(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 خرداد 1391 - شماره 20219

يادداشت خبرنگار
پيكر شهيد در ملارد شهريار تشييع شد
امسال در هرمزگان 150 مسجد ساخته مي شود
كوتاه از ورزش شهرستان ها
فرماندار كرج اولتيماتوم داد
اداره كل تبليغات اسلامي زنجان: اهانت به معصومان(ع) نشانگر عجز دشمنان است
امكان پرداخت حق بيمه از طريق خودپردازها
بخش صنعت در جزيره قشم مستقل شد
برگزاري يادواره شهداي آماد و پشتيباني سپاه اردبيل
بازداشت و آزادي طلبه سيرجاني در اهواز
هرمزگان از سيل خيزترين مناطق كشور است
كلنگ احداث پارك بانوان بهاباد به زمين زده شد
شهردار آبادان خبر داد تدوين سند چشم انداز شهر آبادان در افق 1404
كشف لاشه پرندگان وحشي از شكارچيان غيرمجاز



يادداشت خبرنگار

تهديدي كه قابليت فرصت شدن دارد
شايد وجود اين واقعيت كه هر روز هزاران تن زباله در مازندران، اين استان سرسبز و گردشگرپذير توليد و دفن مي شود، باعث آن شده كه كارشناسان پسماند سعي كنند تا اين معضل بزرگ را به فرصتي اقتصادي تبديل كنند.
كارشناسان و مسئولان ارشد استان مازندران از سال ها پيش، دغدغه هاي فراواني در اين حوزه داشتند و مباحث مختلفي چون كمپوست و زباله سوز را مطرح كردند. هرچند به رغم اقدامات صورت گرفته در اين زمينه، درحال حاضر از وضعيت زباله در ساري و مازندران چندان رضايتي وجود ندارد و به آينده نيز بانگراني نگاه مي شود و عمده دليل آن، عدم دانش كشور به استقرار دستگاه زباله سوزي است كه براي اولين بار در ساري و نوشهر ساخته خواهدشد.
البته در دو سال اخير با پيگيري مسئولان ارشد استان مازندران در جهت استفاده از تكنولوژي روز دنيا براي رفع مشكل زباله مازندران، اقدامات موثري صورت گرفت و جاي خوشحالي است كه قبل از آغاز ساخت زباله سوز ساري و نوشهر منابع مالي آن تأمين شد. اما بايد توجه داشته باشيم كه تمامي محيط زيست و زندگي ما با مواد خطرناكي در ارتباط است كه در زيرزمين، غير اصولي و غيركارشناسي دفن مي كنيم و اين كار تهديدي براي زندگي آيندگان در كره خاكي خواهدبود، كه اين آلودگي ها از ريشه گياهان جذب مي شوند و پس از قرارگرفتن در چرخه طبيعت يك بار ديگر به زندگي انسان باز مي گردند. كه از اين جهت ساخت كارخانه زباله سوز بهترين روش استفاده صحيح از فرصتهاي زباله و همواركردن مشكلات اجتماعي آن است و در اين بين بحث اصلي زباله در دنيا، توليد كمتر، جمع آوري و تفكيك صحيح از مبدأ است و اين محقق نخواهدشد مگر با فرهنگ سازي جامعه و آشناكردن خانواده ها در تفكيك زباله.
و در اين راستا براي توليد زباله كمتر مي توان با حمايت از مؤسسات مردم نهاد و حافظان محيط زيست علاوه بر ايجاد فضاي بهداشتي، سوددهي اقتصادي نيز داشت.
مي توان با فراهم كردن امكانات لازم، زمينه فعاليت تفكيك زباله از مبدأ را مهيا كرد و در اين بين نبايد از افراد غيرمتخصص و تئوري هاي غيركارشناسانه استفاده كرد.
براساس آنچه كارشناسان مي گويند، وضعيت ساماندهي زباله در هر بخش از كشور، وضعيت ويژه خود را دارد.
براي مثال در استان يزد مشكلي وجود ندارد اما در استان هاي شمالي كشور كه از يك سو به جنگل و از سوي ديگر به دريا محدود شده اند، مشكلات فراواني وجود دارد. پس بايد براي هر استان كشور، الگوي دفن و بازيافت مشخص، طراحي شود.
اهميت ساخت زباله سوز در مازندران خصوصا ساري آنجايي مشخص مي شود كه شهردار ساري در يكي از جلسات شوراي شهر مركز مازندران در سال 90 به اين نكته مهم اشاره كرد كه از چندسال گذشته كه زباله را به خارج از شهر حمل مي كنيم بيش از 50 ميليارد تومان سالانه جمع آوري، حمل و دفن زباله براي شهرداري هزينه دربرداشته است كه مبلغ كمي نيست.
ساري- خبرنگار كيهان

 



پيكر شهيد در ملارد شهريار تشييع شد

شهريار- خبرنگاركيهان:
پيكر پاك و مطهر شهيد احمداشرف بر دوش مردم ملارد شهريار تشييع شد.
شهيد احمد اشرف جانباز شيميايي 35درصد دوران دفاع مقدس پس از تحمل سال ها درد و رنج و مشقت شنبه به خيل شهداي ايران اسلامي پيوست و پيكرش با حضور مسئولان شهرستان، نهادهاي انقلابي و مردم شهيدپرور ملارد شهريار از محل مسجد اين شهر تا گلزار امامزاده ابراهيم تشييع و در آن مكان به خاك سپرده شد.

 



امسال در هرمزگان 150 مسجد ساخته مي شود

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
تعداد 150 باب مسجد طي سال جاري در سطح استان براي روستاهاي زير 100 خانوار ساخته مي شود.
حسين قلعه باني سرپرست بقاع و اماكن متبركه اداره كل اوقاف استان گفت: براي ساخت 150 باب مسجد با پيش بيني هزينه ساخت هر واحد سي ميليون تومان ادارات اوقاف، كميته امداد و قرارگاه خاتم الانبيا هركدام به ميزان ده ميليون تومان در هزينه ساخت مشاركت كنند.
وي يادآور شد: عمليات اجرايي مساجد فوق توسط گروه هاي اعزام جهادي در قالب بسيج سازندگي و قرارگاه خاتم الانبيا (نيرو گستر) اقدام به ساخت مي كنند.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

درخشش دووميداني كاران قزويني
قزوين-خبرنگاركيهان: تيم دووميداني جوانان استان قزوين درمسابقات قهرماني جوانان كشور كه باحضور 31 استان درمشهد مقدس برگزار شد؛ موفق شد خوش بدرخشد.
دراين مسابقات مهدي رحماني ورزشكار قزويني به مدال طلاي پرش طول دست يافت. درماده دهگانه نيز رضا دودانگه موفق به كسب گردن آويز نقره شد و در پرتاب وزنه نيز اميرحسين خمسه نقره گرفت و مهران خورند نيزصاحب مدال برنز شد.تيم دووميداني جوانان استان قزوين موفق شد درماده 4 در 100 متر امدادي نيز به مدال طلاي ايران دست يابد.
دانشجويان درسالگرد ارتحال امام مي دوند
اصفهان- خبرنگاركيهان: به مناسبت بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره)، تعداد 900 نفر از داشجو و فراگيران مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) مسير شهر اصفهان تا مرقد مطهر امام (ره) را به صورت دوي امدادي طي مي كنند.
هجدهمين سال حركت كاروان «عاشقان حسيني، زائران خميني» ازساعت 8 صبح 10خرداد ماه جاري از گلستان شهداي اصفهان آغاز مي شود، و پس از طي عبور از دهها شهر و روستاي استان هاي اصفهان، قم و تهران به مسافت 700 كيلومتر و به مدت 4 روز، عصر روز 13خرداد ماه جاري به مرقد مطهر امام خميني خواهد رسيد و با آرمان هاي امام و شهدا تجديد ميثاق كرده و تبعيت خود را از آيت الله خامنه اي اعلام مي كنند.
ختم قرآن كريم و صلوات به نيابت از ياران امام مهدي (ع) و سلامتي حضرتش از ديگر برنامه هاي اين كاروان است.
پيروزي كشتي گيران سرخس
سرخس- خبرنگاركيهان: توسط هيئت كشتي شهرستان سرخس يك دوره مسابقه كشتي فرنگي در رده نونهالان و نوجوانان در 17 وزن بين تيم هاي كشتي سرخس و قوچان درمحل سالن شهيد دهقان زاده سرخس برگزار شد كه در نتيجه تيم سرخس با نتيجه 14بر 3 بر تيم قوچان غلبه يافت.
صعود به قله كركزو
اسفراين -خبرنگاركيهان: گروه كوهنوردي ارس سالوك اسفراين به سرپرستي هادي حقيقي و با حضور 30 نفر از كوهنوردان اين شهر به قله 3هزار متري كركزو درشمال اسفراين صعود كردند.
برگزاري مسابقه ماهيگيري
گرگان -خبرنگاركيهان: براي سومين سال متوالي مسابقه ماهيگيري با قلاب در ارديبهشت سال جاري و درمحل آب بندان روستاي توشن گرگان برگزار شد.اين مسابقات به وسيله اداره كل شيلات گلستان و با همكاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گرگان برگزار شد.
اين مسابقات با هدف ترويج فرهنگ مصرف آبزيان و بالاتر بردن سرانه مصرف آنها در سبد غذايي خانواده ها برگزار شد.
شيلات گلستان دراين مسابقات انواع آبزيان را در اوزان مختلف درآب بندان توشن رهاسازي كرد.بيش از 400 نفر به همراه خانواده هاي خود دراين مسابقه شركت كردند.
معرفي رئيس هيئت نجات غريق
اراك- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس هيئت نجات غريق و غواصي استان مركزي، قائم بياتي به عنوان رئيس هيئت نجات غريق و غواصي شهرستان تفرش منصوب شد.
چند خبر ورزشي از هويزه
هويزه- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتسال بين ادارات هويزه كه از طرف هيئت فوتبال اين شهرستان كه با حضور هشت تيم در يك دوره بازي هاي دوره اي از 18 ارديبهشت آغاز شده بود و در روز جمعه 1 خرداد با بازي فينال به كار خود خاتمه داد. همچنين يك دوره بازي فوتسال بين بانوان هويزه و با حضور چهار تيم و به صورت چهارجانبه برگزار شد كه در اين رقابت ها تيم شيك پوشان مقام اول را به خود اختصاص داد و تيم ونوس در مقام دوم قرار گرفت.در مسابقات دووميداني رده سني نوجوانان كشور كه در قزوين برگزار شد محمد ساكي نوجوان هويزاوي مقام دوم اين مسابقات را در رشته دو 110 متر بامانع از آن خود كرد و در ادامه رقابت هاي دووميداني در سطح كشور نيز محمدرضا ساكي از هويزه نيز در رشته پرتاب نيزه توانست با پرتاب 55 متر مقام سوم كشور را از آن خود كرد.
رقابت 67 كشتي گير در تنكابن
تنكابن- خبرنگار كيهان: سومين دوره مسابقات كشتي آزاد جام شهيد علي اكبر شيرودي 28 و 29 ارديبهشت در سالن كشتي امام رضا(ع) تنكابن برگزار شد.اين مسابقات با حضور 14 تيم داخلي و خارجي انجام شد كه تعداد 67 كشتي گير در سه وزن 55، 66 و 84 با هم به رقابت پرداختند.
معرفي بانوان ورزشكار
جاسك- خبرنگار كيهان: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان جاسك و همكاري ورزش بانوان جاسك يك دوره مسابقات ورزشي در رشته هاي آمادگي جسماني، طناب كشي، دو سرعت در محل سالن ورزشي اين شهر با شركت 150 نفر ورزشكار زن برگزار شد.در رشته آمادگي جسماني معصومه شهرورزي، سميه طاهري و فاطمه مهروبي و در رشته دو سرعت معصومه شهرورزي، فاطمه مهروبي و سميه طاهري نفرات اول تا سوم شدند و در رشته طناب كشي تيم هاي شاهين اول، ورزش و جوانان ب و بهزيستي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
برترين هاي تنيس روي ميز
¤ يكدوره مسابقه تنيس روي ميز در منطقه دوم دريايي ولايت واقع در چاسك برگزار شد. در پايان اين مسابقات كه با شركت 17 تنيس باز انجام شد مهناوي دوم علي ميرزايي مقام اول، ناوي وظيفه علي محمودي و مهنا و يكم مجتبي زارع به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
معرفي سرپرست هيئت ورزشي روستايي
¤ طي حكمي از سوي رئيس ورزش و جوانان جاسك عبدالرحمن لشكري زاده به عنوان سرپرست هيئت ورزشي هاي روستايي و عشايري جاسك منصوب و مشغول به كار شد.
مسابقات فوتسال در جاسك
¤ يكدوره مسابقات فوتسال با شركت چهار تيم آموزش وپرورش جاسك، فرهنگيان ليردف، فرهنگيان گابريگ و معلمان مركز شهر در سالن اداره ورزش و جوانان جاسك برگزار شد و در پايان اين مسابقات تيم آموزش وپرورش به مقام قهرماني دست پيدا كرد و تيم ليردف دوم و تيم گابريگ مقام سوم را بدست آورد. به تيم هاي برتر جوايزي اهدا شد.
آموزش شنا به دانش آموزان
¤ آموزش شنا ويژه دانش آموزان سوم ابتدايي در استخر سرپوشيده خليج فارس اداره ورزش و جوانان شهرستان جاسك آغاز شد.
طرح آموزش شنا به دانش آموزان پايه سوم ابتدايي از اول سال تحصيلي در كشور به اجرا درآمده و اين شهرستان بعلت آماده نبودن استخر اين طرح به تعويق افتاد.اين طرح با اعتبار اوليه 40ميليون ريال براي آموزش 174 نفر دانش آموز تخصيص داده شده كه در مرحله دوم كه پايان طرح مي باشد، با پيش بيني 570ميليون ريال يك هزار و 226 دانش آموز دختر و پسر آموزش مي بينند. در اين طرح 6مدرسه شهري و 146 مدرسه روستايي شهرستان جاسك تحت پوشش قرار دارند و چهار مربي، سه ناجي مرد، سه ناجي زن و 15نفر به عنوان عوامل اجرايي همكاري مي كنند.
برترين بانوان جاسكي طناب كش
به همت اداره ورزش و جوانان و همكاري امور ورزش بانوان جاسك به مناسبت روز ملي خليج فارس جشنواره فرهنگي ورزشي خليج فارس يادواره (شهيد فاطمه نيك) با شركت بيش از 200 نفر از بانوان جاسكي در رشته هاي طناب كشي، سنگ چلكا، داژبال برگزار شد.
در مسابقات طناب كشي اين مسابقات تيم ورزش بانوان ب اول، تيم ورزش بانوان الف دوم و تيم بانوان بسيج ب سوم شدند.
در مسابقا سنگ چلكا نيز تيم بسيج الف اول، تيم ورزش بانوان الف دوم و تيم ورزش بانوان الف سوم شدند.
در مسابقات داژبال هم تيم ورزش بانوان الف، تيم بانوان بسيج و تيم ورزش بانوان ب به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
مدال آوران فلاورجان
درچه- خبرنگار كيهان: مهدي مرادي رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان با 5400 نفر بيمه شده ورزشي در سال 1390 رتبه اول جذب ورزشكار روستائي را در استان اصفهان به دست آورده است ضمن اينكه كل بيمه شده روستائي در استان اصفهان 24000 نفر مي باشند. وي همچنين گفت: كسب 3 مدال طلاي برون مرزي توسط محمد فكاري و مهدي عزيزي در مسابقات جوانان تكواندو در كره جنوبي و همچنين مريم رحماني در مسابقات بين المللي بدمينتون در سوئد از افتخارات شهرستان فلاورجان در سال 1390 است. مهدي مرادي اضافه كرد: در مجموع كسب 14 مدال برون مرزي و 95 مدال كشوري و 174 مدال استاني توسط قهرمانان ورزش شهرستان فلاورجان در سال 1390 است.
بازگشايي استخر هفتكل
هفتكل- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت شناي هفتكل از بازگشايي استخر شناي اين شهرستان در 10 خرداد ماه خبر داد.
داريوش لركي با بيان اين خبر گفت: به دليل اينكه سيستم هاي تصفيه خانه و موتورخانه در سال هاي گذشته درست نگهداري نشده بود لذا دچار مشكل شد كه از چندي پيش كار تعمير اين تجهيزات آغاز شد.وي افزود: محوطه استخر نيز نياز به ترميم و بازسازي دارد اين كار به سرعت درحال انجام است. وي در ادامه گفت: استفاده از استخر براي عموم مردم آزاد است.

 



فرماندار كرج اولتيماتوم داد

كرج- خبرنگار كيهان:
فرماندار كرج به مسئولان دستگاه هاي اجرايي كه تا اين زمان موفق به جذب اعتبارات تخصيصي نشده اند اولتيماتوم داد.
مهدي ايران نژاد در جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان كرج تاكيد كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي چنانچه ظرف يك ماه موفق به جذب اعتبارات دستگاه هاي خود نشوند از سمت هاي خويش بركنار و اعتبارات آنها نيز در اختيار ديگر دستگاه هاي اجرايي قرار خواهد گرفت.
فرماندار كرج با اشاره به اين كه اعتبارات سال جاري، براساس واقعيت هاي مناطق تدوين شده است اظهار اميدواري كرد كه رقم آن نسبت به اعتبارات سال 90 دو برابر افزايش يابد.
ايران نژاد با اشاره به اعتبار 680 ميليارد ريالي براي اجراي 352 پروژه عمراني افزود: تاكنون 86 درصد از اين اعتبارات تخصيص داده شده و پروژه هاي ياد شده هم اكنون از 91 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردارند.
وي اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندي شده اين پروژه ها بايد تا تيرماه آينده به بهره برداري برسند.

 



اداره كل تبليغات اسلامي زنجان: اهانت به معصومان(ع) نشانگر عجز دشمنان است

زنجان- خبرنگار كيهان:
اداره كل تبليغات اسلامي زنجان اهانت به امامان معصوم(ع) را نشانگر عجز دشمنان در مقابل تفكر شيعي دانست.
در بيانيه اي كه در اين زمينه صادر شد، ضمن يادآوري سابقه تاريخي اهانت به مقدسات مسلمانان شيعه آمده است: بار ديگر حكومت ليبرال دموكراسي و آزادي بي پايه و اساس در غرب، چهره كريه و زشت خود را به جهان نشان داد و بار ديگر جيره خواران قلاده بر گردن غربي به مقدسات شيعه اهانت كردند، بار ديگر حرمت شكني ديوسيرتان وابسته به غرب و شيطان بزرگ، قلب نازنين امام منتظرمان را به درد آورد.
در ادامه بيانيه اداره كل تبليغات اسلامي استان زنجان آمده است: شيعه با اين اهانت ها بيگانه نبوده و نيست، از اهانت هاي سلمان رشدي مرتد گرفته تا كشيش آمريكايي مزدور و جيره خواران خود فروخته رسانه اي و... همه و همه در هتك حرمت مقدسات شيعه از انجام هيچ كاري دريغ نكرده اند و همچنين اخيرا در فضاي مجازي و شبكه هاي اينترنتي، هجمه هاي وسيعي عليه حضرت امام علي النقي(ع) از سوي دشمنان دين و اهل بيت(ع) شده است.بيانيه اداره كل تبليغات اسلامي استان زنجان يادآور مي شود: حال شاهد و ناظر توليد آهنگ ها و ترانه هاي توهم آميز و شنيع نسبت به ساحت مقدس ائمه هستيم كه دل همه مسلمانان را به درد آورده است.
اين بيانيه با ذكر اينكه، كه در همه اديان آسماني توهين به عقايد و مقدسات يك دين و مذهب امري مذموم است ادامه مي دهد: دشمن سخت و برنامه ريزي شده عليه شيعه كار مي كند و اگر روحانيت و آحاد مردم مسلمان جامعه از اين موضوع غفلت كنند از نقش تاريخي خود دور مانده اند.

 



مديركل تأمين اجتماعي هرمزگان خبر داد
 امكان پرداخت حق بيمه از طريق خودپردازها

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل تأمين اجتماعي استان هرمزگان گفت: با همكاري بانك رفاه امكان پرداخت فيش هاي حق بيمه از طريق خودپردازهاي بانك رفاه فراهم شده است.
سيد فاضل حيدري افزود: اجرايي شدن اين كار علاوه بر كاهش مراجعات به شعب بانك در زمان نيز صرفه جويي به همراه دارد و كارفرمايان مي توانند با كارتهاي عضو شتاب از طريق خودپردازهاي بانك رفاه نسبت به پرداخت حق بيمه هاي خود اقدام كنند.
وي اضافه كرد: در گامهاي بعدي اين طرح، امكان پرداخت جرايم و بدهي هاي كارگاه ها نيز توسط اين سيستم عملياتي خواهد شد. در حال حاضر قريب به سي هزار و 935 كارگاه فعال در استان هرمزگان وجود دارد كه مي توانند از اين امكان بهره مند شوند.

 



بخش صنعت در جزيره قشم مستقل شد

قشم- خبرنگار كيهان:
با تلاش مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش صنعت در اين جزيره مستقل شد.
به گزارش خبرنگار ما، با تفويض اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان منطقه آزاد قشم، مهندس «محمدرضا نوري تيرتاشي» به عنوان نخستين مدير صنعت، معدن و تجارت فعاليت خود را به صورت مستقل و منفك از استان هرمزگان در منطقه آزاد قشم آغاز كرد.
مدير كل امور استان هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در آيين معارفه نخستين مدير صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد قشم از رفع دغدغه هاي صاحبان سرمايه و صنعتگران در اين منطقه خبر داد.
«مسيب محمديان شمالي» گفت: تفويض اختيارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان منطقه آزاد قشم، راه را براي تقويت فعاليت هاي صنعتي و سرمايه گذاري در اين منطقه هموار كرده است.
وي افزود: تمام امور مربوط به فعاليت هاي صنعتي در منطقه آزاد قشم حداكثر طي يك ماه آينده در اين منطقه انجام و فعالان بخش صنعتي به راحتي و بدون نياز سفر به مركز استان هرمزگان نيازهاي خود را از طريق مديريت صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم حل خواهند كرد.

 



برگزاري يادواره شهداي آماد و پشتيباني سپاه اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
يادواره 44 شهيد آماد و پشتيباني سپاه حضرت عباس(ع) اردبيل با حضور مسئولين و خانواده هاي معظم شهدا برگزار شد.
دراين مراسم كه درسالن ولايت اردبيل برگزار شد فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) گفت: فرق ما سپاهيان با برخي دراين است كه براي ما بيشتر از نتيجه، عمل به تكليف مهم است.
سرتيپ خليل بابازاده گفت: الگوي ما سپاهيان، حضرت ابوالفضل العباس(ع) است، آن حضرت چه در زمان جنگ و چه غيرآن هميشه پيرو و مطيع ولايت بود و ما نيز چنين هستيم.
وي با گراميداشت ياد شهداي جنگ تحميلي گفت: استان اردبيل 3400 شهيد والامقام تقديم انقلاب كرده و دراين بين 44 شهيد آماد و پشتيباني در غربت و گمنامي شربت شهادت نوشيدند.
دراين مراسم سرتيپ رحيم نوعي اقدام از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: بعداز جنگ اين اولين يادواره اي است كه براي شهداي آماد و پشتيباني برگزار مي شود.
وي افزود: درطول 8 سال دفاع مقدس همه حلقه هاي لشگرها زنجيروار نقش و جايگاه خود را ايفا كردند كه دراين ميان رسته آماد و پشتيباني قوت قلبي براي رزمندگان بود.
برگزاري نمايشگاه با محوريت دستاوردهاي شهداي آماد و پشتيباني و اهداي تنديس به خانواده هاي معظم شهدا از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.
دراين مراسم از تنديس 44 شهيد آماد و پشتيباني سپاه حضرت عباس(ع) اردبيل، و نيز كتاب «نسيم در اول وقت» حاوي خاطرات و وصيت نامه 44 شهيد ياد شده رونمايي به عمل آمد.

 



بازداشت و آزادي طلبه سيرجاني در اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
عليرضا جهاني شاهي طلبه سيرجاني در پي دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد چمران براي سخنراني در دانشگاه شهيد چمران و همچنين شركت در پياده روي با عنوان «اعتراض به مفاسد اقتصادي» توسط ماموران نيروي انتظامي كلانتري 16 اهواز به مدت يك ساعت بازداشت شد.
نيروي انتظامي همچنين با جمع كردن پلاكاردهايي با مضامين «يا زهرا» و «يا حسين» از انجام پياده روي بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد چمران در مسير تعيين شده، ممانعت كرد.گفتني است پس از رايزني هاي انجام شده اين طلبه سيرجاني پس از يك ساعت بازداشت آزاد و تنها اجازه سخنراني در آمفي تئاتر دانشگاه به وي داده شد.

 



هرمزگان از سيل خيزترين مناطق كشور است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون آبخيزداري منابع طبيعي هرمزگان گفت: هرمزگان در زمره سيل خيزترين مناطق كشور قرار دارد.
ابوالقاسم حسين پور با تشريح الگوي بارش هاي جوي استان افزود: هرمزگان با بارندگي سالانه 205ميلي متر داراي حجم سيلاب هاي بيشتري نسبت به مناطقي است كه بارندگي سالانه آنها بيش از 1500 ميلي متر است.
وي وقوع بارندگي با شدت بالا، شيب زمين و فقر پوشش گياهي را از دلايل اصلي سيل خيز بودن استان برشمرد و با ذكر مصاديق اين امر نظير ثبت بارش 180ميلي متر در مدت 24 ساعت در ايستگاه سينوپتيك ميناب طي بارندگي هفدهم و هيجدهم آذر ماه سال 1388، بر ضرورت اجراي طرح هاي آبخيزداري و توجه بيشتر به موضوع پيشگيري به جاي مقابله و درمان تاكيد كرد.

 



كلنگ احداث پارك بانوان بهاباد به زمين زده شد

بهاباد يزد- خبرنگار كيهان:
كلنگ احداث پارك بانوان شهرستان در محل شهرك حضرت ولي عصر(عج) به زمين زده شد.
مديركل دفتر امور بانوان استانداري يزد در مراسم كلنگ زني اين پارك طي سخناني بر اهميت شادابي خانواده ها تاكيد كرد و اظهار داشت: اگر خانواده و زنان سرزنده و شاداب نباشند، كشور پيشرفت نمي كند.
مريم عبدالحسين زاده ادامه داد: ما هر چه در بحث خانواده و زنان هزينه كنيم در واقع سرمايه گذاريب براي آينده كشور كرده ايم وي همچنين از مسئولان شهرستان كه فضاي مناسبي را براي گذراندن اوقات فراغت بانوان اختصاص داده اند تشكر كرد و گفت: فضايي كه قرار است پارك بانوان در آن احداث مي شود با اين وسعت در استان بي نظير است و اين پارك مي تواند بركات زيادي را در پي داشته باشد.
فرماندار بهاباد نيز در ادامه مراسم، طي سخناني اظهار داشت: زنان نيمي از جامعه ما را تشكيل مي دهند و بايد فضاهايي را مخصوص بانوان ايجاد كرد تا آنها بتوانند با آرامش و امنيت، اوقات فراغت خود را در آنجا سپري كنند. محمدرضا هدايي در ادامه با بيان اهميت شادابي خانواده ها از منظر رهبر معظم انقلاب افزود: در آينده اي نه چندان دور سقوط غرب را خواهيد ديد، چون خانواده هاي آنها سست و از هم پاشيده است.

 



شهردار آبادان خبر داد تدوين سند چشم انداز شهر آبادان در افق 1404

آبادان - خبرنگار كيهان:
شهردار آبادان از تدوين اولين برنامه راهبردي و سند چشم انداز شهر آبادان در افق 1404 خبر داد.
محمودرضا شيرازي با اشاره به سابقه بيش از يكصد ساله استقرار مديريت شهري نوين در كشور از طريق شهرداري ها و سير ارائه فعاليت هاي شهرداري ها، گفت: امروز شهرداري ها علاوه بر ارائه خدمات در زمينه هاي عمراني و مديريت پسماندها، در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي نيز خدمات مختلفي به شهروندان ارائه مي كنند كه بيانگر پيشرفت مديريت شهري است.
محمودرضا شيرازي با اشاره به سكونت حدود 70 درصد از مردم كشور در شهرها اضافه كرد: براي استمرار حركت رو به جلو شهرداري ها، برنامه ريزي جهت اجراي اقدامات مناسب و بهبود شاخص هاي شهري و ارتقاي نحوه اداره شهرها ضروري است.
وي اظهار داشت: سند چشم انداز شهر آبادان نيز در راستاي اهداف و رويكردهاي چشم انداز كشور در افق 1404 و تحت عنوان «گام هاي توسعه در آبادان» تدوين خواهد شد تا شهرداري با همكاري شوراي سوم، گامي بلند در راستاي برنامه ريزي كلان شهري برداشته باشد.
مدير سامانه شهري آبادان تصريح كرد: در راس ساختار تهيه اين سند، مشاور ذي صلاح زير نظر معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قرار خواهد داشت كه در تهيه برنامه تاثيرگذار است.
وي با اشاره به ديگر عوامل ساختار اجراي اين برنامه گفت: شوراي راهبردي، كارگروه هاي تخصصي و كارگروه تلفيق در تهيه آن مشاركت خواهند داشت.
شيرازي، در خصوص مهمترين اهداف و رويكردهاي اين سند چشم انداز اظهار داشت: داشتن شهري آرام و ايمن به شهرونداني شاداب با معيارهاي اسلامي مبتني بر علم و دانش با جاذبه هاي گردشگري، اقتصادي كه در آن حفظ محيط زيست، سيماي زيبا و شريان روان حمل ونقل، مشاركت هاي مردمي در ابعاد مختلف و ايجاد بستري مناسب جهت دستيابي به منابع مالي پايدار از اهم اهداف اين برنامه استراتژيك است.

 



كشف لاشه پرندگان وحشي از شكارچيان غيرمجاز

رشت- خبرنگار كيهان:
لاشه 45 قطعه پرنده وحشي در رودسر كشف و ضبط شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست رودسر با اعلام اين خبر افزود: لاشه 45 قطعه پرنده وحشي از گونه هاي بالكان، كاكائي، اگرت و سبزقبا در بازرسي از خودروي 2 شكارچي غيرمجاز كشف و ضبط شد. بهمن رئيسي با بيان اين كه 2 قبضه سلاح نيز از اين 2 قاچاقچي كشف و ضبط شده است اظهار داشت: اين دو شكارچي كه مي خواستند لاشه پرندگان را تاكسيدرمي كنند دستگير شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14