه داد: در بين جريان اصولگرايي براي رياست مجلس آقايان حداد و لاريجاني مطرح هستند همانطور كه در مجلس هشتم نيز اينگونه بودو با تشكيل فراكسيون اصولگرايان لاريجاني انتخاب شد و ديگر در صحن علني رقابتي پيش نيامد.
وي بر همين اساس خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز پس از تشكيل فراكسيون واحد اصولگرايان آنها بايد از بين گزينه هاي مطرح، رئيس مجلس آتي را با صميمت و همدلي انتخاب كنند و كار را به پايان برسانند.
وحدت موجب رفع مشكلات مردم مي شود
لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به ضرورت وحدت و يكپارچگي در بين اصولگرايان اشاره كرد و اظهار داشت: اصولگرايان در انتخابات در حالي كه انتظار وحدت بود، به وحدت كامل نرسيدند و با ليست هاي جداگانه وارد مجلس شدند.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه نياز و مصلحت امروز كشور و دستور مقام معظم رهبري وحدت نمايندگان است، تصريح كرد: وحدت موجب رفع مشكلات مردم و تحقق مطالبات آنهاست و تشكيل فراكسيون فراگير اصولگرايان مي تواند به اين امر كمك كند.
وي بر همين اساس فراكسيون فراگير اصولگرايان را فراكسيوني دانست كه به صورت كارشناسي كارها را انجام مي دهد و مي تواند در جهت تحقق اهداف و رفع نيازهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جامعه تلاش كند.
افتخاري با تاكيد بر اينكه اين فراكسيون فراگير مي تواند فراكسيون هاي ديگري را نيز تحت نظر خود داشته باشد، گفت: اصولگرايان با ذائقه هاي مختلف مي توانند فعاليت هاي خود را انجام دهند تا از همه ظرفيت مجلس استفاده كنند.
به سرنوشت مجلس ششم دچار نشويم
محمد كريم عابدي عضو فراكسيون اكثريت مجلس نيز گفت: فراكسيون اصولگرايان بايد الگوي وحدت براي مجلس، قوه مقننه و كشور باشد چرا كه هرگونه انشقاق در درون اصولگرايي اگرچه در كوتاه مدت ممكن است به نفع برخي از افراد تمام شود اما در بلند مدت شرايطي همانند مجلس ششم را به وجود مي آورد و كساني كه نبايد در موضع قدرت قرار بگيرند اكثريت خواهند داشت.
وي با بيان اينكه اصولگرايان نبايد تجربيات گذشته را فراموش كنند اظهار داشت: رمز پيروزي انقلاب اسلامي وحدت بود و كشور ما با اتحاد در برابر توطئه هاي دشمن در دفاع مقدس و در عرصه داخلي به پيروزي رسيده است و خطر فتنه و انحراف نيز با وحدت و اتحاد پشت سر گذاشته شد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: جايگاه رياست مجلس نبايد موجب ايجاد انشقاق و تجزيه فراكسيون اصولگرايان شود و به نفع همه اصولگرايان است كه نظرات مقام معظم رهبري را مرور كرده و بدانند كه خير دنيا و آخرت همه نمايندگان اصولگرا در اين است كه با وحدت پشت سر مقام معظم رهبري حركت كنند.
تمام اصولگرايان
در ذيل يك فراكسيون
ولي اسماعيلي عضو فراكسيون اصولگرايان در مورد تركيب فراكسيون ها در مجلس نهم گفت: با توجه به تركيب مجلس نهم هم به نظر مي رسد فراكسيون اكثريت با حضور تمام اصولگرايان راه يافته به اين مجلس تشكيل شود.
اسماعيلي با بيان اين كه در بين اصولگرايان راه يافته به مجلس نهم هم سليقه هاي متفاوتي ديده مي شود اظهار كرد: با اين وجود مانند مجلس هشتم تاكيد بر اين است كه افراد جناح هاي ديگر در تركيب فراكسيون اكثريت حضور نداشته باشند، بعد از تشكيل فراكسيون اكثريت در مجلس سليقه هاي متفاوت مانند مجلس هشتم مي توانند فراكسيون هاي ديگري در ذيل فراكسيون اكثريت تشكيل دهند.

 



اژه اي: بيش از 100 نفر ديگر به متهمان پرونده فساد مالي افزوده مي شود

سخنگوي قوه قضائيه از تداوم تحقيقات در پرونده فساد مالي خبر داد و تاكيد كرد كه قطعا به تعداد متهمان اين پرونده افزوده خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه درباره تعداد متهماني كه در پرونده فساد مالي نام آنان اضافه خواهد شد، در جمع خبرنگاران تصريح كرد:اين تعداد حتما بيشتر از 100 نفر است ولي ممكن است برخي از آنها واقعا مجرم نباشند و از آنان رفع اتهام شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين پرونده هنوز به وضعيت افرادي كه اتهامشان سنگين است، رسيدگي نشده است، اظهار كرد: هر پرونده اي كه تكميل شده به دادگاه آمده است. همه اين 32 نفر متهم اصلي نيستند ولي بعضي از آنان اتهامات سنگين تري دارند كه اتهام مفسد في الارض به آنان تفهيم و تقاضاي مجازات برايشان شده است. حال اگر اتهام مفسد في الارض اتهام سنگيني نيست، بايد پرسيد كه شما اتهام سنگين را چه مي دانيد.
يادآور مي شود تاكنون 10 جلسه دادگاه پرونده فساد بانكي برگزار شده و به اتهامات 23 متهم رسيدگي شده است.
در همين حال، قاضي ناصر سراج روز گذشته در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران از برگزاري يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ بانكي در 31 ارديبهشت خبر داد.

 



سلطانيه: فضاي مذاكرات با آژانس بسيار سازنده است

نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، فضاي حاكم بر مذاكرات با اين آژانس را بسيار سازنده ارزيابي كرد.
به گزارش رويترز علي اصغر سلطانيه، نماينده دايم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي روز سه شنبه در حال ورود به مقر نمايندگي ديپلماتيك ايران براي انجام گفت وگوها با آژانس به خبرنگاران گفت: ما گفت وگوهاي خوبي داشتيم؛ همه چيز در مسير صحيح قرار دارد، فضا بسيار سازنده است.
در همين راستا «هرمان ناكارتس»، معاون مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در امور پادمان ها روز دوشنبه در آغاز نشست دو روزه با مقامات ايراني در وين در حالي كه به محل هيئت نمايندگي ايران در وين وارد مي شد به خبرنگاران گفت: هدف از (اين مذاكرات) دو روزه رسيدن به توافقي در خصوص يك رويكرد براي حل كليه مسايل باقي مانده با ايران است و به ويژه شفاف سازي درباره ابعاد نظامي احتمالي همچنان اولويت ما است.
ناكارتس كه رياست هيئت آژانس را در مذاكرات با ايران برعهده دارد، گفت: ما براي تداوم گفت وگوها با ايران با نگاهي مثبت اينجا هستيم.
وي افزود: اكنون اين مهم است كه بتوانيم در خصوص اساس مسايل مذاكره كنيم و ايران دسترسي به افراد، اسناد و اطلاعات و سايت ها را براي ما فراهم سازد.

 



مسكو: تحريم هاي جديد عليه ايران مطرح نيست

معاون وزير امور خارجه روسيه با تاكيد بر اينكه اعمال تحريم هاي بين المللي عليه ايران سازنده نبوده اند يادآور شد كه چنين مسئله اي در حال حاضر در شوراي امنيت سازمان ملل اصلا مطرح نيست.
«گنادي گاتيلوف» معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كه مسئله اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در حال حاضر در شوراي امنيت سازمان ملل متحد مطرح نيست. اين ديپلمات بلندپايه روس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اعمال تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران سازنده نبوده اند. آمريكا و برخي كشورهاي غربي ايران را متهم مي كنند كه زير لواي توسعه برنامه هسته اي درصدد ساخت سلاح اتمي است. مقامات تهران اين اتهامات را تكذيب نموده و بارها اعلام كردند كه برنامه هسته اي ايران صرفا صلح آميز و براي تامين برق اين كشور در حال توسعه است. در حال حاضر 4 قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران در شوراي امنيت سازمان ملل تصويب شده است، علاوه بر اينها بيانيه هاي مختلفي خواستار شفافيت كامل برنامه هسته اي اين كشور و ثابت كردن جنبه صلح آميز بودن اين برنامه شده است. گروه ميانجيان بين المللي تحت عنوان گروه «1+5» شامل روسيه، آمريكا، انگليس، فرانسه، چين و آلمان (5 عضو دائم شوراي امنيت به علاوه آلمان) از سال 2003 به همراه آژانس بين المللي انرژي اتمي در حال انجام مذاكراتي با مقامات ايران درخصوص برنامه هسته اي اين كشور است كه اين مذاكرات با يك وقفه يك ساله در سال گذشته، همچنان بدون نتيجه مشخص ادامه دارد.

 



آمريكا مي داند كه ايران چه نفوذ اثرگذاري در خاورميانه دارد (خبر ويژه)

وزارت خارجه آمريكا كاملا از گسترش نفوذ ايران در خاورميانه نگران است.
اين مطلب را يك منبع لبناني به روزنامه السفير گفته و اضافه كرده، «جفري فلتمن» معاون هيلاري كلينتون كه اخيرا سفري به بيروت داشت از گسترش نفوذ ايران در لبنان و عراق و افغانستان و ساير كشورهاي منطقه نگران بود. آمريكا كاملا از نقش موثر ايران در منطقه باخبر است و همين نفوذ اثرگذار، باعث نگراني واشنگتن شده است.
السفير مي افزايد: واشنگتن همچنان بر موضع خود در مخالفت با نفوذ ايران در امور لبنان، سوريه و فلسطين تاكيد مي كند و مخالف حمايت ايران از سوريه، حزب الله لبنان و جنبش هاي اسلامي «حماس» و «جهاد» در فلسطين اشغالي است.
شايان ذكر است دولت لبنان اخيرا يك كشتي بزرگ حامل تسليحات قاچاق براي اپوزيسيون معارض دولت سوريه را شناسايي و متوقف كرد.

 



سنگ لحد نيز نتوانست اپوزيسيون را بيدار كند (خبر ويژه)

«اپوزيسيون سالهاست كه تشييع جنازه مي كند بي آن كه بداند اين جنازه خود اوست. ما كاسه سرمان آن قدر زمخت است كه متأسفانه سنگ لحد نيز ما را از مردن مان آگاه نمي كند. ما مرده ايم چرا كه مرگ اپوزيسيون از نداشتن رابطه با مردم و نديدن واقعيت هاي زندگي و تفكر آنها و نداشتن نقش در مبارزات داخل كشور به وجود مي آيد.»
اين مطلب را گويانيوز به قلم ابوالفضل محققي از عناصر خارج نشين نوشت و تصريح كرد: اين مقاله نيست، دردنامه، است. ما اپوزيسيون پير شده ايم. من نيز فردي از همين اپوزيسيون هستم كه از مرز شصت سالگي گذشتم و هنوز از گذشت روزگار نياموخته ام. ممكن است ديگران بگويند آموخته اند. اما آن آموخته اي كه در عمل خود را نشان ندهد، يعني ادعا!
وي اضافه مي كند ما به گونه اي اين چمدان هاي فكري خود را برداشته و خارج شده ايم و فكر مي كنيم هنوز بعد 30 سال همان طراوت جواني و قديسيت را داريم. (لقبي كه اكثر روشنفكران بخود مي دهند و يا تصور مي كنند!) همراه اين چمدان يك آينه جادو نيز داريم! كه هر وقت در آن نگاه مي كنيم خود را جوان و زيبا مي بينيم مانند «تصوير دوريان گري». آينه اي كه عيب هاي ما را مخفي مي كند. خودخواهي فردي، گروهي، كم بضاعتي، پربها دادن به نقش خود و نديدن واقعيت ها را! اين آينه را با گذر زمان كاري نيست. ما گرفتار در خوديم. ما هر كدام گروه و طبقه اي را نمايندگي مي كنيم و نسبت به هر چيز تحليلي داريم اما در مثل مناقشه نيست! آيا مي شود سؤال كرد كه اين بحث هاي عريض و طويل ما كي تمام خواهد شد؟
در ادامه اين نوشته آمده است؛ هر كدام از ما وقتي پاي صحبت مي آيد از نمايندگي خلق صحبت مي كنيم. اما در عمل تمامي اين افت و خيزها بي حضور ما صورت مي گيرد و ما بدنبال آن كشيده مي شويم و چاره اي هم نداريم! ما تك تك چه اتوريته اي مي توانيم داشته باشيم؟ قلبم به درد مي آيد و زخم كهنه دهان باز مي كند، وقتي به واقعيت آنچه بين ما مي گذرد و آنچه در ايران مي گذرد نگاه مي كنم. سه سال رفت و آمد به ايران اين امكان را داد كه از نزديك زندگي، طرز فكر مردم را تا حدودي ببينم. براي برخي وقتي از آرزوهايمان و مبارزات خودمان مي گفتيم ما را سرباز ژاپني مي ناميدند! (براستي ما نيز سرباز ژاپني هستيم.) اين مقاله نيست، اين دردنامه است. سالهاست تشييع جنازه مي كنيم بي آنكه بدانيم اين جنازه خود ماست! اما كاسه سرمان آنقدر زمخت است كه متأسفانه سنگ لحد نيز ما را از مردن مان آگاه نمي كند!
نويسنده گويانيوز اضافه مي كند: ممكن است براي بعضي ها اين حرف ها خنده دار و ساده لوحانه جلوه نمايد مخصوصاً آنها كه مدعي تراند. عيب ندارد. مي توان اگر عمر كفاف دهد، سي سال ديگر نشريه خود را بيرون دهيم و مانند مجاهدين در كمپي بزرگتر در اروپا و آمريكا رژه برويم و هر كدام رئيس باشيم با تاج هاي كاغذي. اما بايد يك روز جواب بدهيم. ته دل بسياري از ما براي حمله آمريكا و اسرائيل لك مي زند. روشنفكري بد دردي است بخصوص اگر در خارج از كشور باشي و روياهاي خود را به جاي واقعيت بنشاني. روياهائي كه اگر از واقعيت بيشتر از چند قدم فاصله داشته باشند به پشيزي نمي ارزند.

 



جنگ زرگري در عرصه سياسي و ائتلاف در عرصه فرهنگي! (خبر ويژه)

ارگان دولتي رسانه اي حلقه انحرافي، بار ديگر پيوند اين جريان نفوذي در دولت را با جريان فتنه سبز لو داد. انتشار گزارش مستند و تحليلي روزنامه كيهان از «نيمه پنهان شهر كتاب» (10 و 11 ارديبهشت 91) واكنش هاي بسياري را در رسانه هاي داخلي و خارجي برانگيخت. در حالي كه انتظار مي رفت تا رسانه ها و روزنامه هاي وابسته به «دولت» پس از افشاگري مفصل كيهان به مفاسد زنجيره اي در اين حوزه فرهنگي حساسيت بيشتري نشان دهند، اما در كمال شگفتي روز دوشنبه (25 ارديبهشت) خبرگزاري دولتي «ميراث فرهنگي» با انتشار گزارشي تحت عنوان «پلمب يكي از واحدهاي شهر كتاب بعد از گزارش هاي كيهان» به دفاعي عريان از اين موسسه كه توسط كارگزاران فتنه سبز اداره مي شود، پرداخت!
خبرگزاري دولتي «ميراث فرهنگي» در گزارش خود كه ادبيات آن تقليد از سبك گزارش نويسي انگليسي و «بي.بي.سي» است، مي نويسد: «هفته گذشته پليس، «شهر كتاب» مركز خريد بوستان را بست و پرونده آن را به دادگاه فرستاد. اين موضوع باعث شد تا بسياري از شعب ديگر شهر كتاب هم در انتظار برخورد پليس باشند و كاركنان آن نگران از دست دادن شغل خوداند(!) نگراني مسئولان و كاركنان مجموعه شهر كتاب از توقيف يكي از شعبه هاي اين مجموعه فروشگاه ها به سلسله گزارش هايي كه روزنامه كيهان چند هفته پيش منتشر كرد برمي گردد و كيهان به نوعي خواستار برخورد با اين موضوع شده بود... هنوز مشخص نيست كه بحث توقيف و پلمب شعب شهر كتاب ادامه خواهد داشت و يا به همان يك شعبه خلاصه خواهد شد اما نزديكي زمان انتشار گزارش هاي كيهان به توقيف اين شعبه شهر كتاب نگراني از باب برخوردهاي بيشتر با اين مجموعه فرهنگي را گسترش داده است.»
گزارش اين خبرگزاري دولتي در دفاع از «شهر كتاب» كه پيوندهاي ارگانيك و انكارناپذيري با كارگزاران فتنه سبز در داخل كشور دارد و از سوي ديگر، پاتوق برخي از سفارتخانه هاي خارجي محسوب مي شود، بلافاصله به صورت منظم در سايت هاي ارگان «حلقه ماسوني لندن» منتشر شد. سايت هاي «جرس» و «راه سبز» كه روابط آشكاري با سرويس هاي جاسوسي غرب و منافقين دارند، با استقبال از اين گزارش، آن را عينا به نقل از «خبرگزاري ميراث فرهنگي» در بخش هاي مهم خبري خود پوشش دادند. «خبرگزاري هرانا» (ارگان سران فتنه سبز)، ضمن بازنشر ادعاهاي ارگان «حلقه انحرافي»، به مطابقت اين گزارش با مفاد «اعلاميه جهاني حقوق بشر» پرداخت و از اين اقدام «ميراث فرهنگي» براي «پيگيري نقض مفاد حقوق بشر در ايران» تجليل كرد!!! سايت صهيونيستي «بالاترين» نيز گزارش خبرگزاري سازمان ميراث فرهنگي را كه تحت نظر معاون رئيس جمهور اداره مي شود، در بخش داغ ترين سوژه هاي خود قرار داد و اقدام اين نهاد دولتي را در دفاع از «شهر كتاب» ستود! همچنين سايت سلطنت طلب «پارس ديلي نيوز» كه تحت نظارت مستقيم «رضا پهلوي» اداره مي شود، ضمن استقبال و حمايت از رسانه ميراث فرهنگي، كاريكاتوري موهن از حسين شريعتمداري را به چاپ رسانده و نوشت «كيهان به تنهايي هم فعاليت اطلاعاتي دارد، هم ارشادي و هم انتظامي»! سايت رضا پهلوي در ادامه نوشت؛ «حالا شعب ديگر شهر كتاب در نگراني بسر مي برند، چرا كه رد پاي اين بزن و ببند به گزارش هاي كيهان تهران مي رسد كه چندي پيش پنبه شهر كتاب را زده بود(!)» روزنامه شرق نيز كه روابط نزديكي با حلقه انحرافي دارد، گزارش ميراث فرهنگي عليه افشاگري كيهان را با سمت و سوي حمايت از حلقه انحرافي منتشر كرد و ... نمونه فوق و برخي شواهد و نمونه هاي ديگر از پيوند ارگانيك دو جريان فتنه و حلقه انحرافي حكايت مي كند. مروري گذرا به مطالب مندرج در روزنامه ايران و مقايسه آن با آنچه در روزنامه هاي زنجيره اي و برخي از سايت هاي همسو با فتنه 88 منتشر مي شود، نكته درخور توجه و هشداردهنده اي به دست مي آيد و آن، اين كه، رسانه هاي هر دو جريان، از يكسو در عرصه هاي سياسي عليه يكديگر مي نويسند و از سوي ديگر در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي با يكديگر انطباق چشمگير و تقريبا كاملي دارند.
اين بازي دو سويه نشان مي دهد كه هر دو جريان نفوذي پايان عمر خود در عرصه سياسي را باور كرده اند و اگر هر از چندگاه در اين عرصه به يكديگر مي پرند براي رو كم كردن و دور ساختن اذهان از كانون اصلي اتصال آنها، يعني عرصه فرهنگي و اجتماعي است كه در آن با يكديگر ائتلاف و همخواني چشمگير و غيرقابل انكاري دارند.

 



اين چه مستقلي است كه متصل است؟! (خبر ويژه)

تحليل رفتن فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس نهم، آنها را به صرافت انداخته ضمن راه اندازي يك فراكسيون پوششي تحت عنوان «مستقل»، اقدام به ايجاد اختلال در اتحاد اصولگرايان و فراكسيون واحد آنها كنند.
اين طيف معتقدند با يارگيري از برخي نمايندگان منفرد - در پوشش نام «مستقل» يا «صداي ملت» و نه عنوان «اصلاح طلب!- و سپس نزديك شدن به برخي اصولگرايان و ايجاد بدگماني مي توانند در انسجام فراكسيون اصولگرايان خدشه وارد كنند. سرنوشت هيئت رئيسه مجلس جديد و رقابت هاي دروني اصولگرايان كه بعضا با هيجان زدگي پيگيري مي شود، از نگاه اقليت و جريان بيروني حامي آن، موقعيت مناسبي براي كليد زدن اين پروژه تلقي شده است و جالب اينكه چند نماينده اصولگرا و يك سايت همسو با آنان طي روزهاي اخير كمك شايان توجهي به اين پروژه ايجاد اختلال كرده اند. اين طيف چند روز پيش با تدارك نشستي كه شماري از منتخبان اصولگرا در آن حضور داشتند، از تشكيل فراكسيون «اصولگرايان رهروان ولايت» و حمايت از رياست دكتر لاريجاني خبر دادند.
در مقابل اين اقدام طيف ديگر منتخبان اصولگرا نشست مشابهي ترتيب داده و از رياست دكتر حداد عادل حمايت كردند. جالب اينكه در نشست دوم، طيفي از نمايندگان عضو «فهرست جبهه متحد» و «فهرست جبهه پايداري» كنار هم گرد آمده بودند حال آن كه برخي از آنها، همين ائتلاف را در انتخابات مجلس نپذيرفتند! نكته جالب ديگر اين كه يكي از بانيان نشست اول، كاظم جلالي (نماينده شاهرود از فهرست جبهه متحد) به عنوان نماينده لاريجاني در كميته 8+7 جبهه متحد تعيين شده بود كه خود اين سهميه - به هر دليل- مورد اعتراض طيفي از اصولگرايان قرار گرفت. اما اكنون وي ضمن يادداشتي در خبر آن لاين، از «يك جريان اصولگراي نوظهور»! خبر مي دهد كه منطقا بايد پرسيد اگر وي و دوستانش دنبال جريان نوظهور بودند، چرا وارد جبهه ديرپاي متحد شدند؟! از ديگر شگفتي هاي اين سيّاليت مواضع اينكه دكتر لاريجاني در حالي كه در جبهه متحد نماينده داشت، در مرحله دوم در كنار تبليغ نامزدهاي اين جبهه، به تبليغ ويژه علي مطهري كه از فهرست اين جبهه حذف شده بود پرداخت و...
كاظم جلالي در خبر آن لاين ضمن دفاع از انشعاب طلبي مي نويسد: حدود يكصد نفر از منتخبان مجلس نهم كساني هستند كه بر اثر اعمال سليقه هاي برخي نحله هاي اصولگرايي نتوانستند در ليست جبهه متحد قرار گيرند و اتفاقا سخت از اين نوع عملكرد شوراي مركزي جبهه متحد دلگيرند و از ما مي پرسند چطور ديروز كه بايد در ليست قرار مي گرفتيم ما را اصولگرا نمي دانستيد و امروز كه پيروز شده ايم، مي خواهيد ما را در صفي قرار دهيد كه اتفاقا پيش قراولان آن عليه ما اقدام نموده اند؟ بي ترديد تشكيل فراكسيون اصولگرايان رهرو ولايت به معناي استفاده از ظرفيت اين اصولگرايان مستقل [!] در جهت آرمان هاي اصيل اصولگرايي است.
صرف نظر از برخي رفتارهاي ژلاتيني مشابه از سوي دو طيف مورد اشاره، آنچه اكنون باعث نگراني بدنه اصولگرايي و مردم اميدوار به مجلس نهم- با اكثريت اصولگرا- مي شود اين است كه رقابت هاي كم مايه و بازي هاي متناقض چند ماهه مشرف به انتخابات مخصوصاً از سوي دو جبهه متحد و پايداري به داخل مجلس منتقل شود و عملاً فضا را براي غواصي افراد و محافل فرصت طلب فراهم كند؛ اتفاقي كه بعضاً اكثريت اصولگراي مجلس هشتم را سربزنگاه ها از اكثريت و انسجام انداخت و حيثيت آنها را سرماجراهايي نظير وقف دانشگاه آزاد ملكوك كرد. منطقاً دو دستگي در ميان فراكسيون اصولگرايان، مقدمه ريزش اعضاي ضعيف تر در دامن انواع حلقه هاي فرصت طلب است و طبيعي ترين توقع از چهره هايي چون دكتر لاريجاني و دكتر حداد عادل آن است كه پيش از ورود در هر نوع مسابقه و رقابتي، براي شكل گيري فراكسيون متحد اصولگرايان تدبير كنند و راه را بر رفتارهاي هيجاني يا اختلاف افكنانه ببندند.
شايان ذكر است قدرت الله عليخاني عضو اقليت مجلس هشتم پريروز به ايلنا گفت: فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس نهم شكل نمي گيرد و برخي از چهره هاي اصولگرايي كه قصد وارد شدن به دعواهاي سياسي را نيز ندارند، در گروه «مستقلين» حضور دارند. اصلاح طلبان هم به گروه مستقلين پيوسته اند.
وي خاطرنشان كرد: آقاي پزشكيان [وزير دولت اصلاحات] كه يك چهره شاخص اصلاح طلب شناخته مي شد امكان دارد حتي به عنوان رئيس فراكسيون مستقلين انتخاب شود.
منصور حسيني دبير فراكسيون اقليت مجلس هشتم نيز به خبر آن لاين گفته است: احتمال قوي تر اين است كه با محوريت آقايان پزشكيان و مطهري، فراكسيون «مستقلين» با همكاري نامزدهاي اصلاح طلب، صداي ملت و جبهه ايستادگي تشكيل شود.
با اين وصف بايد ديد طيف مستقلي كه آقاي جلالي از آن سخن مي گويد با طيف مستقلي كه عليخاني و حسيني مي گويند چه قدر تفاوت يا هماهنگي دارد؟ و قرار است در خدمت كدام جريان سياسي عمل كند؛ اصولگرايان يا اصلاح طلبان؟! به عبارت ديگر، به اعتبار ماجراي فتنه 88 و خيانت هاي طيفي از اصلاح طلبان چگونه مي شود، هم اين وري و هم آن طرفي بود؟
نهايتاً اينكه برخي رسانه هاي اينترنتي شبه اصولگرا در اين ميان و از دو سو، نقش آتش بياران معركه را بازي مي كنند كه يا از هيجان زدگي و باندزدگي افراطي است و يا اينكه...

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14