(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 - شماره 20211
 

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور: ريزگردها20 استان كشور را تحت تاثير قرار داده است
هواي تهران در شرايط هشدار
جزئيات ثبت نام دانش آموزان
كشف بيش از 300 كيلوگرم انواع مخدر در تهران
سازمان ثبت احوال: ميزان طلاق در كشور كاهش يافت
استعفاي محسن هاشمي از هيئت مديره مترو
دستبندهاي الكترونيكي جايگزين زندان
سن استخدام زنان داراي فرزند افزايش يافت
دستگيري شرور شميران نو پس از 6 ساعت تعقيب و گريز
حوادث كوتاه از كشور
پرواز خاور در اتوبان آزادگان
حداكثر سن براي ثبت نام دوم و سوم راهنمايي 16 و 17 سال است
عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد: غرق شدن مادر و كودك در كانال آب فاجعه مديريتي بود
لاهيجاني ها چاي سفيد برداشت كردند
خشونت معلم عربستاني
استعفاي اجباري مدير متقلب ياهو



معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور: ريزگردها20 استان كشور را تحت تاثير قرار داده است

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري با بيان اينكه مشكل ريزگردها 20 استان كشور را تحت تاثير قرار داده است، گفت: كانون اين ريزگردها در عراق، عربستان و تا حدودي سوريه و اردن است.
به گزارش فارس، علي اوسط منتظري صبح ديروز با اشاره به مشكل ريزگردها در كشور افزود: امروز متاسفانه مشكل بيابان و گرد و غبار مشكل جدي براي بعضي كشورها است به طوري كه چندي پيش 17 استان ما تحت تاثير اين جريان بودند اما، اكنون اين تعداد به بالاي20 رسيده است و كانون آن در عراق، عربستان و تا حدودي در اردن و سوريه است اما، يك ميليون هكتار آن در عراق است كه ايران را تحت تاثير خود قرار مي دهد.
وي با بيان اينكه تفاهماتي را در اين راستا با كشور عراق داشتيم كه بتوانيم در خصوص يك ميليون هكتار كمك كرده و اين شن هاي روان را تثبيت كنيم يادآور شد: در بحث ريزگردها مشكلاتي در حوزه امنيت زيستي و در حوزه مربوط به جنگل و مرتع داشتيم كه اميدواريم با طرح ضربتي ديده شده در اين خصوص زودتر اقدام كرده و مشكلات را كاهش دهيم.
معاون امور جنگل سازمان جنگلها، منابع طبيعي و آبخيزداري با بيان اينكه سطح پوشش جنگل هاي كشور در حال حاضر هشت درصد عرصه هاي طبيعي است، گفت: كاشت سالانه 500 ميليون اصله نهال از تكاليف دولت به سازمان جنگلها است.
وي به نقش جنگل در كنترل آلاينده ها اشاره كرد و گفت: در شرايط كنوني كه ريزگردها معضلي براي كشور محسوب مي شود، با افزايش سطح جنگل ها مي توان گام مثبتي در كنترل اثرات اين عوامل آلاينده برداشت.
معاون امور جنگل سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور از دستور رئيس جمهور براي كاشت 500 ميليون نهال در يك سال آينده براي تقويت بنيه جنگلي كشور خبر داد و گفت: امنيت زيستي يكي از چالش هاي دولت ها بوده و با برنامه ريزي هاي صورت پذيرفته در سطح وزارت جهاد كشاورزي با كاشت سالانه اين تعداد نهال در كشور خواهيم توانست در رفع اين دغدغه در سطح كشورمان قدم موثري برداريم.
منتظري با اشاره به كم سابقه بودن چنين اقدامي افزود: اولويت كاشت نهال با مناطقي است كه پوشش كمي دارند و مناطقي كه فرسايش و تخريب در آنجا بالا است.

 



هواي تهران در شرايط هشدار

دبير كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران گفت: علي رغم كاهش غلظت آلاينده ذرات معلق نسبت به روز گذشته، هواي تهران همچنان در شرايط «هشدار» است.
به گزارش خبرگزاري ها، دكتر رسول علي اشرفي پور، مديركل محيط زيست استان تهران افزود: براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت كليه آلاينده ها به غير از آلاينده هاي ذرات معلق كمتر از ده ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو ونيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته شده است و به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده هاي ذرات معلق كمتر از ده ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو ونيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «هشدار» است.
وي با اشاره به اين كه ايستگاه هاي پيروزي، شادآباد، شهرداري منطقه 11، ميدان فتح و امام خميني(ره) به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو ونيم ميكرون در شرايط «اضطرار» قرار دارند، تاكيد كرد: همچنين ايستگاه شهرداري تهرانسر به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از ده ميكرون در شرايط «بحران» قرار دارد.
دبير كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران تاكيد كرد: گزارش هواشناسي حاكي از آسماني صاف تا كمي ابري گاهي همراه با گرد و غبار در ارتفاعات افزايش ابر و وزش باد است كه به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط «هشدار» باقي بماند.
وي افزايش تشديد بيماري هاي قلبي و ريوي و مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري قلبي و افراد مسن، افزايش تعداد تنفس در عموم افراد را از اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از دو ونيم ميكرون عنوان كرد و گفت: توصيه مي شود افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي، سالمندان و كودكان از فعاليت هاي طولاني مدت و سنگين در فضاي باز اجتناب كرده و بقيه افراد نيز فعاليت هاي طولاني و سنگين خود را در فضاي باز كاهش دهند.
استقرار اتوبوس آمبولانس هاي اورژانس
در 4 ميدان
رئيس اورژانس تهران گفت: از ساعت 16 ديروز 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس در ميدان هاي امام حسين، انقلاب، ولي عصر و آزادي مستقر هستند و به عنوان كلينيك سيار در صورت مشكل تنفسي به شهروندان خدمات رساني مي كنند ضمن اينكه 140 پايگاه سطح شهر نيز در آماده باش به سر مي برند و شهروندان در صورتي كه دچار مشكل تنفسي شدند مي توانند ضمن تماس با 115 از خدمات اورژانس استفاده كنند.
دهقانپور ادامه داد: در صورتي كه هر يك از مراجعه كنندگان به اتوبوس آمبولانسهاي سيار نياز به اعزام به بيمارستان داشته باشند بلافاصله منتقل مي شوند. اين اتوبوس آمبولانس ها در چهار ميدان مهم پايتخت مستقر هستند.
وي با بيان اينكه در اين اتوبوس آمبولانس هاي اورژانس تهران پزشك و پرستار مستقر و خدمات امدادي اوليه جهت اقدامات درماني براي بيماراني كه دچار تشديد آلودگي ريزگردها شده اند صورت مي پذيرد، افزود: توصيه مي شود افراد از سفرهاي غيرضروري در شهر خودداري كنند و در صورت تردد نيز ماسك بر صورت داشته باشند.
دهقانپور تصريح كرد: در حال حاضر با مجوز وزارت بهداشت سه نوع ماسك آلفا، N95 و FSP2 به صورت گسترده در بين داروخانه ها براي استفاده مردم جهت جلوگيري از تشديد بيماري بر اثر ريزگردهاي هوا توزيع شده است.
رئيس اورژانس تهران ادامه داد: سالمندان، كودكان، زنان باردار و بيماران قلبي و عروقي بايد بيشترين مراقبت ها را در اين زمينه داشته باشند و افرادي نيز كه در خودروها در حال رانندگي هستند بايد از پايين كشيدن شيشه هاي خودرو خودداري كنند.
تشديد كنترل
طرح زوج و فرد
جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: از صبح امروز طرح تشديد كنترل محدوده زوج و فرد و برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا اجرا مي شود.
سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: در جلسه ديروز كميته كاهش آلودگي هوا تهران مقرر شد پليس طرح كنترل محدوده زوج و فرد را تشديد كند به همين منظور با افزايش نيروها از صبح امروز اين محدوده ها بيشتر كنترل مي شوند.
وي ادامه داد: از فردا طرح تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا نيز تشديد شده و اين خودروها از سوي ماموران توقيف مي شوند.
به گفته جانشين رئيس پليس راهور تهران ماموران از فردا طرح تشديد را اجرا مي كنند. ضمن اينكه خودروهاي فاقد معاينه فني نيز اعمال قانون مي شوند.

 



جزئيات ثبت نام دانش آموزان

مسئول ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش، ازدحام جمعيت در برخي از مدارس شهر تهران را به دليل آغاز به كار پايگاه هاي سنجش سلامت اعلام كرد.
قاسم مستقيم در گفت وگو با مهر گفت: هم اكنون ثبت نام دانش آموزان پايه اول ابتدايي در استانها و شهرهاي مختلف بدون هيچ مشكلي در حال انجام است و تا پايان ارديبهشت ماه جاري ادامه خواهد داشت.
وي درباره ازدحام جمعيت در برخي از مدارس شهر تهران براي ثبت نام دانش آموزان پايه اول دبستان توضيح داد: ازدحام جمعيت به دليل آغاز به كار پايگاه هاي سلامت است كه اين پايگاهها اندكي كار خود را ديرتر از ثبت نام شروع كرده اند كه ما اعلام كرده ايم به منظور جلوگيري از ازدحام، مدارك ثبت نام از والدين گرفته شود و سپس كارهاي مربوط به سنجش سلامت صورت گيرد.
به گفته مستقيم، ثبت نام پايه هاي مياني همه مقاطع از اول تا پايان خردادماه امسال انجام مي شود. همچنين ثبت نام پايه اول دبيرستان از اول تيرماه آغاز و تا پايان تيرماه ادامه خواهد داشت.
وي درباره ثبت نام دانش آموزان پايه ششم ابتدايي گفت: دانش آموزان پايه دوم تا پنجم دوره ابتدايي نياز به ثبت نام مجدد ندارند و به طور معمول در پايه ششم در همان مركز آموزشي ثبت نام خواهند شد، مگر اينكه والدين خواستار تغيير مدرسه فرزند خود باشند.
مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در پايان اعلام كرد: ثبت نام دانش آموزان پايه هاي مياني بدون حضور اوليا بايد صورت گيرد و اين موضوع به مديران مدارس دولتي نيز ابلاغ شده است.

 



ساجدي نيا خبر داد
كشف بيش از 300 كيلوگرم انواع مخدر در تهران

رئيس پليس تهران بزرگ از كشف بيش از 300 كيلوگرم مواد مخدر نظير كراك و ترياك در دو عمليات پليسي خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا در تشريح جزئيات اين خبر گفت: از مدتي پيش مأموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، پيرامون اقدامات دو قاچاقچي و توزيع كننده مواد مخدر، در تهران تحقيقات خود را آغاز كرده و متوجه شدند كه اين متهمان قصد دارند يك محموله مواد مخدر را از شهرستان گرگان به تهران منتقل كنند.
وي افزود: تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت و محل تردد و ورود محموله شناسايي شد كه طي آن مأموران عملياتي اين يگان در قالب سه تيم به صورت نامحسوس كليه محورهاي مواصلاتي از شمال كشور به شرق تهران را تحت كنترل قرار دادند و سرانجام خودروي نيساني كه متعلق به متهمان بود در بزرگراه بابايي شناسايي و به همراه راننده آن كه «حمزه» نام داشت، متوقف شد.
ساجدي نيا تصريح كرد: در ادامه يك دستگاه خودروي پرايد به رانندگي فردي به نام «اكبر» نيز كه اسكورت خودروي حامل مواد مخدر بود، شناسايي و پس از مراقبت نامحسوس در يك اقدام ضربتي متوقف و متهمان دستگير شدند. فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه در بازرسي اوليه از خودروي نيسان از زير محموله هاي بار، بسته هاي مواد مخدر ترياك كشف شد، گفت: پس از انتقال خودروها و متهمان و توزين مواد مخدر، مقدار مواد مكشوفه 203 كيلوگرم ترياك بسته بندي شده كشف و ضبط شد.
ساجدي نيا اظهار داشت: در عملياتي ديگر نيز مأموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در محدوده ورامين، از يك گاوداري بيش از 101 كيلوگرم كراك كشف و ضبط كردند.
رئيس پليس پايتخت گفت: در پي تحقيقات انجام شده مأموران اين يگان هفت توزيع كننده مواد مخدر كه در اين محل اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر از قبيل كراك و شيشه مي كردند، را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه بازداشت كردند.
به گفته وي، در اين عمليات هفت قاچاقچي به اتهام تهيه و توزيع 101 كيلوگرم كراك دستگير و براي ادامه تحقيقات راهي دادسرا شدند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور در روزهاي آتي، خاطرنشان كرد: طرح امنيت محله محور كه براساس مطالبات شهروندان و به منظور افزايش ضريب امنيت محلات پايتخت در 375 نقطه از تهران بزرگ در دست اجرا است، در روزهاي آتي نيز با قاطعيت و جديت تمام به كار خود ادامه خواهد داد.
ساجدي نيا در هشداري به مجرمان و خلافكاران گفت: اين افراد دست از اقدامات خلافكارانه خود بردارند و در غير اين صورت يقين داشته باشند كه برخورد پليس پايتخت با جرايمي نظير شرارت، عربده كشي مستانه، سرقت، زورگيري، تهيه، توزيع و خرده فروشي مواد مخدر و ساير جرايمي كه كانون گرم خانواده ها را هدف خود قرار مي دهد، سخت برخورد خواهد كرد.
وي با تأكيد بر اينكه پليس و قانون همواره مواظب و نگهبان مال، جان و ناموس مردم است، تصريح كرد: از شهروندان به خصوص خانواده ها انتظار داريم هرگونه اطلاعات خبري خود و موارد مشكوك را به فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ اطلاع بدهند تا در مدت زمان كمتري برخورد قانوني با اينگونه جرايم صورت پذيرد.

 



سازمان ثبت احوال: ميزان طلاق در كشور كاهش يافت

سازمان ثبت احوال كشور از كاهش ميزان طلاق در كشور از 1/9 درصد به 1/4 درصد خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ثبت احوال ميزان رشد طلاق در سال 88 نسبت به سال قبل از آن 8/13درصد بوده و براي سال هاي 89 و 90 به ترتيب 1/9 و 1/4درصد كاهش پيدا كرده است.
براساس اين گزارش، هر زندگي مشترك كه با پيوند ازدواج تشكيل مي شود به عنوان يك سرمايه اجتماعي براي جامعه داراي ارزش افزوده فراوان است. اين گزارش مي افزايد: هرگونه تلاش در جهت شكل گيري صحيح زندگي هاي مشترك و پيشگيري از انحلال آن موجب حفظ اين سرمايه گرانبها و تقويت ارزش افزوده آن در ابعاد اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي خواهد بود.-

 



استعفاي محسن هاشمي از هيئت مديره مترو

مديرعامل سابق شركت مترو گفت: در جلسه روز دوشنبه هيئت مديره مترو استعفاي خود را اعلام كرده ام، پيش از اين نيز قرار بود تا زمان انتقال تجربه به مديرعامل جديد در هيئت مديره بمانم.
محسن هاشمي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: در جلسه روز دوشنبه هيئت مديره مترو استعفاي خود را اعلام كرده ام كه البته بايد اين استعفا در مجمع مترو نيز بررسي شود.
مديرعامل سابق شركت مترو افزود: بنده از 13 اسفند سال 89 از سمت خود در شركت مترو تهران استعفا داده ام و هدف از ماندنم انتقال تجربيات به مديرعامل جديد بوده است كه با گذشت 14 ماه احساس مي كنم اين كار انجام شده است.

 



دستبندهاي الكترونيكي جايگزين زندان

رئيس سازمان زندانهاي كشور از جايگزيني تكنولوژي و يا همان دستبندهاي الكترونيكي به جاي زندان براي متهمان خبر داد و افزود: توليدكنندگان داخلي يا نخبگان مي توانند براي شركت در مناقصه توليد اين دستبندها نمونه كار ارائه كنند.
غلامحسين اسماعيلي در گفتگو با مهر در مورد اجراي قانون حبس الكترونيك گفت: در اين قانون آمده است كه بخشي از بزهكاران را با ساز و كار قانوني به جاي نگهداري در حبس و زندان داراي حصار در خارج از زندان تحت مراقبتهاي الكترونيكي قرار دهيم.
رئيس سازمان زندانها افزود: استفاده از اين تكنولوژي در هر حال هم به نفع افرادهست و هم به نفع سازمان زندانها است زيرا موجب كاهش جمعيت زندانيان مي شود.
رئيس سازمان زندانها در مورد امنيت اين روش براي كنترل زندانيان گفت: در مطالعات ما ديده شده است كه اگر مجرمي خواست اين تكنولوژي را به نوعي از كار بياندازد به سرعت سيستم هشدار داده و متهم در هر مكاني كه باشد رديابي و دستگير مي شود.
اسماعيلي اظهار داشت: مطالعات بسيار زيادي درمورد حبس الكترونيك انجام شده است و هم اكنون به دنبال بستن قرارداد هستيم. البته اين بحث هم مطرح است كه اين طرح به صورت مناقصه محدود اجرا شود يا عمومي كه در حال مطالعه هستيم.

 



سن استخدام زنان داراي فرزند افزايش يافت

معاون حمايت و سرمايه هاي انساني مركز امور زنان و خانواده گفت: براساس لايحه اي پيشنهادي كه به زودي به دولت ارسال مي شود، سن استخدامي زنان داراي فرزند از 26 سال به 29 سال افزايش مي يابد.
پروين هدايتي با بيان اين كه براي تحكيم بنيان خانواده و استفاده هر چه بيشتر از پتانسيل زناني كه داراي فرزند هستند، لايحه اي تنظيم شده است تا به حداكثر سن تمامي زناني كه داراي فرزند هستند 3 سال افزوده شود گفت: تمام مستندات قانوني اين لايحه تنظيم شده و مكاتباتي نيز براي دريافت نظر بداغي معاون حقوقي رئيس جمهور و فروزنده شده است تا پس از اعمال نظرات آنها، اين لايحه به دولت ارسال شود.
به گفته هدايتي، براساس اين لايحه سن استخدامي زنان داراي فرزند از 26 به 29 سال افزايش خواهد يافت.
معاون سرمايه هاي انساني مركز امور زنان و خانواده از تصويب تغيير ساعت كار بانواني كه داراي شرايط خاص هستند خبر داد و گفت: بر طبق اين طرح زنان داراي فرزند زير 7 سال، زنان سرپرست خانوار، زناني كه فرزند يا همسر معلول دارند و يا فرزند و همسر آنان داراي بيماري لاعلاج است بايد بتوانند به جاي 44 ساعت در هفته 36 ساعت مشغول به كار باشند ولي مزاياي دريافتي آنان به صورت كامل است كه اين طرح در كميسيون اجتماعي تصويب شده و براي تصويب نهايي به مجلس مي رود.

 



دستگيري شرور شميران نو پس از 6 ساعت تعقيب و گريز

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري يكي از اراذل و اوباش شميران نو پس از يك عمليات تعقيب و مراقبت 6 ساعته خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ عليرضا محرابي از انجام عمليات تعقيب و مراقبت 6 ساعته براي دستگيري يكي از اراذل و اوباش محدوده شميران نو كه در يك درگيري انگشت يك شرور ديگر را قطع كرده بود، خبر داد.
اين مقام انتظامي گفت: در يازدهمين روز ارديبهشت ماه امسال پرونده اي با موضوع درگيري و ضرب و جرح با چاقو و قطع انگشت از سوي كلانتري 136 فرجام به اين پايگاه ارجاع شد.
وي افزود: تحقيقات در اين خصوص آغاز و در جريان بررسي ها مشخص شد كه در اواخر سال 90 تعدادي از اراذل و اوباش محدوده شميران نو اقدام به درگيري با هم كرده بودند كه در اين درگيري فردي به نام يوسف با قمه يكي ديگر از اراذل و اوباش منطقه به نام رضا را مجروح كرده است.
محرابي افزود: با توجه به موارد مطروحه ماموران اين پايگاه پس از مدت 6 ساعت تعقيب و مراقبت از محل هاي تردد اين متهم و اطرافيان وي موفق شدند محل اختفاي او را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه او را بازداشت كنند. وي گفت: متهم به مرجع قضايي معرفي شد و در تحقيقات انجام شده به جرايم خود اعتراف كرد كه طي آن هر دو نفر به اتهام ايجاد اخلال در نظم عمومي، درگيري و حمل سلاح سرد متهم شناخته شده و پس از صدور قرار قانوني راهي زندان شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط در استخر
كاشان-خبرنگار كيهان: كودك يك ساله اي كه به همراه خانواده خود به پارك شهيد سلماني آران و بيدگل رفته بود در حين بازي و دور از چشم خانواده به داخل استخر آب پارك سقوط كرد. حجت الله قرني كارگر شهرداري كاشان در حين انجام وظيفه در پارك با مشاهده كودك به ياري او شتافت و وي را از مرگ نجات داد.
اعدام قاچاقچي
زنجان-فارس: به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان زنجان، يك نفر از محكومان مواد مخدر كه به جرم حمل و نگهداري 5/49 گرم ماده روانگردان از نوع شيشه بدون لفافه دستگير شده بود، اعدام شد. اين سوداگر مرگ پس از محاكمه و تأييد حكم در ديوان عالي كشور و انجام تشريفات قانوني در زندان مركزي زنجان به دار مجازات آويخته شد.
نقص فني در پرواز
تبريز-خبرنگار كيهان: بروز نقص فني در هواپيماي پرواز 5215 «آتا» از تبريز به مشهد، باعث معطل شدن نزديك به 5 ساعت مسافران هواپيما، در فرودگاه بين المللي تبريز شد.
اين پرواز قرار بود ساعت 9 صبح روز سه شنبه انجام شود كه ساعت 13 و 30 دقيقه بعدازظهر صورت گرفت.
تگرگ خسارت زد
اروميه-ايرنا: فرماندار سلماس گفت: بارش شديد تگرگ در عصر روز سه شنبه به 800 هكتار از اراضي كشاورزي و باغ هاي اين شهرستان خسارت وارد كرد. مرتضي نظري گفت: بارش تگرگ كه به مدت 30 دقيقه ادامه داشت زمين هاي زراعي و باغي بيش از 10 روستاي منطقه را دچار خسارت كرد و بين 40 تا 70درصد محصولات كشاورزي بويژه گندم، يونجه و زردآلو و آلو از بين رفتند. بيشترين خسارت در منطقه شكر بازي سلماس به كشاورزان و باغداران وارد شده است.
نجات از مرگ
برازجان-خبرنگار كيهان: استاد نما كار ساختمان از داربست طبقه سوم يك منزل مسكوني در برازجان به پايين سقوط كرد اما از مرگ جان سالم به در برد. وي كه از ناحيه آرنج و كتف آسيب جزيي ديده بود به بيمارستان برازجان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت و مرخص شد. وي در حال انتقال تخته هاي داربست به طبقات بالا بود كه دچار حادثه شد.
آتش سوزي در خودرو
¤خودرو يك شهروند برازجاني دچار آتش سوزي شد و خسارات زيادي به آن وارد آمد. اين فرد در منزل مسكوني خود در حال سوخت گيري خودرو خويش با استفاده از كپسول گاز خانگي بود كه در اثر بي احتياثي دچار حادثه شد.
كلاهبرداري نيم ميلياردي
رشت-خبرنگار كيهان: كلاهبردار 520 ميليون ريالي در شهرستان رضوانشهر دستگير شد.
اين فرد به نام يوسف در معامله قطعه زميني به مساحت 400 متر مربع، مبلغ 520 ميليون ريال از مالك زمين به نام عزيز الله كلاهبرداري كرد.
متهم كه در محل اسكان خود به دام پليس افتاد اعتراف كرد كه قطعه زمين مذكور را تاكنون به 4 نفر فروخته است.

 



پرواز خاور در اتوبان آزادگان

سقوط و واژگوني خودرو خاور در سمت راست اتوبان آزادگان باعث مرگ راننده آن ، پخش شدن گازوئيل خودرو در سطح بزرگراه و ايجاد راه بندان شديدي شد.
بنا بر گزارش سازمان آتش نشاني، ستاد فرماندهي آتش نشاني ساعت 35:11 دقيقه با دريافت خبر سقوط خاور و گرفتار شدن راننده آن بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 21وگروه نجات2وجرثقيل 15تن را به محل حادثه در بزرگراه آزادگان، مسير شرق به غرب اعزام كرد.
علي سميعي مدير منطقه 2عمليات كه در دقايق اوليه در محل حادثه حضور داشت در اين باره گفت: خودرو خاور پس از سقوط و واژگون شدن، سمت راست اتوبان آزادگان متوقف شده بود و بر اثر اين حادثه راننده خاور جان خود را از دست داد وگازوئيل خودرو در سطح بزرگراه پخش و راه بندان شديدي را در بزرگراه بوجود آورده بود. سميعي در ادامه افزود: آتش نشانان بي درنگ در يك عمليات حساس پس از ايمن سازي محل حادثه با استفاده از جرثقيل خودروي خاور را به حالت اوليه برگردانده وبه مكان امن انتقال داده و پس از پاك سازي و ايمن سازي محل و باز كردن مسير عبور و مرور خودرو ها به ماموريت خود پايان دادند.

 



حداكثر سن براي ثبت نام دوم و سوم راهنمايي 16 و 17 سال است

براي ثبت نام مدارس، در مناطق شهري در پايه دوم راهنمايي حداكثر سن 16 سال و در پايه سوم راهنمايي حداكثر سن 17 سال است.
شرايط سني ثبت نام دانش آموزان دوره راهنمايي براي سال تحصيلي
92-91 در مناطق شهري در پايه دوم راهنمايي متولدين 1/7/75 با حداكثر سن 16 و در پايه سوم راهنمايي متولدين 1/7/74 با حداكثر سن 17 سال است.
بنابراين گزارش در مناطق روستايي و عشايري در پايه دوم راهنمايي متولدين 1/7/73 با حداكثر سن 18 سال و پايه سوم راهنمايي متولدين 1/7/72 با حداكثر سن 19 سال مي توانند ثبت نام كنند.براساس آيين نامه اجرايي مدارس، حداكثر سن ثبت نام در پايه هاي اول، دوم و سوم متوسطه و دوره پيش دانشگاهي در مناطق شهري، روستايي و عشايري به ترتيب 18، 19، 20 و 21 سال تمام است.

 



عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد: غرق شدن مادر و كودك در كانال آب فاجعه مديريتي بود

عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد با اعلام اينكه غرق شدن مادر و كودكي در كانال آب مركز شهر فاجعه است، گفت: اين حادثه فاجعه مديريتي در بجنورد بود.
به گزارش فارس، دوشنبه شب هفته جاري در پي بارش شديد باران كه موجب آب گرفتگي در ميدان كارگر بجنورد و كانال هاي پيرامون شد، مادر و كودكي به داخل كانال سقوط كرده و در اين حادثه جان خود را از دست دادند.
عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد با بيان اينكه از اين حادثه بسيار متاسف هستيم، اظهار داشت: مرگ زهرا گريواني و فرزندش را نبايد به حوادث غيرمترقبه ارتباط داد و اين ناشي از بي مبالاتي و ضعف عملكرد مسئولان است كه بايد در اين زمينه تجديدنظر شود.
جمشيد گريواني با اشاره به اينكه بارها كسبه اطراف ميدان كارگر و محلي با ارسال نامه خواستار استاندارد كردن و پوشاندن اين كانال مرگ شده اند، تصريح كرد: با وجود اين اعتراضات كه از سال هاي گذشته وجود داشت، ليكن به اين خواست كسبه بي توجهي شد.
وي اظهار داشت: بارها موضوع را به مسئولان مرتبط يادآوري كرده، اما همواره بي پاسخ مي ماند.
گريواني از اين حادثه به عنوان فاجعه اي بزرگ ياد كرد و گفت: همه در اين زمينه بد عمل كرده اند؛ چه مسئولان شهري و چه مسئولان استان كه با اختصاص اعتبارات اندك تملك دارايي به بجنورد براي تامين زيرساخت هاي شهري اعم از ساماندهي آب هاي سطحي كوتاهي كرده اند.عضو شوراي اسلامي بجنورد افزود: با وجود اينكه شهر نام مركز استان را به يدك مي كشد اما دريغ از تفاوت اعتبارات تملك دارايي هاي بجنورد با ساير شهرها و يكسان ديدن اعتبارات مركز استان با شهر مركز يك بخش است.

 



لاهيجاني ها چاي سفيد برداشت كردند

رشت- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور چاي سفيد در لاهيجان توليد شد.
رئيس سازمان صنعت و معدن استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: براي نخستين بار در كشور حدود 500 گرم چاي سفيد در يكي از كارخانه هاي چايسازي لاهيجان توليد شد.
محمدحسين اصغريان افزود: اين مقدار چاي از غنچه هاي باز نشده بوته چاي توليد و در نمايشگاه دستاوردهاي سفر استاني هيئت دولت، در رشت به نمايش گذاشته شد.
وي در ادامه با اشاره به اين كه اين چاي داراي آنتي اكسيدان هاي زيادي است اظهار داشت: مصرف چاي سفيد در كاهش چربي و فشار خون موثر است.

 



خشونت معلم عربستاني

معلم عربستاني، كتف كودك عربستاني را از جا درآورد.
به گزارش خبرگزاري رسمي عربستان، يك كودك دوره ابتدايي در منطقه «الشرقيه» به دليل تنبيه شديد از سوي معلمش روانه بيمارستان شد.
براساس اين گزارش، كودك 9 ساله مصدوم از ناحيه كتف و بازو دچار جراحت هاي شديدي شده و علت آن عصبانيت معلم وي ذكر شده است.«اسامه الدوسري» كه در كلاس پنجم ابتدايي مشغول به تحصيل است گفت: معلم با كشيدن ناگهاني دستم، باعث شد كه كتف من به شدت آسيب ببيند و دو ماه براي آن درمان در نظر گرفته شده است.كودك 9 ساله عربستاني هم اكنون در بيمارستان دمام در شرق عربستان دوران نقاهت خود را مي گذراند.

 



استعفاي اجباري مدير متقلب ياهو

اسكات تامپسون مديرعامل تازه ياهو به علت دروغگويي در مورد مدرك تحصيلي اش مجبور به استعفا شد.
به گزارش وال استريت، وي كه با تهديدهاي گسترده سهام داران و سرمايه گذاران شركت ياهو مواجه شده و اعتبارش زير سوال رفته بود، سرانجام مجبور شد از مديرعاملي اين شركت بحران زده كنار بكشد.
تامپسون كه در ماه ژانويه به عنوان مديرعامل ياهو مشغول به كار شده بود، به دنبال نشستي با اعضاي هيأت مديره در روز يكشنبه سرانجام پذيرفت كه استعفا دهد. گفته شده كه اعضاي هيأت مديره به مداركي دست يافته اند كه نشان مي دهد وي در مورد سوابق دانشگاهيش صادق نبوده است.
وي از سال ها قبل مدعي شده بود كه در رشته كامپيوتر تحصيل كرده، در حالي كه چنين چيزي حقيقت ندارد. در حال حاضر راس لوينسون مدير وب سايت هاي رسانه اي ياهو به عنوان مدير موقت شركت ياهو مشغول به كار شده است. ممكن است وي در آينده به عنوان مديرعامل دائمي ياهو منصوب شود.تامپسون كه ادعاهاي نادرست در مورد سوابق تحصيلي خود را حاصل اشتباه تايپي و بي دقتي در زمينه درج سوابق خود دانسته چهارمين مديرعامل ياهو است كه در 5 سال گذشته مجبور به استعفا مي شود. وي تا به حال از هرگونه اظهارنظر در اين زمينه در رسانه ها خودداري كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14