(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 خرداد 1391 - شماره 20219

برخورد با بدحجابي در تفرجگاه هاي كوهستاني
احمدي مقدم: يگان انتظامي انرژي هسته اي تقويت مي شود
اعتراض بنكداران به منع ورود و تردد كاميون ها در اهواز
تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت در سازمان مديريت بحران كشور
امدادرساني 100 پرستار در سالگرد ارتحال امام(ره)
اجراي طرح استخدام نيمه وقت زنان پس از ابلاغ بودجه
پرداخت وجه پاركبان ها فقط از طريق كارت بليت الكترونيك
حوادث كوتاه از كشور
ميزان ريزگردها در پلدختر به 22 برابر حد مجاز رسيد
حذف سهميه زنان و مناطق محروم در آزمون دستياري
بازداشت 2 شرور پس از تخريب 11خودرو
با دستور شهردار تهران رستوران گردان برج ميلاد در دسترس همه شهروندان قرار گرفت
صدور گذرنامه براي كساني كه غيرقانوني از كشور خارج شده اند
افزايش مستمري مددجويان بهزيستي
نجات 7 كارگر از زير آوار
پايان تلخ گروگانگيري



برخورد با بدحجابي در تفرجگاه هاي كوهستاني

پليس پايتخت از طرح تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوشي در تفرجگاه هاي كوهستاني تهران خبر داد.
ماموران پليس كوهستان از بعدازظهر جمعه در ادامه اجراي طرح هاي امنيت محله محور و امنيت اجتماعي و در جهت افزايش احساس امنيت در پايتخت، طرح تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي در تفرجگاه هاي كوهستاني تهران را به مرحله اجرا گذاشتند.
سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ چندي پيش گفته بود كه بيش از 1800 بوستان در شهر تهران وجود دارد كه نيروهاي پليس كوهستان در بسياري از آنها مستقر شده اند و هم اكنون وضعيت بوستان ها و كوهستان هاي اطراف تهران امن است و نيروهاي پليس نيز در اين اماكن حضور دارند.
وي تأكيد كرده بود كه همزمان با آغاز فصل گرما ماموران پليس كوهستان از عصر تا پاسي از شب در تفرجگاه ها و بوستان هاي كوهستاني حضوري پررنگ خواهند داشت و اين مناطق را تحت پوشش قرار خواهند داد.
ماموران پليس پايتخت در طرح تشديد برخورد با بدحجابي در تفرجگاه هاي كوهستاني كه به درخواست خانواده ها آغاز شده است با زنان بدحجاب و مانكن و مردان بدپوشش برخورد كردند.
اجراي اين طرح كه پيش از اين توسط پليس كوهستان دنبال مي شد از بعدازظهر جمعه با تقويت صورت گرفته شدت گرفته است و ماموران پليس كوهستان با استقرار در اطراف اكثر تفرجگاه هاي كوهستاني پايتخت مانند توچال، دربند، دركه و... با افراد بدپوشش برخورد كردند.
پليس تهران بزرگ اعلام كرده است كه اجراي اين طرح نيز همانند طرح تشديد برخورد با بدحجابي در پاركها و اماكن تفريحي، علاوه بر روزهاي عادي از اين پس در روزهاي تعطيل شدت خواهد يافت.

 



احمدي مقدم: يگان انتظامي انرژي هسته اي تقويت مي شود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: يگان انتظامي انرژي هسته اي به منظور حفاظت پيراموني نيروگاهها و دانشمندان تقويت مي شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه صبحگاه مشترك نيروي انتظامي افزود: از سال گذشته يگان انتظامي انرژي اتمي را تشكيل داده ايم.امسال نيز اين يگان كه كار آن حفاظت پيراموني از مراكز انرژي گاه و دانشمندان هسته اي است را تقويت مي كنيم. ضمن اينكه سازمان انرژي اتمي همكاري خوبي براي حفاظت از دانشمندان با پليس داشته است.
عذرخواهي از رفتار بد يك مأمور
فرمانده نيروي انتظامي با عذرخواهي از رفتار بد يك مأمور راهور و ضرب و شتم جانباز 70درصد تأكيد كرد: در صورتي كه رفتاري غير حرفه اي و غيرقانوني از سوي مأموران رخ دهد برخورد مي كنيم. اما منصفانه بايد بگوييم كه بهبود رفتار مأموران مشهود است. استرس هاي زيادي در طول روز به مأموران وارد مي شود اما من از طرف نيروي انتظامي از رفتار اين پليس عذر مي خواهم.
به گفته وي هر ساله 10درصد از تخلفات و جرايم مأموران كاهش مي يابد. در سال گذشته نيز بيش از 20 درصد از تخلفات و جرايم در نيروي انتظامي كاهش يافته است.

 



اعتراض بنكداران به منع ورود و تردد كاميون ها در اهواز

اهواز-خبرنگار كيهان:
جمعي از بنكداران و رانندگان كاميون هاي توقيف شده با تجمع در محل اتحاديه بنكداران اهواز نسبت به منع تردد كاميون ها در اهواز حتي در ساعات پاياني شب اظهار نارضايتي كردند.
سلحشور از اعضاي اتحاديه بنكداران اهواز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از ابتداي خردادماه بدون اطلاع قبلي از ورود كاميون ها به سطح شهر ممانعت شد و بعضا كاميون هايي كه بي خبر از همه جا و طبق روال قبل يعني پس از ساعت 10 شب اقدام به تخليه بار خود مي كردند، توقيف و روانه پاركينگ كردند.
وي تاكيد كرد: با توجه به مشكلات اقتصادي، اين اقدام موجب كمبود جنس در بازار اهواز و به تبع آن افزايش قيمت ها و فشار مضاعف آن متوجه مردم خواهد شد.
محمود ركني يكي از پخش كننده هاي مواد غذايي اهواز نيز گفت: چهار روز است كه يك تريلر بار چاي من را به پاركينگ برده اند و راننده در بدترين شرايط بدون هيچ امكاناتي مجبور است كنار بار و كاميون بماند.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اينكه راننده را جريمه كرده اند موبايل او را نيز گرفته اند كه به صاحب بار، مكان خود را اطلاع ندهد.
حسين بياتاني راننده كاميون اسكانياي يخچالدار حامل پنير است كه اظهار داشت: از كرج به مقصد اهواز پنير بار زدم و شب هنگام حوالي ساعت 12 و ده دقيقه حين تخليه بار مرا توقيف و جريمه كردند و همه مدارك بنده حتي كارت شناسايي ام را گرفتند. ما راننده ها چه گناهي مرتكب شده ايم كه از مسافت هاي دور براي تامين مايحتاج مردم به اينجا مي آييم و گرفتار مي شويم و چهار روز بار و ماشينمان مي خوابد. زودتر اعلام مي كردند ما اصلا نمي آمديم.
وي در ادامه افزود: اين در حالي است كه ما ساعت 10 شب وسط بازار تهران بار تخليه مي كنيم و هيچ ممانعتي هم نمي شود. آيا اين طرح مختص اهواز است؟ كه اگر اين گونه است معمولا در اجراي طرح هاي ترافيكي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني استثناء هستند.
داريوش آزادبخت راننده كاميونت هيونداي 5 و نيم تني حامل لوستر نيز اظهار داشت: كاميون من با توجه به ظرفيتش مشمول قانون هاي ترافيكي نمي شود اما متاسفانه خودرو و مدارك من نيز توقيف شد.
سعيد يارعلي يكي از بنكداران اهواز نيز گفت: احساس مي كنيم اين فشارها به دليل عدم رضايت بنكداران جهت جابجايي و استقرار در محل آلوده و نامناسبي است كه از سوي مسئولان شهر براي استقرار بنكداران در نظر گرفته شده است. چرا كه محل مورد نظر فاقد امنيت و امكانات مناسب تردد براي مردم و همچنين داراي مشكلات زيست محيطي نظير آلاينده هاي صنعتي به دليل مجاورت با كارخانه صنايع فولاد است.
وي تصريح كرد: اتخاذ تدابيري از اين دست، باعث نمي شود كه بنكداران به انتقال و استقرار در محل مذكور تن دهند، حتي اگر مجبور باشند بار كاميون هاي خود را به وسيله سه، چهار ماشين كوچكتر با پرداخت هزينه بيشتر به مركز شهر منتقل كنند.
لطفي يكي ديگر از بنكداران اهواز تاكيد كرد: با اين اتفاقي كه افتاده راننده ها به هم صنفي هاي خود اطلاع خواهند داد كه ديگر به قصد اهواز بار نياورند و اين امر به طور مستقيم با ارزاق مردم در ارتباط است. شايد بتوان چند روزي با همكاري همكاران اجناس مورد نياز مردم را تامين كرد ولي بالاخره انبارهاي ما خالي خواهد شد. مسئولان با اين بحران اقتصادي چه خواهند كرد؟

 



تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت در سازمان مديريت بحران كشور

كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان حوادث غيرمترقبه با مسئوليت قوه قضائيه و محوريت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران كشور تشكيل مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر جابر قره داغي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته براي عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران افزود: در پي ارائه پيشنهاد تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان، برنامه كوتاه و درازمدت سازمان تدوين و نحوه همكاري آن با ساير ارگان ها مانند هلال احمر، اورژانس، وزارت بهداشت، نيروي انتظامي و... مشخص شد و از طريق نماينده تام الاختيار قوه قضائيه در شوراي هماهنگي مديريت بحران به سازمان مديريت بحران ارسال شد.
وي با تاكيد بر ضرورت عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران و نقش آن در حوادث غيرمترقبه تصريح كرد: در حال حاضر براي تشكيل و آغاز به كار كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان منتظر اعلام نظر سازمان مديريت بحران هستيم.
دكتر قره داغي با اظهار تاسف از ناديده گرفتن نقش پزشكي قانوني در مديريت حوادث غيرمترقبه و عدم عضويت پزشكي قانوني در اين سازمان يادآور شد: چندماه پيش طي نامه اي نقش پزشكي قانوني و اهميت حضور آن در حوادث و بلاياي طبيعي به سازمان مديريت بحران كشور اعلام و پيش نويس تشكيلات پيشنهادي سازمان پزشكي قانوني براي حضور در مديريت بحران به اين سازمان ارائه شد كه در نهايت پيشنهاد تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان مورد موافقت قرار گرفت.
مديركل امور تشريح و بررسي صحنه جرم سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به نقش پزشكي قانوني در حوادث غيرمترقبه گفت: هر سانحه طبيعي يا حادثه و فاجعه ساخت دست بشر داراي قربانيان زيادي است كه همه آن ها نياز به تشخيص هويت و صدور جواز دفن دارند كه در تمام دنيا اين مهم توسط پزشكي قانوني انجام مي شود.
وي افزود: علاوه بر قربانيان حوادث، مصدومان نيز در بسياري موارد نياز به معاينه و تعيين خسارت دارند كه اين امر نيز از وظايف پزشكي قانوني است، بنابراين اميدواريم با توجه به اهميت و نقش پزشكي قانوني در حوادث و بلايا نسبت به عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران كشور اقدام شود.

 



امدادرساني 100 پرستار در سالگرد ارتحال امام(ره)

همزمان با برگزاري بيست و سومين سالگرد ارتحال امام(ره) بيش از 100 پرستار در كميته بهداشت و درمان به زائران حرم امام(ره) امدادرساني مي كنند.
حسن عباسي مدير روابط عمومي اورژانس تهران با اشاره به در پيش بودن مراسم سالگرد بزرگداشت امام خميني(ره) اظهار كرد: در اين مراسم و در كميته بهداشت و درمان 250 نفر از پرسنل و كادر درمان حضور دارند كه 50 درصد آنان را پرستاران تشكيل مي دهند.
وي ادامه داد: البته هر كاروان از شهرستانهاي مختلف را يك آمبولانس با يك كارشناس پرستاري يا پزشك همراهي مي كند.
عباسي به مهر گفت: دانشگاههاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي نيز بيمارستانها و درمانگاههاي سياري دارند كه پرستاران جزو كادر اصلي آن هستند.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران افزود: همزمان با برگزاري مراسم بيست و سومين سالگرد ارتحال امام(ره) 60 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 دستگاه موتور آمبولانس و 4 دستگاه موتور چهار چرخ حضور دارند تا در صورت نياز خدمات اورژانس پيش بيمارستاني را به نيازمندان ارائه كنند.
وي با بيان اينكه آمبولانسهاي اعزام شده از شهرستانها به همراه كاروانها نيز در عوارضي تهران- قم دپو مي شوند تا در صورت نياز از آنها استفاده شود، ادامه داد: همچنين كميته بهداشت و درمان ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در اين مراسم يكسري درمانگاه سيار مستقر مي كند و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفيت حمل 10 مصدوم نقش كلينيك سيار را بازي مي كنند.

 



امسال صورت مي گيرد
اجراي طرح استخدام نيمه وقت زنان پس از ابلاغ بودجه

«طرح استخدام نيمه وقت زنان» پس از ابلاغ بودجه سال 91 به دستگاه ها قابل اجراست.
پروين هدايتي، معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: طرح استخدام نيمه وقت زنان شامل همه افراد نمي شود و كارجو از بدو استخدام اين نمونه كار را انتخاب مي كند و به گفته منتقدان قرار نيست تمام استخدام زنان از اين به بعد اينگونه باشد.
وي با بيان اينكه هدف بسياري از زنان از كار صرفا نياز مالي نيست و آنان خواهان حضور در اجتماع هستند، تصريح كرد: اين افراد ضمن حضور اجتماعي از توان و دانش خود در حوزه هاي كاري نيز استفاده مي كنند.
به گفته هدايتي اين طرح براساس ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه است كه به بند «ب» ماده 24 قانون مديريت خدمات كشوري عطف كرده است، بنابراين در اين ماده مجوز داده شده تا براي بكارگيري نيروهاي انساني در حوزه بخش دولتي به ازاي خروج هر سه نفر از مشاغل تصدي گري و يك نفر از مشاغل حاكميتي، يك نفر استخدام شود كه مي توان به جاي اين يك نفر دو نفر نيمه وقت استخدام كرد و اين جايگزيني را انجام داد.
وي يكي از مزاياي طرح «استخدام نيمه وقت زنان» را نداشتن بار مالي آن دانست و يادآور شد: براي اجراي اين طرح نيازي به در نظر گرفتن بودجه جديدي نيست.
هدايتي اظهار كرد: با توجه به اينكه مجوز اين استخدام در قوانين قبل وجود داشته است نيازي به تهيه و تصويب قانون جديدي نيست تا براي آن بودجه جديدي هم تصويب شود، بلكه در اين طرح فقط جايگزيني صورت مي گيرد.
وي در پايان يادآور شد: بخشنامه استخدام نيمه وقت زنان با بودجه سال 91 به دستگاه ها اعلام مي شود و پس از ابلاغ بودجه امسال قابل اجراست.

 



پرداخت وجه پاركبان ها فقط از طريق كارت بليت الكترونيك

معاون حمل و نقل ترافيك شهردار تهران از برنامه ريزي براي حذف مبادله پول نقد بين پاركبان ها و شهروندان خبر داد.
سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به تجهيز بخشي از فضاهاي پارك حاشيه اي به پاركومترهاي جديدي كه با بليت الكترونيكي مترو و اتوبوس قابل استفاده است، اعلام كرد: امسال بخش ديگري از فضاهاي پارك حاشيه اي پايتخت به پاركومتر مجهز خواهد شد.
وي در ادامه، از برنامه ريزي براي حذف مبادله پول نقد بين پاركبان و شهروندان خبر داد و گفت: علاوه بر افزايش شمار پاركومترهاي ديجيتال، دستگاه هايي در اختيار پاركبان ها قرار خواهيم داد تا به اين ترتيب اخذ وجه پارك، تنها از طريق بليت الكترونيك انجام شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران با اشاره به برنامه ريزي شهرداري براي توسعه خدمات كارت بليت الكترونيكي در حوزه حمل و نقل عمومي، اظهار كرد: مطالعات اين پروژه در حال انجام است تا در آينده نزديك، كارت بليت مترو در پاركينگ هاي عمومي، پارك حاشيه اي و تاكسي نيز قابل استفاده باشد و تا پايان امسال قطعا بخشي از اين اهداف محقق مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

تصادف مرگبار در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: در پي وقوع تصادف ميان دو دستگاه خودرو پرايد در سياه كلا محله گنچ افروز بابل 8 نفر به شدت مجروح شدند كه جوان 27 ساله اي در اين تصادف، جان خود را از دست داد و باقي سرنشينان نيز مصدوم شدند.
دستگيري سارقان حرفه اي
اراك- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان زرنديه از دستگيري سارقان مغازه ها در اين شهرستان خبر داد. در اين رابطه 3 سارق حرفه اي دستگير شدند و به 22 فقره سرقت مغازه و 2 فقره سرقت موتورسيكلت اعتراف كردند.
غرق شدن در آب بندان
بابل- خبرنگار كيهان: جوان 31 ساله در آب بندان روستاي راه كلا بابل غرق شد. مديرعامل آتش نشاني بابل در اين باره گفت: با توجه به گستردگي سطح آب بندان تيم غواصان آتش نشاني بابل با همكاري غواصان هلال احمر اين شهرستان توانستند پس از سه ساعت و نيم، پيكر بي جان فرد غرق شده را از آب خارج كنند.
دستگيري سركرده دزدان احشام
اراك- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان ساوه گفت: در پي دستگيري تعدادي از سارقان احشام، در تحقيقات جامع و فني، متهمان به شش فقره سرقت احشام و معرفي سركرده باند در سطح اين شهرستان اعتراف كردند. سرهنگ طالبي افزود: مخفيگاه متهم مورد شناسايي ماموران پليس آگاهي قرار گرفت و پس از كسب دستور از مقام قضايي دستگير شد و متهم به 11 فقره سرقت و 1270 راس احشام اعتراف كرد.
حادثه مرگبار رانندگي
خرم آباد- خبرنگار كيهان: حادثه رانندگي جان سه برادر و خواهر خرم آبادي را گرفت. در اين حادثه كه در حدود 20 كيلومتري شرق بروجرد رخ داد اتومبيل حامل اين برادر و خواهرها به يك دستگاه نيسان برخورد كرد و سرنشينان در دم جان سپردند. گفتني است سرنشينان نيسان نيز در بيمارستان هستند.

 



ميزان ريزگردها در پلدختر به 22 برابر حد مجاز رسيد

رئيس اداره حفاظت محيط زيست پلدختر گفت: ميزان ذرات معلق در هواي شهرستان پلدختر (ريزگردها) به 22 برابر حد مجاز استاندارد هواي سالم رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از پلدختر، اسماعيل سعيدي در جمع خبرنگاران اين شهرستان گفت: منشا ريزگردها و گرد و غبار موجود در هواي منطقه پلدختر نتيجه طوفان هاي شن در بيابان هاي كشور عراق و بادهاي شديد در كشور عراق و سوريه بوده كه موجب انتقال اين ذرات به كشور ايران به ويژه پلدختر شده است.
وي ميزان گرد و غبار موجود در جو پلدختر را معادل 3 هزار و 150 ميكروگرم بر متر مكعب اعلام كرد. سعيدي افزود: توصيه پزشكان اين است كه مردم در هواي غبارآلود بيشتر مراقب سلامتي خود باشند، شهروندان پلدختري از فعاليت در خارج از منزل خودداري كنند به ويژه سالمندان، كودكان، بيماران قلبي و ريوي و افراد مبتلا به آسم از ترددهاي غيرضروري در بيرون پرهيز و حتي الامكان از ماسك استاندارد استفاده كنند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
حذف سهميه زنان و مناطق محروم در آزمون دستياري

معاون آموزشي وزير بهداشت از افزايش ظرفيتها طبق روال گذشته و حذف سهميه زنان در آزمون دستياري خبر داد.
محمدعلي محققي در اين رابطه اظهار داشت: امسال همانند هر سال افزايش پذيرش دوره دستياري داشته ايم و افرادي كه واجد شرايط بودند و حداقل نمره را كسب كردند مي توانستند تا فرصت تعيين شده حداكثر 100 رشته و شهر را انتخاب كنند.
وي در پاسخ به اينكه گفته مي شود ورودي هاي آزمون دستياري سال 90 نسبت به سال 89 كاهش داشته گفت: همواره هر سال ورودي هاي دوره دستياري نسبت به سال قبل افزايش مي يابد و در مورد سال قبل هم همين طور بوده است.
محققي در مورد تأثير سهميه بر ورود افراد غيرسهميه اي به فارس گفت: سهميه ها خيلي محدود شده و با اجراي قانون براي عدالت آموزشي بسياري از سهميه ها لغو شده است.
وي ادامه داد: اكنون به جز سهميه هاي مصوب قانوني مانند دانشجويان نخبه و استعدادهاي درخشان سهميه هايي مانند سهميه زنان و مناطق محروم نيز در آزمون دستياري حذف شده است.

 



بازداشت 2 شرور پس از تخريب 11خودرو

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري و معرفي به دادسراي يك شرور كه با همدستي دوستش اقدام به تخريب 11دستگاه خودرو كرده بود، خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ عليرضا محرابي، با اشاره به دستگيري يكي از اراذل و اوباش و معرفي وي به دادسرا گفت: اين متهم با همدستي يكي از دوستانش، اقدام به تخريب 11 دستگاه خودرو كرده بود.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، با شرح ماجرا گفت: با ارجاع پرونده اي در خصوص اقدامات شرورانه 2 تن از اراذل و اوباش تهران در خصوص تخريب 11دستگاه خودرو متعلق به شهروندان در باقرشهر، اقدامات ماموران اداره عمليات ويژه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ آغاز شد.
وي ادامه داد: اين اقدامات ادامه داشت تا اينكه ماموران پليس موفق شدند يكي از اين دو شرور را در محل اختفايش شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه بازداشت كنند اما همدست ديگر وي تا مدتي پيش فراري بود، تا اينكه در تحقيقات مشخص شد كه اين فرد به نام وحيد كه به اتهام شرب خمر نيز تحت تعقيب بود، شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضايي دستور دستگيري وي صادر شد.
محرابي افزود: بلافاصله ماموران محل اين فرد را در باقرشهر شناسايي كرده و براي دستگيري وي اقدام كردند كه طي آن اين متهم در مخفي گاهش بازداشت و پس از اعتراف به جرايم خود مبني بر تخريب 11دستگاه خودروي شهروندان، شرب خمر و ايجاد اخلال در نظم عمومي بازداشت و راهي دادسرا شد.

 



با دستور شهردار تهران رستوران گردان برج ميلاد در دسترس همه شهروندان قرار گرفت

مديرعامل برج ميلاد، گفت: با دستور شهردار تهران رستوران گردان و ويژه (VIP) برج ميلاد تهران از اين پس قابل استفاده براي عموم مردم و بازديدكنندگان و علاقه مندان است.
به گزارش ايسنا، فرزاد هوشيار با اعلام اين خبر افزود: با توجه به استقبال بسياري از شهروندان براي استفاده از رستوران هاي گردان و VIP، براساس دستور شهردار، استفاده از امكانات و غذاهاي اين رستوران براي عموم شهروندان در همه سطوح اقتصادي امكان پذير شد.
هوشيار گفت: به همين منظور مذاكراتي با پيمانكاران اين رستوران ها صورت گرفته و به زودي عموم شهرو ندان با هر ميزان درآمد مي توانند به اين رستوران ها بيايند.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين رستوران ها به زودي براي همه شهروندان و علاقه مندان امكان پذير خواهد شد و افراد بايد نسبت به رزرو از طريق تماس با شماره تلفن 8585 اقدام كنند.
هوشيار ضمن تكذيب خبر تعطيلي رستوران گردان برج ميلاد افزود: هم اكنون در حال بررسي و تغيير منوي رستوران گردان هستيم و تا نهايي شدن منوي جديد كه به زودي انجام مي شود، رستوران گردان به طور موقت خدمات ارائه نخواهد داد.
مديرعامل برج ميلاد تهران در ادامه گفت: رستوران گردان برج ميلاد، بزرگترين رستوران گردان دنياست و داراي برند تخصصي در حوزه گردشگري مدرن شهر تهران است و بايد معرف غذاهاي ايراني و هويتي ما باشد، هم اكنون نيز با توجه به اين مسئله در حال تهيه منوي جديد هستيم.
هوشيار همچنين اظهار داشت:رستوران محيطي برج ميلاد نيز هفته آينده افتتاح خواهد شد، در اين رستوران نيز منوي غذاي ايراني در نظر گرفته شده است.
رستوران گردان برج ميلاد در ارتفاع 276 متري سطح زمين قرار دارد و نقش برجسته ديواري كه تصاويري از شاهنامه را نشان مي دهد، از جاذبه هاي بصري آن است. رستوران ويژه (VIP) اين برج هم كه در ارتفاع 292 متر قرار دارد با الهام گيري از نقوش سنتي طراحي شده و فضايي مطلوب را براي معرفي فرهنگ كشور فراهم آورده است.

 



صدور گذرنامه براي كساني كه غيرقانوني از كشور خارج شده اند

اداره گذرنامه و مهاجرت تحت شرايطي به كساني كه به صورت غيرقانوني كشور را ترك و اكنون تمايل به بازگشت دارند گذرنامه قانوني صادر مي كند.
سردار محمود صادقي رئيس پليس گذرنامه و مهاجرت در گفت وگو با مهر گفت: افرادي كه به صورت غيرمجاز از كشور خارج شده اند و قصد بازگشت به كشور و دريافت گذرنامه قانوني را دارند با مراجعه به سفارتخانه هاي كشور در كشورهاي مختلف برگه عبور دريافت و وارد كشور مي شوند. اين افراد پس از مراجعه به مراجع قضايي معرفي و پس از حكم مراجع قضايي مي توانند گذرنامه دريافت كنند.
وي افزود: افرادي كه فرزندانشان به عنوان همراه در گذرنامه شان ثبت شده بودند و اكنون قصد دارند براي فرزندان گذرنامه جداگانه دريافت كنند با ارائه مدارك به سفارتخانه و كنسولگري هاي ايران در خارج از كشور مي توانند گذرنامه جديد براي فرزندانشان دريافت كنند.
به گفته رئيس پليس گذرنامه و مهاجرت، افراد مي توانند به كنسولگري ايران در ساير كشورهاي خارجي نيز براي دريافت گذرنامه جديد اعضاي خانواده هايشان مراجعه كنند. هيچ نيازي به حضور در كشور براي ايرانيان مقيم ساير كشورها نيست.

 



افزايش مستمري مددجويان بهزيستي

تمام افراد پشت نوبت عمل جراحي كاشت حلزون شنوايي تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار مي گيرند.
يحيي سخنگويي ، معاون توانبخشي سازمان بهزيستي گفت: سازمان بهزيستي به هر كودك در انتظار عمل كاشت حلزون شنوايي 4ميليون تومان كمك هزينه پرداخت مي كند.
وي افزود: در حال حاضر يكهزار و 600 كودك پشت نوبت اين عمل قرار دارند.سخنگويي در ادامه عنوان كرد: با تصويب لايحه حمايت از حقوق معلولان، دانشجويان معلول از امكان تحصيل رايگان برخوردار مي شوند. معاون توانبخشي سازمان بهزيستي در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر 14 هزار دانشجوي معلول تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند، گفت: با مذاكرات صورت گرفته، با پرداخت شهريه دانشجويان معلول به دانشگاه پيام نور، آنها از امكان تحصيل رايگان بهره مند شده اند.
وي در ادامه گفت: پيگير نتايج نامه نگاري هاي صورت گرفته با وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي براي فراهم كردن امكان تحصيل رايگان مددجويان بهزيستي هستيم.
وي در پايان با اشاره به افزايش 24درصدي بودجه سازمان بهزيستي كشور، از افزايش ميزان مستمري معلولان خبر داد.

 



نجات 7 كارگر از زير آوار

7 كارگر ساختماني به علت تخريب غيراصولي يك ساختمان دو طبقه در ميدان قزوين تهران در زير آوار گرفتار شدند.
صبح جمعه يك ساختمان دو طبقه قديمي واقع در ميدان قزوين، خيابان مخصوص، خيابان اردشير فروريخت و 7 كارگر ساختماني زيرآوار گرفتار شدند.
محمد تيمورخاني افسر آماده منطقه يك آتش -نشاني تهران در گفت وگويي در محل حادثه گفت: قبل از وقوع اين حادثه عده اي از كارگران در داخل و بالاي سقف اين ساختمان سرگرم تخريب ديوارها بودند كه ناگهان با ريزش ديوارها و سقف كارگران زير آوار ماندند.وي افزود: آتش نشانان بي درنگ با تجهيز ويژه ايمني و نجات تلاش خود را آغاز كردند و سرانجام با همكاري اهالي محل موفق شدند هر 7 كارگر را از زير آوار بيرون آورده و در اختيار امدادگران اورژانس قرار دهند.
افسر آماده منطقه يك آتش نشاني رخداد اين حادثه را ناشي از تخريب غيراصولي و عدم استفاده از كارگران ماهر براي تخريب اين ساختمان قديمي ذكر كرد و با اشاره به نجات همه كارگران گفت: چون در هنگام ريزش آوار اغلب كارگران در روي سقف ساختمان بودند به همين خاطر آنها به صورت سطحي در زير آوار گرفتار شدند.

 



پايان تلخ گروگانگيري

مرد مسلحي كه 10 كارمند يك مركز فروش املاك در آمريكا را به گروگان گرفته بود، پس از مواجهه با پليس دست به خودكشي زد.
به گفته پليس ايالت «اينديانا»، اين مرد مسلح پس از وارد شدن به اين بنگاه املاك اقدام به گروگانگيري كرد اما وقتي در مقابله با پليس به بن بست رسيد، گلوله اي به سمت خود شليك كرد.شاهدان ماجرا گفتند: پيش از اينكه نيروهاي پليس با شكستن پنجره ها وارد ساختمان شوند، دو صداي مهيب شليك گلوله داخل اين ساختمان شنيده شد.پليس معتقد است اين مرد كه از معامله انجام شده با اين بنگاه پشيمان شده بود، قصد داشت تا پول پرداختي را پس بگيرد.به گفته پليس محلي «اينديانا»، در طول اين گروگانگيري به سر يكي از گروگان ها ضربه اي وارد شد كه پس از مداوا از بيمارستان مرخص شد. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، نيروهاي پليس به سرعت متهم را كه بر اثر شليك گلوله مجروح شده بود به بيمارستان رساندند اما پس از مدتي بر اثر جراحت وارده فوت كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14