(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 - شماره 20210 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مشاور نخست وزير فلسطين: اقتدار خود را مديون ملت و رهبر ايران مي دانيم
اسرائيل نگران پيروزي ايران در اجلاس 1+5
سياست تركيه در قبال واردات نفت از ايران چيست حقه اي كه تركيه به غرب زد
رئيس جمهور در ادامه سفر استاني به خراسان رضوي:
هر ايراني در هر نقطه از كشوربايد براي آباداني اين سرزمين تلاش كند
درخواست ژاپن و كره جنوبي درباره بيمه محموله هاي نفتي ايران از سوي اروپا
مستند اعترافات سران غرب درباره جنگ تحميلي پخش مي شود
تجديد ميثاق با شهداي گردان 2 سپاه پاسداران
عامل ترور شهيد علي محمدي به دار مجازات آويخته شد
بيانيه روس ها درباره نيروگاه بوشهر 3 خرداد نيروگاه به ظرفيت كامل مي رسد
رزمايش مشترك ايران و عمان دي ماه برگزار مي شود
20 و 21 تير ماه اجلاس بين المللي «زنان و بيداري اسلامي» در تهران برگزار مي شود
جنايت تازه آمريكا عليه حقوق بشر كلينتون منافقين را از فهرست تروريست ها خارج مي كند
دستگيري عوامل ديگر ترور شهيد مولوي مصطفي جنگي زهي
فراخوان براي انتقال معلمان دوره راهنمايي به دبستان
متكان: هيچ طرحي مبني بر خروج دانشگاه ها از تهران وجود ندارد
سخنگويي خبر داد صدور كارت ملي معلوليت براي معلولان كشور
سحرخيز: والدين نگران ثبت نام دانش آموزان راهنمايي و دبيرستان نباشند
جمعيت هلال احمر: مشكل كمبود واكسن مننژيت برطرف شد
فرودگاه هاي اهواز و ايلام به سامانه سنجش ديد خودكار مجهز مي شوند
اخبار ادبي و هنري



مشاور نخست وزير فلسطين: اقتدار خود را مديون ملت و رهبر ايران مي دانيم

مشاور اسماعيل هنيه گفت: امروز به واسطه قدرت مقاومت،صهيونيست ها جرات ورود به خاك غزه را ندارند و ما اين اقتدار را مديون ملت و رهبري ايران هستيم.
محمد عقول كه همراه هياتي از مشاوران دولت منتخب حماس در غزه در محل سفارت ايران در لبنان با غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان ديدار كرده بود گفت: امروزه به واسطه قدرت مقاومت، صهيونيست ها نه تنها وارد خاك غزه نمي شوند بلكه حتي از بيم موشك هاي مقاومت هلي كوپترهاي خود را نيز بر فراز غزه به پرواز درنمي آورند. مقامات صهيونيست با كوچكترين تهديد مقاومت به شدت از سوي جامعه صهيونيستي تحت فشار قرار مي گيرند چون آنها نمي توانند بيش از سه روز در پناهگاه ها دوام بياورند.اين اقتدار را مديون ملت و رهبري ايران هستيم.
وي در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام و درود اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب حماس به سفير و مقامات جمهوري اسلامي ايران از مواضع كشورمان در حمايت از مسائل امت اسلامي و در راس آن مسئله فلسطين تقدير و تشكر كرد و اظهار داشت: هيچ كشوري به اندازه جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين حمايت نكرده است و مردم مظلوم غزه كه سالهاست تحت فشار و محاصره قرار دارند محبت و حمايت ملت و رهبري ايران را فراموش نخواهند كرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار با تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مسائل امت اسلامي و قضيه فلسطين گفت: آنچه ما در مسير حمايت از حق و عدالت انجام مي دهيم كه البته نماد و مصداق آن پشتيباني از قضيه فلسطين مي باشد يك واجب ديني و انساني است، وظيفه ما اداي واجب است، ما انتظار تشكر و قدرداني از دوستان خود نداريم و ملت ايران در طول تاريخ نشان داده است كه براساس تعاليم قرآن و عترت از مظلوم و حق دفاع مي كند.

 



هاآرتص فاش كرد
اسرائيل نگران پيروزي ايران در اجلاس 1+5

سرويس سياسي-
در آستانه دور دوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 در سال جاري كه قرار است 3 خرداد در شهر بغداد برگزار شود، رسانه ها و محافل صهيونيستي با ابراز نگراني از موفقيت جمهوري اسلامي ايران در اين مذاكرات، تمام تلاش خود را در جهت به بن بست كشاندن مذاكرات بغداد معطوف كرده اند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي با عنوان «نگراني تل آويو از به ثمر رسيدن مذاكرات بغداد» نوشت: با نزديك شدن به زمان برگزاري دور دوم مذاكرات ايران و 1+5، اسرائيل به شدت درباره امكان به نتيجه رسيدن اين دور از مذاكرات نگران است.
در ادامه اين گزارش آمده است: يك هفته مانده به آغاز دور دوم مذاكرات هسته اي ايران در بغداد، همچنان فشارها بر تهران بسيار است، همچنان رسانه ها با اشتياق فراوان كوچكترين اطلاعات و خبرها درباره ايران را مخابره مي كنند. از آنجايي كه اسرائيل تمايل ندارد ايران با غرب به توافق دست پيدا كند، به اين اميد كه شايد مذاكرات تهران و قدرت هاي جهان با شكست مواجه شود، به دقت روند اين مذاكرات را رصد مي كند.
هاآرتص در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به ادعاي جديد منافقين درباره تلاش ايران به دستيابي به سلاح اتمي نوشت: با وجود انتشار خبرهايي مبني بر اقدامات پنهاني ايران براي ساخت سلاح اتمي و تاكيد بر عدم صداقت تهران در مذاكرات با غرب، با نزديك شدن به زمان برگزاري مذاكرات هسته اي بغداد، نگراني تل آويو درباره افزايش انگيزه و تمايل تهران و قدرت هاي جهان براي دستيابي به توافق اوليه و در نتيجه دستيابي به يك توافق و پيمان دائمي بيشتر مي شود. مي توان گفت سفر روز چهارشنبه «كاترين اشتون» مسئول سياست هاي خارجي اتحاديه اروپا و نماينده قدرت هاي دنيا در مذاكرات با تهران، به اسرائيل و ملاقات هاي طولاني مدت وي با بنيامين نتانياهو نخست وزير و ديگر مقامات ارشد تل آويو، بر نگراني هاي اين رژيم درباره افزايش احتمال دستيابي توافق ميان غرب و ايران افزوده است.
هاآرتص افزود: براساس شواهد مي توان نتيجه گرفت ايران و شش قدرت جهان قصد دارند به توافقي متوسط دست پيدا كنند. براساس چنين توافقي غرب به ايران اجازه خواهد داد به غني سازي اورانيوم بيست درصد ادامه دهد. برخي معتقدند از اورانيوم بيست درصد مي توان با تغييرات كوچك براي اهداف نظامي استفاده كرد. انتظار مي رود براساس چنين توافقي از ايران درخواست شود غني سازي اورانيوم را در نيروگاه زيرزميني فردو در نزديكي شهر قم متوقف كند. اگر در اين دور از مذاكرات ايران و قدرت هاي دنيا بتوانند به توافق دست پيدا كنند، از شدت تحريم هاي اقتصادي عليه تهران كاسته خواهد شد و در نتيجه اين توافق، تحريم بانك مركزي ايران كه آمريكا آن را براي اعمال فشار بر ايران تصويب كرده و نيز ممنوعيت واردات نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا به حالت تعليق درمي آيد و نيز تحريم هاي جديدي عليه اين كشور وضع نخواهد شد.
در همين رابطه و در ادامه فضاسازي مقامات رژيم صهيونيستي براي فشار بر ايران و به شكست كشاندن مذاكرات آتي ايران و گروه 1+5 در بغداد، «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي در مصاحبه با راديو ارتش اين رژيم گفت: قدرت هاي جهاني حداقل درخواست ها را از ايران مطرح مي كنند كه حتي اگر ايران تمام آنها را بپذيرد باز برنامه هسته اي اش متوقف نخواهد شد.
وي افزود: درخواست هاي گروه 1+5 از ايران در مذاكرات آتي بغداد بسيار كم است و براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران كافي نيست.
اظهارات باراك يك هفته بعد از مذاكرات وي با كاترين اشتون مسئول سياست اتحاديه اروپا در خصوص مذاكرات هسته اي ايران با گروه 1+5 مطرح مي شود.
تحليلگران سياسي معتقدند كه به رسميت شناخته شدن حق ايران در استفاده از انرژي هسته اي و پذيرش انجام غني سازي در خاك ايران، يعني شكست تمامي اقداماتي كه رژيم صهيونيستي در سال هاي گذشته انجام داده تا بتوانند برنامه هسته اي ايران را خطرناك جلوه دهد. از همين رو صهيونيست ها كه نفوذ آنها در اغلب رسانه ها و دولت هاي غربي مشخص است، تلاش دارند تا در آستانه مذاكرات بغداد كه پيش بيني ها حكايت از موفقيت آميز بودن آن دارد، با خطرناك جلوه دادن برنامه هسته اي ايران، جلوي هرگونه عقب نشيني غرب در مقابل اين برنامه را بگيرند.
رد ادعاي جديد منافقين عليه ايران در آستانه مذاكرات بغداد
رئيس مؤسسه علم و امنيت بين الملل در واشنگتن، ادعاهاي جديد منافقين درباره برنامه هسته اي ايران را رد كرد.
ديويد آلبرايت، كه روز يكشنبه 24 ارديبهشت 1391 (13 مه 2012) با نيكلاس وينوكور و فردريك دال، خبرنگاران خبرگزاري رويترز در وين مصاحبه كرده، گفت نسبت به هر آنچه منافقين درباره برنامه هسته اي ايران مي گويند بايد «به شدت با ترديد» نگاه كرد، چرا كه آنها «جزئيات را از پيش خود جعل مي كنند».
بنابر گزارشي كه روزنامه هاي دي ولت آلمان، جروزالم پست اسرائيل و خبرگزاري رويترز منتشر كرده اند، شوراي ملي مقاومت (منافقين) در گزارشي 6 صفحه اي با استناد به آنچه منابع آگاه در دولت و ارتش ايران خوانده است، مدعي شد كه حدود 60 دانشمند در 11 تأسيسات مخفي تحت نظر وزارت دفاع ايران، در حال دنبال كردن تحقيقات مرتبط با ساخت بمب هستند.
در اين گزارش آمده است: «اطلاعات نشان مي دهد كه رژيم ايران سازمان مسئول ساخت تسليحات هسته اي را گسترش داده است. اين يافته ها نشان دهنده وجود يك ساختار تحقيقاتي كامل، استادانه و بسيار مخفيانه و همچنين يك شبكه خريد قطعات و تجهيزات مورد نياز است». در اين گزارش هويت ادعايي اين 60 دانشمند و كارشناس فعال در بخش هاي مختلف سازمان جديد تحقيقات دفاعي ايران و 11 شركت و مؤسسه مرتبط با آن به طور مفصل شرح داده شده است.
در اين گزارش همچنين، به نمودارهايي براي تشريح ساختار فرماندهي مخفي و همچنين نام هاي اين دانشمندان و مهندسان اشاره شده است.
منافقين از آژانس بين المللي انرژي اتمي خواسته اند كه «تحقيقات جامعي» را درباره برنامه هسته اي و تمام پرسنل فعال در آن به عمل آورد.
با اين وجود، ديويد آلبرايت، رئيس مؤسسه علم و امنيت بين المللي كه مشاوره هاي فني در زمينه برنامه هسته اي ايران به سازمان سيا ارائه مي كند و به ارزيابي هاي دولت آمريكا در اين زمينه دسترسي دارد، ادعاهاي منافقين را رد كرد.
آلبرايت به رويترز گفت: «بايد در زمينه آنچه كه شوراي ملي مقاومت ايران (منافقين) مي گويد، به شدت ترديد كرد. آنها يك گروه فعال هستند كه انگيزه زيادي دارند كه بگويند برنامه هسته اي ايران پيشرفت زيادي داشته است».
وي با اشاره به ساختار فرماندهي مطرح شده در گزارش منافقين افزود: «ما مي دانيم كه اين سازمان وجود دارد. ما مي دانيم شوراي ملي مقاومت ايران (منافقين) هر از گاهي اطلاعاتي را دريافت مي كند كه مفيد هستند اما مشكل اين است كه آنها خودشان جزئيات را بدون سند و مدرك پر مي كنند. شما نمي توانيد بفهميد كه اين اطلاعات درست هستند يا خير».
رويترز از قول يك منبع آگاه ديگر هم كه به نام اشاره نكرده، اين ادعا را رد كرد.
اين خبرگزاري انگليسي از قول منبع خود كه وي را «يك كارشناس بلندپايه هسته اي» خوانده، نوشت: «گزارش شوراي ملي مقاومت ايران (منافقين) همانند گزارش هاي قبلي بايد با ترديد فراوان بررسي شود. به نظر مي رسد هدف از تازه ترين گزارش اين گروه كه جزئيات آن قابل تأييد نيست، ترغيب غرب به اتخاذ رويكرد سختگيرانه تر عليه تهران در گفت وگوهاي روزهاي دوشنبه و سه شنبه اين هفته با آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين و همچنين مذاكرات 23 مه با گروه 1+5 در بغداد است. اين ادعاها در حالي است كه ارزيابي مقامات اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل حاكي است كه ايران هنوز براي «تسليحاتي كردن» برنامه غني سازي اورانيوم تصميم نگرفته است».

 



سياست تركيه در قبال واردات نفت از ايران چيست حقه اي كه تركيه به غرب زد

در حاليكه آمار منابع آگاه در شركت هاي كشتيراني مبين كاهش واردات نفت ايران به تركيه در ماه آوريل (ماه ميلادي گذشته) است، اما واقعيت آن است كه واردات نفت تركيه از ايران در مقايسه با دوره مشابه در سال گذشته تفاوتي نكرده است.
به نظر مي رسد تركيه در اين زمينه به نوعي سياست به خارج داده و واردات نفت خود از ايران را در ماه مارس به ميزان قابل توجهي افزايش و در ماه آوريل كاهش داده تا اين طور به نظر برسد كه از تحريم يك جانبه آمريكا عليه ايران پيروي مي كند.
بنابراين گزارش شركت پالايش دولتي تركيه (توپراش) در ماه آوريل حدود پنج ميليون و 300 هزار (روزانه 177 هزار بشكه) نفت از ايران وارد كرد. واردات نفت تركيه از ايران در مقايسه با ماه مارس 100 هزار بشكه در روز كاهش يافته اما واقعيت اين است كه در ماه آوريل كاهش خاصي رخ نداده و واردات تركيه درماه مارس به شكل غيرمعمولي افزايش يافته بود.
گفتني است، آمار واردات نفت تركيه از ايران در آوريل همچنين از رقم 140 هزار بشكه اي كه هفته گذشته از سوي يك مقام صنعت نفت اين كشور اعلام شد، بيشتر است.
در اين گزارش آمده است: وب سايت موسسه آمار تركيه اخيرا اعلام كرد كه اين كشور در ماه مارس روزانه 270 هزار بشكه و در مجموع يك ميليون و 174 هزار تن نفت از ايران وارد كرده است.
براساس اين آمار واردات نفت تركيه از ايران در ماه مارس به بالاترين سطح از ژوئيه 2011 رسيد و نسبت به واردات 100 هزار بشكه اي در ماه فوريه تقريبا سه برابر شد. همچنين اين رقم نسبت به ماه مارس سال قبل 90 درصد افزايش يافت.
بنابراين گزارش ايسنا آن را منتشر كرده، واردات نفت تركيه در ماه مارس از كشورهاي مختلف به اين ترتيب بوده است: ايران يك ميليون و 173 هزار و 504 تن، عراق 145 هزار و 186 تن، عربستان 142 هزار و 677تن، ليبي 133 هزار و 29 تن و قزاقستان 115 هزار و 127 تن.
گفتني است، افزايش سطح تجارت بين ايران و تركيه در يك دهه گذشته باعث شده كه غربي ها تركيه را در خصوص تحريم هاي بين المللي عليه ايران به يك «حلقه ضعيف» تعبير كنند.تركيه از فهرست كشورهايي كه از تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران معاف شده اند، حذف شده اما اميدوار است كه براي اجتناب از تحريم هاي مالي اين معافيت را بدست آورد.

 



رئيس جمهور در ادامه سفر استاني به خراسان رضوي:
هر ايراني در هر نقطه از كشوربايد براي آباداني اين سرزمين تلاش كند

سرويس شهرستان ها-
محمود احمدي نژاد در ادامه صدمين سفر استاني خود با مردم شهرهاي قوچان، نيشابور، سرخس و چناران ديدار كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از قوچان، رئيس جمهور كشورمان عصر روز دوشنبه وارد قوچان شد و در ورزشگاه آزادي اين شهرستان مورد استقبال مردم قرار گرفت.
وي ضمن ايراد سخنراني با اشاره به توطئه ها، تهديدات، تهمت ها و تبليغات دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: ما همچنان روي ايمان خودمان ايستاده ايم و سر سوزني هم عقب نشيني نمي كنيم.
رئيس قوه مجريه از قوچان به عنوان ديار عقلانيت ياد كرد و افزود: انسان با عقل معنا پيدا مي كند و به سوي كمال و سعادت و خدا راه مي يابد اما مشكل امروز جهان اين است كه سردمداران استكبار و استعمار و خودكامگان زورگو از عقلانيت دور مانده اند و تمام چپاول، كشتار، استبداد و... ناشي از بي عقلي است. آنان كه با همين بي عقلي وارد منطقه شده به افغانستان و عراق حمله و دست درازي كردند و خيال مي كردند از اين طريق مي توانند اقتصادشان را نجات دهند اما اكنون همه در بحران و باتلاق افتاده اند و بدانند كه محال است در منطقه ما جاي پاي محكم و ماندگاري پيدا كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان از سرخس نيز رئيس جمهور روز دوشنبه در ديدار با مردم اين شهرستان با اشاره به شيطنت هاي استكبار جهاني در منطقه گفت: از آن سوي اقيانوس اطلس دستشان را دراز كرده اند در جيب مردم منطقه تا نفت، معادن و ثروت را ببرند.
دكتر احمدي نژاد خطاب به مستكبران گفت: ما به شما نصيحت مي كنيم دستتان را كوتاه كنيد، زبانتان را كوتاه كنيد مثل آدم ها زندگي كنيد. سنت هاي الهي و تاريخ به ما مي گويد كه ملت ايران در برابر دست ها و زبان هاي دراز اگر درازي آنها به كره ماه هم برسد ذره اي از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد. يا اين صهيونيست هاي بيچاره فلك زده فكر كردند فلسطيني ها را آواره كرده اند. به موازات آوارگي فلسطيني ها خودشان هم آواره اند. خودشان هم در رنج اند.
همچنين «محمود احمدي نژاد» عصر دوشنبه در پنجمين روز از يكصدمين سفر استاني هيئت دولت در اجتماع مردم نيشابور، اظهار داشت: كدام حكومت عاقلي پول ملت خود را صرف ساخت بمب اتمي مي كند، كدام حاكم عاقلي است كه بودجه كشور خود را با وجود 45 ميليون فقير صرف ساخت هواپيماهاي جنگنده بدون سرنشين مي كند و با آن به مردم پاكستان حمله مي كند.
وي تصريح كرد: اگر اين حاكمان عقل داشتند پول ملت هاي خود را صرف بهبود زندگي مردم كشورشان مي كردند.
رئيس دولت دهم همچنين اظهار داشت: آنهايي كه بي عقل هستند خيلي وقت ها تحت فريب شيطان قرار مي گيرند و تصور مي كنند خيلي عاقل هستند و وقتي مي خواهند با ملت ها حرف بزنند با توهين، زياده خواهي و خودبرتربيني صحبت مي كنند.
احمدي نژاد تصريح كرد: آنها به گونه اي حرف مي زنند كه مي خواهند وانمود كنند آخر «خط عقل» هستند. اما بهتر است بدانند كه كاملا در آخر «خط بي عقلي» هستند.
گزارش ديگري از ايرنا حاكي است محمود احمدي نژاد صبح روز سه شنبه در ششمين و آخرين روز از يكصدمين سفر استاني هيات دولت در جمع پرشور مردم چناران سخن گفت.
وي اظهار داشت: قدرت طلبان عليه ملت ايران سروصدا كرده و تصور مي كنند ايرانيان همانند ديگر ملت ها هستند.
رئيس جمهوري تاكيد كرد كه آنها اين موضوع را نمي دانند كه ملت ايران همچون درخت تنومندي است كه ريشه هاي آن در اعماق زمين و شاخ و برگ آن آسمان را فرا گرفته است.
احمدي نژاد خطاب به قدرت هاي سلطه گر يادآور شد: اگر بنا باشد روزي جلوي شما گرفته و كاري برعليه شما انجام شود جوانان شهرستان چناران براي اين كار كافي هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر ضرورت تلاش براي آباداني كشور، ساختن ايران را بالاترين عمل صالح توصيف كرد.
رئيس قوه مجريه اظهار داشت: هر فردي در هر نقطه از كشور بايد در حد توان خود براي آباداني ايران تلاش كند.
احمدي نژاد، انجام امور زيربنايي و توليدي را دو عامل ضروري براي سازندگي كشور عنوان كرد.
رئيس جمهوري با يادآوري رفتار سلطه گران عليه مردم افغانستان و عراق گفت: اگر رئيس جمهوري سابق آمريكا به فكر اعمال ماندگار بود پولي را كه براي نابودي اين دو كشور هزينه كرد به اين ملت ها براي آباداني كمك مي كرد تا مردم اين دو كشور به جاي آن كه امروز ضد آنها باشند با دولت آمريكا دوست مي شدند.
همچنين به گزارش خبرنگاركيهان در حاشيه سفر هيئت دولت به استان خراسان رضوي وزير كشور در جلسه شوراي اداري مشهد شركت كرد. مصطفي محمد نجار در اين جلسه از اختصاص 70 ميليارد ريال اعتبار، براي توسعه ناوگان عمومي مشهد خبر داد و گفت: علاوه بر تخصيص اين اعتبار، هزار دستگاه اتوبوس يارانه اي نيز در دولت نهم و دهم به بخش حمل و نقل عمومي شهري واگذار شده است.
وي با اشاره به توسعه قطار شهري مشهد و آغاز فاز دوم و سوم آن و همچنين ترمينال اين شهر كه بخشي از اعتبارات آن در قالب طرح هاي مهر ماندگار تخصيص مي يابد، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم بيش از 85 درصد اعتبارات پروژه قطار شهري مشهد در راستاي توسعه ناوگان ريلي تامين شده است.
نجار تعداد واحدهاي مسكن مهر در حال ساخت در مشهد را 55 هزار واحد عنوان كرد و گفت: متوسط رشد اعتبارات و كمك هاي دولت به شهرداري مشهد طي سال هاي گذشته 73 درصد بوده است.

 



درخواست ژاپن و كره جنوبي درباره بيمه محموله هاي نفتي ايران از سوي اروپا

ژاپن و كره جنوبي خواستار ادامه پوشش بيمه اي اروپا براي محموله هاي نفتي جمهوري اسلامي از سوي شركت هاي بيمه اي عضو اين اتحاديه شدند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از سئول، وزارت اموراقتصادي كره جنوبي ديروز اعلام كرد كه سئول و توكيو به تازگي از اتحاديه اروپا خواستند كه به بيمه محموله هاي نفتي ايران حتي پس از آغاز اجراي مجازات هاي اقتصادي اروپا عليه اين كشور ادامه دهد.
اين گزارش مي افزايد: كره جنوبي و ژاپن مشتري اصلي نفت خام ايران هستند و اتحاديه اروپا قرار است با آغاز اجراي مجازات هاي اقتصادي عليه ايران به سبب برنامه هسته اي اش، شركت هاي بيمه اروپا را از پوشش بيمه اي نفتكش هاي حامل نفت ايران در هر كجاي دنيا منع كند.
بنابراين گزارش وزارت امور اقتصادي كره جنوبي در بخشي از بيانيه صادره خود تاكيد كرده است: «ما مشكلاتي را كه كشورهاي غيراروپايي به سبب ممنوع شدن بيمه نفت ايران از سوي اروپا با آن مواجهه خواهند شد، براي اعضاي اتحاديه اروپا توضيح داديم و با هماهنگي ژاپن همچنان سرگرم مذاكره با اروپا در اين زمينه هستيم.»
در اين بيانيه افزوده شده است: دولت كره جنوبي تصميم دارد اقداماتي در ارتباط با قطع شدن احتمالي صدور نفت ايران اتخاذ و اجرا كند.
بنا به گزارش رويترز مسئولان وزارت امور اقتصادي كره جنوبي از توضيح بيشتري درباره ماهيت اين اقدامات خودداري كردند.
گفتني است بخش اعظم صادرات نفت جمهوري اسلامي ايران كه 2/2 ميليون بشكه در روز است روانه بازارهاي آسيا مي شود و چهار مشتري اصلي اين نفت يعني چين، هند، كره جنوبي و ژاپن هنوز نتوانسته اند جايگزيني براي شركت هاي بيمه كه مقر اكثر آنها در لندن است پيدا كنند.»

 



سردار نقدي خبر داد
مستند اعترافات سران غرب درباره جنگ تحميلي پخش مي شود

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از پخش مستند 8 سال تنهايي كه اسناد مهمي را در مورد اعترافات سران كشورهاي غربي منتشر مي كند خبر داد.
سردار محمد رضا نقدي در نشست خبري گراميداشت سي امين سالگرد آزادي خرمشهر گفت: امسال براي اولين بار كنگره بزرگداشت شهدا را برگزار خواهيم كرد كه از دو سال پيش براي برگزاري اين كنگره تلاش هاي زياي صورت گرفته است.
وي افزود: تا به حال 1751 شهيد خرمشهري شناسايي شده است كه در اين آمار ارائه شده كودكان و پيرزنان نيز وجود دارد و اين نشان از شجاعت و غيرت ملت ايران است، سندي در تاريخ به نمايش گذاشته شده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از پخش يك مستند فاخر خبر داد و اضافه كرد: اين مستند با عنوان «8 سال تنهايي» در مورد دفاع مقدس است كه اسناد مهمي را در مورد اعترافات صريح كشورهاي غربي و اينكه رژيم بعث آغازگر تجاوز به ايران بوده است و همچنين اعتراف به همكاري غربي ها در جنگ 8 ساله دفاع مقدس پخش خواهد كرد.
وي افزود: در اين مستند اعترافاتي از سران كشورهاي غربي كه حق را در دفاع مقدس به جمهوري اسلامي داده اند منتشر خواهد شد و لازم به ذكر است كه اين مستند توسط صدا و سيما و بسيج توليد شده است.

 



تجديد ميثاق با شهداي گردان 2 سپاه پاسداران

همزمان با سي و سومين سالگرد تشكيل گردان 2 پادگان ولي عصر سپاه مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهداي عزيز و تجديد ميثاق با آرمان هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي روز جمعه 29/2/91 ساعت 16 در حسينيه فاطمه الزهرا(س) پادگان ولي عصر برگزار مي شود.
در اطلاعيه اي كه به همين منظور منتشر شده از خانواده معظم شهدا و همرزمان و رزمندگان دوران دفاع مقدس براي حضور در اين مراسم دعوت به عمل آمده است.

 



عامل ترور شهيد علي محمدي به دار مجازات آويخته شد

مجيد جمالي فشي جاسوس موساد و عامل ترور شهيد مسعود علي محمدي از دانشمندان هسته اي كشورمان بامداد روز سه شنبه به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران، جمالي فشي كه در جريان سفر به خارج از كشور با عوامل سرويس امنيتي رژيم صهيونيستي موسوم به موساد ارتباط برقرار كرده بود، چندين نوبت با عوامل اين سرويس در كشورهاي مختلف ديدار و نهايتا براي دريافت آموزش هاي مربوط به ترور شهيد علي محمدي به اراضي اشغالي فلسطين منتقل و تحت آموزش هاي نظامي و تروريستي قرار گرفته بود.
وي پس از بازگشت به كشور، با تهيه مقدمات ارتكاب جنايت، نهايتا با بمب گذاري در يك دستگاه موتورسيكلت، اين دانشمند هسته اي كشورمان را در برابر خانه اش به شهادت رسانده بود.
محكوم عليه پس از دستگيري، به تمامي اتهامات خود اعتراف و شرح دقيقي از چگونگي جذب توسط عوامل موساد و تعليمات آنان براي شهادت دانشمند هسته اي كشورمان را تشريح كرد.
گفتني است؛ دادگاه رسيدگي به اتهامات جمالي فشي در تاريخ اول شهريورماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي صلواتي و با حضور وكيل، نماينده دادستان و اصحاب رسانه هاي جمعي به صورت علني برگزار شد و نهايتا او به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق ترور شهيد علي محمدي به واسطه مستقر كردن موتورسيكلت و انفجار آن، همكاري با رژيم صهيونيستي و شبكه تروريستي موساد، تحصيل مال نامشروع به واسطه همكاري اطلاعاتي با رژيم صهيونيستي، تخريب اموال مسكوني ناشي از انفجار بمب و نگه داري مواد روان گردان به اعدام محكوم شد.
با اعتراض محكوم عليه پرونده جهت رسيدگي به ديوان عالي كشور ارسال كه شعبه مربوطه در ديوان عالي كشور هم راي دادگاه بدوي را تاييد و حكم صادره بامداد روز جاري [سه شنبه] به موقع اجرا گذارده شد.
آخرين سخن جمالي فشي
قبل از اجراي حكم
در همين حال، مجيد جمالي فشي عامل ترور شهيد علي محمدي، بامداد روز سه شنبه در آخرين صحبت هاي خود پيش از اجراي حكم، خود را آينه آينده كساني توصيف كرد كه در اين راه گام برمي دارند.
وي پيش از اجراي حكم اعدام گفت: در مورد اشتباهات گذشته خودم نمي دانم كه چه بگويم خيلي از كارها و تجربه ها راه برگشت ندارد. پايان راه كج و بدي همين جايي است كه من ايستاده ام.
جمالي فشي در آخرين اظهارنظر خود به «باشگاه خبرنگاران» گفت: من آينه آينده آنهايي هستم كه دراين راه گام برمي دارند.
خون شهدا پايمال نمي شود
از سوي ديگر؛ همسر شهيد علي محمدي گفت: حاميان تروريست ها و تشويق كنندگان آنها بدانند كه اين اقدامات روزي گريبانگير آنها خواهد شد.
منصوره كرمي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اعدام قاتل همسرش كه در محوطه داخلي زندان اوين انجام شد خطاب به تروريست ها و كساني كه دست به چنين جناياتي مي زنند، گفت: خون شهداي ما پايمال نخواهد شد.
وي خطاب به دنياي غرب كه با رفتار و اقدامات شان رواج دهنده ترور و تشويق كننده تروريست ها هستند، گفت: اما آنها بايد بدانند كه اين نوع رفتارها و اقدامات در نهايت گريبانگير خودشان خواهد شد.
كرمي از ملت ايران خواست تا نسبت به رفت و آمدهاي مشكوك حساس باشند و اين مسائل را به مراجع ذي ربط اطلاع دهند.
همسر شهيد علي محمدي ضمن تشكر از وزارت اطلاعات درباره دستگيري قاتل همسرش از اين وزارت خانه خواست كه از اين پس با دقت بيشتر عمل كنند و نسبت به امنيت دانشمندان هسته اي كشور و سايرين اقدامات موثرتري انجام دهند.
همسر شهيد علي محمدي كه در زمان اعدام قاتل همسرش در محل اجراي حكم نبوده است و يكي از اقوامش در محل حضور داشته است، درباره تحركات تروريست ها در مرزهاي ايران به ويژه مرزهاي شرقي كه با توجه به اعترافات قاتل شهيد علي محمدي وي به پايگاه آمريكايي ها در بگرام افغانستان رفت و آمد داشته است، خاطر نشان كرد: البته ايران بايد نسبت به امنيت مرزهايش تامل بيشتري داشته باشد. در عين حال كشورهاي همسايه در اين رابطه به ويژه افغانستان مسئول است؛ هر چند نقش عوامل موساد و صهيونيست ها در طراحي و ترور همسرم مسلم شده است و در اعترافات مجيد جمالي فشي بوده است كه به اسرائيل رفته و در آنجا دوره ديده است.
وي ادامه داد: كشورهاي همسايه اي كه اجازه مي دهند تروريست ها از خاكشان استفاده كنند و يا اجازه رفت و آمد آسان را به آنها مي دهند بايد پاسخگو باشند.
كرمي به جواناني كه در مسيرهاي منحرف قرار مي گيرند، گفت: توصيه مي كنم به جوانان كه به راحتي خود را در اختيار افراد فاسد قرار ندهند و بدانند عاقبت راه كج و منحرف آن چيزي است كه درباره قاتل شهيد علي محمدي صورت گرفت.
خاطر نشان مي شود؛ جمالي فشي در 22 دي ماه با جاسازي بمب در يك دستگاه موتورسيكلت و پارك كردن آن مقابل منزل شهيد علي محمدي، اين استاد دانشگاه و دانشمند هسته اي كشورمان را به شهادت رساند.

 



بيانيه روس ها درباره نيروگاه بوشهر 3 خرداد نيروگاه به ظرفيت كامل مي رسد

شركت «اتم استروي اكسپورت» روسيه در بيانيه اي اعلام كرد كه نيروگاه هسته اي بوشهر از 23 مه (سوم خرداد) به ظرفيت كامل مي رسد.
به گزارش شينهوا، اتم استروي اكسپورت تأكيد كرد: نيروگاه هسته اي بوشهر با 75 درصد ظرفيت خود كه ظرفيتي هزار مگاواتي دارد، برق توليد مي كند و مرحله افزايش ظرفيت نيروگاه از 75 تا 100 درصد از 23 مه آغاز مي شود.
اين شركت روسي احداث نيروگاه هسته اي بوشهر را مطابق با معيارهاي بين المللي و قوانين روسيه و مفاد نظام منع انتشار سلاح هاي هسته اي و آژانس بين المللي انرژي اتمي خوانده است.
بنابراين گزارش روسيه و ايران 24 اوت 1992 توافقنامه همكاري در زمينه استفاده مسالمت آميز از انرژي اتمي را امضا كردند و روز بعد نيز توافقنامه ساخت نيروگاه اتمي در ايران به امضا طرفين رسيد.
گزارش شينهوا مي افزايد: در ژانويه 1995 طرفين قرارداد تكميل ساخت فاز اول نيروگاه اتمي بوشهر را امضاكردند. در سال 1998 متمم شماره يك اين قرارداد امضا شد كه طبق آن اداره عمليات به طور كامل به «اتم استروي اكسپورت» محول شد.
اين گزارش آورده است: طرف روس در چارچوب قرارداد با استفاده از فن آوري و تجهيزات خود و براساس نتايج تحقيق و تحليل خود و همچنين ارزيابي امكانات فني متعهد شد فاز اول نيروگاه را بازسازي و دستگاه مولد انرژي هزار مگاواتي را در آن نصب كند و به ايران تحويل دهد.
گفتني است، 21 اوت 2010 راه اندازي فيزيكي نيروگاه تحت نظارت كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي آغاز و سوخت به قلب راكتور تزريق و سوم سپتامبر نيروگاه به شبكه ملي برق ايران متصل شد.

 



رزمايش مشترك ايران و عمان دي ماه برگزار مي شود

معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح از برگزاري رزمايش مشترك ميان نيروهاي مسلح ايران و عمان در دي ماه سال جاري خبر داد.
امير مصطفي سلامي معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه دور پاياني دهمين اجلاس كميته مشترك نظامي ايران و عمان در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد توافقي اين اجلاس گفت: پشتيباني از ناوگروه هاي ايراني كه نياز به حمايت بنادر عمان داشته باشند، برگزاري رزمايش هاي مشترك به ويژه رزمايش هاي امداد و نجات و مذاكره براي زمينه سازي رزمايش ها در سطح بالاتر، حضور تيم هاي نيروهاي مسلح دو كشور براي بازديد از نيروهاي يكديگر، حضور ناظران دو كشور در رزمايشات يكديگر و تبادل دانشجو در بخش نيروهاي مسلح بين دو كشور از جمله موارد توافقي بود.
سلامي در خصوص تأمين امنيت منطقه توسط كشورهاي خود منطقه گفت: قطعاً تمام كشورهاي منطقه مي خواهند كه خودشان امنيت منطقه را برپا كنند و وقتي يك كشور استقلال دارد دوست دارد استقلال خود را حفظ كند.
به گزارش فارس، معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: دو كشور ايران و عمان در يك منطقه اي استراتژيك قرار دارند و بخش اعظم انرژي جهان از اين منطقه عبور مي كند كه اين براي دو كشور اهميت ويژه اي دارد و اين اجلاس براي تأمين امنيت منطقه و توسعه روابط مرزباني دو كشور است.
سلامي همچنين تأكيد كرد:تفاهمنامه بسيار خوبي بود و مشكلي در مذاكرات وجود نداشت ما با نيروهاي مسلح عمان زبان مشترك خوبي داريم و اجلاس آينده حدود 20 ماه ديگر در مسقط عمان برگزار مي شود.
معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان اظهار داشت: رزمايش مشترك امداد نجات بين دو نيروي مسلح ايران و عمان در منطقه عمومي بندرعباس در دي ماه سال جاري برگزار مي شود.

 



20 و 21 تير ماه اجلاس بين المللي «زنان و بيداري اسلامي» در تهران برگزار مي شود

اجلاس بين المللي «زنان و بيداري اسلامي» تير ماه در تهران برگزار مي شود.
به گزارش دبيرخانه مجمع جهاني بيداري اسلامي، اين اجلاس با حضور زنان نخبه و فرهيخته از سراسر جهان بويژه كشورهاي اسلامي 20 و 21 تير ماه در تهران برگزار خواهد شد.
بنابراين گزارش كميته علمي و محتوايي اجلاس بين المللي «زنان و بيداري اسلامي» در راستاي افزايش سطح علمي و محتوايي اين اجلاس در 5 محور و 31 موضوع اقدام به فراخوان مقاله كرده است.
مقالات بايد به آدرس infoislamic-awakening.ir ارسال شود.

 



جنايت تازه آمريكا عليه حقوق بشر كلينتون منافقين را از فهرست تروريست ها خارج مي كند

دولت آمريكا قصد دارد نام گروهك تروريستي منافقين را از فهرست گروه هاي تروريستي خارج كند.
به گزارش پرس تي وي، مقامات ارشد دولت آمريكا اعلام كرده اند «هيلاري كلينتون» وزير خارجه دولت اوباما مساله حذف نام گروهك تروريستي منافقين را از فهرست گروه هاي تروريستي بررسي مي كند.
براساس اين گزارش، وزير خارجه آمريكا دو ماه بعد از خروج كامل نيروهاي گروهك تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف در عراق حذف نام اين گروه را از فهرست گروه هاي تروريست بررسي خواهد كرد.
در اين گزارش آمده است: براساس توافق ميان بغداد و سازمان ملل كه سال گذشته امضا شد، اعضاي گروهك تروريستي منافقين اكنون در اردوگاهي بنام اردوگاه «ليبرتي» در نزديكي بغداد مستقر شده اند.
گفتني است، جمهوري اسلامي به علت جنايات متعدد گروهك تروريستي منافقين در طول 33سال گذشته و حمايت هاي مادي و معنوي دولت هاي غربي به ويژه دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي از اين گروهك، از مدعيان دروغين حقوق بشر انتقاد كرده است.

 



دستگيري عوامل ديگر ترور شهيد مولوي مصطفي جنگي زهي

به دنبال دستگيري يكي ديگر از عوامل دخيل در ترور مولوي شهيد مصطفي جنگي زهي ابعاد جديدي از اين جنايت فاش شد.
بنابر اعترافات متهم دستگير شده م-الف و ج-الف كه اخيرا دستگير شده اند نيز از عوامل اين ترور ناجوانمردانه بوده اند.
منابع آگاه اعلام كرده اند پس از تكميل پرونده و تحويل آن به مراجع قضايي به زودي اخبار مهمي از اين جنايت كور به مردم ارائه خواهد شد.
گفته مي شود با توجه به سخنراني هاي متعدد مولوي جنگي زهي براي تشويق اهل سنت منطقه جنوب سيستان و بلوچستان براي شركت در انتخابات مجلس يكي از اهداف اين ترور كم رنگ كردن مشاركت اهل سنت در انتخابات نهمين دوره مجلس بوده است.

 



فراخوان براي انتقال معلمان دوره راهنمايي به دبستان

اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران طي فراخواني از فرهنگيان زن شاغل در دوره راهنمايي خواست كه در صورت تمايل به تدريس در دوره ابتدايي مي توانند به منطقه محل سكونت منتقل شوند.
اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران طي فراخواني اعلام كرد: به منظور افزايش خدمت رساني و كاهش ترددهاي غيرضروري، فرهنگيان زن شاغل در دوره راهنمايي در صورت تمايل به تدريس در دوره ابتدايي مي توانند به منطقه مدنظر و محل سكونت منتقل شوند.
فرهنگيان مي توانند جهت ارائه درخواست حداكثر تا سوم خرداد 91 از سه روش شامل مراجعه به سايت اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران به آدرس www.rah.tehranedu.ir براي ثبت نام، ارائه درخواست به دفتر رئيس آموزش و پرورش منطقه و ارائه درخواست به كارشناسي امور اداري اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، اقدام كنند.

 



متكان: هيچ طرحي مبني بر خروج دانشگاه ها از تهران وجود ندارد

معاون اداري، مالي وزير علوم از اعطاي وام 35 ميليوني براي خريد مسكن و 45 ميليوني براي ساخت مسكن به اساتيد دانشگاه ها خبر داد.
علي اكبر متكان معاون اداري، مالي وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس، در مورد جزئيات طرح تجميع برخي دانشگاه هاي كشور، گفت: دانشگاه علامه طباطبايي و دانشگاه شهيد عباسپور در اولويت قرار دارند كه دانشگاه علامه با جديت كار تجميع را اجرايي مي كند.
وي همچنين از طي شدن مراحل مقدماتي طرح تجميع دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي خبر داد و گفت: هيچ طرحي مبني بر خروج دانشگاه ها از تهران در برنامه هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري وجود ندارد و من وجود اين طرح را تكذيب مي كنم.
متكان درباره وام مسكن اساتيد نيز گفت: 35 ميليون تومان براي خريد مسكن و 45 ميليون تومان هم براي ساخت اختصاص يافته است كه به مرحله اجرا رسيده است.

 



سخنگويي خبر داد صدور كارت ملي معلوليت براي معلولان كشور

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي از صدور كارت ملي معلوليت براي تمامي معلولان كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
يحيي سخنگويي در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: براساس بازنگري هايي كه در قانون جامع حمايت از حقوق معلولان انجام شده سازمان بهزيستي مكلف به صدور كارت براي تمامي معلولان شده و بزودي اين طرح اجرا مي شود.
وي تاكيد كرد: براساس آمارهاي جهاني 10درصد جمعيت كشور را افراد معلول تشكيل مي دهند كه برخي از آنها داراي معلوليت هاي شديد و خيلي شديد هستند.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي گفت: براي صدور كارت ملي معلوليت، يك تيم تخصصي پزشكي در سازمان تشكيل خواهد شد كه به معلولان با نظر مثبت اين كميته، كارت ارائه مي شود.
سخنگويي گفت: پس از صدور كارت تمامي امكاناتي كه به معلولان پرداخت مي شود از طريق اين كارت به عنوان كارت شناسايي انجام مي شود.

 



سحرخيز: والدين نگران ثبت نام دانش آموزان راهنمايي و دبيرستان نباشند

معاون آموزش متوسط وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: ثبت نام دانش آموزان مقطع متوسطه و راهنمايي تا پايان تيرماه 91 ادامه دارد و والدين و دانش آموزان نگران ثبت نام براي سال تحصيلي جديد نباشند.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با مهر گفت: ثبت نام دانش آموزان متوسطه و راهنمايي از خردادماه آغاز و تا پايان تيرماه نيز ادامه دارد و با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته هيچ مشكلي براي ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد.
وي درباره ثبت نام اينترنتي دانش آموزان افزود: در شهرهاي بزرگ كه دسترسي به اينترنت با سهولت بيشتري انجام مي شود ثبت نام هم به صورت اينترنتي و هم به صورت حضوري مي باشد، اما در روستاها كه امكان دسترسي به اينترنت نيست ثبت نام دانش آموزان حضوري است.
سحرخيز ازدحام جمعيت در برخي از مدارس براي ثبت نام را تاييد نكرد و در اين باره گفت: با توجه به زمان درنظر گرفته شده براي دانش آموزان و همچنين ثبت نام اينترنتي اين موضوع صحت ندارد و تاكنون چنين گزارشي نشده است.
وي در پايان اعلام كرد كه حتي دانش آموزاني كه قصد جابه جايي مدارس خود را دارند تا پس از تيرماه نيز فرصت ثبت نام در مدرسه جديد را خواهند داشت.

 



جمعيت هلال احمر: مشكل كمبود واكسن مننژيت برطرف شد

با ورود واكسن به تعداد نياز مشكل كمبود واكسن مننژيت زائران حج عمره، در مراكز واكسيناسيون جمعيت هلال احمر رفع شد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، بعد از پيگيري ها و تلاش هاي صورت گرفته مشكل كمبود واكسن مننژيت از امروز در مراكز واكسيناسيون هلال احمر رفع شد.
بنابر اين گزارش از آنجا كه وارد كننده انحصاري واكسن مننژيت به كشور فقط يك شركت داراي مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است و اين شركت به تازگي با طرف خارجي خود در امر واردات با مشكل مواجه شده بود، امكان واردات واكسن در مدت اخير وجود نداشته است و در نهايت جمعيت هلال احمر به عنوان توزيع كننده نيز در مراكز واكسيناسيون خود با مشكل كمبود واكسن مننژيت مواجه شد.
بر اين اساس در هفته هاي قبل تصميم گيري مسئولان جمعيت هلال احمر بر اين شد تا زمان ورود واكسن به تعداد زياد با جيره بندي واكسن تنها زائراني كه نوبت اعزام آنها در هفته جاري است و با جايگزيني نوع ديگري از واكسن مننژيت كه از لحاظ ميزان ماندگاري داراي تأثير بيشتري بود، موضوع كمبود واكسن مننژيت 2 ظرفيتي مديريت شود.
يادآور مي شود جمعيت هلال احمر ايران همچنين بطور جدي و مستمر پيگير نوع رفتار و برخورد كاركنان و پرسنل اين جمعيت در مراكز واكسيناسيون هلال احمر است و در صورت بروز هر نوع رفتار ناپسند با زائران آن را پيگيري خواهد كرد.

 



فرودگاه هاي اهواز و ايلام به سامانه سنجش ديد خودكار مجهز مي شوند

رئيس سازمان هواشناسي گفت: در سال گذشته اكثر فرودگاه هاي غرب كشور به سامانه سنجش ديد خودكار مجهز شدند كه امسال نيز فرودگاه هاي اهواز و ايلام به اين سامانه مجهز خواهند شد.
بهرام صناعي در گفت وگو با فارس گفت: اطلاع رساني در مورد پديد گردوغبار برعهده سازمان هواشناسي گذاشته شده است كه براساس مصوبه ستاد خشكسالي در سال 88 قرار بود اعتباري در اختيار سازمان هواشناسي بگذارند تا شبكه ايستگاه ها را به سامانه سنجش گردوغبار تجهيز كنيم تا بتوانيم اندازه گيري ميزان گردوغبار را داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه در كشور عراق خلأ كمبود اطلاعات وجود دارد، ادامه داد: اغلب كانون هاي گردوغبار در كشورهاي غرب ايران وجود دارد كه بيش از 90 درصد اين كشورها كانون ايجاد گردوغبار هستند و ايجاد گردوغبار در ايران تنها حدود 5 تا 6 درصد است.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه شبكه ايستگاه هاي هواشناسي در كشور عراق غيرفعال هستند و اطلاعات در اختيار ما قرار نمي گيرد، در اين شرايط پيش بيني موضوع گردوغبار براي ما سخت است. رئيس سازمان هواشناسي افزود: با شرايط موجود و امكاناتي كه در اختيار داريم سعي كرده ايم به صورت مقدور پديده گردوغبار را در كشور اطلاع رساني كنيم. از طرفي ديگر با توجه به محدوديتي كه اين پديده براي حمل و نقل ايجاد مي كند، نياز بود فرودگاه هاي غرب كشور را به سامانه سنجش ديد خودكار مجهز شوند. وي ادامه داد: همچنين با توجه به اعتباري كه در دست داشتيم، فرودگاه هاي سنندج، بوشهر، كرمانشاه و لرستان را به سامانه سنجش ديد خودكار تجهيز كرديم و در سال جاري نيز فرودگاه هاي اهواز و ايلام به اين سامانه مجهز خواهند شد.

 



اخبار ادبي و هنري

جايزه 10 ميليوني يك خواننده براي قاتل خواننده هتاك
در پي توهين يك خواننده به ساحت ائمه معصومين (عليهم السلام) جامعه هنري ايران نيز همراه با مردم غيور كشورمان نسبت به اين عمل بي شرمانه اعلام انزجار نموده اند كه نمونه آن انتشار چندين آهنگ و كليپ در فضاي مجازي در اين خصوص است.
در همين راستا حامد زماني يكي از خوانندگان جوان، جايزه اي را براي مجري حكم اعدام فرد هتاك تعيين كرد. او در صفحه مجازي خود نوشته است:
اينجانب حامد زماني به عنوان عضو كوچكي از جامعه موسيقي كشور به همراه جمعي از دوستان در پي اقدام هتاكانه شاهين نجفي كه براساس فقه ديني ما سب اهل بيت و نبي مكرم اسلام است به هر شخص و گروهي كه اين اعدام انقلابي را انجام دهد 10 ميليون تومان كه در حد وسع بنده حقير مي باشد هديه (دست لاف) خواهم كرد. هرچند اين مهدور الدم ارزش ريالي ندارد اما براي جلوگيري از رواج هتك حرمت اهل بيت پيامبر(ص) از همه متدينين دعوت مي كنم كه در اين دفع فتنه ما را ياري كنند.
مرگ مشكوك نويسنده تونسي ضدصهيونيستي
در آرژانتين
يك نويسنده تونسي كه به داشتن افكار ضدصهيونيستي مشهور بود، به طور مشكوكي در يك حادثه رانندگي در آرژانتين جان خود را از دست داد.
به گزارش فارس، پايگاه خبري اليوم السابع به نقل از خبرگزاري رسمي تونس وات، از مرگ «حسين التريكي»، شيخ مبارزان تونسي بر اثر يك حادثه رانندگي در آرژانتين خبر داد. بنابه گفته فرزند وي، حسين التريكي هنگامي كه روز جمعه پس از نماز جمعه در حال خروج از مسجد جامع محل سكونت خود بود، يك خودرو با وي برخورد مي كند. فرزند التريكي مي افزايد: پس از تصادف شيخ التريكي را به بيمارستان منتقل مي كنند، اما پس از انتقال به بيمارستان به خاطر شدت جراحات وارده روز شنبه جان خود را از دست مي دهد.
«حسين التريكي» در راستاي مواضع ضدصهيونيستي، بارها ادعاي آنها درباره افسانه هولوكاست را به چالش كشيده و معتقد است هولوكاست زاييده خيال صهيونيسم جهاني است. وي هدف صهيونيسم جهاني را تسلط و سيطره بر جهان دانسته است كه قصد دارند با استفاده از ابزارهاي اقتصادي و سياسي مردم جهان را به بردگي كشند.
بيانيه هيئت مذهبي عليه خواننده مرتد
هيئت هاي مذهبي كشور در بيانيه اي با محكوميت شديد گستاخي يك خواننده خارج نشين به مقدسات گران قدر شيعيان، اعلام كردند: تا اجراي حكم شرعي و شادي قلب نازنين امام عصر(عج) از پاي نخواهيم نشست.
در اين بيانيه آمده است: اقدامات شنيع و توهين آميز سرسپردگان شيطان رجيم و ايادي استكبار علي الخصوص وهابيت ضاله را محكوم نموده و با اعلام آمادگي همه جانبه بر خود فرض مي دانيم تا در صورت قطعيت حكم مراجع عظام تقليد مبني بر ارتداد افراد دخيل در اجرا و به نمايش در آوردن موسيقي موهن و تصاوير اهانت آميز به قبور مطهر اهل بيت(ع) نسبت به اجراي حكم ذره اي كوتاه نيامده و تا اجراي حكم شرعي و شادي قلب نازنين امام عصر(عج) از پاي نخواهيم نشست.
سپاه 100 هزارنفري سرود دانش آموزي 13 آبان
شكل مي گيرد
مدير خانه سرود از شكل گيري سپاه 100 هزار نفري سرود دانش آموزي در 13 آبان خبر داد و گفت: خانه سرود با همكاري آموزش و پرورش درصدد است تا يك آلبوم موسيقي با موضوع انقلاب در اختيار مدارس قرار دهد.
«حسين دلاوري» مدير خانه سرود انقلاب اسلامي وابسته به سازمان هنري رسانه اي اوج در گفت وگو با فارس درخصوص فعاليت هاي هنري اين مركز اظهار داشت: ما از ديرباز اين دغدغه را داشتيم تا اشعار و ترانه هاي انقلابي كه از دهه 60 داراي تاثيرگذاري زيادي بوده و مي تواند موجب به راه افتادن جريان انقلابي در كشور شود را دوباره سروده و احياء كنيم.
توصيه رئيس بسيج به دبير جشنواره فيلم مقاومت
طي حكمي از سوي محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين محمد خزاعي به سمت دبيري دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) منصوب شد.
نقدي در حكم خود به خزاعي تاكيد كرده است: اميدوارم با عنايت به تدابير حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در زمينه فرهنگ و سينما و به كارگيري عملي اصول و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و همكاري و تعامل بايسته با ديگر نهادهاي فرهنگي و استفاده بهينه از هنرمندان و سينماگران متعهد، شاهد جشنواره اي پربار و اثربخش، متناسب با شأن آن باشيم. موفقيت شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.
گفتني است، دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) مهر امسال همزمان با هفته دفاع مقدس در ايران و چند كشور جهان برگزار مي شود.



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14