(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 - شماره 20211
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فغان از جدايي
مصوبات مجلس درباره ميزان يارانه ها و قيمت بنزين
خارج از دستور
مفهوم حزب در اسلام( 2 ) احزاب در فرهنگ غرب
خواننده شيطان پرست ، توهين به مقدسات را رسالت خود مي داند
اعضاي هيئت رئيسه سني مجلس نهم چه كساني هستند؟
هشدار فرمانده سپاه قدس درباره تازه ترين جوسازي صهيونيست ها



فغان از جدايي

حسين قدياني
نمي دانم چرا، چگونه و با كدام نيت، اين همه ميان كشورهاي اسلامي، مرز جغرافيايي وجود دارد؟! درد نهفته در اين سؤال، آنجا تشديد مي شود كه نيم نگاهي به بعضي همسايگان ايران خودمان بياندازيم. عجبا كه بعضاً تاريخ و فرهنگ و زبان و دين و آئين و رسم و رسوم، يكي است، اما امان از مرز جغرافيا. گويي «نقشه» را دشمن كشيده به قصد اختلاف و كوچك سازي بلاد خاوري در ميانه ترين جاي زمين. جنوب را نگاه مي كنم و بحرين را مي بينم و افسوس مي خورم و شمال را نگاه مي كنم و آذربايجان را مي بينم و افسوس مي خورم. خدايي بايد لعنت فرستاد به موازات لعن آل خليفه و آل خليفه اف(!)، رژيم بي صفت پهلوي و دولت بي عار قاجار را. قرارداد پشت قرارداد، كوچك كردند ايران اسلامي بزرگ را به بهانه ساعاتي طرب بيشتر. آه كه در تاريخ مي خوانم منامه و باكو و گنجه و... پاره تن وطن اند، ليكن در جغرافيا مي بينم جداي از مام ميهن، غريبانه زندگي مي كنند. جوان مسلماني در جنوب خليج فارس بايد شاهد توپ و تانك سعودي ها باشد و پير مسلماني در شمال خزر، شاهد راهپيمايي همجنس بازان. نه فقط اين، بلكه شاهد جولان صهيونيست ها، و اين اواخر، شاهد حضور منافقين. چرا؟ تحمل اين همه جور، به كدام جرم؟ چون رگ غيرت نداشتند پادشاهان اين ديار، روزگار ماضي. چون آستين شان، ميزبان دست دشمن شد تا براي مسلمين، نقشه جديد بكشند. نقشه بكشند و كار را برسانند به اين همه هجران. دلم مي خواست «نظامي گنجوي» زنده بود تا غم مي سرود در سوگ «هفت پيكر». گاهي درد جنوب خليج فارس نمي گذارد درد شمال خزر را درست ببينيم. اينك حجاب در گنجه ممنوع است و هنگام نماز، مساجد باكو بايد اذان را در خفا بگويند. آن از جنوب و اين از شمال، وقتي كه جدا مي شود پاره تن از وطن. برادر آذربايجاني من، خواهر بحريني من، اين روزها دارند تقاص گناه كدام پادشاه را پس مي دهند؟! شگفتا! دشمن فقط نقشه نكشيده، بلكه نقشه ها كشيده!
آري عزيز! يكي دو تا نيست درد. جدايي اگر اين با خاك مي كند، واي به حال جدايي خاكياني كه «جبهه» را «جبهه ها» مي كنند. درد جدايي هميشه در دور، معلوم مي شود، نه نزديك.
تاريخ را بيا حكيمانه بخوانيم تا بفهميم سردمداران جدايي، آنان كه فكر مي كردند از دماغ فيل پايين افتاده اند و از همه بهترند، چگونه از افراط افتاده اند به تفريط. خود را چون بهتر مي ديدند، جدا كردند از دوست، اينك اما بعضاً بدترين اند. ديروز مي گفتند «مبارزه با آمريكا، يعني ما»، امروز اما جيره مي گيرند از كاخ سفيد.
البته خوب بودن، هميشه خوب است، اما مرز را تو ببين بايد كجا بكشي؟! ميان دوست با دشمن يا ميان دوست با دوست؟! گيرم اين دومي به سبب روزگار، واجب آمد؛ چقدر بايد اين مرز را پررنگ كشيد؟! آنقدر كه تحت الشعاع قرار دهد مرز ميان دوست و دشمن را؟! كشتي قرار بود با چه كسي بگيريم؟! جدايي جدايي جدايي، امان از جدايي!
با فرهنگ شروع كردم، بگذار با فرهنگ تمامش كنم. از جمله همسايه هاي ما افغانستان مظلوم است. يكي افغان است و من ايراني ام، چرا اما جدايي؟! چه شد كه من و احمدشاه مسعود و همسايه هايش، من و هرات و بلخ و مزار شريف، شديم اهل 2 كشور جدا؟! تاريخ مان يكي است، زبان مان مشترك، دين مان اسلام، نوروزمان عين هم...
طنز يا جدي، تلخ يا شيرين، نگهبان پارك محله ما كريم افغان هراتي، مدعي است؛ از خانه پدري من تا مشهد كمتر از 100 كيلومتر فاصله است، از خانه پدري تو تا امام رضا(ع) بيشتر از 14 ساعت!!
كريم هر وقت اين رجز را مي خواند، بغضش تفسير درد جدايي است. چقدر قشنگ مي خواند از «اقبال» كه نيك اگر بنگري «لاهور» هم «خودي» است. روزي از كريم پرسيدم: به تو چرا افغان مي گويند و به من چرا ايراني؟! گفت: ما اصالتاً اهل شيرازيم. سال هاي نه خيلي دور، نياكانم براي اينكه شعائر ديني خود مثل حجاب را بهتر و راحت تر حفظ كنند، از شيراز كوچيدند هرات كه بخشي از ايران بود، اما حاكمش به ولنگاري كله گنده شيراز نبود. آن زمان هنوز شناسنامه اي در كار نبود. از اين كوچ، فقط 10 سال گذشت كه هرات از ايران جدا شد و بازگشت، سخت. اين شد كه من و پدر و پدربزرگم با اينكه جدمان زاده شيراز است، افغان خوانده مي شويم و مال كشوري غير از كشور تو!! بيا اما من حافظ بخوانم، تو هم حافظ بخوان، ببينيم كي اين وسط ايراني تر است؟!
اين را هم بنويسم و خلاص! چندي است اصلاح طلبان در جرايد زنجيره اي تحت عناويني چون حقوق بشر و حق مهاجر و چه و چه، از افغان هاي شريف هم افغاني تر شده اند! اين يكي ديگر عجيب طرفه حكايتي است. انسان افغان صرف نظر از آنكه ساكن ايران باشد يا افغانستان، آنقدر باهوش هست كه فرق گريه را با آبغوره بفهمد.
القصه! بعضي دوم خردادي ها جوري براي افغان هاي ديار ايران، دايه مهربان تر از مادر شده اند كه تيز اگر باشي، بوي توطئه به مشام مي رسد. مي گردند و چيزهايي را مستمسك قرار مي دهند، يا حتي مي سازند(!) و بعد ادعا مي كنند در ايران، حقوق مهاجرين افغاني گرامي داشته نمي شود.
اولا؛ من نوعي به كريم نوعي هرگز نمي تواند به چشم يك مهاجر نگاه كند. بگذريم كه هم من و هم كريم، ملاحظات قانون را مي فهميم و جبر روزگار را نيز.
ثانيا؛ اصلاح طلباني كه اينگونه نگران حق و حقوق برادران افغان شده اند، آيا مضحك نيست كه همين چند سال پيش، از پذيرش راي اكثريت جامعه خود، تنها به اين دليل كه راي قشر مرفه نبود، سر باز زدند؟! ايشان كه پا برهنه هاي ديار خود را آدم حساب نمي كنند، چه به درد و داغ جماعت افغان؟!
ثالثا؛ ايشان كه اينقدر افغان نوازند، چرا چند سال پيش به جمهوري اسلامي توصيه كردند با طالبان ضد افغان از در آشتي و مصالحه درآيد؟! بفرمايند با اين همه حس افغان دوستي، هنگام حمله غرب به افغانستان، دقيقا كدام موضع ضد آمريكايي را گرفتند؟! آيا مرض بدخيم ندارند كه به قصد زدن جمهوري اسلامي، طرف افغان را مي گيرند، اما طرف افغان و ايران و پاكستان و عراق و... را نمي گيرند، بلكه كاخ سفيد را بزنند؟! به راستي در وراي اين مرض، چه نقشه وحشتناكي مستتر است؟!
رابعا؛ اگر ايشان اينقدر افغانستان را دوست دارند، چرا بعضا هنگام فرار، آمريكا و اروپا را به كابل و بلخ و پنج شير ترجيح مي دهند؟!
خامسا؛ آيا ممكن است كساني افغاني و افغان را تا اين حد دوست داشته باشند، اما در فتنه 88 هم دست و هم قسم با دشمن، عليه تهران و شيراز و بوشهر و كجا و كجا، بگو همه ايران و همه جمهوري اسلامي آشوب كنند؟! مگر مشهد چند كيلومتر با هرات فاصله دارد؟!
شما كه نابرادري خود را به مشهد ثابت كرده ايد؛ هرات پيشكش! اين حرفها سايز دهان شما نيست! با كت شلوار جرج سوروس نمي توان بيل براي قندهار زد!
روزي از روزهاي فتنه، چه حرف قشنگي زد كريم افغان. گفت: از قرار فقط ما نيستيم كه در افغانستان، طالبان داريم. شما هم طالبان داريد. طالبان شما گويي به ديكته نوشتن از غرب، از جدايي، از بلوا اعتياد دارند! به كريم گفتم: البته با چند سانت ريش كمتر، اما به همان بي ريشگي و بي رگي طالبان شما! خنديد و بي مرز، بي هيچ نقشه اي، برايم نشست به اقبال خواني...

 



مصوبات مجلس درباره ميزان يارانه ها و قيمت بنزين

نمايندگان مجلس نحوه هزينه كرد درآمدهاي حاصل از اجراي قانون يارانه ها را مشخص و تعيين كردند كه 48 هزار ميليارد تومان براي يارانه نقدي پرداختي و غيرنقدي به خانوارها صرف شود.
براين اساس با افزايش 9هزار توماني يارانه ها مبلغ دريافتي هر ايراني از 45هزار و 500 تومان به 54 هزار و 500 تومان افزايش يافت.
از سوي ديگر برخي اخبار نيز از نامه رئيس بانك مركزي به نهادهاي موثر اجرايي و اقتصادي مبني بر آمادگي براي اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها از ابتداي خردادماه حكايت دارد.
در همين حال برخي اخبار نيز حاكي از تصويب نرخ جديد 900 توماني براي بنزين در فاز دوم هدفمندي يارانه هاست.
گفتني است وزير نفت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزايش قطعي قيمت بنزين خبر داده و گفته بود ميزان افزايش قيمت بنزين را بايد ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت مجلس تعيين كنند.
پرونده بودجه 91 امروز بسته مي شود
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي امروز در چهاردهمين جلسه خود پرونده بودجه سال 91 را مي بندند.
هفتمين روز و سيزدهمين جلسه بررسي بودجه 91 مجلس عصر ديروز در حالي به پايان رسيد كه پيش از ظهر ديروز محمدرضا باهنر از احتمال پايان يافتن بررسي بودجه در پايان جلسه سيزدهم خبر داده بود.
كار بررسي لايحه بودجه تا بند الحاقي 43 انجام شد و علي رغم پيشنهادات متعدد نمايندگان بررسي اين بند به روز پنج شنبه موكول شد.
بيمه كارگران و پيمانكاران مخابرات روستايي
با رأي نمايندگان مجلس حق بيمه سهم كارگر پيمانكاران مخابرات روستايي از محل فروش سهام شركت مخابرات ايران پرداخت مي شود.
براساس راي مجلس، صندوق تامين اجتماعي موظف است كارگزاران و پيمانكاران مخابرات روستايي موضوع بند 16 قانون بودجه سال 89 كل كشور را پس از واريز حق بيمه سهم كارگر توسط كارگزار و پيمانكار و تا زمان فروش سهام مديريتي براساس قانون تامين اجتماعي تحت پوشش بيمه قرار دهد.
حق بيمه سهم كارفرما براي اين مدت و برابر مدت كاركرد آنان بر عهده دولت است و مبلغ آن در كارگروهي متشكل از وزيران ارتباطات و فناوري اطلاعات و تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان حسابرسي تعيين و به عنوان مطالبات صندوق تامين اجتماعي از دولت منظور مي شود و از محل پرداخت اقساط فروش سهام شركت مخابرات ايران به بخش خصوصي پرداخت و تسويه مي شود.
نمايندگان مجلس همچنين سازمان هاي بيمه گر خدمات درماني را موظف كردند 60 درصد صورت حساب هاي ارسالي از سوي موسسات و مراكز بهداشتي و درماني و بيمارستانهاي تحت قرارداد را قبل از رسيدگي حداكثر ظرف مهلت دو هفته به عنوان علي الحساب به اين مراكز پرداخت كنند.
با رأي مجلسي ها همچنين نيروهاي انساني صندوق هاي بازنشستگي از منابع داخلي آن ها تامين مي شود.
با رأي بهارستان نشينان نام كارفرمايان نيز در فهرست بيمه شدگان كارگاه هاي اقتصادي قرار گرفت.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين در جلسه علني صبح ديروز خود مصوبه اي در بخش هزينه اي لايحه بودجه گذراندند كه براساس آن مجتمع هاي صنعتي براي مددجويان زندان ها ايجاد مي شود.
مجلسي ها در ادامه جلسه ديروز منابع تحت پوشش قرار دادن پشت نوبتي ها در كميته امداد و سازمان بهزيستي را مشخص كردند.
نمايندگان به كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور اجازه دادند از محل منابعي كه به علت توانمند شدن كساني كه از تحت پوشش خارج مي شوند، براي تحت پوشش قرار دادن افراد پشت نوبتي كميته امداد و بهزيستي هزينه كنند.
همچنين اين منابع بايد صرف انتقال و توانمندسازي نيازمندان و متقاضيان اشتغال در كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور شود.
صرف نيم تا 3 درصد اعتبارات
در امور پژوهشي
با راي نمايندگان، دستگاه هاي اجرايي مكلف شدند علاوه بر اعتبارات پژوهشي، نيم تا سه درصد اعتبارات خود به استثناي بودجه اعتبارات هزينه اي و سرانه دانش آموزي وزارت آموزش و پرورش را براي انجام امور پژوهشي و توسعه علمي و دانش فناوري هزينه كنند.
نمايندگان همچنين مقرر كردند نيم درصد از سقف بودجه دستگاه هاي ملي و استاني براي ترويج فرهنگ قرآني، عفاف و حجاب اختصاص يابد.
در جريان بررسي پيشنهاد حذف جزئي از ماده اي از لايحه بودجه 91 كه بر اختصاص نيم درصد از سقف بودجه دستگاه هاي اجرايي به ترويج فرهنگ قرآني و عفاف و حجاب تاكيد داشت، نماينده مردم تهران به دليل افزايش سقف درآمدهاي عمومي دولت، تذكر داد.
الياس نادران در تذكري گفت: پيشنهاد خانم افتخاري مبني بر حذف جزء موجب افزايش سقف درآمدهاي عمومي دولت مي شود در حالي كه درآمد دولت در بخش درآمدي بسته شده است.
وي راي گيري براي اين پيشنهاد را به صلاح ندانست.
اما لاريجاني خواستار اعلام راي نمايندگان درباره پيشنهاد حذف بخشي از ماده اي كه به اختصاص نيم درصد از سقف بودجه مصوب دستگاه هاي ملي و استاني پرداخته بود، شد.
پس از اين مذاكرات، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با پيشنهاد افتخاري مخالفت كردند.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز و در جريان بخش هاي هزينه اي لايحه بودجه مصوب كردند كه تا يك درصد اعتبار دستگاه هاي ملي و استاني به توسعه ورزش همگاني اختصاص مي يابد.
مجلسي ها در ادامه مصوبه اي را در بخش هزينه اي گذراندند كه براساس آن دستگاه ها مجازند از محل صرفه جويي اعتبار طرح هاي تملك دارايي را افزايش دهند.
شرايط انعقاد قرارداد
دستگاههاي اجرايي با پيمانكاران
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح ديروز شرايط انعقاد قرارداد دستگاه هاي اجرايي با پيمانكاران را تعيين كردند.
براساس مصوبه مجلس، در اجراي بند «ب» ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر اصلاح نظام فني و اجرايي، كليه دستگاه هاي اجرايي براي شروع عمليات اجرايي طرح هاي ملي خود كه تا ابتداي سال جاري براي آنها پيمانكار انتخاب نشده است با رعايت ماده 23 قانون برنامه و بودجه مصوب 51، رعايت ماده 10 قانون برگزاري مناقصات مجازند به روش اين حكم اقدام نمايند.
براساس راي مجلس، دستگاه هاي اجرايي مجازند زمين مورد نياز طرح را تامين و به مدت حداكثر 50 سال حسب نوع بهره برداري از طرح در اختيار پيمانكار صاحب صلاحيت برنده مناقصه قرار دهند در غير اين صورت تامين زمين اجراي طرح جزئي از موضوع قرارداد احداث خواهد بود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح ديروز بندي از لايحه بودجه درباره معافيت از پرداخت سهم بيمه كارگاههاي كشاورزي را از متن لايحه بودجه حذف كردند.
بهارستان نشينان همچنين در ادامه بررسي مواد الحاقي بخش هزينه اي به پيشنهاد كميسيون آموزشي و تحقيقات مجلس صد در صد درآمدهاي حاصل از اقدامات سازمان امور دانشجويان را به اين سازمان اختصاص دادند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح ديروز همچنين با تصويب چند بند الحاقي به ماده واحده لايحه بودجه نحوه هزينه كرد درآمدهاي ناشي از افزايش قيمت صدور گواهي نامه، كارت پايان خدمت، گذرنامه و نقل و انتقال پلاك خودرو، و را تعيين كردند.
براساس مصوبه مجلس درآمد حاصل از واريز 25 هزار تومان بابت صدور هر سند تك برگي براي اجراي ثبت نوين به مصرف مي رسد. مجلس در مصوبه ديگري مقرر كرد درآمد حاصل از واريز 60 هزار تومان براي صدور، تمديد و تعويض گذرنامه بيومتريك بابت جبران هزينه هاي صدور گذرنامه و همچنين احداث و تجهيز سامانه گواهي ريشه گذرنامه بيومتريك به مصرف برسد.
نمايندگان در مصوبه ديگري مقرر كردند درآمد حاصل از واريز ده هزار تومان براي تبديل و تعويض كارتهاي پايان خدمت معمولي به هوشمند هم بابت تامين هزينه هاي متعلقه در اختيار نيروي انتظامي قرار گيرد.
نمايندگان در مصوبه ديگري مقرر كردند درآمد حاصل از بخشودگي ديركرد ناشي از عدم پرداخت جريمه هاي راهنمايي و رانندگي بابت ارتقا توان كنترل فضاي مجازي، توسعه ساماندهي مراقبتي و كنترل هوشمند و جبران عقب ماندگي و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به نيروي انتظامي با رعايت قوانين و مقررات اختصاص يابد.
در بند ديگري مصوب شد درآمد حاصل از افزايش تعرفه واگذاري پلاك و نقل و انتقال خودرو بابت تقويت زيرساختهاي مورد نياز مراكز تعويض و جبران هزينه هاي توليد و نصب پلاك به مصرف برسد.
مجلس در مصوبه ديگري مقرر كرد درآمد حاصل از واريز ده هزار تومان براي تعويض و تبديل گواهي نامه عادي به هوشمند بابت جبران هزينه هاي توسعه گواهي نامه هاي هوشمند و توسعه يكپارچه سازي سامانه صدور گواهي نامه هوشمند رانندگي به مصرف برسد.
آغاز جلسه عصر با يك ساعت تاخير
نمايندگان مجلس جلسه نوبت بعدازظهر خود را به دليل تشكيل جلسه كميسيون تلفيق براي بررسي مواد مراعا مانده بودجه با حدود يك ساعت تاخير و با حضور 147 نفر از نمايندگان مجلس آغاز كرد.
الزام وزارت نيرو به خريد تضميني آب
مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي از لايحه بودجه، وزارت نيرو را ملزم به خريد تضميني آب براي شهرها و روستاهاي فاقد آب شرب سالم كرد.
نمايندگان مجلس در نوبت جلسه عصر امروز بند الحاقي 17 لايحه بودجه 91 در بخش هزينه اي را تصويب كردند.
بر اين اساس به منظور تامين آب شرب سالم و بهداشتي روستاها و شهرها و محل هاي اسكان عشاير كه فاقد آب شرب سالم بوده و از سالهاي اخير نيز از بابت خشكسالي مشكل آنها تشديد شده است در سال 91 وزارت نيرو با اولويت موارد مذكور از محل اعتبارات و از جمله تضميني آب اقدام نمايد.
همچنين نمايندگان بند الحاقي 16 لايحه بودجه 91 را تصويب كردند كه طبق آن دستگاه هاي اجرايي و دارندگان رديف مكلف شدند نسبت به اجراي كليه احكام مربوط به خانواده شهدا، ايثارگران و خانواده آنان كه در برنامه پنج ساله پنجم توسعه به آن تصريح شده است در سقف بودجه مصوب اقدام كند.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه ديروز خود با تصويب بندي از لايحه بودجه دولت را ملزم كرد كه در اجراي شهرهاي جديد مسكن مهر فضاهاي بهداشتي و مذهبي را نيز احداث كند.
نمايندگان همچنين در جريان رسيدگي به جزئيات بخش هزينه اي لايحه بودجه به رئيس دستگاه قضا اجازه دادند اعتبارات مربوط به اين قوه را بين سازمان هاي ذيربط خود جابه جا كند.
مجلس نشينان در جلسه ديروز همچنين مصوبه اي را گذراندند كه براساس آن بيماران روحي و رواني و معتادان دفترچه درماني رايگان دريافت مي كنند.
مجلس با تصويب بندي ديگر از لايحه بودجه مقرر كرد كه با هدف توليد فرش هاي مناسب و برگزاري نمايشگاه هاي داخلي و خارجي مبلغ 10 ميليون تومان به اتحاديه هاي فرش دستباف پرداخت شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه رسيدگي به بندهاي الحاقي به لايحه بودجه سال 91، تصويب كردند پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان قراردادي دانشگاه هاي كشور در سال 91 طبق شيوه اي كه خزانه داري كل كشور در اختصاص بودجه پيش بيني كرده است، انجام شود.
نمايندگان در مصوبه اي ديگر وزارت نفت را موظف كردند به منظور تسريع در گازرساني به واحدهاي توليدي اعم از كشاورزي، صنعتي، معدني و تجاري تا زمان اتصال واحد به شبكه سراسري گاز طبيعي سوخت مايع مورد نياز واحد را در قبال اخذ وجه به قيمت مصوب مربوط به بخش كشاورزي، صنعتي، معدني و تجاري تأمين و تحويل دهد.
به موجب مصوبه ديگري، سازمان صدا و سيما موظف شد به منظور ترويج فرهنگ مصرف كالاي توليد داخل، از محل منابع داخلي نسبت به تهيه برنامه هاي ويژه و عمومي در جهت فرهنگ سازي مصرف كالاي توليد داخلي، حمايت از سرمايه و اشتغال اقدامات لازم را انجام دهد، پيش از اين مجلس در بررسي بخش هاي درآمدي لايحه بودجه مقرر كرده بود كه نرخ تبليغات كالاهاي توليد داخل در صدا و سيما نسبت به سال 90 افزايش نيابد.
در مصوبه ديگري، دولت موظف شد به منظور تسهيل، حمايت از سرمايه گذاري، توليد، اشتغال، تسريع امور، شفافيت و كاهش هزينه هاي توليد و خدمات با رعايت قوانين موضوعه، حداكثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ اين قانون، نسبت به بازنگري و تصويب كليه مراحل، فرآيندها، استعلام ها و ساير موارد مشابه و نيز پروانه ها و مجوزهاي فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام و مراتب را از طريق روزنامه رسمي و رسانه هاي عمومي و روش هاي مقرر در اين ماده، اعلام عمومي كند.
با تصويب مجلس دولت موظف به ارائه گزارش جدول موجودي و گردش وجوه صندوق توسعه ملي شد.
براساس اين مصوبه دولت موظف است گزارش جدول موجودي و گردش وجوه صندوق توسعه ملي سال 1391 را همراه لايحه بودجه سال 1392 ارائه كند.
نمايندگان در ادامه رسيدگي به بندهاي الحاقي به لايحه بودجه سال 91 تصويب كردند پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان قراردادي دانشگاه هاي كشور در سال 91 طبق شيوه اي كه خزانه داري كل كشور در اختصاص بودجه پيش بيني كرده است انجام شود.
مجلس با تصويب بندي ديگر از لايحه بودجه 91 به بانك مركزي مجوز داد تا اقدامات لازم را براي تداوم چاپ و انتشار ايران چك 50 هزار توماني در سال جاري انجام دهد.
چندي پيش رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي انتشار ايران چك را براساس نظر هيئت تطبيق مصوبات غيرقانوني اعلام كرده بود. نمايندگان همچنين در جلسه علني مصوبه اي را در بخش هاي هزينه اي لايحه بودجه گذراندند كه براساس آن تا يك ميليارد تومان براي قطع وابستگي به واردات محصولات پروتئيني دامي اختصاص مي يابد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني بعدازظهر ديروز و در جريان بررسي جزئيات لايحه بودجه مقرر كردند سقف افزايش حقوق و مزاياي شركت هاي دولتي همانند سال 90 توسط هيأت وزيران تعيين مي شود.
براساس اين مصوبه، سقف افزايش حقوق و مزايا و ساير پرداختي هاي نقدي و غير نقدي شركت هاي دولتي، مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي، بانك ها و بيمه هاي دولتي به كاركنان و مديران خود در سال 90 توسط هيأت وزيران تعيين مي شود.
طبق اين مصوبه از ابتداي سال، اجراي بودجه اين شركت ها در سقف ياد شده امكان پذير است.
نمايندگان در مصوبه اي ديگر مقرر كردند اعتبارات تملك دارايي هاي مساجد جامع و اماكن مقدس از طريق سازمان ميراث فرهنگي هزينه شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني بعدازظهر ديروز و در جريان بررسي جزئيات لايحه بودجه كل كشور سال 91 مقرر كردند جانبازاني كه صورت سانحه ندارند تحت پوشش بنياد شهيد قرار مي گيرند.
به موجب اين مصوبه، افراد و رزمندگاني كه در دوران دفاع مقدس و حوادث زمان انقلاب اسلامي دچار آسيب جسمي، روحي و رواني شده اند ولي صورت سانحه و مدارك باليني همزمان ندارند، با معرفي يگان هاي اعزام كننده و نهادهاي متولي توسط كميسيون احراز بنياد شهيد و امور ايثارگران و با نظر كميسيون پزشكي، جانبازي آنها مورد تأييد قرار مي گيرد و متناسب با ميزان جانبازي آنها، تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار مي گيرند.
نمايندگان در ادامه جلسه سيزدهم خود براي بررسي لايحه بودجه 91 مقرر كردند تمامي احكام بودجه 91 فقط در چارچوب قانون برنامه پنجم و در سقف اعتبارات مصوب قابل اجرا باشد.
براساس مصوبه ديگر مجلس به دولت اجازه داده شد زيان واردكنندگان يا صادركنندگان كالا ناشي از اعمال سياست هاي قيمت گذاري توسط دستگاه هاي اجرايي را جبران كند.

 



خارج از دستور

مجلس شكايت از رئيس سازمان هدفمندي را پس گرفت
رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز خود اعلام كرد كه مجلس از شكايت خود از بهروز مرادي گذشت كرده است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه علني صبح ديروز مجلس اظهار داشت: چندي پيش در مجلس آقاي مرادي به خاطر بحثي كه پيش آمده بود، مطالب ناصحيحي را مطرح كرد كه خوب نبود و باعث شد كه ما براي صيانت از حرمت مجلس از وي شكايت كنيم.
لاريجاني در ادامه جلسه افزود: هر چند كه براي من هم سخت بود به خاطر وي اين كار را بكنم ولي به خاطر مطالبي كه گفته شده بود و حفظ حريم مجلس شكايتي از وي را مطرح كرديم كه اين شكايت هم مسيرش را طي كرد.
لاريجاني ادامه داد: آقاي مرادي نامه اي نوشت و از اقدامي كه انجام داده بود، معذرت خواهي كرد؛ آقاي مرادي در نامه خود نوشته كه به خاطر مطالب مطرح شده در جلسه و ناراحتي كه پيدا كرده بودم، واژه اي را به كار بردم كه اسائه ادب به مجلس شوراي اسلامي بود لذا لازم مي دانم با توجه به اهميت نهاد قانونگذاري و تعلق خاطر اينجانب در طول زندگي سياسي به نظام مقدس اسلامي چنانچه به ساحت مجلس اسائه ادب شده، عذرخواهي كنم.
رئيس مجلس اظهار داشت: من ضمن تشكر از اين فرهنگي كه در كشور ايجاد شده كه اگر كسي كار نادرستي را به خاطر عصبانيت انجام داد، عذرخواهي كند، از اين كار تقدير مي كنيم و به خاطر همين با توجه به خدماتي كه آقاي مرادي در طول انقلاب اسلامي انجام داده و حركت مجاهدانه اي را در زندگي اش داشته، ما هم از وي تقدير و هم از آن شكايت گذشت مي كنيم.
بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمند كردن يارانه ها دي ماه سال گذشته در جلسه مجلس با سيدحسين حسيني نماينده فريمان درگيري لفظي و فيزيكي پيدا كرده بود كه به گفته برخي نمايندگان مجلس، ابتدا نماينده فريمان دست خود را به قصد سيلي زدن به صورت مرادي بلند كرده بود كه دست وي به گردن مرادي برخورد كرده و موجب جراحت سطحي گردن وي شده بود و پس از اين اقدام نماينده فريمان، بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها نيز يك سيلي به صورت اين نماينده زده و بعد از آن واژه نامناسبي را در مورد مجلس به كار برده بود.
پيام تبريك لاريجاني به رؤساي مجالس مكزيك و كاستاريكا
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيام هاي جداگانه اي به رؤساي جديد مجالس مكزيك و كاستاريكا انتخاب آنها را تبريك گفت.
تجمع اعضاي تعاوني مسكن اداره برق مقابل مجلس
تعدادي از اعضاي تعاوني مسكن اداره برق ديروز براي پيگيري مطالبات خود در مقابل مجلس تجمع كردند.
تجمع كنندگان خواستار واگذاري زمين هايشان كه قرار بود در هشتگرد به آنها داده شود، بودند و از وكلاي خود در مجلس مي خواستند حقوق آنها را پيگيري كنند.

 



مفهوم حزب در اسلام( 2 ) احزاب در فرهنگ غرب

امروز دموكراسي در عالم و در غرب به معناي تشكيل احزاب مختلف است. به عقيده آنان در كشوري دموكراسي حاكم است كه احزاب متعددي وجود داشته باشد. به اين ترتيب، احزاب در برابر هم جبهه گيري هايي دارند و هر كدام پيروز شدند، حكومتي تشكيل مي دهند و اگر به حدنصاب نرسند، با هم ائتلاف مي كنند. اين فرآيندي است كه تقريباً در همه كشورهاي غربي اعمال مي شود. اما مسأله حزب، مفهوم خاص خودش را دارد و اينطور نيست كه حزب در آلمان مفهومي داشته باشد و در انگليس مفهومي ديگر. البته احزاب در كشورهاي غربي حواشي اي هم دارند. در آن كشورها مسأله شركت مردم در انتخابات آزاد، صورت و ظاهر امر است و آنچه نقش اساسي دارد تبليغات و پول است. عامل تعيين كنند ه آراي احزاب از پولي است كه توزيع مي كنند و تبليغاتي است كه با آن مردم را فريب مي دهند. هركس كه در اين دو جهت قوي تر باشد، برنده مي شود، اما ما در اسلام چنين چيزي نداريم كه گروهي در انتخابات شركت كنند، برنده شوند و براي دوره اي يا چندسال حكومتي تشكيل دهند. ما در اسلام فعاليت دسته جمعي و تعاون داريم: «تعاونوا علي البرّ والتّقوي؛ واعتص موا ب حبل اللّه جم يعًا ولا تفرّقوا» از نظر ما در رأس هرم قدرت، ولي فقيه قرار دارد كه بايد دستوراتش را از اسلام بگيرد. جمعيت هايي هم كه تشكيل مي شود، اينگونه نيست كه چون در انتخابات برنده شده اند حكومت بايد دست آنها باشد؛ بلكه بايد به آنچه ولي فقيه از طرف خداي متعال امضا مي كند عمل كنند. هرگاه ولي فقيه دستگاه پارلمان، انتخابات و قانون اساسي و ... را تأييد كرد، براي ما حجت است. توجه داشته باشيم اينكه مي گوييم: شرعاً واجب است كه در انتخابات شركت كنيم، «شرعاً» از فرمايش ولي فقيه استفاده مي شود. چون نائب امام زمان( عج)است؛ وگرنه آن حداكثري كه به قانون اساسي رأي دادند، مي توانند فردا رأي خود را پس بگيرند. بنابراين، امضاي ولي فقيه جواز شرعي بر انجام امور است. اگر او اين نظام را پذيرفت و امضا كرد، اين نظام، نظام مشروعي است، چون اطاعت ولي فقيه واجب است.
ديدگاه اسلام در باره حزب
از نظر اسلام ما بايد جمعيت ها و تشكل هائي براي فعاليت هاي سياسي داشته باشيم، اما نه با مفهوم حزبي كه در غرب وجود دارد كه هرچه شوراي مركزي گفت، همه آن را اطاعت كنند. چنين چيزي در اسلام نيست. هم فكري، مشورت، همكاري در انتخابات و تعهد براي انجام كاري، اگر از تعهدات مشروع و در چارچوب احكام شرعي باشد، پذيرفته شده است: المؤمنون عند شروطهم؛ وقتي آدمي عهدي مي بندد بايد به آن پايبند باشد. اما بايد توجه داشت: شرط الله قبل شرط كم. يعني آن جايي كه حكم خدا است، ديگر تعهد مردم نقشي ندارد. «وما كان ل مؤم ن ولا مؤم نه ذا قضي اللّه ورسوله أمرًا أن يكون لهم الخ يره م ن أمر ه م»(احزاب/36)وقتي خدا و پيغمبر دستوري دادند، ديگر كسي حق دخالت ندارد. اين ويژگي ها را بايد بشناسيم. دقت كنيم تا شياطين ما را فريب ندهند كه اگر نظام دموكراسي را پذيرفتيم بايد همه لوازم آن و آنچه را غربي ها مي گويند بپذيريم. اسلام هرگز چنين چيزي ندارد. همه ما آنچه را كه خدا، پيغمبر، قرآن، ائمه اطهار، ولي فقيه و دين گفته مي شناسيم. در اين ميان، ياري رساندن براي اجراي احكام اسلام و حمايت از ولي فقيه تا پاي جان، از دستورات دين اسلام است، اما اينكه عده اي به هر دليلي، در انتخابات رأي بياورند و حاكم شوند و اطاعتشان بر ديگران واجب باشد،اين در اسلام نيست. همه با هم برادرند و همه با هرسليقه اي كه هستند همفكري مي كنند. حال، طبيعي است كساني كه سليقه هايشان به هم نزديكتر است، بيشتر مي توانند همكاري كنند. ما هم اگر بخواهيم برنامه اي را اجرا كنيم از كساني دعوت مي كنيم كه همفكر ما باشند، چون نمي خواهيم ميداني براي كشمكش هاي سليقه اي درست كنيم؛ بلكه مي خواهيم با هم كار كنيم و طبيعي است آنهايي كه سليقه شان به هم نزديكتر است، بهتر مي توانند با هم كار كنند. اما اين بدان معني نيست كه ديگران را طرد كنيم، چون ما با هم نزديكتر و همفكريم، بيشتر مي توانيم با هم كار كنيم و تجربه نيز ثابت كرده است كه اين همكاري ما در چارچوب احكام اسلام مفيدتر است.
افراد ديگري هم هستند كه سليقه هاي خاصي دارند. محيط ، تحصيلات و تجربه هاي زندگي شان به هم نزديكتر است. براي مثال، فرهنگيان و دانشگاهيان، سليقه هاي نزديكتري با هم دارند، پس بيشتر و بهتر مي توانند با هم كار كنند. در اين صورت، هر يك از تشكل ها و جميعت هاي مختلف مي توانند با هم ارتباط دوستانه برقرار كنند و به تبادل نظر و انتقال تجربيات بپردازند و در اين همفكري، هر كمكي كه از دستشان برمي آيد، براي يكديگر انجام دهند. اما اينكه يكي حاكم باشد و ديگري محكوم، اين برنده است و آن شكست خورده، در اسلام چنين مفهمومي نيست. فرض كنيد فردي از آن جهت كه روحاني است در تشكل روحانيت شريك باشد و از آن جهت كه سوابق مبارزاتي و سياسي دارد، در اجتماع سياسي دخالت كند. اين دو با هم منافاتي ندارد، اما در احزاب كشورهاي دنيا اين گونه نيست. اگر عضو يك حزب باشي، ديگر نمي تواني در حزب مخالف فعاليت داشته باشي. اين در حالي است كه تشكل هاي مردمي در اسلام، تزاحمي با يكديگر ندارند. هدف اصلي يكي است و فقط سليقه ها متفاوت است. بر اين اساس، وقتي در جايي مي شود با سليقه اي بهتر كار كرد، در آنجا فعاليت مي كنيم، حال آنكه در حوزه اي ديگر با كساني ديگر توافق داريم و با آنها كار مي كنيم. نه تضادي است، نه دشمني و نه حاكم و محكومي. حاكم فقط خداست و اطاعت از كسي واجب است كه از طرف خدا تعيين شده باشد. هر چه او بگويد بايد انجام شود و براي ما چيز ديگري اصالت ندارد: أط يعوا اللّه وأط يعوا الرّسول وأول ي الأمر منكم.(مائده/59)
نه شرقي، نه غربي!
اگر ما اين اصول را درست بشناسيم، به آن پايبند باشيم و ملاك عمل قرار بدهيم، همان راهي را برگزيده ايم كه خدا و پيغمبر و ائمه اطهار گفته اند و حضرت امام هم پيش روي ما گذاشت. در اين صورت به نتايج مطلوبي نيز خواهيم رسيد. بي ترديد، هوس ها و يا تقليدهاي كوركورانه، پارلماني بودن حكومت يا انتخاب وزرا از ميان نمايندگان مجلس، ملاك مطلوبيت نيست. ما بايد در چارچوب هاي ديني خود عمل كنيم. آنچه را كه ولي فقيه امضا مي كند، همان است كه خداوند و پيغمبر فرمودند و در قرآن و حديث آمده است. احكام قضاوت در كتاب هاي فقهي آيين دادرسي آمده است، اما آيين دادرسي كه حكمي براي كسي صادر نمي كند، اين قاضي است كه بايد حكم كند. احكام سياسي هم از طرف خدا در قرآن و فرمايشات ائمه معصوم (ع) بيان شده است. آنكه براي اين زمانه حكم مي كند ولي فقيه است و هيچ كس جز او اين حق را ندارد، مگر او صلاح بداند تا اختياراتي را به كسي تفويض كند يا وكالتي به كسي بدهد و البته دين ما اينچنين اقتضا مي كند. اگر گفتيم بخشي از دستورالعمل هاي زندگي را از دين و بخش ديگر آن را از غرب يا شرق مي گيريم، همان كاري را كرده ايم كه در صدر اسلام صورت گرفت و علي (ع)را خانه نشين كرد. آن فكر مترقي و دموكراسي! علي رغم دستور پيامبر سبب شد تا بعد از رحلت ايشان، آنان براي خود تعيين تكليف كنند: أف ن مّات أو قت ل انقلبتم علي أعقاب كم(آل عمران/144)
ريشه سكولاريسم
تفكر سكولار، نظريه جديدي نيست. اعتقاد به نو بودن اين تفكر، پندار درستي نيست، زيرا اين همان تفكري است كه ابوعبيده جراح و بعضي ديگر پايه ريزي كردند و اكنون در انديشه برخي اشخاص ريشه دوانيده است. سپاس خداي را كه به ما فهماند كه راه علي(ع) همان راه درست است. فرمان حق، فرماني است كه از طرف خدا و جانشينان به حق پيامبر اكرم (صلي ا... عليه وآله) باشد. امروز هم الحمدلله خدا كسي را به ما معرفي كرده است كه در عالم نظير ندارد و حتي دشمنان هم به اين مسأله اعتراف مي كنند. چگونه بايد شكر اين نعمت خدا را به جا بياوريم؟ ما كه ريشي سفيد كرده ايم، نمي توانيم حتي مدرسه اي را آنگونه كه بايد اداره كنيم. گويي كه برخي علي رغم مقامات و تحصيلات عاليه در اداره خانه خويش درمانده اند! حال، آيا وجود چنين كسي كه كشور هفتاد ميليوني را به اين خوبي اداره مي كند، آن هم در برابر دشمنان قهاري كه قرن ها سابقه استعمارگري و فريب كاري دارند، هديه و نعمت عظيم خداوند به ما نيست؟! آيا رواست آن را نديده بگيريم؟! آيا مي توان براي كسي كه بيش از چهل سال در امتحاناتش پيروز شده است بديلي در دنيا يافت؟! بايد مراقب همان حسدي باشيم كه سبب خانه نشيني علي (ع) شد: ام يحسدون النّاس علي ما آتاهم اللّه م ن فضل ه .(نساء/54)امروز هم در همگنان و رقيبان ايشان همين حسد وجود دارد. اينكه اين حسد به چه قيمتي تمام شود خدا مي داند. آيا اين حسد به قيمت مصالح يك امت هفتاد ميليوني يا يك ميليارد نفري تمام مي شود؟ اينكه من به رياست برسم، هرچه مي خواهد بشود؛ خودم، زن و بچه ام و بستگانم خوش باشيم، مردم هرچه مي خواهند بكشند، اين از همان چيزهايي است كه سابقاً هم بود.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) درجمع دبيران كانون هم انديشي استان ها - قم - 26/6/1390
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



گزارش خبري
خواننده شيطان پرست ، توهين به مقدسات را رسالت خود مي داند

سرويس سياسي -
شاهين نجفي، خواننده شيطان پرست مقيم آلمان در مصاحبه با بي بي سي فارسي، با اعتراف ضمني به ماموريتي كه برعهده اش گذاشته اند، توهين به مقدسات را رسالت خود دانست.
شاهين نجفي كه به علت هنجارشكني از دانشگاه اخراج شد و در مصاحبه با راديو فردا به صراحت اعلام كرد كه يك ناخدا باور است، با شعله ور شدن فتنه 88 به عنوان يار كمكي به تيم فتنه گران ملحق شد و فعاليت هاي ضدانقلابي خود را وارد دور جديدي كرد.
گروه هاي ضدانقلاب كه در آن زمان با تمام بضاعت و امكانات وارد ميدان جنگ با جمهوري اسلامي ايران شده بودند گروهي به نام «آنتي كاريزما» را تشكيل دادند و شاهين نجفي سردسته گروه موسيقي نوظهور فتنه شد. ايجاد فضاي شايعه و تهمت با طرح قتل ندا آقاسلطان و تجاوز به زندانيان در كنار حمله به اركان اجتماعي و سياسي جمهوري اسلامي از جمله ولايت فقيه و قانون اساسي در دستور كارگروه موسيقيايي فتنه قرار مي گيرد. حرمت شكني عاشوراي 88 كه با پاسخ قاطع ايرانيان متعصب به ائمه اطهار مواجه شد فاز حملات ضدانقلاب را به سمت توهين و ناسزا تغيير داد.
تك ترانه ندا به عنوان يادبودي براي ندا آقاسلطان و آلبوم توهم از جمله اقدامات اين عنصر خود فروخته بود كه در حوادث پس از انتخابات در همراهي با فتنه گران از خود بروز و ظهور داد.
ارتباط حلقه از هم گسسته ضدانقلاب كه بعداز حماسه 9 دي سرخورده و درمانده شده بود موجب جبهه گيري شاهين نجفي در برابر برخي از حلقه هاي رقيب و جريان ضدانقلاب شد به طوري كه در دعواي «امير فخرآور» خود صهيونيست خوانده و «احمد باطبي» و «محسن سازگارا» از لابي كنندگان مرتبط با مجلس و سازمان اطلاعاتي آمريكا سيا، «شاهين نجفي» طرف سازگارا و باطبي و ديگر اعضاي اين حلقه را مي گيرد.
از ديگر اعضاي اين حلقه مجتبي واحدي، عليرضا نوري زاده، علي افشاري، فاطمه حقيقت جو، اميرحسين گنج بخش، فريبا داوودي مهاجر، اكبر عطري و داريوش اقبالي بودند.
با همه اين اوصاف و دعواهاي بي پايان ضدانقلاب در اعمال سياست هاي نخ نماي خود عليه جمهوري اسلامي ايران حالا ضدانقلاب با يك چالش ديگر مواجه مي شود.
چند روز پيش بود كه آهنگي سراسر موهن از سوي شاهين نجفي در سطح فضاي مجازي پخش مي شود، آهنگي كه احساسات مسلمانان و شيعيان و عاشقان اهل بيت(ع) را برمي انگيزد. حالا جريان ورشكسته فتنه كه در زمين سياسي شكست سختي خورده است زمين بازي را عوض كرده و سعي دارد با فضاسازي رسانه اي با اقدام توهين آميز كالبد بي جان فتنه را جان دوباره اي ببخشد.
«سازمان ناتوي فرهنگي» با دستور به عمله هاي رسانه اي چون بي بي سي، راديو فردا، راديو اسرائيل و رسانه هاي مرتبط با سازمان مجاهدين (منافقين) سعي كرد به اين پروژه وسعت و نفوذ بيشتري دهد.
شاهين نجفي در مصاحبه با شبكه دولتي بي بي سي فارسي با اعتراف ضمني به ماموريتي كه برعهده اش گذاشته اند، توهين به مقدسات را رسالت خود دانسته و با وقاحت تمام گفت: «من وقتي كاري را انجام مي دهم به تبعات آن فكر نمي كنم و فقط رسالت خود را انجام مي دهم!» شبكه بي بي سي فارسي با حمايت رسانه اي و تبليغ براي اين عنصر هتاك در اقدامي ديگر به تخريب علماي شيعه پرداخته و مقابله با حكم ارتداد را كه پس از جريحه دار شدن احساسات ميليونها مسلمان و فتواي مراجع و علماي ديني اتفاق افتاد، در دستور كار خود قرار مي دهد. بي بي سي در حاليكه همه دنيا مي دانند شاهين نجفي در آلمان زندگي مي كند مي گويد به دلايل پوششي نمي توانند محل اقامت و مصاحبه را بگويند.
صداي آمريكا اما در برنامه اي با حمايت از اين خواننده مرتد، ادعا مي كند كه شاهين نجفي قصد توهين به باورهاي ديني را نداشته است!
راديو اسرائيل نيز پس از پوشش مكرر اثر ضدديني شاهين نجفي، ضمن حمايت گسترده از حركت توهين آميز اين خواننده نسبت به مقدسات شيعه، صدور حكم ارتداد وي توسط مراجع تقليد را حركتي افراطي مي خواند و از انتقال وي به محلي نامعلوم در غرب آلمان خبر مي دهد.
اين در حالي است كه «منوشه امير» يهودي صهيونيست فعال نيز كه ظاهرا از حركت ضداسلامي شاهين نجفي، خواننده شيطان پرست مقيم آلمان بسيار خشنود شده، آمادگي خود را براي پذيرايي گسترده از وي در «اورشليم» اعلام مي كند .
اما در مقابل نيز محافل آلوده به نفاق و سرويس هاي اطلاعاتي نظير شوراي هماهنگي سبز (شامل مشاركتي ها، گروهك تروريستي منافقين و نهضت آزادي) و رسانه هاي آنها (كلمه، جرس، سحام نيوز، نداي سبزآزادي، رسا و...) در قبال هتاكي اخير اين ترانه خوان مبتذل، نه تنها حاضر نشدند در دفاع از مقدسات اسلامي كه در ابتدا با نقاب آن، فتنه و آشوب سال 88 را كليدزدند، كمترين سخني بر زبان جاري سازند بلكه از او دفاع نيز كردند.
حاميان فتنه: ماجراي ترانه شاهين نجفي را مديريت كنيد
پايگاه اينترنتي اخبار روز- وابسته به طيفي از گروهك هاي لائيك مقيم آلمان- ديروز فاش كرد طيف هايي از اصلاح طلبان و گردانندگان سايت هاي جرس و كلمه به اپوزيسيون پيغام داده اند: ماجراي ترانه شاهين نجفي را مديريت كنيد!
حمايت ربع پهلوي از خواننده مرتد
رضا ربع پهلوي فرزند شاه مخلوع در وب سايت خود از خواننده هتاك به مقدسات مسلمانان كه توسط مراجع عظام تقليد مرتد اعلام شده است، حمايت كرد.
فرزند شاه مخلوع بدون توجه به جريحه دار شدن احساسات مردم ايران از اقدام موهن شاهين نجفي خواننده مرتد، از وي با عنوان هنرمند جوان ياد كرد.
وي كه هنوز جنايات پدرش از ذهن هيچ ايراني پاك نشده، با كمال وقاحت هرگونه موضع گيري نسبت به شاهين نجفي را توحش قرون وسطايي مي داند.
همچنين ربع پهلوي در اظهاراتي سخيف، حمايت از كسي كه به مقدسات توهين مي كند را «روشنفكري» دانست.
ربع پهلوي در اين بيانيه به نمايندگي از طرف جوانان ايراني قالب ترانه را بهترين راه مبارزه با نظام عنوان كرد.
اهانت به امامان معصوم از سوي فرد مسلمان موجب ارتداد است
با رسانه اي شدن يكي ديگر از پروژه هاي ضديت با دين و توهين به مقدسات و ناديده گرفتن حقيقت ايمان و فطرت پاك مسلمانان جهان به ويژه شيعيان، نيروهاي مؤمن به انقلاب و اسلام و در راس آنان مراجع معظم تقليد به عنوان پرچمداران حمايت از دين مبين اسلام و ائمه اطهار(ع) مواضع و واكنش هاي خود را اعلام كردند و به صراحت اين اقدام وقيحانه وي را مصداق بارز ارتداد قلمداد كردند.
بنابراين گزارش آيت الله مكارم شيرازي در پاسخ به اين استفتاء بيان داشت: هرگونه اهانت به مقام شامخ امامان معصوم(ع) و توهين آشكار به آنها اگر توسط فرد مسلماني صورت گيرد موجب ارتداد است و اگر توسط غيرمسلماني باشد داخل در عنوان ساب النبي(ص) است.
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني نيز در پاسخ به استفتاء عده اي از افراد درباره جسارت كنندگان به امام معصوم آورده است: «چنانچه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشند مرتدند. والله اعلم»
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري نيز در مراسم نوزدهمين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي گلپايگاني كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخناني نسبت به اقدام موهن شاهين نجفي اظهار داشت: اهانت كنندگان به مقدسات مزدوران اجير شده استكبار هستند كه با حمايت دشمنان و رسانه هاي استكباري دست به چنين كارهاي زشتي مي زنند.
همچنين در واكنش به اين اهانت لايه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي ايرانيان از جمله بدنه هنرمندان و خوانندگان و فعالين فضاي مجازي با حضور در شبكه هاي اجتماعي واكنش هاي تند و به جايي را در اين خصوص به نمايش گذاشته اند. توليد شعر و موسيقي و محتواي تصويري و متني در پاسخ به اين هتك حرمت در شبكه هاي اجتماعي چنان حجم گسترده اي دارد كه نمي توان همه آن را در اين مجال كوتاه گنجاند.

 



اعضاي هيئت رئيسه سني مجلس نهم چه كساني هستند؟

عليرضا مرندي، محمدرضا آشتياني، ابوالقاسم جراره و محمد حسن نژاد به ترتيب رئيس، نايب رئيس و منشي هاي هيئت رئيسه سني مجلس نهم هستند.
با پايان عمر مجلس هشتم در سوم خرداد ماه سال جاري، نمايندگان مجلس نهم فعاليت خود را از ساعت 8 صبح روز يكشنبه 7 خرداد ماه شروع خواهند كرد.
در اولين جلسه مجلس نهم هيئت رئيسه سني پارلمان انتخاب مي شوند تا اداره مجلس را تا زمان انتخاب هيئت رئيسه موقت و پس از آن مشخص شدن هيئت رئيسه دائم، در دست داشته باشد.
طبق آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، دو نفر از مسن ترين نمايندگان مجلس به عنوان رئيس و نايب رئيس و دو نفر از جوان ترين نمايندگان به عنوان منشي هاي هيئت رئيسه سني مجلس معين مي شوند كه وظايفي مانند اداره جلسه افتتاحيه، انجام مراسم تحليف و اجراي انتخابات هيئت رئيسه موقت را بر عهده دارند.
عليرضا مرندي منتخب دوم مردم تهران در مجلس نهم كه متولد سال 1318است، مسن ترين نماينده مجلس نهم محسوب مي شود كه رياست سني مجلس جديد را بر عهده خواهد گرفت.
پس از مرندي، حجت الاسلام محمدرضا آشتياني منتخب قم، مسن ترين نماينده مجلس نهم است كه نايب رئيس سني مجلس خواهد شد. آشتياني متولد سال 1319است.
ابوالقاسم جراره منتخب مردم بندرعباس متولد (دهم شهريور ماه 1360) با حدود 31 سال سن و محمد حسن نژاد، منتخب مردم مرند و جلفا (متولد آبان سال 1360) با حدود 31 سال منشي هاي هيئت رئيسه سني مجلس نهم خواهند بود.
به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدتقي رهبر منتخب اصفهان متولد سال 1314 رئيس، حجت الاسلام حسين هاشمي منتخب رفسنجان متولد سال 1315 نايب رئيس و سيداحمدرضا دستغيب منتخب شيراز متولد 1355 و پيمان فروزش منتخب زاهدان متولد 1352منشي هاي هيئت رئيسه سني مجلس هشتم بودند.

 



هشدار فرمانده سپاه قدس درباره تازه ترين جوسازي صهيونيست ها

سرلشكر قاسم سليماني در واكنش به خبرهاي منتشر شده درباره پيام به دبيركل حزب الله لبنان، اين خبر را دروغي بزرگ و خبرسازي انحرافي توسط صهيونيست ها خواند.
در پي انتشار برخي اخبار مبني بر درخواست سرلشكر پاسدار قاسم سليماني- فرمانده نيروي قدس سپاه- از دبيركل حزب الله لبنان درخصوص پيشگيري از حمله پيش دستانه به رژيم صهيونيستي و جلوگيري از بيان برخي ديدگاه هاي افراطي، روابط عمومي كل سپاه اين خبر را تكذيب كرد.
به گزارش روابط عمومي سپاه براساس تماس به عمل آمده، سرلشكر سليماني اين خبر را «دروغي بزرگ و خبرسازي انحرافي توسط صهيونيست ها» دانست.
گفتني است روز گذشته برخي سايت ها خبري را از قول سردار قاسم سليماني منتشر كردند كه براساس اين خبر وي به سيدحسن نصرالله گفته است بايد از ديدگاه هاي افراطي و تندروانه دوري كرده و از حمله پيش دستانه به رژيم اسرائيل خودداري كرد.
شايان ذكر است نيروي قدس و شخص سردار سليماني طي چند وقت اخير مورد بغض و كينه شديد صهيونيست ها بوده و اخبار كذب و شايعات زيادي درباره آنها منتشر شده كه ناشي از موفقيت هاي نيروي قدس در مقابله با طرح ها و توطئه هاي اين رژيم در منطقه است.
چند ماه پيش نيز يك مقام ارشد آمريكايي طرح ترور سردار سليماني را در كنگره آمريكا مطرح كرده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14