(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 - شماره 20210 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درخواست مجلس براي برپايي رفراندوم درباره الحاق بحرين به ايران
هشدار 200 نماينده مجلس درباره تشديد گراني كالا
خارج از دستور
سردار وحيدي: جمهوري اسلامي از اعماق دريا تا فضا پروژه دفاعي دارد
قائم مقام سازمان بازرسي: 12 گروه از قوانين تنقيح شده است
سعيد مرتضوي : از احمد توكلي شكايت كرده ام
موافقت رسمي مجلس با پرداخت يارانه 48 هزار ميلياردي در فاز دوم
توضيحات حداد عادل درباره نامه مرتضوي
رئيسي در توديع و معارفه جهانگير و خطيب: دولت بخاطر برخورد قضايي با مفسدان خوشحال باشد
آزادي 2 زائر ايراني ربوده شده در سوريه
صفارهرندي: گروه هاي جدايي طلب از انشعاب مجمع روحانيون درس بگيرند



درخواست مجلس براي برپايي رفراندوم درباره الحاق بحرين به ايران

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: در صورت اجراي طرح آل سعود و آل خليفه براي الحاق بحرين به عربستان مجلس رفراندومي در بحرين براي الحاق به ايران برگزار مي كند.
محمدكريم عابدي با اشاره به طرح آل سعود و آل خليفه براي الحاق بحرين به عربستان گفت: در صورت اجراي اين طرح توسط آل سعود و آل خليفه مصوبه مجلس شوراي ملي در مورد استقلال بحرين توسط مجلس شوراي اسلامي لغو شده و با مصوبه جديد مجلس رفراندمي در بحرين براي الحاق به ايران برگزار خواهد شد و اطمينان داريم كه بيش از 90 درصد مردم بحرين راي مثبت براي بازگشت به وطن اصلي خود يعني ايران را خواهند داد.
وي در ادامه اظهار داشت: ملت بحرين ملتي آزاده، مسلمان و مقتدر بوده و اگر هم انقلاب آنها به طول انجاميده به خاطر مداخلات نظامي آل سعود در اين كشور است كه اين مساله نيز در راستاي توطئه هاي مثلث شوم آمريكا، انگليس و صهيونيسم اتفاق مي افتد.
عابدي تصريح كرد: اگر الحاق بحرين به عربستان اتفاق بيفتد ساير كشورهاي عربي حوزه خليج فارس نيز بايد بدانند كه آنها نيز روزي به اين سرنوشت دچار خواهند شد.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس در ادامه افزود: مجامع بين المللي بايد با اين اقدامات كشور عربستان مقابله كند چرا كه امروزه عربستان جا پاي رژيم صهيونيستي گذاشته و همانطور كه اين رژيم فلسطين را به اشغال خود درآورد عربستان نيز با اعزام نيروهاي خود به بحرين قصد اشغال اين كشور را دارد.
عضو هيات رئيسه مجلس نيز با بيان اينكه عربستان حق ندارد تماميت و ساختار سياسي بحرين را مورد تعرض قرار دهد گفت: حكام بحرين حق ندارند كشور را به ديگري بفروشند.
محمد دهقان نماينده طرقبه در مجلس اظهار داشت: كشورهاي منطقه بدانند اگر در برابر اين مساله كوتاه بيايند و اجازه دهند عربستان به تماميت ارضي بحرين تعرض كند و از استقلال ساقط كند ساير كشورهاي خليج فارس نيز در مسير ديگر اهداف آنان قرار خواهند گرفت.
آيت الله نوري همداني: مردم بحرين كوتاه نخواهند آمد
آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد گفت: تحت سلطه قرار گرفتن كشور بحرين توسط آل سعود كاري نادرست و بچگانه است. آيت الله نوري همداني با بيان اينكه بحرين جزو ايران بوده و به آراي مردم از اين كشور جدا شده و استقلال يافت، تصريح كرد: امروز بيداري اسلامي كه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است، در تمامي جهان نفوذ يافته است كه نشان دهنده بيداري جهاني مردم نسبت به ظلم ستمگران و مستكبران است.
وي بيان كرد: ولايت فقيه بود كه توانست اين مملكت را از چنگال استكبار نجات دهد و آن را در اختيار مردم بگذارد، به گونه اي كه خود مردم صاحبان اين حكومت مي باشند.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر اينكه اسلام هيچگاه سرنوشت مردم را به دست فاسقان و ظالمان نمي سپارد، افزود: از نظر اسلام، ولايت مردم بايد به دست پيامبران الهي، ائمه معصومين(ع) و در زمان غيبت آنها نيز به دست ولي فقيه باشد.
وي با اشاره به آيه 53 سوره مباركه فصلت، گفت: براساس اين آيه، روز به روز حق و حقيقت براي مردم روشن تر مي شود و با گذشت روزگار و پيشرفت علم، اين حقيقت آشكارتر مي شود.
طرح وحدت در جهان عرب شكست خورده است
حسين رويوران كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه طرح وحدت در جهان عرب شكست خورده است گفت: طرح هاي زيادي مبني بر وحدت كشورهاي عربي مطرح بود كه همه آنها به شكست انجاميد؛ طرح وحدت ليبي، مصر و سودان و همچنين طرح الحاق الجزاير، مغرب، موريتاني، تونس و ليبي نيز شكست خورد.
اين كارشناس مسائل خاورميانه تصريح كرد: در سال 59 بين مصر و سوريه طرح الحاق صورت گرفت و از آن «جمهوري متحد عربي» به وجود آمد اما بعد از 2 سال آن طرح به شكست انجاميد؛ علت اين امر اين است كه چنين طرح هايي از سوي دولت ها مطرح شده و ملت ها در آن مشاركتي نداشتند.
وي افزود: در بحرين نيز همين اتفاق در حال وقوع است؛ دولت بحرين با دولت عربستان به توافق رسيده كه بحرين را به اين كشور الحاق كند در حالي كه اكثر مردم بحرين عليه دولت خود قيام كرده و اين نشان مي دهد كه اين طرح در داخل بحرين نيز با نارضايتي روبه رو است.
رويوران با بيان اينكه بحرين مي خواهد با اين كار بگويد كه حاضر نيست دولت را به مردم تحويل دهد اما مي تواند آن را به عربستان واگذار كند، يادآور شد: اين نوع رفتار دولت بحرين به دور از اخلاق سياسي است و امكان موفقيت هم در آن وجود ندارد چرا كه دولت بحرين به دليل قيام مردم فاقد مشروعيت است و حتي طبق تجربه تاريخي اين اقدامات شكست خورده محسوب مي شود.

 



هشدار 200 نماينده مجلس درباره تشديد گراني كالا

200 نفر از نمايندگان مجلس در جلسه ديروز مجلس در بيانيه اي نسبت به امنيت غذايي كشور به دولت هشدار دادند و اعلام كردند: جاي تأسف است كه در سال توليد ملي ضد توليد ملي عمل مي شود.
متن اين بيانيه كه محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس آن را قرائت كرد به شرح ذيل است:
اقدامات و رويه بخشي از دولت مي رود تا خسارات جبران ناپذيري به توليدكنندگان كشاورزي و امنيت غذايي كشور وارد كند.
چند ماهي است كه ذخيره ژنتيك در بخش توليد شير مورد مخاطره شديد قرار گرفته و هزاران گاو شيري كشور به كشتارگاه ها تحويل شدند.
جبران اين واقعه تأسف آور ميسر نيست مگر با سال ها وقت و سرمايه گذاري زياد.
افزايش شديد قيمت علوفه، دامداران را با ضرر سنگيني مواجه مي كند و با ادامه اين روال، دولت مجبور به ورود شيرخشك خارجي خواهد شد، بعلاوه تعداد زيادي از واحدهاي توليدي شير تعطيل و جمعيتي از بيكاران به خيل بيكاران كشور افزوده خواهد شد.
تورم ناشي از گراني محصولات لبني، پذيرفتني نيست لكن تعطيل كردن واحدهاي توليدي و ايجاد بيكاري به مراتب تلخ تر است.
تعيين قيمت غيركارشناسي و غيرمنصفانه شير هر كيلو 630 تومان، در حالي تحميل مي شود كه قيمت تمام شده براي هر كيلو حدود 800 تومان است.
تعيين مبلغ 395 تومان براي خريد تضميني هر كيلو گندم درحالي كه قيمت تمام شده حدود 550 تومان در كيلومحاسبه شده، از مصاديق بارز كار غيركارشناسي و تحميلي و خسارت آور و ضد توليد است.
سياست هاي اتخاذ شده در روزهاي اخير دقيقاً در راستاي نابودي توليدكنندگان بخش كشاورزي و توجيه واردات بي رويه و ايجاد رانت هاي فراوان اقتصادي است و نشانه آن نيز تصويب 24 ميليارد دلار براي واردات كالاهاي اساسي است.
بر اساس قانون، قيمت خريد تضميني بايد متضمن هزينه تمام شده توليد به علاوه سودي عادلانه براي توليدكننده باشد.
همچنين دولت مكلف است هر ساله نرخ تضميني خريد را متناسب با تورم اعلام شده از سوي بانك مركزي افزايش دهد.
آيا اين تحقق همان شعار عدالت طلبي است؟ اين نقض فرمايش صريح قرآن نيست؟ چرا دولت محترم قيمت خودرو و امثال آن را كنترل نمي كند، لكن حداكثر فشار را به توليدكنندگان شير و گندم وارد مي كند؟ جاي تأسف است كه در سال توليد ملي ضد توليد ملي عمل مي شود و به جاي كمك به كاهش هزينه توليد، خود توليد هدف قرار مي گيرد.
انتظار جدي براي اقدام مؤثر و سريع دولت و برطرف كردن اين ظلم فاحش به اعلام نتيجه به مجلس شوراي اسلامي را داريم.
مخالفت مجلس با تسهيلات 100 ميلياردي سالن اجلاس سران در اصفهان
نمايندگان مجلس در جلسه علني صبح ديروز و در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه بودجه 1391 كل كشور با پيشنهاد حذف كميسيون تلفيق اين لايحه درجزء 3 بند 8 ماده واحده لايحه مذكور موافقت كردند.
در اين جزء از بودجه در لايحه پيشنهادي دولت، آمده بود: استفاده شهرداري اصفهان تا سقف هزار ميليارد ريال بابت ساخت سالن اجلاس سران و سازمان تعاون روستايي براي هزينه هاي قانوني تا سقف 300 ميليارد ريال از منابع موضوع اين بند مجاز است.
كميسيون تلفيق در گزارش خود، اين جزء را حذف كرده بود اما در جلسه علني مجلس، نيره اخوان نماينده اصفهان پيشنهاد بازگشت به لايحه دولت را ارائه داد كه وكلاي ملت با 69 راي موافق، 114 راي مخالف و 16راي ممتنع از 218 نماينده حاضر در جلسه، با اين پيشنهاد مخالفت كردند.
در جريان مذاكرات نمايندگان مجلس درباره اين موضوع نادر قاضي پور نماينده اروميه در اظهاراتي عجيب و با پيش كشيدن مسائل قوميتي گفت: اگر اصفهان نصف جهان است آذربايجان كل جهان است.
وي با قرار دادن شهرهاي ديگر كشور در مقابل اصفهان گفت: چرا از پول 70 ميليون ايراني كارخانه ذوب آهن در اصفهان تاسيس شده است؛ قاضي پور اروميه، كرمان، قم و شهرهاي استان خوزستان را براي برگزاري اجلاس غيرمتعهدها پيشنهاد داد.
گفتني است رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از عدم راي آوري اين پيشنهاد گفت: عدم راي به ارائه چنين تسهيلاتي به شهرداري اصفهان، به معناي آن نيست كه ساختمان براي برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها ساخته نمي شود.
لاريجاني ادامه داد: اين ساختمان ساخته شده و اين كار انجام مي شود.
وي افزود: قرار بود محل اجلاس 118 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها در كيش باشد اما با اين پيشنهاد مخالفت شد و اصفهان به عنوان محل آن اجلاس انتخاب شد اما اگر محل برگزاري اجلاس غيرمتعهدها تا شهريورماه آماده نشد برگزاري آن در تهران خواهد بود.
انتقال صندوق بازنشستگي كاركنان صنعت فولاد به وزارت تعاون
مجلس با تصويب بندي از لايحه بودجه و در راستاي حل مشكل بازنشستگان صنعت فولاد، صندوق بازنشستگي اين كاركنان را به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي منتقل كرد تا پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان از محل واگذاري سهام و دارايي ها و ساير اموال تامين شود.
براساس مصوبه ديگر مجلس بانك هاي عامل موظف شدند اسناد مربوط به اراضي كشاورزي و منازل روستايي را به عنوان وثيقه وام هاي پرداختي به روستائيان قبول كنند.
مجلس همچنين مقرر كرد چنانچه اشخاص براي تسويه بدهي هاي معوق مراجعه نكنند بانك ها مجازند براي مطالبات بيش از 5 ميليارد ريال خود از ساير اموال منقول و غيرمنقول آنان مازاد بر وثايق تحويلي به بانك ها اقدام كنند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي ديگر از لايحه بودجه مقرر كردند موارد هزينه درآمدهاي حاصل از اجراي اصل 44 قانون اساسي كه در ماده 29 اين قانون آمده رعايت نشده و به جاي آن موارد هزينه كرد جديدي در لايحه بودجه لحاظ شود.
در ادامه بررسي بندهاي هزينه اي لايحه بودجه وكلاي ملت با تصويب بندي از اين لايحه مقرر كردند به منظور نظارت در فروش اموال يا دارايي هاي غيرجاري و همچنين اخذ تسهيلات توسط بنگاه هاي واگذار شده به صورت كنترلي، اسامي اين بنگاه ها از سوي سازمان خصوصي سازي به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و بانك مركزي اعلام شود.
همچنين براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي مقرر شد 60 هزار ميليارد ريال براي تقويت صنايع دفاعي و پاكسازي ميادين مين با تاييد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از محل فروش سهام واگذاري اموال و دارايي هاي دستگاه هاي اجرايي اختصاص يابد.
مجلس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را مكلف كرد كه هرگونه تغييرات در بنگاههاي واگذار شده را بعد از اخذ مجوز كتبي از سازمان خصوصي سازي انجام دهد.
بهارستان نشينان همچنين بند مربوط به افتتاح حساب دولتي ها در بانك هاي خصوصي را حذف كردند، نمايندگان اين بند را در جلسه دوشنبه تصويب كرده بودند.
نمايندگان در مصوبه اي ديگر مقرر كردند شركت هاي تابعه وزارت نفت و صندوق توسعه ملي تبديل ارز خود به ريال را از طريق بانك مركزي انجام دهند.

 



خارج از دستور

واكنش نمايندگان به ادعاي
تورم 6 درصدي رئيس جمهور
رئيس كميسيون اصل 44 مجلس شوراي اسلامي با رد ادعاي رئيس جمهور درباره تورم 6 درصدي و با بيان اينكه اقتصاد كشور به تورم دو رقمي مبتلاست گفت: اجراي نادرست هدفمندسازي يارانه ها و قصور دولت و قوه قضائيه در حوزه نظارت موجب افزايش نرخ تورم شده است.
حميدرضا فولادگر با اشاره به وجود تورم دورقمي در كشور در واكنش به اعلام تورم 6 درصدي از سوي رئيس جمهور گفت: بانك مركزي نرخ تورم را در سال گذشته 3/21 درصد اعلام كرده است كه اگر همين عدد را هم بپذيريم اجراي نادرست هدفمندي سازي يارانه يكي از مهمترين دلايل اين تورم است.
رئيس كميسيون ويژه اصل 44 همچنين قصور دولت و قوه قضائيه در امر نظارت را يكي ديگر از دلايل افزايش تورم دانست و تصريح كرد: برخي از دلايل تورم ريشه اي است و مربوط به اقتصاد غلط در سالهاي گذشته است اما اين موضوع كوتاهي دولت فعلي را در افزايش تورم هاي اخير كمرنگ نمي كند.
رئيس جمهور پنجشنبه هفته پيش در يكصدمين سفر استاني خود به استان خراسان رضوي در جمع مردم مشهد تورم موجود در كشور را 6 درصد اعلام كرد و گفت: قبلاً مي گفتند اگر طرح يارانه ها كليد بخورد، توليد مي خوابد، تورم سر به فلك مي كشد و500 درصدي مي شود، اما الان الحمدلله اتفاقي نيافتاده، تورم 6 درصدي است، دو درصد آن هم تازه براي اقتصاد جهاني است. برخي مي گفتند توليد كشور صفر مي شود، الحمدلله صفر نشده است!
گفتني است ميرتاج الديني در جلسه يكشنبه مجلس شوراي اسلامي از تورم 10درصدي سخن گفت، الياس نادران نماينده تهران در واكنش به اظهارات ميرتاج الديني گفت: تورم حدود 60درصد است و مردم بهتر مي توانند قضاوت كنند كه اين گراني ها تورم 60 درصدي است يا 10درصدي.
حضور جمعي از اعضاي حماس در مجلس
جمعي از اعضاي حماس و انديشمندان فلسطيني ميهمان صحن علني ديروز مجلس بودند.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس ضمن اعلام اين موضوع گفت: اين افراد ميهمان روابط بين الملل وزارت خارجه بودند كه در صحن علني حاضر شدند كه آرزوي سلامتي و موفقيت براي ملت فلسطين به ويژه حماس داريم.
محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس كه رياست صحن علني را بر عهده داشت خطاب به اين ميهمانان پارلمان گفت از طرف نمايندگان مجلس مقدم شما به جمهوري اسلامي ايران و مجلس شوراي اسلامي را گرامي مي داريم و حضورتان در خانه ملت ايران را خيرمقدم مي گوييم.

 



سردار وحيدي: جمهوري اسلامي از اعماق دريا تا فضا پروژه دفاعي دارد

سردار وحيدي با اشاره به تعامل دانشگاه و وزارت دفاع براي راه اندازي يك هزار پروژه دفاعي گفت: جمهوري اسلامي از اعماق دريا تا فضا كار و پروژه دارد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه به منظور انجام يكصدمين سفر استاني به همراه هيئت دولت به مشهد مقدس سفر كرده است، طي سخناني در جمع مسئولان، اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه فردوسي مشهد با ابراز خرسندي از روند همكاري و تعامل رو به رشد وزارت دفاع و صنايع وابسته به اين وزارتخانه با دانشگاه هاي كشور، اين همكاري را اقتدارآفرين و آينده ساز توصيف كرد.
وحيدي با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از يك هزار پروژه در حوزه هاي مختلف دفاعي با همكاري دانشگاه ها در جريان است، گفت: دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان سومين دانشگاه كشور با قدمتي 60 ساله در عرصه توليد علم و فناوري مي تواند در همه حوزه ها از جمله حوزه دفاعي نقش آفرين باشد.
وي با اشاره به دستاوردهاي فضايي كشور گفت: پرتاب موفقيت آميز سه ماهواره بومي توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و قرار دادن موفق آن در مدار زمين از درون اين تعامل و همكاري ها بوجود آمده است و ما را قادر ساخته است تا بتوانيم بدون حضور خارجي، زنجيره كاملي از فناوري هاي فضايي را طراحي، توليد و به مرحله اجرا بگذاريم.
وزير دفاع افزود: امروز جمهوري اسلامي ايران از اعماق دريا تا فضا، كار و پروژه دارد و اين عرصه عظيم حضور فعال تر و گسترده تر دانشگاه ها و مراكز علمي را طلب مي كند.

 



قائم مقام سازمان بازرسي: 12 گروه از قوانين تنقيح شده است

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور از تنقيح 12 گروه قوانين خبر داد.
ولي الله خبره در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: كار تنقيح قوانين براساس برنامه زمان بندي در حال انجام است.
وي افزود: تاكنون بيش از 12 گروه از قوانين تنقيح شده است كه البته كار تنقيح ساير قوانين در حال انجام است اما مي دانيد كه اين كار سخت و مشكل است.
خبره در پاسخ به سوالي درباره اينكه گفته مي شود بيش از 4 ميليارد تومان پول به سازمان بازرسي كل كشور براي تنقيح قوانين داده شده است گفت: اين موضوع صحت ندارد ما هنوز پولي براي تنقيح قوانين نگرفته ايم.
قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور درباره درخواست رئيس سازمان براي ارائه مستندات و مدارك طرح انتقال آب درياي خزر توسط دولت گفت: هنوز اين اسناد و مدارك به دست ما نرسيده است.
وي گفت: ما درباره درستي يا نادرستي اين طرح هنوز اظهارنظري نكرده ايم و فقط خواسته ايم كه اسناد را به ما ارائه كنند.

 



سعيد مرتضوي : از احمد توكلي شكايت كرده ام

سعيد مرتضوي در بيانيه اي با اعلام اين كه سخنان احمد توكلي عليه بنده سراسر كذب و دروغ است نوشت: اينجانب از طريق يكي از وكلاي دادگستري شكايتي را عليه ايشان به عنوان نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي تنظيم كرده ام.
وي در اين بيانيه كه از جانب وكيل وي براي كيهان ارسال شده، در فرهنگ و رسانه تهران مطرح رسيدگي است كه تا به امروز خبري از نتيجه آن ندارم. بحث «قول شرف» كه توسط ايشان در مجلس و متعاقبا در رسانه هاي معاند، سوژه اي جهت تخريب و انتقام گيري از خدمات گذشته اينجانب گرديد مطلب دروغ و كذبي است كه آقاي توكلي جهت تدارك جنگ رواني و تبليغاتي عليه اينجانب و به منظور دفاع از خود در مجلس شوراي اسلامي ساخته اند.
مرتضوي نوشت: اينجانب خداوند سبحان را شاهد مي گيرم كه چنين لفظي (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقاي حداد عادل و نه در جلسه با آقاي توكلي به كار نبرده ام. لفظ (قول شرف) ساخته و پرداخته آقاي توكلي است كه از ايشان در اين خصوص شكايت نموده ام و درخواست دارم نوار مورد ادعاي خودشان را براي اطلاع عموم ارائه نمايند.
وي مي افزايد: تنها قولي كه من داده ام همان روز نيز به آن عمل نمودم و آن اعلام آمادگي براي استعفا بوده و لاغير. جناب آقاي حداد عادل نيز همان شب استيضاح مراتب را طي نامه كتبي به نمايندگان استيضاح كننده اعلام و حتي متن نامه را به صورت كامل در نيمه شب بر روي خروجي خبرگزاري فارس قرار دادند و نمايندگان محترم نيز بر همان اساس امضاي خود را پس گرفتند. در اين نامه ذكر هيچگونه قولي به ميان نيامده و مبناي استرداد امضاء ها كه اين نامه است نيز به هيچگونه قولي اشاره ندارد و اينجانب نيز همان نامه را كه محتوياتش منطبق با واقعيت است و مبناي عمل نمايندگان بوده قبول دارم. مرتضوي ادامه داد: جناب آقاي حداد عادل نيز در ازاي اين اعلام آمادگي براي استعفا، چندين قول به من دادند كه در اين متن قابل ذكر نمي باشد و در آخرين جلسه مشترك نيز فرمودند پيگير آن هستم و علي رغم تلاش جناب آقاي حداد عادل هيچ يك از آنها تا به حال عملي نشده است. جناب آقاي حداد عادل حتي در آخرين تماسي كه با هم داشتيم، توقع ترك پست و خدمت از اينجانب نداشته و ندارند و تدبير ايشان اين بود كه به گونه اي اقدام شود كه موجب تحريك برخي نمايندگان نگردد.
در ادامه اين بيانيه با تاكيد بر مجرم بودن توكلي آمده است: توقعي كه آقاي توكلي دارند ترك محل خدمت و تمرد از دستور و ماموريت مافوق است كه فارغ از تمايلات سياسي و اهداف حزبي و شخصي ايشان، اين امر جرم بوده و كسي كه از ماموريت و دستور و امر قانوني مقام مافوق تمرد نمايد، براساس قوانين مصوب مجلس محترم شوراي اسلامي مرتكب جرم شده و مستوجب تعقيب و مجازات است. لذا اينگونه توقعات از جايگاه نمايندگي مجلس شوراي اسلامي با هر انگيزه و نيتي پذيرفته نيست و فتح بابي براي قانون شكني و نقض نظم و امنيت اداري به شمار مي رود.
وي نوشت: لذا ترجيح مي دهم قوه قضاييه نسبت به اين جرم رسيدگي و اعلام نظر نمايد تا افكار عمومي با اين مطالب بي ارزش و ساختگي مشوش نگردد.

 



پرونده هدفمندي يارانه ها در بودجه 91 بسته شد
موافقت رسمي مجلس با پرداخت يارانه 48 هزار ميلياردي در فاز دوم

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نحوه هزينه كرد درآمدهاي حاصل از اجراي قانون يارانه ها را مشخص و تعيين كردند كه 48 هزار ميليارد تومان براي يارانه نقدي پرداختي و غيرنقدي به خانوارها صرف شود.
نمايندگان مجلس در جلسه علني عصر سه شنبه و در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه بودجه 1391 كل كشور، نحوه هزينه كرد درآمدهاي حاصل از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها را مشخص كردند.
وكلاي ملت پيش از اين درآمد حاصل از اجراي قانون يارانه ها در سال 1391 و در فاز دوم اجراي اين قانون را 66 هزار ميليارد تومان تصويب كرده بودند.
به موجب مصوبه مجلس در جلسه عصر ديروز پارلمان مقرر شد تا مبلغ 48 هزار ميليارد تومان از اين رقم به منظور اجراي ماده 7 قانون هدفمند كردن يارانه ها و يارانه نان كه در واقع سهم خانوارهاست، هزينه شود.
بر اين اساس 48 هزار ميليارد تومان از درآمد قانون يارانه ها براي يارانه نقدي پرداختي و غيرنقدي به همه خانوارهاي كشور هزينه مي شود.
همچنين بهارستان نشينان مقرر كردند 10هزار ميليارد تومان از درآمد قانون يارانه ها در فاز دوم به منظور اجراي مواد 6 و 8 اين قانون هزينه شود.
به موجب اين مصوبه مجلس، در فاز دوم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها مبلغ 10هزار ميليارد تومان از درآمدهاي حاصل از اصلاح قيمت ها براي بخش توليد و صنعت صرف مي شود.
وكلاي ملت همچنين مقرر كردند 6 هزار ميليارد تومان به منظور اجراي بند «ب» ماده 34 قانون برنامه پنجم پنجساله توسعه هزينه شود كه طبق اين مصوبه در گام دوم اجراي قانون يارانه ها رقم 6 هزار ميليارد تومان بابت بخش سلامت و بهداشت و درمان در سال 91، پرداخت مي شود.
وكلاي ملت در مصوبه ديگري نيز مقرر كردند 2 هزار ميليارد تومان به صندوق بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار از محل درآمدهاي حاصل از اجراي قانون يارانه ها در فاز دوم اين قانون صرف شود.
خانه ملتي ها مصوب كردند همه درآمدهاي حاصل از فروش كالا و خدمات شركت هاي دولتي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري به حساب هاي معرفي شده از سوي خزانه داري كل كشور واريز مي شود تا طبق احكام و مقررات قانوني بين ذينفعان مربوطه تقسيم شود.
در تبصره اين ماده نيز مصوب شد عوارض قانوني از كل وجوه دريافتي بر مبناي قيمت هاي فروش سال 1391 پس از واريز به خزانه داري كل كشور به طور مستقيم به مؤسسات مربوط پرداخت مي شود.
نمايندگان ملت مصوب كردند دولت مجاز به جابجايي اعتبارات اين بند نيست و موظف است متناسب با تحقق درآمد سهم اجزاء «ب»، «پ»، «ت» اين بند را به بخش هاي ذيربط تخصيص دهد.
نمايندگان ملت در مصوبه ديگري نيز تعيين كردند در اجراي اين بند اختصاص و پرداخت هرگونه وجهي براي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها غير از وجوه حاصل از محل اصلاح قيمت حامل هاي انرژي و ساير كالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندي يارانه ها و يارانه هاي موضوع اين قانون، ممنوع است.
به گزارش فارس، پس از مطرح شدن بررسي اين بند در مجلس، تعدادي از وكلاي ملت خواستار بيان پيشنهادات مختلف بودند كه لاريجاني رئيس مجلس از وكلاي ملت خواست از بيان پيشنهاداتشان صرف نظر كنند و خطاب به وكلاي ملت گفت در رابطه با نحوه هزينه كرد درآمدهاي قانون يارانه ها، بحث هاي مفصلي مطرح شده است.
وي افزود: در انتخابات مرحله دوم مجلس نهم، ده ها ساعت روي نحوه هزينه كرد اين درآمدها بحث شد تا بالاخره به چنين نتيجه اي رسيدند و اين قسمت به دولت رفت و در آنجا نيز جلسات مختلفي تشكيل شد.

 



توضيحات حداد عادل درباره نامه مرتضوي

نماينده مردم تهران در مجلس درخصوص نامه «سعيد مرتضوي» كه حاوي اعتراض و شكايت وي از احمد توكلي است و در تاريخ 25 ارديبهشت جاري رسانه اي شد، توضيحاتي را ارائه كرد.
دكتر حداد عادل در توضيحات خود در خصوص نامه سعيد مرتضوي مبني بر اينكه وي «قول شرف داده كه استعفا دهد» آورده است:
«آقاي مرتضوي اظهار داشته اند كه لفظ «قول شرف» را نه در جلسه اي كه با من داشته اند و نه در جلسه اي كه با آقاي توكلي داشته اند به كار نبرده اند. بديهي است كه هر قولي «قول شرف» است، چه كلمه «شرف» به دنبال قول بيايد و چه نيايد. آنچه مسلم است اين است كه آقاي مرتضوي با قبول استدلال هاي اينجانب، قبول كردند كه استعفا كنند و قول دادند كه به هر صورت استعفا كنند و در همان جلسه كه آقاي زاكاني هم در آن حضور داشتند متن استعفاي خود را نوشتند و به رويت بنده و آقاي زاكاني رساندند. آقاي مرتضوي در صحبت با اينجانب، استعفاي خود را منوط و مشروط به موافقت وزيركار و رئيس جمهور محترم نكردند».
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به بخشي از نامه مرتضوي كه در آن آمده است؛
«جناب آقاي حداد عادل نيز در ازاي اين اعلام آمادگي براي استعفا چندين قول به من دادند كه در اين متن قابل ذكر نيست و در آخرين جلسه مشترك نيز فرمودند پيگير آن هستم و با وجود تلاش آقاي حداد عادل هيچ يك از آنها تا به حال عملي نشده است.»
از اين عبارات آقاي مرتضوي ممكن است چنين استنباط شود كه خداي نكرده معامله اي صورت گرفته و اينجانب وعده و وعيدي به ايشان داده ام كه عملي نشده است و از نظر آقاي مرتضوي بيان آن قول ها كه داده ام به مصلحت نيست.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در مورد تقاضاي مرتضوي مبني بر بازگشت به قوه قضائيه و تسريع در محاكمه نيز توضيحاتي داده و دراين باره آورده است: حقيقت اين است كه آقاي مرتضوي در همان جلسه ديدار و گفت وگوي بنده و آقاي زاكاني با ايشان در تاريخ 26/1/91، بعد از آنكه پيشنهاد بنده را پذيرفتند و قول دادند كه استعفا كنند و متن استعفاي خود را هم نوشتند، به بنده گفتند حال كه من تصميم به استعفا گرفته ام مايلم به قوه قضائيه برگردم و چون در حال حاضر در حالت «تعليق» قرار دارم، مايلم هرچه زودتر محاكمه شوم و از حال تعليق و بلاتكليفي خارج شوم و بتوانم بعد از صدور حكم دادگاه، به قوه قضائيه بازگردم. اينجانب به ايشان قول دادم كه براي تأمين مقصود ايشان كه تسريع در رسيدگي و محاكمه بود، اقدام كنم و متعاقب آن جلسه تقاضاي ايشان را، كه معقول و منطقي مي دانستم به اطلاع رياست محترم قوه قضائيه رساندم. اين همه آن چيزي بوده كه ميان بنده و ايشان گذشته است.
حداد عادل با اشاره به قسمتي از نامه مورخه 25/2/91 مرتضوي كه در آن آمده است، «جناب آقاي حداد عادل حتي در آخرين تماسي كه با هم داشتيم توقع ترك پست و خدمت از اينجانب نداشته و ندارند و تدبير ايشان اين بود كه به گونه اي اقدام شود كه موجب تحريك برخي نمايندگان نشود.» در توضيحاتي آورده است: «اينجانب در تماسها و ملاقات هايي كه بعد از جلسه 26/1/91 با آقاي مرتضوي داشتم درباره اخبار و شايعات دال بر حضور ايشان در دفتر كارشان سوال كردم. ايشان توضيح دادند كه چون رئيس جمهور استعفاي مرا نپذيرفته و فرد ديگري به جاي من انتخاب نشده است و روزانه در حدود هفتاد نفر از كارمندان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي بازنشسته مي شوند و اگر من احكام آنها را امضا نكنم از حيث دريافت مستمري ماهانه از سازمان دچار مشكل مي شوند. اينجانب به ايشان گفتم در همين حدود و به شكلي كه نمايندگان تصور نكنند آقاي مرتضوي برخلاف قول خود عمل كرده، كار مردم را راه بيندازند تا موضوع عملي شدن استعفاي ايشان محقق شود.»
نماينده مردم تهران كه در راستاي حل مسالمت آميز چالش به وجود آمده ميان مجلس و دولت شخصا به گفت وگو با سعيد مرتضوي پرداخته بود در پايان توضيحات خود تاكيد كرده است: اميدوارم ارائه اين توضيحات براي كساني كه مايلند از حقيقت موضوع آگاه شوند، مفيد باشد.

 



رئيسي در توديع و معارفه جهانگير و خطيب: دولت بخاطر برخورد قضايي با مفسدان خوشحال باشد

معاون اول قوه قضائيه در مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد مركز حفاظت و اطلاعات اين قوه بر اراده جدي قوه قضائيه در برخورد با مفاسد تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي روز سه شنبه در اين مراسم گفت: در مدتي كه گذشت گام هاي خوبي در اين زمينه برداشته شد كه جا دارد به خاطر كارهاي صورت گرفته از زحمات آقاي جهانگير تشكر كنم زيرا با هشدارهاي به موقع در خيلي موارد كه سلامت دستگاه قضا را با خطر روبه رو مي كرد، جلوگيري به عمل آوردند.
وي در ادامه با معرفي حجت الاسلام سيداسماعيل خطيب به عنوان رئيس جديد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه گفت: آشنايي آقاي خطيب با قوه قضائيه حتما كمتر از خيلي از قضات محترم و مسئولان قضايي نيست. شايد قريب يك دهه كامل ماموريت آقاي خطيب فقط ماموريت قضايي بوده است لذا آشنايي و ارتباط شان با قوه قضائيه به عنوان يك آغاز نيست.
معاون اول قوه قضائيه افزود: آيت الله آملي لاريجاني از بين گزينه هايي كه مطرح بود بهترين گزينه را براي رياست مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه انتخاب كردند كه هم آشناي به قوه قضائيه و هم آشناي به يك كار حفاظتي و اطلاعاتي هستند.
وي ادامه داد: آقاي خطيب در دفتر مقام معظم رهبري اشتغال داشته اند و به سهولت امكان نداشت اين جابه جايي صورت گيرد ولي با پيگيري هاي شخصي آيت الله آملي لاريجاني اين كار صورت گرفت.
معاون اول قوه قضائيه گفت: انشاءالله در دوره جديد گام هاي خوبي در زمينه حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه برداشته شود. براي اين كار تعامل اعضاي دستگاه قضايي با مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه ضروري است. همچنين تعامل مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه با حفاظت و اطلاعات نيروهاي انتظامي تعامل ارزشمندي خواهد بود و به سلامت اين دستگاه ها خواهد انجاميد.
رئيسي در بخش ديگري از سخنانش با اعلام اين مطلب كه دولت بايد خودش اولين كسي باشد كه داعيه دار و بلندكننده پرچم مبارزه با فساد باشد گفت: دولت بايد خوشحال باشد از اينكه دستگاه قضايي با فساد برخورد مي كند.
وي گفت: دولت بايد متشكر دستگاه قضايي باشد و خوشحال باشد كه دستگاه قضايي با فساد برخورد مي كند نه اينكه فردي نامه بدهد كه بياييد و شكايت كنيد.
معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: اراده اي كه در برخورد با فساد و اجراي عدالت در دستگاه قضايي وجود دارد فروكش نخواهد كرد و اين تلاش ها و زحمات روز به روز افزايش پيدا كرده و حساسيت ها در دستگاه قضايي براي برخورد با فساد بيشتر مي شود.
تشكيل 4 هزار پرونده براي كارچاق كن ها
در همين حال، رئيس سابق مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه از تشكيل 4 هزار پرونده قضايي براي كارچاق كن ها خبر داد.
اصغر جهانگير طي سخناني در مراسم توديع و معارفه گفت: از طريق برخورد با كارچاق كن ها، 280 ميلياردتومان به بيت المال برگردانده شد.
جهانگير اظهار كرد: حفاظت از جان قضات، يكي ديگر از برنامه هاي مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه در اين مدت بود و براين اساس ما توانستيم براي حمل سلاح توسط برخي قضات مجوز بگيريم و در حال حاضر 4163 قاضي مسلح هستند.
وي كه به سمت بازرس ويژه قوه قضائيه منصوب شده است در رابطه با ساير اقدامات انجام شده توسط اين مركز نيز خاطر نشان كرد: در مورد جمع آوري اخبار و اطلاعات، اين مركز با راه اندازي سايت كوثر به ذخيره سازي اطلاعات در يك بستر امنيتي پرداخت كه نتيجه آن استفاده از ده ها هزار خبر و اطلاعات موجود بوده است. از طرف ديگر دبيرخانه الكترونيكي ايجاد كرديم كه حجم مكاتبات در آن به 474 هزار و 294 فقره مي رسد. همچنين با جمع آوري اسناد در بانك اطلاعاتي، آمارهاي قابل توجهي به مسئولان ارائه مي شود.
در ادامه اين جلسه، حجت الاسلام سيداسماعيل خطيب- رئيس جديد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه- گفت: اين انتصاب را به فال نيك مي گيرم و اميدوارم از اين طريق به اين نظام مقدس خدمتي كرده باشم. همچنين از حسن اعتماد آيت الله آملي لاريجاني تشكر مي كنم و اميدوارم در حد وسعم خدمتگزار دستگاه قضايي و اين نظام مقدس باشم.

 



آزادي 2 زائر ايراني ربوده شده در سوريه

با پيگيري ها و تلاش سفارت خانه هاي ايران در سوريه و تركيه و همكاري مقامات ترك، دو زائر ديگر ايراني ربوده شده توسط گروه هاي مسلح در سوريه آزاد شدند.
«شقاقي»، رايزن مطبوعاتي ايران در تركيه در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: اين دو زائر ايراني تحويل مقامات تركيه شده اند و امشب به تهران باز مي گردند.
بنابراين گزارش، با آزادي اين دو زائر، 7 مهندس و 2 زائر ديگر هم چنان در سوريه به سر مي برند.
بهمن حسين پور، سفير ايران در اسلامبول، نيز در گفت وگو با ايسنا از آزادي دو زائر ايراني ديگر در جمعه گذشته خبر داد و گفت: براي آزادي چند ايراني ديگر كه هم چنان در سوريه هستند تلاش مي كنيم. وي افزود: رايزني ها ادامه دارد و مقامات تركيه و بعضي سازمان هاي غيردولتي در اين باره تلاش مي كنند.
گفتني است، اخيرا با تلاش مقامات جمهوري اسلامي دو خبرنگار جوان ترك نيز كه در سوريه مفقود شده بودند، صحيح و سالم تحويل دولت تركيه شدند و در همين راستا داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه از جمهوري اسلامي به پاس اين تلاش هاي انسان دوستانه تقدير كرد.

 



صفارهرندي: گروه هاي جدايي طلب از انشعاب مجمع روحانيون درس بگيرند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از تشكيل فراكسيون رهروان ولايت گفت: گروه هاي جدايي طلب از انشعاب مجمع روحانيون درس بگيرند.
حسين صفارهرندي گفت: اگر فراكسيون رهروان ولايت پاره اي از فراكسيون بزرگ اصولگرايان است كه بايد اول يك قراري با فراكسيون بگذارند و بعد تصميم بگيرند كه يك شاخه اي كوچك از اين فراكسيون بزرگ را تشكيل دهند.
وي ادامه داد: اما اينكه عده اي بيايند خود سر بخواهند براي سرنوشت جبهه بزرگ اصولگرايان به تنهايي تعيين تكليف كنند درست نيست.
صفارهرندي با بيان اينكه ما آداب جبهه سازي را بلد نيستيم همچنان كه مفهوم جبهه را بعضي از ما نمي فهميم گفت: تشكيل يك جبهه پس از آن اتفاق مي افتد كه يك سري گروه يا تشكل سياسي و حزب كه فعالانه در عرصه حاضرند كارهاي خود را انجام دهند و بعد با يكديگر قرار بگذارند در حالي كه ما اول جبهه را تشكيل مي دهيم و بعد از داخل جبهه مي خواهيم گروه سياسي در بياوريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14