(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 - شماره 20211
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چند عكس از مذاكرات بغداد (يادداشت روز)
چرت (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني: حفاظت و اطلاعات قوه ارتباط با مردم را تقويت كند
كيهان و خوانندگان
نمازجمعه تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه مي شود
مذاكرات كارشناسي ايران و آژانس در وين مثبت بود
مشاور سابق اوباما: تصوير منتشر شده از پارچين نقاشي است
ژنرال اسرائيلي: زلزله تاريخي اطراف ما در حال تكوين است (خبر ويژه)
تابو مي شكند يا مفنگي شده؟! (خبر ويژه)
ماموران عمليات رواني اسرائيل سينه خيز رفتند! (خبر ويژه)
به اين مي گويند نوكر بادمجان! (خبر ويژه)
رمانتيك بازي اصلاح طلبان بدتر بود يا رفوزه شدن جنبش سبز؟! (خبر ويژه)



چند عكس از مذاكرات بغداد (يادداشت روز)

ماراتن 9 ساله مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 چهارشنبه هفته آينده به ايستگاه بغداد مي رسد. طبيعتا هر چه به روز مذاكره نزديك تر شويم، گمانه زني ها درباره نتايج اين دور از مذاكرات افزايش مي يابد. كدام پيش بيني به واقعيت نزديك خواهد بود؟ آيا اين مذاكرات محكوم به موفقيت است آن گونه كه بعضي تحليل گران مي گويند؟ يا محكوم به شكست است چنان كه تحليل گران ديگري معتقدند؟ فضاي مذاكره مثبت و رو به جلو خواهد بود يا منفي و آميخته به چالش؟ آيا مي توان فرمول روشني براي توافق يافت يا خير؟ تيتر رسانه ها در روز پنج شنبه چهارم خرداد-24مه- چه گرايشي خواهد داشت؟ اساسا مذاكرات بغداد را بايد از زاويه خرد تحليل كرد يا با رويكرد كلان نگريست؟
1- بغداد شهر خاطره انگيزي است اما نه صرفا به خاطر گذشته پرفراز و نشيبش. بغداد امروز هم در سياست جهاني، يك نماد مهم است، كليد واژه اي كه انبوهي از داده هاي فشرده مربوط به جابه جايي معادله قدرت در دنيا را در خود جاي داده است. مذاكره كنندگان آمريكايي به شهر بزرگ و پرخاطره اي خواهند آمد كه باغ سبز مي نمود اما جهنم را براي اشغالگران معنا كرد. اين را بايد مقامات اسرائيل گواهي كنند كه نقش مهمي در تشجيع و تدارك زمينه هاي يورش آمريكا به عراق ايفا كردند اما طي 9 سال گذشته مدام تيپاخورده و بيشتر به حاشيه پرتاب شده اند. اين سخنان دوري گلد سفيراسبق اسرائيل در سازمان ملل است كه اواخر فروردين امسال گفت «ما شديداً نگرانيم عراق در كنار لبنان و سوريه به محور مقاومت بپيوندد و به دشمن تازه تل آويو تبديل شود. عراق از سال 2003 كه مورد حمله آمريكا قرار گرفت تهديدي براي اسرائيل محسوب نمي شد اما از هنگام خروج آمريكايي ها تل آويو نگران گسترش روابط بغداد - تهران است. چگونه نگران نباشيم در حالي كه خوب مي دانيم از حالا به بعد نقش عراق در خاورميانه همسو با ايران تعيين مي شود، به ويژه اينكه گروه هاي همسو با ايران به هسته اصلي قدرت صعود كرده اند».
2- روزنامه لس آنجلس تايمز به فاصله 5 سال، دو تحليل به چاپ رسانده كه موقعيت قدرت آمريكا را به تصوير مي كشد. درست مثل اينكه 5 سال پيش از يك نفر عكس گرفته باشيد و اكنون عكس ديگري از او بگيريد و مقايسه كنيد. تصوير اول مربوط به 9 ژانويه 2007-20 دي 1386- است يعني زماني كه معلوم شد ماشين جنگي آمريكا در سربالايي عراق خاموش شده و بي اختيار رو به عقب مي گردد. تصويري كه آن روز از سوي لس آنجلس تايمز قاب گرفته شد، اين بود: «وقتي شما يك قدرت بزرگ باشيد، از دست دادن يك دهه، شما را به موقعيتي كه آن دهه را شروع كرديد باز نمي گرداند بلكه به خيلي عقب تر مي برد. بهتر است نامزدهاي رياست جمهوري ما نقشه هاي درستي براي كار داشته باشند زيرا راه اندازي مجدد سيستم و شروع به كار با آن به اين معنا نيست كه هنوز ساعت در ژانويه 2001 متوقف مانده است». اين تحليل با عنوان غلط انداز «آمريكا، سرخانه اول» منتشر شد.
تصوير دوم را روزنامه آمريكايي 10 روز پيش (7مه-18 ارديبهشت) به قلم آرون ديويد ميلر از اعضاي مركز وودرو ويلسون برجسته كرد و با مرور 4 سال رياست اوباما نوشت «اوباما به يك رئيس جمهور با هوش و كمتر اهل ريسك در سياست خارجي معروف شده است. غريزه و شمّ او براي اين زمانه بسيار مناسب است. مردم آمريكا از درگير شدن در مرداب پرهزينه خارجي خسته شده و در عوض مايلند كه بر امور داخلي تمركز كنند. ... به احتمال زياد توافق عمده اي در مذاكرات 1+5 با ايران به دست نيايد اما جنگي هم آغاز نخواهد شد و اين براي رئيس جمهوري كه درصدد تمركز بر رهايي از چنگال دو جنگ - طولاني ترين جنگ ها در تاريخ آمريكا- مي باشد، بسيار مطلوب است. او به شدت از گير افتادن در چنين ورطه هايي پرهيز دارد... بايد از منتقدان پرزيدنتي كه او را به «آقاي حالانه» معروف كرده اند، خواست راه حل واقع بينانه بدهند. او از سر اجبار به گزينه هاي فعلي تن داده و بين بد و بدتر انتخاب كرده است. اوباما رئيس جمهور كشور «آري ما مي توانيم»، در مقابل دنياي «نه شما نخواهيد كرد» قرار گرفته و هوشمندانه عمل كرده است. برخي اوقات از سر راه مسير تاريخ خارج شدن بهتر از آن است كه به وسيله آن زير گرفته شويد. اگر خواهان ديپلماسي جسورانه و بزرگ هستيد، بعد از انتخابات نوامبر (آبان) با اوباما صحبت كنيد؛ فعلا نه!».
3- هيئت حاكمه آمريكا- چه دموكرات و چه جمهوري خواه- اكنون دقيقا مي دانند با طناب كدام رژيم مافيايي (اسرائيل) وارد چاه ويل در افغانستان و عراق شدند. به يقين و به شهادت صدها سند، امروز وارثان سياستمداراني كه در غرب ايده تشكيل رژيم اسرائيل را عملي كردند، به اين رژيم به چشم دردسر بلكه علت اصلي بسياري از گره هاي ناگشوده غرب در خاورميانه مي نگرند. اين سياستمداران از يك سو نفوذ صهيونيست ها را مي شناسند و از سوي ديگر دچار اشمئزاز نسبت به پديده اسرائيل و صهيونيسم شده اند؛ يك نمونه اش نجواي دو نفره ساركوزي و اوباما در كن فرانسه (17 آبان سال گذشته) كه يكي گفت «از دروغ هاي نتانياهو خسته شده ام و نمي توانم او را تحمل كنم» و ديگري پاسخ داد «اگر تو خسته شده اي، پس من چه بگويم كه مدام مجبورم با او سروكله بزنم.» اين ماجرا البته مربوط به 6 ماه پيش بود و اوضاع اكنون بدتر شده كه بهتر نشده است. مقامات تل آويو اين واقعيت نه چندان شيرين را مي فهمند كه به تعبير يووال ديسكين (رئيس سابق سرويس امنيت داخلي اسرائيل) مدام در حال «پارس كردن» هستند. آنها به وضوح مي بينند با مديريت ايران بر مذاكرات، مدام به حاشيه دورتري پرتاب مي شوند و به عنوان سگ زنجيري آمريكا كمتر مورد اعتنا قرار مي گيرند. بنابراين يكي در ميان پرخاش مي كنند و سپس مي گويند «نبايد درباره موضوع ايران وراجي كرد» (نتانياهو) يا «نتانياهو و باراك زيادي پارس مي كنند اما همه مي دانند كه نمي توانند گاز بگيرند» (ديسكين).
2 كد جالب در اين ميان قابل استناد است. يكي سخنان روز شنبه دنيس راس مشاور كناره گرفته اوباما كه پايگاه صهيونيستي دبكا فايل از قول وي نوشت «دولت اوباما از فراز و نشيب ها بين واشنگتن و تل آويو خسته شده و قصد دارد با كنار گذاشتن اين موضوع به برنامه انتخاباتي خود بپردازد. به نظر مي رسد ايران در چند جبهه پيروزي به دست آورده است» و ديگري اظهارات داني ايالون معاون وزير خارجه اسرائيل كه همان روز در سالن كنفرانس پارلمان به خبرنگار رويتر گفت «خيلي دوست داريم كه مذاكرات موفقيت آميز باشد اما يك توافق بد، بدتر از نرسيدن به توافق است. اين واقعيت كه ما شايعاتي در مورد توافق براي حفظ غني سازي اورانيوم و ذخاير غني سازي در ايران مي شنويم، خيلي خيلي خطرناك است. اكنون به تهران اجازه داده شده به رغم فشار تحريم ها، شرايط را به نفع خود تحميل كند. همچنين ديكته كردن محل مذاكرات [بغداد] از سوي ايران خوشايند نيست. اين چيزي نيست كه ما بتوانيم به آن افتخار كنيم. به نظر ما ايران نبايد اصلا در موقعيت مذاكره باشد.» در چنين فضايي، رفتارهاي اسرائيل بيشتر شبيه پارازيت انداختن يا انفجار نارنجك صوتي است.
4- مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 پس از 9 سال تبديل به يك فرآيند و روند شده است چرا كه اين مذاكرات به اعتبار اقتضائات آن اساسا نمي توانست يك پروژه با زمان بندي كوتاه باشد. در واقع «روند» جابه جايي قدرت ميان دو سوي اصلي اين رقابت- ايران و آمريكا- در طول اين سلسله مذاكرات «ساخته» شد و ايران با تدبير آميخته به شجاعت، اين روند پرتنش را كه از سال 2003- مقارن دومين يورش آمريكا به عراق- آغاز شد، مديريت كرد. در مجموع و اگر در روزهاي اول، ايران يك گام به عقب گذاشت امروز دهها قدم جلو آمده است. روند مذاكرات فراز و فرود داشت اما براي ايران بن بست نداشت. ايران در پيچ و خم مذاكرات مي افتاد اما پيش مي رفت و اگر در ابتدا انعطاف به خرج داد، هم كار تثبيت دستاوردها را انجام داد و هم دروغ بودن رگبار اتهامات را با حوصله به دنيا ثابت كرد تا امروز كه از موضع ان پي تي و حقوق قانوني، آمريكا و اسرائيل را در نقطه «ياغي گري» و «بي منطقي» فريز كرده است.
با اين وصف، مذاكرات بغداد براي ما ضمن آن كه نماد ايستادن بر قله است و ايران از موضع قدرت و با دست پر در اين مذاكرات شركت مي كند، يك ايستگاه تثبيت شده به شمار مي رود.مذاكرات بغداد به هر نحو رقم بخورد، ايران تا اينجاي كار نيز ميخ خود را محكم كوبيده است. طرف ايراني از توافق و موفقيت اين دور از مذاكرات استقبال مي كند اما مذاكره را محكوم به توافق به هر قيمت نمي بيند. در طرف مقابل به ويژه طيف غرب، هرچند احساس نياز به توافق شديدا احساس مي شود اما شماري از آنها نگرانند از نگاه جهاني، نفس توافق، پيروزي بزرگ براي ايران تلقي شود. آمريكا و اروپا به لحاظ بحران هاي اقتصادي و سياسي و انتخاباتي- كه تاكنون چند تلفات بزرگ در فرانسه و ايتاليا و اسپانيا و يونان گرفته و مي تواند در آمريكا نيز تكرار شود- شديدا نيازمند آثار آرام بخش مذاكرات بغداد و نه عوارض التهاب آفرين آن هستند. با اين حال رويكرد تحريك آميز ديگري كه از محافل صهيونيستي آب مي خورد، مايل است به واسطه بن بست در مذاكرات، الگوي چالش با ايران را پيش ببرد و هزينه هاي آن را البته از جيب برخي دولت هاي اروپايي و آمريكا بپردازد. در اين ميان انتخاب طيف غربي 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان) است كه روشن مي كند مذاكرات در ارزيابي جهاني، مثبت و توأم با توافق باشد يا همچنان در پيچ و خم بن بست هاي قبلي باقي بماند. در واقع مسئوليت موفقيت يا شكست مذاكرات برعهده آنهاست چرا كه طرف ايراني مدل روشني براي توافق به شيوه برد- برد دارد.
5- صورت مسئله و محل اختلاف بايد روشن شود كه آيا نگراني موجود، درباره احتمال ساخت سلاح اتمي از سوي ايران است يا به انحصارطلبي و زورگويي قدرت هاي غربي مربوط مي شود؟ مسئله دوم به شهادت پازل 9 ساله مذاكرات كه اغلب قطعات آن اكنون سر جاي خود چيده شده و تصوير موازنه قدرت را تقريبا شفاف كرده، حاصلي جز شرمندگي و احساس شكست براي غرب ندارد. آنها مجبورند بپذيرند- و در عمل هم پذيرفته اند- كه ايران داراي چرخه كامل توليد سوخت اتمي براي مصارف صلح آميز باشد. اما اگر مسئله محدود به نگراني درباره توليد سلاح اتمي باشد- كه غرب در اينجا هم تناقضات بي شماري دارد و در موضع اتهام است نه در جايگاه مدعي العموم- مكانيزم هاي توافق روشني را مي توان پيدا كرد. نخست اينكه همه حاضران در مذاكرات بايد امضا كنند كه منع توليد و خلع سلاح اتمي براي همه باشد و طبيعتا بايد تقويم بازرسي و خلع سلاح رژيم صهيونيستي در همان مذاكرات معلوم شود. ثانيا به لحاظ فني و حقوقي مرز روشني ميان غني سازي اورانيوم (توليد سوخت اتمي) و توليد تسليحات اتمي وجود دارد. 9 سال بازرسي آژانس و گزارش هاي مكرر اطلاعاتي آمريكا بر اين مرزگذاري روشن از سوي ايران دلالت مي كند. اگر ادعايي غير از اين در ميان باشد، اين مدعي است كه بايد سند و بينه ارائه كند. وگرنه طرف مبرا چگونه مي تواند و اصلا براي چه بايد برائت خود را ثابت كند؟!
به واقع اين مسئله، مسئله ما نيست بلكه مسئله طرف مقابل است. مسئله به عدم تنظيم باد غرب مربوط مي شود. آنها اگر عاقل باشند همين منطقه سبز بغداد و خاطرات عجيب 9 ساله آن- از فرمانروايي يك حاكم نظامي به نام پل برمر تا امروز كه دوستان ايران با رأي مردم عراق به حكومت رسيده اند- موقعيت خوب و آبرومندي براي تنظيم باد به شمار مي رود. به قول ميلر، برخي اوقات از سر راه تاريخ كنار رفتن بهتر از زير گرفته شدن است. آنها يك هفته فرصت دارند كه خوب در ابعاد و عواقب دو رويكرد بيانديشند؛ يا در همان بغداد به توافق برسند، يا براي ايستگاه بعدي مذاكرات و فرصت تصميم گيري بيشتر درباره ادامه مذاكرات توافق كنند، يا اينكه مثل 15 ماه قبل از مذاكرات اسلامبول2، مذاكره نكنند و به قول اوباما «وراجي» كنند. اوباما اواسط اسفند گذشته در جمع ايپك گفت كه «پرگويي درباره تهديد، به نفع ايران است.»
محمد ايماني

 



چرت (گفت و شنود)

گفت: شيرين عبادي در مصاحبه با يك روزنامه آلماني از آمريكا و اروپا خواسته است به ايران اجازه فعاليت هسته اي ندهند!
گفتم: مگه اين خبرنگار آلماني مرض داشته كه سر به سر اين پيرزن بيچاره گذاشته؟!
گفت: خبرنگار آلماني پرسيده است؛ چرا نگران بمب اتمي آمريكا و اروپا و اسرائيل نيستيد؟ و عبادي در پاسخ گفته است؛ آنها از بمب اتمي سوءاستفاده نمي كنند!
گفتم: آخر عمري به چه حال و روزي افتاده است؟!
گفت: اتفاقا يكي از كاربران سايت بالاترين خطاب به شيرين عبادي نوشته؛ سركار خانم! مگر آلزايمر گرفته اي يا به خواب عميق فرو رفته اي كه خبرنگار آلماني اينطور دست به سرت كرده است؟!
گفتم: يارو رفته بود الاغش را بفروشد، چند دقيقه خوابش برد. وقتي از خواب بيدار شد، ديد افسار توي دهنش است، سر افسار دست دلال است و الاغش ايستاده و دارد پول مي شمرد!

 



آيت الله آملي لاريجاني: حفاظت و اطلاعات قوه ارتباط با مردم را تقويت كند

رئيس قوه قضائيه خواستار تسهيل دسترسي مردم به حفاظت و اطلاعات قوه و دريافت شكايت ها و گزارش هاي دقيق مردمي درباره كاستي هايي شد كه در مسير خدمت رساني به مردم صورت مي گيرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالي قضايي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره ضرورت توجه به مسئله حجاب و عفاف و جلوگيري از بي بند وباري در جامعه گفت: همه مسئولان اعم از مسئولان فرهنگي و قضايي و ضابطان بايد به توصيه هاي مقام معظم رهبري توجه كنند.
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: ترويج فرهنگ اخلاقي و اجتناب از بروز بي بند و باري در نظامي كه براساس ارزش هاي الهي و اخلاقي و ديني بنا شده است و در قانون اساسي هم به ابتناء نظام بر پايه اعتقاد به توحيد و امور اخلاقي توجه شده، اقدامي ضروري است.
آملي لاريجاني برخورد قضايي در كنار برنامه ريزي هاي فرهنگي در مقوله حجاب و عفاف را مكمل يكديگر دانست.
رئيس قوه قضائيه «تلاش غرب براي سيطره فرهنگي خود بر جهان با كمك گرفتن از ابزار رسانه» را يكي از مهم ترين نكات مورد توجه در بحث حجاب و عفاف و يكي از دلايل اصلي گسترش بي بندوباري در جهان دانست و افزود: يكي از موارد اساسي و زيربنايي درباره بحث حجاب و عفاف بي توجهي به بنيان هاي ليبرالي و غربي است كه متأسفانه نشانه هايي از آن در جامعه ديده مي شود در حالي كه نظام اسلامي ما داراي ميراث غني فرهنگ اسلامي و فرهنگ خودي است و بايد در مقابل فرهنگ ليبرالي غرب به ارزش هاي اخلاقي خودمان بيشتر توجه كنيم. اين امر موجب تقويت نظام و استقلال ملي نيز خواهد شد.
رئيس دستگاه قضا گفت: به منظور تقويت بنيان هاي فرهنگي و اخلاقي كشور، بايد به بحث قانوني شدن امور اخلاقي توجه بيشتري شود.
آملي لاريجاني نظام ليبرالي را نيز پر از چالش درباره حد و مرز امور مربوط به آزادي افراد دانست و اظهار داشت: در فرهنگ ليبرالي براساس برخي تقريرها براين مسئله تأكيد شده كه افراد تا جايي آزادند كه به ديگري ضرر نرسانند اما بايد پرسيد واقعيت و حد و مرز اين ضرر رساندن كجاست؟ آيا بي بندو باري و آزادي در امور غيراخلاقي براي جواني كه در بستر اين بي اخلاقي ها و بي بند و باري ها رشد مي كند موجب ضرر نيست؟
رئيس قوه قضائيه توجه به فرهنگ خودي و ديني را در كشوري كه مردم آن متدين هستند ضروري دانست و گفت: قابل قبول نيست كه در چنين جامعه اي عده اي بي التفات به امور اخلاقي به دنبال بي بند و باري بروند.
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود به انتخابات سوريه و مشاركت بيش از 50 درصدي مردم در اين انتخابات اشاره كرد و تناقض كشورهاي غربي و معيارهاي دوگانه آنان در برخورد با شعارهاي دموكراسي خواهي گوشزد نمود و گفت: مردم سوريه با مشاركت خود در انتخابات ضمن تأييد نظام سياسي خود خواستار انجام اصلاحاتي در كشور خود شدند اما غربي ها توجهي به دموكراسي اجرا شده و جاري در اين كشور ندارند و در مقابل حامي سرسخت كشورهايي هستند كه تاكنون در آنها حتي يك بار هم انتخابات برگزار نشده است.
آملي لاريجاني نحوه تعامل و برخورد غرب با مسئله بحرين را از ديگر موارد تناقض و تضاد شعار و عمل غربي ها دانست كه برهمگان آشكار شده است.
رئيس قوه قضائيه طرح جديد عربستان درباره موضوع بحرين را «بازي خطرناك» اين كشور خواند و تأكيد كرد: غربي ها و كشورهاي عربي منطقه پس از آن كه ديدند با گذشت زمان مردم بحرين حاضر به عقب نشيني از حق مسلم خود نيستند، اكنون بازي خطرناكي را شروع كرده اند و ما اميدواريم حكام عربستان و بحرين در اين باره به سر عقل بيايند و دستشان را از سر مردم بحرين كوتاه كنند.
آملي لاريجاني به انتصابات جديد قوه قضائيه نيز اشاره كرد و با تأكيد بر ضرورت وجود معاونت راهبردي به منظور پيگيري طرح ها و برنامه هاي قوه قضائيه گفت: قوه قضائيه از اركان نظام و داراي شأن و جايگاه بالايي است و اهداف و مسئوليت هاي بزرگ آن حكم مي كند مسئولان همواره براي رسيدن به اهداف حساس قوه قضائيه تلاش كنند.
رئيس قوه قضائيه با تقدير از زحمات دكتر اصغر جهانگير رئيس سابق مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه، و آرزوي موفقيت براي حجت الاسلام خطيب محور فعاليت هاي اين مركز را معطوف به درون دستگاه قضايي و سالم سازي آن اعلام كرد.
آيت الله آملي لاريجاني با تأكيد بر لزوم توجه به حرمت قضات و كاركنان قضايي خواستار برنامه ريزي هاي لازم براي تسهيل دسترسي مردم به حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه و دريافت شكايت ها و گزارش هاي دقيق مردمي درباره كاستي هايي شد كه درمسير خدمت رساني به مردم صورت مي گيرد.
در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي در خصوص سامانه خدمات الكترونيكي قضايي كه در آينده نزديك تحول اساسي در ارائه خدمات قضايي به مردم را در پي خواهد داشت بحث و بررسي صورت گرفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در فاز اول اين خدمات ارائه دادخواست و شكوائيه و پي گيري هاي متعاقب آن، ارائه لايحه و مدارك و مستندات پرونده ابلاغ هاي قضايي و ده خدمت ديگر به صورت الكترونيكي و از طريق درگاه خدمات الكترونيكي قضايي و همچنين دفاتر خدمات قضايي ابتدا در شهر تهران و سپس در بقيه شهرستانها به ترتيب راه اندازي مي گردد. در گام اول به صورت پايلوت يك اتهام و يك خواسته كه عبارت است از مطالبه وجه چك و صدور چك بلامحل صرفاً از طريق دفاتر خدمات قضايي يا درگاه خدمات الكترونيكي انجام خواهد شد و متعاقباً پس از طي مراحل آزمايشي بقيه خواسته و اتهام ها نيز به طرح افزوده مي شود.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ در اكثر بيانيه هايي كه توسط نمايندگان صادر مي شود اغلب حدود 190نماينده آن را امضاء مي نمايند پس بقيه حدود صد نماينده ديگر كجا هستند و چه مواضعي دارند؟ مگر آنها توسط مردم براي همراهي با انقلاب و رهبري و حوادث مختلف همچون مردم هميشه در صحنه وظيفه ندارند؟ پس چرا براي يك امضاء و اعلام همراهي با مردم هميشه غايبند؟! به آنها توصيه مي شود كه قدر مردم غيرتمند را بدانند و از آنها عقب نمانند كه ملت با كسي تعارف ندارد و آن را در 33 سال گذشته ثابت كرده است.
عليمرداني
¤ جرياني مرموز قصد دارد كاهش قيمت ارز و سكه را به نشست 1+5 در اسلامبول تركيه نسبت دهد و ادامه آن را به نشست بغداد بكشاند. اينكه مذاكرات سازنده در قسمتي از موضوع بي تأثير نيست بحثي ندارد ولي محسوب كردن آن به عنوان علت اصلي هيچ پايه و اساسي ندارد. اينكه تا قبل از نشست بغداد بداخلاقي ها چه از جانب نماينده اروپا در مذاكرات و يا دنبال كردن تحريم نفتي ايران از سوي آمريكا، نتوانست به افزايش قيمت ها كمك كند سندي بر استواري اقتصاد داخلي است. نبايد فراموش شود تحريم ها و پايداري نظام در برابر آن ما را مقاوم و متكي به خود كرد و اكنون شرايط اقتصادي در غرب دچار بحران و سردرگمي است، چيزي كه هم اكنون شاهد آنيم.
محمودي
¤ بلاشك در حوادث تروريستي خونين دمشق، دست تركيه به وضوح ديده مي شود گويا تركيه با پول عربستان و قطر و به دستور آمريكا و اسرائيل و غرب مزدوري مي كند و با توهم برپايي عثماني و اشغال قسمت هايي از سوريه ايام را مي گذراند. البته ما ايرانيان به برخي ملاحظات با تركيه مدارا مي كنيم اما اين به معناي فراموش كردن و ناديده گرفتن رفتار تركيه نيست. بايد هوشيار باشيم مبادا تركيه براي تطهير وجهه منافقانه خود نزد ديگران از اين رفتار ما سوءاستفاده كند.
ايرانمنش
¤ مسئولين سوريه بايد مراقب نمايندگان اعزامي سازمان ملل به كشورشان باشند، چرا كه اغلب آنها يا جاسوسند يا مرتبط با سازمان جاسوسي اسرائيل غاصب اند.
2730---0936
¤ بهترين راه امر به معروف و نهي از منكر به زنان بدحجاب، امر به معروفي است كه توسط خود بانوان و توسط آنها انجام شود.
يك پيام
¤ با توجه به تلاش مجدانه سردار رادان جانشين محترم ناجا مبني بر ممنوعيت حمل سلاح سرد، از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با توجه به تبعات استفاده از اين نوع سلاح ها كه بارها در درگيري هاي حتي فاميلي منجر به قتل نيز شده است با تصويب قوانين لازم نسبت به ممنوعيت حمل اين گونه سلاح ها عنايت ويژه اي نمايند.
صادقي
¤ از پليس راهور درخواست مي شود همان طور كه از خانم هاي متقاضي دريافت گواهينامه عكس با پوشش اسلامي طلب مي نمايد شايسته است در حين رانندگي آنها طبق همين قوانين نسبت به پوشش هاي نامناسب آنها جريمه و متوقف كردن خودروها را در دستور كار خود قرار دهد.
6960----0936 و2846---0935 و7250---0919
¤ با توجه به مصوباتي مثل گران كردن گذرنامه و تأييد اوراق قضايي به ميزان 20درصد و كرايه اتومبيل و تاكسي به ميزان 6/21 درصد، حقوق كارمندان تنها 15درصد افزايش يافته است، آيا اين دخل و خرج ها با هم مي خوانند؟
يك شهروند
¤ در سال 79 در شركت سرمايه گذاري كشاورزي ايران وابسته به بانك كشاورزي سرمايه گذاري نموديم با توجه به گذشت بيش از 12 سال تاكنون نه از سود سرمايه و نه از اصل سرمايه خبري نيست. وقتي به بانك هم مراجعه مي شود اعلام بي اطلاعي مي نمايند از مسئولين امر درخواست مي شود تكليف سرمايه گذاران را مشخص نمايند.
كياني از فلاورجان اصفهان
¤ اميدوارم دولت در سال پاياني خدمت مشكل معوقه حقوق جانبازان را مرتفع سازد.
جانباز بابايي از تهران
¤ پدرم بازنشسته راه آهن است و اخيراً اقدام به خريد خانه نموده است آيا اين درست است كه بانك هاي دولتي ما وام 20ميليون با بازپرداخت 40 ميليوني محاسبه و اجرا كنند؟ آيا سيستم بانكداري ما سالم است...
2272---0936
¤ وزير محترم آموزش و پرورش در يك برنامه تلويزيوني در توجيه پايين بودن حقوق معلمين اظهار داشته در اين مورد چيزي نمي گويم چرا كه معلمي را شغل نمي دانم. اين ديدگاه ها قاعدتاً شامل حال اساتيد دانشگاه ها هم مي شود ولي اين قشر قابل تكريم برخلاف معلمين مدارس از بسياري تسهيلات برخوردار هستند. بنابراين و براساس استدلال وزير آموزش و پرورش تفاوتي بين حقوق و تسهيلات اين دو قشر فرهنگي نبايد وجود داشته باشد.
3080---0917
¤ از وقتي كه مسئولين امر اعلام كرده اند شير به قيمت سابق برگشته اصلاً شيري در همدان توزيع نشده كه متوجه اين كاهش قيمت بشويم.
5560---0918
¤ ميدان انقلاب تا چهارراه ولي عصر به جولانگاه فروشندگان سي دي هاي مبتذل و كتب ضاله تبديل شده است. نيروهاي انتظامي با اينكه در اين محدوده مستقر هستند ولي هيچ واكنشي نشان نمي دهند و احساس مسئوليت نمي كنند. در چند نقطه ميدان انقلاب هم شاهد فروش كتاب هاي جريان هاي تبشيري استعماري و انجيل تحريف شده هستيم. چه كسي مسئول است؟
1836---0938
¤ قانون افزايش حقوق كاركنان دولت كه سال گذشته ابلاغ و در سازمان ها به اجرا گذاشته شد در شهرداري و زيرمجموعه هاي آن به اجرا درنيامده است. مسئولين شهرداري استدلال مي كنند كه ما كاركنان شهرداري مشمول خدمات كشوري نمي شويم. عرض مي كنم تورم و گراني هاي به وجود آمده خدمات كشوري و غيركشوري نمي شناسد. چرا با قوانين ابلاغي از سوي دولت سليقه اي برخورد مي كنند و باعث تضييع حق و حقوق ديگران مي شوند.
محمدي
¤ شركت پوشينه باف قزوين در طول 4 سال شاهد تعويض چهار گروه مدير بود، در حالي كه حدود 40 ميليارد تومان يارانه به اين شركت پرداخت شده به مرز ورشكستگي رسيده است. آيا درست است كه اين شركت با مبلغ 380 ميليون تومان به برخي افراد خاص واگذار شد؟ در اين صورت آيا چوب حراج زدن به بيت المال بهتر از اين مي شود؟
8313---0919
¤ در كاروان هاي حجاج ايراني ذائقه آنها را رعايت نمي كنند و در آشپزخانه در غذاي حجاج از فلفل به مقدار زياد استفاده مي شود. همچنين كاروان ها را در هتل هايي اسكان مي دهند كه مجهز به توالت فرنگي بوده و از توالت هاي معمولي خبري نيست.
1908---0916
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 3
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان مورخ 17 فروردين ماه 91 مبني بر «احداث نمازخانه در بوستان شريعتي» به آگاهي مي رساند: در حال حاضر يك دستگاه آلاچيق جهت نمازگزاران محترم در بوستان شريعتي مفروش و اختصاص داده شده، علاوه بر آن يك باب مسجد نيز در نزديكي اين بوستان واقع شده است كه شهروندان محترم مي توانند جهت برپايي نماز جماعت و انجام فرائض ديني به آن مراجعه كنند. در عين حال به دليل وسعت كم بوستان، احداث مسجدي جداگانه در محل مذكور امكان پذير نيست.»
جوابيه شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 20/1/91 با عنوان «تقاضاي افزايش تعداد قطارها» به آگاهي مي رساند: شركت بهره برداري همواره سعي داشته با اجرائي نمودن راهكارهاي مختلف، ازدحام مسافران در ايستگاه ها را كاهش دهد. در همين راستا با به روزرساني سيستم هاي موجود و كاهش فاصله گذر قطارها در خطوط مختلف و افزايش تدريجي ناوگان، همه ساله نسبت به سال قبل وضعيت سرويس دهي بهبود يافته است كه اين روند با ايجاد زيرساخت هاي لازم در آينده ادامه خواهد يافت.
 



نمازجمعه تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه مي شود

روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي اقامه خواهد شد.
در اين مراسم كه از ساعت 45:11 در دانشگاه تهران آغاز مي شود، دكتر محمد اسماعيل افشار، عضو هيئت مديره جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات، بمناسبت «هفته بدون دخانيات» گزارشي ارائه مي كند و سپس مهندس زريبافان، معاون رئيس جمهور و رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران، بمناسبت « حماسه آزادسازي خرمشهر و نقش شهداي والامقام در خلق اين حماسه جاويد» پيش از خطبه ها سخنراني خواهد كرد.

 



سلطانيه و ناكارتس اعلام كردند
مذاكرات كارشناسي ايران و آژانس در وين مثبت بود

پس از نشست دو روزه كارشناسي ميان ايران و آژانس، علي اصغر سلطانيه نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي و هرمان ناكارتس معاون مدير كل آژانس در امور پادمانها بر مثبت بودن اين مذاكرات تأكيد كردند.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي روز سه شنبه فضاي حاكم در مذاكرات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي را «بسيار سازنده» توصيف كرد.
به گزارش «پرس تي وي» وي كه در «وين» پايتخت اتريش صحبت مي كرد، گفت: ما گفت وگوهاي خوبي داشتيم. همه چيز در مسير صحيح قرار دارد. فضا [ مذاكرات] بسيار سازنده است.
نشست ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه آغاز شد. آخرين دور مذاكرات ميان ايران و آژانس 3 ماه پيش برگزار شده بود.
گفتني است؛ ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي در ماه هاي ژانويه و فوريه گذشته دو دور مذاكرات در تهران برگزار كردند.
از سوي ديگر، «هرمان ناكارتس» معاون مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در وين گفت كه پس از دو روز نشست، ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي بار ديگر روز دوشنبه آينده با يكديگر ديدار خواهند كرد.
وي ادامه داد: تمركز اوليه مذاكرات ما بر چگونگي شفاف سازي موضوعات مربوط به ابعاد نظامي برنامه هسته اي ايران بود.
معاون مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: ما تبادل ديدگاه هاي خوبي داشتيم و بار ديگر روز دوشنبه ديدار خواهيم داشت.
مذاكرات ميان آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران به اميد حصول پيشرفت پيش از نشست اصلي در بغداد، دوشنبه گذشته در وين از سر گرفته شد.
به عقيده ديپلمات هاي غربي و كارشناسان، نشست دو روزه وين آزموني براي درك نيات ايران در موضوع هسته اي محسوب مي شد.

 



مشاور سابق اوباما: تصوير منتشر شده از پارچين نقاشي است

مشاور سابق كاخ سفيد در امور ايران گفت: تصوير مخزني كه ادعا شده محل انفجار هسته اي در پارچين است، «عكس» نيست بلكه «نقاشي» است.
مشاور سابق باراك اوباما در امور ايران كه به صهيونيست ها بسيار نزديك است، ادعاهاي اخير منابع غربي درباره انتشار تصوير مخزني در پارچين كه گفته شده محل آزمايش هسته اي ايران بوده را، زير سؤال برد.
دنيس راس كه روز سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 (15مه 2012) با «سي ان ان» گفت وگو كرده است، درباره ادعاهاي اخير درباره پارچين گفت: «تصويري كه از تجهيزات آزمايش انفجارها در ايران منتشر شده است در واقع يك عكس گرفته شده نيست، بلكه تصويري طراحي شده است.»
وي اضافه كرد: «ممكن است افرادي كه درباره اين تجهيزات و محل استقرار آن در ايران اطلاع دارند آن را طراحي كرده باشند.»
لازم به ذكر است باراك راويد روز سه شنبه (26ارديبهشت) در هاآرتص نوشته بود كه اين تصاوير از جانب اسرائيلي ها توليد شده تا مانع موفقيت مذاكرات بغداد شوند.
به نوشته هاآرتص، علت اين است كه اسرائيل نگران امتيازدهي 1+5 به ايران در بغداد است.

 



ژنرال اسرائيلي: زلزله تاريخي اطراف ما در حال تكوين است (خبر ويژه)

مقامات رژيم صهيونيستي با سردرگمي و نگراني تحولات منطقه را دنبال مي كنند.
فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش اسرائيل كه از روز گذشته آغاز به كار كرد، گفته است: اكنون در كشورهاي همسايه ما، زلزله تاريخي درشرف تكوين است.
ژنرال عمير اشل جانشين ژنرال عيدو نخوشتان شده است. به گزارش راديو اسرائيل، «اشل» در مراسم معارفه خود گفت: كساني در همسايگي ما قدرت را به دست مي گيرند كه تا به حال ناشناخته بوده اند. ما در محيطي كه اصلا وضع آن مشخص نيست، سر مي كنيم و بايد منتظر هرگونه پيشامدي در اطراف خود باشيم.
راديو اسرائيل همچنين با اشاره به سفر امروز وزير دفاع اين رژيم به آمريكا كه دومين سفر وي به واشنگتن طي يك ماه اخير است، گفت: باراك در اين سفر از آمريكا خواهد خواست كه كمك نظامي به اسرائيل را به ميزان 680 ميليون دلار ديگر افزايش دهد. آگاهان ديپلماتيك مي گويند وي در اين سفر همچنين تهديدهاي سيدحسن نصرالله را نيز مطرح و بررسي خواهد كرد. رهبر حزب الله لبنان روز جمعه گذشته گفت «آن زمان كه لبناني ها به دليل حملات اسرائيل از خانه هاي خود مي گريختند گذشته است و اكنون موشك هاي حزب الله قادر هستند هر نقطه اي از اسرائيل را دقيقا هدف قرار دهند.»
در همين حال ايهود باراك در مصاحبه اي راديويي گفته است: سطح خواسته هاي جامعه جهاني از ايران در مذاكرات به اندازه اي كم و پايين است كه حتي اگر ايران همه آنها را هم بپذيرد و اجرا كند، همچنان خواهد توانست برنامه اتمي خود را دنبال كند و به نتيجه برساند.
از سوي ديگر دان مريدور وزير اطلاعات و انرژي هسته اي اسرائيل و در عين حال معاون نخست وزير به روزنامه تايمز آو اسرائيل گفت: حرف حمله به ايران احمقانه است و به ما آسيب مي رساند.
وي مي گويد: تحريم ها برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده اند و هيچ تضميني هم وجود ندارد كه اين اقدامات موفق شوند اما اكنون زمان توقف فشار اقتصادي و سياسي نيست. افزايش هزينه هاي ايران، يك فرصت است و نه يك تضمين.
مريدور با رد ادعاي جهت گيري نظامي برنامه هسته اي ايران گفته «واقعيت اين است كه ايراني ها با تمام سرعت حركت نمي كنند. آنان اين كار را محتاطانه انجام مي دهند، اگر اصلا در حال انجام آن باشند.»

 



تابو مي شكند يا مفنگي شده؟! (خبر ويژه)

محافل خارج نشين هتاكي يك خواننده دم دستي در آلمان عليه امام هادي عليه السلام و بزرگ نمايي اين موضوع از سوي رسانه هاي ضد انقلاب را نشانه شكست فتنه سبز مي دانند.
پايگاه اينترنتي خودنويس با اشاره به اقدام موهن «ش-ن» نوشت: در واقع موضوع اين است كه جنبش سبز شكست خورده است و حالا اپوزيسيون شكست خورده و ناتوان در مبارزه، براي انتقام از رژيم، آمده تا منبع مشروعيت جمهوري اسلامي را كه همان دين است، هدف قرار دهد غافل از اين كه اين بار هم در دام جمهوري اسلامي افتاده اند.
خودنويس اضافه كرد: در واقع ترانه شاهين[ن] نقش يك افيون را براي اپوزيسيون شكست خورده بازي مي كند.
شايان ذكر است برخي رسانه هاي وابسته به نفاق سبز صرفا از اين جهت كه حركت اخير موجب شكاف بيشتر ميان نيروهاي مذهبي با جريان لائيك مي شود، ابراز نگراني كرده اند! نفاق سبز كه ابتدا با شعار نگراني نسبت به ارزش هاي اسلامي و انقلاب، به عرصه سياست پا گذاشته بود، نهايت انحطاط خود را پس از ماجراي تلخ عاشوراي سال 88 آشكار كرد آنجا كه مدعي شد حرمت شكنان آن روز، «مردان خداجو» بودند!
گفتني است روزنامه «تاتس» چاپ برلين ضمن مصاحبه با ترانه خوان مبتذل مورد اشاره نوشت: او آگاهانه تابوهايي مانند همجنس بازي، اعتياد و سكس را مي شكند.

 



ماموران عمليات رواني اسرائيل سينه خيز رفتند! (خبر ويژه)

يك تيم پژوهشي نابغه! اسرائيل به كشف مهمي درباره مردم ايران نايل آمده است. آنها مي گويند كشف كرده اند كه ايراني ها باورمندترين مردم خاورميانه به مردم سالاري و دموكراسي هستند!!
به گزارش روزنامه وال استريت ژورنال، يك تيم پژوهشي صهيونيست از طريق تماس هاي تلفني اقدام به نظرسنجي از مردم 48 كشور از جمله ايران كرده اند. يووال پورات مديريت اين پروژه كه استراتژيست اسرائيلي معرفي مي شود در گزارش خود نوشت: اين پژوهش از طريق تماس هاي تلفني با ايرانيان در اواخر سال 2011 و اوايل 2012 انجام شده و نزديك به هزار شهروند ايراني از 31 استان اين كشور، از گروه هاي مختلف سني و قومي و از سطوح مختلف تحصيلي در اين نظرسنجي مشاركت كرده اند. براي اين نظرسنجي تماس ها با شهروندان به صورت ناشناس انجام شده است. نتايج به دست آمده از مصاحبه هاي شهروندان ايراني، پژوهشگران تيم ما را شگفت زده كرد. براين اساس، اگرچه پاي بندي به ارزش هاي محافظه كارانه نظير سنت هم چنان چشمگير است، اما جامعه ايران به شدت از ارزش هاي ليبرال(!) از جمله اهميت خوداتكايي و نوعدوستي حمايت مي كند [نوعدوستي چه ربطي به ارزش هاي ليبرال دارد؟!]حدود 94 درصد از مصاحبه شوندگان در اين پيمايش بر «حق انتخاب آزادانه در مسائل مهم زندگي» تاكيد كرده اند.
پورات در وال استريت ژورنال نوشت: تطبيق نتايج اين پژوهش با نمونه هاي جهاني آن نشان داد كه ايران در مقايسه با 47 كشور ديگر، در زمينه اشتياق و آمادگي براي دموكراسي، از 23 كشور ديگر جلوتر است و كشورهايي نظير امارات، مصر، مراكش، اردن و حتي كشورهاي آسيايي نظير كره جنوبي، هند و تايلند پشت سر آن قرار گرفته اند. با تطبيق آن با نمونه هاي اروپايي، مشخص شده كه خواست دموكراسي در ايران از كشورهايي نظير روسيه، اوكراين، اسلواكي و روماني هم نيرومندتر است.
نكته جالب در اين ميان نتيجه معوجي است كه يووال پورات و تيم وي گرفته اند مبني بر اينكه؛ «در بحبوحه بحث هاي گسترده پيرامون برنامه هسته اي ايران، معمولا 80 ميليون جمعيت ايران فراموش مي شوند... نبرد ميان اسلامگرايان و ليبرال هاي خارج كشور در جريان است... ما در سوالات خود از تئوري ارزش هاي پايه اي انسان پروفسور شالوم شوارتز استفاده كرديم و سعي كرديم به برآوردهايي از ارزش ها و نيز پتانسيل جامعه براي پيشبرد فرآيند دموكراتيزاسيون برسيم. به نظر ما ساختار جامعه ايران حامي ارزش هاي ليبرال و در تضاد با بنيادگرايي است. اين يافته ها نشان از پتانسيل بالاي تغيير رژيم به سمت ليبرال دموكراسي دارد».(!)
درباره ادعاي اين گزارش بايد گفت كه تيم صهيونيست در مقدمات بحث خود كشف عجيبي نكرده و حكايت آنها حكايت همان كسي است كه بخواهد دوباره چرخ را اختراع كند. به عبارت ديگر پافشاري ملت ايران بر استقلال و آزادي و مردم سالاري به اعتبار كارنامه انقلابي خود تا به امروز گواه روشني دال بر وجود روحيات متعالي در ميان ملت ايران است اما اينكه از اين مقدمات، به يك نتيجه مغالطه آميز- فاسد به اصطلاح علماي منطق- برسيم و ادعا كنيم مردم ايران كشته مرده ليبرال دموكراسي غرب و مخالف اسلام و اسلامگرايي هستند، موضوع متفاوتي است.
اولا به شهادت آقاي فرانسيس فوكوياما كه مدعي تئوري پايان تاريخ و سيطره ليبرال-دموكراسي بر جهان بود، اين تئوري به خاطر معارضه ملت ها به نقطه ابطال رسيده است. ثانيا ملت ايران به شهادت انواع «انتخابات» و حماسه هاي حضور خياباني نشان داده اند كه مردم سالاري را در ظرف جمهوري اسلامي جست و جو مي كنند، حاكميتي كه خود تاسيس كرده و پاي آن ايستاده اند؛ همچنان كه طبق نظرسنجي محافل غربي اكثريت قريب به اتفاق ملت ايران از برنامه هسته اي دفاع مي كنند. اسناد اين ادعا را مي توان در 2 انتخابات شكوهمند رياست جمهوري و مجلس اخير- با وجود فشار تحريم هاي اقتصادي و سياسي - و حماسه هاي 9 دي و 22 بهمن شاهد بود و از آن سو به سرنوشت فتنه سبز كه بساط آن توسط خود همين مردم جمع شد و به تصريح سران رژيم صهيونيستي «سرمايه بزرگ و پياده نظام ارتش اسرائيل» محسوب مي شد، نگريست. تيم پژوهشي رژيم صهيونيستي -بخوانيد ماموران عمليات رواني- فارغ از كارهاي القايي و جنگ رواني، به اين عبرت اندوزي سزاوارند.
اين نكته نيز شايسته يادآوري است كه هر كس در دنيا مجاز به بحث درباره مردم سالاري و دموكراسي باشد، قطعا اشغالگران فلسطين و سركوبگران مردم اين سرزمين، كمترين حقي براي دم زدن از دموكراسي ندارند.

 



به اين مي گويند نوكر بادمجان! (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب فراري ادعا كرد برنامه هسته اي ايران تهديدي براي جهان حساب مي شود اما تسليحات اتمي كشورهاي غربي ترسناك و خطرناك نيست.
شيرين عبادي در مصاحبه با روزنامه فرانكفورتر روند شاو و در پاسخ اين سوال كه آيا به نظر شما، كشورتان به دليل برنامه هسته اي يك تهديد براي جهان است» گفت «بله». او درباره چرايي اين ادعاي خود گفت «به اين دليل كه تكثير اتمي در منطقه مي تواند بسيار خطرناك باشد».
خبرنگار آلماني مجددا مي گويد «فرانسه نيز بمب اتمي دارد. آيا از فرانسه نيز مي ترسيد؟». عبادي پاسخ مي دهد «خير. نمي ترسم، چون فرانسه يك كشور دموكراتيك است و اين مردم هستند كه دولت را كنترل مي كنند. بنابراين هيچ گاه خطري از سوي فرانسه ايجاد نخواهد شد. ولي كشورهايي مانند ايران و پاكستان دموكراسي نيستند. شما مي ترسيد زيرا پاكستان بمب اتمي دارد. و مردم نگران اند كه ايران نيز به چنين تسليحاتي دست يابد. آنچه براي آنها ايجاد ترس مي كند، دولت هاي غيردموكراتيك اند، نه بمب اتمي.» خبرنگار مجددا مي پرسد اگر دوباره رفراندوم و انتخابات شود و به جاي اپوزيسيون سلطنت طلب يا ليبرال، حكومت اسلامي روي كار بيايد، مي پذيريد؟ كه عبادي جواب مي دهد شرط دموكراسي اين است كه سكولار باشد.
عبادي همچنين در حالي كه براي فرار از مجازات و حكم دادگاه از كشور گريخته، ادعا كرده كه به فكر همكاران زنداني خود هست.
يادآور مي شود عبادي در روزهاي اوج انقلاب اسلامي، علنا از مردم انقلابي به عنوان اوباش ياد كرده و خواستار سركوب آنان توسط رژيم سلطنت شده بود. بنابراين و ذاتا نقاب دموكراسي به سوابق فاشيستي وي نمي خورد. ثانيا او ارتباطات گسترده اي با گروهك تروريستي منافقين دارد و از سوي همين گروهك- كساني چون لاهيجي- نامزد دريافت جايزه نوبل شد، بنابراين ادعاي وي درباره طرفداري از مردم ايران نيز مسموع نيست. ثالثا او تعمدا و به دلايل روشن، از ايران و پاكستان نام مي برد اما نام رژيم نامشروع صهيونيستي را كه هم داراي سلاح اتمي است و هم علت وجود و بقاي آن به نسل كشي مرتبط است، درز مي گيرد و متعرض تسليحات اتمي اين رژيم نمي شود.
نكته چهارم اين است كه اتفاقا يك رژيم بر حسب ظاهر دموكرات و سكولار (آمريكا) بمب اتمي را اولين بار توليد و براي اولين و آخرين بار در هيروشيما و ناكازاكي ژاپن (1945 ميلادي) منفجر كرد و ادعاي خانم عبادي درباره نسبت دموكراسي سكولار و تهديد اتمي مطلقا مزخرف است. پنجم اين كه همين رژيم ظاهرا دموكرات به كشورهاي افغانستان و عراق- به شكل كاملا ياغي گرانه و غيرقانوني- يورش برد و ميليونها شهروند غيرنظامي را به خاك و خون كشيد و مطلقا هم مردم آمريكا نتوانستند اين رژيم زنجير پاره كرده را كنترل كنند. نيز همين رژيم از اورانيوم ضعيف شده در جنگ هاي ياد شده استفاده كرد. و هم اكنون نيز از قتل عام مردم در بحرين جانبداري مي كند. ششم اين كه اگر بمب اتمي خطرناك نيست چرا بايد افكارعمومي را از برنامه صلح آميز هسته اي ايران كه تحت نظارت آژانس قرار دارد، ترساند؟ آيا اين نهايت وطن فروشي نيست كه كسي عليه مردم خود جوسازي كند؟ و اگر اصل برنامه هسته اي مسئله است چرا اين خانم سرسپرده رژيم كودتايي و سلطنتي پهلوي آن زمان ساكت بود؟ گفتني است اين چندمين بار است كه عبادي به خاطر توجيه مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي دست به رفتارهاي انتحاري مي زند.

 



رمانتيك بازي اصلاح طلبان بدتر بود يا رفوزه شدن جنبش سبز؟! (خبر ويژه)

مبارزه سياسي اپوزيسيون با جمهوري اسلامي به ويژه از زماني كه اميدوار به اصلاح طلبان شده به مبارزه رمانتيك و ملودرام بدل گشته است.
اين مطلب را پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو به قلم «الهه- ب» (از همكاران نشريه سلطنت طلبان در لندن) مورد تاكيد قرار داده و با اشاره به سردرگمي برخي بازيگران فتنه سبز در موضوع انتخابات مجلس (تحريم آن و سپس دادن رأي پنهاني در مرحله اول و دعوت به تك رأي در مرحله دوم انتخابات) نوشت: شركت در «انتخابات»، آن هم مرحله دوم مجلس، آن هم براي «رأي» دادن به «يك نفر»، آن هم با اين هدف كه فلان و بهمان، به راستي اگر كاسه اي زير نيم كاسه نباشد و داوطلبانه ابراز شود، چيزي جز نمونه اي از «سياست رمانتيك» نيست! سياستي كه رمانتيسم آن بي درنگ در برابر واقعيت عملا موجود رنگ مي بازد و تبديل به ملودرام مي شود تا جايي كه به حال چنين سياست ورزان رمانتيكي بايد گريست. رمانتيسم سياسي و سياست رمانتيك را خاتمي شروع كرد.
نويسنده اضافه مي كند: بسياري از روزنامه نگاران مدافع اصلاحات كه بيشترشان حالا در خارج كشور بسر مي برند، عمدتا رمانتيك نويس هستند. آسمان و ريسمان و داستان را با رشته نازك احساس به هم مي بافند تا جايي كه در پايان معلوم نمي شود مي خواستند چه بگويند و اصلا چرا دست به قلم برده اند! در سياست رمانتيك و مبارزه نمادين چون زبان بيش از عقل در تكاپوست، پس هر كسي هر آنچه درست مي پندارد به ديگران توصيه مي كند بدون آنكه حاضر باشد مسئوليت پيامدهاي آن را برعهده بگيرد. فقط در لابلاي اين سياست و اين مبارزه است كه مي توان «كشف» كرد موضوع واقعا بر سر چيست. مثلا آنجا كه حجت الاسلام خاتمي رئيس جمهور پيشين سرانجام مجبور مي شود بگويد كه منظورش از «جامعه مدني» همان «مدينه النبي» بوده است!
در همين حال آرش بهمني از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري، با تخطئه بي كفايتي محافل خارج نشين به ويژه شوراي هماهنگي سبز، در «بالاترين» نوشت: خارج نشيني يعني چه؟ بارها و بارها دراين باره صحبت شده. وقتي مخالفان از ايران خارج مي شوند، وارد يك فضاي ذهني مي شوند و از واقعيت ها دور مي افتند و نمي توانند براساس واقعيات تصميم بگيرند و... در ساخت و تغيير ذائقه مردم نقش كمتري دارند و اگر هم قرار باشد كاري انجام دهند، بس دشوار و طاقت فرسا خواهد بود.
نويسنده وبلاگ مرثيه هاي خاك سپس با اشاره به فعال شدن برخي اصلاح طلبان نظير موسوي لاري، ابطحي، حضرتي، جهانگيري، شكوري راد، مجيد انصاري، عبدي، كولايي و خانيكي در هفته نامه اي كه توسط تيم شهروند و شرق اداره مي شود، نوشت: مطالب اين نشريه در تأييد رأي خاتمي در انتخابات مجلس است. از آن طرف نزديك به يك سال و نيم از تشكيل شوراي هماهنگي سبز مي گذرد، ديگر گروه هاي اپوزيسيون نيز سوابق چندين ساله در خارج از كشور دارند، بعد از جنبش سبز تعداد زيادي از نيروهاي سياسي از كشور خارج شده اند و... نتيجه كار همه آنها در اين مدت چه بوده؟ متاسفانه بايد گفت كه جمع اين فعاليت ها، نتيجه اي نزديك به صفر را نشان مي دهد.



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14